Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 ... 56 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joojooyoghurt
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 20-08 18:16
twodigits schreef op zondag 1 september 2024 @ 09:04:
[...]

Ik heb voor de MTB een bril van BBB (de voorloper van de Cycling Impulse) met verwisselbare glazen. Er zitten drie setjes glazen bij, normaal helder, geel (voor meer contrast als het wat donkerder is zoals in het bos) en blauw getinte glazen voor zonnig weer. Is zoiets geen optie voor je?
Vind het iets teveel moeite om dan de glazen te verwisselen afhankelijk van hoe donker of licht het buiten is, vandaar dat ik photochromatisch overweeg. Heb er nu een van AGU op het oog die dezelfde pasvorm heeft als mijn huidige fietsbril dus ik denk dat ik die eens ga proberen (12,2% - 53,9%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:37

Grin

Ride si sapis.

Ypuh schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 19:22:
Die lenzen werken het beste bij wisselende omstandigheden, maar minder goed bij zomerse. Je kunt er dus vaak plezier van hebben (bos, gravel, avondritten, bewolkte ritten), maar zou hem niet als enige bril willen voor de zonnige dagen.
Exact dat.
Prima compromis met dat wisselende Nederlandsche weer maar voor mij absoluut onvoldoende bij hoogzomer.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:53
Ik was net onderweg naar dit topic voor deze zelfde vraag. Mijn huidige bril is perfect in de zomer en felle omstandigheden maar al snel te donker rond deze tijd of met MTB. Ik ga een photogromic proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:45

DDX

Hoe is julie ervaring met photochromatisch na paar jaar ?
Ik heb het idee dat die van mij (oakley) wat minder donker wordt. (maar dat is een idee, niet direct vergelijking)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

DDX schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:42:
Hoe is julie ervaring met photochromatisch na paar jaar ?
Ik heb het idee dat die van mij (oakley) wat minder donker wordt. (maar dat is een idee, niet direct vergelijking)
Doorgaans zijn alle zonnebrillenzen van plastic en dat matriaal degradeert (nu eenmaal) als een malloot (in de zon). Alleen mijn Serengetti brillen hebben echt glas, deze degraderen aanzienlijk minder.
Ik merk het zelfs met niet photochromatische lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:42
Ik heb een BBB Fuse PH en vind hem qua PH prima. Rij veel gravel en door de bossen afgewisseld met zandpaden en daar is hij perfect voor. Ik koop bewust geen dure bril omdat ik ook af en toe smalle bospaden en MTB paden rijd, daar zwiept nogal eens iets tegen de bril aan met krassen als gevolg.
Enige nadeel vind ik dat hij nogal snel beslaat, dus volgende bril gaat eentje zijn met inkepingen aan bovenkant van de glazen, zodat er wat meer ventilatie door kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:53
Hoe doen jullie dat met brillen op sterkte?
Fiets nu met mijn gewone brillen op sterkte, maar dat gaat natuurlijk een keer fout...

Vandaag bij 3 verschillende winkels geweest, 2 grote ketens en 1 lokale speciaalzaak.
Ze hebben wel advies, maar het ik mis het enthousiasme om een goed product af te leveren.

Speciale fietsbrillen : meestal met een insert en daar komen mijn wimpers tegen aan.
Zonnebrillen : de leukere cq sportievere modellen worden niet (meer) gemaakt met voldoende kromming.

Tot nu toe is de beste kans hebber Evil Eyez met mijn sterkte.
Zowel L als R is het -2,5 (+-0,05 afhankelijk van de winkel)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:00

charrel

Cortisol4life..

raymondw schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 16:55:
Fiets nu met mijn gewone brillen op sterkte, maar dat gaat natuurlijk een keer fout...

Vandaag bij 3 verschillende winkels geweest, 2 grote ketens en 1 lokale speciaalzaak.
Ze hebben wel advies, maar het ik mis het enthousiasme om een goed product af te leveren.

Speciale fietsbrillen : meestal met een insert en daar komen mijn wimpers tegen aan.
Zonnebrillen : de leukere cq sportievere modellen worden niet (meer) gemaakt met voldoende kromming.

Fiets hier nog steeds met mijn normale bril, bij oakley gekeken maar 580€ vond ik toch wat gortig. Nog niet echt betaalbare opties tegengekomen afgezien van een insert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:27

@McMiGHtY had ook soort van inserts maar dan niet van die losse, maar tegen het glas geplakt. Dacht ik. Maar hij komt vast wel op de lijn om meer te vertellen daarover.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 09:39
Ik heb sinds een aantal maanden een Driive bril met insert, via Hans Anders. (Ik had ook nog een gewone bril en zonnebril nodig, dus "3 voor 1" actie.)
De bril is prima, 1x laten vallen op stenen, dan komen er wel wat krasjes in het plastic van de bril (niet de insert). Ik ga nog informeren op ik de 'plastic glazen' nog los kan bestellen.
Je krijgt er trouwens ook een doorzichtig glas bij en een die mee zou kleuren (15% ofzo?) maar voor mij oogt die vooral doorzichtig.

Ik heb ook voor Oakley geïnformeerd, maar dat ging inderdaad richting 600.
Ik ben zelf ook wel benieuwd naar SpecialSpex.com ervaringen.

Hiervoor gebruikte ik lenzen of een normale zonnebril, beide was ik niet zo blij mee. Daardoor is de sportbril wel echt een uitkomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
@charrel budget is niet echt een ding, mits het is wat ik wil.
Een goeie bril gaat ook wel weer een langere tijd mee.

@DialOut zag de Driive reclame en heb de bril opgehad, dat is geen optie helaas.
Zelfs met afgestelde vleugels was er te weinig ruimte voor mijn wimpers...
En vriendelijke dame kon er verder niets over zeggen

Pearl heeft ook eigen merk sport brillen, daar ook een model van gevraagd om te passen.
Maar vermoed dat ook die lastig word.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:04

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

@DialOut die van de HA waren ook rond de 350 euro toch? Heb daar ook geïnformeerd maar dat werd mij te gortig.

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
Shadow_Agent schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 18:34:
@DialOut die van de HA waren ook rond de 350 euro toch? Heb daar ook geïnformeerd maar dat werd mij te gortig.
Ik betaald 450 euro voor 3 brillen dus het zal minder zijn dan 350. Ik kan het op de digitale bon helaas niet meer zien.

Ze hebben wel altijd aanbiedingen, ook 50% nu op 1 bril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
@raymondw helaas, wel de verschillende monturen geprobeerd (zijn er maar een paar, maar toch)? Bij mij paste er ook maar 1 goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:58

McMiGHtY

- burp -

ElGreco schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 17:28:
[...]

@McMiGHtY had ook soort van inserts maar dan niet van die losse, maar tegen het glas geplakt. Dacht ik. Maar hij komt vast wel op de lijn om meer te vertellen daarover.
Ik heb de driive die dsm ook heeft...daar zit een insert in. Ik weet dat voor dichtbij er plak lensjes zijn die je erop kan plakken.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:25
Ik heb ook die Driive, maar dan bij Eyes and More gekocht omdat het daar een stuk goedkoper was. Ik ben destijds bij drie verschillende HA geweest en bij alle drie verschillende prijzen, gek genoeg. Ze konden er bij alle winkels vrijwel niets over vertellen. Hopeloos eigenlijk.

Ik ben er wel tevreden over. Die meekleurende glazen zijn prima. Dat blanco glas heb ik er nooit in want dat ziet er niet uit met een insert. Meestal heb ik er gewoon die standaard zonnebril glazen in.

Jammer dat hij niet past. Alternatieven kon ik destijds niet echt vinden op Oakley na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
@DialOut Heb er een aantal gepast, maar allen hadden dezelfde klacht.

Het is voor mij een standaard probleem met brillen helaas...
Modellen van Oakley vallen goed waardoor ik die nu draag.
Maar eens verder verdiepen in de model reeksen.

Iedereen bedankt voor de input (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Heb je al een idee hoe veel je wimpers te lang zijn?
:Y)
Een mm er af kan een wereld van verschil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 14:12

Reginas

Queen of Core Stability

Ennnnn er is weer een Assos Uma GT C2 gesneuveld bij mij. Weer heeft de plaklaag bij de taille losgelaten.

Ik baal hier zo van. Pasvorm van die broeken is onovertroffen, draagcomfort is heerlijk, ik was ze keurig volgens de instructies van Assos en dan vallen ze alsnog binnen 6 maanden uit elkaar. -O-

Vorige keer is het binnen garantie gerepareerd door Assos, maar ik heb liever gewoon een broek die heel blijft. Ter vergelijking: ik heb ook andere kleding met geplakte naden van andere merken, die ik onderwerp aan hetzelfde wasregime en die naden laten niet los. Ik twijfel een beetje of ik het weer meld bij de webshop. Zien me vast weer aankomen met dezelfde klacht aan een andere broek. Vragen zich vast ook af waarom ik die broeken blijf bestellen als ze spontaan uit elkaar vallen bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:29
Reginas schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 19:31:
Ennnnn er is weer een Assos Uma GT C2 gesneuveld bij mij. Weer heeft de plaklaag bij de taille losgelaten.

Ik baal hier zo van. Pasvorm van die broeken is onovertroffen, draagcomfort is heerlijk, ik was ze keurig volgens de instructies van Assos en dan vallen ze alsnog binnen 6 maanden uit elkaar. -O-

Vorige keer is het binnen garantie gerepareerd door Assos, maar ik heb liever gewoon een broek die heel blijft. Ter vergelijking: ik heb ook andere kleding met geplakte naden van andere merken, die ik onderwerp aan hetzelfde wasregime en die naden laten niet los. Ik twijfel een beetje of ik het weer meld bij de webshop. Zien me vast weer aankomen met dezelfde klacht aan een andere broek. Vragen zich vast ook af waarom ik die broeken blijf bestellen als ze spontaan uit elkaar vallen bij mij.
Wat voor een plaklaag is dat? Een soort elastiek koortje dat bij de buik zit vastgeplakt?

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

KW25 schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 20:07:
[...]

Wat voor een plaklaag is dat? Een soort elastiek koortje dat bij de buik zit vastgeplakt?
Het is niet echt een koordje. De broek is voorzien van een stevig meshpaneel aan de bovenkant. Dit mesh materiaal is aan de bovenkant omgeklapt en verlijmd, in plaats van gestikt, bij wijze van boordje. De lijmlaag tussen het omgevouwen mesh boordje heeft losgelaten. Hierdoor verliest de broek zijn compressie en ondanks de bretels, sluit hij dan niet meer goed aan.

Dit is voor mij nu de 3e broek van dit type, met dit euvel. Eerder heb ik het gemeld bij de webshop, maar ik zal het op aanraden ook rechtstreeks melden bij de fabrikant. Mogelijk is er sprake van een ondeugdelijke batch, want sommige broeken van dit model houden het wel goed bij mij (bij hetzelfde gebruik en wasregime). Broeken komen van dezelfde webshop af, maar zijn niet op hetzelfde moment gekocht.

Ik baal wel. Ik vind deze broeken zo fijn qua pasvorm en die loslatende plaklaag is zo’n domper. Als er iets naar voren komt uit het contact met de fabrikant wat ook voor anderen relevant zou kunnen zijn, dan deel ik het hier weer in het topic.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N3wBpkSO8D-w7mNzrlr90Uq8OOA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Flm06YJSYJoO531OG4VnnPUW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

aerofreak

Steve Jobs

Ik heb bij de opticien eens gevraagd welke sterkte ik zou moeten hebben voor daglenzen. Deze gekocht bij de kruidvat, vaak ook nog eens in de aanbieding ;) Dan kan ik een gewone sportbril op

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 19:07

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik heb hetzelfde montuur als mijn gewone bril en zonnebrillen (Rayban Justin), maar dan met meekleurende glazen via SmartBuyGlasses. Op zich prima, maar merk dat als het wat kouder wordt ik soms wel tranende ogen krijg omdat de wind er vrij makkelijk langs gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

De vrouw heeft deze week een Julbo op sterkte besteld, bij deze website: https://zonnebrillenopsterkte.nl/sportbril-op-sterkte/
Over 2 weken kan ik je als het goed is vertellen hoe het bevalt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Reginas schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 20:28:
[...]

Het is niet echt een koordje. De broek is voorzien van een stevig meshpaneel aan de bovenkant. Dit mesh materiaal is aan de bovenkant omgeklapt en verlijmd, in plaats van gestikt, bij wijze van boordje. De lijmlaag tussen het omgevouwen mesh boordje heeft losgelaten. Hierdoor verliest de broek zijn compressie en ondanks de bretels, sluit hij dan niet meer goed aan.

Dit is voor mij nu de 3e broek van dit type, met dit euvel. Eerder heb ik het gemeld bij de webshop, maar ik zal het op aanraden ook rechtstreeks melden bij de fabrikant. Mogelijk is er sprake van een ondeugdelijke batch, want sommige broeken van dit model houden het wel goed bij mij (bij hetzelfde gebruik en wasregime). Broeken komen van dezelfde webshop af, maar zijn niet op hetzelfde moment gekocht.

Ik baal wel. Ik vind deze broeken zo fijn qua pasvorm en die loslatende plaklaag is zo’n domper. Als er iets naar voren komt uit het contact met de fabrikant wat ook voor anderen relevant zou kunnen zijn, dan deel ik het hier weer in het topic.

[Afbeelding]
Wegbrengen naar de lokale kledingreparatie en daar laten doorstikken?
Lijkt mij een eenvoudige optie die niet veel tijd kost/praktisch haalbaar en goedkoop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:21
@Reginas ik zou het gewoon blijven melden hoor. Mijn 7-Mesh broek van €200+ viel ook na iets van 10-15 ritten uit elkaar. 7-Mesh gaf zelf niet thuis, maar nu we bezig zijn met de nieuwe clubkleding kreeg ik het verwijt 'Als jullie niks melden, dan kunnen wij daar ook niet op reageren en het goed maken'.

Er zijn zoveel fietskleding merken tegenwoordig, en ze vragen zulke hoge prijzen, als je een slecht product én slechte service levert, dan moet je daar gewoon op afgerekend kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
@aerofreak Ben niet van de lenzen, dat word hem niet

@Stevie-P Wat bestellen op een site vind ik lastig, helemaal aangezien ik weet dat heel veel brillen direct te dicht op m'n ogen zitten en het gaat jeuken

@MartijnGizmo Dat is een optie die ik nu bekijk. Er zijn gelukkig wat brillen die oke zitten met een redelijke kromming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

@Ypuh Best gek dat 7mesh niet thuisgaf, die hebben zelfs een reparatieservice (in europa/duitsland)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
DDX schreef op maandag 9 september 2024 @ 15:46:
@Ypuh Best gek dat 7mesh niet thuisgaf, die hebben zelfs een reparatieservice (in europa/duitsland)
Het zat rond het zitvlak, mijn zadel kreeg de schuld. Ik kreeg iets simpels terug van "Is slijtage" en verder niks. Heb 10~ andere broeken en sindsdien alweer 10k+ gefietst zonder ook maar iets wat daar op lijkt, dus evident dat het niet aan het zadel ligt. Het ging om een winterbroek van een half jaar oud en gebruikt in rotatie, dus misschien 1000km.

Leuk dat ze een reparatieafdeling hebben, maar vond de service ronduit slecht van een relatief nieuw merk dat zich met de grote jongens meten wil. Een review op hun site beschreef overigens exact hetzelfde issue.

Wel een pluim voor Futurumshop, die heeft het volledige aankoopbedrag in tegoedbonnen uitgekeerd en heb er een Assos broek voor teruggekocht.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:03

sapphire

Die-hard pruts0r

Nou nadat mijn vorige setje Roeckl letterlijk uit elkaar viel heb ik mijn reserve set gepakt.

Paar ritten nu gebruikt maar volgens mij is de kwaliteit bij Roeckl in het algemeen om te huilen. Klittenband stukjes zijn bovenop al helemaal kaal, spul op de handpalm is nu al aan het bladderen als een malle :?

Jammer want ik heb net weer een ander paar gekocht. Ik heb 20+ sets gepast maar het is de enige die weinig/geen padding heeft, badstof en met een klittenband vast kan. Vooral de eerste twee zijn amper samen te vinden :(

Ander vraagje over helmen, blijkbaar heb ik een hoofdomtrek van 58cm en dat zit bij de meeste merken precies aan de bovengrens van maat M

Meestal heb ik merkt L maar mushroom effect en gewoon veel ruimte over. Maat M word denk weer krap zeker inde winter met een mutsje er onder. Iemand ervaring met merken die een ruime M hebben.

Ik zag bij Mantel dat Lazer Genesis M tot 59cm gaat en nog een best mooie helm ook :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swedish_Chef
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-09 22:05
Mijn Lazer Genesis valt ruimer dan mijn andere Lazer helm. Daar heb ik ook vaker iets over gelezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:27
sapphire schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 22:06:

Meestal heb ik merkt L maar mushroom effect en gewoon veel ruimte over. Maat M word denk weer krap zeker inde winter met een mutsje er onder. Iemand ervaring met merken die een ruime M hebben.
Die maat maakt toch niet veel uit als het maar een helm is die goed zit?

Ik heb een helm van MET die zat mij ruimer/beter dan Giro bijv.
Geen idee of die ruim valt maar zat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

rinslll schreef op zondag 15 september 2024 @ 07:25:
[...]

Die maat maakt toch niet veel uit als het maar een helm is die goed zit?

Ik heb een helm van MET die zat mij ruimer/beter dan Giro bijv.
Geen idee of die ruim valt maar zat goed.
De maat opzich niet maar aangezien ik geen oneindige voorraad helmen tot mijn beschikking heb zal ik toch ergens vanuit moeten gaan tijdens het zoeken.

En zoals ik zei val ik precies op de rand van overgang qua maatvoering bij veel merken. Soms is er een overlap en als ik dan de keuze heb tussen een paddestoel of geen paddestoel…..

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:30
sapphire schreef op zondag 15 september 2024 @ 09:40:
[...]

De maat opzich niet maar aangezien ik geen oneindige voorraad helmen tot mijn beschikking heb zal ik toch ergens vanuit moeten gaan tijdens het zoeken.

En zoals ik zei val ik precies op de rand van overgang qua maatvoering bij veel merken. Soms is er een overlap en als ik dan de keuze heb tussen een paddestoel of geen paddestoel…..
Helaas is er geen BikeHelmet4U.

Maar in mijn korte zoektocht, 58 cm is leuk. Maar het ene hoofd is meer rond, het andere meer smal/langwerpig.

Mijn niet wetenschappelijk onderbouwde onderzoek:

Abus is voor iemand met smal hoofd
POC en MET voor breed en rond hoofd.
Giro en Lazer vallen daar tussen in.

Ik heb van ieder merk meerdere modellen opgehad, maar het kan altijd zijn dat een individueel model van bovenstaande afwijkt.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:14

DeFeCt

je wéét toch

sapphire schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 22:06:
Nou nadat mijn vorige setje Roeckl letterlijk uit elkaar viel heb ik mijn reserve set gepakt.

Paar ritten nu gebruikt maar volgens mij is de kwaliteit bij Roeckl in het algemeen om te huilen. Klittenband stukjes zijn bovenop al helemaal kaal, spul op de handpalm is nu al aan het bladderen als een malle :?
Ik heb dezelfde ervaring, mijn Roeckl handschoenen zijn na 3 maanden gedegradeerd tot reserve want er zit nu al een gat in de stof... ik hou het voortaan bij Gripgrab.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

DeFeCt schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:29:
[...]

Ik heb dezelfde ervaring, mijn Roeckl handschoenen zijn na 3 maanden gedegradeerd tot reserve want er zit nu al een gat in de stof... ik hou het voortaan bij Gripgrab.
Ja echt bizar hè :(

Wat ik van Gribgrab gezien en gedragen heb was echt héél fijn spul alleen jammergenoeg maken ze geen handschoentjes die precies de drie of twee dingen combineren die ik zoek.
Misschien toch maar eens het 'geen padding/pads' gedeelte loslaten :?

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-09 06:50
Met blote handen rijden? Als je geen padding wilt is dat in ieder geval geregeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Apart, ik heb die ervaring dan weer niet met Roeckl.
Heb een paar of 8-10 van die dingen en uiteraard slijten ze wel wat maar niet abnormaal, zien er ook nog keurig uit verder.
Het zijn wel allemaal de premium modellen (heb ze alleen met BI-FUSION padding): Icon, Iton, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Nu online
Grin schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:42:
Het zijn wel allemaal de premium modellen (heb ze alleen met BI-FUSION padding): Icon, Iton, etc.
Premium is helaas geen garantie, hier de Icon (of Iton?) waarbij het stiksel bij de wijsvinger al na een paar maanden los liet. Wel netjes nieuwe gekregen van Futurumshop. Moet alleen de oude nog (laten) stikken :).

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
@DeFeCt @sapphire
Zoals @Grin hierboven al aangeeft, is het handig om aan te geven om welke lijn handschoenen het bij jullie gaat.
Is er ook ervaring met winterhandschoenen, zoals de Roeckl Villach? Ben aan het kijken voor handschoenen om de verkleumde vingers eindelijk eens achter me te laten.
De doorbloeding wordt er met de jaren ook niet beter op, zeg maar.. Alle training ten spijt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

GerbenBK schreef op maandag 16 september 2024 @ 14:00:
[...]

Premium is helaas geen garantie, hier de Icon (of Iton?) waarbij het stiksel bij de wijsvinger al na een paar maanden los liet. Wel netjes nieuwe gekregen van Futurumshop. Moet alleen de oude nog (laten) stikken :).
Ohja, dat vind ik dan ook weer niet gek.
Dat soort dingen gebeuren met handschoentjes van een paar tientjes. Dat soort gevallen breng ik direct naar de kleermaker om de hoek, moet mij verder geen tijd/moeite/brainpower kosten; dat is namelijk vele malen duurder dan die paar rotcenten om het te laten repareren.

[ Voor 38% gewijzigd door Grin op 16-09-2024 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@RobNemoo Blote handen is een crime. Qua grip, zweet en afvegen van neus zijn handschoentjes geweldig :)

@guapper De huidige en vorige weet ik echt niet meer naar iig rond of onder de €30. Ik heb nog een nieuw paar Naturns liggen, budget dingetjes van €16.
Dan nog vind ik het bijzonder dat slijten al zo zichtbaar is na 200km/2 wasbeurten al is dat eventueel te wijten aan het feit dat lang nieuw in de akst gelegen hebben?

Zoals ik zei mischien moet ik het padding deel maar eens proberen, denk dat ik voor een rondje door de straat nog een setje Castelli's van mijn zwager mag proberen.

@guapper handschoenen heb ik vorig jaar Gribgrab Ride Winters gekocht, belachelijk warm :+ Heerlijk met écht koude dagen en wind.

@Grin Mja een naadje vastmaken kan ik zelf wel indien nodig :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-09 06:50
sapphire schreef op maandag 16 september 2024 @ 14:27:
@RobNemoo Blote handen is een crime. Qua grip, zweet en afvegen van neus zijn handschoentjes geweldig :)
d:)b Ieder zijn ding natuurlijk. Ik rij al jaren zonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

@sapphire Hoe was jij je handschoentjes? Misschien valt er nog wat winst te boeken in de wasroutine. Dus klittenbandjes dicht en handschoentjes in waszakje, om overmatig schuren in de trommel te voorkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Reginas schreef op maandag 16 september 2024 @ 14:49:
@sapphire Hoe was jij je handschoentjes? Misschien valt er nog wat winst te boeken in de wasroutine. Dus klittenbandjes dicht en handschoentjes in waszakje, om overmatig schuren in de trommel te voorkomen.
Goeie!

Maar zo dus al, klittebandjes dicht, vaak binnenstebuiten in een waszak op 30 graden met relatief kort programma en geen standje turbo centrifugeren. Meestal nog voordat het opgedroogd is zodat niet alles zout/vuil opgedroogd in de stof zit.
En natuurlijk lucht drogen aan een rek :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Casual Ruud
@guapper Goede ervaring met de Roeckl Villach (1). Ik heb snel last van koude handen, maar met deze handschoenen is het prima vol te houden. Op de fiets tot ca. -5 getest en tijdens wintersport tot ca. -15. Enige minpuntje is dat dat strookje voor touchscreen op de ringvinger zit. Op de Villach 2 is dat aangepast volgens mij.

Ik heb een tijdje terug de Villach 2 in de trigger variant (wijsvinger apart, rest bijelkaar) gekocht. Eigenlijk alleen als backup en omdat ze in de uitverkoop twee tientjes ofzo waren. Nog niet getest vanwege het weer.

Voor betreft de gewone korte handschoenen discussie, ik reed tot enige tijd geleden zonder totdat mijn fietsmaat werd geschept door een niet oplettende scholier en vervolgens heel zijn handen open had liggen. Kan ik niemand aanraden. Nu gewoon de aller simpelste van Siroko volgens mij. Weinig padding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 15:15
Casual Ruud schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:29:
Voor betreft de gewone korte handschoenen discussie, ik reed tot enige tijd geleden zonder totdat mijn fietsmaat werd geschept door een niet oplettende scholier en vervolgens heel zijn handen open had liggen.
Als ervaren valler kan ik dit bevestigen. Na een val op asfalt is de padding van mijn handschoentjes volledig doorgesleten. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurt als je geen handschoentjes aan hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
Casual Ruud schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:29:
@guapper Goede ervaring met de Roeckl Villach (1). Ik heb snel last van koude handen, maar met deze handschoenen is het prima vol te houden. Op de fiets tot ca. -5 getest en tijdens wintersport tot ca. -15. Enige minpuntje is dat dat strookje voor touchscreen op de ringvinger zit. Op de Villach 2 is dat aangepast volgens mij.

Ik heb een tijdje terug de Villach 2 in de trigger variant (wijsvinger apart, rest bijelkaar) gekocht. Eigenlijk alleen als backup en omdat ze in de uitverkoop twee tientjes ofzo waren. Nog niet getest vanwege het weer.

Voor betreft de gewone korte handschoenen discussie, ik reed tot enige tijd geleden zonder totdat mijn fietsmaat werd geschept door een niet oplettende scholier en vervolgens heel zijn handen open had liggen. Kan ik niemand aanraden. Nu gewoon de aller simpelste van Siroko volgens mij. Weinig padding.
Bedankt voor je reply.

Ik ben het met je eens voor wat betreft handschoenen: gewoon ALTIJD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:14

DeFeCt

je wéét toch

guapper schreef op maandag 16 september 2024 @ 14:03:
@DeFeCt @sapphire
Zoals @Grin hierboven al aangeeft, is het handig om aan te geven om welke lijn handschoenen het bij jullie gaat.
Bij mij ging het om Roeckl Itamos, heb overigens netjes geld teruggehad van Futurum,

Flickr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

Na een jaar lang twijfelen over de ultieme paarse fietsbroek, toch maar overstag gegaan. Sale en een kortingsbon van €30 uit een survey hielpen me over de streep. Paarse broek besteld, paars shirtje besteld. Niks aan de hand.

Om verzendkosten laten afleveren bij mijn ouders in Duitsland. Maar. Nu komt het: een melding van Deutsche Post dat de ontvanger niet was aangetroffen op het afleveradres en dat het pakje (dat hèndig door de brievenbus paste) direct retour afzender ging. Contact opgenomen met Biehler of het mogelijk was om het pakje opnieuw te versturen en dan rechtstreeks naar een postagentschap in de buurt. Prima, geen probleem. Postagentschap van voorkeur doorgegeven en pakje werd opnieuw verstuurd (met een niet kloppende tracking code, maar niks dat AfterShip niet volgt).

Stond ik vandaag bij dat postagentschap, hadden ze niks ontvangen. Alle pakjes bekeken, niet op naam en ook niet op adres. Ik had zo’n gevoel dat er iets niet klopte, want ik had heel duidelijk bericht gekregen dat het pakje was afgeleverd op het postagentschap. Toen kreeg ik het telefoonnummer van het depot mee, om daar eens mee te bellen. Gedesillusioneerd postagentschap verlaten, terug in de auto gestapt en toch nog maar eens het bericht van Deutsche Post erbij gepakt. Gekeken naar het afleveradres: bleek dus dat Biehler op het etiket niet mijn gegevens had vermeld, maar de gegevens van de postkantoorhouder… naam en adres. Ik terug naar binnen om dit te laten zien aan die vrouw. Begint er bij haar iets te dagen, komt ze toch aanzetten met mijn pakje. “Ja het was aan mijn zoon geadresseerd en we snapten het niet, want hij had echt geen paarse fietsbroek besteld en de factuur was ook niet op zijn naam…”. Pakje was natuurlijk ook geopend bewaard in een huis waar stevig in werd gerookt. Hopen dat hij past dan maar, want met zo’n lucht kan hij niet retour. -O-

Teleurstellende en bizarre online shop-ervaring. Ik heb contact gehad met de klantenservice van Biehler en dat verliep wat stroef, ondanks dat de klantenservice-medewerker wel vriendelijk was (maar klantvriendelijk en klantgericht zijn wel verschillende dingen). Ik ben wel heel benieuwd naar de broek (en de jersey), dus een review volgt nog nadat ik hem heb getest. Als hij past.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

Update: kledingstukken zijn uitgepakt. Zaten beiden in een stevige, hersluitbare plastic zak en die heeft zijn werk goed gedaan. Kleding ruikt gelukkig helemaal nieuw en de rooklucht zat alleen aan de verpakking. Bij deze de eerste bevindingen, want ik ben hier niet om alleen maar te zeuren. ;)

Jersey: soepel, wat steviger materiaal dan ik gewend ben van bijv. Gobik. Lijkt een beetje op de hardloopshirts van Craft qua materiaal. Shirt is niet heel aerodynamisch gesneden en de mouwen zijn afgewerkt met een zoompje in plaats van lasercut. Onderzijde afgewerkt met siliconen gripper en rits met ritsgarage. Op de rug 3 zakken. Geen ingebouwde bescherming tegen verlies van kleine spullen en geen vakje met rits. Shirt valt wat losser. Misschien speelt de maat ook mee (een maat groter dan ik normaal draag), maar hij zit wel comfortabel. Kleur is intens, maar iets minder fel dan van de broek. Kleurverschil is niet storend. Voor de adviesprijs had ik hem te duur gevonden, maar voor de aanbiedingsprijs + voucher is het een goede deal. Fijn shirt voor erbij.

Bib shorts: wat een fijne broek is dit! Ik word hier helemaal enthousiast van. Mooi stevig materiaal met lichte compressie. Stof schijnt ondanks de lichte kleur nauwelijks door (moet het nog testen op een zweterige dag). Stevige zeem. Brede grippers met siliconen nopjespatroon aan de binnenzijde. Taille valt medium hoog (tot aan de navel). Zachte schouderbanden van mesh. De kleur is heel intens paars. Fraai afgewerkte broek.

Wel opmerkelijk: hoewel jersey en bib shorts als set in de markt zijn gezet, is de broek veel sportiever van afwerking dan het shirt. Meer compressie en aerodynamischer gesneden. Foto om het kleurverschil en verschil in afwerking te tonen.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7hJ6ikUwP4FU-AnAnIgrRH0ZzLg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V34TkYcjJ3yyOrAWyYBL64Rw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:58

McMiGHtY

- burp -

Wat een verhaal zeg..
Hopen dat het de 28ste lekker weer is :)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
Mooi paars is niet lelijk. Ik ben fan. Ik hou wel van een kleurtje.

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:47
Delay schreef op maandag 16 september 2024 @ 21:51:
[...]

Als ervaren valler kan ik dit bevestigen. Na een val op asfalt is de padding van mijn handschoentjes volledig doorgesleten. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurt als je geen handschoentjes aan hebt.
Wat voor soort handschoenen gebruik je hiervoor dan? Zijn vingerloze handschoenen voldoende (voor dragen in de zomer)? En wat voor soort padding zou je dan aanraden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delay
AMD1800 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 17:44:
Wat voor soort handschoenen gebruik je hiervoor dan? Zijn vingerloze handschoenen voldoende (voor dragen in de zomer)? En wat voor soort padding zou je dan aanraden?
Gewoon eenvoudige BBB vingerloze handschoenen: https://bbbcycling.com/nl_nl/bbw-56-cooldown Met 35 tegen het asfalt vangen die het ergste op. (Dan is de padding wel doorgesleten en niet meer bruikbaar.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Delay schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:17:
[...]

Gewoon eenvoudige BBB vingerloze handschoenen: https://bbbcycling.com/nl_nl/bbw-56-cooldown Met 35 tegen het asfalt vangen die het ergste op. (Dan is de padding wel doorgesleten en niet meer bruikbaar.)
Ik ben ooit met 45 tegen het asfalt gegaan waarna de fiets op het zadel doorgleed. Het was alsof er een bandschuurmachine op het zadel gezet was :X

@Reginas Dang dat is een flitsend kleurtje 8)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Nu online
Ik zit in dubio mbt aanschaf van een lange fietsbroek. Als ik naar de maattabellen kijk kom ik gezien mijn binnenbeenlengte als gauw op een L-XL, maar qua heup en taille op een S of M in de meeste gevallen. Nu moet de broek sowieso goed strak zitten, zodat de zeem op zijn plaats blijft, maar tekort is ook onprettig. Zijn er merken die relatief wat langer zijn? Met 183 @ 70 KG valt het blijkbaar best tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 21:22
Duclaasie schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 18:27:
Ik zit in dubio mbt aanschaf van een lange fietsbroek.
Ha niet goed gelezen, lange broek ;)

[ Voor 65% gewijzigd door DutX op 01-10-2024 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Dat issue ken ik ook. Wat kan helpen is zo'n lusje die onder je voet doorloopt. Die voorkomt dat je een hoogwaterbroek krijgt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX

DDX

Gevoerde korte broek icm beenstukken.
Lange broek gaat bij mij niet werken kwa maatvoering (of iig nog geen broeken ontdekt die passen)
1.85 68kg, broek xs of s en beenstukken m of l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stelsol
  • Laatst online: 14:10
Duclaasie schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 18:27:
Ik zit in dubio mbt aanschaf van een lange fietsbroek. Als ik naar de maattabellen kijk kom ik gezien mijn binnenbeenlengte als gauw op een L-XL, maar qua heup en taille op een S of M in de meeste gevallen. Nu moet de broek sowieso goed strak zitten, zodat de zeem op zijn plaats blijft, maar tekort is ook onprettig. Zijn er merken die relatief wat langer zijn? Met 183 @ 70 KG valt het blijkbaar best tegen.
Ik ben zelf 206cm met een binnenbeenlengte van 103,5cm. Lange broeken vinden is een drama, maar ik heb nu tot twee keer toe eentje gevonden bij de Decathlon die lekker strak zit en goed elastisch is. Dus die rekt zo flink op dat ie mij zelfs past.
M'n advies is dus om daar eens te checken en verschillende modellen te proberen. Voor mij zijn bretels wel noodzaak, die helpen dan genoeg om de boel omhoog te houden, mocht het aan de bovenkant iets minder strak zitten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:46
Je zou eens kunnen kijken bij Kalas. Werken met 8 maten en hebben voor 1 t/m 4 ook + voor extra lengte.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casual Ruud
@Duclaasie Herkenbaar. Ik ben 2 cm langer en 2 kilo lichter, vergelijkbaar postuur verwacht ik dus. Binnenbeen lengte 89.

Ik heb 2 lange broeken van Lecol in maat M. De Sport en Pro. Die passen mij prima.

De klantenservice van Lecol wist mij naar aanleiding van vragen over de maatvoering te vertellen dat de lengte bij hen vaak weinig verschilt. Bij Lecol was het advies om primair naar de breedte maat te kijken. Ik denk dat dat ook voor andere merken geldt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Loop er ook regelmatig tegenaan dat broeken te kort zijn. 186/82kg is redelijk normaal, maar een BBL van 93 wat eerder bij een persoon van 195~ past. Qua taille etc. een maat M, maar bij lange broeken is het kiezen tussen L (nog steeds te kort) of XL (te ruim en/of lange bretels).

Bij 7Mesh (een merk dat ik voor de rest afraden kan) kreeg ik een broek die extra lang was, met de instructie om deze af te knippen op de juiste lengte. Onderaan zit een stuk van 10cm dat niet rafelt als je deze knipt. Hopelijk gaan meer merken zoiets doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Eind vorig jaar van Futurum de JORIS II Deep Winter gekocht. Deze broek is wel wat langer dan gemiddeld. Helaas is bij mij de pasvorm rondom achterwerk/lies niet goed. En de ritsjes onderaan zijn niet gevoerd, dus opletten met je velletje.

En nog een andere "review", los van de broek. Tijdje terug een Sport Jersey van Le Col binnen gekregen en getest. Fijn stofje voor warmere dagen, stiksels zien er redelijk netjes uit, printkwaliteit (in dit geval alleen het logo) niet geweldig. Pasvorm is behoorlijk atletisch. Vrij ruim rond de borst en de gripper is vrij krap. Hierdoor kruipt het bij mij wat omhoog. Mouwen zijn vrij lang. Verder zit er rechtsachter nog een waterdichte pocket met rits, maar je telefoon past er niet in, enkel wat briefgeld. Zou 'm niet opnieuw kopen, zeker niet zonder korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Hier ook vaak wt puzzelen met broeken. 1m81 69kg bbl89
Met Castelli kom ik vaak wel goed uit, heb ook een goede sportful.

Idem met lange jersey's trouwens. Armlengte is ook vaak een dingetje icm postuur.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Nu online
Zijn er mensen hier bekend met kleding bestellen via Alltricks? De prijzen zijn daar vaak erg aantrekkelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:18
Duclaasie schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 19:02:
Zijn er mensen hier bekend met kleding bestellen via Alltricks? De prijzen zijn daar vaak erg aantrekkelijk..
Ik heb daar ooit schoenen besteld, zat een flinke kras op de zool. Duurde twee weken voor een reactie. Direct met hun voorstel (iets van 15% korting) akkoord gegaan en had vrij snel het bedrag terug.

Laatst bandjes besteld, binnen drie werkdagen binnen. Op het zelfde moment dat ik bestelde een bericht gestuurd met een vraag over een product. Na +- twee weken pas reactie..

Mocht je service willen, dan kan het dus wel even duren is mijn ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:36
Ik ben voor op zoek naar nieuwe handschoenen voor het zomer seizoen.. (dan kan ik ze voor de kerst op mijn verlanglijstje zetten :+ )
Ik heb nu al 4-5x wat goedkopere gehad van Futurum of BBB en allemaal houden ze het maar een paar maanden vol..

Grootste ergernissen:
- Gaan snel kapot bij veel wassen (wel in waszakje).
- Snel slijtplekken op de muis van de hand.

Ik wil best een keer wat geld uitgeven voor handschoenen die langer dan 4-5 maanden meegaan, maar wil ook niet blijven zoeken of flink geld smijten tegen een merk waar je geen kwalitiet krijgt.

Wensen.
- Goed bestendig tegen wassen (wekelijks).
- Goede padding
- Vinger toppen open.
- Goede sluiting rond pols.

Ik graag enkele suggesties.

[ Voor 4% gewijzigd door verstappen33 op 07-10-2024 15:18 ]

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:41

fdees

Trust me I'm an Engineer

Ik vind deze echt heerlijk, rij er nu een 3 maanden mee rond 2x in de week gewoon in de wasmachine.

Vind het fijn dat ze wat langer zijn en geen klittenband hebben. Alleen jammer van de tekst

https://www.decathlon.nl/...p-9479?mc=8528201&c=ZWART

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:31

Sherlock

No Shit

Ik was mijn handschoenen echt bijna nooit :X

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Laatst online: 15-09 14:22
verstappen33 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:18:
Ik ben voor op zoek naar nieuwe handschoenen voor het zomer seizoen.. (dan kan ik ze voor de kerst op mijn verlanglijstje zetten :+ )
Ik heb nu al 4-5x wat goedkopere gehad van Futurum of BBB en allemaal houden ze het maar een paar maanden vol..

Grootste ergernissen:
- Gaan snel kapot bij veel wassen (wel in waszakje).
- Snel slijtplekken op de muis van de hand.

Ik wil best een keer wat geld uitgeven voor handschoenen die langer dan 4-5 maanden meegaan, maar wil ook niet blijven zoeken of flink geld smijten tegen een merk waar je geen kwalitiet krijgt.

Wensen.
- Goed bestendig tegen wassen (wekelijks).
- Goede padding
- Vinger toppen open.
- Goede sluiting rond pols.

Ik graag enkele suggesties.
Gripgrab. En ik ken een aantal gasten die zweren bij Roeckl handschoenen.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Ik zou handschoenen niet zo snel wassen, even uitspoelen lijkt mij verstandiger. (komt dan genoeg zooi uit, vooral na rit in regen vangt dat genoeg rotzooi)

Mijn favorieten :
https://tic-cc.com/product-category/gloves/ (lekker dun, geen padding)

https://eu.blacksheep.cc/products/racing-glove-radical-black (wel padding, bij offroad ritten met de gravelbike prettiger)

[ Voor 56% gewijzigd door DDX op 07-10-2024 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrefunk
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:59

jorrefunk

Life is Music, Music is Life

Gripgrab +1.
Ik was mijn handschoenen echt bijna nooit +1.
Zomerhandschoenen was ik ook alleen maar als ze in de doos gaan voor de winter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Sherlock schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:45:
Ik was mijn handschoenen echt bijna nooit :X
Dat scheelt echt heel veel voor de levensduur van je handschoenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

Voor de zomer: Roeckl Icon. Fijne taaie padding met goede demping. Veel grip op het stuur. Gebreid bovenwerk dat goed ventileert en mooi aansluit om je hand. Geen klittenband waarmee je kunt blijven haken aan je kostbare fietskleding.

Ik moet hierbij wel de kanttekening plaatsen dat ik het overgrote deel van het jaar zonder handschoenen rijd. Bij ritten met meer klimwerk vind ik het wel fijn voor meer grip op mijn stuur (minder kans op blaren door wrijving vanwege klamme handjes bij inspanning). De Icon’s hielden het goed bij wassen in de wasmachine in een waszakje. Enige slijtage was aan de 3D belettering die op een gegeven moment een beetje los kwam. Heb ze ruim 2 jaar in gebruik gehad met periodieke wasbeurtjes. Helaas heb ik deze handschoenen op een berg in Italië laten liggen en rijdt er nu vermoedelijk een andere renner mee rond, anders had ik ze nog gehad.

Voor de winter: Roeckl Vandans. Dezelfde eigenschappen qua padding als de Icon’s. Gevoerd met warm nepbont. Echt lekker bij serieus koud weer (zeg maar 1 stapje voor rijden met hotpack in je handschoenen).

Voor mediumguur tussenweer: Van Rysel RR500. Deze dunnere met fleece gevoerde handschoenen draag ik graag voor mijn woon-werk-ritten. Suède padding geeft goede grip op je stuur. Niet wind- en waterdicht. Wel fijn voor koud voorjaars- en najaarsweer, wanneer blote handen te koud zijn en serieuze handschoenen te warm zijn. Houden het erg goed in de was. Wederom: in waszakje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Gripgrab Progel hier.

En die gaan wel in de was na een ritje zweet- danwel snotvegen :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX

DDX

Reginas schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:23:
Ik moet hierbij wel de kanttekening plaatsen dat ik het overgrote deel van het jaar zonder handschoenen rijd.
Zelf weten, maar ik zou je aanraden altijd handschoenen te dragen.
Mocht je vallen wil je wel wat bescherming op je handen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

DDX schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:41:
[...]

Terechte opmerking. Andere overweging: voorkomen van zonschade op de dunne huid van de bovenzijde van je hand. Goed voornemen voor volgend jaar: starten met dragen van handschoentjes bij alle ritten. (vast haalbaarder dan het verhogen van mijn FTP, het uitrijden van een Gran Fondo binnen de tijdlimiet of een 200k+ rit maken :+).

Ik hoor van verschillende mensen uit mijn omgeving ook goede verhalen over de handschoenen van Airoman, ook qua draagcomfort. Misschien die maar eens een kans geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX

DDX

Probeer die handschoenen die ik noemde eens :
https://tic-cc.com/product-category/gloves/

Je merkt amper dat je ze aanhebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
  • Laatst online: 14:27
Dit is zo'n vraag als welke bib moet ik kopen. Iedereen heeft zijn eigen favoriet.

Ik doe ook een duit in het zakje. Ik heb een set handschoenen van Giro met een ElasticInterface pad.
Er zijn zie ik nu veel meer handschoenen fabrikanten die dit nu gebruiken. Destijds was Giro de enige.

https://www.elasticinterface.com/cycling-gloves/

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:36
Ik merk zelf dat handschoenen na enkele intensieve buitenritten, of met veel warmte echt vies beginnen te ruiken, ik zweet namelijk best veel in de handen bij hoge inspanning of temperatuur..

Misschien dat ik ze inderdaad gewoon moet uitspoelen met evt wat wasmiddel ipv ze bij de wielerkleding in de wasmachine te gooien..

@ElGreco Het ging mij ook niet echt om de pasvorm die is idd heel persoonlijk, maar meer om de kwaliteit. Hoewel is het telkens maar een paar tientjes kost en ik het prima kan betalen vind ik het gewoon zonde dat ik bijna 2 paar per seizoen versleet.

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
  • Laatst online: 09:19
DDX schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 17:05:

met Hollandse handen, moeten ze wel maat XL of groter in voorraad hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

DDX schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 17:05:

Mooie maar ook al geen badstof stukje op de duim, lijken steeds meer merken weg te laten.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinslll
.

[ Voor 99% gewijzigd door rinslll op 08-10-2024 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinslll
verstappen33 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 08:27:
Ik merk zelf dat handschoenen na enkele intensieve buitenritten, of met veel warmte echt vies beginnen te ruiken, ik zweet namelijk best veel in de handen bij hoge inspanning of temperatuur..

Misschien dat ik ze inderdaad gewoon moet uitspoelen met evt wat wasmiddel ipv ze bij de wielerkleding in de wasmachine te gooien..
Ik draag ook niet zo graag handschoenen in de zomer. Misschien omdat ik de juiste nog niet heb gevonden?
Maar ik vind het wel fijn en fris om ze te wassen met al het zweet enz.

Voor sommige andere kledingstukken gebruik ik "Soak" wasmiddel. Zou wellicht een alternatief voor wassen in wasmachine kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

dfbt schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 08:30:
[...]

met Hollandse handen, moeten ze wel maat XL of groter in voorraad hebben :+
tic maten zijn gelukkig redelijk ruim.
longsleeve shirts bijvoorbeeld erg lange mouwen. (waar ik normaal met maatje s vaak veel te korte mouwen heb)

De handschoenen heb ik in maatje l, ik heb vrij gote (als in lange) handen.
Als je brede handen heb moet je denk wel richting xl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:31
Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met de 7mesh Seton jersey? Ik ben op zoek naar een winddicht shirt zonder membraan dat in een flinke range aan temperaturen te gebruiken is. De Seton lijkt alle boxen te tikken, maar ik kan er weinig over vinden online.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinslll
😅😂 ineens was alle tekst in het Duits 🤔😅 en kreeg het niet meer goed 😬🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13

Metro2002

Memento mori

DDX schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:41:
[...]

Ik ben meerdere keren gevallen in de winter tijdens gladheid en die fietshandschoenen bieden exact 0 bescherming. Als je bescherming wilt moet je motor handschoenen aantrekken, voor mij simpel want ik rij ook motor dus die trek ik ook aan zodra het kouder en/of gladder wordt. Zijn nog een stuk warmer ook.

Handschoenen was ik overigens bijna nooit. Misschien 1 a 2 keer per jaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Metro2002 op 08-10-2024 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delay
Metro2002 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:17:
Ik ben meerdere keren gevallen in de winter tijdens gladheid en die fietshandschoenen bieden exact 0 bescherming.
Ik ben een aantal keer op asfalt gevallen en dan maken de handschoenen een groot verschil. De hele padding is weggesleten. Dit helpt natuurlijk alleen als je op je handpalmen valt, al is dat wel een natuurlijke reflex.

Waarom schrijf jij dat handschoenen geen bescherming bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Delay schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:05:
[...]

Waarom schrijf jij dat handschoenen geen bescherming bieden?
Ervaring ;)

Meeste fietshandschoentjes bieden echt amper bescherming

[ Voor 13% gewijzigd door Metro2002 op 08-10-2024 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
Metro2002 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:53:
[...]

Ervaring ;)

Je hebt een val/schuiver nog eens dunnetjes over gedaan met zonder handschoenen om die theorie te testen?
Grin schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:25:
[...]

Ben ik het absoluut mee oneens.
In de ruim 30 jaren dat ik fiets, waarvan 15+ wedstrijdjaren, hebben vele fietshandschoenen goed geholpen bij menig valpartij.
Uiteraard zit er verschil tussen de diverse fietshandschoenen maar ik rij nooit zonder, mede daarom.
Handschoenen die bij eerste impact van je handen af scheuren laten precies zien waarom je ze draagt: de klap opvangen zodat je huid dat niet hoeft te doen.

[ Voor 47% gewijzigd door guapper op 08-10-2024 22:40 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Metro2002 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:53:
[...]

Ervaring ;)

In de ruim 30 jaren dat ik fiets, waarvan 15+ wedstrijdjaren, hebben vele fietshandschoenen goed geholpen bij menig valpartij.
Uiteraard zit er verschil tussen de diverse fietshandschoenen maar ik rij nooit zonder, mede daarom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Grin schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:25:
[...]

Natuurlijk, iets is altijd beter dan niets maar als je hand na een valpartij met lage snelheid nog steeds open ligt kun je concluderen dat ze zo goed als niets doen. Dan kun je wel aangeven dat het zonder nog erger was geweest maar dat neemt niet weg van het feit dat fietshandschoenen bijzonder slecht zijn in je beschermen en dat is ook logisch want daar zijn ze niet voor gemaakt. Fietshandschoenen zijn gemaakt voor comfort, niet om je huid te beschermen tijdens een val.

Als je iets wilt dragen ter bescherming: draag (zomer) motorhanschoenen of MTB handschoenen die wél gemaakt zijn voor bescherming. Tijdens de natte en koude maanden draag ik in elk geval standaard motorhandschoenen.

[ Voor 3% gewijzigd door Metro2002 op 09-10-2024 12:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
Metro2002 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 08:09:
[...]

Natuurlijk, iets is altijd beter dan niets maar als je hand na een valpartij met lage snelheid nog steeds open ligt kun je concluderen dat ze zo goed als niets doen.
Ahhhh, gedegen wetenschappelijk onderzoek O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

mhr-zip schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 08:35:
[...]

Ahhhh, gedegen wetenschappelijk onderzoek O+
Ik wacht graag op je gedegen wetenschappelijke tests waarin fietshandschoenen worden getest op veiligheid en welke veiligheidskeurmerken ze daarmee scoren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 22:49

Fisico

by Fabian

Binnenkort krijg ik een bril, dus het komende voorjaar heb ik ook op de racefiets een bril op sterkte nodig. Door een grote cilindrische afwijken is dit een uitdaging, begreep ik van mijn opticien. Heeft iemand nog een gouden tip, bestaat er een bikeshoeforyou voor brillen?

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
Fisico schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 12:35:
Binnenkort krijg ik een bril, dus het komende voorjaar heb ik ook op de racefiets een bril op sterkte nodig. Door een grote cilindrische afwijken is dit een uitdaging, begreep ik van mijn opticien. Heeft iemand nog een gouden tip, bestaat er een bikeshoeforyou voor brillen?
Heb je een bril nodig voor dichtbij of ver weg?
Pagina: 1 ... 56 ... 63 Laatste