Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 ... 42 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19:15
gitcheckoutmain schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:41:
Hoe bepalen jullie welke kleding je draagt als je gaat fietsen? Ik merk met deze wisselende temperaturen dat ik me vaak te warm of te koud aankleed. Een vriend wees me laatst op een web appje op www.ishetkoers.nu om als richtlijn aan te houden, iemand daar ervaring mee?
Voor recreatief fietsen neem ik vaak bv handschoenen mee, die kan je altijd onderweg nog uitdoen. Zo heb je wel meer 'flexibele' kledingsstukken.

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 16:03
Hoe bepalen jullie welke kleding je draagt als je gaat fietsen? Ik merk met deze wisselende temperaturen dat ik me vaak te warm of te koud aankleed. Een vriend wees me laatst op een web appje op www.ishetkoers.nu om als richtlijn aan te houden, iemand daar ervaring mee?
Smultie in "Het grote fietskleding topic"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:58

Grin

Ride si sapis.

Niet wat je wilt horen maar:
Ervaring en kennis van je kleding, lichaam en het weer.
Temperatuur staat nooit op zichzelf, daar komt bij: wind, zon, regen etc.
Met temperaturen onder het vriespunt (tot -5) had ik altijd vier lagen aan maar sinds kort volstaat één zweethemd met één jack. Daar moet je gewoon achterkomen en in het begin gaat dat idd verkeerd. En ik fiets al ongeveer 30 jaren…

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Ik heb maar een lange broek dus die keuze is snel gemaakt :)

Qua boven kleding draag ik een wollen ondershirt, dat in combinatie met de perfetto ros maakt het eigenlijk altijd aangenaam en nooit te warm of koud tussen de 1 en 15 graden. Boven de 15 kan ook wel maar dan doe ik de jas na een uur een stuk open. De warmte regulering van wol maakt het dat ik het altijd aangenaam heb.

Uiteraard bij temperaturen onder de 10 wel een sjaal om en onder de 7 een winddichte cap is wel echt een vereiste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:54
Ik vraag altijd aan mijn vrouw wat ik aan zal doen. En als ze zegt 3 laagjes, dan pak ik er 4. Zegt ze dunne handschoenen dan pak ik dikke. 8)7
Tenzij ik van plan ben hard te knallen, dan doe ik juist 1 laagje minder dan dat zij zegt...

Is zoooo persoonlijk, niet alleen qua lijf maar ook qua rit die je gaat doen.
Uiteindelijk ga ik 5 minuten voor vertrek simpelweg nog even buiten staan en besluit dan of het goed is, of dat ik nog iets aanpas.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:46
Verona27 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:04:
iemand recentelijk ervaring met rapha? Voor het eerst daar zooitje besteld wat afgelopen maandag verzonden zou moeten zijn, alleen de t&t link laat niet meer zien dan dat het label gecreëerd is. Is dat normaal of moet ik support even contacten?
Het retourneren gaat bij Rapha echt perfect.

Veel fijner dan bij bijv. MAAP

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15:41
Grin schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 23:07:
[...]

Niet wat je wilt horen maar:
Ervaring en kennis van je kleding, lichaam en het weer.
Temperatuur staat nooit op zichzelf, daar komt bij: wind, zon, regen etc.
Met temperaturen onder het vriespunt (tot -5) had ik altijd vier lagen aan maar sinds kort volstaat één zweethemd met één jack. Daar moet je gewoon achterkomen en in het begin gaat dat idd verkeerd. En ik fiets al ongeveer 30 jaren…
Helemaal eens met deze punten. Nog eentje toevoegen: met welke intensiteit ga je fietsen is van groot belang in de keuze van je kleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:01
Strider schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 00:31:
[...]

Het retourneren gaat bij Rapha echt perfect.

Veel fijner dan bij bijv. MAAP
goed om te weten, inmiddels alles binnen en ik denk dat ik toch alles maar houd, haha. Ik vond uiteindelijk de fit van zowel de core als de pro race best goed, al merk je wel dat de pro race inderdaad wel wat strakker/fijner is. de bibs moet ik nog testen maar ik vind de kwaliteit ok ogen voor wat ik heb betaald, 40 euro voor een shirtje en 60 voor een long sleeve core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitcheckoutmain
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18-08-2024
Stillekracht schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 06:55:
[...]

Helemaal eens met deze punten. Nog eentje toevoegen: met welke intensiteit ga je fietsen is van groot belang in de keuze van je kleding.
Dank voor alle punten! De mate van intensiteit is bij gelukkig altijd een vrij stabiele factor;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafflestomper
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 29-06 13:43
Veelal ervaring, maar ik heb sws goede onderkleding dus dat maakt het wel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:17

McMiGHtY

- burp -

Laagjes..

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Stillekracht schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 06:55:
[...]

En waar je gaat fietsen. In het bos (MTB/gravel) of op de weg. Op je racefiets met 32 per uur over een open dijk vs met je mountainbike over een singletrack in het beschutte bos is een wereld van verschil.

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:43
Ik ben op zoek naar een nieuwe fietsbril voor het MTB'en. Klinkt opzich niet spannend maar ik ben op zoek naar glazen die nauwelijks verduisteren. Heb snel last dat het te donker wordt bij felle zon richting schaduw namelijk.

Welke bril gebruiken jullie, liefst één die te dragen is bij bewolkt en zon (gaat mij meer om bescherming dan echt tegen zonlicht)...

/edit: meekleurende lenzen ook al eens geprobeerd: overgang van licht naar donker kon ik niet echt aan wennen.

[ Voor 13% gewijzigd door Arend_Akelig op 16-02-2023 20:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Arend_Akelig schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 20:17:
Ik ben op zoek naar een nieuwe fietsbril voor het MTB'en. Klinkt opzich niet spannend maar ik ben op zoek naar glazen die nauwelijks verduisteren. Heb snel last dat het te donker wordt bij felle zon richting schaduw namelijk.

Welke bril gebruiken jullie, liefst één die te dragen is bij bewolkt en zon (gaat mij meer om bescherming dan echt tegen zonlicht)...

/edit: meekleurende lenzen ook al eens geprobeerd: overgang van licht naar donker kon ik niet echt aan wennen.
Oakley Prizm Trail.
Amper/niet verduisterend, contrastverhogend, fijne lens voor in de bossen. Zoek daar een montuur bij en t komt goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arend_Akelig
  • Laatst online: 20:43
Grin schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 20:46:
[...]

Oakley Prizm Trail.
Amper/niet verduisterend, contrast verhogend, fijne lens voor in de bossen. Zoek daar een montuur bij en t komt goed.
Nice, zoiets zoek ik (denk ik) contrastverhogend is de juiste term die bij m’n omschrijving past :)

Thanx!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Deze lens is er speciaal voor ontwikkeld; trust me, gewoon fijn voor in de bossen.
Zelf ben ik ook geen fan van transitions; voor mij is het te vaak een (slecht) compromis.
Het nadeel van de strategie die ik aanhang is dat je voor elk montuur (Jawbreaker, Racing Jacket, Radar Lock) 3-4 lenzen hebt (black iridium polarised, ruby iridium polarised, prizm road, prizm trail, etc) en dat nogal in de papieren gaat lopen. Naja, het is wat het is… :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-09 09:23
Ik heb zojuist ook een Oakley bril aangeschaft, de Oakley Radar EV Prizm Road Fietsbril.
Toevallig in de aanbieding bij Mantel..

Was eigenlijk op zoek naar alleen een nieuwe helm, maar zag dit toevallig ook in de aanbieding. En mijn huidige bril was niet echt mooi meer, daar zaten een paar flinke krassen op..

De helm is trouwens de Giro Helios Spherical geworden..
Beide in matte zwart..

Past goed bij de rest van de uitrusting die ook overwegend zwart is.
Nu nog wachten op beter weer voor de eerste rondjes buiten..

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:13
Futurumshop komt nu met een voor mij nieuw (sub?)merk aanzetten: FYTS. 'Nederlands design', geproduceerd in Portugal. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Nope

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Wat mij betreft mag er wel gewoon lekker voorjaar weer komen. Ik vind het momenteel lastig om het juiste te kiezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jesse
Sinds de sale afgelopen winter heb ik m’n collectie La Passione kleding uitgebreid, hier wat van m’n ervaringen ermee.

Prestige Winter Tights en Prestige Deep Winter Tights: vooral over de Deep Winter Tights ben ik zeer tevreden. Volgens La Passione is de gewone voor 4-10 graden en de deep variant voor -2-8 graden. Ik pak bij 7 graden en lager de deep variant, en heb sindsdien geen koude benen meer gehad. De stof (aan de voorkant) is duidelijk anders (ze noemen dit 3-layers membrane), ietsje stugger, maar de pasvorm is alsnog uitstekend. Beide in de sale een goede deal wat mij betreft. Ik heb ook de Prestige Bibshorts en de Prestige Thermal Bibshorts en ben over al deze broeken heel tevreden.

Insulated Gilet en Insulated Jacket: in mijn ervaring voegt het ‘insulated’ zijn vrij weinig toe. Het zijn op zich mooie producten met een prima pasvorm, maar ten opzichte van een windjasje en een gewone gilet zijn ze (opgevouwen) beduidend pompeuzer om in een jersey pocket te doen (het jasje is w.m.b. echt wat te groot, het gilet gaat nog net) terwijl ze qua comfort naar mijn idee niet zoveel verschil maken.
Voor dragen zonder gewone jersey is het jasje niet echt geschikt omdat ie geen vakje met rits heeft. (De gilet heeft helemaal geen zakken). Wat ik bij beide wel fijn vind is dat de rits ook van onderen open gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 23:49

LGU

Iemand een tip voor een kwalitatief goede fietsbroek voor dames voor ritten van +4 uur?

De afgelopen week heb ik met mijn partner behoorlijk wat kilometers gemaakt in de omgeving van Girona en met name bij de lange ritten begon er irritatie te ontstaan aan het zitvlak. Op dit moment gebruikt ze broeken van La Passione en Rapha (core serie). Maap heeft ze gepast in Girona maar daar leek de zeem nog dunner van dan de bestande broeken en in de Castelli winkel is zo ongeveer de hele range gepast maar geen enkel broek zat (echt) goed. Dus als iemand een tip heeft verneem ik het graag. Scheelt mij een hoop winkels in te gaan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Laatst online: 20:22
LGU schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:34:
Iemand een tip voor een kwalitatief goede fietsbroek voor dames voor ritten van +4 uur?

De afgelopen week heb ik met mijn partner behoorlijk wat kilometers gemaakt in de omgeving van Girona en met name bij de lange ritten begon er irritatie te ontstaan aan het zitvlak. Op dit moment gebruikt ze broeken van La Passione en Rapha (core serie). Maap heeft ze gepast in Girona maar daar leek de zeem nog dunner van dan de bestande broeken en in de Castelli winkel is zo ongeveer de hele range gepast maar geen enkel broek zat (echt) goed. Dus als iemand een tip heeft verneem ik het graag. Scheelt mij een hoop winkels in te gaan ;)
Rapha en la passione zijn geen slechte merken. Core lijn vond ik zelf niet zo fijn aanvoelen, maar is ook persoonlijk.Net zoals elke broek stiekem wel persoonlijk is.

Zeker dat het niet aan het zadel ligt? En al champis creme in gebruik? Schijnt ook te schelen.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:38

DDX

Of een te grote broek (of gewoon type merk/broek wat lekker zit) waardoor zeem gaat schuiven.
Je moet moeite doen met aantrekken van broek zegmaar.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 21:20

Fisico

by Fabian

Maap heeft ze gepast in Girona maar daar leek de zeem nog dunner van dan de bestande broeken en in de Castelli winkel is zo ongeveer de hele range gepast maar geen enkel broek zat (echt) goed. Dus als iemand een tip heeft verneem ik het graag. Scheelt mij een hoop winkels in te gaan ;)
Broeken zijn echt super persoonlijk en of dikte van de zeem echt uitmaakt weet ik ook niet zo goed. Mijn fijnste broek is van Q36.5 en die heeft ook de dunste zeem van allemaal. Goede aansluiting is wel belangrijk want je wil geen plooien en ook niet gaan schuiven op de zeem. Bij de broeken van Castelli krijg ik altijd een rare plooi in mijn lies en dat is voor mij dan weer niet fijn.

Ik weet niet of jouw partner vaker lang fietst (kan ook gewenning van zo'n lange rit zijn) en wat er bij kortere ritjes aan de hand is, maar ik zou zeker het zadel of zitpositie niet uitvlakken in de analyse.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

TheBlackBib

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU

LGU

Thanks voor de reacties. Fietsmeting inclusief nieuw zadel is er vorig jaar al gekomen en ook de chamois creme wordt toegepast.

Issues beginnen te spelen bij de ritten vanaf een uurtje of 4 en normaliter doen we die alleen in het weekend en juist de combi van meerdere dagen meer dan 4 uur speelt dan tijdens de (fiets)vakanties.

Ik zal haar een aantal van jullie opties eens voorleggen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:29
LGU schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 08:28:
Thanks voor de reacties. Fietsmeting inclusief nieuw zadel is er vorig jaar al gekomen en ook de chamois creme wordt toegepast.

Issues beginnen te spelen bij de ritten vanaf een uurtje of 4 en normaliter doen we die alleen in het weekend en juist de combi van meerdere dagen meer dan 4 uur speelt dan tijdens de (fiets)vakanties.

Ik zal haar een aantal van jullie opties eens voorleggen!
Ik fiets met futurum eigen merk na ook tig broeken te hebben geprobeerd.
Voordeel is dat je deze kunt testen en zo nodig retourneren.
Misschien ook nog een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-09 14:08

Heeft ze last van schuurplekken of drukpunten?

Een dikke zeem heeft meer flex en kan dus ook meer bewegen. Een te grote broek of een te grote/te kleine zeem ook.

Mijn 'dikke' broeken geven ook eerder last dan de dunne, vooral omdat er simpelweg meer materiaal zit wat beweegt. MAAP is daarom m'n favoriete broek, Assos GTS de minste.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Binkovsky
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15:54
Ik hoor hier nooit iemand over Etxeondo. Fijn spul. Ik heb redelijk wat ervaring met andere merken maar nog nooit zo'n fijne broek gehad als de Etxeondo Orhi. Mijn zitvlak is redelijk gevoelig (zeker met indoor fietsen) maar hiermee nooit last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU

LGU

Mr. Stom schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:45:
[...]

Heeft ze last van schuurplekken of drukpunten?

Een dikke zeem heeft meer flex en kan dus ook meer bewegen. Een te grote broek of een te grote/te kleine zeem ook.

Mijn 'dikke' broeken geven ook eerder last dan de dunne, vooral omdat er simpelweg meer materiaal zit wat beweegt. MAAP is daarom m'n favoriete broek, Assos GTS de minste.
Het zijn idd. schuurplekken die zich net voorbij de dijen / net onder het zitvlak bevinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Dat klinkt bekend.. Had ze al een bikefit gehad? Ik had dezelfde klachten, bikefit, shimmetjes onder de schoenen leek het meeste op te lossen. En kan nu zonder probelemen uren achter elkaar fietsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:29

Mijn vrouw zweert bij de Bioracer zeem die in de Epic lijn gebruikt word; zeem heet Vapor dacht ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15:41
@LGU Ik denk dat je alle merken die op de markt beschikbaar zijn wel te horen gaat krijgen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:41
Alé heeft vrouwen specifieke modellen met aan "afwijkende" (voor de mannen dan...) maat zeem.

Maar goed. Online advies op bibs vragen is, zoals @Stillekracht ook zegt, vragen om een lijst met wie wat draagt. Daar heb je weinig aan.

Het advies van @rinslll is vind ik een van de betere. Een Futurum broek mag je retourneren ook al is het gedragen. Een betere manier om te ondervinden of iets past of niet is er niet. Misschien is het een schot in de roos en hoef je niet verder te gaan zoeken. Misschien is het niets. Maar niet geschoten is altijd mis.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:29
Alé heb ik ook gehad idd want had daar, qua vrouwen bib, goede dingen over gelezen.

Ik was blij dat de naad na 1 ritje los liet en ik hem daarom kon retourneren.
Was het voor mij dus ook niet.

Ik heb trouwens nu gewoon mannen bibs dus heb geen vergelijk met vrouwen varianten of andere vormen zeem.

Maar idd erg persoonlijk en bij mij maakt het qua schuur- of drukplekken al een verschil of ik mijn zadel 2 mm te hoog heb staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
@LGU Mijn vrouw rijdt vooral met Etxeondo en Sportful. Ik hoor haar nooit klagen.
Als het pas na 4 uur opspeelt kan het ook zijn dat de houding tijdens de rit verandert. Merk ik bij mezelf ook.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider

Persoonlijk vind ik de zeem van Rapha ruk en die van MAAP echt superieur. Ondanks dat ze optisch gezien niet eens zo heel veel verschillen.
Bij Rapha had ik na 10min al zoiets van; dit gaat straks veel zadelpijn geven, bij MAAP heb ik dit gevoel nog nooit gehad.
Met Assos heb ik ondanks de dikkere zeem ook goede vergelijkbare ervaringen.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:35
Ik heb momenteel al jaren lang Sidi Kaos schoenen voor mijn racefiets. Ik heb toen voor een relatief smalle schoen gekozen met een makkelijke sluiting, hoewel ik me daarna regelmatig afgevraagd heb of de schoen niet alsnog iets te breed voor mijn voeten was.

Binnenkort krijg ik een nieuwe fiets en wil ik dit combineren met een set nieuwe schoenen. De sidi's zijn ondertussen ook aan vervanging toe. Iemand tips wat geschikte schoenen zijn voor smalle voeten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Spurlie schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:20:
Ik heb momenteel al jaren lang Sidi Kaos schoenen voor mijn racefiets. Ik heb toen voor een relatief smalle schoen gekozen met een makkelijke sluiting, hoewel ik me daarna regelmatig afgevraagd heb of de schoen niet alsnog iets te breed voor mijn voeten was.

Binnenkort krijg ik een nieuwe fiets en wil ik dit combineren met een set nieuwe schoenen. De sidi's zijn ondertussen ook aan vervanging toe. Iemand tips wat geschikte schoenen zijn voor smalle voeten?
https://www.bikeshoe4u.com/ in Nijkerk heeft vast wat je zoekt.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Spurlie schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:20:

Wanneer Nijkerk te ver is, zou je eens de schoenen van Suplest kunnen proberen. Ik heb in Nijkerk heel veel aangehad en kwam op dat merk uit met mijn smalle voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roerdomp
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 14:16
Newbie hier. Heb vrijwel alles compleet, maar moet alleen nog een helm.

Daar eigenlijk 2 vragen over:
  1. Hoe strak moet de strap van de helm rond je kin zitten? Moet je net zo vrij kunnen kijken als zonder helm? Ik merk dat wanneer ik omlaag probeer te kijken het lastig wordt.
  2. Ik heb 3 helmen besteld, en bij ze alle 3 drukt de kinstrap vreselijk erg op mijn keel/adamsappel, en doet het pijn. Zeker ook icm met omlaag kijken. Heeft iemand daar ervaring mee of tips voor helmen waar dat minder het geval is?
Dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:35

Phydomir

Dennis

Ik weet niet precies wat de richtlijnen vanuit de fabrikanten is maar dat het pijn doet als je naar beneden kijkt hoort niet. Zelf heb ik ongeveer een vingerdikte speling rond m'n kin als ik gewoon vooruit kijk. Echter moet iedere helm wel aanpasbaar zijn qua straps. Dat kan dan wel weer per fabrikant verschillen hoe je dat aanpast, maar bij iedere helm is dit aan te passen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Steeffoon

Smartphone-nerd

Roerdomp schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:09:

1. Hoe strak moet de strap van de helm rond je kin zitten? Moet je net zo vrij kunnen kijken als zonder helm? Ik merk dat wanneer ik omlaag probeer te kijken het lastig wordt.
  2. Ik heb 3 helmen besteld, en bij ze alle 3 drukt de kinstrap vreselijk erg op mijn keel/adamsappel, en doet het pijn. Zeker ook icm met omlaag kijken. Heeft iemand daar ervaring mee of tips voor helmen waar dat minder het geval is?
Dank _/-\o_
Heb ook wat helmen geprobeerd, sommige dingen herken ik wel over bijvoorbeeld het naar beneden kijken, al heb ik het idee dat elke helm dat wel een beetje heeft. Ik heb deze uiteindelijk gekozen, de Giro Agilis MIPS: https://www.mantel.com/giro-agilis-mips-racefiets-helm, tot op heden erg blij mee!

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

hier in dorp zit sindskort een wielrenner/fiets-kleding zaak;

https://www.wielersets.nl/

best breed assortiment, meeste setjes ~50euro vond m wel intrresant

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:24
himlims_ schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:30:

Ooit wel eens naar gekeken. Lijken Aliexpress setjes die verkocht worden.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stufferdt
Roerdomp schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:09:

Dank _/-\o_
Helm is de juiste maat als hij zonder kinbandje aan, dus enkel met het draaimechanisme aangedraaid, blijft zitten op je hoofd als je voorover bukt. Dus hij moet kunnen klemmen. Kinbandje zit goed als je recht onder je kin 2 vingers naast elkaar kan steken (en dat net past). Comfort is afhankelijk van voorkeur en de helm. Kwestie van gewoon proberen.

En bandjes zijn wellicht pasvorm. En eve zorgen dat je de helm goed op je hoofd hebt zitten. Anders toch in een winkel eens passen zodat ze kunnen meekijken.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
LordSinclair schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:41:
[...]

Ooit wel eens naar gekeken. Lijken Aliexpress setjes die verkocht worden.
Die kan je vaak wel herkennen aan de zeem. Nu is het wel zo dat er bij Ali ook best aardige setjes te vinden zijn, ik heb er ook enkele. Maar dan zit je (bib met jersey) ook al snel aan dit bedrag en deze zaak wil natuurlijk ook nog wat marge.

---------------

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Stufferdt schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 18:21:
Helm is de juiste maat als hij zonder kinbandje aan, dus enkel met het draaimechanisme aangedraaid, blijft zitten op je hoofd als je voorover bukt. Dus hij moet kunnen klemmen. Kinbandje zit goed als je recht onder je kin 2 vingers naast elkaar kan steken (en dat net past).
echt goed opgelet bij de starterstraining _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Fisico schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 23:11:
[...]

echt goed opgelet bij de starterstraining _/-\o_
Of bij de wegkapitein cursus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
McMiGHtY schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 14:38:
[...]

Of bij de wegkapitein cursus :)
Daar is het ook ongetwijfeld een punt ja! En ik denk ook een hele belangrijke…

(Starters)training wordt bij de club waar wij beiden lid zijn gegeven door KNWU-gecertificeerde trainers. Dus soort wegkapitein+.

Ik ben daar zeker niet 1 van :+ mij als wegkapitein op pad sturen staat haaks op de doelstelling “veiligheid”.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:41
Soms komen hier van de rijdende reclame zuilen voorbij fietsen, kleurrijke kleding van het jaar 2000 met Autobedrijf de Jong erop.

Dit is wel van een andere league vind ik en ook nog eens een knap merk. Ik vind het een stuk strakker uitzien dan de vorige.

Custom kleding wordt steeds beter de laatste tijd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VziLIWycDTbYB4b7P6iEbl8dJ5A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qfUJBhDg0DwenV25a1FHEQir.jpg?f=user_large

https://www.cycloworld.cc...-cycloworld-fantenue/2481

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 11:26
Mooi hoor, ik heb zelf ook setje besteld. :P

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 15:28
himlims_ schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:30:

Ik vind het een hoop geld voor setjes van Aliexpress.
Op Facebook adverteerde er ook een hele poos een kerel ( uit het Westland) met overduidelijk gekopieerde foto’s van Ali voor meer dan dubbele van de prijs, hij blokkeerde mij toen ik hem daar op wees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

havana schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 23:38:
Mooi hoor, ik heb zelf ook setje besteld. :P
Als ze nou zoiets in het rood zouden hebben..dan had ik niet geaarzeld..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04
zo, ook maar eens een upgrade gedaan van de helm en bril :)
jaar of 5 terug een giro fixture MTB helm en een Tifosi fietsbril gekocht, maar nu wel toe aan iets wat meer geschikt is voor XC MTB (wedstrijden), maar ook wat acceptabeler op de racefiets (ben niet zo van de velominatie regels, maar op de racefiets met een helm met klepje is wel de grens opzoeken :D

De helm moest vooral een goede mix van comfort, ventilatie en een beetje aero zijn, dat is de Kask protone icon geworden. daarnaast een sutro s met prizm trail lens, en wellicht komt daar nog een prizm road lens bij.
beide mat zwart

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tB_PYsSsBTytzpUZ-Rp1PpGp834=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EFQaawYuTiUAiRiHguqKwYW5.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ppyBUUvw-rUpI_2YHogKN_xIdS4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/frPm2rcXzSHHXNxI5C67yjZ1.png?f=fotoalbum_large

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 12:22

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

https://www.lecoffeeride.cc/ iemand ervaring met kleding hiervan? Vind het mooie kleding en twijfel over de maar en/of kwaliteit

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LGU

LGU

Nutterd schreef op woensdag 5 april 2023 @ 21:25:
https://www.lecoffeeride.cc/ iemand ervaring met kleding hiervan? Vind het mooie kleding en twijfel over de maar en/of kwaliteit
Ja, mijn partner heeft zowel een shirt als windjack van ze. Shirt is echt een zomershirt en heel erg dun maar daarom juist gekocht. Met het windjack is ze erg blij omdat het een 2-weg sluiting heeft die ze daarvoor niet had. Maten vallen normaal. Waar je van moeten houden is dat overal vrij opvallend de naam op terug te vinden is.

Mocht je een keer in de buurt van ze zijn (wat zeker een tip is), bijna alles is in de winkel op voorraad en te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

LGU schreef op donderdag 6 april 2023 @ 08:36:
[...]

Ja, mijn partner heeft zowel een shirt als windjack van ze. Shirt is echt een zomershirt en heel erg dun maar daarom juist gekocht. Met het windjack is ze erg blij omdat het een 2-weg sluiting heeft die ze daarvoor niet had. Maten vallen normaal. Waar je van moeten houden is dat overal vrij opvallend de naam op terug te vinden is.

Mocht je een keer in de buurt van ze zijn (wat zeker een tip is), bijna alles is in de winkel op voorraad en te passen.
Heb al besloten om er koningsdag naartoe te gaan, rondje fietsen en wat kleding scoren!

Thanks voor de reactie!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LGU

LGU

Nutterd schreef op donderdag 6 april 2023 @ 08:50:
[...]

Heb al besloten om er koningsdag naartoe te gaan, rondje fietsen en wat kleding scoren!

Thanks voor de reactie!
Check wel even of ze dan open zijn. Volgens mij zijn hun gebruikelijke openingstijden namelijk vrijdag - zondag & Belgische feestdagen. Als je er toch bent: gebruik 1 van de vele routes op hun site, stuk voor stuk top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 11:03
(jarig!)
Hmm gisteren is de voering van m'n Bontrager Starvos wavecell kapot gegaan.. ik kan echter nergens een directe vervanger vinden :( Iemand hier nog ideeën waar ik het op korte termijn vandaan kan halen?

https://www.trekbikes.com...el-helmvoering/p/W597770/

www.frees-it.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Bladeslayer schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:33:
Hmm gisteren is de voering van m'n Bontrager Starvos wavecell kapot gegaan.. ik kan echter nergens een directe vervanger vinden :( Iemand hier nog ideeën waar ik het op korte termijn vandaan kan halen?

Wellicht gewoon een generiek setje proberen? Ali staat er vol mee, als je meer dan 10 euro bestelt heb je bij diverse shops 12 dagen delivery.

https://nl.aliexpress.com...cling-helmet-padding.html

Deze zou je zelfs op maat kunnen knippen wellicht.
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/Hedac621904aa4d1c8b8508bb8510e79cY/C-688-Schuimvulling-Kit-Hoofd-Bescherming-Liner-Inner-Beschermende-Pads-Matten-Voor-Bike-Motorcycle-Helmen-Fietsen.jpg

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:31
Zoek een lange fietsbroek met de volgende kenmerken:

- Prijs rond de 150, maar voor echt goede is het flexibel. Beter een keer huilen :)
- Voor 0 - 15 graden
- Goede zeem
- Waterdicht geen must

Meeste zijn te warm boven de 10 graden (als ik de reviews moet geloven)....

Iemand aanraders?

[ Voor 12% gewijzigd door replica17 op 20-04-2023 18:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Dat is best een brede range, qua temperatuur. 15 graden is echt compleet anders dan 0 graden. Ik herken overigens je vraag wel hoor :) Intensiteit van je rit maakt dan ook nogal uit.

Boven de 10 a 12 graden zou je ook kunnen kiezen voor een korte broek met beenstukken. Dan kan je je zoektocht voor de lange broek richten op 0-10 graden. Dan is er keuze zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
replica17 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 18:30:

- Prijs rond de 150, maar voor echt goede is het flexibel. Beter een keer huilen :)
- Voor 0 - 15 graden
- Goede zeem
- Waterdicht geen must

Iemand aanraders?
Ik gebruik drie verschillende broeken in/voor deze temperatuur range.
Optie is allicht een thermal bibshort met gewone en extra dikke beenwarmers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 07:12
Ik heb de Castelli Sorpasso RoS broek voor de winter en die draag ik met de huidige temperaturen nog steeds en daar heb ik het niet te warm in.

Maar 13 graden op een zomerse ochtend is wel anders dan 13 graden nu natuurlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 16:15
Bladeslayer schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:33:

Had dit bij mijn Bontrager helm ook regelmatig. De Trek helpdesk gaf aan contact op te nemen met 12gobiking. Daar heb ik het typenummer doorgegeven en die hebben het nu al twee keer voor me besteld en geleverd (ook al staat het artikel niet op de site) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:14
replica17 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 18:30:

- Voor 0 - 15 graden
- Goede zeem
- Waterdicht geen must

Iemand aanraders?
Geen aanraders. Zelf alleen korte waar ik een strakke lange hardloopbroek overheen doe wanneer het kouder dan 10 graden is of 15 graden zonder zon en meer wind. Daarnaast kies ik voor de kleding waarvan ik verwacht in de tweede helft van een lange rit me prettig te voelen.

Ter referentie...
Vorige week Amstel Gold toerversie:
Begonnen in korte kleding maar met armstukken en handschoenen (temperatuur een graad of 5 rond 7 uur, gevoelstemperatuur rond het vriespunt. Rond een uur of 12 konden de armstukken uit door de vele zon en toen was het een graad of 12 volgens mij. En dat was echt geen hoog tempo.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 08:32

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Wat @Jorco zegt. Doe ik ook , heb twee korte broeken.
Eentje van Q36.5 en eentje van Sportful. Die tweede is sowieso echt tot aan de knie , met hoge sokken blijft er weinig been meer over.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:25
Nog iets fijner is om beenwarmers te gebruiken. Met een hardloopbroek je een dubbele laag en die wil weleens verschuiven tijdens het fietsen. Al zijn beenstukken uiteraard alleen bruikbaar met een bibshort, niet met een korte losse broek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Jorco schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 20:20:
[...]

Geen aanraders. Zelf alleen korte waar ik een strakke lange hardloopbroek overheen doe wanneer het kouder dan 10 graden is of 15 graden zonder zon en meer wind. Daarnaast kies ik voor de kleding waarvan ik verwacht in de tweede helft van een lange rit me prettig te voelen.

Ter referentie...
Vorige week Amstel Gold toerversie:
Begonnen in korte kleding maar met armstukken en handschoenen (temperatuur een graad of 5 rond 7 uur, gevoelstemperatuur rond het vriespunt. Rond een uur of 12 konden de armstukken uit door de vele zon en toen was het een graad of 12 volgens mij. En dat was echt geen hoog tempo.
Ik heb er 5 >:)
2 gewone geborstelde stof (decathlon en sportful classic), eentje water/wind afstotend (Castelli Sorpasso RoS), dan nog eentje met heel dunne stof aan de kuiten (aangehad met agr en geen spijt van) dikkere stof bovenbenen (Castelli LW2), en nummer 5 is helemaal dunne stof zoals een korte bib maar dan dus lang (aliexpress, darevie). Nu fiets ik ook wel het jaar rond maar een lange bib vind ik zelf echt fijn en onmisbaar. Ik heb het liever iets te warm dan te koud, en ik ben een koukleum. Rij ook maar zelden heel intensief.
En ja ik heb ook nog beenwarmers.

Maar ik pak wel graag de broek die bij het weer past, dus 0-15 graden is veel te vaag want zon wind en regen hebben enorme invloed.
Als ik naar mijn verzameling kijk zou ik zeggen, probeer de sportful eens. Maar bij 15 graden en zon heb ik die echt niet meer aan. Bij harde wind wellicht wel.

[ Voor 16% gewijzigd door Mistraller op 29-04-2023 01:03 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Weet hier misschien iemand wat het verschil is tussen een Dottore X en een Dottore L broek van q36.5?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 15:48

DeFeCt

je wéét toch

SirLenncelot schreef op maandag 1 mei 2023 @ 16:38:
Weet hier misschien iemand wat het verschil is tussen een Dottore X en een Dottore L broek van q36.5?
https://stillbiking.com/2...pette-bib-short-by-q36-5/

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
Zojuist een setje van Siroko besteld. SRX pro elite bib short en een M2 shirt.

Met allerlei kortingen en referals kwam ik uit op iets van 125 euro. Daar wil ik wel eens een gokje voor wagen.

Rijd nu rond als rijdende reclamezuil in club tenue van Bioracer. Echt fijn spul, dus ben benieuwd of het daar aan kan tippen. Ik geloof dat wij iets van 100 euro betalen voor een kort en lang tenue en windjack. Echt geen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
Rudolf schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 15:22:

Met allerlei kortingen en referals kwam ik uit op iets van 125 euro. Daar wil ik wel eens een gokje voor wagen.

Rijd nu rond als rijdende reclamezuil in club tenue van Bioracer. Echt fijn spul, dus ben benieuwd of het daar aan kan tippen. Ik geloof dat wij iets van 100 euro betalen voor een kort en lang tenue en windjack. Echt geen geld.
100eu voor die hele mikmak is geen geld, hebben jullie dan de epic of de icon serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Waar laten jullie je sleutel als de bib of jersey geen opbergruimte met een ritssluiting heeft?

BlaBlaBla

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
In mijn zadeltasje })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-09 17:11
Strider schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 13:01:
Waar laten jullie je sleutel als de bib of jersey geen opbergruimte met een ritssluiting heeft?
Los in een van de vakken in de jersey, een sleutel valt daar echt niet zomaar uit.
Maar ik heb een case van The Pack voor de telefoon waar een zijvakje in zit. Daar stop ik meestal de sleutel, wat pasjes en wat geld in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:35

Phydomir

Dennis

Ik heb zo'n metalen doosje voor pasjes en daar doe ik dan m'n sleutel, creditcard, rijbewijs en wat brillendoekjes in. Die gaat dan weer los in een van de vakjes achterop.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steviewonder23
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:27
Als het een losse sleutel is kun je die met een veiligheidsspeld aan de hengsels van je broek spelden bij je borst.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:08
#teamzadeltas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:40

aerofreak

Steve Jobs

Ik heb sinds kort zon case voor pasje/telefoon. Hiervoor deed ik wel eens zo'n heupband om van het hardlopen voor waardevolle spullen. Onder je shirt valt dit echt niet op ;)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9q--gBD_BMEHuvRhWKTY88zzw8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XaWkBvmb98O0UMRGgFQvQ76p.jpg?f=fotoalbum_large

Is ook gelijk één van de weinige dingen die ik heb van Rapha.

Zit ook geld in, OV/ID kaart, telefoon, paracetamol, evt plug voor tubeless.

Alles wat is snel wil kunnen pakken. Rest zit in zadeltasje.

Je hebt ze ook van The Pack enzo.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Sleutels doe ik altijd gewoon in een vakje in het shirt. In bijna 4 jaar tijd. Slechts 1x fout gegaan. Toen nam ik een drempel te snel en hoorde ik opeens de sleutels vallen.

Als het even kan probeer ik er ook iets bij te stoppen. Plaksetje, of een binnenband bijvoorbeeld. Dan zit het naar mijn idee redelijk geklemd.

Als ik een frametas meeneem, dan gaat alles in een vakje met een rits. Ik probeer altijd zoveel mogelijk thuis te laten. Wat je niet meeneemt, kan ook niet kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Heel soms, als de kids thuis moeten komen en ik weet niet zeker of ze een sleutel hebben; in de sleutelkluis aan het huis. Alleen als het maar voor een paar uurtjes is.
Ik durf het (nog) niet aan om mijn garagedeur op te nemen in home assistant, anders zou ik gewoon met de telefoon de deur kunnen openen.

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:10
Aan een koord om mijn nek onder mijn shirt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:15
Nog steeds gewoon achterin. Dat doe ik al jaren. En dat gaat ook goed met mountainbiken. Nog nooit wat verloren, zelfs niet bij het vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 13:36
Los in de achterzak, meestal onderin de midden zak. Nog nooit issues gehad met verloren sleutels o.i.d.

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:11
Iemand ervaring met een helm te plastidippen? Ik heb een knálgroene Endura Singletrack helm die ik voor Gravel gebruik, maar is nog écht prima in orde. De kleur matcht (oh hoe ijdel) niet met m'n outfit laat staan mijn fiets.

Nu zou ik hem graag mat / satin zwart willen plastidippen (leuk klusje met tape etc) maar het idee is groter dan de uitvoering, omdat ik niet weet of het helmmateriaal tegen de plastidip-chemicaliën kan. Iemand ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Mag ik vragen welke referals en kortingen je hebt gebruikt? Ik ben mijn V1 BLAAST kwijt en dat was toch wel een heel fijn ding, dus denk erover om een nieuwe te kopen. Ik heb ook een M2, toch wel 1 van mijn favoriete shirts.

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

scraemus schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 08:52:
[...]

Los in de achterzak, meestal onderin de midden zak. Nog nooit issues gehad met verloren sleutels o.i.d.
Bij een valpartij zou ik zou min mogelijk harde objecten in de midden pocket willen hebben... die zitten dan namelijk precies boven op je rug wervels. Ik geef mensen met pompjes in de midden pocket ook altijd ongevraagd advies om ze aan de zijkant te dragen.

Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
DeFeCt schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 15:23:
[...]

Mag ik vragen welke referals en kortingen je hebt gebruikt? Ik ben mijn V1 BLAAST kwijt en dat was toch wel een heel fijn ding, dus denk erover om een nieuwe te kopen. Ik heb ook een M2, toch wel 1 van mijn favoriete shirts.
Jasper Verkuijl referal link en de code BACKAFF.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

ben wel benieuwd naar de kwaliteit, ik vind het erg mooie kleding op de foto's!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:53
Nutterd schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:17:
[...]

ben wel benieuwd naar de kwaliteit, ik vind het erg mooie kleding op de foto's!
Misschien heeft Jasper Verkuijl wel een review.

* mhr-zip rent hard weg.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

mhr-zip schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:19:
[...]

Misschien heeft Jasper Verkuijl wel een review.

* mhr-zip rent hard weg.
whaazzzaaapppp cycling fanaaaaaaaaaaaaaaaacatics, ties aar riellie the best kloots in te wurld rillie ameeeeezing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU

LGU

DeFeCt schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 15:23:
[...]

Ik kende dit merk nog niet. Wat direct opvalt is de prijs. Lijkt nog goedkoper dan Decathlon. Hoe zijn de ervaringen met de merk qua kwaliteit / duurzaamheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

LGU schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:33:
[...]

Ik kende dit merk nog niet. Wat direct opvalt is de prijs. Lijkt nog goedkoper dan Decathlon. Hoe zijn de ervaringen met de merk qua kwaliteit / duurzaamheid?
Mijn M2 shirt bljift heel goed, heb dat in de zomermaanden bijna wekelijks aan. De sokken zitten erg fijn en gaan ook over tijd niet 'lubberen'. Ze zijn wel een stukje dikker dan die van Sockeloen, maar dat vind ik persoonlijk wel fijn. De bril blijft het ook prima doen, alleen het verwisselen van de glazen vraagt ff een handigheid. Ik heb geen ervaring met de bibs.

Verzending is snel en retourneren geen probleem. Ik ben wel enthousiast.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:15

Niellie41

[object Object]

Ik heb een aantal Siroko tops (winter jasje en paar shirts met korte en lange mouwen) en ben vooralsnog tevreden, al ben ik deze winter pas begonnen met wielrennen. Wat mij vooral aanspreekt, zijn de designs van de shirtjes. Veel leuker dan de vele saaie en effen gekleurde shirtjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 13:36
Overigens is Siroko ook via decathlon te bestellen mocht je geen verzendkosten willen hebben. Ik heb zelf nu 2 brillen van Siroko en die bevallen goed. In de toekomst ga ik zeker kleding proberen (maar voor nu genoeg in de kast hangen op het moment).

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:16
Rudolf schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 15:26:
[...]

Jasper Verkuijl referal link en de code BACKAFF.
Bedankt voor de tip (y) maar met de code BACK10 kreeg ik nog iets meer korting dan met BACKAFF

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Pagina: 1 ... 42 ... 63 Laatste