Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 ... 43 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
Nutterd schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:17:
[...]

ben wel benieuwd naar de kwaliteit, ik vind het erg mooie kleding op de foto's!
Gisteren binnengekregen. Eerste indruk qua looks: Ziet er prima uit. Shirt is donkerder dan op de website wordt weergegeven. Pasvorm is goed. Ben 1.78 / 75kg en heb zowel de broek als shirt in M gekocht. Ben gewend dat de broek wat hoger komt over de buik heen. Dan trekt het daar allemaal wat strakker haha. Heb wel mijn bedenkingen over de zeem hoor. Ook al heb ik de duurste uitvoering SRX Elite. Dit weekend testen, dan laat ik het daarna wel effe weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Na hier gelezen te hebben had ik gisteren (met alle codes) voor €100 bij Siroko in de winkelmand: een BX bib en een M3 shirt.

Na wat twijfelen bij Futurum naar de FYTS SNLST bib met een FYTS SNL shirt zitten kijken. Toen na contact met Futurum de broek omgezet naar een Joris Pro, ik zocht vooral iets wat op MTB ritten van 3+ uur comfortabeler zou zijn dan mijn Vaude Matera bib en daarvoor moest ik niet bij FYTS zijn zeiden ze.

Nadat het vandaag binnenkwam meteen een rit van iets meer dan 3 uur gedaan, en erg blij met de keuze. De sqlabs zeem van de Vaude ziet er nog wat sjieker uit dan die van de Joris Pro. Maar de zeem van de Joris Pro zit erg goed en doordat de stof van de broek veel soepeler en elastischer is dan van de Vaude blijft alles heel goed zitten gedurende de rit zonder dat het ergens schuurt of knelt.

Het FYTS shirt bevalt verder ook prima, maar dat komt ook wat minder nauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 21:03
@Dipsausje Die Joris ben ik ook heel blij mee! Ook mooi dat je bij Futurum kan proberen. Toevallig heb ik ook de Fyts, die zit ook wel lekker maar heb daar her idee dat "het zaakje" iets minder steun krijgt. Wat is de pasvorm van het shirt? Ik heb zelf een BBB en Odlo. De Odlo zit duidelijk iets ruimer, de BBB is erg aangesloten (en dus alleen geschikt voor slanke fietsers).

[ Voor 16% gewijzigd door Arjan90 op 06-05-2023 17:44 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Arjan90 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 17:43:
@Dipsausje Die Joris ben ik ook heel blij mee! Ook mooi dat je bij Futurum kan proberen. Toevallig heb ik ook de Fyts, die zit ook wel lekker maar heb daar her idee dat "het zaakje" iets minder steun krijgt. Wat is de pasvorm van het shirt? Ik heb zelf een BBB en Odlo. De Odlo zit duidelijk iets ruimer, de BBB is erg aangesloten (en dus alleen geschikt voor slanke fietsers).
Ik heb zowel de Joris Pro als het FYTS SNL shirt in maat S, zit voor mij strak maar comfortabel. Maar ik val ook wel onder de lange maar slanke fietsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Tinusvolkel schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 13:14:
[...]

Bedankt voor de tip (y) maar met de code BACK10 kreeg ik nog iets meer korting dan met BACKAFF
Heb je de referral link van Jasper Verkuijl ook gebruikt? Bij mij lijkt die niet te werken...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Rudolf schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 15:26:
[...]

Jasper Verkuijl referal link en de code BACKAFF.
Bij mij doet die referal link helemaal niks ;(

Never mind... die zie je pas in je basket.

[ Voor 10% gewijzigd door DeFeCt op 08-05-2023 20:56 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-09 10:15
Rudolf schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 15:14:
[...]

Gisteren binnengekregen. Eerste indruk qua looks: Ziet er prima uit. Shirt is donkerder dan op de website wordt weergegeven. Pasvorm is goed. Ben 1.78 / 75kg en heb zowel de broek als shirt in M gekocht. Ben gewend dat de broek wat hoger komt over de buik heen. Dan trekt het daar allemaal wat strakker haha. Heb wel mijn bedenkingen over de zeem hoor. Ook al heb ik de duurste uitvoering SRX Elite. Dit weekend testen, dan laat ik het daarna wel effe weten.
En? Al een test ritje gedaan?
Hier komt het als het goed is morgen binnen

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:29
Nutterd schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:23:
[...]

whaazzzaaapppp cycling fanaaaaaaaaaaaaaaaacatics, ties aar riellie the best kloots in te wurld rillie ameeeeezing!
Ene Federico Ciampella heeft ook een paar leuke reviews gemaakt waarbij hij verschillende modellen en maten laat zien.

SIROKO SRX Pro kit review, plus M2 long sleeve and comparison with Rapha, Castelli and Endura
Massive Siroko cycling kit try on haul, with sizing info and a special gift for my wife!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
Tinusvolkel schreef op maandag 8 mei 2023 @ 21:05:
[...]

En? Al een test ritje gedaan?
Hier komt het als het goed is morgen binnen
Ja, zaterdag ritje van 100km op de MTB gedaan. Is gewoon prima spul, zeker voor de prijs. De bretels van de bib mochten van mij wat strakker zitten. Zeem is voor mij goed. Blijft perfect op z'n plek zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Rudolf schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:16:
[...]

Ja, zaterdag ritje van 100km op de MTB gedaan. Is gewoon prima spul, zeker voor de prijs. De bretels van de bib mochten van mij wat strakker zitten. Zeem is voor mij goed. Blijft perfect op z'n plek zitten.
Hebben jullie de sizing guide aangehouden? Ik wist wel dat ik een beetje buikje had, maar kom gewoon op een XXL uit...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
@DeFeCt Nee eigenlijk niet. Heb M aangehouden, wat ik bij andere fietskleding en gewone kleding ook heb.

Tis zeg maar wel allemaal heel erg "race cut". Het shirt is wel wat strakker dan ik gewend ben, maar had ook geen maatje groter moeten nemen want dan worden de mouwen te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-09 10:15
Rudolf schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:16:
[...]

Goed om te horen, hier is het ook net binnen en de bretels zitten idd niet heel strak en de zeem is niet zo dik als bij m’n andere bibs maar heel veel ervaring heb ik daar nog niet mee.

@DeFeCt
Heb hier wel even gekeken naar die size table en vond hem ook wel wat pessimistisch.
Heb dezelfde maten aangehouden als bij m’n andere kleding. Bib L, en shirt M met 1.85 en 77kg. Maar denk dat ik voor de bib ook nog prima m had kunnen pakken.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Tinusvolkel schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 17:38:
[...]

Goed om te horen, hier is het ook net binnen en de bretels zitten idd niet heel strak en de zeem is niet zo dik als bij m’n andere bibs maar heel veel ervaring heb ik daar nog niet mee.

@DeFeCt
Heb hier wel even gekeken naar die size table en vond hem ook wel wat pessimistisch.
Heb dezelfde maten aangehouden als bij m’n andere kleding. Bib L, en shirt M met 1.85 en 77kg. Maar denk dat ik voor de bib ook nog prima m had kunnen pakken.
Dan zijn we vergelijkbaar qua lengte en gewicht, ik ben benieuwd, als het goed is komt het morgen binnen, gelukkig kun je gratis ruilen.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
ben de laatste tijd wel gecharmeerd van cargo bibs, dus beetje zoekend naar welke modellen mij lekker zitten. ben over het algemeen wel te spreken over sportful broekjes, maar was even benieuwd of iemand hier ook wat ervaringen kan delen betreffende de sportful supergiara broekjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:44

Phydomir

Dennis

Ik heb zelf al bijna een jaar ook wat kleding van Siroko.

Ik heb een SRX PRO World Series die opzich prima bevalt. Echter vind ik hem niet zo fijn als mijn Assos Mille GT bibs. Vooral bij lange, vlakke ritten heb ik toch eerder dat je de bib gaat voelen. Laatst echter een 6 uurs rit in de Eiffel gedaan, waarbij je dus veel meer klimt en in verschillende posities zit en daarbij eigenlijk niets qua ongemak gevoeld. Dus het ligt ook een beetje aan het type rit.

Daarnaast heb ik ook nog twee M3 shirtjes en een M2 shirt. Die M3 shirts zijn echt zomer shirts. Heel dus maar ze zitten wel heel lekker. Ben vooral fan van hoe hij bovenin wat gesneden is waardoor als hij helemaal dicht zit hij niet deels over je keel gaat zitten, iets wat ik als irritant ervaar. Die M2 heeft dezelfde pasvorm maar is iets dikker.

Shirts zou ik zoo weer bestellen. Bib blijf ik toch liever bij Assos.

Maten: Shirts M, Bib L bij 184 en 74kg.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:50
Als beginnende fietser heb ik een korte Rogelli broek. Op zich niks mis mee en zit fijn, maar nu ben ik benieuwd hoe deze zich verhoudt tot de meer premium merken zoals Agu, Castelli en Assos. Iemand hier toevallig zo’n overstap gemaakt?

Ik ga natuurlijk passen wat goed en fijn zit, maar het gaat me dan natuurlijk om de rij ervaring.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:36
crimby schreef op zondag 14 mei 2023 @ 08:32:
Als beginnende fietser heb ik een korte Rogelli broek. Op zich niks mis mee en zit fijn, maar nu ben ik benieuwd hoe deze zich verhoudt tot de meer premium merken zoals Agu, Castelli en Assos. Iemand hier toevallig zo’n overstap gemaakt?

Ik ga natuurlijk passen wat goed en fijn zit, maar het gaat me dan natuurlijk om de rij ervaring.
Broeken, dat ligt ook een beetje aan je bouw en wat je überhaupt fijn vind.

Mijn persoonlijke favorieten als iemand met een West-Europese bouw (lees iets te kort voor zijn gewicht).

Q36.5 Gregarius

LaPassione Striver

Als je een lange slungel bent/compressie fijn vindt kun je ook kijken naar de Q36.5 DOTTORE L1, deze broek levert iets meer compressie dan die andere Q36.5

Beide maten vallen redelijk maat trouw bij mij.

Kortingscodes:

LaPassione:
SPRING20

Futurumshop:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SWvygyFzHLt1kOgmQD0rPwTRwf4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1hpwaonDA4qIEhJrVh06VHrf.png?f=user_large

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
mhr-zip schreef op zondag 14 mei 2023 @ 08:49:
[...]

Broeken, dat ligt ook een beetje aan je bouw en wat je überhaupt fijn vind.

Mijn persoonlijke favorieten als iemand met een West-Europese bouw (lees iets te kort voor zijn gewicht).

Q36.5 Gregarius

LaPassione Striver

Als je een lange slungel bent/compressie fijn vindt kun je ook kijken naar de Q36.5 DOTTORE L1, deze broek levert iets meer compressie dan die andere Q36.5

Beide maten vallen redelijk maat trouw bij mij.

Kortingscodes:

LaPassione:
SPRING20

Futurumshop:
[Afbeelding]
Maar dat zegt niet zoveel over de vergelijking met een rogelli broek :-)
Overigens ben ik zeker te kort voor mijn gewicht maar dat zegt niets over mijn lengte hehe.

Aangezien ik een mantel bon heb, ga ik daar shoppen voor de broek en dan kom ik op een van deze merken aan. Hoe het zit moet ik vooral zelf proberen, maar ben dus op zoek naar iemand die die switch gemaakt heeft en iets over het verschil in rij ervaring kan zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
crimby schreef op zondag 14 mei 2023 @ 08:56:
[...]

Overigens ben ik zeker te kort voor mijn gewicht maar dat zegt niets over mijn lengte hehe.

Aangezien ik een mantel bon heb, ga ik daar shoppen voor de broek en dan kom ik op een van deze merken aan. Hoe het zit moet ik vooral zelf proberen, maar ben dus op zoek naar iemand die die switch gemaakt heeft en iets over het verschil in rij ervaring kan zeggen.
Je hebt helemaal gelijk.
Maar meer tijd ga ik hier niet instoppen. Succes met (de beperking van) je Mantelbon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
mhr-zip schreef op zondag 14 mei 2023 @ 13:50:
[...]

Je hebt helemaal gelijk.
Maar meer tijd ga ik hier niet instoppen. Succes met (de beperking van) je Mantelbon!
Oke prima. Maar echt tijd had je er al niet ingestopt, gezien je enkel je eigen favoriete merken aan zit te prijzen zonder ook maar een link te maken met mijn vraag.
En je conclusie over de beperking van de mantel bon is gewoon jammer…

[ Voor 52% gewijzigd door crimby op 14-05-2023 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik vind de broeken van futurumshop erg fijn. Ik heb de goedkoopste (Pepijn). Voordeel vind ik dat je ze 14 dagen mag uitproberen. Dan merk je echt goed of de broek wat is of niet.

Cadeaubon van mantel kun je ook inzetten voor gereedschap, een fietscomputer, een vermogensmeter of onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
crimby schreef op zondag 14 mei 2023 @ 08:32:

Tsja, persoonlijk denk ik dat je het voornamelijk gaat merken in het comfort van het zeem, de materialen van de broek (zoals bv de strips aan het uiteinden van de pijp of de bretels) en het ziet er vaak ook gewoon mooier/beter uit. Ben zelf wel fan van Sportful kleding, ook te koop bij mantel. Maar, zoals Mhr-zip al zei is het ook gewoon best persoonsafhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:21

McMiGHtY

- burp -

Nee..geen ervaring met Rogelli Bibs.

Wel met Asos / q36.5 / theblackbib /redwhite / van Rysel /

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

crimby schreef op zondag 14 mei 2023 @ 08:56:
[...]

Als een mantel bon je beperkt in je keuzes, zou ik ze even lekker in de winkel gaan passen. Volgens mij hebben ze daar ook een rogelli lijn die dan kun je zelf mooi vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Ja ik heb rogelli ook van mantel en ik word niet perse beperkt maar ik ben dus vooral opzoek naar ervaringen en het verschil in rij ervaring. Rogelli tov een premium merk.

Zoals aangegeven ga ik zelf passen, alleen ik kan moeilijk elke broek even 50km of wat testen dus vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:01
crimby schreef op zondag 14 mei 2023 @ 17:22:
Ja ik heb rogelli ook van mantel en ik word niet perse beperkt maar ik ben dus vooral opzoek naar ervaringen en het verschil in rij ervaring. Rogelli tov een premium merk.

Zoals aangegeven ga ik zelf passen, alleen ik kan moeilijk elke broek even 50km of wat testen dus vandaar mijn vraag.
Ik heb zelf een windjack van Rogelli en vind dat absoluut niet overkomen als B merk hoor. Geen Rogelli broeken in elk geval. Sportful hebben mijn vrouw en ik ook, en die heeft Mantel ook in het assortiment. Prima broeken en prima prijs. Ik heb ook wat Castelli, maar heel eerlijk gezegd voel ik het prijsverschil met goedkopere broek in elk geval niet aan mijn kont.... De pasvorm kan soms wat beter vallen, de looks (als je daar gevoelig voor bent)... Boven de 150 voor een lange, 100 voor een korte, haak ik af hoor.
Maar wat mij bevoorbeeld wel weer gewoon tegenviel was dat een Castelli broek na 3 wasbeurten z'n logo's al kwijt was. En een korte search liet zien dat dat vaak voorkomt. Tot zover premium denk ik dan.
Als je dus ineens een broek koopt die bijv dubbel zo duur is; je gaat niet 2x zo lekker fietsen denk ik. Tenzij je gewoon niet tevreden bent over de broek, dan wel ;)
Wat je bij Mantel zou kunnen doen, is even vragen of je met de broek even op een aanwezige fietstrainer kunt gaan zitten, dan kan je voelen hoe die zit in fietshouding. In Den Bosch staan die dingen in de buurt van de kledinghoek.

[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 14-05-2023 22:10 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Mistraller schreef op zondag 14 mei 2023 @ 22:08:
[...]

Ik heb zelf een windjack van Rogelli en vind dat absoluut niet overkomen als B merk hoor. Geen Rogelli broeken in elk geval. Sportful hebben mijn vrouw en ik ook, en die heeft Mantel ook in het assortiment.
Ik heb inmiddels ook wat Castelli, maar heel eerlijk gezegd voel ik het prijsverschil met goedkopere broek in elk geval niet aan mijn kont.... De pasvorm kan soms wat beter vallen, de looks (als je daar gevoelig voor bent)...
Maar wat mij bevoorbeeld wel weer gewoon tegenviel was dat een Castelli broek na 3 wasbeurten z'n logo's al kwijt was. En een korte search liet zien dat dat vaak voorkomt. Tot zover premium denk ik dan.
Als je dus ineens een broek koopt die bijv dubbel zo duur is; je gaat niet 2x zo lekker fietsen denk ik. Tenzij je gewoon niet tevreden bent over de broek, dan wel ;)
Wat je bij Mantel zou kunnen doen, is even vragen of je met de broek even op een aanwezige fietstrainer kunt gaan zitten, dan kan je voelen hoe die zit in fietshouding. In Den Bosch staan die dingen in de buurt van de kledinghoek.
Thanks! Ik dacht dat Rogelli dus wel een B merk was en had deze gekocht na een lange broek te hebben gehad van Decathlon. Soort van upgrade van C naar B laten we maar zeggen. Maar jouw ervaring schets een ander verhaal. Ik vind Rogelli prima, maar was benieuwd of dergelijke “premium” merken echt een andere ervaring geven.

Goede tip om de fietshouding te proberen, dat geeft al iets meer beeld dan enkel passen. Blijft alleen wel nog gissen hoe dat op een voor mij langere rit gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
crimby schreef op zondag 14 mei 2023 @ 22:13:
[...]

Thanks! Ik dacht dat Rogelli dus wel een B merk was en had deze gekocht na een lange broek te hebben gehad van Decathlon. Soort van upgrade van C naar B laten we maar zeggen. Maar jouw ervaring schets een ander verhaal. Ik vind Rogelli prima, maar was benieuwd of dergelijke “premium” merken echt een andere ervaring geven.

Goede tip om de fietshouding te proberen, dat geeft al iets meer beeld dan enkel passen. Blijft alleen wel nog gissen hoe dat op een voor mij langere rit gaat.
Tja, ik ben niet zo van A, B of C merken. Ik heb ook Ali Express broeken van enkele tientjes die mooi afgewerkt zijn en heerlijk zitten. Maar aan de budget side heb je wel meer kans om mindere kwaliteit te vinden. Die kans is bij de duurdere (of zo je wilt; A merken) niet zo aanwezig denk ik, en een fijne broek in je collectie voor als je een keer kek voor de dag wilt komen bij een groupride is ook altijd leuk. Is ook maar net wat je het waard vind en dus persoonlijk

---------------

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

crimby schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:43:
[...]

Oke prima. Maar echt tijd had je er al niet ingestopt, gezien je enkel je eigen favoriete merken aan zit te prijzen zonder ook maar een link te maken met mijn vraag.
En je conclusie over de beperking van de mantel bon is gewoon jammer…
Je zou natuurlijk ook blij kunnen zijn dat iemand uberhaupt de moeite neemt om te reageren. Je vraag is ook vrij ruim omschreven, er zijn namelijjk van Rogelli broeken van 29,95 t/m 100,- +, daar zit vanzelfsprekend binnen het merk zelf al het nodige verschil in en "de rijervaring" is ook behoorlijk persoonlijk. Een race van 60 min is heel iets anders dan een tocht van 5 uur. Dus ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je verwacht te horen...
Je manier van reageren zal m.i. in ieder geval niet bijdragen aan veel nuttige input.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
DeFeCt schreef op maandag 15 mei 2023 @ 09:51:
[...]

Je zou natuurlijk ook blij kunnen zijn dat iemand uberhaupt de moeite neemt om te reageren. Je vraag is ook vrij ruim omschreven, er zijn namelijjk van Rogelli broeken van 29,95 t/m 100,- +, daar zit vanzelfsprekend binnen het merk zelf al het nodige verschil in en "de rijervaring" is ook behoorlijk persoonlijk. Een race van 60 min is heel iets anders dan een tocht van 5 uur. Dus ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je verwacht te horen...
Je manier van reageren zal m.i. in ieder geval niet bijdragen aan veel nuttige input.
Mijn manier van reageren in deze specifieke post kwam doordat er al negatief gereageerd wordt naar mij "ik ga hier in ieder geval niet meer tijd in stoppen".

En sect gekeken naar mijn vraag en het gegeven antwoord waarop de verdere reacties gebaseerd zijn slaat het kant noch wal. Ik vraag een vergelijking tussen merk A en premium merken zoals B, C of D (als voorbeeld). Als antwoord krijg ik dat ik bij een specifieke winkel merk E of F moet kopen want dat is fijn. Als ik dan vervolgens aangeef dat het geen antwoord op mijn vraag is en dat ik voor nu even niet van plan ben bij de aangegeven winkel te bestellen ben ik beperkend en wordt er geen tijd meer besteed...
en dan ligt het aan mijn manier van reageren.

Ik dacht dat mijn vraag juist vrij specifiek was, maar als er dan toch nog wat informatie onverhoopt mist, kan dat aangegeven worden zoals jij nu bijvoorbeeld doet. Echter, is dat zeer beperkend voor mijn gezochte antwoord, maar ik denk dat ik dan zou zeggen een Rogelli broek van 80-100 euro (dus de wat betere broek van hun en een reguliere premium (+- 150?). Qua ritten vind ik het nog lastig. Ik zit nu zelf op 1,5 uur ongeveer, maar ergens dit jaar wil ik toch wel richting de 3-4 uur kunnen gaan fietsen en dan niet perse meteen een nieuwe broek moeten kopen :-)

Een antwoord zoals gegeven door @Mistraller is al erg nuttig, gezien daar die vergelijking al naar voren komt en de ervaringen van de premium merken tov de goedkopere Rogelli.
Mistraller schreef op zondag 14 mei 2023 @ 22:30:
[...]

Tja, ik ben niet zo van A, B of C merken. Ik heb ook Ali Express broeken van enkele tientjes die mooi afgewerkt zijn en heerlijk zitten. Maar aan de budget side heb je wel meer kans om mindere kwaliteit te vinden. Die kans is bij de duurdere (of zo je wilt; A merken) niet zo aanwezig denk ik, en een fijne broek in je collectie voor als je een keer kek voor de dag wilt komen bij een groupride is ook altijd leuk. Is ook maar net wat je het waard vind en dus persoonlijk
Merk interesseert mij overigens niks, maar als ik de meer ervaren vrienden vraag dan krijg ik het standaard lijstje aan merken zoals Assos, Castelli en soms wat Agu. Vandaar eigenlijk dat ik het zo noem. Qua looks vind ik het sowieso allemaal niet zo spannend, zelden dat ik een wielrenoutfit écht mooi vind 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door crimby op 15-05-2023 10:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:30

Grin

Ride si sapis.

crimby schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:07:
[...]

Mijn manier van reageren in deze specifieke post kwam doordat er al negatief gereageerd wordt naar mij "ik ga hier in ieder geval niet meer tijd in stoppen".

En sect gekeken naar mijn vraag en het gegeven antwoord waarop de verdere reacties gebaseerd zijn slaat het kant noch wal. Ik vraag een vergelijking tussen merk A en premium merken zoals B, C of D (als voorbeeld). Als antwoord krijg ik dat ik bij een specifieke winkel merk E of F moet kopen want dat is fijn. Als ik dan vervolgens aangeef dat het geen antwoord op mijn vraag is en dat ik voor nu even niet van plan ben bij de aangegeven winkel te bestellen ben ik beperkend en wordt er geen tijd meer besteed...

Ik dacht dat mijn vraag juist vrij specifiek was, maar als er dan toch nog wat informatie onverhoopt mist, kan dat aangegeven worden zoals jij nu bijvoorbeeld doet. Echter, is dat zeer beperkend voor mijn gezochte antwoord, maar ik denk dat ik dan zou zeggen een Rogelli broek van 80-100 euro (dus de wat betere broek van hun en een reguliere premium (+- 150?). Qua ritten vind ik het nog lastig. Ik zit nu zelf op 1,5 uur ongeveer, maar ergens dit jaar wil ik toch wel richting de 3-4 uur kunnen gaan fietsen en dan niet perse meteen een nieuwe broek moeten kopen :-)

Een antwoord zoals gegeven door @Mistraller is al erg nuttig, gezien daar die vergelijking al naar voren komt en de ervaringen van de premium merken tov de goedkopere Rogelli.

[...]

Merk interesseert mij overigens niks, maar als ik de meer ervaren vrienden vraag dan krijg ik het standaard lijstje aan merken zoals Assos, Castelli en soms wat Agu. Vandaar eigenlijk dat ik het zo noem. Qua looks vind ik het sowieso allemaal niet zo spannend, zelden dat ik een wielrenoutfit écht mooi vind 8)7
@crimby
Ik heb een keer een post gemaakt die o.a. gaat over premium broeken. Hierin staat ook mijn baseline; i.e. wat heb ik eerder gehad/waar vergelijk ik deze premium Q36.5 broeken mee.
Wanneer je hier vragen over hebt dan hoor ik dat graag, desnoods in PM.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
crimby schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:07:
[...]

[...]

Ik fiets zelf alleen nog maar in Assos of MAAP bibs waarbij ik een voorkeur heb voor de MAAP bibs. Prijzig, maar het zit heerlijk comfortabel en ik kan er uren mee fietsen zonder pijn of irritatie te ervaren.
Het is wel prijzig, dus ik koop het alleen maar tijdens discount periodes (anders is vooral MAAP echt veels te duur). Als je veel uren op de fiets maakt dan kun je op een gegeven moment hogere prijzen voor fietskleding wel accepteren, tenminste zo is dat bij mij gegaan. Eigenlijk vind ik MAAP te duur, maar ik wilde gewoon 1x ervaren hoe comfortabel een high-end merk zit en nu kan ik niet meer terug.
De zeem zit heerlijk, bretels zijn lekker breed en de uiteinden van de pijpen blijven zonder irritatie fijn zitten.

Het enige wat ik alleen nog niet kan aangeven is hoelang ze meegaan. Helaas heb ik zelf geen ervaring met Rogelli wel met een merk zoals Gore of Rapha. Persoonlijk vind ik de zeem van deze merken niet echt fijn.

BlaBlaBla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:31
crimby schreef op zondag 14 mei 2023 @ 17:22:
Het probleem hier is vermoedelijk dat mensen die in een Rogelli broek rijden geen Q36.5 of Maap broek willen kopen en omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
nogeeninlog schreef op maandag 15 mei 2023 @ 17:45:
[...]

Het probleem hier is vermoedelijk dat mensen die in een Rogelli broek rijden geen Q36.5 of Maap broek willen kopen en omgekeerd.
Maar misschien wel ooit mee begonnen :-) neem aan dat jullie niet allemaal starten net een broek van 300 euro 8)7

Zojuist trouwens bij Mantel geweest en alles gepast wat ze hadden (letterlijk).. uiteindelijk uitgekomen op een setje Castelli met mooie korting :-)
Merkte dat veel broeken best lang waren en daardoor tot in de knieholte kwamen. Dat gaat toch schuren lijkt me?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mhr-zip
nogeeninlog schreef op maandag 15 mei 2023 @ 17:45:
[...]

Ik heb de weg van Rogelli via Castelli daarna Assos naar uiteindelijk Q36.5 en LP afgelegd.

Daarnaast nog diverse andere merken geprobeerd en leergeld betaald.
Gobik :X

Bij premium merken lijkt het vaak of ze heel duur zijn*, maar als je het in de gaten houdt zijn die broeken vaak voor een prima prijs op te pikken. Vaak niet eens duurder dan de standaardprijs van de middenmoot merken (laat staan de adviesprijs hiervan).

Ik zie vaak veel rijders eindigen bij (afhankelijk van persoonlijke voorkeur, en modellijn):

- Q36.5
- Rapha
- Maap
- Assos

en er blijven altijd special snowflakes die een BRM 600 kunnen rijden met een tena lady mini.

*Zie het als adviesprijzen van stock wielen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:46
Waarbij Q365 vaak voor rond de 100,- op te halen is bij Futurum als je de boel in de gaten houdt (en een code er tegen aan smijt). Hopmans heeft soms ook van die waanzinnige aanbiedingen.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:38
Ik heb een jaar of 15 geleden een stuk of zes Assos broeken aangeschaft. Ik vond het wat te gortig worden qua prijs en ben een paar jaar later overgestapt op Castelli. Daar heb ik er ook een stuk of zes van (niet de instapmodellen).

De Assos broeken gebruik ik nog bijna dagelijks (indoor). Zitten nog goed en elasticiteit is nog prima.

De Castelli broeken zijn al weggegooid of zijn op het einde van hun Latijn. Geen elasticiteit meer en/of versleten/doorschijnend

Ben inmiddels met een duurzaamheidstest van Futurum broeken bezig (Joris Pro). Als ik het zo zie dan gaan die waarschijnlijk ook lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Stillekracht schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:25:
Ik heb een jaar of 15 geleden een stuk of zes Assos broeken aangeschaft. Ik vond het wat te gortig worden qua prijs en ben een paar jaar later overgestapt op Castelli. Daar heb ik er ook een stuk of zes van (niet de instapmodellen).

De Assos broeken gebruik ik nog bijna dagelijks (indoor). Zitten nog goed en elasticiteit is nog prima.

De Castelli broeken zijn al weggegooid of zijn op het einde van hun Latijn. Geen elasticiteit meer en/of versleten/doorschijnend

Ben inmiddels met een duurzaamheidstest van Futurum broeken bezig (Joris Pro). Als ik het zo zie dan gaan die waarschijnlijk ook lang mee.
Jaren geleden waren Assos broeken top, maar daar heeft ook een kaalslag op te kwaliteit plaatsgevonden (iig bij de budget modellen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik heb wat duurdere broeken voor de lange ritten. Daarvan probeer ik de levensduur dan wat te vergroten door bij de kortere ritten en tacx uurtjes wat goedkopere broeken in te zetten. Grove indeling:
  • 4+ uur op de fiets: Assos / Q36.5
  • 2-4 uur: Bioracer kleding
  • 1-2 uur: Craft broekje
  • indoor trainer: 21 Virages
Uiteraard geen harde lijst maar stem het zeker af op de afstand.

[ Voor 8% gewijzigd door SirLenncelot op 15-05-2023 20:41 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:38
Ik doe het anders. Ik rij buiten altijd in de nieuwe broeken. Zodra ze lelijk/dun/doorschijnend worden dan worden het broeken voor binnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:46
Ik gebruik binnen geen broek maar ook geen zadel. Dat scheelt pas in de kosten!

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:33

DDX

Ik heb niet echt het idee dat duurdere broeken langer meegaan.
Zitten vaak wel beter maar stof op heupen slijt vaak net zo rap. (of aan de achterkant, de plekken die dus bewegen tijdens het fietsen)
Nadeel dat ik best wel wat broeken heb dus vaak heb ik dit pas na 2 jaar ofzo dus dan is garantie aanspreken ook geen echte optie meer.
Recent nog 2 broeken kunnen weggooien.
En merkte vorige week dat ik er weer 1 had van blacksheep die issue ook weer heeft. (nog geen jaar oud dus ga nu wel weer ff contact opnemen)
Bij Rapha al aantal keer op die manier nieuwe broek gekregen maarja om daar nou na 2 jaar om te gaan vragen...

Winterbroeken (bij mij korte broeken met dikker stof) gaan wel stuk langer mee.

[ Voor 5% gewijzigd door DDX op 16-05-2023 10:02 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-09 06:50
Het verschilt ook echt in de periode van het bedrijf, soms verandert er ineens wat in de kwaliteit. Daarom koop ik eigenlijk alleen maar spul wat ik in de winkel heb vast gehad en ga niet alleen af op reputatie en naam.
Ik heb bijvoorbeeld een Assos winterjersey en die is uit 1999, bij mijn eerste mountainbike gekocht. Behalve uit de mode qua stijl is er niks mis mee. Perfecte kwaliteit, zelfs het Assos logo zit er nog op en het is sinds die tijd elke winter meerdere keren per week gebruikt. In de tussentijd ook een Assos zomerjersey gehad en daar was na een jaar of 5 toch echt alle rek uit en versleten op de naden.

Qua broeken heb ik nu Van Rysel, Decathlon roadie merk, en dat bevalt goed, gaan allen al een paar jaar mee en zie nog geen slijtage. Bestaat sinds 2019 dacht ik en toen heb de broeken gekocht in een launch actie in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

ElGreco schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:19:
Waarbij Q365 vaak voor rond de 100,- op te halen is bij Futurum als je de boel in de gaten houdt (en een code er tegen aan smijt). Hopmans heeft soms ook van die waanzinnige aanbiedingen.
Ja maar nee... :)
Rond de 100 euro zijn hun instappers (L1, cargo, Gregorius, etc), Q36.5 wordt geeft voor mij pas echt meerwaarde vanaf de L1X. Volgens mij is deze nu uitgefaseerd voor de (zowaar) nog duurdere Clima-versie...
De reguliere L1 is uiteraard ook prima maar de meerwaarde is er bij mij dan minder.
Ik heb een stuk of 3 reguliere L1, 4 L1X en 3 Unique's. Dit jaar maar eens wat van die Clima dingen scoren in de sale.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

mhr-zip schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:49:
[...]

Jaren geleden waren Assos broeken top, maar daar heeft ook een kaalslag op te kwaliteit plaatsgevonden (iig bij de budget modellen).
Wat versta je onder budget modellen bij Assos? Ik heb meerdere Mille GT's (130e) en die zijn echt top. Enige nadeel wat die broeken hebben is dat de pijpjes net iets te kort zijn voor mijn smaak.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 13:47
Strider schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:24:
[...]

Ik fiets zelf alleen nog maar in Assos of MAAP bibs waarbij ik een voorkeur heb voor de MAAP bibs. Prijzig, maar het zit heerlijk comfortabel en ik kan er uren mee fietsen zonder pijn of irritatie te ervaren.
Het is wel prijzig, dus ik koop het alleen maar tijdens discount periodes (anders is vooral MAAP echt veels te duur). Als je veel uren op de fiets maakt dan kun je op een gegeven moment hogere prijzen voor fietskleding wel accepteren, tenminste zo is dat bij mij gegaan. Eigenlijk vind ik MAAP te duur, maar ik wilde gewoon 1x ervaren hoe comfortabel een high-end merk zit en nu kan ik niet meer terug.
De zeem zit heerlijk, bretels zijn lekker breed en de uiteinden van de pijpen blijven zonder irritatie fijn zitten.

Het enige wat ik alleen nog niet kan aangeven is hoelang ze meegaan. Helaas heb ik zelf geen ervaring met Rogelli wel met een merk zoals Gore of Rapha. Persoonlijk vind ik de zeem van deze merken niet echt fijn.
Idem, 3 jaar begonnen met Rogelli, zeker wel een B merk. De pasvorm is gewoon belabberd, erg los en kwaliteit mehh. Toen naar castelli/sportful, al een hele upgraden maar qua pasvorm ook niet helemaal. Zeem TC Pro wel echt top. Nu enkel Assos (GTS en RS) en Maap (Pro en training 3.0) en via de club kalas (duurste versie) en dat zit gewoon heerlijk. Brede bretels is echt geweldig, meer compressie en blijft gewoon goed. Maar goed ik fiets dan misschien ook wel wat meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
crimby schreef op maandag 15 mei 2023 @ 17:58:
[...]

Maar misschien wel ooit mee begonnen :-) neem aan dat jullie niet allemaal starten net een broek van 300 euro 8)7

Zojuist trouwens bij Mantel geweest en alles gepast wat ze hadden (letterlijk).. uiteindelijk uitgekomen op een setje Castelli met mooie korting :-)
Merkte dat veel broeken best lang waren en daardoor tot in de knieholte kwamen. Dat gaat toch schuren lijkt me?
Ik vind veel broeken juist wat kort... Castelli Sorpasso RoS heb ik een XL maar puur vanwege beenlengte. Is voor in de kou dus iets meer ruimte om een extra shirt weg te proppen was in dit geval niet erg.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

ElGreco schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 07:40:
Ik gebruik binnen geen broek maar ook geen zadel. Dat scheelt pas in de kosten!
too much details ...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:33

DDX

RobNemoo schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:09:
Het verschilt ook echt in de periode van het bedrijf, soms verandert er ineens wat in de kwaliteit. Daarom koop ik eigenlijk alleen maar spul wat ik in de winkel heb vast gehad en ga niet alleen af op reputatie en naam.
Maar met vasthouden merk je niet of die broek/shirt over jaar nog goed is.
Sommige broeken zijn bij mij na aantal jaar nog prima, andere broeken is stof dus binnen jaar doorschijnend/pluizend op bijvoorbeeld heupen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Mistraller schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:54:
[...]

Ik vind veel broeken juist wat kort... Castelli Sorpasso RoS heb ik een XL maar puur vanwege beenlengte. Is voor in de kou dus iets meer ruimte om een extra shirt weg te proppen was in dit geval niet erg.
Ooh ja maar voor in kou is het een ander verhaal natuurlijk :-) Overigens zaten de broeken in mijn knieholte waardoor ik bang ben dat het gaat irriteren. Voor in de zomer voor mij zo kort mogelijk (binnen de grenzen) gezien ik het dan zo warm heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:49

Fisico

by Fabian

In die ene super sale van Q36.5 hebben echt een mensen een broek gekocht want ik kom dat model echt vaak tegen. Met name bij clubritjes waar mensen de broek van de club geen succes vinden. Het blijft wel mijn fijnste broek, maar ik vind de shirts niet zo en ik wil toch graag in een combinatie rijden. Met name de zeem is heel bijzonder en de broek wordt inderdaad beter na een paar keer wassen.

De broeken van MAAP zijn top en met handig shoppen kan je die best met fikse korting vinden, zeker in de onhandige maten. Twee van mijn drie Rapha-broeken zijn nu echt op en die heb ik echt veel gedragen. Het blijft met broeken ook een kwestie van smaak.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Ik heb een vraag over armstukken: welke gebruik je bij vroege ritten rond deze tijd van het jaar, waarbij de temperatuur tussen zeg maar 7 en 12 graden ligt?
De thermo armstukken, of van die dunne?
Voelen de thermo armstukken niet snel erg warm aan?
Fisico schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 23:18:
In die ene super sale van Q36.5 hebben echt een mensen een broek gekocht want ik kom dat model echt vaak tegen. [...]
Aan welk model refereer je hier?

[ Voor 34% gewijzigd door guapper op 16-05-2023 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Fisico schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 23:18:
[...]
maar ik vind de shirts niet zo
[...]
@Fisico
Hoebedoelje?
Prints niet mooi, niet jouw maat, kwaliteit niet goed?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 16:08
guapper schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 23:28:
Ik heb een vraag over armstukken: welke gebruik je bij vroege ritten rond deze tijd van het jaar, waarbij de temperatuur tussen zeg maar 7 en 12 graden ligt?

[...]

Ik heb zelf de GripGrab Nano arm warmers classic(hier bijv: https://www.mantel.com/gripgrab-classic-m4009-armwarmers) en icm met de been warmers daarvan fiets ik met korte bibshorts + shirt van +/- 5 tot 15 graden. Bij de 15 graden wordt het op een gegeven moment wat warm maar het voelt niet overdreven warm aan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:30
Grin schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:51:
[...]

@Fisico
Hoebedoelje?
Let op. @Grin heeft aandelen Q36.5. Dus zijn mening is enigszins gekleurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
la_fusion schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:05:
[...]

Ik heb zelf de GripGrab Nano arm warmers classic(hier bijv: https://www.mantel.com/gripgrab-classic-m4009-armwarmers) en icm met de been warmers daarvan fiets ik met korte bibshorts + shirt van +/- 5 tot 15 graden. Bij de 15 graden wordt het op een gegeven moment wat warm maar het voelt niet overdreven warm aan.
Dank je voor je reactie.

aanvullende vraag: tot hoe hoog komen de genoemde GribGrab warmers? Ik hoor wel eens klachten dat warmers niet ver genoeg boven de mouwen door zouden lopen (tot boven de biceps, noemt een zekere vlogger het.. :P) waardoor ze kunnen afzakken.

if all else fails: duct tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

guapper schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:39:
[...]

Dank je voor je reactie.

aanvullende vraag: tot hoe hoog komen de genoemde GribGrab warmers? Ik hoor wel eens klachten dat warmers niet ver genoeg boven de mouwen door zouden lopen (tot boven de biceps, noemt een zekere vlogger het.. :P) waardoor ze kunnen afzakken.

Ik heb dezelfde in maat M (1.84) en die zijn lang genoeg voor mij. Van de pols to net onder de oksel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:43

Steeffoon

Smartphone-nerd

[...]

Ik heb deze van Castelli. Niet te warm, maar precies goed. https://www.mantel.com/castelli-pro-seamless-2-armstukken

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 16:08
guapper schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:39:
[...]

Dank je voor je reactie.

Ik heb maat S en bij mij komen ze ook tot net onder de oksels, mijn totale lichaam is een stuk korter dan dat van @Phydomir :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Grin schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:51:
[...]

@Fisico
Hoebedoelje?
De print of kleur in combinatie met het werkje maakt mij niet heel enthousiast voor het merk. Met mijn Italiaanse bouw pas ik wel in de meeste aerokleding. Ik heb op dit moment hetzelfde met Rapha. MAAP doet het dit jaar en vorig jaar erg goed. Ik bekijk de collectie van Q36.5 wel regelmatig, want die broeken zijn echt top, dus als er een shirt komt dan sla ik mijn slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

[...]

Ik denk de Q36.5 DOTTORE L1 die was in 2021 in de sale voor 144 euro en dan kon er nog een stravacode voor 20 of 25 euro bij. Toen hebben er echt veel in dit topic toegeslagen en ging ik ineens tweakers binnen de wielerclub herkennen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Fisico schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 12:35:
[...]

De print of kleur in combinatie met het werkje maakt mij niet heel enthousiast voor het merk. Met mijn Italiaanse bouw pas ik wel in de meeste aerokleding. Ik heb op dit moment hetzelfde met Rapha. MAAP doet het dit jaar en vorig jaar erg goed. Ik bekijk de collectie van Q36.5 wel regelmatig, want die broeken zijn echt top, dus als er een shirt komt dan sla ik mijn slag.
@Fisico
Wellicht een tip: kijk eens naar de Seta shirtjes, prima contrastkleuren (icm een zwarte broek) en de stof is de fijnste die ik ooit in een fietsshirt heb gezien. Volgens mij heb ik ze alle drie: grijs, turquoise en geel/groen :$

[ Voor 6% gewijzigd door Grin op 18-05-2023 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Fisico schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 12:41:
[...]

Ik denk de Q36.5 DOTTORE L1 die was in 2021 in de sale voor 144 euro en dan kon er nog een stravacode voor 20 of 25 euro bij. Toen hebben er echt veel in dit topic toegeslagen en ging ik ineens tweakers binnen de wielerclub herkennen.
De DOTTORE X is nu in de aanbieding voor 162,- bij Futurum, is dat een goede deal of is dat een beetje de "standaard" aanbieding? (Ik zie namelijk dat hij bij Hopmans ook voor 169,95 gaat)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 23:49

LGU

DeFeCt schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 13:35:
[...]

De DOTTORE X is nu in de aanbieding voor 162,- bij Futurum, is dat een goede deal of is dat een beetje de "standaard" aanbieding? (Ik zie namelijk dat hij bij Hopmans ook voor 169,95 gaat)
Tikfoutje of alweer aangepast? Prijs staat nu op € 182,- namelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

LGU schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 13:49:
[...]

Tikfoutje of alweer aangepast? Prijs staat nu op € 182,- namelijk.
Geen foutje:
Het is feest bij FuturumShop. Tot en met zondag 4 juni scoor je iedere dag nieuwe deals bij FuturumShop! Vandaag: fietskleding.

En dat is nog niet alles. Tijdens het PrijzenFestival profiteer je ook nog eens van € 20.00 korting op het gehele assortiment met code Festival20 (min. bestelwaarde € 125,-).

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiserSozeJr
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18:18
Wat ik me al een tijd afvraag: hoe berg je eigenlijk een fietsbroek deftig op? Met die zeem is het nogal lastig plooien.
Momenteel vouw ik ze met de pijpen rond de zeem om en het bovendeel er dan nog een keer overheen, maar dat is niet echt een mooi stapelbaar pakketje...
Dus in de kast heb ik naast mijn super-net stapeltje truitjes een rommelige berg broeken liggen. Ik vraag me af of dit mooier kan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
KaiserSozeJr schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 22:15:
Wat ik me al een tijd afvraag: hoe berg je eigenlijk een fietsbroek deftig op? Met die zeem is het nogal lastig plooien.
Momenteel vouw ik ze met de pijpen rond de zeem om en het bovendeel er dan nog een keer overheen, maar dat is niet echt een mooi stapelbaar pakketje...
Dus in de kast heb ik naast mijn super-net stapeltje truitjes een rommelige berg broeken liggen. Ik vraag me af of dit mooier kan.
Kan je dit zien?

https://www.instagram.com/reel/Cp7DHuGLbML/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mistraller
Euh...niet? Ik heb een plank waar ik alles op prop. Als ik een specifiek kledingstuk zoek dan gooi ik er ook gewoon alles uit. Zelfs mijn vrouw neemt niet de moeite om ze op te vouwen. (Haar eigen fietsbroeken dus he ;) )

---------------

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Ik heb ze aan een hanger hangen

Flickr

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 20:22
Ik heb hiervoor een heel simpele oplossing:
  1. Ga naar de Action en koop enkele cheap ass opbergdozen
  2. Gooi de broeken er in (zonder plooien of oprollen oid)
Geldt bij mij trouwens voor alle fietskleren.
Ik heb een dozen voor:
  • Korte broeken (ik heb geen lange broeken)
  • Ondershirts
  • Shirts korte mouw
  • Shirts lange mouw
  • Kousen
  • Accessoires (armstukken, beenstukken, buffs, handschoenen,...)
  • Varia (regenvestjes, dikkere winterkledij, andere dingen die ik minder vaak nodig heb,...)
Je gooit alles er gewoon in en je vindt alles super snel terug.
En geen gedoe met dingen opplooien. Spaart enorm veel tijd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiserSozeJr
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18:18
Nuttige tips, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

DeFeCt schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 13:35:
[...]

@Grin ? ;)

Flickr

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@DeFeCt
Voor de L1X is dat een hele goede deal.
Deze boek voor onder de 170 is echt een scherpe prijs.
De meeste L1X heb ik gekocht rond de 180.

L1 is een goede deal tussen de 90-120.
L1X: 160-190
Unique: 250-275

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

[...]

Ik heb Castelli Nanoflex armstukken..die gebruik ik in het najaar en winter ( en dit jaar ook nog best vaak in het voorjaar).

Afgelopen zaterdag heb ik dunne armstukken voor koel weer aangehad. 's Ochtends warm genoeg, en in de loop van de middag uitgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
McMiGHtY schreef op maandag 22 mei 2023 @ 19:24:
[...]

Ik heb Castelli Nanoflex armstukken..die gebruik ik in het najaar en winter ( en dit jaar ook nog best vaak in het voorjaar).

Afgelopen zaterdag heb ik dunne armstukken voor koel weer aangehad. 's Ochtends warm genoeg, en in de loop van de middag uitgedaan.
Tja, het variëert nogal dit voorjaar: vrijdagmorgen 7 uur was het 4 graden (langs het kanaal) volgens mijn Wahoo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Raar weer inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhahyrion
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:59
Het kan niet anders dan dat er hier brildragers zijn en die daar ook een speciale fietsbril voor hebben.
Waar hebben jullie die gekocht / laten maken? Gebruiken jullie een clip of geen clip.

Ik fiets namelijk nu met een zonnebril op sterkte. Volgens mij niet echt veilig mocht ik een keer vallen.
Ik heb geen lenzen. Anders had ik die kunnen indoen en samen met een fietsbril die niet op sterkte is.

Ik zag op de website van o.a. Eyewish dat ze daar ook sportbrillen op sterkte maken. Daar koop ik nu mijn reguliere brillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:13
Rhahyrion schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:56:
Het kan niet anders dan dat er hier brildragers zijn en die daar ook een speciale fietsbril voor hebben.
Waar hebben jullie die gekocht / laten maken? Gebruiken jullie een clip of geen clip.

Ik fiets namelijk nu met een zonnebril op sterkte. Volgens mij niet echt veilig mocht ik een keer vallen.
Ik heb geen lenzen. Anders had ik die kunnen indoen en samen met een fietsbril die niet op sterkte is.

Ik zag op de website van o.a. Eyewish dat ze daar ook sportbrillen op sterkte maken. Daar koop ik nu mijn reguliere brillen.
Ik heb een Adidas/Evileye montuur met clip-on lenzen. Werkt prima, maar je blijft een rand zien. Aangezien ik meerdere glazen gebruik (fotochroom/contrast-versterkend/sterk zonwerend) heb ik hiervoor gekozen. Mocht je uit kunnen qua sterkte en 1 type glas, dan zal ik kiezen voor een bril met vaste glazen.

De betere opticiens kunnen je opties aanbieden voor rudy project, Evileye of Oakley.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ik heb een Siroko bril met insert op sterkte. Maar ik ga binnenkort een afspraak maken bij de opticien om te kijken wat de mogelijkheden qua lenzen zijn. Het is tot nu toe goed gegaan maar ik moet er niet aan denken dat er iets met de bril gebeurd en ik op de tast terug moet fietsen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:26

Voor watersport heb ik een aparte zonnebril op sterkte met gepolariseerde glazen.
Met fietsen gebruikt ik mijn dagelijkse bril (ik kan in theorie zonder bril) of zonnebril op sterkte voor in de auto.

Heb wel nagedacht over een fiets bril, maar tot op heden vind ik dat het enige karige aan fietsen...
Lijkt wel alsof dat word overgeslagen qua ontwikkeling, of ik heb wat gemist (hoop het laatste)
Lenzen vind ik persoonlijk helemaal niets.

Volg dit met grote interesse

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Phydomir schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 19:28:
[...]

Ik heb een Siroko bril met insert op sterkte. Maar ik ga binnenkort een afspraak maken bij de opticien om te kijken wat de mogelijkheden qua lenzen zijn. Het is tot nu toe goed gegaan maar ik moet er niet aan denken dat er iets met de bril gebeurd en ik op de tast terug moet fietsen ;(
Hier nog een tevreden Siroko gebruiker

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
Zijn jullie ooit bezig met de aanwezigheid van BPA en BPS in fietskleding? Ik las vanochtend weer een artikel dat BPA gebruikt wordt in sportkleding en dat er ook aangenomen mag worden dat als je zweet je huid BPA nog sneller opneemt.

Nu zijn er ekolabels zoals GOTS en OEKOtex die eisen stellen aan het gebruik van milieuschadelijke stoffen zoals pesticiden en chemicaliën. Ik zag dat MAAP het BlueSign of OEKOtex label heeft maar volgens mij gaat dat in hun geval alleen om het productie proces, niet het gebruik van stoffen.

https://edition.cnn.com/2...-bras-leggings/index.html

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Strider schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:52:
Zijn jullie ooit bezig met de aanwezigheid van BPA en BPS in fietskleding? Ik las vanochtend weer een artikel dat BPA gebruikt wordt in sportkleding en dat er ook aangenomen mag worden dat als je zweet je huid BPA nog sneller opneemt.

Nu zijn er ekolabels zoals GOTS en OEKOtex die eisen stellen aan het gebruik van milieuschadelijke stoffen zoals pesticiden en chemicaliën. Ik zag dat MAAP het BlueSign of OEKOtex label heeft maar volgens mij gaat dat in hun geval alleen om het productie proces, niet het gebruik van stoffen.

Dit triggert mij meteen: - Under California law-

Het is zeker een dingetje met al die stofjes maar ik weet wel dat ze in California soms wel bizar strikte eisen hebben met consumentenwaarschuwingen. https://bettergoods.org/prop-65-warning-should-i-worry/

Mijn kids hebben als baby uit een flesje mét BPA gelurkt, maar ik maak me er niet zo'n zorgen om. Verwacht wel dat je via je slijmvliezen een fors hogere dosis stofjes binnen kunt krijgen. Of je daarom die zorg direct naar normaal huidcontact kunt doortrekken, dat vraag ik mij af.

Kortom; als het om kleding gaat denk ik dat je je uit milieutechnische overwegingen beter kunt bezighouden met hoeveel deeltjes er in het riool, drinkwater (en vervolgens in je mond) terecht komen, dan via huidcontact.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Mistraller schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:02:
[...]

Dit triggert mij meteen: - Under California law-

Het is zeker een dingetje met al die stofjes maar ik weet wel dat ze in California soms wel bizar strikte eisen hebben met consumentenwaarschuwingen. https://bettergoods.org/prop-65-warning-should-i-worry/

Mijn kids hebben als baby uit een flesje mét BPA gelurkt, maar ik maak me er niet zo'n zorgen om. Verwacht wel dat je via je slijmvliezen een fors hogere dosis stofjes binnen kunt krijgen. Of je daarom die zorg direct naar normaal huidcontact kunt doortrekken, dat vraag ik mij af.

Kortom; als het om kleding gaat denk ik dat je je uit milieutechnische overwegingen beter kunt bezighouden met hoeveel deeltjes er in het riool, drinkwater (en vervolgens in je mond) terecht komen, dan via huidcontact.
Het makkelijkste is natuurlijk om er geen rekening mee te houden, we weten pas over vele jaren of dat wel of niet verstandig was ;)
Maar als ik moet kiezen, dan heb ik het liever niet in mijn lichaam dan wel. Het probleem is natuurlijk dat al die sportkleding synthetisch is, als er geen BPA of BPS in zit dan is het wel vervangen door iets anders chemisch wat wellicht nu nog onbekend is.

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Strider schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 17:35:
[...]

Het makkelijkste is natuurlijk om er geen rekening mee te houden, we weten pas over vele jaren of dat wel of niet verstandig was ;)
Maar als ik moet kiezen, dan heb ik het liever niet in mijn lichaam dan wel. Het probleem is natuurlijk dat al die sportkleding synthetisch is, als er geen BPA of BPS in zit dan is het wel vervangen door iets anders chemisch wat wellicht nu nog onbekend is.
Klopt helemaal hoor, maar ik denk dat huidcontact minder gevaarlijk is dan contact met slijmvliezen en voedselinname. Zo zou je bijv ook na moeten denken of schijfremmen wel zo gezond zijn, omdat je minieme hoeveelheden in zult ademen. Je zit met je hoofd precies in de "straal" remstof. Advocaat van de duivel natuurlijk ;) Als het dan toch om huidcontact gaat, ik kan niet tegen de "veilige" siliconen horlogebandjes van Garmin, want dan krjig ik huiduitslag. Spreek ik mezelf natuurlijk mee tegen, maar als ik zo zou kijken dan zouden we dus ook siliconen moeten verbieden want schijnbaar treedt dat ook de huid binnen, en de reactie die ik daarvan krijg levert huidschade op.
Ik snap je gedachte trouwens wel hoor, maar ik denk dat niet veel mensen hier echt mee bezig zijn, als je ziet hoe we omringd zijn door duizenden chemisch geproduceerde zaken. Ik denk dat je gek wordt.

Ik denk dat als je je zorgen maakt dat je het beste kunt beginnen bij je bidons en voedselverpakkingen. Vergeet ook producten zoals zonnebrandcreme, deo niet. Die zijn immers vloeibaar.

https://www.fietsactief.n...-zonder-bpa-is-dat-beter/

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:17
Strider schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:52:

Volgens MAAP zelf gaat het wel degelijk ook om de materialen. https://support.maap.cc/h...-is-Bluesign-or-OEKO-TEX-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhahyrion
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:59
Koenbr schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 17:02:
[...]

Ik heb een Adidas/Evileye montuur met clip-on lenzen. Werkt prima, maar je blijft een rand zien. Aangezien ik meerdere glazen gebruik (fotochroom/contrast-versterkend/sterk zonwerend) heb ik hiervoor gekozen. Mocht je uit kunnen qua sterkte en 1 type glas, dan zal ik kiezen voor een bril met vaste glazen.

De betere opticiens kunnen je opties aanbieden voor rudy project, Evileye of Oakley.
Ik ben een beginnend wielrenner, dus ik verwacht niet dat ik behoefte heb aan meerdere glazen. Ik denk dus dat een bril met vaste glazen dan een prima keuze is.

Past zo'n clip-on op alle brillen of moet je daar dan alsnog een speciale bril voor aanschaffen?
Phydomir schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 19:28:
[...]

De Siroko brillen met inserts had ik ook al voorbij zien komen. Als ik het goed zie kun je die alleen maar online bestellen?

Gelukkig is mijn zicht nog goed genoeg om naar huis te fietsen. (Dag)lenzen zouden ook nog een optie zijn.

Ik denk dat ik de opticiens in de stad eens af ga om te kijken wat ze te bieden hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Rhahyrion schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:14:

Ik ben een beginnend wielrenner, dus ik verwacht niet dat ik behoefte heb aan meerdere glazen. Ik denk dus dat een bril met vaste glazen dan een prima keuze is.
Dat wil je wel, want als je straks een keer met schemer gaat fietsen of in het bos gaat mountainbiken dan wil je liever (bijv.) oranje glazen ipv de donkere (standaard) glazen
Past zo'n clip-on op alle brillen of moet je daar dan alsnog een speciale bril voor aanschaffen?
Die zijn vaak specifiek per merk.
De Siroko brillen met inserts had ik ook al voorbij zien komen. Als ik het goed zie kun je die alleen maar online bestellen?

Gelukkig is mijn zicht nog goed genoeg om naar huis te fietsen. (Dag)lenzen zouden ook nog een optie zijn.

Ik denk dat ik de opticiens in de stad eens af ga om te kijken wat ze te bieden hebben. :)
Bij een goede opticien vind je vaak de Oakley en Adidas brillen. Siroko is indd alleen online (wellicht ook bij de Decathlon maar dat weet ik niet zeker).

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Klopt, alleen online. Je krijgt bij de bril een clip-on meegeleverd. Hiermee kan je dan naar je eigen opticien en deze kunnen daar glazen op sterkte voor maken. Die clip-on is dus eigenlijk gewoon een mal. Die clip-on is wel een stuk kleiner dan wat je normaal gewend bent, dus je zult dan wel iets meer je hoofd moeten bewegen dan dat je misschien gewend ben. Maar na enkele ritten stond ik daar eigenlijk al niet meer bij stil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Even weer de wielerbroeken aangevuld voor dit jaar, één (L1X) was wel aan z'n einde na ongeveer 3 seizoenen. Prima deal gevonden bij BikeInn, eerst wasronde zit d'r op, nog twee te gaan...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XWN0zzG140iuFgyCdaxj7zoqjB0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xHp1W9gSaUkfoNOm5BzMw3CO.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik ben zelf wel een fan van een fietshelm met ingebouwd vizier waar je vervolgens je normale (zonne)bril onder kunt dragen (ik rij zelf met de Abus Hyban 2.0 ACE).

Het ziet er misschien iets minder charmant uit dan een speciale fietsbril, maar ik zit sowieso met een mengelmoes aan tassen + MTB/sport kledij op mijn trekkingfiets dus dan maakt die helm het verschil ook niet meer 😅.

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Phydomir schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:20:
[...]

Klopt, alleen online. Je krijgt bij de bril een clip-on meegeleverd. Hiermee kan je dan naar je eigen opticien en deze kunnen daar glazen op sterkte voor maken. Die clip-on is dus eigenlijk gewoon een mal. Die clip-on is wel een stuk kleiner dan wat je normaal gewend bent, dus je zult dan wel iets meer je hoofd moeten bewegen dan dat je misschien gewend ben. Maar na enkele ritten stond ik daar eigenlijk al niet meer bij stil.
Ik moest de clip-on los kopen, weet je zeker dat je die bij de bril kreeg?
https://www.siroko.com/p/k3-opticlip-accessories

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

DeFeCt schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:43:
[...]

Ik moest de clip-on los kopen, weet je zeker dat je die bij de bril kreeg?
https://www.siroko.com/p/k3-opticlip-accessories
Jup, je hebt gelijk. Ook los bijgekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Grin schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:57:
Even weer de wielerbroeken aangevuld voor dit jaar, één (L1X) was wel aan z'n einde na ongeveer 3 seizoenen. Prima deal gevonden bij BikeInn, eerst wasronde zit d'r op, nog twee te gaan...

[Afbeelding]
Daar staat voor 500,- aan fietsbroeken of had je een nog betere deal?

Flickr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

DeFeCt schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:45:
[...]

Daar staat voor 500,- aan fietsbroeken of had je een nog betere deal?
Ssssst ;)
Mja klopt, maar ik ga niet te moeilijk doen als ik 300km/10-12uur per week op die schijtfiets zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
Een vraag over regenjasjes. Ik ben opzoek naar opvouwbaar regenjasje met 2-way zipper voor niet al te veel geld. Shakedry is mij te duur voor hoevaak ik het ga gebruiken. Ik heb een oude Castelli Squadra en eerlijk gezegd haast nooit gebruikt, dit is net een vuilniszak en niet klein opvouwbaar.

Ik heb al gekeken naar de Rapha Core 2 Rain Jacket. Niet te dik, redelijk opvouwbaar, redelijk getailleerd, prijs is ok, maar geen 2-way zip. Het jack hoeft ook geen zakjes te bevatten. Het MAAP Prime & Ascend Pro jacket zijn mij beiden wat te dik.

Ik wil het jack vooral gebruiken tijdens tijdens vakanties op de racefiets op gravelbike.

[ Voor 7% gewijzigd door Koenbr op 29-05-2023 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-09 06:50
Koenbr schreef op maandag 29 mei 2023 @ 11:58:
Een vraag over regenjasjes. Ik ben opzoek naar opvouwbaar regenjasje met 2-way zipper voor niet al te veel geld. Shakedry is mij te duur voor hoevaak ik het ga gebruiken. Ik heb een oude Castelli Squadra en eerlijk gezegd haast nooit gebruikt, dit is net een vuilniszak en niet klein opvouwbaar.

Ik heb al gekeken naar de Rapha Core 2 Rain Jacket. Niet te dik, redelijk opvouwbaar, redelijk getailleerd, prijs is ok, maar geen 2-way zip. Het jack hoeft ook geen zakjes te bevatten. Het MAAP Prime & Ascend Pro jacket zijn mij beiden wat te dik.

Ik wil het jack vooral gebruiken tijdens tijdens vakanties op de racefiets op gravelbike.
Galibier heeft de Tempest 2 en Pro jackets voor dit doel. Kosten 68 en 85 euro respectievelijk. Ik heb de 2 en zeer tevreden over, maar turquoise is wel een specifieke kleur. Geen 2 way zip, maar dat vind ik zelf geen gemis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenbr
Bedankt voor de tips! 2-way zipper vind ik helaas wel een vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:24

Sherlock

No Shit

Nu ben ik wel benieuwd waarom je per se die 2way zip wil hebben?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 15:33

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Wat zijn de ervaringen met Siroko broeken?
En dan met name de Strato+ zeem. De site spreekt over ritten van 8 tot 10uur. Maar hoe realistisch is dat?

Bijv. deze BX Squadra
https://www.siroko.com/nl...ra-korte-fietsbroek-heren

[ Voor 30% gewijzigd door magic_nl op 29-05-2023 22:09 ]

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Pagina: 1 ... 43 ... 63 Laatste