Paar weken geleden waren er in dit topic wat posts en vragen over kleding van Siroko. Zelf was ik ook wel nieuwsgierig naar de kwaliteit, dermate dat ik een setje heb besteld.
Een
SRX PRO World Series Bib;
Een
M2 shirt met lange mouwen;
en een
V1 Windvest
Alles in maat M en bij elkaar voor € 150.- . (10% korting via een referallink van die 'bekende' youtube fietser en 10% korting met code IAMSIROKO).
De overal indruk is erg goed. Op een dinsdagavond besteld en donderdagmiddag vanuit Spanje ontvangen met DHL. Spulletjes waren gewoon netjes verpakt met wat informatiekaartjes en stickers erbij. Niets bijzonders verder hoor.
Het meest nieuwsgierig was ik naar de bib. Inmiddels heb hem een paar keer aan gehad tijdens ritten van een paar uur en ik ben er best tevreden over. Pasvorm is goed, mooie strakke afwerking en de broek zit verder lekker. De pijpen hadden wat strakker gemogen, maar dat komt waarschijnlijk meer door mijn bouw. Lang en dun. Vaak is het voor mij een beetje passen en meten tussen M/L qua lengte en S qua breedte. Op het plaatje lijken de pijpen vrij lang, maar bij mij (185) komen ze echter tot een stuk boven de knie. De zeem is vrij dun en smal. In het begin was dat even wennen, maar wende wel snel. Geen pijntjes en lekker gefietst. De zeem is van Elastic Interface die volgens hun website ook voor andere bekende merken als Assos en Kalas leveren. Ik heb zelf geen Assos, maar wel een Kalas bib. Ik heb even gekeken en het is beide wel hetzelfde merk zeem. De zeem in mijn Kalas bib is echter wel wat dikker en wat breder. Voor € 80,- een prima bib dus. Ik zou er denk ik geen 6-8 uur mee gaan fietsen, maar voor ritten van 2-4 uur meer dan prima.
Over het shirt kan ik helaas nog weinig zeggen omdat ik er vanwege het weer nog niet mee gefietst heb, behalve dan dat het een mooie strakke pasvorm heeft en verder degelijk aanvoelt. Redelijk lange mouwen wel. De lengte is verder normaal tot kort, althans zeker niet lang. Onder aan de rand heeft het zo'n gripper strip en er zit een (klein) vakje met rits in. Te klein voor een reguliere smartphone, maar groot genoeg voor een flinke sleutelbos oid.
Het windvest tot slot is gewoon een simpel maar degelijk windvest. Aanvankelijk dacht ik dat het vrij dun zou zijn, maar het is goed winddicht. Het heeft achter open vakken zodat je de zakken van je shirt in kunt. Ik heb het nu standaard opgevouwen in mijn achterzak mee en al direct veel profijt van gehad als het afkoelt in de avond.
Al met al, tevreden naar gelang de prijs. Verwacht geen gouden bergen, maar voor het geld (aangenomen met een korting van zo'n 40-60% op de adviesprijs prima spul. Ik zie mezelf nog wel eens wat bestellen daar.