Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 ... 44 ... 64 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-11 22:08

DeFeCt

je wéét toch

magic_nl schreef op maandag 29 mei 2023 @ 22:04:
Wat zijn de ervaringen met Siroko broeken?
En dan met name de Strato+ zeem. De site spreekt over ritten van 8 tot 10uur. Maar hoe realistisch is dat?

Bijv. deze BX Squadra
https://www.siroko.com/nl...ra-korte-fietsbroek-heren
Ik heb vandaag een rit van 8+ uur gemaakt maar omdat ik de bib pas 2x had gedragen durfde ik het nog niet
aan, ben vooralsnog niet overtuigd.. eerst maar eens een 100km rit ermee proberen :).

Flickr

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:23
Ik ben ook erg benieuwd naar die broeken.

Zoek nog een nieuwe bib en twijfel om er zo'n SRX broek bij te doen naast een shirt en windvest. Anders gewoon een Assos Mille GT C2 denk ik. Die is nu ook overal in de uitverkoop.

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:59
Sherlock schreef op maandag 29 mei 2023 @ 20:12:
Nu ben ik wel benieuwd waarom je per se die 2way zip wil hebben?
Zodat je wat extra kan ‘luchten’ en bij motregen niet direct oververhit raak. Maar ook zodat je makkelijk bij je achterzakken.

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:20
Zijn er eigenaren van de Rapha core jerseys die iets kunnen zeggen over de maatvoering en misschien of de standaard core prima is voor temperaturen onder de 30 of dat de “light” misschien lekkerder is vanaf xx graden?

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-11 17:45
RobNemoo schreef op maandag 29 mei 2023 @ 16:34:
[...]

Galibier heeft de Tempest 2 en Pro jackets voor dit doel. Kosten 68 en 85 euro respectievelijk. Ik heb de 2 en zeer tevreden over, maar turquoise is wel een specifieke kleur. Geen 2 way zip, maar dat vind ik zelf geen gemis.
Ik heb al enkele jaren een voorloper van deze, maar dan de witte versie. Formeel een 'windjack' maar is genoeg waterdicht en het ventileert beter dan de echte regenjassen destijds. Ik zie dat Decathlon nu ook een regenjas-versie maakt.

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-11 19:55

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik merk dat ik ook met dit weer, begin te zweten, waarbij op een gegeven moment het zweet over het voorhoofd loopt. Wat gebruiken jullie hiertegen? Lees verschillende dingen zoals een bandana of mutsjes. Nu heb ik er wel eentje voor de winter, is zoiets een uitkomst in de zomer? Of zijn er andere tips?

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-11 14:06
Steeffoon schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:16:
Ik merk dat ik ook met dit weer, begin te zweten, waarbij op een gegeven moment het zweet over het voorhoofd loopt. Wat gebruiken jullie hiertegen? Lees verschillende dingen zoals een bandana of mutsjes. Nu heb ik er wel eentje voor de winter, is zoiets een uitkomst in de zomer? Of zijn er andere tips?
Ik heb persoonlijk altijd een bandana op mijn knar, ook in de winter (niet snel koud op mijn hoofd dus bandana is voor mij dan genoeg). Bandana helpt wel om langer zweet uit mijn ogen te houden, maar omdat ik nogal een zweter ben is die op een gegeven moment toch wel verzadigd O-)

https://www.strava.com/athletes/5891551

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Ik gebruik om die reden een (merino) buff, warm genoeg in de winter als je hem dubbel doet en koel genoeg in de zomer, bijkomende voordeel is dat ik hem ook over mijn oren kan trekken tegen het windgeruis.

Flickr

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Fromz schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 07:39:
Zijn er eigenaren van de Rapha core jerseys die iets kunnen zeggen over de maatvoering en misschien of de standaard core prima is voor temperaturen onder de 30 of dat de “light” misschien lekkerder is vanaf xx graden?
Temperaturen onder de 30 of juist erboven? Ik vind hem namelijk bij 15 graden prima te doen. De size guide op de site klopt aardig

Flickr

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08:17
De Core lijn vind ik wat losjes zitten t.o.v. de pro lijn. De mouwen van de korte versie zijn ook vrij kort.

Heb er ooit 1 shirtje van gekocht maar zou dat nu nooit meer doen, strakkere pasvorm vind ik fijner op de fiets. Dit is natuurlijk wel persoonlijk.

• Paragon93
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Louislouislouis schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:30:
[...]

De Core lijn vind ik wat losjes zitten t.o.v. de pro lijn. De mouwen van de korte versie zijn ook vrij kort.

Heb er ooit 1 shirtje van gekocht maar zou dat nu nooit meer doen, strakkere pasvorm vind ik fijner op de fiets. Dit is natuurlijk wel persoonlijk.
Om deze reden heb ik een maatje kleiner gekocht dan ik anders zou doen, M voor 85kg 1,96m.
Zit voor mij perfect, strak maar niet te strak, lang genoeg bij torso :)

Trust me, I'm an engineer

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08:17
Paragon93 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:29:
[...]

Om deze reden heb ik een maatje kleiner gekocht dan ik anders zou doen, M voor 85kg 1,96m.
Zit voor mij perfect, strak maar niet te strak, lang genoeg bij torso :)
Oh dan is de maatvoering misschien wel anders dan vroeger! Ik droeg een L bij 75kg en 1.86 en ik vond de mouwtjes heel kort al. Heb wel wat bredere schouders dan gemiddeld dat helpt niet mee.

• Paragon93
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Louislouislouis schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:24:
[...]

Oh dan is de maatvoering misschien wel anders dan vroeger! Ik droeg een L bij 75kg en 1.86 en ik vond de mouwtjes heel kort al. Heb wel wat bredere schouders dan gemiddeld dat helpt niet mee.
Dat durf ik niet te zeggen, wel dat ik een lange slanke spriet ben.
Met gewone t-shits heb ik ook vaak M en gaat het qua lengte van de mouw en overal lengte vaak mis.

Trust me, I'm an engineer

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

scraemus schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:41:
[...]

Ik heb persoonlijk altijd een bandana op mijn knar, ook in de winter (niet snel koud op mijn hoofd dus bandana is voor mij dan genoeg). Bandana helpt wel om langer zweet uit mijn ogen te houden, maar omdat ik nogal een zweter ben is die op een gegeven moment toch wel verzadigd O-)
Goeie. Dus dat is een goede tip, dan ga ik daar even in verdiepen :)
DeFeCt schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 08:17:
[...]

Ik gebruik om die reden een (merino) buff, warm genoeg in de winter als je hem dubbel doet en koel genoeg in de zomer, bijkomende voordeel is dat ik hem ook over mijn oren kan trekken tegen het windgeruis.
Merino klinkt gelijk heel warm, maar misschien ligt dat aan mij 8)7. Maar een buff doe je om je nek toch? Hoe zet je die dan op je hoofd? Of zie ik wat over het hoofd?

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:21
Steeffoon schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 17:42:
[...]

Maar een buff doe je om je nek toch? Hoe zet je die dan op je hoofd? Of zie ik wat over het hoofd?
Je kunt eigenlijk alles met een Buff...;)

https://www.buff.com/ca/how-to-wear

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Wauw, weer wat geleerd. :*)

Lijkt me wel dat een Buff wat dikker is dan een bandana, of lijkt dat zo?

• steviewonder23
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:41
ik heb een gripgrab summer skull cap waar ik zeer tevreden over ben. Wel duur voor een stukje stof.
ik heb daarna bij alie express iets soortgelijks besteld maar die waren niet fijn ivm dikke naden die schuren onder de helm.
Ik heb nu ook bij de decathlon een kalenji Hoofdband voor hardlopen gekocht. deze zit ook perfect onder de helm en werkt ook goed voor mij.

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:28
Vraag voor de langere renners: welke merken/series jerseys vallen lang? Bij een aantal merken bekruipt mij toch het gevoel dat ik een naveltruitje aan heb. Bijvoorbeeld Siroko, Decathlon, Rogeli.

Ik ben ik ook het kijken voor een nieuwe bibshort; Assos geeft dan aan dat dat toch lastig kan worden.

Voor de beeldvorming: ik ben 197cm bij 89kg, (borst 98cm, heup 100cm, taille 90cm.)

Hebben jullie tips/aanraders?

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:27
guapper schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 21:50:
Vraag voor de langere renners: welke merken/series jerseys vallen lang? Bij een aantal merken bekruipt mij toch het gevoel dat ik een naveltruitje aan heb. Bijvoorbeeld Siroko, Decathlon, Rogeli.

Ik ben ik ook het kijken voor een nieuwe bibshort; Assos geeft dan aan dat dat toch lastig kan worden.

Voor de beeldvorming: ik ben 197cm bij 89kg, (borst 98cm, heup 100cm, taille 90cm.)

Ik heb bijna dezelfde maten en gewicht, maar vele shirtjes passen hier toch wel (XL). Gore, Craft, LeCol.

Bibs altijd een probleem, maar Sportful Bodyfit Team Classic en Gore C5 optiline XL passen hier het beste, zonder dat ie halverwege het bovenbeen uit komt ;)

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-11 09:06

User

S3

Kalas heeft speciale lange maten per borstomtrek. :)

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-11 14:06

@rolandos582 kom der maar in als ervaringsdeskundige 8)

https://www.strava.com/athletes/5891551

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-11 18:26

Ter referentie, ik heb ongeveer hetzelfde postuur. Iets lichter 86-88kg. Rest wel aardig vergelijkbaar. Heb Assos GTS en S9, MAAP team 3.0 en pro bib en kalas teamkleding in lengtematen. Enorm tevreden over allemaal, moet zeggen dat de MAAP kleding wel mooier valt. Idem voor de KALAS omdat ik die in lengtematen kan krijgen. Assos/Maap allemaal in L, Kalas bibs in 3+ .Qua jerseys heb ik assos equipe aero jerseys, maap evade pro base / stealth race fit etc. allemaal in L, 1tje in M. Kan net. Kalas heb ik in 4.

Ik zou dus vooral kijken naar europese merken, Castelli heb ik ook wel gehad. Sportful ook, italiaanse maten zijn toch wat lastiger. Kan wel, maar dan zit je in XL. Heb gewoon enorm lange armen en benen 8)7

MAAP zou imo wel mijn aanrader zijn, echt geweldig merk, zit perfect en gewoon mooie lengte.

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Steeffoon schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 19:17:
[...]
Wauw, weer wat geleerd. :*)

Lijkt me wel dat een Buff wat dikker is dan een bandana, of lijkt dat zo?
Je hebt ook verschillende soorten buffs, maar de buff die ik heb is echt dun van stof, daarnaast is merino ook in de zomer heel fijn.

Flickr

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 09:43

LGU

rolandos582 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:18:
[...]

Ter referentie, ik heb ongeveer hetzelfde postuur. Iets lichter 86-88kg. Rest wel aardig vergelijkbaar. Heb Assos GTS en S9, MAAP team 3.0 en pro bib en kalas teamkleding in lengtematen. Enorm tevreden over allemaal, moet zeggen dat de MAAP kleding wel mooier valt. Idem voor de KALAS omdat ik die in lengtematen kan krijgen. Assos/Maap allemaal in L, Kalas bibs in 3+ .Qua jerseys heb ik assos equipe aero jerseys, maap evade pro base / stealth race fit etc. allemaal in L, 1tje in M. Kan net. Kalas heb ik in 4.

Ik zou dus vooral kijken naar europese merken, Castelli heb ik ook wel gehad. Sportful ook, italiaanse maten zijn toch wat lastiger. Kan wel, maar dan zit je in XL. Heb gewoon enorm lange armen en benen 8)7

MAAP zou imo wel mijn aanrader zijn, echt geweldig merk, zit perfect en gewoon mooie lengte.
Ik zit met het 'issue' dat ik ongeveer dezelfde lengte heb (1,94) maar wel iets lichter ben (70/71kg). Heb in het verleden de goedkoopste serie van La Passione (Club bib) gebruikt want daar was de beenlengte net 1 of 2cm langer van dan de andere series. Bij Rapha heb je de mogelijkheid om bij sommige series te kiezen voor een langere variant.

MAAP bib heb ik gepast tijdens mijn laatste bezoek in Girona en die vielen mij net te breed waardoor het niet meer prettig zat.

• rolandos582
LGU schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:15:
[...]

Ik zit met het 'issue' dat ik ongeveer dezelfde lengte heb (1,94) maar wel iets lichter ben (70/71kg). Heb in het verleden de goedkoopste serie van La Passione (Club bib) gebruikt want daar was de beenlengte net 1 of 2cm langer van dan de andere series. Bij Rapha heb je de mogelijkheid om bij sommige series te kiezen voor een langere variant.

MAAP bib heb ik gepast tijdens mijn laatste bezoek in Girona en die vielen mij net te breed waardoor het niet meer prettig zat.
Misschien dat Q36.5 long wel iets voor jou is, die hebben ook 2cm extra pijplengte. En met italiaanse maatvoering toch best smal.
https://www.q36-5.com/sho...dottore-clima-black-long/

Ze hebben diverse opties in long, niet heel uitgebreid maar toch.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:55

DDX

Probeer black sheep eens, zijn nog net ff wat langer dan de rapha pro team long:

https://eu.blacksheepcycl...=Mens+Essentials+Team+Bib

https://www.strava.com/athletes/2323035

• LGU

LGU

DDX schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:25:
Probeer black sheep eens, zijn nog net ff wat langer dan de rapha pro team long:

Zou je dan maat 'M' of 'L' adviseren? Het model op de site draag bij 1,68 / 60kg namelijk een 'S'.

• DDX

DDX

Tja ik heb ze in XS en S bij 1.85 en 68kg
Zou gewoon uitgaan van waist (taille op z'n nederlands)

Maar van mij moeten broeken gewoon lekker strak zitten, zodat zeem niet kan bewegen.
Genoeg mensen die liever een wat ruimere broek hebben.

[ Voor 83% gewijzigd door DDX op 02-06-2023 12:40 ]

• rolandos582
DDX schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:25:

Interessant, misschien ook eens proberen. Is 175 een beetje een goede prijs of zijn ze normaliter voor betere prijzen te krijgen?

• DDX

DDX

Ze hebben wel eens aanbiedingen, maar om daar op te gaan wachten is ook weer zoiets.
Kan zomaar maanden duren, iig niet met regelmaat zoals andere merken hebben.

Wiggle en bike24 verkopen ook black sheep.

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

DeFeCt schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:19:
[...]

Je hebt ook verschillende soorten buffs, maar de buff die ik heb is echt dun van stof, daarnaast is merino ook in de zomer heel fijn.
Ah, dat verklaart wat. Heb jij hem van een specifiek merk nog?

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Steeffoon schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 17:20:
[...]

Ah, dat verklaart wat. Heb jij hem van een specifiek merk nog?
Ik heb het origineel :)

Flickr

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-11 15:24

Ik heb min of meer dezelfde lengte. Ik ben 196 @ 102kg met atletisch postuur en herken wat je zegt. Ik heb veel van Agu of Craft. Wel XXL uit m’n hoofd. Zitten mooi strak en niet tekort.

Italiaanse merken zoals Castelli of Rogelli zijn bij mij echt geen succes. Rapha geen ervaring mee maar vind t mooi spul.

[ Voor 7% gewijzigd door Graft op 03-06-2023 08:51 ]

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-11 15:24

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Spoiler: Koga Miyata is ook niet Japans, hoewel daar in ieder geval nog wel wat geschiedenis zit.

• johannemie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-11 18:53
Ik draag als het warmer wordt altijd een zweetbandje van Halo onder mijn helm, iets zoals dit https://www.amazon.nl/Hal...%2C106&sr=8-11&th=1&psc=1 maar dan een ouder model dat je achteraan vastknoopt
Voor mij is dat ideaal

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Thanks, lijkt alsof het een dik ding wordt onder je helm. Maar misschien moet ik zo'n ding maar eens in de winkel bekijken om er een beeld van te krijgen.
johannemie schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 13:29:
[...]

Ik draag als het warmer wordt altijd een zweetbandje van Halo onder mijn helm, iets zoals dit https://www.amazon.nl/Hal...%2C106&sr=8-11&th=1&psc=1 maar dan een ouder model dat je achteraan vastknoopt
Voor mij is dat ideaal
Ah, thanks! Is misschien wel een goed idee zoiets! Is dat prettiger, als je het achterop nog vast kan knopen, beter dan elastisch?

-

Zag ook nog iets van dit;
https://www.mantel.com/gripgrab-bandana&spec[]=21041 (lijkt meer piraatachtig :*)
of https://www.mantel.com/gr...t-summer-cycling-cap-2022 (dus met klep)
of https://www.futurumshop.n...mmer-skullcap-zwart.phtml (zonder klep)
of deze https://www.decathlon.nl/...328038?mc=8611549&c=ZWART
of deze met verkoelende functie? https://www.decathlon.nl/...-p-12137?mc=8300693&c=WIT

Weet niet of dat wat zou zijn, iemand ervaring mee?

[ Voor 18% gewijzigd door Steeffoon op 03-06-2023 14:37 ]

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Steeffoon schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 14:09:
[...]
Thanks, lijkt alsof het een dik ding wordt onder je helm. Maar misschien moet ik zo'n ding maar eens in de winkel bekijken om er een beeld van te krijgen.
Ik ervaar dat niet zo, vandaag ook weer gewoon mee gereden. Bij Bever hebben ze doorgaans aardig wat keuze in Buffs

Flickr

• RobNemoo
  • Laatst online: 22-11 13:45
Steeffoon schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 14:09:
[...]

[...]

Ah, thanks! Is misschien wel een goed idee zoiets! Is dat prettiger, als je het achterop nog vast kan knopen, beter dan elastisch?

-

Zag ook nog iets van dit;
https://www.mantel.com/gripgrab-bandana&spec[]=21041 (lijkt meer piraatachtig :*)
of https://www.mantel.com/gr...t-summer-cycling-cap-2022 (dus met klep)
of https://www.futurumshop.n...mmer-skullcap-zwart.phtml (zonder klep)
of deze https://www.decathlon.nl/...328038?mc=8611549&c=ZWART
of deze met verkoelende functie? https://www.decathlon.nl/...-p-12137?mc=8300693&c=WIT

Weet niet of dat wat zou zijn, iemand ervaring mee?
Ik heb een witte van Decathlon, maar niet precies deze denk ik. Zit lekker, genoeg elastisch, maar geen strepen in je huid na een dagje rijden en heel dun, dus je merkt er niks van. Houdt het zweet goed binnen.

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-11 13:02

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Top, thanks! Dat lijkt me inderdaad een juiste!
Van de week even bij de winkel halen :)

• MaSw85
  • Laatst online: 22-11 20:19
Steeffoon schreef op zondag 4 juni 2023 @ 09:34:
[...]

Top, thanks! Dat lijkt me inderdaad een juiste!
Van de week even bij de winkel halen :)
Ik heb deze nu een jaar, erg fijn met warmere temperaturen. Ik zweet echter vrij snel en vrij veel, dan loopt het soms nog wel eens over het brillenglas met 2,5-3+ uur fietsen. Een merino buff 'el pirata' gevouwen werkt net zo goed, misschien zelfs beter, want meer oppervlak om zweet vast te houden. En de stof in je nek is weer goed tegen verbranding door de zon :)

[ Voor 6% gewijzigd door MaSw85 op 04-06-2023 10:51 ]

Komoot

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

MaSw85 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 10:50:
[...]

Ik heb deze nu een jaar, erg fijn met warmere temperaturen. Ik zweet echter vrij snel en vrij veel, dan loopt het soms nog wel eens over het brillenglas met 2,5-3+ uur fietsen. Een merino buff 'el pirata' gevouwen werkt net zo goed, misschien zelfs beter, want meer oppervlak om zweet vast te houden. En de stof in je nek is weer goed tegen verbranding door de zon :)
Kan er beetje een lastig beeld bij krijgen, maar je bedoelt dat hij zowel je hoofd, als je nek beschermt? KWam op de website deze wel tegen, maar is dat wat je dan bedoelt?

Ik heb het idee dat als er een extra stof gedragen wordt, dat toch juist weer zorgt voor meer zweet/warmte.

[ Voor 6% gewijzigd door Steeffoon op 04-06-2023 16:59 ]

• MaSw85
Steeffoon schreef op zondag 4 juni 2023 @ 16:59:
[...]

Kan er beetje een lastig beeld bij krijgen, maar je bedoelt dat hij zowel je hoofd, als je nek beschermt? KWam op de website deze wel tegen, maar is dat wat je dan bedoelt?

Ik heb het idee dat als er een extra stof gedragen wordt, dat toch juist weer zorgt voor meer zweet/warmte.
Als je hem vouwt als bandana/piratenstijl (de vijfde in dit filmpje) dan hangt er idd een stukje stof voor je nek.

Voordeel van merino is dat het goed vochtregulerend is en daardoor ook niet heel warm. Had 'm vandaag ook op.

[ Voor 4% gewijzigd door MaSw85 op 04-06-2023 19:30 ]

Komoot

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

MaSw85 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 19:27:
[...]

Als je hem vouwt als bandana/piratenstijl (de vijfde in dit filmpje) dan hangt er idd een stukje stof voor je nek.

Voordeel van merino is dat het goed vochtregulerend is en daardoor ook niet heel warm. Had 'm vandaag ook op.
Ahh, zo, top, helemaal duidelijk nu! Thanks!

Heb vanmorgen een GripGrab band besteld, maar ga het even in gedachten houden, want misschien is het wel een goed idee! Moet zeggen dat ik op zonnige dagen sowieso mij altijd wel insmeer met zonnebrand. Dan zou dat voor in de nek minder uit moeten maken wellicht.

• Fromz
  • Laatst online: 21:20
Uiteindelijk naar de Rapha store gegaan en op advies een lightweight genomen (XL bij 185cm en 85kilo).

• MaSw85
Steeffoon schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:03:
[...]

Ahh, zo, top, helemaal duidelijk nu! Thanks!

Heb vanmorgen een GripGrab band besteld, maar ga het even in gedachten houden, want misschien is het wel een goed idee! Moet zeggen dat ik op zonnige dagen sowieso mij altijd wel insmeer met zonnebrand. Dan zou dat voor in de nek minder uit moeten maken wellicht.
En anders is er nog die Sahara fold, die hangt helemaal over je nek zo te zien. Zo'n Buff vind ik ideaal voor alle omstandigheden tussen pak 'm beet 8-10 graden als ondergrens en 20-22 graden als bovengrens. Juist vanwege die veelzijdigheid in mogelijke opties qua vouwen.

Maar ben voor de warmere dagen ook erg blij met de Gripgrab summer band. Die gebruik ik ook veel voor indoor bijvoorbeeld.

Komoot

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Grin schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:50:
@DeFeCt
Voor de L1X is dat een hele goede deal.
Deze boek voor onder de 170 is echt een scherpe prijs.
De meeste L1X heb ik gekocht rond de 180.

L1 is een goede deal tussen de 90-120.
L1X: 160-190
Unique: 250-275
knoop doorgehakt en op de valreep nog een X besteld, mijn eerste premium bib (€100,- +) dus ben erg benieuwd.

Flickr

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:54
DeFeCt schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:03:
[...]

knoop doorgehakt en op de valreep nog een X besteld, mijn eerste premium bib (€100,- +) dus ben erg benieuwd.
Hier nog iemand die dat verschil wilde voelen.

Mijn oude Shimano setje was tot op de draad versleten, eerst eens een Rogelli geprobeerd.
Oke... de oude bibs is echt op :+
Daarna kwam er een Q36.5 L1 X binnen
Afgelopen weekend twee ritjes gedaan met elke keer een andere bibs

De L1 X is echt heel lekker :)
Maar de Rogelli vind ik ook niet slecht, het is iets minder comfortabel.

Overall hebben beide voor en nadelen, ben benieuwd hoe ze het houden over een langere periode.

Heb de Rogelli in L besteld en dat was goed.
De L1 X in L besteld en dat was echt te klein, geruild voor een XL en dat kan, maar misschien dat ik volgende keer een XXL ga passen in de winkel. (Als ik nog een keer voor een Premium bibs ga O-) )

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-11 18:07

Grin

Ride si sapis.

Mja ik geef niet voor de lol 180-250 euro uit aan een wielerbroek; het brengt je echt wel iets. De enige vraag is of je dat het geld waard vindt, en dat is uiteraard persoonlijk. Maar dat het iets brengt is wel duidelijk anders kocht ik het niet. Ben niet helmaal van de pot gerukt... ;)

NewsBlur || My Fujifilm gear

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

raymondw schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:15:
[...]
De L1 X in L besteld en dat was echt te klein, geruild voor een XL en dat kan, maar misschien dat ik volgende keer een XXL ga passen in de winkel. (Als ik nog een keer voor een Premium bibs ga O-) )
Ik heb al een Gregarius Ultra in XL, maar ben nu toch maar voor een L gegaan, met het idee dat het ook ietwat oncomfortabel moet zitten als je het aantrekt. (1.83m 78kg)

Flickr

• rolandos582
Grin schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:36:
Mja ik geef niet voor de lol 180-250 euro uit aan een wielerbroek; het brengt je echt wel iets. De enige vraag is of je dat het geld waard vindt, en dat is uiteraard persoonlijk. Maar dat het iets brengt is wel duidelijk anders kocht ik het niet. Ben niet helmaal van de pot gerukt... ;)
Het doel is extra comfort op ultra lange tochten toch? Heb zelf ook 2 nieuwe broeken gekocht, Assos Equipe RSR Bib Shorts S9. Normaal zo'n 300 euro per stuk, gelukkig een goede deal gescoord. Ben benieuwd hoe ze bevallen. Grappig hoe je toch constant je eigen prijzen verhoogd, vorige broeken waren allemaal in de 120-160 euro range (na kortings).

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:03
rolandos582 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:15:
[...]

Het doel is extra comfort op ultra lange tochten toch? Heb zelf ook 2 nieuwe broeken gekocht, Assos Equipe RSR Bib Shorts S9. Normaal zo'n 300 euro per stuk, gelukkig een goede deal gescoord. Ben benieuwd hoe ze bevallen. Grappig hoe je toch constant je eigen prijzen verhoogd, vorige broeken waren allemaal in de 120-160 euro range (na kortings).
Die heb ik ook. Irritante aan die bib is dat hij op de rug heel laag gesneden is. Als je dan voorover zit dan kan je net een stukje rug te zien krijgen tussen shirt en bib. Heb ik met Q36.5 iig geen last van.

• rolandos582
Stoffa schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:28:
[...]

Die heb ik ook. Irritante aan die bib is dat hij op de rug heel laag gesneden is. Als je dan voorover zit dan kan je net een stukje rug te zien krijgen tussen shirt en bib. Heb ik met Q36.5 iig geen last van.
Hmm, ik zal er eens naar kijken als ik ze heb, met al mijn andere Assos bibs nog nooit wat over gehoord. Zat wel heel fijn in de winkel, goed aangesloten en fijne compressie.

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:03
rolandos582 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:32:
[...]

Hmm, ik zal er eens naar kijken als ik ze heb, met al mijn andere Assos bibs nog nooit wat over gehoord. Zat wel heel fijn in de winkel, goed aangesloten en fijne compressie.
Ja same. Ik heb momenteel ook net iets meer buikvet dan standje totaal afgetraind dus wellicht komt het daardoor.
Voor de rest vind ik het een geweldige bib overigens.

[ Voor 6% gewijzigd door Stoffa op 05-06-2023 15:36 ]

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Stoffa schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:28:
[...]

Rollie moet gewoon Q36.5 kopen :)

• rolandos582
Grin schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:53:
[...]

Rollie moet gewoon Q36.5 kopen :)
Once you go..... you never go back... :X Ik pas wel op!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11 08:28

McMiGHtY

- burp -

Zijn er mensen met ervaring met :

dhb Aeron Ultra Short Sleeve Jersey 2.0

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

rolandos582 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:09:
[...]

Once you go..... you never go back... :X Ik pas wel op!
Gisteren mijn L1 X ontvangen en hoewel de unbox ervaring redelijk bedroevend was...

(het witte doosje zat onder de zwarte vlekken, alsof de fietsenmaker bij Futurum net een oude ketting had vervangen en daarna even een wit doosje uit het magazijn had gepakt en in het doosje zat alleen een opgerolde bib zonder fancy boekje met feel good foto's of wasinstructies)

... was het comfort op het eerste ritje wel direct merkbaar. Erg fijne bib! Nu ben ik alleen nog benieuwd naar een Assos in het hogere segment :)

Flickr

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-11 19:42
DeFeCt schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:59:
[...]

Gisteren mijn L1 X ontvangen en hoewel de unbox ervaring redelijk bedroevend was...

(het witte doosje zat onder de zwarte vlekken, alsof de fietsenmaker bij Futurum net een oude ketting had vervangen en daarna even een wit doosje uit het magazijn had gepakt en in het doosje zat alleen een opgerolde bib zonder fancy boekje met feel good foto's of wasinstructies)

... was het comfort op het eerste ritje wel direct merkbaar. Erg fijne bib! Nu ben ik alleen nog benieuwd naar een Assos in het hogere segment :)
Dit is mijn ervaring ook met de dozen van Q365 bij Futurum. Ik denk dat ze lang in een stoffig hoekje liggen te verpieteren. En ze nemen niet de moeite om ze af te stoffen (wat logisch is, de inpakker moet binnen 10 seconden de doos klaar hebben).

www.vanspeykwheels.nl

• mhr-zip
ElGreco schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 11:45:
[...]

Dit is mijn ervaring ook met de dozen van Q365 bij Futurum. Ik denk dat ze lang in een stoffig hoekje liggen te verpieteren. En ze nemen niet de moeite om ze af te stoffen (wat logisch is, de inpakker moet binnen 10 seconden de doos klaar hebben).
Ik denk ook niet dat ze bij Futurumshop hebben liggen stoffen, als je kijkt voor wat voor dump prijzen ze weg gaan.

• Casual Ruud
Paar weken geleden waren er in dit topic wat posts en vragen over kleding van Siroko. Zelf was ik ook wel nieuwsgierig naar de kwaliteit, dermate dat ik een setje heb besteld.

Een SRX PRO World Series Bib;
Een M2 shirt met lange mouwen;
en een V1 Windvest

Alles in maat M en bij elkaar voor € 150.- . (10% korting via een referallink van die 'bekende' youtube fietser en 10% korting met code IAMSIROKO).

De overal indruk is erg goed. Op een dinsdagavond besteld en donderdagmiddag vanuit Spanje ontvangen met DHL. Spulletjes waren gewoon netjes verpakt met wat informatiekaartjes en stickers erbij. Niets bijzonders verder hoor.

Het meest nieuwsgierig was ik naar de bib. Inmiddels heb hem een paar keer aan gehad tijdens ritten van een paar uur en ik ben er best tevreden over. Pasvorm is goed, mooie strakke afwerking en de broek zit verder lekker. De pijpen hadden wat strakker gemogen, maar dat komt waarschijnlijk meer door mijn bouw. Lang en dun. Vaak is het voor mij een beetje passen en meten tussen M/L qua lengte en S qua breedte. Op het plaatje lijken de pijpen vrij lang, maar bij mij (185) komen ze echter tot een stuk boven de knie. De zeem is vrij dun en smal. In het begin was dat even wennen, maar wende wel snel. Geen pijntjes en lekker gefietst. De zeem is van Elastic Interface die volgens hun website ook voor andere bekende merken als Assos en Kalas leveren. Ik heb zelf geen Assos, maar wel een Kalas bib. Ik heb even gekeken en het is beide wel hetzelfde merk zeem. De zeem in mijn Kalas bib is echter wel wat dikker en wat breder. Voor € 80,- een prima bib dus. Ik zou er denk ik geen 6-8 uur mee gaan fietsen, maar voor ritten van 2-4 uur meer dan prima.

Over het shirt kan ik helaas nog weinig zeggen omdat ik er vanwege het weer nog niet mee gefietst heb, behalve dan dat het een mooie strakke pasvorm heeft en verder degelijk aanvoelt. Redelijk lange mouwen wel. De lengte is verder normaal tot kort, althans zeker niet lang. Onder aan de rand heeft het zo'n gripper strip en er zit een (klein) vakje met rits in. Te klein voor een reguliere smartphone, maar groot genoeg voor een flinke sleutelbos oid.

Het windvest tot slot is gewoon een simpel maar degelijk windvest. Aanvankelijk dacht ik dat het vrij dun zou zijn, maar het is goed winddicht. Het heeft achter open vakken zodat je de zakken van je shirt in kunt. Ik heb het nu standaard opgevouwen in mijn achterzak mee en al direct veel profijt van gehad als het afkoelt in de avond.

Al met al, tevreden naar gelang de prijs. Verwacht geen gouden bergen, maar voor het geld (aangenomen met een korting van zo'n 40-60% op de adviesprijs prima spul. Ik zie mezelf nog wel eens wat bestellen daar.

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Heb je foto's van de zeem?

• Casual Ruud
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F6FjCVyq5R6i2cljds0UQSspiZA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EjYqgjIy1sM1vBDzKfEEOTcJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E8Hy8_6Ybjv54Ktg74y2o1-8L-4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4DT6cFRBKhgPP40FWgbGdBez.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb ook nog even 1 op 1 vergeleken met Kalas en de zeem lijkt bij nader inzien wel even breed. Gevoelsmatig zou ik toch zeggen dat ie smaller aanvoelt. Dat komt wellicht omdat die van Kalas ietsjes dikker is en de snede wat anders is.

Hopelijk heb je er zo iets aan.

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Kan niet echt het specifieke (standaard) EI Zeem model erbij vinden, ben benieuwd wat je ervaringen zijn met 6uur+ ritten

• Docslik
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-11 09:40
Bedankt voor de review van Siroko spul @Casual Ruud ! Heb zelf 1 shirtje van ze, en die is opzich prima, al vind ik 'm nét te kort (Maatje M, 187cm, 80kg). Eigenlijk wel 5 cm te kort, voornamelijk aan de voorkant. Hierdoor heb ik het gevoel dat ik in blote buik rondloop en dit shirt nu al een tijd in de kast ligt niks te doen. Zonde.

Het valt mij op dat het voor lange Nederlanders (gevoelsmatig) lastig is om een shirt te vinden wat strak zit, lang genoeg is en betaalbaar is...

Misschien toch maar eens de wensenlijst inkorten :)

• DDX

DDX

rolandos582 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:55:
[...]

Interessant, misschien ook eens proberen. Is 175 een beetje een goede prijs of zijn ze normaliter voor betere prijzen te krijgen?
DDX schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:05:
Ze hebben wel eens aanbiedingen, maar om daar op te gaan wachten is ook weer zoiets.
Kan zomaar maanden duren, iig niet met regelmaat zoals andere merken hebben.

Wiggle en bike24 verkopen ook black sheep.
Even kickje, toevallig starten ze vanavond met korting. (30-50%)

• rolandos582
DDX schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 16:27:
[...]

[...]

Even kickje, toevallig starten ze vanavond met korting. (30-50%)
Zal het eens in de gaten houden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eOtbZodjtWBm0P8IxnyUftadICw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Mj6L0jOeIVm1knOmcw6NeoAK.png?f=fotoalbum_large

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Flickr

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:55
Was aan het kijken. Lijkt leuk totdat je gaat afrekenen. +shipping + taxes + duties 8)7

Dat doet Maap een stuk beter.

• DDX

DDX

Zeker weten dat je op de eu site zit ?

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:55
DDX schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:07:
Zeker weten dat je op de eu site zit ?
Lijkt er wel op toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4hmqBGEGtLXjP45iENyRkXDgk60=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kXx23ejba1FF4fB9zMkYA1GZ.png?f=fotoalbum_large

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-11 19:35
Dik 80 euro kosten 8)7
Dan maar een iets minder hip merk.

• DDX

DDX

Hmms idd, zie dat ze dat hebben veranderd.
Voorheen werd het vanuit sigma uk verstuurd en deden prijzen inclusief btw.
Maargoed welkom bij internationaal kopen dus....

https://blacksheepcycling...S/uk-&-eu-customers-91973

Zou dan hier even bestellen :
https://www.sigmasports.c...eam-20-Bib-Short/WKN0?s=1

Prijs daar is inclusief btw, dus geen gedoe daarmee.
En boven de 150 euro ook gratis versturen.

[ Voor 34% gewijzigd door DDX op 16-06-2023 22:55 ]

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-11 23:22

Sherlock

No Shit

Iemand nog een tip voor fijne MTB handschoenen zonder padding voor in de zomer? Ik heb inmiddels 5 paar handschoenen geloof ik, maar op eentje na (winterhandschoenen van gripgrab) allemaal met padding. Ik gebruik nu regelmatig goedkope hardloophandschoentjes van Decathlon, maar die slijten als een malle bij gebruik op de MTB.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-11 14:29
Ik gebruik de Gribgrab Vertical op de mtb. Zitten goed, veel grip en niet warm ondanks de lange vingers. Heb ze nu 2 jaar volgens mij en nog geen zichtbare slijtage.

Flickr - Strava

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Oh ja, ik ben er eigenlijk nog niet helemaal uit of ik lange vingers wil, of open bij de vingertoppen.

Open is volgens mij wel het koelst, plus als ik eens een fotootje wil maken van de omgeving dan werkt dat vrij makkelijk.
Dicht biedt dan wel meer bescherming.
En als het niet uitmaakt heb ik meer keuze ;)

Ik rij voornamelijk XC in NL, daar heb ik niet echt extra bescherming voor nodig. Af en toe ga ik eens een dagje 'ergens anders' fietsen, tijdje terug naar Leuven geweest, en Aarschot. Daar waren lange vingers wel prettig.

Eind van de week ga ik naar Zuid Limburg, de routes Gulpen en Vijlen. Die schijnen redelijk on-Nederlands te zijn, dus verwacht ik dat daar de lange vingers ook niet zullen misstaan.

• Michaelg
  • Laatst online: 20-11 14:52
@Grin Wellicht kun jij mij helpen. Ik heb van de week een tweetal shirtjes van Q36.5 besteld. De Seta en de R2 Y. De Seta heeft dezelfde stof als mijn bib en ondanks dat dat in het begin een beetje wennen is, vind ik dat nu wel echt een enorm fijn stofje.
Weet jij zo welke shirtjes deze stof allemaal hebben? Of hoe ik kan herkennen VOOR bestellen of ze van deze stof zijn ?
De R2 Y is namelijk een "normale" gladde stof. Toch minder prettig dan die andere stof.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

• Roozzz
  • Laatst online: 22:59

Roozzz

Plus ultra

GWBoes schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:44:
Ik gebruik de Gribgrab Vertical op de mtb. Zitten goed, veel grip en niet warm ondanks de lange vingers. Heb ze nu 2 jaar volgens mij en nog geen zichtbare slijtage.
Idem, ik heb deze al jaren in gebruik. Ben er nog altijd erg tevreden mee :)

Grappig genoeg ook warm genoeg voor een frissere ochtend op de racer.

If you can see, look. If you can look, observe

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Roozzz schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:44:
[...]

Idem, ik heb deze al jaren in gebruik. Ben er nog altijd erg tevreden mee :)

Grappig genoeg ook warm genoeg voor een frissere ochtend op de racer.
Wow, dat is wel breed inzetbaar!

• Roozzz
  • Laatst online: 22:59

Roozzz

Plus ultra

Sherlock schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:47:
[...]

Ik snap het ook niet zo goed. Maar ik heb letterlijk met ~5 en met ~30 graden op de mtb met deze handschoenen gereden. Op de racer ligt de ondergrens iets hoger en schakel ik wel door naar korte vingers :P

Voor mij werken deze echt super :)

If you can see, look. If you can look, observe

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Roozzz schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:50:
[...]

Ik snap het ook niet zo goed. Maar ik heb letterlijk met ~5 en met ~30 graden op de mtb met deze handschoenen gereden. Op de racer ligt de ondergrens iets hoger en schakel ik wel door naar korte vingers :P

Voor mij werken deze echt super :)
Ik ben overtuigd, ik ga eens zoeken naar de beste deal :*)

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-11 14:29
Sherlock schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:47:
[...]

Ik heb ze ook wel een keer gebruikt bij een winter survivaltocht voor wat extra grip en bescherming bij het touwklimmen. maar dat gaat wat buiten de scope van dit topic :+

Flickr - Strava

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Michaelg
Alleen de Seta shirts gebruiken deze stof, helaas...
En daarbij zijn ze in 2023 gestopt met deze Seta lijn/stof, op dit moment hebben ze deze stoffen: R2, Clima, Pinstripe (Pro) en Grid.
Pinstripe en Pinstripe Pro zijn trouwens 100% hetzelfde, wel een lekker stofje voor warm weer, beetje linnen idee, kreukt ook ietwat. Geen gek alternatief voor Seta maar imo op ruime afstand.

[ Voor 21% gewijzigd door Grin op 20-06-2023 12:42 . Reden: Brakke zinnen, spelling, bla bla bla ]

• LGU

LGU

Na lang twijfelen en met een bon t.w.v. € 20,- beschikbaar vanochtend de Dottore X willen bestellen bij Futurum maar helaas niet mer in 'M' beschikbaar.

Zojuist contact gezocht met de klantenservice en deze geven aan dat Q36.5 dit model niet meer gaat aanleveren omdat er een nieuw model op de markt komt. Ik weet niet of dit hier al gemeld was dus bij deze voor de mensen die de broek (in een grotere maat) nog zoeken sla je slag mocht je tevreden zijn over dit model.

• ElGreco
LGU schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 14:36:
Na lang twijfelen en met een bon t.w.v. € 20,- beschikbaar vanochtend de Dottore X willen bestellen bij Futurum maar helaas niet mer in 'M' beschikbaar.
Sorry! 8)

www.vanspeykwheels.nl

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

LGU schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 14:36:

Zojuist contact gezocht met de klantenservice en deze geven aan dat Q36.5 dit model niet meer gaat aanleveren omdat er een nieuw model op de markt komt. Ik weet niet of dit hier al gemeld was dus bij deze voor de mensen die de broek (in een grotere maat) nog zoeken sla je slag mocht je tevreden zijn over dit model.
https://www.hopmansfietsg...ibshort-806891150172.html

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Nver mind..die heeft ook geen M

• schilderstape
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 00:52
Nutterd schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:56:
[...]

doorschijnen ben ik persoonlijk geen fan van, hoop dat dit niet te erg is maar we gaan het zien.

bedankt in ieder geval voor de info, ben benieuwd!
Even dit topic doorgespit nadat ik vanochtend commentaar kreeg over deze broek...

Eén helft van de broek is aan de achterkant ineens flink doorschijnend. Broek is aangekocht eind maart, dus net 3 maanden oud. Lijkt slechts een 'vak' te zijn wat niet goed is..

Morgen de klantenservice maar eens contacten, want dit lijkt me niet de bedoeling.

• guapper
Ik wil iedereen nog bedanken voor alle tips op mijn vraag om kledingadvies voor lange slungels. ;)

De nieuwe bibshort is een Assos equipe r S9 geworden in de maat L. In tegenstelling tot het maatadvies op de site van Assos zit die zeker niet los op m'n kont. Kunnen passen en vergelijken is dan toch een voordeel van een fysieke winkel.
Het ging me bij deze broek echt om een goede zeem voor de langere ritten; m'n Castelli competitions (XXL) voelt toch wat minder prettig na 2 uur.

Bij 1 van mijn Siroko shirts (type M2) kwam het stiksel bij de rits los na een keer of 5 gebruiken. Siroko gaf aan dat dat bij normaal gebruik wel eens kan gebeuren, en gaf me een kleine vergoeding.

Hebben jullie vergelijkbare ervaringen met kleding die redelijk snel gebreken gaat vertonen? Er is natuurlijk een verschil in wat je mag verwachten naar aanleiding van wat je betaald, en Siroko kost niet de wereld zullen we maar zeggen..

@Graft @rolandos582 @DutX @User @LGU @DDX

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:26

Phydomir

Dennis

Heb geen problemen met mijn Siroko shirts. Allemaal nog als nieuw, nu ongeveer een jaar in bezit, 2x m3, 1x m2.

Na 5x gebruik had ik wel wat meer verwacht van ze dan "een kleine vergoeding".

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• LGU

LGU

Phydomir schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 07:18:
Heb geen problemen met mijn Siroko shirts. Allemaal nog als nieuw, nu ongeveer een jaar in bezit, 2x m3, 1x m2.

Eens en ongeacht het merk, na 5x gebruik zou er nog geen gebruiksschade mogen zijn en zou een volledige vervanging op zijn plaats zijn.

In algemene zin heb ik het idee dat mijn shirts weinig te lijden hebben. Goede ervaringen met Rapha, La Passione en (zelfs) de van Rysel lijn bij de Decahtlon.

• guapper
Phydomir schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 07:18:

LGU schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 08:28:
[...]

Eens en ongeacht het merk, na 5x gebruik zou er nog geen gebruiksschade mogen zijn en zou een volledige vervanging op zijn plaats zijn.

In algemene zin heb ik het idee dat mijn shirts weinig te lijden hebben. Goede ervaringen met Rapha, La Passione en (zelfs) de van Rysel lijn bij de Decahtlon.
Fijn om te horen dat de kwaliteit het over het algemeen OK is.
Het kan een slecht stikseltje zijn geweest, maar in die regio komt er *kuch* ook wel wat spanning op te staan zeg maar. Het was met naald en draad ook snel te herstellen.

Al met al nog steeds tevreden over het materiaal, de shirts zouden voor mij hooguit wat langer mogen zijn (M2 8 cm en SRX (voorzijde hoger opgesneden) 5 cm onder de navel ongeveer in maat M).

Voor de liefhebber: er zijn weer extra kortingen op een aantal kleuren.

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:35

Galois

1811 - 1832

Bij gebrek aan een regenjas, fiets ik al jaren zonder regenjas.
In de zomer vind ik het geen probleem: het is dan toch warm, en in de winter heb ik een Perfetto aan en dan gaat het ook wel (als het maar niet te lang is).

De reden is dat de enige regenjas die ik heb een oude Agu is, die slecht ademt.

Ik wil dus wel een goede regenjas, liefst zo'n shakedry ding, maar ik vind de prijzen echt veel en veel te hoog (250+ in de aanbieding).

Aangezien ik zaterdag een tocht van 300 km ga doen en het waarschijnlijk niet de hele dag droog gaat blijven en toch best wel koud kan worden, zojuist toch een goede regenjas besteld: de Gorewear Torrent.

Een acceptabele prijs en zeer lovende reviews. Ik twijfelde wel tussen een M en een L (de L is bij Futurum niet leverbaar), maar in de reviews lees ik dat de maten 'gewoon' vallen of zelfs 'ietsje ruimer' en ben ik voor de M gegaan.

Van Castelli Perfetto heb ik maat L wat prima zit, maar eigenlijk zit ik tussen M en L in (wat helaas niet bestaat :)). Ik ben 180 cm en 72 kg.

Zal het regenjasje niet veel gebruiken vrees ik... maar goed, ben vast wel blij als ik 'm wel nodig heb! (vorig jaar tijdens een MTB weekend ook grote delen van het weekend in de regen moeten fietsen...).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• ElGreco
Grin schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:13:
@Michaelg
Alleen de Seta shirts gebruiken deze stof, helaas...
En daarbij zijn ze in 2023 gestopt met deze Seta lijn/stof, op dit moment hebben ze deze stoffen: R2, Clima, Pinstripe (Pro) en Grid.
Pinstripe en Pinstripe Pro zijn trouwens 100% hetzelfde, wel een lekker stofje voor warm weer, beetje linnen idee, kreukt ook ietwat. Geen gek alternatief voor Seta maar imo op ruime afstand.
Nu in de aanbieding bij Futurum (@Michaelg )

https://www.futurumshop.n...n-groen-blauw-heren.phtml

www.vanspeykwheels.nl

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11 16:54
Wellicht een interessante aanbieding voor de mountainbikers:

• Michaelg
  • Laatst online: 20-11 14:52
Thanks :) Voor die prijs heb ik ze twee weken geleden besteld :D

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

• mhr-zip
guapper schreef op maandag 26 juni 2023 @ 23:23:
Siroko gaf aan dat dat bij normaal gebruik wel eens kan gebeuren, en gaf me een kleine vergoeding.
Ik heb het even bij Jasper na gevraagd en die zei:

Yoooow Cycling Fanatics

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-11 19:35
Galois schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:17:
Bij gebrek aan een regenjas, fiets ik al jaren zonder regenjas.
In de zomer vind ik het geen probleem: het is dan toch warm, en in de winter heb ik een Perfetto aan en dan gaat het ook wel (als het maar niet te lang is).

De reden is dat de enige regenjas die ik heb een oude Agu is, die slecht ademt.

Ik wil dus wel een goede regenjas, liefst zo'n shakedry ding, maar ik vind de prijzen echt veel en veel te hoog (250+ in de aanbieding).

Aangezien ik zaterdag een tocht van 300 km ga doen en het waarschijnlijk niet de hele dag droog gaat blijven en toch best wel koud kan worden, zojuist toch een goede regenjas besteld: de Gorewear Torrent.

Een acceptabele prijs en zeer lovende reviews. Ik twijfelde wel tussen een M en een L (de L is bij Futurum niet leverbaar), maar in de reviews lees ik dat de maten 'gewoon' vallen of zelfs 'ietsje ruimer' en ben ik voor de M gegaan.

Van Castelli Perfetto heb ik maat L wat prima zit, maar eigenlijk zit ik tussen M en L in (wat helaas niet bestaat :)). Ik ben 180 cm en 72 kg.

Zal het regenjasje niet veel gebruiken vrees ik... maar goed, ben vast wel blij als ik 'm wel nodig heb! (vorig jaar tijdens een MTB weekend ook grote delen van het weekend in de regen moeten fietsen...).
Geadviseerde temp 0 tot 10 graden. Lijkt mij aan de warme kant voor deze tijd van het jaar, wel een nette prijs.
Pagina: 1 ... 44 ... 64 Laatste