Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 ... 45 ... 62 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
mhr-zip schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 19:14:
[...]

Ik heb het even bij Jasper na gevraagd en die zei:

Yoooow Cycling Fanatics
...want zo is Jasper.

edit: je maakt wel veel reclame voor zijn kanaal. Ik hou het bij die malle Italiaan, 'long time sufferer of midlife crisis'..

Kan ik me beter mee identificeren. :P

[ Voor 28% gewijzigd door guapper op 27-06-2023 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:10

LGU

Ik heb vandaag eindelijk mijn bestelde Rapha bib ontvangen (type: pro team shorts II) en na het passen besloten om terug te sturen. De beenlengte van de bib was voor mijn gevoel prima echter de pijpen waren dermate breed dat er meerdere vingers tussen gripper en huid paste dus helaas voor mij in maat 'M' toch weer te breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 15:28

McMiGHtY

- burp -

Galois schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:17:

Aangezien ik zaterdag een tocht van 300 km ga doen en het waarschijnlijk niet de hele dag droog gaat
Iets met vlak landen?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:35

DDX

Denk iets met gesloten dijkje.
Pannekoeken rit is zondag.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Aaah, ja dat kan ook nog natuurlijk :)
En natuurlijk blijft het zaterdag droog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:53

Sherlock

No Shit

Sherlock schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:52:
[...]

Ik ben overtuigd, ik ga eens zoeken naar de beste deal :*)
De beste deal op dat moment was bij Bikester (€27,95), inmiddels al niet meer zie ik. Ik had een heel klein sprankje hoop dat ze voor mijn weekendje Zuid-Limburg binnen zouden zijn, maar ze kwamen gisteren pas. (Ik weet dat Bikester niet de allersnelste is en DPD had het schijnbaar ook erg druk) Geen probleem, anders had ik ze bij Mantel moeten bestellen voor een tientje extra.

Eerste indruk zonder ze gebruikt te hebben is wel bijzonder goed, ze zitten echt als gegoten! Binnenkort eens testen op de fiets.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:01

Galois

1811 - 1832

McMiGHtY schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 07:19:
Aaah, ja dat kan ook nog natuurlijk :)
En natuurlijk blijft het zaterdag droog!
Hahaha... ondanks mijn investering in een duur regenjack, hoop ik toch dat het voor niets is geweest! hahaha...

(maar 'vlak landen'?)

Toevallig hadden wij een half jaar geleden deze tocht gepland en nee, we gaan niet langs de afsluitdijk. Daar zal het wel erg druk worden. Niet zo'n zin in. Dat wordt de Longest Day tocht voor 2025 wel :)
D.deJong schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 20:00:
[...]

Geadviseerde temp 0 tot 10 graden. Lijkt mij aan de warme kant voor deze tijd van het jaar, wel een nette prijs.
Ja, dat zag ik ook... ook al staat er bij Gore zelf op de website, niets over dit temperatuurbereik. En op andere websites staat weer een ander temperatuurbereik. Volgens mij is dat iets wat de webshop zelf erbij heeft bedacht.

Ik las namelijk op verschillende plekken dat het ideaal is bij een bui in de zomer, zeker als het daarom wat afkoelt. Ik ben benieuwd... als hij te dik is (of toch op de een of andere manier gevoerd, wat volgens mij niet zo is, behalve de kraag), dan gaat hij weer terug. Ik wil een regenjack die makkelijk opvouwbaar is om in mijn achterzak te doen (en dat schijnt deze te zijn) en in de winter kan ik 'm over mijn Perfetto of zo doen.

Overigens viel mij ook op dat de maattabel op de website van Gorewear zelf, anders is dan elders.
Daar staat dat bij maat M een borstomvang van 96-101 (ik heb ongeveer 95 cm en 100 cm als ik wat 'uitzet/kracht zet'). En bij Futurum staat '90-95 cm'.
Daar hebben we weinig aan... :D Hij komt vanavond binnen en dan weet ik meer!

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Of je de Flatlands300 ging rijden..maar over de dijk heen kan ook natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

McMiGHtY schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 10:33:
Of je de Flatlands300 ging rijden..maar over de dijk heen kan ook natuurlijk :)
Oh zo... Nee, een eigen gemaakte route. Doen we elk jaar met een groepje... Maar de kans is aanwezig dat we met dit weer (regen) de route gaan halveren :(

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DDX

DDX

Kom op, iedereen doet nu alsof het opeens herfst (of winter) is dit weekend.
20 graden met regen, tja liever droog maar tja...

En dat overdrijven met drukte op de afsluitdijk, er zullen wat mensen fietsen maar die zullen wel verdeeld over de hele dag daar langskomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ach..ik fietste afgelopen zaterdagnacht nog over een kermis heen..had ook wel wat :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luuk66
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20:16
Heeft er iemand een kortingscode voor futurum? Ik ga me aan de dottore L1 wagen ben zeer tevreden over de essential namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
luuk66 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:51:
Heeft er iemand een kortingscode voor futurum? Ik ga me aan de dottore L1 wagen ben zeer tevreden over de essential namelijk
Wel een voordelige shop als je maat er tussen hangt.

https://www.bakkerracingp...1-classic-bibshort-black/

Iemand anders wel ervaring met deze (web)shop?

edit: ik had de aanbieding bij Futurum niet gezien.

[ Voor 6% gewijzigd door guapper op 28-06-2023 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk66
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20:16
guapper schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:58:
[...]

Bij futurum is hij nu ook beschikbaar voor 120 euro.
Bakkerracing wordt hier wel genoemd in TS in ken hem niet maar lijkt dus wel redelijk betrouwbaar

[ Voor 12% gewijzigd door luuk66 op 28-06-2023 16:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:27

Steeffoon

Smartphone-nerd

[...]

Al meermaals daar besteld, nooit problemen mee en altijd prima geregeld. Ook retourneren gaat goed, al is dat dan wel voor eigen rekening.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:23
[...]

Redelijk veel besteld afgelopen jaren. Zijn/waren bijv. altijd goedkoop met craft onder shirts. Ging altijd goed. Nooit garantie hoeven claimen, daar kan ik niet veel over zeggen.

Is ook een fysieke winkel, niet alleen webshop. Is van oud voormalig MTB-er.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Steeffoon schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:13:
[...]

Al meermaals daar besteld, nooit problemen mee en altijd prima geregeld. Ook retourneren gaat goed, al is dat dan wel voor eigen rekening.
Klopt. Maar was/is wel gratis verzenden vanaf 25 euro. Als producten dan goedkoper zijn dan ergens anders kan het toch aantrekkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cormo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-08 21:57
luuk66 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:51:
Vraagje voor d Q36.5 experts, wat is eigenlijk het verschil van de L1 met de Dottore X? Ik zie toch een aardig prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

DDX schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:40:
Kom op, iedereen doet nu alsof het opeens herfst (of winter) is dit weekend.
20 graden met regen, tja liever droog maar tja...
Je krijgt 4 duimpjes voor deze uitspraak... maar toch ben ik niet zo blij met de weersverwachting :) De hele dag miezerregen! Nou, dat is niet mijn ideaal fietsweer om 330 km te fietsen :(

We gaan met 7 en uiteraard zal ik meegaan, maar ik zou ook niet rouwig zijn als besloten wordt om dit toch maar niet te doen met dit weer...

Jullie zijn grotere bikkels dus? Dit weer maakt jullie niets uit?

Helaas was mijn bestelde regenjas in maat M te klein en heb ik 'm nu in maat L besteld. Hij komt morgen binnen! Grrr... zefls dat net te laat :D

Maar gezien te temperaturen denk ik wel dat ik in een Perfetto lange mouwen ga fietsen...

Andere fietskledingtips voor dit weer?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/epAL6xAgYbZV8N1fJtIks4XBtMQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sXqpMHBfmokcAEEjqGRo9qLB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-08 10:52
Cormo schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 21:15:
[...]

Vraagje voor d Q36.5 experts, wat is eigenlijk het verschil van de L1 met de Dottore X? Ik zie toch een aardig prijsverschil.
Alles net wat anders/beter. iets andere stof, net wat strakker (lees meer "racefit"), andere zeem.
Kan ze niet echt naast elkaar vergelijken aangezien mijn L een jaartje ouder is dan de X (en nog maar 1x gedragen) maar had bij de X nou niet het idee dat het een wereld van verschil was. De L is ook al een heel fijne bib maar met de kortings op de X kon ik hem niet laten liggen :+

Flickr - Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX

DDX

Galois schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 08:55:
[...]

Je krijgt 4 duimpjes voor deze uitspraak... maar toch ben ik niet zo blij met de weersverwachting :) De hele dag miezerregen! Nou, dat is niet mijn ideaal fietsweer om 330 km te fietsen :(
[..]
Verwachtingen zijn idd weer bijgesteld, leek eerst alleen wat regen te zijn tot uurtje of 10 en daarna zonnetje.
Hele dag miezer is echt niet leuk.

Ik weet nog niet wat ik doe, heb zondag flatlands300 vanuit Papenvoort.
Plan was om morgen heen te fietsen, maar als het echt vieze miezer is zit ik met zijknatte spullen...
Morgenochtend maar ff beslissen als ik naar buiten kijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
[...]

Met die Perfetto kan je weinig spelen, qua aan/uit doen.

Kan je niet iets doen met een bodywarmertje, poncho en/of een reddingsdeken mee (daar kan je ook nog alle kanten mee op, ook als je onderkoeld raakt of iemand gaat tegen de vlakte.). Stukje bakpapier (weet alleen niet of dat tegen vocht kan, wel tegen wind iig). En ff langs de Decathlon voor goedkoopste regenjasje.

Mijn persoonlijke mening is koop een goedkoop regenjasje of een shakedry. Alles wat je anders in een duurder regenjasje zou stoppen, zou ik zien als korting op die shakedry O-)

Een niet nader te noemen forum lid kocht een Biehler regenjasje op aanraden van Futurumshop a 150 euro, zulke goede recenties (van allemaal mensen die nooit een Shakedry gehad hebben cq. N=2 reviews). Jaar of wat later toch maar een Shakedry gekocht. Had je beter die 150 euro gelijk in een Shakedry kunnen stoppen (uiteindelijk heb ik ook "maar" 215 euro betaald in Corona tijd, gewoon wachten op goede aanbieding en dan gelijk toeslaan).

Na brander nat worden is niet je probleem, koud worden is het probleem. (Dat is in mijn ogen het hele idee achter de Gabba/Perfetto).

Ps: bovengenoemde oplossingen zijn misschien beetje "gaar". Maar mijn mening is: doe het goed of doe het niet. Vroeger kocht ik ook eerst 3 keer het artikel op Aliexpress, was ik al 75% van de aanschafprijs van het "juiste" artikel kwijt.

[ Voor 8% gewijzigd door mhr-zip op 30-06-2023 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Gabba/perfetto kan toch prima icm alleen dun ondershirt ?
Beste oplossing is idd gewoon nog even een shakedry halen ergens vandaag, gewoon fysieke winkel en je kan er morgen nog mee fietsen :)
Maar niet spannender maken dan het is, genoeg mensen die de rit morgen gaan fietsen met goedkoop regenjasje ofzo en dan misschien wat natter worden van het zweet ofzo.

[ Voor 30% gewijzigd door DDX op 30-06-2023 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-08 23:04
[...]

We gaan met 7 en uiteraard zal ik meegaan, maar ik zou ook niet rouwig zijn als besloten wordt om dit toch maar niet te doen met dit weer...

Helaas was mijn bestelde regenjas in maat M te klein en heb ik 'm nu in maat L besteld. Hij komt morgen binnen! Grrr... zefls dat net te laat :D

Maar gezien te temperaturen denk ik wel dat ik in een Perfetto lange mouwen ga fietsen...

[Afbeelding]
Hoe voelde de Torrent aan qua dikte? Die is (tot en met vandaag) verkrijgbaar rond de 130 bij de Gore zelf. Ik zoek een regenjasje die opvouwbaar is, bruikbaar in het voor- en najaar en bij regen ook in de zomer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Koenbr schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:41:
[...]

Hoe voelde de Torrent aan qua dikte? Die is (tot en met vandaag) verkrijgbaar rond de 130 bij de Gore zelf. Ik zoek een regenjasje die opvouwbaar is, bruikbaar in het voor- en najaar en bij regen ook in de zomer.
Helemaal prima!
Hij is niet zo dun opvouwbaar als andere windjasjes. Ik schat zo'n twee vuisten dik. En ik vond 'm niet dik. Volgens mij helemaal prima om in de regen in de zomer mee te fietsen (bij bv. 20 graden).

Zo'n regenjasje als jij zoekt, zoek ik ook. Ik denk dat ik 'm vooral tussen nov-mrt zal gebruiken. Ik fiets dan elke maandagavond met een groepje 40 km en weer of geen weer, we gaan altijd (behalve bij ijzel). Ruim een uur in de regen fietsen is goed te doen.

Komt bij dat ik best een koukleum ben en beter kan tegen 'iets te warm' dan tegen 'iets te koud'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

DDX schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:24:
Beste oplossing is idd gewoon nog even een shakedry halen ergens vandaag, gewoon fysieke winkel en je kan er morgen nog mee fietsen :)
Maar niet spannender maken dan het is, genoeg mensen die de rit morgen gaan fietsen met goedkoop regenjasje ofzo en dan misschien wat natter worden van het zweet ofzo.
Gabba/perfetto is voor mij te warm met de temperaturen zoals gemeld..

Zelfs met een dun ondershirtje.

Als ik kijk naar wat hier morgen de planning is..

ondershirt-shirt korte mouw - (eventueel dunne mouwstukken) - shakedry ( en eventueel een vestje mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

DDX schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:24:
Hahaha... ja, dat is inderdaad een optie om nu nog even snel een shakedry te halen :)

Denk dat ik morgen maar wel een perfetto lange mouwen aandoe (het waait ook behoorlijk, naast temperaturen van 16-18 graden). Dat is voor mij niet te warm, maar wel inderdaad minder flexibel. Een andere optie is misschien wel om een Perfetto korte mouwen aan te doen en dan mouwtjes mee. Daar moet ik nog even over nadenken...

En @mhr-zip wellicht heb je gelijk dat iets anders halen dan een shakedry onverstandig is... Voor nu ga ik het met deze Torrent proberen (van 130 euro in de aanbieding, 230 euro adviesprijs) en wellicht dat ik in de toekomst toch gedwongen overstap...

Vroeger, heeeeel vroeger fietste ik ook in goedkope broekjes van Agu. Vond het onzin om zoveel te betalen voor de duurdere broekjes. Geen haar op mijn hoofd die nu nog in zo'n broekje gaat fietsen... ervaring... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Galois schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:07:
[...]

Hahaha... ja, dat is inderdaad een optie om nu nog even snel een shakedry te halen :)

Denk dat ik morgen maar wel een perfetto lange mouwen aandoe (het waait ook behoorlijk, naast temperaturen van 16-18 graden). Dat is voor mij niet te warm, maar wel inderdaad minder flexibel. Een andere optie is misschien wel om een Perfetto korte mouwen aan te doen en dan mouwtjes mee. Daar moet ik nog even over nadenken...
Ik weet niet wat je allemaal in de kast hebt liggen, maar ik heb een perfetto light in mijn kast. Daar is het morgen een goede dag voor. Losse armstukken mee (liefst iets van nanoflex). Dan kan je er nog een beetje mee spelen om wat aan en uit te doen.

Het zou niet mijn eerste dag zijn dat ze regen opgeven, en het de hele dag toch mooi weer is.
Rij je daar met je perfetto lange mouwen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

mhr-zip schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:17:
[...]

Ik weet niet wat je allemaal in de kast hebt liggen, maar ik heb een perfetto light in mijn kast. Daar is het morgen een goede dag voor. Losse armstukken mee (liefst iets van nanoflex). Dan kan je er nog een beetje mee spelen om wat aan en uit te doen.

Het zou niet mijn eerste dag zijn dat ze regen opgeven, en het de hele dag toch mooi weer is.
Klopt. Ik denk dat dat het beste is (ik heb idd een Perfetto Light, 3 stuks zelfs ;) rood, zwart en geel :), wel alleen zwarte mouwtjes :)).
Nadeel is wel dat mijn zakken al goed vol zitten met reepjes en zo... maar ach, komt goed! Tnx voor het meedenken!

En ik duim op 'hele dag regen voorspeld, maar geen regen gevallen'!

Andersom heb ik het overigens laatst ook gehad: geen regen voorspeld, dagje MTB'en gepland en de halve dag regen gevallen! En dat is met MTB'en echt irritant: met bril op zie je niets, zonder bril op voor een lensdragend persoon: modder in je ogen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DDX

DDX

[...]
Dan prop je die daarna lekker in je tailfin 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajaxestria
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:49
[...]

Deze Perfetto is daarom ideaal!
Je kunt de mouwen eraf ritsen (dus je hebt gewoon armstukken) en je hebt ook ritsen aan de zijkant die je open kunt zetten voor extra ventilatie.
Een van mijn duurdere items, maar tot nu toe iedere euro waard geweest.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Galois schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:23:
[...]

Klopt. Ik denk dat dat het beste is (ik heb idd een Perfetto Light, 3 stuks zelfs ;) rood, zwart en geel :), wel alleen zwarte mouwtjes :)).
Nadeel is wel dat mijn zakken al goed vol zitten met reepjes en zo... maar ach, komt goed! Tnx voor het meedenken!

En ik duim op 'hele dag regen voorspeld, maar geen regen gevallen'!

Andersom heb ik het overigens laatst ook gehad: geen regen voorspeld, dagje MTB'en gepland en de halve dag regen gevallen! En dat is met MTB'en echt irritant: met bril op zie je niets, zonder bril op voor een lensdragend persoon: modder in je ogen!
Uiteindelijk toch gekozen voor de lange mouwen Perfetto. Vond een max. temperatuur van 18 graden, zonder zon, toch wat aan de frisse kant.

Het bleek een goede keuze: geen moment warm gehad.

Tot een uur of 14.00 eigenlijk alleen maar regen gehad (om 7.00 gestart), veel gemiezer, maar af en toe ook een beste bui. Dat was echt niet leuk...

In de middag was het prima, af en toe een klein buitje, maar (zeker in vergelijking tot de ochtend) was dat prima.

340 km weggetrapt... veel wind (schuin) tegen, dus met 29,9 km/h gemiddeld toch een nette prestatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Heeft er iemand een tip voor een goede, betaalbare cargo-bib? Ik ben sinds een tijdje weer terug naar de bibshorts ipv de wijdere mtb broeken en ik zoek een goede oplossing voor mijn telefoon. Voor langere tochten heb ik een rugzak, maar die heeft wel als nadeel dat je niet even snel je telefoon pakt om een foto te maken. Extra nadeel is dat de rugzak over de zakken van je jersey heen zit, dus die zijn dan ook niet goed bruikbaar.

Voor kortere ritten is het zakje van de jersey wel een oplossing, maar dan zou ik er het liefst eentje met een rits hebben. Maar de leukste optie is iets nieuws kopen en dat zou dan de bibshort met ruimte op je dijbeen voor je telefoon moeten zijn.

Qua prijs/kwaliteit denk ik aan iets als de Assos Mile GT of de Castelli Competizione.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX

DDX

Lijkt mij persoonlijk echt helemaal niets om daar een telefoon (of iets anders) te hebben.
Is bij mij ook de plek die het meest slijt van een broek (als in wat dus beweegt)
En als je valt ook niet heel handige plek.

Dit weekend 25% korting op broeken bij Rapha mocht je die willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Sherlock schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:34:
Heeft er iemand een tip voor een goede, betaalbare cargo-bib? Ik ben sinds een tijdje weer terug naar de bibshorts ipv de wijdere mtb broeken en ik zoek een goede oplossing voor mijn telefoon. Voor langere tochten heb ik een rugzak, maar die heeft wel als nadeel dat je niet even snel je telefoon pakt om een foto te maken. Extra nadeel is dat de rugzak over de zakken van je jersey heen zit, dus die zijn dan ook niet goed bruikbaar.

Voor kortere ritten is het zakje van de jersey wel een oplossing, maar dan zou ik er het liefst eentje met een rits hebben. Maar de leukste optie is iets nieuws kopen en dat zou dan de bibshort met ruimte op je dijbeen voor je telefoon moeten zijn.

Qua prijs/kwaliteit denk ik aan iets als de Assos Mile GT of de Castelli Competizione.
Wat vind je betaalbaar?

Pas geleden ben ik de Q36.5 Gregarius cargo adventure* tegen gekomen voor +/-150,- (kan nog wel even zoeken waar, als je dat wilt).
Zit je qua kwaliteit boven de Assos en Castelli.

Ik raad ook graag La Passione aan. Maar zij hebben een andere zeem in de cargo bib, dan de "juiste modellen". Daardoor is die niet aan te raden (en dat heb ik geverifieerd met collega fietsers).

* Let op, Gregarius heeft ook uitvoeringen zonder zakken aan de zijkant.

[ Voor 3% gewijzigd door mhr-zip op 06-07-2023 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

DDX schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:38:
Lijkt mij persoonlijk echt helemaal niets om daar een telefoon (of iets anders) te hebben.
Is bij mij ook de plek die het meest slijt van een broek (als in wat dus beweegt)
En als je valt ook niet heel handige plek.

Dit weekend 25% korting op broeken bij Rapha mocht je die willen.
Ik stak mijn telefoon ook altijd in de baggy broek van de Decathlon en daar had ik geen last van. Ik hoop dan ook wel dat hij op/in een bibtight redelijk strak/snug zal zitten.

Normaal valt Rapha wel een beetje buiten mijn budget, maar ik zie dat de Core Cargo Bib nu €108 is. Vind ik nog steeds te veel, maar komt wel aardig in de buurt :)
mhr-zip schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:40:
[...]

Wat vind je betaalbaar?

Pas geleden ben ik de Q36.5 Gregarius cargo adventure* tegen gekomen voor +/-150,- (kan nog wel even zoeken waar, als je dat wilt).
Zit je qua kwaliteit boven de Assos en Castelli.

Ik raad ook graag La Passione aan. Maar zij hebben een andere zeem in de cargo bib, dan de "juiste modellen". Daardoor is die niet aan te raden (en dat heb ik geverifieerd met collega fietsers).

* Let op, Gregarius heeft ook uitvoeringen zonder zakken aan de zijkant.
Betaalbaar is voor mij onder de €100. Daar heb ik ook de Assos en de Castelli voor gekocht en die bevallen me best.

Ik heb de Castelli Unlimited bij Hopmans gezien voor €93, dat is tot nu toe de grootste kanshebber denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ik moet zeggen dat de Rapha Core Cargo bib toch wel een beetje begint te lonken. De vele reviews erover zijn behoorlijk positief, maar hoeveel daarvan zijn onafhankelijk en niet gesponsord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-08 10:52
Ik heb de cargo bibtight van Q36.5 en druk vaak reepjes in die zakken. Die voel je echt niet zitten. Telefoon ook niet maar dat durf ik niet aan ivm beschadigen bij vallen.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

De kans op beschadiging bij vallen is er uiteraard, maar hoe vaak val je nu echt? (I know; 1x is genoeg)

Ik heb een beetje zo'n zelfde gevoel bij het plaatsen van mijn telefoon in 1 van de 3 zakjes van mijn jersey. Hoe vaak ik na een hobbeltje niet even voel om te kijken of mijn telefoon er nog in zit is echt compleet irrationeel. (Vandaar dat ik eigenlijk een jersey met rits bij het middelste vak wil). En/of een cargo bib. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:57
Sherlock schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 16:20:
De kans op beschadiging bij vallen is er uiteraard, maar hoe vaak val je nu echt? (I know; 1x is genoeg)

Ik heb een beetje zo'n zelfde gevoel bij het plaatsen van mijn telefoon in 1 van de 3 zakjes van mijn jersey. Hoe vaak ik na een hobbeltje niet even voel om te kijken of mijn telefoon er nog in zit is echt compleet irrationeel. (Vandaar dat ik eigenlijk een jersey met rits bij het middelste vak wil). En/of een cargo bib. ;)
op MTB rij ik liever met een ritsje in de jersey pocket.. op de racefiets sta ik er eigenlijk niet zo bij stil, maar dat komt denk ik dat het op de MTB ook nog nooit fout is gegaan, (enkel een keer dat ik na een crash weer opgestaan was en er 200 meter later pas achter kwam dat mijn telefoon nog ergens bij de crash lag.., maar met normaal XC hier in NL gaat het eigenlijk altijd al goed, op de racert zou het echt geen probleem moeten zijn.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-07 14:58

DeFeCt

je wéét toch

Sherlock schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 16:20:

klein tasje op je bovenbuis?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

DeFeCt schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 22:14:
[...]

klein tasje op je bovenbuis?
Zou ook nog kunnen ja. Die heb ik ook nog liggen, maar het maakt mijn fiets er niet mooier op en belangrijker nog; tijdens het gebruik heb ik gemerkt dat mijn knieën vrij dicht langs mijn bovenbuis gaan. Ik raakte het tasje ook af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

https://www.victorychimp....ns-cargo-bib-shorts-olive

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ajaxestria
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:49

Zelf zweer ik bij Sportful broeken. Ik vind het duurdere TCPro zeem in de 'echte' racefietsbroeken fijner, maar hier rijd ik ook met volle tevredenheid mee rond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Le Col heeft er ook 1tje..met een strava code 95 pond.. (als je de code wilt hebben, geef maar een gil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Bedankt voor alle extra opties!

Qua maten zit ik bij Castelli op XL en bij Assos op L.
Wat zouden jullie adviseren bij:
- Rapha. Heb ik nog niks om mee te vergelijken.
- Sportful. Daar heb ik een jasje van, dat is een XL en die moet echt niet kleiner.
- Le Col. Die is namelijk enkel nog in L beschikbaar.

En bij Sportful is het verschil tussen de Giara en de SuperGiara toch dat de SuperGiara veel meer compressie heeft en meer gericht is op snelheid dan op toerritten?
Dit merk ken ik helemaal niet, heb je er ervaring mee? De kleur olive is niet mijn ding, maar blauw is wel eens wat anders en die is er ook nog in alle maten. Zwart niet meer.

Als opties heb ik dan nu:
Sportful Giara €89
Castelli Unlimited €93,95
Sportful Skyrider SuperGiara €99,95 (€76 bij nl.hardloop.com kent iemand die site?)
Rapha Core cargo bib €108
Le Col +/- €111

Is dit allemaal min of meer vergelijkbare kwaliteit?

[ Voor 42% gewijzigd door Sherlock op 07-07-2023 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodiee
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22-08 11:17
Ik ben erg tevreden met de Rapha Core Cargo. Onlangs zelfs een 2de van besteld. Zit fijn en ik heb geen last van spullen in de zakken. En heeft ook nog 2 extra kleine zakjes op de rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Sherlock schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:42:
Als opties heb ik dan nu:
Sportful Giara €89
Castelli Unlimited €93,95
Sportful Skyrider SuperGiara €99,95 (€76 bij nl.hardloop.com kent iemand die site?)
Rapha Core cargo bib €108
Le Col +/- €111

Is dit allemaal min of meer vergelijkbare kwaliteit?
Kan iemand iets zeggen over de kwaliteit hiervan, of is dat erg lastig? Zit allemaal min of meer in dezelfde prijsklasse, maar Rapha en Le Col zijn normaal wel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:51
Ik ben zelf erg tevreden over de bib, shirt en jasje dat ik van Galibier heb. Stukje goedkoper, maar dat gevoel heb ik totaal niet qua gevoel van kwaliteit.
Zelf heb ik geen cargo bib van ze, maar de gewone Peloton, maar wellicht toch het overwegen waard.

https://www.galibier.cc/product/classique-cargo-bib-shorts/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
RobNemoo schreef op zondag 9 juli 2023 @ 14:19:
Ik ben zelf erg tevreden over de bib, shirt en jasje dat ik van Galibier heb. Stukje goedkoper, maar dat gevoel heb ik totaal niet qua gevoel van kwaliteit.
Met welke merken die je nog meer gehad hebt vergelijk je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:51
mhr-zip schreef op zondag 9 juli 2023 @ 15:17:
[...]

Met welke merken die je nog meer gehad hebt vergelijk je het?
Enkel een Rapha shirt van de premium merken waar ik het mee kan vergelijken en dat voelt het qua kwaliteit stof en afwerking niet veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
Q36.5 Gregorius cargo bib. Niet te dik qua stof en kostte vorige jaar 110,-

MAAP cargo bib heb ik ook, is iets dikker en ergens in een uitverkoop voor 135 weten te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:41
Ik fiets graag omdat ik het leuk vind maar ook om gezond en fit te blijven. Een punt waar ik de laatste meer naar ben gaan kijken is het gebruik van chemicals in fietskleding en op dit moment dan voornamelijk PFAS. Als ik naar een merk zoals MAAP kijk dan zijn hun vesten en jacks bewerkt met PFAS om ze waterproof te maken. Ik denk dat dit het geval is bij de meeste merken.
Nu zoek ik eigenlijk een merk die geen PFAS meer gebruikt, iemand een idee?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:56
Strider schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:26:
Ik fiets graag omdat ik het leuk vind maar ook om gezond en fit te blijven. Een punt waar ik de laatste meer naar ben gaan kijken is het gebruik van chemicals in fietskleding en op dit moment dan voornamelijk PFAS. Als ik naar een merk zoals MAAP kijk dan zijn hun vesten en jacks bewerkt met PFAS om ze waterproof te maken. Ik denk dat dit het geval is bij de meeste merken.
Nu zoek ik eigenlijk een merk die geen PFAS meer gebruikt, iemand een idee?
Waar zie je dit bij Maap?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
La1974 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 21:47:
[...]

Waar zie je dit bij Maap?
Gevraagd aan MAAP, ze gaven aan dat waterproof producten bij hun niet vrij zijn van PFAS. Dat kun je dan zien als aan termen als DWR.
Ik heb daarnaast ook gevraagd naar BPA en BPS en daarbij gaven ze aan dat ze die stoffen niet in hun materialen gebruiken.

MAAP strooit met termen zoals OEKO-TEX, ik had gehoopt dat ze daarom al zover waren dat ze geen PFAS meer gebruikten, want ze hebben het ook telkens over environmental friendly.

Zelfde vraag ook aan RAPHA gesteld, ben benieuwd. Voor mij is het gewoon simpel, ik wil gewoon hoogwaardige fietskleding waarbij de kans dat mijn lichaam aan chemicaliën wordt blootgesteld zo laag mogelijk is. Eigenlijk begint dat al bij het openen van de verpakking, als er dan weer zo'n chemische walm vrijkomt weet je eigenlijk wel genoeg.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Bij mijn weten zijn al deze merken (eigenlijk alle 'grote' outdoormerken) bezig met het verduurzamen. Ze hebben allemaal doelen als 'voor 20xx volledig PFC vrij' oid.

Maar ze doen het allemaal vanuit het oogpunt 'milieu' en niet omdat de gebruiker anders wordt blootgesteld aan chemicaliën oid. Bij mijn weten althans... Het lijkt erop dat 'niemand' zich daar druk over maakt, omdat de blootstelling geen (bewezen) schadelijke effecten heeft voor de mens (???).

Het lastige is natuurlijk dat ze echt anders moeten gaan produceren en als dan de kwaliteit omlaag gaat, dan zijn ze gelijk af. Als bv. Castelli met hun populaire Perfetto 'duurzame goretex' gaat gebruiken en de kwaliteit is dan de helft, dan is dat zo'n grote imagoschade... Daarom ben ik wat sceptisch over deze 'doelen' van fabrikanten en blijft het een gigantisch schimmige wereld waar ik niet echt door heb wat er gebeurt.

Om het een beetje goed te praten zegt Gore (fabrikant van goretex) zelfs: "Het meest duurzame product, is een product die heel lang meegaat." Daarmee lijken ze dus een beetje het goed te willen praten dat ze 'milieuonvriendelijke' stoffen gebruiken.

Ik heb mij een tijdje geleden ook verdiept in goretex omdat ik veel spullen met goretex heb. Goretex is niets anders dan (bewerkt) PTFE (dus teflon, wat de afgelopen jaren niet echt heel positief over gesproken is). Daarbij spelen allemaal chemische stoffen als PFAS en PFOA een rol. Goretex is dus niet echt heel milieuvriendelijk te noemen.

Ze zijn tegenwoordig wel voor 85% 'duurzaam' (oid), maar wat dat nou precies betekent: geen idee.

(maar goed... geen antwoord op je vraag. Sorry :) ik denk wel dat geen enkele merk op dit moment dezelfde eigenschappen en kwaliteit aan hun kleding kan geven met duurzame materialen zoals we eigenlijk willen :()

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ik denk dat je inderdaad het onderscheid moet maken tussen 'gezond' en 'duurzaam'. Niet dat het één het ander uitsluit, maar het is wel een wezenlijk andere kijk op het gebruik van materialen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Sherlock schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:01:
Ik denk dat je inderdaad het onderscheid moet maken tussen 'gezond' en 'duurzaam'. Niet dat het één het ander uitsluit, maar het is wel een wezenlijk andere kijk op het gebruik van materialen.
PTFE, PFAS, enz, enz... is zeker niet gezond.

Maar er is wel een verschil tussen, niet gezond omdat:
- het beschadigd raakt, uiteenvalt, enz en in het milieu terecht komt. In het oppervlaktewater wat mens en dier dan binnenkrijgt en (waarschijnlijk) bv. kankerverwekkend is, of
- direct contact met deze stoffen (als in bv. het ervan dragen) schadelijk is...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mhr-zip
Wat ik na 10 jaar op de fiets geleerd heb, is dat ik geen 1 marketing afdeling van een kleding bedrijf meer geloof.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ik ben uiteindelijk toch nog voor de Rapha Core Cargo bib gegaan. Zondag besteld, nog geen verzendbevestiging. Ik heb best nog even de tijd, maar had van een - in mijn ogen - premium merk verwacht dat ze sneller zouden verzenden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 01:13
Galois schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:06:
[...]

PTFE, PFAS, enz, enz... is zeker niet gezond.

Maar er is wel een verschil tussen, niet gezond omdat:
- het beschadigd raakt, uiteenvalt, enz en in het milieu terecht komt. In het oppervlaktewater wat mens en dier dan binnenkrijgt en (waarschijnlijk) bv. kankerverwekkend is, of
- direct contact met deze stoffen (als in bv. het ervan dragen) schadelijk is...
Niet aan je fietskleding likken dus ;)
Maar check ook je handvatten en de stuurlint dan op stofjes. Beetje de stelregel, wat aan je handen komt, komt in je mond. Check ook het materiaal van je bidons.

Maar ook; handschoenen aan als je gaat sleutelen en smeren.
Doe je het voor het milieu, kies dan de meest slijtvaste banden, en kies de juiste remblokken.

Het uiteindelijk grootste probleem is wanneer de vervelende stoffen tot fijnstof zijn geraakt en in je lichaam komen via voeding, water en de lucht. Ik denk persoonlijk dat opname via de huid, vrij gering zal zijn.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:26
Voor de gene die nog bij Rapha wil bestellen, laat het even weten. Ik heb nog een code voor 15 euro korting op de eerste bestelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21-08 09:40
Sherlock schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 11:42:
Ik ben uiteindelijk toch nog voor de Rapha Core Cargo bib gegaan. Zondag besteld, nog geen verzendbevestiging. Ik heb best nog even de tijd, maar had van een - in mijn ogen - premium merk verwacht dat ze sneller zouden verzenden.
Rapha duurde bij mij altijd een volle week tot het in huis was.

Inmiddels bestel ik geen Rapha meer. De logo's vallen er al af als ze de wasmachine zien en de zeem van m'n pro team bib is na twee jaar al volledig doorgesleten. Al m'n andere broeken en shirts van andere merken hebben geen centje pijn, en de Rapha-bib droeg ik daarbij veruit het minst. Ik zweer tegenwoordig bij Etxeondo of Maap.

De kwaliteit en 'premium-feeling' zijn al lang geleden bij Rapha weggefietst. Ik hoop dat je met de Cargo-bib een betere ervaring hebt, deze ziet er op de foto's althans steviger uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Mr. Stom schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:33:
[...]

Rapha duurde bij mij altijd een volle week tot het in huis was.

Inmiddels bestel ik geen Rapha meer. De logo's vallen er al af als ze de wasmachine zien en de zeem van m'n pro team bib is na twee jaar al volledig doorgesleten. Al m'n andere broeken en shirts van andere merken hebben geen centje pijn, en de Rapha-bib droeg ik daarbij veruit het minst. Ik zweer tegenwoordig bij Etxeondo of Maap.

De kwaliteit en 'premium-feeling' zijn al lang geleden bij Rapha weggefietst. Ik hoop dat je met de Cargo-bib een betere ervaring hebt, deze ziet er op de foto's althans steviger uit.
Tot nu toe ben ik ook nog niet echt onder de indruk, maar ik heb dan ook nog niks in mijn handen gehad... Maar ook geen statusupdate ofzo. Vind het proces maar magertjes, als ik een goedkope BBB broek bij Futurum had gekocht dan had ik hem inmiddels al geretourneerd kunnen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Sherlock schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:47:
[...]

Tot nu toe ben ik ook nog niet echt onder de indruk, maar ik heb dan ook nog niks in mijn handen gehad... Maar ook geen statusupdate ofzo. Vind het proces maar magertjes, als ik een goedkope BBB broek bij Futurum had gekocht dan had ik hem inmiddels al geretourneerd kunnen hebben ;)
Ja Rapha komt uit UK en dan ook nog met DPD. Dus daar moet je het premium gevoel niet van hebben.

@Mr. Stom
Daarnaast gebruikt het ene “premium” merk bijv. zelfde zeem of materialen. Terwijl andere dat weer per modellijn verschillen.

Zo heb ik graag broeken van LP of Q36.5, maar de basislijnen daarvan zijn toch een stuk minder.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:55
Mijn favoriete kledingmerk was Assos, maar vind die nieuwe broeken met zwevende zeem en korte beenstukken een stuk minder, om over de prijzen maar te zwijgen. MAAP heeft voor mij de beste fit, lange been/armstukken en fijne stoffen. Iets klassieker qua design, maar de materialen zijn goed gekozen net als de afwerking.

Q36.5 en 7-Mesh zijn een beetje het nieuwe high-tech Assos, maar ik vind ze niet altijd geschikt voor de 'normale man'. Laag aangezette voorpanden die continu in de weg zitten, bretels zo dun dat ze nauwelijks je broek omhoog kunnen houden, kortere beenstukken om gewicht te besparen etc. Ook proberen ze wel eens iets uit wat gewoon niet werkt en dan is €275 voor een broek die 5 jaar mee moet veel geld.

Tegenwoordig zie je dat veel (onbekende) kledingmerken wel snel bijhalen. Een Gobik, Futurum of Le Coffee Ride maken tegenwoordig ook uitstekende kleding. Iets minder high-tech, maar in dagelijks gebruik is dat vaker een voordeel (dikkere stoffen, ruimere maten, langere arm/beenstukken). Ik kan er maar niet aan wennen dat beenstukken bij topmerken tegenwoordig meer op een boxershort lijken dan dat ze tot je knieeen komen. Voel me dan net een potloodventer op het terras.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Ypuh schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 15:44:
Ik kan er maar niet aan wennen dat beenstukken bij topmerken tegenwoordig meer op een boxershort lijken dan dat ze tot je knieeen komen. Voel me dan net een potloodventer op het terras.
Ik weet niet hoe jij je beenstukken draagt, maar m.i zouden ze juist tot in je lies moeten komen :?

Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ik ga er vanuit dat @Ypuh met beenstukken de pijpen van de bibshort bedoelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:55
Met alleen beenstukken aan tot m'n lies zou ik me ook een potloodventer voelen, maar ik begrijp de verwarring. Sherlock vult het goed aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-08 09:11

Grin

Ride si sapis.

Mja heb je wel een punt @Ypuh.
Nu kan ik alleen een gefundeerd oordeel geven over Q36.5 maar ook hier geldt dat de 'normale Nederlandse man (1.86m/~80kg)' vaak wat tekort komt. Dit merk, en dan vooral de bovenkleding lange mouw, is echt gemaakt voor wat wij hier bestempelen als 'mannetjes'. Tuurlijk kan je XXL kopen en zou 't kunnen passen met 1.98m en 105kg maar dan moet je geluk hebben. Wielerkleding is echt vreselijk persoonlijk en high-end kleding al helemaal.

Mocht iemand vragen hebben over Q36.5 dan kan ik veelal wel iets zinnigs roepen, drop gewoon ff een PM of doe een @ in dit topic.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-08 07:54
Ik heb bovengemiddeld lange benen en ik kan een mening vormen over
- ASSOS EQUIPE RS BIB SHORTS S9
- ASSOS EQUIPE RSR BIB SHORTS S9
- ASSOS MILLE GTS BIB SHORTS C2
- MAAP Team Bib Short 3.0 Black/White
- MAAP Pro Bib Short Navy
- KALAS Fietsbroek PRO 13 | GOFFRATO+ (Maat: 3+)

Persoonlijk denk ik dat de KALAS broeken mij het beste zitten, club kleding, extra lengtemaat. Maar ik vind eigenlijk alles wel prima. MAAP broeken zijn wel echt mijn favoriete maar ook de ASSOS broeken trek ik met plezier aan. Ik moet wel even wennen aan de nieuwe RSR, die voelen een beetje anders, als ik het moet omschrijven is de stof meer een soort plastic ofzo. Naja het werkt wel prima.

Maarja wat @Grin ook zegt, het is allemaal persoonlijk. Wat de een fijn vind, vind de ander vreselijk. Lichaam is gelukkig ook allemaal verschillend. Zoveel mensen zoveel wensen, sommige vinden een korte broek heel fijn, ik vind het wel fijn als die wat langer valt, zodat mijn bovenbenen wat meer ondersteuning krijgen. Zolang die maar niet op de knie valt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-08 23:55
Ik vind Assos ook wel echt top eigenlijk! Heb ook een extendeo liggen hier, van de duurdere lijn, maar vind de kwaliteit en afwerking toch echt wel een stuk minder dan Assos.

MAAP zijn idd mooie broekjes van hoe ze voelen, zelf niet in het bezit.

@rolandos582 Hoe vind jij de Equipe RS S9? Sta op het punt om er eentje aan te schaffen. Heb zelf de Mille GTS en vind die top, maar iets meer race mag wel.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-08 07:54
KW25 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 22:19:
Ik vind Assos ook wel echt top eigenlijk! Heb ook een extendeo liggen hier, van de duurdere lijn, maar vind de kwaliteit en afwerking toch echt wel een stuk minder dan Assos.

MAAP zijn idd mooie broekjes van hoe ze voelen, zelf niet in het bezit.

@rolandos582 Hoe vind jij de Equipe RS S9? Sta op het punt om er eentje aan te schaffen. Heb zelf de Mille GTS en vind die top, maar iets meer race mag wel.
Ja prima broek, vaak mee gereden en pak hem vaak. Zit erg fijn, vaak voor 120-130 wel te krijgen met coupon bij futurumshop. Zeker een aanrader. Van al die ASSOS broeken denk ik mijn fijnste, zeker voor dat geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Van de week dan eindelijk de overstap gemaakt naar klikpedalen. Ik weet, een latertje.

Ik heb deze Northwave Origin Plus 2 MTB-schoenen. Omdat ik soms een stukje wil lopen en omdat ik vorig jaar moeite had met klikpedalen, en SPD-klikkers net wat makkelijker klikken. Bevalt prima, heerlijke schoenen, klikken gaat perfect.

Echter merkte ik gisteravond dat ik nogal last had van zweetvoeten. Zou een wielrenschoen hier echt daadwerkelijk veel verschil in brengen met wat ventilatiegaten aan de onderkant? Volgens Mantel heeft de schoen die ik nu heb een "erg goed ademend vermogen door de vele ventilatiegaten". Ik zie het ook eigenlijk niet zitten om nu weer een investering te doen met nieuwe schoenen en nieuwe pedalen.

Ik fietste gisterenavond met normale sneakersokjes. Wat raden jullie aan? Helpt tegen 'vochtige voeten' speciale fietssokken? En zijn deze dan bijvoorbeeld een goed idee? Of... was deze schoen een betere keuze? (De Northwave Razer 2)

Alvast bedankt voor jullie reactie, ik zie door de bomen het bos even niet meer :)

Update 16:15: na lang twijfelen en proberen bij Mantel, de keuze gemaakt voor de Shimano XC502. Lijkt meer ventilatiegaten te hebben. Ben benieuwd.

[ Voor 10% gewijzigd door Steeffoon op 15-07-2023 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:02
Steeffoon schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 11:12:
Van de week dan eindelijk de overstap gemaakt naar klikpedalen. Ik weet, een latertje.

Ik heb deze Northwave Origin Plus 2 MTB-schoenen. Omdat ik soms een stukje wil lopen en omdat ik vorig jaar moeite had met klikpedalen, en SPD-klikkers net wat makkelijker klikken. Bevalt prima, heerlijke schoenen, klikken gaat perfect.

Echter merkte ik gisteravond dat ik nogal last had van zweetvoeten. Zou een wielrenschoen hier echt daadwerkelijk veel verschil in brengen met wat ventilatiegaten aan de onderkant? Volgens Mantel heeft de schoen die ik nu heb een "erg goed ademend vermogen door de vele ventilatiegaten". Ik zie het ook eigenlijk niet zitten om nu weer een investering te doen met nieuwe schoenen en nieuwe pedalen.

Ik fietste gisterenavond met normale sneakersokjes. Wat raden jullie aan? Helpt tegen 'vochtige voeten' speciale fietssokken? En zijn deze dan bijvoorbeeld een goed idee? Of... was deze schoen een betere keuze? (De Northwave Razer 2)

Alvast bedankt voor jullie reactie, ik zie door de bomen het bos even niet meer :)

Update 16:15: na lang twijfelen en proberen bij Mantel, de keuze gemaakt voor de Shimano XC502. Lijkt meer ventilatiegaten te hebben. Ben benieuwd.
Ik fiets eigenlijk altijd met fietssokken en zelfs daar nog zweetvoeten in, maar het wordt wel beter afgevoerd en je merkt er tijdens het fietsen niets van. Met gewone normale katoenen sokken ga ik het niet eens proberen, dat wordt een water ballet in de schoen O-)

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

scraemus schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 16:43:
[...]

Ik fiets eigenlijk altijd met fietssokken en zelfs daar nog zweetvoeten in, maar het wordt wel beter afgevoerd en je merkt er tijdens het fietsen niets van. Met gewone normale katoenen sokken ga ik het niet eens proberen, dat wordt een water ballet in de schoen O-)
Dankjewel voor je reactie!

Top! Welke fietssokken zou jij/zouden jullie aanraden?
Heb nu bij Mantel een set GribGrab meegenomen; deze waren volgens de medewerkster het beste omdat hier ook wat polyester in zit; ik vind ze echter vrij duur wel.

[ Voor 16% gewijzigd door Steeffoon op 16-07-2023 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Laatst online: 17:43
Steeffoon schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:35:
[...]

Dankjewel voor je reactie!

Top! Welke fietssokken zou jij/zouden jullie aanraden?
Heb nu bij Mantel een set GribGrab meegenomen; deze waren volgens de medewerkster het beste omdat hier ook wat polyester in zit; ik vind ze echter vrij duur wel.
Ik heb al meerdere jaren prima ervaringen met Gripgrab sokken, daar val je je geen buil aan.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart_001
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-08 16:22
Idem hier, heb zowel winter als zomersokken van gripgrab en ook tevreden van!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Dankjulliewel. Zojuist nog wat zomersokken besteld. Van de winter zien we dan wel weer :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Steeffoon schreef op zondag 16 juli 2023 @ 17:58:
Dankjulliewel. Zojuist nog wat zomersokken besteld. Van de winter zien we dan wel weer :)
Voor een volgende keer: https://sockeloen.com/nl

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Ik had wel vaker positieve verhalen over dit merk gelezen. Zelf geen ervaringen mee. Mijn eerste kennismaking met dit merk was toen ik een artikel las dat ze de snelste sokken hadden gemaakt, prijskaartje: 1000 euro, hahaha.

Maar ik klik op de sale en zie deze sokken en dan is het 'one size'? Dus ze passen zich automatisch aan jou aan of je nou maat 36 hebt of maat 45? hahaha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Laatst online: 12:54
Galois schreef op maandag 17 juli 2023 @ 08:45:
[...]
Dus ze passen zich automatisch aan jou aan of je nou maat 36 hebt of maat 45? hahaha...
Nee, maat 39 tot 46...;)

https://sockeloen.com/nl/pages/size-guide

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-08 23:50
Hier sinds een paar maanden tevreden gebruiker van grutto design :)
12 tot 15 euro per setje, voelen lekker aan, kekke kleurtjes en blijven prima in model.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Oké! Had ik (natuurlijk ;)) niet naar gezocht...

Maar dan vind ik het verschil tussen 39 en 46 ook nog best fors toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Galois schreef op maandag 17 juli 2023 @ 08:54:
[...]

Oké! Had ik (natuurlijk ;)) niet naar gezocht...

Maar dan vind ik het verschil tussen 39 en 46 ook nog best fors toch?
Ja eens dat dit best fors is. Ik heb 3 paartjes, 2 via La Machine en een custom paar, met mijn maat 44 zitten die echt heerlijk, maar ik denk dat ze voor iemand met maat 39 wel heel groot vallen.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
MAAP heeft hun retour proces aangepast.
Voorheen kon je gewoon een mail sturen met de vraag om een product te retourneren en daarna kreeg je toestemming om dat te mogen doen. Dan kreeg je ook altijd je geld terug, ook bij sale items.

Nu hebben ze hier een systeem voor ingericht en bij sales items krijg je een store credit terug, geen geld ;( .

Laat ik nu net een hoop kleding in de sale hebben gekocht die ik wil retourneren :')

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Strider schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 17:06:
Voorheen kon je gewoon een mail sturen met de vraag om een product te retourneren en daarna kreeg je toestemming om dat te mogen doen. Dan kreeg je ook altijd je geld terug, ook bij sale items.

Nu hebben ze hier een systeem voor ingericht en bij sales items krijg je een store credit terug, geen geld ;( .

Laat ik nu net een hoop kleding in de sale hebben gekocht die ik wil retourneren :')
Als je er eerder besteld hebt, en het was toen nog niet zou ik gewoon een lief mailtje (lees hele boze) sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974

Mag niet. Je hebt recht op geld terug (binnen 14 dagen). Kijk anders op Consuwijzer.nl voor je rechten en hoe je je recht kan halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:02
La1974 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 19:18:
[...]

Mag niet. Je hebt recht op geld terug (binnen 14 dagen). Kijk anders op Consuwijzer.nl voor je rechten en hoe je je recht kan halen.
Voor sale items gelden vaker andere voorwaarden en MAAP is niet een Nederlands bedrijf dus ook daar zal je pech hebben...

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
scraemus schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 17:53:
[...]

Voor sale items gelden vaker andere voorwaarden en MAAP is niet een Nederlands bedrijf dus ook daar zal je pech hebben...
Of het een buitenlands bedrijf is maakt niet uit. Als ze hier zaken doen gelden onze regels. Dit zijn zelfs EU regels.

Ook sale is geen reden om hier vanaf te wijken.

Mocht je met een creditcard betaald hebben kan je daar ook nog je betaling betwisten.

Als je rechten hebt moet je daar ook gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Laatst online: 23-08 23:55

Wat heb je gekocht dan? Wellicht wil ik wel wat overnemen. Heb maat L

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 17:36
La1974 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 09:19:
[...]

Of het een buitenlands bedrijf is maakt niet uit. Als ze hier zaken doen gelden onze regels. Dit zijn zelfs EU regels.

Ook sale is geen reden om hier vanaf te wijken.

Mocht je met een creditcard betaald hebben kan je daar ook nog je betaling betwisten.

Als je rechten hebt moet je daar ook gebruik van maken.
Het lijkt mij dat dit alleen geldt voor webwinkels binnen de EU?

https://www.rijksoverheid...j-webwinkels-buiten-de-eu
Als u bij webwinkels buiten de EU koopt, kunnen uw rechten anders zijn dan binnen de EU. U heeft bijvoorbeeld niet altijd het recht producten terug te sturen. Of uw geld terug te vragen bij problemen. Ook kan het product schadelijke stoffen bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
kwiebus schreef op zondag 23 juli 2023 @ 10:25:
[...]

Het lijkt mij dat dit alleen geldt voor webwinkels binnen de EU?

https://www.rijksoverheid...j-webwinkels-buiten-de-eu

[...]
https://maap.cc/eu is volgens mij een Europese webwinkel. Anders had je invoerrechten betaald (zoals bij Black Sheep).

Producten komen zelfs uit Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
La1974 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 10:30:
[...]

https://maap.cc/eu is volgens mij een Europese webwinkel. Anders had je invoerrechten betaald (zoals bij Black Sheep).

Producten komen zelfs uit Nederland.
Nee hoor, Maap is een Australisch bedrijf, met één Australische webwinkel, ook het /eu deel. Ook daar doe je je aankopen bij een Australisch bedrijf, met Australisch consumentenrecht. Dat ze een magazijn in Nederland hebben, doet daar niets aan af.

Dat ze BTW en invoerrechten al voor je hebben geregeld, is slechts service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
KW25 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 10:05:
[...]

Wat heb je gekocht dan? Wellicht wil ik wel wat overnemen. Heb maat L
Ik heb ze gemaild en ik kon mijn geld nog terugkrijgen.

Ik moet zeggen dat je bij MAAP echt veel betaald maar dat hun service ook bijzonder goed is. Ze reageren ook altijd snel en tot nu toe op al mijn vragen. Dat is bijvoorbeeld bij Rapha wel wat anders.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
Gewoon altijd expliciet (en soms meermaals) om een refund vragen. Zoals eerder al aangegeven zijn ze hiertoe wettelijk verplicht. Rapha is inderdaad ellende qua service. 10 mails en twee maand verder heb ik eindelijk het aankoopbedrag geretourneerd gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:22
Steeffoon schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 11:12:

Met de XC5 geen ervaring, maar in mijn XC3 sta ik na een uurtje spinning te soppen en het vervelendste in nog wel dat deze er een dag of 3 over doen om weer op te drogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

henri86 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 07:14:
[...]

Met de XC5 geen ervaring, maar in mijn XC3 sta ik na een uurtje spinning te soppen en het vervelendste in nog wel dat deze er een dag of 3 over doen om weer op te drogen
Kleine tip voor natte schoenen: https://www.techpunt.nl/n...thing-schoenendroger.html

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Die temperaturen vinden je leren Lakes niet leuk..

"Prima prijs-kwaliteit verhouding. Echter word de behuizing een stuk warmer dan geadverteerd (70-75 graden Celsius), deze hitte verzinkt wel snel in schoenen die op de vloer staan, maar is mogelijk ongeschikt voor bepaalde materialen, en wekt toch licht zorgen over de veiligheid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

McMiGHtY schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:47:
Die temperaturen vinden je leren Lakes niet leuk..

"Prima prijs-kwaliteit verhouding. Echter word de behuizing een stuk warmer dan geadverteerd (70-75 graden Celsius), deze hitte verzinkt wel snel in schoenen die op de vloer staan, maar is mogelijk ongeschikt voor bepaalde materialen, en wekt toch licht zorgen over de veiligheid."
Mijn XC7's lijken er weinig moeite mee te hebben

Flickr

Pagina: 1 ... 45 ... 62 Laatste