@
BraX Ik heb geen ervaring met de Assos Mille GT, want ik ben een vrouw. Zelf draag ik de Assos Uma GT en die is voor zover ik kan nagaan identiek aan gebruikte materialen en afwerking.
Puur qua smaak zou ik zeggen de Assos Mille GT of Assos Mille GT Summer. Ik vind zelf bij de Assos Equipe (en bij de dames de Assos Dyora) dat het door het gebruikte glanzende materiaal ter hoogte van het kruis, het een beetje lijkt alsof je een slip draagt over je fietsbroek. Puur een kwestie van smaak, maar misschien wel iets om rekening mee te houden omdat het in het echt meer opvalt dan op de foto's. Bij de
Assos EQUIPE RSR Bib Shorts SUPERLÉGER S9 is dit effect nog heftiger.
Dit bedoel ik:
Verder: onder welke omstandigheden wil je de fietsbroek vooral dragen? Als je hem in het voorjaar/najaar ook wil dragen met beenstukken, is de Assos Mille GT wellicht de meest veelzijdige keuze. Het materiaal van de Summer is dan misschien net te fris.
Vraag van mij over fietsschoenen. Heeft er iemand ervaring met de
Lake CX 241? Ik blijf maar aanmodderen met mijn fietsschoenen. Momenteel draag ik op de racefiets
Lake CX 176, maar deze zitten eigenlijk net niet lekker. Teveel ruimte in de toebox en ook rondom de hiel sluit hij niet perfect aan. Ik draag op maat gemaakte zooltjes (door sportpodotherapeut), maar die kunnen niet nog hoger worden gemaakt om de loze ruimte in mijn schoen op te vullen. Schoenplaatjes zijn ook geplaatst door sportpodo en zitten maximaal ver naar achteren. Ik krijg snel last van brandende voorvoeten en verdoofde tenen. Ik heb nu ook een paar
Fizik Vento Infinito Knit Carbon 2 in gebruik en die lijken net wat beter aan te sluiten qua toebox.
Ik heb de indruk dat bij de Lake CX 241 door de constructie met de losse panelen de schoen beter aansluitend is te maken rondom de voet, maar voor dit bedrag hoor ik liever ook wat eerlijke ervaringen. Iemand?