Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 ... 46 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

McMiGHtY

- burp -

Ik vind 75 graden best warm..mochten er dan ook nog kleine kinderhandjes rondlopen..

Wel mooi prijsje en lekker klein, wellicht voor onderweg//vakantie een goeie, hier staat thuis een shoefresh kant en klaar te wachten mocht ik natte schoenen hebben ( of de vrouw..etc).

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 16:58
DeFeCt schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:50:
[...]

Mijn XC7's lijken er weinig moeite mee te hebben
Maar die zijn toch ook van kunstleer?

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 17:10

DeFeCt

je wéét toch

GerbenBK schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:38:
[...]

Maar die zijn toch ook van kunstleer?
Dat zou best kunnen ja, omdat @henri86 aangaf XC3's te hebben adviseerde ik de schoendrogers

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 16:58
Ah ja ik zie het. Ik dacht aan de quote van @McMiGHtY over Lakes. Sommige van die modellen zijn van echt leer.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:40

Steeffoon

Smartphone-nerd

henri86 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 07:14:
[...]

Met de XC5 geen ervaring, maar in mijn XC3 sta ik na een uurtje spinning te soppen en het vervelendste in nog wel dat deze er een dag of 3 over doen om weer op te drogen
Lijk met de XC5 de ideale schoen te hebben gevonden wat betreft de warmteontwikkeling :)

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Nu online

McMiGHtY

- burp -

Hebben we hiervoor misschien een kortingscode voor ergens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:54
McMiGHtY schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:39:
[...]

Hebben we hiervoor misschien een kortingscode voor ergens?
Schoenen wil je niet drogen op een hoge temperatuur. Ik lees in de reviews dat de xiaomi aardig heet wordt.

Ik betaal liever eenmalig een paar tientjes meer voor iets dat heel goed werkt en ook de geurtjes veroorzaker aanpakt.

Een beetje hetzelfde verhaal als met de pomp en het regenjasje.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:30
ElGreco schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 06:10:
[...]

Schoenen wil je niet drogen op een hoge temperatuur. Ik lees in de reviews dat de xiaomi aardig heet wordt.

Ik betaal liever eenmalig een paar tientjes meer voor iets dat heel goed werkt en ook de geurtjes veroorzaker aanpakt.

Een beetje hetzelfde verhaal als met de pomp en het regenjasje.
Een slecht product niet kopen, is alvast korting op een goed product.

Kan geen kortingscode tegen op.

* mhr-zip drops mic

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Nu online

McMiGHtY

- burp -

Ik bleek nog wat bol.com bonnen te hebben, dus via bol.com de shoefresh mini's besteld. Net op tijd voor de vakantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Thijs©
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 22:51
Strider schreef op zondag 23 juli 2023 @ 12:08:
[...]

Ik heb ze gemaild en ik kon mijn geld nog terugkrijgen.

Ik moet zeggen dat je bij MAAP echt veel betaald maar dat hun service ook bijzonder goed is. Ze reageren ook altijd snel en tot nu toe op al mijn vragen. Dat is bijvoorbeeld bij Rapha wel wat anders.
Iemand een idee hoe Rapha customer service Het best te bereiken is? Request via de website en mail komt geen reactie op. Chat heeft nooit mensen beschikbaar..
Gaat om een order die blijkbaar via postnl bezorgd en weer retour is gegaan. Rapha t&t meldde allen vanaf 6-7 arrived ik destination country

daag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 23:49

LGU

The_Thijs© schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:52:
[...]

Iemand een idee hoe Rapha customer service Het best te bereiken is? Request via de website en mail komt geen reactie op. Chat heeft nooit mensen beschikbaar..
Gaat om een order die blijkbaar via postnl bezorgd en weer retour is gegaan. Rapha t&t meldde allen vanaf 6-7 arrived ik destination country
In mijn geval 2x prima geholpen via de chat. Mail heb ik ook mindere ervaring mee maar de chat was met klein beetje geduld een prima alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
LGU schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:17:
[...]

In mijn geval 2x prima geholpen via de chat. Mail heb ik ook mindere ervaring mee maar de chat was met klein beetje geduld een prima alternatief.
Ik ook via de chat. Ze zijn meestal wel bereikbaar op werkdagen tijdens de middelste uren (ze zitten ook in andere tijdzone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:52
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een vest voor koudere temperaturen en om mee te nemen als er kans is op regen. Omdat mijn hele collectie bijna alleen maar uit MAAP bestaat heb ik gekeken naar:

Prime Vest
- Dik materiaal en ik denk ook snel veel te warm.

Draft Vest
- Ik denk precies wat ik zocht. Maar omdat MAAP heeft aangegeven dat hun DWR coating behandeld is met PFAS ben ik toch verder gaan kijken. Ik wil gewoon geen PFAS meer in mijn fietskleding.

Nu las ik tot mijn verbazing dat Rapha als doel heeft gesteld om in 2025 volledig PFAS vrij te produceren en hiermee start in 2023.

De Men's Core Gilet van Rapha is PFAS vrij (PFC-free DWR on main body) heeft iemand ervaring met deze gilet? Kan hij de regen ook een beetje tegenhouden?

Afbeeldingslocatie: https://media.rapha.cc/image/upload/ar_1:1,c_fill,f_auto,q_auto,w_360,dpr_2.0/v1687774626/mannequin/AQW01XX_BLW_Mens-Core-Gilet_H123_model_10.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Strider op 29-07-2023 16:20 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:02
Ik zou er niet teveel van verwachten. Veel DWR-behandelingen zijn 'meh' als het iets harder regent dan lichte miezer. Of het basismateriaal moet uit een waterafstotende stof bestaan (Gore-tex Active, Paclite, Polartec etc). Al ligt het er ook aan welke waterkolom je wenst en bij welke temperatuursrange.

[ Voor 5% gewijzigd door Koenbr op 29-07-2023 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Laatst online: 16-09 08:25

911GT2

en blazen maar!

Iemand tips voor een goede broek, ik zoek zowel een lange als een korte, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
911GT2 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:11:
Iemand tips voor een goede broek, ik zoek zowel een lange als een korte, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Baggy of Lycra?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Laatst online: 16-09 08:25

911GT2

en blazen maar!

Baggy

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 13:43

Daan_

Alles op zijn tijd !!

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Wellicht dat iemand hier ervaring heeft met Goretex Shakedry.

Ik ben er op zich wel uit dat er eentje 'moet' komen, maar twijfel een beetje over de maat en de uitvoering.

Weet iemand hoe de normale C5 1985 jack valt? Volgens mij zou M moeten volstaan (heb altijd M in shirts) als ik er in het najaar / de winter nog wat onder aan wil. Dun jack oid. De race variant lijkt me wat minder handig dan? Kan niet zo veel vinden over de sizing behalve dat M in principe moet passen.

De niet Insulated versie zou het dan moeten worden. Ik lees dat de Insulated versie namelijk erg warm is. Heeft iemand daar toevallig ervaringen mee?

Wil een beetje voorkomen dat ik nu een smak geld neerleg voor net niet. Dat is nu net een beetje de reden om voor Shakedry te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 22:56
Casual Ruud schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:54:

Ik ben er op zich wel uit dat er eentje 'moet' komen, maar twijfel een beetje over de maat en de uitvoering.

Weet iemand hoe de normale C5 1985 jack valt? Volgens mij zou M moeten volstaan (heb altijd M in shirts) als ik er in het najaar / de winter nog wat onder aan wil. Dun jack oid. De race variant lijkt me wat minder handig dan? Kan niet zo veel vinden over de sizing behalve dat M in principe moet passen.

De niet Insulated versie zou het dan moeten worden. Ik lees dat de Insulated versie namelijk erg warm is. Heeft iemand daar toevallig ervaringen mee?

Wil een beetje voorkomen dat ik nu een smak geld neerleg voor net niet. Dat is nu net een beetje de reden om voor Shakedry te gaan.
Ik heb een Gore Shakedry (ik geloof een C7) in mijn gewone maat M. Deze is inderdaad behoorlijk warm. Heerlijk voor de koude/natte afdalingen of een frisse regenbui. Gebruik het nu sinds 2018 en ben er nog steeds tevreden over. Kost wat geld, maar dan heb je ook iets waar je jaren mee doet. Gebruik hem overigens ook met bikepacken als mijn jack. Daar is het warm genoeg voor met een tshirt er onder.

Creating my own hero.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:42
Heb ook de C5 1985 sinds 2018 ofzo. Heb hem in dezelfde maat als de meeste van mijn jerseys (186cm/84kg maat L). Zou heel misschien nog wel wegkomen met een M zoals ook bij sommige jerseys, maar de L biedt net wat meer ruimte voor meerdere laagjes en heeft ook armen en een rug die lang genoeg zijn. Gore valt in ieder geval niet overdreven klein en volgens mij klopt het gewoon als je de maattabel volgt. Ze gaan er vanuit dat je hem over je fietskleding draagt, dus daarvoor hoef je ook geen maat groter te nemen.

Afgelopen week weer een uurtje of 10 aangehad, waarbij ik weer tot de conclusie kwam hoe blij ik er mee ben. De Shakedry heb je door het compacte formaat plezier van als het regent en als het niet regent.

Edit: Ik zou zeker geen gevoerd regenjack willen. Regen betekent lang niet altijd dat het ook koud is en het gebrek aan bulk is één van de redenen waarom je Shakedry koopt. Gebruik hem bijv. ook in de zomer lange voor afdalingen.

[ Voor 31% gewijzigd door Ypuh op 01-08-2023 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Casual Ruud schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:54:

Mijn mening:

Shakedry rekt niet. Dus ik wil dat hij past terwijl ik mijn standaard spullen in mijn jerseypocket heb zitten. Ook in de winter. (Pas heb dus ook op deze manier!)

Misschien flappert hij dan iets meer dan wanneer ik een maatje kleiner zou kopen. Maar ik heb geen race te winnen.

Edit:

Eens met @Ypuh hierboven, wanneer N=1 zou ik zeker geen gevoerde willen. Dat maak ik er zelf wel van met kleding die ik er onder hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door mhr-zip op 01-08-2023 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Nu online
Dank voor jullie reacties.

Ik twijfel dan nog een heel klein beetje over de maat, maar ik denk dat een M wel goed zou moeten zijn (185/68) met dan nog genoeg ruimte om wat standaard uitrusting mee te nemen.

Nu nog even kijken waar ik hem ga bestellen. Buiten 12gobiking zie ik zo snel geen Nederlandse webshops. Wel grote verschillende qua prijs overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Casual Ruud schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:21:
Ik twijfel dan nog een heel klein beetje over de maat, maar ik denk dat een M wel goed zou moeten zijn (185/68) met dan nog genoeg ruimte om wat standaard uitrusting mee te nemen.
Zou ook gokken op een M dan. Die van mij zit bij 84kg niet super strak, maar zoals mhr-zip terecht aanhaalt, er zit ook geen rek in. Een L zou bij 68kg in ieder geval te groot zijn, maar het is wel hopen dat de mouwen en rug niet veel korter zijn bij een M.

Voor mijn gevoel zit ik vaak tussen een M en een L in en kies voor de veiligheid dan maar die laatste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Nu online
Ypuh schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:56:
[...]

Zou ook gokken op een M dan. Die van mij zit bij 84kg niet super strak, maar zoals mhr-zip terecht aanhaalt, er zit ook geen rek in. Een L zou bij 68kg in ieder geval te groot zijn, maar het is wel hopen dat de mouwen en rug niet veel korter zijn bij een M.

Voor mijn gevoel zit ik vaak tussen een M en een L in en kies voor de veiligheid dan maar die laatste.
Dan zou M goed moeten zijn.

Ik heb vanwege mijn bouw altijd een compromis te sluiten tussen L qua lengte en S/M qua breedte.

Ik ga vanavond eens even kijken waar ik hem bestel en hopelijk kan ie dan nog mee volgende week tijdens een weekje Eifel.

Wederom bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 21:19
Iemand nog een tip voor een goede body/regenjack?

Ik zoek iets wat ik makkelijk kan meenemen tijdens grote klimmen in Italië wat mij warm kan houden tijdens de afdaling.

Ik hoor altijd veel over de gabba, maar vind dit wel erg duur en zou dan eigenlijk het liefst iets willen met afritsbare mouwen.

Iemand ideeën?

Met mijn 180, 67kg en smalle bouw zoek ik iets wat genoeg lengte heeft maar wel een strakke pasvorm heeft. Mijn huidige regenjack agu stormbreaker in maat M wappert erg, maar in maat S was deze echt te kort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:08
user_tweakers schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 22:44:
Iemand nog een tip voor een goede body/regenjack?

Ik zoek iets wat ik makkelijk kan meenemen tijdens grote klimmen in Italië wat mij warm kan houden tijdens de afdaling.

Ik hoor altijd veel over de gabba, maar vind dit wel erg duur en zou dan eigenlijk het liefst iets willen met afritsbare mouwen.

Iemand ideeën?

Met mijn 180, 67kg en smalle bouw zoek ik iets wat genoeg lengte heeft maar wel een strakke pasvorm heeft. Mijn huidige regenjack agu stormbreaker in maat M wappert erg, maar in maat S was deze echt te kort.
Gabba is wel weer heel warm gelijk. Voor in de zomer niet echt nodig.

Ik neem in de bergen altijd een hotpack van Sportful mee. Berg op fiets je je wel warm in de afdaling jasje aan om die in het dal weer uit te trekken. Het voordeel van dit jasje, in tegenstelling tot die van de concurrent, is dat er een zakje aan vast zit waar je het jasje in kan proppen.

Ook nog eens in de aanbieding bij Mantel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 21:19
Noxa schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 22:50:
[...]

Gabba is wel weer heel warm gelijk. Voor in de zomer niet echt nodig.

Ik neem in de bergen altijd een hotpack van Sportful mee. Berg op fiets je je wel warm in de afdaling jasje aan om die in het dal weer uit te trekken. Het voordeel van dit jasje, in tegenstelling tot die van de concurrent, is dat er een zakje aan vast zit waar je het jasje in kan proppen.

Ook nog eens in de aanbieding bij Mantel.
Thanks, besteld!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-09 16:22
Tiijd voor een nieuw Assos broekje! Mijn oudere assos Mille GT begint dun te worden op de bips, dit is nu mn 2e broek.
Vorig jaar de Mille GT C2 en die bevalt erg goed als primaire broek.

Domweg dezelfde bestellen OF, paar tientjes meer uitgeven voor:Twijvels, ervaringen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023

Reginas

Queen of Core Stability

@BraX Ik heb geen ervaring met de Assos Mille GT, want ik ben een vrouw. Zelf draag ik de Assos Uma GT en die is voor zover ik kan nagaan identiek aan gebruikte materialen en afwerking.
Puur qua smaak zou ik zeggen de Assos Mille GT of Assos Mille GT Summer. Ik vind zelf bij de Assos Equipe (en bij de dames de Assos Dyora) dat het door het gebruikte glanzende materiaal ter hoogte van het kruis, het een beetje lijkt alsof je een slip draagt over je fietsbroek. Puur een kwestie van smaak, maar misschien wel iets om rekening mee te houden omdat het in het echt meer opvalt dan op de foto's. Bij de Assos EQUIPE RSR Bib Shorts SUPERLÉGER S9 is dit effect nog heftiger. ;)

Dit bedoel ik:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/7KG9jUcDcKSPztXRAyqndN.jpg

Verder: onder welke omstandigheden wil je de fietsbroek vooral dragen? Als je hem in het voorjaar/najaar ook wil dragen met beenstukken, is de Assos Mille GT wellicht de meest veelzijdige keuze. Het materiaal van de Summer is dan misschien net te fris.

Vraag van mij over fietsschoenen. Heeft er iemand ervaring met de Lake CX 241? Ik blijf maar aanmodderen met mijn fietsschoenen. Momenteel draag ik op de racefiets Lake CX 176, maar deze zitten eigenlijk net niet lekker. Teveel ruimte in de toebox en ook rondom de hiel sluit hij niet perfect aan. Ik draag op maat gemaakte zooltjes (door sportpodotherapeut), maar die kunnen niet nog hoger worden gemaakt om de loze ruimte in mijn schoen op te vullen. Schoenplaatjes zijn ook geplaatst door sportpodo en zitten maximaal ver naar achteren. Ik krijg snel last van brandende voorvoeten en verdoofde tenen. Ik heb nu ook een paar Fizik Vento Infinito Knit Carbon 2 in gebruik en die lijken net wat beter aan te sluiten qua toebox.

Ik heb de indruk dat bij de Lake CX 241 door de constructie met de losse panelen de schoen beter aansluitend is te maken rondom de voet, maar voor dit bedrag hoor ik liever ook wat eerlijke ervaringen. Iemand?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Reginas schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 21:08:
Ik blijf maar aanmodderen met mijn fietsschoenen.
Er is een winkel* heel centraal in Nederland, waar je die schoenen kan passen.

En ja, ik heb online gezien dat je die CX241 voor 180 euro kan kopen nu, maar soms is zelf hobby-en duurder dan even aan laten meten wat je echt nodig heb. Daarnaast gaan raceschoenen heel lang mee.

Zelf heb ik ook de CX241 in extra brede uitvoering, anders passen mijn Donald Duck voetjes niet. Zijn fijne schoenen, maar wel heel open. Dus je moet al heel snel overschoenen aan doen.

*Weet nog iemand de naam van die winkel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:03
Reginas schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 21:08:

Vraag van mij over fietsschoenen. Heeft er iemand ervaring met de Lake CX 241? Ik blijf maar aanmodderen met mijn fietsschoenen. Momenteel draag ik op de racefiets Lake CX 176, maar deze zitten eigenlijk net niet lekker. Teveel ruimte in de toebox en ook rondom de hiel sluit hij niet perfect aan. Ik draag op maat gemaakte zooltjes (door sportpodotherapeut), maar die kunnen niet nog hoger worden gemaakt om de loze ruimte in mijn schoen op te vullen. Schoenplaatjes zijn ook geplaatst door sportpodo en zitten maximaal ver naar achteren. Ik krijg snel last van brandende voorvoeten en verdoofde tenen. Ik heb nu ook een paar Fizik Vento Infinito Knit Carbon 2 in gebruik en die lijken net wat beter aan te sluiten qua toebox.

Ik heb de indruk dat bij de Lake CX 241 door de constructie met de losse panelen de schoen beter aansluitend is te maken rondom de voet, maar voor dit bedrag hoor ik liever ook wat eerlijke ervaringen. Iemand?
Aanmodderen met fietsschoenen, zelf ook te lang gedaan... Dusdanig dat ik enkele weken niet heb kunnen fietsen

Vorige week bij BikeShoe4U geweest, de winkel die @mhr-zip bedoelde ;), en daar vrij snel een goed paar schoenen kunnen vinden!

Als ik je hoor over teveel ruimte vraag ik me af of lake wel het juiste merk voor je is, de cx241 ken ik juist voor mensen met voetproblemen zoals een hallux valgus waardoor juist wat extra flexibiliteit in de breedte nodig is.

De verschillende leesten van Lake is ook nog iets om je in te verdiepen. De leest van de 2-series was mij te breed bij de hak en zo ben ik uiteindelijk bij de CX332 in extra wide uitgekomen omdat die een smallere hak heeft.

Agenda van BikeShoe4U vult zich snel, maar is zeker het wachten waard

[ Voor 21% gewijzigd door Cranzai op 12-08-2023 08:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:54
Cranzai schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 08:34:
[...]

Vind je het raar met al die affiliates hier?

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:34

Grin

Ride si sapis.

Cranzai schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 08:34:
[...]

Aanmodderen met fietsschoenen, zelf ook te lang gedaan... Dusdanig dat ik enkele weken niet heb kunnen fietsen

Vorige week bij BikeShoe4U geweest, de winkel die @mhr-zip bedoelde ;), en daar vrij snel een goed paar schoenen kunnen vinden!

Als ik je hoor over teveel ruimte vraag ik me af of lake wel het juiste merk voor je is, de cx241 ken ik juist voor mensen met voetproblemen zoals een hallux valgus waardoor juist wat extra flexibiliteit in de breedte nodig is.

De verschillende leesten van Lake is ook nog iets om je in te verdiepen. De leest van de 2-series was mij te breed bij de hak en zo ben ik uiteindelijk bij de CX332 in extra wide uitgekomen omdat die een smallere hak heeft.

@Reginas
Ik ben vanuit Groningen die kant op gereden; het is echt de moeite. Helemaal als je nu problemen hebt. Ja, de schoen zal daar een paar tientjes duurder zijn dan op het internet; boeiend! Je wilt een voor jou goed zittende schoen.

BS4U en anders niks.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Aan de andere kant; bij BikeShoe4u kom je altijd op Lake's uit en laat Lake nou best wel een goede maattabel op hun site hebben.

Zelf ook 2 paar Lake's en stuk of 5-6 modellen en nog een keer zoveel maten gepast, maar uiteindelijk op diegene uitgekomen die je vanuit de maattabel zou verwachten. Je kunt je dus best een tripje/advies besparen en online kijken naar een aanbieding. Daar moet je dan wel geluk mee hebben; mijn maat is zoals gewoonlijk nooit op voorraad in de sale.

Onbegrijpelijk dat andere merken niet volgen met ook hun breedtematen te posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Ik wilde juist Lakes maar die paste mij voor geen meter; kwam met DMT thuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

Dank voor alle reacties! Ik begrijp dat BikeShoe4u een echte aanrader is, maar dat ik aan de hand van de maattabel van Lake mogelijk zelf ook al een heel eind kom.
In oktober ben ik jarig, ik denk dat ik mezelf dan maar eens ga trakteren op een stel goede fietsschoenen. Tot die tijd red ik het nog wel op mijn knalroze Fizik's, maar als het kouder en natter word heb ik liever schoenen van ander materiaal.

Eén dingetje waar ik nog mee worstel: mijn klachten spelen vaak pas op na een stukje fietsen, laten we zeggen na 15-20km. Daarvoor gaat het eigenlijk prima, maar daarna begint het tintelen, het brandende gevoel en de pijn. Ik ben er ergens een beetje bang voor dat ik me een stel schoenen laat adviseren, die prima passen zolang ik niet op de fiets zit, maar waarbij ik na een aantal kilometer alsnog last krijg.

Herkenbare ervaring? Of zou dat helemaal niet meer mogen voorkomen na een goede passessie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:29
Ook hier het land doorgereisd vanuit Amersfoort naar Nijkerk voor Bike4you ben op een donderdag schoenen wezen passen en direct een afspraak gemaakt voor het daadwerkelijk tweaken van de schoen. Kwam thuis met 1 volledige maand groter ten opzichte van mijn reguliere sneakers 47>48 na flink wat kilometers zat mijn rechterschoen iets te ruim bij de hak en voelde ik tijdens het fietsen wat druk ontstaan aan de buitenkanten van mijn voeten. Dit is netjes afgesteld met shims en direct mijn schoenplaatjes perfect afgestemd.

Al met al een echte aanrader.

@Reginas tintelen betekent vaak te veel afknelling. Dit had ik ook met mijn Northwave schoenen. Die uiteindelijk te smal en eigenlijk ook te klein waren.

Ander er is veel korting momenteel verschillende webshops echter varieert mijn maat van XLG bij Assos tot XXXL bij andere fabrikanten waardoor ik eigenlijk niet meer op de bonnefooi durf te bestellen.

Binnenkort maar eens bij Maats langsgaan in Utrecht.

[ Voor 8% gewijzigd door mr.DJ95 op 12-08-2023 16:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Reginas schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 15:20:
Dank voor alle reacties! Ik begrijp dat BikeShoe4u een echte aanrader is, maar dat ik aan de hand van de maattabel van Lake mogelijk zelf ook al een heel eind kom.
Heel veel mensen raden langs gaan aan. 1 iemand de Lake pas tabel..... Dus ga langs.

Veel mensen komen inderdaad op Lake uit, omdat West Europese mannen schijnbaar hele brede voeten hebben.

Als je smalle voeten heb, gaan ze je echt geen brede Lake's aanraden.
Eén dingetje waar ik nog mee worstel: mijn klachten spelen vaak pas op na een stukje fietsen, laten we zeggen na 15-20km. Daarvoor gaat het eigenlijk prima, maar daarna begint het tintelen, het brandende gevoel en de pijn. Ik ben er ergens een beetje bang voor dat ik me een stel schoenen laat adviseren, die prima passen zolang ik niet op de fiets zit, maar waarbij ik na een aantal kilometer alsnog last krijg.

Herkenbare ervaring? Of zou dat helemaal niet meer mogen voorkomen na een goede passessie?
Ik kreeg ook pas na x km-er last. Goede pas sessie en ervaring van Daan van BS4U en nu nergens meer last van.

Beste investering ooit. Geen zere voeten meer, kan geen DI2, Ultegra of Carbon velgen tegen op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
mr.DJ95 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 16:15:
Ook hier het land doorgereisd vanuit Amersfoort naar Nijkerk
Dat is 25 minuten, met de fiets :+

@Reginas Overigens met Lake wel opletten welke je koopt. Ze hebben allemaal een verschillende leest; en de CX176 is een andere schoen dan de CX238 of CX241. Ook de CX301 en CX332 hebben dezelfde pasvorm, maar zijn wel 2 verschillende schoenen (CX332 heeft een andere hak).

Zoals gezegd heb ik wel meerdere modellen gepast waaronder bovenstaande en een paar Fizik/Northwave en Suplest. Kwam uiteindelijk uit bij wat de maattabel van Lake al een beetje aangaf; namelijk de duurste. Zonder passen/vergelijken had ik die nooit gekocht.

[ Voor 56% gewijzigd door Ypuh op 12-08-2023 18:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

In oktober ben ik jarig, ik denk dat ik mezelf dan maar eens ga trakteren op een stel goede fietsschoenen. Tot die tijd red ik het nog wel op mijn knalroze Fizik's, maar als het kouder en natter word heb ik liever schoenen van ander materiaal.

Dit is veel te individueel/lichaamsspecifiek (en daarbij gecompliceerd) voor dit forum; ga langs bij iemand die hier verstand van heeft. Ik ga niet in herhaling vallen, er zijn al veel tips voorbijgekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik had te grote schoenen gekocht bij een bikefitter in Nijmegen, waardoor m'n tenen zich als een kattenklauw gingen krommen en m'n voeten erg veel schoven. Toen naar bikeshoe4u gegaan. Daan heeft mij er toen van overtuigd dat een fietsschoen strak moet zitten en idealiter niet teveel ruimte heeft rondom de tenen.

Direct op de terugweg merkte ik al verschil. Nu ruim een jaar later kan ik vertellen dat het de goede keuze was om de schoen te kiezen die op het eerste oog te klein was. De schoen zit als gegoten. Daan heeft mij goed geadviseerd dat het niet erg is dat ik m'n tenen voelde. Dat gevoel was trouwens ook vrij snel weg.

Dat gevoel is trouwens ook de reden dat ik de eerste keer voor 46 ben gegaan. Alleen toen heeft de bikefitter mij niet erop geattendeerd dat fietsschoen strak horen te zitten en weinig vrije ruimte horen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Wat is dat toch met de Rapha chat, ik krijg nooit een agent toegewezen

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/d0hMZCVC/Rapha-chat.png

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Thijs©
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 22:51
Had ik ook een tijdje last van, na een aantal keer proberen had ik eindelijk iemand te pakken. Toen werd mn vraag gelukkig snel opgelost.

daag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

aerofreak

Steve Jobs

Strider schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 21:29:
Wat is dat toch met de Rapha chat, ik krijg nooit een agent toegewezen

[Afbeelding]
Volgens mij chatten ze alleen tijdens kantoortijden

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:16
BraX schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 13:34:
Tiijd voor een nieuw Assos broekje! Mijn oudere assos Mille GT begint dun te worden op de bips, dit is nu mn 2e broek.
Vorig jaar de Mille GT C2 en die bevalt erg goed als primaire broek.

Domweg dezelfde bestellen OF, paar tientjes meer uitgeven voor:Twijvels, ervaringen?
Heb de S9, RSR S9 en GTS. GTS vind ik wat losser, heb er 2 maar draag ze amper. S9 wat meer race en RSR S9 helemaal strak en meer compressie.

Standaard Mille vind ik helemaal niks maar dat is voorkeur. Ligt ook een beetje aan je benen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-09 16:22
rolandos582 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 07:59:
[...]

Heb de S9, RSR S9 en GTS. GTS vind ik wat losser, heb er 2 maar draag ze amper. S9 wat meer race en RSR S9 helemaal strak en meer compressie.

Standaard Mille vind ik helemaal niks maar dat is voorkeur. Ligt ook een beetje aan je benen denk ik.
Welke vind je nu het beste dan :D? De S9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:16
BraX schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 08:58:
[...]

Welke vind je nu het beste dan :D? De S9?
Als je de RSR voor +/- 180 euro kan krijgen vind ik dat de beste. S9 erg fijne broek. In aanbieding voor 130 euro ofzo. GTS wel meeste gedragen en vaak in aanbieding bij FS.

Denk RSR > S9 > GTS

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LGU

LGU

Bij Futurum is de hier vaker genoemde / geroemde Q36.5 Dottore L1 in de uitverkoop voor € 120,-. Belangrijker dan de prijs is dat deze keer alle maten beschikbaar zijn :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Knikker dan nog een sale-item van 5 euro in je mandje en gebruik deze code om voor €105 klaar te zijn:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xJFUD3F.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:16

The Legend

*Plop*

Iemand tips voor een goed merk wielershirts die echt nauw aansluiten? Ik heb nu nog 2 tien jaar oude Cannondale-Liquigas shirts van Sugoi (maar daar kan ik niks meer van vinden). Deze zijn lang genoeg voor mij (2 meter lang) in maat L, terwijl mijn kleinste reguliere T-Shirt XL is. Ze sluiten lekker nauw aan bij zowel de borst als de armen. Nu heb ik een Futurum merino shirt geprobeerd in XL (L was uitverkocht) maar die zat veel te ruim. Vandaag een L en XL van Rapha gepast, maar de L is te kort in de lengte en de XL zit weer te ruim. Ook vond ik de stof vrij dik. Ik fiets niet in de winter dus een lekker dun stofje vind ik wel fijn, zoals m’n huidige shirts dus, maar die beginnen na 10 jaar wel aan hun eind te komen :p

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cormo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:44
The Legend schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 18:47:
Iemand tips voor een goed merk wielershirts die echt nauw aansluiten? Ik heb nu nog 2 tien jaar oude Cannondale-Liquigas shirts van Sugoi (maar daar kan ik niks meer van vinden). Deze zijn lang genoeg voor mij (2 meter lang) in maat L, terwijl mijn kleinste reguliere T-Shirt XL is. Ze sluiten lekker nauw aan bij zowel de borst als de armen. Nu heb ik een Futurum merino shirt geprobeerd in XL (L was uitverkocht) maar die zat veel te ruim. Vandaag een L en XL van Rapha gepast, maar de L is te kort in de lengte en de XL zit weer te ruim. Ook vond ik de stof vrij dik. Ik fiets niet in de winter dus een lekker dun stofje vind ik wel fijn, zoals m’n huidige shirts dus, maar die beginnen na 10 jaar wel aan hun eind te komen :p
Ik ben een groot fan van Etxeondo. Heb dit shirt in korte en lange mouwen. Lekker dun en super stretch waardoor hij echt strak kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Thx! Ga die eens proberen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:26

Bekend probleem. Ik hád Sidi schoenen en vorig jaar bij Daan langs geweest. Het opmeten van de voeten kost in eerste instantie geld, maar de kosten worden verrekend als je de schoenen bestelt.
Na meting waren er drie schoenen die in aanmerking kwamen om te passen. In mijn geval waren het de Lake’s die het beste pasten. Hoewel ik verder geen enkele voorkeur heb voor bepaalde merken, gaf hij aan dat Sidi en Fizik voor mij niet geschikt zijn, aangezien ze doorgaans smaller uitvallen.
Door het fietsen ontstaat er warmte in je voet en gaan deze een beetje uitzetten. Hierdoor gaan je voeten dus wat meer knellen (de schoenen zijn dan eigenlijk net te smal). Op basis van een meting zou het goed kunnen zijn dat in jouw geval bepaalde merken ongeschikt zijn.
In het geval van jouw Lake schoenen, zou het zomaar kunnen zijn dat je ze een maat te groot hebt gekocht en misschien te smal zijn. Fietsschoenen zijn geen wandelschoenen.
Meten = Weten

[ Voor 5% gewijzigd door EdwinW op 19-08-2023 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Toevallig iemand bekend met het merk Canvas? Lijkt op het eerste oog precies mijn smaak/ding te zijn, kleine letters/logo's en geen gekke prints. Wordt overigens exclusief verkocht bij Maats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:21
Misschien een beetje een rare vraag maar omdat meerdere zoekacties niet echt iets hebben opgeleverd ga ik het hier nog even vragen.

Ik was mijn kleren op een sportprogramma. Netjes 30graden zoals aangegeven in het label. Nu is het zo dat bacteriën niet dood gaan met die temperatuur. Aan het begin geeft dat geen problemen in min liezen maar naar verloop van tijd krijg ik toch irritaties. Mijn “oude” broeken geven veij snel problemen, een nieuwe broek doet dat niet.

Ik denk nu dat de winst in het wassen kan zitten. Hoe doen jullie dit? Wassen jullie je spullen toch op 60graden (de broeken zijn al niet ruim dus dit lijkt me niet verstandig) of zijn er andere oplossingen?

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
stevens20 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 21:45:
Misschien een beetje een rare vraag maar omdat meerdere zoekacties niet echt iets hebben opgeleverd ga ik het hier nog even vragen.

Ik was mijn kleren op een sportprogramma. Netjes 30graden zoals aangegeven in het label. Nu is het zo dat bacteriën niet dood gaan met die temperatuur. Aan het begin geeft dat geen problemen in min liezen maar naar verloop van tijd krijg ik toch irritaties. Mijn “oude” broeken geven veij snel problemen, een nieuwe broek doet dat niet.

Ik denk nu dat de winst in het wassen kan zitten. Hoe doen jullie dit? Wassen jullie je spullen toch op 60graden (de broeken zijn al niet ruim dus dit lijkt me niet verstandig) of zijn er andere oplossingen?
Wassen met azijn.
Wassen met HG (volgens mij is dit op soda basis)
(Let op niet tegelijk, want dat heft de werking op).

En ja, op 60 graden wassen helpt ook. Weet alleen niet of je kleding er tegen kan.

[ Voor 4% gewijzigd door mhr-zip op 20-08-2023 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

Ik was op 30 graden (sportwasprogramma) met aansluitend extra spoelen, zodat er geen resten wasmiddel in de sportkleding aanwezig blijven. Resten wasmiddel kunnen ook een bron van huidirritatie zijn. Zeem van de broek draai ik altijd naar buiten in de was. Ik gebruik een eenderde tot een half dopje (afhankelijk van de hoeveelheid wasgoed) van AH Wol&fijn. Fietskleding wordt schoon en de kleuren blijven mooi. Geen noodzaak voor mij om over te stappen op een speciaal sportwasmiddel.

Gebruik je wellicht een chamoiscreme die vettige resten achterlaat in de zeem, die niet geheel wordt uitgewassen? In dat geval loont het misschien om de zeem even af te vegen voor je hem in de wasmachine stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:21
Reginas schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 22:14:
Ik was op 30 graden (sportwasprogramma) met aansluitend extra spoelen, zodat er geen resten wasmiddel in de sportkleding aanwezig blijven. Resten wasmiddel kunnen ook een bron van huidirritatie zijn. Zeem van de broek draai ik altijd naar buiten in de was. Ik gebruik een eenderde tot een half dopje (afhankelijk van de hoeveelheid wasgoed) van AH Wol&fijn. Fietskleding wordt schoon en de kleuren blijven mooi. Geen noodzaak voor mij om over te stappen op een speciaal sportwasmiddel.

Gebruik je wellicht een chamoiscreme die vettige resten achterlaat in de zeem, die niet geheel wordt uitgewassen? In dat geval loont het misschien om de zeem even af te vegen voor je hem in de wasmachine stopt.
Dat kan ik ook nog even proberen. Wij gebruiken poeder, een klein schepje is al voldoende. Extra spoelen nog nooit bewust gedaan dus dat kan ik proberen. Ik gebruik inderdaad die crème maar dat doe ik sinds ik die irritaties heb. Ik kan sinds die crème in ieder geval weer meer dan 40 km per week fietsen.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 16:59
Ik verschiet ervan dat jullie je fietskledij wassen met wasmiddel. Die van mij gaan na het fietsen in de wasmachine op 20min, zonder wasmiddel en daarna drogen op het rek. Nog nooit problemen mee gehad of onaangename geurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU

LGU

mr.DJ95 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 21:35:
Toevallig iemand bekend met het merk Canvas? Lijkt op het eerste oog precies mijn smaak/ding te zijn, kleine letters/logo's en geen gekke prints. Wordt overigens exclusief verkocht bij Maats.
Ik heb hiervan onlangs een shirt in de handen gehad (Fixed gear Coffee - Maastricht). Wat me nog bij staat is dat de afwerking er heel erg netjes uitzag. Heb het shirt niet gepast dus kan niet zeggen hoe de maten bijvoorbeeld vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Richting het einde van september heb ik een etappekoers op de planning staat in het zwarte woud. Nu hoop ik natuurlijk op droog weer maar de kans is ook aanwezig dat het (flink) gaat regenen. Nu blijf ik normaal gesproken in geval van regen gewoon thuis/binnen fietsen maar dat gaat voor dit geval geen optie zijn. Nu heb ik wel al begrepen dat bij zo'n 15-16 graden de regen niet zo'n probleem is qua temperatuur en kan ik wel vooruit met arm en eventueel beenstukken. Die arm/beenstukken zijn ook wel in een nachtje droog te krijgen.

Probleem wat dan nog overblijft zijn mijn schoenen. De overschoenen die ik heb zijn nogal warm en echt voor winterweer(+/- 0 graden).

Hebben jullie wellicht advies voor niet te warme overschoenen die waterdicht zijn maar niet te warm? Eventuele andere tips om te 'overleven' in regen bij +/-15 graden waarbij er meerdere dagen achter elkaar gereden moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 16:45
mr.DJ95 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 21:35:
Ik heb een fietsshirt van Canvas; normaal past maat M mij goed, soms S. Maar die Canvas in M zat onmogelijk strak; ik heb nu een L die zit als een S. En dat was geen shirt uit hun aero range, het zou 'normaal' moeten vallen.

Verder wel een prima shirt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
la_fusion schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 08:47:
Hebben jullie wellicht advies voor niet te warme overschoenen die waterdicht zijn maar niet te warm? Eventuele andere tips om te 'overleven' in regen bij +/-15 graden waarbij er meerdere dagen achter elkaar gereden moet worden.
Ik heb een paar Agu overschoenen die niet al te dik zijn die ik tijdens fietsvakanties in de zomer wel eens gebruikt heb. Volgens mij de essential rainproof, maar als ik de plaatjes van de huidige zie is die wel veranderd in 2 jaar tijd.

Maar kijk vooral even naar de schoenen die je aandoet. vooral wielerschoenen hebben veel ventilatiegaten onderin, dan kan je de bovenkant nog zo goed dicht hebben maar komt het van onderen.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
Thanks voor de feedback @euchromatic en @LGU Inmiddels de Canvas Classic Longsleeve Jersey in het zwart gekocht met een mooie korting (155 > 99 euro).

Afgelopen week mezelf ook maar een nieuwe bib cadeau gedaan. Vond het tijd voor een wat meer fancy bib met een betere zeem. Keuze is gevallen op de PNS Mechanism Men's Bib Shorts Terrain. In de Maat XXL precies goed en strak genoeg. De zeem is ook echt een wereld van verschil t.o.v. de Go-bik dit ik eerst had. Ook hier natuurlijk een mooie korting gescoord (255 > 160euro)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
la_fusion schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 08:47:
Richting het einde van september heb ik een etappekoers op de planning staat in het zwarte woud. Nu hoop ik natuurlijk op droog weer maar de kans is ook aanwezig dat het (flink) gaat regenen. Nu blijf ik normaal gesproken in geval van regen gewoon thuis/binnen fietsen maar dat gaat voor dit geval geen optie zijn. Nu heb ik wel al begrepen dat bij zo'n 15-16 graden de regen niet zo'n probleem is qua temperatuur en kan ik wel vooruit met arm en eventueel beenstukken. Die arm/beenstukken zijn ook wel in een nachtje droog te krijgen.

Probleem wat dan nog overblijft zijn mijn schoenen. De overschoenen die ik heb zijn nogal warm en echt voor winterweer(+/- 0 graden).

Moet je ook je eigen bagage meenemen? Anders zou ik zo'n mini shoefresh in mijn bagage stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Stancke schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 08:07:
Ik verschiet ervan dat jullie je fietskledij wassen met wasmiddel. Die van mij gaan na het fietsen in de wasmachine op 20min, zonder wasmiddel en daarna drogen op het rek. Nog nooit problemen mee gehad of onaangename geurtjes.
Ik doe ook altijd een 15 minuten wasprogramma, met minimale hoeveelheid wasmiddel (theelepeltje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
mhr-zip schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:29:
[...]

Moet je ook je eigen bagage meenemen? Anders zou ik zo'n mini shoefresh in mijn bagage stoppen.
Nee iedere dag begint in hetzelfde dorp waar we in een huisje zitten. Alleen om nu zo'n apparaat er voor aan te gaan schaffen..
GWBoes schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:22:
[...]

Ik heb een paar Agu overschoenen die niet al te dik zijn die ik tijdens fietsvakanties in de zomer wel eens gebruikt heb. Volgens mij de essential rainproof, maar als ik de plaatjes van de huidige zie is die wel veranderd in 2 jaar tijd.

Maar kijk vooral even naar de schoenen die je aandoet. vooral wielerschoenen hebben veel ventilatiegaten onderin, dan kan je de bovenkant nog zo goed dicht hebben maar komt het van onderen.
Ja maar het belangrijkste is dat ze niet door en door nat zijn, een beetje vocht krijg ik er in de nacht misschien nog wel uit maar niet als ze doorweekt zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
la_fusion schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:56:
[...]

Nee iedere dag begint in hetzelfde dorp waar we in een huisje zitten. Alleen om nu zo'n apparaat er voor aan te gaan schaffen..
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand spijt heeft van de aanschaf van een shoefresh :+ .
Wel dat mensen een gewone hebben, en ook nog een mini aanschaffen voor vakantie.
Als je niet zou fietsen, heeft dat ding alleen al meerwaarde als je (jonge) kinderen hebt

Je kan ze ook droog föhnen, alleen moet je niet te warm direct op je schoenen. Daar houdt leer niet zo van.

Heeft niet 1 iemand zo'n apparaat die dat mee kan nemen op vakantie? Of nemen jullie ook allemaal een fietspomp mee?

[ Voor 10% gewijzigd door mhr-zip op 21-08-2023 10:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

aerofreak

Steve Jobs

+1 voor shoefresh. Is het niet voor het drogen van de regen in je schoen, dan wel voor het drogen van zweet en het reinigen van je schoen.

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
aerofreak schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:31:
+1 voor shoefresh. Is het niet voor het drogen van de regen in je schoen, dan wel voor het drogen van zweet en het reinigen van je schoen.
Inderdaad. Als je met de föhn er op gaat, weet je waarom :r

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:46

Kluus

Gang is alles

+1 ook fijn met kinderen! Ik had de mijne ook mee genomen op (fiets)vakantie. Gelukkig niet nodig gehad :).

Edit: Oh, spuit 11 want dat zei @mhr-zip ook al zie ik, maar niet alleen jonge kinderen, ook als ze straks op voetbal of andere buitensporten zitten. Zeker topding ja, ook nog voor dingen als (keeper)handschoenen!

[ Voor 113% gewijzigd door Kluus op 21-08-2023 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
mhr-zip schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:14:
[...]

Ik heb nog nooit gehoord dat iemand spijt heeft van de aanschaf van een shoefresh :+ .
Wel dat mensen een gewone hebben, en ook nog een mini aanschaffen voor vakantie.
Als je niet zou fietsen, heeft dat ding alleen al meerwaarde als je (jonge) kinderen hebt

Je kan ze ook droog föhnen, alleen moet je niet te warm direct op je schoenen. Daar houdt leer niet zo van.

Heeft niet 1 iemand zo'n apparaat die dat mee kan nemen op vakantie? Of nemen jullie ook allemaal een fietspomp mee?
Nee we hebben sowieso contact over wat wie allemaal meeneemt om te voorkomen dat we een volledig dubbele gereedschapset hebben behalve dat ene waar van 'jij het toch mee zou nemen'.

Ik ga eens kijken of iemand anders deze toevallig in bezit heeft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Over wasmiddel, wij hebben wel eens iemand in de groep gehad die echt veel gebruikte blijkbaar. Toen het begon te regenen vlogen de vlokken schuim ons om de oren... :+ Ik gebruik zelf wel een bojumpie, ook niet veel.

[ Voor 12% gewijzigd door Kluus op 21-08-2023 11:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 21:20

Fisico

by Fabian

stevens20 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 21:45:

Ondershirts doe ik nog wel eens een nachtje in een emmertje met water en azijn. Daar frissen ze echt van op. Dat zou met een broek ook kunnen, alleen niet te lang natuurlijk want dat is niet goed voor de zeem.
Verder gaat alles direct de 30 graden sportwas in na elke de rit.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• Strider
aerofreak schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 07:40:
[...]

Volgens mij chatten ze alleen tijdens kantoortijden
Echt geen contact mee te krijgen, altijd no agents available.
Fisico schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 19:15:
[...]

Ondershirts doe ik nog wel eens een nachtje in een emmertje met water en azijn. Daar frissen ze echt van op. Dat zou met een broek ook kunnen, alleen niet te lang natuurlijk want dat is niet goed voor de zeem.
Verder gaat alles direct de 30 graden sportwas in na elke de rit.
Ik was mijn fietskleding niet direct uit na een rit, wel hang ik het ergens aan zodat het kan drogen en niet gaat stikken. Ik vind het vaak niet de moeite waarde om voor een paar items de wasmachine te laten draaien. Ik gebruik overigens altijd een wasmiddel van Neutral, eco wasmiddel zonder parfum. En inderdaad niet teveel gebruiken.

[ Voor 62% gewijzigd door Strider op 24-08-2023 13:06 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Nu online
In navolging tot mijn eerdere queeste naar een Shakedry jack heb ik er eentje besteld en vandaag binnen gekregen. De 1985 zonder voering.

De maat (m) paste perfect en er kan nog prima een jack onder. Zelfs mijn dikste neopreen jack ging nog net.

Duurde uiteindelijk wat langer omdat ie aanvankelijk uitgekocht leek. Nu bij Gore zelf gekocht met 15% korting via de nieuwsbrief.

Dus mede Tweakers nogmaals dank voor jullie input.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Cormo schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 20:14:
[...]

Ik ben een groot fan van Etxeondo. Heb dit shirt in korte en lange mouwen. Lekker dun en super stretch waardoor hij echt strak kan.
Nog bedankt voor de tip! Inmiddels een Alde in XL in huis, zit echt lekker. Heb nu ook een Orhi Dinamic bib besteld in XL en XXL. De XL gepast maar wil even vergelijken met een XXL of de zeem dan beter zit of niet (ben 2 meter lang). Ik ben nu een Jona 2 van Futurum in XL aan het testen, maar daar vind ik de zeem misschien weer iets te ‘groot’ van.

Wel verrekte duur spul trouwens, van die Spanjolen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Ik ben op zoek naar een ondershirt zonder mouwen, heeft er iemand aanraders? :)

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Strider schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 09:30:
Ik ben op zoek naar een ondershirt zonder mouwen, heeft er iemand aanraders? :)
https://www.bakkerracingp...oweight-sleeveless-black/

Ik heb best wel wat ondershirts.
De bovenstaande is mijn meest gedragen.

Prijs is goed, levensduur (van craft shirts) ook goed.

(Weet niet of bakker de beste aanbieding heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kw4QQRlO5xPGNAHecLx0_cV-tV4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3o80RFFk2euS6Xuc8uRHRVlu.jpg?f=fotoalbum_large

Leuk, broek net 2 weken oud en nu al aan het rafelen bij de naad. Overigens een PNS mechanism.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
mr.DJ95 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:43:
[Afbeelding]

Leuk, broek net 2 weken oud en nu al aan het rafelen bij de naad. Overigens een PNS mechanism.
RULE #14

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Volgens mij mis ik wat @mhr-zip @replica17

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 16:03
Misschien fietst hij gravel.

[ Voor 8% gewijzigd door Jesse op 28-08-2023 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:17
Eerder dit seizoen heb ik, na veel passen, gekozen voor een castelli entratie short bib. Enorm fijne broek en zeer scherp geprijsd (€60,-). Deze zat een stuk fijner dan andere broeken die ik heb gepast die ook nog een stuk duurder waren.
Nu dacht ik zo aan het einde van het zomerseizoen nog eentje te scoren voor een mooi prijsje, maar mijn maat zit er niet meer bij. Nu kan ik er op gokken dat ik begin volgend seizoen een maatje kleiner pas, maar denk dat dat eerder relevant gaat zijn voor shirts.

Nu ben ik benieuwd of er andere broeken, vooral qua zeem en prijs, vergelijkbaar zijn met zo'n castelli entrata broek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Hipster geneuzel

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

crimby schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:08:

Nu ben ik benieuwd of er andere broeken, vooral qua zeem en prijs, vergelijkbaar zijn met zo'n castelli entrata broek.
Ik krijg bij Mantel een mooi overzichtje van vergelijkbare producten onderaan de pagina: https://www.mantel.com/castelli-entrata-fietsbroek

Flickr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Dat is alleen maar erger toch, kwa (ongeschreven) regels?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik las ergens anders op dit forum trouwens dat het nu de tijd is om zomerinkopen te doen. Dus gelijk maar mijn slag geslagen en 2x Assos Equipe R S9 broeken, 1x Assos Mille GT Short sleeve jersey en omdat de herfst er aan komt gelijk wat arm- en beenwarmers erbij besteld. 8)

Ben benieuwd, eerste keer dat ik all-in Assos ga, heb al wel een Mille GT bibshort van Assos en die bevalt in ieder geval wel goed. Eerste pre is dat ik als lange Nederlander volgens mij voor normale maten kan gaan in plaats van al dat upsizing bij de zuid-europese merken.

[ Voor 14% gewijzigd door Kluus op 29-08-2023 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Kluus schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:49:
Ik las ergens anders op dit forum trouwens dat het nu de tijd is om zomerinkopen te doen.
At your service :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:17
DeFeCt schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:33:
[...]

Ik krijg bij Mantel een mooi overzichtje van vergelijkbare producten onderaan de pagina: https://www.mantel.com/castelli-entrata-fietsbroek
Ja dat wel maar zijn ze qua kwaliteit ook daadwerkelijk vergelijkbaar vraag ik me dan af :-)

De agu prime II en de castelli competizione heb ik beide getest en vond ik helemaal niet zo lekker zitten namelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door crimby op 29-08-2023 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

[Afbeelding]

Afgezien van allerlei opgeklopte regeltjes kan ik me goed voorstellen dat dit aardig balen is, PNS is nou niet bepaald budget line dus dit verwacht je niet.

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
[Afbeelding]

Geen garantie op dit?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pctje91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 13:24
In het kader van durf te vragen: heeft iemand nog een kortingscode van futurum voor mij? Gaat om een bedrag hoger dan 125…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Pctje91 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:46:
In het kader van durf te vragen: heeft iemand nog een kortingscode van futurum voor mij? Gaat om een bedrag hoger dan 125…
FSW-20

Nog 2 dagen geldig

Flickr

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• edoappelhof
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 10:22
Humble brag: de zool van mijn Shimano XC902 in tweeën getrapt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Nu online

McMiGHtY

- burp -

D'r zit een toko in Nijkerk die wel wat met schoenen doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edoappelhof
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 10:22
McMiGHtY schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 21:54:
D'r zit een toko in Nijkerk die wel wat met schoenen doet...
S-phyres passen me prima, zowel op de weg als mtb. Wel jammer dat de rechterschoen dus ineens prima loopt door doorbuigen van de zool.
Pagina: 1 ... 46 ... 63 Laatste