Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 ... 14 ... 62 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 11:38
Ypuh schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:11:
[...]

Ik denk het nog wel. Waar de Mille geenzins slecht is, is het wel duidelijk de instaplijn. Verder is alles relatief natuurlijk, 2-3x zo duur is misschien 10-20% 'beter'.

Zo heel snel op het eerste oog is de GTS lijn meer on par met de RS S9, maar zal deze qua fit afwijken (Mille voor normale mensen, RS S9 als echte racelijn). Ik ben zelf ook niet de aller dunste en de racelijn is mooi, maar voor dagelijks gebruik kies ik wel iets anders. Wat dat betreft geen verrassing als ze met de Mille GTS wel de kwaliteit/afwerking/stoffen van het hoogste niveau gebruiken, maar niet de fit. Voorheen deden ze dit met de Cento kleding ook.

Als ik nu op Cento collection klik zie ik alleen nog de Cento Evo bibs die al vrij oud zijn. Heb de Cento jerseys ook al met 50% korting voorbij zien komen, dus denk dat deze lijn er uit gaat en Mille GTS de natuurlijke opvolger is.
Waarom niet voor dagelijks gebruik dan? Daar zit het dan net te strak voor of hoe moet ik dat zien? Ik begrijp sowieso die verschillen tussen al die modellen, volgens mij is de Mille GT beetje de prijs/kwaliteit verhouding. De Assos Equipe RS Shorts S9 ProfBlack zie ik nog niet helemaal de meerwaarde van maar is toch 50% duurder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:51
Het is qua materiaal een stuk dunner en een echte race cut. Op zich kun je het prima dagelijks gebruiken hoor, maar het is een beetje alsof je met een Ferrari om boodschappen gaat (die analogie gaat niet helemaal op, kleding is wel iets veelzijdiger dan dat). Dit merk je o.a. in dat de achterkant bijv. van mesh is, de arm/beenstukken compressie hebben, het voorpand laag aangezet is, de mouwen soms ook gevormd zijn om vooral onderin de beugels te rijden etc. Over het algemeen ben je voor dagelijks gebruik beter af met de iets comfortabelere fit van de Mille en iets warmere/stevigere materialen die de duurzaamheid ten goede komen.

Qua fit is het wel echt bedoelt voor de wat meer dunne/afgetrainde wielrenners. Als je 100kg weegt bij 1.80m dan is deze lijn niet geschikt. Bij 78kg en 1.86m vond ik zelf nog steeds niet ideaal (ben wel fit, maar niet afgetraind) en beviel de Mille mij beter. Verschillen bij broeken en jacks zijn doorgaans wel iets minder uitgesproken dan bij jerseys.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:08
@Ypuh Ja die MAAP bib ik zei t je toen al: het lijkt niks speciaals maar alles klopt: de pijplengte, de mate van compressie, het niet krijgen van zadelpijn etc. Bv bij Q36.5 heb ik in principe een medium, maar dan zit ik me toch weer te storen aan de (korte) pijplengte. Je kunt dan ook modellen kopen met extra lange pijpen, maar bij MAAP kloppen dat soort zaken gewoon zonder dat de klant er een zoektocht van moet maken.
Ik weet niet wat het is maar dat ding is een soort wolf in schaapskleren haha.

Ik denk ook vaak voor een rit "Zal ik m'n dure hightech Q36.5 pakken, of gewoon lekker m'n MAAP broek :+ "

[ Voor 45% gewijzigd door Stoffa op 20-03-2021 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:09
Grin schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 17:46:
@mhr-zip In de provincie is het idd goedkoper maar vergis je niet, hier in de stad is het de laatste jaren ook schreeuwend duur geworden. De stad Groningen doet weinig (niets?) onder voor de randstad...
Dat geloof ik, schijnt ook leuk wonen te zijn.

Als m'n werk en familie ook even zou mee verhuizen....
https://www.google.com/se...227304555&q=LSD+MICRODOSE

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoffa
Dit ja. Ik moest wel (Grin)niken toen ik hem zag schrijven over de prijs-kwaliteit van de DottoreX VS Unique. Alsof die ekster ook maar iets geeft om dergelijke verstandige afwegingen. :+

Doet me denken aan een vriend van me in een andere hobby (gitaren)...die kerel heeft het ook altijd over bang for the buck, verstandige aankoop, prijs-kwaliteit etc, maar als puntje bij paaltje komt regeert de begeerte.

Niets mis mee overigens, ik hou ook van mooie spulletjes maar "don't kid yourself".

[ Voor 32% gewijzigd door Stoffa op 20-03-2021 15:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Doe je ding gewoon @Grin, jouw reviews maken mijn aankoopbeslissingen een stuk makkelijker :>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:44

Grin

Ride si sapis.

Stoffa schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 09:41:
[...]

Dit ja. Ik moest wel (Grin)nikken toen ik hem zag schrijven over de prijs-kwaliteit van de DottoreX VS Unique. Alsof die ekster ook maar iets geeft om dergelijke verstandige afwegingen. :+

Doet me denken aan een vriend van me in een andere hobby (gitaren)...die kerel heeft het ook altijd over bang for the buck, verstandige aankoop, prijs-kwaliteit etc, maar als puntje bij paaltje komt regeert de begeerte.

Niets mis mee overigens, ik hou ook van mooie spulletjes maar "don't kid yourself".
Ik besef me dat ik aan het einde van een spectrum zit met Q36.5 kleding maar ik kom van een zeer bescheiden wielerkleding collectie. Wat ik al schreef: Bioracer clubkleding (en dan zeker niet de duurste lijn!) en Bobshop kleding van 70 euro. Voornamelijk die goedkopere Bioracer broeken zijn in mijn ogen gewoon rotzooi. Ik heb niet voor niets de zemen laten vervangen in die broeken. We kunnen er m.i. kort over zijn: die kleding is in bijna alle opzichten slechter dan de kleding van Q36.5.
Uiteraard zit er een heel spectrum tussen Bioracer/Bobshop en Q36.5. Maar het midden interesseert mij zelden, als ik iets wil upgraden dan hou ik niet van twijfelgevalletjes en ga ik d'r vol voor.

Een 'verstandig' persoon zal wellicht zeggen: het middensegment biedt bijna hetzelfde voor veel minder geld. En dat is vast zo. Maar het venijn zit hem hier in: bijna. En daar komt de onderzoeksvraag dan nog bij: wat is voor mij dan het middensegment? En wat is het lagere middensegment of het hogere middensegment?
Die rompslomp heb ik niet bij Q36.5. Dat is voor mij allemaal top, ik hoef alleen maar te bedenken: wil ik dit uitgeven aan item XYZ? Zo ja: kopen. Zo nee: laten liggen (en later kopen... :)).

Niet iedereen heeft hetzelfde inkomen, budget en/of prioriteiten. Dat maakt het leuk. Hoe vaak ik wel niet heb lopen grinniken op dit forum... ;)

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:00
Als iedereen genoegen zou nemen met Decathlon 100 series zou het een saaie bedoeling zijn :)

Ik heb van alles en nog wat wat dat betreft.
Bibs van Lorini, bioracer, Gore, pear izumi. Maar vanwege lange benen zijn veel bibs bijna Speedo's voor mijn gevoel, dus ik blijf maar door proberen.

Laatst bibs gekocht van eroe.cc, zouden de beste ooit zijn en lekker lange inseam. In de praktijk korter en gelijkwaardige kwaliteit qua stoffen met iets betere zeem dan een bib van Spexcel (€20) die ik heb. De eroe maar snel terug gestuurd en wat van Gore gehaald (C5 bib), dat is dan al een stuk meer qua kwaliteit en nog goedkoper dan die van eroe ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoffa
Zojuist tijdens m'n rit een kerel tegengekomen die eruit zag als Assos-man himself: hij had al die dure Equipe RS wintergear aan, tot de handschoenen en zelfs Assos-bril aan toe.

Hem eens naar zijn ervaringen ermee gevraagd, maar hij was net begonnen met wielrennen en had er nog nauwelijks in gereden.

Anyway, ik was onder de indruk: het zag er imo zeer mooi uit, echt heel mooi. Veruit de mooiste wintergear die ik ooit heb gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-07 17:27
Sherlock schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 18:16:
[...]

Ik ben zeker nog tevreden! Qua maatvoering ben je het tegenovergestelde van mij denk ik; ik ben 1.76m en weeg ca. 80kg. Een XL past mij prima, maar dat is dus niet te vergelijken qua lichaamsbouw.
Twee rondjes erop zitten op m'n Spexcel bib. Meer dan prima! En dat voor 19,40, wie doet je wat :).

Voor de volledigheid: 1.88 a 75 kg (XL, semi gespierde lichaamsbouw), past prima!
Net ook een Spexcel korte mouwen shirt besteld, ben benieuwd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:41
Mitashi schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 15:38:
[...]

Twee rondjes erop zitten op m'n Spexcel bib. Meer dan prima! En dat voor 19,40, wie doet je wat :).

Voor de volledigheid: 1.88 a 75 kg (gespierde lichaamsbouw), past prima!
Niet persoonlijk, maar 1.88 met 75kg en dan een gespierde lichaamsbouw gaat, wat mij betreft, niet echt samen. Waarschijnlijk wel de ideale bouw qua wielerkleding.

Ben zelf 88kg bij 185cm met (relatief) laag vetpercentage, maar merk dat shirts/jackets ongeveer altijd te strak zitten bij de schouders/oksels.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
rolandos582 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:31:
Heb het volgende besteld :
- Assos Mille GT koersbroek met bretels
- Assos Mille GT Summer c2 wielershirt korte mouw
- Assos Mille GT wielervest mouwloos
- Assos Leg Foil beenstukken
- Assos Arm Foil armstukken

Ook de Assos Equipe RS S9 koersbroek met bretels staat nog op mijn lijstje om te proberen.
Ben benieuwd!
Vandaag ontvangen, heb alles in L (wielervest in XL want hadden ze niet meer in L, die heb ik ook in L nodig dus die gaat retour) besteld en de arm/beenstukken in Maat: II
Erg tevreden, prima fit voor mij. Lees 1,96 en 90kg. Zit gewoon prima, strak maar niet te strak. Bretels vind ik ook fijn omdat ze wat breder zijn en erg prettig zitten. Niet snijdend zoals sommige andere bretels! Been/armstukken mooi lang, passen goed onder jersey/bib zonder dat ze er onder wegkomen. Ook de jersey arm lengte en bib been lengte valt me totaal niet tegen. Is lang zat en moet zeker niet nog langer.

Zeker een prettige set, moet er nog mee gaan rijden maar dat komt binnenkort zeker goed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:06
Mitashi schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 15:38:
[...]

Voor de volledigheid: 1.88 a 75 kg (gespierde lichaamsbouw), past prima!
Heb je een link? En welke maat? Ik heb 2x bib uit China besteld, kwaliteit van de zeem was volgens mij wel goed, maar de pasvorm echt waardeloos. Het zeem begon bij wijze van spreke bij je navel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:20
Owios schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 21:12:
[...]

Heb je een link? En welke maat? Ik heb 2x bib uit China besteld, kwaliteit van de zeem was volgens mij wel goed, maar de pasvorm echt waardeloos. Het zeem begon bij wijze van spreke bij je navel.
https://www.aliexpress.co...042311.0.0.27424c4dPRHhTa

Van Spexcel heb ik een shirt met lange mouwen, armstukken, een bib en een jack.
Prijs:kwaliteitverhouding vind ik belachelijk goed. Ik ben 1m85 lang en weeg 70 kg. De bib en het shirt heb ik besteld in maat L. Het shirt zit retestrak, maar wel comfortabel. De bib past goed, maar de zeem is wel dik. Niet oncomfortabel en misschien wel prettig bij lange ritten, maar dat ding is wel aanwezig.
De zeem van mijn Pearl Izumi bib is een stuk dunner.

Als je bij Ali bestelt, dan zou je ook Darevie kunnen overwegen:
https://www.aliexpress.co...042311.0.0.27424c4dPRHhTa

Daar heb ik een korte broek van en die bevalt mij nog beter dan Spexcel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:38
Heb een nieuw lang setje besteld, 1 is toch te weinig. Daarnaast ook roeckle icons, @Grin was positief over dat merk en de voorganger was al goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
KW25 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 16:00:
[...]

Niet persoonlijk, maar 1.88 met 75kg en dan een gespierde lichaamsbouw gaat, wat mij betreft, niet echt samen. Waarschijnlijk wel de ideale bouw qua wielerkleding.

Ben zelf 88kg bij 185cm met (relatief) laag vetpercentage, maar merk dat shirts/jackets ongeveer altijd te strak zitten bij de schouders/oksels.
Ja, dankzij corona heb ik meer kilometers gemaakt en ben ik nauwelijks meer in de sportschool te vinden, dus m'n lichaamsbouw is inderdaad veranderd. Laten we het erop houden dat het een gespierde lichaamsbouw was waar nog een beetje van over is, 😉
Owios schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 21:12:
[...]

Via de official Spexcel store. Oh sorry, vergeten te vermelden. Het ging ook om een XL!
Wat betreft je punt over de zeem bij je navel: m'n zeem komt er niet, maar het stuk stof dat er boven zit gaat wel tot een stuk hoger dan m'n bioracer broek. Even wennen maar verder geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
418O2 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 23:01:
Heb een nieuw lang setje besteld, 1 is toch te weinig. Daarnaast ook roeckle icons, @Grin was positief over dat merk en de voorganger was al goed
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tc_G5NSXQAUnYqmqsi4hh9IATBc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g1UKCxPiRCUhOa4k0sCxRpPd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cv-oldfNITd7J2xXKNOtpO5ZrqI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3HGwGtcMRxfZVTPAfYGV8it8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PfHGndyMebMaL6rMmLmBkW6UQBY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IMBF4VNiSZ7merDs4YMlJ1wT.jpg?f=fotoalbum_tile

De icons voelen kwalitatief erg goed aan!

Tevens een lange craft bib besteld, net even wat dikker/warmer dan de Shimano die ik al heb. Ook een wat dikkere zeem en geen rits voorop (vind ik een pluspunt, als je buik niet plat is, ritst die zo open)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Shimano bib met een rits? Deze? :+

Afbeeldingslocatie: https://i.tackledirect.com/images/imgfull/shimano-ra03pq-pur-bibs-large.jpg

Geintje, ik was onbekend met bibs met ritsen. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KW25
Hoe werkt dit dan? Als je 2 appeltaart op hebt, doe je hem vervolgens een stukje open op de weg terug?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
KW25 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:25:
[...]

Hoe werkt dit dan? Als je 2 appeltaart op hebt, doe je hem vervolgens een stukje open op de weg terug?
Zodat je makkelijk kan pissen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:32

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

KW25 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:25:
[...]

_O- _O-

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-07 13:02
Die rits houdt wel heel hoog op voor een sanitaire stop rits.

Ik heb een vraagje. Hoe doen jullie dat met koud weer en de kruisregio? Ik heb geen lange broek. Ik fiets niet vaak genoeg in de winter om die aankoop te rechtvaardigen (vind ik). Dus ik werk vaak met shorts en beenstukken en veel laagjes. Zondag was mijn outfit lange mouwen ondershirt, korte mouwen shirtje, arm stukken en een bodywarmer/windstopper. Onder was bibshort en beenstukken en dikke sokken. Als het iets kouder/natter is dan gaan daar nog overschoenen overheen.

Het enige waar ik het koud was de kruisregio. Dat is enkellaags en daar wil de wind nog wel eens doorheen waaien. Nu kan ik wel een onderbroek aantrekken maar dat zit voor geen meter. Hebben jullie een idee voor een extra laagje in het kruis? Om moet ik toch maar even op mijn portemonnee bijten en een echte lange broek kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Ik zou over een maand of 2 een lange broek halen (in de aanbieding)

Wat je nu kan doen is een sportboxershort gebruiken, daar krijg je (ik in elk geval) geen last van. Gewone katoenen gaat schuren, maar een sportboxer niet (bij mij dus)

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 23-03-2021 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-07 22:29

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

Seriph schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:13:

Ik heb een vraagje. Hoe doen jullie dat met koud weer en de kruisregio? Ik heb geen lange broek. Ik fiets niet vaak genoeg in de winter om die aankoop te rechtvaardigen (vind ik). Dus ik werk vaak met shorts en beenstukken en veel laagjes. Zondag was mijn outfit lange mouwen ondershirt, korte mouwen shirtje, arm stukken en een bodywarmer/windstopper. Onder was bibshort en beenstukken en dikke sokken. Als het iets kouder/natter is dan gaan daar nog overschoenen overheen.

Het enige waar ik het koud was de kruisregio. Dat is enkellaags en daar wil de wind nog wel eens doorheen waaien. Nu kan ik wel een onderbroek aantrekken maar dat zit voor geen meter. Hebben jullie een idee voor een extra laagje in het kruis? Om moet ik toch maar even op mijn portemonnee bijten en een echte lange broek kopen?
Lange broek zonder zeem over je bib, heb je 2 laagjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Nu online

Ik lees hier weleens de tip om een washandje in je broek te doen zodat je een extra dik laagje aan de voorkant hebt dat lekker isoleert. Een goede winterbroek koop je voor een langere periode, omdat je 'm niet wekelijks gebruikt wellicht en dus ook langer meegaat. Dus vanuit die overweging is investeren niet zo'n gek idee. Maar ik heb een winterbroek en ook mijn kruis is weleens koud.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seriph
ohno_nl schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:21:
[...]

Lange broek zonder zeem over je bib, heb je 2 laagjes.
Ik heb nog wel een ouwe hardloopbroek ergens. Dat kan ik proberen. Niet aangedacht
Stufferdt schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:27:
[...]

Ik lees hier weleens de tip om een washandje in je broek te doen zodat je een extra dik laagje aan de voorkant hebt dat lekker isoleert. Een goede winterbroek koop je voor een langere periode, omdat je 'm niet wekelijks gebruikt wellicht en dus ook langer meegaat. Dus vanuit die overweging is investeren niet zo'n gek idee. Maar ik heb een winterbroek en ook mijn kruis is weleens koud.
Washandje zou kunnen maar ik hoop dat dat blijft zitten en niet naar je lies verplaatst. Ik ga dat eens proberen. En anders toch maar even shoppen in de aanbiedingen naar een lange broek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:01

Sherlock

No Shit

https://cyclewear.eu/kled...-broek-super-roubaix.html

Daar kan je het toch niet voor laten?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
Dat is inderdaad een mooie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Gisteren de sokken van Nologo ontvangen en een test ritje gemaakt.
Mooie lange zwarte sokken, meer heb ik niet nodig bij mijn zwarte outfit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VhKdnWJbnJIejIO7BvvgBZ-mJas=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WD1at28Dg5bE5iqqkxGR7DFY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
jspr schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:58:
Gisteren de sokken van Nologo ontvangen en een test ritje gemaakt.
Mooie lange zwarte sokken, meer heb ik niet nodig bij mijn zwarte outfit.

[Afbeelding]
Kijk goed nieuws! Ik zat al te kijken naar deze sokken inderdaad vanwege geen logo's en poespas. Geen lekker clean maar kon niet echt reviews vinden. Hoe zit het met de kwaliteit / dikte?

Heb een aantal witte sokken nodig voor mijn witte schoenen. Zwart is not done hoorde ik O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ze zijn niet zo dik als de Attaquer sokken die ik gebuikte meer vergelijkbaar met de sokken van Pongo London (daar heb ik en ook een heel aantal van).
Ze zitten lekker en ik heb er geen last van gehad (in en uit het zadel)

elke trap was raak :P

[ Voor 5% gewijzigd door jspr op 23-03-2021 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
jspr schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:09:
Ze zijn niet zo dik als de Attaquer sokken die ik gebuikte meer vergelijkbaar met de sokken van Pongo London (daar heb ik en ook een heel aantal van).
Ze zitten lekker en ik heb er geen last van gehad (in en uit het zadel)

elke trap was raak :P
Nice! Lekkere zomersok dus, ga ook maar eens wat proberen! Jij hebt ook die nieuwe Assos GTS bib toch? Hoe bevalt die in vergelijking met je andere Assos gear? De GT is niet in mijn maat in het zwart atm, GTS wel. Twijfel om niet gewoon de nieuwe GTS te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik heb de S9 en ik wacht op dit moment op DHL voor de nieuwe Mille GTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Report back wanneer DHL is geweest! Ben heel benieuwd hoe de S9 in verhouding met de GTS is O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

ik kan ze wel naast elkaar leggen voor een foto etc. maar ik weet nog niet of ik een ritje kan maken vandaag (morgen wellicht)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

rolandos582 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:17:
Report back wanneer DHL is geweest! Ben heel benieuwd hoe de S9 in verhouding met de GTS is O-)
De Mille SS jersey heeft iets lossere fit dan de Equipe RS aero jersey en inderdaad wat Ypuh al aangaf: iets dikkere materialen. Verder super lekker shirt voor zover thuis voor de spiegel.

De Mille GTS voelt anders al je hem aantrekt m.b.t. de S9 en ik heb het idee dat de padding niet zozeer dikker maar iets harder is. Ik kan hier meer over zeggen na een ritje.
Het enige verschil wat ik merk is dat de GTS zwarter is daar waar de S9 een iets donder blauwe tint over zicht heeft en het been elastiek van de GTS is echt stukken beter (ik heb al een garantie claim gehad met mijn eerste S9 m.b.t. het been elastiek dat vervormde. Ik heb netjes een nieuwe gekregen trouwens).

Links de GTS rechts de S) (die nog in de was moet trouwens)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KWLHyiSDMlAexREvauR0EweeRSo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZWcPOFF6dujcx4LljdmautHj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XQyYqDwrCqrimQ5SU5pGqVRGXwQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iPXPOczlZFgK7XwiKrPXOj0A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bfLHZzOEGgRpUE8_uDFl84kRjRs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oiuLZqeqKDbSUGts4Oxx2GcT.jpg?f=fotoalbum_large

Het is een beetje lastig foto's maken van broeken gezien die nooit goed liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
jspr schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:45:
[...]

De Mille SS jersey heeft iets lossere fit dan de Equipe RS aero jersey en inderdaad wat Ypuh al aangaf: iets dikkere materialen. Verder super lekker shirt voor zover thuis voor de spiegel.

De Mille GTS voelt anders al je hem aantrekt m.b.t. de S9 en ik heb het idee dat de padding niet zozeer dikker maar iets harder is. Ik kan hier meer over zeggen na een ritje.
Het enige verschil wat ik merk is dat de GTS zwarter is daar waar de S9 een iets donder blauwe tint over zicht heeft en het been elastiek van de GTS is echt stukken beter (ik heb al een garantie claim gehad met mijn eerste S9 m.b.t. het been elastiek dat vervormde. Ik heb netjes een nieuwe gekregen trouwens).

Links de GTS rechts de S) (die nog in de was moet trouwens)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het is een beetje lastig foto's maken van broeken gezien die nooit goed liggen.
Nice! Heb de GTS ook besteld, ben wel benieuwd hoe die valt. Die Assos Mille GT Summer c2 wielershirt korte mouw heb ik inderdaad ook! Prima shirtje en goede pasvorm voor mij. In combinatie met armstukken voor het huidige weer helemaal goedgekeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitashi

Ik gebruik zelf een slidingbroekje die ik normaal voor voetbal gebruik. Werkt perfect! (https://www.decathlon.nl/...304836?mc=8523907&c=ZWART)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb een pearl izumi van cyclowear setje arm en beenstukken binnen. Zit prima, voor 30 euro in totaal niets te klagen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip

Wat @Stufferdt & @Sherlock zeggen.

Verder kan je ook alles tegelijk dragen. Beenstukken, lange broek en washand. Of evt andere combinaties. Dan heb je een hele brede range.

Zelf heb ik ook een korte bib die wat meer gevoerd/winddicht is dan een zomer bib.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Vind dit zo’n heerlijke uitspraak.

Enige keren in mij leven dat niet iedere trap raak was, kwam door versleten tandwielen. Toch altijd bijzonder dat het bij test-fietsen in bepaalde bladen er altijd bij moet staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

mhr-zip schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 23:18:
[...]
Vind dit zo’n heerlijke uitspraak.

Enige keren in mij leven dat niet iedere trap raak was, kwam door versleten tandwielen. Toch altijd bijzonder dat het bij test-fietsen in bepaalde bladen er altijd bij moet staan.
ik had het er juist bijgezet gezien het nu een standaard kreet is die bij alle reviews staat. Het is gewon kazig en onzin gezien elke trap natuurlijk raak is anders sta je stil.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-07 09:34
Net mijn bestelde Eroe.cc "Worlds best BIB" + grijze jersey geprobeerd op een rit van 45 minuten.
Ik zelf (1.84 ~ 75kg.) BIB en Shirt maat M uitgeprobeerd.

Conclusie:
Shirt: Prima shirt voor de prijs, misschien wel wat dun voor dit weer, maar gelukkig scheen de zon.

Bib: Niet mijn ding, ik heb de normale "korte" versie besteld en heb het idee dat de broek omhoog kruipt, daarnaast heb ik het gevoel dat de zeem qua oppervlak te groot en te dik is tussen mijn benen wat gaat schuren.
Ik kom van een Gore C3 zeem, die is veel minder aanwezig.
Dus ik ga hem denk ik terugsturen.

Zoek tocht vervolgen-> Assos Mille GT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

rolandos582 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:19:
[...]

Nice! Heb de GTS ook besteld, ben wel benieuwd hoe die valt. Die Assos Mille GT Summer c2 wielershirt korte mouw heb ik inderdaad ook! Prima shirtje en goede pasvorm voor mij. In combinatie met armstukken voor het huidige weer helemaal goedgekeurd.
De Mille GTS broek is echt heerlijk en het Mille SS shirt is prima, echter vind ik een race fit fijner bij shirts.
Het enige minpuntje van het Mille SS shirt zijn de afgesneden mouwen, ik had liever een iets mooiere afwerking gehad omdat je een vage witte lijn ziet bij het dragen van arm warmers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paragon93
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik heb nog een Futurum kortingscode liggen, zonde als hij niet gebruikt zou worden voordat hij verloopt.

20,- korting bij minimale besteding 100,-
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Graag even bericht als hij gebruikt is om teleurstelling te voorkomen

Trust me, I'm an engineer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-07 20:02
Paragon93 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:02:
Ik heb nog een Futurum kortingscode liggen

Ik wilde hem graag gaan gebruiken, maar iemand anders was me voor. :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
nomar109 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:44:
[...]

Ik wilde hem graag gaan gebruiken, maar iemand anders was me voor. :(
Owww de wel kunnen lurken, maar niet kunnen posten “mede tweaker” weer bezig. Fijn is dat altijd.

Mijn tip is om unieke kortingscodes altijd te verspreiden via DM.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:00
Weet niet waarvoor je de code nodig hebt, maar hier is 10% te halen op kleding
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 28% gewijzigd door DutX op 24-03-2021 17:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-07 09:34
Ik heb nog een Futurum kortingscode liggen, zonde als hij niet gebruikt zou worden voordat hij verloopt.

***members only***

Excuus Excuus, ik had een DM-gestuurd dat ik de code inmiddels had gebruikt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
DutX schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:39:
Weet niet waarvoor je de code nodig hebt, maar hier is 10% te halen op kleding
***members only***
O ja, die had ik zelf ook nog :) Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
jspr schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:50:
[...]

De Mille GTS broek is echt heerlijk en het Mille SS shirt is prima, echter vind ik een race fit fijner bij shirts.
Het enige minpuntje van het Mille SS shirt zijn de afgesneden mouwen, ik had liever een iets mooiere afwerking gehad omdat je een vage witte lijn ziet bij het dragen van arm warmers.
Wat me opvalt bij de GTS is de logo's die erop genaaid zijn bij de bretels en bij het uitkomen van de bretels. Zitten die er bij jou ook op? De GT heeft dit totaal niet.

Ben behoorlijk tevreden over mijn 2 setjes Sportful Bodyfit Pro Ltd + Sportful Infinite Jersey dus ben benieuwd hoe deze zich gaan verhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20:01
Samenvatting: Hoe lang doen jullie met een fietsbroek?

Na het sportwasje gisteren hield ik een van mijn fietsbroeken omhoog en het viel me op dat er toch wat meer zonlicht doorheen kwam dan je zou mogen verwachten.

En inderdaad, na vergelijking met een andere broek van hetzelfde model bleek de eerste een stuk minder verhullend te zijn geworden.

Nu is de broek nog wel bruikbaar, er zitten geen gaten in, maar om de eerbaarheid niet te schenden is het wel beter hem voortaan uitsluitend binnenshuis te gebruiken.

Tot nu toe heb ik de broek ongeveer 6000km/200 uur gebruikt. Zelf vind ik dat eigenlijk heel behoorlijk maar wat is voor jullie een gebruikelijke levensduur voor een kwalitatief goede fietsbroek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:18
Heel exact hou ik dit niet bij, maar de 6000 km met een broek haal ik zeker niet. De levensduur die jij ervaart lijkt me dus meer dan prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

6000 KM met een fietsbroek? Geen idee.
Ik heb meerdere broeken die ik actief gebruik, anders kan je na elke training de wasmachine aanzetten. Ik probeer dat een beetje op te sparen zodat ik 3 fietssetjes tegelijk was. Stuk of 4-6 broeken heb ik wel nodig anders kan je na elke training de wasmachine aanzetten. Na ongeveer 3 seizoenen is het beste d'r wel af en moet je vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
Grin schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:56:
Ik heb meerdere broeken die ik actief gebruik, anders kan je na elke training de wasmachine aanzetten. Ik probeer dat een beetje op te sparen zodat ik 3 fietssetjes tegelijk was.
Dit heb ik ook, maar dan met 3 broeken. Die heb ik ook alledrie tegelijk gekocht dus kan vrij nauwkeurig inschatten hoeveel tijd ik ze aan heb gehad.

Shirtjes vergaan volgens mij helemaal niet, verkleuren een beetje maar heb nog nooit echt iets kapot gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Louislouislouis schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:02:
[...]

Dit heb ik ook, maar dan met 3 broeken. Die heb ik ook alledrie tegelijk gekocht dus kan vrij nauwkeurig inschatten hoeveel tijd ik ze aan heb gehad.

Shirtjes vergaan volgens mij helemaal niet, verkleuren een beetje maar heb nog nooit echt iets kapot gehad.
Dat hangt een beetje af van hoe vaak je op de fiets zit, tegenwoordig is dat bij mij ongeveer vier keer per week. Het aantal keer per week dat je op de fiets zit (+ 1?), is voor mij een goed aantal fietsbroeken. Ik tel er nu zeven maar drie daarvan zijn al 2+ jaren oud en nog één andere is afgelopen winter actief gebruikt op de MTB (daar is het beste dus ook wel vanaf en gebruik ik niet meer op de racefiets). Gelukkig is er nog één broek onderweg, hopelijk komt die morgen, dan heb ik vier nieuwe broeken die ik dit jaar kan gebruiken.

Sidenote: In die oude broeken heb ik eerder dit jaar wel een nieuwe zeem laten monteren. Dus zolang de stof niet te dun wordt (gaat doorschijnen) kan ik daar nog wel mee fietsen. Ik heb ook nog een aantal clubbroeken die ik niet heb meegeteld omdat ik die eigenlijk nooit meer draag (alleen tijdens een clubtraining/toertocht).

[ Voor 17% gewijzigd door Grin op 25-03-2021 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:25
Horen brillen in het kledingtopic?

Nieuw model van Oakley, weet nog niet wat ik er van vind. Wil hem ook graag zien op een hoofd, niet alleen van deze productfotos :)

Afbeeldingslocatie: https://cdn-ctstaging.pressidium.com/wp-content/uploads/2021/03/Oakley-Encoder-1.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door unex154 op 25-03-2021 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Aan de andere kant van het brillenspectrum. Uit het main wielertopic:
Paragon93 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:56:
[...]

Nee, maar ze lijken wel verdomd veel op deze:
Ali link 1
Ali link 2
Ali link 3
Wellicht gewoon een rebrand en dan voor 2-8x zo veel verkopen? ;)
Ik zit sterk te twijfelen om de eerste of tweede aan te schaffen (i.v.m. aantal reviews), maar ik ben benieuwd of er hier iemand is die er ervaring mee heeft? Specifiek de kwaliteit van de Chinese fotochromatische lenzen.* Snelle zoekterm in het topic bracht mij in ieder geval niets en de Ali-reviews word ik ook niet veel wijzer van.
* zal ongetwijfeld ook gebruikt worden in Westerse merken, maar daarvan heb ik toch nog een soort van kwaliteitsinspectie-idee

Ik draag contactlenzen, maar op koude en/of interval en/of woei-dagen denken tegenliggers soms wel eens dat ik zit te huilen op mijn fiets. :+
En met de laagstaande zon op de vroege morgen in de koudere maanden, of late avonden in de warmere maanden, is een beetje bescherming tegen de zon wel lekker.
Over het algemeen geef ik niet zo veel om looks, het moet gewoon functioneel zijn. Maar qua brillen ben ik wel fan van grote full-frames zoals bijv. de foto van Wouteke die ik voorbij zag komen of de Oakleys. Mag verder gewoon allemaal in het zwart van mij. Verder hoeft de hele wielerhobby voor mij allemaal niet A-merk duur te zijn dus vandaar dat de brillen van ome Ali mij wel interessant lijken?

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
unex154 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 15:18:
Horen brillen in het kledingtopic?

Nieuw model van Oakley, weet nog niet wat ik er van vind. Wil hem ook graag zien op een hoofd, niet alleen van deze productfotos :)

[Afbeelding]
Ik vind de glazen wel mooi, maar de pootjes zo lelijk en gedateerd. En die prijs... |:(

Ik ben in de markt voor een nieuwe bril, ik wil gepolariseeerd, en kom steeds uit bij de Radar EV Advancer, maar ook hier: lelijke pootjes en moeite met de prijs. Ik wacht eigenlijk op een mooie actie ergens.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lUwkXJEqsrhQzWVGSrGHJdMGbwY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/b4DE4NZEMOSpunHNtEZFyZHX.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-07 13:51

racoon

mooowwww

Vandaag eerste ritje in mijn nieuwe outfit gefietst, maap been en arm warmers, maap bibshort, maap echo pro base jersey en maap pro race mitt gloves, ben er zeer tevreden over

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW25
racoon schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 19:42:
Vandaag eerste ritje in mijn nieuwe outfit gefietst, maap been en arm warmers, maap bibshort, maap echo pro base jersey en maap pro race mitt gloves, ben er zeer tevreden over
Hoe valt Maap? Ziet er op de site als redelijk smal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

KW25 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:35:
[...]

Hoe valt Maap? Ziet er op de site als redelijk smal.
Ik ben 1.82 lang en 67 kilo, bibshort maat m en
Shirt maat l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roestini
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-04 17:47
Iemand ervaringen met Le Coffee Ride apparel? Hoe kan ik de kwaliteit inschatten van deze kleding? Ziet er leuk uit, maar kan weinig vinden over de pasvorm en kwalileit van deze kleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-07 21:06
racoon schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:44:
[...]

Ik ben 1.82 lang en 67 kilo, bibshort maat m en
Shirt maat l
Erg gave shirtjes, mooi outfitje
Maar maat L qua shirt? Ben zelf 1.84 en 65kg, wat best overeenkomt met jou, maar zou volgens die size charts toch echt op een s'je komen :?

*Cranzai vindt zo'n setje wel het sparen waard :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Cranzai schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:26:
[...]

Maar maat L qua shirt? Ben zelf 1.84 en 65kg, wat best overeenkomt met jou, maar zou volgens die size charts toch echt op een s'je komen :?

Ik vond maat M al erg strak zitten, L zit bij mij erg goed, ben blij met mijn set, beter dan mijn sensa broek en shirt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hermanos
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-06 13:51
Cranzai schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:26:
[...]

Ik heb sinds kort ook het een en ander van MAAP en draag XS bij 1.80 en 62kg. Tot nu toe wel alleen team-fit shirts maar denk dat ik de pro-fit ook in XS zou bestellen. De maattabel lijkt mij wel accuraat, lekker strak maar zo hoort het. Mooi spul... kekke printjes, goede pasvorm en fijne materialen.

Mijn spullen komen trouwens van de Archive Sale op de site van MAAP, kortingen van 10-40% als je geluk hebt dat je maat er nog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024

***members only***

Ik had ook wel wat korting kunnen gebruiken voor nieuwe pedalen. Maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-07 08:53
hoi1234 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:07:
[...]

Ik had ook wel wat korting kunnen gebruiken voor nieuwe pedalen. Maar helaas...
Hoezo? https://www.futurumshop.nl/strava-spring-classics-beloning

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
"op alle fietskleding (inclusief helmen, brillen en schoenen"

Ik heb geprobeerd of het to h niet toevallig werkt, maar dat is niet het geval.

[ Voor 14% gewijzigd door hoi1234 op 26-03-2021 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Iemand nog van plan om iets bij biketotaal te kopen? Ik wou pedalen bestellen bij rullensfietsen en om wat extra korting te krijgen heb ik een cadeaubon via marktplaats overgenomen. Helaas werkt de cadeaubon alleen op de site van biketotaal zelf. Misschiendat iemand er nog een leuk setje kleding van kan kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Dit is iets voor VAO

[ Voor 82% gewijzigd door Outerspace op 06-04-2021 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
racoon schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 14:44:
Iemand interesse in €15,- korting bij besteding van minimaal €100,- bij futurumshop?
Via de link drie posts hoger krijg je 25 euro korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swedish_Chef
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21:43
nomar109 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 14:47:
[...]

Via de link drie posts hoger krijg je 25 euro korting.
Die is niet voor alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
  • Laatst online: 16-07 10:14
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb sinds kort een wielrenfiets en had een simpel broekje van de Decathlon gekocht. De zeem van deze broek is niks waard (kan ook niet voor de prijs) dus krijg last van twee druk punten op de zitbotjes. (De zeem is zo goed als verdwenen al)

Nu wil ik dus een degelijke fietsbroek kopen maar heb geen flauw idee waar ik op moet letten. Ik wil rond de 100 euro iets kopen en kwam al bij Agu uit. Die zien er prima uit voor de prijs, maar als iemand nog andere tips heeft hoor ik het graag.

// TODO: Schrijf een signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
@guysp kort of lang?

https://en.eroe.cc/worlds-best-bib-shorts-man

je kan de beste ter wereld proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
Kort! Heb wel al prima beenstukken voor als het frisser is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
guysp schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:12:
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb sinds kort een wielrenfiets en had een simpel broekje van de Decathlon gekocht. De zeem van deze broek is niks waard (kan ook niet voor de prijs) dus krijg last van twee druk punten op de zitbotjes. (De zeem is zo goed als verdwenen al)

Nu wil ik dus een degelijke fietsbroek kopen maar heb geen flauw idee waar ik op moet letten. Ik wil rond de 100 euro iets kopen en kwam al bij Agu uit. Die zien er prima uit voor de prijs, maar als iemand nog andere tips heeft hoor ik het graag.
https://www.rapha.cc/nl/e...shorts/product/COB02RGDNW

Deze werken voor mij echt top. Ook tijdens een rit van 7 uur, vind ze zelfs wat goedkoop voor de kwaliteit die je krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guysp
Louislouislouis schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:17:
[...]

https://www.rapha.cc/nl/e...shorts/product/COB02RGDNW

Deze werken voor mij echt top. Ook tijdens een rit van 7 uur, vind ze zelfs wat goedkoop voor de kwaliteit die je krijgt.
Helaas niet meer op mijn maat te krijgen zo te zien, dat is jammer. Wil hem vlot hebben met dit fantastische weer natuurlijk! :P (in de niet blauwe variant, wil een zwarte broek want ik heb een zwart shirt)

[ Voor 7% gewijzigd door guysp op 30-03-2021 09:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
guysp schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:19:
[...]

Helaas niet meer op mijn maat te krijgen zo te zien, dat is jammer. Wil hem vlot hebben met dit fantastische weer natuurlijk! :P
https://www.mantel.com/bibshort-heren

Sportful of Castelli is altijd prima, die hebben wel aanbod in jouw prijsklasse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Bibs zijn persoonlijk, de een vind Assos geweldig. De ander Q36.5 etc. Ligt ook volledig aan je gewicht/lenigheid en dikte van zeem wat je prettig vind. Gewoon wat dingen proberen.

Niet te goedkoop kopen, dan krijg je de problemen die je nu hebt. En sommigen vinden een decathlon broek al meer dan prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
@rolandos582 van decathlon naar een Eroe of Sportful zal al wel een goede stap zijn nontheless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
@rolandos582 ja daar ben ik nu achter :p 100 euro lijkt me al een mooie prijs voor iets fatsoenlijks. Ik merk dat ik al vrij fanatiek ben (eerste rit was al 60+km) en verwacht dat ik binnen een maand of twee toch wel tochten van 100km moet kunnen gaan maken. Dan wordt comfort wel belangrijk.

@418O2 Eroe, Sportful en Castelli zijn dus allemaal prima? En gewoon short vs bibs? Ik heb nu gewoon een korte broek en dat blijft allemaal prima zitten, maar lees dat veel wielrenners bibs dragen omdat deze op de echte lange afstanden altijd goed blijven zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
Shorts niet aan beginnen, gewoon een bib die over je schouder gaat met een zeem zonder onderbroek. Zodat alles op zijn plaats blijft.

Eroe/Sportful/Castelli allemaal wel prima, laatste 2 Italiaanse fit dus maat groter bestellen. Gewoon mee rijden en kijken of het je bevalt. Je kunt dan altijd nog wel omhoog. Zo begon ik ook. En nu ga ik vanmiddag mijn Assos GTS Bib testen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
@guysp ik vind bibs wel fijn, maar dat is persoonlijk. Ik heb een Shimano en Craft bib (wel lang) en daar doe ik 65km in zonder issues als beginner.

Heb ook 2 korte, die moet ik nog proberen (Eroe en wat was die ander ook alweer @rolandos582 ? ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:31
guysp schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:26:
@rolandos582 ja daar ben ik nu achter :p 100 euro lijkt me al een mooie prijs voor iets fatsoenlijks. Ik merk dat ik al vrij fanatiek ben (eerste rit was al 60+km) en verwacht dat ik binnen een maand of twee toch wel tochten van 100km moet kunnen gaan maken. Dan wordt comfort wel belangrijk.

@418O2 Eroe, Sportful en Castelli zijn dus allemaal prima? En gewoon short vs bibs? Ik heb nu gewoon een korte broek en dat blijft allemaal prima zitten, maar lees dat veel wielrenners bibs dragen omdat deze op de echte lange afstanden altijd goed blijven zitten.
Bibs all the way. Het is comfortabeler, je zeem blijft op zijn plek zitten. Je hebt meer beweegruimte, geen broek die blijft hangen in je kruis. Het is aërodynamische, dus je gaat harder. En het belangrijkste, je ziet er niet als een pannenkoek uit als je in bibs op je racefiets zit.

Koop een broek van 100 of meer van de bekende merken, in ieder geval niet het instap model. Nog belangrijker, koop hem in de juist maat. Dus toch echt even passen. Een fietsbroek moet strak(!) zitten, vooral bij de zeem mag het niet op en neer schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
Noxa schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:31:
[...]

Bibs all the way. Het is comfortabeler, je zeem blijft op zijn plek zitten. Je hebt meer beweegruimte, geen broek die blijft hangen in je kruis. Het is aërodynamische, dus je gaat harder. En het belangrijkste, je ziet er niet als een pannenkoek uit als je in bibs op je racefiets zit.

Koop een broek van 100 of meer van de bekende merken, in ieder geval niet het instap model. Nog belangrijker, koop hem in de juist maat. Dus toch echt even passen. Een fietsbroek moet strak(!) zitten, vooral bij de zeem mag het niet op en neer schuiven.
Ga absoluut goed passen, wil ook bij een webshop bestellen met gratis retourneren voor die reden. Mocht ik net de verkeerde maat hebben kost het me niks om het om te ruilen. Ik zal voor bibs gaan, wil natuurlijk geen pannenkoek zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
Na even rondkijken uitgekomen op de volgende twee:
https://www.mantel.com/sp...m-classic-fietsbroek&spec[]=10317&spec[]=18932
https://www.mantel.com/be/sportful-gts-fietsbroek&spec[]=10317&spec[]=18932

Lijken mij allebei degelijke broeken, alleen heeft die GTS bredere bretels (kan me voorstellen dat dit comfortabeler is). Iemand ervaring met deze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
guysp schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:12:

Los van de tips (ik kan bijv. prima 4 uur fietsen met een Sportful bib van €80) is het wellicht ook slim om te kijken naar de drukpunten van de zitbotjes. Oftewel: Is de breedte van je zadel goed?

Zie bijvoorbeeld hier voor hoe te meten.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
guysp schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:40:

Lijken mij allebei degelijke broeken, alleen heeft die GTS bredere bretels (kan me voorstellen dat dit comfortabeler is). Iemand ervaring met deze?
Heb zelf de https://www.mantel.com/sp...t-pro-ltd-2020-fietsbroek 2x voor mijn dagelijkse ritjes. Vind die TC pro zemen erg fijn. Die GTS heeft deze ook maar iets ander model

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
guysp schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:40:

Ik heb die eerste. Erg fijne bib, heeft ook wat compressie in de pijpen en zeem is (zie vorige post) voor mij prima voor een uur of 4-5 in het zadel. Pijpjes blijven ook goed zitten door de zeer goede antislip onderaan de pijpjes.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guysp
MaSw85 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:43:
[...]

Los van de tips (ik kan bijv. prima 4 uur fietsen met een Sportful bib van €80) is het wellicht ook slim om te kijken naar de drukpunten van de zitbotjes. Oftewel: Is de breedte van je zadel goed?

Zie bijvoorbeeld hier voor hoe te meten.
Goeie tip, had hier wel al naar gekeken. Mijn zitbotjes zitten echt netjes op het zitvlak van het zadel. Even voor perspectief, ik krijg al last van mijn zitbotjes als ik langere tijd op een houten stoel/bank zit... Geen vetlaag erover dus zit direct op het bot :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
guysp schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:50:
[...]

Goeie tip, had hier wel al naar gekeken. Mijn zitbotjes zitten echt netjes op het zitvlak van het zadel. Even voor perspectief, ik krijg al last van mijn zitbotjes als ik langere tijd op een houten stoel/bank zit... Geen vetlaag erover dus zit direct op het bot :/
Zelfde heb ik ook hoor. Heb genoeg vet, maar niet op mijn billen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guysp
Het is de Sportful Bodyfit Team Classic geworden, morgen in huis. Ik ben benieuwd, thanks voor de tips allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-07 11:21
Voor de liefhebbers, de q36.5 bib short Dottore L1 bij Bakker voor 159eu (normaal 244eu) https://www.bakkerracingp...re-l1-bibshort-black.html

[ Voor 29% gewijzigd door Fasterinside op 31-03-2021 19:33 ]

Creating my own hero.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• guysp
Nog een kleine update, vandaag de nieuwe broek binnen gekregen. Past als gegoten, meteen een uur gaan fietsen. Helemaal nergens last van, perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-07 08:13
Zojuist ook mijn eerste echte fietskleding aangeschaft. Voor de bib is de keuze gevallen op de Assos Mille GT. Zit als gegoten en binnenkort eens een serieuze rit maken maar verwacht geen problemen.

Wat betreft het shirt 2 Castelli gekocht.
Qua uiterlijk beide zeer mooi.

De Entrata V zit erg prettig en mag blijven.

De Aero Race 6.0 is beduidend beter materiaal, zeker voor warme temperaturen.
Echter zijn de mouwen dermate lang dat ze tot aan de elleboog komen. Dat vind ik gewoonweg irritant. De profs krijgen kortere mouwen en zie ze volgens mij zelden zo lang op tv. Wie dit prettig vindt hoor ik graag ervaringen van. Ook voelt de naad in de buurt van de oksel niet aangenaam aan. Volgens mij gaat dat irriteren na een goed half uur. Jammer, want voor de looks en luchtigheid was het mij die 40 euro extra wel waard.

Beide shirts zaten strak om de armen. Heb zelf een normaal postuur en gewicht dus de broek in M en shirts in L genomen.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:51
Grin schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:56:
Ik heb meerdere broeken die ik actief gebruik, anders kan je na elke training de wasmachine aanzetten. Ik probeer dat een beetje op te sparen zodat ik 3 fietssetjes tegelijk was. Stuk of 4-6 broeken heb ik wel nodig anders kan je na elke training de wasmachine aanzetten. Na ongeveer 3 seizoenen is het beste d'r wel af en moet je vervangen.
Zo doe ik het ook, maar ik was ze wel na iedere rit (korte programma van 30 min 30 graden en laagste toerental). Meen wel eens gelezen te hebben dat zweet/zout niet goed is voor de levensduur, geen idee wat daar van waar is. Ik heb 3-4 zomer sets, 2 winter sets en dan nog 2 voor de herfst/lente en setje voor op de Tacx. Na 2-3 dagen heb ik de kleding dus regelmatig ook weer nodig.

Wissel dus ook gewoon meerdere broeken af en heb ik eigenlijk nog nooit eentje wegmoeten gooien omdat deze echt versleten was. De kleur wordt iets valer en de zeem iets dunner, maar schuurplekken of dat iets doorschijnt heb ik nog nooit gezien. Voornaamste redenen om een broek weg te doen is vaak omdat ik iets anders proberen wil. Ben door de jaren heen ook wel een maatje afgevallen, maar heb toen gewoon al mijn Assos kleding te koop gezet (zelfde dag nog verkocht) en wat nieuwe sets van o.a. MAAP en Q36.5 er voor teruggekocht.

@racoon Zit die MAAP kleding jou niet te ruim? Ik ben 1.86m en met wintervachtje 80kg en heb ook shirt L en broek L. Val vaak tussen 2 maten in (M/L) en neem dan de grotere omdat ik nog wel redelijk breed/stevig ben. De jersey en broek vallen dan nog steeds strak, maar past perfect. Met 5kg minder was ik misschien wel voor de M gegaan en met 13kg minder denk ik wel de S (beetje afhankelijk van de pasvorm, maar MAAP is redelijk gevormd voor de NLse man).

Edit: Wat een vlieggewichten trouwens, 67kg, 65kg en 62kg bij 1.80m+ :+.

[ Voor 15% gewijzigd door Ypuh op 31-03-2021 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Ypuh schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 21:25:
[...]

Zo doe ik het ook, maar ik was ze wel na iedere rit (korte programma van 30 min 30 graden en laagste toerental). Meen wel eens gelezen te hebben dat zweet/zout niet goed is voor de levensduur, geen idee wat daar van waar is. Ik heb 3-4 zomer sets, 2 winter sets en dan nog 2 voor de herfst/lente en setje voor op de Tacx. Na 2-3 dagen heb ik de kleding dus regelmatig ook weer nodig.

Wissel dus ook gewoon meerdere broeken af en heb ik eigenlijk nog nooit eentje wegmoeten gooien omdat deze echt versleten was. De kleur wordt iets valer en de zeem iets dunner, maar schuurplekken of dat iets doorschijnt heb ik nog nooit gezien. Voornaamste redenen om een broek weg te doen is vaak omdat ik iets anders proberen wil. Ben door de jaren heen ook wel een maatje afgevallen, maar heb toen gewoon al mijn Assos kleding te koop gezet (zelfde dag nog verkocht) en wat nieuwe sets van o.a. MAAP en Q36.5 er voor teruggekocht.

@racoon Zit die MAAP kleding jou niet te ruim? Ik ben 1.86m en met wintervachtje 80kg en heb ook shirt L en broek L. Val vaak tussen 2 maten in (M/L) en neem dan de grotere omdat ik nog wel redelijk breed/stevig ben. De jersey en broek vallen dan nog steeds strak, maar past perfect. Met 5kg minder was ik misschien wel voor de M gegaan en met 13kg minder denk ik wel de S (beetje afhankelijk van de pasvorm, maar MAAP is redelijk gevormd voor de NLse man).

Edit: Wat een vlieggewichten trouwens, 67kg, 65kg en 62kg bij 1.80m+ :+.
Nee niet te ruim, maat m zit mij veel te strak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Thijs©
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:45
Ik heb ook de stoute schoenen aangetrokken en de nieuwe Maap evade pro base jersey aangeschaft. (Maats in Amsterdam)
Uiteindelijk een XL nadat een L echt te strak zat (186 a 76 kg) maar nu vind ik zelfs de XL te strak eigenlijk.... ze noemen dit wel een race fit maar mijn Rapha pro tream training in L zit toch echt beduidend relaxter.

daag

Pagina: 1 ... 14 ... 62 Laatste