Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 ... 15 ... 61 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:18
The_Thijs© schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:59:
Ik heb ook de stoute schoenen aangetrokken en de nieuwe Maap evade pro base jersey aangeschaft. (Maats in Amsterdam)
Uiteindelijk een XL nadat een L echt te strak zat (186 a 76 kg) maar nu vind ik zelfs de XL te strak eigenlijk.... ze noemen dit wel een race fit maar mijn Rapha pro tream training in L zit toch echt beduidend relaxter.
Ik vind MAAP denk ik wel 1 van de mooiste merken momenteel. In de filmpjes van fernwee.cc dragen ze altijd maap (gesponserd volgens mij?) en prachtig spul.

Maar dan is de race fit wel echt Italiaanse mannetjes fit, terwijl MAAP juist wel normale maatvoering aanhoudt normaal dacht ik?

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:45

McMiGHtY

- burp -

Louislouislouis schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:17:
[...]

https://www.rapha.cc/nl/e...shorts/product/COB02RGDNW

Deze werken voor mij echt top. Ook tijdens een rit van 7 uur, vind ze zelfs wat goedkoop voor de kwaliteit die je krijgt.
Heb je toevallig ervaring met Assos and if so, hoe vergelijken deze 2 met elkaaR?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08:58
McMiGHtY schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:28:
[...]

Heb je toevallig ervaring met Assos and if so, hoe vergelijken deze 2 met elkaaR?
Helaas nog niet! Overigens zit er vaak al verschil tussen verschillende lijnen binnen hetzelfde merk.

Zo zit bij Rapha alles van de 'Core' lijn een stukje ruimer dan de 'Pro Team' lijn.

Dus bij vergelijken van verschillende merken is het ook nog van belang welke lijnen binnen het merk je vergelijkt. Best lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:45

McMiGHtY

- burp -

Ik heb een paar ASSOS T EQUIPE EVO broeken, maar die zijn niet meer leverbaar zie ik, is die GTS die al een aantal keer genoemd word hier de opvolger van?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:54
Q36.5 komt met een eigen schoen op de markt.

Nu €300-400 ineens een acceptabel prijspunt geworden is voor schoenen (niet iedereen, maar wel velen), verwacht ik eerlijk gezegd wel meer merken die er aan zullen beginnen. Fietskleding begint sowieso wel een lucratieve markt te worden voor de Pas Normal Studios, MAAP, Cafe du Cycliste merken etc. De instap voor premium fietskleding is door de hoge verkoopprijzen en tig aanbieders wel redelijk toegankelijk geworden, al plakken merken als Rapha en MAAP gewoon hun eigen merkje op bestaande merken zoals Giro en Suplest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Thijs©
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
The_Thijs© schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:59:
Ik heb ook de stoute schoenen aangetrokken en de nieuwe Maap evade pro base jersey aangeschaft. (Maats in Amsterdam)
Uiteindelijk een XL nadat een L echt te strak zat (186 a 76 kg) maar nu vind ik zelfs de XL te strak eigenlijk.... ze noemen dit wel een race fit maar mijn Rapha pro tream training in L zit toch echt beduidend relaxter.
In navolging van bovenstaande ook q36.5 windjack airshell aangeschaft.
Begonnen met de XL deze klapperde in de wind en dat wilde ik nu net niet. Tot mijn grote geluk kwam bij futurumshop de L weer beschikbaar, kortingscode eroverheen hoppa! Helaas kruipt deze bij houding in de beugels omhoog - > klapperdeklapper :X
Valt me ook nog op dat het van binnen wel erg klammig wordt, wellicht is windjack + ademend niet een veelvoorkomende combi?
Anyway deze gaat ook retour iemand een tip voor een windjack?

daag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-05 16:17
@Grin Jij Q36.5 fanboy en je zocht nog nieuwe schoenen toch? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:44

Grin

Ride si sapis.

Nee, ik hou het bij de echte fietsschoenmerken. Schoenen van Q36.5 zie ik niet zo zitten: schoenmaker blijf bij je leest.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Elk merk is toch ooit begonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Smultie schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 07:44:
Elk merk is toch ooit begonnen?
Ik vind schoenen even iets te belangrijk om mee te lopen proefkonijnen. Helemaal van een merk dat verder geen ervaring heeft met het maken van schoenen. Het zouden de beste fietsenschoenen ter wereld kunnen zijn, en over hun wielerkleding ben ik veelal enthousiast. Maar ik wacht dit mooi even af en ga deze schoen zeker niet online bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Grin schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:21:
[...]

Ik vind schoenen even iets te belangrijk om mee te lopen proefkonijnen. Helemaal van een merk dat verder geen ervaring heeft met het maken van schoenen. Het zouden de beste fietsenschoenen ter wereld kunnen zijn, en over hun wielerkleding ben ik veelal enthousiast. Maar ik wacht dit mooi even af en ga deze schoen zeker niet online bestellen.
Jij denkt dat ze van scratch schoenen maken? (Dat mag)

Ik denk dat ze bij een (goede?) schoenfabrikant aangeklopt hebben daar schoenen laten maken en er zelf fictief Q36.5 op plakken.

Of hebben we de illusie hier dat alle merken, alles zelf maken?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Wat een goede vragen allemaal... :+

Uiteraard doet Q36.5 dat i.s.m. anderen/andere fabrikanten; weinigen (niemand?) doen een wielerschoen 100% zelf. Laat ik dan ook even een 'goede' vraag stellen: maar je denkt toch niet dat deze medefabrikanten alle IP op tafel leggen? Wat ik al zei: nee bedankt. Maar als jullie ze willen hebben; be my guest! Ik lees de review wel. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Grin schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:21:
[...]

'Online bestellen, op waarde schatten en afhankelijk van de uitkomst wel of niet retour zenden' is meer het process dat ik voor ogen had. Ik kan me toch niet voorstellen dat een merk als Q36.5 hun goede naam te grabbel gooit met alpha-schoenen :P
Maar ik snap ook prima dat je even afwacht, hoor. Doe ik zelf ook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Smultie schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:56:
[...]

'Online bestellen, op waarde schatten en afhankelijk van de uitkomst wel of niet retour zenden' is meer het process dat ik voor ogen had. Ik kan me toch niet voorstellen dat een merk als Q36.5 hun goede naam te grabbel gooit met alpha-schoenen :P
Maar ik snap ook prima dat je even afwacht, hoor. Doe ik zelf ook :)
In beginsel sta ik daar precies zo in. Echter niet voor een product dat ik zo belangrijk vind, veel geld kost en daarbij een eerste generatie product is van een fabrikant die geen ervaring heeft met wielerschoenen (maar wel de hoofdprijs vraagt). Dat is een mix die ik niet zie zitten; daarvoor is een wielerschoen te duur en te belangrijk. Begrijp me niet verkeerd: ik hoop dat het wat is! Maar als ik 400-500 euro voor een stel wielerschoenen ga uitgeven dan wil ik naar een fysieke winkel, verschillende maten/modellen passen, vergelijken, etc. Mochten ze dan als beste uit de bus komen dan zou ik ze best kunnen aanschaffen, maar zeker niet via een website. Bij Sidi zou ik zo online kopen, ik weet dan welke maat ik moet hebben, ken het merk al jaren en ook de garantie afhandeling. Dit kan t.z.t. ook bij Q36.5 schoenen het geval zijn, maar voor deze eerste schoen nog niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Grin op 02-04-2021 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Grin schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:54:
Wat een goede vragen allemaal... :+

Uiteraard doet Q36.5 dat i.s.m. anderen/andere fabrikanten; weinigen (niemand?) doen een wielerschoen 100% zelf. Laat ik dan ook even een 'goede' vraag stellen: maar je denkt toch niet dat deze medefabrikanten alle IP op tafel leggen? Wat ik al zei: nee bedankt. Maar als jullie ze willen hebben; be my guest! Ik lees de review wel. :Y
merk ≠ fabrikant.
Ik denk dat als je genoeg pegels neer legt je bij bijv. Workswell het beste frame krijgt dat ze kunnen bouwen en engineeren (ze zullen alleen geen patenten of echte unique sale punten van andere fabrikanten kopiëren). Waarom zou dat bij schoenen anders zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

mhr-zip schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 11:23:
[...]

merk ≠ fabrikant.
Ik denk dat als je genoeg pegels neer legt je bij bijv. Workswell het beste frame krijgt dat ze kunnen bouwen en engineeren (ze zullen alleen geen patenten of echte unique sale punten van andere fabrikanten kopiëren). Waarom zou dat bij schoenen anders zijn?
Met genoeg geld los je uiteraard (bijna) alles op. }:|
Anyway, je begrijpt me denk ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
@jspr Nu 2 ritjes gedaan met Assos GTS + ASSOS MILLE GT Jersey! Bevalt erg goed en fit erg prettig.
Mijn volgende aankoop word de Assos Mille GT Summer SS Jersey C2 - Shifter (Rood) en misschien nog de aero jersey... En tegen de tijd dat het hoog zomer word koop ik er nog wel een bib bij.

Jij nog tevreden over je GTS?

[ Voor 183% gewijzigd door rolandos582 op 04-04-2021 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik wil dus overschoenen kopen, zodat ik me minder druk hoef te maken dat ik natte schoenen en voeten krijg als ik met een buitje ga fietsen.

Ik heb de gripgrab raceaqua en futurum 4 seasons gevonden. Zeker bij de gripgrab staat in veel reviews dat water via de bovenkant naar binnen dringt. In hoeverre vormt dit een probleem? Betekent dit dat ik per saldo alsnog natte voeten (en schoenen) krijg?

[ Voor 189% gewijzigd door hoi1234 op 05-04-2021 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurre_0527
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 14-05-2023
Hallo,

Ik ben nieuw op dit topic, ik ben twee jaar geleden begonnen met MTB en vorig jaar een professionelere fiets gekocht (Cube Attention SL 2020). Nu wil ik het dit jaar nog serieuzer nemen met betere kleding zodat ik comfortabeler op de fiets zit.
Ik had al kleding besteld bij Decathlon, maar het zit mij niet goed met de maten, ik heb volgends hun maattabel besteld maar het paste mij voor geen meter, één maatje groter en ik zwom erin. Ook is de kwaliteit niet je van het, leuk om te proberen zodat je kan kijken of je het leuk vind.

Ik wil nu dus toch voor wat meer kwaliteit gaan, met name de broek aangezien dit een belangrijk onderdeel is van je uitrusting, ook wil ik zo langzaamaan gaan oefenen met klikschoenen. Hebben jullie tips voor mij qua merken en sites die betaalbaar zijn?

Bij voorbaat dank

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tacoos
  • Laatst online: 21:47

Tacoos

i am i

Bij Decathlon is de 900 en van Rysel serie best prima, 500 serie gaat wel (als in: kijk of het je bevalt). Alles daaronder kost niks, maar is meestal ook niet geschikt voor meer serieuze fietsers...
De liners met zeem uit de 900-serie en de mesh ondershirts vind ik bijvoorbeeld best fijn.

Andere goedkopere kleding van goede kwaliteit: vaak kun je goede aanbiedingen vinden bij cyclewear.eu of Bakkerracing.nl van bekende merken.
Zelf ben ik erg tevreden over Endura, Agu, O'Neill

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurre_0527
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 14-05-2023
@Tacoos Oké, zal eens kijken. Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zaken over kortingen kunnen besproken worden in Aanbiedingen en Kortingscodes. Ik zie hier her en der wat tips over kortingen, maar bovenstaande is de place to be :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Jurre_0527 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 11:03:
Hallo,

Ik ben nieuw op dit topic, ik ben twee jaar geleden begonnen met MTB en vorig jaar een professionelere fiets gekocht (Cube Attention SL 2020). Nu wil ik het dit jaar nog serieuzer nemen met betere kleding zodat ik comfortabeler op de fiets zit.
Ik had al kleding besteld bij Decathlon, maar het zit mij niet goed met de maten, ik heb volgends hun maattabel besteld maar het paste mij voor geen meter, één maatje groter en ik zwom erin. Ook is de kwaliteit niet je van het, leuk om te proberen zodat je kan kijken of je het leuk vind.

Ik wil nu dus toch voor wat meer kwaliteit gaan, met name de broek aangezien dit een belangrijk onderdeel is van je uitrusting, ook wil ik zo langzaamaan gaan oefenen met klikschoenen. Hebben jullie tips voor mij qua merken en sites die betaalbaar zijn?

Bij voorbaat dank
Ik ben helemaal verknocht aan Futurum Quality Gear. Broeken heb je vanaf 70 euro. Ik vind de goedkoopste erg fijn zitten. De broeken mag je ook 14 dagen vrijblijvend uitproberen. Heel prettig. Ondershirts heb ik van craft en van Futurum Quality Gear. Jerseys koop ik gewoon willekeurig. Het lange ondershirt vind ik echter niet heel prettig. Kruipt flink omhoog en voert zweet niet bijzonder goed af. De merinoshirts zijn beter, maar wel heel duur.

Overigens zou ik voor een aansluitende fit gaan. Is moeilijk met aantrekken, maar zit zoveel beter. AGU vind ik maar matig... De naad van 1 jersey is heel slecht gestikt. De naad van de broek van m'n clubkleding is ook heel slecht gestikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smetjen21
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 24-01-2023
Op https://www.sport4it.com/nl/ vind ik vaak wel mijn ding! Ze hebben fietskleding van Italiaanse merken Ale en Q36.5 en bieden vaak korting ... Momenteel is er bijvoorbeeld een koersquiz zoals ze zelf noemen. 3 goede antwoorden geven en je krijgt 20% korting op alle fietskleding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-05 22:22
Weet iemand hoe de castelli nanoflex beenstukken vallen? Heb een Castelli bib maat M (zit net boven een Sje zeg maar), Shirt in maat S, Armstukken S. Om het setje compleet te maken dus ook nog maar beenstukken.

Twijfel dus tussen maat S en M (184cm, 65kg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:24
Mijn Q36.5 Termica X bibtight is binnen. Even getest onder de kraan en inderdaad: een DWR coating.

Nu wil ik dit keer graag de broek correct wassen zodat ik de coating niet vernaggel. Echter, ik zie dat je dan per wasbeurt 150ml techwash dient toe te voegen. Dit spul kost 24 euro de liter, en daarmee kun je dan dus ongeveer 8 keer wassen.

Dat betekent dat als ik drie keer p/w fiets, ik per 2/3 weken 24 euro aan het wassen van mijn broek kwijt ben. Dat wordt me te gortig. Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
Stoffa schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:17:
Mijn Q36.5 Termica X bibtight is binnen. Even getest onder de kraan en inderdaad: een DWR coating.

Nu wil ik dit keer graag de broek correct wassen zodat ik de coating niet vernaggel. Echter, ik zie dat je dan per wasbeurt 150ml techwash dient toe te voegen. Dit spul kost 24 euro de liter, en daarmee kun je dan dus ongeveer 8 keer wassen.

Dat betekent dat als ik drie keer p/w fiets, ik per 2/3 weken 24 euro aan het wassen van mijn broek kwijt ben. Dat wordt me te gortig. Hoe doen jullie dit?
Niet dit soort kleding kopen :+
Ik moet zeggen dat ik mijn Perfetto/Gabba niet zo vaak was, omdat ik eigenljjk ook geen idee heb hoe ik dat goed doe.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Stufferdt schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:23:
[...]

Niet dit soort kleding kopen :+
Ik moet zeggen dat ik mijn Perfetto/Gabba niet zo vaak was, omdat ik eigenljjk ook geen idee heb hoe ik dat goed doe.
Nee met een jas is dit veel minder een probleem. Daarbij zorg ik gewoon dat ik altijd met een baselayer fiets, dan kan die gewoon in de was en hoef ik de jas veel minder te wassen. Dan kun je vervolgens per rit of 5 een keer met techwash wassen.

Een bibtight na de rit niet wassen is gewoon een no-go. Dat is echt vies :+

Overigens dacht ik vroeger ook eigenwijs te kunnen zijn en gewoon te wassen met normaal wasmiddel, maar ik weet inmiddels beter: je coating gaat er echt wel door kapot.

[ Voor 17% gewijzigd door Stoffa op 08-04-2021 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
Stoffa schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:24:
[...]

Nee met een jas is dit veel minder een probleem. Daarbij zorg ik gewoon dat ik altijd met een baselayer fiets, dan kan die gewoon in de was en hoef ik de jas veel minder te wassen. Dan kun je vervolgens per rit of 5 een keer met techwash wassen.

Een bibtight na de rit niet wassen is gewoon een no-go. Dat is echt vies :+

Overigens dacht ik vroeger ook eigenwijs te kunnen zijn en gewoon te wassen met normaal wasmiddel, maar ik weet inmiddels beter: je coating gaat er echt wel door kapot.
Ja fair punt haha.

Niet hetzelfde spul, maar bij mijn regenjacsje van Castelli zat een flyer (van Banierhuis, de winkel) met wasvoorschriften/tips. Exact de tekst van de importeur zie ik nu: klikkerdeklik voor de tips.

Ik zou een mailtje naar Futurum of naar de fabrikant sturen, wellicht hebben zij nog alternatieven :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoffa
Stufferdt schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:29:
[...]

Ja fair punt haha.

Niet hetzelfde spul, maar bij mijn regenjacsje van Castelli zat een flyer (van Banierhuis, de winkel) met wasvoorschriften/tips. Exact de tekst van de importeur zie ik nu: klikkerdeklik voor de tips.

Ik zou een mailtje naar Futurum of naar de fabrikant sturen, wellicht hebben zij nog alternatieven :)
Thanks voor de link. De TLDR van Castelli is: Wassen met normaal wasmiddel en af en toe reproofen. Blijkbaar vinden zij Techwash niet van belang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
Ik heb nog 2 kortingscodes voor AGU.com van 15%. Gekregen bij de clubkleding die ik gekocht heb.

Ik heb ze net getest en ze doen het nog, ondanks ze tot 31-03 geldig waren (vorige week kwam de kleding binnen, deze week ophalen, dus snap echt niet hoe ze er dan zulke coupons bij kunnen doen).

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Stoffa schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:17:

Volgens mij heb ik weleens begrepen dat het vooral om bepaalde "ingrediënten" in het wasmiddel gaat. Sommige fabrikanten schijnen deze ingrediënten niet te gebruiken of in ieder geval minder. Maar kan er naast zitten hoor.

[ Voor 60% gewijzigd door hoi1234 op 08-04-2021 21:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roestini
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-04 17:47
ohno_nl schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:03:
Ik heb met de MAAP strava challenge een kortingcode van €50 bij elkaar gefietst (minimaal voor €165 bestellen). Voor de liefhebber:

***members only***
Voor liefhebbers van MAAP. Zojuist een setje besteld en deze code werkte nog bij mij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoffa
Hier nog een Q36.5 koopje voor de liefhebber, ze hebben er nog 1:

https://www.athletesports...rte-mouwen-zwart-her.html
Roestini schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:54:
[...]

Voor liefhebbers van MAAP. Zojuist een setje besteld en deze code werkte nog bij mij.
@Ypuh Code is MITF00870266 (hoef je niet terug te zoeken). Heb je die Evo-bib voor 165 piek.

[ Voor 48% gewijzigd door Stoffa op 09-04-2021 10:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Stoffa schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:02:
[...]

@Ypuh Code is MITF00870266 (hoef je niet terug te zoeken). Heb je die Evo-bib voor 165 piek.
Vervelend mannen, maar wel een goede tip.

Heb op dit moment eigenlijk maar 2 mooie korte broeken:
- MAAP Team Bib
- Q36.5 Elite (maar die is wel erg kort)

En qua teamkleding dan nog:
- Lawi, zelfde zeem als de oude Assos S5 broeken, maar deze teamkit is fel groen en wil ik buiten niet mee gezien worden :|
- Deze zomer krijgen we nieuwe teamkit van Bioracer, nog even afwachten wat dat wordt, maar qua looks ook niet super

Kan dus eigenlijk nog wel een goede bib gebruiken, maar wordt een dure hobby voor zover het dat nog niet was O-).

V.w.b. DWR coating, je kunt wel met minder wasmiddel toe, maar die DWR coating slijt. Na 1-2 jaar is die gewoon weg en krijg je hem ook niet meer terug is mijn ervaring. Op jacks werken dat soort stoffen/wasmiddel/reproofing beter dan op een broek. Daar is het membraan vaak al winddicht en de coating slechts waterafstotend. Bij een broek is het enkel de coating.

[ Voor 19% gewijzigd door Ypuh op 09-04-2021 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
Ypuh schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:23:
[...]

Vervelend mannen, maar wel een goede tip.

Heb op dit moment eigenlijk maar 2 mooie korte broeken:
- MAAP Team Bib
- Q36.5 Elite (maar die is wel erg kort)

En qua teamkleding dan nog:
- Lawi, zelfde zeem als de oude Assos S5 broeken, maar deze teamkit is fel groen en wil ik buiten niet mee gezien worden :|
- Deze zomer krijgen we nieuwe teamkit van Bioracer, nog even afwachten wat dat wordt, maar qua looks ook niet super

Kan dus eigenlijk nog wel een goede bib gebruiken, maar wordt een dure hobby voor zover het dat nog niet was O-).

V.w.b. DWR coating, je kunt wel met minder wasmiddel toe, maar die DWR coating slijt. Na 1-2 jaar is die gewoon weg en krijg je hem ook niet meer terug is mijn ervaring. Op jacks werken dat soort stoffen/wasmiddel/reproofing beter dan op een broek. Daar is het membraan vaak al winddicht en de coating slechts waterafstotend. Bij een broek is het enkel de coating.
Ook wel lekker om bv de Evade LS jersey te kopen: Die kost precies 165 piek, en dat is het minimumbedrag voor de kortingscode. Neem je er zo eentje, en de Evo bib. 280 piek voor de outfit, das een deal :)

Dat koophuis wel weer een stukje verder weg, dat dan weer wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online

Ben blij dat je terug bent uit je winterslaap (en gelijk volgas gaat).

We miste je al als "enabler" van veel te dure kleding >:)

Gelukkig heeft een zin bij die Q36.5 jersey voor mij een zelf beschermingsregel ingebouwd: Dit fietsshirt met een schitterende ergonomisch voorgevormde pasvorm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
mhr-zip schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:18:
[...]

Ben blij dat je terug bent uit je winterslaap (en gelijk volgas gaat).

We miste je al als "enabler" van veel te dure kleding >:)

Gelukkig heeft een zin bij die Q36.5 jersey voor mij een zelf beschermingsregel ingebouwd: Dit fietsshirt met een schitterende ergonomisch voorgevormde pasvorm
Je beseft je dat dat inhoudt dat je door alleen die jersey maar aan te trekken je per direct een afgetraind-fietsgod-postuur krijgt? Dat is nou net de kracht van Q36.5 he.

Overigens ben ik niet slechts een enabler van veel te dure fietskleding: ik ben a la Trump vooral van "the art of the deal". Je zal mij nooit het volle pond voor iets zien neergooien, maar als ik voor een duppie op de eerste rang kan zitten dan neem ik mn kussentje mee.

[ Voor 18% gewijzigd door Stoffa op 09-04-2021 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:45

Thanks voor de tip :)

Creating my own hero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
No problemo. Veel plezier ermee (maar dat zal wel lukken, gezien mijn persoonlijke ervaring met die jersey).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:45
Stoffa schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:29:
[...]

No problemo. Veel plezier ermee (maar dat zal wel lukken, gezien mijn persoonlijke ervaring met die jersey).
Ik heb hetzelfde motto, ik koop dit soort dingen nooit voor de volle prijs. Verbaasd me dat dit het nieuwe model shirt is, bij de Futurum hadden ze de L1 in de sale maar niet mijn maat. Zat al een tijdje te azen op een zwart shirt (en dan het liefst de Q36.5 pinstripe). Lekker ANWB met mijn meisje op de fiets die het vrouwenmodel shirt heeft in zwart 8)

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Thijs©
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Iemand een idee van de verschillen tussen de (nieuwe) Assos mile GTS en de Assos Equipe RS S9 (reeds in bezit)? Als ik het zo zie heeft de RS S9 een iets meer race-fit? Al lijken de grippers van de GTS wel beter te zijn.

daag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
The_Thijs© schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:10:
Iemand een idee van de verschillen tussen de (nieuwe) Assos mile GTS en de Assos Equipe RS S9 (reeds in bezit)? Als ik het zo zie heeft de RS S9 een iets meer race-fit? Al lijken de grippers van de GTS wel beter te zijn.
RS S9 iets meer racefit.
Zie ook : https://weightweenies.sta...20&hilit=assos&start=2085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Iemand nog aanraders voor zomer base layers naast craft of futurumshop?

Meer een soort zweet shirt, niet voor 60 eu ps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:54
rolandos582 schreef op zondag 11 april 2021 @ 23:40:
Iemand nog aanraders voor zomer base layers naast craft of futurumshop?

Meer een soort zweet shirt, niet voor 60 eu ps
Under Armour ~€30 zonder aanbieding, net boven de €20 in aanbieding
Nike Dri Fit.. of is dit niet de richting wat je bedoelt?

[ Voor 44% gewijzigd door DutX op 12-04-2021 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Laatst online: 05-05 17:27
Ik heb zelf verschillende Under Armour onderkleding (zomer korte mouw, herst/lente lange mouw en winter thermo) en wil echt niet anders meer. Het sluit goed aan op de huid zonder strak te zitten en voert echt goed zweet af.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
DutX schreef op maandag 12 april 2021 @ 08:11:
[...]

Valt te proberen, hoe vallen die qua maat? Gewoon als normaal? En dit is een echt ''dun'' zomer shirt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Laatst online: 22:54
rolandos582 schreef op maandag 12 april 2021 @ 08:36:
[...]

Valt te proberen, hoe vallen die qua maat? Gewoon als normaal? En dit is een echt ''dun'' zomer shirt?
Het is slimfit met stretch. Afhankelijk van je lichaamsbouw, zou ik een maatje kleiner nemer zodat het goed strak zit.
Waar ik qua lengte vaak XL wel nodig zou hebben, is dat in de breedte niet het geval. Dus met mn bijna 2m en 90kg heb ik een L gekocht in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:48

Galois

1811 - 1832

Roestini schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:54:
[...]

Aaaah... drie dagen later niet meer:

"MITF00870266 discount code isn’t valid for the items in your cart"

Helaas... ik was wel nieuwsgierig naar deze bib voor deze prijs...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
DutX schreef op maandag 12 april 2021 @ 08:11:
[...]

Heb zelf ondershirts van Craft, Futurum, Under Armour en Nike Dryfit. Vind die laatste het fijnste denk ik, zit een beetje tussen de Coldgear en Heatgear van UA in.

Die van Under Armour zijn al zo'n 10 jaar oud en heb onlangs de eerste weggegooid van de 7. Met duurzaamheid zit het dus wel goed, met name die Coldgear LS zijn niet kapot te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ypuh schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:46:
[...]

Heb zelf ondershirts van Craft, Futurum, Under Armour en Nike Dryfit. Vind die laatste het fijnste denk ik, zit een beetje tussen de Coldgear en Heatgear van UA in.

Die van Under Armour zijn al zo'n 10 jaar oud en heb onlangs de eerste weggegooid van de 7. Met duurzaamheid zit het dus wel goed, met name die Coldgear LS zijn niet kapot te krijgen.
Heb je een linkje naar die Nike Dryfit ondershirts? Het enige wat ik zo kan vinden wat mogelijk voor fietsen in aanmerking komt is deze https://www.nike.com/nl/e...eve-top-g1Lk4b/BV5631-100
Is dat ook degene die je bedoelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
@Smultie Shirt is denk ik al 10 jaar oud en ziet er nog als nieuw uit. Zit even snel te kijken bij Nike, maar halleluja wat zijn het er veel. Denk wel dat de stof 'Nike Dri Fit' gelijk gebleven is, maar de modellen die ik zo snel voorbij zie komen zien er niet echt meer uit als onderkleding...

Vind die van Futurumshop ook wel fijn als goede 2e. Craft vind ik altijd een beetje duur voor wat je krijgt, en Under Armour vind ik met name die dikkere cold gear turtlenecks fijn. Qua ondershirts heb ik ze wel extreem veel gedragen, maar minder fijn dan die van Futurum.

Overall moet ik toegeven dat de verschillen niet zo groot zijn. Waar ik een jersey of broek nog wel eens weggedaan heb vanwege fit, bevalt eigenlijk alle onderkleding wel die ik ooit gepast heb. Pasvorm is doorgaans behoorlijk rekbaar en vochtafdrijving altijd wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ypuh schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:12:
@Smultie Shirt is denk ik al 10 jaar oud en ziet er nog als nieuw uit. Zit even snel te kijken bij Nike, maar halleluja wat zijn het er veel. Denk wel dat de stof 'Nike Dri Fit' gelijk gebleven is, maar de modellen die ik zo snel voorbij zie komen zien er niet echt meer uit als onderkleding...

Vind die van Futurumshop ook wel fijn als goede 2e. Craft vind ik altijd een beetje duur voor wat je krijgt, en Under Armour vind ik met name die dikkere cold gear turtlenecks fijn. Qua ondershirts heb ik ze wel extreem veel gedragen, maar minder fijn dan die van Futurum.

Overall moet ik toegeven dat de verschillen niet zo groot zijn. Waar ik een jersey of broek nog wel eens weggedaan heb vanwege fit, bevalt eigenlijk alle onderkleding wel die ik ooit gepast heb. Pasvorm is doorgaans behoorlijk rekbaar en vochtafdrijving altijd wel goed.
Ik heb ook een aantal Nike shirts, specifiek de Nike Pro Combat Dri-Fit. Het zijn 'compressie' shirts en zitten allemachtig fijn ongeacht de sport die je beoefend. Helaas kan ik ze zo snel ook niet meer vinden..

https://www.nike.com/nl/e...eve-top-CxkS0g/BV5592-010 Deze lijkt er het meeste op.

[ Voor 4% gewijzigd door Pimorez op 12-04-2021 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Laatst online: 22:25

Roozzz

Plus ultra

Pimorez schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:38:
[...]

Ik heb ook een aantal Nike shirts, specifiek de Nike Pro Combat Dri-Fit. Het zijn 'compressie' shirts en zitten allemachtig fijn ongeacht de sport die je beoefend. Helaas kan ik ze zo snel ook niet meer vinden..

https://www.nike.com/nl/e...eve-top-CxkS0g/BV5592-010 Deze lijkt er het meeste op.
Die heb ik hier ook al zeker 10 jaar in gebruik. Topshirtjes, maar die verkopen ze dus niet meer?

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Roozzz schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:43:
[...]

Die heb ik hier ook al zeker 10 jaar in gebruik. Topshirtjes, maar die verkopen ze dus niet meer?
Mogelijk nog wel, maar dan zonder de 'combat' in de naam. Het ontwerp is wel iets aangepast, maar op basis van de plaatjes lijkt het verder grotendeels gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ziet er goed uit, maar korte mouwen hebben m'n voorkeur.
Toch https://www.nike.com/nl/e...eve-top-g1Lk4b/BV5631-100 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Laatst online: 22:25

Roozzz

Plus ultra

Ja, dat lijkt er zeker op :)

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-05 21:21

Fisico

by Fabian

Ja alleen hadden die combats weer 'gaas' her en der voor meer ventilatie. Ze gaan inderdaad een eeuwigheid mee en gebruik ze nog steeds als onderste laag bij hardlopen onder de 7 graden.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Pimorez schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:49:
[...]

Mogelijk nog wel, maar dan zonder de 'combat' in de naam. Het ontwerp is wel iets aangepast, maar op basis van de plaatjes lijkt het verder grotendeels gelijk.
Net voor het hardlopen nog eens bij de shirtjes gekeken. Ik heb twee dri fit pro shirts, die zijn echt loeistrak en een combat pro en die lijkt sprekend op het model dat nu Nike Pro heet. De bedoeling van de shirt was om ze onder een voetbal- of tennisshirt te dragen. Ik vind het wel ideale ondershirts voor de zomer. Je houdt geen eindeloze hoeveelheid stof over die je weer in je broek kwijt moet of allemaal lijntjes in je shirt geeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Smultie schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:53:
Ziet er goed uit, maar korte mouwen hebben m'n voorkeur.
Toch https://www.nike.com/nl/e...eve-top-g1Lk4b/BV5631-100 dan?
Handige site, kan ik gelijk zien hoe zo'n shirt staat:

Afbeeldingslocatie: https://static.nike.com/a/images/t_PDP_1728_v1/f_auto,b_rgb:f5f5f5/51ad9455-0f57-47c7-9d4c-7930ce0f4092/pro-tight-fit-short-sleeve-top-g1Lk4b.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reigeer
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07-05 20:01
Ik ben op zoek naar een nieuw paar korte handschoenen, heb nu de Gripgrab Progel en vind de 'leerachtige' bekleding aan de kant waarmee je de shifters vasthoud ideaal echter vind ik de padding nu wat dik voor bij mn shifters(sram force axs). Iemand een idee welke qua bekleding/stevigheid handpalm gelijk zijn maar iets minder dik gepad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

In een andere prijsklasse, maar wel de enige handschoenen zonder demping die ik ooit gevonden heb en dat zijn de PRO TEAM MITTS van Rapha. Van demping kreeg ik juist slapende handen en ook bij mij werd de greep om de shifter te ruim. Ik rij tegenwoordig zonder handschoenen in solo- of duoritjes en draag alleen handschoenen in groepsritten, want dan is extra valbescherming wel fijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoffa
@mhr-zip Heeft de fitpic je over de streep getrokken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• euchromatic
  • Laatst online: 14:39
Reigeer schreef op maandag 12 april 2021 @ 23:24:
Ik ben op zoek naar een nieuw paar korte handschoenen, heb nu de Gripgrab Progel en vind de 'leerachtige' bekleding aan de kant waarmee je de shifters vasthoud ideaal echter vind ik de padding nu wat dik voor bij mn shifters(sram force axs). Iemand een idee welke qua bekleding/stevigheid handpalm gelijk zijn maar iets minder dik gepad?
Ik heb laatst de GripGrab Rouleur gekocht, met dunne foam padding die ik niet voel tijdens het fietsen. De bekleding lijkt wel iets minder degelijk dan de Progels maar voor mij is het grippy genoeg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
mhr-zip schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:46:
[...]

Handige site, kan ik gelijk zien hoe zo'n shirt staat:

[Afbeelding]
Vind het wel goed dat ze dat doen. Niet iedereen is een spriet en er zijn sporten waar je een andere bouw van krijgt ;)

[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 13-04-2021 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokkie90
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
Ik ben is aan het kijken voor nieuwe fietsschoenen. Ik heb nu de specialized s works schoenen van 2015. Die heb ik dankzij kortingsbonnen goedkoop kunnen kopen. Nu heb ik geen zin om meer dan 300 euro te betalen voor de nieuwe s works schoenen. Welke fietsschoenen zijn volgens jullie aanraders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-05 16:22
Blokkie90 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:27:
Ik ben is aan het kijken voor nieuwe fietsschoenen. Ik heb nu de specialized s works schoenen van 2015. Die heb ik dankzij kortingsbonnen goedkoop kunnen kopen. Nu heb ik geen zin om meer dan 300 euro te betalen voor de nieuwe s works schoenen. Welke fietsschoenen zijn volgens jullie aanraders?
Kom er maar in @mhr-zip :+

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Ekoi heeft goedkope schoenen.

Ik heb ook nog een adresje, sindsdien heb ik geen last meer van brandende voeten.

@Blokkie90 ik weet niet hoe moeilijk persoon je bent met schoenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
mhr-zip schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:56:
[...]
Ik heb ook nog een adresje, sindsdien heb ik geen last meer van brandende voeten.
Bedoel je bikeshoe4u.com misschien? :+

[ Voor 7% gewijzigd door MaSw85 op 15-04-2021 16:59 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Zou je inderdaad kunnen proberen.

Maar de vraag was geen 300 euro voor een paar schoenen.
Dan moet je naar een dozenschuiver gaan.

Mijn advies: geen korting ter wereld is het waard om met brandende voeten te rijden.
(Schoenen van 400 euro met brandende voeten ook niet trouwens :+ )

[ Voor 7% gewijzigd door mhr-zip op 15-04-2021 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokkie90
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
[...]

[...]

Ik ben niet zo moeilijk met schoenen denk ik. Ik heb wel enkel ervaring met specialized qua raceschoen. Met mtb rij ik met shimano. Was eerst aan het kijken naar de shimano rc701 maar ik weet niet of dit goede schoenen zijn ter vergelijking met diegene ik nu heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Blokkie90 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 17:23:
[...]

[...]

Ik ben niet zo moeilijk met schoenen denk ik. Ik heb wel enkel ervaring met specialized qua raceschoen. Met mtb rij ik met shimano. Was eerst aan het kijken naar de shimano rc701 maar ik weet niet of dit goede schoenen zijn ter vergelijking met diegene ik nu heb.
Belangrijkste is dat ze goed passen. Dat is veel belangrijker dan dat er Shimano of Specialized opstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 21:42

pro_6or

amateur_60r

Ik had vorig jaar zo'n skullcap gekocht in een poging (een van de velen) om het zweet (ik zweet als de welbekende otter, ech heel extreem) dat over mijn voorhoofd loopt uit mijn ogen te houden. Was er niet echt van onder de indruk, maar nu bij onder de 10 graden (en zeker laatste met gevoeltemperatuur 1 en buiten 5 graden) was het echt heerlijk. Ik kreeg soms echt schele hoofdpijn van die snijdende wind en met dat skullcapje geen centje pijn. Blijvertje voor dat soort dagen.

Pas ook weer in mijn echte winterbroek (wat dikkere stof, goretex oid en winddicht) en ook dat is heerlijk tov een lange zomerbroek.

maw, breid (langzaam) je fiets garderobe uit, het is echt de moeite waard.

[ Voor 3% gewijzigd door pro_6or op 15-04-2021 17:33 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

mhr-zip schreef op donderdag 15 april 2021 @ 17:29:
[...]

Belangrijkste is dat ze goed passen. Dat is veel belangrijker dan dat er Shimano of Specialized opstaat.
Veel mensen hebben brede voorvoeten en er zijn bijna geen schoenen die dat ook hebben. Haal je zooltje er maar eens uit en kijk of je voet er op past aan de voorkant. Lake cx241 is een model dat dat juist wel heeft. Zat echt heerlijk idd.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Iemand ervaring met het merk Velobici? Het ziet er nogal prijzig uit, maar ze hebben nu ook een samenwerking met Factor en dat is natuurlijk wel weer leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Fisico schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:02:
Iemand ervaring met het merk Velobici? Het ziet er nogal prijzig uit, maar ze hebben nu ook een samenwerking met Factor en dat is natuurlijk wel weer leuk.
Een beetje. Ik heb een setje armwarmers van hun, simpelweg omdat ik dit type van geen een ander merk heb kunnen vinden (destijds). En die voldoen prima.

Ben het eens met wat @jspr over boutique merken zegt: jspr in "Het grote fietskleding topic"

Maar rationeel koop je geen Factor, Cervelo, Look etc.

Dus wil graag een set bij je fiets? Doen!
Wil je iets rationeels met goede prijs/kwaliteit of hele technische stoffen, dan is dit niet de beste koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
pro_6or schreef op donderdag 15 april 2021 @ 17:39:
[...]

Veel mensen hebben brede voorvoeten en er zijn bijna geen schoenen die dat ook hebben. Haal je zooltje er maar eens uit en kijk of je voet er op past aan de voorkant. Lake cx241 is een model dat dat juist wel heeft. Zat echt heerlijk idd.
Voor brede schoenen kom je meestal wel uit bij Lake in een wide uitvoering.
Maar niet iedereen heeft brede voeten, daarom passende schoenen.

@pro_6or heb jij ook die CX241? En zo ja, wat heb je dan als winterschoenen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
mhr-zip schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:27:
[...]

Een beetje. Ik heb een setje armwarmers van hun, simpelweg omdat ik dit type van geen een ander merk heb kunnen vinden (destijds). En die voldoen prima.

Ben het eens met wat @jspr over boutique merken zegt: jspr in "Het grote fietskleding topic"

Maar rationeel koop je geen Factor, Cervelo, Look etc.

Dus wil graag een set bij je fiets? Doen!
Wil je iets rationeels met goede prijs/kwaliteit of hele technische stoffen, dan is dit niet de beste koop.
Ik ben net als @jspr erg fan van Assos. Ben ook heel benieuwd naar de S9 + Aero jersey. Die moet er binnenkort maar komen. Maar die boutique merken.... Die vragen ook maar wat, en de techniek is niet perse om over naar huis te schreeuwen. Alleen een dure prijs en weinig echt vernieuwends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

mhr-zip schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:31:
[...]

Voor brede schoenen kom je meestal wel uit bij Lake in een wide uitvoering.
Maar niet iedereen heeft brede voeten, daarom passende schoenen.

@pro_6or heb jij ook die CX241? En zo ja, wat heb je dan als winterschoenen O-)
Nee, heb ze wel aangehad bij een bikefitting en het was echt een verademing (voor mij dan). Maar er zijn maar weinig mensen met die smalle snit voet die de meeste merken hebben.

Winterschoenen heb ik Northwave, maat 44. Sneakers some 43, soms 44. De zitten ook heerlijk. Hele zachte voering ook.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

@mhr-zip Is ook waar hoor, ik zou het niet eens overwegen als ze niet toevallig iets met Factor doen en in een dag tijd mijn tijdlijn op insta compleet volplempen. Dat deed factor met de Ostro trouwens ook :+

De prijs is wel stevig en veel blabla over gemaakt in Engeland en speciale zeem, maar nergens echt helder wat het inhoud, Ik was ook wel nieuwsgierig naar de fit van de kleding. Ik moet wel zeggen dat ik eigenlijk genoeg kleding heb en die geld beter kan gebruiken voor een vermogensmeter.
rolandos582 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:52:
[...]

Ik ben net als @jspr erg fan van Assos. Ben ook heel benieuwd naar de S9 + Aero jersey. Die moet er binnenkort maar komen. Maar die boutique merken.... Die vragen ook maar wat, en de techniek is niet perse om over naar huis te schreeuwen. Alleen een dure prijs en weinig echt vernieuwends.
Het nadeel van dit soort meningen is wel dat het ook maar algemene stellingen zijn. Wie weet hebben ze wel iets leuks bedacht. Ik heb laatst een broek van Paul Smith gekocht en dit was het eerste product van zijn eigen lijn. Ik vond het niet slechter dan zijn samenwerking met Rapha, maar wel goedkoper. Het shirt is niet echt bijzonder maar heeft wel een gave print. Uiteindelijk word ik bij Paul altijd wel iets blijer als hij samenwerkt met een externe partij zoals Kask.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Fisico Het eindstation qua fietskleding - voor ons amateurs - is m.i. kleding van je eigen fietsfabrikant. :Y
Hoewel mijn Q36.5 kleding in vrijwel alle opzichten marginaal beter is - en m'n Q36.5 kledingvoorraad inmiddels groter is :$ - vind ik de Look kleding eigenlijk het coelste. Maar hé, dat ben ik...

Morgen komt trouwens het laatste ontbrekende kledingstuk binnen van de WoolF collectie, de: Vest Insulated WoolF Bombardino. Is dat dan eindelijk ook compleet, vind het met afstand de fijnste kledingstukken van Q36.5. Mocht je eens iets van dit merk willen proberen dan is WoolF het fijnste wat dit merk te bieden heeft qua materiaaltechnologie; een mix van merinowol, polyamide en elastaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

@Grin helemaal waar, gaaf is het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ik vind het rijden met een skull cap wel ideaal. Met name tegen zweet etc. maar ook een klein beetje extra warmte. Nu heb ik 1 van castelli en 1 van gribgrab. Wel prima maar niet super bijzonder. Iemand ervaring met skull caps en een aan te raden merk/model voor het gemiddelde hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@rolandos582 Ik rij altijd met een Castelli Bandana, prima dingen. Ze zijn er ook in het zwart, moet jou wel aanspreken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Grin schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:47:
@rolandos582 Ik rij altijd met een Castelli Bandana, prima dingen. Ze zijn er ook in het zwart, moet jou wel aanspreken... ;)
Zeker, wit past ook wel goed bij mijn helm. Wat is het verschil tussen een skull cap en bandana eigenlijk? Die touwtjes laat je in je nek en gaat niet irriteren etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

rolandos582 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:57:
[...]

Zeker, wit past ook wel goed bij mijn helm. Wat is het verschil tussen een skull cap en bandana eigenlijk? Die touwtjes laat je in je nek en gaat niet irriteren etc?
Nee, die touwtjes knoop je vast; voel/merk je niks van. Waarschijnlijk is de bandana dunner dan een skullcap? Geen idee eigenlijk. Bandana's zijn wel hipper uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:36

Sherlock

No Shit

Ik heb een vrij klein hoofd, dus ik geef de voorkeur aan een bandana omdat die beter zit de gemiddelde skullcap. Nu we het er zo over hebben, ik ga eens op zoek naar een skullcap in een kinder/juniormaat (y)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
rolandos582 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:57:
[...]

Je kan ook een buff overwegen. Die kan je op veel verschillende manieren gebruiken/knopen, o.a. als zweetband of bandana.

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Gewoon een petje van tweewielers.cc dan heb je gelijk een praatje over wielrenpodcasten bij de koffiestop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-05 20:14

racoon

mooowwww

Fisico schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:38:
Gewoon een petje van tweewielers.cc dan heb je gelijk een praatje over wielrenpodcasten bij de koffiestop.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T_GrRUwEFCvBI9ndv8tfKayyAbA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gYBv6HB2fL6b0lrd2dODSZxe.png?f=fotoalbum_large

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Lekker slim, je had toen gelijk moeten bestellen toen ze er waren O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Een goede vraag aan ze stellen is winnen. Al is dat knap lastig want twee bekenden zijn alleen gekomen tot het stellen van een vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
Fisico schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:38:
Beetje off topic maar is dat een beetje een leuke podcast? Luister zelf LSRF, Rode Lantaarn en Grote Plaat.

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

@MaSw85 Het zijn gewoon twee mannen die over fietsen babbelen zonder begin en eind. Dus geen analyses over de topsport, geen trainingstips, geen gasten en dergelijke maar gewoon een beetje kroegpraat. Ik hou wel van hun humor en veel speelt in en om Utrecht dat scheelt ook. Martijn maakt de rebus bij de avondetappe dus dan weet je wel hoe flauw het is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Fisico schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:26:
@MaSw85 Het zijn gewoon twee mannen die over fietsen babbelen zonder begin en eind. Dus geen analyses over de topsport, geen trainingstips, geen gasten en dergelijke maar gewoon een beetje kroegpraat. Ik hou wel van hun humor en veel speelt in en om Utrecht dat scheelt ook. Martijn maakt de rebus bij de avondetappe dus dan weet je wel hoe flauw het is.
Ik ben zeker fan!!
Hadden jullie nog niet door O-)

Het is niet een extreem serieuze podcast, maar wel leuk gemaakt. Ik ben niet van het afzeiken van LSRF, maar Martijn en Herman hebben merkbaar meer media ervaring.

Geef het eens een kans! Het maakt rondjes lopen, stofzuigen of de schuur op ruimen aanmerkelijk leuker!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

mhr-zip schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:47:

Ik ben zeker fan!!
Hadden jullie nog niet door O-)
Ik ook hoor en wat zuur dat twee bekenden wel met hun naam in podcast zitten en een clubgenote als buurvrouw van Herman twee keer wordt genoemd en zelfs nog een vraag had. Ik zit er twee keer in, maar zonder naam ;( :+

Het is gewoon vermaak zonder pretenties en dingen zijn met een dikke knipoog en dat petje vind ik dan weer humor om te dragen zo lang het koud is. En gaaf dat Martijn hem ook echt kwam brengen toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FilipK
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-05 08:26
Iemand hier met Assoss mille GT bibs? Die van 130 e.

Ik heb nu Rapha core's en ben daar dik tevreden mee ware het voor die naad in het midden van de zeem.
Zijn die assos een heel stuk korter?Het lijken wat korte pijpjes en een wat laaggesneden torso. .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:43

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

FilipK schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:36:
Iemand hier met Assoss mille GT bibs? Die van 130 e.

Ik heb nu Rapha core's en ben daar dik tevreden mee ware het voor die naad in het midden van de zeem.
Zijn die assos een heel stuk korter?Het lijken wat korte pijpjes en een wat laaggesneden torso. .
Ik heb de Assos broek en heb een vrij gevoelig zitvlak, de broek bevalt heel goed alleen idd bij de buik laag uitgesneden wat ik zelf iets minder prettig vind.

Ik heb nu in die prijsklasse de Castelli endurance 3 gekocht en vind die qua zeem en pasvorm zelfs iets fijner!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Heb die Assos GT gepast, zat prima. Uiteindelijk voor de nieuwe GTS gegaan. Erg fijne broek, die bretels zitten ook lekker. I approve O-)

Bij salden overigens altijd met 10% korting (als je nog geen gold card hebt, ff kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:30
Iemand een goede tip voor een korte broek voor op de MTB? Beetje baggy, ritsen en vakken geen must, zeem wel. Gewoon een toffe broek die me niet per se een boswielrenner maakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:51
Holk schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:33:
Iemand een goede tip voor een korte broek voor op de MTB? Beetje baggy, ritsen en vakken geen must, zeem wel. Gewoon een toffe broek die me niet per se een boswielrenner maakt ;)
Deze? https://www.decathlon.nl/...yTqKFrez1PUgaAgNwEALw_wcB

Heb m zelf niet maar ben benieuwd naar je ervaringen :p

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Pagina: 1 ... 15 ... 61 Laatste