Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 ... 13 ... 60 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:04

Sherlock

No Shit

Ypuh schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:27:
[...]

Komt ook uit dezelfde fabriek. Sportful is het b-merk van Castelli (al heb ik liever het wat meer understated Sportful dan Castelli).
Ja, dat had ik gelezen. Ik heb er wel goede hoop op dat het past :)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:48
rdluca schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:36:
[...]

Kwalitatief merk ik werkelijk nul verschil tussen Sportful en Castelli. De bib's van Sportful vind ik meestal beter dan die van Castelli.
Zelf ervaring hier. Sportful is ook wel wat omhoog gegaan in kwaliteit in de afgelopen jaren, waar Castelli juist een beetje naar beneden gegaan is.

Vind Castelli dan ook te duur voor wat je krijgt. Ze doen alsof ze on-par zitten met bijv. Assos, maar dat is niet het geval (de Gabba hype is inmiddels ook wel voorbij, ieder merk heeft nu een eigen variant die niet onder doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:12
rdluca schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:36:
[...]

Kwalitatief merk ik werkelijk nul verschil tussen Sportful en Castelli. De bib's van Sportful vind ik meestal beter dan die van Castelli.
Mij is wel eens ter ore gekomen dat vroeger bijna 1 op 1 dezelfde materialen gebruikt werden, maar anno 2021 dat niet meer het geval is.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:26
Heren wie kan mij vertellen hoe Q36.5 valt, vergelijkbaar met Castelli? in real life zit ik een beetje tussen M en L Castelli steevast XL

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-04 16:41

Grin

Ride si sapis.

@djeck Wat wil je aanschaffen van Q36.5? Jackjes/shirtjes of broeken?
Ik heb de laatste tijd het nodige van dit merk aangeschaft en kan je er wel wat over vertellen, ook over hoe het valt t.o.v. Castelli.

Zoek even op mijn username in dit topic, dan krijg je alvast een eerste indruk.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
Grin schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 12:02:
@djeck Wat wil je aanschaffen van Q36.5? Jackjes/shirtjes of broeken?
Ik heb de laatste tijd het nodige van dit merk aangeschaft en kan je er wel wat over vertellen, ook over hoe het valt t.o.v. Castelli.

Zoek even op mijn username in dit topic, dan krijg je alvast een eerste indruk.
Thanks, ja ik zag inderdaad dat je wat had aangeschaft :P Ja wil een jas zoiets als dit: https://www.hopmansfietsg.../35-maat-l/38-kleur-black Castelli zou ik meteen Xl doen, maar misschien is L hier wel prima voor. En korte jerseys is dat vergelijkbaar?

PVoutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@djeck Die heb ik en die valt strak(!). Ik zou zeker niet kleiner kopen dan wat je nu hebt van Castelli. Echt niet!
Als je iets zoekt voor 8-14 graden dan is dat een perfect shirt/jackje.
Bij temperaturen van 4-12 zou ik deze pakken: Q36.5 Air Insulation Jack

Korte mouwen shirts zou ik ook de maat van Castelli aanhouden en dan moet je er echt rekening mee houden dat het OVERAL strakker zit. Stel: je zit als een rollade in Castelli dan kan je Q36.5 echt vergeten; is het geen merk voor jou. Koop alleen de bovenkleding van dit merk als je iets strakkers wilt dan Castelli.

Hier zie je het verschil tussen beide jackjes. Alleen de voorkant en schouders van het Air Insulation Jack (rechts op de foto) zijn van dikkere stof, niet gevoerd maar voorzien van een wol-achtig laagje, heel fijn. De Hybrid Que is meer een windjack, zit geen isolatie in.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A8TbwTnZiTWALsDBx_rOp7DEuTQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tm7GvgzYfRepvslV2FRPaN9j.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Grin op 05-03-2021 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djeck
@Grin Daar heb ik wat aan, bedankt voor je uitstekende beschrijving _/-\o_

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-04 21:12
Voor de liefhebbers en geïnteresseerden van Isadore kleding, met de code MUDDY21 krijg je tot en met april 20% korting.

"Not applicable to items already discounted, nor can it be combined with any other discount offer."

Vraagje: Hoe valt die kleding? Is het te doen als je iets voller bent dan 'de wielrenner'?

[ Voor 18% gewijzigd door MaSw85 op 07-03-2021 11:43 ]

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21:44
[b]MaSw85 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:42:
Vraagje: Hoe valt die kleding? Is het te doen als je iets voller bent dan 'de wielrenner'?
Mooi merk, en ze zeggen vrij duurzaam te zijn wat natuurlijk wel wat meer mag in de fiets wereld.

Shirtjes zijn vrij strak. Weet niet wat jij voller vindt maar met een buikje zou ik er niet aan beginnen. Dan kan je beter uitwijken naar merken als Agu en overstappen naar Isadore als er wat meer gefietst is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
Ik fiets genoeg (5k p/j) maar er is nog wel een buikje. Sportful kleding kan ik bijvoorbeeld wel prima hebben.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jlivermore
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-12-2024
Iemand ervaring met de maatvoering van lecol? De pro bundel is nog met 20% korting en heb ook nog een strava code waardoor de prijs tot een verdedigbaar niveau zakt voor mij :)

Als ik meet zou ik zowel voor shirt als broek voor xs moeten gaan terwijl een small van sportfull/castelli meestal wel ok is.
Ben zelf 1m82 en weeg 61 kg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb 1x Pro Bib shorts maatje M. Pasvorm is normaal, ik zou niet groter of kleiner kiezen. Ben zelf 1.83m met 77 kilo.

De pijpen zijn van normale lengte en de broek zit niet te strak.

Overigens is deze bib maar van matige kwaliteit. Niks bijzonders, wel aardig aan de prijs. Ik kies liever Assos dan LeCol.

[ Voor 18% gewijzigd door Pimorez op 09-03-2021 21:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Jlivermore schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:08:
Iemand ervaring met de maatvoering van lecol? De pro bundel is nog met 20% korting en heb ook nog een strava code waardoor de prijs tot een verdedigbaar niveau zakt voor mij :)

Als ik meet zou ik zowel voor shirt als broek voor xs moeten gaan terwijl een small van sportfull/castelli meestal wel ok is.
Ben zelf 1m82 en weeg 61 kg...
Zie deze post van mij van een week geleden (en de posts daar omheen, begint al wat posts eerder over Le Col).

[ Voor 7% gewijzigd door Reynouts op 09-03-2021 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 29-04 11:03

McMiGHtY

- burp -

Heeft er al iemand het Futurum 4 Seasons jacket Pro aangehad?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dat is de nieuwe versie toch? Ik heb de "gewone", van toen er maar 1 versie van het jack was.

Kan over de Pro niks zeggen, maar ben erg tevreden over de versie die ik heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johlo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-04 09:19
McMiGHtY schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:33:
Heeft er al iemand het Futurum 4 Seasons jacket Pro aangehad?
Zeker, ik heb de blauwgrijze. Pas een paar keer mee gefietst maar vrij tevreden over eigenlijk, stuk getailleerder tov het eerste 4 seasons jacket wat mij betreft (waar ik ook al tevreden over was).

Heb je specifieke vragen waar ik mee kan helpen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
Dat is niet voor iedereen een pré O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johlo
mhr-zip schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:30:
[...]

Dat is niet voor iedereen een pré O-)
Haha goed punt. Nuance: het is getailleerder dan het vorige model, maar zeker niet getailleerd vergeleken met normale jerseys ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Johlo schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 08:52:
[...]

Zeker, ik heb de blauwgrijze. Pas een paar keer mee gefietst maar vrij tevreden over eigenlijk, stuk getailleerder tov het eerste 4 seasons jacket wat mij betreft (waar ik ook al tevreden over was).

Heb je specifieke vragen waar ik mee kan helpen?
- Is die echt waterdicht?
- Is die echt windicht?
- En misschien wel belangrijkst, het ademen, hoe is dat?
- In welke temperaturen heb je er in gefietst en wat had je eronder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johlo
McMiGHtY schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:52:
[...]

- Is die echt waterdicht?
- Is die echt windicht?
- En misschien wel belangrijkst, het ademen, hoe is dat?
- In welke temperaturen heb je er in gefietst en wat had je eronder?
In mijn ervaring inderdaad water- en winddicht, maar ik heb er nog geen stormen mee getrotseerd. Kan ook gewoon op lage temperatuur gewassen worden met behoud waterdichtheid.

Ademt prima, merk ook wel wat verschil daarin met de nieuwe pro en het oude jack denk ik. Ik heb gefietst tussen -5 en 10 graden, voornamelijk met een craft voorjaar/zomershirt er onder. -5 was wel fris, boven de 10 zou ik niet voor het jack kiezen. -5 met thermoshirt ging wel prima overigens, maar het was toentertijd nog even zoeken wat wel/niet fijn was qua onderkleding. Wat ik wel gemerkt heb is dat het OK is om het aan het begin van de rit misschien net iets aan de koude kant te hebben, je warmt nog wel iets op zeg maar. Als je meteen behaaglijk wegfietst krijg je het gedurende de rit erg warm denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Laatst online: 28-04 19:22

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Zoals ik al een aantal keren heb aangegeven ben ik in heel veel dingen niet gierig maar met fiets kleding komt standaard een gevoel van gierigheid boven...maar zoals bij heel veel wielrenners moest het er toch van komen en moest er toch iets fatsoenlijks om mijn harige benen en vette pens zitten dus heb ik vandaag een bestelling de deur uitgedaan:

Castelli endurance 3 bibshort 2x:

Hier ben ik wel benieuwd naar, ik ben heel tevreden over mijn assos maar wou gewoon iets anders proberen, 1 blijft natuurlijk in de verpakking zodat hij terug kan mocht het nodig zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NgeD_Xr3xLA4YQFtN-omDggbnBc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/r3q6awLcNIQN2cnnRE31YwP7.jpg?f=user_large

Castelli La Mitica:

Deze was ik al langer op aan het azen maar door mijn gierigheid bleef ik maar wachten op een aanbieding, toen ik hem pas in het wielrenervaringtopic voorbij zag komen dacht ik nu bestel hem maar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U-nBf6CQpCdcynKspG4XCcNH34M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SjpWaWET6266dFK23UI5SaEm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nVg4DqCgwfAnz7CyIk-hblJobrM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IdUdEdQ8PjmmJq1ZYkio1bRG.jpg?f=fotoalbum_large

Pearl Izumi lange mouw shirt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Efz9R9CqLO3F7mCfJ2ngy4fHlFU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fgDYUKzfJcl4XYpwzFFVu9cC.jpg?f=user_large

en nog een Rapha shirt gewoon de zwart witte.

nu nog even wachten tot mijn nieuwe schoenen binnenkomen dan ben ik klaar voor dit seizoen qua kleren.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:36
Mooie shirts en niks te merken van gierigheid hier haha

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

KW25 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:18:
Mooie shirts en niks te merken van gierigheid hier haha
ik fiets al 6-7 maanden in te grote fietskleding rond omdat ik te goedkoop was om nieuwe kleren te kopen :+ een rammeltje in mijn fiets en ik ben aan het kijken voor een nieuwe ;)

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-04 18:51
Nutterd schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:58:
Zoals ik al een aantal keren heb aangegeven ben ik in heel veel dingen niet gierig maar met fiets kleding komt standaard een gevoel van gierigheid boven...maar zoals bij heel veel wielrenners moest het er toch van komen en moest er toch iets fatsoenlijks om mijn harige benen en vette pens zitten dus heb ik vandaag een bestelling de deur uitgedaan:

Hier ben ik wel benieuwd naar, ik ben heel tevreden over mijn assos maar wou gewoon iets anders proberen, 1 blijft natuurlijk in de verpakking zodat hij terug kan mocht het nodig zijn.

[Afbeelding]

Castelli La Mitica:

Deze was ik al langer op aan het azen maar door mijn gierigheid bleef ik maar wachten op een aanbieding, toen ik hem pas in het wielrenervaringtopic voorbij zag komen dacht ik nu bestel hem maar.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

nu nog even wachten tot mijn nieuwe schoenen binnenkomen dan ben ik klaar voor dit seizoen qua kleren.
Heb die Castelli bib en zit bij mij prima. Schijnt wel wat door maar de zeem is heerlijk. Een van de goedkoopste Castelli met die X2 zeem

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
Holk schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 15:05:
Een andere vraag:

Ik zoek voor de racer een nieuwe helm. Huidige is 3 jaar oud en heeft de nodige 'laten vallen' wel gehad. Ook is mijn hoofd wat smaller geworden waardoor het model wat paddenstoelt.. Ik kwam uit bij POC (andere helmen zijn ook van dit merk en zitten top en goede beveiliging. Heeft iemand een POC Omne Air Spin en kan deze mij een reden geven waarom niet voor deze helm te gaan / goed alternatief geven?
Kogel --> kerk

Ik heb voor een Lazer Genesis gekozen. De POC Omne Air spin was eigenlijk een mooie helm en viel niet super groot uit, maar de banden kon ik niet ver genoeg verstellen dat deze over mijn oren kon... De Lazer is ook een hele fijne helm, weegt niet veel, met MIPS, in wit ook geen lomp ding. Nog de Z1 bekeken maar toch voor de 'marketingtechnisch nieuwere en betere' Genesis gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Holk schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:43:
[...]

Heb die Castelli bib en zit bij mij prima. Schijnt wel wat door maar de zeem is heerlijk. Een van de goedkoopste Castelli met die X2 zeem
doorschijnen ben ik persoonlijk geen fan van, hoop dat dit niet te erg is maar we gaan het zien.

bedankt in ieder geval voor de info, ben benieuwd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Holk schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:46:
[...]

Kogel --> kerk

Ik heb voor een Lazer Genesis gekozen. De POC Omne Air spin was eigenlijk een mooie helm en viel niet super groot uit, maar de banden kon ik niet ver genoeg verstellen dat deze over mijn oren kon... De Lazer is ook een hele fijne helm, weegt niet veel, met MIPS, in wit ook geen lomp ding. Nog de Z1 bekeken maar toch voor de 'marketingtechnisch nieuwere en betere' Genesis gekozen.
Mooie botsmuts!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
Nutterd schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:56:
[...]

doorschijnen ben ik persoonlijk geen fan van, hoop dat dit niet te erg is maar we gaan het zien.

bedankt in ieder geval voor de info, ben benieuwd!
De zijkanten schijnen door, de 'privat parts' regio is wel dekkend ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:09
Nutterd schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:58:

[Afbeelding]

Castelli La Mitica:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooie shirts! Vrij ingetogen voor Castelli, daarom zijn ze mooi denk ik O-)
Goedzittende kleding die ook nog mooi is doet wel veel voor het gevoel hoor. Gesoigneerd rondrijden is een fijn gevoel (heb ik van horen zeggen).

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Stufferdt schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 17:02:
[...]

Mooie shirts! Vrij ingetogen voor Castelli, daarom zijn ze mooi denk ik O-)
Goedzittende kleding die ook nog mooi is doet wel veel voor het gevoel hoor. Gesoigneerd rondrijden is een fijn gevoel (heb ik van horen zeggen).
dat worden pr-etjes op strava :9~ :9~

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Vandaag een iets langere post *kuch, proest* over de recentelijk verkregen Q36.5 kleding.
Mijn referentiekader - i.e. de kleding die ik hiervoor had - was voornamelijk Bioracer clubkleding en enkele goedkope shirtjes/broeken van Bobshop (met een Look Team printje). En met goedkoop bedoel ik 70 euro voor een shirtje en ongeveer hetzelfde voor een koersbroek. Niks bijzonder en dacht er prima mee te fietsen. Was ook wel zo, maar...
Totdat ik vorig jaar enkele 'premium' kledingstukken van Look zelf had gekocht, toen kwam ik d'r achter dat dit toch wel een verschil is met de kleding van Bioracer en Bobshop. Deze 'premium' Look kleding is bijna/vaak een factor twee duurder maar zeker ook een stuk beter; helaas niet twee keer zo goed maar overduidelijk beter. Toen ik daar een collectie van had opgebouwd heb ik veel bestaande/oude kleding in de container gedaan; lang genoeg in gereden.

Maar helaas kon ik maar één Look Radar bibshort bemachtigen en is hij daarna uitverkocht... Omdat ik nu echt overtuigd ben geraakt van goede kleding heb ik besloten om daar dit (voor)jaar prioriteit aan te geven. Echter wilde ik niet alleen Look kleding, dat Monriaan gedoe hangt zelfs mij wel eens de keel uit. Dus ter afwisseling gekozen voor Q36.5.
Waarom? Relatief onbekend, zie er bijna nooit iemand in rijden en qua constructie, gebruikte materialen, look en feel absoluut top!
De eerste koop was een shirtje korte mouw (Seta) en een koersbroek (Unique). Van dat shirtje was ik dusdanig onder de indruk (constructie, materiaal, pasvorm, etc.) dat ik de uitverkoop die toen gaande was scherp in de gaten heb gehouden, en warempel: Futurum had kort daarna een grote uitverkoop van dit merk. Daar heb ik een mooie slag geslagen en ben daarmee uitgekomen op de volgende verzameling. Moet bekennen dat het niet de bedoeling was om zo snel aan deze collectie te werken. Maar als de prijs goed is (40-60% korting t.o.v. de adviesprijs) dan heeft het ook niet veel zin om te wachten, toch? Dus hierbij de uiteraard zeer persoonlijke bevindingen.

OnderkledingVan deze items heb ik een behoorlijk stapel gekocht en ze bevallen gelukkig uitstekend! Houdt je lijf lekker droog en hebben amper binnennaden. Bijzondere constructie middels speciale breimachines, extreem rekbare stof, hier hoef je niet graatmager voor te zijn, ook de ietwat corpulente renners passen waarschijnlijk prima. Ben je groter dan 1.82 @ 78KG, neem dan: L-XL, anders: S-M.
Bij lagere temperaturen kan je ze ook prima combineren, net even dat extra laagje isolatie.
De prijzen van deze items zijn hoog, eigenlijk te hoog. Beter dan Craft? Nee. Maar in de uitverkoop betaal je 25 euro voor Layer 1, 40-50 voor Layer 2 en rond de 60 voor Layer 3. Daarmee zijn ze iets duurder dan Craft, ach, als je toch eenmaal bezig bent. Vooruit dan maar... *zucht* }:|

Bovenkleding korte mouwenDe bovenkleding van Q36.5 bevalt uitstekend, qua pasvorm lijkt het voor mij gemaakt. De gebruikte stoffen en constructie zijn zeker bijzonder, dat zie je met name terug in de Seta en WoolF. Van de Seta heb ik hier een eerste indruk gegeven.

De WoolF is zeker zo apart en eigenlijk mijn favoriete shirt met korte mouw. Ideaal shirt voor de iets frissere dagen, het shirt is niet gevoerd maar aan de binnenkant voorzien van iets wolachtig; de stof heeft daarbij een extreem hoge dichtheid. Is ook best 'zwaar' voor een shirt zonder mouwen. Als je één shirtje van dit merk wilt proberen om te bezien of het iets voor jou is: koop de WoolF korte mouwen. Hier onderscheid Q36.5 zich toch een beetje, niet zozeer qua looks (gewoon zwart), des te meer in constructie en stof.

Bijna hetzelfde enthousiasme heb ik voor het Air Vest, voor wat het weegt/is kan het niet veel wind tegenhouden, zou je denken... Het is qua totaalvolume echt een propje maar reken maar dat dit een goede windstopper is. Reflectie achterkant is ruim voldoende maar had iets royaler gekund.

De overige shirtjes korte mouwen (L1 en Y) zijn minder (niet?) bijzonder, hier zou ik niet het volle pond voor betalen; max rond de 90 euro. Prima shirtjes, goed afgewerkt, mooi in elkaar gezet, fijne stof. Niets meer, niets minder; lekker spul.

Bovenkleding lange mouwenHier springt het Air Insulation Jacket er met kop en schouders bovenuit. Heerlijk warm jack met isolatie op de juiste plek, zie ook mijn post hier. Dit jack stelt mij in staat om met minder bovenkleding te rijden wanneer de temperatuur schommelt tussen de 3 en 8 graden; het scheelt één shirtje. En ondanks de uitstekende isolatie is het toch een flexibel jack; geen dik neopreen über-jack met 0 bewegingsruimte. Alleen te gebruiken tot 10 graden, daarboven wordt hij echt te warm. Let op: extreem getailleerde/ranke pasvorm (vooral de schouders)!

Voor de warmere dagen is er dan de zgn. Hybrid Que X, prima jackje met lange mouwen maar helaas een totaal gestoorde adviesprijs: 220 euro vind ik simpelweg misdadig. Helemaal als je de adviesprijs van z'n warmere broer in ogenschouw neemt (240 euro). Ondanks deze niet te rechtvaardigen adviesprijs ben ik toch positief over het product zelf. Veel verschillende stoffen, speciale gedraaide vlakken op je armen (warme/koude zones), uitstekende kraag(constructie), handige zak op de rechter bovenarm, degelijke constructie, veel reflectiemateriaal. Eigenlijk geen nadelen. Let op: getailleerde/ranke pasvorm!

Het Air Shell Cycling Wind-Jacket is ook een mooie windstopper, rolt lekker op en past eenvoudig in een achterzak. Extreem fijne/hoge kraag(constructie), prima reflectie, opvallend dikke elastieken bij de mouwen en onderrug, stevige rits, kortom: nergens op bezuinigd. De warmere broer van Air Vest. Maar met een adviesprijs van bijna 150 euro mag je ook niets anders verwachten... Pasvorm is aardig relaxed; ook iets stevigere renners kunnen dit dragen.

BroekenEn dan nu de broeken, het huzarenstukje van Q36.5, of zoals die malle Italianen zeggen: Salopette! *Italiaans handgebaar maakt*
Allereerst: wassen wassen wassen en dan nog eens wassen. Pas na 3-4 keer gebruiken en wassen(!) komt de broek/zeem tot leven en is hij ingedragen. Vooral bij de allereerste indruk van de Unique koersbroek was deze duidelijk nog niet ingedragen. Deze broeken hebben dus de nodige opstarttijd, hou daar rekening mee wanneer je een lange rit wilt maken met een nieuwe broek(!). Het staat ook in de handleiding van deze broeken. Ja, er zit idd een boekwerkje bij... :')

Ook hierbij moet ik het (wederom) over de prijs hebben, bijna 350 euro voor een koersbroek is vanzelfsprekend een mensonterende situatie. Ik verwacht binnen afzienbare tijd een verkennend onderzoek van Het Internationaal Strafhof wegens een misdrijf jegens de fietsende menselijkheid.

Oke, de Unique broek... Tsja, wat ga ik hier nu van zeggen. Eerste indruk was overduidelijk: meh. Maar na een aantal keren wassen en dragen is hij steeds beter geworden. Lekkere compressie op de benen, zeem is nu ook prima maar ik blijf met een mentaal prijsverschil zitten van 150 euro (t.o.v. de adviesprijs): 200-230 euro was een reeële prijs geweest voor deze koersbroek. Het is dan wel mijn fijnste bib maar met een hele kleine marge t.o.v. de nummer twee. Wanneer je een aanbieding treft dan zal je eens uitkomen op 240-260 euro (dat heb ik betaald) en dat is nog enigszins te overzien. Dus wanneer je echt eens geld wil verbranden aan een goede broek voor het rijden van de Marmotte (onder de 8 uur) en daarbij niks aan het toeval wil overlaten: prima. Ga dan bijvoorbeeld eens voor de Unique. Doe er een Seta shirtje bij en het zal niet meer aan jouw kleding liggen. Maar behoudens deze uitzonderingssituaties zou ik deze broek links laten liggen. Samengevat: een mooie broek met een prachtige constructie (qua naaiwerk) van ongetwijfeld exotische materialen maar dat rechtvaardigt niet deze (advies)prijs. Jammer maar helaas.

Over hun 'tweede' broek, de Salopette Dottore X, ben ik een stuk positiever. Hier is de prijs/kwaliteit veel beter in balans. Een adviesprijs van ruim 270 euro is nog steeds niet mals maar met een leuke aanbieding komt je snel onder de 200 euro (170-200), dan is het zowaar een aardige koop. De compressie doet in mijn ogen weinig onder t.o.v. de Unique, de afwerking is iets eenvoudiger; dat zie je vooral terug in de zeem (minder speciale zones/stofjes) en de achterkant van de broek. Ook de bretelsconstructie is minder premium en de broek heeft beduidend minder elastiek-zones (bij de pijpen, bretels, achterkant). Maar qua overall fit/feel zijn ze zeer vergelijkbaar.
Het lijkt mij duidelijk welke broek de voorkeur geniet, de volgende bib wordt 'gewoon' een Salopette Dottore X.
Hier dus een welverdiend predicaat: Beste Koop.

Dan het slotstuk van de broeken, de lange variant van de Salopette Dottore X, de: Long L1 X Cycling Salopette. Hier heb ik tot zover het meest in gereden en vind het een geweldige lange broek! Ter vergelijk heb ik deze Look Bibtight Radar en de verschillen zijn duidelijk zichtbaar/voelbaar. Veel meer compressie op de benen, verschillende stoffen/zones in de broekspijpen (achterkant knieën, bovenbenen, kuiten) maar de zeem is weer niet merkbaar beter dan m'n Look broek... Dus je ziet dat het een betere broek is qua constructie, je voelt het ook maar tijdens het rijden verdwijnt dit verschil voor 70%. Totdat je na 2-3 keer fietsen ineens de Look broek weer pakt, dan mis je toch iets! De compressie op de benen, de onverplaatsbare zeem tussen je benen (bij Look beweegt deze makkelijker) en meer van die kleine dingen. Daarbij is de reflectie op deze Salopette erg goed, ze zullen je niet snel over het hoofd zien(!).

Arm-/beenstukkenTot slot nog wat arm-/beenstukken en handschoentjes. Deze laatste bewaar ik voor een aparte post want ze zijn nog onderweg.
De armstukken en beenstukken van WoolF zijn erg goed; fijne elastieken en de stof geeft voldoende warmte bij temperaturen van 7-14 graden. Daarbij ook hier weer verschillende zones/stoffen en alles is pre-shaped - zoals nagenoeg alle kleding van Q36.5 - dat zit gewoon net even wat fijner dan een reguliere rechte/ronde pijp om je poten. Maar grote genade: weer 90 euro(!)... voor een stel beenstukken! Echt even wachten op de uitverkoop, 60 euro vind ik een eerlijke prijs voor deze beenstukken. Met de adviesprijs van de armstukken heb ik minder problemen, deze zijn echter ook prima te vinden voor rond de 30 euro. Ook de armstukken voelen fijn aan, echter, de bovenkant (boven de elleboog) had iets langer gemogen (meer doortrekken richting de schouder). Let daar dus op wanneer je langere armen hebt(!).

Kledingscenarios

Allemaal hartstikke fijn die persoonlijke meningen maar wat trek ik in de praktijk aan? Hier enkele praktijkvoorbeelden:

Van 3 t/m 8 gradenVan 8 t/m 14 gradenVan 14 t/m 18 graden19 graden en hoger is (bijna altijd) kort/kort.

Wanneer je verder nog vragen hebt dan hoor ik dat graag.

* Grin out! :O

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

ik zei toch dat ik gierig was :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
Grin schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 17:17:
Vandaag een iets langere post *kuch, proest* over de recentelijk verkregen Q36.5 kleding.
Mijn referentiekader - i.e. de kleding die ik hiervoor had - was voornamelijk Bioracer clubkleding en enkele goedkope shirtjes/broeken van Bobshop (met een Look Team printje). En met goedkoop bedoel ik 70 euro voor een shirtje en ongeveer hetzelfde voor een koersbroek. Niks bijzonder en dacht er prima mee te fietsen. Was ook wel zo, maar...
Totdat ik vorig jaar enkele 'premium' kledingstukken van Look zelf had gekocht, toen kwam ik d'r achter dat dit toch wel een verschil is met de kleding van Bioracer en Bobshop. Deze 'premium' Look kleding is bijna/vaak een factor twee duurder maar zeker ook een stuk beter; helaas niet twee keer zo goed maar overduidelijk beter. Toen ik daar een collectie van had opgebouwd heb ik veel bestaande/oude kleding in de container gedaan; lang genoeg in gereden.

Maar helaas kon ik maar één Look Radar bibshort bemachtigen en is hij daarna uitverkocht... Omdat ik nu echt overtuigd ben geraakt van goede kleding heb ik besloten om daar dit (voor)jaar prioriteit aan te geven. Echter wilde ik niet alleen Look kleding, dat Monriaan gedoe hangt zelfs mij wel eens de keel uit. Dus ter afwisseling gekozen voor Q36.5.
Waarom? Relatief onbekend, zie er bijna nooit iemand in rijden en qua constructie, gebruikte materialen, look en feel absoluut top!
De eerste koop was een shirtje korte mouw (Seta) en een koersbroek (Unique). Van dat shirtje was ik dusdanig onder de indruk (constructie, materiaal, pasvorm, etc.) dat ik de uitverkoop die toen gaande was scherp in de gaten heb gehouden, en warempel: Futurum had kort daarna een grote uitverkoop van dit merk. Daar heb ik een mooie slag geslagen en ben daarmee uitgekomen op de volgende verzameling. Moet bekennen dat het niet de bedoeling was om zo snel aan deze collectie te werken. Maar als de prijs goed is (40-60% korting t.o.v. de adviesprijs) dan heeft het ook niet veel zin om te wachten, toch? Dus hierbij de uiteraard zeer persoonlijke bevindingen.

OnderkledingVan deze items heb ik een behoorlijk stapel gekocht en ze bevallen gelukkig uitstekend! Houdt je lijf lekker droog en hebben amper binnennaden. Bijzondere constructie middels speciale breimachines, extreem rekbare stof, hier hoef je niet graatmager voor te zijn, ook de ietwat corpulente renners passen waarschijnlijk prima. Ben je groter dan 1.82 @ 78KG, neem dan: L-XL, anders: S-M.
Bij lagere temperaturen kan je ze ook prima combineren, net even dat extra laagje isolatie.
De prijzen van deze items zijn hoog, eigenlijk te hoog. Beter dan Craft? Nee. Maar in de uitverkoop betaal je 25 euro voor Layer 1, 40-50 voor Layer 2 en rond de 60 voor Layer 3. Daarmee zijn ze iets duurder dan Craft, ach, als je toch eenmaal bezig bent. Vooruit dan maar... *zucht* }:|

Bovenkleding korte mouwenDe bovenkleding van Q36.5 bevalt uitstekend, qua pasvorm lijkt het voor mij gemaakt. De gebruikte stoffen en constructie zijn zeker bijzonder, dat zie je met name terug in de Seta en WoolF. Van de Seta heb ik hier een eerste indruk gegeven.

De WoolF is zeker zo apart en eigenlijk mijn favoriete shirt met korte mouw. Ideaal shirt voor de iets frissere dagen, het shirt is niet gevoerd maar aan de binnenkant voorzien van iets wolachtig; de stof heeft daarbij een extreem hoge dichtheid. Is ook best 'zwaar' voor een shirt zonder mouwen. Als je één shirtje van dit merk wilt proberen om te bezien of het iets voor jou is: koop de WoolF korte mouwen. Hier onderscheid Q36.5 zich toch een beetje, niet zozeer qua looks (gewoon zwart), des te meer in constructie en stof.

Bijna hetzelfde enthousiasme heb ik voor het Air Vest, voor wat het weegt/is kan het niet veel wind tegenhouden, zou je denken... Het is qua totaalvolume echt een propje maar reken maar dat dit een goede windstopper is. Reflectie achterkant is ruim voldoende maar had iets royaler gekund.

De overige shirtjes korte mouwen (L1 en Y) zijn minder (niet?) bijzonder, hier zou ik niet het volle pond voor betalen; max rond de 90 euro. Prima shirtjes, goed afgewerkt, mooi in elkaar gezet, fijne stof. Niets meer, niets minder; lekker spul.

Bovenkleding lange mouwenHier springt het Air Insulation Jacket er met kop en schouders bovenuit. Heerlijk warm jack met isolatie op de juiste plek, zie ook mijn post hier. Dit jack stelt mij in staat om met minder bovenkleding te rijden wanneer de temperatuur schommelt tussen de 3 en 8 graden; het scheelt één shirtje. En ondanks de uitstekende isolatie is het toch een flexibel jack; geen dik neopreen über-jack met 0 bewegingsruimte. Alleen te gebruiken tot 10 graden, daarboven wordt hij echt te warm. Let op: extreem getailleerde/ranke pasvorm (vooral de schouders)!

Voor de warmere dagen is er dan de zgn. Hybrid Que X, prima jackje met lange mouwen maar helaas een totaal gestoorde adviesprijs: 220 euro vind ik simpelweg misdadig. Helemaal als je de adviesprijs van z'n warmere broer in ogenschouw neemt (240 euro). Ondanks deze niet te rechtvaardigen adviesprijs ben ik toch positief over het product zelf. Veel verschillende stoffen, speciale gedraaide vlakken op je armen (warme/koude zones), uitstekende kraag(constructie), handige zak op de rechter bovenarm, degelijke constructie, veel reflectiemateriaal. Eigenlijk geen nadelen. Let op: getailleerde/ranke pasvorm!

Het Air Shell Cycling Wind-Jacket is ook een mooie windstopper, rolt lekker op en past eenvoudig in een achterzak. Extreem fijne/hoge kraag(constructie), prima reflectie, opvallend dikke elastieken bij de mouwen en onderrug, stevige rits, kortom: nergens op bezuinigd. De warmere broer van Air Vest. Maar met een adviesprijs van bijna 150 euro mag je ook niets anders verwachten... Pasvorm is aardig relaxed; ook iets stevigere renners kunnen dit dragen.

BroekenEn dan nu de broeken, het huzarenstukje van Q36.5, of zoals die malle Italianen zeggen: Salopette! *Italiaans handgebaar maakt*
Allereerst: wassen wassen wassen en dan nog eens wassen. Pas na 3-4 keer gebruiken en wassen(!) komt de broek/zeem tot leven en is hij ingedragen. Vooral bij de allereerste indruk van de Unique koersbroek was deze duidelijk nog niet ingedragen. Deze broeken hebben dus de nodige opstarttijd, hou daar rekening mee wanneer je een lange rit wilt maken met een nieuwe broek(!). Het staat ook in de handleiding van deze broeken. Ja, er zit idd een boekwerkje bij... :')

Ook hierbij moet ik het (wederom) over de prijs hebben, bijna 350 euro voor een koersbroek is vanzelfsprekend een mensonterende situatie. Ik verwacht binnen afzienbare tijd een verkennend onderzoek van Het Internationaal Strafhof wegens een misdrijf jegens de fietsende menselijkheid.

Oke, de Unique broek... Tsja, wat ga ik hier nu van zeggen. Eerste indruk was overduidelijk: meh. Maar na een aantal keren wassen en dragen is hij steeds beter geworden. Lekkere compressie op de benen, zeem is nu ook prima maar ik blijf met een mentaal prijsverschil zitten van 150 euro (t.o.v. de adviesprijs): 200-230 euro was een reeële prijs geweest voor deze koersbroek. Het is dan wel mijn fijnste bib maar met een hele kleine marge t.o.v. de nummer twee. Wanneer je een aanbieding treft dan zal je eens uitkomen op 240-260 euro (dat heb ik betaald) en dat is nog enigszins te overzien. Dus wanneer je echt eens geld wil verbranden aan een goede broek voor het rijden van de Marmotte (onder de 8 uur) en daarbij niks aan het toeval wil overlaten: prima. Ga dan bijvoorbeeld eens voor de Unique. Doe er een Seta shirtje bij en het zal niet meer aan jouw kleding liggen. Maar behoudens deze uitzonderingssituaties zou ik deze broek links laten liggen. Samengevat: een mooie broek met een prachtige constructie (qua naaiwerk) van ongetwijfeld exotische materialen maar dat rechtvaardigt niet deze (advies)prijs. Jammer maar helaas.

Over hun 'tweede' broek, de Salopette Dottore X, ben ik een stuk positiever. Hier is de prijs/kwaliteit veel beter in balans. Een adviesprijs van ruim 270 euro is nog steeds niet mals maar met een leuke aanbieding komt je snel onder de 200 euro (170-200), dan is het zowaar een aardige koop. De compressie doet in mijn ogen weinig onder t.o.v. de Unique, de afwerking is iets eenvoudiger; dat zie je vooral terug in de zeem (minder speciale zones/stofjes) en de achterkant van de broek. Ook de bretelsconstructie is minder premium en de broek heeft beduidend minder elastiek-zones (bij de pijpen, bretels, achterkant). Maar qua overall fit/feel zijn ze zeer vergelijkbaar.
Het lijkt mij duidelijk welke broek de voorkeur geniet, de volgende bib wordt 'gewoon' een Salopette Dottore X.
Hier dus een welverdiend predicaat: Beste Koop.

Dan het slotstuk van de broeken, de lange variant van de Salopette Dottore X, de: Long L1 X Cycling Salopette. Hier heb ik tot zover het meest in gereden en vind het een geweldige lange broek! Ter vergelijk heb ik deze Look Bibtight Radar en de verschillen zijn duidelijk zichtbaar/voelbaar. Veel meer compressie op de benen, verschillende stoffen/zones in de broekspijpen (achterkant knieën, bovenbenen, kuiten) maar de zeem is weer niet merkbaar beter dan m'n Look broek... Dus je ziet dat het een betere broek is qua constructie, je voelt het ook maar tijdens het rijden verdwijnt dit verschil voor 70%. Totdat je na 2-3 keer fietsen ineens de Look broek weer pakt, dan mis je toch iets! De compressie op de benen, de onverplaatsbare zeem tussen je benen (bij Look beweegt deze makkelijker) en meer van die kleine dingen. Daarbij is de reflectie op deze Salopette erg goed, ze zullen je niet snel over het hoofd zien(!).

Arm-/beenstukkenTot slot nog wat arm-/beenstukken en handschoentjes. Deze laatste bewaar ik voor een aparte post want ze zijn nog onderweg.
De armstukken en beenstukken van WoolF zijn erg goed; fijne elastieken en de stof geeft voldoende warmte bij temperaturen van 7-14 graden. Daarbij ook hier weer verschillende zones/stoffen en alles is pre-shaped - zoals nagenoeg alle kleding van Q36.5 - dat zit gewoon net even wat fijner dan een reguliere rechte/ronde pijp om je poten. Maar grote genade: weer 90 euro(!)... voor een stel beenstukken! Echt even wachten op de uitverkoop, 60 euro vind ik een eerlijke prijs voor deze beenstukken. Met de adviesprijs van de armstukken heb ik minder problemen, deze zijn echter ook prima te vinden voor rond de 30 euro. Ook de armstukken voelen fijn aan, echter, de bovenkant (boven de elleboog) had iets langer gemogen (meer doortrekken richting de schouder). Let daar dus op wanneer je langere armen hebt(!).

Kledingscenarios

Allemaal hartstikke fijn die persoonlijke meningen maar wat trek ik in de praktijk aan? Hier enkele praktijkvoorbeelden:

Van 3 t/m 8 gradenVan 8 t/m 14 gradenVan 14 t/m 18 graden19 graden en hoger is (bijna altijd) kort/kort.

TL;DR

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swedish_Chef
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23:07
25 euro korting op alles bij Futurum bij besteding van tenminste 125 euro.

Gebruik de kortingscode FSH-WOW25 in de winkelwagen en de korting wordt automatisch verrekend. De actie is geldig tot maandag 15 maart 2021, 17:00 uur

Tip: Hun 4 seasons jacket II zit al in een actie, daaroverheen dus nu 25 euro korting. Daarmee komt het op 125 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jlivermore
Door/dankzij de lovende kritieken van @Grin Q36.5 ook eens geprobeerd. Ben in de outlet voor de termica jack gegaan. De 25 euro was de trigger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

De Zilver/Zwart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jlivermore
Gokje gewaagd en voor zilver gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jlivermore schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 11:56:
Gokje gewaagd en voor zilver gegaan.
Denk dat Cipollini jaloers op je is nu!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-04 17:51

Thanks! Mede door jouw beschrijving en ervaring de Insulated Jacket gekocht bij Futurum. Met 25eu extra korting kon ik hem niet laten liggen. :)

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-03 23:59
Als het goed is, wordt deze week mijn mountainbike geleverd en ik ben alvast aan het kijken voor een goede fietsbroek met zeem in, zodat ik afstanden zoals 10 tot 30km kan fietsen zowel in het stad als door het bos.
En wat ik heb gevonden is dat Decathlon fietsbroeken verkoopt vanaf 10,- en bij Bol.com beginnen ze vanaf 50,-.
Ik vroeg mij af wat jullie ervaringen zijn mbt fietsbroeken en welke zullen jullie aanraden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Gewoon 1tje halen bij de dewcathlon om mee te beginnen. Sommige fietsen er hele afstanden op, andere niet, geen reet is hetzelfde om het zo maar is te zeggen.

En..vind je mtb'en echt heel leuk, dan heb je nog ruimschoots de tjid om een duurdere/andere uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

lawkexarib schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:07:
Als het goed is, wordt deze week mijn mountainbike geleverd en ik ben alvast aan het kijken voor een goede fietsbroek met zeem in, zodat ik afstanden zoals 10 tot 30km kan fietsen zowel in het stad als door het bos.
En wat ik heb gevonden is dat Decathlon fietsbroeken verkoopt vanaf 10,- en bij Bol.com beginnen ze vanaf 50,-.
Ik vroeg mij af wat jullie ervaringen zijn mbt fietsbroeken en welke zullen jullie aanraden?
Voor de MTB gebruik ik mijn laatste 2 oude fietsbroeken, dat zadel is redelijk gevoerd en de setup van m'n MTB is toch wat meer op comfort ingeregeld: lage bandendruk (1.4-1.6 Bar) en vering. Ik zou daar inderdaad niet te gek doen met kleding, ook omdat het daar veel harder slijt: modder, aanraking met een tak/struik etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:45
Ik heb de eerste jaren gefietst met de goedkoopste broek van de Decathlon (destijds volgens mij nog niet eens € 10). In het begin alleen met de MTB en daarna ook nog op de racefiets (eerste keer Amstel Gold Race was ook met die Decathlon broek).

Ik zou dus eerst rustig kijken of je het leuk vind en dan rustig oriënteren op een andere broek. En broeken zijn heel persoonlijk. Sommige hoeven niks beters dan het absolute minimum, terwijl voor een ander zelfs het beste nog niet goed genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur23
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 28-04 21:10
Ik gebruik een korte broek van de decathlon. Dacht dat die ongeveer 35 euro koste een paar jaar terug en valt prima. Ik heb ook een lange broek van de decathlon maar dat was de goedkoopste en daar is het schuim nu wel een beetje op, na een half uurtje wordt het voelbaar dun. En zelf zou ik altijd voor een broek met bretels gaan, blijft het zeem goed op zn plek en geen strakke elastiekrand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jlivermore
Smultie schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 13:45:
[...]

Mijn vriendin lachte me keihard uit maar vooral de mouwen waren te kort voor mij.

Helaas gaat de discobal retour 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-03 23:59
Dank allemaal voor jullie input.
Zojuist heb ik een lange fietsbroek gekocht bij Decathlon van het type: Fietsbroek heren RC100 lang zwart.
Volgens de specificatie zit er wel zeem in en dat was een voorwaarde voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Smultie schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 13:45:
[...]

Hij is nu zelfs in de aanbieding:

https://www.futurumshop.n...-zilver-zwart-heren.phtml

Meer q36.5 in de aaanbieding als ik het lijstje mag geloven..

[ Voor 10% gewijzigd door McMiGHtY op 16-03-2021 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-04 18:17
In plaats van de beoogde Castelli La Mitica heb ik afgelopen week de Castelli Ruota besteld (vrijwel vergelijkbaar model van vorig jaar maar net met een mooier ontwerp), verder druk bezig met MP onderhandelingen over een setje bijpassende rode nanoflex armstukken :9

Dit weekend weer aanwezig op de bezorglocatie van het pakketje dus dan eindelijk passen :D
icm met mijn overheurlijke castelli competizione bibs ben ik dan een echte "castelli pauper", dat is dan 1 setje compleet van een merk. Voor andere setjes toch maar naar iets meer bang-for-the-buck merken kijken maar dit is toch wel heel leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
McMiGHtY schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:10:
[...]

Hij is nu zelfs in de aanbieding:

https://www.futurumshop.n...-zilver-zwart-heren.phtml

Meer q36.5 in de aaanbieding als ik het lijstje mag geloven..
De hele discussie begon met de aanbieding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Maar ook met deze deals? Kreeg wat in mn mail, en volgens mij is die nu _nog_ goedkoper.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
McMiGHtY schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:37:
Maar ook met deze deals? Kreeg wat in mn mail, en volgens mij is die nu _nog_ goedkoper.
Geen idee.
Ben persoonlijk wel klaar met de 'deals' van Futurum. Vrijwel altijd alleen maar XXL en XXS wat er nog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
McMiGHtY schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:37:
Ja, hij had zaterdag oid. dezelfde prijs als nu.

Ik heb overigens nu de Air Insulation en Pinstripe gekocht. Beide bevallen mij prima. Pasvorm is goed (maatje groter dan normaal), alleen bij de Air Insulation jacket lijken de schouders een beetje apart te zitten, maar niet vervelend oid.

Prima prijs met deze aanbiedingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Smultie schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:38:
[...]

Geen idee.
Ben persoonlijk wel klaar met de 'deals' van Futurum. Vrijwel altijd alleen maar XXL en XXS wat er nog is.
Heb je dat probleem alleen met Futurumshop O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
mhr-zip schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:47:
[...]

Heb je dat probleem alleen met Futurumshop O-)
Haha, weet ik eigenlijk niet. Bij Futurum valt het me iig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Dan moet je er op tijd bij zijn, ik heb daar echt heel veel kleding goedkoop kunnen bestellen. De Q36.5 aanbiedingen lopen al enkele weken. Dit zijn echt de laatste restjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Smultie schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:51:
[...]

Haha, weet ik eigenlijk niet. Bij Futurum valt het me iig op.
Veel is gewoon "op". Tijdje terug zocht iemand (hier of op fiets.nl) iets van een Gabba of Perfetto, maar die was gewoon niet meer te vinden.

Hopmans (iig in de winkel) en Salden hebben over het algemeen ook veel kleding.
Anders Cyclewear of Van Eyck Sport

Zullen er nog wel meer zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door mhr-zip op 16-03-2021 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Vanochtend eindelijk mijn #teamArmeStudent #teamDecathlon kleding tegen de kou en regen goed kunnen testen.

Handschoenen RR500 van welgeteld 13 euro, perfect droog gehouden en lekker warm. Ook vorige weken al goed warm gehouden.
Sjaal "700" a 9 euries, al vaker gebruikt, hield de waterkoude wind goed tegen, geen last van een koude nek, bleef goed zitten.
Thermoshirt "fietsondershirt training" a 15 euro ook al vaker gebruikt, zit lekker strak en houdt goed warm.
Op aanraden van volgens mij iemand hier het RR500 windjack van 29 euro. Blokkeert goed, wappert alleen wel een beetje aan de armen en schouders maar ik denk dat maat L toch te groot is voor mijn niet al te brede lichaam van 193cm.
En dan heb ik mijn fietsmuts van een hele 7 euro nog niet eens nodig gehad. :'(

En alles lekker zwart dus ook geen gezeur over kleurcombinaties.
Moet zeggen dat ik geen idee heb wat ik nou mis ten opzichte van kleding die een factor 2-5 (?) duurder is? Of ben ik gewoon een gierige Hollander :+

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:36
Ik fietste maandag (7c, feels like 3, 5bft) een hemd aan (wat je onder je overhemd doet) met een sportshirt (Nike ding) onder een wielerjasje. Het hoeft allemaal niet zo luxe hoor.

Ik heb handschoenen van Ali van een paar euro. Meer dan prima

US $4.81 35%OFF | Winter Cycling Gloves With Wrist Support Touch Screen Bicycle Gloves Outdoor Sports Anti-slip Windproof Bike Full Finger Gloves
https://a.aliexpress.com/_vLwfzv

[ Voor 42% gewijzigd door 418O2 op 17-03-2021 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:10
Iemand nog aanraders voor arm/beenstukken? Zoek nog wat extra, hoeft niet perse norain oid te zijn. Bij voorkeur extra lang, veel armstukken vallen net even wat korter vaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
@Stoffa Kreeg net een mailtje dat MAAP een nieuwe Team Bib 4.0 (Evo) gelanceerd heeft. De Team Bib 3.0 is momenteel wel mijn favoriete broek. Niet zo high tech als Assos/Q36.5 en was er toen hij binnenkwam ook iets minder enthousiast over voor de hoge prijs (met bundelkorting nog steeds €165 ofzo), maar na een aantal keer gedragen te hebben is het gewoon een basic bib die heel lekker zit, goede zeem, beste grips, goede lengte en fijne stof, oftewel gewoon mijn favoriet.

De nieuwe 4.0 moet €215,- kosten. Wat een bedragen, maar ik denk dat ik er wel weer eentje wil.

Op dit moment heb ik eigenlijk 3 zomersets, met een 4e van onze nieuwe clubkleding op komst. Alle 3 zijn top, anders heb ik het allang weggedaan:
1) MAAP Team Bib 3.0 + Echo Pro Base jersey
2) Q36.5 Salopette Elite bibs + MAAP Vista Pro Air jersey (jammer genoeg erg korte beenstukken)
3) Lawi Men de Luxe GT+ bibs + jersey (clubkleding, ook erg fijn met dezelfde bib insert als oudere Assos modellen)
4) Bioracer luxe lijn, nieuwe clubkleding

Qua herfstkleding heb ik:
1) Assos Tiburu S7 gevoerde bibs + Assos Tiburu.4 jack
2) Sportful Fiandre NoRain + Assos Habu.5 jack (deze laatste is veruit mijn favoriete kledingstuk)

En als winterkleding:
1) Sportful Total Comfort gevoerde tights + Gore Power 2.0 gevoerd jack

Qua onderkleding:
- Korte shirts van UnderArmour (2x) en Futurum (2x)
- Dunne lang ondershirt van Nike DryFit en UnderArmour
- Gevoerde lange ondershirts van UnderArmour (3x)

Afhankelijk van de temperatuur kies ik vaak de juiste combi van ondershirt + jack. Met een wat dikker ondershirt kun je vaak een wat dunner jack aan, wat mijn voorkeur heeft. Andersom als het guur weer is, maar niet koud, is het vaak handiger een wat dikker jack aan te trekken met dun ondershirt.

Accesoires:
- Assos armstukken/beenstukken
- Assos sokken zomer/herfst/winter
- Assos skull cap
- Torm buff
- Gore Xenon 2.0 handschoenen
- Pro h2o overschoenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
rolandos582 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:49:
Iemand nog aanraders voor arm/beenstukken? Zoek nog wat extra, hoeft niet perse norain oid te zijn. Bij voorkeur extra lang, veel armstukken vallen net even wat korter vaak.
Armstukken zijn wel voor weinig te krijgen, bijv. deze:

https://cyclewear.eu/acce...ano-arm-warmer-black.html
https://cyclewear.eu/acce...rmstukken-all-active.html

Of deze, maar die lijken me op het oog korter uit te vallen:
https://cyclewear.eu/acce...mal-arm-warmer-black.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Hmm wel wat goedkoop, op dit moment staat op lijstje :
- Castelli nano flex
- Sportful thermodrytex
- Assos Assosoires Arm Foil Blackseries
- Gore Wear Arm Warmers - Black

En dan dezelfde beenwarmers, maar even in verdiepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
rolandos582 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:45:
[...]

- Castelli nano flex
- Sportful thermodrytex

Ik ben erg blij met mijn Sportful armwarmers. Beenwarmers heb ik sinds een week maar nog niet getest. Ik ben echter niet zo lang (1.77) en heb qua maat XL. Maar dat komt meer door mijn omvang denk ik.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-04 14:10

DeFeCt

je wéét toch

Vandaag een iets langere post
Geweldig dat je zo de moeite neemt en met veel proza je lofzang brengt. Ik heb laatst ook de stap gezet om het "premium" Q36.5 te proberen en heb de Gregarius Ultra Bibshort gekocht...en eerlijk gezegd vond ik het een aardige deceptie.

De uitpak experience is heel mooi, daar is echt goed over nagedacht. Alleen het karton voelt al premium aan, met spot uv glans lak en al, daarna is de bib ook mooi opgevouwen en de materialen voelen ook mooi aan. Het vliegerstof op de achterkant lijkt wat raar maar zit prima.. maar dan.. een irritant labeltje, halverwege je rug, het irriteert en je moet er erg mee opletten als je het aantrekt dat het precies recht ligt want anders heb je geen fijne rit, hoe verzinnen ze het Heb ik nu de wow ervaring die de verpakking me beloofde? Nee eerlijk gezegd niet, en om heel eerlijk te zijn zit mijn Craft Hale veel lekkerder.. Ik begrijp dat de Gregarius aardig entry level is en dat ik er misschien gewoon nog 100,- extra tegenaan had moeten gooein, maar op basis van deze ervaring wordt mijn volgende bib tot echt weer een Craft.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-04 14:10

DeFeCt

je wéét toch

rolandos582 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:45:
[...]

- Castelli nano flex
- Sportful thermodrytex

Ik heb de nano flex arm en beenwarmers al een paar jaar en ben er nog steeds erg blij mee.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Hehehe thanks @DeFeCt, ook voor jouw ervaringen met deze broek (!).
Ik ben wel fan van dit merk geworden idd maar wel met een duidelijke voorwaarde: alleen bij de juiste prijzen. De reguliere (advies)prijzen weerhouden mij om deze kleding te kopen.
De Unique broek koop ik zeker niet weer, zelfs niet met het gegeven dat het mijn beste fietsbroek is (met een hele kleine marge).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Afgelopen jaar gemerkt dat ik bij langere tochten en een hogere temperatuur last krijg van mijn voeten, schoenen gaan op een gegeven moment behoorlijk knellen tot een moment dat het niet leuk trappen meer is. Nu heb ik op dit moment Shimano schoenen, die vallen naar mijn mening al een beetje smaller en mijn voeten zijn eerder breder. Dus ik wilde eens verder kijken naar fietsschoenen die wellicht iets breder of iets hoger zijn.

Misschien iemand hier met goede ervaring met een schoenmerk dat wat breder valt?

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:51

User

S3

Paitor schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:06:
Afgelopen jaar gemerkt dat ik bij langere tochten en een hogere temperatuur last krijg van mijn voeten, schoenen gaan op een gegeven moment behoorlijk knellen tot een moment dat het niet leuk trappen meer is. Nu heb ik op dit moment Shimano schoenen, die vallen naar mijn mening al een beetje smaller en mijn voeten zijn eerder breder. Dus ik wilde eens verder kijken naar fietsschoenen die wellicht iets breder of iets hoger zijn.

Misschien iemand hier met goede ervaring met een schoenmerk dat wat breder valt?
De brede uitvoering van Shimano schoenen. :+

Ik fiets zelf met de brede variant van de XC701, zit als gegoten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:04

Sherlock

No Shit

Ik heb zelf iets (niet overdreven veel) bredere voeten dan gemiddeld en heb nu schoenen van Spiuk. Die bevallen prima, echter had ik een tijd geleden ook last van mijn voeten. Toen heb ik die "power strap" los gehaald en wat minder strak dicht gedaan. Dat heeft bijzonder goed geholpen.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Is Bikeshoe4u al genoemd? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor

Paitor

Ja, ik dacht nog even wat meningen te verzamelen voordat ik die trial-and-error approach ga hanteren. Nadeel is dat ik nu niet direct de zomerse omstandigheden ga krijgen, dus wordt dan gokken dat de schoenen niet alsnog smal gaan uitvallen in de zomer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorisS
  • Laatst online: 20:08
Paitor schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:52:
[...]

Ja, ik dacht nog even wat meningen te verzamelen voordat ik die trial-and-error approach ga hanteren. Nadeel is dat ik nu niet direct de zomerse omstandigheden ga krijgen, dus wordt dan gokken dat de schoenen niet alsnog smal gaan uitvallen in de zomer :)

...

Zoektocht heb ik ook gehad. Voor brede voeten kwam ik uit op Northwave of Sidi Mega. Northwave waren me nog te strak, maar Sidi Mega was prima. Sidi heeft de naam een italiaans smal schoentje te zijn. De mega versie (niet in ieder model) is prima.

Wat ook helpt is toepassen van een specifieke inlegzool (Currex oid)

JorisS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582

Lake & Northwave. Lake heb je echt in alle soorten en maten, erg tevreden met mijn LAKE CX238.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Ik heb hetzelfde probleem dat mijn Fizik R3's beginnen te knellen als het echt heel warm is (25-30+). Uiteindelijk zijn dat ook maar 10-15 dagen per jaar en dan is het al veel.

Dat Northwaves zo breed vallen is een beetje word-of-mouth, maar vond ik in de praktijk behoorlijk tegenvallen? Dan heb ik nog niet eens zulke hele brede voeten, dus over het algemeen passen ze me wel, maar ik vind ze standaard niet breder dan Fizik of Shimano. Het is eerder dat de rest gewoon erg smal is.

Lake is als enige wel een uitzondering. Die hebben 3 verschillende types schoenen en dan ook nog eens 3 verschillende breedte maten van iedere schoen. In totaal dus zo'n 9 verschillende breedtes en daarmee ook voor ieder wat wils. Nadeeltje: Prijzen vanaf zo'n €200.

Ik zou idd eerst nog eens kijken bij Fizik, Nortwave, Shimano (desnoods de wide versie) en de Sidi Mega's die hier genoemd worden. Sowieso altijd passen met je eigen inlegzolen, anders blijf je zoeken tot je een ons weegt.

[ Voor 4% gewijzigd door Ypuh op 18-03-2021 16:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Volgens mij is Specialized ook voor bredere voeten, ik zit daar in ieder geval niet lekker in.
* Grin zweert bij Sidi maar wil dit jaar nog wel eens langs Bikeshoe4u...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:26
Heeft er hier iemand ervaring met ...... bikeshoe4u? Ik hoor er veel goeds over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ypuh schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:35:
@Stoffa Kreeg net een mailtje dat MAAP een nieuwe Team Bib 4.0 (Evo) gelanceerd heeft. De Team Bib 3.0 is momenteel wel mijn favoriete broek. Niet zo high tech als Assos/Q36.5 en was er toen hij binnenkwam ook iets minder enthousiast over voor de hoge prijs (met bundelkorting nog steeds €165 ofzo), maar na een aantal keer gedragen te hebben is het gewoon een basic bib die heel lekker zit, goede zeem, beste grips, goede lengte en fijne stof, oftewel gewoon mijn favoriet.

De nieuwe 4.0 moet €215,- kosten. Wat een bedragen, maar ik denk dat ik er wel weer eentje wil.

Op dit moment heb ik eigenlijk 3 zomersets, met een 4e van onze nieuwe clubkleding op komst. Alle 3 zijn top, anders heb ik het allang weggedaan:
1) MAAP Team Bib 3.0 + Echo Pro Base jersey
2) Q36.5 Salopette Elite bibs + MAAP Vista Pro Air jersey (jammer genoeg erg korte beenstukken)
3) Lawi Men de Luxe GT+ bibs + jersey (clubkleding, ook erg fijn met dezelfde bib insert als oudere Assos modellen)
4) Bioracer luxe lijn, nieuwe clubkleding

Qua herfstkleding heb ik:
1) Assos Tiburu S7 gevoerde bibs + Assos Tiburu.4 jack
2) Sportful Fiandre NoRain + Assos Habu.5 jack (deze laatste is veruit mijn favoriete kledingstuk)

En als winterkleding:
1) Sportful Total Comfort gevoerde tights + Gore Power 2.0 gevoerd jack

Qua onderkleding:
- Korte shirts van UnderArmour (2x) en Futurum (2x)
- Dunne lang ondershirt van Nike DryFit en UnderArmour
- Gevoerde lange ondershirts van UnderArmour (3x)

Afhankelijk van de temperatuur kies ik vaak de juiste combi van ondershirt + jack. Met een wat dikker ondershirt kun je vaak een wat dunner jack aan, wat mijn voorkeur heeft. Andersom als het guur weer is, maar niet koud, is het vaak handiger een wat dikker jack aan te trekken met dun ondershirt.

Accesoires:
- Assos armstukken/beenstukken
- Assos sokken zomer/herfst/winter
- Assos skull cap
- Torm buff
- Gore Xenon 2.0 handschoenen
- Pro h2o overschoenen
Hoe valt assos qua maat?
Mille GT setje of ASSOS EQUIPE RS S9 + ASSOS EQUIPE RS AERO FIETSSHIRT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
rolandos582 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 20:55:
[...]

Hoe valt assos qua maat?
Mille GT setje of ASSOS EQUIPE RS S9 + ASSOS EQUIPE RS AERO FIETSSHIRT
In vergelijking waar mee? Qua fietskleding redelijk normaal. Niet zo krap als Italiaanse kleding en een maatje groter dan mijn normale dagelijkse kleding. Over het algemeen is Assos wel gericht op de Noord-West Europese man en niet die iele Italiaantjes of Grin.

Ik ben 1.86 en 78-80kg en heb bij Assos meestal een L. Sommige kleding die ik heb zijn nog XL en dat zit vrij ruim maar nog niet losjes. Volgens de maattabel moet ik een M hebben en ook al past dat wel, dan voel ik me aardig fijngeknepen.

Ligt ook een beetje aan de lijn die je kies. De RS S9 is de racelijn en valt krapper dan de Mille lijn. Bij de race lijn wil je ook dat het super strak zit, anders staat en zit het net niet mooi (lees: niet voor mannen met een bierbuik en lovehandles).

[ Voor 5% gewijzigd door Ypuh op 18-03-2021 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
D.deJong schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 20:25:
Heeft er hier iemand ervaring met ...... bikeshoe4u? Ik hoor er veel goeds over.
Ja.

Als je last van je voeten hebt, zou ik adviseren hierheen te gaan. Weet je zeker dat je tevreden naar huis gaat.
Het was voor mij ook 1,5 uur rijden, maar iedere km waard (en gelijk even gecombineerd met stop in Utrecht). Links rechts andere maat? Geen probleem. Breedte maten, halve schoenmaten, zooltjes. Alles perfect aangemeten.

Iedereen heeft hier geld over om met het beste van het beste materiaal te rijden, maar geen last meer van mijn voeten is mij meer waard dan mijn upgrade van 105 naar DI2 (al heeft dat laatste helaas wel iets meer gekost :+ ).

Je kan ook dichterbij huis iets gaan proberen, maar als dat een half bakken resultaat oplevert kost het je meer geld en meer tijd.

@Grin als je nu geen last van je voeten hebt, waarom zou je dan gaan?
@Paitor stop met tobben met schoenen maak een afspraak bij bikeshoe4u, knal een podcast aan, rijdt erheen ook al is het ver, hoe vaak koop je nu nieuwe schoenen? Laat je adviseren en je gaat tevreden naar huis. Of blijf zelf hobby-bobben, your choice.
Grin schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:00:
Volgens mij is Specialized ook voor bredere voeten
Lake is voor brede voeten.
Sommige andere merken hebben modellen die iets breder vallen dan de standaard smalle Italiaanse raceschoen snit. Dat is in mijn ogen iets anders dan brede voeten 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door mhr-zip op 19-03-2021 08:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paitor

Paitor

mhr-zip schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:11:
[...]

Ja.

Als je last van je voeten hebt, zou ik adviseren hierheen te gaan. Weet je zeker dat je tevreden naar huis gaat.
Het was voor mij ook 1,5 uur rijden, maar iedere km waard (en gelijk even gecombineerd met stop in Utrecht). Links rechts andere maat? Geen probleem. Breedte maten, halve schoenmaten, zooltjes. Alles perfect aangemeten.

Iedereen heeft hier geld over om met het beste van het beste materiaal te rijden, maar geen last meer van mijn voeten is mij meer waard dan mijn upgrade van 105 naar DI2 (al heeft dat laatste helaas wel iets meer gekost :+ ).

Je kan ook dichterbij huis iets gaan proberen, maar als dat een half bakken resultaat oplevert kost het je meer geld en meer tijd.

@Paitor stop met tobben met schoenen maak een afspraak bij bikeshoe4u, knal een podcast aan, rijdt erheen ook al is het ver, hoe vaak koop je nu nieuwe schoenen? Laat je adviseren en je gaat tevreden naar huis. Of blijf zelf hobby-bobben, your choice.
Thanks all :) Ik heb duidelijk hierboven e.e.a. verkeerd begrepen. Dacht dat bikeshoe4u de volgende dozenschuiver was...

Nijkerk is prima te doen vanuit Utrecht en ik zat daarnaast ook al serieus te denken over een keer een bikefitting te doen. Dat moet prima te combineren zijn met een shoefitting :)

Tot vorig seizoen deed ik 1-2 ritjes per week, van gemiddeld 1 uur het stuk. Met een 5-10x p.j. uitschieter naar de Amstel Gold, Elfstedentocht, of een keer een 100+km tochtje. Er staat 8000 KM op strava sinds 2013. Nu net een Zwift trainingplan gestart en heb dit kalenderjaar al ruim 1000km gemaakt, wat natuurlijk niets is voor de kmvreters hier, maar voor mij toch 2-3x meer dan een normaal jaar. En met zo'n 4-5 uur per week op de fiets denk ik wel dat het goed is om even kritisch naar houding en materiaal te kijken, om (overbelasting)blessures te voorkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

mhr-zip schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:11:
[...]
[...]
Na drie jaar eens een paar andere schoenen? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Grin schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:55:
[...]

Na drie jaar eens een paar andere schoenen? O-)
Als je geen last heb bestel je bij Futurumshop een paar in de opruiming...

Maar ik zou jouw ook wel met een paar custom-made schoenen rijden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

mhr-zip schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:57:
[...]

Als je geen last heb bestel je bij Futurumshop een paar in de opruiming...

Maar ik zou jouw ook wel met een paar custom-made schoenen rijden...
Ik hoef hier op dit forum steeds minder toe te lichten, we gaan de goede kant op. ;) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Grin schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:58:
[...]

Ik hoef hier op dit forum steeds minder toe te lichten, we gaan de goede kant op. ;) :+
Hond van Pavlov

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Mooie Mondriaantjes voor jou, @Grin ? :P

Afbeeldingslocatie: https://i.shgcdn.com/167b3c40-0da5-4c50-86f5-288270c29ce9/-/format/auto/-/preview/3000x3000/-/quality/lighter/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rolandos582
Heb het volgende besteld :
- Assos Mille GT koersbroek met bretels
- Assos Mille GT Summer c2 wielershirt korte mouw
- Assos Mille GT wielervest mouwloos
- Assos Leg Foil beenstukken
- Assos Arm Foil armstukken

Ook de Assos Equipe RS S9 koersbroek met bretels staat nog op mijn lijstje om te proberen.
Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:36
rolandos582 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:31:
Heb het volgende besteld :
- Assos Mille GT koersbroek met bretels
- Assos Mille GT Summer c2 wielershirt korte mouw
- Assos Mille GT wielervest mouwloos
- Assos Leg Foil beenstukken
- Assos Arm Foil armstukken

Ook de Assos Equipe RS S9 koersbroek met bretels staat nog op mijn lijstje om te proberen.
Ben benieuwd!
Ben benieuwd naar het shirtje +vest, zit daar ook naar te kijken. Hoor graag wat je er van vindt.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jspr
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Ik wilde er ook een 2e setje Assos bij en heb de nieuwe Mille GTS broek en zomer jersey gekocht (in het zwart uitereerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-04 20:28
Ben benieuwd of er nou echt zoveel verandering in de gts zit tov de mille gt. Prijs is flink stuk hoger daarvan.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
jspr schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:25:
Ik wilde er ook een 2e setje Assos bij en heb de nieuwe Mille GTS broek en zomer jersey gekocht (in het zwart uitereerd).
Wordt het al bijna tijd voor een intervention?

En doet Assos ook net als Look aan loyalty rewards?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Michaelg schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:00:
Ben benieuwd of er nou echt zoveel verandering in de gts zit tov de mille gt. Prijs is flink stuk hoger daarvan.
Ik kan het je niet zeggen, ik heb enkel een S9 nu van Assos
Ypuh schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:03:
[...]

Wordt het al bijna tijd voor een intervention?

En doet Assos ook net als Look aan loyalty rewards?
Intervention?

[ Voor 82% gewijzigd door jspr op 19-03-2021 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Michaelg schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:00:
Ik denk het nog wel. Waar de Mille geenzins slecht is, is het wel duidelijk de instaplijn. Verder is alles relatief natuurlijk, 2-3x zo duur is misschien 10-20% 'beter'.

Zo heel snel op het eerste oog is de GTS lijn meer on par met de RS S9, maar zal deze qua fit afwijken (Mille voor normale mensen, RS S9 als echte racelijn). Ik ben zelf ook niet de aller dunste en de racelijn is mooi, maar voor dagelijks gebruik kies ik wel iets anders. Wat dat betreft geen verrassing als ze met de Mille GTS wel de kwaliteit/afwerking/stoffen van het hoogste niveau gebruiken, maar niet de fit. Voorheen deden ze dit met de Cento kleding ook.

Als ik nu op Cento collection klik zie ik alleen nog de Cento Evo bibs die al vrij oud zijn. Heb de Cento jerseys ook al met 50% korting voorbij zien komen, dus denk dat deze lijn er uit gaat en Mille GTS de natuurlijke opvolger is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Dat we als vriendelijke forumleden vriendelijk doch dringend vertellen dat je iets rustiger aan moet doen met inkopen.

Iets wat we wekelijks met @Ypuh doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
mhr-zip schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 17:08:
[...]

Dat we als vriendelijke forumleden vriendelijk doch dringend vertellen dat je iets rustiger aan moet doen met inkopen.

Iets wat we wekelijks met @Ypuh doen.
Wel met @Ypuh maar niet met @Grin ? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Heb je een punt. Maar ik hoor @Grin nooit klagen over dure huizen.

Nu zullen de huizen in Groningen misschien ook wel iets goedkoper zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ypuh
@Grin is een lost cause

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
mhr-zip schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 17:25:
[...]

Heb je een punt. Maar ik hoor @Grin nooit klagen over dure huizen.

Nu zullen de huizen in Groningen misschien ook wel iets goedkoper zijn.
Hij heeft vandaag wel nieuwe handschoenen besteld en nog wat andere spul. Binnenkort komt er wel een shoplog/review aan O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@mhr-zip In de provincie is het idd goedkoper maar vergis je niet, hier in de stad is het de laatste jaren ook schreeuwend duur geworden. De stad Groningen doet weinig (niets?) onder voor de randstad...

Maar idd, Ik wacht op een tweetal shirtjes en een paar nieuwe handschoenen (zwart).
Vooral die laatste ben ik erg nieuwsgierig naar, is de opvolger van de Roeckl Alpha; ik heb hoge verwachtingen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Grin schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 17:46:
@mhr-zip In de provincie is het idd goedkoper maar vergis je niet, hier in de stad is het de laatste jaren ook schreeuwend duur geworden. De stad Groningen doet weinig (niets?) onder voor de randstad...

Maar idd, Ik wacht op een tweetal shirtjes en een paar nieuwe handschoenen (zwart).
Vooral die laatste ben ik erg nieuwsgierig naar, is de opvolger van de Roeckl Alpha; ik heb hoge verwachtingen...
Hou ook al jaren de Groninger huizenmarkt in de gaten. Er zijn voor mij maar 2 plekken waar ik een huis kopen wil, Groningen stad of waar ik nu woon. Op dit moment ben je beter af in de Randstad (m.u.v. Utrecht). Groningen is booming.

[ Voor 6% gewijzigd door Ypuh op 19-03-2021 20:34 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 60 Laatste