Acties:
  • +3Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:28

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Mad-Matt schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:37:
@Angeloonie het lijkt mij wel leuk om een poll aan de topicopening toe te voegen om te kijken wie met welke class gaat beginnen nu de meeste de beta hebben geprobeerd.

Als meerdere dit leuk vinden, zou jij dat toe willen voegen? (Ben stiekem wel benieuwd wat iedereen gaat doen)

Persoonlijk twijfel ik nog heel erg tussen Sorcerer en Necromancer. Sorcerer is altijd mijn standaard go-to. Maar de Necro is toch ook wel erg leuk en met die skellies heb ik ook een buffer tegen damage.
U vraagt, wij draaien! Poll in de TS: (klik voor link naar TS)
Poll: Welke class ga jij straks in juni mee starten?
Barbarian
Druid
Necromancer
Rogue
Sorcerer
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=405435&layout=6&sort=org

[Voor 53% gewijzigd door Angeloonie op 28-03-2023 12:05]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:38
To easy schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:43:
Zijn de 5 beta classes de 5 die in de full game zitten? Of gaan er meer bij komen? Persoonlijk ben ik benieuwd naar weer een Templar clas.
Op basis van items zoals targes etc ingame, zou het me verbazen als er geen templar/paladin etc komt.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:34
Ik ga wel de Witchdocter missen, is toch echt mijn main class in D3 geweest.

Wat ik verder ook wel miste in de demo waren al die kleine lore tidbits, bijvoorbeeld de beastiary als je een monster voor het eerst killde, of de lore tomes die je overal verspreid door de acts kon vinden.

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:50

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Angeloonie schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:57:
[...]

Barbarian
Druid
Necromancer
Rogue
Sorcerer
Tussenstand:
[Afbeelding]
held! _/-\o_

Ik had verwacht dat nagenoeg iedereen voor de Necro of Sorc gaan, maar dat valt reuze mee.

D3 Profile D3 XP Ladder

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-06 16:28
Ben nog heel erg aan het twijfelen tussen Druid en rogue, vrijdagavond even druid gespeeld maar na lvl 4 liep die vast en verder geen tijd meer gehad helaas. moet maar even youtuben denk ik haha

• alexhooven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:02
Mad-Matt schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:37:
@Angeloonie het lijkt mij wel leuk om een poll aan de topicopening toe te voegen om te kijken wie met welke class gaat beginnen nu de meeste de beta hebben geprobeerd.

Als meerdere dit leuk vinden, zou jij dat toe willen voegen? (Ben stiekem wel benieuwd wat iedereen gaat doen)

Persoonlijk twijfel ik nog heel erg tussen Sorcerer en Necromancer. Sorcerer is altijd mijn standaard go-to. Maar de Necro is toch ook wel erg leuk en met die skellies heb ik ook een buffer tegen damage.
Ook wel benieuwd of mensen deze game überhaupt zien zitten. Of teleurgesteld zijn na de beta. Ik ben juist meer hyped, maar online lees is tegenstrijdige berichten. Ik zit ook helemaal niet zo diep in de ARPG, maar mensen die POE gewend zijn vinden Diablo kleuter werk.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro. iPhone 14 Pro

Acties:
  • +2Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:11

OMD

Mand!

alexhooven schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:26:
[...]

Ook wel benieuwd of mensen deze game überhaupt zien zitten. Of teleurgesteld zijn na de beta. Ik ben juist meer hyped, maar online lees is tegenstrijdige berichten. Ik zit ook helemaal niet zo diep in de ARPG, maar mensen die POE gewend zijn vinden Diablo kleuter werk.
Daarom is de community van POE ook giftig. Ze vinden alles superieur. Voor meer casual gaming in de ARPG wereld is Diablo de veel betere keus. Wil je meer diepgang in 7 miljard skills combineren en weet ik het wat, dan ga je lekker POE spelen.

Diablo 4 maakt in mijn ogen een hoop verbeteringen waar ten opzichte van D3. We hebben even kunnen proeven en ik ben er heilig van overtuigd dat Blizzard wat met de feedback doet over de classes e.d. We denken ook alles te weten nadat we de characters tot level 25 hebben geleveld.

Voor mij is D4 een positieve verrassing en sure, er zijn zeker verbeteringen wenselijk maar ik denk dat dit met elke game zo is.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-06 10:58
[...]

Ik zou zelf graag ook last epoch willen spelen maar heb geen goede pc. Ze hebben zelf aangegeven dat er wel een verlanglijstje is waar een console release ook op staat maar dat nog geen prio heeft icm het kleine team. Ik heb last epoch al wel een paar keer gespeeld en voelt net als Diablo een goede middenweg. Poe is me veel en veel te geleerd en die skillbos van ze die amper te respeccen is gaat me veel te ver.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-06 12:57
Dennism schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 12:01:
Ik ga wel de Witchdocter missen, is toch echt mijn main class in D3 geweest.

Wat ik verder ook wel miste in de demo waren al die kleine lore tidbits, bijvoorbeeld de beastiary als je een monster voor het eerst killde, of de lore tomes die je overal verspreid door de acts kon vinden.
Hier hetzelfde. Een regen van kikkers en een muur van zombies bleef altijd leuk om naar te kijken.
Maar uiteindelijk spelen we natuurlijk allemaal alleen om de cow level te bereiken, de rest is bijzaak.

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
LZ86 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 05:03:
[...]

Yup, en de matig performende classes nog slechter. Ik vraag me ernstig af hoe ze de balancing voor ogen hebben. Met de huidige verhoudingen gaat iedereen natuurlijk necro of sorc.
Sommige classes hebben ook nog niet alle specializations actief, de Barb Expertise wordt beter na mate je meer wapens vol heb. De barb scaled ook beter omdat je 2x 2Handers heb die 100% meer legendary effect heeft. Verwachting is dat de Barb toch echt wel een DPS powerhouse gaat zijn in end-game. Alleen survivability is een ding, maar denk niet dat de barb veel buffs nodig heeft.

De Druid heeft geen specialization actief in Beta (de spirit offerings o.i.d.) en ik heb dus geen idee hoe veel dit gaat schelen voor de druid in damage/survivability. Neemt niet weg dat de druid wel wat buffs kan gebruiken. Voornamelijk in de spirit regeneration, ik kreeg dus amper spirit tijdens boss fights omdat je vee laan het kiten ben en weinig sustain.

Denk daarrom ook persoonlijk dat de Barb niet heel veel buffs nodig heeft (of wellicht helemaal geen), de druid daarintegen heeft wel wat buffs nodig afhankelijk hoe sterk die offerings gaat zijn, voornamelijk in de spirit regeneration anders hou niemand de early game vol.

Van alle melee is de rogue op het moment de beste in beta, qua survivability en damage doen ze het goed verwacht wel dat de barb de rogue outscaled qua damage..

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

[...]

U vraagt, wij draaien! Poll in de TS:
Tussenstand:
[Afbeelding]
Grappig. verbaasd me toch wel dat druid nog zo hoog staat dan :D Ik ga zelf ook voor druid maar toch. ben normaliter graag een underdog :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Derr_Hans
  • Niet online
Ricmaniac schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 14:05:
[...]

Grappig. verbaasd me toch wel dat druid nog zo hoog staat dan :D Ik ga zelf ook voor druid maar toch. ben normaliter graag een underdog :P
Persoonlijk de Rogue, maar de lightning storm Druid was wel fun om te spelen al kreeg ik de Den Mother boss in Lights Chapel dungeon niet dood. Mits de buffs voornamelijk qua spirit regen er komen kan dit zeker een de eerste alt char zijn.

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

• Finraziel
  • Laatst online: 21:47
Ricmaniac schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 14:05:
[...]

Ik verbaas me nog steeds hoe anders ervaringen kunnen zijn aangezien ik bosses meestal gewoon facetankte met mijn Druid (rond lvl 20). Maar goed, dat was met die skill met ingebouwde healing, met de andere core skills heb je dat niet... Maar daarmee kun je de Druid zelfs weer volledig ranged maken als je wil, heb ook even wind shear (geloof ik dat hij heet, de ranged generator) gebruikt en die genereerde ook best vlot spirit imho. Maar ja zo makkelijk als Sorc die in een paar seconden weer een volle bak mana heeft zonder iets te doen wordt het niet inderdaad.
Maar ik ga zelf voor de ervaring, niet voor zo snel mogelijk het einde behalen, vooral omdat ik endgame meestal snel saai vind worden.
Maar alleen alle classes al een keer naar max level spelen gaat me waarschijnlijk genoeg tijd kosten dat het de prijs van de game eigenlijk al waard is :)

Gamertag: FinrazielNL

• Kaasje123
[...]

Barbarian
Druid
Necromancer
Rogue
Sorcerer
Tussenstand:
[Afbeelding]
Zelf necromancer gekozen. Niet omdat die zo sterk waren tijdens deze beta maar omdat ik die altijd al de tofste class heb gevonden en ik van petbuilds hou. Rogue met bow vond ik ook erg tof overigens.

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-06 18:23
Finraziel schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 14:16:
[...]

Ik verbaas me nog steeds hoe anders ervaringen kunnen zijn aangezien ik bosses meestal gewoon facetankte met mijn Druid (rond lvl 20). Maar goed, dat was met die skill met ingebouwde healing, met de andere core skills heb je dat niet... Maar daarmee kun je de Druid zelfs weer volledig ranged maken als je wil, heb ook even wind shear (geloof ik dat hij heet, de ranged generator) gebruikt en die genereerde ook best vlot spirit imho. Maar ja zo makkelijk als Sorc die in een paar seconden weer een volle bak mana heeft zonder iets te doen wordt het niet inderdaad.
Maar ik ga zelf voor de ervaring, niet voor zo snel mogelijk het einde behalen, vooral omdat ik endgame meestal snel saai vind worden.
Maar alleen alle classes al een keer naar max level spelen gaat me waarschijnlijk genoeg tijd kosten dat het de prijs van de game eigenlijk al waard is :)
Ik heb me niet echt verdiept in builds maar wilden gewoon lekker spelen en ervaren hoe deze ging bevallen.
Maar mijn Druid 21 uiteindelijk sloeg nog geen deuk in een pakje boter, ik had de grootste moeite met Bosses.

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:37
Derr_Hans schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 14:10:
[...]

Persoonlijk de Rogue, maar de lightning storm Druid was wel fun om te spelen al kreeg ik de Den Mother boss in Lights Chapel dungeon niet dood. Mits de buffs voornamelijk qua spirit regen er komen kan dit zeker een de eerste alt char zijn.
Ja je hebt wel ook nog een single target spell nodig om goed door high health enemies heen te komen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OMD

OMD

Mand!

Kaasje123 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 14:02:
[...]

Ik zou zelf graag ook last epoch willen spelen maar heb geen goede pc. Ze hebben zelf aangegeven dat er wel een verlanglijstje is waar een console release ook op staat maar dat nog geen prio heeft icm het kleine team. Ik heb last epoch al wel een paar keer gespeeld en voelt net als Diablo een goede middenweg. Poe is me veel en veel te geleerd en die skillbos van ze die amper te respeccen is gaat me veel te ver.
Nog nooit van Last Epoch gehoord. Ziet er top uit, ga ik even proberen :9

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eehbiertje
  • Laatst online: 00:09
OMD schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 14:57:
[...]

Nog nooit van Last Epoch gehoord. Ziet er top uit, ga ik even proberen :9
Ik ook niet ziet er wel tof uit inderdaad.
Tijd lang Lost ark gespeeld (wil je story en wat te doen hebben dan is dat de game die je moet hebben)
het is een MMO a la diablo met behoorlijke moeilijkheidsgraad. op den duur werd het mij een beetje teveel van een 2e baan. maar echt enorm tof. https://www.youtube.com/watch?v=6TJMJsFeflU

blijf beetje in dubio.. ben er al wel achter ik ga D4 gewoon weer spelen.
het hele gamepass verhaal enz afwachtende.. Iets zegt mij dat als de deal rond is er dingen gaan veranderen (tenzij er bepaalde restricties schriftelijk vastgelegd worden natuurlijk) want het is natuurlijk wel weer een trekker voor GP.

Qua 4 day early acces.. ik ken die grappen hartstikke leuk maar iedereen betaald extra en dan zitten ze weer met overcapaciteit op de servers.. of de rubberbanding / lag van nu.

zoals hierboven al gezegd.. de stukken over balans heb ik ook al gezien/gehoord. denk dat er wel een kern van waarheid in zit. diablo blijft toch bepaalde builds / combo's proberen.

Dan ben je afhankelijk van de samenhang van de skills en natuurlijk enorm van de items. samen kunnen skills goed zijn maar met bepaalde items of stats kunnen ze weer slecht zijn.

al met al is het racen naar eind lvl en dan zsm gearen in de rifts. en op een alt later wel een x rustig de cutscenes bekijken en de story doen.

[Voor 7% gewijzigd door eehbiertje op 28-03-2023 15:32]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vagax
  • Laatst online: 04-06 10:50

Vagax

Hehe

eehbiertje schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 15:29:
[...]
het hele gamepass verhaal enz afwachtende.. Iets zegt mij dat als de deal rond is er dingen gaan veranderen (tenzij er bepaalde restricties schriftelijk vastgelegd worden natuurlijk) want het is natuurlijk wel weer een trekker voor GP.
Al komt de deal rond, er zijn geen plannen om Diablo 4 op game pass te zetten. En dat terzijde is de deal nog altijd best ver weg om rond te komen.

In ander nieuws, we zijn exact 66.6 dagen verwijderd van de Diablo 4 release })

[Voor 8% gewijzigd door Vagax op 28-03-2023 16:18]

Hoe heet de man die naast Superman woont? ... Buurman

• eehbiertje
  • Laatst online: 00:09
ja zoals ik zeg heb mijn twijfels. ze zitten op het moment met een scenario waarbij alles wat ze zeggen tegen hun gebruikt kan worden. net als wow die zie ik ook gewoon op de gamepass verschijnen als het zover is bijv.

buiten dat om. Wacht mooi af. de pre-order geeft je dan wel

Light Bearer Mount, Inarius Wings and Inarius Muloc Pet

als extra's.. maar 1 dag van te voren is ook een pre-order 8)7

• Vagax

Vagax

Hehe

eehbiertje schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 15:45:
[...]

ja zoals ik zeg heb mijn twijfels. ze zitten op het moment met een scenario waarbij alles wat ze zeggen tegen hun gebruikt kan worden. net als wow die zie ik ook gewoon op de gamepass verschijnen als het zover is bijv.

buiten dat om. Wacht mooi af. de pre-order geeft je dan wel

Light Bearer Mount, Inarius Wings and Inarius Muloc Pet

als extra's.. maar 1 dag van te voren is ook een pre-order 8)7
Dat dus, je kan altijd een dag van tevoren pre-orderen, krijg je exact hetzelfde als dan dat je nu pre ordered :)

Ik geloof inderdaad dat ze bijvoorbeeld WoW (subscription) enzo er op zetten maar niet de aller nieuwste CoD/Diablo/WoW expansion

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:35
Vagax schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 15:41:
[...]

Al komt de deal rond, er zijn geen plannen om Diablo 4 op game pass te zetten. En dat terzijde is de deal nog altijd best ver weg om rond te komen.

In ander nieuws, we zijn exact 666 dagen verwijderd van de Diablo 4 release })
66 dagen zeker? Anders moeten we nog even :+

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Zethiel schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 16:06:
[...]

66 dagen zeker? Anders moeten we nog even :+
Na het opnieuw lezen van de tweet was ik een puntje vergeten 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:38
Tja, het enige waar ik nu nog aan kan denken wat betreft Diablo 4. Het lange wachten is begonnen :P.

YouTube: ... and now we wait !

• Robbaman
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-06 16:00
[...]

Ik zag gisteren een video van Force Gaming die het naar mijn idee goed verwoordde. Hij stelde dat je bij Blizzard games vaker ziet dat de echte hardcore spelers (terechte) kritiek hebben dat de games te simpel/dumbed down zijn, maar dat dit juist onderdeel is van de strategie van Blizzard.

Hetzelfde zag je bij de release van World of Warcraft bijvoorbeeld. De graphics waren cartoony, de diepgang was veel minder dan bijvoorbeeld Everquest (of hoe die game ook alweer heettte), maar daardoor was WoW wel veeeeel toegankelijker dan de concurrenten van die tijd.

Hetzelfde zie je nu ook weer bij Diablo. PoE heeft overduidelijk veel meer diepgang op veel vlakken, maar PoE heeft (mede daardoor) ook een max concurrent players van zo'n 150.000. Diablo weet door de keuzes die ze maken gewoon veel meer spelers aan te spreken.

Is dat perse slecht? Ik vind persoonlijk van niet, het is gewoon een keuze. Als die keuze je niet bevalt, dan kan het zijn dat een andere game beter past.
Ik krijg nu ook zin om een andere ARPG te checken door de beta. Diablo 4 duurt nog 2 maanden en er is nog niet genoeg bekend voor mij om te besluiten dat ik de volle mep ga betalen. Eens kijken wat Last Epoch is.
PoE lijkt mij too much.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Robbaman
Deltos schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 16:57:
Ik krijg nu ook zin om een andere ARPG te checken door de beta. Diablo 4 duurt nog 2 maanden en er is nog niet genoeg bekend voor mij om te besluiten dat ik de volle mep ga betalen. Eens kijken wat Last Epoch is.
PoE lijkt mij too much.
Heb je er al aan gedacht om 'gewoon' Diablo 2 of 3 te proberen? Krijg je ook meteen wat mee van de lore.

• Finraziel
Vagax schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 15:41:
[...]

In ander nieuws, we zijn exact 66.6 dagen verwijderd van de Diablo 4 release })
Als er wel plannen toe zijn dan zijn dat plannen van Microsoft en niet van Blizzard (waar die tweeter van is)... Dus dit zegt niet zo veel.
Maar als het komt dan zal het inderdaad wel even duren nog. Ik ben zelf niet van plan om er op te wachten.

• Finraziel
ErwinJ schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 14:44:
[...]

Ik heb me niet echt verdiept in builds maar wilden gewoon lekker spelen en ervaren hoe deze ging bevallen.
Maar mijn Druid 21 uiteindelijk sloeg nog geen deuk in een pakje boter, ik had de grootste moeite met Bosses.
Dat ik ook niet, ik heb alleen gewoon skills uitgeprobeerd. Maar ik heb niet online gezocht naar builds of zo en ook mijn equip was gewoon wat ik toevallig vond. Had wel wat meer legendaries toen ik eenmaal uitvond wat je met die obols moest doen maar eigenlijk niks wat echt goed werkte met mijn build (wel bv wat 'on crit' spul maar met zo'n 8% crit kans heeft dat niet echt veel invloed).

Het issue wat jij beschrijft had ik wel in het begin met mijn ranged Rogue... Die deed te weinig schade en op een gegeven moment waren mijn health pots op en ging ik dood. Maar ook daar, beetje gaan experimenteren met skills, geconcludeerd dat poison super was en opeens ging alles veel beter.

Robbaman schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 17:04:
[...]

Heb je er al aan gedacht om 'gewoon' Diablo 2 of 3 te proberen? Krijg je ook meteen wat mee van de lore.
Deeltje 3 veel gespeeld en geen zin meer om een ouder deel te spelen. Lore boeit mij verder ook niet. :)
Mijn grinden naar loot honger is aangewakkerd door de beta en dan het liefst een game met wat innovatie.
Maar goed, ik ga de off-topic kant uit nu..
——
@Finraziel caltrops icm dash en cold imbuement ging best lekker hier.

[Voor 11% gewijzigd door Deltos op 28-03-2023 17:51]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:00
eehbiertje schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 15:29:
[...]

Ik ook niet ziet er wel tof uit inderdaad.
Tijd lang Lost ark gespeeld (wil je story en wat te doen hebben dan is dat de game die je moet hebben)
het is een MMO a la diablo met behoorlijke moeilijkheidsgraad. op den duur werd het mij een beetje teveel van een 2e baan. maar echt enorm tof. https://www.youtube.com/watch?v=6TJMJsFeflU
D4 heeft veel zaken van LA overgenomen alleen snel even geimplementeerd voor mijn gevoel. Renown is een slap aftreksel van de completion books per zone uit LA. De viewpoints komen daar ook vandaan en voegen in D4 niks toe. Het klimmen en klauteren komt er ook vandaan, dat hebben ze dan wel weer goed overgenomen. Dan heb je nog world bosses en de extra dash met spatie. LA is wel de ultieme grindgame maar qua combat, skills en cinematics ongeevenaard. Ik had gehoopt dat D4 wat meer skills zou toevoegen ipv 6 magere opties. Daar kun je gewoon weinig mee qua variatie en zie het weer uitdraaien in de endgame op focus op 1 skill tot max en de rest doet er niet toe. B.v. een barb die permanent loopt te whirlwinden of max thorns build zodat je uberhaupt geen skills hoeft te gebruiken. In LA heb je minstens 8 skillls + ultimate en sommige classes zelfs nog meer skills. Dan heb je in ieder geval nog wat keuze. Ik vond het in de D4 beta erg jammer dat ik bepaalde skills moest opgeven omdat ik anders geen ultimate skill kon gebruiken. Gezien D4 uiteindelijk gewoon een single player game is met wat MP elementen hadden er prima twee skills of extra knop voor ultimate bijgekunt.

Ook loopt LA mijlenver voor als het gaat om boss fights en combat in het algemeen. Dat je met 4 man een dungeon inloopt en een moeilijke boss moet verslaan past wat mij betreft ook prima in D4 als endgame content. Hopelijk zien we nog wat meer uitdaging in de full release wat boss mechanics betreft en niet die eindeloze dungeons met "boss" op het einde.

Overigens ziet D4 er wel lekker duister uit, combat heeft gewicht en loopt lekker soepel. Kijk dan ook zeker uit naar de release maar op basis van de beta is er nog veel werk aan de winkel. Ik kijk daarnaast ook heel erg uit naar het PVP gedeelte maar vraag me af hoe ze dat gaan implementeren als je op den duur niet meer kunt respeccen ivm de kosten. Ik begrijp uberhaupt niet wie het verzonnen heeft dat je uiteindelijk niet meer kunt respeccen omdat het te duur is. Slap in the face voor cacuals. Maar goed, hopelijk gaan ze dat aanpassen want ik ga echt niet helemaal opnieuw beginnen als de respec te duur wordt.

Het is mij niet helemaal duidelijk welke kant D4 nu precies op wil. Er zitten MMO aspecten in maar weet daarin nog niet te overtuigen. Je ziet af en toe iemand rondrennen en bij worldbosses heb je andere spelers nodig. Hoewel de worldboss ook al solo te verslaan was in de beta.. Ik mis een beetje de gezamelijke dingen waarbij je minstens 4 man nodig hebt omdat het anders gewoon niet lukt. Een dungeon met meerdere bossfights zou bv een leuke toevoeging zijn. Events zijn leuk maar mag wel wat grootser allemaal.Of ik verwacht te veel...

Als het goed is komen ze binnenkort met een endgame deepdive. Zoals genoemd ook zeer benieuwd naar PVP. Hoop dat hier veel tijd in is gestoken maar ben een beetje bang dat de balance compleet zoek zal zijn en erin geplakt is om wat meer mensen aan te spreken. Ook kan in 2023 een ARPG zonder wsad movement of auto mouse follow natuurlijk niet meer.
biggydeen2 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 18:36:
[...]
Ik begrijp uberhaupt niet wie het verzonnen heeft dat je uiteindelijk niet meer kunt respeccen omdat het te duur is. Slap in the face voor cacuals. Maar goed, hopelijk gaan ze dat aanpassen want ik ga echt niet helemaal opnieuw beginnen als de respec te duur wordt.
Volgens mij was de reactie van Blizz: dan begin je maar nog een keer die classe. Wat mij doet vermoeden dat het weer een season focussed game gaat worden waar je iedere keer mag rerollen om het leuk te houden. Zie ik niet zitten die route.
[...]
Het is mij niet helemaal duidelijk welke kant D4 nu precies op wil. Er zitten MMO aspecten in maar weet daarin nog niet te overtuigen. Je ziet af en toe iemand rondrennen en bij worldbosses heb je andere spelers nodig. Hoewel de worldboss ook al solo te verslaan was in de beta.. Ik mis een beetje de gezamelijke dingen waarbij je minstens 4 man nodig hebt omdat het anders gewoon niet lukt. Een dungeon met meerdere bossfights zou bv een leuke toevoeging zijn. Events zijn leuk maar mag wel wat grootser allemaal.Of ik verwacht te veel...

Als het goed is komen ze binnenkort met een endgame deepdive. Zoals genoemd ook zeer benieuwd naar PVP. Hoop dat hier veel tijd in is gestoken maar ben een beetje bang dat de balance compleet zoek zal zijn en erin geplakt is om wat meer mensen aan te spreken. Ook kan in 2023 een ARPG zonder wsad movement of auto mouse follow natuurlijk niet meer.
Welke kant ze nu precies met het geheel op willen is de grote vraag.
Ik ben zeer benieuwd naar die endgame deepdive.
[...]

D4 heeft veel zaken van LA overgenomen alleen snel even geimplementeerd voor mijn gevoel. Renown is een slap aftreksel van de completion books per zone uit LA. De viewpoints komen daar ook vandaan en voegen in D4 niks toe. Het klimmen en klauteren komt er ook vandaan, dat hebben ze dan wel weer goed overgenomen. Dan heb je nog world bosses en de extra dash met spatie. LA is wel de ultieme grindgame maar qua combat, skills en cinematics ongeevenaard. Ik had gehoopt dat D4 wat meer skills zou toevoegen ipv 6 magere opties. Daar kun je gewoon weinig mee qua variatie en zie het weer uitdraaien in de endgame op focus op 1 skill tot max en de rest doet er niet toe. B.v. een barb die permanent loopt te whirlwinden of max thorns build zodat je uberhaupt geen skills hoeft te gebruiken. In LA heb je minstens 8 skillls + ultimate en sommige classes zelfs nog meer skills. Dan heb je in ieder geval nog wat keuze. Ik vond het in de D4 beta erg jammer dat ik bepaalde skills moest opgeven omdat ik anders geen ultimate skill kon gebruiken. Gezien D4 uiteindelijk gewoon een single player game is met wat MP elementen hadden er prima twee skills of extra knop voor ultimate bijgekunt.

Ook loopt LA mijlenver voor als het gaat om boss fights en combat in het algemeen. Dat je met 4 man een dungeon inloopt en een moeilijke boss moet verslaan past wat mij betreft ook prima in D4 als endgame content. Hopelijk zien we nog wat meer uitdaging in de full release wat boss mechanics betreft en niet die eindeloze dungeons met "boss" op het einde.

Overigens ziet D4 er wel lekker duister uit, combat heeft gewicht en loopt lekker soepel. Kijk dan ook zeker uit naar de release maar op basis van de beta is er nog veel werk aan de winkel. Ik kijk daarnaast ook heel erg uit naar het PVP gedeelte maar vraag me af hoe ze dat gaan implementeren als je op den duur niet meer kunt respeccen ivm de kosten. Ik begrijp uberhaupt niet wie het verzonnen heeft dat je uiteindelijk niet meer kunt respeccen omdat het te duur is. Slap in the face voor cacuals. Maar goed, hopelijk gaan ze dat aanpassen want ik ga echt niet helemaal opnieuw beginnen als de respec te duur wordt.

Hoewel ik het bijna met al je punten eens bent is het gewoon zo dat LA een MMO is en D4 een ARPG als main categorie. LA probeert geen diablo achtige game te zijn maar gewoon een mmo en hebben ze goed gedaan. Ik zou die 2 gewoon ook niet vergelijken maar de enige reden dat je dat gauw doet is door de camera angle :P In LA kan je ook niet alles solo doen bijv en moet je de MMO aspecten spelen om verder te komen

• Finraziel
Ik begrijp uberhaupt niet wie het verzonnen heeft dat je uiteindelijk niet meer kunt respeccen omdat het te duur is. Slap in the face voor cacuals. Maar goed, hopelijk gaan ze dat aanpassen want ik ga echt niet helemaal opnieuw beginnen als de respec te duur wordt.
Ik kan zo snel even niet de originele bron vinden, maar er zou gezegd zijn dat respec op max level 'expensive but doable' zou zijn. Dus wél 'ik ben niet happy met mijn build en wil iets anders proberen', maar niet 'ik verander even in een compleet andere build om pvp of die ene dungeon of whatever te doen en dan weer terug naar wat ik nu heb'.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:50
Finraziel schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 19:54:
[...]

Ik kan zo snel even niet de originele bron vinden, maar er zou gezegd zijn dat respec op max level 'expensive but doable' zou zijn. Dus wél 'ik ben niet happy met mijn build en wil iets anders proberen', maar niet 'ik verander even in een compleet andere build om pvp of die ene dungeon of whatever te doen en dan weer terug naar wat ik nu heb'.
Ook meteen een goede reden om seasons te spelen. Uiteindelijk zijn er maar zoveel classes, door een season te spenderen aan een compleet andere specc houdt je het ook voor jezelf (imho) leuk. En na het season komt je character is de reguliere pool en je kun onderling nog wat gear tussen de characters uitwisselen

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:38

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Hebben we deze al gezien? Barbarian OP.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:35
[...]

Persoonlijk denk ik ook niet zozeer dat D4 zich als MMO probeert te profileren. Sure, er zitten enkele elementen in. Maar dit soort live service, always connected, shared gaming world experiences wordt steeds meer de norm in een diversiteit aan genres zonder dat het daarmee de intentie is om een game als MMO te bestempelen.

Ten aanzien van skill aantal en keuzes, ben ik zelf niet zo overtuigd van de meerwaarde voor een systeem als Lost Ark. Net als in iedere MMO, geeft dit eigenlijk alleen maar de illusie van keuze. Onder de streep blijft er uiteindelijk toch alsnog maar een zeer klein aantal presets over welk gewoonweg het meest optimaal zijn en als huidig flavor of the month fungeert.

Persoonlijk vind ik ook niet zozeer dat het de gameplay nu echt heel veel interessanter maakt, of ik qua skills nu werk met een handjevol skills zoals in een game als Diablo 4 of binnen het MMO genre bijvoorbeeld New World. Of dat ik ouderwets skills onder 1 t/m 6, ctrl+1 t/m 6 en alt 1 t/m6 keybound heb en binnen de rotation heb zitten met nog wat extra skills op de overige keys zoals in meer oldschool MMO's. Uiteindelijk komt het dan toch gewoon neer op een zekere rotation welk je komt te gebruiken.

Meerdere bosses zou prima zijn in een dungeon. Multiplayer noodzaak zie ik persoonlijk weinig in. D4 blijft first and foremost toch een single player ARPG. Sure, er zijn multiplayer elementen. Maar de zwaarte ligt hier natuurlijk niet op. En de drama welk gepaard gaat met PUG experiences is het wat mij betreft niet waard, ik denk dat Blizzard dit zich ook maar al te goed realiseert. Het forceren van spelers tot blootstelling aan dit soort gedrag van anderen stoot toch altijd weer veel gamers af die hier helemaal geen zin in hebben, en gewoon lekker hun eigen ding willen doen zonder afhankelijk te zijn van randoms online.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:44
dit pareltje wilde ik jullie niet onthouden de meest skill intensive class van D4 :+

YouTube: D4 Necro is a skill intensive class

• Galen2850
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-06 19:59
Nog maar een clipje tijdens het wachten van een landslide druid. Een show case dat met de juiste gear en build zelfs de teleurstellende druid best kan werken .

Uit de comments haal ik dat het levelen slow was en de maker rogue ws gaat spelen.

---
Dennism schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:22:
[...]
Ik verwacht eigenlijk niet dat daar een slimmigheidje aan zit, Blizzard released al sinds jaar en dag al hun titels over het algemeen op dinsdagen (WoW soms maandag voor US / Dinsdag voor EU).
Vermoed dat dit is om dat ze dan op maandag de laatste prep kunnen doen. Dinsdag is daarnaast ws de rustigste dag, dus als er iets fout gaat treft dat de minste spelers. Dan heb je ook nog eens vier dagen de tijd voor monitoring en fixes voor het weekend begint. Dat is dan weer fijn om het aantal weekenddiensten na launch te beperken en de grote spelerspiek die ze dan krijgen te bedienen met de laatste updates.

Deels zal dat ook meespelen bij de early access trouwens. Dat is leuk voor wie het wil betalen, maar tegelijkertijd zijn dit ook 'testers'. Daar halen ze echt nog wat learnings uit voor de echte launch.

[Voor 55% gewijzigd door Galen2850 op 28-03-2023 22:01]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Hierbij nog officieel dat 2 juni de early access zal zijn

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Vagax schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 23:08:
[Afbeelding]

Hierbij nog officieel dat 2 juni de early access zal zijn
Heb ik ongeveer 3 weken tot de baby er is :D

D3 Profile D3 XP Ladder

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:00
[...]

Dit is exact wat ik bedoel. Dus iemand die PVP wil spelen moet met een PVP build PVE gaan doen en iemand die PVE doet en af en toe PVP doet moet met zijn PVE build PVP gaan doen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Wat levert dit op anders dan frustratie bij de speler?

Ook vraag ik me af hoe dit in de endgame gaat zijn. Ik ben iemand die zich laat verrassen door drops. Als ik opeens een aspect vindt die een compleet andere build vereist wil ik dat testen. Dan wil je toch niet tegen limitaties op gaan lopen en van te voren al bezig zijn of het wel handig is om te respeccen ivm kosten? Ik vindt het echt debiel als dit er daadwerkelijk in komt. Voor een casual is het dan gewoon niet meer te doen. Want expensive but doable betekent vast niet dat je met twee uurtje per week spelen kunt respeccen. Hoop echt dat het mee gaat vallen maar we gaan het zien!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

biggydeen2 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 08:56:
[...]

Dit is exact wat ik bedoel. Dus iemand die PVP wil spelen moet met een PVP build PVE gaan doen en iemand die PVE doet en af en toe PVP doet moet met zijn PVE build PVP gaan doen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Wat levert dit op anders dan frustratie bij de speler?

Ook vraag ik me af hoe dit in de endgame gaat zijn. Ik ben iemand die zich laat verrassen door drops. Als ik opeens een aspect vindt die een compleet andere build vereist wil ik dat testen. Dan wil je toch niet tegen limitaties op gaan lopen en van te voren al bezig zijn of het wel handig is om te respeccen ivm kosten? Ik vindt het echt debiel als dit er daadwerkelijk in komt. Voor een casual is het dan gewoon niet meer te doen. Want expensive but doable betekent vast niet dat je met twee uurtje per week spelen kunt respeccen. Hoop echt dat het mee gaat vallen maar we gaan het zien!
Dat was toch altijd in oudere games? Je build was je build. bij D2 kwam later pas de optie om te respeccen.

Games waren vroeger veel strenger, je keuzes waren je keuzes en daar moest je mee leven of opnieuw beginnen. Tegenwoordig kan alles maar aangepast worden en als het dan net te moeilijk is dan gaan we zeuren. Volgens mij zit het prima in elkaar en als wat dropt voor een andere build, drop het in je chest en als je meer hebt voor die build probeer je die.

D3 Profile D3 XP Ladder

• Finraziel
[...]

Het is een compromis. Bij D3 was het volledig vrij en dat vonden veel mensen ook niet goed. Bij D2 kon het eerst inderdaad helemaal niet en nu is het nog altijd veel beperkter dan hoe het een D4 lijkt te gaan worden.

Ik vraag me verder af of er veel casuals zijn die aan pvp doen... Worden die niet genadeloos afgeslacht dan?
En even iets nieuws proberen hoef je geen volle respec voor te doen. Even een paar skillpoints vrij maken wordt veel goedkoper dan alle skillpoints natuurlijk.

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:44
[...]

Ik zou voor PVP en PVE gewoon twee verschillende characters nemen. Na het uitspelen van de campaign zou het eenvoudiger zijn om een nieuw char te beginnen. Daarnaast zijn -in mijn ogen- ARPG's zoals Diablo altijd zo geweest dat je meerdere characters speelt. Ik heb er tenminste altijd een stuk of vier op zijn minst :P

Net zoals die keuze waarmee je begint, want dat maakt toch niets uit? Begin je met een rogue maar wil je toch liever een sorc, dan doe je dat toch? Het is echt niet zo dat je dan zodanig veel tijd geïnvesteerd hebt dat het niet meer kan. Het is een vrij relaxte game wat dat betreft.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Thermomet3r
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 02-06 16:05
psychodude schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 20:29:
[...]

Multiplayer noodzaak zie ik persoonlijk weinig in. D4 blijft first and foremost toch een single player ARPG. Sure, er zijn multiplayer elementen. Maar de zwaarte ligt hier natuurlijk niet op. En de drama welk gepaard gaat met PUG experiences is het wat mij betreft niet waard, ik denk dat Blizzard dit zich ook maar al te goed realiseert. Het forceren van spelers tot blootstelling aan dit soort gedrag van anderen stoot toch altijd weer veel gamers af die hier helemaal geen zin in hebben, en gewoon lekker hun eigen ding willen doen zonder afhankelijk te zijn van randoms online.
Hmmm, ik zelf vind het singleplayer aspect van Diablo minder, tot nu toe eigenlijk altijd Co-Op gespeeld (dus multiplayer) met vrienden, dus ik ben het niet eens met dat D4 first and foremost single player ARPG is.
Ik vond de leukste momenten in D3 deed met zijn 2en of 3en op een veel te moeilijke difficulty spelen en kijken hoe ver je kon komen zonder dat je compleet ge***ed wordt.
Ik kan begrijpen dat de ballance om single en multiplayer(Co-op) moet liggen en niet een van beiden moet prefereren, maar ieder heeft zijn eigen playstyle en dan moet je inderdaad niet mensen uitsluiten omdat ze een andere playstyle hebben.

• Kodar
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02-06 16:49
LZ86 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 05:01:
[...]

Was ook mijn ervaring. Had helemaal zin in de druid. Maar dat is compleet weg nu. Wat een schijtclass vergeleken met Necro zeg....

Mijn hype is ook flink minder geworden, beta was leuk hoor, maar voelde voor mij net als een nieuw seizoen POE. het is een week of 2 leuk, en daarna is t wel weer mooi geweest. Geen 70 euro waard.

Ik hou m in de gaten of ze e.e.a. doen met de feedback uit de beta (zie her en der toch wel grote namen klagen over de OPness van sorc en necro ivm de zeer matig performende druid en barb) en dan wacht ik even de reviews af
Same here. Op level 20 voelde mijn druid zwakker aan dan mijn level 7 necromancer. Ik liep echt overal doorheen met de sorcerer en de necro. Ik denk dat ik mijn playtime met de druid wel 100 keer heb gehoord 'I CANNOT DO THAT YET' / I NEED MORE TIME! aldus de druid's error code. 3 keer een standaard ability gebruiken voordat je 1 keer een andere ability kunt gebruiken is gewoon matig gameplay design.

Overigens vond ik in D4 de talent trees de meest ongeïnspireerde en onoverzichtelijke die ik in jaren heb heb gezien. Helaas veranderen ze zulke dingen nooit na beta's, maar dit was echt prutswerk.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Weet iemand of je met de sorcerer nog goede manacost reduction of iets krijgt? Nu 3 chain lightning en m'n mana is weg.

D3 Profile D3 XP Ladder

• Galen2850
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-06 19:59
[...]

Hier legt Rhykker het uit:

Zal voor iedereen anders zijn of dat 'leuk' is of niet. Persoonlijk vind ik het prima dat je keuzes moet maken.

Een andere oplossing zou nog kunnen zijn dat je pvp en pve build toestaat. Eeventueel nog verder afkaderen dat je binnen die builds ook echt alleen mobs of players kan attacken om dualspecs tegen te gaan. Dat is alleen een megaupdate en gaan ze niet doen, ook omdat diablo pvp altijd in de minderheid is geweest.

---
Mad-Matt schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:05:
Weet iemand of je met de sorcerer nog goede manacost reduction of iets krijgt? Nu 3 chain lightning en m'n mana is weg.
Reken daar maar niet op. Verwacht eerder een nerf want dat is ongeveer de meest OP spell in de game :+

[Voor 13% gewijzigd door Galen2850 op 29-03-2023 10:09]

• OMD

OMD

Mand!

Mad-Matt schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 08:47:
[...]

Of het komt op 06-06-2023 en het is de spawn van Lilith :+

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
OMD schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:13:
[...]

Of het komt op 06-06-2023 en het is de spawn van Lilith :+
en dat vind je verontrustend omdat? :+

• Kaasje123
Ricmaniac schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 08:51:
[...]

Box naast je bureau en je hebt tijd zat joh de eerste periode :9
Mijn 2de is nu 5 maanden oud en veel tijd heb ik niet meer hoor als papa. Alhoewel de nieuwe betaalde regeling van ouderschapverlof sinds augustus vorig jaar wel helpt })

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:28

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Er zat een legendary power in de game waarbij je mana terugkrijgt voor iedere bounce dacht ik. Er zullen vast wel van dat soort dingen in zitten uiteindelijk.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:31
Ik speelde met een controller en dat ging top (pc), vraag: met de muis kan je precies pointen waar je bv wilt teleporten, met controller kan dat volgens mij niet. Idem met bepaalde andere skills. Of doe ik iets verkeerds?

[Voor 3% gewijzigd door TweakerVincent op 29-03-2023 12:17]

TweakerVincent schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 12:16:
Ik speelde met een controller en dat ging top (pc), vraag: met de muis kan je precies pointen waar je bv wilt teleporten, met controller kan dat volgens mij niet. Idem met bepaalde andere skills. Of doe ik iets verkeerds?
Mijn ervaring met controller en teleport van Sorc was dat je moest doorkrijgen hoever die ongeveer komt. Als ik iets heb gemist hoor ik het ook graag. ;)

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 02-06 20:25
TweakerVincent schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 12:16:
Dit gaan ze 100% dichtpatchen.
Daar is het niet voor bedoeld namelijk.

• Vagax

Vagax

Hehe

Atsiz schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:25:
[...]

Ik vond teleporten prima werken met muis, hoezo is dat niet de bedoeling?

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Hoe vet zou dit zijn als het waar blijkt te zijn?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• TweakerVincent
Deltos schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 12:24:
[...]

Mijn ervaring met controller en teleport van Sorc was dat je moest doorkrijgen hoever die ongeveer komt. Als ik iets heb gemist hoor ik het ook graag. ;)
Met de muis kan je precies aangeven waar je teleport

• stomley
Kodar schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:02:
[...]

Same here. Op level 20 voelde mijn druid zwakker aan dan mijn level 7 necromancer. Ik liep echt overal doorheen met de sorcerer en de necro. Ik denk dat ik mijn playtime met de druid wel 100 keer heb gehoord 'I CANNOT DO THAT YET' / I NEED MORE TIME! aldus de druid's error code. 3 keer een standaard ability gebruiken voordat je 1 keer een andere ability kunt gebruiken is gewoon matig gameplay design.

Overigens vond ik in D4 de talent trees de meest ongeïnspireerde en onoverzichtelijke die ik in jaren heb heb gezien. Helaas veranderen ze zulke dingen nooit na beta's, maar dit was echt prutswerk.
Wat vond je er precies prutswerk aan? Het was prima overzichtelijk.

Daarnaast vond ik de druid juist geweldig. Early game misschien wat langzamer, maar al snel kon je genoeg combos maken waarbij je resources genoeg waren.

• Kodar
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02-06 16:49
stomley schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 15:41:
[...]

Wat vond je er precies prutswerk aan? Het was prima overzichtelijk.
Niet dat het uitmaakt, want ze veranderen zulke dingen nooit, maar toch:

- Je kan niet in 1 oogopslag zien wat je eigenlijk aan het doen bent.
- Er is zelfs een animatie (die lijn die door de tree loopt) die je niet kan zien als je een punt spendeert. Vreemd
- De zigzag manier van verdeling is mijn ogen niet overzichtelijk, ook omdat ik niet goed kon zien waar ik nu punten aan spendeerde. Ik spendeerde (uit het hoofd) 2 punten aan een wind en een andere basic ability voor de druid, maar ik had niet door dat ik die niet tegelijk kon gebruiken. Ze werden namelijk automatisch gelocked in de ability bar.
- Plus ik vind die hele tree ook gewoon esthetisch gezien niet mooi.
- Top dat jij het overzichtelijk vind. Ik vond het moeilijk om er wegwijs in te worden.

*edit* Ik speelde het trouwens op een PS5, dus misschien dat het er op een ander platform een stuk beter uit heeft gezien, dat weet ik niet.

[Voor 6% gewijzigd door Kodar op 29-03-2023 15:50]

• RocketKoen
  • Laatst online: 16:40
Galen2850 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:07:
[...]

Hier legt Rhykker het uit:
[YouTube: Diablo 4 Interview: Creating a Foundation for Seasons & Expansions]

Zal voor iedereen anders zijn of dat 'leuk' is of niet. Persoonlijk vind ik het prima dat je keuzes moet maken.

Een andere oplossing zou nog kunnen zijn dat je pvp en pve build toestaat. Eeventueel nog verder afkaderen dat je binnen die builds ook echt alleen mobs of players kan attacken om dualspecs tegen te gaan. Dat is alleen een megaupdate en gaan ze niet doen, ook omdat diablo pvp altijd in de minderheid is geweest.
Of je maakt gewoon meerdere characters. In D2 en D3 is een boost naar max level zo geregeld. En gear kun je gewoon delen binnen je account.

TheS4ndm4n#1919

• Robbaman
Kodar schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 15:48:
[...]

- Er is zelfs een animatie (die lijn die door de tree loopt) die je niet kan zien als je een punt spendeert. Vreemd
- De zigzag manier van verdeling is mijn ogen niet overzichtelijk, ook omdat ik niet goed kon zien waar ik nu punten aan spendeerde. Ik spendeerde (uit het hoofd) 2 punten aan een wind en een andere basic ability voor de druid, maar ik had niet door dat ik die niet tegelijk kon gebruiken. Ze werden namelijk automatisch gelocked in de ability bar.
- Top dat jij het overzichtelijk vind. Ik vond het moeilijk om er wegwijs in te worden.

*edit* Ik speelde het trouwens op een PS5, dus misschien dat het er op een ander platform een stuk beter uit heeft gezien, dat weet ik niet.
Ik ben het helemaal met je eens. Toen ik die skilltree zag moest ik toch echt wel even achter m'n oren krabben wat ik nu precies aan het doen was. Nu speelde ik ook op de PS5, dus wellicht dat het echt daarop lastiger werkt.

Ik denk dat het voor een groot deel komt dat je met je joystickje naar een skill moet gaan om te zien wat deze doet, en omdat ze zo kris-kras door elkaar heen zitten vereist dit dat je de hele tijd alle kanten op moet met je stick. Met een muis gaat dit denk ik veel sneller en intuitiever, maar ik had liever gezien dat dingen recht onder elkaar zaten en je gewoon met je d-pad naar boven en onder kon.

Dat en het feit dat je steeds maar een heel klein stuk van je tree tegelijk in beeld had, maakte dat als je even wilde kijken wat je basic skill ook alweer voor exacte omschrijving had en hoe de synergie dan is met je Ultimate skill, dan werkt dat gewoon met een controller echt totaal niet prettig.

• Cerenas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 17:43
G_Dragon schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 15:00:
Hoe vet zou dit zijn als het waar blijkt te zijn?
[Twitter]
Erg vet, ben benieuwd! Zou een reden kunnen zijn om m'n Series S te upgraden. :D

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:15

The Chosen One

Zie signature!

Mad-Matt schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 08:47:
[...]

Hij/zij komt 1 maand te vroeg. De 1e stap van velen om je (gaming)leven voor lange tijd te verpesten.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• stomley
Kodar schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 15:48:
[...]

Denk inderdaad dat het grote verschil zit in ps5/xbox en pc. Op de pc zat ik volledig uitgezoomed en had ik dus ook de hele tree op mijn scherm staan.

Zelfde als met het locken van abilities is op de pc dus ook niet en je kan ze gewoon slepen. Bijvoorbeeld meerdere defensive was gewoon mogelijk.

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:04
Je had wel een ring/armor met 8% reduction ect.
Kwam deze AoE build ook nog tegen, had zelf een hydra build, maar chain lighting is inderdaad ook erg goed.

• Freyaldo
stomley schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 17:50:
[...]

Denk inderdaad dat het grote verschil zit in ps5/xbox en pc. Op de pc zat ik volledig uitgezoomed en had ik dus ook de hele tree op mijn scherm staan.

Zelfde als met het locken van abilities is op de pc dus ook niet en je kan ze gewoon slepen. Bijvoorbeeld meerdere defensive was gewoon mogelijk.
Net als de pc, als je een nieuwe skill leert, dan komt deze in de skillbar, maar ook op de ps5 is/was er een manier, (als ik het goed had eerst naar die skilltree menu gaan, dan heb jen een customize skill optie als je een andere skill wil toevoegen (driehoekje/vierkantje?)), vanuit hier heb je dezelfde menu als pc, en kan je net iets anders skill toewijzen aan een knop.

• psychodude
Thermomet3r schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:55:
[...]

Hmmm, ik zelf vind het singleplayer aspect van Diablo minder, tot nu toe eigenlijk altijd Co-Op gespeeld (dus multiplayer) met vrienden, dus ik ben het niet eens met dat D4 first and foremost single player ARPG is.
Ik vond de leukste momenten in D3 deed met zijn 2en of 3en op een veel te moeilijke difficulty spelen en kijken hoe ver je kon komen zonder dat je compleet ge***ed wordt.
Ik kan begrijpen dat de ballance om single en multiplayer(Co-op) moet liggen en niet een van beiden moet prefereren, maar ieder heeft zijn eigen playstyle en dan moet je inderdaad niet mensen uitsluiten omdat ze een andere playstyle hebben.
Kun je het niet mee eens zijn, maar maakt het natuurlijk niet minder waar :p.

De gehele balancing in diablo is altijd rondom de single player experience geweest. Iedere class is in staat om solo effectief iedere difficulty mode te completen. Er is geen team nodig, je hoeft geen multiplayer engagement aan te gaan.

Kan natuurlijk prima zijn dat jij dit leuker vindt, maar de design van het spel blijft singleplayer first.

En vanuit die basis werken is en blijft veiliger dan andersom. Optional multiplayer, vinden meeste multiplayer gamers prima. Er is maar een klein deel van de mensen welk hier problemen mee heeft en vindt dat de gehele wereld verplicht moet worden tot een multiplayer ervaring onder bepaalde voorwaarden, bijvoorbeeld holy trinity model zoals in MMO's. Andersom, zoals al gezegd, zitten veel solo players helemaal niet te wachten op geforceerde multiplayer momenten.

Blizzard voldoet daarin gewoon aan de verwachting. Singeplayer first. Multiplayer optioneel.

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:28

Mauz1978

Console War Veteran

stomley schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 17:50:
[...]

Op PS5 kan je ook de R stick indrukken en dan de hele tree zien. Ik vond het prima overzichtelijk hoor.

Something under the bed is drooling

• TweakerVincent
Atsiz schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:25:
[...]

Bedoel je dat de controller manier dé manier wordt?

• Freyaldo
Waarschijnlijk een max range aan skills zoals hydra/teleport is wat ik vermoedt. Dan heb je genoeg controle waar je land, zonder dat het verschil te groot is (tov consoles).
psychodude schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 18:20:
[...]

Kun je het niet mee eens zijn, maar maakt het natuurlijk niet minder waar :p.

De gehele balancing in diablo is altijd rondom de single player experience geweest. Iedere class is in staat om solo effectief iedere difficulty mode te completen. Er is geen team nodig, je hoeft geen multiplayer engagement aan te gaan.

Kan natuurlijk prima zijn dat jij dit leuker vindt, maar de design van het spel blijft singleplayer first.

En vanuit die basis werken is en blijft veiliger dan andersom. Optional multiplayer, vinden meeste multiplayer gamers prima. Er is maar een klein deel van de mensen welk hier problemen mee heeft en vindt dat de gehele wereld verplicht moet worden tot een multiplayer ervaring onder bepaalde voorwaarden, bijvoorbeeld holy trinity model zoals in MMO's. Andersom, zoals al gezegd, zitten veel solo players helemaal niet te wachten op geforceerde multiplayer momenten.

Blizzard voldoet daarin gewoon aan de verwachting. Singeplayer first. Multiplayer optioneel.
Dan mogen ze ook eens stoppen met minder exp te geven wanneer je alleen speelt in Diablo. :P

[Voor 167% gewijzigd door Deltos op 29-03-2023 18:59]

• psychodude
Robbaman schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 16:59:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens. Toen ik die skilltree zag moest ik toch echt wel even achter m'n oren krabben wat ik nu precies aan het doen was. Nu speelde ik ook op de PS5, dus wellicht dat het echt daarop lastiger werkt.

Ik denk dat het voor een groot deel komt dat je met je joystickje naar een skill moet gaan om te zien wat deze doet, en omdat ze zo kris-kras door elkaar heen zitten vereist dit dat je de hele tijd alle kanten op moet met je stick. Met een muis gaat dit denk ik veel sneller en intuitiever, maar ik had liever gezien dat dingen recht onder elkaar zaten en je gewoon met je d-pad naar boven en onder kon.

Dat en het feit dat je steeds maar een heel klein stuk van je tree tegelijk in beeld had, maakte dat als je even wilde kijken wat je basic skill ook alweer voor exacte omschrijving had en hoe de synergie dan is met je Ultimate skill, dan werkt dat gewoon met een controller echt totaal niet prettig.
Op de PC was het inderdaad weinig problematisch. Sterker nog, persoonlijk vond ik het daarmee ook eigenlijk wel een vrij praktische skilltree. Je scrollt er vrij makkelijk verticaal doorheen. En door het zig-zag patroon is er aan beide kanten voldoende ruimte om redelijk efficiënt, doch binnen een beperkte omvang op het scherm de skilltree te weergeven.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:16
Deltos schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 18:46:
[...]

Dan mogen ze ook eens stoppen met minder exp te geven wanneer je alleen speelt in Diablo. :P
Monsters worden ook sterker/krijgen meer HP bij meerdere spelers. Dat je meer exp. krijgt lijkt mij daaraan gekoppeld?

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp

Thalaron schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 21:26:
[...]

Monsters worden ook sterker/krijgen meer HP bij meerdere spelers. Dat je meer exp. krijgt lijkt mij daaraan gekoppeld?
Je bent samen ook sterker dus dat denk ik niet. Het lijkt om te motiveren tot samenspel.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:38
Deltos schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 22:03:
[...]

Je bent samen ook sterker dus dat denk ik niet. Het lijkt om te motiveren tot samenspel.
Idd, ik heb een char in coop geleveld en eentje solo, levelling was vrijwel hetzelfde.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• OMD

OMD

Mand!

Als je in de buurt bent van een andere speler krijg je +5% xp en wanneer deze speler ook in je party zit krijg je nog eens +5% xp wat samen +10%xp met zich meebrengt.

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dat gevoel dat je na een bèta spelen van een game ff helemaal geen zin meer hebt in de andere games waar je normaal van kon genieten :+

Ik had hetzelfde na het spelen van de Chivalry 2 bèta maar toen kwam de full release niet echt veel later.

Duurt nu nog wel ff voor Diablo 4 komt.

Ik had D3 voor de gein nog ff geïnstalleerd maar wat een verschil in gfx alleen al qua detail.

Laat 6 juni maar snel komen (of misschien dat ik toch die 20 extra betaal voor 4 dagen eerder) >:)
Sipio schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 11:14:
Dat gevoel dat je na een bèta spelen van een game ff helemaal geen zin meer hebt in de andere games waar je normaal van kon genieten :+

Ik had hetzelfde na het spelen van de Chivalry 2 bèta maar toen kwam de full release niet echt veel later.

Duurt nu nog wel ff voor Diablo 4 komt.

Ik had D3 voor de gein nog ff geïnstalleerd maar wat een verschil in gfx alleen al qua detail.

Laat 6 juni maar snel komen (of misschien dat ik toch die 20 extra betaal voor 4 dagen eerder) >:)
Haha ja ik zat in God of War maar kom er even lastig terug in door de D4 beta.
Ik zit nu naar Wayfinder te kijken, die krijgt een early acces in Mei als het goed is. Kan zomaar een prima game zijn voor de wachtperiode.
Topic van de game:
[Multi] Wayfinder

[Voor 4% gewijzigd door Deltos op 30-03-2023 11:50]

• Robbaman
Deltos schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 22:03:
[...]

De bonus die je krijgt is echter redelijk klein (max 10% als je bij elkaar in de buurt zit en in een party). Ik vraag me dan ook meer af of het meer bedoeld is om mensen niet te DEmotiveren tot samenspel.

Uiteindelijk is het in mijn ervaring namelijk toch zo dat wanneer je samen speelt, het allemaal net iets langzamer zit. Je hebt 2 mensen die even skills checken, even inventory regelen, even naar town moeten, etc.

Dit zorgt allemaal voor wat meer overhead die sommige mensen misschien doen besluiten om dan toch maar zelf op pad te gaan. Door een 10% XP bonus te geven maak je deze 'negatieve' effecten van samen spelen weer wat ongedaan.

• PjotrX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-06 10:19
Robbaman schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 11:58:
[...]

De bonus die je krijgt is echter redelijk klein (max 10% als je bij elkaar in de buurt zit en in een party). Ik vraag me dan ook meer af of het meer bedoeld is om mensen niet te DEmotiveren tot samenspel.

Uiteindelijk is het in mijn ervaring namelijk toch zo dat wanneer je samen speelt, het allemaal net iets langzamer zit. Je hebt 2 mensen die even skills checken, even inventory regelen, even naar town moeten, etc.

Dit zorgt allemaal voor wat meer overhead die sommige mensen misschien doen besluiten om dan toch maar zelf op pad te gaan. Door een 10% XP bonus te geven maak je deze 'negatieve' effecten van samen spelen weer wat ongedaan.
Zizaran had even tijdens de beta tests gedaan met de multiplayer en de regels rond XP delen en items en zo: YouTube: Multiplayer in Diablo IV - How broken is it?
Uit die tests lijkt het erop dat je XP krijgt als je ver van elkaar verwijderd bent in een dungeon. Zo kan je opsplitsen en een dungeon sneller clearen.
Ook mis je geen legendaries drops want die komen in je stash terecht.
PjotrX schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 12:44:
[...]

Zizaran had even tijdens de beta tests gedaan met de multiplayer en de regels rond XP delen en items en zo: YouTube: Multiplayer in Diablo IV - How broken is it?
Uit die tests lijkt het erop dat je XP krijgt als je ver van elkaar verwijderd bent in een dungeon. Zo kan je opsplitsen en een dungeon sneller clearen.
Ook mis je geen legendaries drops want die komen in je stash terecht.
Klopt dit had ik zelf met 2 maten ook al ondervonden. Soms paste 1 van ons een buid aan in het begin van de dungeon en andere 2 waren al vast aan het clearen. Zo konden we elkaar gewoon "boosten"

De legendaries die je niet op raapt komen inderdaad in je stash terecht met een nieuw tabje: Missed items

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Sipio schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 11:14:

Je weet dat je die 4 dagen toch gaat kopen… dan kan je het maar beter nu al doen, dan is die 20 euro in juni allang vergeten ;)…

• Atsiz
Mauz1978 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 13:26:
[...]

Je weet dat je die 4 dagen toch gaat kopen… dan kan je het maar beter nu al doen, dan is die 20 euro in juni allang vergeten ;)…
Ik denk dat ik het ook maar ga aanschaffen...geld moet ook opgemaakt worden zeg ik altijd :+
Zijn niet mijn stats maar van iedereen in de beta. ;)
Helaas geen spelersaantallen.

[Voor 11% gewijzigd door Deltos op 30-03-2023 14:04]

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:50
Players Butchered, haha die vind ik wel mooi :D
Jammer dat die hardcore stats niet gescheiden zijn :P ben heel benieuwd hoeveel hardcore spelers dood gingen bij de worldboss haha.

Eerste worldboss spawn had ik het idee dat 90% van de hardcore playerbase dood was XD niemand was prepared voor dat haha

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:54
YouTube: DIABLO 4 NEWS UPDATE - Legendary Loot Updates - XP Farming & Game Up...

Filmpje met recente informatie en reacties van Blizzard betreffende de beta, van TheGamingBrigade.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, 6800 XT, MSI B650 Tomahawk, 2tb NVME

• Atsiz
Developers update is in april.

Ik ben super nieuwsgierig waarmee ze gaan komen.
Vooral na vele feedback van de beta.

• Bieren89
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 03-06 13:13
Jammer genoeg net de beta's gemist :(

Maar wat ik gezien heb kriebelt het wel momenteel bezig met last epoch.

Mss toch de deluxe edtion kopen voor pc de ultimate is de meer prijs niet waard lijkt me.
Bieren89 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 15:21:
Jammer genoeg net de beta's gemist :(

Maar wat ik gezien heb kriebelt het wel momenteel bezig met last epoch.

Mss toch de deluxe edtion kopen voor pc de ultimate is de meer prijs niet waard lijkt me.
Klopt. enige extra is een emote en een skip van de eerste 20 levels van de battlepass. Wat echt peanuts is voor de average gamer in seizoen 1 wanneer het nog zo veel gespeeld word.

• Bieren89
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 03-06 13:13
Ricmaniac schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 16:16:
[...]

Klopt. enige extra is een emote en een skip van de eerste 20 levels van de battlepass. Wat echt peanuts is voor de average gamer in seizoen 1 wanneer het nog zo veel gespeeld word.
Nu nog is uitzoeken welke class ik wil spelen als eerste (zelfde probleem als bij last epoch)

• Vagax

Vagax

Hehe

Ricmaniac schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 16:16:
[...]

Ik heb dan wel de Ultimate editie maar helemaal in seizoen 1 is denk iedereen nog vers en goed gedreven om alles te krijgen. Aangezien er nog veel seizoenen gaan komen had ik liever gehoopt dat je bijvoorbeeld ipv season 1 battle pass je ook season 2 kreeg of iets met de ultimate edition. Maar goed..

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

• justifire
  • Laatst online: 21:04

justifire

Shut up and squat !!

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Vagax

Vagax

Hehe

Beetje jammer, ze hadden een hele vette skin op de controller en/of controller kunnen doen

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:45

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Het is dus gewoon de console met het spel, meer niet? Mmmm zonde

HANDTEKENING!!!

Pagina: 1 ... 24 ... 57 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee