Bier, Whiskey en Metal!!
[ Voor 197% gewijzigd door The Legend op 11-01-2026 10:33 ]
Ik ben toch malle pietje niet!
Je kunt ze scrappen. Krijg je een spark voor. Bij 2 sparks kun je of een random craft en @the smid of een naar keuze ( met high tier runes) @de alchemistThe Legend schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 22:48:
Mythic Prankster geloot, op de PS5 kun je eigenlijk nog steeds niet goed een party vinden (hier wel gepost, maar toevallig was niemand actief) dus uiteindelijk maar met m’n broertje gedaan. 2x Doombringer en 2x ring of starless skyBeide ook niet nodig natuurlijk. Dacht dat je die dingen vorige seizoenen kon omsmelten voor een gewenste naar keuze, maar nu dus niet kennelijk.
Na een kwartier stond hij er nog, omringt door een stuk of 15 mobs, waaronder 5 elites die op hem inhakten. Okee, damage is flink zwak om die mobs te killen, maar m’n pala is niet te killen. Die blijft maar life generaten. En, terwijl ik dit type, staat hij daar nog steeds en is met de volgende cluster mobs bezig. Heb z’n health een paar keer naar 10% zien zakken, maar dat binnen een seconde weer naar 80-90%. Niet kapot te krijgen.
Denk dat ik maar naar de ingang ga rennen om weg te komen. Teleporten mag niet en anders staat ie daar morgen nog.
Life on hit is echt supersterk met aura’s.
Leuke build experiment, maar daar gaan we toch maar niks mee doen. 😂
Om endgame te spelen hoef je niet maingame quest uit te spelen.LordMithril schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 20:43:
[...]
Alles wat ik daarover vind is dat dat endgame is. En dat ik eerst de main quest moet uitspelen voor ik erin kan.
En dat is het nou juistdie wil ik eerst uitspelen.
je kan die gewoon skippen.
Als je het verhaal wilt weten dan zou je er voor kunnen kiezen om het uit te spelen en daarna over te stappen naar de endgame.
Endgame is waar the fun and frustrations begint.
Laat maar weten als je endgame ready bent.
Kan je wel een boost geven.
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Het is misschien niet goed van mij, maar zo heb ik gisteren toch eindelijk Uber Lilith verslaan en de titels gekregenPoops_McGhee schreef op zondag 11 januari 2026 @ 17:52:
Voor de lol een super defensive paladin build gemaakt met wat aura’s voor wat damage en kijken hoe lang die blijft leven in Pit 115, zonder een knop aan te raken.
Na een kwartier stond hij er nog, omringt door een stuk of 15 mobs, waaronder 5 elites die op hem inhakten. Okee, damage is flink zwak om die mobs te killen, maar m’n pala is niet te killen. Die blijft maar life generaten. En, terwijl ik dit type, staat hij daar nog steeds en is met de volgende cluster mobs bezig. Heb z’n health een paar keer naar 10% zien zakken, maar dat binnen een seconde weer naar 80-90%. Niet kapot te krijgen.
Denk dat ik maar naar de ingang ga rennen om weg te komen. Teleporten mag niet en anders staat ie daar morgen nog.
Maar ik durf tot nu toe nog niet Pit 75... Eerst nog de gear wat beter krijgen.
Heb je Lilith op T4 gekilled? Zo ja, dan kun je Pit75 makkelijk aan.Boermansjo schreef op maandag 12 januari 2026 @ 13:09:
[...]
Het is misschien niet goed van mij, maar zo heb ik gisteren toch eindelijk Uber Lilith verslaan en de titels gekregen![]()
Maar ik durf tot nu toe nog niet Pit 75... Eerst nog de gear wat beter krijgen.
Beetje rondjes lopen met paragon level 253.
Ik heb decent gear maar geen optimale rolls en ook geen super sanctify perks. Meeste is quality, extra attribute (meestal trash) of extra greater affix. Nog geen decent legendary power gehad.
Heb niet echt het idee dat ik nog veel te doen heb. Wacht even de beta af van dat nieuwe onderdeel in de pit. Anders volgend seizoen maar weer
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Ja maar dan moet ie opnieuw beginnen... Hij is al bezig met de campaign en die moet je volgens mij wel afronden voordat je met dat character naar torment kunt.crzyhiphopazn schreef op maandag 12 januari 2026 @ 10:48:
[...]
Om endgame te spelen hoef je niet maingame quest uit te spelen.
je kan die gewoon skippen.
Als je het verhaal wilt weten dan zou je er voor kunnen kiezen om het uit te spelen en daarna over te stappen naar de endgame.
Endgame is waar the fun and frustrations begint.
Laat maar weten als je endgame ready bent.
Kan je wel een boost geven.
Overigens niet echt eens met dat endgame is waar de fun begint. Ja het is voor mij ook het enige wat ik nog doe, maar zodra ik op T4 alles met gemak neer maai, wat dit season echt heel erg snel is, houdt de fun voor mij erg snel op hoor. Ja het is leuk dat er meer te chasen valt met sanctify maar de gameplay wordt zo brain-dead dat ik er het nut niet van zie om nóg makkelijker alles neer te maaien. Ik zou juist zolang mogelijk van de campaign en quests genieten zolang dat nog leuk is, die endgame die is er later ook nog wel en dan zie je dan wel of je het type speler bent wat op meer power wil blijven jagen.
Gamertag: FinrazielNL
Als het goed is niet zolang hij in Cerrigar kan?Finraziel schreef op maandag 12 januari 2026 @ 14:56:
[...]
Ja maar dan moet ie opnieuw beginnen... Hij is al bezig met de campaign en die moet je volgens mij wel afronden voordat je met dat character naar torment kunt.
Overigens niet echt eens met dat endgame is waar de fun begint. Ja het is voor mij ook het enige wat ik nog doe, maar zodra ik op T4 alles met gemak neer maai, wat dit season echt heel erg snel is, houdt de fun voor mij erg snel op hoor. Ja het is leuk dat er meer te chasen valt met sanctify maar de gameplay wordt zo brain-dead dat ik er het nut niet van zie om nóg makkelijker alles neer te maaien. Ik zou juist zolang mogelijk van de campaign en quests genieten zolang dat nog leuk is, die endgame die is er later ook nog wel en dan zie je dan wel of je het type speler bent wat op meer power wil blijven jagen.
Weet niet of hij iemand anders kan joinen. Zou dan bv Pit 15 - 30 - 45 - 60 kunnen doen voor T1 - 2 - 3 - 4.
Tenzij ik bv gelijk Pit 60 kan doen dan is T4 gelijk unlocked.
IK geef je deelsgelijk dat het braindead spelen is tot een bepaalde hoogte, maar in S11 heb je de Lesser Evils, evt Urivar, Pit voor de glyphs en glyph leveling.
Levelen gaat niet meer door alleen maar Pit 100 runs te doen en dan hopelijk snel bij Plvl 300 te zijn.
Sanctifcation geeft een extra dimensie waardoor een lagere GA item beter kan zijn dan een hogere GA versie.
Nog niet zelf meegemaakt -> Mythic sanctification op een item is super rare.
Heb alle 6 chars op lvl 60 en ben nu met 3 Chars bezig om die op Beast mode gear te hebben.
Pally is natuurlijk het makkelijkst.
Mn Barb HOTA begint ook goede vormen aan te nemen.
Sorc Crackling Energy moet ik nog beter gearen. Gebruik die voorname.ijk om te speedfarmen.
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Nee, het was op T1. Het was eigenlijk puur om de challenge klaar te hebben 😂Poops_McGhee schreef op maandag 12 januari 2026 @ 13:35:
[...]
Heb je Lilith op T4 gekilled? Zo ja, dan kun je Pit75 makkelijk aan.
Ondertussen P195. Eens ik aan 200 ben ga ik zeker proberen.
Ja, op T1 is het een makkie. Op T4, als je goede gear hebt, is het eigenlijk niet veel moeilijker 😄Boermansjo schreef op maandag 12 januari 2026 @ 16:17:
[...]
Nee, het was op T1. Het was eigenlijk puur om de challenge klaar te hebben 😂
Ondertussen P195. Eens ik aan 200 ben ga ik zeker proberen.
Dit season is inderdaad wel heel rap met het bereiken van endgame content, maar ik heb een vermoeden dat dat met opzet is, om de speler meer gelegenheid te geven om met de nieuwe class bekend te worden en heel veel gear ter beschikking krijgt om dat te doen. Ging met Spiritborn eigenlijk niet anders.Finraziel schreef op maandag 12 januari 2026 @ 14:56:
[...]
Ja maar dan moet ie opnieuw beginnen... Hij is al bezig met de campaign en die moet je volgens mij wel afronden voordat je met dat character naar torment kunt.
Moet wel zeggen dat ik daar helemaal niet op tegen ben. Tot nu toe heb ik er nog steeds veel lol mee. Lekker pixels smashen. Heerlijk.
Maar, als elke season zo is, dan gaat het ook mij wel vervelen, hoor.
Dat kun je zien aan hoe lang de season pass nog geldig is. Even je reliquaries tab bekijken.ChUcKiE schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 09:18:
Wanneer stopt dit seizoen eigenlijk?
De season loopt nog zeker 50 dagen. Deze avond eens die beta pit proberen.
Is het mogelijk om extra mythic sparks te krijgen met nieuwe chars?
volgens mij zit aan iedere character de seasonal questline in het laatste slot een spark. maar volgens mij kun je sneller een spark farmen op andere manieren dan de rep grind daarvoorBoermansjo schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 12:31:
Voor mij is dit het eerste season waar ik wat al verschillende mythic stuff heb geloot.
De season loopt nog zeker 50 dagen. Deze avond eens die beta pit proberen.
Is het mogelijk om extra mythic sparks te krijgen met nieuwe chars?
zou met holy fire gloves misschein zelfs ook nog kunnen killen? of was dat nu precies niet je plan? vind auradin wel de meest overpowered van alle opties die de paladin te bieden heeft. dawnfire looten en je bent al bijna klaar voor pit t100Poops_McGhee schreef op zondag 11 januari 2026 @ 17:52:
Voor de lol een super defensive paladin build gemaakt met wat aura’s voor wat damage en kijken hoe lang die blijft leven in Pit 115, zonder een knop aan te raken.
Dat was inderdaad het plan niet. Ik wilde zien hoe lang duurt, voordat ie dood was. Niet dus. Maar omdat je in combat bent, kun je niet je town portal gebruiken of de uitgang pakken. Ik heb de game moeten sluiten om het experiment te stoppen 😂brothermaynard schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 12:35:
[...]
zou met holy fire gloves misschein zelfs ook nog kunnen killen? of was dat nu precies niet je plan? vind auradin wel de meest overpowered van alle opties die de paladin te bieden heeft. dawnfire looten en je bent al bijna klaar voor pit t100
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Het is beta, he. Dan moet je ook niet teveel slingers en confetti verwachten. En misschien voegen ze steeds iets anders toe om te testen. Ik ga er vanavond even kijken, denk ik.JohnnyV76 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 15:05:
Net een tower run gedaan maar wat een teleurstelling. Het is letterlijk een area zoals de pit waar je doorheen moet om monsters te killen met een paar simpele nieuwe dingen (een tower die je een buff geeft en soort gouden balletjes die droppen). Geen loot of niks... puur om de beste tijd te kunnen neerzetten. Saaier dan dit kun je t niet maken haast...
Gister toch even op rank 5 spiritborn gestaan met de toen nog offmeta toxic skin build (al is het een beetje valsspelen om de schreenshot vroeg te maken, met nog 2 weken te gaan). Uiteindelijk gister nog 113 gehaald (en nog tot 2 uur snachts doorgegaan om 114 proberen te halen
Hopelijk tonen ze in de toekomst welke gear en skills de spelers hebben gebruikt voor die tijden.
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
De meeste tijd zit nu in al de loot bekijken en zoeken achter dat ene item die 1-2% meer stats heeft.bronce schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 09:55:
Bij launch had ik ook echt wel het gevoel dat ik mijn poppetje aan het opbouwen (ik heb daarnaast volgens mij alleen het seizoen met die vampire powers nog even gespeeld) was en tijdens het levelen veel proberen met verschillende items, en dan een keer een unique vinden en daar iets mee gaan doen. Nu is het in een no time T4 en is alles veel te makkelijk. Zeker met Paladin, ik had de vorige expansion overgeslagen en nu dus de nieuwe expansion gekocht vanwege de Paladin, en het feit dat je de vorige expansion er gelijk bij krijgt. De enige manier om dan nog upgrades te testen is hoge pitlevels en nu dan de tower.
Gisteren toch wel 30+ minuten nodig gehad om mijn kist uit te kuisen
Dan heb je nog even te gaanbRuud83 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 18:05:
Dit is het eerste seizoen dat ik meer de end game aan het doen ben dus nog weinig ervaring. Inmiddels ben ik bij Torment 2 aangekomen, maar er is nog geen enkel mythic gedropt. Is dat normaal dat het zo lang duurt?
| Awesome Rock 'n Roll Photographer |
ik was aan het gamblen voor een Ring... 2GA starless skies
jammer dat ik die niet nodig heb maar toch wel grappig
ik ben nu op paragorn 243 met 2 chars (Pala en Sorc) pit 100 gehaald en voor dit season wel een beetje klaar ook idd
Net even een Tower run gedaan, mis ik iets of is dit gewoon een Pit met minder tijd en zonder rewards?
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Ik had hetzelfde idee, ik zie niet goed wat je er mee kunt, behalve een zo snel mogelijke tijd posten.Mad-Matt schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 10:37:
wow, hoe heb je dat gedaan?
Net even een Tower run gedaan, mis ik iets of is dit gewoon een Pit met minder tijd en zonder rewards?
Time Trials doe ik wel in GT7. Daar heb ik D4 niet voor nodig. 😄Aegir81 schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 13:05:
[...]
Ik had hetzelfde idee, ik zie niet goed wat je er mee kunt, behalve een zo snel mogelijke tijd posten.
Veel spelen, maar meeste runes komen van azmodan of van de 100'n boss kills die ik heb gedaan op paragon 300 te halen
Ik moet nog ongeveer 1000 punten voor Azmodan. Even kort getimed op normal gaat kost een run ongeveer 80 seconden. Dan ben ik nog een kleine 5 uur bezig...
Voor Andariel nog tips om aan de tributes te komen, waarbij er een gegarandeerde spawn is?
Battle.net || Strava
ik wilde vandaag D4 op PC weer eens gaan spelen maar mijn Xbox elite controller werkt op eens niet meer in game. dit heb nog nooit gehad maar in ander games werkt hij gewoon wel.
iemand die weet hoe dit op kan lossen?
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Dat is een draadje van 2 jaar geleden dus wellicht zijn er inmiddels andere oplossingen dan de daar genoemde workaround, maar het lijkt een bekend probleem specifiek voor Diablo 4 / Battle.net.
[ Voor 3% gewijzigd door Denman op 19-01-2026 13:48 ]
AFK gaan op normal bij Azmodan op de map, je krijgt 5 punten per bosskill, ongeacht welke moeilijkheidsgraad. Je moet wel af en toe bewegen om niet gekickt te worden en iemand moet steeds activeren. Maar dat of op normal door nahantu rennen en alles killen.retlaw schreef op maandag 19 januari 2026 @ 11:56:
Zijn er nog shortcuts voor het levellen van de divine gits voor Azmodan of Andariel?
Ik moet nog ongeveer 1000 punten voor Azmodan. Even kort getimed op normal gaat kost een run ongeveer 80 seconden. Dan ben ik nog een kleine 5 uur bezig...
Voor Andariel nog tips om aan de tributes te komen, waarbij er een gegarandeerde spawn is?
Andere vraag:
Gaan we in D4 ooit nog Diablo zien? Toch wel een gemis vind ik zelf. (verhaal in het spel ken ik al niet meer)
Tis wel ontzetend lame om zo aan die punten te moeten komen . dan speel ik nog liever niet.Mad-Matt schreef op maandag 19 januari 2026 @ 14:10:
[...]
AFK gaan op normal bij Azmodan op de map, je krijgt 5 punten per bosskill, ongeacht welke moeilijkheidsgraad. Je moet wel af en toe bewegen om niet gekickt te worden en iemand moet steeds activeren. Maar dat of op normal door nahantu rennen en alles killen.
Andere vraag:
Gaan we in D4 ooit nog Diablo zien? Toch wel een gemis vind ik zelf. (verhaal in het spel ken ik al niet meer)
Mee eens, echt een kansloze keuze die ze gemaakt hebben, super saai en totaal niet meeslepend ofzo. Ik zat gewoon tv te kijken en klikte af en toe dat mn poppetje een paar stappen deed. Maar goed, om zoveel mogelijk rewards te krijgen moet je daarin max level zijn. (en aangezien ik nog 2 mythics moet, dus maar gedaan)Visgek82 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 15:31:
[...]
Tis wel ontzetend lame om zo aan die punten te moeten komen . dan speel ik nog liever niet.
Ik snap de keuze ook totaal niet. En het verschil met Helltide Duriel en Belial pit runs is ook zo groot. Die doe je nog met een achterliggende reden: runes levelen, normaal levelen, gearen bij start endgame. Bovendien gaat Duriel ook lekker snel neer zodat het wat rapper gaat. Je moet die activiteiten weliswaar ook veel doen, maar die gaan gewoon mee in de flow van de game.Mad-Matt schreef op maandag 19 januari 2026 @ 15:43:
[...]
Mee eens, echt een kansloze keuze die ze gemaakt hebben, super saai en totaal niet meeslepend ofzo. Ik zat gewoon tv te kijken en klikte af en toe dat mn poppetje een paar stappen deed. Maar goed, om zoveel mogelijk rewards te krijgen moet je daarin max level zijn. (en aangezien ik nog 2 mythics moet, dus maar gedaan)
De meesten moeten bij Azmodan hun best doen om zelf dood te gaan, maak daar dan ook gewoon een one-shot van. Want het gevecht zelf is totaal niet uitdagend. En dus eigenlijk ook niet World Boss waardig.
Lijkt me ook niet dat Blizzard heeft gedacht: laten we by-design maar mensen AFK-en bij dit gevecht
Zelf zie ik mezelf niet meer naar PL300 gaan dit seizoen. Ben nu 247 en met horten en stoten zal ik waarschijnlijk nog wel de 250 aantikken voor de season quest, maar XP gaat echt te langzaam om 'm vol te maken (tenzij jullie nog goede tips hebben
Uh. je doet dat toch zelf? of mis ik iets? kan je dus niet de devs de schuld van geven lijkt mijMad-Matt schreef op maandag 19 januari 2026 @ 15:43:
[...]
Mee eens, echt een kansloze keuze die ze gemaakt hebben, super saai en totaal niet meeslepend ofzo. Ik zat gewoon tv te kijken en klikte af en toe dat mn poppetje een paar stappen deed. Maar goed, om zoveel mogelijk rewards te krijgen moet je daarin max level zijn. (en aangezien ik nog 2 mythics moet, dus maar gedaan)
De punten hoe je ze verdiend is gewoon een slechte game mechanic. Als ik die max level niet nodig had, had ik er nooit meer naar om gekeken en verder gegaan.Visgek82 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 15:57:
[...]
Uh. je doet dat toch zelf? of mis ik iets? kan je dus niet de devs de schuld van geven lijkt mij
gevonden wat het was.Denman schreef op maandag 19 januari 2026 @ 13:48:
@Motaro een snelle Google "xbox elite controller diablo 4" levert meteen een paar hits op, waaronder deze.
Dat is een draadje van 2 jaar geleden dus wellicht zijn er inmiddels andere oplossingen dan de daar genoemde workaround, maar het lijkt een bekend probleem specifiek voor Diablo 4 / Battle.net.
normaal net als rest van games maak niet uit wanneer je controller aan zet maar nu bij D4 moet ik eerst spel op starten en dan pas controller aan zetten wat eerst niet was.
maar toch bedankt.
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Waar is dat max level voor nodig dan? Dat ontgaat me een beetje, het klinkt alsof je moet. Maar van wie dan?Mad-Matt schreef op maandag 19 januari 2026 @ 16:00:
[...]
De punten hoe je ze verdiend is gewoon een slechte game mechanic. Als ik die max level niet nodig had, had ik er nooit meer naar om gekeken en verder gegaan.
Moet niet, maar het helpt enorm. Als je max level bent met dat onderdeel krijg je meer dungeon keys. En hoe meer keys je krijgt, hoe groter de kans op Mythic Prankster key waar er gegarandeerd 5 mythics droppen.Bundin schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 11:47:
[...]
Waar is dat max level voor nodig dan? Dat ontgaat me een beetje, het klinkt alsof je moet. Maar van wie dan?
Zelfs zonder mythics sloopt de palladin alle content. Alleen als je op de 2 wekelijkse leaderboard wil staan heb je wat aan de mythics.Mad-Matt schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 12:04:
[...]
Moet niet, maar het helpt enorm. Als je max level bent met dat onderdeel krijg je meer dungeon keys. En hoe meer keys je krijgt, hoe groter de kans op Mythic Prankster key waar er gegarandeerd 5 mythics droppen.
Paladin is inderdaad onwijs sterk, maar probeer altijd de build te maxen. Dus ik wil ze graag hebben en grinden hoort bij het spel. Andariel is nog te sterk voor me, dus hoop met de 2 mythics net dat beetje extra te hebben.Kaasje123 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 12:33:
[...]
Zelfs zonder mythics sloopt de palladin alle content. Alleen als je op de 2 wekelijkse leaderboard wil staan heb je wat aan de mythics.
(Auradin)
Elk seizoen is het hetzelfde, eens bepaalde sterkte kan je alleen nog pit lopen om de uitdaging , rest is t4 en daar stort alles neer als ze je nog maar zien...
Ik hoop laat de expansion je meer kan laten grinden en doorspelen zonder dat het in t4 veel en veel te makkelijk wordt.sfx32 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 13:58:
Ben beetje klaar met d4 denk ik.
Elk seizoen is het hetzelfde, eens bepaalde sterkte kan je alleen nog pit lopen om de uitdaging , rest is t4 en daar stort alles neer als ze je nog maar zien...
Is dit een klacht?sfx32 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 13:58:
Ben beetje klaar met d4 denk ik.
Ik snap dit eerlijk gezegd niet zo goed, de seizoenen zijn in principe gratis, je krijgt uren maar dan ook echt uren content, ze kunnen niet oneinding end-game maken.
Uren en uren? Je bent in een uur level 60 en binnen een uur of wat te sterk voor t4 ...Jackson6 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:13:
[...]
Is dit een klacht?
Ik snap dit eerlijk gezegd niet zo goed, de seizoenen zijn in principe gratis, je krijgt uren maar dan ook echt uren content, ze kunnen niet oneinding end-game maken.
Whatever.Kaasje123 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:14:
[...]
Uren en uren? Je bent in een uur level 60 en binnen een uur of wat te sterk voor t4 ...
Speel dan zonder build guides. Dan duurt het langer, voordat je er weer klaar mee bent. 😉Kaasje123 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:14:
[...]
Uren en uren? Je bent in een uur level 60 en binnen een uur of wat te sterk voor t4 ...
Maak je er niet zo makkelijk vanaf en voeg iets toe wat meeste willen , hogere tiers .
Tier tot 8 en het is weer spelen en niet zoals nu , inloggen en denken ...wat nutteloze ding ga ik nu eens doen....
Mis de tiersetting van d3.
Laat me raden. Je hebt een Paladin genomen, de beste S-Tier build van Maxroll of iets dergelijks gepakt en dan het boodschappenlijstje afgewerkt om alles in een zucht en een scheet neer te maaien, Pit 125+ in 2 dagen enzo?sfx32 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 15:23:
Ja is een klacht ....
Maak je er niet zo makkelijk vanaf en voeg iets toe wat meeste willen , hogere tiers .
Tier tot 8 en het is weer spelen en niet zoals nu , inloggen en denken ...wat nutteloze ding ga ik nu eens doen....
Mis de tiersetting van d3.
Paladin heeft geen enkele buildhuide nodig. Alles smelt zelfs met ongeoptimaliseerde builds.Poops_McGhee schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:38:
[...]
Speel dan zonder build guides. Dan duurt het langer, voordat je er weer klaar mee bent. 😉
Dan pak je een andere class, als je meer uitdaging wilt en niet de Promo class. Bijv. een Sorc met Firewall als core skill en bouw je daar wat omheen. Denk niet dat je dan in een uurtje of wat T4 al doodkijkt.Kaasje123 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 18:11:
[...]
Paladin heeft geen enkele buildhuide nodig. Alles smelt zelfs met ongeoptimaliseerde builds.
Ook voor ne titatovenaar sorcerer of andere class is t4 snel afgewerkt , eens je door hebt wat en hoe van upgraden aan je gear.
Ik ga helemaal niet voorbij aan je suggestie. Voelt meer dat jij voorbij gaat aan andere suggesties om het jezelf moeilijker te maken.sfx32 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 20:04:
En toch ga je voorbij aan wat ik zei , d4 heeft nood aan hogere tiers.
Ook voor ne titatovenaar sorcerer of andere class is t4 snel afgewerkt , eens je door hebt wat en hoe van upgraden aan je gear.
Mind you, ik heb in vorige posts zelf ook al aangegeven dat de endgame wel wat moeilijker mag, maar dat ik ook wel inzie dat Diablo niet (meer) dat type spel is.
Je hebt nog altijd een keuze, he. Speel het of speel het niet. Hier klagen dat alles maar te makkelijk is, uurtje zus, uurtje zo, haalt bijzonder weinig uit.
O wacht even , dan gaan mobs traag dood ....heb ik nog minder xp per uur als nu.
Geen progressie zodoende en dat maakt het spel weer leuk?
Enige wat ik dit seizoen wou bereiken was max para.
Besides als ik in de guild kijk naar active spelers.
Ook world bosses steeds minder volk en ook in maincity.
En ja ik kocht de uitbreiding voor de pala , op wow steeds mn favo class.
Mn gear is niet Uber btw ,meeste is 2ga.
Spel is te makkelijk en je bent veel te snel door de endgame heen = bah bah bah, maar als je te weinig progressie ziet is het ook niet leuk?sfx32 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 19:58:
Ok ik maak het mezelf moeilijker en hou een grote kuis van gear en stats .....
O wacht even , dan gaan mobs traag dood ....heb ik nog minder xp per uur als nu.
Geen progressie zodoende en dat maakt het spel weer leuk?
Ik heb zo'n idee dat je nooit tevreden zal zijn over D4. Dat kan en dat mag, maar misschien is de laatste raad die ik je kan geven, dat je de game dan maar links moet laten liggen.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Er is eigenlijk nog minder te doen dan in "no mans sky" launch.
Maar heb het gevoel jij het verdedigd als ware het je liefdeskind.
En gaat me niet om progressie maar om nog iets te doen te hebben.
Kijk in de guild 102 leden , actieve leden 7tal denk ik?
Idem kijk op de plaats waar de worldboss spawned .nog zoveel players te zien als week geleden? Nope.
Kijk in de stad met portal voor the pit , idem.
Ja ik laat het weer links liggen tot next seizoen , maar ieder seizoen heeft een veel kortere houdbaarheid dan de lengte ervan.
Geef ons iets meer als alleen the pit om te spelen geef ons hogere tiers.
Sorry ik kritiek uit.
Ik wil een spel dat op het einde van het seizoen voelt als ik wou nog dit ik wou nog dat doen....
Ik wil een spel waar het niet uitmaakt welk paralvl je bent dat het nog steeds de moeite voelt om op te starten.
Jah zoals d3...
Verder laat ik hierbij voor ik hier meer lol heb als op het spel zelf...
Liefdeskindje? Dan schat je me toch verkeerd in. Maar ik snap het argument, dat iemand wel een fanboy moet zijn, als diegene positief over iets denkt, waar je zelf zo negatief over wilt zijn. Prima, hoor.sfx32 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 17:59:
Terugkomende op de gratis aangeboden seizoenen ... haal die eruit speel het mainspel en je hebt een lege doos , replay value =0.
Er is eigenlijk nog minder te doen dan in "no mans sky" launch.
Maar heb het gevoel jij het verdedigd als ware het je liefdeskind.
En gaat me niet om progressie maar om nog iets te doen te hebben.
Kijk in de guild 102 leden , actieve leden 7tal denk ik?
Idem kijk op de plaats waar de worldboss spawned .nog zoveel players te zien als week geleden? Nope.
Kijk in de stad met portal voor the pit , idem.
Ja ik laat het weer links liggen tot next seizoen , maar ieder seizoen heeft een veel kortere houdbaarheid dan de lengte ervan.
Geef ons iets meer als alleen the pit om te spelen geef ons hogere tiers.
Sorry ik kritiek uit.
Ik wil een spel dat op het einde van het seizoen voelt als ik wou nog dit ik wou nog dat doen....
Ik wil een spel waar het niet uitmaakt welk paralvl je bent dat het nog steeds de moeite voelt om op te starten.
Jah zoals d3...
Verder laat ik hierbij voor ik hier meer lol heb als op het spel zelf...
Enne.... D3 seasons is nog makkelijker en veel minder uitgebreid dan D4. Je kon daar op level 1 al met rifts beginnen en daar ook mee eindigen. Misschien wat bounties doen voor een Ring of Royal Grandeur voor je Cube, maar voor de rest was het gewoon Rifts rennen om oneindig, en op hogere levels, vrijwel niets meer toevoegende Paragon halen. Ik kan me ook geen D3 season herinneren, dat ik echt van begin tot einde bezig was met rifts grinden, net zo goed als ik in D4 niet van begin tot eind Pits wil grinden.
Maar goed, ieder z'n ding en verder zou ik zeggen, geniet dan maar lekker van D3 seasons en lekker The Pit.... oh nee, Rifts grinden. Nouja, maakt niet uit hoe je het beestje noemt, want het is allebei hetzelfde.
Ik had wat beelden op YT opgezocht en vond het sterk verouderd oud zien, dus links laten liggen. Vandaag toch maar gekocht voor ik meen 10 euro en ziet er op de PS5 gewoon prima uit en het speelt er ook niet minder om. Leuk hoor, Diablo verslaving wordt weer een beetje gevoed.
D3 is een prima game. ga je veel plezier aan beleven ! gameplay > graphics tbh. Een andere zeer goede optie in mijn optiek is D2R , en dan het liefst met de Reimagined mod. dat is op en top diablo zoals het hoort te zijn.Jack_Mojo schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 22:09:
Om in te haken op Diablo 3: die had ik nog nooit gespeeld. Tot vandaag![]()
Ik had wat beelden op YT opgezocht en vond het sterk verouderd oud zien, dus links laten liggen. Vandaag toch maar gekocht voor ik meen 10 euro en ziet er op de PS5 gewoon prima uit en het speelt er ook niet minder om. Leuk hoor, Diablo verslaving wordt weer een beetje gevoed.
Ben het met je eens. Ik had een haat/liefde verhouding met D4, en daar ben ik mee gestopt. Heb het spel aan de kant gelegd tot er ècht grote veranderingen zijn. het spel is nu leuk als je de minpunten kan accepteren , ik kon dat niet . Ik heb me gericht op D2R in combinatie met de Reimagined mod, en dat bevalt uitstekend en kietelt mij precies op de juiste plek voor een aarpg, en voor het andere wat ik mis pak ik graag wat uurtjes Grim Dawn in de week.Poops_McGhee schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 20:20:
[...]
Spel is te makkelijk en je bent veel te snel door de endgame heen = bah bah bah, maar als je te weinig progressie ziet is het ook niet leuk?
Ik heb zo'n idee dat je nooit tevreden zal zijn over D4. Dat kan en dat mag, maar misschien is de laatste raad die ik je kan geven, dat je de game dan maar links moet laten liggen.
Geen enkele game is perfect en dat is prima, maar om dan alleen maar over de game te klagen met wat aparte argumenten, is niet helemaal prima, IMO.Visgek82 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 16:54:
[...]
Ben het met je eens. Ik had een haat/liefde verhouding met D4, en daar ben ik mee gestopt. Heb het spel aan de kant gelegd tot er ècht grote veranderingen zijn. het spel is nu leuk als je de minpunten kan accepteren , ik kon dat niet . Ik heb me gericht op D2R in combinatie met de Reimagined mod, en dat bevalt uitstekend en kietelt mij precies op de juiste plek voor een aarpg, en voor het andere wat ik mis pak ik graag wat uurtjes Grim Dawn in de week.
Ik zeg altijd maar zo, als je iets niet bevalt, stop er dan mee. Tuurlijk, een beetje ongenoegen spuien kan opluchten, snap ik ook wel en doe ik ook wel eens en het kan soms leuke discussies/tips opleveren.
Maar als geen suggestie goed genoeg blijkt, dan moet je de stekker eruit trekken en niet achterom kijken.
Zeker.. daarom zei ik ook dat ik het met je eens wasPoops_McGhee schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 20:29:
[...]
Geen enkele game is perfect en dat is prima, maar om dan alleen maar over de game te klagen met wat aparte argumenten, is niet helemaal prima, IMO.
Ik zeg altijd maar zo, als je iets niet bevalt, stop er dan mee. Tuurlijk, een beetje ongenoegen spuien kan opluchten, snap ik ook wel en doe ik ook wel eens en het kan soms leuke discussies/tips opleveren.
Maar als geen suggestie goed genoeg blijkt, dan moet je de stekker eruit trekken en niet achterom kijken.
Dat tower ding, is 't wat?
[ Voor 8% gewijzigd door Bundin op 25-01-2026 11:00 ]
Gisteren een Pit 85 solo gedaan met ongeveer 9 minuten over op de klok. Moet nog wat games verzamelen want sommige gear heeft nog een lege socket.
Het spel is gewoon erg leuk om te spelen, je pakt het zo op en je kan het onderuit gezakt spelen of heel scherp. Een half uur of meerdere uren achter elkaar. 9 van de 10 keer loopt het heel vloeiend op de Xbx. Af en toe iets minder maar dan is er lag op de server.
Soms is terughaken op oudere spellen in een reeks ook erg leuk.Jack_Mojo schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 22:09:
Om in te haken op Diablo 3: die had ik nog nooit gespeeld. Tot vandaag![]()
Diablo 1 was tijdens mijn hoogtij internet dagen, die helemaal kapot gespeeld. Denk alleen de uitbreidingen nooit. Diablo 2 kwam tegen het einde (kreeg een vriendin
Diablo 3 wel uitgespeeld inclusief uitbreiding.
Diablo 4 moet ik nog uit gaan spelen en dan de uitbreidingen nog aanschaffen en uitspelen.
Verhaal van allemaal is wel prima overigens.
Gewoon een break nemen. Je moet jezelf niet blijven forceren iets te spelen tochMad-Matt schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 09:12:
Ik zit weer in m'n Diablo depressie. Met m'n Auradin op z'n gemak Pit 100 gedaan, alle bosses, Infernal Hordes is super easy. Dus geen interesse meer om te spelen, misschien start ik nog een Wizard, maar ben er eigenlijk weer een beetje klaar mee.
Ik ben momenteel ook wel weer even klaar met S11. Mag ook wel na bijna 2 maanden. Even een maandje rust en dan met S12 aan de gang en dan wachten op de expansion.Mad-Matt schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 09:12:
Ik zit weer in m'n Diablo depressie. Met m'n Auradin op z'n gemak Pit 100 gedaan, alle bosses, Infernal Hordes is super easy. Dus geen interesse meer om te spelen, misschien start ik nog een Wizard, maar ben er eigenlijk weer een beetje klaar mee.
Levelen gaat best ok als je op normal in het azmodan stukje staat.
Hier ook sinds ruim een week niet meer gespeeld. Irritante is ook dat ik nog wel wat te halen heb zoals Divine Gifts levelen, maar bijvoorbeeld die van Azmodan is óf a) dodelijk saai is om te doen, en ook nog eens relatief te lang aan voelt omdat er geen uitdaging meer zit in dat gevecht óf b) nutteloos aan voelt om daar te gaan AFK'en. Tormented bosses droppen goede loot maar worden geoneshot. Pit lvl 100 is een eitje maar zie weinig motivatie om daarboven nog heel hard te gaan pushen.Mad-Matt schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 09:12:
Nog steeds geen spijt van de aankoop van deze expansion want er zijn echt heel wat uurtjes in gaan zitten en de weg naar lvl 60 / Paragon circa 250 is echt wel cool, maar daarboven zie ik niet zoals bij D3 nog de motivatie om nog heel lang door te pushen. Misschien is de nieuwigheid er vanaf ofzo
Dus afgelopen weekend WoW maar weer aangeslingerd om een alt te levelen in de Midnight patch. Zie mezelf de expansion ook nog wel aanschaffen de komende weken
Ik vervloek Blizzard de laatste jaren om de developer die ze niet meer zijn, maar ondertussen blijf ik hun content wel kopen dus kennelijk doen ze nog iets goed
Inmiddels wel bekend met Helltides en Nightmare dungeons dus daar krijg ik zo nu en dan wel betere loot en gear
Al met al lijkt 't me ook wel tof en wel een juiste gear set bij elkaar te krijgen voor de Necro maar als ik google op welke gear / equipment krijg ik vooral de addons te vinden maar niet zo snel welke boots, helm etc. of kijk ik er scheel over heen? Zie wel de links voor unique equipment maar niet wat je zo bij elkaar ken sprokkelen bij de "normale" drops
[ Voor 4% gewijzigd door Salv op 28-01-2026 15:54 ]
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
Unique en Mythic Unique is vast, hier kan je geen andere stats op zetten dan dat hij al heeft, je kan ze wat verbeteren, maar niet zoals bij legendary items de main aspect veranderen.
Hier een beetje uitleg:
https://www.icy-veins.com...and-itemization-overview/
/f/image/IrsBtbc1j8plT9aq39UgGHVa.png?f=fotoalbum_large)