• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:02
Ik zit lekker rustig door te rommelen nu op T6 gekomen van Multshot af naar pen shot build (cold) gegaan. Op zoek naar ancestral gear. Ik vind alleen de charm sets van Rogue allemaal een beetje meh. Teveel geklik dus ga nu voor de imbuement set zodat alles automatisch gaat, later switch ik wel naar een end game set.

Hoe zit het met die craft je eigen Mythics eigenlijk? Je mag 1 wapen, 1 jewelry en 1 armor self crafted mythic dragen? Had ik dat nou goed gelezen? En iemand tips waar je die crafting materials het beste kan vinden? Is dat het event wat elke X min begint?

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:42
Goldman schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 11:08:
Ik zit lekker rustig door te rommelen nu op T6 gekomen van Multshot af naar pen shot build (cold) gegaan. Op zoek naar ancestral gear. Ik vind alleen de charm sets van Rogue allemaal een beetje meh. Teveel geklik dus ga nu voor de imbuement set zodat alles automatisch gaat, later switch ik wel naar een end game set.

Hoe zit het met die craft je eigen Mythics eigenlijk? Je mag 1 wapen, 1 jewelry en 1 armor self crafted mythic dragen? Had ik dat nou goed gelezen? En iemand tips waar je die crafting materials het beste kan vinden? Is dat het event wat elke X min begint?
nee volgens mij mag je 1 mythic unique dragen (paars) de bruine mag je zoveel als je wil

• Willempy741
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:18
Wognummer schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 11:15:
[...]

nee volgens mij mag je 1 mythic unique dragen (paars) de bruine mag je zoveel als je wil
Voor zover ik het begreep mag je slechts 1 crafted mythic dragen (blacksmith of cube). Onder in de item description staat ook het keyword 'crafted'. Gevonden mythics mag je bij mijn weten zoveel dragen als je wil

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16:42
Mad-Matt schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 09:11:
Ik ben nu druk bezig met m'n spin-to-win Rogue. Het gaat best goed inmiddels op T2. Ik heb 2 aspects, de rest mis ik nog. Maar gisteren een escalating NM dungeon gedaan en ik kwam bij de eind baas en ik deed gewoon 0 dmg. Ik heb een kwartier erover gedaan om de eerste vorm van Astaroth te verslaan. Daarna kwam de menselijke vorm en na nog eens een kwartier had ik nog geen derde deel van z'n health eraf. Uiteraard kwam die hond ook weer terug. Toen ben ik ermee gestopt.
Dit nog nooit meegemaakt. (voor de beeldvorming, alle reguliere mobs oneshot ik op T2 en de elites zijn een paar klappen en dan zijn ze plat)
Die boss kan inderdaad vervelend zijn voor de eerste keer.
Eens in menselijke vorm, probeer zo veel mogelijk de hond te negeren. Anders val je terug in fase 2. (Tijdens fase 2 doe je super weinig dmg)

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:46
Dit seizoen maar eens Whirlwind Barb gestart en tegen alle verwachtingen in vind ik het best leuk spelen. Nu zit ik op PL 170 en Torment 9, maar gevoelsmatig wil ik nu wel de stap naar T10 zetten, al is het alleen maar voor de betere item drops.

Pit Torment 9 gaat me nog prima af, maar T10 is dan net te pittig. Ik dacht laat ik dan wat items craften, heb de items wel voor de startersbuild Whirlwind, maar de stappen hogerop mis ik de gear nog voor. Klopt het dat ik niet meer gericht een mythic can craften maar alleen de optie van een slot heb, en dus kans op meerdere types mythics, waaronder mogelijk eentje waar ik niks aan heb?

Join het GoT Pulse-Team!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:30
Denman schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 16:00:
Dit seizoen maar eens Whirlwind Barb gestart en tegen alle verwachtingen in vind ik het best leuk spelen. Nu zit ik op PL 170 en Torment 9, maar gevoelsmatig wil ik nu wel de stap naar T10 zetten, al is het alleen maar voor de betere item drops.

Pit Torment 9 gaat me nog prima af, maar T10 is dan net te pittig. Ik dacht laat ik dan wat items craften, heb de items wel voor de startersbuild Whirlwind, maar de stappen hogerop mis ik de gear nog voor. Klopt het dat ik niet meer gericht een mythic can craften maar alleen de optie van een slot heb, en dus kans op meerdere types mythics, waaronder mogelijk eentje waar ik niks aan heb?
Correct

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Ben dus met de shred druid bezig, starter build... die is voor crowds fantastisch... maar single target echt afschuwelijk.... ik heb inmiddels wel alle uniques voor de build er na... maar zeker niet met de meest passende affixes... dus tsja... wat doe je dan... doorgaan met de starter build, of toch de next level build aangaan en ervaren hoe die dan zal zijn...

Keuzes... ben iig op T7 bezig op dit moment.

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

• Bossie
RustStorm schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 16:51:
Ben dus met de shred druid bezig, starter build... die is voor crowds fantastisch... maar single target echt afschuwelijk.... ik heb inmiddels wel alle uniques voor de build er na... maar zeker niet met de meest passende affixes... dus tsja... wat doe je dan... doorgaan met de starter build, of toch de next level build aangaan en ervaren hoe die dan zal zijn...

Keuzes... ben iig op T7 bezig op dit moment.
Dat laatste kan je altijd proberen, als het niets is kun je altijd nog een andere class pakken en gearen dmv je bosstrophies in de cube te doen

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Ik ben van mijn druid overgestapt naar een Minions necro... Die is erg sterk en kan ondertussen comfortabel T8 doen. Hoger lukt ook nog wel maar dan duurt het net iets te lang voor monsters dood gaan en sta ik veel meer te wachten tot mijn Minions er klaar mee zijn.

Maar ik moet zeggen... Ik loop hier wel een beetje tegen een muur voor mijn gevoel. Verder gaan in season moet ik Lilith killen... Dat heb ik gisteren een paar keer geprobeerd maar ik vind dat nog steeds zo'n extreem irritant gevecht, daar heb ik gewoon echt geen zin meer in. Vind dat veel te slecht aangegeven wordt waar het gevaar vandaan komt. En verbeteringen in gear... Mja de grote stappen heb ik gehad, nu zou ik mythic versies moeten zien te krijgen, maar ja zoals hierboven ook gezegd wordt, die zijn extreem zeldzaam... Dus, ehhh... Season 'klaar'?

Gamertag: FinrazielNL

• Bossie
Finraziel schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 17:43:
Ik ben van mijn druid overgestapt naar een Minions necro... Die is erg sterk en kan ondertussen comfortabel T8 doen. Hoger lukt ook nog wel maar dan duurt het net iets te lang voor monsters dood gaan en sta ik veel meer te wachten tot mijn Minions er klaar mee zijn.

Maar ik moet zeggen... Ik loop hier wel een beetje tegen een muur voor mijn gevoel. Verder gaan in season moet ik Lilith killen... Dat heb ik gisteren een paar keer geprobeerd maar ik vind dat nog steeds zo'n extreem irritant gevecht, daar heb ik gewoon echt geen zin meer in. Vind dat veel te slecht aangegeven wordt waar het gevaar vandaan komt. En verbeteringen in gear... Mja de grote stappen heb ik gehad, nu zou ik mythic versies moeten zien te krijgen, maar ja zoals hierboven ook gezegd wordt, die zijn extreem zeldzaam... Dus, ehhh... Season 'klaar'?
Lilith is idd een breakpoint voor mijn gevoel, ik veeg zelf ook alles op torment 8 leeg maar bij Lilith gaat het echt tergend langzaam.

Ik speel gewoon rustig verder aangezien ik nog een paar dingen wil verbeteren, misschien komen er een paar leuke drops bij waardoor het later wel kan.

Wat ik niet ga doen is het seizoen “kapot” grinden zodat alle vinkjes dadelijk gezet zijn, dan kun je beter een meta s-tier build pakken als dat het doel is.

Finraziel schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 17:43:

Ik vind de Lilith progression wall echt zo not done. Samen met Andariel de meest irritante bossfights die de game heeft. En die beiden sla ik zoveel mogelijk gewoon systematisch over.

Ook ik sta nu op het punt dat ik Lilith moet om maaien om verder in de season journey te komen. Maar als ik de rewards zie, dan mogen ze die houden. Totaal geen zin om die fight weer aan te gaan. Dus, voor mij is het qua season journey wel klaar. Helpt ook niet mee dat ik die grind naar alles maxed out al zo vaak gedaan heb en er verder eigenlijk 0,0 verrassingen meer zijn.

Het nieuwe, war plans, is ook maar meer van hetzelfde. Steeds weer diezelfde grind van Helltides, NMD's, lair bosses, Pit en Kurast. De game moet echt met iets compleet nieuws komen om me een heel season vast te houden. En dan heb ik het niet over een variant van wat er allemaal al is.

Toch heb er wel van genoten tot zover. Wie weet log ik zo af en toe nog eens in om hersendood pixels te pletten. Dat blijft toch wel leuk 😁
Ik ga pas over op de midlevel build als ik mn belangrijkste aspect een keertje heb gekregen... die heb ik nl nog steeds niet lol...

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

• Wognummer
RustStorm schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 06:24:
Ik ga pas over op de midlevel build als ik mn belangrijkste aspect een keertje heb gekregen... die heb ik nl nog steeds niet lol...
dat is echt zo irritant, je hebt wel gekeken wat de beste source is voor de aspect? vaak kun je met obols wel een hoop doen op mn sorc coste me dat wel echt 40k obols ofzo maar dat ging iets sneller dan random dingen doen die ik al 4 dagen aan het doen was

• Bossie
Wognummer schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 09:50:
[...]

dat is echt zo irritant, je hebt wel gekeken wat de beste source is voor de aspect? vaak kun je met obols wel een hoop doen op mn sorc coste me dat wel echt 40k obols ofzo maar dat ging iets sneller dan random dingen doen die ik al 4 dagen aan het doen was
Ik heb de vorige uitbreiding overgeslagen, maar in D4 basegame kon je die tenminste nog unlocken via dungeons versus the random drops nu.

Het is wel duidelijk dat bepaalde aspects altijd pas op hogere torments droppen.

• Lincor
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10:51
Als je nog aspects mist, kan je afhankelijk van je resources, kopen met obols. Alles met al bekende aspects kan je nog eens met de 3 to 1 recept gokken. Daarna kan je de rares upgraden naar legendary, en dan weer de 3 to 1 toepassen met degene waar je aspect al van hebt.

Maar nogmaals, alleen als je de resources ervoor hebt.

SolarEdge SE5K-RWB / 5920 Wp - 8x 370 Wp O schuin dak - 8x 370 Wp W schuin dak / HW P1 / CT003 v122 / 2x MT Venus E v3 – v144 / 1x MHI airco 3,5 kW

Ik heb al diverse items met obols gekocht om te zien of ik het aspect kon krijgen. Inmiddels 9k aan gespendeerd...

Verder probeer ik ook andere.manieren om het aspect te krijgen. So far, not so good... :)

Och... ik zie het als vorige seizoen Umbral Aspect... duurde ook eeuwen... lol

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:29
Je kan bij de barter ook aspect caches kopen.

https://diablofilter.com/aspects Hier kun je bekijken waar je het meeste kans maakt.

[ Voor 59% gewijzigd door Flesdop op 10-07-2026 13:35 ]

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:11

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ik ben inmiddels bezig met een lightning druid, ik was begonnen met een spin 2 win Rogue maar die vond ik rond T10 een beetje saai worden. Ik had ook heel erg veel last van heel erg rare 'rubberbanding' met die rogue, vooral rond die tears van de seasonal event - iemand een idee waar ik het over heb?

Ben nu net 70 met de druid en heb nog niet genoeg van de aspects en uniques die ik nodig heb, dus dat is nog een beetje een struggle op T1. Vooral iets met ground hazards, dan ben ik nergens.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Nou na 10 dagen en paragon 240 kan ik wel een oordeel geven over dit seizoen.

Dit is met (grote) afstand het _slechtste_ seizoen in Diablo IV (tot nu toe iig). Wat een aanfluiting en ik mag hopen dat de geruchten over een patch volgende week waar zijn.

Waarom is dit seizoen slecht?
- Nauwelijks balance changes, meta is nagenoeg gelijk gebleven. Paladin nog steeds zwaar underpowered, net als veel andere build bij andere classes.

- Seasonal Rupture mechanic die nagenoeg niets toevoegd. De enige plek waar het nuttig is is tijdens helltides om sneller cinders te krijgen. Daarbuiten is het vooral irritant en ook de Deathtoll Chamber mechanic is lachwekkend nutteloos qua tijd/loot. Realmwalkers zijn gewoon gerecycled uit season 6 en de event is 9/10 keer bugged en werkt niet. Ohja en dan voeg je een nieuwe boss toe, maar zet je hem niet in de party finder...

- Itemization veranderingen. Op zich is de "unique kan ook mythic zijn" een aardig idee, Maar er zijn diverse problemen mee:
> Cube recipe is te random, je hebt geen idee wat je krijgt (en dit is ook niet duidelijk genoeg voor velen). Je zou hiermee gewoon je huidige item moeten kunnen upgraden naar mythic, ipv reset qua stats en random kans.
> De limit op "Crafted" gear is echt te dom voor woorden. Wie dat bedacht heeft speelt duidelijk geen D4.
> De droprate van de klassieke mythics is... onbestaand? Er zijn streamers die duizenden keys gebruikt hebben en nog steeds 0 van die mythics hebben.
> De droprate van de unique mythics is ook veel te laag om interessant te zijn, want veel te random wat je krijgt, en dan ook nog eens random stats er op. Heb je er een dan is de kans dat hij nuttig is ook nog eens klein.
> Mythic Undercity Tribute is compelet nutteloos geworden. Ook daar zijn mythics niet terug te vinden.
> Gems/fragments droppen te weinig

- Tower werkt nog steeds voor geen meter. Leaderboards worden niet goed geupdate en de rewards zijn nog steeds niet goed te unlocken voor iedereen.

- Echoing hatred keys lijken nu nóg zeldzamer geworden te zijn, heb er nog niet 1 gevonden.

- War plans nagenoeg ongewijzigd, ze hadden best iets nieuws kunnen bedenken om progression sneller te kunnen maken (bijv. moeilijker maar meer activity XP)

Ik ben echt hard aan het denken naar ook maar één verbetering.. Ik kom niet verder dan dat je nu op uniques/mythics ook een stat mag rerollen. Dat is fijn. Ook de Escalation Dungeon en grote Helltide in de War Plans zijn OK. Maar verder... Geen idee?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:35
Angeloonie schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 14:52:

Dit is met (grote) afstand het _slechtste_ seizoen in Diablo IV (tot nu toe iig). Wat een aanfluiting en ik mag hopen dat de geruchten over een patch volgende week waar zijn.

- Nauwelijks balance changes, meta is nagenoeg gelijk gebleven. Paladin nog steeds zwaar underpowered, net als veel andere build bij andere classes.

- Seasonal Rupture mechanic die nagenoeg niets toevoegd. De enige plek waar het nuttig is is tijdens helltides om sneller cinders te krijgen. Daarbuiten is het vooral irritant en ook de Deathtoll Chamber mechanic is lachwekkend nutteloos qua tijd/loot. Realmwalkers zijn gewoon gerecycled uit season 6. Ohja en dan voeg je een nieuwe boss toe, maar zet je hem niet in de party finder...

- Itemization veranderingen. Op zich is de "unique kan ook mythic zijn" een aardig idee, Maar er zijn diverse problemen mee:
> Cube recipe is te random, je hebt geen idee wat je krijgt (en dit is ook niet duidelijk genoeg voor velen). Je zou hiermee gewoon je huidige item moeten kunnen upgraden naar mythic, ipv reset qua stats en random kans.
> De limit op "Crafted" gear is echt te dom voor woorden. Wie dat bedacht heeft speelt duidelijk geen D4.
> De droprate van de klassieke mythics is... onbestaand? Er zijn streamers die duizenden keys gebruikt hebben en nog steeds 0 van die mythics hebben.
> De droprate van de unique mythics is ook veel te laag om interessant te zijn, want veel te random wat je krijgt, en dan ook nog eens random stats er op. Heb je er een dan is de kans dat hij nuttig is ook nog eens klein.
> Mythic Undercity Tribute is compelet nutteloos geworden. Ook daar zijn mythics niet terug te vinden.

- Tower werkt nog steeds voor geen meter. Leaderboards worden niet goed geupdate en de rewards zijn nog steeds niet goed te unlocken voor iedereen.

- Echoing hatred keys lijken nu nóg zeldzamer geworden te zijn, heb er nog niet 1 gevonden.

- War plans nagenoeg ongewijzigd, ze hadden best iets nieuws kunnen bedenken om progression sneller te kunnen maken (bijv. moeilijker maar meer activity XP)

Ik ben echt hard aan het denken naar ook maar één verbetering.. Ik kom niet verder dan dat je nu op uniques/mythics ook een stat mag rerollen. Dat is fijn. Ook de Escalation Dungeon en grote Helltide in de War Plans zijn OK. Maar verder... Geen idee?
Jup, ik had gehoopt dat ze mischien wat spiritborn bugs hadden gefixed, zodat er wat meer build variatie zou zijn met de unique mythics. Zeker de bug dat loyalty mantle niet werkt met de veranderde spirit skills in de skill tree. B.v. gorilla scourge (thorns skill) is geen centipede skill meer maar een gorilla skill, maar telt nog steeds als centipede voor loyalty mantle. Terwijl de ultimates wel gorilla skills blijven waardoor de synergie niet meer klopt.

• Wognummer
Angeloonie schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 14:52:

- Seasonal Rupture mechanic die nagenoeg niets toevoegd. De enige plek waar het nuttig is is tijdens helltides om sneller cinders te krijgen. Daarbuiten is het vooral irritant en ook de Deathtoll Chamber mechanic is lachwekkend nutteloos qua tijd/loot. Realmwalkers zijn gewoon gerecycled uit season 6 en de event is 9/10 keer bugged en werkt niet. Ohja en dan voeg je een nieuwe boss toe, maar zet je hem niet in de party finder...

de patchnotes zijn ook uit
https://news.blizzard.com/en-us/article/24287406/diablo-iv-patch-notes
Im Out volgend seizoen weer verder
Heb inmiddels de aspect mogen krijgen. De laagst mogelijke... maar beter dan niets. ;)

Dus mn hele build omgegooid naar midgame... en holy crap! Wat een verschil...! Ga nu gemakkelijk door T9 heen..nog wel.zo nu en dan close call.momentjes enzovoorts. Maar alles gaat neer als een malle...

Vandaag maar eens verder... :) ben benieuwd hoe ver ik zal komen. Maar het is echt een wereld van verschil tov van mn paladin vorig seizoen. En toen had ik mephi ook neer gekregen op T12... dus moet nu ook gaan lukken... ;)

Het doel alle mythic uniques te krijgen, heb il wel los gelaten... haha

• Bossie
RustStorm schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 09:00:
Heb inmiddels de aspect mogen krijgen. De laagst mogelijke... maar beter dan niets. ;)

Dus mn hele build omgegooid naar midgame... en holy crap! Wat een verschil...! Ga nu gemakkelijk door T9 heen..nog wel.zo nu en dan close call.momentjes enzovoorts. Maar alles gaat neer als een malle...

Vandaag maar eens verder... :) ben benieuwd hoe ver ik zal komen. Maar het is echt een wereld van verschil tov van mn paladin vorig seizoen. En toen had ik mephi ook neer gekregen op T12... dus moet nu ook gaan lukken... ;)
T10 unlocked gisteravond met weinig moeite, moet eigenlijk nu even towers gaan runnen om glyphs van 50 naar 75 te brengen.

De buildguide voor mijn build heeft ook een update gehad, maar voor endgame ben een switch van barrage/frost naar Rain of Arrows aan het voorbereiden wat ongeveer dezelfde gear nodig heeft maar andere stats/breakpoints.

Dus alle goede drops in de kist en later maar eens ombouwen. Wel irritant dat voor de updated build mijn mythic windforce niet meer als de beste optie word gezien.

Inmiddels T10 gedaan. Op T8 lilith omgelegd... dus gaat goed. :)

Ga me maar eens focussen op het seizoen. Tijd om dat te gaan doen iig...

Ben inmiddels op T11 bezig. En ga vandaag mephisto T10 doen denk ik... en dan is het seizoen bijna klaar.

Heb nu 2 mythic uniques mogen zien droppen in totaal. Van mobs that is... heb er 4 in totaal; ook 2 can een cache volgens mij. En 1 is bruikbaar voor me...

• Mad-Matt
  • Laatst online: 15:22

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Nvm opgelost :)

Vruchtbaar weekendje, gisteren weer verder gegaan op T1, inmiddels lukt T6 vrij aardig met mn poison rogue

[ Voor 77% gewijzigd door Mad-Matt op 12-07-2026 15:01 ]

If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington

Einde van de middag Mephi op T10 mogen verslaan.

En gelijk ook maar door gegaan in de pit tot T12 ... en dat ging toch bijzonder gemakkelijk...

Dit seizoen is zoooooooo anders voor mij met mn druid tov van de paladin vorig seizoen. Damn...

• Bossie
RustStorm schreef op zondag 12 juli 2026 @ 19:48:
Einde van de middag Mephi op T10 mogen verslaan.

En gelijk ook maar door gegaan in de pit tot T12 ... en dat ging toch bijzonder gemakkelijk...

Dit seizoen is zoooooooo anders voor mij met mn druid tov van de paladin vorig seizoen. Damn...
Gaat lekker idd, welke build/spec?

Bossie schreef op zondag 12 juli 2026 @ 20:38:
[...]

Gaat lekker idd, welke build/spec?
Van maxroll de: Shred Druid Endgame Build Guide

• Bossie
RustStorm schreef op maandag 13 juli 2026 @ 06:34:
[...]

Van maxroll de: Shred Druid Endgame Build Guide
Ah ok, verkeerd gelezen ik dacht dat je nu met de paladin speelde.

daar ben ik vorig seizoen mee begonnen maar dat speelde als een vrachtwagen vandaar de nieuwsgierigheid.

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:20
Het "upgrade to Mythic" recipe in de cube werkt ook nogal stom zeg...
Had de juiste unique, goede mods, masterworked en alles.... laten we m nu mythic maken.... plop, heel andere (nutteloze) mythic. Zet er dan verdorie niet "upgrade to" bij. Kennelijk dus een upgrade naar random mythic. Met die wetenschap nog een paar keer een item naar Mythic gedaan maar telkens de verkeerde. Stomme mechanic dit :(

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• Bossie
JohnnyV76 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 10:08:
Had de juiste unique, goede mods, masterworked en alles.... laten we m nu mythic maken.... plop, heel andere (nutteloze) mythic. Zet er dan verdorie niet "upgrade to" bij. Kennelijk dus een upgrade naar random mythic. Met die wetenschap nog een paar keer een item naar Mythic gedaan maar telkens de verkeerde. Stomme mechanic dit :(
Het staat er gewoon, je had beter even kunnen wachten tot na de patch aangezien het dan goedkoper word.

Maar idd, het is een beetje vaag idd, not zoals dat je maar een crafted of cubed mythic kan equippen (dat lees ik overal behalve ingame?)

Wat is eigenlijk de beste manier om aan die upgrade mats te komen? Ik heb er volgens mij nog niet zo veel...

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
RustStorm schreef op maandag 13 juli 2026 @ 10:12:
Wat is eigenlijk de beste manier om aan die upgrade mats te komen? Ik heb er volgens mij nog niet zo veel...
De seasonal boss lair. Maar daarmee kun je beter wachten tot na de patch. Sowieso met upgraden naar mythic ook. Eigenlijk met alles dat mats/keys kost :+

• Bossie
Angeloonie schreef op maandag 13 juli 2026 @ 10:26:
[...]

De seasonal boss lair. Maar daarmee kun je beter wachten tot na de patch. Sowieso met upgraden naar mythic ook. Eigenlijk met alles dat mats/keys kost :+
Dat is de boss die een superior key nodig heeft terwijl in de tooltip op de map staat dat deze simpelweg een lair key nodig heeft :+

Angeloonie schreef op maandag 13 juli 2026 @ 10:26:
[...]

De patch komt.woensdagavond zeker? Ofzo..?

Nou ja, dan zal ik er na mn vakantie wat meer op focussen. :) donderdag eens even lekker naar de Griekse zon.

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
RustStorm schreef op maandag 13 juli 2026 @ 11:07:
[...]

De patch komt.woensdagavond zeker? Ofzo..?

Nou ja, dan zal ik er na mn vakantie wat meer op focussen. :) donderdag eens even lekker naar de Griekse zon.
14 juli staat hij, zou dan morgenavond zijn denk ik.

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-07 19:05
JohnnyV76 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 10:08:
Haha guilty ik had gisteren precies hetzelfde. Helaas gelezen met m’n neus. Dus m’n 3 GA unique ring voor lightning storm druid weggetoverd 🤡. Afijn kunnen we weer verder grinden…

• Bossie
Nyazzin schreef op maandag 13 juli 2026 @ 14:12:
[...]

Haha guilty ik had gisteren precies hetzelfde. Helaas gelezen met m’n neus. Dus m’n 3 GA unique ring voor lightning storm druid weggetoverd 🤡. Afijn kunnen we weer verder grinden…
Ik kreeg de eerste maal gewoon een upgrade van het item die ik erin gestopt had, de tweede upgrade was meteen een leuke les om alles toch beter te gaan lezen :P

Net eens wat leaderboards aan het bekijken geweest... maar hoe dan: allemaal lui met minstens 3 mythic uniques... en dan ook nog eens passende affixes...

Mythic tribute runs die ze geven wellicht...? Bem benieuwd hoe ze er aan gekomen zijn iig... want het is "maar" 1 crafted sowieso....

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ach, Wudijo zat na 3 dagen op Paragon 300, die lui spelen zoveel meer dan jij en ik. Ik zit net op Torment 3, Paragon 111 of zo, heb nog lang niet alle aspects ook. Het begin is een stuk trager geworden maar dat had ik vorig seizoen ook al.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

TTLCrazy schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 08:34:
Ach, Wudijo zat na 3 dagen op Paragon 300, die lui spelen zoveel meer dan jij en ik. Ik zit net op Torment 3, Paragon 111 of zo, heb nog lang niet alle aspects ook. Het begin is een stuk trager geworden maar dat had ik vorig seizoen ook al.
Nee joh...?

En dan... ben je paragon 300... en dan? Dan is het toch klaar lijkt mij? Hahaha ik ben mezelf nu al aan het afvragen wat ik nog ga doen komende dagen... want ben tocj al wel bijna klaar... T12 is appeltje eitje op het moment. Moet alleen nog lilith en mephi op t12 gaan proberen....verwacht wel wat moeite te hebben met hen... ;)

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
RustStorm schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 08:18:
Net eens wat leaderboards aan het bekijken geweest... maar hoe dan: allemaal lui met minstens 3 mythic uniques... en dan ook nog eens passende affixes...

Mythic tribute runs die ze geven wellicht...? Bem benieuwd hoe ze er aan gekomen zijn iig... want het is "maar" 1 crafted sowieso....
Ik heb ook 3 mythics voor mijn Barb, 1 crafted en 2 drops. Ik heb onwijs veel geluk daarmee gehad blijkt, want ik heb inmiddels een stash tab bijna vol met mythics, maar geen enkele keer deze dubbel. Ook qua rolls zijn ze best aardig (zeker 3 nuttige stats)

- Tuskhelm of Joritz the Mighty
- Ramaladni's Magnum Opus
- Melted Heart of Selig (Crafted)

Maar bijv. Tibault's Will en Gohr's Devastating Grips heb ik nog niet als Mythic gezien. Ook Ring of Starless Skies en Grandfather niet (geen enkele klassieke mythic).

De mythic tribute heb ik 8x gedaan en daar 1x een mythic unique (nutteloze) gekregen. Hopelijk gaat het na de patch van vandaag wat meer opleveren.

Maar ik ben eigenlijk ook wel aardig klaar. Ik zoek vooral de Grandfather en RoSS maar.. waarom? Geen idee.. Zodat ik T12 Meph makkelijker kan doen? Want buiten dat is er 0 uitdaging meer zeg maar.... Doe T12 met letterlijk 1 vinger (Whirlwind ingedrukt houden) en hoeft de ondersteunende skills niet eens te casten.

[ Voor 13% gewijzigd door Angeloonie op 14-07-2026 10:50 ]

• Denman
Angeloonie schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 10:49:
[...]

Ik heb ook 3 mythics voor mijn Barb, 1 crafted en 2 drops. Ik heb onwijs veel geluk daarmee gehad blijkt, want ik heb inmiddels een stash tab bijna vol met mythics, maar geen enkele keer deze dubbel. Ook qua rolls zijn ze best aardig (zeker 3 nuttige stats)

- Tuskhelm of Joritz the Mighty
- Ramaladni's Magnum Opus
- Melted Heart of Selig (Crafted)

Maar bijv. Tibault's Will en Gohr's Devastating Grips heb ik nog niet als Mythic gezien. Ook Ring of Starless Skies en Grandfather niet (geen enkele klassieke mythic).

De mythic tribute heb ik 8x gedaan en daar 1x een mythic unique (nutteloze) gekregen. Hopelijk gaat het na de patch van vandaag wat meer opleveren.

Maar ik ben eigenlijk ook wel aardig klaar. Ik zoek vooral de Grandfather en RoSS maar.. waarom? Geen idee.. Zodat ik T12 Meph makkelijker kan doen? Want buiten dat is er 0 uitdaging meer zeg maar.... Doe T12 met letterlijk 1 vinger (Whirlwind ingedrukt houden) en hoeft de ondersteunende skills niet eens te casten.
Maar hoe kom je aan zoveel mythics dan? Wat voor runs doe je? Ik heb een PL205 whirlwind barb en heb net Pit T12 kunnen soloen zodat ik nu naar T12 kan. Maar dat gaat zeker nog niet makkelijk en heb pas 4 mythics gevonden (ook allemaal nutteloos btw).

Wat zou nu de beste manier zijn om mijn gear (nu bijna volledig ancestral unique / legendary) te upgraden naar de mythics die ik nodig heb, zoals bijvoorbeeld Grandfather?

Join het GoT Pulse-Team!

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Denman schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 11:36:
[...]

Maar hoe kom je aan zoveel mythics dan? Wat voor runs doe je? Ik heb een PL205 whirlwind barb en heb net Pit T12 kunnen soloen zodat ik nu naar T12 kan. Maar dat gaat zeker nog niet makkelijk en heb pas 4 mythics gevonden (ook allemaal nutteloos btw).

Wat zou nu de beste manier zijn om mijn gear (nu bijna volledig ancestral unique / legendary) te upgraden naar de mythics die ik nodig heb, zoals bijvoorbeeld Grandfather?
Ik krijg ze op random plekken, meestal bosslairs. Maar ook wel gehad van helltide kistjes, infernal hordes, pit.. Eigenlijk overal wel een beetje, maar vooral van kistjes. En vooral op T12.

Ik ben bezig mijn war plans op lvl 7 te krijgen (nu nog 3 te gaan die op 6,5 zitten), dus heb aardig wat gefarmed (paragon 245 oid).

GF en RoSS kun je op dit moment nog vergeten, die droppen gewoon niet. De beste upgrade die je kunt doen is Selig craften en die dragen. Daarmee kun je een bijna-immortal build gaan doen en wordt alles makkelijker.

@Angeloonie waar heb je al die mythic uniques dan vandaan? Of anders: welke source binnnen het spel heeft jou de meeste opgeleverd?

Ik kreeg er toevallig eentje van andariel t12 eerder vandaag. Een of andere 2h mace. :) ik heb 1 bruikbare mythic unique: mn helm. Heb nog broek, mh, oh, neck en ring nodig...

Ik ben mezelf vooral afvragen welke ik zal craften van die allemaal.

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
RustStorm schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 11:39:
@Angeloonie waar heb je al die mythic uniques dan vandaan? Of anders: welke source binnnen het spel heeft jou de meeste opgeleverd?

Ik kreeg er toevallig eentje van andariel t12 eerder vandaag. Een of andere 2h mace. :) ik heb 1 bruikbare mythic unique: mn helm. Heb nog broek, mh, oh, neck en ring nodig...

Ik ben mezelf vooral afvragen welke ik zal craften van die allemaal.
Farming: zie post boven jouwe :)

Weet niet wat voor build je doet, maar ik zou op dit moment craften wat niet te krijgen is: de klassieke mythics (Grandfather, RoSS, Shako etc.). Dus als je een mythic in de endgame build nodig hebt die een klassieke mythic is, die craften.

De upgrades op de uniques als mythic zijn "leuk", maar dat zijn niet de grootste winsten over het algemeen.

Angeloonie schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 11:50:
[...]

Farming: zie post boven jouwe :)

Weet niet wat voor build je doet, maar ik zou op dit moment craften wat niet te krijgen is: de klassieke mythics (Grandfather, RoSS, Shako etc.). Dus als je een mythic in de endgame build nodig hebt die een klassieke mythic is, die craften.

De upgrades op de uniques als mythic zijn "leuk", maar dat zijn niet de grootste winsten over het algemeen.
Ah ja... iets met... "lezen"... lol

Dat kost wel.echt veel.tijd... ik denk dat ik rond de levels 4 ben ongeveer. En ben het al zat aan raken haha.

Maar duidelijk verhaal: tijd tijd tijd... ;)

Oh ennnneh, ik heb geen classieke mythics nodig voor mn build. Allemaal mythic uniques. :)

[ Voor 7% gewijzigd door RustStorm op 14-07-2026 12:26 ]

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:35
Moet zeggen dat D4 toch wel erg lekker speelt, in zijn huidige vorm. Er mag zeker nog wel wat aan veranderd worden (account wide war plans bv) , maar ik ben wel een fan. Je valt er iig niet bij in slaap (zal geen namen noemen van andere games in dit genre om flamewars te voorkomen) . Ik volg geen build guides, ik kloot maar wat aan. dat is voor mij toch een stuk leuker. dankzij de warplans kan ik (grootendeels) doen wat ik wil , het is spijtig dat er nog niet een mogelijkheid in zit om bepaalde activiteiten eruit te filteren.

[ Voor 17% gewijzigd door Visgek82 op 14-07-2026 12:33 ]

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:09
Voor mij is de league voorbij. Ena laatste Season reward vrijgespeeld, de laatste is een te grote grind.

De Mythics deze league, vond ik niet veel toevoegen, zeker niet met de craft en draag limitatie. Daardoor was het bijna onmogelijk om alle Uniques die ik droeg in mythics te veranderen. Had geluk bij 1 char met een Mythic craft roll, maar daardoor kon ik niet de broek , vest en helm veranderen in mythics door een craft. Tja en 400 maar duriel killen om 10% sterker te worden met 1 item vind ik het niet waard.

Deze league beviel me niet goed. Nog steeds geen character wide warplans, geen echt vernieuwende season activities.
Hopelijk kijkt Blizzard een beetje naar POE2, want die hebben de laatste tijd zo ongeloofelijk veel content toegevoegd, daar is Blizzards expansion niets bij.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
RustStorm schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 12:24:

Oh ennnneh, ik heb geen classieke mythics nodig voor mn build. Allemaal mythic uniques. :)
Dan zou ik gaan voor degene die de meeste impact gaat hebben. Dat kan óf damage, óf survivability gericht zijn. Hangt er net van af wat je precies nodig hebt om bijv. T12 aan te kunnen of sneller door te kunnen. Probeer daar vooral bij door te rekenen.

Bijv. bij de Barb met Ramaladni's:
Normale unique: 0,50% increased dmg per fury
Mythic unique: 0,65% increased dmg per fury

Dat lijkt een klein verschil, maar als je 500 fury hebt gaat het over 250% dmg increase tegenover 325%. Dat is 75% meer.
Kijk je dan naar de Tuskhelm, dan is de normale 50% dmg increase en de mythic 65%. Dat is maar 15% meer voor de Mythic. Dan is de keuze snel gemaakt ;)

Zo kun je per item kijken wat het meeste zou gaan opleveren, en moet je daar specifiek voor gaan (maar wacht tot na de patch).

[ Voor 40% gewijzigd door Angeloonie op 14-07-2026 13:11 ]

• bronce
Angeloonie schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 13:07:
[...]

Dan zou ik gaan voor degene die de meeste impact gaat hebben. Dat kan óf damage, óf survivability gericht zijn. Hangt er net van af wat je precies nodig hebt om bijv. T12 aan te kunnen of sneller door te kunnen. Probeer daar vooral bij door te rekenen.

Dat lijkt een klein verschil, maar als je 500 fury hebt gaat het over 250% dmg increase tegenover 325%. Dat is 75% meer.
Kijk je dan naar de Tuskhelm, dan is de normale 50% dmg increase en de mythic 65%. Dat is maar 15% meer voor de Mythic. Dan is de keuze snel gemaakt ;)

Zo kun je per item kijken wat het meeste zou gaan opleveren, en moet je daar specifiek voor gaan (maar wacht tot na de patch).
Een gewone unique kan in veel gevallen beter zijn. Het is veel makkelijker om een unique te vinden met 2 damage affixes dan de mythic met hoger effect en ook goede affixes. Want de kans dat je een mythic krijgt met goede affixes is zeer klein. Ik heb vorige week een flame charge barbarian alt (ben uitgekeken op de spiritborn) gemaakt en hiermee gister rank 80 SSF (tower 136 waar T12 vergelijkbaar is met tier 100) aangetikt, met als enige mythic een shattered vow (deze heeft trouwens een hoge obol gamble kans omdat er geen uniques in die pool zitten krijg je bijna gegarandeerd met 20-30K obols), voor de rest geen enkele mythic, zelfs geen crafted mythic unique (kreeg het goede item niet met al mijn fragments).

Ik heb trouwens een halve stash vol met waardeloze mythics (butcher cleaver, mother embrace etc), de meeste drops zijn van de greater nemesis portals die je soms krijgt na lair bosses.
Angeloonie schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 13:07:
[...]

Je hebt gelijk... Maar het is wel goed om in de gaten te houden wat de werkelijke verbetering is omdat het allemaal multiplicatief is (deze damage bonussen dan). Het is dan beter om te rekenen met de multiplicatie factoren. De Ramaladni's gaat dan van 3,5 keer (100% + 250%) naar 4,25 keer, oftewel een 4,25/3,5 = 1,214 oftewel 21,4% verhoging van je damage output. De tuskhelm gaat van 1,5 naar 1,65 en dat komt uit op 10% verhoging. Dus ja rama is beter, maar het verschil is ook weer niet zo groot als dat het lijkt als je puur naar de platte cijfers kijkt.

Het toont overigens ook wel dat dit nou niet echt de grote stappen zijn waar je gelijk een paar torment levels hoger mee komt en dat speelt mee met waarom dit seizoen zo unrewarding voelt om te spelen, als je op het punt komt dat je mythics nodig hebt. Tot dat punt gaat het heel hard en dan loop je ineens tegen een muur aan en is het heel moeilijk om nog echt te verbeteren.

Ik zit op het punr dat ik wsn met de nodige pijn en moeite lilith en mephi t12 neer zal kunnen krijgen. Voor mij eigenlijk altijd wel het einddoel... pit en tower runs boeien me niet zo eigenlijk...

Net een seal in gebruik genomen met een +1 charm slot en daar een unique azurewrath charm in gestopt... eens zien wat coor een effect dat gaat hebben op crowds die toch al enorm snel neer gaan...

De patch is er iig... wordt nu geinstalleerd...

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:25
In navolging van mijn vorige bericht, ik ben bijna klaar met de laatste campaign. inmiddels level 63 en ik zit er lekker in maar man wat ben ik blij als de campaign over is en ik lekker los kan gaan met grinden :-)

M'n favoriete D3 build is blijkbaar de meta ook (WW Barb), dus dat is wel fijn om in te komen. Wat voelt het toch als een betere game dan toen 'ie uitkwam zeg, of ik ervaar zelf meer rust om er goed voor te zijn gaan zitten. Inmiddels toch bijna 30 uur verder al namelijk.
edit:
Nu net Mephisto verslagen, wat een verhaal zeg :o toch stiekem blij dat ik het heb volgehouden en mn eerste d4 stappen had verwijderd voor ik opnieuw begon. Nu op naar de laatste quests en let the real game begin :D

[ Voor 20% gewijzigd door MisterEagle op 14-07-2026 20:15 ]

Vanavond wat gecraft... naar helemaal niks bijzonders mogen krijgen... :) lekker systeem.idd.. lol

Ik merk dat ik geen geduld meer voor dit soort grinds heb. De lol die ik er in zeker de eerste 10 seasons wel gehad heb, is verdwenen. Altijd weer hetzelfde, maar dan met een ander kleurtje. Tijd om D4 voorlopig op het schap te leggen en terugkomen, wanneer het echt vernieuwd is.

Laters!!!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:09
Angeloonie schreef op maandag 13 juli 2026 @ 11:32:
[...]

14 juli staat hij, zou dan morgenavond zijn denk ik.
Is het al zeker? Droppen er dan ook meer mythis in uc? Is drama nu

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-07 07:13
Nu een aantal weken bezig na een jaar ofzo niet gespeeld te hebben.

De cube recipes zijn handig, maar door de low drop rate tov eerder mis je in het begin toch wat resources. Natuurlijk als je 70 bent/2de char maar is er niets aan de hand. Maar men mag ook wel wat aan HC spelers denken. Zo zat ik gister in die Sight Eye op HC SSF, bij T8 ozo maar de portal scrol gebruikt maar dan geen drops... zou iets moeten zijn toch voor HC spelers :D

De SC SSF raak ik bijna niet meer aan, rogue is toch wat minder leuk. Op SC en HC SSF dus een druid gemaakt. De SC om ervaring op te doen, en loop nu in T6 max rond op HC (voor bosses), speel rond t3. SC Druid zit nu tegen randje aan om die Meph op T12 te kunnen halen.

https://d4armory.io/Player/803500

• CJ_87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-07 07:22
Het toont overigens ook wel dat dit nou niet echt de grote stappen zijn waar je gelijk een paar torment levels hoger mee komt
Voor de meeste builds heb je echt geen mythic nodig om tot T12 te komen

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Nou er is merkbaar verschil in mythic drops, 20 keys bij Corrupted Reaper gebruikt en 5 mythic uniques. Nog geen klassieke mythics helaas :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oyg9Y2Vj0tf_Q6KGqfLFxgNek84=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/V0q3iET1ooZC1wNLRbwPV7g8.png?f=user_large

[ Voor 38% gewijzigd door Angeloonie op 15-07-2026 09:35 ]

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Klassieke kunnen droppen! (helaas deze)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hOQBzlkqW-Jn0pOyWkXElvwNAM0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/czztLrCZ2mfGdvF4PK0WZFOf.png?f=fotoalbum_large

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Noice
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/98DxATescIP6DGI89HVLEAvJ-pk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/jf82t98MEFyHKzfB2huOuG8t.png?f=user_large

Ik heb ook meerdere keer corrupted boss gedaan vanochtend. Geen mythic uniques nog... lol...

Heb nog maar 5 van die keys... (die kan je zeker krijgen van fights als duriel, andariel, butcher?)

In totaal ook 20 van die runs gedaan. 1 hele waardelos mythic ... yay.

Nu zijn mn keys op lol

[ Voor 20% gewijzigd door RustStorm op 15-07-2026 14:21 ]

• MisterEagle
Ben ik gewoon unlucky of doe/denk ik iets fout? Ik speel inmiddels torment 1, paragon 55. Qua dmg kom ik prima mee maar wordt nog wel eens ge-one-shot. Dus ik moet opzoek naar betere gear.

In helltides vind ik misschien 3 legendaries per uur. De kisten die ik vind zijn respectievelijk 75 of 150 cinders maar overal lees ik over kisten van 250, deze zie ik nergens?

Ook elites droppen amper maar legendaries. Voor mijn gevoel krijg ik in de pit helemaal geen legendaries op een incidentele verdwaalde na.. (level 15 dus tussen T1 en T2 in)

Help.. ik snap t niet haha misschien vergelijk ik nog teveel naar d3 en is de droprate gewoon veel lager?

• Bossie
MisterEagle schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 18:23:
Ben ik gewoon unlucky of doe/denk ik iets fout? Ik speel inmiddels torment 1, paragon 55. Qua dmg kom ik prima mee maar wordt nog wel eens ge-one-shot. Dus ik moet opzoek naar betere gear.

In helltides vind ik misschien 3 legendaries per uur. De kisten die ik vind zijn respectievelijk 75 of 150 cinders maar overal lees ik over kisten van 250, deze zie ik nergens?

Ook elites droppen amper maar legendaries. Voor mijn gevoel krijg ik in de pit helemaal geen legendaries op een incidentele verdwaalde na.. (level 15 dus tussen T1 en T2 in)

Help.. ik snap t niet haha misschien vergelijk ik nog teveel naar d3 en is de droprate gewoon veel lager?
Droprates gaan omhoog naarmate de torments ook omhoog gaan.

Op T1, focus je vooral op upgrades ivm verhogen tot torments vaak gaat het dan redelijk snel door totdat je op een bepaald punt de grind echt moet gaan beginnen om verder te gaan.

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

De 250 cinder kisten zijn oranje icons op de map, in beide helltide (sub-)zones staat er 1. Verder is masterworking (wapen(s) eerst) een ding, net als tempering. Dat kan, als je daar nog niet mee bezig bent geweest, snel een boostje geven.

Verder klopt het inderdaad dat legendaries nog vrij schaars zijn, om over uniques niet te spreken. Kijk ook een cube uitlegvideo, dat kan ook flink helpen als je bepaalde uniques nodig hebt voor je build.

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07:51
Poops_McGhee schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 01:26:
Ik merk dat ik geen geduld meer voor dit soort grinds heb. De lol die ik er in zeker de eerste 10 seasons wel gehad heb, is verdwenen. Altijd weer hetzelfde, maar dan met een ander kleurtje. Tijd om D4 voorlopig op het schap te leggen en terugkomen, wanneer het echt vernieuwd is.

Laters!!!
Hier hetzelfde inderdaad. De expansion was door de warplans en hernieuwde skill tree wel weer leuk, maar die laten ook zijn tekortkomingen zien. Warplan rewards en keuzevrijheid zijn erg matig en de skilltree, tja, die is eigenlijk nog eenvoudiger dan dat ie al was: verzamelen 40 punten om je skills te kiezen en stop de andere 40 punten in je skills om ze op level 15 te zetten.

Dan heb ik het nog niet eens over de random uniques en de hele mythic rework. Dat was voor mij het laatste druppeltje.

Over de jaren heen super veel uren gespeeld dus schuld heeft het zeker niet.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Poops_McGhee schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 01:26:

Laters!!!
Ik merk dat ik redelijk in dezelfde boot zit. Ik vermaak me op het moment prima met mijn DH. Zelf zonder hulp op T8 weten te krijgen, maar ik merk dat de motivatie snel weg zakt. Weer meer van hetzelfde. De portals voelen als opgekalefaterde oude content. cuben is nagenoeg hetzelfde, het upgraden naar mythics voegt weinig toe. Ik gok dat ik na dit weekend ook wel weer klaar ben. (seizoenen speel ik steeds korter en korter)

If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington

Voordat ik mezelf weer in de wereldnvan d4 stort... eerst Samos! ;)

Enjoy luitjes! Ik ben beetke lurken hierzzo

• sfx32
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:45
Toch maar weer ne barb gemaakt , met mn nec zit ik op een punt waar ik niet overheen kom.

Net te weinig om T11 te gaan , en al poos geen betere gear meer te vinden.

Teveel verschil tussen de classes , bard is S tier en nec is hooguit A tier of minder.

Zonde ik het gevoel heb je naar een class gepushed word.

Idem gevoel als sommige hier , de rek is eruit het voelt als een kwartje die voor je neus wordt gehouden maar eigenlijk lege lucht is.

• Bossie
sfx32 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 16:14:
Toch maar weer ne barb gemaakt , met mn nec zit ik op een punt waar ik niet overheen kom.

Net te weinig om T11 te gaan , en al poos geen betere gear meer te vinden.

Teveel verschil tussen de classes , bard is S tier en nec is hooguit A tier of minder.

Zonde ik het gevoel heb je naar een class gepushed word.

Idem gevoel als sommige hier , de rek is eruit het voelt als een kwartje die voor je neus wordt gehouden maar eigenlijk lege lucht is.
Als dat niet snel verandert houd het sowieso snel op, bepaalde classes liggen mij nou eenmaal niet en elk seizoen barb spelen word ook snel saai.

• bronce
Het maakt toch niet zoveel uit wat de "tier" van je class is. Alle classes zijn prima instaat om comfortabel alle content in de game te doen, ze hebben allemaal builds om snel mee te farmen, bosses te killen etc. Dus ik zou gewoon spelen wat je leuk vind en niet perse gaan voor een "S tier" class omdat die "S tier" is.

• sfx32
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:45
Maakt wel wat uit als T10 eindstation is door gebrek aan mythicals...

Welke pas echt vallen eens je T11 bent....

En ik speel ssf dus geen stones van anderen of ne boost van een barb om die barrière te doorbreken.

En ja keek al voor builds maar als je de myths niet kan krijgen... barrière

• bronce
sfx32 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 19:57:
Maakt wel wat uit als T10 eindstation is door gebrek aan mythicals...

Welke pas echt vallen eens je T11 bent....

En ik speel ssf dus geen stones van anderen of ne boost van een barb om die barrière te doorbreken.

En ja keek al voor builds maar als je de myths niet kan krijgen... barrière
Ik denk dat je probleem eerder zit in de combinaties van je items, stats, paragon, tempers etc. Je kan b.v. uniques farmen door bosses te killen op t10, of de boss materials upgraden in de cube tot een random unique van die pool. Dan zorg je ervoor dat je een paar uniques van je build krijgt met 2-3 goede affixes (crit dmg / vuln dmg / dot dmg, net wat je build nodig hebt) je wil al deze damage emmertjes goed schalen. 3e stat kan je rerollen bij de occulist, temper en masterworken bij de blacksmith etc. Dan denk ik dat je echt wel verder moeten kunnen komen. Het is beter om de goede affixes te hebben en niet perse naar greater affixes te kijken (bijvoorbeeld 10% vuln damage is beter dan GA random life regen oid. Aangezien damage exponentieel omhoog gaat als je de goede affixes hebt. De damage wordt berekend in stapjes op basis van weapon damage, skill damage, main stat, alle multipliers op gear, vulnarable damage als de status actief is, crit damage als je crit of dot damage (beide gebruiken kan eigenlijk niet want dots kunnen niet critten), en daarna nog al je paragon glyphs/nodes.

Ik speel zelf ook SSF en mijn poppetjes hebben maar 1 crafted mythic (via upgrade gokken cube).

Naast wat anderen al zeggen, verkijk je ook niet op het belang van het vinden van legendaries... Met hoe het nu werkt is er eigenlijk geen verschil meer tussen een legendary of een rare (yellow) waar je zelf een legendary aspect opgezet hebt. Beiden kunnen ook met 3 of 4 affixen droppen en als het er maar drie zijn kun je er met de cube een vierde opzetten.

Als je aspects nodig hebt kun je ze ook proberen gericht te farmen bij de gambler. Als je bv een offensive aspect nodig hebt, dan kijk je op wat voor item type die kunnen... Uit mijn hoofd zijn dat wapens, gloves, ringen en amulets. Kijk dan welk van dat item type het minste andere soorten aspects kan krijgen... Dat zijn in dit geval wapens, die kunnen alleen offensive aspects hebben. Kies dan een goedkoop wapen, een onehander, en blijf er daar van kopen in de hoop je aspect te krijgen. Het geeft geen zin om op dure twohanders te gokken want dan betaal je het dubbele per kans. Als je alles wat je zo koopt weer salvaget helpt dat ook met mats om aspects op gear te kunnen zetten.

Je kunt ook in de Den bij dat meisje, dochter van die eenarmige companion, caches kopen met bepaalde soorten aspects. Daarvoor moet je wel ook de verschillende companions levelen om alle opties die zij verkoopt vrij te spelen.

• MisterEagle
ik ben inderdaad met die obols bezig om de aspecten zsm te krijgen, ik blijk daar vrij unlucky mee, denk ik :-) ik mis er nog 10 van de 12 ofzo van de build die ik volg. Inmiddels ga ik wel op mijn sloffen door T4 heen maar merk als ik hoger wil dat ik die aspects wel nodig heb.
edit:
net voor 't slapen gaan toch nog T5 kunnen unlocken :D happy me

[ Voor 13% gewijzigd door MisterEagle op 17-07-2026 01:09 ]

• bronce
Hotfix is live, je kan nu zoveel crafted mythics aan als je wilt.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:09
bronce schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 00:21:
Dat is wel beter.
Daar was een fix voor nodig? Dus het wat niet intended? Toe maar... lol.

Ik had van die beperking nog geen laat. Want het geluk in het craften is nog niet aanwezig... ;)

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
RustStorm schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 06:19:
[...]

Daar was een fix voor nodig? Dus het wat niet intended? Toe maar... lol.

Ik had van die beperking nog geen laat. Want het geluk in het craften is nog niet aanwezig... ;)
Verklaring van Blizzard was: we wilden iets proberen, maar soms pakt het niet goed uit.

Angeloonie schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 06:33:
[...]

Verklaring van Blizzard was: we wilden iets proberen, maar soms pakt het niet goed uit.
Ah yes... dus wel intended. Maar wat minder goed over nagedacht tevoren. Helemaal prima. Zullen nu een hele hoop meer mensen hogere tiers kunnen gaan halen vermoed ik. Ik ben iig tevreden met hoe het nu gaat en ben extra tevreden met nog betere gear (maar dat is wel moeilijk haalbaar atm). Ah well.

Fijne dag allemaal (L)

• Wognummer
Angeloonie schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 06:33:
[...]

ik denk ook dat ze player numbers wat omlaag hebben zien gaan en gedacht hebben ah well they won :D

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Wognummer schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 08:31:
[...]

ik denk ook dat ze player numbers wat omlaag hebben zien gaan en gedacht hebben ah well they won :D
Dit zeer zeker, en de outrage online op alle socials.

Maar het is ook gewoon echt stupide.. Je doet een seizoen dat in het teken staat van uniques als mythic, en het craften ervan.
In de briefing had iemand het idee "goh, laten we ze maximaal 1 crafted equipen, en de mythic drop rate omlaag gooien".
Daar heeft dan iemand op gezegd "Ja goed idee, laten we een limit introduceren die we nog nooit eerder hebben gehad, zodat in het mythic crafting seizoen we mensen zo min mogelijk crafted mythics kunnen laten equippen."

Hoe verzin je het...

• Wognummer
Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe build voor mn sorc

de buffs zijn echt idioot binnen 30 min al mn mythics binnen

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Net met veel plezier D4 opgestart en eenmaal in het spel wist ik eigenlijk niet wat ik wilde doen. Dus maar weer gestopt :(

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:48
Wat fijn! maar bij paragon 220 en T10 heb ik er nog geen één :)

Heb nu van die portal pranksters unlocked, die zouden moeten helpen begreep ik.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mad-Matt schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 09:42:
Net met veel plezier D4 opgestart en eenmaal in het spel wist ik eigenlijk niet wat ik wilde doen. Dus maar weer gestopt :(
Ik ben de grind ook wel wat beu en speel vooral met een maat samen. De grind is gezelliger wanneer je op discord slap ouwehoert. Als ik solo speel doe ik hier en daar een questline die me niet meer helder voor de geest staat. Levert niks op, is supermakkelijk, maar kleurt de wereld weer een beetje in voor me :)
Wognummer schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 09:16:
Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe build voor mn sorc

de buffs zijn echt idioot binnen 30 min al mn mythics binnen
30 minuten craften met de enorme hoeveelheid mats die je al verzameld had? Of hoe dan?

• Denman
Ik loop weer even tegen een muur op en weet niet zeker of ik nog verder ga. Ik ben met mijn Barb van de midgame WW build naar de endgame WW build geswitcht omdat ik de Selig vond. Maar wellicht iets te vroeg geweest; ik mis nog een 6 slot seal om naast de berserker set ook enduranth faith te equippen voor survivability.

Dat resulteert in een erg wisselende ervaring op T12; ik ploeg aardig door de enemies heen maar word regelmatig geoneshot als mijn fury op is en dat komt het plezier niet echt ten goede. Ik ben er wat dat betreft op achteruit gegaan t.o.v. de midgame build. Ook vreemd dat ik iets van 1500 health heb, terwijl ik geen life op mijn items heb. Wel +all stats op m'n charms maar als ik die vervang door non +all dan verandert er niks aan mijn health pool :?

Ik heb op mijn reis wel 1 mythic seal gevonden, maar geen berserker bonusses en je raadt het al; wel een +% life bonus :')

Join het GoT Pulse-Team!

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Denman schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 10:34:
Ik loop weer even tegen een muur op en weet niet zeker of ik nog verder ga. Ik ben met mijn Barb van de midgame WW build naar de endgame WW build geswitcht omdat ik de Selig vond. Maar wellicht iets te vroeg geweest; ik mis nog een 6 slot seal om naast de berserker set ook enduranth faith te equippen voor survivability.

Dat resulteert in een erg wisselende ervaring op T12; ik ploeg aardig door de enemies heen maar word regelmatig geoneshot als mijn fury op is en dat komt het plezier niet echt ten goede. Ik ben er wat dat betreft op achteruit gegaan t.o.v. de midgame build. Ook vreemd dat ik iets van 1500 health heb, terwijl ik geen life op mijn items heb. Wel +all stats op m'n charms maar als ik die vervang door non +all dan verandert er niks aan mijn health pool :?

Ik heb op mijn reis wel 1 mythic seal gevonden, maar geen berserker bonusses en je raadt het al; wel een +% life bonus :')
Je health komt waarschijnlijk van je paragon nodes. Goed opletten dat je buiten de allereerste gele node (waar je verplicht langs moet) geen anderen kiest.

Ik heb tig 6 seals in mijn stash, kan je wel een random geven. Niet de beste stats allemaal maar een 6e slot is beter dan de meeste stats ;)

• Wognummer
Finraziel schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 10:23:
[...]

30 minuten craften met de enorme hoeveelheid mats die je al verzameld had? Of hoe dan?
drops van de nieuwe boss en een craft

heir of perdition
Rainment of the infinite
Esu's Heirloom
Strike of stormhorn (craft)

allemaal mythic varianten echt WTF

En met dat ik dit zit te tikken let ik niet op en shard mn Rainment :D

[ Voor 11% gewijzigd door Wognummer op 17-07-2026 12:01 ]

@Wognummer whoops...

Ik zal de keys voor de nieuwe boss weer moeten zien te krijgen. Dus voorlopig geen nieuwe pogingen voor mij wat dat betreft... :)

• Bossie
Wognummer schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 12:00:
[...]

drops van de nieuwe boss en een craft

heir of perdition
Rainment of the infinite
Esu's Heirloom
Strike of stormhorn (craft)

allemaal mythic varianten echt WTF

En met dat ik dit zit te tikken let ik niet op en shard mn Rainment :D
Beetje jammer dat ik mijn keys na de patch op dinsdagavond meteen al had gebruikt

Bossie schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 13:53:
[...]

Beetje jammer dat ik mijn keys na de patch op dinsdagavond meteen al had gebruikt
Ik heb dat idd ook gedaan. Waren de droprates toen nog niet verhoogd dan?

Meen me te herinneren dat @Angeloonie direct al veschil merkte in drops...

[ Voor 13% gewijzigd door RustStorm op 17-07-2026 14:37 ]

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
RustStorm schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 14:36:
[...]

Ik heb dat idd ook gedaan. Waren de droprates toen nog niet verhoogd dan?

Meen me te herinneren dat @Angeloonie direct al veschil merkte in drops...
Ja en toen waren mijn keys ook op :P

Ik merkte idd een verbetering, dus ben benieuwd hoe het nu gaat zijn.. :D

• Bossie
Angeloonie schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 16:26:
[...]

Ja en toen waren mijn keys ook op :P

Ik merkte idd een verbetering, dus ben benieuwd hoe het nu gaat zijn.. :D
We gaan het zien, eerst maar eens wat keys farmen :X

Bossie schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 17:51:
[...]

We gaan het zien, eerst maar eens wat keys farmen :X
Van de greater lair bosses denk ik?

Pagina: 1 ... 229 230 Laatste