• Nahkriin
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-01 16:47
Krijg mezelf niet heel erg gemotiveerd om nog te spelen.
Denk dat ik tower nog ff ga checken en dan is het mooi geweest voor nu.
Weet dat veel mensen helemaal enthousiast zijn over dit season, maar ik hoop echt dat ze volgend season ff het temp met 50% verminderen, want gaat helemaal nergens meer over zo xD

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07:20
Nahkriin schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 22:04:
Weet dat veel mensen helemaal enthousiast zijn over dit season, maar ik hoop echt dat ze volgend season ff het temp met 50% verminderen, want gaat helemaal nergens meer over zo xD
Tja, het heeft voor en nadelen. Ik denk dat ik Diablo in deze staat en de daarbij frequente updates nog jaren blijf spelen. Al is het maar voor 25 uur per seizoen. Dan houd je iig genoeg tijd over voor andere games en je komt niet zo snel in een Diablo burnout. Een van de weinige games die je tijd respecteert en met voldoende updates blijft komen.

Dit seizoen was ik 25 uur “klaar”, maar ik heb er toch nog wel 25 uur aan kunnen plakken door wat alts te levelen, te min maxen en gewoon te spelen doordat de Paladin erg leuk speelt. Wat mij betreft eigenlijk wel prima zo.
Nahkriin schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 22:04:
Als je net weer een grind naar P300 hebt gedaan, dan snap ik dat je geen motivatie meer kunt vinden. 🤣

• Nahkriin
Poops_McGhee schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:15:
[...]

Als je net weer een grind naar P300 hebt gedaan, dan snap ik dat je geen motivatie meer kunt vinden. 🤣
Ik wist dat iemand dit ging zeggen haha, maart ff los van die 300 dat is natuurlijk niet nodig lol.
Maar dit gevoel had ik daarvoor ook al wel een beetje.
Het is natuurlijk leuk om alles te kunnen craften / looten wat je wil, alleen ik heb dit season niet eens 1x echt zon dopamine rush gehad wanneer je iets loot omdat je het toch al zovaak hebt gezien.
Net als die pranksters is opzich wel grappig maar die hoeven van mij niet terug te komen volgend season, dat gezegd te hebben ga ik me nu maar verstoppen voordat de hooivorken komen.

Heb als ik kijk naar uren die ik gespeeld heb al dik dikkkk het geld eruit voor de pre order, het is ook zeker niet alleen kut het masterworken hebben ze wel goed gedaan. Alleen ik vond het leuker spelen toen het slomer was in de zin van je progressie duurt langer maar je maakt daardoor wel keuzes. Weet ff niet meer wel season het was maar ze hebben ooit de ancesteral items wat meer rare gemaakt, ja ik vond dat top.

• sfx32
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-01 19:59
Die pranksters ...1x gehad op mn necro op dag 1.
Daarna pala gespeeld en niets meer gezien geen nmd sigil met prankster....
Minstens 3 uur daags gespeeld slechte rng voor mij.

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Nahkriin schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:00:
[...]

Ik wist dat iemand dit ging zeggen haha, maart ff los van die 300 dat is natuurlijk niet nodig lol.
Maar dit gevoel had ik daarvoor ook al wel een beetje.
Het is natuurlijk leuk om alles te kunnen craften / looten wat je wil, alleen ik heb dit season niet eens 1x echt zon dopamine rush gehad wanneer je iets loot omdat je het toch al zovaak hebt gezien.
Net als die pranksters is opzich wel grappig maar die hoeven van mij niet terug te komen volgend season, dat gezegd te hebben ga ik me nu maar verstoppen voordat de hooivorken komen.

Heb als ik kijk naar uren die ik gespeeld heb al dik dikkkk het geld eruit voor de pre order, het is ook zeker niet alleen kut het masterworken hebben ze wel goed gedaan. Alleen ik vond het leuker spelen toen het slomer was in de zin van je progressie duurt langer maar je maakt daardoor wel keuzes. Weet ff niet meer wel season het was maar ze hebben ooit de ancesteral items wat meer rare gemaakt, ja ik vond dat top.
Volledig eens, maar dat zal niemand verbazen want heb ongeveer hetzelfde ook eens gepost. Weg met de pranksters. En wat mij betreft worden aspects ook aangepast: wat minder levels per aspect, maar wel maar 1x kunnen gebruiken per item met dat aspect dat je platslaat. Dat dan wel zonder dat het in je opslag moet, dat kan prima in dat boek. En minder legendary drops, we worden er echt mee doodgegooid. Bag na bag na bag vol wordt ongezien platgeslagen want geen GA dus trash.

Op die manier wordt "upgrade ik wel of niet" misschien weer heel iets van een keuze omdat je aspect of x misschien ff niet beschikbaar is voor een imprint.

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07:20
sfx32 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 17:25:
Die pranksters ...1x gehad op mn necro op dag 1.
Daarna pala gespeeld en niets meer gezien geen nmd sigil met prankster....
Minstens 3 uur daags gespeeld slechte rng voor mij.
Ik ben tot P253 gekomen en heb geen enkele gezien, tot het laatste snufje sigil poeier doorgegaan maar het mocht niet baten :o

• sfx32
I feel your pain Jack.

• Nahkriin
Bundin schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 17:41:
[...]

Volledig eens, maar dat zal niemand verbazen want heb ongeveer hetzelfde ook eens gepost. Weg met de pranksters. En wat mij betreft worden aspects ook aangepast: wat minder levels per aspect, maar wel maar 1x kunnen gebruiken per item met dat aspect dat je platslaat. Dat dan wel zonder dat het in je opslag moet, dat kan prima in dat boek. En minder legendary drops, we worden er echt mee doodgegooid. Bag na bag na bag vol wordt ongezien platgeslagen want geen GA dus trash.

Op die manier wordt "upgrade ik wel of niet" misschien weer heel iets van een keuze omdat je aspect of x misschien ff niet beschikbaar is voor een imprint.
Amen :D
Bundin schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 17:41:
[...]

Ieder z'n ding, natuurlijk. Ik ben echter van mening dat het wel iets moeilijker mag, maar niet frustrerender qua gear verzamelen. Dat heeft, naar mijn bescheiden mening, in mindere mate met endgame content te maken.
Ik heb het al eerder gezegd. Maak de endgame content moeilijker ipv het vergaren van je gear.
Sowieso is loot interessanter als je veel meer zelf uitprobeert wat werkt of niet, ipv een build van het internet te plukken en binnen een dag de hele wereld plat te slaan.
Veel spelers werken, qua gear, een boodschappenlijstje af, doen dan een copy/paste Wudijo/Rob S-Tier build dat belooft te doen wat ze willen bereiken (vaak zonder te snappen waarom ze die rits met bolltetjes aanklikken) en zeuren vervolgens dat de game te makkelijk is. Prima, maar als je uitdaging wilt, zoek het dan eerst bij jezelf.

Wat mij betreft hoeft die Prankster echt niet weg. Sterker nog, ik zou de drop rate wel wat hoger willen zien.
Meer gear, meer experimenteren met gear, meer fun en uitdaging in je game. Ik heb daar niks op tegen.

• Bundin
  • Niet online
Poops_McGhee schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 13:32:
[...]

Ieder z'n ding, natuurlijk. Ik ben echter van mening dat het wel iets moeilijker mag, maar niet frustrerender qua gear verzamelen. Dat heeft, naar mijn bescheiden mening, in mindere mate met endgame content te maken.
Ik heb het al eerder gezegd. Maak de endgame content moeilijker ipv het vergaren van je gear.
Sowieso is loot interessanter als je veel meer zelf uitprobeert wat werkt of niet, ipv een build van het internet te plukken en binnen een dag de hele wereld plat te slaan.
Veel spelers werken, qua gear, een boodschappenlijstje af, doen dan een copy/paste Wudijo/Rob S-Tier build dat belooft te doen wat ze willen bereiken (vaak zonder te snappen waarom ze die rits met bolltetjes aanklikken) en zeuren vervolgens dat de game te makkelijk is. Prima, maar als je uitdaging wilt, zoek het dan eerst bij jezelf.

Wat mij betreft hoeft die Prankster echt niet weg. Sterker nog, ik zou de drop rate wel wat hoger willen zien.
Meer gear, meer experimenteren met gear, meer fun en uitdaging in je game. Ik heb daar niks op tegen.
Eens met 'zelf proberen houdt je bezig' en 100% eens met ieder z'n mening :)

Moeilijker kan op verschillende manieren:
Monsters doen meer damage dus moeten je defenses daar tegen opgewassen zijn. Dat wordt op een gegeven moment problematisch want er is een defense cap (of in ieder geval forse diminishing returns bij blijven stacken. In hogere pits zie je al: offense is de enige optie om te overleven, hier zit de oplossing niet per se.

De andere optie: monsters leven langer. Ook dat kan op twee manieren: meer staying power voor monsters door meer hp of hogere defenses is een route. Minder output van spelers is de andere route.

Bij meer hp/defenses worden monsters bij hoge pit levels "bullet sponges". Je kan optimaliseren wat je wil, maar je gaat het niet redden met die 2% die je nog kan winnen met je amulet. De rest van je gear is al vrij optimaal want dat houden we zo makkelijk als dit seizoen.

Juist door het lastiger te maken om optimale gear te krijgen hou je de race wat mij betreft interessant. Je gaat niet van 0 naar 90% optimaal in een dag en daarna is het rommelen in de marge, maar misschien maar naar 65%. De dagen erna is echter nog een hoop merkbare winst te behalen, we hebben het dan niet over een procentje hier of daar, maar echte sprongen door het juiste affix of de juiste stat. Ik denk dat het spel langer intessant is wanneer je in drie weken 0 - 65 - 80 - 90 - 95 haalt, in plaats van 0 - 85 - 90 - 93 - 95.

En ja, je loopt dan dagen rond met een 'verkeerd' aspect, of inefficiente +all stats ipv +crit chance, maar als je dan een beter item vindt, dan is dat een mooi momentje. En de content is meteen moeilijker voor je, zonder dat het aankomt op die laatste 3 procent optimalisatie.

Je zit langer in de 'bouwen' fase en egint pas later met optimalisatie. Beetje net als wanneer je een eigen build bouwt ipv s-tier cookie cutter.

Maar ik realieer me dat veel spelers gewoon heul snel heul grote getallen willen zien en zeker geen weken willen klussen. Dit is puur mijn voorkeur. Moeten ze de season tiers wel een beetje meeschalen natuurlijk zodat je niet aller progressie pas in week 4 maakt :)

• Nahkriin
Poops_McGhee schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 13:32:
[...]

Goed ieder z'n mening natuurlijk dat is ook prima :)
Het is niet dat ik het spel haat en niet ''speel'' oid, heb nu dit season 260h+ gespeeld en 3 classes gespeeld en weet ik veel hoeveel paladin builds.
Nahkriin schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 14:52:
[...]

Goed ieder z'n mening natuurlijk dat is ook prima :)
Het is niet dat ik het spel haat en niet ''speel'' oid, heb nu dit season 260h+ gespeeld en 3 classes gespeeld en weet ik veel hoeveel paladin builds.
lol, deze zag je waarschijnlijk ook al aankomen, maar...... S11 is net een maandje oud en ik heb minder tijd besteed aan werken dan jij aan de game, en ik heb gewoon een fulltime job 😄
Had ik jouw tijd gehad, dan had ik de P300 misschien wel gehaald, maar die motivatie begint me toch wel te ontglippen. Op Eternal lijkt het allemaal wel een stap of 3 trager te gaan. In een paar avondjes heb ik daar wel één hele paragon level up weten te halen. En op Season zit ik nog niet eens op de helft van de grind, al lijkt het daar wel sneller te gaan. Het blijft een streven om de P300 in ieder geval 1 keer te halen, maar wel een streven zonder due date 😁
Bundin schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 14:09:
[...]

Eens met 'zelf proberen houdt je bezig' en 100% eens met ieder z'n mening :)

Moeilijker kan op verschillende manieren:
Monsters doen meer damage dus moeten je defenses daar tegen opgewassen zijn. Dat wordt op een gegeven moment problematisch want er is een defense cap (of in ieder geval forse diminishing returns bij blijven stacken. In hogere pits zie je al: offense is de enige optie om te overleven, hier zit de oplossing niet per se.

De andere optie: monsters leven langer. Ook dat kan op twee manieren: meer staying power voor monsters door meer hp of hogere defenses is een route. Minder output van spelers is de andere route.

Bij meer hp/defenses worden monsters bij hoge pit levels "bullet spunges". Je kan optimaliseren wat je wil, maar je gaat het niet redden met die 2% die je nog kan winnen met je amulet. De rest van je gear is al vrij optimaal want dat houden we zo makkelijk als dit seizoen.

Juist door het lastiger te maken om optimale gear te krijgen hou je de race wat mij betreft interessant. Je gaat niet van 0 naar 90% optimaal in een dag en daarna is het rommelen in de marge, maar misschien maar naar 65%. De dagen erna is echter nog een hoop merkbare winst te behalen, we hebben het dan niet over een procentje hier of daar, maar echte sprongen door het juiste affix of de juiste stat. Ik denk dat het spel langer intessant is wanneer je in drie weken 0 - 65 - 80 - 90 - 95 haalt, in plaats van 0 - 85 - 90 - 93 - 95.

En ja, je loopt dan dagen rond met een 'verkeerd' aspect, of inefficiente +all stats ipv +crit chance, maar als je dan een beter item vindt, dan is dat een mooi momentje. En de content is meteen moeilijker voor je, zonder dat het aankomt op die laatste 3 procent optimalisatie.

Je zit langer in de 'bouwen' fase en egint pas later met optimalisatie. Beetje net als wanneer je een eigen build bouwt ipv s-tier cookie cutter.

Maar ik realieer me dat veel spelers gewoon heul snel heul grote getallen willen zien en zeker geen weken willen klussen. Dit is puur mijn voorkeur. Moeten ze de season tiers wel een beetje meeschalen natuurlijk zodat je niet aller progressie pas in week 4 maakt :)
Ze zouden mobs counters en skills moeten meegeven. Hoe hoger je in tier komt, hoe meer ze jouw attacks counteren en hoe meer verschillende attacks ze zelf gebruiken. Mobs zijn nu erg voorspelbaar en hebben maar weinig skills om je tegen te houden. Het is puur cannon fodder om neer te maaien, zonder echt weerstand. Maar ik denk dat het overgrote gedeelte van de playerbase dan flink gaat mekkeren.
Die verplichte immune periodes bij lair bosses was het niet. Maar er zijn heus wel andere oplossingen om die bosses moeilijker te maken.
Ik denk alleen dat Diablo niet (meer) dat type game is en dat alles makkelijker plat moet worden gefarmed. Hoe meer, hoe beter. Hoe sneller, hoe leuker. Iets in die trend.

• Nahkriin
Poops_McGhee schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 15:47:
[...]

lol, deze zag je waarschijnlijk ook al aankomen, maar...... S11 is net een maandje oud en ik heb minder tijd besteed aan werken dan jij aan de game, en ik heb gewoon een fulltime job 😄
Had ik jouw tijd gehad, dan had ik de P300 misschien wel gehaald, maar die motivatie begint me toch wel te ontglippen. Op Eternal lijkt het allemaal wel een stap of 3 trager te gaan. In een paar avondjes heb ik daar wel één hele paragon level up weten te halen. En op Season zit ik nog niet eens op de helft van de grind, al lijkt het daar wel sneller te gaan. Het blijft een streven om de P300 in ieder geval 1 keer te halen, maar wel een streven zonder due date 😁
Ik heb ook een full time job hoor :D
IK denk dat je 300 easy haalt, als je elke dag gewoon braaf uurtje bosses killed heb je het wel in the bag, tijdens het kijken van een serie of YT wellicht, zo heb ik de laatste 2 levels ook gedaan xD
EDIT: Ik kan je ook mijn boss mats geven, die heb ik toch niet meer nodig :D

[ Voor 3% gewijzigd door Nahkriin op 08-01-2026 16:17 ]

Nahkriin schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 16:01:
[...]

Ik heb ook een full time job hoor :D
IK denk dat je 300 easy haalt, als je elke dag gewoon braaf uurtje bosses killed heb je het wel in the bag, tijdens het kijken van een serie of YT wellicht, zo heb ik de laatste 2 levels ook gedaan xD
EDIT: Ik kan je ook mijn boss mats geven, die heb ik toch niet meer nodig :D
Dank voor het aanbod. Ik maak hun kisten niet eens meer open. De poen raap ik nog wel op.
Ik doe ze in een routine, zodat ik niet steeds moet wachten om te summonen. Boss dood, NEXT!
En in heb de Pit en UC ook in die routine meegenomen, voor de afwisseling. Elixirs en incense voor de XP boost en meer heb ik niet nodig 😄

• Nahkriin
Poops_McGhee schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 17:36:
[...]

Dank voor het aanbod. Ik maak hun kisten niet eens meer open. De poen raap ik nog wel op.
Ik doe ze in een routine, zodat ik niet steeds moet wachten om te summonen. Boss dood, NEXT!
En in heb de Pit en UC ook in die routine meegenomen, voor de afwisseling. Elixirs en incense voor de XP boost en meer heb ik niet nodig 😄
Maja met open maken kun je ze wel sneller spammen, vergeet ook niet die XP buff uit die forgotten wisdom NMD shizzle
Nahkriin schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 18:00:
[...]

Maja met open maken kun je ze wel sneller spammen, vergeet ook niet die XP buff uit die forgotten wisdom NMD shizzle
Ja, klopt. Maar ik zap snel naar de volgende boss en dat ritje van ingang naar boss zelf is ook niet lang, dus het is minimaal tijdverlies en ik hoef niet steeds naar een vendor om de tassen te legen 😄

Ik heb de meeste forgotten wisdom sigils gescrapped. Eigenlijk al het blauwe spul gaat de scrapper in, maar ik zal de volgenden bewaren en gebruiken. Veel XP is het niet, dacht ik zo, maar alle beetjes helpen.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:32

ChUcKiE

Dus........

Ik scrap ook alle sigils behalve de treasure breaches. Nog nooit een Prankster gehad...tot zojuist.
Moet niet gekker worden, maar ik craft 80 van die dingen zitten er twee tussen :P
Morgen maar eens kijken. Ik zal dan een oproepje doen in de clan wie er mee wil.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-01 06:54

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Goedemorgen allemaal!
Heeft iemand al wel eens die nightmare dungeon gehad waar die paarse golbin verschijnt, ik had het geluk dat ik een party joinde en die dungeon was al bezig. Nu had ik het aan chat gpt gevraagd en die kwam met een naam en zei dat dit ook te craften was die nightmare dungeon sigil, maar nu weet chatgpt het niet die beweert dat er niet echt een naam voor is. Ik zal nog eens vragen of het te craften is dan moet die naam ook bestaan! Iemand al ervaring mee ? Ik kreeg 4 paarse items 2 die ik nodig had voor mijn crackling nog wat wiz / sorcerer, helm en chest. Ik gebruik nu de boss end game build, moet alleen nog een ring en alles upgraden. Die build bevalt me wel, constant barrier up!

Chatgpt zegt, dat het deze affix moet hebben: Treasure Goblins appear in this dungeon (Treasure Breach affix?)

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/BeContent https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Mythic Prankster

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-01 06:54

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Ah dank je wel dus die sigil heet zo en hoe craft je er eentje gewoon RNG ? Ik ben geswitched naar deze build:
https://maxroll.gg/d4/bui...guide#season-theme-header <- Die bevalt me wel!

https://www.reddit.com/r/...a_post_explaining_mythic/ Ah dus dropt er wel 5 en zo'n Resplendent Spark, maar nog weinig aan gehad want lukte me nooit om die runes bij elkaar te grinden/farmen.

https://www.youtube.com/r...ch_query=mythic+prankster

[ Voor 40% gewijzigd door Pentiummania op 09-01-2026 06:54 ]

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/BeContent https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

De naam van de sigil en de dungeon zijn volgens mij willekeurig. De “affix” ervan is paars met de naam: Mythic Prankster
Deze kun je krijgen/vinden of craften.

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:25

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Misschien toch maar een barb levellen. Ik loot net een 4GA grandfather…

Battle.net || Strava

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-01 15:38

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

retlaw schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 10:25:
Misschien toch maar een barb levellen. Ik loot net een 4GA grandfather…
Wauw lucky bastard :9~

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:24
ChUcKiE schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 21:47:
Ik scrap ook alle sigils behalve de treasure breaches. Nog nooit een Prankster gehad...tot zojuist.
Moet niet gekker worden, maar ik craft 80 van die dingen zitten er twee tussen :P
Morgen maar eens kijken. Ik zal dan een oproepje doen in de clan wie er mee wil.
ik vind de armoury sigils ook nog wel oke om te bewaren totdat ze whisper bonus hebben. Daar dropt (vrijwel) alle gear ancestral. en aangezien goede amulets/schoenen etc ook nog wel eens een dingetje is...

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Weet iemand wat er gebeurd met de sanctified gear na het season?

Battle.net || Strava

retlaw schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 20:07:
Weet iemand wat er gebeurd met de sanctified gear na het season?
Waarschijnlijk blijft dat zoals ze aan het einde van de season zijn, minus de sanctified bits.

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-01 17:47
Ok, simpel vraagje even. ja ik heb gezocht maar alles wat ik vind gaat over endgame zut.
Ik speel nog voor het eerst door het verhaal, maar nu in act 3, op expert ben ik al lvl 60+51.
Heb net Andariel gezien. Meer kan ik niet zeggen daarover, ik heb geen andere animaties gezien dan de aankomst en death animations. Ik ben zo zwaar overpowered maar alles wat ik vind is dat ik het eerst uit moet spelen voor ik het moeilijker kan maken?

Bier, Whiskey en Metal!!

• sfx32
The pit doen , unlock je hogere tiers , succes.
Naast je pitlevel staat ook welke T het unlocked . Pit 10 is bvb T1

• LordMithril
sfx32 schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 19:30:
The pit doen , unlock je hogere tiers , succes.
Naast je pitlevel staat ook welke T het unlocked . Pit 10 is bvb T1
Alles wat ik daarover vind is dat dat endgame is. En dat ik eerst de main quest moet uitspelen voor ik erin kan.
En dat is het nou juist ;) die wil ik eerst uitspelen.

Bier, Whiskey en Metal!!

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-01 11:45
LordMithril schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 20:43:
[...]

Alles wat ik daarover vind is dat dat endgame is. En dat ik eerst de main quest moet uitspelen voor ik erin kan.
Het maakt niet uit op welke tier je dat doet dus ff een hoge pit doen voor wat uitdaging! :9

Apsie's profiel

• LordMithril
Apsie schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 22:04:
[...]

Het maakt niet uit op welke tier je dat doet dus ff een hoge pit doen voor wat uitdaging! :9
Helaas toch nog ff door spelen voor ik dat kan doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B5bp6HK3OaCa4WHEUGDrLvp9KUA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/keNY7816ku8CYeSducN5shFc.png?f=user_large

Bier, Whiskey en Metal!!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:04

The Legend

*Plop*

Mythic Prankster geloot, op de PS5 kun je eigenlijk nog steeds niet goed een party vinden (hier wel gepost, maar toevallig was niemand actief) dus uiteindelijk maar met m’n broertje gedaan. 2x Doombringer en 2x ring of starless sky :| Beide ook niet nodig natuurlijk. Dacht dat je die dingen vorige seizoenen kon omsmelten voor een gewenste naar keuze, maar nu dus niet kennelijk.

[ Voor 197% gewijzigd door The Legend op 11-01-2026 10:33 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

• brothermaynard
The Legend schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 22:48:
Mythic Prankster geloot, op de PS5 kun je eigenlijk nog steeds niet goed een party vinden (hier wel gepost, maar toevallig was niemand actief) dus uiteindelijk maar met m’n broertje gedaan. 2x Doombringer en 2x ring of starless sky :| Beide ook niet nodig natuurlijk. Dacht dat je die dingen vorige seizoenen kon omsmelten voor een gewenste naar keuze, maar nu dus niet kennelijk.
Je kunt ze scrappen. Krijg je een spark voor. Bij 2 sparks kun je of een random craft en @the smid of een naar keuze ( met high tier runes) @de alchemist
Voor de lol een super defensive paladin build gemaakt met wat aura’s voor wat damage en kijken hoe lang die blijft leven in Pit 115, zonder een knop aan te raken.
Na een kwartier stond hij er nog, omringt door een stuk of 15 mobs, waaronder 5 elites die op hem inhakten. Okee, damage is flink zwak om die mobs te killen, maar m’n pala is niet te killen. Die blijft maar life generaten. En, terwijl ik dit type, staat hij daar nog steeds en is met de volgende cluster mobs bezig. Heb z’n health een paar keer naar 10% zien zakken, maar dat binnen een seconde weer naar 80-90%. Niet kapot te krijgen.
Denk dat ik maar naar de ingang ga rennen om weg te komen. Teleporten mag niet en anders staat ie daar morgen nog.
Life on hit is echt supersterk met aura’s.

Leuke build experiment, maar daar gaan we toch maar niks mee doen. 😂

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

LordMithril schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 20:43:
[...]

Om endgame te spelen hoef je niet maingame quest uit te spelen.
je kan die gewoon skippen.
Als je het verhaal wilt weten dan zou je er voor kunnen kiezen om het uit te spelen en daarna over te stappen naar de endgame.

Endgame is waar the fun and frustrations begint.
Laat maar weten als je endgame ready bent.
Kan je wel een boost geven.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12:47
Poops_McGhee schreef op zondag 11 januari 2026 @ 17:52:
Voor de lol een super defensive paladin build gemaakt met wat aura’s voor wat damage en kijken hoe lang die blijft leven in Pit 115, zonder een knop aan te raken.
Na een kwartier stond hij er nog, omringt door een stuk of 15 mobs, waaronder 5 elites die op hem inhakten. Okee, damage is flink zwak om die mobs te killen, maar m’n pala is niet te killen. Die blijft maar life generaten. En, terwijl ik dit type, staat hij daar nog steeds en is met de volgende cluster mobs bezig. Heb z’n health een paar keer naar 10% zien zakken, maar dat binnen een seconde weer naar 80-90%. Niet kapot te krijgen.
Denk dat ik maar naar de ingang ga rennen om weg te komen. Teleporten mag niet en anders staat ie daar morgen nog.

Het is misschien niet goed van mij, maar zo heb ik gisteren toch eindelijk Uber Lilith verslaan en de titels gekregen O-)
Maar ik durf tot nu toe nog niet Pit 75... Eerst nog de gear wat beter krijgen.
Boermansjo schreef op maandag 12 januari 2026 @ 13:09:
[...]

Het is misschien niet goed van mij, maar zo heb ik gisteren toch eindelijk Uber Lilith verslaan en de titels gekregen O-)
Maar ik durf tot nu toe nog niet Pit 75... Eerst nog de gear wat beter krijgen.
Heb je Lilith op T4 gekilled? Zo ja, dan kun je Pit75 makkelijk aan.

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:17

JSchut

.....

Ik vind de paladin een super leuke class. Uiteindelijk gespecced naar Auradin met okish gear. Ik kan pit 110 nu clearen in de helft van de tijd. Verder is er nu niet zoveel meer aan :D

Beetje rondjes lopen met paragon level 253.

Ik heb decent gear maar geen optimale rolls en ook geen super sanctify perks. Meeste is quality, extra attribute (meestal trash) of extra greater affix. Nog geen decent legendary power gehad.

Heb niet echt het idee dat ik nog veel te doen heb. Wacht even de beta af van dat nieuwe onderdeel in de pit. Anders volgend seizoen maar weer :) Dit seizoen was leuker dan de vorige seizoenen.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

crzyhiphopazn schreef op maandag 12 januari 2026 @ 10:48:
[...]

Om endgame te spelen hoef je niet maingame quest uit te spelen.
je kan die gewoon skippen.
Als je het verhaal wilt weten dan zou je er voor kunnen kiezen om het uit te spelen en daarna over te stappen naar de endgame.

Endgame is waar the fun and frustrations begint.
Laat maar weten als je endgame ready bent.
Kan je wel een boost geven.
Ja maar dan moet ie opnieuw beginnen... Hij is al bezig met de campaign en die moet je volgens mij wel afronden voordat je met dat character naar torment kunt.

Overigens niet echt eens met dat endgame is waar de fun begint. Ja het is voor mij ook het enige wat ik nog doe, maar zodra ik op T4 alles met gemak neer maai, wat dit season echt heel erg snel is, houdt de fun voor mij erg snel op hoor. Ja het is leuk dat er meer te chasen valt met sanctify maar de gameplay wordt zo brain-dead dat ik er het nut niet van zie om nóg makkelijker alles neer te maaien. Ik zou juist zolang mogelijk van de campaign en quests genieten zolang dat nog leuk is, die endgame die is er later ook nog wel en dan zie je dan wel of je het type speler bent wat op meer power wil blijven jagen.

Gamertag: FinrazielNL

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Finraziel schreef op maandag 12 januari 2026 @ 14:56:
[...]

Ja maar dan moet ie opnieuw beginnen... Hij is al bezig met de campaign en die moet je volgens mij wel afronden voordat je met dat character naar torment kunt.

Overigens niet echt eens met dat endgame is waar de fun begint. Ja het is voor mij ook het enige wat ik nog doe, maar zodra ik op T4 alles met gemak neer maai, wat dit season echt heel erg snel is, houdt de fun voor mij erg snel op hoor. Ja het is leuk dat er meer te chasen valt met sanctify maar de gameplay wordt zo brain-dead dat ik er het nut niet van zie om nóg makkelijker alles neer te maaien. Ik zou juist zolang mogelijk van de campaign en quests genieten zolang dat nog leuk is, die endgame die is er later ook nog wel en dan zie je dan wel of je het type speler bent wat op meer power wil blijven jagen.
Als het goed is niet zolang hij in Cerrigar kan?
Weet niet of hij iemand anders kan joinen. Zou dan bv Pit 15 - 30 - 45 - 60 kunnen doen voor T1 - 2 - 3 - 4.
Tenzij ik bv gelijk Pit 60 kan doen dan is T4 gelijk unlocked.

IK geef je deelsgelijk dat het braindead spelen is tot een bepaalde hoogte, maar in S11 heb je de Lesser Evils, evt Urivar, Pit voor de glyphs en glyph leveling.
Levelen gaat niet meer door alleen maar Pit 100 runs te doen en dan hopelijk snel bij Plvl 300 te zijn.

Sanctifcation geeft een extra dimensie waardoor een lagere GA item beter kan zijn dan een hogere GA versie.
Nog niet zelf meegemaakt -> Mythic sanctification op een item is super rare.

Heb alle 6 chars op lvl 60 en ben nu met 3 Chars bezig om die op Beast mode gear te hebben.
Pally is natuurlijk het makkelijkst.
Mn Barb HOTA begint ook goede vormen aan te nemen.
Sorc Crackling Energy moet ik nog beter gearen. Gebruik die voorname.ijk om te speedfarmen.

• Boermansjo
Poops_McGhee schreef op maandag 12 januari 2026 @ 13:35:
[...]

Heb je Lilith op T4 gekilled? Zo ja, dan kun je Pit75 makkelijk aan.
Nee, het was op T1. Het was eigenlijk puur om de challenge klaar te hebben 😂
Ondertussen P195. Eens ik aan 200 ben ga ik zeker proberen.
Boermansjo schreef op maandag 12 januari 2026 @ 16:17:
[...]

Nee, het was op T1. Het was eigenlijk puur om de challenge klaar te hebben 😂
Ondertussen P195. Eens ik aan 200 ben ga ik zeker proberen.
Ja, op T1 is het een makkie. Op T4, als je goede gear hebt, is het eigenlijk niet veel moeilijker 😄
Finraziel schreef op maandag 12 januari 2026 @ 14:56:
[...]

Dit season is inderdaad wel heel rap met het bereiken van endgame content, maar ik heb een vermoeden dat dat met opzet is, om de speler meer gelegenheid te geven om met de nieuwe class bekend te worden en heel veel gear ter beschikking krijgt om dat te doen. Ging met Spiritborn eigenlijk niet anders.
Moet wel zeggen dat ik daar helemaal niet op tegen ben. Tot nu toe heb ik er nog steeds veel lol mee. Lekker pixels smashen. Heerlijk.
Maar, als elke season zo is, dan gaat het ook mij wel vervelen, hoor.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Wanneer stopt dit seizoen eigenlijk?

ChUcKiE schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 09:18:
Wanneer stopt dit seizoen eigenlijk?
Dat kun je zien aan hoe lang de season pass nog geldig is. Even je reliquaries tab bekijken.

• Boermansjo
Voor mij is dit het eerste season waar ik wat al verschillende mythic stuff heb geloot.
De season loopt nog zeker 50 dagen. Deze avond eens die beta pit proberen.
Is het mogelijk om extra mythic sparks te krijgen met nieuwe chars?

• brothermaynard
Boermansjo schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 12:31:
Voor mij is dit het eerste season waar ik wat al verschillende mythic stuff heb geloot.
De season loopt nog zeker 50 dagen. Deze avond eens die beta pit proberen.
Is het mogelijk om extra mythic sparks te krijgen met nieuwe chars?
volgens mij zit aan iedere character de seasonal questline in het laatste slot een spark. maar volgens mij kun je sneller een spark farmen op andere manieren dan de rep grind daarvoor :P

• brothermaynard
Poops_McGhee schreef op zondag 11 januari 2026 @ 17:52:

zou met holy fire gloves misschein zelfs ook nog kunnen killen? of was dat nu precies niet je plan? vind auradin wel de meest overpowered van alle opties die de paladin te bieden heeft. dawnfire looten en je bent al bijna klaar voor pit t100
brothermaynard schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 12:35:
[...]

zou met holy fire gloves misschein zelfs ook nog kunnen killen? of was dat nu precies niet je plan? vind auradin wel de meest overpowered van alle opties die de paladin te bieden heeft. dawnfire looten en je bent al bijna klaar voor pit t100
Dat was inderdaad het plan niet. Ik wilde zien hoe lang duurt, voordat ie dood was. Niet dus. Maar omdat je in combat bent, kun je niet je town portal gebruiken of de uitgang pakken. Ik heb de game moeten sluiten om het experiment te stoppen 😂

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Zou iemand mijn nieuwe alt barb willen boosten? Wat is dan het beste? Hoge pits? Gear heb ik al liggen, maar ik moet naar level 60

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:33
Net een tower run gedaan maar wat een teleurstelling. Het is letterlijk een area zoals de pit waar je doorheen moet om monsters te killen met een paar simpele nieuwe dingen (een tower die je een buff geeft en soort gouden balletjes die droppen). Geen loot of niks... puur om de beste tijd te kunnen neerzetten. Saaier dan dit kun je t niet maken haast...

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

JohnnyV76 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 15:05:
Net een tower run gedaan maar wat een teleurstelling. Het is letterlijk een area zoals de pit waar je doorheen moet om monsters te killen met een paar simpele nieuwe dingen (een tower die je een buff geeft en soort gouden balletjes die droppen). Geen loot of niks... puur om de beste tijd te kunnen neerzetten. Saaier dan dit kun je t niet maken haast...
Het is beta, he. Dan moet je ook niet teveel slingers en confetti verwachten. En misschien voegen ze steeds iets anders toe om te testen. Ik ga er vanavond even kijken, denk ik.

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:12
Voor mij was de tower geen teleurstelling en precies wat ik ervan verwacht had (en Blizzard ook gecommuncieerd heeft, Ik heb tegenwoordig best een lage pet op van Blizzard. Maar dit was vrij duidelijk). Een mode om om te kijken hoe ver je komt en te vergelijken met andere spelers zonder rewards. Zodat mensen niet gaan klagen dat je de beste build moet spelen om te beste rewards te krijgen. Vervolgens willen ze meer seizoens mechanics met pits gaan doen, en tower puur voor pushing houden.

Gister toch even op rank 5 spiritborn gestaan met de toen nog offmeta toxic skin build (al is het een beetje valsspelen om de schreenshot vroeg te maken, met nog 2 weken te gaan). Uiteindelijk gister nog 113 gehaald (en nog tot 2 uur snachts doorgegaan om 114 proberen te halen :+) maar toen was ik inmiddels al rank 9. Ik verwacht nu wel flink afgezakt. Eerste seizoen dat ik weer speel sinds launch. Afgelopen week erg veel getest samen met SItu die deze build bedacht heeft en dingen gevonden die bijvoorbeeld niet werken (bitter medicine werkt niet met noxious resonance keystone) en geoptimaliseerd om te proberen deze build zo hoog mogelijk te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qlKJV9FIWv8kWqDT567ZKod4Q84=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AC69WF8UdXTuXfOLMezBjuNn.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb de Tower geprobeerd. Inderdaad erg underwhelming..... Maarja, ze proberen in ieder geval wat 😄

• Boermansjo
Ik snap wel dat ze een leaderbord willen maken, maar met al die meta builds is het toch lastig.
Hopelijk tonen ze in de toekomst welke gear en skills de spelers hebben gebruikt voor die tijden.

• JohnnyV76
Ik snap het idee erachter denk ik wel... geef de spelers iets om voor te (blijven) grinden. Als je de season quest line af hebt en alle bazen binnen een paar seconden plat liggen waarom zou je dan eigenlijk nog door spelen? Persoonlijk trekt het me totaal niet om een run sneller te kunnen doen dan anderen. Daar zit voor mij de fun niet. Wellicht zouden ze er nog een aantal torment levels erbij moeten maken.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:12
Bij launch had ik ook echt wel het gevoel dat ik mijn poppetje aan het opbouwen (ik heb daarnaast volgens mij alleen het seizoen met die vampire powers nog even gespeeld) was en tijdens het levelen veel proberen met verschillende items, en dan een keer een unique vinden en daar iets mee gaan doen. Nu is het in een no time T4 en is alles veel te makkelijk. Zeker met Paladin, ik had de vorige expansion overgeslagen en nu dus de nieuwe expansion gekocht vanwege de Paladin, en het feit dat je de vorige expansion er gelijk bij krijgt. De enige manier om dan nog upgrades te testen is hoge pitlevels en nu dan de tower.

• Boermansjo
bronce schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 09:55:
Bij launch had ik ook echt wel het gevoel dat ik mijn poppetje aan het opbouwen (ik heb daarnaast volgens mij alleen het seizoen met die vampire powers nog even gespeeld) was en tijdens het levelen veel proberen met verschillende items, en dan een keer een unique vinden en daar iets mee gaan doen. Nu is het in een no time T4 en is alles veel te makkelijk. Zeker met Paladin, ik had de vorige expansion overgeslagen en nu dus de nieuwe expansion gekocht vanwege de Paladin, en het feit dat je de vorige expansion er gelijk bij krijgt. De enige manier om dan nog upgrades te testen is hoge pitlevels en nu dan de tower.
De meeste tijd zit nu in al de loot bekijken en zoeken achter dat ene item die 1-2% meer stats heeft.
Gisteren toch wel 30+ minuten nodig gehad om mijn kist uit te kuisen :D

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-01 07:44
Dit is het eerste seizoen dat ik meer de end game aan het doen ben dus nog weinig ervaring. Inmiddels ben ik bij Torment 2 aangekomen, maar er is nog geen enkel mythic gedropt. Is dat normaal dat het zo lang duurt?

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-01 22:58
bRuud83 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 18:05:
Dit is het eerste seizoen dat ik meer de end game aan het doen ben dus nog weinig ervaring. Inmiddels ben ik bij Torment 2 aangekomen, maar er is nog geen enkel mythic gedropt. Is dat normaal dat het zo lang duurt?
Dan heb je nog even te gaan :P

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

• JohnnyV76
Ik ben tot paragon 225 gekomen (nu weinig motivatie om verder te spelen) en nog geen enkele mythic drop gehad. Je verdient sparks waarmee je mythics kunt craften... dat is nog de meest betrouwbare manier om aanje mythics te komen maar dan is het weer grinden of traden voor de juiste runes die je nodig hebt om specifieke mythics te craften.

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:35
Ik heb gister voor de eerste keer een mythic van Gambling gehad...

ik was aan het gamblen voor een Ring... 2GA starless skies
jammer dat ik die niet nodig heb maar toch wel grappig

ik ben nu op paragorn 243 met 2 chars (Pala en Sorc) pit 100 gehaald en voor dit season wel een beetje klaar ook idd

• Nahkriin
Did someone say runes xD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cLZtrSVFpQpMnqFu5eOSFQZVXHc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IrsBtbc1j8plT9aq39UgGHVa.png?f=fotoalbum_large

• JohnnyV76
Zoveel gegrind of .... tell us your secret? :)

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:44

Mad-Matt

TheDoctor#2181

wow, hoe heb je dat gedaan?

Net even een Tower run gedaan, mis ik iets of is dit gewoon een Pit met minder tijd en zonder rewards?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-01 21:33
Mad-Matt schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 10:37:
wow, hoe heb je dat gedaan?

Net even een Tower run gedaan, mis ik iets of is dit gewoon een Pit met minder tijd en zonder rewards?
Ik had hetzelfde idee, ik zie niet goed wat je er mee kunt, behalve een zo snel mogelijke tijd posten.
Aegir81 schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 13:05:
[...]

Ik had hetzelfde idee, ik zie niet goed wat je er mee kunt, behalve een zo snel mogelijke tijd posten.
Time Trials doe ik wel in GT7. Daar heb ik D4 niet voor nodig. 😄

• Nahkriin
JohnnyV76 schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 10:11:
Zoveel gegrind of .... tell us your secret? :)
Veel spelen, maar meeste runes komen van azmodan of van de 100'n boss kills die ik heb gedaan op paragon 300 te halen :D

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Zijn er nog shortcuts voor het levellen van de divine gits voor Azmodan of Andariel?

Ik moet nog ongeveer 1000 punten voor Azmodan. Even kort getimed op normal gaat kost een run ongeveer 80 seconden. Dan ben ik nog een kleine 5 uur bezig...

Voor Andariel nog tips om aan de tributes te komen, waarbij er een gegarandeerde spawn is?

Battle.net || Strava

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-01 17:14

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

hoi

ik wilde vandaag D4 op PC weer eens gaan spelen maar mijn Xbox elite controller werkt op eens niet meer in game. dit heb nog nooit gehad maar in ander games werkt hij gewoon wel.

iemand die weet hoe dit op kan lossen?

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:17
@Motaro een snelle Google "xbox elite controller diablo 4" levert meteen een paar hits op, waaronder deze.

Dat is een draadje van 2 jaar geleden dus wellicht zijn er inmiddels andere oplossingen dan de daar genoemde workaround, maar het lijkt een bekend probleem specifiek voor Diablo 4 / Battle.net.

[ Voor 3% gewijzigd door Denman op 19-01-2026 13:48 ]

Join het GoT Pulse-Team!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

retlaw schreef op maandag 19 januari 2026 @ 11:56:
Zijn er nog shortcuts voor het levellen van de divine gits voor Azmodan of Andariel?

Ik moet nog ongeveer 1000 punten voor Azmodan. Even kort getimed op normal gaat kost een run ongeveer 80 seconden. Dan ben ik nog een kleine 5 uur bezig...

Voor Andariel nog tips om aan de tributes te komen, waarbij er een gegarandeerde spawn is?
AFK gaan op normal bij Azmodan op de map, je krijgt 5 punten per bosskill, ongeacht welke moeilijkheidsgraad. Je moet wel af en toe bewegen om niet gekickt te worden en iemand moet steeds activeren. Maar dat of op normal door nahantu rennen en alles killen.

Andere vraag:
Gaan we in D4 ooit nog Diablo zien? Toch wel een gemis vind ik zelf. (verhaal in het spel ken ik al niet meer)

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:36
Mad-Matt schreef op maandag 19 januari 2026 @ 14:10:
[...]

AFK gaan op normal bij Azmodan op de map, je krijgt 5 punten per bosskill, ongeacht welke moeilijkheidsgraad. Je moet wel af en toe bewegen om niet gekickt te worden en iemand moet steeds activeren. Maar dat of op normal door nahantu rennen en alles killen.

Andere vraag:
Gaan we in D4 ooit nog Diablo zien? Toch wel een gemis vind ik zelf. (verhaal in het spel ken ik al niet meer)
Tis wel ontzetend lame om zo aan die punten te moeten komen . dan speel ik nog liever niet.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Visgek82 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 15:31:
[...]

Tis wel ontzetend lame om zo aan die punten te moeten komen . dan speel ik nog liever niet.
Mee eens, echt een kansloze keuze die ze gemaakt hebben, super saai en totaal niet meeslepend ofzo. Ik zat gewoon tv te kijken en klikte af en toe dat mn poppetje een paar stappen deed. Maar goed, om zoveel mogelijk rewards te krijgen moet je daarin max level zijn. (en aangezien ik nog 2 mythics moet, dus maar gedaan)

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:17
Mad-Matt schreef op maandag 19 januari 2026 @ 15:43:
[...]

Mee eens, echt een kansloze keuze die ze gemaakt hebben, super saai en totaal niet meeslepend ofzo. Ik zat gewoon tv te kijken en klikte af en toe dat mn poppetje een paar stappen deed. Maar goed, om zoveel mogelijk rewards te krijgen moet je daarin max level zijn. (en aangezien ik nog 2 mythics moet, dus maar gedaan)
Ik snap de keuze ook totaal niet. En het verschil met Helltide Duriel en Belial pit runs is ook zo groot. Die doe je nog met een achterliggende reden: runes levelen, normaal levelen, gearen bij start endgame. Bovendien gaat Duriel ook lekker snel neer zodat het wat rapper gaat. Je moet die activiteiten weliswaar ook veel doen, maar die gaan gewoon mee in de flow van de game.

De meesten moeten bij Azmodan hun best doen om zelf dood te gaan, maak daar dan ook gewoon een one-shot van. Want het gevecht zelf is totaal niet uitdagend. En dus eigenlijk ook niet World Boss waardig.
Lijkt me ook niet dat Blizzard heeft gedacht: laten we by-design maar mensen AFK-en bij dit gevecht :+

Zelf zie ik mezelf niet meer naar PL300 gaan dit seizoen. Ben nu 247 en met horten en stoten zal ik waarschijnlijk nog wel de 250 aantikken voor de season quest, maar XP gaat echt te langzaam om 'm vol te maken (tenzij jullie nog goede tips hebben :P)

Join het GoT Pulse-Team!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:36
Mad-Matt schreef op maandag 19 januari 2026 @ 15:43:
[...]

Uh. je doet dat toch zelf? of mis ik iets? kan je dus niet de devs de schuld van geven lijkt mij

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Visgek82 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 15:57:
[...]

Uh. je doet dat toch zelf? of mis ik iets? kan je dus niet de devs de schuld van geven lijkt mij
De punten hoe je ze verdiend is gewoon een slechte game mechanic. Als ik die max level niet nodig had, had ik er nooit meer naar om gekeken en verder gegaan.

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-01 17:14

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

Denman schreef op maandag 19 januari 2026 @ 13:48:
@Motaro een snelle Google "xbox elite controller diablo 4" levert meteen een paar hits op, waaronder deze.

Dat is een draadje van 2 jaar geleden dus wellicht zijn er inmiddels andere oplossingen dan de daar genoemde workaround, maar het lijkt een bekend probleem specifiek voor Diablo 4 / Battle.net.
gevonden wat het was.

normaal net als rest van games maak niet uit wanneer je controller aan zet maar nu bij D4 moet ik eerst spel op starten en dan pas controller aan zetten wat eerst niet was.

maar toch bedankt.

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

• Bundin
  • Niet online
Mad-Matt schreef op maandag 19 januari 2026 @ 16:00:
[...]

De punten hoe je ze verdiend is gewoon een slechte game mechanic. Als ik die max level niet nodig had, had ik er nooit meer naar om gekeken en verder gegaan.
Waar is dat max level voor nodig dan? Dat ontgaat me een beetje, het klinkt alsof je moet. Maar van wie dan?

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Bundin schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 11:47:
[...]

Waar is dat max level voor nodig dan? Dat ontgaat me een beetje, het klinkt alsof je moet. Maar van wie dan?
Moet niet, maar het helpt enorm. Als je max level bent met dat onderdeel krijg je meer dungeon keys. En hoe meer keys je krijgt, hoe groter de kans op Mythic Prankster key waar er gegarandeerd 5 mythics droppen.

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
Mad-Matt schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 12:04:
[...]

Moet niet, maar het helpt enorm. Als je max level bent met dat onderdeel krijg je meer dungeon keys. En hoe meer keys je krijgt, hoe groter de kans op Mythic Prankster key waar er gegarandeerd 5 mythics droppen.
Zelfs zonder mythics sloopt de palladin alle content. Alleen als je op de 2 wekelijkse leaderboard wil staan heb je wat aan de mythics.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Kaasje123 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 12:33:
[...]

Zelfs zonder mythics sloopt de palladin alle content. Alleen als je op de 2 wekelijkse leaderboard wil staan heb je wat aan de mythics.
Paladin is inderdaad onwijs sterk, maar probeer altijd de build te maxen. Dus ik wil ze graag hebben en grinden hoort bij het spel. Andariel is nog te sterk voor me, dus hoop met de 2 mythics net dat beetje extra te hebben.
(Auradin)

• sfx32
Ben beetje klaar met d4 denk ik.
Elk seizoen is het hetzelfde, eens bepaalde sterkte kan je alleen nog pit lopen om de uitdaging , rest is t4 en daar stort alles neer als ze je nog maar zien...

• Kaasje123
sfx32 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 13:58:
Elk seizoen is het hetzelfde, eens bepaalde sterkte kan je alleen nog pit lopen om de uitdaging , rest is t4 en daar stort alles neer als ze je nog maar zien...
Ik hoop laat de expansion je meer kan laten grinden en doorspelen zonder dat het in t4 veel en veel te makkelijk wordt.

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
sfx32 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 13:58:
Is dit een klacht?

Ik snap dit eerlijk gezegd niet zo goed, de seizoenen zijn in principe gratis, je krijgt uren maar dan ook echt uren content, ze kunnen niet oneinding end-game maken.

• Kaasje123
Jackson6 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:13:
[...]

Is dit een klacht?

Ik snap dit eerlijk gezegd niet zo goed, de seizoenen zijn in principe gratis, je krijgt uren maar dan ook echt uren content, ze kunnen niet oneinding end-game maken.
Uren en uren? Je bent in een uur level 60 en binnen een uur of wat te sterk voor t4 ...

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Kaasje123 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:14:
[...]

Uren en uren? Je bent in een uur level 60 en binnen een uur of wat te sterk voor t4 ...
Whatever.
Kaasje123 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:14:
[...]

Speel dan zonder build guides. Dan duurt het langer, voordat je er weer klaar mee bent. 😉

• sfx32
Ja is een klacht ....
Maak je er niet zo makkelijk vanaf en voeg iets toe wat meeste willen , hogere tiers .
Tier tot 8 en het is weer spelen en niet zoals nu , inloggen en denken ...wat nutteloze ding ga ik nu eens doen....
Mis de tiersetting van d3.
sfx32 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 15:23:
Ja is een klacht ....
Maak je er niet zo makkelijk vanaf en voeg iets toe wat meeste willen , hogere tiers .
Tier tot 8 en het is weer spelen en niet zoals nu , inloggen en denken ...wat nutteloze ding ga ik nu eens doen....
Mis de tiersetting van d3.
Laat me raden. Je hebt een Paladin genomen, de beste S-Tier build van Maxroll of iets dergelijks gepakt en dan het boodschappenlijstje afgewerkt om alles in een zucht en een scheet neer te maaien, Pit 125+ in 2 dagen enzo?

• Kaasje123
Poops_McGhee schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:38:
[...]

Speel dan zonder build guides. Dan duurt het langer, voordat je er weer klaar mee bent. 😉
Paladin heeft geen enkele buildhuide nodig. Alles smelt zelfs met ongeoptimaliseerde builds.

• GlorixJim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:30
no fun for you ?
Kaasje123 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 18:11:
[...]

Paladin heeft geen enkele buildhuide nodig. Alles smelt zelfs met ongeoptimaliseerde builds.
Dan pak je een andere class, als je meer uitdaging wilt en niet de Promo class. Bijv. een Sorc met Firewall als core skill en bouw je daar wat omheen. Denk niet dat je dan in een uurtje of wat T4 al doodkijkt.

• sfx32
En toch ga je voorbij aan wat ik zei , d4 heeft nood aan hogere tiers.
Ook voor ne titatovenaar sorcerer of andere class is t4 snel afgewerkt , eens je door hebt wat en hoe van upgraden aan je gear.
sfx32 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 20:04:
En toch ga je voorbij aan wat ik zei , d4 heeft nood aan hogere tiers.
Ook voor ne titatovenaar sorcerer of andere class is t4 snel afgewerkt , eens je door hebt wat en hoe van upgraden aan je gear.
Ik ga helemaal niet voorbij aan je suggestie. Voelt meer dat jij voorbij gaat aan andere suggesties om het jezelf moeilijker te maken.
Mind you, ik heb in vorige posts zelf ook al aangegeven dat de endgame wel wat moeilijker mag, maar dat ik ook wel inzie dat Diablo niet (meer) dat type spel is.
Je hebt nog altijd een keuze, he. Speel het of speel het niet. Hier klagen dat alles maar te makkelijk is, uurtje zus, uurtje zo, haalt bijzonder weinig uit.

• sfx32
Ok ik maak het mezelf moeilijker en hou een grote kuis van gear en stats .....
O wacht even , dan gaan mobs traag dood ....heb ik nog minder xp per uur als nu.
Geen progressie zodoende en dat maakt het spel weer leuk?
Enige wat ik dit seizoen wou bereiken was max para.
Besides als ik in de guild kijk naar active spelers.
Ook world bosses steeds minder volk en ook in maincity.
En ja ik kocht de uitbreiding voor de pala , op wow steeds mn favo class.
Mn gear is niet Uber btw ,meeste is 2ga.
sfx32 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 19:58:
Ok ik maak het mezelf moeilijker en hou een grote kuis van gear en stats .....
O wacht even , dan gaan mobs traag dood ....heb ik nog minder xp per uur als nu.
Geen progressie zodoende en dat maakt het spel weer leuk?
Spel is te makkelijk en je bent veel te snel door de endgame heen = bah bah bah, maar als je te weinig progressie ziet is het ook niet leuk?

Ik heb zo'n idee dat je nooit tevreden zal zijn over D4. Dat kan en dat mag, maar misschien is de laatste raad die ik je kan geven, dat je de game dan maar links moet laten liggen.

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:33
Ik vind de progressie op zich best vermakelijk. Zeker tot T4 gaat dat best leuk. Daarna valt het voor mij wel goed dood. Ik krijg weinig voldoening om een zo hoog mogelijke pitt aan te kunnen oid. Maar nagenoeg elk seizoen vermaak ik me best met de reis van level 1 tm Torment 4.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Pagina: 1 ... 217 218 Laatste