• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-03 07:51
Amkiller schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 07:00:
[...]

dit is echt een mooie, die kom je niet vaak tegen...ben nog steeds op zoek ernaar zeg maar...heb de hoop opgegeven.
Gelukkig hoeven we vanaf de Expansion niet meer te vissen naar passives op een amulet. Die crap is dan voorbij

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Amkiller schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 06:54:
[...]

volgend seizoen bevat niet de warlock, die komt pas het seizoen daarop. 28 april.
Top, kan ik tot die tijd D4 negeren

If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15:16
Is het niet zo dat in het komende seizoen al wel vast allerlei nieuwe systemen en onderdelen (eindspel en set-items oa) worden geïntroduceerd en dat dan na korte tijd al het volgende seizoen volgt met de expansie?

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Sjamo schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 07:46:
Is het niet zo dat in het komende seizoen al wel vast allerlei nieuwe systemen en onderdelen (eindspel en set-items oa) worden geïntroduceerd en dat dan na korte tijd al het volgende seizoen volgt met de expansie?
https://www.wowhead.com/d...meplay/season-12-overview

Bloodied items, kill streaks, wat uniques en bloodied nightmare dungeon sigils. Dus de structurele veranderingen laten op zich wachten tot de uitbreiding live gaat. Dit ziet er een beetje uit als filler omdat ergens wat vertraging is opgelopen.

Paar weken aanprutten in het korte s12 is prima, ben wel ff uitgepaladind. Misschien maar weer es een druid, das alweer ff geleden :)

[ Voor 3% gewijzigd door Bundin op 03-03-2026 08:57 ]

• Sjamo
Bundin schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 08:56:
[...]

https://www.wowhead.com/d...meplay/season-12-overview

Bloodied items, kill streaks, wat uniques en bloodied nightmare dungeon sigils. Dus de structurele veranderingen laten op zich wachten tot de uitbreiding live gaat. Dit ziet er een beetje uit als filler omdat ergens wat vertraging is opgelopen.

Paar weken aanprutten in het korte s12 is prima, ben wel ff uitgepaladind. Misschien maar weer es een druid, das alweer ff geleden :)
Ik ben zelf tijdelijk uitgeweken naar diablo ii. Dat had ik nooit eerder gespeeld. In die tijd speelde ik wow en andere spellen en voor mij dus een leuke gelegenheid om eens te kijken waar de hype over gaat.
Het was wennen maar ik zie beslist de charme :)

Een voordeel voor mij is dat ik dat, samen met diablo iii op de Nintendo kan spelen en dus ook kan spelen wanneer mijn partner tv kijkt.

• Bundin
  • Niet online
Yup, een paar vrienden vonden het wel tijd om D3 weer eens aan te slingeren dus dat speel ik nu ook zo nu en dan. Mist wel een stukje polish en quality of life inmiddels maar het is weer eens wat anders :)

• Sjamo
Bundin schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 09:59:
Yup, een paar vrienden vonden het wel tijd om D3 weer eens aan te slingeren dus dat speel ik nu ook zo nu en dan. Mist wel een stukje polish en quality of life inmiddels maar het is weer eens wat anders :)
Ik weet dat het hier off topic is dus ik hou het kort. Ik ben dus uitgeweken naar diablo 2. Binnenkort start het "nieuwe" seizoen van diablo 3 dus dan wijk ik uit daar naartoe. Sinds een behoorlijke tijd daar weer eens proberen de seasonrewards te innen.

En dan is het tijd voor het vernieuwde diablo 4 :) Ik kijk daar met plezier naar uit.

• NoLifeIzze
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 14:00
https://news.blizzard.com...er-in-season-of-slaughter

Season of Slaughter!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4bgdQARQTM5MATFVv5V-Wu7a2bE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MwAjKpC9U4QUCppBXHYf6HMf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 61% gewijzigd door NoLifeIzze op 05-03-2026 21:04 ]

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-03 07:31
Prima als opvulling tot de expansion. Ik heb al een tijdje geen Diablo meer gespeeld en het begint toch weer te kriebelen.

Denk nog wel een Paladin maken, die Brandish Paladin beviel goed dus nu misschien een Advance. Denk niet dat het de enige wordt, Sorc ook wel weer zin in.

Dinsdag :)
Begin toch wel benieuwd te worden naar S12. Even een weekje pixels rammen (of in de fik steken) en de nieuwigheidjes bekijken.
Spelen als The Butcher is misschien wel geinig.

• Amkiller
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-03 08:52
vind vooral de doom skins leuk om te verkrijgen..en dan het beertje als pet.
woensdag avond weer druk in de clan

• Amkiller
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-03 08:52
de release is woensdag 11 maart 19.00

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:18
Gaat de goede kant op met d4. De patch die bij de expansion zit over 6 weken wordt volgens mij ook een kneiter van een patch met een hoop goede veranderingen.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:14

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Must...have...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2CD4_UpOl8N8sm7dC81lffUs65g=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/mjRW5evfaAUfxan4tjEGut8V.png?f=user_large

Hierna nog een wasbeertje svp

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Jack_Mojo
Jack_Mojo schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 23:14:
[...]

Prima als opvulling tot de expansion. Ik heb al een tijdje geen Diablo meer gespeeld en het begint toch weer te kriebelen.

Denk nog wel een Paladin maken, die Brandish Paladin beviel goed dus nu misschien een Advance. Denk niet dat het de enige wordt, Sorc ook wel weer zin in.

Dinsdag :)
Zat ik even helemaal verkeerd. Het seizoen begint morgenavond 7 uur pas. Was voorheen altijd op dinsdag toch? :o

• Visgek82
Jack_Mojo schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 15:43:
[...]

Zat ik even helemaal verkeerd. Het seizoen begint morgenavond 7 uur pas. Was voorheen altijd op dinsdag toch? :o
Naar mijn idee 18:00

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:12
Denk ik ook..wintertijd 18.00
Zomertijd 19.00

• Kaasje123
  • Laatst online: 25-03 07:51
Aggressor schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 05:20:
[...]

Denk ik ook..wintertijd 18.00
Zomertijd 19.00
Zomertijd hier of daar want daar is hij al op 8 maart begonnen.

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:20

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Op de Xbox staat bij events: 11 maart 18:00.

Battle.net || Strava

• Lincor
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:48
In de Battle.net app staat er een countdown voor 18:00 uur vanavond. Althans, toen ik gisteravond keek. Niet dat het uitmaakt, kan toch pas vanaf 19:30 uur :P

[ Voor 21% gewijzigd door Lincor op 11-03-2026 09:04 ]

Over een klein uurtje kan de patch op PS5 geïnstalleerd worden. Dan zal het nog even duren, voordat het ook live gaat, denk ik zo. Prima, wat mij betreft. Door omstandigheden kan ik toch pas over een paar dagen kijken 🤣

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:57
Ik zit er weer klaar voor. Vind die Doom skin er wel erg vet uit zien overigens. En cross class, wat wat mij betreft alle skins zouden moeten zijn.
Ben ik ff blij dat ik m'n characters niet naar de 300 heb hoeven levelen, zeg. Ik was zelf tot 294 gekomen, maar m'n characters zijn nu allemaal 300 op Eternal. Geen geklaag voor 6 levels gratis en voor niks.
Die laatste trophy is nu dus ook binnen, voordat LoH weer nieuwe met zich meebrengt.
Lekker!!!

• Bazziek
Toch 2 minuten kunnen spelen voordat de servers crashten.
En we mogen weer los....., althans.... ff snuffelen en dan weer andere zaken die wachten.

Veel plezier allemaal!

• Aggressor
Game pending...
Hele wereld logged in. Niet zo gek dat die servers ineens de hik krijgen 🤣

• Aggressor
Poops_McGhee schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 18:17:
[...]

Zirren jullie er wel in?
Hier wacht ik al een tijdje

• Bundin
  • Niet online
game pending en das prima want t eten is net klaar :P

Welke class wordt het voor iedereen en waarom? Voor mij een spiritborn, niet gespeeld sinds de expansion uitkwam dus werd weer eens tijd :)

[ Voor 57% gewijzigd door Bundin op 11-03-2026 18:23 ]

• Bazziek
Bundin schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 18:22:
game pending en das prima want t eten is net klaar :P

Welke class wordt het voor iedereen en waarom? Voor mij een spiritborn, niet gespeeld sinds de expansion uitkwam dus werd weer eens tijd :)
Weer een paladin, vond ik heerlijk spelen vorig seizoen. Wel een andere build proberen dit keer.

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-03 18:26

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Zie de meeste een Paladin starten, is een rogue niet sneller levellen ? Of valt dat wel mee.

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/BeContent https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Nou ik zit er in nu, maar de servers hebben het erg zwaar :P
Een gebouw in gaan duurde een minuut... ondertitels hadden bugs (al zal dat niet aan de server liggen) en nu ik probeer met de quest npc te praten hangt de game weer vast.
Even aankijken, en anders switch ik nog even terug naar D2r

Ik ga overigens voor Evade-Born

[ Voor 5% gewijzigd door Finraziel op 11-03-2026 18:27 ]

Gamertag: FinrazielNL

• Jack_Mojo
Het serverhuisje van Blizz staat weer flink te roken :P

• Bundin
  • Niet online
Jack_Mojo schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 18:27:
Het serverhuisje van Blizz staat weer flink te roken :P
Yupyup, ik zit nu naar een zwart scherm te kijken. Wellicht over een uurtje nog eens zien en even een afleveringetje lamme tv ofzo.

• Aggressor
Dat wordt morgen maar gamen.
Bedankt blizzard

• Bundin
  • Niet online
Aggressor schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 18:38:
Dat wordt morgen maar gamen.
Bedankt blizzard
Small indie gaming company, kan je verwachten dan toch? :+
Ik Crushing Hand omdat ik evade al ken :)

[ Voor 30% gewijzigd door Bundin op 11-03-2026 18:41 ]

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:39
Game pending. had er weer zin in maar helaas mijn Barb moet ff wachten...

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-03 19:32
Poops_McGhee schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 18:17:
[...]

Ook daar kan Blizz wel een beetje op anticiperen toch? 8)7

Apsie's profiel

• Visgek82
Niets werkt hier. bij binnenkomst in Nevesk (nieuwe campagne) triggert de quest objective niet , en mijn unsheath-weapon animatie blijft maar herhalen. wereld is ook niet interactable.

• Bazziek
Visgek82 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 18:51:
Niets werkt hier. bij binnenkomst in Nevesk (nieuwe campagne) triggert de quest objective niet , en mijn unsheath-weapon animatie blijft maar herhalen. wereld is ook niet interactable.
Ik kom er niet eens meer in...

• Visgek82
Bazziek schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 18:51:
[...]

Ik kom er niet eens meer in...
Ik ook niet.

• Visgek82
Blijkbaar is het probleem geidenticeerd en is er een fix incoming

• Bundin
  • Niet online
Hmm... of toch een sorc.. dat krijg je met die login issues, te veel tijd om na te denken :D

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-03 12:54

Nielless

Born at a very young age.

Wat een shitshow weer. Kan nooit eens een keer normaal goed gaan bij Blizzard

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

• Visgek82
Ik ben er weer in, eens kijken of het nu werkt

Ben iig al verder dan net , dus lijkt erop van wel :)

Eeeeeeeen dat was het al weer. zelfde als eerder , niets reageert meer.

Ik kijk morgenvroeg wel ff verder, ik ga verder nu met Midnight :)

[ Voor 79% gewijzigd door Visgek82 op 11-03-2026 19:09 ]

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:05
Ik heb de afgelopen seasons eigenlijk geen problemen gehad toen het net live ging. Dit is eigenlijk weer voor het eerst en had ik niet verwacht. Hopelijk snel gefixed aan Blizzards kant.

• Bazziek
Visgek82 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:04:
Ik ben er weer in, eens kijken of het nu werkt

Ben iig al verder dan net , dus lijkt erop van wel :)
Ik hang weer vast helaas

• Visgek82
ye, hier ook. check mijn post boven :)

• Aggressor
Nou tot morgen dan maar.... jammer.
Apsie schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 18:46:
[...]

Ook daar kan Blizz wel een beetje op anticiperen toch? 8)7
Ja ho eens even, dat is wel een beetje teveel voor Blizz, he? Kleine indie companies kunnen gewoon niet zo goed met dit soort gevalletjes omgaan 🤣

• Visgek82
Valt weinig aan te anticiperen tbh. Het is onlogisch om zoveel extra server capaciteit neer te zetten voor 1 klein piekmoment. Daar komt nog bij dat er nu ook sprake lijkt te zijn van een bug die hoogst waarschijnlijk zijn hoofd laat zien nu de boel live is, wat eerder wellicth niet opgevallen is.
Lijkt nu wel te werken... moest alleen een nieuw character maken, die wat ik net gemaakt had zit ergens in limbo (krijg zo'n melding dat ie nog niet goed gesaved is en een paar minuten moet wachten).

Was de standaard loopsnelheid altijd al zo laag in D4? Tijdje niet gespeeld maar dit voelt echt alsof ik door stroop loop... En ik kom van D2r af.

[ Voor 27% gewijzigd door Finraziel op 11-03-2026 20:50 ]

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-03 16:03
Afgelopen twee uur kon ik uiteindelijk prima spelen. Leuk "tussen seizoen" beetje gek idee dat na ongeveer een maand dit seizoen alweer klaar is. Eens kijken hoe ver ik kom met de Sorceress en daarna ga ik sowieso voor de Warlock (zoals ik denk 99% van de spelers van Diablo 4 :P)

• Jack_Mojo
Finraziel schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 20:26:
Lijkt nu wel te werken... moest alleen een nieuw character maken, die wat ik net gemaakt had zit ergens in limbo (krijg zo'n melding dat ie nog niet goed gesaved is en een paar minuten moet wachten).

Was de standaard loopsnelheid altijd al zo laag in D4? Tijdje niet gespeeld maar dit voelt echt alsof ik door stroop loop... En ik kom van D2r af.
Volgens mij is het hetzelfde, maar neemt niet weg dat het erg traag is ja. Vind het begin ook altijd waardeloos, maar vanaf een level of 60 schieten gelukkig de vonken weer van je schoenen. :)

• Bundin
  • Niet online
Ik vind t wel weer ff leuk, geen volle stash enzo. Beetje rondrennen in crappy gear, hopen op nuttige aspects :)

En ja, movement speed is 100% de bepalende factor voor welke boots ik aantrek.
Ja toen ik boots en zelfs een amulet met move speed had voelde het weer vertrouwder, zal ook zijn dat je meestal maar heel kort met de standaard 100% snelheid rondloopt :)

Ik heb niet heel lang gespeeld maar geloof ondertussen level 25 geworden gister en begonnen met de evade build. De uitleg van evade weaven in de guide van maxroll is erg ingewikkeld maar volgens mij komt het met een controller in ieder geval er op neer om je basic attack button ingedrukt te houden en ondertussen evade te spammen... Dat lijkt in ieder geval prima te werken.

• Visgek82
Goh. poosje niet gespeeld, maar ben zeer aangenaam verrast door de mooie veranderingen in het spel tot nu toe en hoe goed het speelt. Het is ook gewoon ècht leuk tot nu toe, ben pas lvl 19 ofzo maar heb tot nu toe alleen maar plezier gehad. vooral die butcher gameplay en de killstreaks hebben wel wat, zeker de manier waarop bepaalde killstreaks uitgeroepen worden (ut99 flashbacks) :D

Net voor het eerst een slaughterhouse gedaan, dat is toch wel echt lachen hoor. damn :D

Je hoeft nu ook je potions niet meer te upgraden en dat soort onzin , plus dat je blijkbaar nu met temperen ook gewoon kan kiezen wat je wil. heel goed

[ Voor 46% gewijzigd door Visgek82 op 12-03-2026 09:58 ]

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-03 15:25

UTADDICT

NERF

Normaal Sorc of Pala, maar nu omdat het een kort seizoen is maar eens voor SpiritBorn gegaan. Best vermakelijk!

[ Voor 3% gewijzigd door UTADDICT op 12-03-2026 13:23 ]

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

Visgek82 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:28:

Je hoeft nu ook je potions niet meer te upgraden en dat soort onzin , plus dat je blijkbaar nu met temperen ook gewoon kan kiezen wat je wil. heel goed
Dit hebben ze in s11 al toegevoegd. Enorme verbetering, dat temperen.

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12:05
Jep nog maar een keer een Paladin, had in S11 geleveled met een Blessed Shield build wat erg tof was maar ben in hogere tiers naar een auradin build gegaan wat gewoon echt retesterk was.
Nu wordt het opnieuw een Blessed Shield build maar ditmaal de thorns variant, scaling en bugs zijn aangepakt las ik dus ben erg benieuwd.
Veel plezier allemaal :)

• Vlaanderen1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12:48
Ik wacht nog even tot seizoen 13 denk ik, als de expansion uit komt.
Vind dit seizoen ook erg kort.

• Sjamo
Ik heb tot nu toe (lvl 26) veel plezier in het seizoen. Het spelen als butcher vind ik ook leuk maar misschien gaat het vervelen, ik weet het niet.

Ik speel paladin en weer op wing strikes. Dat vond ik vorig seizoen de leukste build en ik vind het seizoen te kort om opnieuw het ei uit te gaan vinden. Dat ga ik bij de warlock allemaal wel weer uitzoeken.

• Visgek82
Sjamo schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 15:35:
Ik heb tot nu toe (lvl 26) veel plezier in het seizoen. Het spelen als butcher vind ik ook leuk maar misschien gaat het vervelen, ik weet het niet.

Ik speel paladin en weer op wing strikes. Dat vond ik vorig seizoen de leukste build en ik vind het seizoen te kort om opnieuw het ei uit te gaan vinden. Dat ga ik bij de warlock allemaal wel weer uitzoeken.
Dat het snel gaat vervelen is niet zo'n ramp , aangezien dit seizoen maar 6 weken duurt. voor de tijd die we hebben vind ik dat ze met dit seizoen erg hun best hebben gedaan.

• Jack_Mojo
Dat als de Butcher spelen is nog best leuk ook lol
Morgen kan ik echt beginnen, als het goed is. Gisteren heel even gekeken maar niks kunnen levelen. Vandaag ook niet, dus ik heb nog geen idee wat het is om Butcher te spelen. Zou leuk zijn om een keer een sterke Butcher te zien, ipv de Butcher die nooit wint 😂

• Lupine_Wonse
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-03 23:17
Woensdag ook na lange tijd weer eens begonnen (Hydra Sorcerer nu lvl 38).. Er is veel veranderd (en betere quality of life) Mijn oude clan was niet meer actief, heb een een request gestuurd aan GatheringOfTweakers (mijn Battle.net account lijkt op deze hier). Hoop dat ik kan joinen.
Ugh... Season journey bevat opvolgend de objectives "equip a full set of ... bloodied items" voor magic, rare, legendary en ancestral legendary... Goed, ancestral daar ben ik nog niet maar ik heb nu een volledige set legendary bloodied items aan. Wat denk je? Juist, alléén de objective voor legendary unlockt, niet die voor magic en rare. En daar zitten skillpoints achter... Je móet dus echt specifiek magic en rare bloodied items verzamelen.
Dit moet een oversight zijn toch... dit is echt dom. Ik ging er vanuit dat een hogere rank equip automatisch de lagere ook wel zou completen.

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:05
Ik zag die objectives ook pas nadat ik full legendary gear had. Kon ik weer terug naar lagere difficulty om die items te farmen, want die skillpoints zijn toch wel essentieel. Gelukkig kon ik die items dan wel weer delen met mijn maatjes, zodat iedereen hem kon afronden.

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-03 12:54

Nielless

Born at a very young age.

Pulverize Druid blijft leuk te spelen. HULK SMASH

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

• Jack_Mojo
Finraziel schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 10:13:
Ugh... Season journey bevat opvolgend de objectives "equip a full set of ... bloodied items" voor magic, rare, legendary en ancestral legendary... Goed, ancestral daar ben ik nog niet maar ik heb nu een volledige set legendary bloodied items aan. Wat denk je? Juist, alléén de objective voor legendary unlockt, niet die voor magic en rare. En daar zitten skillpoints achter... Je móet dus echt specifiek magic en rare bloodied items verzamelen.
Dit moet een oversight zijn toch... dit is echt dom. Ik ging er vanuit dat een hogere rank equip automatisch de lagere ook wel zou completen.
Ja beetje vreemd inderdaad, maar ik heb gewoon met die fresh meat wat gear gegambled. Duurde wel even maar ik hoefde het niet opnieuw te gaan farmen.
Jack_Mojo schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 12:42:
[...]

Ja beetje vreemd inderdaad, maar ik heb gewoon met die fresh meat wat gear gegambled. Duurde wel even maar ik hoefde het niet opnieuw te gaan farmen.
Net ook gedaan inderdaad... weet niet of het toeval was maar heb het idee dat je daarvoor het beste terug kunt naar normal. Op Torment 2 kreeg ik een paar rares en voornamelijk legendaries van de butcher shop. Maar ondertussen (na nog wat extra meat te halen door wat towns aan te vallen als butcher) heb ik ook een complete blauwe en gele set weten te maken.

Weet trouwens niet of het aan mij ligt, maar ik heb het idee dat de difficulty balance echt out of whack is momenteel... Ik was dus T2 aan het spelen, had daar ook een bloodied nightmare dungeon op gedaan waar je continu Butcher achter je aan kreeg. Ik kon Butcher daarin ook relatief makkelijk killen, alleen duurde een beetje lang (maar nog steeds goed te doen, denk dat ik hem zeker 5 keer gemold heb in die dungeon) en dacht dat het waarschijnlijk efficiënter zou zijn om nog wat op T1 te gaan farmen. Reguliere nightmare spat inderdaad alles met 1 schot uit elkaar (ik ben momenteel quill volley omdat de game mij een goede Kepeleke en Ebeweka gaf direct nadat ik lvl 60 geworden was)... krijg ook mijn eerste hordes key. Wel bloodied, maar ik zit nu op T1 ipv T2, dus ik denk moet lukken, toch? Wrong!!! Ik krijg bijna niks dood daarin, Butcher al helemaal niet. Heb nu 3 waves af van de 10, ben al twee keer dood, heb pas 34 van die dingen en had in wave 3 TWEE butchers bovenop me. Nog leuker, Aether Lords no longer despawn at the end of the round lijkt dus óók op Butcher te slaan, dus ik stond daar net te proberen om die twee Butchers te verslaan maar daar was geen beginnen aan (tot ze me uiteindelijk met een lucky hit neer hadden).

Vind sowieso de gameplay niet echt erg fijn momenteel... het voelt heel erg bursty. Misschien is het dat ik de laatste tijd zoveel D2r gespeeld heb wat een veel lager tempo heeft, maar het voelt echt belachelijk nu dat neermaaien van enorme hordes vijanden waarbij je eigenlijk niks anders doet dan je skills in bepaalde ritmes indrukken (of gewoon buttonmashing) en ondertussen proberen om ground effect attacks en die absurde vliegende zwaarden die je one-hit-killen als je op het verkeerde moment stil staat te ontwijken.

Ik wil liever niet zo negatief doen... en ik weet het, 'ga dan wat anders spelen'... maar ik vraag me toch ook een beetje af of het nou inderdaad aan mij ligt, of dat de game toch weer die kant op bewogen is. Voor nu wil ik eigenlijk toch nog wel even blijven proberen om wat verder te komen en hopelijk de season journey grotendeels af te maken. We zullen zien hoever ik kom.

edit: en in wave 5 mijn laatste revive neer, ging helemaal niet meer... Maar ik ben niet de enige zie ik: https://www.reddit.com/r/...odied_infernal_hordes_t4/

[ Voor 3% gewijzigd door Finraziel op 13-03-2026 20:02 ]

• Jack_Mojo
Finraziel schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 19:56:
[...]

Net ook gedaan inderdaad... weet niet of het toeval was maar heb het idee dat je daarvoor het beste terug kunt naar normal. Op Torment 2 kreeg ik een paar rares en voornamelijk legendaries van de butcher shop. Maar ondertussen (na nog wat extra meat te halen door wat towns aan te vallen als butcher) heb ik ook een complete blauwe en gele set weten te maken.

Weet trouwens niet of het aan mij ligt, maar ik heb het idee dat de difficulty balance echt out of whack is momenteel... Ik was dus T2 aan het spelen, had daar ook een bloodied nightmare dungeon op gedaan waar je continu Butcher achter je aan kreeg. Ik kon Butcher daarin ook relatief makkelijk killen, alleen duurde een beetje lang (maar nog steeds goed te doen, denk dat ik hem zeker 5 keer gemold heb in die dungeon) en dacht dat het waarschijnlijk efficiënter zou zijn om nog wat op T1 te gaan farmen. Reguliere nightmare spat inderdaad alles met 1 schot uit elkaar (ik ben momenteel quill volley omdat de game mij een goede Kepeleke en Ebeweka gaf direct nadat ik lvl 60 geworden was)... krijg ook mijn eerste hordes key. Wel bloodied, maar ik zit nu op T1 ipv T2, dus ik denk moet lukken, toch? Wrong!!! Ik krijg bijna niks dood daarin, Butcher al helemaal niet. Heb nu 3 waves af van de 10, ben al twee keer dood, heb pas 34 van die dingen en had in wave 3 TWEE butchers bovenop me. Nog leuker, Aether Lords no longer despawn at the end of the round lijkt dus óók op Butcher te slaan, dus ik stond daar net te proberen om die twee Butchers te verslaan maar daar was geen beginnen aan (tot ze me uiteindelijk met een lucky hit neer hadden).

Vind sowieso de gameplay niet echt erg fijn momenteel... het voelt heel erg bursty. Misschien is het dat ik de laatste tijd zoveel D2r gespeeld heb wat een veel lager tempo heeft, maar het voelt echt belachelijk nu dat neermaaien van enorme hordes vijanden waarbij je eigenlijk niks anders doet dan je skills in bepaalde ritmes indrukken (of gewoon buttonmashing) en ondertussen proberen om ground effect attacks en die absurde vliegende zwaarden die je one-hit-killen als je op het verkeerde moment stil staat te ontwijken.

Ik wil liever niet zo negatief doen... en ik weet het, 'ga dan wat anders spelen'... maar ik vraag me toch ook een beetje af of het nou inderdaad aan mij ligt, of dat de game toch weer die kant op bewogen is. Voor nu wil ik eigenlijk toch nog wel even blijven proberen om wat verder te komen en hopelijk de season journey grotendeels af te maken. We zullen zien hoever ik kom.

edit: en in wave 5 mijn laatste revive neer, ging helemaal niet meer... Maar ik ben niet de enige zie ik: https://www.reddit.com/r/...odied_infernal_hordes_t4/
Je hebt van die sigils met stronger enemies, die lukken mij op dat torment level ook niet. De rest is brandhout.

Ach, ik vind er ook wat van maar ik denk voor die 6 weken nog even een extra seizoen erbij tot de expansion, prima. Ik vermaak me er redelijk mee en dat duurt denk ik nog een uurtje of 10.

• Jack_Mojo
Even iets anders en ik zal de knuppel in het hoenderhok gooien: na twee seizoenen Paladin gespeeld te hebben, moet ik eerlijk zeggen dat het toch niet mijn favoriete class is. Holy damage is op zich gaaf en de cosmetics (ook de gratis spullen) zien er goed uit, maar die vrij passieve speelstijl ligt mij niet zo. Dit seizoen heb ik een Zeal build geprobeerd, maar dan staat je healthbar ongeveer constant op een. Schiet totaal niet op.

Builds zoals Shield bash gaan traag, blessed hammer is net een diesel en dan gaat ook alles vanzelf en verder is er veel gebaseerd op die wing strikes ofzo? Cast je ultimate, evade en alles gaat plat. In totaal heb ik denk ik zo’n acht verschillende Paladin builds gespeeld en eigenlijk vond ik alleen Brandish echt leuk. Als de Paladin er vanaf het begin had in gezeten dan was het denk ik mijn minst favoriete class.

Spiritborn vind ik trouwens ook niet zo. De standaard classes krijg ik daarentegen geen genoeg van. Pulverize druid bijvoorbeeld _/-\o_ , die kan ik ieder seizoen spelen. Zo satisfying.

Ben benieuwd wat de warlock gaat brengen. :o
Bloodied amulets zijn bugged... als je er een aspect op imprint is die altijd de laagste roll...

• Sjamo
De bug met ceh-runes (spirit wolves) lijkt voor nu opgelost te zijn. Dat werkt wel heel veel prettiger met mijn paladin :)

• Jack_Mojo
1000 aether op T3 ingeruild voor 150 obducite 8)7
200 obducite uit een nightmare dungeon met zo'n strongroom 8)7

Ben P175 en heb pas drie items fully masterworked, waarvan ik ze alle drie niet meer draag. Opzich wel redelijk opvulseizoen hoor maar door dit soort dingen (en de bugs) heb ik er niet zoveel zin meer in. Voelt goedkoop om een bepaalde resource per seizoen kunstmatig schaars te maken. Misschien zijn we de afgelopen twee seizoenen teveel verwend.

Ik denk dat ik dit seizoen afschrijf en over 6 weken lekker de expansion in ga duiken :)
Na enorm lange tijd weer eens dit spel opgestart. Het pakt met niet meer...

Maar wil wel de spiritborn enzovoorts nog eens een keer proberen... En het xpack verhaal eens een keer doorlopen...

Maar pfoeh... dat gaat een uitdaging worden ben ik bang. Maar ik zie wel hoe ver ik ga komen. :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

• Sjamo
Ik heb het eigenlijk wel naar mijn zin in season 12. Voor mijn gevoel is het wat lastiger qua opstart dan het voorgaande seizoen maar toen ik daar aan gewend was was het minstens net zo leuk. Misschien leuker.

Nu 2 karakters in torment 3, een wing-strike paladin en een conjurer/hydra sorcerer. De paladin wat sterker maar de sorcerer doet het hier tot nu toe ook erg leuk. 1 glyph nu op 10, verder nog niets aan gedaan. Nog bezig met materialen en glyphs verzamelen in de helltide.

Ik had me voorgenomen in ieder geval tab 5 van de season rewards te doen en verder zie ik het wel.
Nou, hij is eindelijk van start gegaan, hoor. Omdat ik niet weet hoeveel tijd ik heb om te gamen in de komende tijd, ben ik maar een Pala gestart. Na een middagje spelen is die lvl55. Best geinig allemaal. Niet heel veel poespas, als ik het goed gezien heb, dus dit kan wel snel gedaan worden. Ik wil in ieder geval chapter 6 gaan halen en in hoeveel (of überhaupt) mythics, dat boeit me deze keer absoluut niet.
Maar, tot nu toe heb ik me prima vermaakt. 😁

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:13
Finraziel schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 08:13:
Bloodied amulets zijn bugged... als je er een aspect op imprint is die altijd de laagste roll...
Geld voor alle non ancestral bloodied items. Daarin is er maar 1 level van de aspects (het laagste).
Op ancestral bloodied items is het wel goed.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

_Peter2_ schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 13:40:
[...]

Geld voor alle non ancestral bloodied items. Daarin is er maar 1 level van de aspects (het laagste).
Op ancestral bloodied items is het wel goed.
Ik meen dat ik het ook bij ancestral wel gezien heb, terwijl ik andere non ancestral items had zonder het probleem. Het is of random of afhankelijk van iets wat niet direct duidelijk is...

Ik ben ondertussen echter wel klaar met dit seizoen. Heb uiteindelijk een spiritborn, paladin en rogue gemaakt. Die laatste was om te kijken of iets kon met de Andariel's die gedropt was op heartseeker (was wel ok maar niet echt geweldig). Spiritborn was me te bursty/nerveus. Paladin had ik gemaakt met het idee een auradin te maken, maar begonnen met wing strike en dat ging zo goed dat ik daarbij gebleven ben. Toen ik als laatste onderdeel eindelijk dat Tyrael's aspect vond kon ik met redelijk gemak bloodied bosses op T4 afmaken en had ik ook zo de laatste season chapters af... Waarna ik even naar mijn scherm zat te staren alvorens te concluderen dat dat het was en het vrij zinloos was gewoon dom verder te levelen :+

• Goldman
  • Laatst online: 12:55
Dit seizoen gestart met hele lage verwachtingen. Paladin gestart, levelen naar 60 ging zeer soepel en fijn. Daarna dat grote zwaard voor Zeal gevonden en maar een zeal build gemaakt. Zit nu in T4 maar merk wel duidelijk dat Zeal niet gemaakt is om naar hoge levels te gaan. Desondanks vermaak ik mij goed.

Kleine note: die stomme quest om alles Blaauw/geel/legendary bloodied the krijgen....heel lame. Vooral het blauwe.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:17

TTLCrazy

Listen to Frankie

[b]Goldman in "[Multi] Diablo IV"
[...]

Kleine note: die stomme quest om alles Blaauw/geel/legendary bloodied the krijgen....heel lame. Vooral het blauwe.
Dat inderdaad. Ik dacht ik doe gewoon alles op legendary dan zal rare en uncommon vanzelf meegaan, dus niet :(

Nou kan ik terug naar een lagere moeilijkheidsgraad voor een skillpoint ...

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• Goldman
  • Laatst online: 12:55
TTLCrazy schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 15:21:
[...]

Dat inderdaad. Ik dacht ik doe gewoon alles op legendary dan zal rare en uncommon vanzelf meegaan, dus niet :(

Nou kan ik terug naar een lagere moeilijkheidsgraad voor een skillpoint ...
Ik heb dus exact dit...moet ik normal gaan grinden...maar ik wil die skill punt wel....

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• Sjamo
Maken jullie er geen gebruik van bloody legendaries te gebruiken met 1 bloody blauw item om de punt te krijgen? Geel hetzelfde? En die ene blauwe en gele koop je zo bij de season vendor.

Aanvulling, als je het op deze manier doet krijg je niet de opmerking van voltooid in beeld, maar het telt wel.

[ Voor 23% gewijzigd door Sjamo op 19-03-2026 15:32 ]

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:17

TTLCrazy

Listen to Frankie

Sjamo schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 15:31:
Maken jullie er geen gebruik van bloody legendaries te gebruiken met 1 bloody blauw item om de punt te krijgen? Geel hetzelfde? En die ene blauwe en gele koop je zo bij de season vendor.

Aanvulling, als je het op deze manier doet krijg je niet de opmerking van voltooid in beeld, maar het telt wel.
Wat? je hoeft dus enkel maar 1 rare of uncommon item te dragen samen met een volle bloody legendary set voor die achievement?

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• Sjamo
TTLCrazy schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 15:35:
[...]

Wat? je hoeft dus enkel maar 1 rare of uncommon item te dragen samen met een volle bloody legendary set voor die achievement?
Dat las ik en heb het zelf ook op die manier gedaan. En het werkte.

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:13
Finraziel schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 14:34:
[...]

Ik meen dat ik het ook bij ancestral wel gezien heb, terwijl ik andere non ancestral items had zonder het probleem. Het is of random of afhankelijk van iets wat niet direct duidelijk is...

Ik ben ondertussen echter wel klaar met dit seizoen. Heb uiteindelijk een spiritborn, paladin en rogue gemaakt. Die laatste was om te kijken of iets kon met de Andariel's die gedropt was op heartseeker (was wel ok maar niet echt geweldig). Spiritborn was me te bursty/nerveus. Paladin had ik gemaakt met het idee een auradin te maken, maar begonnen met wing strike en dat ging zo goed dat ik daarbij gebleven ben. Toen ik als laatste onderdeel eindelijk dat Tyrael's aspect vond kon ik met redelijk gemak bloodied bosses op T4 afmaken en had ik ook zo de laatste season chapters af... Waarna ik even naar mijn scherm zat te staren alvorens te concluderen dat dat het was en het vrij zinloos was gewoon dom verder te levelen :+
Je kunt het snel genoeg zien. Als je aspect geen range aangeeft is het item bugged. Ik heb het nog niet gemerkt op Ancestral Bloodied legendaries.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Paar dagen geleden lvl60 gehaald en daarna, vanwege privé omstandigheden, echt geen tijd meer gehad om te spelen. Die gaat er de komende weken ook niet komen, dus ik beschouw s12 voor mezelf als verloren.

• Visgek82
Ik wacht op de uitbreiding :) tot nu toe wel heel positief over alle changes, maar ik had dan ook 2-3 seizoenen niet gespeeld. Schijnt dat de exoansion nog veel meer impact gaat hebben (en de bijgeleverde patch).

• MetalSonic
Ik ben klaar voor het volgende seizoen hoor jongens. Een spel hoort plezier te geven, je mag best wat grinden/ farmen maar af en toe moet je dan de vruchten ervan plukken. Zojuist ongeveer 80 tot 100 keer een lair bozzie t3 gedood. 0 keer een mythic drop, hoe kan dat nou?

Komt nog bij dat het mij ook niet lukt om mijn gear te masterworken vanwege de minimale hoeveelheid obducite in Horde dit seizoen. Jammer........... Nog een maandje en dan het volgende seizoen.

• Bundin
  • Niet online
MetalSonic schreef op maandag 23 maart 2026 @ 19:26:
Ik ben klaar voor het volgende seizoen hoor jongens. Een spel hoort plezier te geven, je mag best wat grinden/ farmen maar af en toe moet je dan de vruchten ervan plukken. Zojuist ongeveer 80 tot 100 keer een lair bozzie t3 gedood. 0 keer een mythic drop, hoe kan dat nou?

Komt nog bij dat het mij ook niet lukt om mijn gear te masterworken vanwege de minimale hoeveelheid obducite in Horde dit seizoen. Jammer........... Nog een maandje en dan het volgende seizoen.
Obducite is horadric strongroom nightmare dungeons doen, levert ~800 per keer op. Die sigils zijn niet bepaald zeldzaam en er een aantal craften lukt mij in ieder geval wel. Ik zat ook vast qua masterworking tot iemand me deze tip gaf :)

Mythics blijven inderdaad erg zeldzaam, maar 0 uit 100 is niet heel extreem eigenlijk. Vorig seizoen waren we natuurlijk wat verwend met die mythic gobbo's. Ik heb er 1 uit een undercity run met meer kans op mythics en verder alleen gecraft met de season/lilith sparks. Daar geluk gehad dat er een shroud dropte.

Maar als je t beu bent dan is een break een goed plan, houdt 't ook weer frisser voor 't volgende season.
Rng gonna rng... Ik heb dit seizoen juist meer mythics gevonden dan ooit, met uitzondering van dat seizoen een tijdje terug waar ze het écht supersimpel gemaakt hadden... Heb er vier zien droppen en dan had ik mijn sparks nog niet gebruikt. En ik was maar net over paragon 200 of zo geloof ik toen ik het voor gezien hield.

• MetalSonic
Finraziel schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 07:40:
Rng gonna rng... Ik heb dit seizoen juist meer mythics gevonden dan ooit, met uitzondering van dat seizoen een tijdje terug waar ze het écht supersimpel gemaakt hadden... Heb er vier zien droppen en dan had ik mijn sparks nog niet gebruikt. En ik was maar net over paragon 200 of zo geloof ik toen ik het voor gezien hield.
Vorig seizoen bij (ongeveer) 1 op de 30 lair bossies wel een mythic item O-)

Maarja verder rng= rng, zijn ook mensen in de clan die dit seizoen al veel mythic drops hebben gehad en vorig seizoen idd ellende. Ik moet alleen nog de Shroud tunic. Achja nog een maandje is het seizoen weer voorbij. Rustig an.

• MetalSonic
Bundin schreef op maandag 23 maart 2026 @ 21:39:
[...]

Obducite is horadric strongroom nightmare dungeons doen, levert ~800 per keer op. Die sigils zijn niet bepaald zeldzaam en er een aantal craften lukt mij in ieder geval wel. Ik zat ook vast qua masterworking tot iemand me deze tip gaf :)

Mythics blijven inderdaad erg zeldzaam, maar 0 uit 100 is niet heel extreem eigenlijk. Vorig seizoen waren we natuurlijk wat verwend met die mythic gobbo's. Ik heb er 1 uit een undercity run met meer kans op mythics en verder alleen gecraft met de season/lilith sparks. Daar geluk gehad dat er een shroud dropte.

Maar als je t beu bent dan is een break een goed plan, houdt 't ook weer frisser voor 't volgende season.
Bedankt voor je obducite tip. Dat van de mythics is ook goed om te weten. Mede door het vorige seizoen was ik denk ik verloren hoe zeldzaam ze zijn. Vergeleken met veel in dit topic ben ik redelijk een Diablo noob. Dit is pas mijn 3de season van Diablo 4. Diablo 3 maar één keer uitgespeeld en in Diablo 2 gestopt na circa 15 uur spelen.

• Sjamo
Ik ben na mijn wingstrike paladin nog een blessed shield paladin gestart. De wingstrike paladin is wat mij betreft fantastisch om bijvoorbeeld de helltide te farmen, maar voor de blooded bosses in torment 4 komt hij wat te kort. Ik speel casual en heb geen bruikbare mythics en andere hoge armour.

Mijn nieuwe paladin doet precies wat ik hoopte. Met zelfs maar 4 glyphs op 15 en de 5e nog zoek, hakt hij al door hoge bazen heen.

Vooral nu de update is geweest en we 35% extra leveling xp hebben tot 7 april (Mothers blessing reignites), ga ik de komende tijd gebruiken om mijn boss keys op te maken en misschien nog wat extra paragonpunten verzamelen.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:14

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
De extreem lage droprate van Mythics is dit seizoen voor mij wel de grootste drempel om meer te spelen.

Ik heb een Wing Strike pala en daarmee kan ik nu alles doen, heb daar na veel geklooi eindelijk de mythics op die ik nodig heb. Maar voor een alt ben ik al dagenlang aan het farmen om een Selig te krijgen (nota bene de eerste mythic op mijn Pala, en die had ik gesalvaged, want niet nodig daar).
Tot nu toe leverde al dat farmen letterlijk niets op. Echt avondenlang gewoon 0 mythics.

Tuurlijk, vorig seizoen met de mythic pranksters was het te makkelijk, maar dit is weer extreem de andere kant op.
Ook nog geen enkele via een Bloodied Lair gekregen, tot nu toe allemaal uit de "gewone" bosskistjes.. Tsja.. wat is het nut dan nog van de Bloodied Lairs.

Ben er nu wel klaar mee, heb alle unlockables al lang, was enkel nog voor alts aan het spelen, maar heb daar nu ook geen zin meer in omdat die mythics maar niet droppen.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Jack_Mojo
Ik had nog een shattered spirit Necro gemaakt. Die build had best wat thresholds om goed te werken, dus daar ben ik nog wel even zoet mee geweest; masterworking op bepaalde tempers, 100% crit chance, minimaal 200 essence onder andere.

Maar goed, dan heb je de build en dan? Wat ga je doen? Pit spelen? Het speelde echt leuk en super sterke build, maar na een paar rondjes pit had ik het eigenlijk ook wel weer gezien.

Al met al toch een prima seizoen, zeker als je bedenkt dat dit meer een opvullertje was. Zodra mijn season journey afgerond is, merk ik toch dat ik er ook wel een beetje klaar mee ben. Dit keer P230 gehaald, waar ik het op P175 eigenlijk al redelijk gezien had. Dus al met al helemaal prima.

Nu wachten op de expansion, nog een maandje :)
Ben het spel weer eens begonnen naar flink wat tijd. Met de spiritborn opnieuw campaign begonnen om daarna door te gaan met de xpack. Maar jeetje... het levelen gaat echt enorm snel! Op zich niet erg om er op die manier doorheen te blazen.

Ben benieuwd naar het campaign van xe uitbreiding. Kijknik wel naar uit om een keer te spelen. :) als ik die uit heb, dan laat ik het spel wel weer voor wat het was...

Voor nu: vermakelijk projectje tussendoor. :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Pagina: 1 ... 219 220 Laatste