Stylze schreef op zondag 13 september 2026 @ 21:30:
Ik heb toch het gevoel dat we een beetje opgelicht worden en dat blizzard puur voor het geld diablo 5 released ipv expansion. Wie zat er nu eigenlijk op Diablo 5 te wachten, is toch veel te vroeg daarvoor ik heb echt niemand daar om horen vragen en ik ben redelijk actief op reddit etc..

Diablo 4 voelt nog niet af en zou lang gesupport gaan worden, ook triest voor mensen die veel van die rete dure gear hebben gekocht in de shop, voelt toch zuur als je 10 jaar support en nog meerdere expansions had verwacht wat blizzard had aangeveven eerder.

Ik had veel liever een expansion met Baal en vervolgens 1 met Diablo gezien ofzo. Of in ieder geval nog 1 expansion om de brug naar 5 te maken.

Ik zal het uiteindelijk vast wel weer halen hoor maar voelt toch niet helemaal lekker ofzo.
Tsja hier gaat iedereen een andere mening over hebben, maar op zich is 6 jaar tussen games ook niet zo raar. Als het niet al later dan 2029 wordt, want Blizzard heeft een reputatie van uitstel. Soon™
In het verleden was het geklaag altijd dat er te veel tijd tussen zat. Nu zijn ze een keer in een sneller tempo bezig, is het ook niet goed. :P

Ik denk dat de terugkomst van Diablo als nieuwe game een betere keuze is dan een expansion. Waarom? Omdat een expansion zich richt op een speeltijd van een uur of 10 qua verhaal.
Als je dan Diablo gaat introduceren in een expansion, terwijl je een hele game en twee expansions nodig had voor Mephisto, dan gaat het als haastwerk aanvoelen. Dan kun je er ook weer 2-3 expansions van maken, maar dan is geheid de klacht dat dat ook uitmelken is.

De keuze om de terugkomst van Diablo apart te trekken, en de hele insteek van de game te veranderen, lijkt mij dan juist een goede keuze. Zo kunnen ze écht doen wat ze willen met het verhaal, ipv propwerk. Je krijgt meer tijd om op te bouwen en uit te werken, wat als het goed is een veel vollediger verhaal en reis als speler moet opleveren. In D4 zou het meer als "Ohja we proppen DIablo er ook nog even in" aanvoelen.

Het zure van cosmetics kopen.. Tsja dat risico heb je bij elke game met cosmetics. Ik heb er zelf ook meerdere gekocht, en uiteraard jammer dat het verloren gaat, maar misschien gaat Blizzard daar nog iets mee doen als "compensatie", bijv. credits in een eventuele nieuwe shop oid. Maar worst case: alles kwijt. Tsja jammer maar helaas. Dat ging net zo hard met alle zuurverdiende cosmetic dingen van D3 (portraits, pets etc.), daar zag je in D4 ook niets meer van terug.

Maar support is niet per sé dat ze constant blijven vernieuwen. Ook D3 krijgt nog support, inmiddels seizoen 39 zie ik. Ja uiteraard alles op een lager pitje, maar de definitie van support is ook wat je er zelf van maakt. Ik verwacht niet 10 jaar lang constant expansions etc. Zeker de laatste paar jaren is het vooral draaiend houden en wat kleine dingen implementeren. In D3 was het na 5 jaar eigenlijk ook wel klaar met Rise of the Necromancer. Tel je die niet mee dan was het zelfs al na 2 jaar al klaar met Reaper of Souls.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Offtopic: dit is ook nog wel een leuke website om te checken: https://timewalking.blizzcon.com/
Blijkbaar meer D4 gespeeld dan 99% van de andere D4 spelers :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MgsE3vFt5Uch_dsOmMPw5QgR1Qs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Sy28eSiHUhcmxqstf99BeBI3.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ihcKgU0om6CY9DIyiI8XUeZJhJE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ulQZwtQNyx0slgOU2CbkbUEb.png?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door Angeloonie op 13-09-2026 22:30 ]

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:33
Ik gok dat ze nog wel een expension maken voor D4, D5 is nog 2,5 jaar van ons verwijderd

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Angeloonie schreef op zondag 13 september 2026 @ 22:28:
Offtopic: dit is ook nog wel een leuke website om te checken: https://timewalking.blizzcon.com/
Blijkbaar meer D4 gespeeld dan 99% van de andere D4 spelers :+

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Haha wat een grappige pagina.

Ik zit ook redelijk hoog. Maar OW en WoW toch wat meer :P Diablo 3 > 4 though. En daar sta ik achter haha

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jK6vzU6LnYxUKi7rGkg7GuGT5XM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RXQ7lRs7lCOtMmc9viMZc1hq.png?f=fotoalbum_large

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
88th percentile WoW en gestopt na pandaland... iets zegt me dat ik classic t/m daar wat te serieus heb genomen...

98th voor D4, dat verbaast me niet. Bijna ieder seizoen wel een paar weken meegemaakt met een paar maten.

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:21
6 jaar tussen D4 en D5 is inderdaad erg karig, zeker als een goede game maken al zeker 6 jaar kost. Met een beetje pech wordt het een copy paste vd engine, beetje graphics updated, en verder melken.
Geinige stats inderdaad... Ik zit op de 98e percentiel voor D4. Vraag me wel af of Steam daarbij zit want ik had denk ik ongeveer 150-200 uur in battle.net voor ik naar Steam ging, en daar vervolgens 723 uur gespeeld. Maar er staat ook bij bijna 12 miljard goud verzameld heb, wat wel de combinatie moet zijn geweest want in het begin was het ook lastiger om veel goud te verzamelen.

Overigens sta ik ook voor WoW op 38 terwijl ik alleen een gratis trial gedaan heb :+

Wat Diablo 5 betreft... Mijn eerste gevoel was ook dat het wat snel voelde, maar na er wat meer over gehoord te hebben (vooral via Rhykker) ben ik toch positiever gestemd. Inderdaad, Diablo in een expansion had ook niet goed gevoeld, en ik ben benieuwd hoe de nieuwe game anders gaat zijn. Schijnbaar gooien ze in ieder geval die vaste overworld er uit en wordt alles weer procedureel gegenereerd, wat hopelijk ook betekent minder geforceerde multiplayer.

En ze zijn ook al een tijdje bezig er mee, het is niet dat ze nu even in 2,5 jaar een nieuw deel er uit gaan rammelen.

Gamertag: FinrazielNL

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:59
Angeloonie schreef op zondag 13 september 2026 @ 22:12:
[...]

Tsja hier gaat iedereen een andere mening over hebben, maar op zich is 6 jaar tussen games ook niet zo raar. Als het niet al later dan 2029 wordt, want Blizzard heeft een reputatie van uitstel. Soon™
In het verleden was het geklaag altijd dat er te veel tijd tussen zat. Nu zijn ze een keer in een sneller tempo bezig, is het ook niet goed. :P

Ik denk dat de terugkomst van Diablo als nieuwe game een betere keuze is dan een expansion. Waarom? Omdat een expansion zich richt op een speeltijd van een uur of 10 qua verhaal.
Als je dan Diablo gaat introduceren in een expansion, terwijl je een hele game en twee expansions nodig had voor Mephisto, dan gaat het als haastwerk aanvoelen. Dan kun je er ook weer 2-3 expansions van maken, maar dan is geheid de klacht dat dat ook uitmelken is.

De keuze om de terugkomst van Diablo apart te trekken, en de hele insteek van de game te veranderen, lijkt mij dan juist een goede keuze. Zo kunnen ze écht doen wat ze willen met het verhaal, ipv propwerk. Je krijgt meer tijd om op te bouwen en uit te werken, wat als het goed is een veel vollediger verhaal en reis als speler moet opleveren. In D4 zou het meer als "Ohja we proppen DIablo er ook nog even in" aanvoelen.

Het zure van cosmetics kopen.. Tsja dat risico heb je bij elke game met cosmetics. Ik heb er zelf ook meerdere gekocht, en uiteraard jammer dat het verloren gaat, maar misschien gaat Blizzard daar nog iets mee doen als "compensatie", bijv. credits in een eventuele nieuwe shop oid. Maar worst case: alles kwijt. Tsja jammer maar helaas. Dat ging net zo hard met alle zuurverdiende cosmetic dingen van D3 (portraits, pets etc.), daar zag je in D4 ook niets meer van terug.

Maar support is niet per sé dat ze constant blijven vernieuwen. Ook D3 krijgt nog support, inmiddels seizoen 39 zie ik. Ja uiteraard alles op een lager pitje, maar de definitie van support is ook wat je er zelf van maakt. Ik verwacht niet 10 jaar lang constant expansions etc. Zeker de laatste paar jaren is het vooral draaiend houden en wat kleine dingen implementeren. In D3 was het na 5 jaar eigenlijk ook wel klaar met Rise of the Necromancer. Tel je die niet mee dan was het zelfs al na 2 jaar al klaar met Reaper of Souls.
Idd wel goede punten die je benoemd, ik ben dan wel kritisch maar hou ontzettend veel van blizzard games en bedoel het ook niet om te zeuren hoor. Ik vind diablo 4 ontzettend tof en kan ook niet wachten om het ook op de switch 2 zometeen handheld te kunnen spelen;)

Misschien heeft diablo idd een hele nieuwe game nodig ja, als ze maar niet te veel gaan haasten en er ook wel echt een nieuwe game komen dan ipv dat het aan gaat voelen als expansion op D4.

Playstation 5 / Switch 2

Holy crap xD Dacht dat ik al veel gespeeld had maar jij wint!

Mooi die hardcore statistiek _O- Was dat 1x dood en daarna nooit meer? Of gewoon veel beter en echt nooit meer doodgegaan? :D

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:59
Goldman schreef op zondag 13 september 2026 @ 22:50:
Ik gok dat ze nog wel een expension maken voor D4, D5 is nog 2,5 jaar van ons verwijderd
Denk je? Dan hadden we denk ik wel iets gehoord toch tijdens blizzcon? Denk dat ze druk zat zullen zijn met D5 komende jaren en er niet zo gek veel nieuws meer zal komen nu voor D4 na deze anouncement.

Playstation 5 / Switch 2

Angeloonie schreef op maandag 14 september 2026 @ 08:37:
[...]

Holy crap xD Dacht dat ik al veel gespeeld had maar jij wint!

Mooi die hardcore statistiek _O- Was dat 1x dood en daarna nooit meer? Of gewoon veel beter en echt nooit meer doodgegaan? :D
1x dood en daarna nog een paar op HC gemaakt, maar nooit verder geleveld, dus die leven nog 🤣

Die 28 Butcher deaths valt me wel tegen. Had toch echt gedacht dat ik daar minder dood was gegaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Poops_McGhee op 14-09-2026 08:41 ]

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:25
Hele weekend tijdens blizzcon waren de world bosses vervangen door Moophisto, die zomaar 10 Mythics dropt bij defeat.. kom ik ook achter om zondag avond om 22:00.. net 1 run kunnen pakken :)

idd 8 mythics gedropped.

De artwork van Moophisto was wel gaaf

[ Voor 9% gewijzigd door Shao Kahn op 14-09-2026 09:44 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:40
Shao Kahn schreef op maandag 14 september 2026 @ 09:43:
Hele weekend tijdens blizzcon waren de world bosses vervangen door Moophisto, die zomaar 10 Mythics dropt bij defeat.. kom ik ook achter om zondag avond om 22:00.. net 1 run kunnen pakken :)

idd 8 mythics gedropped.

De artwork van Moophisto was wel gaaf
Gisteravond nog heel veel geluk bij Moophisto gehad. Mijn inventory zat vol na 1x Moophisto, dus ging ik even naar Termis om het een en ander te salvagen. Ging weer terug en ik kwam bij een Warlock uit die al 10min solo bezig was. Moophisto had nog maar 3-4% en 5min te gaan. Dankzij zijn solo-run had ik nog een keer 8-10 mythics gekregen :P

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:10

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Dennism schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 12:41:
Ik ben ook weer begonnen na echt een tijd niet gespeeld te hebben, deze week Vessel of Hatred campaign afgerond, nu beginnen met Lord of Hatred.
Na de open beta niet meer gespeeld, en na de raving reviews van Lord of Hatred heb ik mij toch laten verleiden tot koop onlangs -- iets met ezels en stenen. Ik kom Vessel of Hatred gewoon niet door, nadat de OC ook al met hangen en wurgen ging. Behoudens de animaties, muziek, en de mogelijkheid items te flaggen voor vendor trash, is er voor mij helemaal niets aantrekkelijk aan deze game. Jammer.

:: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Nieuwe update op de PS5 voor D4 en direct daarna is de licentie weer kapot. Error 315306. Geen licentie gevonden. Hopelijk is het morgen gefixed.

restore license, console herstarten, gratis game downloaden (schijnt te helpen), game deleten en opnieuw installeren, nada noppie nop.

Nouja, wilde alleen de inventory opschonen. Dus geen giga probleem.

Update: Blizz is ervan op de hoogte. Wordt aan gewerkt.

[ Voor 49% gewijzigd door Poops_McGhee op 14-09-2026 19:33 ]

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Poops_McGhee schreef op maandag 14 september 2026 @ 18:57:
Nieuwe update op de PS5 voor D4 en direct daarna is de licentie weer kapot. Error 315306. Geen licentie gevonden. Hopelijk is het morgen gefixed.

restore license, console herstarten, gratis game downloaden (schijnt te helpen), game deleten en opnieuw installeren, nada noppie nop.

Nouja, wilde alleen de inventory opschonen. Dus geen giga probleem.

Update: Blizz is ervan op de hoogte. Wordt aan gewerkt.
Je bent niet de enige. https://us.forums.blizzar...-in-code-315306/266512/21
Ik lees dat ze de season 15 update een dag te vroeg hebben geüpload, dus bestaan er nu conflicterende licentie versies, omdat s14 nog draait. lekkere blunder :D

Kan dus nog ff duren!

[ Voor 6% gewijzigd door Poops_McGhee op 14-09-2026 22:46 ]

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:21
Probleem lost zich vanzelf op dus ;)
De Bell of Bovine was misschien wel een hint. "Mondays count as Tuesdays".

Klassieke fuckup van Blizz om de patch een dag te vroeg uit te brengen. Blizz blueposts die zeggen dat ze een oplossing zoeken, liegen allemaal. Blizz doet niks en laat het gewoon zijn beloop. Jammer voor de PS5 spelers die nog wat af te ronden hadden. Gaat hem niet worden 😂
pirke schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 08:44:
Probleem lost zich vanzelf op dus ;)
Klopt. Vanavond rond half 7 is het op mysterieuze wijze vanzelf opgelost 🤣

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:37
Zal het nieuwe seizoen ook de reden zijn dat de switch 2 versie nog niet te downloaden is?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

voog schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 15:51:
Zal het nieuwe seizoen ook de reden zijn dat de switch 2 versie nog niet te downloaden is?
Ik denk het, maar hij is nu te downloaden.

Me swith is nu bezig.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:42
hier op het inlogscherm maar hij heeft het moeilijk hehe

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 13:27
Wognummer schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 18:32:
hier op het inlogscherm maar hij heeft het moeilijk hehe
De login boss is ieder seizoen onverslagen. Hier ook weer.

• Vlaanderen1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16-09 21:54
Login timeout hier lol, gaat lekker. Gisteren ook al niks..

• Wognummer
Vlaanderen1 schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 18:44:
Login timeout hier lol, gaat lekker. Gisteren ook al niks..
ik denk dat de loginservers gewoon op hun knieen liggen nu

ik verwacht dat het later op de avond beter is

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 13:27
Zie sommige mensen op twitch die door rebirth hun paragon hebben meegekregen het nieuwe seizoen in :+ Zal wel een herstart worden.

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:01
Serverhuisje Blizz weer naar de filistijnen 8)7

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:59
wat een kinderachtige bedoeling, dat ze dit nu nog steeds niet onder controle hebben... zucht!
Nog steeds kaduuk? 🤣🤣

ik heb nog niet proberen in te loggen, maar ik zie dat het nog steeds niet werkt? Slechte start voor een marketing campagne voor D5!

Maar een ding klopt wel. De PS5 kan vanavond uit! Knal van een power saver! 🤣Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3sxAxappj0BE40XNwzmk_TZ4ook=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0FgdrnxMZ83xg2szU5fbi2dw.jpg?f=fotoalbum_large

• Wognummer
jep grappige is dat de streamer servers prima online zijn...

• Step-han
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 23:06
Wognummer schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 19:31:
jep grappige is dat de streamer servers prima online zijn...
Volgens mij niet? Keek net op de stream van Rob2628, die speelt niet. Kan ook niet inloggen.
Hebben ze de hele dag de tijd gehad om het op te lossen, lukt het ze nog niet. PlayStation EU werd gisteren al uitgeschakeld, nu de rest ook? Ik vind er wat van, maar je kunt een indie company toch niet teveel bekritiseren. 😂

• Wognummer
Step-han schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 19:41:
[...]

Volgens mij niet? Keek net op de stream van Rob2628, die speelt niet. Kan ook niet inloggen.
nee ik zag net een die aan het spelen leek maar die zat zn eigen fimpje te commenten hehe

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 10:14

SideShow

Administrator

jah hoe zit het hier kan ik straks nog knalleuh ....... ? :P

• Wognummer
SideShow schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 20:20:
ik zou het vrijdag weer proberen
SideShow schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 20:20:
Je moet zo'n kleine studio wel even de kans geven om dit op te lossen, he. Ze hebben hier nog niet zoveel ervaring mee, he. 🤣

• Wognummer
Poops_McGhee schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 20:35:
[...]

Je moet zo'n kleine studio wel even de kans geven om dit op te lossen, he. Ze hebben hier nog niet zoveel ervaring mee, he. 🤣
wat zeg je nou ze informeren ons toch prima met elk uur een update fantastisch die stilte
Ze hebben wat in de gaten. "Breaking News!"

De hele wereld wist dit al....

Ik probeer het over een dag of wat wel weer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fjKYf1tCdwaaa5DxttaxbRstOf8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SPm9p7ArbCfklKnSkAKjN0GW.jpg?f=fotoalbum_large

• sfx32
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:31
Breaking game bedoelen ze.
En dat bij de 30ste verjaardag van Diablo. Ben benieuwd of we die Moophisto trofee nog krijgen. 🤣

• sfx32
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:31
Komt vast wel met een foutmelding , code 5318008 ofzo

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 20:06
Poops_McGhee schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 14:22:
De Bell of Bovine was misschien wel een hint. "Mondays count as Tuesdays".

Klassieke fuckup van Blizz om de patch een dag te vroeg uit te brengen. Blizz blueposts die zeggen dat ze een oplossing zoeken, liegen allemaal. Blizz doet niks en laat het gewoon zijn beloop. Jammer voor de PS5 spelers die nog wat af te ronden hadden. Gaat hem niet worden 😂
Ik denk dat die bell vooral handig is als je secret cow level wilt doen... die kun je alleen op dinsdag openen. met die bell dus ook op maandag

• brothermaynard
Poops_McGhee schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 21:10:
En dat bij de 30ste verjaardag van Diablo. Ben benieuwd of we die Moophisto trofee nog krijgen. 🤣
zullen ze vast verlengen nu
Ik denk het niet. Dat event liep sowieso tot einde S14. Het zijn de spelers op PlayStation EU die al sinds de laatste patch van gistermiddag niet meer konden inloggen. Al die spelers konden dus niks meer bijdragen.

Anyway, Blizz heeft er dit keer wel een zooitje 2.0 van gemaakt. Eerst een patch te vroeg releasen, daarna de authentication servers wereldwijd om zeep geholpen.

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:06

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

https://us.forums.blizzard.com/en/d4/t/psa-login-delay-issues-september-15-2026/266676/4

We’re continuing to address issues affecting today’s launch of Season of Hell’s Legacy. As a result, Season 15 is currently delayed. We appreciate your patience while we work to resolve the issues and we’ll share updates as we have them.

HANDTEKENING!!!

• ajaaaan
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 12:28
Weet iemand hoeveel ruimte D4 in beslag neemt op de Switch 2?

Volgens de webshop van Nintendo is het 100mb, maar dat zal wel niet :P
ajaaaan schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 21:36:

Lijkt me een beetje weinig, tenzij de game wordt gestreamed en niet op je device geïnstalleerd wordt. Op de PS5 is het in ieder geval een hoop meer. 163.2GB.

• Wognummer
Ik zit erin kan mn char selecteren maar helaas

kan geen char rebirthen maar ook geen nieuwe seasonal starten

[ Voor 42% gewijzigd door Wognummer op 15-09-2026 22:22 ]

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:22

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Kan een character maken, maar helaas geen nieuwe seasonal char mogelijk.

If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:02
seasonal is uitgesteld, er schijnt iets van een bug te zijn geweest met rebirth, dat als je dat deed je de gear van het vorige seizoen nog bleef houden. Ze wipen nu alles weer voor zover ik begreep.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ajaaaan schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 21:36:

Volgens mij was hij 71GB aan het downloaden aan het begin van de avond.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

MisterEagle schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 22:45:
seasonal is uitgesteld, er schijnt iets van een bug te zijn geweest met rebirth, dat als je dat deed je de gear van het vorige seizoen nog bleef houden. Ze wipen nu alles weer voor zover ik begreep.
Daar las ik ook iets over, maar de source was "trust me, bro".

Inmiddels kon ik ook de game in, maar kan sommige items niet meer equipped. Ook de seasonal 14 power dinges met je charms staat nog in mijn character menu. Lijkt dat ze een emergency fix hebben gedaan om spelers de kans te geven om in te loggen. Maar echt iets zinnigs kun je niet doen. Morgen weer een dag.

• MisterEagle
Poops_McGhee schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 22:57:
[...]

Daar las ik ook iets over, maar de source was "trust me, bro".

Inmiddels kon ik ook de game in, maar kan sommige items niet meer equipped. Ook de seasonal 14 power dinges met je charms staat nog in mijn character menu. Lijkt dat ze een emergency fix hebben gedaan om spelers de kans te geven om in te loggen. Maar echt iets zinnigs kun je niet doen. Morgen weer een dag.
mja ik hoor het van andere spelers dus ook niet de beste bron :-) precies wat je zegt, morgen weer een dag

• Wognummer
bron is reddit maar wel met een blue post screenshot

https://www.reddit.com/r/diablo4/comments/1whaa77/season_15_has_officially_been_delayed/

op X meer info

https://x.com/Diablo/status/2099905338652925999

niet heel veel meer overigens

[ Voor 25% gewijzigd door Wognummer op 15-09-2026 23:08 ]

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:15
Nou dan zal ik wel geluk hebben na alle berichtgeving hier. Ik probeer het 1 keer en ik zit er in :P
(PC overigens). Het lijkt nu weer te werken.

Niet dat ik er heel veel aan heb aangezien ik zo m'n nest in duik :+

Join het GoT Pulse-Team!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:58

ChUcKiE

Dus........

Yes seasonal werkt weer

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:29
chucky666 schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 22:45:
[...]

Volgens mij was hij 71GB aan het downloaden aan het begin van de avond.
Dat klinkt idd als de "base" game, vervolgens heb je op de pc dan nog de optie om 90GB extra te downloaden als 4k/HD texture pack.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Geen SSF deze keer? Beetje jammer, eigenlijk.

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:56
Poops_McGhee schreef op woensdag 16 september 2026 @ 09:18:
Geen SSF deze keer? Beetje jammer, eigenlijk.
Blizzard heeft gepost dat ze hiermee bezig zijn en later weer aanzetten (geen idee wanneer). Ik wacht hier zelf op.

[ Voor 4% gewijzigd door bronce op 16-09-2026 10:44 ]

• brothermaynard
ik ben vanochtend wel even begonnen met mijn rogue, fan of knives built. De seasonal questline is nog best pittig als je undergeared bent met weinig skillpoints. Wel de echte Diablo II vibes met tunnel of ancients en areeat summit/ancients battle! Loop helaas wel de kistjes mis als ik vanavond of morgen alsnog de SSF mode aanzet, maar dat is dan maar zo (ik neem aan dat de extra skill points nog wel te verzamelen zijn?).

Wat ik op internet zo gauw nog zag lijkt het levellen van de splinter of destruction voor snelle levelling naar lvl 70 het meest zinvol (undercity, mn jade epiphany en whispers boosts) en daarna ook splinter of hatred (NM dungeons, maar vooral pits bonuses). En ze hebben stealth rune words terug in het spel gestopt via de cube!

https://www.icy-veins.com/d4/news/blizzard-has-quietly-shadow-dropped-rune-word-crafting-in-diablo-4-season-15/
Ben deze keer begonnen met een Warlock. Die heb ik nog niet echt een kans gegeven. Speelt eigenlijk best leuk. Ik probeer allerlei skills uit en de een doet het beter dan de ander. Echt snel gaat het dan ook niet, want ik switch best vaak. Tot nu toe lvl38. Vanavond weer verder levelen.

• brothermaynard
Poops_McGhee schreef op woensdag 16 september 2026 @ 14:14:
Ben deze keer begonnen met een Warlock. Die heb ik nog niet echt een kans gegeven. Speelt eigenlijk best leuk. Ik probeer allerlei skills uit en de een doet het beter dan de ander. Echt snel gaat het dan ook niet, want ik switch best vaak. Tot nu toe lvl38. Vanavond weer verder levelen.
wekt de SSF al weer?

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:45

spaceboy

Op grote hoogte

Wat IS SSF eigenlijk? Ik vind online "Solo Self-Found (SSF)" maar wat is dat precies in de praktijk?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
spaceboy schreef op woensdag 16 september 2026 @ 15:23:
Wat IS SSF eigenlijk? Ik vind online "Solo Self-Found (SSF)" maar wat is dat precies in de praktijk?
Geen mogelijkheid tot traden met andere spelers basically. Dus zelf al je gear vinden/craften etc.

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

London schreef op woensdag 16 september 2026 @ 15:24:
[...]

Geen mogelijkheid tot traden met andere spelers basically. Dus zelf al je gear vinden/craften etc.
Ik doe dat sowieso altijd. Maar ik zie ook ergens dat dit aanstaat in een season en uitstaat in eternal? Waarom? En waarom is dat fijn of juist niet fijn? #confused

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
spaceboy schreef op woensdag 16 september 2026 @ 15:25:
[...]

Ik doe dat sowieso altijd. Maar ik zie ook ergens dat dit aanstaat in een season en uitstaat in eternal? Waarom? En waarom is dat fijn of juist niet fijn? #confused
In D4 voegt het niet zoveel toe omdat je daar toch wel vrij gemakkelijk zelf al je gear kan scoren. Maar in andere arpg's waar de meta veel meer om de economie draait zorgt SSF voor een veel grotere uitdaging. Je moet immers zelf al je currency en gear verzamelen en veel meer nadenken over welke items je wel en niet in investeert.

• Vlaanderen1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16-09 21:54
Even wat kunnen spelen vandaag tot level 65. Zelfs de battlepass gekocht voor de Diablo 2 skins. Erg leuk.
Ik vind SSF wel lekker. Je komt ook bijna niemand tegen in de open world. Weinig gezeik met mobs niet kunnen vinden, omdat die gecleared zijn door anderen. En lekker een World Boss solo'en.

Als de optie beschikbaar komt, dan schakel ik meteen om.
Zo, eerste lvl70 is geleveled. Nu even geen zin in de grind naar gear, dus ik laat het er vandaag bij. Morgen, of overmorgen, weer een dag.

• Jack_Mojo
Even snel gekeken en tot level 30 gekomen. Vorig seizoen overgeslagen of nouja volgens mij drie keer helltide doorgelopen en op P60 geeindigd ofzo. Vond er geen drol aan. Maar de eerste indruk nu is goed, dit bevalt me denk ik wel weer. Warlock toon gemaakt en eens kijken hoever we gaan komen :)
Poops_McGhee schreef op woensdag 16 september 2026 @ 19:59:
Ik vind SSF wel lekker. Je komt ook bijna niemand tegen in de open world. Weinig gezeik met mobs niet kunnen vinden, omdat die gecleared zijn door anderen. En lekker een World Boss solo'en.

Als de optie beschikbaar komt, dan schakel ik meteen om.
Is er tegenwoordig dan ook echt verschil in hoeveel spelers je in de overworld ziet? Ik dacht dat het eigenlijk alleen neerkwam op niet kunnen traden en partyen. Voor mij is ssf een laat me met rust modus :+

Zelf overigens met andere games bezig... Wil dit season nog wel proberen maar weet nog niet wanneer, dus zeker nu met opstart problemen prima om het even rustig af te wachten.

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Jack_Mojo schreef op woensdag 16 september 2026 @ 22:32:
Even snel gekeken en tot level 30 gekomen. Vorig seizoen overgeslagen of nouja volgens mij drie keer helltide doorgelopen en op P60 geeindigd ofzo. Vond er geen drol aan. Maar de eerste indruk nu is goed, dit bevalt me denk ik wel weer. Warlock toon gemaakt en eens kijken hoever we gaan komen :)
Hier ook een first time warlock (ik ga voor de apocalypse warlock, schijnt S-tier te zijn, dus na de teleurstellende paladin dit eens bekijken). Ben tot level 25 gekomen, maar ik zie nog niet zoveel spannends dit seizoen. Maar misschien moet ik daar nog achter komen? Ik heb ook nog amper ervaring met seasonal D4.

• Denman
Hier ook een Warlock gestart, inmiddels lvl 62. Had ik vorig seizoen ook, maar voelde uiteindelijk een beetje clunky en underwhelming. Seizoen met een Barb afgemaakt en dat speelde wel lekker.

Warlock voelt tot nu toe een stuk beter aan dan vorig seizoen. Toch bijzonder dat deze game me aan het begin van elk seizoen weer uren weet vast te houden, kijken of ik dit keer wel PL 300 aan kan tikken :)

Join het GoT Pulse-Team!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

De storyline is op zich prima, maar vind ik elke keer ook zo traag. Veel lopen, lappen tekst die verteld worden. Dit schiet bij mij nooit echt op eigenlijk. Dan ben ik een uur aan het spelen en dan ben ik een/twee handjevol levels verder.

Hoe doen jullie dat bij de start van een nieuw seizoen?

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Denman schreef op donderdag 17 september 2026 @ 10:05:
Hier ook een Warlock gestart, inmiddels lvl 62. Had ik vorig seizoen ook, maar voelde uiteindelijk een beetje clunky en underwhelming. Seizoen met een Barb afgemaakt en dat speelde wel lekker.

Warlock voelt tot nu toe een stuk beter aan dan vorig seizoen. Toch bijzonder dat deze game me aan het begin van elk seizoen weer uren weet vast te houden, kijken of ik dit keer wel PL 300 aan kan tikken :)
PL300 in een seizoen? Damn... ik vind het al knap als ik mijn eternal toons ooit daar krijg. :P Met mijn paladin op eternal ben ik tot PL 240 gekomen, maar dat gaat echt zó traag. Heb ook nog andere games (en een leven) helaas. :+

• brothermaynard
spaceboy schreef op donderdag 17 september 2026 @ 09:58:
[...]

Hier ook een first time warlock (ik ga voor de apocalypse warlock, schijnt S-tier te zijn, dus na de teleurstellende paladin dit eens bekijken). Ben tot level 25 gekomen, maar ik zie nog niet zoveel spannends dit seizoen. Maar misschien moet ik daar nog achter komen? Ik heb ook nog amper ervaring met seasonal D4.
Wat voor mij in ieder geval aantrekkelijk is aan dit seizoen zijn de nostalgische mini-dungeons. helaas is die timewalk link na blizzcon weer uitgezet, maar ik, en velen met mij hebben zeer veel uren in D1,D2 (+D2R), D3 doorgebracht en de mini dungeaons geven een deel van die vibe weer terug

• brothermaynard
ChUcKiE schreef op donderdag 17 september 2026 @ 10:37:
De storyline is op zich prima, maar vind ik elke keer ook zo traag. Veel lopen, lappen tekst die verteld worden. Dit schiet bij mij nooit echt op eigenlijk. Dan ben ik een uur aan het spelen en dan ben ik een/twee handjevol levels verder.

main story kun je skippen bij season als je hem ooit een keer gedaan hebt? de seasonal story vraagt (dit seizoen dan) soms wel wat tijd, maar gaat tussen het levellen door

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

brothermaynard schreef op donderdag 17 september 2026 @ 10:50:
[...]

main story kun je skippen bij season als je hem ooit een keer gedaan hebt? de seasonal story vraagt (dit seizoen dan) soms wel wat tijd, maar gaat tussen het levellen door
Ik bedoelde vooral de seasonal storyline. Ik heb nog altijd dat als eerste afgewerkt om vervolgens verder te levellen. Je kunt natuurlijk ook helltides doen? Zal waarschijnlijk sneller gaan?

[ Voor 18% gewijzigd door ChUcKiE op 17-09-2026 10:53 ]

• Denman
spaceboy schreef op donderdag 17 september 2026 @ 10:38:
[...]

PL300 in een seizoen? Damn... ik vind het al knap als ik mijn eternal toons ooit daar krijg. :P Met mijn paladin op eternal ben ik tot PL 240 gekomen, maar dat gaat echt zó traag. Heb ook nog andere games (en een leven) helaas. :+
Ik ben vorig seizoen tot 262 gekomen of iets dergelijks, maar vanaf toen ging het inderdaad traag. Heb de 300 nooit gehaald dus geen idee hoe tergend lang die grind is :+

Met 3 kids en een baan heb ik zeker ook nog een ander leven, maar het is 's avonds als iedereen op bed ligt altijd nog wel ff lekker om 1-2 uurtjes pixels te pletten :)

Join het GoT Pulse-Team!

Denman schreef op donderdag 17 september 2026 @ 10:53:
[...]

Ik ben vorig seizoen tot 262 gekomen of iets dergelijks, maar vanaf toen ging het inderdaad traag. Heb de 300 nooit gehaald dus geen idee hoe tergend lang die grind is :+

Met 3 kids en een baan heb ik zeker ook nog een ander leven, maar het is 's avonds als iedereen op bed ligt altijd nog wel ff lekker om 1-2 uurtjes pixels te pletten :)
Ik geloof dat je pas halverwege bent qua benodigde xp op paragon 282 of zo... De laatste levels gaan echt traag. Zelf ook nooit gehaald, ik zal het hooguit op eternal halen want de xp die je in een season haalt wordt aan het eind gewoon bij eternal opgeteld. Maar zelfs daar ben ik pas paragon 292 geloof ik.

Binnen een season p300 halen is alleen voor de echte blasters.

• Denman
Finraziel schreef op donderdag 17 september 2026 @ 10:57:
[...]

Ik geloof dat je pas halverwege bent qua benodigde xp op paragon 282 of zo... De laatste levels gaan echt traag. Zelf ook nooit gehaald, ik zal het hooguit op eternal halen want de xp die je in een season haalt wordt aan het eind gewoon bij eternal opgeteld. Maar zelfs daar ben ik pas paragon 292 geloof ik.

Binnen een season p300 halen is alleen voor de echte blasters.
Helder, dan was ik iets te optimistisch. Ik kan nu wel stellen dat ik die p300 niet ga halen dit seizoen :+ Dat zijn echt wel bizarre getallen zeg.

Join het GoT Pulse-Team!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:22

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gisteren in 1 ruk lvl 64 geworden, morgen de rest van de levels maar eens doen. Tot zover weer leuk spelen. Dat kl*te Blizzard is wel slim en heeft me weer geld afgetroggeld voor de skins, die zijn wel heel tof dit seizoen.

Ben begonnen klassiek met de ww Barb, leek mij een veilige keuze en dat lijkt tot zover te kloppen. Als i lvl 70 ben weer verder met de quest, ik kreeg te laat door dat je die pas op 70 moet starten vanwege de rewards, dus Leorics crown heb ik nu low-level, maar goed, dat is pech.

If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington

• Jack_Mojo
ChUcKiE schreef op donderdag 17 september 2026 @ 10:37:

Zoveel mogelijk dialogen skippen. En dan doen waar ik zelf zin in heb :)

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Mad-Matt schreef op donderdag 17 september 2026 @ 12:19:
Gisteren in 1 ruk lvl 64 geworden, morgen de rest van de levels maar eens doen. Tot zover weer leuk spelen. Dat kl*te Blizzard is wel slim en heeft me weer geld afgetroggeld voor de skins, die zijn wel heel tof dit seizoen.

Ben begonnen klassiek met de ww Barb, leek mij een veilige keuze en dat lijkt tot zover te kloppen. Als i lvl 70 ben weer verder met de quest, ik kreeg te laat door dat je die pas op 70 moet starten vanwege de rewards, dus Leorics crown heb ik nu low-level, maar goed, dat is pech.
Oh shit, echt ja? Ik heb ook Leoric's Crown op level 15. :-D Ik ga dan ook maar eerst non-quest dingen doen tot level 70. Zijn dit echt hele gave dingen die je dan high-level gaat krijgen?

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:40

Ik zou bijna opnieuw beginnen, aangezien het lvl-en vrij makkelijk gaat :+

Leoric's Crown dropped vast en zeker later in de game ook nog wel.
Ik heb er inmiddels al 10 gevonden ofzo, dus zou daar echt geen seconde over nadenken. Geen enkele loot dropped maar 1x :P

Ik heb nu nog geen goed idee wat ik met de Warlock aan moet, maar het loopt wel lekker. Ben inmiddels op T2 aanbeland en heb nog nergens moeite mee. Maar welke gear en affixes het handigst zijn, geen idee nog. 😄

• Jack_Mojo
Moet eigenlijk zo lachen om een warlock, het lijkt wel een clown. Skills in paarse en roze kleurtjes en die summon ''demons'' lijken net een stel pinata's. Om het plaatje helemaal compleet te maken moet je de ultimate skill metamorphosis gebruiken dan zie je er ook daadwerkelijk uit als een clown. Je bent helemaal lichtgevend paars en loopt met van die enorme, trage passen op gigantische sloffen.

Kan het moeilijk serieus nemen lol

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:40
Gaat tot nu toe lekker
  • seizoenstart uitgesteld
  • SSF stuk
  • Bug dat tree of whispers niet ingeleverd kan worden is terug.
Doet blizzard nog wel aan QA?

TheS4ndm4n#1919

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10:09
Poops_McGhee schreef op donderdag 17 september 2026 @ 18:41:
Ik heb nu nog geen goed idee wat ik met de Warlock aan moet, maar het loopt wel lekker. Ben inmiddels op T2 aanbeland en heb nog nergens moeite mee. Maar welke gear en affixes het handigst zijn, geen idee nog. 😄
Ga je erdoor puur met power levelen? Want met een spiritborn al 2x vast gezeten:
  • Class specifieke quest zat vast, kon die niet doen...
  • Gisteren een Whisper tree gedaan, naar de boom geweest en hopla, een leeg scherm... Kon niks meer doen. Tja met een balkje op 10/10 is mijn enige keuze om gewoon wat mobs te pletten en war plans zeker...
Voor de rest speelt het wel heerlijk :) Misschien deze avond ook nog een Warlock starten.

• MisterEagle
dat van die whispers was gisteravond een bug die iedereen had volgens mij. (Op PC) ik liep er zelf ook tegen aan.

• Wognummer
MisterEagle schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 09:02:
dat van die whispers was gisteravond een bug die iedereen had volgens mij. (Op PC) ik liep er zelf ook tegen aan.
helaas is het nog niet opgelost

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10:09
Wognummer schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 09:32:
[...]

helaas is het nog niet opgelost
Ow, dat is wel jammer. Hopelijk kunnen ze het snel oplossen.

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Boermansjo schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 08:18:
[...]

Ga je erdoor puur met power levelen? Want met een spiritborn al 2x vast gezeten:
  • Class specifieke quest zat vast, kon die niet doen...
  • Gisteren een Whisper tree gedaan, naar de boom geweest en hopla, een leeg scherm... Kon niks meer doen. Tja met een balkje op 10/10 is mijn enige keuze om gewoon wat mobs te pletten en war plans zeker...
Voor de rest speelt het wel heerlijk :) Misschien deze avond ook nog een Warlock starten.
Mijn class specifieke quest (warlock) zat ook vast, dan moet je zo'n pentagram aflopen. Grappig om te daar ook 6 warlocks te zien rondkutten, eigenlijk wel hilarisch. De oplossing (mochten mensen hier tegenaan lopen) is: zet crossplay uit, zet 'm op penitent of hard en race naar dat pentagram. Easy peasy. Weet niet of dat ook voor spiritborn geldt/werkt.

Pagina: 1 ... 231 232 Laatste