Helemaal mee eens. Ik vind het leuk om ze te verdienen, bv als seasonal quest oid. Maar 20 euro + voor zo'n mount of een outfitje, daar begrijp ik helemaal niks vanlord_fh schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 17:05:
Ik gok dat ik nu ik de 35 voorbij ben te oud wordt, maar waarom zou je zo'n mount kopen , ik snap dat echt niet, voegt toch helemaal niks toe aan het spel zelf ? (No offense overigens, oprechte vraag)
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Omdat sommige mensen cosmetics in de vorm van mounts en transmog wel leuk vinden en daar graag hun zuurverdiende centjes aan uitgevenlord_fh schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 17:05:
Ik gok dat ik nu ik de 35 voorbij ben te oud wordt, maar waarom zou je zo'n mount kopen , ik snap dat echt niet, voegt toch helemaal niks toe aan het spel zelf ? (No offense overigens, oprechte vraag)
Bnet: Gold#21419 - Victoria - Defias Brotherhood - Victoria Concordia Crescit
Puur WoW sentiment. Jarenlang gespeeld en vele avonden bezig geweest met ICC25HC raids, waarvan deze mount een heel irritante boss is. En uiteindelijk in WoW ook als mount kunnen looten.lord_fh schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 17:05:
Ik heb een geweldige tijd gehad met WoW en veel leuke gasten leren kennen, ook tijdens die raid. Puur sentiment is waar ik die mount eventueel voor zou kopen. Heb het (nog) niet gedaan, maar er zitten wel veel herinneringen aan vast. Enne, ik ben de 60 al voorbij, maar vind het nog steeds leuk.
Zo te zien hoef je niks aan te vullenPoops_McGhee schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 16:16:
Ik ga voorlopig NIET meer in Tejal's shop kijken! Veel te verleidelijk deze dagen. Moet echt op m'n handen zitten om niet WEER platinum aan te vullen. Niet leuk meer, dit 🤬 😂[Afbeelding]
Hebben we het over Diablo of mijn bedrijfsrestaurant....
[ Voor 13% gewijzigd door Goldman op 07-05-2026 17:55 ]
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
Ik ga loh maar wel aanschaffen nu denk ik, heb voh al wel, maar je bent in je skill tree meteen alweer gen***d omdat zonder loh je skills mist haha.
Heb de campaign nog nooit uitgespeeld (kwam er nooit lekker in itt D2R) , met VOH kopen kon je meteen een lvl 50 (?) Char maken om dat door te pakken, die is nu lvl 68, maar LOH pakt me dan weer wel en de extra's dus ga het toch maar weer een gooi geven, wel vanaf niks beginnen weer, wel zo lekker (op de ps5)
Vreemd dat de glitch bij de rogue niet aangepakt wordt, in 22 seconden level 150 gaat nergens over. En de hotfix voor de barbarians mag onderhand weleens uitgerold worden.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Eigenlijk moet ik de game nu gewoon nooit meer spelen
Heb ondertussen de base campaign weer uitgespeeld (met paladin, die past er ook wel erg goed in imho, hoewel het soms raar is tegen de cathedral). Dat was eigenlijk toch weer leuker dan ik dacht... Het helpt denk ik dat ik nu echt helemaal niks van side quests gedaan heb maar gewoon in een ruk door de main quest. Dan is het verhaal gewoon best wel goed en ook goed in beeld gebracht en met goede voice acting. Ook sommige stukken vond ik erg goed gedaan zoals wanneer je die druid die door Lilith bloedend aan een boom achtergelaten was uit zijn lijden verlost, dit keer eens goed op de wolf gelet en dat zag er echt goed uit vond ik (de emotie van de wolf, hij weet dat het nodig is, maar het moment dat het gebeurt, en dan de howl... Yes I'm a dog person
Nu net aan VoH begonnen, eens kijken of als ik daar met een open mind in ga of die dan ook leuker is... Maar anders heb ik de nieuwe uitbreiding meteen er na om de smaak weg te spoelen.
Gamertag: FinrazielNL
Ga eerst nu maar even wat paragon levels fixen omdat je early game daar best wat power uit kan halen.
Tevens wat legendary powers fixen want heb er amper die ik nodig heb voor de blessed hammer build die ik speel.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Je inventory heeft ook diverse tabbladen. Daar is ook een blad te vinden waarin je runes en gems terecht komen... daar zouden ze moeten zitten als het idd gems zijn die je oppakt.lord_fh schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 06:54:
Hele domme vraag misschien, maar ik pak wel is gelegen of blauwe of whatever diamanten op (debk ik) , maar waar zijn die dan ? Ik zie die niet in mn inventory ? Gaat dat meteen naar een speciale plek ?
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Ikzelf ben altijd iemand die dan opnieuw gaat beginnen, dus wellicht toch Diablo maar weer eens de PS5 in werpen en eens een nieuw character beginnen.
Zal wel weer wennen zijn en even zoeken naar een build die ik wil gaan doen.
Als je toch de campaign gaat spelen vanaf start (heb ik ook gedaan, was superleuk), maak je dan niet druk om builds totdat je door het hele verhaal heen bent. De content is op Hard/Penitent prima te doen met bijeengeraapte skills/gear. Voor mij was het een wolf druid omdat ik die nog nooit gespeeld had, was prima vermaak. Pas op 70 (werd ik net voor einde van de laatste campaign) ben ik gaan kijken naar wat te spelen. En pas op torment...3 of 4 omgegaan naar een meta build.Swaxie schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 09:16:
Nu ik in veel Podcasts en in video's weer de uitbreiding van Diablo voorbij zie komen, begin ik toch te twijfelen om Diablo weer eens op te pakken. ik heb de eerste weken na release gespeeld, maar daarna om geen idee welke reden eigenlijk laten vallen.
Ikzelf ben altijd iemand die dan opnieuw gaat beginnen, dus wellicht toch Diablo maar weer eens de PS5 in werpen en eens een nieuw character beginnen.
Zal wel weer wennen zijn en even zoeken naar een build die ik wil gaan doen.
Ik doe met je meeFinraziel schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 19:38:
![]()
[Afbeelding]
Eigenlijk moet ik de game nu gewoon nooit meer spelen
DOH , dat is het denk ik , als je op de ps5 bij je inventory op L3 drukt, dan kom je in een menu waar je hides, en dust enzo zitten. (En blijkbaar is dat ook een shared menu voor alle chars ?, wat ik opzich niet perse handig vind maargoed)Deathaspire schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 08:06:
ben je zeker dat het geen essence is dat je opraapt? (crafting material voor gems)
Anyhow, ondertussen LOH gekocht , en een nieuwe char aangemaakt. Ik ga alles doorspelen met de warlock vanaf het begin, en dan alle campaigns uitspelen (nog nooit gedaan).
Even mn uren opkrikken sinds dat D4 is uitgekomen, heb hem sinds dag 1 en onderstaande is het aantal uren dat erin zit
[ Voor 5% gewijzigd door lord_fh op 08-05-2026 10:51 ]
Heb de afgelopen dagen flink wat whirlwind builds getest en deze is wel mijn favoriet: https://mobalytics.gg/diablo-4/builds/barbarian-whirl-wind-barb?ws-ngf5-1=activeVariantId%2C5 Run nu de overpower mythic variant met Selig necklace en dat gaat echt top
Dit soort transfigures zijn wel echt om te janken
[ Voor 23% gewijzigd door London op 08-05-2026 11:29 ]
The f..k... Serieus? 3333? En volgens mij zie ik dat jij hier regelmatig post "en nu gaat D4 weer een tijd de kast in" enzo. HOE DAN!?Poops_McGhee schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 11:16:
[...]
Ik moet nog een end, voordat ik mee mag doen.....
(Zit wel veel afk tijd bij, hoor.)
[Afbeelding]
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
In de eerste jaren heb ik de game nagenoeg de hele dag aan gehad op de PS5. Ik speelde niet de hele dag door, maar hij stond wel aan. Ook als je gekicked wordt, omdat je te lang inactief bent, telt de PS5 dat wel als gespeelde tijd. Ik werk 100% thuis, dus dan kun je dat makkelijk doen 😄spaceboy schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 11:41:
[...]
The f..k... Serieus? 3333? En volgens mij zie ik dat jij hier regelmatig post "en nu gaat D4 weer een tijd de kast in" enzo. HOE DAN!?
Maar de afgelopen seasons vond ik niet bijster spannend, dus daar was ik met een weekje klaar mee. En met de launch van LoH ging er hier behoorlijk wat mis, dus toen had ik er even goed de sik in.
Afgelopen dagen had ik vrij, ik had de tijd om uren achter elkaar de campaign te spelen zonder afleiding. En ik heb genoten. Het is een meesterwerk van de eerste minuut tot de credits. De presentatie is prachtig, de gameplay is verslavend en het verhaal is meer dan boeiend. Je wil steeds weten hoe het verder gaat.
Dit is hoe je een expansion maakt, de vorige was ruim voldoende. Deze is uitstekend.
Ik zit er nog maar een 5-tal uur in, ooit eens uitgespeeld met een level 40-50 karakter, maar dus wss meer dan 50% gemist. Nu begin ik dus helemaal opnieuw als spiritborn en het is eigenlijk ENORM overweldigend.
Vragen die bij mij opkomen;
- Ik doe nu vooral 'side quests', hier en daar een dungeon en ik heb het gevoel dat ik zo wel snel level.
- Ik ben spiritborn en heb alle skilss van 'jaguar' actief, sommige snap ik niet echt, vooral nr. 2 vind ik "waardeloos" (op dit moment)
- Armor/weapons dat ik vind, is beter te 'salvagen' (blacksmith) want gold vind je genoeg (verkopen) - denk ik?
- Is het nuttig om legendary's te houden (bruine)? Ook al zijn ze level 20?
- Wat met gems, steek je die al in sockets? Ook al zijn ze nog klein?
- Heeft het nut om items te wijzigen zolang je geen level 50/60/70 bent?
- Nog nuttige "beginners tips"?
Ik zou eventueel even op maxroll kijken voor builds, daar heb je leveling en end game builds. Ik vind het zelf veel te complex om uit te zoeken wat werkt met elkaar. Andere houden ervan.QuZyX schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 15:33:
Wow, wow wow! 😂
Ik zit er nog maar een 5-tal uur in, ooit eens uitgespeeld met een level 40-50 karakter, maar dus wss meer dan 50% gemist. Nu begin ik dus helemaal opnieuw als spiritborn en het is eigenlijk ENORM overweldigend.
Vragen die bij mij opkomen;Indien iemand graag 1 op 1 even synct met mij, helemaal goed! 🙏 Ik moet eerlijk bekennen dat ik mij inhoud om alles te lezen, want ik las hier & daar al een paar spoilers 😅
- Ik doe nu vooral 'side quests', hier en daar een dungeon en ik heb het gevoel dat ik zo wel snel level.
- Ik ben spiritborn en heb alle skilss van 'jaguar' actief, sommige snap ik niet echt, vooral nr. 2 vind ik "waardeloos" (op dit moment)
- Armor/weapons dat ik vind, is beter te 'salvagen' (blacksmith) want gold vind je genoeg (verkopen) - denk ik?
En verder zou ik al je gear salvagen, zeker totdat je level 70 bent. Vanaf daar krijg je pas max level gear wat de moeite waard is. Ook als je legendary gear salvaged dan gaan de aspects die erop zitten naar je codex, die kun je later weer bij de occulist imprinten op je gear.
Wat mij ook altijd helpt bij dit soort games die een beetje overweldigend voelen in het begin: chatgpt.
Je wordt er nooit slechter van om nu al gems te gebruiken. Die gaan niet verloren.QuZyX schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 15:33:
Wow, wow wow! 😂
Vragen die bij mij opkomen;Indien iemand graag 1 op 1 even synct met mij, helemaal goed! 🙏 Ik moet eerlijk bekennen dat ik mij inhoud om alles te lezen, want ik las hier & daar al een paar spoilers 😅
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Ik kan aanraden om in de talent tree door het midden te gaan en dan de talent rechts te kiezen dat je vaker chaos waves krijgt. Met chaos waves heb je regelmatig dik 1000 aether en kun je dus Bartuc altijd wel doen en soms ook nog de 400 aether chest openen.RustStorm schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 21:14:
The Infernal Hordes... ik begrijp daar nog steeds niets van lol. Ik haal niet eens de 200 aether, laat staat 666 voor Bartuc... lol
Doe je wel de 10 wave variant?RustStorm schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 21:14:
The Infernal Hordes... ik begrijp daar nog steeds niets van lol. Ik haal niet eens de 200 aether, laat staat 666 voor Bartuc... lol
Ik heb oprecht geen idee wat ik doe... snap er namelijk echt niks van haha. Zal er eens in duiken en wat over gaan lezen.
dat er bosses spawnen ipv die ene elite en die geven extra aether dan zon bonus level waar alleen maar bosses spawnen... dat ging echt eens hard hehe
was er vroeger niet een site waar die keuzes uitgelcht stonden wat bij elkaar hoorde?
Wat nu? Nog een sorc maken of misschien toch even wat buitenlucht opzoeken lol en dan ben ik er weer in seizoen 14.
Was wel genieten hoor. Man man
Ik ben sinds vanmiddag aan het kamperen maar merk nu ook (voor het eerst in tijden) dat ik eigenlijk ook wel graag een potje D4 op zou starten nu, wat helaas niet gaatJack_Mojo schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 23:56:
Season journey afgerondwas deze keer wel erg pittig. De tandjes.
Wat nu? Nog een sorc maken of misschien toch even wat buitenlucht opzoeken lol en dan ben ik er weer in seizoen 14.
Was wel genieten hoor. Man man
Deze uitbreiding / dit seizoen zit qua content best leuk in elkaar. Door wat drukke weken vooralsnog alleen met een Warlock op Paragon lvl 60 en nog genoeg te doen in Season journey, maar ik sluit niet uit dat ik ook nog eens een altje start als ik klaar ben met de Lock. Werkt de whisper cache leveling truc nog steeds?
Dit “seizoen” duurt zeker nog wel twee maanden dus alle tijd. Maar herkenbaar hoor, het pixels pletten bevalt me ook erg goed.Denman schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 00:01:
[...]
Ik ben sinds vanmiddag aan het kamperen maar merk nu ook (voor het eerst in tijden) dat ik eigenlijk ook wel graag een potje D4 op zou starten nu, wat helaas niet gaat![]()
Deze uitbreiding / dit seizoen zit qua content best leuk in elkaar. Door wat drukke weken vooralsnog alleen met een Warlock op Paragon lvl 60 en nog genoeg te doen in Season journey, maar ik sluit niet uit dat ik ook nog eens een altje start als ik klaar ben met de Lock. Werkt de whisper cache leveling truc nog steeds?
Je hoeft dit seizoen trouwens maar iets van 8 tasjes te verzamelen en je alt is max level. Dus ja, dat werkt zeker en beter dan ooit
Vandaag minder tijd om te gamen. Zo eerst de vader langs het hockeyveld uithangen. Lol. Waarom zo vroeg?!
Ben je vroeger terug thuis, kan je verder knallen.RustStorm schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 07:36:
Ik moet zeggen dat mijn Paladin nog helemaal niet zo sterk aanvoelt. Heb zo nu en dan echt wel moeite om staande te blijven. Mogelijk omdat ik een hele hoop aspects die ik nodig heb nog mis... inmiddels al wel de nodige uniques geloot, maar nog niet de juiste.![]()
Vandaag minder tijd om te gamen. Zo eerst de vader langs het hockeyveld uithangen. Lol. Waarom zo vroeg?!
Mijn Warlock voelt ook nog enorm zwak aan, soms ga ik dood en ik weet niet van wat.
Moet nog altijd wennen aan die cube, en die vissen eens bestuderen wat ze doen.
Voor wat de tier lijsten wat waard zijn, ik zag een video van Wudijo voorbij komen gisteren en de paladins waren niet bovenin te vinden bij maxroll, wel de sorc en drie barb builds. Als je naar de snelste tijden kijkt bij de tower en de pit dan zie je de paladin ook achterblijven.RustStorm schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 07:36:
Ik moet zeggen dat mijn Paladin nog helemaal niet zo sterk aanvoelt. Heb zo nu en dan echt wel moeite om staande te blijven. Mogelijk omdat ik een hele hoop aspects die ik nodig heb nog mis... inmiddels al wel de nodige uniques geloot, maar nog niet de juiste.![]()
Kwam hem ook tegen op Reddit. Was verbaasd dat all res niet onder de resistances viel maar onder defensives. Good to know dus
Als je altijd teleport naar je volgende war plan klusje dan krijg je de standaard lay-outs of nightmare dungeons voorgeschoteld. Altijd zelf een compass of een nightmare dungeon starten dus en dan pas er naar toe teleporten via de map. Anders krijg je inderdaad altijd een 6 wave infernal horde terwijl je zelf een 10 wave kunt starten.RustStorm schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 23:15:
[...]
Ik heb oprecht geen idee wat ik doe... snap er namelijk echt niks van haha. Zal er eens in duiken en wat over gaan lezen.
Nog een tip van flip: 5 nightmare sigils in de cube worden 1 escalation sigil
en die laatste tip als je de juiste warplan layout hebt kun je die onbeperkt volhouden inc lair key farmLondon schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 09:41:
[...]
Als je altijd teleport naar je volgende war plan klusje dan krijg je de standaard lay-outs of nightmare dungeons voorgeschoteld. Altijd zelf een compass of een nightmare dungeon starten dus en dan pas er naar toe teleporten via de map. Anders krijg je inderdaad altijd een 6 wave infernal horde terwijl je zelf een 10 wave kunt starten.
Nog een tip van flip: 5 nightmare sigils in de cube worden 1 escalation sigil
Ik gebruik dus gok ik de helft niet van wat kan tot nu toe maar ik geniet er wel van. leven 22 warlock nu en gaat lekker. ik ga met deze alle campaigns door en daarna ben ik denk ik ookzover qua inhoudelijk kennis van mechanics enzo dat ik met een andere char dingen anders ga doen.
Ben ergens blij dat het spel me toch heeft weten de pakken als DIablo fan.
herkenbaar, ik ben inmiddels in de 40 en ik vind ook bepaalde dingen overweldigend. De cube was voor mij echt een soort van "daar blij ik maar van weg, snap er niets van". Maar als je rustig stukje voor stukje ontdekt kom je er wel uit. Geniet ervan.lord_fh schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 10:29:
na die 29 uur dat ik gespeeld had tot nu toe in D4 (ahum...) zit ik er nu wel lekker in. ik weet niet wat er veranderd is, en ik vind het tov D2 nog steeds erg overweldigend en minder afgekadert enzo qua acts, er gebeurd veel. maar het speelt wel heel lekker dus ik ga maar gewoon er voor zitten en accepteer dat ik geen 20er met tijd teveel ben die alles tot in de detail weet, zeker niet voor een 1e playthrough.
Ik gebruik dus gok ik de helft niet van wat kan tot nu toe maar ik geniet er wel van. leven 22 warlock nu en gaat lekker. ik ga met deze alle campaigns door en daarna ben ik denk ik ookzover qua inhoudelijk kennis van mechanics enzo dat ik met een andere char dingen anders ga doen.
Ben ergens blij dat het spel me toch heeft weten de pakken als DIablo fan.
If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington
Hier ook, maar ik neem aan dat door de ervaring met voorgaande diablos (vooral 2) dit weinig spannend zal zijn.Mad-Matt schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 10:32:
[...]
herkenbaar, ik ben inmiddels in de 40 en ik vind ook bepaalde dingen overweldigend. De cube was voor mij echt een soort van "daar blij ik maar van weg, snap er niets van". Maar als je rustig stukje voor stukje ontdekt kom je er wel uit. Geniet ervan.
release gemist ivm buitenland etc, maar volgende week terug icm een paar dagen vrij, prima excuus om met LoH los te gaan. Toevallig daarna ook een lang weekend
Moet overigens wel switchen van console naar pc, maar ik denk dat de steam controller er binnenkort ook wel komt.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Uiteindelijk gelukt. En daarna direct belial er axhteraan... altijd leuk. Verkeerde uniques gekregen helaas.
[ Voor 60% gewijzigd door RustStorm op 09-05-2026 14:34 ]
Dit zijn terugkerende Warcraft sets
Deze sets zijn al een keer geweest en toen kon ik ze prima weerstaan. Deze zijn niet interessant. Niet alles WoW is een probleem om te weerstaan.
Ik ga er vanuit dat de 2e partij WoW sets ook wel snel wederom in de shop zullen staan. De shareholders zullen wel wat goeie cijfers gezien hebben, met de huidige WoW collab. 😂
Als je veel paragon moet gaan aanklikken (na nieuwe build oid) dan kun je met Ctrl+klik hele paden in 1x doen.
Ik ben er erg lang uit geweest. Dus had deze nog nooit gezien.London schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 17:28:
[...]
Dit zijn terugkerende Warcraft setsEn beduidend minder aantrekkelijk dan die van een paar maanden terug. Kon deze makkelijk skippen
Nu maar eens verdwr met mn paladin.
[ Voor 4% gewijzigd door RustStorm op 09-05-2026 20:59 ]
Super tip! Thanks!Angeloonie schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 19:09:
Ohja tip, die ik gemist had:
Als je veel paragon moet gaan aanklikken (na nieuwe build oid) dan kun je met Ctrl+klik hele paden in 1x doen.
Ik heb er in iedee geval pleizer mee.
De cube voor 'upgrade to unique' werkt best goed als je class specifieke uniques zoekt.RustStorm schreef op zondag 10 mei 2026 @ 09:12:
Gisteren weer wat gespeeld. En moet zeggen dat wat tweaks aan een en ander en het verkrijgen van de nodige aspects, het ineens een heel stuk gemakkelijker / sneller gaat. Ook al is het nog steeds starter gear. Misschien vandaag wat bosses runnen en wat gamblen, zodat ik hopelijk de 3 benodigde uniques kan krijgen voor de volgende stap in de gehele build...
Op alts kan je op die manier ook goed vissen voor de aspects die je nodig hebt. Bij de blacksmith kan je magic items maken, die kan je vervolgens in de cube rare maken door affixes toe te voegen om er vervolgens legendaries van te maken voor de aspects. De andere kant op kan je ook de affix eraf halen en van de common versie een unique maken.1Mark schreef op zondag 10 mei 2026 @ 09:39:
[...]
De cube voor 'upgrade to unique' werkt best goed als je class specifieke uniques zoekt.
Cube is echt de beste toevoeging in D4 by far sinds de release wat mij betreft
Daarnaast loop ik tegen het gebrek aan stashspace aan. Ik anap de kritiek van Rhykker, je geeft veel meer opties om te craften maar de ruimte om spullen te bewaren neemt op een extra tab na niet toe. Ik kom in mijn bag telkens ruimte tekort door de hoeveelheid verschillende tributes, de infernal horde keys, de escalation keys en de keys voor de gewone dungeons. In mijn stash bewaar ik spullen voor verschillende builds maar bv set items nemen veel ruimte in. Hopelijk kunnen ze daar snel wat aan doen, maar ik vrees ervoor. Schijnt softwarematig niet makkelijk te gaan heb ik eens gelezen.
Stash space is idd een groot probleem imo! Irriteer me daar al sinds het begin aan haha. Vooral als je wat meer classes en builds wilt spelen.Lekker Ventje schreef op zondag 10 mei 2026 @ 10:09:
Kan op T12 de lair bosses neer krijgen met mijn barb. Mijn sorc maar eens wat aandacht geven, hopelijk duurt het daar wat langer voor ik hetzelfde kan doen. De overgang van vier naar twaalf tormentlevels begrijp ik nog niet als het weer zo makkelijk gaat en er al weer een boel overpowered zijn. Ik kom op eternal meer mensen op T12 tegen dan op onderliggende niveau's.
Daarnaast loop ik tegen het gebrek aan stashspace aan. Ik anap de kritiek van Rhykker, je geeft veel meer opties om te craften maar de ruimte om spullen te bewaren neemt op een extra tab na niet toe. Ik kom in mijn bag telkens ruimte tekort door de hoeveelheid verschillende tributes, de infernal horde keys, de escalation keys en de keys voor de gewone dungeons. In mijn stash bewaar ik spullen voor verschillende builds maar bv set items nemen veel ruimte in. Hopelijk kunnen ze daar snel wat aan doen, maar ik vrees ervoor. Schijnt softwarematig niet makkelijk te gaan heb ik eens gelezen.
dus ga toch nog maar weer even terug naar torment 1 voordat ik verder ga om me toughness wat te fixen. Me Gear is ook echt slecht hoor nog. Heb vrijwel 0 van de legendary pieces of powers gefarmt die ik nodig heb.
Valt tegen. Op een gegeven moment zit je op het punt dat je binnen een paar uur T12 aan kan, helemaal als je flink wat mythics hebt verzameld. Heb gister een Sorc naar 70 gelvled en daarmee clear ik nu zonder problemen alles op T12 (Mephisto heb ik nog niet geprobeerd thoughLekker Ventje schreef op zondag 10 mei 2026 @ 10:09:
Kan op T12 de lair bosses neer krijgen met mijn barb. Mijn sorc maar eens wat aandacht geven, hopelijk duurt het daar wat langer voor ik hetzelfde kan doen. De overgang van vier naar twaalf tormentlevels begrijp ik nog niet als het weer zo makkelijk gaat en er al weer een boel overpowered zijn. Ik kom op eternal meer mensen op T12 tegen dan op onderliggende niveau's.
En blijf erbij dat war plans accountwide moeten worden...
[ Voor 3% gewijzigd door London op 10-05-2026 11:23 ]
Leukste builds deze league: Warlock Chicken build (main) en Barb Minions (alt).
De Barb minion had ik geswitched vanuit een WW starter build.
Wat me tegen viel was de flinke Gem material grind in slechts 1 NM dung welke goede gems gaf. Helaas om de hoogste te kunnen craften in de cube ben je een week bezig daar er te weinig dropt. Na 2 uur grinden had ik het persoonlijk wel gezien en had ik slechts de beste gems die de normale Gem crafter kon maken, nog niet eenst de 1e lvl van de cube. Dit moet blizzard wel aanpakken. Je damage kan je makkelijk scalen, maar je all res niet.
Ben benieuwd wat ze gaan verzinnen voor volgend season en ik hoop stiekum op nog een beter unique item voor de warlock chicken build zodat de explosies wat groter en beter zijn ;)
Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai
Verder verschil tussen war plans T5 en T 9 is 25 spoils ...maar verschil in tijd is dan ook groot , als je net T 9 aankan dan duurt wp halfuur of langer om te completen , als je naar T 5 gaat , duurt het een minuut of 10 max... 3 x T5 =225 spoils ... 1 x T9 =100 spoils.
Zojuist pit45 geproveerd. Maar no no no... duurt me veel te lang en krijg uiteindelijk de boss niet neer door champion adds die er in de buurt waren... zonde van jet kwartier geweest lol...
Weet op dit moment even niet waar op te focussen.
Ik zou dus niet alles salvagen want die grand koop je bijvoorbeeld voor 1.000.000 maar als je hem salvaged krijg je er maar 100.000 voor. Ik denk oprecht dat Blizz een typfoutje heeft gemaakt en dat ze gewoon niet toegeven.sfx32 schreef op zondag 10 mei 2026 @ 14:30:
Tip aan zij die gems willen upgraden , alles salvagen aan de juweler en je hebt plots veel fragments.
Verder verschil tussen war plans T5 en T 9 is 25 spoils ...maar verschil in tijd is dan ook groot , als je net T 9 aankan dan duurt wp halfuur of langer om te completen , als je naar T 5 gaat , duurt het een minuut of 10 max... 3 x T5 =225 spoils ... 1 x T9 =100 spoils.
Ik heb echt zoveel uur er al ingestopt en had uiteindelijk van alles 1 grand. Kom je er nog vier tekort voor de horadic. En dan heb je het er maar over eentje. Sommige builds gebruiken 4 tot 6 dezelfde gems in hun build.
zit er nog eentje tussen. Dus 25x grand = 5x horadic = 1x flawless horadic.
[ Voor 4% gewijzigd door Jack_Mojo op 10-05-2026 16:34 ]
Hoe gaat de aspects makkelijker? in mijn optiek duurt het juist veel langer om aspects te krijgen dan ooit tevoren. Slechte keuze om ze uit de dungeons te halen.RustStorm schreef op zondag 10 mei 2026 @ 09:12:
Gisteren weer wat gespeeld. En moet zeggen dat wat tweaks aan een en ander en het verkrijgen van de nodige aspects, het ineens een heel stuk gemakkelijker / sneller gaat. Ook al is het nog steeds starter gear. Misschien vandaag wat bosses runnen en wat gamblen, zodat ik hopelijk de 3 benodigde uniques kan krijgen voor de volgende stap in de gehele build...
Vind het juist wel een verbetering. Je zit nu iets langer in T1 om je aspects te verzamelen, hiervoor kon je een paar dungeons doorrennen in een half uurtje en je had al je aspects (op een paar legendary na dan).Visgek82 schreef op zondag 10 mei 2026 @ 17:09:
[...]
Hoe gaat de aspects makkelijker? in mijn optiek duurt het juist veel langer om aspects te krijgen dan ooit tevoren. Slechte keuze om ze uit de dungeons te halen.
Voor je alts is het makkelijk want voor de paar die je nog niet hebt kun je tassen van die boom bewaren en gokken met pale marks.
Nee, ik ervaar juist veel moeite om aspects te verkrijgen. Maar omdat ik er wel wat heb kunnem verzamelen, ging het spelen gemakkelijker.Visgek82 schreef op zondag 10 mei 2026 @ 17:09:
[...]
Hoe gaat de aspects makkelijker? in mijn optiek duurt het juist veel langer om aspects te krijgen dan ooit tevoren. Slechte keuze om ze uit de dungeons te halen.
Phew, vandaag eindelijk LoH uitgespeeld...Finraziel schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 19:38:
![]()
[Afbeelding]
Eigenlijk moet ik de game nu gewoon nooit meer spelen![]()
Heb ondertussen de base campaign weer uitgespeeld (met paladin, die past er ook wel erg goed in imho, hoewel het soms raar is tegen de cathedral). Dat was eigenlijk toch weer leuker dan ik dacht... Het helpt denk ik dat ik nu echt helemaal niks van side quests gedaan heb maar gewoon in een ruk door de main quest. Dan is het verhaal gewoon best wel goed en ook goed in beeld gebracht en met goede voice acting. Ook sommige stukken vond ik erg goed gedaan zoals wanneer je die druid die door Lilith bloedend aan een boom achtergelaten was uit zijn lijden verlost, dit keer eens goed op de wolf gelet en dat zag er echt goed uit vond ik (de emotie van de wolf, hij weet dat het nodig is, maar het moment dat het gebeurt, en dan de howl... Yes I'm a dog person)
Nu net aan VoH begonnen, eens kijken of als ik daar met een open mind in ga of die dan ook leuker is... Maar anders heb ik de nieuwe uitbreiding meteen er na om de smaak weg te spoelen.
VoH was nog steeds best crap... Oninteressant verhaal, irritante karakters en in het algemeen nogal unpolished (bv dat regelmatig er vijanden op jou of je allies staan in te hakken tijdens een cutscene, en de sound mix is erg slecht waardoor stemmen vaak nauwelijks te horen zijn boven de muziek).
Maar LoH... Wow!! Dit maakt alles goed wat mij betreft, dit is echt peak Diablo! (Ok ok op het feit dat Diablo zelf er nog steeds niet in zit na dan
Echt ontzettend genoten van het verhaal en de vele epische momenten er in... Nu eindelijk de nieuwe endgame eens gaan verkennen. Heb net mijn eerste warplan gedaan, maar ik moet echt nog eens rustig de tijd nemen om te zien hoe het allemaal in elkaar steekt.
En ik ben benieuwd waar ze nu naar toe gaan met het verhaal... Maar als dit het kwaliteitsniveau voortaan is dan koop ik met alle liefde nog een heel stel uitbreidingen
Gamertag: FinrazielNL
Even de basis, ik wil een volledig poppetje maken met de benodigde gear. Maar nu komt het, waar ik vroeger Torment 2 of hoger al kon doen voor een kans op mythics maar veel unique's kreeg krijg ik daar nu alleen maar troep. Ik heb het gevoel dat je in T10 of hoger moet komen om echt goede spullen te krijgen maar ik heb geen idee hoe ik voorbij T2 kom met matige gear......... Zelfs in de PIT loop je na een tijdje vast als je gear niet goed genoeg is.
Je zit net even op het punt waar het iets complexer wordt, wellicht op maxroll kijken voor wat builds? Daar heb je ook starter builds zonder mythics of zelfs zonder uniques.MetalSonic schreef op zondag 10 mei 2026 @ 22:18:
Genoten van de campaign zoals eerder verteld. Nu de endgame, en ik moet zeggen die is dit seizoen "best ingewikkeld" althans voor mij. Er is zoveel te levelen en de er zijn zoveel tiers/ torments.
Even de basis, ik wil een volledig poppetje maken met de benodigde gear. Maar nu komt het, waar ik vroeger Torment 2 of hoger al kon doen voor een kans op mythics maar veel unique's kreeg krijg ik daar nu alleen maar troep. Ik heb het gevoel dat je in T10 of hoger moet komen om echt goede spullen te krijgen maar ik heb geen idee hoe ik voorbij T2 kom met matige gear......... Zelfs in de PIT loop je na een tijdje vast als je gear niet goed genoeg is.
Als je dit punt voorbij bent schiet je werkelijk naar T8 a T9. Geniet ervan
Ik kom er gisteren achter dat ik ook uniques kan craften... maar dat ik daar commons voor nodig heb... Niet meer laten liggen dus...
[ Voor 42% gewijzigd door RustStorm op 11-05-2026 06:29 ]
Of gaat het dan plots wel heel 'hard' gaan? 😁
Gewoon proberen... want zo makelijk als dat je een moeilijkheidsgraad omhoog kan, kan je ook naar beneden.QuZyX schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:47:
Klein, tussendoor, vraagje; Ondertussen level 40 en ik speel op 'normal,' ik heb het gevoel het wel héél makkelijk allemaal gaat (ik zit nog in de eerste regio rond de kathedraal). Vanaf wanneer weet je dat je mag upscalen in 'moeilijkheid', ik denk dat 'hard' beter/meer rewarding is?
Of gaat het dan plots wel heel 'hard' gaan? 😁
Vanavond kijken of ik nog wat nuttigs kan vinden
If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington
Afgelopen weekend zag ik een filmpje langskomen voor een Lunatic Warlock build waarbij de gear niet meteen superbelangrijk was. Dus alles omgebouwd en sindsdien doe ik T1 zonder moeite. Zaterdag nog geprobeerd een unique te maken en ik kreeg ook meteen de goede helm die ik nodig had. Helaas wel eigenlijk de verkeerde stats behalve het effect natuurlijk. Dit maakte blijkbaar wel genoeg uit waardoor ik nu door T2 aan het cruisen ben. Ik denk dat ik vanavond eens ga proberen of ik T3 aankan. Hetgene waar ik nog over twijfel is dat ik nog niet capped ben met all res waardoor dit misschien nog gevaarlijk kan worden.
Op zich ben ik er wel tevreden over maar ik heb wel nog een Barb alt gemaakt voor een minion build om te zien of ik daar sneller mee kan pushen. Hier heb ik alle whisper caches aan besteed (stuk op 15 zodat het prima snel ging) en daar moet ik dan nog 1 level mee doen en dan kan ik die ook gaan gearen. Wellicht dat die me wel nog beter gaat bevallen en ook sneller kan doorpushen naar hogere tormens.
-Te huur
Mwah, om alvast te kunnen beginnen is een niet-ancestral ook al vaak prima als je die ene cruciale nog mist en de rest ver op orde hebt. Die ancestral komt dan wel en dan weet je ook meteen of je de build leuk genoeg vindtRustStorm schreef op maandag 11 mei 2026 @ 10:57:
Denk dat het craften van een uninque alleen van meerwaarde is wanneer je een ancestral.common hebt.... hmmmz...
[ Voor 13% gewijzigd door Bundin op 11-05-2026 15:56 ]
Ik begin met mn schild... en daarna het hoofddekseltje..Bundin schreef op maandag 11 mei 2026 @ 15:53:
[...]
Mwah, om alvast te kunnen beginnen is een niet-ancestral ook al vaak prima als je die ene cruciale nog mist en de rest ver op orde hebt. Die ancestral komt dan wel en dan weet je ook meteen of je de build leuk genoeg vindtAl zou ik dat niet proberen bij bijvoorbeeld ringen, waar er vaak tig van zijn en je dan echt geluk moet hebben dat je de goede krijgt.
Eerst een juiste common vinden... haha
[ Voor 10% gewijzigd door Alekz87 op 11-05-2026 18:42 ]
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
De nummer 1 op leaderboard (in HC in elk geval) is blessed hammer build van paladin. Heeft wel goeie gear ook natuurlijk maar speelt ook hammerdin. Tier 115Alekz87 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 18:34:
Pff paladin in tot op heden niet DE makkelijkste class. Zit nu torment 6. Monsters gaan easy de bazen duren wat langer. Hammerdin. Ik vind erg weinig ancestral gear. Zit beetje tegen een plafond te hikken. Heb alle gear en aspects maar de matige stats. Maar wil niet te veel investeren in 850 ilvl. Er is dan ook geen S-tier build. Dus dat maakt het sws wel pittiger.
Dus viable is die build wel gewoon
Speel ook nog die build en gaat prima voor nu maar ben ook nog helemaal niet hoog bezig nee.
Straks om 9 uur eens een worldboss doen
Ik zou je aanraden om Zeal paladin te gaan spelen. Even een wit 2h ancestral zwaardje zoeken. Upgraden naar unique en gaan. Tot T9 heel goed te doen. T10+ heeft het zwaarder maar dan kan je misschien terug speccen naar HammerboyAlekz87 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 18:34:
Pff paladin in tot op heden niet DE makkelijkste class. Zit nu torment 6. Monsters gaan easy de bazen duren wat langer. Hammerdin. Ik vind erg weinig ancestral gear. Zit beetje tegen een plafond te hikken. Heb alle gear en aspects maar de matige stats. Maar wil niet te veel investeren in 850 ilvl. Er is dan ook geen S-tier build. Dus dat maakt het sws wel pittiger.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Dat worden aardig wat ritjes naar de blacksmith en terug.Angeloonie schreef op maandag 11 mei 2026 @ 20:38:
In Pit.. WTF? 50 giblins..
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb het met 9 gered. Wel alle non-ancestral magic en rares laten liggenAlekz87 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 21:19:
[...]
Dat worden aardig wat ritjes naar de blacksmith en terug.
Ik begin er inmiddels een beetje moedeloos van te worden.
Greater Tribute of Armaments gaan bemachtigen op een bepaalde manier. JAmmer dat ik die al veschillende keren heb verbruikt...
@Angeloonie Ik heb een filmpje voorbij zien komen van wat je hebt meegemaakt... maar dan in een NM dungeon.
[ Voor 15% gewijzigd door RustStorm op 12-05-2026 06:37 ]
Je kan in de Cube ook affixen verwijderen he... dan wordt een gele een blauwe en uiteindelijk ook een common...RustStorm schreef op maandag 11 mei 2026 @ 16:41:
[...]
Ik begin met mn schild... en daarna het hoofddekseltje..
Eerst een juiste common vinden... haha
[ Voor 4% gewijzigd door Apsie op 12-05-2026 07:22 ]
Ik wil ook dingen bewaren voor “later” maar heb soms gewoon nu gear nodig en wil ook verder geraken in de war plan. Ik heb de luxe niet om te blijven horden of door vrienden geinvite te worden zodat t mij geen mats kost. Alles is SSF hier uiteindelijk. Traden doe ik ook al niet. Beperkt wel een groot deel van de content doordat ik echt keuzes moet maken en soms maar 1x in de paar dagen echt een goed item kan craften.RustStorm schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 06:31:
Gisteren een mythic tribute run gedaan; omdat ik gewoon heel graag de juiste uniques en hopelijk de benodigde mythic wil verkrijgen... Maar, nope; geen van de items die ik nodig heb zijn gedropt...
Ik begin er inmiddels een beetje moedeloos van te worden.lol. EEns zien hoe ik "makkelijker" aan die mythic tribute items kan komen... Zal vast wel weer een methode voor zijn in de cube...
Greater Tribute of Armaments gaan bemachtigen op een bepaalde manier. JAmmer dat ik die al veschillende keren heb verbruikt...dus heb er nu geen een. lol
@Angeloonie Ik heb een filmpje voorbij zien komen van wat je hebt meegemaakt... maar dan in een NM dungeon.een treasure breach NM dungeon.
Gister ook de domme fout gemaakt om m’n boots vergeten nog NIET vast te zetten met insigurate (heet dat zo). Hij is nu in ieder geval +8 quality maar was vergeten te perfect roll aspect erop te zetten. Dus loop nu rond met semi bis boots die bricked zijn.
Had wel een backup klaar staan. Maar die moet weer masterworked worden. Ook dit kostte mij de nodige moeite met dure rerolls van 10 miljoen. Ik dacht 250 miljoen is wel veel. Maar dit ging snel down the drain.
[ Voor 15% gewijzigd door Alekz87 op 12-05-2026 07:56 ]
Met hulp van een mede tweaker 1 charm gekregen van Practised technique (low level charm set) en 1 op D2jsp "gekocht", zelf had ik er ook nog 1. Aangezien ik een seal heb met 902% gold drop.
Gisteren een paar NM runs gedaan (zonder de juiste key) en zit alweer op 216 miljoen. Vanmiddag eens de juiste NM key zoeken en dan nog eens proberen
Voor een WW barb wil je:Bint schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 23:27:
[...]
Wat is er zo goed aan? Ik ben er echt onbekend mee
Str
Movement speed
Fury regen
All res/Armor
HIj heeft dus 3 van de 4 en dan als GA
:strip_exif()/f/image/oYzat5njUBC1c1tBLXE9OcM1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tn1OTNUndr2cJKZRvqPdFMIK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DnAeSYewQhnJoc3bWdbtFaQZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4O78Ak6SBpjbHxs0N1i1X0vI.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/KIkybyIjIjpbftWhic2T40fU.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/v0FDWnEhnazmfyJATm0ibKeB.png?f=fotoalbum_large)