Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Super tip! Thanks!Angeloonie schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 19:09:
Ohja tip, die ik gemist had:
Als je veel paragon moet gaan aanklikken (na nieuwe build oid) dan kun je met Ctrl+klik hele paden in 1x doen.
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
Ik heb er in iedee geval pleizer mee.
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
De cube voor 'upgrade to unique' werkt best goed als je class specifieke uniques zoekt.RustStorm schreef op zondag 10 mei 2026 @ 09:12:
Gisteren weer wat gespeeld. En moet zeggen dat wat tweaks aan een en ander en het verkrijgen van de nodige aspects, het ineens een heel stuk gemakkelijker / sneller gaat. Ook al is het nog steeds starter gear. Misschien vandaag wat bosses runnen en wat gamblen, zodat ik hopelijk de 3 benodigde uniques kan krijgen voor de volgende stap in de gehele build...
Op alts kan je op die manier ook goed vissen voor de aspects die je nodig hebt. Bij de blacksmith kan je magic items maken, die kan je vervolgens in de cube rare maken door affixes toe te voegen om er vervolgens legendaries van te maken voor de aspects. De andere kant op kan je ook de affix eraf halen en van de common versie een unique maken.1Mark schreef op zondag 10 mei 2026 @ 09:39:
[...]
De cube voor 'upgrade to unique' werkt best goed als je class specifieke uniques zoekt.
Cube is echt de beste toevoeging in D4 by far sinds de release wat mij betreft
Bnet: Gold#21419 - Victoria - Defias Brotherhood - Victoria Concordia Crescit
Daarnaast loop ik tegen het gebrek aan stashspace aan. Ik anap de kritiek van Rhykker, je geeft veel meer opties om te craften maar de ruimte om spullen te bewaren neemt op een extra tab na niet toe. Ik kom in mijn bag telkens ruimte tekort door de hoeveelheid verschillende tributes, de infernal horde keys, de escalation keys en de keys voor de gewone dungeons. In mijn stash bewaar ik spullen voor verschillende builds maar bv set items nemen veel ruimte in. Hopelijk kunnen ze daar snel wat aan doen, maar ik vrees ervoor. Schijnt softwarematig niet makkelijk te gaan heb ik eens gelezen.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Stash space is idd een groot probleem imo! Irriteer me daar al sinds het begin aan haha. Vooral als je wat meer classes en builds wilt spelen.Lekker Ventje schreef op zondag 10 mei 2026 @ 10:09:
Kan op T12 de lair bosses neer krijgen met mijn barb. Mijn sorc maar eens wat aandacht geven, hopelijk duurt het daar wat langer voor ik hetzelfde kan doen. De overgang van vier naar twaalf tormentlevels begrijp ik nog niet als het weer zo makkelijk gaat en er al weer een boel overpowered zijn. Ik kom op eternal meer mensen op T12 tegen dan op onderliggende niveau's.
Daarnaast loop ik tegen het gebrek aan stashspace aan. Ik anap de kritiek van Rhykker, je geeft veel meer opties om te craften maar de ruimte om spullen te bewaren neemt op een extra tab na niet toe. Ik kom in mijn bag telkens ruimte tekort door de hoeveelheid verschillende tributes, de infernal horde keys, de escalation keys en de keys voor de gewone dungeons. In mijn stash bewaar ik spullen voor verschillende builds maar bv set items nemen veel ruimte in. Hopelijk kunnen ze daar snel wat aan doen, maar ik vrees ervoor. Schijnt softwarematig niet makkelijk te gaan heb ik eens gelezen.
dus ga toch nog maar weer even terug naar torment 1 voordat ik verder ga om me toughness wat te fixen. Me Gear is ook echt slecht hoor nog. Heb vrijwel 0 van de legendary pieces of powers gefarmt die ik nodig heb.
Valt tegen. Op een gegeven moment zit je op het punt dat je binnen een paar uur T12 aan kan, helemaal als je flink wat mythics hebt verzameld. Heb gister een Sorc naar 70 gelvled en daarmee clear ik nu zonder problemen alles op T12 (Mephisto heb ik nog niet geprobeerd thoughLekker Ventje schreef op zondag 10 mei 2026 @ 10:09:
Kan op T12 de lair bosses neer krijgen met mijn barb. Mijn sorc maar eens wat aandacht geven, hopelijk duurt het daar wat langer voor ik hetzelfde kan doen. De overgang van vier naar twaalf tormentlevels begrijp ik nog niet als het weer zo makkelijk gaat en er al weer een boel overpowered zijn. Ik kom op eternal meer mensen op T12 tegen dan op onderliggende niveau's.
En blijf erbij dat war plans accountwide moeten worden...
[ Voor 3% gewijzigd door London op 10-05-2026 11:23 ]
Leukste builds deze league: Warlock Chicken build (main) en Barb Minions (alt).
De Barb minion had ik geswitched vanuit een WW starter build.
Wat me tegen viel was de flinke Gem material grind in slechts 1 NM dung welke goede gems gaf. Helaas om de hoogste te kunnen craften in de cube ben je een week bezig daar er te weinig dropt. Na 2 uur grinden had ik het persoonlijk wel gezien en had ik slechts de beste gems die de normale Gem crafter kon maken, nog niet eenst de 1e lvl van de cube. Dit moet blizzard wel aanpakken. Je damage kan je makkelijk scalen, maar je all res niet.
Ben benieuwd wat ze gaan verzinnen voor volgend season en ik hoop stiekum op nog een beter unique item voor de warlock chicken build zodat de explosies wat groter en beter zijn ;)
Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai
Verder verschil tussen war plans T5 en T 9 is 25 spoils ...maar verschil in tijd is dan ook groot , als je net T 9 aankan dan duurt wp halfuur of langer om te completen , als je naar T 5 gaat , duurt het een minuut of 10 max... 3 x T5 =225 spoils ... 1 x T9 =100 spoils.
Zojuist pit45 geproveerd. Maar no no no... duurt me veel te lang en krijg uiteindelijk de boss niet neer door champion adds die er in de buurt waren... zonde van jet kwartier geweest lol...
Weet op dit moment even niet waar op te focussen.
Ik zou dus niet alles salvagen want die grand koop je bijvoorbeeld voor 1.000.000 maar als je hem salvaged krijg je er maar 100.000 voor. Ik denk oprecht dat Blizz een typfoutje heeft gemaakt en dat ze gewoon niet toegeven.sfx32 schreef op zondag 10 mei 2026 @ 14:30:
Tip aan zij die gems willen upgraden , alles salvagen aan de juweler en je hebt plots veel fragments.
Verder verschil tussen war plans T5 en T 9 is 25 spoils ...maar verschil in tijd is dan ook groot , als je net T 9 aankan dan duurt wp halfuur of langer om te completen , als je naar T 5 gaat , duurt het een minuut of 10 max... 3 x T5 =225 spoils ... 1 x T9 =100 spoils.
Ik heb echt zoveel uur er al ingestopt en had uiteindelijk van alles 1 grand. Kom je er nog vier tekort voor de horadic. En dan heb je het er maar over eentje. Sommige builds gebruiken 4 tot 6 dezelfde gems in hun build.
zit er nog eentje tussen. Dus 25x grand = 5x horadic = 1x flawless horadic.
[ Voor 4% gewijzigd door Jack_Mojo op 10-05-2026 16:34 ]
Hoe gaat de aspects makkelijker? in mijn optiek duurt het juist veel langer om aspects te krijgen dan ooit tevoren. Slechte keuze om ze uit de dungeons te halen.RustStorm schreef op zondag 10 mei 2026 @ 09:12:
Gisteren weer wat gespeeld. En moet zeggen dat wat tweaks aan een en ander en het verkrijgen van de nodige aspects, het ineens een heel stuk gemakkelijker / sneller gaat. Ook al is het nog steeds starter gear. Misschien vandaag wat bosses runnen en wat gamblen, zodat ik hopelijk de 3 benodigde uniques kan krijgen voor de volgende stap in de gehele build...
Vind het juist wel een verbetering. Je zit nu iets langer in T1 om je aspects te verzamelen, hiervoor kon je een paar dungeons doorrennen in een half uurtje en je had al je aspects (op een paar legendary na dan).Visgek82 schreef op zondag 10 mei 2026 @ 17:09:
[...]
Hoe gaat de aspects makkelijker? in mijn optiek duurt het juist veel langer om aspects te krijgen dan ooit tevoren. Slechte keuze om ze uit de dungeons te halen.
Voor je alts is het makkelijk want voor de paar die je nog niet hebt kun je tassen van die boom bewaren en gokken met pale marks.
Nee, ik ervaar juist veel moeite om aspects te verkrijgen. Maar omdat ik er wel wat heb kunnem verzamelen, ging het spelen gemakkelijker.Visgek82 schreef op zondag 10 mei 2026 @ 17:09:
[...]
Hoe gaat de aspects makkelijker? in mijn optiek duurt het juist veel langer om aspects te krijgen dan ooit tevoren. Slechte keuze om ze uit de dungeons te halen.
Phew, vandaag eindelijk LoH uitgespeeld...Finraziel schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 19:38:
![]()
[Afbeelding]
Eigenlijk moet ik de game nu gewoon nooit meer spelen![]()
Heb ondertussen de base campaign weer uitgespeeld (met paladin, die past er ook wel erg goed in imho, hoewel het soms raar is tegen de cathedral). Dat was eigenlijk toch weer leuker dan ik dacht... Het helpt denk ik dat ik nu echt helemaal niks van side quests gedaan heb maar gewoon in een ruk door de main quest. Dan is het verhaal gewoon best wel goed en ook goed in beeld gebracht en met goede voice acting. Ook sommige stukken vond ik erg goed gedaan zoals wanneer je die druid die door Lilith bloedend aan een boom achtergelaten was uit zijn lijden verlost, dit keer eens goed op de wolf gelet en dat zag er echt goed uit vond ik (de emotie van de wolf, hij weet dat het nodig is, maar het moment dat het gebeurt, en dan de howl... Yes I'm a dog person)
Nu net aan VoH begonnen, eens kijken of als ik daar met een open mind in ga of die dan ook leuker is... Maar anders heb ik de nieuwe uitbreiding meteen er na om de smaak weg te spoelen.
VoH was nog steeds best crap... Oninteressant verhaal, irritante karakters en in het algemeen nogal unpolished (bv dat regelmatig er vijanden op jou of je allies staan in te hakken tijdens een cutscene, en de sound mix is erg slecht waardoor stemmen vaak nauwelijks te horen zijn boven de muziek).
Maar LoH... Wow!! Dit maakt alles goed wat mij betreft, dit is echt peak Diablo! (Ok ok op het feit dat Diablo zelf er nog steeds niet in zit na dan
Echt ontzettend genoten van het verhaal en de vele epische momenten er in... Nu eindelijk de nieuwe endgame eens gaan verkennen. Heb net mijn eerste warplan gedaan, maar ik moet echt nog eens rustig de tijd nemen om te zien hoe het allemaal in elkaar steekt.
En ik ben benieuwd waar ze nu naar toe gaan met het verhaal... Maar als dit het kwaliteitsniveau voortaan is dan koop ik met alle liefde nog een heel stel uitbreidingen
Gamertag: FinrazielNL
Even de basis, ik wil een volledig poppetje maken met de benodigde gear. Maar nu komt het, waar ik vroeger Torment 2 of hoger al kon doen voor een kans op mythics maar veel unique's kreeg krijg ik daar nu alleen maar troep. Ik heb het gevoel dat je in T10 of hoger moet komen om echt goede spullen te krijgen maar ik heb geen idee hoe ik voorbij T2 kom met matige gear......... Zelfs in de PIT loop je na een tijdje vast als je gear niet goed genoeg is.
Je zit net even op het punt waar het iets complexer wordt, wellicht op maxroll kijken voor wat builds? Daar heb je ook starter builds zonder mythics of zelfs zonder uniques.MetalSonic schreef op zondag 10 mei 2026 @ 22:18:
Genoten van de campaign zoals eerder verteld. Nu de endgame, en ik moet zeggen die is dit seizoen "best ingewikkeld" althans voor mij. Er is zoveel te levelen en de er zijn zoveel tiers/ torments.
Even de basis, ik wil een volledig poppetje maken met de benodigde gear. Maar nu komt het, waar ik vroeger Torment 2 of hoger al kon doen voor een kans op mythics maar veel unique's kreeg krijg ik daar nu alleen maar troep. Ik heb het gevoel dat je in T10 of hoger moet komen om echt goede spullen te krijgen maar ik heb geen idee hoe ik voorbij T2 kom met matige gear......... Zelfs in de PIT loop je na een tijdje vast als je gear niet goed genoeg is.
Als je dit punt voorbij bent schiet je werkelijk naar T8 a T9. Geniet ervan
Ik kom er gisteren achter dat ik ook uniques kan craften... maar dat ik daar commons voor nodig heb... Niet meer laten liggen dus...
[ Voor 42% gewijzigd door RustStorm op 11-05-2026 06:29 ]
Of gaat het dan plots wel heel 'hard' gaan? 😁
Gewoon proberen... want zo makelijk als dat je een moeilijkheidsgraad omhoog kan, kan je ook naar beneden.QuZyX schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:47:
Klein, tussendoor, vraagje; Ondertussen level 40 en ik speel op 'normal,' ik heb het gevoel het wel héél makkelijk allemaal gaat (ik zit nog in de eerste regio rond de kathedraal). Vanaf wanneer weet je dat je mag upscalen in 'moeilijkheid', ik denk dat 'hard' beter/meer rewarding is?
Of gaat het dan plots wel heel 'hard' gaan? 😁
Vanavond kijken of ik nog wat nuttigs kan vinden
If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington
Afgelopen weekend zag ik een filmpje langskomen voor een Lunatic Warlock build waarbij de gear niet meteen superbelangrijk was. Dus alles omgebouwd en sindsdien doe ik T1 zonder moeite. Zaterdag nog geprobeerd een unique te maken en ik kreeg ook meteen de goede helm die ik nodig had. Helaas wel eigenlijk de verkeerde stats behalve het effect natuurlijk. Dit maakte blijkbaar wel genoeg uit waardoor ik nu door T2 aan het cruisen ben. Ik denk dat ik vanavond eens ga proberen of ik T3 aankan. Hetgene waar ik nog over twijfel is dat ik nog niet capped ben met all res waardoor dit misschien nog gevaarlijk kan worden.
Op zich ben ik er wel tevreden over maar ik heb wel nog een Barb alt gemaakt voor een minion build om te zien of ik daar sneller mee kan pushen. Hier heb ik alle whisper caches aan besteed (stuk op 15 zodat het prima snel ging) en daar moet ik dan nog 1 level mee doen en dan kan ik die ook gaan gearen. Wellicht dat die me wel nog beter gaat bevallen en ook sneller kan doorpushen naar hogere tormens.
-Te huur
Mwah, om alvast te kunnen beginnen is een niet-ancestral ook al vaak prima als je die ene cruciale nog mist en de rest ver op orde hebt. Die ancestral komt dan wel en dan weet je ook meteen of je de build leuk genoeg vindtRustStorm schreef op maandag 11 mei 2026 @ 10:57:
Denk dat het craften van een uninque alleen van meerwaarde is wanneer je een ancestral.common hebt.... hmmmz...
[ Voor 13% gewijzigd door Bundin op 11-05-2026 15:56 ]
Ik begin met mn schild... en daarna het hoofddekseltje..Bundin schreef op maandag 11 mei 2026 @ 15:53:
[...]
Mwah, om alvast te kunnen beginnen is een niet-ancestral ook al vaak prima als je die ene cruciale nog mist en de rest ver op orde hebt. Die ancestral komt dan wel en dan weet je ook meteen of je de build leuk genoeg vindtAl zou ik dat niet proberen bij bijvoorbeeld ringen, waar er vaak tig van zijn en je dan echt geluk moet hebben dat je de goede krijgt.
Eerst een juiste common vinden... haha
[ Voor 10% gewijzigd door Alekz87 op 11-05-2026 18:42 ]
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
De nummer 1 op leaderboard (in HC in elk geval) is blessed hammer build van paladin. Heeft wel goeie gear ook natuurlijk maar speelt ook hammerdin. Tier 115Alekz87 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 18:34:
Pff paladin in tot op heden niet DE makkelijkste class. Zit nu torment 6. Monsters gaan easy de bazen duren wat langer. Hammerdin. Ik vind erg weinig ancestral gear. Zit beetje tegen een plafond te hikken. Heb alle gear en aspects maar de matige stats. Maar wil niet te veel investeren in 850 ilvl. Er is dan ook geen S-tier build. Dus dat maakt het sws wel pittiger.
Dus viable is die build wel gewoon
Speel ook nog die build en gaat prima voor nu maar ben ook nog helemaal niet hoog bezig nee.
Straks om 9 uur eens een worldboss doen
Ik zou je aanraden om Zeal paladin te gaan spelen. Even een wit 2h ancestral zwaardje zoeken. Upgraden naar unique en gaan. Tot T9 heel goed te doen. T10+ heeft het zwaarder maar dan kan je misschien terug speccen naar HammerboyAlekz87 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 18:34:
Pff paladin in tot op heden niet DE makkelijkste class. Zit nu torment 6. Monsters gaan easy de bazen duren wat langer. Hammerdin. Ik vind erg weinig ancestral gear. Zit beetje tegen een plafond te hikken. Heb alle gear en aspects maar de matige stats. Maar wil niet te veel investeren in 850 ilvl. Er is dan ook geen S-tier build. Dus dat maakt het sws wel pittiger.
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Dat worden aardig wat ritjes naar de blacksmith en terug.Angeloonie schreef op maandag 11 mei 2026 @ 20:38:
In Pit.. WTF? 50 giblins..
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb het met 9 gered. Wel alle non-ancestral magic en rares laten liggenAlekz87 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 21:19:
[...]
Dat worden aardig wat ritjes naar de blacksmith en terug.
Ik begin er inmiddels een beetje moedeloos van te worden.
Greater Tribute of Armaments gaan bemachtigen op een bepaalde manier. JAmmer dat ik die al veschillende keren heb verbruikt...
@Angeloonie Ik heb een filmpje voorbij zien komen van wat je hebt meegemaakt... maar dan in een NM dungeon.
[ Voor 15% gewijzigd door RustStorm op 12-05-2026 06:37 ]
Je kan in de Cube ook affixen verwijderen he... dan wordt een gele een blauwe en uiteindelijk ook een common...RustStorm schreef op maandag 11 mei 2026 @ 16:41:
[...]
Ik begin met mn schild... en daarna het hoofddekseltje..
Eerst een juiste common vinden... haha
[ Voor 4% gewijzigd door Apsie op 12-05-2026 07:22 ]
Ik wil ook dingen bewaren voor “later” maar heb soms gewoon nu gear nodig en wil ook verder geraken in de war plan. Ik heb de luxe niet om te blijven horden of door vrienden geinvite te worden zodat t mij geen mats kost. Alles is SSF hier uiteindelijk. Traden doe ik ook al niet. Beperkt wel een groot deel van de content doordat ik echt keuzes moet maken en soms maar 1x in de paar dagen echt een goed item kan craften.RustStorm schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 06:31:
Gisteren een mythic tribute run gedaan; omdat ik gewoon heel graag de juiste uniques en hopelijk de benodigde mythic wil verkrijgen... Maar, nope; geen van de items die ik nodig heb zijn gedropt...
Ik begin er inmiddels een beetje moedeloos van te worden.lol. EEns zien hoe ik "makkelijker" aan die mythic tribute items kan komen... Zal vast wel weer een methode voor zijn in de cube...
Greater Tribute of Armaments gaan bemachtigen op een bepaalde manier. JAmmer dat ik die al veschillende keren heb verbruikt...dus heb er nu geen een. lol
@Angeloonie Ik heb een filmpje voorbij zien komen van wat je hebt meegemaakt... maar dan in een NM dungeon.een treasure breach NM dungeon.
Gister ook de domme fout gemaakt om m’n boots vergeten nog NIET vast te zetten met insigurate (heet dat zo). Hij is nu in ieder geval +8 quality maar was vergeten te perfect roll aspect erop te zetten. Dus loop nu rond met semi bis boots die bricked zijn.
Had wel een backup klaar staan. Maar die moet weer masterworked worden. Ook dit kostte mij de nodige moeite met dure rerolls van 10 miljoen. Ik dacht 250 miljoen is wel veel. Maar dit ging snel down the drain.
[ Voor 15% gewijzigd door Alekz87 op 12-05-2026 07:56 ]
Met hulp van een mede tweaker 1 charm gekregen van Practised technique (low level charm set) en 1 op D2jsp "gekocht", zelf had ik er ook nog 1. Aangezien ik een seal heb met 902% gold drop.
Gisteren een paar NM runs gedaan (zonder de juiste key) en zit alweer op 216 miljoen. Vanmiddag eens de juiste NM key zoeken en dan nog eens proberen
If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington
Voor een WW barb wil je:Bint schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 23:27:
[...]
Wat is er zo goed aan? Ik ben er echt onbekend mee
Str
Movement speed
Fury regen
All res/Armor
HIj heeft dus 3 van de 4 en dan als GA
En weer door...
Nu ik ze grotendeels heb gaat het wel snel van torment 4 naar 9 ging razendsnel. Moet wel aan die qube wennen, heb er paar een paar items mee verkloot, eindelijk een ancestral rol je de greater affix eraf
Maar al die ancestral die droppen zonder Greater Affix is wel treurig niet normaal hoe weinig er zelfs op torment 9 droppen zonder Greater Affix loopt nog steeds met enkele item level 850 gear rond
Heb je pit gedaan? Met pit levels unlock je torment levels (staat bij het level welke je unlocked)gupfishy schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 14:29:
Kan weer geen torment kiezen. Wel Max level en Paragon 50 seizoen rank 3 en kan nog niet kiezen. Wat mis ik?
Als je ze salvaged kun je weer nieuwe craftenAngeloonie schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 14:30:
Also: jammer dat je niet kunt delen met anderen
[Afbeelding]
2 mythic salvages + 50m = 1 nieuwe mythic
XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™
Ja.. .weet ik?Nielless schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 14:32:
[...]
Als je ze salvaged kun je weer nieuwe craften![]()
2 mythic salvages + 50m = 1 nieuwe mythic
Voor de eerste moet je als het goed is die season vrijschakelen. Daarna moet je wel via de pit alle andere vrijschakelen.gupfishy schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 14:49:
Moet je pit op level torment 1 doen om torment te krijgen? Dat was met mn andere char niet. Daar moest ik seizoen 2 tab hebben
-Te huur
Never mind. Had de tijd niet gehaald....
[ Voor 31% gewijzigd door gupfishy op 13-05-2026 15:54 ]
Wat mis ik dan? Hoe kan ik sterker worden. Heb een helm gekregen die unique is. Rest nog gewoon uit missies
Maar belangrijkste is een goede build(guide). Op den duur kan je veel combinaties maken met skills, en hoewel ik dat graag zelf zou maken, waardeer ik hoeveel tijd er in gaat zitten om al die verschlilende combinaties te testen, juiste gear voor te vinden, en dan de keuze te maken. Deze zoek ik dus gewoon op.
Ik speel nu met Spiritborn Evade poison build. Ik kan nog steeds continu mijn dash sprongetje spammen, maar dat is niet mijn belangrijkste damage source meer. Het is meer een vehikel om Pestilient Swarms en poison trails over het veld te verspreiden
Afgelopen week van torment 4 langzaam naar torment 10 (vandaag) geklommen. Nu begin ik meer last te krijgen van te weinig armor ipv te weinig damage.
Er zijn genoeg dingen waarvan ik heb gemerkt dat ze duidelijk power spike geven (op volgorde):
- Aspects op je gear. Deze moeten goed samen gaan met elkaar, en je skills en spirit hall.
Ik zocht al tijdje naar een bepaalde unique amulet, maar kreeg ik niet. Ik had toen maar ene soort "tweede keuze" aspect op een legendary amulet gezet als tussenoplossing: bam, kon 2 torment levels omhoog. Nu zie ik dat de guide is geupdatet, en deze aspect op een ring terug laat komen.
- Paragon levels halen en punten spenderen. Ook je glyphs maken veel uit. Op level 51 worden ze ook legendary met veel meer range, vaak kan je er dan veel meer bonus uit halen.
- Verschillende damage boosts gebruiken. Op mijn build gebruik ik Poison Damage Bonus, Damage over Time Bonus, Centipede Damage Bonus en Gorilla Damage Bonus. Door zo te spreiden begrijp ik dat je harder kan scalen.
- Affixes maximizen, dus met goed item beginnen (later is dat dus ancestral, en hoge rolls op gewenste stats), dan affix toevoegen, masterworken, enz.enz.
Het is echter niet per se handig om alle Warplan opdrachten op T8 te doen. Duurt eeuwen... lol
Overigens lukt me het dus wel om dat torment level te halen, ondanks het feit ik nog maar een starters build heb... en geen uniques kn gebruik enzovoorts... haha
[ Voor 23% gewijzigd door RustStorm op 13-05-2026 20:32 ]
Speelde met een maat beide paladin op HC. Maar hij is zaterdag een barbarian gestart en die build gaan bouwen.
killt net Mephisto op torment 12 in hardcore met 2 vingers in de neus
Pusht nu naar dood omdat die season helemaal klaar heeft
Denk dat ik ook misschien nog een baba'tje ga aanmaken hahah
Ik zou je aanraden om een build uit te zoeken en die te volgen. Iceveins en maxroll leggen het prima uit wat het in houd en wat belangrijk is. Zijn ook wel filmpjes op YouTube te vinden die het je verder uit leggen.gupfishy schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 18:49:
Ben echt n00b. Nu torment. Ben paragon 55 maar kan niets..basis gaat naar zodra er een baas komt gelijk dood. Ben een sorcerer en weet dat Intelligence, dexerty en willpower belangrijk zijn. Net als attack speed en critical strike.
Wat mis ik dan? Hoe kan ik sterker worden. Heb een helm gekregen die unique is. Rest nog gewoon uit missies
Bij Diablo is de synergie van de items, skills en aspects heel belangrijk. Soms lijkt het zelfs beetje onlogisch, maar op gegeven moment klikt het en werkt het als een tierelier
Battle.net Spud#2543
Oké. Mythicgear verder. Gear op orde. Volledig masterworked. Ik fiets nu easy door torment 8. Alleen Lillith…..holy moly. Gisteravond uur bezig geweest maar niet gelukt. Ik kom maar niet door die 1 shot mechanics heen haha. Ik krijg haar half dood wel eerste fase. Dus dps zit wel oké denk ik.Alekz87 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 18:34:
En mobalytics vond het nodig om de hammerdin volledig op de schop te doen.
Lastig aspects wisselen nadat je items met de cube hebt “vastgezet”. Maakt het wisselen van spec iets lastiger.
Zucht.
Ja die keuze snap ik ook niet zo. En je kan die affixes ook niet aanpassen. Die zijn fixed. Dus 99,9% van de uniques die ik vind zijn echt waardeloos. En het item om the unique power te rerollen is ook schandalig schaars.RustStorm schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 07:33:
Wat ik eigenlijk wel storend vind: dat affixes op uniques random zijn. Heb ik eindelijk een unique die ik nodig heb, slaan de affixes echt helemaal nergens op.
Zucht.
Memories of yesterday, will grow, but never die
Ik heb sinds torment 1 (nu rond 8 ) mijn lootfilter ingesteld op armour ancestrals alles, niet ancestrals geen wit, blauw en geel.Bint schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 08:15:
Ik zit nu op T2/3. Ik heb eigenlijk geen zin meer om lvl 850 gear te pakken, maar zouden jullie het toch adviseren voor salvaging?
Seals en charmes etc raap ik alles op om te salvagen.
Dat bevalt hier goed, betrekkelijk weinig loot, en dat wat dropt is nuttig voor aspects of als bouwsteen voor de cube.
Het kan zijn dat ik bij een hogere torment het filter strakker moet zetten uiteraard.
[ Voor 5% gewijzigd door Sjamo op 14-05-2026 11:13 ]
Echt briljant inderdaad, moest er erg om lachen
[ Voor 8% gewijzigd door Visgek82 op 14-05-2026 10:40 ]
[ Voor 14% gewijzigd door RustStorm op 14-05-2026 10:43 ]
Maar dat is ook de charme van grinden in ARPG’s. Het item met perfect rolls eindelijk bemachtigen. En tevens een reden om langer door te spelen denk ik wat de developers natuurlijk willenAlekz87 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 08:12:
[...]
Ja die keuze snap ik ook niet zo. En je kan die affixes ook niet aanpassen. Die zijn fixed. Dus 99,9% van de uniques die ik vind zijn echt waardeloos. En het item om the unique power te rerollen is ook schandalig schaars.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
exact dit dus hahahaChester schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 11:25:
T10 ging zo makkelijk, ik dacht ik ga ff Mephisto proberen. Is toch wel ff wat anders dan door de rest van T10 te facerollen 😅
ik kan alle bosses op T10 binnen 30 seconden, die laatste alleen niet ook echt al 6 keyes inmiddels dus
Belail is de one to farmRustStorm schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 12:59:
Drie keer duriel gedaan op T7. Aantal keer het schild mogen looten. Maar helaas, niet de affixes die nodig zijn. Wel fijn te merken dat Duriel the one to farm is...
Fair enough...Wognummer schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 13:00:
[...]
Belail is de one to farmmaarja dus husks zijn zeldzaam hehe
mag je niet maar een unique charm?Theboogieman schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 13:05:
[Afbeelding] Hoe krijg ik die Sanctis of Kethamar Unique Charm toegevoegd? Het lukt mij niet
Hij heeft alleen maar set charms er in zitten
@Theboogieman heb je de unique amulet toevallig nog equiped?
[ Voor 14% gewijzigd door RustStorm op 14-05-2026 13:56 ]
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
In dat geval staat er een slotje op de 6e.TTLCrazy schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 14:14:
Waarschijnlijk een seal met max 5 charms?
Waarom zou je dat uitzetten? Je hebt die mats toch nodig voor craften etcSjamo schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 14:29:
Zijn er meer mensen bij wie het lootfilter is veranderd na de update? Bij mij dropten ineens weer rares. Inmiddels aangepast.
Die heb je na een tijdje wel voldoende. Mijn T12 lootfilter heeft alleen GA items aanstaan, zelfs ancestral legendaries filter je na een tijdje wegVisgek82 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 15:17:
[...]
Waarom zou je dat uitzetten? Je hebt die mats toch nodig voor craften etc
Oh. Zo ver ben ik nog lang niet , mijn poppetjes zitten rond t4. Maar ik gebruik dan ook alleen mijn eigen builds, niets van internetLondon schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 15:23:
[...]
Die heb je na een tijdje wel voldoende. Mijn T12 lootfilter heeft alleen GA items aanstaan, zelfs ancestral legendaries filter je na een tijdje weg
Ik speel nu mijn sorcerer, t6, dus bijna hetzelfde niveau. Maar inmiddels wel 5 alts naar t1 gebracht waarbij alles geloot en gesalvaged werd. Dus ik heb van die basismaterialen best veel. Mocht ik het gaan missen dan zet ik het lootfilter weer uit of pas ik het aan.Visgek82 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 15:27:
[...]
Oh. Zo ver ben ik nog lang niet , mijn poppetjes zitten rond t4. Maar ik gebruik dan ook alleen mijn eigen builds, niets van internet
Deze sorcerer speel ik overigens ook zonder guide, tot nu toe nog niet nodig. Mijn necromancer op t8 heeft ook nog geen guide nodig (grote kudde minions) en bij de warlock gebruik ik een gedeeltelijke guide, ik ben weinig gericht op hoge scores en ben vaak te eigenwijs om me goed aan een guide te houden.
[ Voor 22% gewijzigd door Sjamo op 14-05-2026 16:00 ]
Welke barb build gebruik je dan?Ricmaniac schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 22:18:
Nou die barbarian whirlwind build is echt niet normaal.
Speelde met een maat beide paladin op HC. Maar hij is zaterdag een barbarian gestart en die build gaan bouwen.
killt net Mephisto op torment 12 in hardcore met 2 vingers in de neus![]()
Pusht nu naar dood omdat die season helemaal klaar heeftZit al op Tier 125 van de pit..
Denk dat ik ook misschien nog een baba'tje ga aanmaken hahah
https://mobalytics.gg/diablo-4/builds/barbarian-whirl-wind-barb deze build kan je sowieso alle T12 content mee facerollen. Dus inderdaad ook Mephisto in een paar seconden per phase
Heb je dan mythic of mythic segil overpower?London schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 16:07:
[...]
https://mobalytics.gg/diablo-4/builds/barbarian-whirl-wind-barb deze build kan je sowieso alle T12 content mee facerollen. Dus inderdaad ook Mephisto in een paar seconden per phase
[ Voor 48% gewijzigd door Aggressor op 14-05-2026 17:01 ]
Selig Overpower.Aggressor schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 16:35:
[...]
Heb je dan mythic of mythic segil overpower?
Weet niet of die van @London hetzeflde is maar deze werkt goed
https://maxroll.gg/d4/build-guides/whirlwind-barbarian-guide
Omgewisseld en nu de bekende NaguCeh om wolven zichzelf in stand te laten houden... Dacht eerst dat dat niet zou kunnen maar was dus mijn perma-ancient vergeten. Buiten combat heb ik in no time een heel leger wolven om me heen staan, maar in combat verdwijnen ze omdat de Nagu bucket dus weer stilstaat zolang er een vijand in de buurt is.
Dit was volgens mij toch niet hoe hij voorheen werkte? En kan me ook niet goed voorstellen dat dit is hoe het moet werken want dan is het dus compleet nutteloos als je een beetje efficiënt door de vijanden heen ramt en niet steeds ergens staat te lanterfanten.
Gamertag: FinrazielNL
nvm heb het al
[ Voor 29% gewijzigd door Aggressor op 14-05-2026 19:46 ]
jaaaRustStorm schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 13:50:
[...]
Hij heeft alleen maar set charms er in zitten
@Theboogieman heb je de unique amulet toevallig nog equiped?
thx
[ Voor 9% gewijzigd door Theboogieman op 14-05-2026 21:40 ]
Live young, die hard
Ik kan Diablo 4 niet meer opstarten sinds de update vandaag.
Ik start hem op via de battle.net launcher hij zegt dat ie hem gestart heeft, klopt ook want hoor hem op de achtergrond geluid maken.
Maar geen beeld en kan verder niets meer doen dan de laptop met de powerknop uitzetten.
Meestal veranderde ik een naam in de nvidea map naar _bak en dan deed die het weer maar nu werkt dat ook niet meer.
Heb de launcher en Diablo 4 ook opnieuw geïnstalleerd maar dat werkt ook niet.
Morgen maar weer verder proberen dan maar.
Of heeft het via steam minder problemen ?
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Ga denk ik vollop focussen op die barbarian
/f/image/KIkybyIjIjpbftWhic2T40fU.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/v0FDWnEhnazmfyJATm0ibKeB.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/iwLJCR5TyAOTw5u6wX6eZhZl.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/WSqY9WgfR6FZfxeWh4Jv5jaR.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/OvQRD8e2SmRdSX2YRe7pUtt0.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WRaajAVD5EzlEBELcfDot6dq.jpg?f=fotoalbum_large)