• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-01 17:12

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Poops_McGhee schreef op woensdag 24 december 2025 @ 21:38:
Nu ze het temperen goed hebben aangepakt, is het wel de beurt aan enchanten. Vreselijk kut systeem is dat, zeg. Heb net een miljard gold uitgegeven om 1x een +1 Righteousness op een amulet te krijgen.
Tuurlijk, het argument dat je gold zat hebt klopt wel, maar die RNG is echt compleet ruk. Is het altijd al geweest en het mag nu wel anders. Buiten al de gespendeerde gold om, sta je daar ook nog eens lange tijd voor Jan met de korte achternaam op je knopjes te drukken en hopen op iets goeds. 🤮
Dat komt helaas omdat er zoveel Affixes zijn in de Amu hoek dat Enchanten 1 op de 100(0) kans is dat het de jusite Affix rolled.
AMu is zoveel in S10 als S11 een Unicorn en het moeilijkste te krijgen.
Ik zoek een AMy met 4x rank to ..... affix.
1 vinden met 2 is al onbegonnen werk laat staan 4 :X ;(

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

crzyhiphopazn schreef op donderdag 25 december 2025 @ 22:32:
[...]

Dat komt helaas omdat er zoveel Affixes zijn in de Amu hoek dat Enchanten 1 op de 100(0) kans is dat het de jusite Affix rolled.
AMu is zoveel in S10 als S11 een Unicorn en het moeilijkste te krijgen.
Ik zoek een AMy met 4x rank to ..... affix.
1 vinden met 2 is al onbegonnen werk laat staan 4 :X ;(
Het gaat niet alleen om hoeveel affixen er zijn maar ook doordat ze hun eigen gewicht mee krijgen in de trekking. Volgens mij weet niemand wat die gewichten zijn (alleen dat grof gezegd hoger in de lijst betekent meer kans, al lijkt dat niet altijd op te gaan) maar het zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat als je het ziet als lootjes trekken dat er 100 lootjes voor mainstat in zitten en maar één van die plus skills wat je wil. Als de kans gewoon gelijk zou zijn voor alle mogelijkheden zou het een stuk minder pijnlijk zijn.

Gamertag: FinrazielNL

Hoe het ook zij, gokken op affixes is geen endgame materiaal.
IMO, maak de weg naar endgame iets makkelijker (ja, dat kan) en maak de endgame content moeilijker. Dat is waar het uiteindelijk om zou moeten draaien.

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:29
De endgame is een stuk beter dan het was door sanctification.
Ja het is een grind en gokken maar wel zo leuk dat het altijd een verrassing is wat het wordt.

Paar keer al heerlijk pech mee gehad en dat maakt het ook wel weer grappig.

[ Voor 64% gewijzigd door Jaer op 26-12-2025 17:24 ]

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Poops_McGhee schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 15:28:
IMO, maak de weg naar endgame iets makkelijker (ja, dat kan) en maak de endgame content moeilijker. Dat is waar het uiteindelijk om zou moeten draaien.
Sja, die balans is taai. Levelen wordt als een vervelende onderbreking van endgame gezien maar duurt al niet lang. En endgame... het is een grind game maar de basis van een endgame buld is zo gelegd en daarna is het procentje hier procentje daar, dat is niet zo heel spannend. Zeker wanneer je p200 hebt bereikt en je de legendary nodes meteen aan kan klikken zodra je 60 bent. En duurt er ierts lang (+passive affixes op amu bijvoorbeeld), dan is dat ook maar kut.

Het probleem zit 'm wat mij betreft in het gemak waarin een build voor 90% opgebouwd wordt door de combinatie imprints+enchants+tempers+targeted unique farming. Wil je van build wisselen? Kleine moeite, misschien ff een uniqueje farmen binnen 30 minuten. Paragon points aanpassen kost net zoveel tijd, imprints doen de rest. Zelfs mythics zijn met purple gobbo's bijna triviaal.

Maar dat krijg je nooit meer veranderd, dan rent iedereen weg naar een andere game.

• Nahkriin
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:17
Poops_McGhee schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 15:28:
Nog makkelijker?
Je bent binnen 1/2 dagen in de endgame en loop je al lachend door alles heen haha.

• Nahkriin
Jaer schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 17:13:
Paar tweakers zin in een jester rota? Zit in de tweakers 2 groep maar die is altijd redelijl leeg :)
Heb zon zajkje en zou er graag 4 van maken op deze manier
Wij hebben er 3 en zoeken een 4e, beste ff op de tweakers discord joinen zit de rest ook :)

• Jaer
Nahkriin schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 17:23:
[...]

Nog makkelijker?
Je bent binnen 1/2 dagen in de endgame en loop je al lachend door alles heen haha.
Ah top, zal ik doen. Beginnen zo aan kerstdiner nummer 2 van de week dus het kan heel even duren :D

• Nahkriin
Bundin schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 17:18:
[...]

Sja, die balans is taai. Levelen wordt als een vervelende onderbreking van endgame gezien maar duurt al niet lang. En endgame... het is een grind game maar de basis van een endgame buld is zo gelegd en daarna is het procentje hier procentje daar, dat is niet zo heel spannend. Zeker wanneer je p200 hebt bereikt en je de legendary nodes meteen aan kan klikken zodra je 60 bent. En duurt er ierts lang (+passive affixes op amu bijvoorbeeld), dan is dat ook maar kut.

Het probleem zit 'm wat mij betreft in het gemak waarin een build voor 90% opgebouwd wordt door de combinatie imprints+enchants+tempers+targeted unique farming. Wil je van build wisselen? Kleine moeite, misschien ff een uniqueje farmen binnen 30 minuten. Paragon points aanpassen kost net zoveel tijd, imprints doen de rest. Zelfs mythics zijn met purple gobbo's bijna triviaal.

Maar dat krijg je nooit meer veranderd, dan rent iedereen weg naar een andere game.
Amen, als je nu kijkt op reddit hoe blij iedereen is met de state of the game...
Maargoed ik meende dat de bedoeling was dat s12 wat slomer zou zijn maar dat gaan we meemaken.
De nieuwe class zou wel tering op zijn dan.

• Nahkriin
Jaer schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 17:25:
[...]

Ah top, zal ik doen. Beginnen zo aan kerstdiner nummer 2 van de week dus het kan heel even duren :D
Haha ja denk dat de meeste dat hebben :)
Nahkriin schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 17:23:
[...]

Nog makkelijker?
Je bent binnen 1/2 dagen in de endgame en [b]loop je al lachend door alles heen[/b] haha.
Dat is precies wat ik bedoel. Je bent er snel, maar dan is het ook geen reet aan. Ook niet als je zelf een build probeert te maken, het lukt altijd wel. En als dát nou eens zou veranderen, dan is de endgame een stuk beter.
Niet met 1 unique=blast, maar flink wat meer moeite steken in endgame.

[ Voor 6% gewijzigd door Poops_McGhee op 26-12-2025 19:56 ]

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Finraziel schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 06:28:
[...]

Het gaat niet alleen om hoeveel affixen er zijn maar ook doordat ze hun eigen gewicht mee krijgen in de trekking. Volgens mij weet niemand wat die gewichten zijn (alleen dat grof gezegd hoger in de lijst betekent meer kans, al lijkt dat niet altijd op te gaan) maar het zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat als je het ziet als lootjes trekken dat er 100 lootjes voor mainstat in zitten en maar één van die plus skills wat je wil. Als de kans gewoon gelijk zou zijn voor alle mogelijkheden zou het een stuk minder pijnlijk zijn.
Wat ik er mee bedoel is de pool vabn Affixes is veel groter dan op andere items.
Je kan bv niet op alle items CDR of + rank to core etc... krijgen.
De Affix pool op Amu's is net zo groot als in S10.
Niks nieuws en nog steeds drama 8)7

Ik gebruik een Paladin en moet daar volgens de buildguide een Amu hebben met maar liefst 4x Ranks to XXX...... 8)7 O-)
De4 rest van de gear in de buildguides is in S11 makkelijker te krijgen omdat het Uniques betreft en nu is de RNG op Mythics -> Galooreeee _/-\o_ :D :9~ Ascendance is veeeeeel grotere kans op Mythics en als iemand een Prankster run gunt of je hebt zelf een Prankster pfff dan heb je gegarandeerd 5 Random Mythics + een Fredric bad met Spark erin.

heb daardoor al binnen een week 3/4 tab met Mythics bemachtigd en sinds eergister ofzo een volle Tab.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• Nahkriin
Poops_McGhee schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 19:55:
[...]

Dat is precies wat ik bedoel. Je bent er snel, maar dan is het ook geen reet aan. Ook niet als je zelf een build probeert te maken, het lukt altijd wel. En als dát nou eens zou veranderen, dan is de endgame een stuk beter.
Niet met 1 unique=blast, maar flink wat meer moeite steken in endgame.
Ah oke dan begreep ik je verkeerd.
Ben nu maar rogue begonnen, paling verveelt al.beetje.
Ga nog wel p300 halen, nu 290 dus net over de helft 🤣

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Ben heel erg benieuwd hoe Tower gaat spelen en wat het brengt want nu is S11 zelfs 3,5 maand speeltijd ipv 2,5.
Ik ben gelukkig wel iemand die probeert alle 6 de chars te maken en meerdere Builds per Char.

• Nahkriin
crzyhiphopazn schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 20:24:
Ben heel erg benieuwd hoe Tower gaat spelen en wat het brengt want nu is S11 zelfs 3,5 maand speeltijd ipv 2,5.
Ik ben gelukkig wel iemand die probeert alle 6 de chars te maken en meerdere Builds per Char.
Tower word leuk maar als je geen GG sancties hebt ben je al.kansloos 🤣

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Nahkriin schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 20:25:
[...]

Tower word leuk maar als je geen GG sancties hebt ben je al.kansloos 🤣
hahaha daarom ben ik voronemens om 3 a 4GA items te krijgen voor meerdere Chars en hopelijk goede Sanctification er op te krijgen.
Sanctification kan gekke dingen in positieve zin opleveren onafhankelijk van NON of wel GA :henk

• Nahkriin
crzyhiphopazn schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 20:27:
[...]

hahaha daarom ben ik voronemens om 3 a 4GA items te krijgen voor meerdere Chars en hopelijk goede Sanctification er op te krijgen.
Sanctification kan gekke dingen in positieve zin opleveren onafhankelijk van NON of wel GA :henk
Ik smash gewoon alles, als je GF hit is echt +5 tiers minimaal. Maar zover alleen maar zooi gekregen haha

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Nahkriin schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 20:29:
[...]

Ik smash gewoon alles, als je GF hit is echt +5 tiers minimaal. Maar zover alleen maar zooi gekregen haha
Mn Sorc Crackling Energy is nog niet op zn best maar ik kan al Pit 85 aan.
Daarnaast gebruik ik het als Speedfarm build.

Mn Paladin begint echt OP te worden, maar is nog wel Squishy.
Arbiter Zeal build van Screamheart, nmoet de andere builds nog uit proberen -> Auradin, Zenith Edge en Arbiter van Cliptis (zit trouwens in zijn Clan en Discord).

• Nahkriin
crzyhiphopazn schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 20:34:
[...]

Mn Sorc Crackling Energy is nog niet op zn best maar ik kan al Pit 85 aan.
Daarnaast gebruik ik het als Speedfarm build.

Mn Paladin begint echt OP te worden, maar is nog wel Squishy.
Arbiter Zeal build van Screamheart, nmoet de andere builds nog uit proberen -> Auradin, Zenith Edge en Arbiter van Cliptis (zit trouwens in zijn Clan en Discord).
Ben nog bezig om pure hammer zonder Spears naar 125 te krijgen, m'n laatste clear was 123.
Maar moet ff goede sanc hitten dat houd me tegen :(
SB 100+ en rogue ook, rogue is wel leuk mijn favo class.
Zoveel geluk heb ik nou met RNG: na heel veel runs eindelijk de 4e Purified Essence geloot....
Altars bezocht, portal ingegaan en een leuke fight die wel moeilijker had mogen zijn. Toch wel een geinige feature, hoor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3xsq3eYXgGVN3EzZOozAs6WQnWU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/GvpqP2evJBMAwiCuyR83CPgx.jpg?f=user_large

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:04

ChUcKiE

Dus........

En levert dat gevecht nog iets interessants op? Ik heb er nu twee geactiveerd en hoop die andere nog te verkrijgen…

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Nahkriin
ChUcKiE schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 01:10:
En levert dat gevecht nog iets interessants op? Ik heb er nu twee geactiveerd en hoop die andere nog te verkrijgen…
Spark, trophy, en wat nice GA uniques.
Je kan hem ook herhalen heb hem 3x gedaan nu, maar sparkling is alleen 1e keer.
Nog eentje en dan is de season journey 100% klaar. Ik zou toch denken dat ik deze allang af zou moeten hebben, maar ik moet nog 1.111 elites of champions killen 👀
Dacht toch echt dat ik wel meer dan zat Helltides, Undercities, Pits en Hordes had gedaan om die 6.666 elites wel klaar te hebben. Maar nee...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XKA1RMom3cumo78wnUUWQL4U-Lc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bBXcF7KSBXNlIySVQxH1rGZ3.jpg?f=fotoalbum_large

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ben inmiddels ook rond de 30 uur bezig met Paladin en season 11 en kan niet anders dan toegeven dat D4 positieve sprongen heeft gemaakt (y) De bekende kritiek blijft, vooral als het gaat om endgame content, maar er staat wel een solide core waar ze echt iets moois van kunnen maken de komende seizoenen/expansion(s).

Paladin is echt fantastisch, hopelijk weten ze de andere classes op eenzelfde niveau te krijgen met de rework. En dan doel ik niet eens perse op de sterkte, maar ook de mogelijkheden qua builds etc.

Zit al wel redelijk aan de max nu qua sterkte op mijn paladin, Lilith wordt bijvoorbeeld geoneshot (per phase), maar de sanctify mechanic maakt het toch wel leuk om nog ff door te spelen. En ik mis nog altijd een Heir of Perdition dus die wil ik ook zeker nog even scoren (y)

Daarna wellicht nog even wat anders proberen, maar voor nu dikke prima wat Blizzard heeft gedaan met D4. Heb geen spijt van mijn expansion aankoop (wat ik vooraf wel verwacht had :P ).
Hele avond Pit100 aan het grinden. Met Shinkansen snelheid er doorheen, heel vaak, maar hij heeft 'em!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xHBv-JcjHqCX1xYtG9t7a6JTD7Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3J4xUSXPvyCrZvV7c7AvZuy3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gzxgCQ7UyjQPZJ2uWmGTyWNZNoo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NpGsQmtfD07v6hDl8SPfjyaC.jpg?f=fotoalbum_large

• Nahkriin
Pff ze mogen van mij de pit wel meer XP geven xD
Laatste paar paragons gaan reten traag haha.
Bosses is het beste ofc maar ook het minst leuke vind ik.
Nahkriin schreef op maandag 29 december 2025 @ 19:12:
Pff ze mogen van mij de pit wel meer XP geven xD
Laatste paar paragons gaan reten traag haha.
Bosses is het beste ofc maar ook het minst leuke vind ik.
Bosses zijn wel snel om te farmen, maar inderdaad niks an. Toch ben ik blij dat ze die domme immune fases hebben gewijzigd. Anders was het boss farmen nog minder leuk.

• Nahkriin
Poops_McGhee schreef op maandag 29 december 2025 @ 21:42:
[...]

Bosses zijn wel snel om te farmen, maar inderdaad niks an. Toch ben ik blij dat ze die domme immune fases hebben gewijzigd. Anders was het boss farmen nog minder leuk.
Klopt ik begin wel door m'n mats heen te raken helaas, heb nog 1900 living steel maar dan is de koek op xD
Nahkriin schreef op maandag 29 december 2025 @ 21:46:
[...]

Klopt ik begin wel door m'n mats heen te raken helaas, heb nog 1900 living steel maar dan is de koek op xD
Paar rondjes Azmodan rennen, als je daar nog mats voor hebt. Bij mij is de bodem ook in zicht. Nog een stuk of 400 keys van iedere boss. Achja, dat ruimt ook wel weer lekker op in de stash 😄

• Nahkriin
Poops_McGhee schreef op maandag 29 december 2025 @ 21:49:
[...]

Paar rondjes Azmodan rennen, als je daar nog mats voor hebt. Bij mij is de bodem ook in zicht. Nog een stuk of 400 keys van iedere boss. Achja, dat ruimt ook wel weer lekker op in de stash 😄
Ja ben nu azmodan aan het doen idd, maar duurt lang xD
Nahkriin schreef op maandag 29 december 2025 @ 21:52:
[...]

Ja ben nu azmodan aan het doen idd, maar duurt lang xD
Eigenlijk doen boss keys er niet zo toe. Je krijgt de XP toch al als je ze killed? Die loot kan me in principe wat. Zit toch nooit wat tussen en voor mijn Pala heb ik de benodigde loot al op 4GA.

• Nahkriin
Poops_McGhee schreef op maandag 29 december 2025 @ 21:54:
[...]

Eigenlijk doen boss keys er niet zo toe. Je krijgt de XP toch al als je ze killed? Die loot kan me in principe wat. Zit toch nooit wat tussen en voor mijn Pala heb ik de benodigde loot al op 4GA.
Klopt maar dan moet je elke keer wachten dat is kut :P
Nahkriin schreef op maandag 29 december 2025 @ 21:56:
[...]

Klopt maar dan moet je elke keer wachten dat is kut :P
Ohja, die 2 minuten counter. Da's waar ook.
Ben wat betere schoenen aan het maken. Tot 2x aan toe wordt er een affix overschreven door sanctification, ipv dat er een affix wordt toegevoegd, wat de tooltip wel zegt. Bug, denk ik zo?
En, uiteraard, worden de schoenen daardoor een beetje waardeloos en kun je ze scrappen. Jammer van de max temper....

• Nahkriin
Poops_McGhee schreef op maandag 29 december 2025 @ 22:37:
Ben wat betere schoenen aan het maken. Tot 2x aan toe wordt er een affix overschreven door sanctification, ipv dat er een affix wordt toegevoegd, wat de tooltip wel zegt. Bug, denk ik zo?
En, uiteraard, worden de schoenen daardoor een beetje waardeloos en kun je ze scrappen. Jammer van de max temper....
Vgm is dat intended er zou dan moeten staan affix replaced, goed ik heb ook al wat items gebricked xD
Als er staat new affix en je mist er 1 dan is het wel een bug idd.
Nahkriin schreef op maandag 29 december 2025 @ 22:41:
[...]

Vgm is dat intended er zou dan moeten staan affix replaced, goed ik heb ook al wat items gebricked xD
Als er staat new affix en je mist er 1 dan is het wel een bug idd.
Staat inderdaad 'added affix'. Schoenen zijn gelukkig makkelijk te pakken, dus nu heb ik weer een goed setje met 5 affixes.
Misschien ga ik ook eens proberen om P300 te halen. Denk dat ik dan een Eternal character pak, want die zitten al op P292 en m'n season chars op P264. Volgens mij maakt het voor XP farmen niet uit of je season speelt of niet.

• Nahkriin
Poops_McGhee schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 01:31:
[...]

Staat inderdaad 'added affix'. Schoenen zijn gelukkig makkelijk te pakken, dus nu heb ik weer een goed setje met 5 affixes.
Misschien ga ik ook eens proberen om P300 te halen. Denk dat ik dan een Eternal character pak, want die zitten al op P292 en m'n season chars op P264. Volgens mij maakt het voor XP farmen niet uit of je season speelt of niet.
P284 is de helft, dus in dat geval kun je beter eternal pakken.
Heb tot nu toe elk season wat ik gespeeld heb 300 gehaald en ga dit season dus ook proberen xD
Nahkriin schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 01:50:
[...]

P284 is de helft, dus in dat geval kun je beter eternal pakken.
Heb tot nu toe elk season wat ik gespeeld heb 300 gehaald en ga dit season dus ook proberen xD
Ik moet het van mezelf wel doen, want het is de enige trophy die ik nog mis. En over een paar maanden krijgen we LoH met nieuwe trophies, dus dan wil vóór die tijd eerst alle oude trophies binnen hebben. Gelukkig gaat farmen met een pala wel sneller, dus ik zal op Eternal een nieuwe maken. S11 is toch wel afgerond nu.
Boy, valt Eternal ff tegen zeg. Met m'n P292 S10 hydra sorc eerst een paar Tree tasjes proberen te verzamelen, om makkelijk een pala te gaan levelen of met de sorc zelf XP te gaan farmen, volledig in top gear..... echt belachelijk weinig damage. In S10 rende die sorc overal doorheen, nu na 3 minuten hakken op Andariel, nog niet eens 10% van haar health af gekregen.
Dat wordt dus toch maar op m'n Season character XP farmen. 😂

• Nahkriin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NzAdYEUMsTRh-UJuQ461Q_j7lHI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ucZ0taSpxkgMxeht1CsW6hmj.png?f=user_large

"Now we can finally play the game"

• Jaer
de temper was wel even zweten maar wat lekker dat dit valor is geworden :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oxFrzonXqVrhmUB5bnNw3ZnJ-Ls=/x800/filters:strip_exif()/f/image/H1s1t9TNKyfRgKdL9WAezZ4R.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Jaer op 31-12-2025 10:55 ]

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:30
Jaer schreef op woensdag 31 december 2025 @ 10:55:
de temper was wel even zweten maar wat lekker dat dit valor is geworden :D

[Afbeelding]
masterworking kun je gewoon opnieuw doen toch op het einde? (niet na sanctifien dat wel)

• Jaer
Haha ja, bedoelde ook meer die sanctification, die rolt zo vaak onzin :)

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:32

Kluus

Gang is alles

Hier ook nog steeds bezig maar nog altijd 0 nuttige mythics voor mijn paladin. 1x grandfather tijdens zo’n mythic undercity buff maar meestal dropt daar ook niets. Prankster nog nooit gehad… Ik ben inmiddels p221…

Ik heb wel de sparks maar de juiste runes krijg ik ook nog niet (stash tab vol runes maar slechts 1x yah die ik ook nog eens gebruik in een runeword bvb).

Hoe doen jullie dit, voor mijn gevoel heeft iedereen rond mijn paragon mythic gear. Toch traden voor runes? Of meer geluk met de pranksters? Bepaalde content die ik meer moet doen..?

• Nahkriin
Kluus schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 09:43:
Hier ook nog steeds bezig maar nog altijd 0 nuttige mythics voor mijn paladin. 1x grandfather tijdens zo’n mythic undercity buff maar meestal dropt daar ook niets. Prankster nog nooit gehad… Ik ben inmiddels p221…

Ik heb wel de sparks maar de juiste runes krijg ik ook nog niet (stash tab vol runes maar slechts 1x yah die ik ook nog eens gebruik in een runeword bvb).

Hoe doen jullie dit, voor mijn gevoel heeft iedereen rond mijn paragon mythic gear. Toch traden voor runes? Of meer geluk met de pranksters? Bepaalde content die ik meer moet doen..?
Welke runes heb je nodig heb er echt 100'n.

• sfx32
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:24
Misschien een tip voor sommige ?
Doe de pit zonder 5 groene ogen vrij te spelen ....
Loot is naar mijn gevoel beter .
Zie daar eindelijk soms 2 of 3 * droppen sinds ik het doe en nu dropt ook ancestral soms , geen mythic gezien nog.
Das vast teveel gevraagd.
Succes en een super 2026 !!!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Nahkriin schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 12:11:
[...]

Iets van 5x jah voor heir of perdition, 2x bac voor shroud of false dead, 4x ohm voor ring of starless skies… Maar op zich wil ik ook wel een beetje op eigen benen kunnen, heb nu ook wat meer nm dungs en hellfire gedaan en volgens mij krijg ik al wat meer runes. Hiervoor vooral veel pit en legions gedaan, dus misschien ligt het daar aan.

Nu een beetje azmodan norm aan het afk-en om die essences te upgraden, volgens mij is daar ook niet echt een fatsoenlijkere manier voor… ;)

• orbit_l
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-01 22:13
Heb net een requestje gestuurd om de clan te joinen, dus als een van de officers daar iets mee kan wordt dat erg op prijs gesteld <3
Ik heb in het begin van S11 1x een Mythic Prankster weten te bemachtingen en voorts nooit en nooit meer een gezien. Honderden sigils gemaakt, geloot en gescrapped, maar echt 0,0. Wel heel veel Treasure sigils, en die droppen ook wel eens mythics, maar geen Mythic Prankster meer.
Gelukkig heb ik meer dan genoeg mythics elders geloot, maar toch wil ik nog een keer zo'n sigil te pakken krijgen 😂

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:58
Jeroenzer schreef op woensdag 17 december 2025 @ 14:29:
[...]

Ik ben altijd van mening als je er plezier in hebt dan maken die paar tientjes mij niet uit.
Nu heb ik inmiddels alweer 30 uur er in zitten en ben voorlopig nog niet klaar dus voor mij is het waard.
Het blijft natuurlijk Diablo, en dat is in basis, lvlven en gear en grinden om beter te worden.

Ik heb bijvoorbeeld best veel seizoenen niet gespeeld, dus voor mij brengt dit weer nieuwe dingen.
Nou ik heb je post alsnog geliked, want ben kort daarna toch overstag gegaan :+

En eerlijk is eerlijk; het speelt toch wel weer heerlijk weg. Ik was na een paar seizoenen wel helemaal klaar met Diablo 4 en PoE2 was even verfrissend. Maar ook daar is / was nog wel werk aan de winkel. Zo vond ik het vrij frustrerend dat je met het vinden van bepaalde items ineens supersterk was, alles omver blies, maar 2-3 levels later geen deuk meer in een pakje boter sloeg en opnieuw kon beginnen. Het voelde verder ook iets minder polished.

De paladin speelt heerlijk weg. En het is super stom, maar de "walking-simulator" Auradin is stiekem ook gewoon leuk om te doen :+ Pixels pletten voelt in weinig andere games zo goed als in Diablo.

Toch zit er denk ik (wederom) een keerzijde aan deze game. Hoewel endgame veelzijdiger en beter aan voelt dan voorgaande seizoenen, blaas ik ongekend hard richting Paragon 300 (nu op 225). Pit lvl 90 gecleared maar als ik eerlijk ben denk ik dat 100 momenteel ook wel lukt (bewust nog even afgehouden). Ik zoek nog een Heir of Perdition en als ik de benodigde runes vind is die ook binnen bereik, maar ik vraag me af of er daarna nog wat over blijft om te spelen. Wat doen jullie zoal nog, Pits?

Dat wil niet zeggen dat ik spijt heb van de aankoop, heb er ondertussen toch wel weer tientallen uren in zitten :)

Join het GoT Pulse-Team!

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:40
Er zijn meerdere personen, waaronder ik die zo een sigil hebben. Als je er een vind laat het vooral weten om een ROTA af te spreken, dan krijg je 4 keer meer uit je ene sigil!

Undercity is soms ook wel te doen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZeU9Ff94NwI_63I1aMDF-OFc4RY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/beX1FdJLGoPXI0cVyyNhDr1O.png?f=user_large

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:05

spaceboy

Op grote hoogte

Ik ben hier al maanden (zo niet jaren voor mijn gevoel) niet geweest, maar omdat de paladin er nu bij zit overweeg ik om D4 weer 's op te starten. Ik zie ook wat mensen die hier destijds ook al zaten (en zeiden het wel zat te zijn, bijv. @Poops_McGhee) :P dus de vraag: is D4 ondertussen weer de moeite of is het nog steeds grinden tot je een ons weegt? Ik moet die Vessel of Hatred extension ook nog steeds spelen, dus ik loop flink achter.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Kluus schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 09:43:

Veel UC doen dan.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ja, ik heb in het weekend mijn best gedaan om de Duriel Essence op 5 te krijgen omdat de description suggereerd dat dan iedere Pang of Duriel een Legendary rune zou moeten droppen, maar dat blijkt niet zo te zijn helaas :(.

Inmiddels wel een redelijke Ring of Starless skies gedropt van een prankster dus we zijn alweer een eind verder.

[ Voor 13% gewijzigd door Kluus op 05-01-2026 11:03 ]

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Nahkriin schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 12:11:
[...]

Heb je BAC of JAH?
Moet ook een goede Shroud / Heir en Harlequin craften.

Pain in the ass om een goede te krijgen en ook Legendary Runes.

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:40
Als je genoeg gold hebt kun je een setje runes kopen op diablo.trade
Vaak heb je alleen de legendary's nodig.

• Jeroenzer
  • Laatst online: 17:14
Denman schreef op maandag 5 januari 2026 @ 09:32:
[...]

Nou ik heb je post alsnog geliked, want ben kort daarna toch overstag gegaan :+

En eerlijk is eerlijk; het speelt toch wel weer heerlijk weg. Ik was na een paar seizoenen wel helemaal klaar met Diablo 4 en PoE2 was even verfrissend. Maar ook daar is / was nog wel werk aan de winkel. Zo vond ik het vrij frustrerend dat je met het vinden van bepaalde items ineens supersterk was, alles omver blies, maar 2-3 levels later geen deuk meer in een pakje boter sloeg en opnieuw kon beginnen. Het voelde verder ook iets minder polished.

De paladin speelt heerlijk weg. En het is super stom, maar de "walking-simulator" Auradin is stiekem ook gewoon leuk om te doen :+ Pixels pletten voelt in weinig andere games zo goed als in Diablo.

Toch zit er denk ik (wederom) een keerzijde aan deze game. Hoewel endgame veelzijdiger en beter aan voelt dan voorgaande seizoenen, blaas ik ongekend hard richting Paragon 300 (nu op 225). Pit lvl 90 gecleared maar als ik eerlijk ben denk ik dat 100 momenteel ook wel lukt (bewust nog even afgehouden). Ik zoek nog een Heir of Perdition en als ik de benodigde runes vind is die ook binnen bereik, maar ik vraag me af of er daarna nog wat over blijft om te spelen. Wat doen jullie zoal nog, Pits?

Dat wil niet zeggen dat ik spijt heb van de aankoop, heb er ondertussen toch wel weer tientallen uren in zitten :)
Jaaa end game, en dan ?
Ik ben zelf nog niet endgame, ben pas paragon 145 (speel ook nog veel andere games)

Ik ben wel van mening dat Diablo wel zo een game is welke je eigenlijk gewoon moet hebben in je library, het is heerlijk enemy's rossen met dikke skills en van tijd tot tijd is er altijd iets nieuws.

Plus het is Diablo, sowieso +1

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

• Denman
Flesdop schreef op maandag 5 januari 2026 @ 12:18:
Als je genoeg gold hebt kun je een setje runes kopen op diablo.trade
Vaak heb je alleen de legendary's nodig.
Ik heb ook een accountje aangemaakt op diablo.trade. Geen idee hoe het werkt nog, maar op het laatste moment heb ik toch besloten de ontbrekende runes (nog) niet te kopen. Ik wil de runes eerst zelf nog proberen te verzamelen, omdat dat a) motiveert om verder te spelen en b) toch meer voldoening zou geven. Maar geen idee hoe lang ik dat vol hou :P
Jeroenzer schreef op maandag 5 januari 2026 @ 13:53:
[...]

Jaaa end game, en dan ?
Ik ben zelf nog niet endgame, ben pas paragon 145 (speel ook nog veel andere games)

Ik ben wel van mening dat Diablo wel zo een game is welke je eigenlijk gewoon moet hebben in je library, het is heerlijk enemy's rossen met dikke skills en van tijd tot tijd is er altijd iets nieuws.

Plus het is Diablo, sowieso +1
Ja mee eens hoor, Diablo 1 was 1 van mijn allereerste spellen ooit op de PC en deze reeks heeft nog steeds een speciaal plekje in m'n hart. Goed, heb nog steeds een gruwelijke hekel aan het feit dat ze zo diep in de MTX gegaan zijn. Net zoals je in de game nog her en der allerlei "hints" ziet om je als speler hier naartoe te lokken. Een game als Diablo zou dat niet nodig moeten hebben. Maar helaas zie je dat tegenwoordig in nagenoeg iedere game en ik laat het maar gewoon links liggen.

Uiteindelijk is Diablo gewoon een sterke en solide reeks en de combat voelt nog steeds (veel) beter dan in menig ander ARPG. En daar gaat het uiteindelijk ook om :)

Join het GoT Pulse-Team!

spaceboy schreef op maandag 5 januari 2026 @ 09:49:
Ik ben hier al maanden (zo niet jaren voor mijn gevoel) niet geweest, maar omdat de paladin er nu bij zit overweeg ik om D4 weer 's op te starten. Ik zie ook wat mensen die hier destijds ook al zaten (en zeiden het wel zat te zijn, bijv. @Poops_McGhee) :P dus de vraag: is D4 ondertussen weer de moeite of is het nog steeds grinden tot je een ons weegt? Ik moet die Vessel of Hatred extension ook nog steeds spelen, dus ik loop flink achter.
Er zijn genoeg momenten geweest dat ik het meer dan zat was, maar dan komt er een nieuw season en dan moet ik toch even kijken. Er zullen nog wel meer berichten van mij komen, met een brul dat ik het wel weer even heb gehad met de game 😂
De afgelopen paar seasons vond ik niet heel veel aan, maar S11 wordt goed gespeeld. Dus, het kan vriezen, het kan dooien.

ARPG's zijn altijd grinden tot je een ons weegt. In S11 is de grind wel wat lichter en droppen spullen een stuk makkelijker. Je krijgt een hoop meer sparks, mythics vinden is een stuk makkelijker (is er dan nog wel wat aan? Ja.) Het maakt het een stuk makkelijker om met builds te experimenteren.
En als je VoH nog moet doen, dan is er genoeg verandering in de game om je even bezig te houden. Zeker de moeite waard.

• Denman
Poops_McGhee schreef op maandag 5 januari 2026 @ 15:09:
[...]

Er zijn genoeg momenten geweest dat ik het meer dan zat was, maar dan komt er een nieuw season en dan moet ik toch even kijken. Er zullen nog wel meer berichten van mij komen, met een brul dat ik het wel weer even heb gehad met de game 😂
De afgelopen paar seasons vond ik niet heel veel aan, maar S11 wordt goed gespeeld. Dus, het kan vriezen, het kan dooien.

ARPG's zijn altijd grinden tot je een ons weegt. In S11 is de grind wel wat lichter en droppen spullen een stuk makkelijker. Je krijgt een hoop meer sparks, mythics vinden is een stuk makkelijker (is er dan nog wel wat aan? Ja.) Het maakt het een stuk makkelijker om met builds te experimenteren.
En als je VoH nog moet doen, dan is er genoeg verandering in de game om je even bezig te houden. Zeker de moeite waard.
Ik vond het de 4 tientjes ook meer dan waard, maar dat is denk ik vooral omdat het én een paar seizoenen geleden is dat ik gespeeld heb, én VoH uitbreiding, én 2 nieuwe classes. Genoeg verandering en nieuws te doen dus. Als ik bij release van VoH diezelfde 4 tientjes had gespendeerd had ik het zo gauw nog niet geweten. Maar als je nu weer wil beginnen na een seizoen of 5-6 zeg ik volmondig ja. Ook omdat de uitbreiding er aan komt en er dan vermoedelijk genoeg nieuws bij komt.

Qua sparks heb je zeker gelijk. Ik dacht ook even dat het iets TE makkelijk ging zijn om m'n gewenste mythics te verzamelen. Tot ik zag dat je ook runes nodig hebt. En van 1 bepaald type rune ben ik er tot nu toe (Paragon 225) precies 1 tegen gekomen :P
Al ben ik tijdens wat Tormented Boss runs ook best wat mythics tegen gekomen, dus ik vermoed dat ik die runes uiteindelijk niet eens nodig ga hebben, behalve voor wellicht verbetering van items.

Van het weekend trouwens een hele prima Griswald Opus gevonden voor m'n Auradin build. Ik had in het begin van de game al een item verknald door iets te snel een sanctify te doen. Dus nu dubbel check: Max verbeterd? Check. Beste Masterwork erop gedaan? Check. Ik weet dat ik niet kan temperen, maar toch even een controle, kan niet? Check. Okay, daar gaan we!

Ben ik m'n socket vergeten :X |:(

Naja die ik heb voldoet nog, ik vind wel weer een andere :P

Join het GoT Pulse-Team!

• Bundin
  • Niet online
2 chars per seizoen met iedere paar seizoenen eentje overslaan houdt het prima vers voor me inderdaad. En uiteindelijk is het grotendeels ook iets te doen hebben terwijl ik met vrienden die verder weg wonen op discord zit.
Ik heb nu 5 characters gemaakt. 4 zijn er al klaar, 3 paladins en een sorc. Ben nu met een 4e pala bezig, (en nog een op Eternal voor de grind naar P300). Allemaal hebben ze Heir of Perditions, Shrouds en Starless Skies. Het is echt makkelijk in S11.
Het is wel even geleden dat ik zo actief ben geweest in de game, maar ik vermaak me echt prima met S11 en pala’s.
Vorige week heb ik een Playstation Portal gekocht. Speelt heerlijk weg met D4, dus dat zal ook wel wat meetellen. Perfect om lekker op de bank of in bed nog ff een paar runs te doen 😂

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:05

spaceboy

Op grote hoogte

Poops_McGhee schreef op maandag 5 januari 2026 @ 19:23:
Ik heb nu 5 characters gemaakt. 4 zijn er al klaar, 3 paladins en een sorc. Ben nu met een 4e pala bezig, (en nog een op Eternal voor de grind naar P300). Allemaal hebben ze Heir of Perditions, Shrouds en Starless Skies. Het is echt makkelijk in S11.
Het is wel even geleden dat ik zo actief ben geweest in de game, maar ik vermaak me echt prima met S11 en pala’s.
Vorige week heb ik een Playstation Portal gekocht. Speelt heerlijk weg met D4, dus dat zal ook wel wat meetellen. Perfect om lekker op de bank of in bed nog ff een paar runs te doen 😂
Holy. :P Waarom 4 Paladins? Is dat niet 4x hetzelfde?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

spaceboy schreef op maandag 5 januari 2026 @ 19:24:
[...]

Holy. :P Waarom 4 Paladins? Is dat niet 4x hetzelfde?
Nee hoor. Ik wil graag de nieuwe class goed ontdekken en kijken wat ik het leukst vind spelen, dus ik heb niet 4 dezelfde pala's. Uiteindelijk doen ze ongeveer hetzelfde, maar zijn toch verschillend genoeg 😁

• Bundin
  • Niet online
Levelen kost amper tijd, voor gear vinden heb je al paladin(s) dus dat is ook al geen moeite, paragon points zijn al rond. Dus niet echt langzamer dan met 't handje respeccen, zelfs met de armory.
Bundin schreef op maandag 5 januari 2026 @ 20:08:
Levelen kost amper tijd, voor gear vinden heb je al paladin(s) dus dat is ook al geen moeite, paragon points zijn al rond. Dus niet echt langzamer dan met 't handje respeccen, zelfs met de armory.
En als je je characters leveled met Tree caches, dan heb je ook alle glyphs in no time verzameld. Met die season gifts heb je die glyphs ook heel snel op 45 en met een beetje inspanning ook snel op 100.

• Denman
Gisteren m'n Heir of Perdition gevonden. Geen goede ofzo, maar in hoofdlijnen is m'n gear nu wel aardig rond. Er valt nog genoeg te upgraden, dat wel. Gisteren dus maar wel Pit 100 geprobeerd, en dat ging zoals verwacht vrij soepel en snel. Daarna nog even 105 geprobeerd.

Maar poh, wat een verschil Pit 100 - Pit 105. Het ging allemaal wel neer en ik ben niet dood gegaan, maar ze gaan wel veeeel langzamer neer dan bij Pit 100 en ik heb zelfs health potions moeten gebruiken :+ Een vrij groot contrast met facerollen (of zelfs alleen maar lopen) en alles oneshotten op lvl 100.
Uiteindelijk stond de tijd denk ik op 60% dus er is nog wel ruimte, maar eerst maar eens wat gear, paragon en glyphs upgraden voordat ik hogere levels ga runnen.

Join het GoT Pulse-Team!

Denman schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 12:57:
Gisteren m'n Heir of Perdition gevonden. Geen goede ofzo, maar in hoofdlijnen is m'n gear nu wel aardig rond.
Je kunt blijven masterworken, totdat je de affix verbeterd krijgt die je wil hebben en dan pas sanctify'en. Het is het altijd waard om even door te gaan.

• Nahkriin
Krijg mezelf niet heel erg gemotiveerd om nog te spelen.
Denk dat ik tower nog ff ga checken en dan is het mooi geweest voor nu.
Weet dat veel mensen helemaal enthousiast zijn over dit season, maar ik hoop echt dat ze volgend season ff het temp met 50% verminderen, want gaat helemaal nergens meer over zo xD

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
Nahkriin schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 22:04:
Weet dat veel mensen helemaal enthousiast zijn over dit season, maar ik hoop echt dat ze volgend season ff het temp met 50% verminderen, want gaat helemaal nergens meer over zo xD
Tja, het heeft voor en nadelen. Ik denk dat ik Diablo in deze staat en de daarbij frequente updates nog jaren blijf spelen. Al is het maar voor 25 uur per seizoen. Dan houd je iig genoeg tijd over voor andere games en je komt niet zo snel in een Diablo burnout. Een van de weinige games die je tijd respecteert en met voldoende updates blijft komen.

Dit seizoen was ik 25 uur “klaar”, maar ik heb er toch nog wel 25 uur aan kunnen plakken door wat alts te levelen, te min maxen en gewoon te spelen doordat de Paladin erg leuk speelt. Wat mij betreft eigenlijk wel prima zo.
Nahkriin schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 22:04:
Als je net weer een grind naar P300 hebt gedaan, dan snap ik dat je geen motivatie meer kunt vinden. 🤣

• Nahkriin
Poops_McGhee schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:15:
[...]

Als je net weer een grind naar P300 hebt gedaan, dan snap ik dat je geen motivatie meer kunt vinden. 🤣
Ik wist dat iemand dit ging zeggen haha, maart ff los van die 300 dat is natuurlijk niet nodig lol.
Maar dit gevoel had ik daarvoor ook al wel een beetje.
Het is natuurlijk leuk om alles te kunnen craften / looten wat je wil, alleen ik heb dit season niet eens 1x echt zon dopamine rush gehad wanneer je iets loot omdat je het toch al zovaak hebt gezien.
Net als die pranksters is opzich wel grappig maar die hoeven van mij niet terug te komen volgend season, dat gezegd te hebben ga ik me nu maar verstoppen voordat de hooivorken komen.

Heb als ik kijk naar uren die ik gespeeld heb al dik dikkkk het geld eruit voor de pre order, het is ook zeker niet alleen kut het masterworken hebben ze wel goed gedaan. Alleen ik vond het leuker spelen toen het slomer was in de zin van je progressie duurt langer maar je maakt daardoor wel keuzes. Weet ff niet meer wel season het was maar ze hebben ooit de ancesteral items wat meer rare gemaakt, ja ik vond dat top.

• sfx32
Die pranksters ...1x gehad op mn necro op dag 1.
Daarna pala gespeeld en niets meer gezien geen nmd sigil met prankster....
Minstens 3 uur daags gespeeld slechte rng voor mij.

• Bundin
  • Niet online
Nahkriin schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:00:
[...]

Ik wist dat iemand dit ging zeggen haha, maart ff los van die 300 dat is natuurlijk niet nodig lol.
Maar dit gevoel had ik daarvoor ook al wel een beetje.
Het is natuurlijk leuk om alles te kunnen craften / looten wat je wil, alleen ik heb dit season niet eens 1x echt zon dopamine rush gehad wanneer je iets loot omdat je het toch al zovaak hebt gezien.
Net als die pranksters is opzich wel grappig maar die hoeven van mij niet terug te komen volgend season, dat gezegd te hebben ga ik me nu maar verstoppen voordat de hooivorken komen.

Heb als ik kijk naar uren die ik gespeeld heb al dik dikkkk het geld eruit voor de pre order, het is ook zeker niet alleen kut het masterworken hebben ze wel goed gedaan. Alleen ik vond het leuker spelen toen het slomer was in de zin van je progressie duurt langer maar je maakt daardoor wel keuzes. Weet ff niet meer wel season het was maar ze hebben ooit de ancesteral items wat meer rare gemaakt, ja ik vond dat top.
Volledig eens, maar dat zal niemand verbazen want heb ongeveer hetzelfde ook eens gepost. Weg met de pranksters. En wat mij betreft worden aspects ook aangepast: wat minder levels per aspect, maar wel maar 1x kunnen gebruiken per item met dat aspect dat je platslaat. Dat dan wel zonder dat het in je opslag moet, dat kan prima in dat boek. En minder legendary drops, we worden er echt mee doodgegooid. Bag na bag na bag vol wordt ongezien platgeslagen want geen GA dus trash.

Op die manier wordt "upgrade ik wel of niet" misschien weer heel iets van een keuze omdat je aspect of x misschien ff niet beschikbaar is voor een imprint.

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
sfx32 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 17:25:
Die pranksters ...1x gehad op mn necro op dag 1.
Daarna pala gespeeld en niets meer gezien geen nmd sigil met prankster....
Minstens 3 uur daags gespeeld slechte rng voor mij.
Ik ben tot P253 gekomen en heb geen enkele gezien, tot het laatste snufje sigil poeier doorgegaan maar het mocht niet baten :o

• sfx32
I feel your pain Jack.

• Nahkriin
Bundin schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 17:41:
[...]

Volledig eens, maar dat zal niemand verbazen want heb ongeveer hetzelfde ook eens gepost. Weg met de pranksters. En wat mij betreft worden aspects ook aangepast: wat minder levels per aspect, maar wel maar 1x kunnen gebruiken per item met dat aspect dat je platslaat. Dat dan wel zonder dat het in je opslag moet, dat kan prima in dat boek. En minder legendary drops, we worden er echt mee doodgegooid. Bag na bag na bag vol wordt ongezien platgeslagen want geen GA dus trash.

Op die manier wordt "upgrade ik wel of niet" misschien weer heel iets van een keuze omdat je aspect of x misschien ff niet beschikbaar is voor een imprint.
Amen :D
Bundin schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 17:41:
[...]

Ieder z'n ding, natuurlijk. Ik ben echter van mening dat het wel iets moeilijker mag, maar niet frustrerender qua gear verzamelen. Dat heeft, naar mijn bescheiden mening, in mindere mate met endgame content te maken.
Ik heb het al eerder gezegd. Maak de endgame content moeilijker ipv het vergaren van je gear.
Sowieso is loot interessanter als je veel meer zelf uitprobeert wat werkt of niet, ipv een build van het internet te plukken en binnen een dag de hele wereld plat te slaan.
Veel spelers werken, qua gear, een boodschappenlijstje af, doen dan een copy/paste Wudijo/Rob S-Tier build dat belooft te doen wat ze willen bereiken (vaak zonder te snappen waarom ze die rits met bolltetjes aanklikken) en zeuren vervolgens dat de game te makkelijk is. Prima, maar als je uitdaging wilt, zoek het dan eerst bij jezelf.

Wat mij betreft hoeft die Prankster echt niet weg. Sterker nog, ik zou de drop rate wel wat hoger willen zien.
Meer gear, meer experimenteren met gear, meer fun en uitdaging in je game. Ik heb daar niks op tegen.

• Bundin
  • Niet online
Poops_McGhee schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 13:32:
[...]

Ieder z'n ding, natuurlijk. Ik ben echter van mening dat het wel iets moeilijker mag, maar niet frustrerender qua gear verzamelen. Dat heeft, naar mijn bescheiden mening, in mindere mate met endgame content te maken.
Ik heb het al eerder gezegd. Maak de endgame content moeilijker ipv het vergaren van je gear.
Sowieso is loot interessanter als je veel meer zelf uitprobeert wat werkt of niet, ipv een build van het internet te plukken en binnen een dag de hele wereld plat te slaan.
Veel spelers werken, qua gear, een boodschappenlijstje af, doen dan een copy/paste Wudijo/Rob S-Tier build dat belooft te doen wat ze willen bereiken (vaak zonder te snappen waarom ze die rits met bolltetjes aanklikken) en zeuren vervolgens dat de game te makkelijk is. Prima, maar als je uitdaging wilt, zoek het dan eerst bij jezelf.

Wat mij betreft hoeft die Prankster echt niet weg. Sterker nog, ik zou de drop rate wel wat hoger willen zien.
Meer gear, meer experimenteren met gear, meer fun en uitdaging in je game. Ik heb daar niks op tegen.
Eens met 'zelf proberen houdt je bezig' en 100% eens met ieder z'n mening :)

Moeilijker kan op verschillende manieren:
Monsters doen meer damage dus moeten je defenses daar tegen opgewassen zijn. Dat wordt op een gegeven moment problematisch want er is een defense cap (of in ieder geval forse diminishing returns bij blijven stacken. In hogere pits zie je al: offense is de enige optie om te overleven, hier zit de oplossing niet per se.

De andere optie: monsters leven langer. Ook dat kan op twee manieren: meer staying power voor monsters door meer hp of hogere defenses is een route. Minder output van spelers is de andere route.

Bij meer hp/defenses worden monsters bij hoge pit levels "bullet sponges". Je kan optimaliseren wat je wil, maar je gaat het niet redden met die 2% die je nog kan winnen met je amulet. De rest van je gear is al vrij optimaal want dat houden we zo makkelijk als dit seizoen.

Juist door het lastiger te maken om optimale gear te krijgen hou je de race wat mij betreft interessant. Je gaat niet van 0 naar 90% optimaal in een dag en daarna is het rommelen in de marge, maar misschien maar naar 65%. De dagen erna is echter nog een hoop merkbare winst te behalen, we hebben het dan niet over een procentje hier of daar, maar echte sprongen door het juiste affix of de juiste stat. Ik denk dat het spel langer intessant is wanneer je in drie weken 0 - 65 - 80 - 90 - 95 haalt, in plaats van 0 - 85 - 90 - 93 - 95.

En ja, je loopt dan dagen rond met een 'verkeerd' aspect, of inefficiente +all stats ipv +crit chance, maar als je dan een beter item vindt, dan is dat een mooi momentje. En de content is meteen moeilijker voor je, zonder dat het aankomt op die laatste 3 procent optimalisatie.

Je zit langer in de 'bouwen' fase en egint pas later met optimalisatie. Beetje net als wanneer je een eigen build bouwt ipv s-tier cookie cutter.

Maar ik realieer me dat veel spelers gewoon heul snel heul grote getallen willen zien en zeker geen weken willen klussen. Dit is puur mijn voorkeur. Moeten ze de season tiers wel een beetje meeschalen natuurlijk zodat je niet aller progressie pas in week 4 maakt :)

• Nahkriin
Poops_McGhee schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 13:32:
[...]

Goed ieder z'n mening natuurlijk dat is ook prima :)
Het is niet dat ik het spel haat en niet ''speel'' oid, heb nu dit season 260h+ gespeeld en 3 classes gespeeld en weet ik veel hoeveel paladin builds.
Nahkriin schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 14:52:
[...]

Goed ieder z'n mening natuurlijk dat is ook prima :)
Het is niet dat ik het spel haat en niet ''speel'' oid, heb nu dit season 260h+ gespeeld en 3 classes gespeeld en weet ik veel hoeveel paladin builds.
lol, deze zag je waarschijnlijk ook al aankomen, maar...... S11 is net een maandje oud en ik heb minder tijd besteed aan werken dan jij aan de game, en ik heb gewoon een fulltime job 😄
Had ik jouw tijd gehad, dan had ik de P300 misschien wel gehaald, maar die motivatie begint me toch wel te ontglippen. Op Eternal lijkt het allemaal wel een stap of 3 trager te gaan. In een paar avondjes heb ik daar wel één hele paragon level up weten te halen. En op Season zit ik nog niet eens op de helft van de grind, al lijkt het daar wel sneller te gaan. Het blijft een streven om de P300 in ieder geval 1 keer te halen, maar wel een streven zonder due date 😁
Bundin schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 14:09:
[...]

Eens met 'zelf proberen houdt je bezig' en 100% eens met ieder z'n mening :)

Moeilijker kan op verschillende manieren:
Monsters doen meer damage dus moeten je defenses daar tegen opgewassen zijn. Dat wordt op een gegeven moment problematisch want er is een defense cap (of in ieder geval forse diminishing returns bij blijven stacken. In hogere pits zie je al: offense is de enige optie om te overleven, hier zit de oplossing niet per se.

De andere optie: monsters leven langer. Ook dat kan op twee manieren: meer staying power voor monsters door meer hp of hogere defenses is een route. Minder output van spelers is de andere route.

Bij meer hp/defenses worden monsters bij hoge pit levels "bullet spunges". Je kan optimaliseren wat je wil, maar je gaat het niet redden met die 2% die je nog kan winnen met je amulet. De rest van je gear is al vrij optimaal want dat houden we zo makkelijk als dit seizoen.

Juist door het lastiger te maken om optimale gear te krijgen hou je de race wat mij betreft interessant. Je gaat niet van 0 naar 90% optimaal in een dag en daarna is het rommelen in de marge, maar misschien maar naar 65%. De dagen erna is echter nog een hoop merkbare winst te behalen, we hebben het dan niet over een procentje hier of daar, maar echte sprongen door het juiste affix of de juiste stat. Ik denk dat het spel langer intessant is wanneer je in drie weken 0 - 65 - 80 - 90 - 95 haalt, in plaats van 0 - 85 - 90 - 93 - 95.

En ja, je loopt dan dagen rond met een 'verkeerd' aspect, of inefficiente +all stats ipv +crit chance, maar als je dan een beter item vindt, dan is dat een mooi momentje. En de content is meteen moeilijker voor je, zonder dat het aankomt op die laatste 3 procent optimalisatie.

Je zit langer in de 'bouwen' fase en egint pas later met optimalisatie. Beetje net als wanneer je een eigen build bouwt ipv s-tier cookie cutter.

Maar ik realieer me dat veel spelers gewoon heul snel heul grote getallen willen zien en zeker geen weken willen klussen. Dit is puur mijn voorkeur. Moeten ze de season tiers wel een beetje meeschalen natuurlijk zodat je niet aller progressie pas in week 4 maakt :)
Ze zouden mobs counters en skills moeten meegeven. Hoe hoger je in tier komt, hoe meer ze jouw attacks counteren en hoe meer verschillende attacks ze zelf gebruiken. Mobs zijn nu erg voorspelbaar en hebben maar weinig skills om je tegen te houden. Het is puur cannon fodder om neer te maaien, zonder echt weerstand. Maar ik denk dat het overgrote gedeelte van de playerbase dan flink gaat mekkeren.
Die verplichte immune periodes bij lair bosses was het niet. Maar er zijn heus wel andere oplossingen om die bosses moeilijker te maken.
Ik denk alleen dat Diablo niet (meer) dat type game is en dat alles makkelijker plat moet worden gefarmed. Hoe meer, hoe beter. Hoe sneller, hoe leuker. Iets in die trend.

• Nahkriin
Poops_McGhee schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 15:47:
[...]

lol, deze zag je waarschijnlijk ook al aankomen, maar...... S11 is net een maandje oud en ik heb minder tijd besteed aan werken dan jij aan de game, en ik heb gewoon een fulltime job 😄
Had ik jouw tijd gehad, dan had ik de P300 misschien wel gehaald, maar die motivatie begint me toch wel te ontglippen. Op Eternal lijkt het allemaal wel een stap of 3 trager te gaan. In een paar avondjes heb ik daar wel één hele paragon level up weten te halen. En op Season zit ik nog niet eens op de helft van de grind, al lijkt het daar wel sneller te gaan. Het blijft een streven om de P300 in ieder geval 1 keer te halen, maar wel een streven zonder due date 😁
Ik heb ook een full time job hoor :D
IK denk dat je 300 easy haalt, als je elke dag gewoon braaf uurtje bosses killed heb je het wel in the bag, tijdens het kijken van een serie of YT wellicht, zo heb ik de laatste 2 levels ook gedaan xD
EDIT: Ik kan je ook mijn boss mats geven, die heb ik toch niet meer nodig :D

[ Voor 3% gewijzigd door Nahkriin op 08-01-2026 16:17 ]

Nahkriin schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 16:01:
[...]

Ik heb ook een full time job hoor :D
IK denk dat je 300 easy haalt, als je elke dag gewoon braaf uurtje bosses killed heb je het wel in the bag, tijdens het kijken van een serie of YT wellicht, zo heb ik de laatste 2 levels ook gedaan xD
EDIT: Ik kan je ook mijn boss mats geven, die heb ik toch niet meer nodig :D
Dank voor het aanbod. Ik maak hun kisten niet eens meer open. De poen raap ik nog wel op.
Ik doe ze in een routine, zodat ik niet steeds moet wachten om te summonen. Boss dood, NEXT!
En in heb de Pit en UC ook in die routine meegenomen, voor de afwisseling. Elixirs en incense voor de XP boost en meer heb ik niet nodig 😄

• Nahkriin
Poops_McGhee schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 17:36:
[...]

Dank voor het aanbod. Ik maak hun kisten niet eens meer open. De poen raap ik nog wel op.
Ik doe ze in een routine, zodat ik niet steeds moet wachten om te summonen. Boss dood, NEXT!
En in heb de Pit en UC ook in die routine meegenomen, voor de afwisseling. Elixirs en incense voor de XP boost en meer heb ik niet nodig 😄
Maja met open maken kun je ze wel sneller spammen, vergeet ook niet die XP buff uit die forgotten wisdom NMD shizzle
Nahkriin schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 18:00:
[...]

Maja met open maken kun je ze wel sneller spammen, vergeet ook niet die XP buff uit die forgotten wisdom NMD shizzle
Ja, klopt. Maar ik zap snel naar de volgende boss en dat ritje van ingang naar boss zelf is ook niet lang, dus het is minimaal tijdverlies en ik hoef niet steeds naar een vendor om de tassen te legen 😄

Ik heb de meeste forgotten wisdom sigils gescrapped. Eigenlijk al het blauwe spul gaat de scrapper in, maar ik zal de volgenden bewaren en gebruiken. Veel XP is het niet, dacht ik zo, maar alle beetjes helpen.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Ik scrap ook alle sigils behalve de treasure breaches. Nog nooit een Prankster gehad...tot zojuist.
Moet niet gekker worden, maar ik craft 80 van die dingen zitten er twee tussen :P
Morgen maar eens kijken. Ik zal dan een oproepje doen in de clan wie er mee wil.

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-01 06:54

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Goedemorgen allemaal!
Heeft iemand al wel eens die nightmare dungeon gehad waar die paarse golbin verschijnt, ik had het geluk dat ik een party joinde en die dungeon was al bezig. Nu had ik het aan chat gpt gevraagd en die kwam met een naam en zei dat dit ook te craften was die nightmare dungeon sigil, maar nu weet chatgpt het niet die beweert dat er niet echt een naam voor is. Ik zal nog eens vragen of het te craften is dan moet die naam ook bestaan! Iemand al ervaring mee ? Ik kreeg 4 paarse items 2 die ik nodig had voor mijn crackling nog wat wiz / sorcerer, helm en chest. Ik gebruik nu de boss end game build, moet alleen nog een ring en alles upgraden. Die build bevalt me wel, constant barrier up!

Chatgpt zegt, dat het deze affix moet hebben: Treasure Goblins appear in this dungeon (Treasure Breach affix?)

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/BeContent https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Mythic Prankster

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-01 06:54

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Ah dank je wel dus die sigil heet zo en hoe craft je er eentje gewoon RNG ? Ik ben geswitched naar deze build:
https://maxroll.gg/d4/bui...guide#season-theme-header <- Die bevalt me wel!

https://www.reddit.com/r/...a_post_explaining_mythic/ Ah dus dropt er wel 5 en zo'n Resplendent Spark, maar nog weinig aan gehad want lukte me nooit om die runes bij elkaar te grinden/farmen.

https://www.youtube.com/r...ch_query=mythic+prankster

[ Voor 40% gewijzigd door Pentiummania op 09-01-2026 06:54 ]

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/BeContent https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

De naam van de sigil en de dungeon zijn volgens mij willekeurig. De “affix” ervan is paars met de naam: Mythic Prankster
Deze kun je krijgen/vinden of craften.

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:56

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Misschien toch maar een barb levellen. Ik loot net een 4GA grandfather…

Battle.net || Strava

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

retlaw schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 10:25:
Misschien toch maar een barb levellen. Ik loot net een 4GA grandfather…
Wauw lucky bastard :9~

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:31
ChUcKiE schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 21:47:
Ik scrap ook alle sigils behalve de treasure breaches. Nog nooit een Prankster gehad...tot zojuist.
Moet niet gekker worden, maar ik craft 80 van die dingen zitten er twee tussen :P
Morgen maar eens kijken. Ik zal dan een oproepje doen in de clan wie er mee wil.
ik vind de armoury sigils ook nog wel oke om te bewaren totdat ze whisper bonus hebben. Daar dropt (vrijwel) alle gear ancestral. en aangezien goede amulets/schoenen etc ook nog wel eens een dingetje is...

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:56

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Weet iemand wat er gebeurd met de sanctified gear na het season?

Battle.net || Strava

retlaw schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 20:07:
Weet iemand wat er gebeurd met de sanctified gear na het season?
Waarschijnlijk blijft dat zoals ze aan het einde van de season zijn, minus de sanctified bits.

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:26
Ok, simpel vraagje even. ja ik heb gezocht maar alles wat ik vind gaat over endgame zut.
Ik speel nog voor het eerst door het verhaal, maar nu in act 3, op expert ben ik al lvl 60+51.
Heb net Andariel gezien. Meer kan ik niet zeggen daarover, ik heb geen andere animaties gezien dan de aankomst en death animations. Ik ben zo zwaar overpowered maar alles wat ik vind is dat ik het eerst uit moet spelen voor ik het moeilijker kan maken?

Bier, Whiskey en Metal!!

• sfx32
The pit doen , unlock je hogere tiers , succes.
Naast je pitlevel staat ook welke T het unlocked . Pit 10 is bvb T1

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:26
sfx32 schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 19:30:
The pit doen , unlock je hogere tiers , succes.
Naast je pitlevel staat ook welke T het unlocked . Pit 10 is bvb T1
Alles wat ik daarover vind is dat dat endgame is. En dat ik eerst de main quest moet uitspelen voor ik erin kan.
En dat is het nou juist ;) die wil ik eerst uitspelen.

Bier, Whiskey en Metal!!

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:03
LordMithril schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 20:43:
[...]

Alles wat ik daarover vind is dat dat endgame is. En dat ik eerst de main quest moet uitspelen voor ik erin kan.
En dat is het nou juist ;) die wil ik eerst uitspelen.
Het maakt niet uit op welke tier je dat doet dus ff een hoge pit doen voor wat uitdaging! :9

Apsie's profiel

Pagina: 1 ... 217 218 Laatste