Vanmorgen necromancer gespeeld tot level 18. ook zo'n gave class maar jezus wat sterk zo early game.

Ik kan nu echt niet kiezen welke class ik wil spelen als eerst hahah

denk dat mijn keuze nu het meeste neigt naar:

1. Druid
2. Rogue of Necromancer op de gedeelde plaats
3. Sorc
4. Barb

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05 20:38
Heb gister toch even paar uurtjes kunnen spelen..

Ik blijft diablo iets magisch vinden en ben al sinds d1 een groot fan.

Ga deze dan ook zeker halen :) Neem aan dat er een tweakers clan komt?

psn: HertogJack

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:59

scorpie

Supra Addict

Guys.. ik weet het niet zo goed.. Ik krijg niet de "oh shit deze game moet en zal ik spelen voor x uur in de week vanaf launch" vibes van deze beta. Ik heb het op de pc gespeeld en (een stuk korter) op de PS5, maar het voelt een beetje 'meh' aan. Het is voor het eerst dat ik permanent de geassignede knoppen in het interface zie (heb niet gekeken in het menu of ik dat uit kon zetten to be honest). De interface elementen zijn ook mwah maar daar valt wel mee te leven, zoveel heeft een arpg ook niet nodig, soundsbites van Diablo 3 nog hier en daar. Wanneer een legendary dropt en je ziet een oninspirerend sterretje op je radar, denk ik ook .. mjah karig.

Ik weet het, ik weet het, beta, je kunt maar tot level 25, de skilltree begint wellicht pas bij de paragon levels, etc etc.. maar.. ik had zoveel meer verwacht? Ik kijk nog steeds met enthousiasme uit naar de release, en wellicht zal ik de game dan nog wel kopen, want ja, het is toch een game die je af en toe speelt voor de komende 10 jaar, maar toch.. Damnit I want to like the game so much!

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-05 14:25
Bossie schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:15:
[...]

Hoop niet dat we verschillende tiers in legendary krijgen etc zoals de puinhoop in D3.
Zoals het in D2 gaat is het prima, nu alleen ff runewords toevoegen :+

Ik speel overigens weinig games, maar ik kan niet wachten op de release van D4 :9~
Er zijn een paar kleine dingen die naar mijn inziens voor verbetering vatbaar zijn maar heb me prima vermaakt met de beta. We gaat het zien, persoonlijk vind ik D2 een betere game dan D3 en het lijkt erop dat er voor D4 idd meer naar D2 gekeken is dan dat het een doorontwikkeling van D3 is :)
Ik snap echt niet wat mensen in 2023 nog goed vinden aan D2... lijkt me gewoon een gevoel van nostalgie ofzo... 1000x dezelfde run doen en dan met wat geluk 1 item vinden dat je niet moet weggoien... 1/3 van de mobs kan je niet killen door immunities, amper speelbaare builds, geen noemenswaardige end game content (tenzij je nog 1000 extra runs moet doen om dan eens ubers te kunnen doen), runewords moet je online gaan opzoeken, ...

D3 is ook passé, ... debiele damage scaling met x10000% multipliers, zodat het gewoon paragon farming en button mashing wordt... ook dat hebben we nu al genoeg gezien...

Dus ik vind D4 echt wel leuk, 'beetje' open wereld, bossfights met mechanics (nog veel te weinig imo, ik verwacht dat ze nog wat boss mechanics van WoW gaan implementeren...), slower pace (hopelijk blijft dit zo!!), vooral genoten van de Barb want daarbij moest ik (vooral in het begin) nog wat m'n best doen om te overleven tegen de bosses. Echter was het bij Sorc en Necro ook totale faceroll... Ze zijn op de goede weg, maar hoe meer ze nu nog wegblijven van D2 en D3 hoe beter vind ik.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ricmaniac schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:26:
Vanmorgen necromancer gespeeld tot level 18. ook zo'n gave class maar jezus wat sterk zo early game.

1. Druid
3. Sorc
4. Barb
Haha ja het is een lastige keus. Ik vind rogue en sorcerer het leukst met eventueel barb voor de afwisseling. De lastigste keus voor mij blijft wanneer met wat te beginnen. Meteen met je favoriete classe beginnen en dan je tweede favoriet met season 1 of andersom..keuzes keuzes. ;)

[Voor 107% gewijzigd door Deltos op 27-03-2023 11:40]

scorpie schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:36:
Guys.. ik weet het niet zo goed.. Ik krijg niet de "oh shit deze game moet en zal ik spelen voor x uur in de week vanaf launch" vibes van deze beta. Ik heb het op de pc gespeeld en (een stuk korter) op de PS5, maar het voelt een beetje 'meh' aan. Het is voor het eerst dat ik permanent de geassignede knoppen in het interface zie (heb niet gekeken in het menu of ik dat uit kon zetten to be honest). De interface elementen zijn ook mwah maar daar valt wel mee te leven, zoveel heeft een arpg ook niet nodig, soundsbites van Diablo 3 nog hier en daar. Wanneer een legendary dropt en je ziet een oninspirerend sterretje op je radar, denk ik ook .. mjah karig.

Ik weet het, ik weet het, beta, je kunt maar tot level 25, de skilltree begint wellicht pas bij de paragon levels, etc etc.. maar.. ik had zoveel meer verwacht? Ik kijk nog steeds met enthousiasme uit naar de release, en wellicht zal ik de game dan nog wel kopen, want ja, het is toch een game die je af en toe speelt voor de komende 10 jaar, maar toch.. Damnit I want to like the game so much!
Hahah je moet het niet forceren. Soms is iets gewoon niet voor je :P En dat is toch prima.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daradius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-06 14:33
Ricmaniac schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:26:

1. Druid
3. Sorc
4. Barb
Voor mij word het 100% druid, leuke variatie in verschillende builds. net zoals in wow kan je veel verschillende dingen met een druid :) dus vandaar mijn keuze. heb eigenlijk alle mogelijke builds wel geprobeer en vond ze allemaal leuk spelen.

• Gamekater
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16:25
Deltos schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:37:
[...]

Haha ja het is een lastige keus. Ik vind rogue en sorcerer het leukst met eventueel barb voor de afwisseling. De lastigste keus voor mij blijft wanneer met wat te beginnen. Meteen met je favoriete classe beginnen en dan je tweede favoriet met season 1 of andersom..keuzes keuzes. ;)
Wat is het voordeel om te wachten op season1? Bevatten seasons unieke items die alleen dan te krijgen zijn? En met items bedoel ik geen cosmetische dingen maar bedoel dan unieke legendarys enzo

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:50

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Voor de beta was ik overtuigd dat ik met een Sorcerer ging beginnen, nu neig ik toch meer naar de Necromancer.

Speelt leuk, skellies bufferen de dmg goed.

D3 Profile D3 XP Ladder

Acties:
  • +3Henk 'm!
Footage van een aziatische (denk koreaans) barbarian level 97 als ik het goed lees uit closed beta die een Greater rift 45 runt. (heet hier Nightmare Dungeon Tier45)

Als je niet gespoilerd wil worden niet klikken uiteraard. en het is geen high quality video :P
video

• alexsdam
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 31-05 10:40
De druid is nieuw voor mij. Heb Bear en Weerwolf gezien.
Zijn dat de enige shapeshift versies of is er meer?

Acties:
  • +1Henk 'm!
Gamekater schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:50:
[...]

Wat is het voordeel om te wachten op season1? Bevatten seasons unieke items die alleen dan te krijgen zijn? En met items bedoel ik geen cosmetische dingen maar bedoel dan unieke legendarys enzo
Seasons is wat de levensduur van de game in stand houd. Met Seasons begint iedereen in principe weer op 0 zeg maar en speel je fresh en zijn er zogenoemde seasonal leaderboards. In D3 seasons zijn er inderdaad ook rewards te verdienen door bepaalde doelen in een season te halen. Nadat het season voorbij is word de progress, storage en characters die je in season gebruikte overgezet naar non seasonal zodat je er wel gewoon mee verder kon spelen.

Moet in D4 blijken hoe het gaat zijn maar voor zover ik weet is het in D3 zo dat bijna alleen maar season word gespeeld. (PC)

• Daradius
alexsdam schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:54:
De druid is nieuw voor mij. Heb Bear en Weerwolf gezien.
Zijn dat de enige shapeshift versies of is er meer?
voor nu de enige. Maar je kan ook verschillende caster builds spelen

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:46
vhal schreef op maandag 27 maart 2023 @ 10:21:
Ik heb alleen de sorcerer (met name lightning) gespeeld, daar mag wel het eea aan getweaked worden. Want om nou als lowlevel hele groepen te melten met die chainlightning spam is ook weer zoiets :+ Het deed mij denken aan die perma Archon build die je vroeger had in D3 :P
Gaat echt nergens over inderdaad.
Had die vrij snel op max level en dan is het echt zwaar op :+

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:54
Spooksel schreef op maandag 27 maart 2023 @ 10:35:
[...]

Het was wel opvallend dat we zoveel knettergoeie items te vinden waren ja, mijn maat zei het ook al. Zou me niks verbazen als de droprate bij de release dadelijk toch een stuk lager is.
Ik was full legendary gisteren. :+

Mijn grootste probleem is nog steeds de difficulty, ik ben een supercasual Diablo speler (als in, ik speel de game één keer en weet niet eens hoe Paragon levels werken) maar zelfs op Veteran ben ik in totaal 2 keer doodgegaan, en één daarvan was omdat ik niet op aan het letten was en ik nog 4/4 pots had (de ander was Butcher natuurlijk).

Op een gegeven moment was ik gewoon verveeld door het gemak waarmee ik door hele hordes heen ploegde. Het zou fijn als World Tier II wat moeilijker wordt gemaakt, of gewoon World Tier III vanaf het begin unlocken.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ricmaniac schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:53:
Footage van een aziatische (denk koreaans) barbarian level 97 als ik het goed lees uit closed beta die een Greater rift 45 runt. (heet hier Nightmare Dungeon Tier45)

Als je niet gespoilerd wil worden niet klikken uiteraard. en het is geen high quality video :P
video
Gaaf om te zien, maar man ik word gek van alle chinese tekens die overal over het scherm vliegen

D3 Profile D3 XP Ladder

• Daradius
Mad-Matt schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:02:
[...]

Gaaf om te zien, maar man ik word gek van alle chinese tekens die overal over het scherm vliegen
ik kan nogsteeds niet begrijpen hoe mensen dit soort builds leuk vinden :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:37
Marrtijn schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:01:
[...]

Mijn grootste probleem is nog steeds de difficulty, ik ben een supercasual Diablo speler (als in, ik speel de game één keer en weet niet eens hoe Paragon levels werken) maar zelfs op Veteran ben ik in totaal 2 keer doodgegaan, en één daarvan was omdat ik niet op aan het letten was en ik nog 4/4 pots had (de ander was Butcher natuurlijk).

Op een gegeven moment was ik gewoon verveeld door het gemak waarmee ik door hele hordes heen ploegde. Het zou fijn als World Tier II wat moeilijker wordt gemaakt, of gewoon World Tier III vanaf het begin unlocken.
Je moet dit vergelijken met D2 denk ik. Daarbij was het ook dat je moeilijkheidsgraad moest unlocken.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

stomley schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:06:
[...]

Je moet dit vergelijken met D2 denk ik. Daarbij was het ook dat je moeilijkheidsgraad moest unlocken.
Dat vermoed ik ook ja.
Elk Diablo spel had z'n moeilijkheid in het spel, bleef altijd wel uitdagend. Tuurlijk in D3 loop je op je gemakkie door T16 heen, maar greater rifts boven de 100 blijft opletten

D3 Profile D3 XP Ladder

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:28

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Shit.. Ik dacht dat ik wel wist met welke classes ik de full game ging starten vóórdat ik de Beta ging spelen:
1. Rogue
2. Druid
3. Sorcerer
4. Barbarian
5. Necromancer

Maar dat is toch mooi even veranderd n.a.v. de huidige status in de Beta:

1. Sorcerer
2. Necromancer
3. Druid
4. Rogue
5. Barbarian

Ik vond de Rogue (marksman spec) enorm tegenvallen qua dmg output t.o.v. de andere classes. De Sorcerer viel daarin weer positief op vorig weekend.
Maar dit weekend mijn grootste verrassing: wat is de Necromancer leuk! En wat een enorme variatie aan goede skills, meer dan andere classes krijg ik het idee. Corpse explosion is echt insane goed en echt alle fights waren een eitje.

De Druid vond ik op zich wel leuk maar daar heb ik denk ik wat meer build-hulp bij nodig, want had nu het gevoel dat hij alles een beetje kan ipv alles goed. :P

Al met al een mooie kennismaking gehad met alle classes. Nu aftellen tot 2/6 en nog meer dagen vrij nemen :Y)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:00
[...]

Barbarian spelen :) Ik vond necro leuk spelen qua mechanics maar niks aan omdat alles zo makkelijk neer gaat. Had maar 2 spells nodig. Barb daarintegen had ik veel moeite mee.

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:54
stomley schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:06:
[...]

Ik geloof ook wel dat World Tier 3 en 4 pittig zullen worden, maar de eerste playthrough door de storyline is toch het leukst en meest memorabel, en dan wil ik wel een klein beetje uitdaging en niet half-slapend de opperdemoon doden.
Ricmaniac schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:55:
[...]

Seasons is wat de levensduur van de game in stand houd. Met Seasons begint iedereen in principe weer op 0 zeg maar en speel je fresh en zijn er zogenoemde seasonal leaderboards. In D3 seasons zijn er inderdaad ook rewards te verdienen door bepaalde doelen in een season te halen. Nadat het season voorbij is word de progress, storage en characters die je in season gebruikte overgezet naar non seasonal zodat je er wel gewoon mee verder kon spelen.

Moet in D4 blijken hoe het gaat zijn maar voor zover ik weet is het in D3 zo dat bijna alleen maar season word gespeeld. (PC)
Ik hoop dat dit anders gaat worden in D4. Ik vond het best flauw worden die seasons en voor blizzard de simpelste manier om spelers bezig te houden.
Ze roepen nu graag: live service game. Laat ze dan ook de voordelen brengen door een wereld die blijft uitbreiden bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Deltos schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:23:
[...]

Ik hoop dat dit anders gaat worden in D4. Ik vond het best flauw worden die seasons en voor blizzard de simpelste manier om spelers bezig te houden. Ze roepen graag: live service game. Laat ze dan ook de voordelen brengen door een wereld die blijft uitbreiden bijvoorbeeld.
Ja eens. ze moeten die Seasons in D4 echt veel aantrekkelijker gaan maken ja dat zeker.

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:11

OMD

Mand!

Deltos schreef op maandag 27 maart 2023 @ 09:52:
Ik lees regelmatig dat men het een minpunt vind dat je lege stukken hebt. Ben ik de enige die dat juist goed vind? De afwisseling doet de game goed, het ene moment een grote groep dan een Boss en soms niks. Tijd om sfeer te proeven. ;)
Ik vind het prima dat alles iets rustiger gaat, past beter bij het camera standpunt van de game imo.

[...]

Zolang de deal niet rond is niet natuurlijk. Wat een slecht stuk van die site trouwens, kinderachtig.
Genoeg mensen die denken: ik wacht wel op gamepass. Zal blizzard nu niet zo blij mee zijn.
Pak elke willekeurige andere website die de uitspraken van Blizzard doorgeeft. Eentje die je niet kinderachtig vindt. Er zijn geen plannen voor Gamepass. Dat is de enige feitelijke onderbouwing van dit verhaal. Als dit in de toekomst verandert dan hoort iedereen dat vanzelf.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Ricmaniac schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:23:
[...]

Ja eens. ze moeten die Seasons in D4 echt veel aantrekkelijker gaan maken ja dat zeker.
Als dat hetzelfde gaat worden slaan ze de plank flink mis imo en is het allemaal vooral een monetization reset. Ik wacht dan ook op meer informatie over dit en alle systemen en zal de game niet per orderen.
OMD schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:27:
[...]

Pak elke willekeurige andere website die de uitspraken van Blizzard doorgeeft. Eentje die je niet kinderachtig vindt. Er zijn geen plannen voor Gamepass. Dat is de enige feitelijke onderbouwing van dit verhaal. Als dit in de toekomst verandert dan hoort iedereen dat vanzelf.
Lijkt me vrij logisch dat ie niet in gamepass komt zolang de deal niet eens rond is..

Edit: besef me net dat er misschien mensen zijn die dachten dat de game in gamepass komt terwijl er geen deal is zoals je bij sommige andere games ziet. Dan schept dit inderdaad duidelijkheid.

[Voor 45% gewijzigd door Deltos op 27-03-2023 12:42]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01:27

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Nou, ik heb best een toffe tijd gehad in de open beta. De queues vielen reuze mee en ik heb for the most part een goede verbinding gehad zonder veel lag of interruptions. Wel vervelend dat ik texture quality terug moest schakelen omdat de performance in elkaar stortte. De muziek en geluidseffecten: subliem. De gameplay: silky smooth en responsive. Artwork en graphics: subliem. Een van de grotere wijzigingen, world bosses en andere spelers, vind ik nog niet per se iets van. Ik speel Diablo vooral solo en negeer de rest. Wat ik wel heel irritant vind is de talent tree. Waarom in godsvredesnaam kan ik niet één overzicht hebben van de tree ingame?

De redenen waarom ik het nog niet heb gekocht en misschien ook niet eens ga kopen, is dat ik eerst wil zien wat Blizzard gaat doen met battlepasses en seasons. Ook ben ik erg benieuwd hoe Blizzard de boel een beetje in toom balanceert. Voor het geval dat heb ik wel de wolf pup veilig gesteld afgelopen weekend.. ;)

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Deltos schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:28:
[...]

Als dat hetzelfde gaat worden slaan ze de plank flink mis imo en is het allemaal vooral een monetization reset. Ik wacht dan ook op meer informatie over dit en alle systemen en zal de game niet per orderen.
Ja ik meen gezien te hebben in een dev interview dat ze het heel anders wilden doen dan D3 maar pin me er niet op vast. kan even niet meer bedenken waar of wanneer ik dat gezien heb.

Ze wilden het meer ala path of exile hebben met van die thema's rondom een season.

Ricmaniac schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:31:
[...]

Ja ik meen gezien te hebben in een dev interview dat ze het heel anders wilden doen dan D3 maar pin me er niet op vast. kan even niet meer bedenken waar of wanneer ik dat gezien heb.

Ze wilden het meer ala path of exile hebben met van die thema's rondom een season.
Als dat verder gaat dan een paar lollige skins kan het iets goeds zijn. ;)
We zullen wel iets meer horen binnenkort. Hoop ik.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-06 14:43
Spooksel schreef op maandag 27 maart 2023 @ 10:35:

Het was wel opvallend dat we zoveel knettergoeie items te vinden waren ja, mijn maat zei het ook al. Zou me niks verbazen als de droprate bij de release dadelijk toch een stuk lager is.
Ja viel me dus ook op en ik dacht dus precies hetzelfde. Ons lekker maken in de beta en dan de droprate verlagen voor de release :P
Ik dus ook. Heb best wel wat uurtjes in de avonden gespeeld en flink wat legendaries geloot. Ook stuk of 4 legendaries via die trader met coins met kans op een legendary.

Necromancer speelde wel lekker, vooral die corpse explosion build was OP. En ze zag er wel scary uit zo :P

π MW finishers

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:47
Nog even een paar uurtjes tussendoor gespeeld... had eigenlijk vooral op dungeons en world events gefocust dus had het act 1 verhaal nog helemaal niet uit. Nu wel gedaan met mijn Druid :)
Laatste twee bosses waren ook goed te doen. Die laatste was wel leuk met wat extra mechanics. Was ook blij dat ik mijn stunbreaker skill niet gebruikt had toen ik een keer niet aan de kant ging voor die rollende bloed dingen :+

Ik zou me trouwens niet te veel vastpinnnen op de huidige balans voor wat betreft waar je mee start. Ik verwacht eigenlijk dat ze daar nog wel een beetje aan zullen sleutelen voor release.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-06 17:38
Deltos schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:23:
[...]

Ik hoop dat dit anders gaat worden in D4. Ik vond het best flauw worden die seasons en voor blizzard de simpelste manier om spelers bezig te houden.
Ze roepen nu graag: live service game. Laat ze dan ook de voordelen brengen door een wereld die blijft uitbreiden bijvoorbeeld.
Misschien ben ik een oude zak aan het worden, maar ik hoop het ook. Ik wil uitgebreide verhaallijnen, quests en dungeons spelen.

Die seasons zijn wel even grappig, maar het is eigenlijk stompzinnig. In D3 rush je naar level 70, pakt met Haedrigs gift een set, probeert zo snel mogelijk Gr70 uit te spelen om Primal Ancients te unlocken en die items up te graden, om zo snel mogelijk de allersterkste build te maken, maar waarom eigenlijk? Het is weleenswaar een rpg gemixt met hack & slash en geen ' echte' rpg, maar je speelt dit soort games toch ook om nieuwe avonturen te beleven? Want wat heeft het voor zin om de meest krachtige items te verzamelen voor de heb?

Hoe dan ook, ik vond dit weekend wel leuk. De atmosfeer van de game is een stuk beter dan in D3, maar voordat ik 7 tientjes aftik wil ik weten dat het spel meeer wordt dan seasons, want om daar mijn tijd aan te besteden heb ik geen zin in. Ik vind dat een goedkope manier van klantenbinding en een beetje onzinnig. Ik een spel met een substantieel verhaal en uitbreidingen, waar ik uiteraard voor wil betalen.

[Voor 16% gewijzigd door ABD op 27-03-2023 14:17]

• Vagax
  • Laatst online: 04-06 10:50

Vagax

Hehe

Mijn doel met Diablo is inderdaad alle content uitspelen zoals dungeons en quests en niet zo zeer om nightmare dungeon tier 100 te halen.

Maar ze hebben aangegeven het verhaal door te willen borduren met seasons die namelijk sws quests gaan bevatten, maar hoe het in de praktijk gaat werken weten we pas na launch als de eerste season komt.

Hoe heet de man die naast Superman woont? ... Buurman

• Klauwhamer

Klauwhamer

ABD schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:46:
[...]

Misschien ben ik een oude zak aan het worden, maar ik hoop het ook. Ik wil uitgebreide verhaallijnen, quests en dungeons spelen.

Die seasons zijn wel even grappig, maar het is eigenlijk stompzinnig. In D3 rush je naar level 70, pakt met Haedrigs gift een set, probeert zo snel mogelijk Gr70 uit te spelen om Primal Ancients te unlocken en die items up te graden, om zo snel mogelijk de allersterkste build te maken, maar waarom eigenlijk? Het is weleenswaar een rpg gemixt met hack & slash en geen ' echte' rpg, maar je speelt dit soort games toch ook om nieuwe avonturen te beleven? Want wat heeft het voor zin om de meest krachtige items te verzamelen voor de heb?
Hoe Diablo III de seasons heeft ingekleurd is ook precies wat ik niet wil. Ik hecht minder aan uitgebreide verhaallijnen, maar het zou leuk zijn om iets meer vermaak te krijgen tijdens de grind in de zin van mechanics, dungeons, enemy types, en wat dies meer zij.

That said, waarschijnlijk zijn wij allebei oude zakken en slechts in mindere mate de doelgroep van developers en projecten :D

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

• copperminekd
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:45
Klauwhamer schreef op maandag 27 maart 2023 @ 14:09:
[...]

Hoe Diablo III de seasons heeft ingekleurd is ook precies wat ik niet wil. Ik hecht minder aan uitgebreide verhaallijnen, maar het zou leuk zijn om iets meer vermaak te krijgen tijdens de grind in de zin van mechanics, dungeons, enemy types, en wat dies meer zij.

That said, waarschijnlijk zijn wij allebei oude zakken en slechts in mindere mate de doelgroep van developers en projecten :D
Dan raad ik toch echt wel Season 28 aan (het huidige seizoen). Best wel wat nieuwe mechanics en QoL bijgekomen met het Altar of Rites.

• Klauwhamer

Klauwhamer

copperminekd schreef op maandag 27 maart 2023 @ 14:11:
[...]

Dan raad ik toch echt wel Season 28 aan (het huidige seizoen). Best wel wat nieuwe mechanics en QoL bijgekomen met het Altar of Rites.
De burn out op/door rifts en greater rifts is dermate dat ik niet langer genoeg wil om te leven heb om (nog eens) aan Diablo III te beginnen.

• alexsdam
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 31-05 10:40
Denk dat je bij class keuze de damage output ook met een korreltje zout moet nemen.
Dit zal flink getweaked worden op basis van de beta.

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-06 17:38
copperminekd schreef op maandag 27 maart 2023 @ 14:11:
[...]

Ik denk niet dat hij dat bedoelt, zeker AoR niet. Dat is weer een goedkope manier om goedkoop een superkarakter te maken. Een soort gemakzucht, zoals al die seizoenen in elkaar zaten. Lokkertjes om steeds een sterker karakter te kunnen maken. Geef spelers dan direct de beste stats of een editor....

[Voor 20% gewijzigd door ABD op 27-03-2023 14:20]

Klauwhamer schreef op maandag 27 maart 2023 @ 14:09:
[...]

Als ik bijvoorbeeld maar met 1 character wil spelen zou dat genoeg voldoening moeten geven. Niet dat je uit verveling en een wortel die voor je neus hangt van seizoen naar seizoen rent om opnieuw te beginnen. Geen zin in. Een seizoen volledig "benutten" met een character dat je al hebt zou voor mij een goede aanpassing zijn. Een rang lijst met hoe hoog je komt tov andere boeit mij dan weer niet. Al dat geforceerde competitie gedrag. :P
Een preorder doen kan uiteraard allang en daar zijn ze heel duidelijk in, nu nog duidelijkheid over de (endgame) systemen. En dan niet pas na een eventuele aankoop graag..

Dan maar een 'oude zak'. ;)

Voor nu is het wachten op meer uitleg maar meestal blijft men daar zo lang mogelijk vaag mee. We gaan het zien. :)

[Voor 9% gewijzigd door Deltos op 27-03-2023 15:02]

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:40
Ik ga denk ik Sorc spelen zodra ik D4 kan spelen, Druid leek me lachen maar viel me vies tegen in de beta.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Ik zou denk ik ook een Sorc maken, vooral omdat de lightning spells visueel zo nice zijn :o

• stomley
Alvanosa schreef op maandag 27 maart 2023 @ 15:31:
Ik ga denk ik Sorc spelen zodra ik D4 kan spelen, Druid leek me lachen maar viel me vies tegen in de beta.
Druid is vooral lastig omdat je geen standaard regen hebt. Dus melee onvriendelijke bosses worden al heel lastig.

Maar er zijn wel veel mogelijkheden wanneer correcte combinaties (ook met legendary)

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:39
Ik houd het toch bij Barb. Necro was me eigenlijk toch net te makkelijk.
Hopelijk draait Blizzard nog wat aan de knoppen om alle klasses wat meer gelijk te krijgen voor release in juni.

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

• Daradius
stomley schreef op maandag 27 maart 2023 @ 15:41:
[...]

Druid is vooral lastig omdat je geen standaard regen hebt. Dus melee onvriendelijke bosses worden al heel lastig.

Maar er zijn wel veel mogelijkheden wanneer correcte combinaties (ook met legendary)
Ik heb heel de beta druid gespeeld, en moet zeggen dat ik overal vrij makkelijk doorheen liep, ook de bosses.

• stomley
Daradius schreef op maandag 27 maart 2023 @ 15:42:
[...]

Ik heb heel de beta druid gespeeld, en moet zeggen dat ik overal vrij makkelijk doorheen liep, ook de bosses.
Met welke build?

• Daradius
Heb hurricane gespeeld, lightning en poison weerwolf. Enige die ik op het moment niet zo sterk vond was de beer. sterkste voor bosses vond ik de poison weerwolf in de huidige staat.

[Voor 12% gewijzigd door Daradius op 27-03-2023 15:45]

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:40
stomley schreef op maandag 27 maart 2023 @ 15:41:
[...]

Ja ik had echt verschrikkelijk veel moeite met sommige bosses, uiteindelijk ging ik ze cheesen. Doordat ik de wolf companions had en dan kon ik er in om volledige spirit te genereren als de boss op hun bezig was en daarna kon ik thunderstorm gebruiken (mede omdat ik legendarys had die hier goed mee syncen).

PSN: Alvanosa

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Finraziel
Dammit ik denk dat ik toch ook maar de game gelijk bij launch moet halen... Preorder lijkt me niet nodig bij digitaal spul (en de beta kwam vrijdagmiddag ook binnen met bijna de volle gigabit die ik heb dus preloaden lijkt me ook niet nodig). Ik wil eigenlijk gewoon gelijk doorspelen, die beta heeft me gelijk weer goed te pakken, gelijk weer Diablo verslaafd :X

Misschien nog eens wat D2r spelen in de tussentijd...

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:15

The Chosen One

Zie signature!

Hoop dat seasons niet "verplicht"' worden zoals bij D3 met extra stash unlocks. Als ze de weird/crazy stuff wat ze nu doen met D3 dan zeg ik prima. Misschien kijk ik er dan af en toe met een oog naar.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:17
Weet iemand of er ook een fysieke standard edition voor PC uitkomt? Ik kan er niet zo snel iets over vinden.

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-06 01:25
Finraziel schreef op maandag 27 maart 2023 @ 15:50:
Dammit ik denk dat ik toch ook maar de game gelijk bij launch moet halen... Preorder lijkt me niet nodig bij digitaal spul (en de beta kwam vrijdagmiddag ook binnen met bijna de volle gigabit die ik heb dus preloaden lijkt me ook niet nodig). Ik wil eigenlijk gewoon gelijk doorspelen, die beta heeft me gelijk weer goed te pakken, gelijk weer Diablo verslaafd :X

Misschien nog eens wat D2r spelen in de tussentijd...
Wordt je progressie uit de beta bewaard?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Finraziel
magnifor schreef op maandag 27 maart 2023 @ 17:10:
[...]

Wordt je progressie uit de beta bewaard?
Nee volgens mij niet.

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:33
Na het spelen van een ez-mode Sorc (cold, lightning, fire, uiteindelijk hybride fire/lightning met hydra) begon ik aan de rogue. Eerst twisting nether, daarna een ranged spec met penetrating arrow en shadow imbue. Man, dát was gaaf! Overpowered AF en dat geluid van shadow imbued penetrating arrow, daar kreeg ik geen genoeg van. Is het al Juni? 🙈

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:37
Ik heb de bèta er ook op zitten. Omdat ik vrijdagavond door lange queues uitweek naar m’n PSVR2, een druk weekend had met verjaardagen, en ook nog leuk moet doen met de kinderen :+ ben ik uiteindelijk “maar” tot lvl 22 geraakt met 1 character; de Necromancer. Mijn bevindingen tijdens deze relatief korte tijd:

Pro:
  • Het spel ziet er op de PS5 gewoon erg goed uit.
  • Sfeertje is prima.
  • Geluidseffecten lijken prima in orde.
  • Skilltree is lekker uitgebreid en hierdoor veel variaties mogelijk.
  • Necromancer is een leuke class en speelt lekker weg.
  • Op 1 bepaald type bug na (soort rubber banding bij overgang van zone) ben ik verder geen bugs tegengekomen.
Con:
  • Ook op de moeilijkste moeilijkheidsgraad faceroll je door de content heen. Geen enkele keer dood gegaan of zelfs maar in de problemen gekomen.
  • Camera lijkt iets dichter op het speelveld te zitten waardoor het overzicht er niet altijd is zoals bij voorgaande versies.
  • Heb nog niet echt het gevoel “gegrepen” te worden door de game. Het is niet zoals met sommige andere games “nog heel even door” om het vervolgens 2 uur 's nachts te zien worden :+.
Al met al best een positief gevoel over gehouden aan deze bèta, maar toch ook met gemengde gevoelens. Het speelt lekker weg, het ademt de typische Diablo sfeer, maar wel met een eigen stijltje en wat grimmiger dan D3. Ik maak me wel wat zorgen over replayability en of de game me überhaupt wel grijpt. Bij voorgaande Diablo en Wow (expansions) releases was ik vanaf het begin altijd wel hooked, maar dat gevoel heb ik tot nu toe nog niet echt gehad. Ik kon het spel relatief vrij gemakkelijk naast me neer leggen.

Ik kan alleen niet goed aangeven waarom dat is. Is het omdat ik weet dat ik straks bij release toch opnieuw moet beginnen en de motivatie voor nu dus ontbreekt, omdat ik de PSVR2 nog steeds veel te leuk vind en mijn aandacht toch daarnaartoe ging, of is het spel gewoon (nog) niet goed genoeg?

Ik weet dus in ieder geval al zeker dat ik niet ga pre-orderen, zoals ik eigenlijk nooit doe. Denk wel dat de kans groot is dat ie er bij release gaat komen, maar nog niet 100%. Afhankelijk van ontwikkelingen aan de game en hoe druk ik tegen die tijd ben :P

Join het GoT Pulse-Team!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-06 15:33
Ik had voor het eerst dat ik niet "nog even 2 min door" om een volgende skill te unlocken. Ik weet niet waarom maar de hele skilltree deed me vrij weinig. En ik denk dat het me daarom niet zo greep.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heb me ook goed vermaakt, Barbarian en de Sorcerer geprobeerd en alleen al die lightning skill die overal heen kaatst maakt het al makkelijker dan het meppen met de Barb.

Dat gezegd hebbende denk ik dat de Barb mij toch iets meer ligt, zwaarden doen mij meer als Staffs en het voelt echt satisfying om te meppen met die Barb wapens.

100 % aankoop 8)

• Vagax

Vagax

Hehe

VP. schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:33:
Weet iemand of er ook een fysieke standard edition voor PC uitkomt? Ik kan er niet zo snel iets over vinden.
Voor zo ver ik weet is alleen voor consoles een physieke release. Je hebt voor de rest de collectors edition maar die komt zonder game :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:11

OMD

Mand!

Denman schreef op maandag 27 maart 2023 @ 17:14:
Ik heb de bèta er ook op zitten. Omdat ik vrijdagavond door lange queues uitweek naar m’n PSVR2, een druk weekend had met verjaardagen, en ook nog leuk moet doen met de kinderen :+ ben ik uiteindelijk “maar” tot lvl 22 geraakt met 1 character; de Necromancer. Mijn bevindingen tijdens deze relatief korte tijd:

Pro:
  • Het spel ziet er op de PS5 gewoon erg goed uit.
  • Sfeertje is prima.
  • Geluidseffecten lijken prima in orde.
  • Skilltree is lekker uitgebreid en hierdoor veel variaties mogelijk.
  • Necromancer is een leuke class en speelt lekker weg.
  • Op 1 bepaald type bug na (soort rubber banding bij overgang van zone) ben ik verder geen bugs tegengekomen.
Con:
  • Ook op de moeilijkste moeilijkheidsgraad faceroll je door de content heen. Geen enkele keer dood gegaan of zelfs maar in de problemen gekomen.
  • Camera lijkt iets dichter op het speelveld te zitten waardoor het overzicht er niet altijd is zoals bij voorgaande versies.
  • Heb nog niet echt het gevoel “gegrepen” te worden door de game. Het is niet zoals met sommige andere games “nog heel even door” om het vervolgens 2 uur 's nachts te zien worden :+.
Al met al best een positief gevoel over gehouden aan deze bèta, maar toch ook met gemengde gevoelens. Het speelt lekker weg, het ademt de typische Diablo sfeer, maar wel met een eigen stijltje en wat grimmiger dan D3. Ik maak me wel wat zorgen over replayability en of de game me überhaupt wel grijpt. Bij voorgaande Diablo en Wow (expansions) releases was ik vanaf het begin altijd wel hooked, maar dat gevoel heb ik tot nu toe nog niet echt gehad. Ik kon het spel relatief vrij gemakkelijk naast me neer leggen.

Ik kan alleen niet goed aangeven waarom dat is. Is het omdat ik weet dat ik straks bij release toch opnieuw moet beginnen en de motivatie voor nu dus ontbreekt, omdat ik de PSVR2 nog steeds veel te leuk vind en mijn aandacht toch daarnaartoe ging, of is het spel gewoon (nog) niet goed genoeg?

Ik weet dus in ieder geval al zeker dat ik niet ga pre-orderen, zoals ik eigenlijk nooit doe. Denk wel dat de kans groot is dat ie er bij release gaat komen, maar nog niet 100%. Afhankelijk van ontwikkelingen aan de game en hoe druk ik tegen die tijd ben :P
De moeilijkste moeilijkheidsgraad is niet beschikbaar in de Beta? :?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:41
Ik heb me prima vermaakt met de Beta.
Ziet er op de PS5 prima uit.

Enige waar ik wat moeite mee had was camera, de normale stand is voor mij wel prima qua overzicht maar net ff te ver af om alle details van je character te zien en op Zoom heb je totaal geen overzicht meer zo dicht zit je er op...
Had van mij nog 1 afstand tussen mogen zitten voor de gulden middenweg, misschien komt dat nog ?

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:11
Vagax schreef op maandag 27 maart 2023 @ 17:32:
[...]

Je hebt voor de rest de collectors edition maar die komt zonder game :P
Dat is een ontwikkeling waar we heel snel van af moeten..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:13
Leuk dat de beta nog werkt, zojuist mijn eerste treasure goblin ontdekt :)

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:37
OMD schreef op maandag 27 maart 2023 @ 17:40:
[...]

De moeilijkste moeilijkheidsgraad is niet beschikbaar in de Beta? :?
De moeilijkste moeilijkheidsgraad in de beta dan :P

En ja, ik snap dat dat allemaal vrij eenvoudig opgelost kan worden met patches. En het zal heus moeilijker worden met hogere Torments oid. Maar het ging me er meer om dat ik er ondanks weinig tijd en moeite vrij makkelijk doorheen vloog. Ik lees her en der dat de Necro en Wizard OP zijn, dus eea zal ook nog wel wat balancing nodig hebben.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Voor de herhaling, de beta blijft open tot 20:00 vanavond

Mocht je nog geen level 20 zijn kan je misschien nog een sprintje trekken :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:17
CopyCatz schreef op maandag 27 maart 2023 @ 18:14:
[...]

Vrij absurd inderdaad dat de game er niet bij zit. Dit is de eerste keer dat ik dit zie.
Vagax schreef op maandag 27 maart 2023 @ 17:32:
[...]

Voor zo ver ik weet is alleen voor consoles een physieke release. Je hebt voor de rest de collectors edition maar die komt zonder game :P
Ook erg jammer dat er geen fysieke standard edition komt. Ik vermoed dat dit de reden is dat er geen game bij de CE zit.

Ik heb sinds Starcraft alles boxed gekocht, en deze had ik er ook graag bij willen hebben. Nu gaat mijn Blizzard hoekje toch een beetje incompleet aanvoelen :'(

• {Stéèf}
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:15
Ook erg jammer dat er geen fysieke standard edition komt.
Erg jammer inderdaad, en de Xbox versie is maar een standaard doosje... :(

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:20
Ik ga straks voor de bonespear necro met de storm/hurricane druid als tweede. Met betere gear liep ik op de makkelijkste stand overal heel makkelijk doorheen. In de veteran modus ging het nu ook makkelijk, behalve bij de bosses in de dungeons.

Ik denk dat we deze beta deels ook wel een verkeerd beeld hebben gekregen over de sterkte van sommige classes door de verhoogde droprates. Als het in de game een stuk minder is zullen ook de necro en sorcerres minder snel OP zijn lijkt me.

Ik ben nog steeds positief, de sfeer van de game bevalt prima en ik ben blij met de weg die ze ingeslagen zijn. Ik ben benieuwd naar wat de devs te vertellen hebben over de endgame, dat zou snel na de beta volgen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06 10:41
Ik zou er zeker niet vanuit gaan dat bij launch de difficulty hetzelfde is. Ik kan me prima voorstellen dat ze dat een tikje hebben gemanipuleerd om ook de casual gamers een boost te geven. En als dat al niet zo is, geheid dat ze met rigoureuze balance changes komen op eea in lijn te brengen.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:38
Inrage schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:37:
[...]

Ik snap echt niet wat mensen in 2023 nog goed vinden aan D2... lijkt me gewoon een gevoel van nostalgie ofzo... 1000x dezelfde run doen en dan met wat geluk 1 item vinden dat je niet moet weggoien... 1/3 van de mobs kan je niet killen door immunities, amper speelbaare builds, geen noemenswaardige end game content (tenzij je nog 1000 extra runs moet doen om dan eens ubers te kunnen doen), runewords moet je online gaan opzoeken, ...

D3 is ook passé, ... debiele damage scaling met x10000% multipliers, zodat het gewoon paragon farming en button mashing wordt... ook dat hebben we nu al genoeg gezien...

Dus ik vind D4 echt wel leuk, 'beetje' open wereld, bossfights met mechanics (nog veel te weinig imo, ik verwacht dat ze nog wat boss mechanics van WoW gaan implementeren...), slower pace (hopelijk blijft dit zo!!), vooral genoten van de Barb want daarbij moest ik (vooral in het begin) nog wat m'n best doen om te overleven tegen de bosses. Echter was het bij Sorc en Necro ook totale faceroll... Ze zijn op de goede weg, maar hoe meer ze nu nog wegblijven van D2 en D3 hoe beter vind ik.
Eens, maar een hybrid tussen Diablo en Elden ring gaat het vast niet worden :+

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Vagax

Vagax

Hehe

CopyCatz schreef op maandag 27 maart 2023 @ 18:14:
[...]

Nouja het idee er achter is prima, door de CE los te koppelen van de game/editie hoeft Blizzard niet 3 verschillende CE te maken waar alleen de game anders is in de box, nu hoeven ze maar 1 CE te maken en haal je de game van het platform die je wilt er zelf bij.

Alleen dan hadden ze de CE ook een stuk goedkoper moeten maken of een deal geven dat als je de CE koopt je X % korting krijgt op de base game. De CE + base game is nu €180 euro en ik vind de inhoud van de CE eigenlijk niet eens 110 euro waard.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:50
Ik was gisteren begonnen met de beta, als Druid. Die is level 25 geworden, maar dat ging niet super snel. Vanmiddag had ik ook ergens 'een gaatje' en heb ik 2,5 uur gespeeld, level 18 met de sorceress :o Wat.Een.Verschil.

Met de toezegging van de devs dat deze imbalance min of meer calculated is kunnen we er vanuit gaan dat dit niet echt aangepakt wordt voor de release. Dus ik weet wel wat ik ga levellen als eerste :+ Terwijl je een game aan het leren bent is snellere progressie in mijn ogen wel gewenst. Uiteindelijk draait de game om de end-game content dus hoe eerder je daar bent..

• Enigmus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-06 11:07
Een leukigheidje voor de bezitters van een Razer toetsenbord.

Razer synapse schakelt meteen over naar een Diablo kleurinstelling. Alles is rood, buiten de dedicated knoppen die je gebruikt en wit blijft. Als je iets aangepast hebt bij controls past het toetsenbord zich aan. Wat het bijzonder maakt is dat een skill-knop van wit naar uit gaat wanneer het 'in cooldown' is en even knippert wanneer het weer beschikbaar is.

Daar stopt het niet bij. Wanneer je een level omhoog gaat verandert al het rood in een soort blauw-witte flits. Toevallig heb ik mijn Govee ledstrips gekoppeld aan Razer synapse en ja hoor, bij een level-up gaat je hele gameroom mee met een flits. Ergens is dat gaaf, maar op den duur gaan de ogen klagen.

Tot slot heb ik op het einde nog een leuk wapen kunnen maken en solo-getest op de beruchte L35 (farm)baas, 'Osgar Reede'. Na 6 seconden kon ik loot oprapen. Uiteraard was het weer een mace.

Eindproject

[Voor 27% gewijzigd door Enigmus op 27-03-2023 22:06]

Acties:
  • +1Henk 'm!

Even de worldboss als rogue solo'en in Hardcore :P best sick als ik bedenk hoe makkelijk vele dood zijn gegaan

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:16
Welke versie van D4 is nu het beste om te kopen ?
Ik speel eigenlijk alleen solo en heel soms multyplay

Systeem: Ryzen 9 3900X,RTX 4070 TI ,32GBVeng,Asro X570 PHANTOM GAMING 4 , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:20
ravw schreef op maandag 27 maart 2023 @ 22:28:
Maakt niet welke versie je koopt voor de gameplay. Verschil zit ‘m in vier dagen eerder beginnen, wat battlepass gedoe en nog wat cosmetische atributen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Dan zou ik de reguliere editie kopen. De game is overigens een soort hybride MMO dus het is technisch gezien altijd multiplayer.

Tenzij cosmetics je echt interesseren zou de Deluxe of Ultimate interessanter zijn maar ik denk dat voor vele de 4 dagen vroegtijdig toegang de redenen is dat ze Deluxe of Utlimate hebben hebben.

Voor de rest heb je premium battle pass unlocks en bij de ultimate skip je 20 tiers, nogmaals alleen maar cosmetics.

En die release dag heeft Blizzard weer lekker slim aangepakt door de dag zelf op dinsdag (6-6) te zetten en de de "early access" dag op vrijdag wat natuurlijk veel aantrekkelijker is zodat je gelijk in het weekend al Diablo 4 kan spelen, de game ligt natuurlijk die week waarschijnlijk al lang klaar maar 20 euro/dollar extra per klant is natuurlijk voor hun makkelijk verdienen omdat ze zonder moeite een sterke bonus hebben bij de Deluxe en Ultimate edition.

Dat of je speelt gewoon dinsdag, ik heb dinsdag al vrij genomen (al weet ik niet of wegens tijdzones die eerder/later unlocked) :P

[Voor 30% gewijzigd door Vagax op 28-03-2023 00:50]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23
lolgast schreef op maandag 27 maart 2023 @ 21:21:
Ik was gisteren begonnen met de beta, als Druid. Die is level 25 geworden, maar dat ging niet super snel. Vanmiddag had ik ook ergens 'een gaatje' en heb ik 2,5 uur gespeeld, level 18 met de sorceress :o Wat.Een.Verschil.

Met de toezegging van de devs dat deze imbalance min of meer calculated is kunnen we er vanuit gaan dat dit niet echt aangepakt wordt voor de release. Dus ik weet wel wat ik ga levellen als eerste :+ Terwijl je een game aan het leren bent is snellere progressie in mijn ogen wel gewenst. Uiteindelijk draait de game om de end-game content dus hoe eerder je daar bent..
Was ook mijn ervaring. Had helemaal zin in de druid. Maar dat is compleet weg nu. Wat een schijtclass vergeleken met Necro zeg....

Mijn hype is ook flink minder geworden, beta was leuk hoor, maar voelde voor mij net als een nieuw seizoen POE. het is een week of 2 leuk, en daarna is t wel weer mooi geweest. Geen 70 euro waard.

Ik hou m in de gaten of ze e.e.a. doen met de feedback uit de beta (zie her en der toch wel grote namen klagen over de OPness van sorc en necro ivm de zeer matig performende druid en barb) en dan wacht ik even de reviews af

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23
Lekker Ventje schreef op maandag 27 maart 2023 @ 20:28:
Ik denk dat we deze beta deels ook wel een verkeerd beeld hebben gekregen over de sterkte van sommige classes door de verhoogde droprates. Als het in de game een stuk minder is zullen ook de necro en sorcerres minder snel OP zijn lijkt me.
Yup, en de matig performende classes nog slechter. Ik vraag me ernstig af hoe ze de balancing voor ogen hebben. Met de huidige verhoudingen gaat iedereen natuurlijk necro of sorc.

• stomley
LZ86 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 05:01:
[...]

Was ook mijn ervaring. Had helemaal zin in de druid. Maar dat is compleet weg nu. Wat een schijtclass vergeleken met Necro zeg....
Juist doordat druid wat meer moeite kost vond ik hem juist zo geweldig, daarnaast zie ik ook grote mogelijkheden voor co-op waarin druid een mooie rol kan hebben.
standaard is ten aller tijde het best :P de rest is maar cosmetisch en doet er eigenlijk niet toe. Alleen die 4 dagen eerder spelen is wel lekker maar is dat de extra euro's waard?

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Die 4 dagen early access leek mij in eerste instantie ook wel wat maar dat gaat dus 20 euro extra kosten als ik het goed zie.

Nog ff nadenken of me dat de moeite waard gaat zijn die tijd, blijf toch een Nederlander :+

Acties:
  • +4Henk 'm!
LZ86 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 05:03:
[...]

Yup, en de matig performende classes nog slechter. Ik vraag me ernstig af hoe ze de balancing voor ogen hebben. Met de huidige verhoudingen gaat iedereen natuurlijk necro of sorc.
Denk dat dat wel mee valt. Genoeg mensen die niet kijken naar de cijfers van andere classes hoor en gewoon willen spelen wat ze willen spelen.

Tevens zegt de beta niks over level 50-100 bijv met alle bijkomende powers etc.

Druid staat ondanks zijn slechte performance voor mij nog steeds op 1 om die als eerst te spelen. En uiteraard gewoon in Hardcore.

Krijg maar 1 keer de kans om een nieuwe diablo voor het eerst te spelen dus dat doe ik gewoon op mijn eigen tempo met mijn class fantasy en dan kijk ik niet naar meta.

Prima als spelers dat wel doen hoor maar bedoel meer dat er genoeg spelers zijn die daar minder om geven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Robbaman
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-06 16:00
LZ86 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 05:03:
[...]

Ik begreep uit een interview met de devs dat het ook belangrijk is om de balancering tussen classes door de tijd heen in ogenschouw te nemen. Het voorbeeld dat genoemd werd is de barbarian, die na een bepaald level (ik meen 30) ineens twee extra wapens kan dragen en dus ook 2 extra legendary powers.

Vanaf dat punt gaat de barb dus ineens snel sterker worden. Een lvl 20 barb is daardoor wellicht wat underwhelming t.o.v. een lvl 20 necro, maar een lvl 40 barb is misschien juist weer wat overpowered. En op lvl 60 zijn ze weer min of meer gelijk.

Dat is natuurlijk ook juist wel weer de charme. Als alle classes dezelfde eenheidsworst zijn is het natuurlijk ook niet leuk. Bovendien, je speelt toch vooral voor jezelf of met een party, maakt het echt uit dat iemand anders die hetzelfde level heeft op dat moment wat sneller of langzamer is?
Balans tussen classes zal vast wel goed komen en de verschillen die er zijn zal mij in ieder geval niet weghouden bij een classe die ik graag speel. Zoals @Robbaman aangeeft sommige classes zullen sowieso later pas sterk worden.
Voor mij zijn de systemen in de game het belangrijkst. Hoe lekker de game ook speelt uiteindelijk staat of valt het allemaal door de (endgame)systemen. Zolang daar geen duidelijkheid over is koop ik helemaal niks en laat ik mij al helemaal niet verleiden tot een pre-order vlak voor release.
Na de beta zal meer informatie komen hierover.

[Voor 7% gewijzigd door Deltos op 28-03-2023 09:27]

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:34
Vagax schreef op maandag 27 maart 2023 @ 22:50:
[...]

En die release dag heeft Blizzard weer lekker slim aangepakt door de dag zelf op dinsdag (6-6) te zetten
Ik verwacht eigenlijk niet dat daar een slimmigheidje aan zit, Blizzard released al sinds jaar en dag al hun titels over het algemeen op dinsdagen (WoW soms maandag voor US / Dinsdag voor EU).

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

Dinsdag is sowieso een releasedag voor heeeel veel games. Is iets wat me al jaren dwars zit :P Niet alleen van blizzard

[Voor 11% gewijzigd door Ricmaniac op 28-03-2023 09:49]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Ah dat wist ik niet, maar het is alsnog slim van ze om als pre order bonus de game op vrijdag vrij te geven

• alexhooven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:02
Als “hardcore” gamer is zo’n weekend eerder natuurlijk ideaal. Beetje nolifer is vanaf vrijdag tm zondag zo Max level. Aardige voorsprong op de rest. En weer een goeie stress test zodat niet de hele wereld tegelijk inlogt. Win win.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro. iPhone 14 Pro

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-06 10:58
alexhooven schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:11:
Als “hardcore” gamer is zo’n weekend eerder natuurlijk ideaal. Beetje nolifer is vanaf vrijdag tm zondag zo Max level. Aardige voorsprong op de rest. En weer een goeie stress test zodat niet de hele wereld tegelijk inlogt. Win win.
Max level in 3 dagen? Ja dan ben je inderdaad aan het nolifen

• alexhooven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:02
Kaasje123 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:14:
[...]

Max level in 3 dagen? Ja dan ben je inderdaad aan het nolifen
Geloof me. Die world first types zijn er. In WoW vaak meegemaakt. Net een groepje van 5 mensen een super team en dan overal doorheen rushen

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro. iPhone 14 Pro

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

@Angeloonie het lijkt mij wel leuk om een poll aan de topicopening toe te voegen om te kijken wie met welke class gaat beginnen nu de meeste de beta hebben geprobeerd.

Als meerdere dit leuk vinden, zou jij dat toe willen voegen? (Ben stiekem wel benieuwd wat iedereen gaat doen)

Persoonlijk twijfel ik nog heel erg tussen Sorcerer en Necromancer. Sorcerer is altijd mijn standaard go-to. Maar de Necro is toch ook wel erg leuk en met die skellies heb ik ook een buffer tegen damage.

D3 Profile D3 XP Ladder

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-05 22:26
Zijn de 5 beta classes de 5 die in de full game zitten? Of gaan er meer bij komen? Persoonlijk ben ik benieuwd naar weer een Templar clas.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kodar
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02-06 16:49
To easy schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:43:
Zijn de 5 beta classes de 5 die in de full game zitten? Of gaan er meer bij komen? Persoonlijk ben ik benieuwd naar weer een Templar clas.
Ik keek heel erg uit naar de druid class, maar aangezien Blizzard alle aandacht aan de Necromancer en Sorcerer heeft gegeven verwacht ik de eerste jaren geen nieuwe classes. De Druid is gewoon een halve class in de beta.

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:19

ShadowBumble

Professioneel Prutser

(Uiteraard meld ik mij hier ook even, nee dit keer geen vrieskisten vol met tosti's hotdogs etc ter voorbereiding op de release :))

Ik heb de beta kort gespeeld, op de PC en op de PS5. De PC ervaring was aanzienlijk minder maar dat wist ik want ik er moet een fatsoenlijke grafisch kaart in. (Ik heb inmiddels een "mini PC met build in GFX" maar dan komt er dus een eGPU bij)

De PS5 ervaring was aanzienlijk soepeler, en kwa sfeer ben ik eigenlijk uitermate verrast.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Nog niet bekend, maar als we naar D2 en D3 kijken zijn er daar bij de expansions 2 nieuwe classes bij gekomen. Dit zou dus ook zomaar met D4 kunnen gebeuren.

D3 Profile D3 XP Ladder

Acties:
  • +2Henk 'm!
Ja dit zijn de 5 release classes. je kan er van uitgaan dat er later wel andere classes komen maar nog niet bekend nee. Laat eerst de game maar uitkomen :P

Ook is er in de announcement trailer of artwork ergens iig een soort Templar/paladin class op te zien dus denk wel dat ze al een idee hebben maarja dit is maar gissen

[Voor 17% gewijzigd door Ricmaniac op 28-03-2023 10:53]

Acties:
  • +2Henk 'm!
ah gevonden .dit zit in een artwork.

Lijkt toch op een soort holy valkyrie / paladin achtige class met Shield en speer bovenin en heavy armor

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-05 22:26
Ricmaniac schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:52:
[...]

Ja dit zijn de 5 release classes. je kan er van uitgaan dat er later wel andere classes komen maar nog niet bekend nee. Laat eerst de game maar uitkomen :P

Ook is er in de announcement trailer of artwork ergens iig een soort Templar/paladin class op te zien dus denk wel dat ze al een idee hebben maarja dit is maar gissen
Mm oke afwachten dus.

En betreft de artwork. Dat ziet er erg vet uit. En laten we stiekem dan toch hopen dat die er op release bij zit 😁.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Bijna wel zeker dat een nieuwe class eerder onderdeel wordt van een nieuw seizoen. Ze hebben namelijk nog veel te fixen en tweaken voor de release.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ricmaniac schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:56:
ah gevonden .dit zit in een artwork.

Lijkt toch op een soort holy valkyrie / paladin achtige class met Shield en speer bovenin en heavy armor

[Afbeelding]
Lijkt een beetje op een engel die de troepen leidt. (We gaan het zien)

D3 Profile D3 XP Ladder

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-06 10:58
Vagax schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:00:
Bijna wel zeker dat een nieuwe class eerder onderdeel wordt van een nieuw seizoen. Ze hebben namelijk nog veel te fixen en tweaken voor de release.
Ik denk dat die eerder onderdeel van een expansion wordt die je kopen moet dan dat ze die aan een season gratis toevoegen hoor.
Pagina: 1 ... 23 ... 57 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee