Ik heb de bèta er ook op zitten. Omdat ik vrijdagavond door lange queues uitweek naar m’n PSVR2, een druk weekend had met verjaardagen, en ook nog leuk moet doen met de kinderen

ben ik uiteindelijk “maar” tot lvl 22 geraakt met 1 character; de Necromancer. Mijn bevindingen tijdens deze relatief korte tijd:
Pro:
- Het spel ziet er op de PS5 gewoon erg goed uit.
- Sfeertje is prima.
- Geluidseffecten lijken prima in orde.
- Skilltree is lekker uitgebreid en hierdoor veel variaties mogelijk.
- Necromancer is een leuke class en speelt lekker weg.
- Op 1 bepaald type bug na (soort rubber banding bij overgang van zone) ben ik verder geen bugs tegengekomen.
Con:
- Ook op de moeilijkste moeilijkheidsgraad faceroll je door de content heen. Geen enkele keer dood gegaan of zelfs maar in de problemen gekomen.
- Camera lijkt iets dichter op het speelveld te zitten waardoor het overzicht er niet altijd is zoals bij voorgaande versies.
- Heb nog niet echt het gevoel “gegrepen” te worden door de game. Het is niet zoals met sommige andere games “nog heel even door” om het vervolgens 2 uur 's nachts te zien worden
.
Al met al best een positief gevoel over gehouden aan deze bèta, maar toch ook met gemengde gevoelens. Het speelt lekker weg, het ademt de typische Diablo sfeer, maar wel met een eigen stijltje en wat grimmiger dan D3. Ik maak me wel wat zorgen over replayability en of de game me überhaupt wel grijpt. Bij voorgaande Diablo en Wow (expansions) releases was ik vanaf het begin altijd wel hooked, maar dat gevoel heb ik tot nu toe nog niet echt gehad. Ik kon het spel relatief vrij gemakkelijk naast me neer leggen.
Ik kan alleen niet goed aangeven waarom dat is. Is het omdat ik weet dat ik straks bij release toch opnieuw moet beginnen en de motivatie voor nu dus ontbreekt, omdat ik de PSVR2 nog steeds veel te leuk vind en mijn aandacht toch daarnaartoe ging, of is het spel gewoon (nog) niet goed genoeg?
Ik weet dus in ieder geval al zeker dat ik niet ga pre-orderen, zoals ik eigenlijk nooit doe. Denk wel dat de kans groot is dat ie er bij release gaat komen, maar nog niet 100%. Afhankelijk van ontwikkelingen aan de game en hoe druk ik tegen die tijd ben