Ken het gevoel... Ben gister ook 12 uren bezig geweest om het te fixen. Uiteindelijk is het mij gelukt. Ik heb geen idee wat de oplossing precies was (teveel dingen aangepast) maar het lijkt allemaal weer goed te werken. Heb ook letterlijk alle YT video's bekeken. De laatste stappen die ik gedaan heb:
- Revert naar oudere Nvidia driver (dat was het waarschijnlijk niet want met de nieuwste driver heeft het ook prima gewerkt)
- GPU + mem (op GPU) underclock
- Alle files uit de MOW installatie folder weggegooid (met uitzondering van de 2 .exe bestanden (launcers en de main .exe)
- Daarna scan en repair gedraaid
- Windows geupdate naar 1909
- Virtual mem (page file) op 30GB gezet
Wat sowieso voor problemen zorgt is de texture setting. Als deze op high staat loopt de boel ook vast. Ingame settings heb ik alles aangezet. Behalve shadow en sun caching en de andere shadow setting op normal gezet. Voor de rest staat alles op max. Particle setting ook op low/normal gezet.
Nvidia overlay werkt helaas niet meer. Dus maar even reshade geinstalleerd. De game heeft daar ook wat moeite mee en crashed als ik dingen aanpas. Maar eenmaal ingesteld lijkt het goed te lopen.
Nog even lopen spelen met GPU overclock. Maar als ik deze weer aanzet kreeg ik naar verloop van tijd weer een DEV error 6070. Dus voor nu speel ik met GPU underclock. Geen probleem want op 1440p op bijna max setting haal ik rond de 90-100 fps (RTX2070S).
De grap was dat ik hiervoor prima kon spelen. Alleen had ik gister de texture setting aangepast van normal naar high en begonnen de problemen weer. Na het terug zetten naar normal bleven de problemen. 12 uren bezig geweest om het te fixen.......
Gezien de grafische errors lijkt het probleem in de shaders te zitten. Probeer een GPU nog iets verder te underclocken. Een FPS lock lijkt voor sommige mensen ook te werken maar dat wil je liever niet.
Andere tip: probeer eerst eens een potje te spelen met letterlijk alle settings op low. Zet alleen je resolutie goed. En probeer vanaf daar verder te werken.
Extra tip: gooi ook je shader cache van Nvidia en direct x leeg. Staat ergens een folder genaamd nv_cache (weet zo niet meer waar). Direct x cache kun je legen via schijfopruiming.
[
Voor 4% gewijzigd door
biggydeen2 op 19-03-2020 07:37
]