@Wuursj
Ziet er netjes uit. Goed bezig geweest. Mag je trots op zijn.
Ik had trouwens deze stofzuiger erbij. Daar betaal je per meter. Deze zijn een heel stuk voordeliger.
https://www.boels.com/nl-...et-longopac-230-v/p/11165
Ziet er netjes uit. Goed bezig geweest. Mag je trots op zijn.
Ik had trouwens deze stofzuiger erbij. Daar betaal je per meter. Deze zijn een heel stuk voordeliger.
https://www.boels.com/nl-...et-longopac-230-v/p/11165
Wuursj schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:59:
Hier ook lekker bezig geweest. Bij bedrijf X had ik de offerte laten verlopen en die werd promt verdubbeld. Bedrijf Y duurde te lang en bedrijf Z was sowieso erg duur. Dus maar zelf aan de slag.
Eerst tekening:
[Afbeelding]
(rode cirquit in de badkamer is uitiendelijk iets anders geworden). Alle leidingen zitten tussen de 60 en 70 meter. Met een autocad plugin makkelijk te meten.
En dan ook zo'n ding halen bij Boels. Een zaterdag en zondag was ruim voldoende, ik had ook nog een poos nodig om alle spullen om te sjouwen. Helaas stopte de machine van Boels er halverwege de zondag mee waardoor ik de klus wel nog een op een andere dag moest afmaken (en opnieuw dat loodzware ding op de 2e verdieping krijgen...)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hulp bij het slang inlopen:
[Afbeelding]
Afgesmeerd met Uniflott:
[Afbeelding]
Lekker dun zodat het langs de slang glibbert maar door de krimp moet je wel nog een keertje nasmeren.
Tips:
- Boels laat je voor enkele tientjes een prima stofzuiger huren (zie foto). Die zakken zijn echter rete duur en er zijn er veeeeel van nodig. Ik ben op een gegeven moment gaan uitkloppen, anders was ik ~500 euro kwijt geweest aan STOFZUIGERZAKKEN(als je al zoveel hebt mee gekregen)... Na 2 rondjes lopen is de zak vol en ben je 15,50 euro ex btw kwijt.. Dus een andere zuiger huren of de zakken elders kopen. Je ziet op foto 1 al de hoopjes uitgeklopte fermacellspul liggen. Goed stofmasker is aan te raden bij uitkloppen.
- Zoals eerder genoemd: koop zelf een freesschijf. Boels verhuurt wel voor cement maar verkoopt alleen voor fermacell en die zijn 2x zo duur. Ook als je ze wel kan huren: bij mij is er door een achtergebleven schroef 1 tandje afgebroken en dan kun je de volle mep betalen.
- Op foto 1 staat een rooster met 10x10cm tegen de muur. Wel handig bij de eerste uitzet aftekenen,
Nu nog het laatste beetje egaliseren.