Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Stam is ook nog beschikbaar!Maarten_E schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:03:
Cocu, Van Bommel en Faber in de gelederen, zou toch geen onaardig middenveld en verdediging zijn.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Float like a butterfly, sting like a bee.
alles kan off-topic
PSV?Ankona schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:06:
Tering, die smurfen gaan gewoon over op gallary play
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Ik voel een knip aankomen.Ankona schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:06:
Tering, die smurfen gaan gewoon over op gallary play

I served in a company of heroes.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 20:24
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Bergwijn loopt ook al mank. Gaat echt lekker zo.OPSLAGHOND schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:10:
Ihattaren in de lappenmand
Faber is echt toe aan de winterstop!ElPaco schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:11:
[...]Bergwijn loopt ook al mank. Gaat echt lekker zo.
Het is wel een matige verdediger dus dat magHupske schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:11:
Haha nou verdedigend wisselen???
Je gaat je haast afvragen of er iets in het trainingsregime mis is bij PSV als het gaat om blessures.ElPaco schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:11:
[...]
Bergwijn loopt ook al mank. Gaat echt lekker zo.
Deze hoeveelheid, zeker bij de aanvallers is toch wel veel.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Goeie verdedigers doen we bij PSV niet aan, dan wordt je te makkelijk kampioenDeadsy schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:12:
[...]
Het is wel een matige verdediger dus dat mag
👀 | Soufiane Laghmouchi vs. Daniel Schwaab.#gvvpsv @GVVV https://t.co/C7KiIUGcvC pic.twitter.com/klxxW3Wt1t
— ESPN NL (@ESPNnl) 18 december 2019
🌳 | En ook international Denzel Dumfries wordt het slachtoffer van de goed spelende Soufiane Laghmouchi. #gvvpsv @gvvvhttps://t.co/C7KiIUGcvC pic.twitter.com/upWbR2J7S1
— ESPN NL (@ESPNnl) 18 december 2019
Voor het GVVV jaaroverzicht

Maar serieus alleen Viergever en Unnerstall een 6. Rest onvoldoende.
Ik dacht dat mijn club door het ijs was gezakt vandaag tegen Telstar..Fleximex schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:15:
Wereldpartij. Nog 4 en je bent Europa in
Ibi voetbalde ook niet slecht, keeper was ook prima, maar de rest, die lopen met beton in hun schoenen.Fleximex schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:15:
Wereldpartij. Nog 4 en je bent Europa in
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Mwa, denk dat het wel meevalt. Ze spelen gewoon al sinds juli 2 wedstrijden per week. Zoiets zie je ook bij Ajax.Maarten_E schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:13:
[...]
Je gaat je haast afvragen of er iets in het trainingsregime mis is bij PSV als het gaat om blessures.
Deze hoeveelheid, zeker bij de aanvallers is toch wel veel.
Behalve de eerste 11 zijn er te weinig vervangers (of er wordt te weinig gebruik van gemaakt) waardoor je met zo'n programma uiteindelijk nat gaat.
En PSV heeft nog een mazzeltje. Ze overwinteren in een toernooi. Stel je voor dat ze er na vanavond uitlagen. De trainer is al opgeofferd, de nieuwe trainer kan je het niet kwalijk nemen.
Het is diepe, diepe crisis hier om de hoek.
Tuurlijk, die zijn niet ontslagen.OPSLAGHOND schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:19:
Zou Gerbrands en De Jong tevreden zijn?
Ja, niks aan de hand toch? Ze zijn hun put aan het zoeken om hun hoofd in te doen.OPSLAGHOND schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:19:
Zou Gerbrands en De Jong tevreden zijn?
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
'Ze doen er alles aan'
Kop in het zand kan niet, de grond is al verkocht ...carpebios schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:20:
[...]Ja, niks aan de hand toch? Ze zijn hun put aan het zoeken om hun hoofd in te doen.

- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 20:24
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Ik ben erg benieuwd wat De Jong in de winterstop van plan is om de selectie op orde te krijgen.
Beker voetbal levert wel weer erg leuke potjes voetbal op als je een neutrale toeschouwer bent.
Ben je voor Ajax of PSV dan zal je alleen maar stemmen om beker voetbal af te schaffen
De Jong haalt de winterstop niet.tweakduke schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:23:
De Jong voelt zich verantwoordelijk, zei hij in het interview dat hij gaf nadat van Bommel ontslagen was. Zijn verantwoordelijkheid nemen doet hij dan niet. Nu wint PSV vanavond, maar vraag niet hoe.
Ik ben erg benieuwd wat De Jong in de winterstop van plan is om de selectie op orde te krijgen.
Dat gaat iets worden van: In goed overleg besloten we hem los te laten om zijn vleugels uit te kunnen slaan bij nieuwe uitdagingen. Met andere woorden is het dus een schop onder zijn hol en wegwezen.
Nu is PSV best een menselijke club, maar die man met dat kale hoofd Gerbrandts is wel een berekenend figuur. Die gooit dus eerst De Jong voor de trein, om er zelf ongeschonden vanaf te komen. Niet omdat het nu zo'n duivel is, maar wel omdat hij een club moet leiden. En dat kan hij wel.
We zullen zien, hoe het gaat lopen. Nu is het PSV, volgende week kan AZ, Willem II of Heracles de Sjaak zijn.
[ Voor 0% gewijzigd door mavaros op 19-12-2019 12:16 . Reden: Een kaal hoofd is te schokkend in het voetbalforum. ]
Een goede sportpsycholoog is denk ik de enige noodzakelijke transfer. Deze selectie moet goed genoeg zijn om 3e te worden en de nummer 9 van de 2e divisie mag al helemaal geen probleem zijn. Het feit dat ze continue door hun eigen ondergrens zakken los je niet op door nog eens x miljoen voor een nieuwe Doan/Bruma/Baumgartl neer te leggen.tweakduke schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:23:
De Jong voelt zich verantwoordelijk, zei hij in het interview dat hij gaf nadat van Bommel ontslagen was. Zijn verantwoordelijkheid nemen doet hij dan niet. Nu wint PSV vanavond, maar vraag niet hoe.
Dat is die de Jong die altijd bij Utrecht heeft gespeeld realiseerde ik me voor het eerst toen ik hem zag laatst.tweakduke schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:23:
Wat een matig interview en weinig zelfkritiek.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Ajax vond ik ook niet om aan te gluren haha. Maar dat had ik ook niet verwacht.
Ik heb het niet gezien, maar ga het geloof ik ook niet terugkijkenTyphone schreef op donderdag 19 december 2019 @ 08:47:
[...]
Ajax vond ik ook niet om aan te gluren haha. Maar dat had ik ook niet verwacht.
Is wel mijn hoop, want als iedereen de huidige vorm doortrekt eindigen we ten minste achter AZ en Willem 2. Het spel is bedroevend hoor, en dat is geen off-day meer te noemen nu het al 4 wedstrijden speelt.Typhone schreef op donderdag 19 december 2019 @ 08:52:
Geef Ajax maar even de winterstop inmiddels. Wellicht krijgen we het omgekeerde van afgelopen jaar. Iedereen weer fit, iedereen scherp, vol erop klappen na de winterstop. Promes-Ziyech in ere hersteld. Middenveld in balans. De nodige grinta weer aangekocht. Of droom ik nu over kerst?
Zirkzee matchwinnaar voor Bayern. De vervanger van Memphis?
https://twitter.com/FOXSportsnl/status/1207411387636633602
[ Voor 4% gewijzigd door snmght op 19-12-2019 09:36 ]
plusminus verwacht toch wel een overwinning maar mocht dit niet het geval zijn dan kan je misschien spreken van een kleine crisis?
En winterstop, tsja spelers krijgen wat rust, maar mocht er idd spelers weggekocht worden dan kan het nog wel is echt spanned gaan worden, hoewel ik moet toegeven, doorgaans komt er wel gelijk iets terug.
Maar nog altijd ben ik er van overtuigd dat het kwaliteitsverschil dermate is, en dat az/w2 het niet lang genoeg kunnen volhouden......de rest is al op te grote achterstand en/of te wisselvallig.
En az die op 3 fronten meedoet is ook niet in hun voordeel imho. Maar we gaan het meemaken.
Ik vind het wel leuker dan paar weken geleden omdat je het bijna al van te voren kon invullen, maar kan me voorstellen dat je dit als ajax fan iets anders bekijkt, wel weer leuk dat je nu in een europese competitie zit waar je dan van verre outsider naar toch wel serieuze titel kandidaat gaat.
10 second ninja DONE
Ajax is/lijkt nog steeds zoekende met 1 of 2 ontbrekende spelers: zowel het middenveld als in de spitspositie.
Tadic is belangrijk maar wel veel minder nadrukkelijk aanwezig dan vorig jaar. Ik vind hem sowieso niet sterk wanneer hij vanaf de rechter flank speelt. Mazraoui heeft vorig jaar - toen hij het kampioenschap probeerde te saboteren tegen PSV - afgedaan voor mij. In zo'n wedstrijd zo'n oerig domme [insert hardcore scheldwoordenreeks] actie uithalen en ik verklaar je voor gek. Sindsdien ook niet meer het niveau gehaald van circa een jaar geleden. Om over Feyenoord uit nog maar te zwijgen. Die 6-2 choke wedstrijd zeg maar.
Ik ben ook groot voorstander om Schuurs vanaf nu te laten spelen. Het inschuiven wat hij regelmatig doet is precies wat Veltman niet heeft. Daardoor kom je tussen de linies te staan in plaats van dat je een linie overslaat met die vage hoge ballen. Vereiste is wel dat Blind ernaast staat. Rechtsback weet ik niet precies maar ik verwacht ook dat Dest momenteel tegen zijn fysieke grenzen aan zit.
Op het middenveld mag van mij Ziyech met Martinez en VD Beek blijven staan. Alvarez moet je daar NOOIT meer neerzetten want die zwalkt echt álle kanten op. Maar er moet wel een plan komen voor wanneer een buitenspeler geblesseerd raakt. Met Huntelaar en Tadic heb je niemand om dat op te vangen en de jeugd is op dat gebied nog niet klaar. Ik verwacht wel dat er in de zomer volgend jaar een paar nieuwelingen gaan doorschuiven maar die worden zo mondjesmaat toegepast door Ten Hag dat ik me daar wel zorgen om maak. Meer zorgen dan om de rest eigenlijk.
Wat veel mensen lijken te vergeten op dit moment is dat Ajax tegen AZ aantrad met een selectie die half ziek was (4 griepgevallen waarvan er 2 speelden), de ontbrekende flankspelers die VEEL waarde vertegenwoordigen en de leider in de defensie er niet bij. Om dan door een slaapmoment bij een corner met 1-0 te verliezen is niet zo heel frappant waar een 0-0 gewoon logisch was geweest. Dat is heel wat anders dan weggespeeld worden in Alkmaar. Laat ik het zo zeggen: vlak het niet uit
[ Voor 12% gewijzigd door Typhone op 19-12-2019 09:08 ]
En ja AZ is heel terechte opmerking, dat had gewoon 0-0 moeten zijn en dan was er al veel minder aan de hand. Gister was slecht maar wel gewonnen.
En Schuurs....denk niet dat hij zo goed gaat worden als de ligt, maar hij heeft zeker potentieel. Wat dat betreft jammer dat blind er even niet is, dat lijkt me wel een ideale man om van te leren.
Moet zeggen dat ik ondanks hun nadelen wel snap dat eth vasthoudt aan zowel 'nous' als Veltman. De eerste vanwege offensief en scorend vermogen (hoewel hij de laatste tijd op dat vlak ook tegenvalt, maar nog steeds weinig alternatieven), de 2e vanwege ervaring, hoewel hij vage acties heeft, zie ik toch ook veel goede acties en oplossingen. Don't get me wrong vind hem ook niet fantastisch, maar ik het idee dat men hier hem onderwaardeert.
Liever voor de breedte dan in de basis maar nogmaals snap het wel.
10 second ninja DONE
Ja maar dan probeer je recht te praten wat eigenlijk krom is. Ik kan de overwegingen ook wel bedenken die ETH heeft, maar het feit dat Schuurs de toekomst heeft (maar wel minuten nodig heeft daarvoor) en nog kan groeien (in kwaliteit en transferwaarde) en Veltman op beide gebieden niet meer is toch ook het overwegen waard. Veltman is op sommige vlakken inderdaad verder dan Schuurs maar het scheelt echt weinig.Sagat schreef op donderdag 19 december 2019 @ 09:25:
Alvarez valt mij niet op, zowel positief niet als negatief niet....maar kan me voorstellen wat je zegt
En ja AZ is heel terechte opmerking, dat had gewoon 0-0 moeten zijn en dan was er al veel minder aan de hand. Gister was slecht maar wel gewonnen.
En Schuurs....denk niet dat hij zo goed gaat worden als de ligt, maar hij heeft zeker potentieel. Wat dat betreft jammer dat blind er even niet is, dat lijkt me wel een ideale man om van te leren.
Moet zeggen dat ik ondanks hun nadelen wel snap dat eth vasthoudt aan zowel 'nous' als Veltman. De eerste vanwege offensief en scorend vermogen (hoewel hij de laatste tijd op dat vlak ook tegenvalt, maar nog steeds weinig alternatieven), de 2e vanwege ervaring, hoewel hij vage acties heeft, zie ik toch ook veel goede acties en oplossingen. Don't get me wrong vind hem ook niet fantastisch, maar ik het idee dat men hier hem onderwaardeert.
Liever voor de breedte dan in de basis maar nogmaals snap het wel.
Ik zou het wel een typische Ajax-transfer vinden om Veltman nu voor weinig of niets te laten gaan en dan Schuurs op zijn plek te zetten. Schuurs laat wat mij betreft wel zien dat hij klaar is om het stokje over te nemen. Met minuten denk ik dat hij snel Veltman op alle fronten overklast. Of hij het niveau De Ligt haalt; dat lijkt me sterk, De Ligt is absolute buitencategorie. Maar voor een 20 (!) jarige laat Schuurs goede dingen zien tot op heden.
Tjah, die overtuiging van het kwaliteitsverschil vond ik gisteren er ook van afstralen op het veld. Het is zoals ik het zie echt niet alleen vermoeidheid en kleine pijntjes. Met 6! spelers die CL spelen in de basis, aangevuld met wat jongelingen waarvan een aantal ook al aan de CL hebben mogen ruiken en dat toen niet onverdienstelijk deden had je Telstar natuurlijk moeten oprollen.Sagat schreef op donderdag 19 december 2019 @ 09:01:
Ik moet zeggen dat ik deze hakken over de sloot bekeroverwinning niet zag aankomen, had gewoon een 3 of 4-0 verwacht (weet ff niet of ze uit of thuis speelden maar in het voordeel van ajax dus) kan me voorstellen dat ado bloed ruikt en er vol op klapt, maar aan de andere kant die wedstrijd is wel thuis en ado is wel heel erg matigjes.......als Beugelsdijk al de assists moet gaan geven![]()
plusminus verwacht toch wel een overwinning maar mocht dit niet het geval zijn dan kan je misschien spreken van een kleine crisis?
En winterstop, tsja spelers krijgen wat rust, maar mocht er idd spelers weggekocht worden dan kan het nog wel is echt spanned gaan worden, hoewel ik moet toegeven, doorgaans komt er wel gelijk iets terug.
Maar nog altijd ben ik er van overtuigd dat het kwaliteitsverschil dermate is, en dat az/w2 het niet lang genoeg kunnen volhouden......de rest is al op te grote achterstand en/of te wisselvallig.
En az die op 3 fronten meedoet is ook niet in hun voordeel imho. Maar we gaan het meemaken.
Ik vind het wel leuker dan paar weken geleden omdat je het bijna al van te voren kon invullen, maar kan me voorstellen dat je dit als ajax fan iets anders bekijkt, wel weer leuk dat je nu in een europese competitie zit waar je dan van verre outsider naar toch wel serieuze titel kandidaat gaat.
Toegegeven, Telstar deed het goed, maar wat deed Ajax het slecht. Veel te vaak verkeerde keuzes, acties te ver doorvoeren (oa Tadic) e.d. Of een Schuurs die inschuift tot bijna aan de 16 van de tegenstander en daar knullig de bal verliest of verkeerd inspeelt, waardoor het achterin (de restverdediging) niet goed staat.
Naast de vermoeidheid speelt vind ik ook een mentaal aspect mee. Ajax is niet (meer) gewend het moeilijk te hebben, ze hebben een tijd lang gemakkelijk gewonnen (relatief) en zijn er in gaan geloven dat alles bijna vanzelf gaat. Dat blijkt nu niet het geval, en er moet (weer) voor gewerkt worden, het gaat niet vanzelf. Een sportpsycholoog lijkt mij in de winterstop geen overbodige luxe in Amsterdam (of Qatar)
Ajax was volgens velen bijna het Bayern van Nederland en zou met overmacht kampioen worden. Ook bij een 0-0 tegen AZ kan je niet spreken van een overmacht en van een groot krachtsverschil. Ik denk eerlijk gezegd (al vind ik dat ook als niet Ajacied jammer) dat Ajax een tijdje boven kunnen heeft gepresteerd en nu in een diep dal terecht is gekomen waardoor het nu allemaal niet zo goed lijkt. Ik denk dat je uiteindelijk (tussen nu en alle echt goede wedstrijden) ergens boven het midden tussen de 'topwedstrijden' en de huidige malaise gaat uitkomen. Ook in de CL gaf de stand (10 punten) en de uitslagen een ander beeld dan als je alle wedstrijden had gezien. T.a.v. vorig seizoen wordt er teveel weggegeven, zolang dat zo blijft zul je zo nu en dan het deksel op de neus krijgen, ook al scoor je veel met een Promes en Neres op de flanken. Je ziet dat als de goals even niet vallen de resultaten ook gelijk verminderen, vorig seizoen had je aan 1 goal vaak genoeg omdat je ook weinig weggaf, dat is dit seizoen echt anders (minder).Sagat schreef op donderdag 19 december 2019 @ 09:25:
[ Voor 20% gewijzigd door jbdeiman op 19-12-2019 10:02 ]
Scenario 2:Typhone schreef op donderdag 19 december 2019 @ 08:52:
Geef Ajax maar even de winterstop inmiddels. Wellicht krijgen we het omgekeerde van afgelopen jaar. Iedereen weer fit, iedereen scherp, vol erop klappen na de winterstop. Promes-Ziyech in ere hersteld. Middenveld in balans.
Iedereen is zo ziek van de uitschakeling in de CL, Ziyech en Tadic voorop, dat ze de hele tweede seizoenshelft met de koppies naar beneden en hangende schouders spelen.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ja het is niet makkelijk goed te spelen in zo een slecht team maar hij voegt niet echt iets toe.
Je ziet aan zijn acties dat er een goede techniek in zit maar het is te traag, stroperig.
Qua inzicht had ik ook met verwacht.
Het is te hopen dat dit met meer speeltijd beter word
Met welgeteld 1 minuut op het hoogste niveau in Duitsland en 4 in de Champions League lijkt het me inderdaad Nederlands hoop nu Depay weg is gevallen...snmght schreef op donderdag 19 december 2019 @ 08:59:
Zirkzee matchwinnaar voor Bayern. De vervanger van Memphis?
https://twitter.com/FOXSportsnl/status/1207411387636633602
Misschien is tijdelijk bij een anderee club spelen een optie, maar dan nog is dit echt nog geen Oranje materiaal.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Kijkende naar zijn 'uitmuntende' statistieken in de 3. Bundesliga met 0 doelpunten en 2 assists in 642 minuten heb ik weinig hoop dat hij überhaupt van meerwaarde gaat zijn.dutchgio schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:36:
En Lewandowski voor je dus gegarandeerd geen speeltijd.
Misschien is tijdelijk bij een anderee club spelen een optie, maar dan nog is dit echt nog geen Oranje materiaal.
Ja dat is heel snel gegaan zeg.
Sp - ar - ta man
Word niet meteen opgewonden, hij is tot nu toe geen goalgetter gebleken in de vorige teams. Geluk.Napo schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:28:
[...]
Met welgeteld 1 minuut op het hoogste niveau in Duitsland en 4 in de Champions League lijkt het me inderdaad Nederlands hoop nu Depay weg is gevallen...
Maar wie weet...wel handig die lengte (1.93)
[ Voor 54% gewijzigd door Harribo op 19-12-2019 10:49 ]
In die zin; iets voor Ajax om te huren? Kunnen wel een spits gebruiken.dutchgio schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:36:
En Lewandowski voor je dus gegarandeerd geen speeltijd.
Lewandowski? Zou denk ik wel wat toevoegensnmght schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:47:
[...]
In die zin; iets voor Ajax om te huren? Kunnen wel een spits gebruiken.
Ja helemaal eens, ik denk dat mentaal 80% van het issue is. En (more or less hetzelfde natuurlijk) vorm crisis bij Tadic, en van de Beek vind ik ook minder dan vorig jaar. De rest blessures... (zoiets als met Blind komt echt ook nu en niet 2 maanden terug toen de machine op volle stoom was) en ja ik denk ook dat je met onze buitenstaander kennis de keuzen van ETH ook mag meerekenen.jbdeiman schreef op donderdag 19 december 2019 @ 09:56:
[...]
Tjah, die overtuiging van het kwaliteitsverschil vond ik gisteren er ook van afstralen op het veld. Het is zoals ik het zie echt niet alleen vermoeidheid en kleine pijntjes. Met 6! spelers die CL spelen in de basis, aangevuld met wat jongelingen waarvan een aantal ook al aan de CL hebben mogen ruiken en dat toen niet onverdienstelijk deden had je Telstar natuurlijk moeten oprollen.
Toegegeven, Telstar deed het goed, maar wat deed Ajax het slecht. Veel te vaak verkeerde keuzes, acties te ver doorvoeren (oa Tadic) e.d. Of een Schuurs die inschuift tot bijna aan de 16 van de tegenstander en daar knullig de bal verliest of verkeerd inspeelt, waardoor het achterin (de restverdediging) niet goed staat.
Naast de vermoeidheid speelt vind ik ook een mentaal aspect mee. Ajax is niet (meer) gewend het moeilijk te hebben, ze hebben een tijd lang gemakkelijk gewonnen (relatief) en zijn er in gaan geloven dat alles bijna vanzelf gaat. Dat blijkt nu niet het geval, en er moet (weer) voor gewerkt worden, het gaat niet vanzelf. Een sportpsycholoog lijkt mij in de winterstop geen overbodige luxe in Amsterdam (of Qatar)
[...]
Ajax was volgens velen bijna het Bayern van Nederland en zou met overmacht kampioen worden. Ook bij een 0-0 tegen AZ kan je niet spreken van een overmacht en van een groot krachtsverschil. Ik denk eerlijk gezegd (al vind ik dat ook als niet Ajacied jammer) dat Ajax een tijdje boven kunnen heeft gepresteerd en nu in een diep dal terecht is gekomen waardoor het nu allemaal niet zo goed lijkt. Ik denk dat je uiteindelijk (tussen nu en alle echt goede wedstrijden) ergens boven het midden tussen de 'topwedstrijden' en de huidige malaise gaat uitkomen. Ook in de CL gaf de stand (10 punten) en de uitslagen een ander beeld dan als je alle wedstrijden had gezien. T.a.v. vorig seizoen wordt er teveel weggegeven, zolang dat zo blijft zul je zo nu en dan het deksel op de neus krijgen, ook al scoor je veel met een Promes en Neres op de flanken. Je ziet dat als de goals even niet vallen de resultaten ook gelijk verminderen, vorig seizoen had je aan 1 goal vaak genoeg omdat je ook weinig weggaf, dat is dit seizoen echt anders (minder).
Maar...... zeg het nog 1 keer....zelfs met al dat gelul, kan me echt niet voorstellen dat ze het niet kunnen kantelen.
-----
Jules Deelder
RIP
10 second ninja DONE
In tegenstelling tot Ajax en PSV heeft Feyenoord zijn laatste competitiewedstrijd wel keurig gewonnen. Ik verwacht niet zo veel problemen tegen Cambuur eigenlijk.Leon Zwiers schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:15:
Ik heb PSV gisteren gemist, maar ik begrijp dat het dus net zo kansloos was als Ajax gisteren. Ga bijna vrezen voor mijn eigen club. Als iedereen zo kut speelt dan zal mijn club niet achter blijven vrees ik
Heb je de rest van het seizoen gezien?snmght schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:20:
[...]
In tegenstelling tot Ajax en PSV heeft Feyenoord zijn laatste competitiewedstrijd wel keurig gewonnen. Ik verwacht niet zo veel problemen tegen Cambuur eigenlijk.
Nu uit tegen eerste divisionist Cambuur. Geen voorspelling mogelijk dus.
alles kan off-topic
Een voorspelling is altijd mogelijk. Ik voorspel winst voor Feyenoord, zonder veel moeite.Ankona schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:29:
Geen voorspelling mogelijk dus.
Onderschat Cambuur niet, die hebben een prima draaiende aanval (met snelheid kunnen ze de verdediging overrompelen). Echter is de aanval van Feyenoord beter dan de verdediging van Cambuur. Ik ben wel nieuwsgierig wat het gaat worden, mijn schoonvader zal wel in jubelstemming komend weekend zijn als Cambuur wint.snmght schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:30:
[...]
Een voorspelling is altijd mogelijk. Ik voorspel winst voor Feyenoord, zonder veel moeite.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Zou niet weten waarom Ajax zo'n speler zou moeten willen huren. Bayern laat nooit een koopclausule toe voor zo'n speler dus dan ben je alleen maar voor ze aan het opleiden.snmght schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:47:
[...]
In die zin; iets voor Ajax om te huren? Kunnen wel een spits gebruiken.
Ik zit net even op transfermarkt te kijken welke contracten er in de zomer aflopen. Zit ook een Dries Mertens tussen. Dat zou een directe versterking voor Ajax zijn die op alle posities voorin uit de voeten kan en volgens mij ook op het middenveld zou kunnen spelen. Iemand een idee wat zo een Mertens nou verdient?
Ik ben ook wel benieuwd. Cambuur is dan wel eerste divisionist maar doen het daar goed en met goed voetbal. Je dendert er niet zomaar overheen als over Fortuna of Emmen.Outerspace schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:34:
[...]
Onderschat Cambuur niet, die hebben een prima draaiende aanval (met snelheid kunnen ze de verdediging overrompelen). Echter is de aanval van Feyenoord beter dan de verdediging van Cambuur. Ik ben wel nieuwsgierig wat het gaat worden, mijn schoonvader zal wel in jubelstemming komend weekend zijn als Cambuur wint.
Aan de andere kant, je mag toch wel verwachten dat Feyenoord op elke positie een betere speler op het veld heeft lopen en gewoon moet winnen. Net als PSV gisteren gewoon kon winnen van de amateurs....
alles kan off-topic
Incorrect, Ajax zou het Bayern van Nederland worden als het zo door ging. Er is wel een verschil tussen Ajax op oorlogssterkte en Ajax wat gemotiveerd is. Zodra motivatie en/of oorlogssterkte wegvallen wordt het lastiger.jbdeiman schreef op donderdag 19 december 2019 @ 09:56:
[...]
Ajax was volgens velen bijna het Bayern van Nederland en zou met overmacht kampioen worden. Ook bij een 0-0 tegen AZ kan je niet spreken van een overmacht en van een groot krachtsverschil.
Ik ben het hier heel erg mee eens. De verkoop van de Jong en de Ligt heeft er fors ingehakt, en dat is een tijd eigenlijk amper naar boven gekomen.jbdeiman schreef op donderdag 19 december 2019 @ 09:56:
[...]
Ik denk eerlijk gezegd (al vind ik dat ook als niet Ajacied jammer) dat Ajax een tijdje boven kunnen heeft gepresteerd en nu in een diep dal terecht is gekomen waardoor het nu allemaal niet zo goed lijkt. Ik denk dat je uiteindelijk (tussen nu en alle echt goede wedstrijden) ergens boven het midden tussen de 'topwedstrijden' en de huidige malaise gaat uitkomen.
Ajax heeft op nogal wat plekken best zwakke broeders in de selectie staan die boven hun kunnen hebben gepresteerd (Mazraoui, Veltman, Alvarez komen naar boven) en is Tadic uit vorm. v.d Beek is een goede speler, maar die valt duidelijk wat tegen nu de Jong en de Ligt er niet meer zijn. Is geen echte kartrekker.
Ziyech en Promes hebben het nog lang verbloemd, nu die wegvallen/minder spelen gaan de zwakke plekken (verdediging en stukje middenveld) opvallen. Dat, en het gebrek aan een echte spits naast Huntelaar maakt het allemaal lastig.
Daarbij optellend dat de meeste ploegen in NL nu wel gezien hebben hoe Ajax speelt, maakt dat ze het best vaak lastig hebben.
Dat klopt, maar waar een Bayern wanneer het iets minder gaat de meeste wedstrijden nog wel (redelijk) eenvoudig wint is het verschil tussen Ajax en de rest nog lang niet zo groot als de uitslagen hebben doen vermoeden.Typhone schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:58:
[...]
Incorrect, Ajax zou het Bayern van Nederland worden als het zo door ging. Er is wel een verschil tussen Ajax op oorlogssterkte en Ajax wat gemotiveerd is. Zodra motivatie en/of oorlogssterkte wegvallen wordt het lastiger.
Het verschil tussen een Bayern met motivatie en op oorlogssterkte versus de andere kant is er natuurlijk ook. Ajax is verreweg (heel erg verreweg) de rijkste club uit Nederland en de supporters benoemden na de extreem goede resultaten van vorig seizoen nog dat ze dit jaar met overmacht kampioen zouden worden, de verschillen enorm zouden zijn en ook dat ze in de CL wel de poulefase door zouden komen. Nu heeft het op momenten tegengezeten in de CL (maar zijn ze naar mijn idee vooral ook vaak goed weggekomen bij gemiste 100% kansen). Daarnaast zie je ook toen Ajax nog wel op oorlogssterkte was, tegen een Pec Zwolle, dat ze bij alleen verminderde motivatie ook erg veel moeite hebben tegen een PEC wat niet bepaald een hoogvlieger is dit seizoen.
Het gaat gewoon niet zo vanzelf als vorig jaar, waar velen dachten dat het wel allemaal door bleef gaan. Ook gemotiveerd is Ajax niet zo sterk als ze zelf denken. Dat is mijn mening, maar ik baseer die niet alleen op de uitslagen, maar ook de manier waarop die tot stand komen. In tegenstelling tot vorig seizoen krijgen ze gewoon te veel kansen tegen, en staat het elftal gewoon (ook op oorlogssterkte) lang niet zo goed als het vorig seizoen was. Dat Ajax dit seizoen met overmacht kampioen zou worden werd door velen gezegd (en het kan nog,maar dan moet er wel wat veranderen), dat bedoelde ik met 'Het Bayern' wat Ajax al dit seizoen zou zijn. Vlak na de winterstop al praktisch kampioen om het maar zo te zeggen.
De eerste scheurtjes zijn nu zichtbaar, ik ben echt erg benieuwd of en hoe ze zich zullen herpakken. De doelpunten zullen wel weer vallen wanneer Promes en Neres terug zijn, maar het aantal (grote) kansen tegen moet omlaag en dat zie ik niet zo 1-2-3 gebeuren.
Volgens mij ging die vergelijking met Bayern meer over het financiele plaatje dan over de sportieve prestaties. En die vergelijking gaat nog steeds op, juist nog meer nu sterkhouders De Lig ten De Jong weg zijn (+ € 150.000.000).
Het is nu interessant of Ajax echt de stoute schoenen aantrekt en ook eens spelers van PSV gaat polsen voor een overstap. Zo een Pereiro die uit zijn contract loopt, best interessant voor Ajax (niet per se voor de basis). Malen; ook interessante optie voorin. Stengs, Boadu..
Fanboys kunnen roepen wat ze willen maar Ajax kan ze stuk voor stuk halen. Misschien wel allemaal in een keer. Of dat slim is, zinvol is, verantwoord is en of je concurrenten daar niet weer sterker van worden (want vele euro's rijker) laat ik helemaal in het midden. Maar wil alleen maar even aangeven dat het 'Bayern van Nederland' verhaal volgens mij vooral daar over gaat.
Dat gevaar ligt volgens mij nog steeds op de loer. Persoonlijk ben ik er geen voorstander van maar die kant kan het nog steeds op gaan. Uiteraard is dat van heel erg veel factoren afhankelijk, deels factoren waar Ajax invloed op heeft en deels op wat de overige clubs (ook buiten de eredivisie) doen.
[ Voor 14% gewijzigd door snmght op 19-12-2019 13:22 ]
En wat zijn nou de grote aankopen van afgelopen jaar?
Dat gezegd hebbende, leuk al die centen op de bank maar geen wonder dat ze niet ver boven de rest uitsteken en goede kansen dus voor andere clubs om te volgen, zeker voor Utrecht, AZ en PSV met een kweek in de eerste divisie.(Tenzij Ajax zich alsnog omhoog koopt)
alles kan off-topic
Nee, dat kan je denk ik niet zo stellen.Leon Zwiers schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:15:
Ik heb PSV gisteren gemist, maar ik begrijp dat het dus net zo kansloos was als Ajax gisteren. Ga bijna vrezen voor mijn eigen club. Als iedereen zo kut speelt dan zal mijn club niet achter blijven vrees ik
Ajax verpestte weer een grote voorsprong, zoals wel vaker. Het was niet goed, maar niet dramatisch slecht.
Dat was PSV gisteren wel. Heel slecht en erg dramatisch. Het had ook zomaar een overwinning voor GVVV kunnen zijn. Dat komt ook, omdat PSV nu wel alle klappen krijgt, die je maar kan bedenken. Dat team lijkt op Raymond van Barneveld. Dat is een pijltjesgooier die wat onzeker in zijn vel zit.
Oja, dat GVVV heeft gisteren wel de wedstrijd van hun leven gespeeld. Die praten over 25 jaar in Veenendaal nog over die gedenkwaardige wedstrijd tegen PSV.
Gelukkig is niet alles kommer en kwel.
Willem II en AZ rolden de tegenstander weer ouderwets op.
Wat ze daar in Rotterdam gaan doen vanavond, is afwachten. Soms spelen ze best aardig, maar dat is geen garantie voor een sterke periode.
[ Voor 14% gewijzigd door mavaros op 19-12-2019 13:36 ]
Ik denk dat ze de bus pakken richting Leeuwarden.mavaros schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:24:
[...]
Wat ze daar in Rotterdam gaan doen vanavond, is afwachten.
alles kan off-topic
snmght schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:30:
[...]
Een voorspelling is altijd mogelijk. Ik voorspel winst voor Feyenoord, zonder veel moeite.
Sinds 2009/10 heeft Feyenoord 40 wedstrijden voor de KNVB beker gespeeld, waarvan 26x thuis en 14x uit.Ankona schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:29:
Voor Feyenoord zijn er nog twee zaken die het ongemakkelijk kunnen maken. Ten eerste zijn ze in de beker alleen maar gewend om thuis te spelen en ten tweede spelen ze bijna uitsluitend tegen ED clubs.
De laatste keer dat Feyenoord als winnaar na 90 minuten van het veld stapte in een uitwedstrijd bij een BVO was op 27 januari 2010, de 0-3 bij PSV.
3-0 tegen de nummer 7 van de 3e divisie is ouderwets oprollen?mavaros schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:24:
[...]
Willem II en AZ rolden de tegenstander weer ouderwets op.
De Expected Goals tegen is met 16,2 nog altijd minder dan een goal per wedstrijd en slechts één boven het aantal tegendoelpunten.jbdeiman schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:11:
[...]
maar het aantal (grote) kansen tegen moet omlaag en dat zie ik niet zo 1-2-3 gebeuren.
Juist dit, want sportief is Ajax al het Bayern van Nederland door structureel 1e of 2e te worden.snmght schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:16:
Volgens mij ging die vergelijking met Bayern meer over het financiele plaatje dan over de sportieve prestaties.
[ Voor 10% gewijzigd door strafschop op 19-12-2019 13:57 ]
Volgens mij ging het om beiden, zowel financieel als sportief. Bayern werd al jaren met overmacht kampioen (op een enkele tegenvaller na) en Ajax zou dat ook gaan doen, gesteund door het financiële plaatje.snmght schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:16:
@jbdeiman @Leon Zwiers
Volgens mij ging die vergelijking met Bayern meer over het financiele plaatje dan over de sportieve prestaties. En die vergelijking gaat nog steeds op, juist nog meer nu sterkhouders De Lig ten De Jong weg zijn (+ € 150.000.000).
Wat mij nu vooral opvalt overigens is de 'excuses' over een lang seizoen veel wedstrijden, pijntjes, geen rust, aanvallende spelers zijn er niet bij. Ik zo een (figuurlijke) spiegel hier niet heel verkeerd vinden en het zou Ajax/ Ten Hag sieren wanneer ze aangeven misschien wat meer te rouleren wanneer de mogelijkheden er zijn, opdat spelers zich niet zo overbelasten, ipv de oorzaken volledig extern neer te leggen (iig naar de buitenwacht). Daar kunnen ze dan ook alleen maar beter / sterker uit komen.
Hoeveel topwedstrijden heeft Ajax nu echt moeten spelen waarbij ze echt alle 11 dezelfde basisspelers nodig hadden, of gedurende 80 minuten de betreffende spelers nodig hadden? Ik hoor (o.a. Ten Hag) nog zeggen dat ze 16/ 17 basiswaardige spelers hebben in de selectie. Als dat echt zo is, had hij wat meer kunnen rouleren en spelers rust geven, blijkbaar is het kwaliteitsverschil tussen de eerste 11 en de rest toch best wel heel groot.
22-4-2018, 0-3 uit tegen AZ.strafschop schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:54:
[...]
Sinds 2009/10 heeft Feyenoord 40 wedstrijden voor de KNVB beker gespeeld, waarvan 26x thuis en 14x uit.
De laatste keer dat Feyenoord als winnaar na 90 minuten van het veld stapte in een uitwedstrijd bij een BVO was op 27 januari 2010, de 0-3 bij PSV.
alles kan off-topic
6 miljoen per jaar meen ik, ik zie niet in waarom je hem zou halen zo lang je Tadic hebt lopen. Zelfde type speler alleen is Mertens dan ouder. En om nou nog meer oude ervaren spelers te halen zie ik niet zitten. Vertonghen bijvoorbeeld ook niet, een paar jaar geleden was top geweest maar nu op z'n 32e (??) is het wat mij betreft te laat.snmght schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:41:
Was gekscherend bedoeld eigenlijk; inderdaad zal Bayern hem hooguit puur verhuren zonder afkoopsom. En lijkt me wat te vroeg om hem in Ajax 1 te zetten.
Ik zit net even op transfermarkt te kijken welke contracten er in de zomer aflopen. Zit ook een Dries Mertens tussen. Dat zou een directe versterking voor Ajax zijn die op alle posities voorin uit de voeten kan en volgens mij ook op het middenveld zou kunnen spelen. Iemand een idee wat zo een Mertens nou verdient?
Maar wel uit!strafschop schreef op donderdag 19 december 2019 @ 14:18:
[...]
Die wedstrijd was in de Kuip, want dat was de bekerfinale van 2017/18.
alles kan off-topic
Kan het alleen maar met je eens zijn, ETH heeft daar absoluut nog een verbeterpunt..jbdeiman schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:55:
[...]
Volgens mij ging het om beiden, zowel financieel als sportief. Bayern werd al jaren met overmacht kampioen (op een enkele tegenvaller na) en Ajax zou dat ook gaan doen, gesteund door het financiële plaatje.
Wat mij nu vooral opvalt overigens is de 'excuses' over een lang seizoen veel wedstrijden, pijntjes, geen rust, aanvallende spelers zijn er niet bij. Ik zo een (figuurlijke) spiegel hier niet heel verkeerd vinden en het zou Ajax/ Ten Hag sieren wanneer ze aangeven misschien wat meer te rouleren wanneer de mogelijkheden er zijn, opdat spelers zich niet zo overbelasten, ipv de oorzaken volledig extern neer te leggen (iig naar de buitenwacht). Daar kunnen ze dan ook alleen maar beter / sterker uit komen.
Hoeveel topwedstrijden heeft Ajax nu echt moeten spelen waarbij ze echt alle 11 dezelfde basisspelers nodig hadden, of gedurende 80 minuten de betreffende spelers nodig hadden? Ik hoor (o.a. Ten Hag) nog zeggen dat ze 16/ 17 basiswaardige spelers hebben in de selectie. Als dat echt zo is, had hij wat meer kunnen rouleren en spelers rust geven, blijkbaar is het kwaliteitsverschil tussen de eerste 11 en de rest toch best wel heel groot.
Edit ter vermijding van een dubbel-post;
Elia verdedigt Lang.
'Nee man voetbal is soms niet eerlijk als jong boy. Het is niet eerlijk en als oudere speler waak ik hier voor. Tadic geef een verkeerde bal en dan zoo tekeer gaan aub.'
[ Voor 15% gewijzigd door snmght op 19-12-2019 15:12 ]
Elia...tja dan zoek je er ook wel 1 uit met het IQ van een.....snmght schreef op donderdag 19 december 2019 @ 14:48:
[...]
Kan het alleen maar met je eens zijn, ETH heeft daar absoluut nog een verbeterpunt..
Edit ter vermijding van een dubbel-post;
Elia verdedigt Lang.![]()
[...]
Zitten er in ieder geval bovenop, zo hoort het.ElPaco schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:21:
Telstar heeft inmiddels gevonden wie gisteren stout was en gaat ze straffen. Prima gehandeld lijkt me.
Nu nog ff flink straffen, al is het alleen maar om een signaal af te geven naar anderen.
Ik wacht nog steeds op gelijke straffen zoals in Engeland, daar schrik je tenminste mee af en denken ze wel 2x na.
Zware straffen zijn vooral leuk om mee te dreigen als je eigenlijk zelf ook wel weet dat je de daders niet te pakken kunt krijgen.
alles kan off-topic
Waarom niet EN EN?Ankona schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:43:
Als de pakkans groot is is de strafmaat eigenlijk niet eens zo relevant.
Zware straffen zijn vooral leuk om mee te dreigen als je eigenlijk zelf ook wel weet dat je de daders niet te pakken kunt krijgen.
Als je een kleine straf geeft, is het heel eventjes vervelend en weerhoudt het iemand wellicht niet van het nog een keer te doen.
Ik zou eens als tip een trip naar een engelse wedstrijd doen, een keeper die op 30cm afstand een bal zonder problemen kan pakken bij het hooligan vak. Geen bier, geen tuf, geen aanstekers, geen muntjes maar alleen verbale verwensingen (niet racistisch), maar over het algemeen grappige liederen.
Waarom? Waarom kan het daar wel?
Omdat als ze gepakt worden nooit meer het stadion in komen en torenhoge boete krijgt, oftewel iedereen bedenkt zich wel even voordat ie wat lomps doet of mee gaat met de groep.
Overigens is deze discussie ook al 100x geweest hier bedenk ik mij nu net

De zaak komt donderdagavond voor bij de tuchtcommissie van KNVB.

Start competitie: 14, 15 en 16 augustus
Laatste speelronde: 16 mei 2021
Bekerfinale: 18 april 2021
JC schaal: 9 augustus 2021
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken