Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online
Mmm jammer dat porto de overhand nu heeft anders kon feyenoord nog door misschien

• OPSLAGHOND
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
krissie100 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 21:48:
Kijkt er niemand AZ? :D
Leuk potje met weer een goed AZ
Leuk potje inderdaad ... hopelijk spelen ze komend weekend net zo goed! :+

• CR1691
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 17:05

CR1691

Hero of Time

Jezus wat een pech weer!!!

En waarom komt Ayoub in godsnaam. Daar heb je echt geen reet aan.

PSN: Finally_Chris

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17:57
Ia Jorgenson weer eens geblesseerd?

• DoeEensGek
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14:57
Had de 3-3 moeten zijn.

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Nee zijn vrouw staat op knappen

En man man man wanneer gaat die vent eens een goal maken. Wat een onkunde!!!!

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 19:03
Deadsy schreef op donderdag 12 december 2019 @ 22:33:
Z'n vrouw ligt te bevallen. Wat extra gevoelig ligt na die miskramen.

ph4ge wijzigde deze reactie 12-12-2019 22:34 (10%)

SW-0040-8191-9064

• LAD93
  • Registratie: maart 2016
  • Nu online
Deadsy schreef op donderdag 12 december 2019 @ 22:33:
Wegens persoonlijke omstandigheden achter gebleven in NL.

per aspera ad astra

• ph4ge
Ben benieuwd naar de extra tijd. Zal vast maar 3 minuten zijn.

SW-0040-8191-9064

• Harribo
  • Nu online
ph4ge schreef op donderdag 12 december 2019 @ 22:35:
Ben benieuwd naar de extra tijd. Zal vast maar 3 minuten zijn.
Tis nog minuut 74??

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Eigenlijk is het heel jammer dat je in de eerste helft zo makkelijk 3 goals weggeeft. Je hoeft niet te verliezen van dit porto.

Maar goed dat is eigenlijk al de hele poulefase het verhaal. Het hoeft niet maar gebeurt wel...

• ph4ge
Porto is echt te kloppen, het kan nog! Ze voetballen echt niet meer.

SW-0040-8191-9064

• Deadsy
Deze Duitser is leuk

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Goede scheids. Voelt de wedstrijd prima aan en geeft ook gewoon geel aan dat tijdgerek. Kunnen veel scheidsrechters een voorbeeld nemen.

Man man man wat een huilebalken bij Porto. Je gaat gewoon hopen op een Feyenoord goal en 2 van young boys.

CR1691 wijzigde deze reactie 12-12-2019 22:47 (28%)

• ph4ge
Yb heeft gelijk gemaakt dus het maakt niet meer uit. Hoewel Feyenoord verdient minimaal een punt en voor de coefficient en de financiën zou het fijn zijn.

SW-0040-8191-9064

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Die Sergio wat een clown :+

• Deadsy
jammer. Er had echt meer in gezeten.
Ik zou Ayoub laten staan voor de pot tegen PSV, vond hem niet onaardig.

• CR1691

CR1691

Hero of Time

In ieder geval nooit meer Narsingh opstellen. Diegene die hem gehaald heeft moet zich doodschamen.

• ph4ge
CR1691 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 22:58:
In ieder geval nooit meer Narsingh opstellen. Diegene die hem gehaald heeft moet zich doodschamen.
Inderdaad, hoewel hij wellicht wel waarde heeft als er gecounterd moet worden en/of er een echte spits in staat. Ik zou Sinistera lekker laten staan als Jorgenson er niet is.

SW-0040-8191-9064

• Deadsy
CR1691 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 22:58:
Krijg je ervan als je iemand met geen verstand van voetbal tot interim TD maakt en dat deze dan gewoon alle spelers laat halen door een makelaar.

• Maarten_E
  • Registratie: augustus 2014
  • Nu online
Man man, wat een ramp Europese week voor het NLse voetbal.
Ajax niet door in CL, Feyenoord en PSV (definitief) uitgeschakeld in EL en AZ met 4-0 eraf tegen ManU. Voor de Alkmaarders niks om voor te schamen, maar vooral de uitslag is pijnlijk.

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 17:31
Tegen United uit op Old Trafford verliezen is geen schande. Hoewel het niet dé topclub meer is, nog steeds een maat groter als AZ.
De rest van de vertoningen deze week zijn wel ronduit schandalig.

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• CR1691

CR1691

Hero of Time

ph4ge schreef op donderdag 12 december 2019 @ 22:59:
[...]

Inderdaad, hoewel hij wellicht wel waarde heeft als er gecounterd moet worden en/of er een echte spits in staat. Ik zou Sinistera lekker laten staan als Jorgenson er niet is.
Ik heb hem nog nooit iets goeds zien doen in het shirt van Feyenoord.

Zijn aanname is echt heel erg beroerd en afmaken kan hij ook niet. Een actie heeft hij ook niet echt. Als hij er niet op snelheid langs kan komen heeft hij niet de kwaliteiten om een passeerbeweging te maken.

Hij zou goed voor moeten kunnen zetten maar daar heeft Feyenoord niet de spits voor als Jorgensen niet speelt.

Ik zou er niet rouwig om zijn als dat contract snel wordt ontbonden.

• Han
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
DoeEensGek schreef op donderdag 12 december 2019 @ 21:50:
Berghuis doet weer een Berghuisje... :N
Ik zit net naar de beelden te kijken... wat bezielt zo'n speler nou om dit te doen?

https://twitter.com/i/status/1205228902815281152

Het is op slag van rust, ondanks de 3-2 zat Feyenoord weer redelijk in de wedstrijd en dan doe je dit. Hij had gewoon donkerrood moeten krijgen en zou daarmee zijn ploeg gewoon naaien. Wat een idioot is het toch af en toe, als of ie soms complete kortsluiting heeft in de bovenkamer.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 14:20
Wat was z'n excuus ook alweer na die elleboogstoot? "Hoort er bij toch"? Onbegrijpelijk dat hij aanvoerder is bij Feyenoord.

• snmght
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 17:59
Han schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 07:59:
[...]

Ik zit net naar de beelden te kijken... wat bezielt zo'n speler nou om dit te doen?

Het is op slag van rust, ondanks de 3-2 zat Feyenoord weer redelijk in de wedstrijd en dan doe je dit. Hij had gewoon donkerrood moeten krijgen en zou daarmee zijn ploeg gewoon naaien. Wat een idioot is het toch af en toe, als of ie soms complete kortsluiting heeft in de bovenkamer.
Zo hé, heb niet zitten kijken, is dit beoordeeld door de scheidsrechter? Zo niet hoop ik dat hij achteraf nog geschorst wordt voor een flink aantal Europese wedstrijden. Echt heel smerig deze.

go forget who we are, yeah

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 15:24
ph4ge schreef op donderdag 12 december 2019 @ 22:59:
[...]

Ook als Jorgensen er wel is.

alles kan off-topic

• DoeEensGek
snmght schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:33:
[...]

Zo hé, heb niet zitten kijken, is dit beoordeeld door de scheidsrechter? Zo niet hoop ik dat hij achteraf nog geschorst wordt voor een flink aantal Europese wedstrijden. Echt heel smerig deze.
Hij heeft er geel voor gehad.

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
Gisteren klein stukje gezien, maar Porto is nou ook niet echt fantastisch meer?
Ik hoor de commentator nog zeggen "Porto is niet een ploeg die je graag wilt loten als nummer 2 uit een groep". Ik dacht nou volgens mij kun je prima Porto loten, het is niet het Porto van jaren geleden.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 15:44

Vos

AFCA

Han schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 07:59:
[...]

Dinsdag diverse Feyenoorders die overtredingen van Ajacieden aanhaalden als rood waardig, maar deze lekker negeren 8)7

Commentaar leveren is dikke prima, maar beoordeel/benoem ook je eigen ploeg dan ;)

Vos wijzigde deze reactie 13-12-2019 12:26 (5%)

• ph4ge
Martinusz schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:11:
Gisteren klein stukje gezien, maar Porto is nou ook niet echt fantastisch meer?
Ik hoor de commentator nog zeggen "Porto is niet een ploeg die je graag wilt loten als nummer 2 uit een groep". Ik dacht nou volgens mij kun je prima Porto loten, het is niet het Porto van jaren geleden.
Het blijven Portugezen, je hebt altijd het idee dat er meer te halen is, maar dat lukt zelden.

Berghuis geel was zo te zien gewoon terecht. Erg onbeholpen, maar wel bovenop de bal. Dinsdag was gewoon een 100% doorgebroken man en totaal niet te vergelijken met dit.

ph4ge wijzigde deze reactie 13-12-2019 12:44 (6%)

SW-0040-8191-9064

• Martinusz
  • Nu online
ph4ge schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:42:
[...]

Het blijven Portugezen, je hebt altijd het idee dat er meer te halen is, maar dat lukt zelden.
Dat is waar, maar Feyenoord werd toch niet van de mat gespeeld?
Berghuis geel was zo te zien gewoon terecht. Erg onbeholpen, maar wel bovenop de bal. Dinsdag was gewoon een 100% doorgebroken man en totaal niet te vergelijken met dit.
Volgens mij mis je het stukje nadat hij de bal heeft geraakt :P

• Goelan
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 11:45
ph4ge schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:42:
[...]

Mooi gevalletje gekleurde bril...

Hij raakt eerst netjes de bal, niks aan de hand... en vervolgens in dezelfde actie maakt ie nog een schoppende beweging met 2 benen terwijl de bal al is gespeeld.

• ph4ge
Martinusz schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:47:
Dat is waar, maar Feyenoord werd toch niet van de mat gespeeld?
Nee, maar dat is tegen dit soort clubs ook zelden. Nederlandse teams hebben vrijwel altijd het idee dat ze de bovenliggende partij waren als ze tegen Portugezen hebben gespeeld, maar winnen zelden.
Martinusz schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:47:
Volgens mij mis je het stukje nadat hij de bal heeft geraakt :P
Ik zie echt niet hoe dit meer dan geel zou zijn. Onhandig, hij raakt de bal en krijgt een tik en vervolgens schiet zn voet wat omhoog. Hij is volledig gefocust op de bal en ligt inmiddels bijna stil. Ik vind het echt appels met peren vergelijken, op 2-3 fanatieke Ajacieden op Twitter na hoor je hier voor niets niemand over.
Goelan schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:48:
[...]

Mooi gevalletje gekleurde bril...

Hij raakt eerst netjes de bal, niks aan de hand... en vervolgens in dezelfde actie maakt ie nog een schoppende beweging met 2 benen terwijl de bal al is gespeeld.
Een schoppende beweging? :') Heb je enig idee hoe vertraagd dit is? Het valt niet mee om je been volledig stil te houden als je op je kont door het gras glijdt. Op normale snelheid zie je dat dit gewoon klunzig is. Bovendien als hij wilde schoppen zou hij wel naar de speler kijken.

Over brillen gesproken. Berghuis is een vies mannetje en krijgt hier terecht geel, maar iedereen die hier meer in ziet moet zelf zn bril even afzetten en niet Twitter afspeuren op zoek naar iets negatiefs over Berghuis.

ph4ge wijzigde deze reactie 13-12-2019 12:55 (32%)

SW-0040-8191-9064

• Goelan
ph4ge schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:51:
[...]

Een schoppende beweging? :') Heb je enig idee hoe vertraagd dit is? Het valt niet mee om je been volledig stil te houden als je op je kont door het gras glijdt. Op normale snelheid zie je dat dit gewoon klunzig is. Bovendien als hij wilde schoppen zou hij wel naar de speler kijken.
Als hij gewoon was doorgegleden was er niks aan de hand geweest. Hij veranderd gewoon de actie in de beweging hoor. Ik snap niet dat je het zelf niet ziet/wil zien.

• ph4ge
Goelan schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:59:
Als hij gewoon was doorgegleden was er niks aan de hand geweest. Hij veranderd gewoon de actie in de beweging hoor. Ik snap niet dat je het zelf niet ziet/wil zien.
Ik snap wel waarom een klein clubje Twitteraars die toevallig allemaal dezelfde club in hun profiel hebben hier iets heel ergs van proberen te maken.

SW-0040-8191-9064

• snmght
ph4ge schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:03:
[...]

Ik snap wel waarom een klein clubje Twitteraars die toevallig allemaal dezelfde club in hun profiel hebben hier iets heel ergs van proberen te maken.
Dan wil je het niet zien, ook goed, zegt iets over jou. Heeft niets met onbenullig of vertraging te maken; je ziet hem opnieuw kracht zetten op een manier en in een richting die niets met voetbal te maken heeft maar meer met straatvechten. Ik hoop dat we deze dwaas nooit meer in Oranje zien.

• demo31051987
  • Laatst online: 12:40

demo31051987

a.k.a. Extigo

ph4ge schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:03:
[...]

Ik ben een Feyenoorder in hart en nieren (geboren op Zuid), maar waarom trekt Berghuis zijn rechterbeen omhoog? Waarom verandert hij de richting van zijn linkerbeen. Als hij gewoon was doorgegleden met zijn benen naar beneden, dan had er geen enkele discussie geweest.

Steam

• rikoos
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23-01 11:04
Vos schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:24:
[...]

Dinsdag diverse Feyenoorders die overtredingen van Ajacieden aanhaalden als rood waardig, maar deze lekker negeren 8)7

Commentaar leveren is dikke prima, maar beoordeel/benoem ook je eigen ploeg dan ;)
Dat zou een goede zaak zijn echter kijkt iedereen het door zijn roze (club) bril toch? Dat was dinsdag niet anders waar beweerd werd dat er soms niets aan de hand was en de scheids voor de uitschakeling heeft gezorgd ;-) O-)

Dit onpartijdige commentaar blijf je altijd houden en al helemaal als het om Amsterdam en Rotterdam gaat ;-)

• ph4ge
snmght schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:09:
Dan wil je het niet zien, ook goed, zegt iets over jou. Heeft niets met onbenullig of vertraging te maken; je ziet hem opnieuw kracht zetten op een manier en in een richting die niets met voetbal te maken heeft maar meer met straatvechten. Ik hoop dat we deze dwaas nooit meer in Oranje zien.
Ja, als je dat laatste al hoopt, dan zie je dit soort dingen. Is toch geen kracht zetten. Hoe kan je uberhaupt kracht zetten in zo'n positie terwijl je geen grip hebt/glijdt?

Je ziet toch gewoon dat hij de hele andere kant op kijkt? Zelfs als hij op een of andere manier kracht zet en niet gewoon een beetje stuitert is het nooit opzet. Dat kan gewoon niet.

ph4ge wijzigde deze reactie 13-12-2019 13:13 (5%)

SW-0040-8191-9064

• snmght
ph4ge schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:12:
[...]

Ja, als je dat laatste al hoopt, dan zie je dit soort dingen.
Aanname, geen feit. Ik wil hem niet in Oranje omdat hij (a) niet kan voetballen en (b) vaker van dit soort acties heeft en daar zelf nog smakelijk om kan lachen ook. Staat los van dit incident.
Hoe kan je uberhaupt kracht zetten in zo'n positie terwijl je geen grip hebt/glijdt?
Nou, kijk het filmpje eens met je ogen open en je zult het zien. Hij glijdt met zijn linkerbeen gebogen, bijna in een hoek van 90 graden. Even later vergroot hij die hoek met kracht (strekken) waardoor zijn voet de tegenstander raakt. In een normale glijdende beweging, zeker op een voetbalveld met een directe tegenstander vlakbij je is het aan te raden dat been gewoon even gebogen te laten totdat de sliding klaar is.
Je ziet toch gewoon dat hij de hele andere kant op kijkt?
Dit vind ik nog het grootste kulargument. Alsof je alleen dan weet waar een tegenstander staat. Zou betekenen dat no-look passjes ook eigenlijk volstrekt onmogelijk zijn. Niveautje weer hier hoor. :D
Dat kan gewoon niet.
Correctie dit is toch wel je allersterkste argument. :+

snmght wijzigde deze reactie 13-12-2019 13:22 (7%)

• OPSLAGHOND
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Mag hopen dat bij PSV echt iemand een hele dikke streep door de naam Berghuis trekt.
Een speler om je voor kapot te schamen als supporter(s)/liefhebber(s).

• ph4ge
snmght schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:18:
Aanname, geen feit. Ik wil hem niet in Oranje omdat hij (a) niet kan voetballen en (b) vaker van dit soort acties heeft en daar zelf nog smakelijk om kan lachen ook. Staat los van dit incident.
Sorry, maar lees dit zelf eens terug en vraag je dan af of je zelf objectief over komt.
Nou, kijk het filmpje eens met je ogen open en je zult het zien. Hij glijdt met zijn linkerbeen gebogen, bijna in een hoek van 90 graden. Even later vergroot hij die hoek met kracht (strekken) waardoor zijn voet de tegenstander raakt.
Waar haal jij dat met kracht vandaan? Het is duidelijk dat zn voet beweegt, maar hoe haal je eruit dat hier kracht achter zit? Heb je het gemeten ofzo? De snelheid is vrijwel nul.
In een normale glijdende beweging, zeker op een voetbalveld met een directe tegenstander vlakbij je is het aan te raden dat been gewoon even gebogen te laten totdat de sliding klaar is.
Dat het onhandig is zijn we gewoon eens. Een veld is glad en hobbelig, hij glijdt en stuitert, wordt zelf ook geraakt, natuurlijk is zn been niet stil. Dat zou pas knap zijn.
Dat hij die richting niet op kijkt vind ik nog het grootste kulargument. Alsof je alleen dan weet waar een tegenstander staat. Zou betekenen dat no-look passjes ook eigenlijk volstrekt onmogelijk zijn. Niveautje weer hier hoor. :D
Nou inderdaad, wat een niveautje. Deze vergelijking slaat echt als een tang op een varken. Wat een vooringenomenheid.

SW-0040-8191-9064

• snmght
ph4ge schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:24:
[...]
Sorry, maar lees dit zelf eens terug en vraag je dan af of je zelf objectief over komt.
Als ik het teruglees denk ik dat ik toch zo'n 2,87 x zo objectief over kom als jij. Maar dan met ogen.
[...]
Waar haal jij dat met kracht vandaan? Het is duidelijk dat zn voet beweegt, maar hoe haal je eruit dat hier kracht achter zit? Heb je het gemeten ofzo? De snelheid is vrijwel nul.
Easy: kijken en nadenken. Kijken: de snelheid van dat been wordt hoger dan de snelheid van de rest van het lichaam. Nadenken: zonder kracht die beweging maken gaat lastig worden.
[...]
Dat het onhandig is zijn we gewoon eens. Een veld is glad en hobbelig, hij glijdt en stuitert, wordt zelf ook geraakt, natuurlijk is zn been niet stil. Dat zou pas knap zijn.
Warempel, agreed!
[...]

Nou inderdaad, wat een niveautje. Deze vergelijking slaat echt als een tang op een varken. Wat een vooringenomenheid.
Hoezo? Voor een no-look pass moet je toch ook een beweging maken in een richting van iets dat je niet kunt zien? En ik begrijp nu net van jou dat dat onmogelijk is. 'Dat kan gewoon niet'!

Maar als je eerstvolgende reactie op mij van hetzelfde niveau is, leef je uit, ga los; ik reageer er niet meer op. Tegen dit soort blindheid is geen kruid gewassen.

• dvdkiwi
  • Registratie: april 2007
  • Nu online

dvdkiwi

Hoi doei

Hoe kun je hier géén natrappende beweging in zien?
Dat zijn linkervoet omhoog gaat is al bijzonder (al zou dat ook kunnen zijn om de bal af te stoppen en zelfs daar heb ik zo mijn twijfels bij) maar zijn rechterbeen trapt toch overduidelijk na? Niet hard of met volle kracht, maar hij trapt wel degelijk bewust tegen het bovenbeen van die andere kerel.

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• ph4ge
Nou, daar heb je het. Niet elke beweging die Berghuis maakt is per definitie rood. Van alle 23 camera's op het veld is er er een, die als je vervolgens juist in zoomt en knip en plakt en enorm vertraagt, dit op iets meer laat lijken dan gewoon een speler die glijdt en niet de volledige controle heeft. Het is vast toeval dat de actie niet op normale snelheid op deze persoon zijn Twitter staat, gezien zijn historie is hij er niet op uit om een gebalanceerd beeld te geven.
snmght schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:28:
Hoezo? Voor een no-look pass moet je toch ook een beweging maken in een richting van iets dat je niet kunt zien? En ik begrijp nu net van jou dat dat onmogelijk is. 'Dat kan gewoon niet'!
Nogmaals, waar heb je het over? Zijn toch compleet verschillende zaken? Het is inderdaad in deze positie volstrekt onmogelijk om een no look pass te geven. Kracht zetten zonder grip kan ook niet. In in een duizendste van een seconde besluiten dat je toch niet voor de bal gaat maar de speler wil raken, zonder dat je hem ziet maar gefocust blijft op iets wat kennelijk niet je doelwit is, kan ook niet.

Je maakt het enorm ingewikkeld en gaat er vanuit dat Berghuis in een fractie van seconde zijn focus van de tackle op de bal verschuift naar een blinde woede en een aanslag wil plegen, maar in zijn woede nog wel het verstand heeft om naar de bal te kijken om zo de kijker en de scheidsrechter te misleiden, en ook de volledige controle heeft over zn lichaam die midden in een tackle zit terwijl hij stuiterend op zn kont door het gras glijdt, en in dat proces ook nog eens zo'n enorme atleet is dat hij een rap en onvoorspelbaar bewegend doelwit dat hij niet ziet precies weet te raken en ondanks dat hij geen grip heeft ook nog eens kracht weet te zetten.

Maar desondanks mankeert het slachtoffer van deze miraculeuze circusact niets, en maken de Portugezen die het theater hebben uitgevonden en vol in de tijdrekmodus zitten er weinig ophef over.

Het kan, maar het ligt niet voor de hand. Bekijk het gewoon op normale snelheid en uit een andere hoek, en zonder het vooroordeel dat Berghuis een kwade genius is, en de meest logische conclusie is dat hij gewoon even de controle kwijt is en onhandig is. Waar hij terecht geel voor krijgt.

Worse case doet hij zn been omhoog om de tegenstander te laten struikelen, wat nog steeds slechts geel is.

ph4ge wijzigde deze reactie 13-12-2019 13:51 (7%)

SW-0040-8191-9064

• snmght
In ander nieuws; mogelijk toch winteraankopen naar Ajax. Boadu kom er maar in. 8)
Erik ten Hag heeft ernstige twijfels over het meespelen van Quincy Promes zondag tegen AZ. De aanvaller, die vanwege een spierblessure de duels met Willem II (0-2) en Valencia (0-1) al miste, stond ook vrijdag niet op het trainingsveld van Ajax. Ten Hag geeft de hoop nog niet op, maar het meespelen van Promes in Alkmaar lijkt zeer twijfelachtig te zijn. Daarnaast laat de Ajax-coach zich uit over eventuele winteraankopen.

"We kunnen niet met honderd procent garantie zeggen dat hij er niet bij is, maar we hebben er niet heel veel hoop op", laat Ten Hag vrijdagmiddag weten op de persconferentie voorafgaand aan het treffen met AZ. De 27-jarige aanvaller raakte twee weken geleden geblesseerd in de uitwedstrijd tegen FC Twente (2-5). In de thuisduels met Willem II en Valencia werd zijn plaats ingenomen door Noa Lang.

Ten Hag lijkt niet te rekenen op Promes, maar over Hakim Ziyech en Nicolás Tagliafico is hij een stuk positiever gestemd. De middenvelder en de verdediger kampen met klachten, maar lijken op tijd fit voor de Eredivisie-kraker van zondag tegen AZ. "Maar waar ik van Quincy zeg dat ik zeker weet dat hij bijna niet speelt, ga ik er bij hen vanuit dat ze wel spelen", aldus Ten Hag. Het eerste fluitsignaal in Alkmaar klinkt zondag om 16.45 uur.

Ten Hag: 'Frustrerend dat we juist in deze fase Promes, Neres en Labyad missen'
In een eerder stadium zei Ten Hag nog dat aankopen in januari niet noodzakelijk zijn voor Ajax, maar door de recente blessureperikelen lijkt hij een ander standpunt in te nemen. "Er zijn wel wat dingen veranderd, we zullen dat heel goed moeten gaan bekijken. Club-breed de koppen bij elkaar steken. Dan bedoel ik ook medisch; wat kunnen we verwachten? Dan zouden we ons beleid kunnen heroverwegen. Maar dan moeten er wel spelers beschikbaar zijn…We weten hoe lastig dat is."

Eventuele tussentijdse aankopen hebben volgens Ten Hag verband met onder meer het herstel van David Neres, die vanwege een knieblessure dit kalenderjaar niet meer in actie komt. "We moeten analyseren en conclusies trekken over hoe snel iemand van waarde kan zijn. Dat geldt niet alleen voor Neres, maar ook voor Zakaria Labyad en Promes. We moeten weten hoe we opgesteld zijn", aldus Ten Hag.
O en Promes er niet bij waarschijnlijk. Dat is wel echt een aderlating. Blij met de winterstop, for once.

• Martinusz
  • Nu online
ph4ge schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:40:
Je maakt het enorm ingewikkeld en gaat er vanuit dat Berghuis in een fractie van seconde zijn focus van de tackle op de bal verschuift naar een blinde woede en een aanslag wil plegen, maar in zijn woede nog wel het verstand heeft om naar de bal te kijken om zo de kijker en de scheidsrechter te misleiden, en ook de volledige controle heeft over zn lichaam die midden in een tackle zit terwijl hij stuiterend op zn kont door het gras glijdt, en in dat proces ook nog eens zo'n enorme atleet is dat hij een rap en onvoorspelbaar bewegend doelwit dat hij niet ziet precies weet te raken en ondanks dat hij geen grip heeft ook nog eens kracht weet te zetten.

Maar desondanks mankeert het slachtoffer van deze miraculeuze circusact niets, en maken de Portugezen die het theater hebben uitgevonden en vol in de tijdrekmodus zitten er weinig ophef over.

Het kan, maar het ligt niet voor de hand. Bekijk het gewoon op normale snelheid en uit een andere hoek, en zonder het vooroordeel dat Berghuis een kwade genius is, en de meest logische conclusie is dat hij gewoon even de controle kwijt is en onhandig is. Waar hij terecht geel voor krijgt.

Worse case doet hij zn been omhoog om de tegenstander te laten struikelen, wat nog steeds slechts geel is.
Je maakt het zelf enorm ingewikkeld om niet te zien wat iedereen ziet 8)7

Nee hij geeft hem geen doodschop en nee het slachtoffer gaat er niet dood aan (al doen een paar ijzeren pinnen best zeer op je bovenbeen), maar het is wel een smerige tik wat gewoon onder natrappen valt, er is niets natuurlijks aan zijn houding en hij strekt zijn been in de lucht nog extra om hem te raken.
Gewoon beentjes naar beneden houden ;)

• ph4ge
Martinusz schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:53:
[...]

Je maakt het zelf enorm ingewikkeld om niet te zien wat iedereen ziet 8)7
[Afbeelding]

Nee hij geeft hem geen doodschop en nee het slachtoffer gaat er niet dood aan (al doen een paar ijzeren pinnen best zeer op je bovenbeen), maar het is wel een smerige tik wat gewoon onder natrappen valt, er is niets natuurlijks aan zijn houding en hij strekt zijn been in de lucht nog extra om hem te raken.
Gewoon beentjes naar beneden houden ;)
Waar een slow motion al een erg vertekend beeld geeft zegt een slecht plaatje natuurlijk helemaal niks. Dit zegt helemaal niks over hoe hij beweegt en met welke snelheid. Niet elk contact is rood.

SW-0040-8191-9064

• Martinusz
  • Nu online
ph4ge schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:54:
[...]

Waar een slow motion al een erg vertekend beeld geeft zegt een slecht plaatje natuurlijk helemaal niks. Dit zegt helemaal niks over hoe hij beweegt en met welke snelheid. Niet elk contact is rood.
Het bewegend beeld is alleen maar duidelijker, uit 2 hoeken zelfs ;)
De andere hoek laat duidelijk zien dat hij zijn rechterbeen nog uitstrekt, waarom doe je dat als je alleen aan het glijden bent??
Het beeld hierboven laat zien dat hij wel degelijk ziet waar hij zijn voetje plaatst.

Maar op basis van het plaatje: jij vindt dit een normale manier van uitglijden na een sliding? Dat been is in een normale hoek op normale hoogte en raakt per ongeluk de speler?

Martinusz wijzigde deze reactie 13-12-2019 13:57 (12%)

• ph4ge
Martinusz schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:56:
Het beeld hierboven laat zien dat hij wel degelijk ziet waar hij zijn voetje plaatst.
Dat is knap met zn ogen dicht. Het filmpje op het juiste moment stilzetten bewijst helemaal niet dat hij daar zijn voet plaatst. Je ziet heel de beweging niet op een plaatje.

ph4ge wijzigde deze reactie 13-12-2019 13:57 (23%)

SW-0040-8191-9064

• Martinusz
  • Nu online
ph4ge schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:56:
[...]

Dat is knap met zn ogen dicht.
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Ik vraag mij af wie zijn ogen nu echt dicht heeft...

Het filmpje op het juiste moment stilzetten bewijst helemaal niet dat hij daar zijn voet plaatst. Je ziet heel de beweging niet op een plaatje.
Nee de beweging is prima te zien in het filmpje wat hier al gelinkt is, die heb je toch wel bekeken?

https://twitter.com/maximaxi27/status/1205228902815281152

Martinusz wijzigde deze reactie 13-12-2019 14:04 (9%)

• Pompi
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22-01 23:33
Ik heb de hele wedstrijd niet gezien en de discussie niet echt mee gekregen, maar voor een aanvaller heeft Berghuis wel veel dat zijn benen al dan niet opzettelijk op verkeerde plekken eindigen tijdens tackles. Of hij heeft op het moment/recent het beeld tegen hem maar dan zou je toch juist als coach tegen hem moeten zeggen: blijf wat er ook gebeurd op je benen en doe geen slidings.
Laat lekker de middenvelders, die er goed in zijn, de slidings inzetten en zorg als aanvaller dat je mee loopt met je verdediger maar je verder richt op de aanvallende impulsen.

• ph4ge
Martinusz schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:58:
[...]

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Ik vraag mij af wie zijn ogen nu echt dicht heeft...

[Afbeelding]
Wat is nou precies het punt? Dat hij tijdens zn circusact ook nog even in een Chinees veranderde?
Pompi schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:02:
Ik heb de hele wedstrijd niet gezien en de discussie niet echt mee gekregen, maar voor een aanvaller heeft Berghuis wel veel dat zijn benen al dan niet opzettelijk op verkeerde plekken eindigen tijdens tackles. Of hij heeft op het moment/recent het beeld tegen hem maar dan zou je toch juist als coach tegen hem moeten zeggen: blijf wat er ook gebeurd op je benen en doe geen slidings.
Laat lekker de middenvelders, die er goed in zijn, de slidings inzetten en zorg als aanvaller dat je mee loopt met je verdediger maar je verder richt op de aanvallende impulsen.
Dat het een domme onnodige gele kaart is is zeker. Maar het is precies dat, een aanvaller die verdedigt en dat onhandig doet. Geknipt en geplakt door iemand die een bloedhekel aan Berghuis heeft.

ph4ge wijzigde deze reactie 13-12-2019 14:07 (53%)

SW-0040-8191-9064

• Martinusz
  • Nu online
ph4ge schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:04:
[...]

Wat is nou precies het punt? Dat hij tijdens zn circusact ook nog even in een Chinees veranderde?
Het punt is, is dat het gewoon een bewussie is van een aanvaller die geen slidings kan maken ;)
De vorige keer werd hij gespaard, deze keer heeft hij geluk dat er geen VAR was.
ph4ge schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:04:
Geknipt en geplakt door iemand die een bloedhekel aan Berghuis heeft.
Je maakt jezelf wel onsterfelijk op deze manier _O-

Martinusz wijzigde deze reactie 13-12-2019 14:09 (23%)

• Vos

Vos

AFCA

/ignore ph4ge ;)

• ph4ge
Martinusz schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:08:
Het punt is, is dat het gewoon een bewussie is van een aanvaller die geen slidings kan maken ;)
De vorige keer werd hij gespaard, deze keer heeft hij geluk dat er geen VAR was.
Zolang de VAR geen seizoenskaart heeft voor Ajax komt dat wel goed.
Martinusz schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:08:
Je maakt jezelf wel onsterfelijk op deze manier _O-
Is het niet waar dan? Heb je de rest van zn Twitter gezien, vraag je je niet af waarom hij niet het oorspronkelijke beeld en alle herhalingen laat zien? Zou dat wellicht niet passen? Zou er een reden zijn waarom er gisteravond niemand zei dat het rood was terwijl het ook vol in beeld was en uitgebreid herhaald is?

Begrijp me niet verkeerd, ik ben helemaal geen grote fan van Berghuis en vind het ook een domme speler. Dit is gewoon dom, ongecontroleerd, wild. Maar dit begint een gevalletje Suarez, Toivonen, etc. noem ze maar op te worden, waarbij alles wat hij doet bij bepaalde fans van andere clubs onder het vergrootglas ligt. Waarbij een overtreding die geel is en ook gewoon met geel bestraft is ineens heel groot gemaakt wordt.

ph4ge wijzigde deze reactie 13-12-2019 14:19 (28%)

SW-0040-8191-9064

• rikoos
ph4ge schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:10:
Begrijp me niet verkeerd, ik ben helemaal geen grote fan van Berghuis en vind het ook een domme speler. Dit is gewoon dom, ongecontroleerd, wild. Maar dit begint een gevalletje Suarez, Toivonen, etc. noem ze maar op te worden, waarbij alles wat hij doet bij bepaalde fans van andere clubs onder het vergrootglas ligt. Waarbij een overtreding die geel is en ook gewoon met geel bestraft is ineens heel groot gemaakt wordt.
Dat gevoel begin ik er ook bij te krijgen als ik sommige hier hoor. Jammer want hij is niet echt smeriger of gemener dan vele andere spelers. Hij heeft alleen veel meer kwaliteiten en daarom zetten een aantal zijn acties onder een vergrootglas. Ik verwacht niet dat als hij bij Emmen had gespeelt dat men zich hier druk over zou maken ;-) Gele kaart was wel het minimale wat de scheids kon geven en dat deed hij dan ook.

En om mijzelf maar aan te halen: iedereen hier kijkt met een roze club bril hiernaar en zal altijd het slechte zien als het bij de door hun gehate club iets gebeurt toch?

Wel heel jammer dat Feyenoord niet door is want ze hadden het ondanks hun matige spel volledig aan zichzelf te danken dat ze niet door zijn.

• ph4ge
rikoos schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:37:
Jammer want hij is niet echt smeriger of gemener dan vele andere spelers.
Ik denk dat het maar goed is dat hij goed kan voetballen, want voor een academische carrière is hij zeker niet in de wieg gelegd. ;) Hij is gewoon niet al te snugger. Hij heeft het er ook wel een beetje zelf naar gemaakt dat hij onder het vergrootglas ligt. Waar een actie waar je in eerste instantie niemand over hoort anders dan dat het een terechte kaart is door die fans onderling op sociale media steeds verder wordt uitvergroot.

ph4ge wijzigde deze reactie 13-12-2019 14:44 (16%)

SW-0040-8191-9064

• Vos

Vos

AFCA

Er zit een verschil tussen een roze bril en een geblindeerde bril.

• Goelan
Het gaat er niet om dat hij wel of niet onder een vergrootglas ligt. Het gaat om deze specifieke beelden. Je ziet hem de sliding inzetten. Prima sliding.. niets mis mee.. keurig op de bal. Waarom veranderd hij in zijn actie zijn beweging. Daar is niets natuurlijks aan. Dat is duidelijk te zien. Hij gebruikt zelfs zijn andere been in de actie waar die in eerste instantie 'neutraal' is.

Maar goed, ik heb er wel genoeg over gezegd :)

• Martinusz
  • Nu online
ph4ge schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:10:
[...]
Zolang de VAR geen seizoenskaart heeft voor Ajax komt dat wel goed.
:?
[...]
Is het niet waar dan? Heb je de rest van zn Twitter gezien, vraag je je niet af waarom hij niet het oorspronkelijke beeld en alle herhalingen laat zien? Zou dat wellicht niet passen? Zou er een reden zijn waarom er gisteravond niemand zei dat het rood was terwijl het ook vol in beeld was en uitgebreid herhaald is?
JIj hebt echt het filmpje nog niet gezien :?
Dit zijn de originele herhalingen van tv, of ga je nu beweren dat hij beelden heeft gemanipuleerd op RTL7 :?
Ze zorgen er zelf voor dat ze onder een vergrootglas liggen uitspraken als "een tikkie hoort erbij ;) " spreken dan niet in je voordeel. Als je dan bewust een tik geeft (natrappen) dan moet je niet gek staan te kijken dat dat besproken wordt.
Het is gewoon een etterbakje (net als die andere namen die je noemt) met vuile geniepige overtredingen en hij schept er nog over op ook. (en hij maakt ze in rap tempo achter elkaar)

Edit: zonder die gekheid, is het nog best een aardige speler.

Martinusz wijzigde deze reactie 13-12-2019 14:46 (3%)

• snmght
Zo veel meningen!

For the record: deze actie dus.

Poll: De actie van Berghuis..
is met geel passend bestraft.
had met rood bestraft moeten worden.
is geen overtreding.
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402326&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

snmght wijzigde deze reactie 13-12-2019 14:50 (8%)

• ph4ge
Martinusz schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:43:
JIj hebt echt het filmpje nog niet gezien :?
Dit zijn de originele herhalingen van tv, of ga je nu beweren dat hij beelden heeft gemanipuleerd op RTL7 :?
Gemanipuleerd niet, maar de actie vanuit de oorspronkelijke hoek en op normale snelheid, zoals die er ook bij zat, heeft hij weggeknipt.
Martinusz schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:43:
Het is gewoon een etterbakje (net als die andere namen die je noemt) met vuile geniepige overtredingen en hij schept er nog over op ook.
Bij een eigen speler noemt men zoiets bluf of gogme. Maar ik snap best dat hij zich niet populair heeft gemaakt. Zoals gezegd, ik vind hem ook echt dom.Dat doet niets af aan deze actie. Dit is ook niet geniepig, if anything juist opzichtig, daarom kreeg hij ook geel. Nogmaals, met geniepig geef je Berghuis teveel krediet, hij is juist dom. Als hij doordraait dan doet hij dat opzichtig.

Jouw soort terminologie getuigt in mijn ogen ook niet van objectiviteit.

ph4ge wijzigde deze reactie 13-12-2019 14:55 (5%)

SW-0040-8191-9064

• rikoos
snmght schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:45:
Zo veel meningen!

For the record: deze actie dus.

Poll: De actie van Berghuis..
Heeft dat nut? Er zijn hier mensen met een duidelijke mening die toch niet gaat veranderen en het laatste jaar zijn er hier meer Amsterdamse fans erbij gekomen dan eerdere jaren dus zo'n pol houden heeft 0,0% nut want je kan de uitslag al raden 8)7

• snmght
rikoos schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:53:
[...]

Heeft dat nut? Er zijn hier mensen met een duidelijke mening die toch niet gaat veranderen en het laatste jaar zijn er hier meer Amsterdamse fans erbij gekomen dan eerdere jaren dus zo'n pol houden heeft 0,0% nut want je kan de uitslag al raden 8)7
Heeft posten op het Tweakers forum nut? B)

En volgens mij hebben Amsterdamse fans hier niets mee te maken. Er zijn ook Feyenoord fans die hierin een duidelijke roodwaardige overtreding zien. En legio neutrale toeschouwers. Dus wat mij betreft heeft het zeker nut, we vragen het de massa!

snmght wijzigde deze reactie 13-12-2019 14:56 (22%)

• rikoos
snmght schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:55:
[...]

Niert dit soort eeuwig durende discussies waarvan je toch al weet dat dezelfde mensen toch niet van mening gaan veranderen.

• snmght
rikoos schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:56:
[...]

Niert dit soort eeuwig durende discussies waarvan je toch al weet dat dezelfde mensen toch niet van mening gaan veranderen.
Dit is geen eeuwig durende discussie. We bespreken een incident, met een heldere video. Geen idee waar jij het over hebt..

• ph4ge
snmght schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:55:
[...]

En volgens mij hebben Amsterdamse fans hier niets mee te maken. Er zijn ook Feyenoord fans die hierin een duidelijke roodwaardige overtreding zien. En legio neutrale toeschouwers. Dus wat mij betreft heeft het zeker nut, we vragen het de massa!
Volgens mij heeft de massa in dit topic sowieso een hekel aan Berghuis (incl. een flink deel van de Feyenoorders voor zover die hier nog komen). Zodra je een keer tegen die stroming in gaat krijg je ook gelijk het hele topic op je dak.

SW-0040-8191-9064

• demo31051987
  • Laatst online: 12:40

demo31051987

a.k.a. Extigo

ph4ge schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:00:
[...]

Volgens mij heeft de massa in dit topic sowieso een hekel aan Berghuis (incl. een flink deel van de Feyenoorders voor zover die hier nog komen). Zodra je een keer tegen die stroming in gaat krijg je ook gelijk het hele topic op je dak.
Ik heb geen hekel aan Berghuis en vindt hem zelfs een van de dragende spelers van het huidige elftal, maar met dit soort overtredingen heeft hij de schijn gewoon tegen. Net als dat elleboogje. Hij krijgt hierdoor een bepaalde stempel en daar zorgt hij zelf voor. Er zullen scheidsrechters / VARs zijn die hiervoor rood geven en ik zie het er ook wel in. Uiteraard zal het op volle snelheid minder zwaar ogen (wat vaker het geval is met overtredingen), dus lijkt mij geel op zijn plaats, maar Berghuis moet gewoon oppassen.

Steam

• snmght
[...]

Zodra je weigert de waarheid te zien krijg je forumleden die je op de waarheid wijzen op je dak.
Fixed that for you. Ik weet niet op wie jij doelt maar deze actie heeft niets maar dan ook niets met clubvoorkeur te maken. Was het een Ajax- of Emmenspeler geweest had ik hem net zo hard veroordeeld voor deze smerige actie- en was er niets aan de hand geweest dan had ik Berghuis hier ook niet veroordeeld.

Maar dit is een smerige rotschop!

• Martinusz
  • Nu online
[...]

Volgens mij heeft de massa in dit topic sowieso een hekel aan Berghuis (incl. een flink deel van de Feyenoorders voor zover die hier nog komen).
Zodra je een keer tegen die stroming in gaat krijg je ook gelijk het hele topic op je dak.
Je kunt best tegen de stroom in gaan, maar niet met kul argumenten, je verandert je argumenten haast net zo snel als een politicus wanneer zijn vorige argument ontkracht wordt.
Afgelopen dinsdag nog met Donny van de Beek, je zag als enige dingen die er niet waren (gestrekt been, vol op de enkels) en je roept om een rode kaart.
Nu zie je als enige niet dat Berghuis bewust dat tikkie uitdeelt (over geel of rood valt dan altijd nog te discussieren), maar dan gooi je het maar op tegen de stroom in gaan en heel het topic op je dak krijgen.

@rikoos wel geteld 2 personen vonden het rood, Ph4ge en Leon Zwiers :Y)

Martinusz wijzigde deze reactie 13-12-2019 15:52 (4%)

• Maarten_E
  • Nu online
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:23:
Mag hopen dat bij PSV echt iemand een hele dikke streep door de naam Berghuis trekt.
Een speler om je voor kapot te schamen als supporter(s)/liefhebber(s).
Mag hopen dat Berghuis allang niet meer op die lijst staat.

• ph4ge
Martinusz schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:16:
Afgelopen dinsdag nog met Donny van de Beek, je zag als enige dingen die er niet waren (gestrekt been, vol op de enkels) en je roept om een rode kaart.
Dat was inderdaad een pittige overtreding. Ik kan er geen beelden meer van vinden, maar dat was een live reactie dus wellicht viel het mee.

Een beetje tegenovergestelde van wat hier gebeurt, waar eerst nauwelijks ophef is en men vervolgens elkaar zit op te stoken op sociale media, want het is die duivelse Berghuis weer.

ph4ge wijzigde deze reactie 13-12-2019 15:31 (18%)

SW-0040-8191-9064

• rikoos
[...]

Helemaal waar ;-) Berghuis is idd een eikel soms maar zoals jij al eerder schreef wordt er nu gedaan door sommige als Pepe 2.0 is opgestaan terwijl er genoeg soort gelijke overtredingen door andere zijn begaan. Pure heksenjacht is het door bepaalde groepen mensen op spelers van een club die ze schijnbaar haten. Ik heb afgelopen week bij ALLE Nederlandse club smerige dingen gezien die niet door de beugel konden.
Martinusz schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:16:
[...]

Je kunt best tegen de stroom in gaan, maar niet met kul argumenten, je verandert je argumenten haast net zo snel als een politicus wanneer zijn vorige argument ontkracht wordt.
Nu zie je als enige niet dat Berghuis bewust dat tikkie uitdeelt (over geel of rood valt dan altijd nog te discussieren), maar dan gooi je het maar op tegen de stroom in gaan en heel het topic op je dak krijgen.
Nuance, hij was niet de enige die vond dat Donny daar heel goed mee weg kwam hoor. Pas na de herhalingen werd het iets afgezwakt maar terecht dat mensen direct om rood vroegen toen.

Geeft niet dat mensen iets anders zagen dan hij maar ga niet roepen dat iedereen dezelfde mening heeft aub.

• snmght
rikoos schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:31:
[...]

Helemaal waar ;-) Berghuis is idd een eikel soms maar zoals jij al eerder schreef wordt er nu gedaan door sommige als Pepe 2.0 is opgestaan terwijl er genoeg soort gelijke overtredingen door andere zijn begaan. Pure heksenjacht is het door bepaalde groepen mensen op spelers van een club die ze schijnbaar haten. Ik heb afgelopen week bij ALLE Nederlandse club smerige dingen gezien die niet door de beugel konden.
Kom maar door dan met de beelden van die andere overtredingen van andere spelers. Die fakkel ik net zo hard af, als het net zo geniepig is. Punt is dat die video van Berghuis hier gepost wordt. Dan geven mensen hun mening. Dan is er 1* iemand die volstrekt weigert om zijn ogen te openen, prima, mag allemaal. Maar ik snap niet zo goed wat het bezwaar is; moeten we dan maar niet reageren op de geplaatste video omdat het om Berghuis gaat? En waarom dan niet?

Berghuis is een recidivist die zijn uitspraken ook niet mee heeft. Geen Pepe 2.0, eerder een Kramer 2.0, Toivonen 2.0, Poulsen 2.0, beestje moet een naam hebben. Gewoon een eredivisiespeler van de gemene geniepige overtredingen. Zo een die discussie doet ontstaan en waar je vaak blij mee bent als hij in je eigen team speelt maar waar de rest van voetbalminnend Nederland over valt. In die zin past deze discussie perfect bij zo een speler. ;)

*edit; 2 zie ik, in de poll. 19 anderen zien het wel goed.

snmght wijzigde deze reactie 13-12-2019 15:40 (10%)

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19:17

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
Misschien mooi om verder door te gaan in het Randzaken voetbaltopic? :) Ik denk dat hier wel genoeg over gezegd is binnen dit topic ;)

[edit]
@snmght een poll met minder objectieve Ajacieden vernaggelen een poll natuurlijk en zegt het niks meer :P

Outerspace wijzigde deze reactie 13-12-2019 15:43 (30%)

LinkedIn | Tweakers Gallery | Spotify!

• rikoos
Je hebt je eigen mening heel duidelijk laten merken, prima! Nu nog accepteren dat er mensen zijn die het niet met je eens zijn want zoals ik al eerder schreef: je toch al weet dat dezelfde mensen toch niet van mening gaan veranderen als ze vinden dat zij zelf gelijk hebben.

• ph4ge
snmght schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:38:
Berghuis is een recidivist die zijn uitspraken ook niet mee heeft. Geen Pepe 2.0, eerder een Kramer 2.0, Toivonen 2.0, Poulsen 2.0, beestje moet een naam hebben. Gewoon een eredivisiespeler van de gemene geniepige overtredingen. Zo een die discussie doet ontstaan en waar je vaak blij mee bent als hij in je eigen team speelt maar waar de rest van voetbalminnend Nederland over valt. In die zin past deze discussie perfect bij zo een speler. ;)
Nouja, wellicht begrijp je als je er zo in staat waarom je in de ogen van anderen ook niet helemaal objectief bent. Er wordt door de bril gekeken dat omdat het Berghuis is het dus wel niet onhandig of ongelukkig zal zijn, maar geniepig. Terwijl zoals ik probeer uit te leggen die uitleg echt niet past als je deze situatie gewoon op normale snelheid bekijkt, en Berghuis bovendien niet geniepig is maar gewoon dom en opzichtig als hij zn momentje heeft.

Een Van Bommel was geniepig, die had trucjes om tegenstanders te frustreren, en dat is bloed irritant als hij bij de tegenstander speelt. Berghuis is geen Van Bommel, hij is niet slim en geniepig. Hij draait soms door. Echter, dat was hier niet het geval. Dat was de reactie die iedereen in dit topic gisteravond had, want dan had iemand het toen wel gezegd.

Was Berghuis maar geniepig, dan hadden we het er nu niet over gehad want dan had hij wel even gewacht totdat de bal aan de andere kant van het veld was als hij inderdaad de kwade intenties had die jullie menen te zien.

Overigens ben ik ook helemaal niet zo blij met hem. Die jongen had al lang en breed verkocht moeten zijn na het kampioenschap.

ph4ge wijzigde deze reactie 13-12-2019 15:54 (3%)

SW-0040-8191-9064

• snmght
Outerspace schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:42:
Misschien mooi om verder door te gaan in het Randzaken voetbaltopic? :) Ik denk dat hier wel genoeg over gezegd is binnen dit topic ;)

[edit]
@snmght een poll met minder objectieve Ajacieden vernaggelen een poll natuurlijk en zegt het niks meer :P
Het onderhavige fragment lijkt me nou niet geschikt voor Randzaken? Correct me if I'm wrong hoor. Verder wel prima om vast te stellen dat er misschien genoeg over gezegd is. Maar dit lijkt me vervuiling voor het randzaken topic. :)

• ph4ge
snmght schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:46:
[...]

Het onderhavige fragment lijkt me nou niet geschikt voor Randzaken? Correct me if I'm wrong hoor. Verder wel prima om vast te stellen dat er misschien genoeg over gezegd is. Maar dit lijkt me vervuiling voor het randzaken topic. :)
Agreed *;

SW-0040-8191-9064

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19:17

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
snmght schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:46:
[...]

Ik vind, hoe jij het stelt, het prima om die discussie hier te stoppen en dan daar niet verder te gaan :)

LinkedIn | Tweakers Gallery | Spotify!

• Martinusz
  • Nu online
Dus @Hackus kom er maar in met het programma ;)

Met hoeveel gaat Ajax klop krijgen van Az? :X

• dvdkiwi
  • Registratie: april 2007
  • Nu online

dvdkiwi

Hoi doei

Martinusz schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:54:
3-2.
Gaat verder niks veranderen aan het binnenhalen van de titel hoor ;)

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• P.O. Box
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
Martinusz schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:54:
Dus @Hackus kom er maar in met het programma ;)

redelijk eenvoudige overwinnen voor Ajax... Man United scenario

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Eredivisie speelronde 17
vrijdag 20u
sc Heerenveen v Willem II
zaterdag
18:30u
ADO Den Haag v FC Groningen
19:45u
Fortuna Sittard v RKC
VVV-Venlo v PEC Zwolle
20:45u
FC Twente v Vitesse
zondag
12:15u
FC Emmen v Sparta
14:30u
Feyenoord v PSV
16:45u
AZ v Ajax
Heracles v FC Utrecht

@Martinusz ben er nog beroert van ;)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

ph4ge schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:46:
Was Berghuis maar geniepig, dan hadden we het er nu niet over gehad want dan had hij wel even gewacht totdat de bal aan de andere kant van het veld was als hij inderdaad de kwade intenties had die jullie menen te zien..
Je bedoelt zoals tegen die keeper van RKC?

Gemeen zou zijn als ie em keihard zou raken. Ik zie hem eerder als niet slim en proberen geniepig te zijn, bij probeert kleine tikjes te geven maar doet dat op een domme manier zodat iedereen het ziet.

• Pompi
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22-01 23:33
Hackus schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:43:
Eredivisie speelronde 17
vrijdag 20u
sc Heerenveen v Willem II
zaterdag
18:30u
ADO Den Haag v FC Groningen
19:45u
Fortuna Sittard v RKC
VVV-Venlo v PEC Zwolle
20:45u
FC Twente v Vitesse
zondag
12:15u
FC Emmen v Sparta
14:30u
Feyenoord v PSV
16:45u
AZ v Ajax
Heracles v FC Utrecht

@Martinusz ben er nog beroert van ;)
Volgend jaar in de startpost een eervolle vermelding voor @Hackus als kampioen van de Speelrondes? Want het is altijd fijn om een snelle blik te kunnen werpen op het programma.

Verrassend de wedstrijd op de vrijdag is eens spannend en wel interessant om te zien want de nr 5 speelt tegen de nr 4.

Pompi wijzigde deze reactie 13-12-2019 16:50 (8%)

• ephymerous
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 16:41
Morgen AZ - Ajax. Ik ben benieuwd of we weer een CV op het middenveld gaan zien, Veltman weer een Veltmannetje zien maken en vroeg een domme gele kaart pakt en wellicht mag Siem rond minuut 70 weer invallen :+

Hopelijk wint Ajax wel want in 8 dagen alles weggooien zou wel erg zuur zijn.

ephymerous wijzigde deze reactie 14-12-2019 19:06 (16%)

• Harribo
  • Nu online
Tjonge jonge wat een verschrikkelijke scheids bij ado - Groningen.
Dankzij dat partijdige fluiten krijgt ado allemaal standaard situaties. En ja hoor, uiteraard vliegt er 1 in terwijl ado compleet niks maar dan ook niks verdient. Kwalletje die scheids.

Nu een onterechte rode kaart voor zeefuik.
En bedankt.

Deze scheidsrechter hoeft wat mij niet meer te fluiten. Kooi heet ie.
Ado mag hem wel een bos bloemen sturen

Harribo wijzigde deze reactie 14-12-2019 19:20 (31%)

• Vos

Vos

AFCA

Was zeker geen direct rood, maar geel had gekund? Dan was hij er ook af geweest. Wel beetje onhandig inkomen van Zeefuik, hij liep ook al wat geïrriteerd rond.

• Harribo
  • Nu online
Vos schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 19:20:
Was zeker geen direct rood, maar geel had gekund? Dan was hij er ook af geweest. Wel beetje onhandig inkomen van Zeefuik, hij liep ook al wat geïrriteerd rond.
Tweede geel ok.
Maar dat komt omdat zeefuik eerder zo stom was om die bal weg te trappen.

Maar serieus daar zorgt die scheids voor, gewoon 4x fluiten voor ado terwijl er niks aan de hand was. Echt niks.
Haalt je het bloed onder de nagels vandaan, zelden in mijn leven zo'n kwalletje gezien.

• DoeEensGek
PSV maakt zich klaar voor de topper.

En bij feyenoord reageren ze:

DoeEensGek wijzigde deze reactie 15-12-2019 12:24 (14%)

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23-01 20:58
Harribo schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 19:17:
Tjonge jonge wat een verschrikkelijke scheids bij ado - Groningen.
Dankzij dat partijdige fluiten krijgt ado allemaal standaard situaties. En ja hoor, uiteraard vliegt er 1 in terwijl ado compleet niks maar dan ook niks verdient. Kwalletje die scheids.

Nu een onterechte rode kaart voor zeefuik.
En bedankt.

Deze scheidsrechter hoeft wat mij niet meer te fluiten. Kooi heet ie.
Ado mag hem wel een bos bloemen sturen
Dat was die superjonge gast toch? Verschrikkelijk hondsirritant ventje is dat.

Ben benieuwd naar Fey-PSV vanmiddag. Twee ploegen zonder enige vorm van zelfvertrouwen. Ben benieuwd of het een doelpuntenfestijn wordt of een slappe hap. Ik teken in elk geval niet in voor een 1-1 ;)

Typhone wijzigde deze reactie 15-12-2019 12:46 (14%)

• P.O. Box
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
DoeEensGek schreef op zondag 15 december 2019 @ 12:22:
PSV maakt zich klaar voor de topper.
[Twitter]

En bij feyenoord reageren ze:
[Twitter]
[Afbeelding]
51% is nou niet echt heel dik getal om mee om de oren te slaan :/ ... maar ja, je moet roeien met de data die je hebt he ;)

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23-01 20:58
Ik vraag me af waar die missende procent heen is!

Niemand zag dit... zie @Maarten_E

Typhone wijzigde deze reactie 15-12-2019 13:21 (31%)

• Maarten_E
  • Nu online
41+51+8=100 toch?

Ik denk een angstige wedstrijd van beide kanten. Willen beiden vooral niet verliezen, het is allemaal zo broos in zowel Eindhoven als Rotterdam.

Maarten_E wijzigde deze reactie 15-12-2019 13:22 (81%)

• loewie1984
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 18:20

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Gelijkspel zou een mooi resultaat zijn, dan heeft Ajax alleen nog maar iets van AZ te duchten. Hopen dat we vandaag weer op 6 punten komen ipv gedeeld eerste.

discogs

• DoeEensGek
Opstelling Feyenoord: Vermeer; Geertruida, Botteghin, Senesi, Malacia; Toornstra, Kökçü, Fer; Berghuis, Jørgensen, Sinisterra.

Opstelling PSV: Unnerstall; Dumfries, Schwaab, Viergever, Boscagli;Rosario, Ihattaren, Gutiérrez; Doan, Malen, Bergwijn.

• Holkers
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 16:18
Het gaat bij Feyenoord niet om de opstelling maar om de instelling!

#OudRotterdamsGezegde
Pagina: 1 ... 89 ... 112 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True