Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-07 10:34
OPSLAGHOND schreef op zondag 1 december 2019 @ 23:09:
Ik gok dat Mark i.i.g. nog blijft tegen Fortuna. Als het tegen Fortuna misgaat zal hij opstappen. Toch?
Denk dat dat wel meevalt. Met zo'n selectie is dit geen schande.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Harry Nak schreef op maandag 2 december 2019 @ 01:48:[...]Denk dat dat wel meevalt. Met zo'n selectie is dit geen schande.
Van mij mag hij blijven qua prestaties in de Eredivisie, maar qua prestaties in Europa zie ik hem liever wel vervangen worden. :9

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:48
Nick Marsman in Oranje, als 2e keeper mee, 1e keeper... Krul.

My 2 cts.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Marsman? De derde keeper van Feyenoord? En dat na slechts twee hele wedstrijden in Feyenoord 1, de huidige nummer 7 van de Eredivisie met een doelsaldo van +2 (verdubbeling dit weekend!) na 15 wedstrijden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:46

Typhone

Who Dares Wins

Haha die Dick Lukkien: “zulke goals zou je niet af mogen keuren”. Welkom in mijn wereld Dick, dat vind ik nou van elke goal die Ajax maakt :+

Overigens was die kerel wel ultra sterk want hoe hij aan de verkeerde kant van zijn zwaartepunt Bergwijn ‘weggooide’ krijg ik fysiek niet voor elkaar. Maar anatomie is de VAR vreemd. Gelukkig strepen we die af tegen de rode kaart die niet gegeven werd (en er gewoon eentje was). Kunnen die commentatoren wel mekkeren maar als het Berghuis was geweest was heel die discussie weer opgelaaid.

[ Voor 57% gewijzigd door Typhone op 02-12-2019 07:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-07 15:01
tweakduke schreef op zondag 1 december 2019 @ 22:46:
Samenvatting Emmen - PSV gezien, maar dat had PSV ook zo kunnen verliezen. Emmen is een fanatieke ploeg en de selectie van PSV komt kwaliteit te kort. Malen gefrustreerd en PSV moet het juist van individuele acties hebben. Als dat uitblijft hou je weinig over.
Daar kan van Bommel nu niks aan veranderen.
Ik denk het wel hoor. Hij is eindverantwoordelijk en laat de 11 beste spelen in de formatie die hij aangeeft. Feyenoord was bedroevend onder Stam. Onder Dick is het niet veel beter, maar er wordt wel gewonnen. Ajax speelde onder Bosz goed pressievoetbal, maar met de nodige tekortkomingen in de tactiek. Dat heeft Ten Hag nu meer geperfectioneerd.

Van Bommel is genoeg aan te rekenen.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:02
Deadsy schreef op zondag 1 december 2019 @ 23:36:
@mavaros
Een nieuw stadion of het huidige flink verbouwen. Beide zijn zeer duur, dus dan wil je ook zoveel mogelijk geld er mee kunnen verdienen.

En dan moet je stadion dus in staat zijn om naast de wedstrijden van Feyenoord ook goed genoeg zijn om een Europa cup finale binnen te halen en concerten etc.
Wat natuurlijk ook meespeelt is dat een nieuw gebouw veel langer mee gaat. De kuip is 25 jaar geleden ook al een keer grondig verbouwd, zoals bij elk oud gebouw wordt bij de tijd brengen steeds duurder en ingewikkelder, moet je steeds meer compromissen sluiten en gaat het minder lang mee. Met een nieuw stadion ben je tenminste 40 jaar van de discussie af, met een verbouwing komt de discussie over 10 jaar gewoon weer terug (zo lang duurder het de vorige keer).

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-07 19:02
Feyenoord heeft / meent een nieuw stadion nodig als inkomstenbron. Groter stadion is meer kaartjes, maar vooral de mogelijkheid om skyboxen te kunnen verhuren is een groot gemis in de huidige Kuip. 3 rijen stoelen is niet waar de mensen op af komen, laat staan de plekken rond de dugouts die voor grof geld weggaan (15k per jaar is niets).

De huidige Kuip, die met ductape en roestige bouten aan elkaar zit, is aan vervanging nodig want dit kan echt niet meer (hoewel dat ook al jaren zo is). Nieuwe Kuip is erg duur en kan Feyenoord niet betalen en als het wel kan zal het in 99 van de 100 gevallen duurder uitpakken en de club zomaar meesleuren in een nog groter financieel gat. Ik gun Feyenoord niet zoveel maar dat nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:27

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Curva schreef op maandag 2 december 2019 @ 07:21:
[...]

Ik denk het wel hoor. Hij is eindverantwoordelijk en laat de 11 beste spelen in de formatie die hij aangeeft. Feyenoord was bedroevend onder Stam. Onder Dick is het niet veel beter, maar er wordt wel gewonnen. Ajax speelde onder Bosz goed pressievoetbal, maar met de nodige tekortkomingen in de tactiek. Dat heeft Ten Hag nu meer geperfectioneerd.

Oh hij gaat niet helemaal vrijuit, maar ik denk dat ze eerder een ervaren coach naast hem gaan zetten dan dat hij wordt ontslagen. Cocu en van Bronckhorst hebben hetzelfde gehad. Die hebben ook slechte periodes gehad waar een andere trainer al lang ontslagen zou zijn. Bij van Bommel verwacht ik hetzelfde. Eerder investeren in hem, dan nu laten vallen en ontslaan. Cru gezegd is het seizoen nu al verloren. Alleen de beker valt nog te winnen.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
tweakduke schreef op zondag 1 december 2019 @ 22:46:
Samenvatting Emmen - PSV gezien, maar dat had PSV ook zo kunnen verliezen. Emmen is een fanatieke ploeg en de selectie van PSV komt kwaliteit te kort. Malen gefrustreerd en PSV moet het juist van individuele acties hebben. Als dat uitblijft hou je weinig over.
Daar kan van Bommel nu niks aan veranderen.
Viel mij ook op, zeker de tweede helft. PSV heeft op elke positie een betere speler maar Emmen geloofde er wel in en begon gewoon brutaal voor de overwinning te spelen. Achteraf kun je zeggen dat PSV met een punt goed weggekomen is.

alles kan off-topic

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Bij PSV zitten allemaal vrienden van van Bommel in high places als ik me niet vergis. Dus ik denk niet dat dat de oplossing zal worden bij PSV. Tevens is het zo dat de échte boosdoeners nu eigenlijk wekenlijks buiten schot blijven maar de aankopen die gedaan zijn geven geen van allen thuis en zijn eigenlijk onthutsend zwak te noemen.

Zodra je van Bommel de laan uit stuurt is er daarna geen excuus meer en worden de pijlen - met scherp - op het technisch beleid gericht en kan het écht gaan rommelen binnen de club. Dat kan goed of slecht zijn maar dat laat ik in het midden want daar valt concreet niets over te zeggen. PSV zie ik thuis niet zoveel problemen hebben maar ik denk dat élke uitwedstrijd momenteel een hele opgave is voor PSV om te punten te sprokkelen. Iedereen ruikt bloed op dit moment.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:23

Qu3st

En de volgende Eredivisie trainer die weg is, en nee het is niet Mark van Bommel........ Alfons Groenendijk is opgestapt bij ADO Den Haag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:48
Holkers schreef op maandag 2 december 2019 @ 08:38:
Feyenoord heeft / meent een nieuw stadion nodig als inkomstenbron. Groter stadion is meer kaartjes
Het zit nu al niet vol. Ook gisteren tegen Zwolle waren er weer behoorlijk wat stoeltjes leeg.
Een nieuw stadion zal waarschijnlijk ook zorgen voor duurdere kaartjes, zou dat de fan niet nog meer wegjagen?

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-07 19:02
dvdkiwi schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:40:
[...]

Het zit nu al niet vol. Ook gisteren tegen Zwolle waren er weer behoorlijk wat stoeltjes leeg.
Een nieuw stadion zal waarschijnlijk ook zorgen voor duurdere kaartjes, zou dat de fan niet nog meer wegjagen?
De ‘echte fans’ (zum kotsen term) komt toch wel en die ga je de eerste 5 jaar oid niet extra laten betalen dus dan heb je het gros van het legioen tevreden. Feyenoord moet geen stadion van 80.000 plekken neerzetten, 55.000 oid is prima, optie open houden om hoeken dicht te maken voor meer. Daarmee zorg je namelijk wel voor dat Jan Fan die een keer naar Feyenoord tegen VVV wil komen met z’n zoon óók het stadion in kan. Grootste nadeel van het succes van Ajax is dat ik al 2 jaar geen Europese pot meer kan kijken omdat alle kaarten binnen 4 seconden weg zijn en een seizoenskaart (los van de wachtrij van 35.000 man) is voor mij niet haalbaar ivm weekendverplichtingen en ik geen plek wil leeg laten. Dus als je 40.000 seizoenskaarten hebt en dan 15.000 losse kaarten heb je een heel mooi stadion. De business seats en de skyboxen zorgen voor een goed extraatje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Dat zal inherent zijn aan de resultaten vrees ik. In het kampioensjaar hadden ze die plannen definitief door moeten drukken. Nu zijn de resultaten slecht met als gevolg veel lege stoeltjes. Dat is bij PSV niet anders en in het verleden bij Ajax ook al het geval geweest terwijl je nu een wachtlijst heb van circa 3 jaar voor een simpele seizoenkaart.

@Holkers
Klein beetje meer dan 55.000 is met het oog op internationale aangelegenheden wel wenselijk (als je dan tóch nieuw gaat bouwen).

[ Voor 9% gewijzigd door Typhone op 02-12-2019 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
@Holkers En al zou je die seizoenkaart willen, dan nog is er een wachtlijst. Ik heb het idee dat de "echte" grote clubs ook nog capaciteit hebben voor internationale fans. Stel je doet een stedentripje Madrid of Barcelona, dan kan je ook nog een wedstrijdje meepakken. Ik dacht dat er vorig jaar een foto op twitter stond met de ticket prijzen voor Real Madrid - Ajax. Dit lijstje hing bij het Real museum en daar kon je dus kaartjes kopen. Bij Ajax kun je alleen via Marktplaats met risico nog aan kaarten komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
Ik denk dat schaarste voor extra verkoop zorgt. Je weet nu dat je er snel bij moet zijn en eigenlijk een seizoenskaart moet kopen als je regelmatig wil komen. Is er meer capaciteit dan weet je dat je later kan beslissen en altijd nog aan de kassa kunt kopen. De vraag is dan of dat extra verkopen oplevert of dat mensen dan op het moment toch niet komen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 22:02
Typhone schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:30:
Bij PSV zitten allemaal vrienden van van Bommel in high places als ik me niet vergis. Dus ik denk niet dat dat de oplossing zal worden bij PSV. Tevens is het zo dat de échte boosdoeners nu eigenlijk wekenlijks buiten schot blijven maar de aankopen die gedaan zijn geven geen van allen thuis en zijn eigenlijk onthutsend zwak te noemen.

Zodra je van Bommel de laan uit stuurt is er daarna geen excuus meer en worden de pijlen - met scherp - op het technisch beleid gericht en kan het écht gaan rommelen binnen de club. Dat kan goed of slecht zijn maar dat laat ik in het midden want daar valt concreet niets over te zeggen. PSV zie ik thuis niet zoveel problemen hebben maar ik denk dat élke uitwedstrijd momenteel een hele opgave is voor PSV om te punten te sprokkelen. Iedereen ruikt bloed op dit moment.
Soms heb je gewoon een schokeffect nodig, iets om de negatieve sfeer te doorbreken. Natuurlijk gaat een andere coach geen hele andere spelers opstellen, maar mijn ervaring is dat als een trainer zo beschadigd is als Van Bommel dat je daar niet meer van herstelt.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:59
PSV mist gewoon Luuk De Jong.

[ Voor 9% gewijzigd door DoeEensGek op 02-12-2019 11:40 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:23

Qu3st

Ja en Messi en Neymar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Kunnen we dan Siem niet geven als Kerstgeschenk?
Krijgen ze Veltman en Mazraoui erbij.
Spanning gegarandeerd!

Over Luuk de Jong gesproken, die scoorde volgens diverse nieuwssites bijna een wereldgoal! Bijna ... wat een nieuws! 7(8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-07 09:17
Qu3st schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:31:
En de volgende Eredivisie trainer die weg is, en nee het is niet Mark van Bommel........ Alfons Groenendijk is opgestapt bij ADO Den Haag
Dat is geen verrassing na het interview gisteren :)
Maar ook hier geldt wel dat volgens mij de trainer er niet zoveel aan kan doen, ADO is gewoon erg slecht.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-07 16:49
Curva schreef op maandag 2 december 2019 @ 07:21:
[...]

Onder Dick is het wel beter, met name achterin is het stabieler geworden en geven ze minder weg. Er is zeker nog grote winst te halen op verschillende vlakken, maar er wordt minder als een kip zonder kop afgejaagd en naar voren gestormd, waardoor je achterin 5-2 komt te staan met je 2 centrale verdedigers. Bij Feyenoord heb je dit seizoen al gezien wat een gebrek aan vertrouwen kan doen met spelers. Niemand haalt zijn niveau op dat moment, langzamerhand halen bepaalde spelers hun niveau weer en dat is positief.

Bij PSV speelt dit nu ook, alleen heb ik daarbij ook het gevoel dat er iets in de groep niet lekker zit. Weet niet waar dat gevoel vandaan komt, maar spelers hebben maar weinig vertrouwen in elkaar, of stralen dat iig uit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:26
jbdeiman schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:06:
[...]

Bij PSV speelt dit nu ook, alleen heb ik daarbij ook het gevoel dat er iets in de groep niet lekker zit. Weet niet waar dat gevoel vandaan komt, maar spelers hebben maar weinig vertrouwen in elkaar, of stralen dat iig uit.
Bij PSV staat geen leider in het veld. (erbuiten ook niet)

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 15:32
[...]

Dat is het zelfde als wat ajax jaren ang heeft gehad toen het minder ging. Er zijn dit seizoen 31000 seizoenkaarten verkocht (dus "maar" 20000 losse kaarten in de verkoop) en als deze mensen hun kaart niet doorgeven aan anderen blijft dat stoeltje leeg. Gaat het goed dan verkoopt dat gelijk stukken meer, zie bij ajax dat er nu 41000 seizoenkaarten heeft verkocht en dat waren er stukken minder. Helaas is het zo dat hier dus HEEL VEEL succes supporters bij zitten dus ik zie Feyenoord met gemak weer stijgen qua aantallen als het weer beter gaat.

Dus om de huidige situatie waar het heel slecht gaat als de normale situatie te zien is niet correct, zodra er succes is zal de kuip zoals tot 2 jaar terug gewoon weer elke wedstrijd vol zitten.

Het is lang geleden dat het ZO ERG SLECHT was bij Feyenoord (in ALLES!!!) als nu en dan nog 31k seizoenkaarten verkopen is best wel heel erg bijzonder!!!! Feyenoord is nu eenmaal niet een normale club ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
rikoos schreef op maandag 2 december 2019 @ 17:51:
[...]Dat is het zelfde als wat ajax jaren ang heeft gehad toen het minder ging.
Alleen gaat het bij Feyenoord al veel langer slecht. :9
Lekker stug blijven gaan terwijl het spel slecht is want we zijn 'trouw'. 8)7
Er zijn dit seizoen 31000 seizoenkaarten verkocht (dus "maar" 20000 losse kaarten in de verkoop) en als deze mensen hun kaart niet doorgeven aan anderen blijft dat stoeltje leeg.
Dan kom je op 51.000 zitplaatsen, maar zoveel supporters mogen er al jaren niet meer De Kuip in.
Kun je dit uitleggen?
Gaat het goed dan verkoopt dat gelijk stukken meer, zie bij ajax dat er nu 41000 seizoenkaarten heeft verkocht en dat waren er stukken minder. Helaas is het zo dat hier dus HEEL VEEL succes supporters bij zitten dus ik zie Feyenoord met gemak weer stijgen qua aantallen als het weer beter gaat.
Wil je hiermee impliceren dat Feyenoord ook successupporters heeft? -O-
Die heeft elke club namelijk.
+/- 40.000 is vrij normaal bij Ajax en dat aantal halen ze bijna altijd de laatste jaren;
2014/2015: 39.141
2015/2016: 35.586
2016/2017: Niet kunnen vinden.
2018/2019: 40.000
2019/2020: 42.000
Dus om de huidige situatie waar het heel slecht gaat als de normale situatie te zien is niet correct, zodra er succes is zal de kuip zoals tot 2 jaar terug gewoon weer elke wedstrijd vol zitten.
De Kuip mag al jaren niet meer maximaal gevuld worden en dat komt zeer goed uit, het zou anders nog meer opgevallen zijn.
Het is lang geleden dat het ZO ERG SLECHT was bij Feyenoord (in ALLES!!!) als nu en dan nog 31k seizoenkaarten verkopen is best wel heel erg bijzonder!!!!
Het is al heel lang zo erg slecht, maar de meeste supporters (sommige nu nog) zouden dat blijven ontkennen al zou de club degraderen (niet alleen bij Feyenoord!). En het kampioenschap is nog niet zo heel lang geleden.
Feyenoord is nu eenmaal niet een normale club ;-)
100% mee eens! :)

p.s. Als we Feyenoord niet meer met een ij mogen typen zou dan vanaf nu ook iedereen de naam Ajax met een hoofdletter willen typen i.p.v. alleen de eigen clubnaam? :O
offtopic:
En een spellingscontrole kan ook geen kwaad ... of is jouw toetsenbord toevallig naar de haaien?

[ Voor 3% gewijzigd door OPSLAGHOND op 02-12-2019 19:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
Ajax is toch met kleine letters?

Afbeeldingslocatie: https://www.ajax.nl/upload_mm/3/f/9/cid22775_173671_09-09-14%20Ajax%20letters%200037.JPG

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Feyenoord is toch ook goed met een ij?
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/92/Stadion_Feijenoord%2C_P1010529.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
@Outerspace Dat komt omdat het in de wijk Feijenoord staat, de club is met een y: Wikipedia: Feijenoord

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
rikoos schreef op maandag 2 december 2019 @ 17:51:
[...]

Er zijn dit seizoen 31000 seizoenkaarten verkocht (dus "maar" 20000 losse kaarten in de verkoop)
De zitcapaciteit ligt tegenwoordig iets boven de 47000. Met 31000 seizoenkaarten blijven er 6000 over voor de losse verkoop.

De rest is voor onder andere de uitsupporters en de aandeelhouders van het stadion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
strafschop schreef op maandag 2 december 2019 @ 19:36:
[...]

De zitcapaciteit ligt tegenwoordig iets boven de 47000. Met 31000 seizoenkaarten blijven er 6000 over voor de losse verkoop.

De rest is voor onder andere de uitsupporters en de aandeelhouders van het stadion.
16000, je mist er 10000. ;)
Of zijn er zoveel aandeelhouders en uitsupporters?

[ Voor 6% gewijzigd door OPSLAGHOND op 02-12-2019 19:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op maandag 2 december 2019 @ 19:42:
[...]

16000, je mist er 10000. ;)
Of zijn er zoveel aandeelhouders en uitsupporters?
Nee, uit een persbericht over het seizoen 2018/19.
De capaciteit van De Kuip bevat ruim 47.000 plaatsen, waarvan er ongeveer 37.000 beschikbaar zijn voor de verkoop aan supporters. Bij het aantal van 32.000 seizoenkaarthouders zijn er voor de thuiswedstrijden dus gemiddeld nog zo’n 5.000 kaarten beschikbaar voor de losse verkoop.

De overige plaatsen in het stadion zijn beschikbaar voor uitsupporters (inclusief buffervakken), aandeelhouders van Stadion Feijenoord, het zakelijke segment (Business Unit- en Seathouders), leden van Sportclub Feyenoord en medewerkers van Feyenoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Blijkbaar is het afgelopen donderdag bij Feyenoord toch niet helemaal goed gegaan op de tribunes. Uefa doet onderzoek. Net als voor de veld betreder bij Ajax. :/

Ondertussen meld de Jong zich netjes bij het Gouden Bal Gala in Parijs. Hij had zijn teamgenoot maar een lift gegeven.
Afbeeldingslocatie: https://media.nu.nl/m/8ioxxzyai9gy_wd640.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door DoeEensGek op 02-12-2019 20:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ach jeetje wee uw gebeente. De trappen werden weer geblokkeerd.... lees: er stonden mensen te wachten voor hun plaats. Schijt UEFA met hun neppe dingen. Is ooit een docu over geweest bij EL clubs uit de Bundesliga die daar helemaal gek van werden. Waarnemers hanteren 5 seconden en maken dan al melding en dat kost €15.000 (!).

Vroeger in de Arena werden de reclameborden bovenin dichtgeklapt. Als die open gingen onder een wedstrijd (om vlaggen op te hangen) dan was dat ook standaard een boete.

@DoeEensGek
Heb je het ensemble van Mbappé gezien? :D
Wel jammer dat Frenkie de Jong aan Barcelona gelinked wordt. Heel die nominatie komt van zijn prestaties bij Ajax en Oranje, niks van Barcelona. Maar goed hij speelt er nu dus heuuuu weer een speler van Barcelona in de verkiezing! _/-\o_ :O

[ Voor 43% gewijzigd door Typhone op 02-12-2019 20:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
@Typhone
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EKzgE2bW4AAvJue.jpg

En de Ajax delegatie:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EKzdudjX0AA9JPA.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door DoeEensGek op 02-12-2019 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Dusan z’n manchetten komen niet onder z’n jasje uit. Schaam je Oger, schaam je! :D

Gentleman modus uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 02-12-2019 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-06 17:04
Typhone schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:36:
Dusan z’n manchetten komen niet onder z’n jasje uit. Schaam je Oger, schaam je! :D

Gentleman modus uit.
Is al sinds 2016 Suitsupply O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
Jaja, Matthijs de Ligt heeft zijn prijsje te pakken. Kopa Trophy voor beste talent.
"Ik ben heel blij hier te zijn", begint Matthijs de Ligt aan zijn overwinningsspeech. "Het is mooi om hier te zijn met deze spelers. Ik wil Ajax bedanken, de club waar ik opgroeide, de teamgenoten van vorig jaar mijn teamgenoten van Juventus, mijn familie en vrienden. Ik geniet van deze avond, want met al deze topspelers moet je gewoon genieten dat ze er nog zijn."

[ Voor 7% gewijzigd door DoeEensGek op 02-12-2019 20:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05:34
@DoeEensGek
Noem mij een cultuurbarbaar, maar wie zijn die kinderen?
Kinderen van spelers die met zijn allen aankomen, of beste ballenjongens/meiden? :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
Maarten_E schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:58:
@DoeEensGek
Noem mij een cultuurbarbaar, maar wie zijn die kinderen?
Kinderen van spelers die met zijn allen aankomen, of beste ballenjongens/meiden? :+
Ik hoop dat de hele klas van zijn zoon of dochter is mee gegaan.. :Y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten_E
Sodeknetter, heb nu pas door dat die gast links Mbappé is...
Probeerde een link te zoeken met Ajax vanwege de foto eronder, goeiemorgen!
*Maarten doet slapen doet*

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Weet iemand heel toevallig wie die lange blonde jongen is naast Tadic in het fimpje in deze tweet:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curva
Wat een poppenkast allemaal weer.

En waar staat Kopa trophy voor? Een of andere vage sponsor gok ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DoeEensGek
Curva schreef op maandag 2 december 2019 @ 21:27:
[...]

Wat een poppenkast allemaal weer.

En waar staat Kopa trophy voor? Een of andere vage sponsor gok ik.
Als je het niet leuk vind, je mag het ook overslaan. :?
En Kopa trophy is vernoemd naar Raymond Kopa een Franse voetballer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:04
Erapaz schreef op maandag 2 december 2019 @ 21:02:
Weet iemand heel toevallig wie die lange blonde jongen is naast Tadic in het fimpje in deze tweet:

[Twitter]
Geen idee, zijn buurman? :+
Hij houdt zijn vrouw er wel bewust buiten lijkt het, die was er op de Nederlandse verkiezing ook niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
@dutchgio Grappig dat je het zegt, hij lijkt namelijk sprekend op mijn buurman, vandaar dat ik het vroeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-07 10:34
En de top 30 van de Ballon d'Or 2019!
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EKzzSKNXkAA8fBp?format=jpg&name=medium

[ Voor 13% gewijzigd door Harry Nak op 02-12-2019 23:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:40
Onana 7e keeper, lijkt me toch een beetje overdreven laag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curva
DoeEensGek schreef op maandag 2 december 2019 @ 21:29:
[...]

Als je het niet leuk vind, je mag het ook overslaan. :?
En Kopa trophy is vernoemd naar Raymond Kopa een Franse voetballer.
Oh, dus als ik het een poppenkast vind en dus niet leuk vind, moet ik m'n mond maar houden.
Volgens mij is het nog steeds een forum waar een ieder z'n mening mag geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-07 16:11
Harry Nak schreef op maandag 2 december 2019 @ 23:22:
En de top 30 van de Ballon d'Or 2019!
[Afbeelding]
Goh...Messi wint hem :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Voor de tweede keer in zeven jaar. :O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Waar ie hem afgelopen jaar zekerrrrr niet verdiende. Maar goed het feestje is weer voorbij dus dat is wel fijn. Volgend jaar staan er meer Nederlanders bij na het EK!

[ Voor 52% gewijzigd door Typhone op 03-12-2019 07:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-07 21:19
wijnaldum 2 plekken boven van de beek klopt ook niet helemaal lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
chimera2 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 07:41:
wijnaldum 2 plekken boven van de beek klopt ook niet helemaal lijkt mij.
Het is wachten op het lijstje met het aantal stemmen dat iedere speler heeft gekregen. Afgaande op de voorgaande jaren heeft vd Beek waarschijnlijk 0 punten en Wijnaldum 1 punt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
strafschop schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 07:58:
[...]

Het is wachten op het lijstje met het aantal stemmen dat iedere speler heeft gekregen. Afgaande op de voorgaande jaren heeft vd Beek waarschijnlijk 0 punten en Wijnaldum 1 punt gekregen.
Daarom kan een Lloris bijvoorbeeld ook boven Ter Stegen staan, als hij toevallig bij 1 lijstje op een hoge plek gezet was had hij al meteen veel meer punten dan andere keepers die niet vaak hoog in deze lijsten komen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Deze rel is wel goddelijk met Virgil van Dijk -> Zus Ronaldo boos

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:33

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
Erapaz schreef op maandag 2 december 2019 @ 19:35:
@Outerspace Dat komt omdat het in de wijk Feijenoord staat, de club is met een y: Wikipedia: Feijenoord

Not this shit again :X
Feyenoord = voetbalclub
Feijenoord = wijk
Stadion Feijenoord = stadion.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Martinusz
Outerspace schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:26:
[...]

Feyenoord = voetbalclub
Feijenoord = wijk
En

Sparta = de club van Rotterdam

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-07 21:19
[...]

Je had inderdaad gelijk. vd beek had 0 punten en Gigi 1 punt
Gigi is in mijn ogen verder dan van de beek. ( ook niet raar aangezien hij ouder is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Feyenoord = voetbalclub
Feijenoord = wijk
En namen van een club zijn altijd met hoofdletter ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Curva
toolkist schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 10:23:
[...]

En namen van een club zijn altijd met hoofdletter ;)
m@G h3t 00K 1n m$n t@@L? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Curva schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 05:59:
[...]

Oh, dus als ik het een poppenkast vind en dus niet leuk vind, moet ik m'n mond maar houden.
Volgens mij is het nog steeds een forum waar een ieder z'n mening mag geven.
Sterker nog, volgens mij wordt er hier vrij strak op gelet dat het on topic moet blijven. Dit soort sponsor feestjes zijn dat bepaald niet, ook niet omdat er voor de show wat bekende voetballers op moeten komen draven.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonestander
  • Laatst online: 30-04 14:22
[...]

Bron:
Top-10 Gouden Bal-verkiezing
1 Lionel Messi (Arg) 686
2 Virgil van Dijk 679
3 Cristiano Ronaldo (Por) 476
4 Sadio Mané (Sen) 347
5 Mohamed Salah (Egy) 178
6 Kylian Mbappé (Fra) 89
7 Alisson (Bra) 67
8 Robert Lewandowski (Pol) 44
9 Bernardo Silva (Por) 41
10 Riyad Mahrez (Alg) 33
11 Frenkie de Jong 31
15 Matthijs de Ligt 13
26 Georginio Wijnaldum 1
28 Donny van de Beek 0

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Hoewel Messi natuurlijk buitenaards is, vind ik niet dat hij hem dit jaar verdiende. Gaat in mijn ogen ook om het winnen van prijzen en dat heeft Virgil wel gedaan met CL als hoogtepunt.

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 01:05
Klopp zij het wel goed, Van Dijk was de beste van het seizoen. Messi de beste van zijn generatie. Alhoewel ik persoonlijk, voetballend, meer op heb met CR7, die laat het overal zien. In dat kader is Zlatan ook ondergewaardeerd als je het mij vraagt. Maar die heeft gelukkig geen anderen nodig om felicitaties te ontvangen.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Lonestander schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:25:
[...]

Bron:
Top-10 Gouden Bal-verkiezing
1 Lionel Messi (Arg) 686
2 Virgil van Dijk 679
3 Cristiano Ronaldo (Por) 476
4 Sadio Mané (Sen) 347
5 Mohamed Salah (Egy) 178
6 Kylian Mbappé (Fra) 89
7 Alisson (Bra) 67
8 Robert Lewandowski (Pol) 44
9 Bernardo Silva (Por) 41
10 Riyad Mahrez (Alg) 33
11 Frenkie de Jong 31
15 Matthijs de Ligt 13
26 Georginio Wijnaldum 1
28 Donny van de Beek 0
Dat scheelde dus heel erg weinig voor Virgil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
MarvinG schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:37:
Hoewel Messi natuurlijk buitenaards is, vind ik niet dat hij hem dit jaar verdiende. Gaat in mijn ogen ook om het winnen van prijzen en dat heeft Virgil wel gedaan met CL als hoogtepunt.
Het winnen van prijzen blijft een lastige graadmeter voor de kwaliteiten van een speler. Natuurlijk is de kans groter dat een goede speler bij een grote club speelt die de nationale en/of internationale competitie kan winnen maar dat hoeft spelers zeker niet uit te sluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Overal stappen trainers op (tegenwoordig worden ze er niet meer openlijk uitgetrapt) en Van Wonderen maakt zich vrij. Ben benieuwd wat de stoelendans gaat brengen de komende tijd.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 15:32
Erapaz schreef op maandag 2 december 2019 @ 19:35:

Dat je daar nog op reageerde ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
rikoos schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:51:
[...]Dat je daar nog op reageerde ;-)
Zonder interpunctie uiteraard, maar wel consequent fout.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
Rotterdam en namen..
Hoorde altijd "Sjaarloos" op de radio bij de verkeersinformatie. Nog nooit gevonden op een kaart hoor, ze bedoelen "Sjarlois" waarschijnlijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Laatst online: 06-07 18:17
Komt een van Basten met een slap armpje bij de groenteboer. Duikt half Nederland op hem en loopt de rest verwilerd in het wild rond.

Normaal zeiken ze terecht over het voetbal, maar dit gedonder gaat werkelijk te ver.

Hup Willem II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Exocet schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:50:
[...]

Dat scheelde dus heel erg weinig voor Virgil..
Ik geloof geen ruk van die uitslag.

Ik wist een dag voor de officiele bekendmaking al dat Messi ging winnen. Het is zelfs in een filmpje terug te bekijken. Messi won toen. En dat was echt van eergisteren.

Ik loop al 20 jaar die hele uitreiking te vervloeken. Ieder jaar duikt er een filmpje op die een nepuitslag de juiste laat zijn. Het is echt een structureel probleem van de UEFA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02:51
mavaros schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 19:24:
[...]

Ik wist een dag voor de officiele bekendmaking al dat Messi ging winnen. Het is zelfs in een filmpje terug te bekijken. Messi won toen. En dat was echt van eergisteren.

Ik loop al 20 jaar die hele uitreiking te vervloeken. Ieder jaar duikt er een filmpje op die een nepuitslag de juiste laat zijn. Het is echt een structureel probleem van de UEFA.
Ik denk niet dat de UEFA dit als een probleem ziet. Net als allerlei andere zaken als corruptie, machtsmisbruik en nepotisme hoort een gemanipuleerde verkiezing erbij. Sowieso zijn er veel te veel verkiezingen, het lijken wel bokstitels.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Messi gaat niet meer de beste speler - in de komende jaren - worden dus die moest even de eeuwige boeken in. Nu Ronaldo het ook niet meer is bij Juventus is Messi de grootste aller tijden geworden en dat is precies wat men wilde. Die farce verkiezing moet je met een korreltje zout nemen of meetbaar maken aan de hand van objectieve criteria. Ben je meteen van dat geneuzel af. En maak van de beste meteen aanvaller, middenvelder, verdediger en keeper.

Nadeel als het volk kiest: populariteitsverkiezing. Nadeel als de bobo’s kiezen: stemmen zijn te koop.

[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 03-12-2019 20:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mavaros
Typhone schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 20:00:
Messi gaat niet meer de beste speler - in de komende jaren - worden dus die moest even de eeuwige boeken in. Nu Ronaldo het ook niet meer is bij Juventus is Messi de grootste aller tijden geworden en dat is precies wat men wilde. Die farce verkiezing moet je met een korreltje zout nemen of meetbaar maken aan de hand van objectieve criteria. Ben je meteen van dat geneuzel af. En maak van de beste meteen aanvaller, middenvelder, verdediger en keeper.

Nadeel als het volk kiest: populariteitsverkiezing. Nadeel als de bobo’s kiezen: stemmen zijn te koop.
Zal ik gelijk even mijn mening over 2022 pleuren? Want daar is het laatste woord nog niet over gezegd.

De afgelopen jaren zijn wij als volk iedere keer makkelijk weggekomen. Vraag maar aan onze joelende zuiderburen. Wij konden niet voetballen en daardoor kan je wat makkelijker zeiken over organiserende landen.

Nu gaan we op zeker ons plaatsen voor het aankomende WK. We hebben nu namelijk een heel goed team. Al in 1978 liep er een collectief tegen ons aan te schoppen, want Gunta. En weet je, ze hadden keihard gelijk. We hadden nooit moeten gaan, ookal hadden we na 6 dagen finale voetballen, per ongeluk gewonnen.

We weten al jaren dat we in een half naziachtig land gaan ballen. Er schijnen zelfs slaven in de muren van de stadions te zitten. Alles voor de FIFA. Dat moet je voor de gein eens proberen uit te leggen aan de overlevenden van de Burmaspoorlijn. Die lachten je keihard uit, als het een grap van een komiek was, maar dat is het niet. Het is echt waar.

De grote landen hadden al 30 jaar geleden tegen de FIFA op moeten staan. Zeker nadat elke sukkel wel doorhad dat we met zijn allen in een dans macabre meespelen. En zie ze nu strakjes weer glibberen. De KNVB bobo's die het volk niet willen snappen, want dat voelt zo rottig. De FIFA/UEFA die als een klassieke slavendrijver met harde hand regeert. En wij, wij zijn het stomme volk. Geleerde mensen hebben daar een Latijns spreekwoord voor. Iets met olet.

Ik ben absoluut tegenstander om naar Quatar te gaan. Daar zit een misdadig regime en hun kwalijke rol in de oorlogen in het Midden Oosten laat ik nog in een donker gat bivakeren. Moeten we daardoor nog 4 jaar langer oranjeloos door het leven? Ja. En we zouden dit met alle grote landen moeten oppikken.

Overigens is dit ook een dingetje bij het athletiek en de formule 1. Dan gaan we ook vrolijk met zijn allen naar Bagrein en lopen we te juichen. Elk normaal mens schaamt zich een stuk uit zijn lijf. -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
[...]

Feyenoord = voetbalclub
Feijenoord = wijk
Feijenoord is gewoon de originele benaming voor Feyenoord.

Maak je er niet zo druk om. Als jullie oorlog willen voeren om een naamgeving, dan ga met mij mee naar Srebrenica aankomende 11 juli. Mogen jullie je gaan verdedigen tegenover slachtoffers. Dat begon ook met wat gesteggel. Uiteindelijk hadden we te maken met de grootste genocide op Europese bodem sinds WO2. Het eindresultaat is een paar honderdduizend doden over de gehele oorlog.

Feijenoord is Feyenoord. Laat het zo als je niet de hel wilt loslaten op alles en iedereen.

En wat leverde het ons op? Dezelfde discussie over een klotenaam.

We kunnen het ook over het embleem van Ajax hebben. Daar kan je ook een hele oorlog mee starten. De ene helft is voor het nieuwe embleem. de andere meerderheid hangt het oude embleem aan. Uiteindelijk moeten we allemaal door dezelfde poort om op ons plekje in het stadion te kunnen zitten/staan.

Maar jij/u als mod snapt het wel. ;)

Hup Willem II.

Gebruik de editknop, in plaats van te dubbelposten.

[ Voor 18% gewijzigd door Ramzzz op 04-12-2019 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
mavaros schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 19:24:
[...]

DeKever schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 19:55:
[...]
Ik denk niet dat de UEFA dit als een probleem ziet. Net als allerlei andere zaken als corruptie, machtsmisbruik en nepotisme hoort een gemanipuleerde verkiezing erbij. Sowieso zijn er veel te veel verkiezingen, het lijken wel bokstitels.
De volledige uitslag inclusief wie gestemd heeft en op welke spelers stond gewoon in France Football, want die organiseren de Ballon d'Or en niet de UEFA.

Voor Nederland heeft Frans van den Nieuwenhof gestemd.
  1. Van Dijk
  2. Messi
  3. Ronaldo
  4. De Jong
  5. Alisson
Van Dijk had meer eerste plekken dan Messi, 69 om 61.
Messi had meer stemmen 166 om 154.
Typhone schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 20:00:
Er is gestemd door 176 journalisten.

[ Voor 13% gewijzigd door strafschop op 04-12-2019 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
mavaros schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 23:19:
[...]

Zal ik gelijk even mijn mening over 2022 pleuren? Want daar is het laatste woord nog niet over gezegd.

De afgelopen jaren zijn wij als volk iedere keer makkelijk weggekomen. Vraag maar aan onze joelende zuiderburen. Wij konden niet voetballen en daardoor kan je wat makkelijker zeiken over organiserende landen.

Nu gaan we op zeker ons plaatsen voor het aankomende WK. We hebben nu namelijk een heel goed team. Al in 1978 liep er een collectief tegen ons aan te schoppen, want Gunta. En weet je, ze hadden keihard gelijk. We hadden nooit moeten gaan, ookal hadden we na 6 dagen finale voetballen, per ongeluk gewonnen.

We weten al jaren dat we in een half naziachtig land gaan ballen. Er schijnen zelfs slaven in de muren van de stadions te zitten. Alles voor de FIFA. Dat moet je voor de gein eens proberen uit te leggen aan de overlevenden van de Burmaspoorlijn. Die lachten je keihard uit, als het een grap van een komiek was, maar dat is het niet. Het is echt waar.

De grote landen hadden al 30 jaar geleden tegen de FIFA op moeten staan. Zeker nadat elke sukkel wel doorhad dat we met zijn allen in een dans macabre meespelen. En zie ze nu strakjes weer glibberen. De KNVB bobo's die het volk niet willen snappen, want dat voelt zo rottig. De FIFA/UEFA die als een klassieke slavendrijver met harde hand regeert. En wij, wij zijn het stomme volk. Geleerde mensen hebben daar een Latijns spreekwoord voor. Iets met olet.

Ik ben absoluut tegenstander om naar Quatar te gaan. Daar zit een misdadig regime en hun kwalijke rol in de oorlogen in het Midden Oosten laat ik nog in een donker gat bivakeren. Moeten we daardoor nog 4 jaar langer oranjeloos door het leven? Ja. En we zouden dit met alle grote landen moeten oppikken.

Overigens is dit ook een dingetje bij het athletiek en de formule 1. Dan gaan we ook vrolijk met zijn allen naar Bagrein en lopen we te juichen. Elk normaal mens schaamt zich een stuk uit zijn lijf. -O-
Ik ben het hier helemaal mee eens. Iedereen loopt hypocriet te piepen dat Ajax naar Qatar gaat in de winter om te trainen, maar niemand doet wat. Ze zouden het WK gewoon allemaal moeten boycotten. Laat ze op de NOS maar een documentaire daarover uitzenden tijdens de kwalificatie wedstrijden ipv de wedstrijd zelf.
Geldt ook voor de Europa League finale in Baku en de F1 daar. Je kunt wel zeggen sport is geen politiek, maar dat is kolder. Gewoon geen F1 races meer in Baku, Bahrein, Abu Dhabi etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-07 09:42

snmght

imho dan he

Die Bryan Linssen, is dat wat voor een niet nader te noemen eredivisieclub uit Rotterdam niet zijnde Sparta? Ken de hele speler niet. Hij is zelf wel opzichtig bezig met niet solliciteren;
Bryan Linssen is bezig aan zijn laatste seizoen bij Vitesse, zo vertelt de 29-jarige aanvaller in gesprek met Voetbal International. Linssen geeft aan dat hij deze beslissing al vóór de crisis bij de Arnhemmers en het vertrek van Leonid Slutsky had genomen. De routinier heeft besloten zijn aflopende contract in GelreDome niet te verlengen.

"Ik weet niet waar ik naartoe ga. Ik heb het met mijn zaakwaarnemer Patrick van Diemen besproken en hij weet wat ik wil. En ook dat het zo kan zijn dat ik toch opensta om iets te doen wat ik niet meteen wil", aldus Linssen. Het weekblad stelt gedecideerd dat Linssen een voorkeur heeft voor Feyenoord, maar de goaltjesdief zelf wil er niets over kwijt.

"Nederland? Ja, er is wel iets wat ook reëel kan zijn. Feyenoord? Dat kun je zelf wel invullen. Hou nou maar op. Je weet dat ik het toch niet uitspreek. Dan ga ik dingen op gang brengen, daar hou ik niet van. Je verdient iets op het veld en niet met woorden", aldus Linssen, die ook na aandringen niet wil toegeven dat hij graag naar de Rotterdamse club wil verkassen.

"Nee. Doe eens normaal. Wie ben ik om te zeggen dat ik daarheen mag? Ik wil me niet verkopen aan welke club dan ook. Ik vind het net zoiets als mensen gaan zeggen dat ze in Oranje willen, dan ben je zelf aan het solliciteren. Je moet het op het veld laten zien, dan komen ze vanzelf. De kans dat ik naar het buitenland ga, is veel groter. Maar waarom hebben we het hierover?"
Ik moet eerlijk bekennen dat ik hem niet echt heb zien spelen maar zijn cijfers zijn dit seizoen in elk geval redelijk. Misschien ook een optie voor AZ als Stengs vertrekt?

Thanks @Napo

[ Voor 4% gewijzigd door snmght op 04-12-2019 09:56 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
snmght schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:53:
Die Bryan Linssen, is dat wat voor een niet nader te noemen eredivisieclub uit Rotterdam niet zijnde Sparta? Ken de hele speler niet. Hij is zelf wel opzichtig bezig met niet solliciteren;

[...]

Ik moet eerlijk bekennen dat ik hem niet echt heb zien spelen maar zijn cijfers zijn dit seizoen in elk geval redelijk. Misschien ook een optie voor AZ als Stengs vertrekt?

Thanks @Napo
Past wel in het beleid van Feyenoord, op leeftijd, restwaarde weinig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Erapaz schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:01:
[...]

Ik ben het hier helemaal mee eens. Iedereen loopt hypocriet te piepen dat Ajax naar Qatar gaat in de winter om te trainen, maar niemand doet wat. Ze zouden het WK gewoon allemaal moeten boycotten. Laat ze op de NOS maar een documentaire daarover uitzenden tijdens de kwalificatie wedstrijden ipv de wedstrijd zelf.
Geldt ook voor de Europa League finale in Baku en de F1 daar. Je kunt wel zeggen sport is geen politiek, maar dat is kolder. Gewoon geen F1 races meer in Baku, Bahrein, Abu Dhabi etc.
Laten we dan maar helemaal stoppen met dit soort events. China, Rusland, Brazilie, nagenoeg elk land heeft wel z'n eigenaardigheden mbt mensenrechten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona

[...]

Thanks @Napo
Leuke speler voor als je tijdelijk blessures op moet vangen. Te oud en onvoldoende toegevoegde waarde om op te nemen in een team met top3 ambities.

Bij Vitesse zit hij goed, bij een Ado of PEC zou hij de grote meneer kunnen zijn.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02:51
strafschop schreef op woensdag 4 december 2019 @ 08:12:
[...]

[...]

De volledige uitslag inclusief wie gestemd heeft en op welke spelers stond gewoon in France Football, want die organiseren de Ballon d'Or en niet de UEFA.

Voor Nederland heeft Frans van den Nieuwenhof gestemd.
  1. Van Dijk
  2. Messi
  3. Ronaldo
  4. De Jong
  5. Alisson
Van Dijk had meer eerste plekken dan Messi, 69 om 61.
Messi had meer stemmen 166 om 154.

[...]

Er is gestemd door 176 journalisten.
Oeps. Mijn fout. Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
toolkist schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:13:
[...]

Laten we dan maar helemaal stoppen met dit soort events. China, Rusland, Brazilie, nagenoeg elk land heeft wel z'n eigenaardigheden mbt mensenrechten.
Ik moet mijn reactie ietwat nuanceren. Ik ben er nog even wat dieper ingedoken en het blijkt dat er inmiddels een aantal wetten zijn aangepast om de situatie van de werknemers te verbeteren. Dit is mede onder druk van de internationale gemeenschap en is juist aan het licht gekomen door het WK 2022.

Hiernaast blijf ik er wel bij dat als de F1 of de FIFA in zee gaat met een bekend fout regime, dat ik nog steeds van mening ben dat je dat sportevenement dan moet boycotten. Dus inderdaad F1 en Olympische Spelen in Rusland hadden niet gekund. China idem gezien hoe ze optreden tegen de protesten in Hong Kong. Niet elk land heeft zijn eigenaardigheden en de schaal waarop het in Qatar gebeurde i.c.m. de directe relatie tot het evenement (stadion gebouwd door slaven) zou in ieder geval aanleiding moeten zijn om het niet te negeren en druk uit te oefenen de situatie te verbeteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Erapaz schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:50:
[...]

Ik moet mijn reactie ietwat nuanceren. Ik ben er nog even wat dieper ingedoken en het blijkt dat er inmiddels een aantal wetten zijn aangepast om de situatie van de werknemers te verbeteren. Dit is mede onder druk van de internationale gemeenschap en is juist aan het licht gekomen door het WK 2022.

Hiernaast blijf ik er wel bij dat als de F1 of de FIFA in zee gaat met een bekend fout regime, dat ik nog steeds van mening ben dat je dat sportevenement dan moet boycotten. Dus inderdaad F1 en Olympische Spelen in Rusland hadden niet gekund. China idem gezien hoe ze optreden tegen de protesten in Hong Kong. Niet elk land heeft zijn eigenaardigheden en de schaal waarop het in Qatar gebeurde i.c.m. de directe relatie tot het evenement (stadion gebouwd door slaven) zou in ieder geval aanleiding moeten zijn om het niet te negeren en druk uit te oefenen de situatie te verbeteren.
En China tegen de Oeigoeren, VS tegen Mexicaanse illegale immigranten, Brazilie tegen bewoners van de Amazone (en de Amazone wouden zelf), Turkije tegen de Koerden, de Koerden tegen Turkijke, etc etc etc.
Zelfs over NL kun je wel wat bedenken ;)
Vanuit dat oogpunt snap ik de 'het is sport, geen politiek' prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-04 17:01
Erapaz schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:01:
[...]

Wat een onzin. De WK is nu eenmaal in Qatar, hoe naar ook. Als Nederland daaraan mee wil doen, en sportief gezien moet de KNVB dat doen, dan is dat in Qatar. Die strijd is gestreden, en verloren. Boycotten heeft geen enkele zin. Dan staat daar geen Frenkie de Jong. Leuk voor die jongen, maar dat breekt echt geen potten. Je krijgt Duitsland, Italië, Spanje en België nooit zover dat ze boycotten.

Ajax kan overal trainen, maar kiest er zelf voor om dat in Qatar te doen. Waarom niet op de Kanarische Eilanden, of in Faro of zo...

Houdoe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Witte schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:22:
[...]

Wat een onzin. De WK is nu eenmaal in Qatar, hoe naar ook. Als Nederland daaraan mee wil doen, en sportief gezien moet de KNVB dat doen, dan is dat in Qatar. Die strijd is gestreden, en verloren. Boycotten heeft geen enkele zin. Dan staat daar geen Frenkie de Jong. Leuk voor die jongen, maar dat breekt echt geen potten. Je krijgt Duitsland, Italië, Spanje en België nooit zover dat ze boycotten.

Ajax kan overal trainen, maar kiest er zelf voor om dat in Qatar te doen. Waarom niet op de Kanarische Eilanden, of in Faro of zo...
Ajax kan niet overal trainen en daar een fors bedrag voor ontvangen. Dus in die zin volg ik je redenatie niet helemaal.

En laat ik je gedachtegang volgen, wat zou het dat je die andere landen niet zo ver krijgt? Iemand moet dan toch beginnen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:48
@Ramzzz @Outerspace @een andere willekeurige sportmod,
Als één van jullie de link naar het [Voetbal] Politiek en andere randzaken topic in de roze balk onderdaan zou willen plaatsen is het gelijk voor iedereen duidelijk dat daar een apart topic voor is ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dit citaat is wel weer een creatief citaat. Op andere sites zag ik de journalist uitdrukkelijk door blijven hameren op Feyenoord waar Linssen geen zin had om daar antwoord op te geven. Je kunt hem ook weer niet kwalijk nemen dat zo'n bloedzuiger van een journalist niet gewoon ophoudt over zo'n onderwerp en door gaat met het interview.

offtopic:
@dvdkiwi doe dat in een TR, dan zal elke sportmod het zien. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 04-12-2019 13:07 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curva
Promes is er aankomende vrijdag niet bij tegen Willem II. Het is wel een tegenvaller, maar Lang kan zijn positie naar behoren invullen. Ik maak me wel zorgen over het CL duel wat erna volgt. Promes is erg belangrijk met zijn goals en op het moment dat het niet loopt, is de enige aanvallende wissel Huntelaar (die op niveau heeft gepresteerd en op de bank zit) de rest zijn jeugdspelers..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:33

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
dvdkiwi schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:04:
@Ramzzz @Outerspace @een andere willekeurige sportmod,
Als één van jullie de link naar het [Voetbal] Politiek en andere randzaken topic in de roze balk onderdaan zou willen plaatsen is het gelijk voor iedereen duidelijk dat daar een apart topic voor is ;)
Dit had idd in een TR gemogen maar bij dezen ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Curva schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:10:
Promes is er aankomende vrijdag niet bij tegen Willem II. Het is wel een tegenvaller, maar Lang kan zijn positie naar behoren invullen. Ik maak me wel zorgen over het CL duel wat erna volgt. Promes is erg belangrijk met zijn goals en op het moment dat het niet loopt, is de enige aanvallende wissel Huntelaar (die op niveau heeft gepresteerd en op de bank zit) de rest zijn jeugdspelers..
Sowieso speel je met Huntelaar een ander systeem. Ik ben op zich fan van the Hunter maar hoop dat Promes er bij is tegen Valencia. Erg belangrijke wedstrijd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
Curva schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:10:
Liever thuis tegen Willem II er niet bij en hem extra rust geven zodat hopelijk zijn herstel sneller gaat dan wel spelen tegen Willem II en niet tegen Valencia. Ik zie Ajax thuis niet zo snel in problemen komen, met enkele clubs daar gelaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Willem II is wel on fire, dus ik ben wel benieuwd hoe dat vrijdag gaat :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Curva
Ik bedenk me inderdaad dat Huntelaar wel zou starten op het moment dat Promes nog niet fit genoeg is:
Lang - Huntelaar - Tadic
Ziyech

Dus het is echt maar te hopen dat Promes terug is met de CL pot. Bovenstaande aanvalskwartet moet thuis wel kunnen winnen van Willem II.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Martinusz schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:16:
Willem II is wel on fire, dus ik ben wel benieuwd hoe dat vrijdag gaat :)
Gelukkig is Ajax dat ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-07 16:49
Als Ajax tegen WillemII zo begint als tegen Twente gaan ze er een harde dobber aan krijgen denk ik. Al zijn ze tegen (en door) Twente nog best heel goed weggekomen. Natuurlijk was Twente met die 2 goals uit de eerste 2 kansen effectief, maar gezien de positie waarin ze kwamen waren het ook praktisch niet te missen kansen die ze, het mag gezegd, door daadwerkelijke fouten van Ajax kregen.
Wat mij dit seizoen met name opvalt is het aantal (Grote, zie ook expected goals) kansen wat ze tegen krijgen, maar die er vaak niet in gaan. Nu bij Twente wel de eerste 2, maar er zat zeker nog een 3e in. Het 'lerend'/ 'lezend' vermogen lijkt dit seizoen toch echt wat minder bij Ajax dan dat het vorig seizoen was, alleen gaat het (met name in Europa ben ik daar blij mee) wel erg vaak goed. Ik zou verwachten dat dit soort foutjes/ slappigheden en dergelijke er wel uit zou zijn, of op zijn hoogst 1 keer in een wedstrijd voorkomen en niet zoals dit weekend wel 3 maal in één helft. Ik ben benieuwd hoe het gaat als het moeilijk wordt, of het dan weer een Chelsea situatie wordt of dat ze dan netjes kunnen consolideren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
Curva schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:17:
Ik bedenk me inderdaad dat Huntelaar wel zou starten op het moment dat Promes nog niet fit genoeg is:
Lang - Huntelaar - Tadic
Ziyech

Dus het is echt maar te hopen dat Promes terug is met de CL pot. Bovenstaande aanvalskwartet moet thuis wel kunnen winnen van Willem II.
Neres is helaas ook geblesseerd en Lang is wel goed, maar kan niet in zijn eentje 2 man vervangen. Dus zit je bijna aan een ander systeem vast. Zoals jij zegt met Huntelaar in de spits en Ziyech op het middenveld, of met Ziyech op rechts, Donny op 10 en Alvarez naast Martinez op het middenveld.

Tegen Willem II thuis zal het allemaal niet zoveel uitmaken, maar is Promes fit voor Valencia volgende week? Anders gaan we ineens van ten Hag heeft de puzzel opgelost tijdens Feyenoord/Chelsea/Utrecht naar allemaal opzettingen om maar een elftal op de mat te krijgen. M.a.w. net toen Ajax echt lekker ging lopen kwamen de blessures.

Tot slot zou ik niet raar opkijken als Traoré speelminuten krijgt tegen Willem II.

[ Voor 4% gewijzigd door Erapaz op 04-12-2019 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:26
Erapaz schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:41:
[...]

Neres is helaas ook geblesseerd en Lang is wel goed, maar kan niet in zijn eentje 2 man vervangen. Dus zit je bijna aan een ander systeem vast. Zoals jij zegt met Huntelaar in de spits en Ziyech op het middenveld, of met Ziyech op rechts, Donny op 10 en Alvarez naast Martinez op het middenveld.

Tegen Willem II thuis zal het allemaal niet zoveel uitmaken, maar is Promes fit voor Valencia volgende week? Anders gaan we ineens van ten Hag heeft de puzzel opgelost tijdens Feyenoord/Chelsea/Utrecht naar allemaal opzettingen om maar een elftal op de mat te krijgen. M.a.w. net toen Ajax echt lekker ging lopen kwamen de blessures.

Tot slot zou ik niet raar opkijken als Traoré speelminuten krijgt tegen Willem II.
Ik hoop voor Ajax dat er niet hetzelfde gaat gebeuren als PSV, dat begon ook/werd ook zichtbaar met de blessure van 2 dragers van het team.

Als PSV fan zou ik het natuurlijk niet heel erg vinden als met Ajax hetzelfde als met PSV gebeurt ;)

WoT stats

Pagina: 1 ... 73 ... 152 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken