Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• dvdkiwi
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 21:45

dvdkiwi

Hoi doei

Van niks aan het handje naar toch nog een beetje bang voor een 4-4...
Lange 6 minuten dit.

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• mavaros
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 14:35
Toedeledoki.

De F1 begint. Ik wens iedereen nog een prettige voetbaldag.

• Krukar
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23-01 23:15
mavaros schreef op zondag 1 december 2019 @ 14:05:
[...]

Dat kan en mag wat mij betreft, al zou ik een quarterpounder nemen.

Een echte hattrick is 3 doelpunten in een helft. Dan krijg je de westrijdbal mee.

Het lijkt een klein dingetje, maar voetbal hangt van tradities en rare regels aan elkaar. ;)
Hattrick (sportterm)
Naar navigatie springenNaar zoeken springen
Hattrick is een aanduiding in de sport voor de bijzondere situatie dat een bepaalde prestatie door één speler driemaal in dezelfde wedstrijd wordt geleverd.

De term komt oorspronkelijk uit de cricketsport. In het verleden was het gebruikelijk om voor een sporter die een uitzonderlijke prestatie had geleverd, onder het publiek een collecte te houden. Tijdens een wedstrijd van het Engelse team nam bowler Stephenson drie wickets met drie opeenvolgende ballen, hetgeen tot zo'n collecte leidde. Van de opbrengst van die collecte werd vervolgens een nieuwe hoed voor Stephenson gekocht. Dat werd vervolgens het gebruik: iedere keer dat een bowler wederom met drie opeenvolgende ballen drie wickets nam, leverde dat hem een nieuwe hoed of pet op, of, zoals dat vanaf dat moment werd genoemd "he did the hat-trick", letterlijk vertaald "hij deed de hoeden-truc".

In cricket komt de hattrick maar heel zelden voor, maar in andere sporten, zoals voetbal en hockey, wel vaker. Daar wordt de term gebruikt wanneer een bepaalde speler in één wedstrijd driemaal scoort. In Nederland wordt vaak de voorwaarde toegevoegd dat de drie doelpunten in één helft gescoord worden zonder dat er een doelpunt van een andere speler van hetzelfde team tussendoor is gemaakt. Er wordt dan gesproken van een 'officiële', 'echte', 'zuivere' of 'onvervalste' hattrick. Vermelding verdient in dit verband ook de "Duitse hattrick", waarvan wordt gesproken indien het 3e doelpunt wordt gescoord in de verlenging van een (beker)wedstrijd. Ook is er nog de 'perfecte hat-trick' waarbij er eenmaal met rechts, eenmaal met links en eenmaal met het hoofd wordt gescoord[1].

De term komt oorspronkelijk uit het Engels, en is waarschijnlijk ergens rond 1940 in het Nederlands overgenomen. In het hedendaagse taalgebruik wordt de term ook vaak gebruikt buiten de sport, wanneer iemand een bepaalde prestatie driemaal achter elkaar levert.
Ik denk dat de term hattrick iets langer bestaat dan de Nederlandse onzinnige voorwaarde die eraan is gehangen ;p
Maar goed zoals gezegd, ik ga er geen ellenlange discussie over voeren.

Holländer in Deutschland

• Barfman
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20:26
Ik mag mezelf toch wel ff quoten :P
Barfman schreef op zondag 1 december 2019 @ 12:39:
Het is nog vroeg, we (Ajax) knallen er nog wel 4 in 8)
Nu snel overschakelen naar F1

Barfman wijzigde deze reactie 01-12-2019 14:11 (7%)

System | Racing is in my Blood

• dvdkiwi

dvdkiwi

Hoi doei

Damn you @Typhone :(

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23-01 20:58
Hahahaha de poule van @dvdkiwi :P

• Krukar
Hoentelaaaar.

Holländer in Deutschland

• Terranova
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:25
Barfman schreef op zondag 1 december 2019 @ 14:10:
Ik mag mezelf toch wel ff quoten :P

[...]
Nee hoor, zijn er 5 :+

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:48
Terranova schreef op zondag 1 december 2019 @ 14:04:
fuck 6 min extra, het paste net zo lekker met de f1 :( Nu niet
Je mist niets.
Weer veel gebrabbel van Mol.
Zal denk ik net goed vallen met de warm up ronde en overwinning van Ajax

• Han
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Hooooooooentelaar

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• mavaros
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 14:35
Krukar schreef op zondag 1 december 2019 @ 14:09:
[...]

[...]

Ik denk dat de term hattrick iets langer bestaat dan de Nederlandse onzinnige voorwaarde die eraan is gehangen ;p
Maar goed zoals gezegd, ik ga er geen ellenlange discussie over voeren.
Als dit klopt, dan heb ik niks gezegd.

Ik ben opgevoed met 3x 1 helft. Weer wat geleerd.

• Qu3st
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 19:37
Hoppa! @dvdkiwi Wat is dit nu? 2-5 :+

When something is important enough, you do it even if the odds are not in your favor. -Elon Musk-

• Barfman
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20:26
Nou dat vind ik weer lullig hahaha

System | Racing is in my Blood

• Qu3st
Helemaal niks aan het handje! Ik had er alle vertrouwen in dat het goed zou komen :+

When something is important enough, you do it even if the odds are not in your favor. -Elon Musk-

• Luxicon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20-01 23:20
Goed afgemaakt Huntelaar!

PS4 & Racen? Doe mee met Project Cars 2 & zie PSNRacing.nl voor een league

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 00:24
2-0 achter en alsnog 2-5 gewonnen. Top dus :)

En dat terwijl Ajax niet eens heel sterk was. Echter ook nooit in echt in problemen geweest.

Kortom, prima zo!

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 25-01 12:17
Toch knap dat je na 2-0 om je oren te hebben gehad zo enorm terugkomt. Ik maak me steeds minder zorgen over puntverlies dit seizoen :)

I can choose to try to control the outcome, or I can trust in the moment.

• dvdkiwi

dvdkiwi

Hoi doei

Ik dacht dat we de stand na 90min in moesten vullen :+

• Krukar
En we zijn nog op tijd voor de start van de F1 jongens, veel plezier! :)

Holländer in Deutschland

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 22:14

Vos

AFCA

Knap omgedraaid, had er weinig vertrouwen in gezien het spel in het begin.

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
D-e-n schreef op zondag 1 december 2019 @ 13:49:
Verdedigend was het altijd al kut met peren hoor. Dat is nu typisch zo'n speler die meelift met de rest maar op het moment dat hij in een slecht draaiend elftal als Feyenoord loopt is hij ook daar één van de slechtsten.
Het grootste voordeel van Mazraoui was dat hij goed kan biljarten. Zoals hij die ballen er tegen Bayern in werkte kwam uitermate goed uit.
Dat heeft voor sommigen wellicht verdoezeld dat hij er in principe gewoon weinig van kan. ;)
D-e-n schreef op zondag 1 december 2019 @ 14:04:
Wat mij stoort is dat niet iedereen onderkent dat hij verdedigend altijd slecht geweest is. Omdat de rest zo lekker draaide viel dat niet op en hoorde je er verder niemand over maar het was wel zo. Als er dan nu moord en brand geschreeuwd wordt word ik erg kriegelig.
Relax en accepteer dat anderen er anders tegenaan kijken. Jij noemt jezelf nuchterder, ik noem het gewoon net zo subjectief maar gewoon de andere kant op. :)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• dvdkiwi

dvdkiwi

Hoi doei

Wedstrijd om van te leren. Zoveel fouten als er gemaakt werden, vooral in de eerste helft, dat kan echt niet.

• Erapaz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:30
Krukar schreef op zondag 1 december 2019 @ 13:22:
[...]

Dat heeft hij niet vaak, duidelijk een mindere wedstrijd. Maar ondertussen levert ie wel de assist bij de goal en creëert nog 2 kansen. Beetje scorebordjournalistiek dus.

die 13 balverliezen van Mazraoui waren veel bepalender voor de wedstrijd.
Tegen Lille had Ziyech ontzettend vaak onnodig balverlies op de eigen helft, toch wordt ie MOTM. Denk dat dit wel meespeelt met het feit dat de topclubs zich niet melden voor hem.

• Maarten_E
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 22:24
F1?
Aaaah zit in verkeerde topic, okdoei! :+

• Deadsy
Erapaz schreef op zondag 1 december 2019 @ 14:22:
[...]

Tegen Lille had Ziyech ontzettend vaak onnodig balverlies op de eigen helft, toch wordt ie MOTM. Denk dat dit wel meespeelt met het feit dat de topclubs zich niet melden voor hem.
Zegt Gijp toch al langer.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
dvdkiwi schreef op zondag 1 december 2019 @ 14:16:
Wedstrijd om van te leren. Zoveel fouten als er gemaakt werden, vooral in de eerste helft, dat kan echt niet.
Het probleem is wel dat het wéér geen gevolgen heeft. Ik zie niet waarom de dissonanten nu zouden moeten denken dat het nodig is om het anders te doen.
Tenzij ze gewoon op hun lazer krijgen en er even naast staan.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• OPSLAGHOND
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
[...]Tegen Lille had Ziyech ontzettend vaak onnodig balverlies op de eigen helft, toch wordt ie MOTM. Denk dat dit wel meespeelt met het feit dat de topclubs zich niet melden voor hem.
Het rotte is dat er voor het veelvuldige balverlies van Ziyech niet ter compensatie een goede rechtsback staat.
Ziyech maar naar links zetten? :9

• snmght
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 16:55
[...]

Ik vind het helemaal prima!!

go forget who we are, yeah

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Nou, nu kijken of RKC eens de punten pakt waar ze al een tijdje recht op hebben. Laagvliegers die willen voetballen mogen van mij blijven.

• Vos

Vos

AFCA

Gonadan schreef op zondag 1 december 2019 @ 14:27:
Nou, nu kijken of RKC eens de punten pakt waar ze al een tijdje recht op hebben. Laagvliegers die willen voetballen mogen van mij blijven.
Emmen pakt vanavond puntje!

D-e-n schreef op zondag 1 december 2019 @ 14:04:
[...]
Beter lezen. Gisteren nog een hele discussie over Ten Hag.
Duidelijker schrijven 8)
De paniek en kritiek op Ten Hag van sommigen bij een achterstand is soms echt lachwekkend.
Gisteravond stonden we niet achter ;)

En dat jij je stoort aan het 'verheerlijken' van Mazraoui, ik heb juist het idee dat het overgrote deel van de Ajax supporters in dit topic nog nooit heeft gevonden dat hij kan verdedigen. Dat was toch echt omdat De Ligt naast hem alles opruimde, net zoals 2 seizoenen eerder met Sanchez/Viergever.

• loewie1984
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:10

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Ik heb geen directe kritiek op ETH als Ajax op achterstand komt. Snap alleen zijn wisselbeleid niet altijd. Als je in de 60ste of 70ste minuut de boel nog niet hebt kunnen forceren moet je niet in de 80ste minuut nog een speler gaan brengen.

En van de ene kant is het jammer en van de andere kant ook knap dat je met middelmatige spelers als Mazra en Veldman nog steeds wedstrijden over de streep kan trekken.

Het zijn spelers die toch altijd weer een beetje door de ondergrens zakken van wat wij als norm zijn gaan beschouwen met spelers als De Ligt en Sanchez achterin.

En ze mogen opbouwen en aanvallen, maar zorg eerst maar eens dat je fundament goed is, namelijk goed verdedigen zonder onnodig risico te nemen.

Twee keer balverlies deze middag en je hebt het nakijken.

Ten slotte wordt het tijd dat Tadic en Donny weer eens het net weten te vinden.

discogs

• D-e-n
  • Laatst online: 20:33
toolkist schreef op zondag 1 december 2019 @ 14:31:
[...]

En dat jij je stoort aan het 'verheerlijken' van Mazraoui, ik heb juist het idee dat het overgrote deel van de Ajax supporters in dit topic nog nooit heeft gevonden dat hij kan verdedigen. Dat was toch echt omdat De Ligt naast hem alles opruimde, net zoals 2 seizoenen eerder met Sanchez/Viergever.
Het punt is dat je niet alles kunt hebben. Als een verdediger niet kan verdedigen krijgt hij kritiek dat hij niet kan verdedigen. Dat is terecht hoor maar op het moment dat hij niet kan doorschuiven en aanvallend niks brengt dan lezen we dat weer. Wanneer het in Nederland een beetje goed gaat dan hebben we de neiging gelijk alles te willen. Dan rusten we niet voordat we elf complete wereldtoppers hebben. Maar dat is niet realistisch.

Zie ook de discussie bij Oranje: zo makkelijk is het kennelijk niet een back te vinden die in het moderne voetbal alles kan. Dan snap ik de discussie Veltman-Dumfries of de roep om De Vrij daar eens te proberen maar op het moment dat de bondscoach er dan tegen een kleine tegenstander voor kiest om een pure aanvaller op te stellen zijn er weer mensen die dat weer helemaal met de grond gelijk maken. Schiet mij dan maar lek.

Ik ben helemaal pro scherpe kritiek, ik doe het zelf ook. Maar als de resultaten goed zijn en/of het spel ook dan heb ik het idee dat de kritiek ook wel eens wat minder kan. Er is met dat steeds meer willen ook het gevaar dat we een elftal dan gaan overschatten, of dat nu Oranje of Ajax is.

• strafschop
  • Registratie: mei 2014
  • Niet online
loewie1984 schreef op zondag 1 december 2019 @ 14:43:
En van de ene kant is het jammer en van de andere kant ook knap dat je met middelmatige spelers als Mazra en Veldman nog steeds wedstrijden over de streep kan trekken.
John Veldman? Die is inmiddels al een tijdje met voetbalpensioen.

Je kan geen middelmatige speler zijn als je bij al je trainers in de basis staat.

En Tadić en vd Beek hebben gescoord thuis tegen Utrecht, dat was twee speelronden terug.

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 25-01 12:17
loewie1984 schreef op zondag 1 december 2019 @ 14:43:
Ik heb geen directe kritiek op ETH als Ajax op achterstand komt. Snap alleen zijn wisselbeleid niet altijd. Als je in de 60ste of 70ste minuut de boel nog niet hebt kunnen forceren moet je niet in de 80ste minuut nog een speler gaan brengen.

Het zijn spelers die toch altijd weer een beetje door de ondergrens zakken van wat wij als norm zijn gaan beschouwen met spelers als De Ligt en Sanchez achterin.

En ze mogen opbouwen en aanvallen, maar zorg eerst maar eens dat je fundament goed is, namelijk goed verdedigen zonder onnodig risico te nemen.

Twee keer balverlies deze middag en je hebt het nakijken.

Ten slotte wordt het tijd dat Tadic en Donny weer eens het net weten te vinden.
Volgens mij waren de wissels vandaag niet bepaald vrije keuze maar noodzaak vanwege blessures, net geen rode kaart en kramp. Lang kon ook niet meer verder dus logisch dat je hem wisselt.

Verder is verdedigen bij Ajax ook erg moeilijk omdat ze met 8 man in de spits staan en ieder balverlies direct een gevaarlijke counter kan zijn. Meestal staan ze 1 op 1 achterin. Ik denk dat het daardoor ook lijkt dat sommige verdedigers matiger zijn dan ze in werkelijkheid zijn.

I can choose to try to control the outcome, or I can trust in the moment.

• D-e-n
XeNeRgY schreef op zondag 1 december 2019 @ 14:56:
[...]

Ik denk dat het daardoor ook lijkt dat sommige verdedigers matiger zijn dan ze in werkelijkheid zijn.
Verdedigen bij clubs die veel op de helft van de tegenstander staan is natuurlijk ook veel moeilijker dan bij een elftal dat de bus parkeert. Dan keken we als Oranje jaloers naar die IJslanders maar dat was voor die IJslanders natuurlijk ook gewoon een kwestie van een bewuste keuze.

• Pompi
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22-01 23:33
Misschien beetje scoreboordjournalistiek maar gaat RKC stunten tegen Utrecht? Want ze staan nu 0-1 voor. Toch niet een tussenstand die je van tevoren verwacht.

• Qu3st
Pompi schreef op zondag 1 december 2019 @ 16:04:
Misschien beetje scoreboordjournalistiek maar gaat RKC stunten tegen Utrecht? Want ze staan nu 0-1 voor. Toch niet een tussenstand die je van tevoren verwacht.
Ik zit die wedstrijd te kijken, maar zo gek is het niet hoor. Echt een matige wedstrijd, alleen RKC toont meer passie.

• krissie100
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 00:49
Ben benieuwd wat AZ gaat doen, toch een behoorlijk aangepaste opstelling, heel erg jammer dat koopmeiners weer achterin speelt, ik ga er vanuit dat dit tot de winterstop zal zijn en daarna zal er een andere oplossing moeten worden gezocht.

Kinguin (Goedkope Games) / H1Z1 Kinguin

• Maarten_E
RKC heeft het hele seizoen al heel veel pech gehad. Spelen echt niet zo slecht als dat de ranglijst doet vermoeden. Hoop dat ze iig rechtstreekse degradatie ontlopen.

• Holkers
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 22:35
Prima tactiek van Ajax om het wat spannender te houden, je zet de tegenstander op 2-0 voor en gaat er alsnog op en over.

Maar laten we nou niet doen alsof Twente een team heeft die een per ongeluk verkregen voorsprong (door een enorme offday van Ajax de eerste 30 minuten) kunnen vasthouden. Die hebben het geluk dat ze een paar spelers hebben die van afstand goed kunnen trappen en ze in het begin punten scoorden maar dit is een degradatiekandidaat, veel meer niet

• Typhone
Wat is er met die Kuip bordjes bij Feyenoord?

• Erapaz
Typhone schreef op zondag 1 december 2019 @ 16:43:
Wat is er met die Kuip bordjes bij Feyenoord?
Anti Feyenoord CITY?

@krissie100 Na de winterstops spelen Stengs en Bouadu bij Ajax toch ;)

Erapaz wijzigde deze reactie 01-12-2019 16:45 (17%)

• Typhone
Waarom zou men anti Feyenoord City zijn dan? Of heb ik nu iets gemist?

• Erapaz
@Typhone Je hebt zeker iets gemist. Ik volg een collega op social media (Feyenoord fan) en die post alleen maar tegen Feyenoord CITY. Te duur, bang om Kuip kwijt te raken, gesjoemel met geld, liegen in de begroting etc.

Ik weet het verder ook niet, zo’n mooie club als Feyenoord verdient toch een mooi nieuw stadion?

• Leon Zwiers
  • Laatst online: 21:59
Erapaz schreef op zondag 1 december 2019 @ 16:56:
@Typhone Je hebt zeker iets gemist. Ik volg een collega op social media (Feyenoord fan) en die post alleen maar tegen Feyenoord CITY. Te duur, bang om Kuip kwijt te raken, gesjoemel met geld, liegen in de begroting etc.

Ik weet het verder ook niet, zo’n mooie club als Feyenoord verdient toch een mooi nieuw stadion?
Jazeker, maar dan geen megalomaan project dat het voortbestaan van de club in gevaar kan brengen.

Moet 440 miljoen gaan kosten. Terwijl Feyenoord nu nog niet eens normaal geld heeft voor een goede selectie

• Ankona
  • Laatst online: 22:44
grrrrrrrrr waarom is die Deen vandaag niet geblesseerd? Die had zelfs mijn schoonmoeder nog kunnen scoren.

alles kan off-topic

• Typhone
Ankona schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:00:
grrrrrrrrr waarom is die Deen vandaag niet geblesseerd? Die had zelfs mijn schoonmoeder nog kunnen scoren.
Dat was een brute misser idd!

• Ankona
  • Laatst online: 22:44
Leon Zwiers schreef op zondag 1 december 2019 @ 16:58:
[...]

Jazeker, maar dan geen megalomaan project dat het voortbestaan van de club in gevaar kan brengen.

Moet 440 miljoen gaan kosten. Terwijl Feyenoord nu nog niet eens normaal geld heeft voor een goede selectie
Dat dus, een stukje nostalgie en het feit dat de meeste mensen niet inzien dat het stadion en de bvo twee compleet gescheiden bedrijven zijn met een eigen businessmodel.

Of dit het beste plan is durf ik niet te zeggen. Dat de Kuip historie heeft maar tegelijk relatief weinig inkomsten genereert zal niemand ontkennen.

alles kan off-topic

• krissie100
  • Laatst online: 00:49
Erapaz schreef op zondag 1 december 2019 @ 16:44:
[...]

Anti Feyenoord CITY?

@krissie100 Na de winterstops spelen Stengs en Bouadu bij Ajax toch ;)
Naja, 1 ding is zeker, AZ verkoopt nooit in de winter :)

Kinguin (Goedkope Games) / H1Z1 Kinguin

• Typhone
krissie100 schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:28:
[...]

Tenzij daar wat deals beklonken worden (Vd Beek, Tagliafico, Onana, Ziyech) die in de zomer de overstap gaan maken. Dan kan het snel gaan ;).

• Deadsy
Erapaz schreef op zondag 1 december 2019 @ 16:56:

ben er zelf ook wel bang voor dat het allemaal veel te optimistisch geraamd is en dan het uiteindelijk flink duurder zal uitpakken.
Dat gelieg krijg je vanzelf omdat er allemaal mensen rondlopen die hopen carriere te maken via het project, en uiteraard de eigen zakken vullen.
En dan je ook gewoon kans hebt dat het nieuwe stadion veel lege plekken zal hebben als Feyenoord dan nog steeds zo slecht speelt.

Maar probleem is gewoon dat de Kuip aan het einde van zijn leven is, en dat ze er financieel gezien niet dat eruit kunnen halen wat Ajax uit de Kuip haalt.

• D-e-n
krissie100 schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:28:
[...]

Ajax moet dat ook helemaal niet willen. Iedereen klaagt over te weinig concurrentie, ook Ajax heeft daar uiteindelijk last van. Dan moet je de tegenstand niet helemaal leeg kopen en al helemaal niet in de winterstop.

Daarom is dat heren akkoord over het niet halen van elkaars jeugdspelers ook zo'n goed idee.

Wat dat stadion van Feyenoord betreft: dat is voor de begroting helemaal niet zo belangrijk meer heb ik het idee. Inkomsten uit Europa draait het tegenwoordig om.

D-e-n wijzigde deze reactie 01-12-2019 17:38 (14%)

• Typhone
D-e-n schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:37:
[...]

Ajax moet dat ook helemaal niet willen. Iedereen klaagt over te weinig concurrentie, ook Ajax heeft daar uiteindelijk last van. Dan moet je de tegenstand niet helemaal leeg kopen en al helemaal niet in de winterstop.

Daarom is dat heren akkoord over het niet halen van elkaars jeugdspelers ook zo'n goed idee.
En vanuit Oranje perspectief? Champions League spelen voordat je een stap hoger mag maken. Zo goed waren beide heren afgelopen donderdag niet in de EL.

• D-e-n
Typhone schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:38:
[...]

En vanuit Oranje perspectief? Champions League spelen voordat je een stap hoger mag maken. Zo goed waren beide heren afgelopen donderdag niet in de EL.
Voor Oranje is het het beste als er twee of drie gelijkwaardige topclubs zijn in plaats van eentje. De vroegere situatie was wat dat betreft ideaal voor ons landje. Drie topclubs die om en om Europees konden pieken.

Dominantie van één club is in de Nederlandse situatie, waarbij de tv gelden nihil zijn in verhouding tot de Europese inkomsten, uiteindelijk desastreus voor het voetbal. Spelers hebben weerstand nodig.

De vergelijking met Italië/Juve of Duitsland/Bayern gaat wat dat betreft mank. Hun concurrenten hebben veel grotere tv-gelden tot de beschikking.

D-e-n wijzigde deze reactie 01-12-2019 17:45 (17%)

• P.O. Box
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
Ankona schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:08:
[...]

Dat dus, een stukje nostalgie en het feit dat de meeste mensen niet inzien dat het stadion en de bvo twee compleet gescheiden bedrijven zijn met een eigen businessmodel.

Of dit het beste plan is durf ik niet te zeggen. Dat de Kuip historie heeft maar tegelijk relatief weinig inkomsten genereert zal niemand ontkennen.
inderdaad en als je dan Arena boulevard als voorbeeld neemt en de zwakke punten daarvan verbetert, dan zal het een succesvol gebied worden denk ik (alhoewel ik geen feiten heb over het gebied rond de arena, maar gezien het aantal grote winkels, de drukte daar en de ene na de andere kantoortoren heb ik het vermoeden dat het niet heel slecht loopt)

• Leon Zwiers
  • Laatst online: 21:59
Feyenoord komt weer eens als een stel ouwe wijven uit de kleedkamer.
Wat is dat toch altijd. Al 3 jaar zo

• Qu3st
D-e-n schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:37:
[...]

Het is gewoon een voedselketen, Man City haalt spelers op bij Ajax, Ajax bij AZ, AZ bij Willem II/Sparta/Excelsior/Telstar. Dus dat dan Ajax bij AZ langskomt moeten ze niet zeuren, doen ze net zo hard bij kleinere clubs. Dat herenakkoord zal ook bij een rechter niet overeind blijven staan als ze het 'hard' willen spelen.

Qu3st wijzigde deze reactie 01-12-2019 20:06 (0%)
Reden: Mea culpa, er is op een paar teentjes getrapt

• Erapaz
Deadsy schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:33:
[...]

ben er zelf ook wel bang voor dat het allemaal veel te optimistisch geraamd is en dan het uiteindelijk flink duurder zal uitpakken.
Dat gelieg krijg je vanzelf omdat er allemaal mensen rondlopen die hopen carriere te maken via het project, en uiteraard de eigen zakken vullen.
En dan je ook gewoon kans hebt dat het nieuwe stadion veel lege plekken zal hebben als Feyenoord dan nog steeds zo slecht speelt.

Maar probleem is gewoon dat de Kuip aan het einde van zijn leven is, en dat ze er financieel gezien niet dat eruit kunnen halen wat Ajax uit de Kuip haalt.
Ik denk dat je Arena bedoeld, maar dat heeft lang geduurd hoor. De eerste jaren was het buiten de Arena een dooie boel en daarbinnen was het niet veel beter. Het was gebouwd als een vesting, in de jaren 90 was er veel meer voetbalgeweld. Ik heb daar aan het begin van dit millennium CL groepswedstrijden gezien, drama, zowel qua spel als qua sfeer. Wat wilde ik graag het Olympisch terug. Ik was bij een bekerfinale in de Kuip in 98 en man wat was ik jaloers. Wat een stadion was dat.

Pas nu de gracht 3/4 dicht ligt en de stoeltjes rood zijn ziet het er beter uit. Als je nu beelden van het olympisch en van de Meer terug kijkt denk je wat een oude bende, veel hekken en ver van het veld door de atletiek baan.

Financieel huurt Ajax de Arena natuurlijk en worden er ook concerten gehouden en kun je het afhuren. Ik heb er ook weleens geschaatst in 1 of ander winterdorp in de kerstvakantie.

• D-e-n
Qu3st schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:16:
[...]

Onzin! Het is gewoon een voedselketen, Man City haalt spelers op bij Ajax, Ajax bij AZ, AZ bij Willem II/Sparta/Excelsior/Telstar. Dus dat dan Ajax bij AZ langskomt moeten ze niet zeuren, doen ze net zo hard bij kleinere clubs. Dat herenakkoord zal ook bij een rechter niet overeind blijven staan als ze het 'hard' willen spelen.
Die vergelijking slaat als een tang op een varken. Man City zit niet in een competitie met Ajax. Man City zit in een competitie met clubs die, net als zij, ook miljoenen kunnen uitgeven. De PL is wat dat betreft in evenwicht.

De eredivisie is dat niet. Als één club de Nederlandse competitie teveel leeg koopt (en dat gebeurt als de financiële verschillen groter worden) dan hebben we uiteindelijk geen competitie meer want alle echt goede spelers spelen bij één club. En dat is voor de jeugdcompetitie nog veel en veel dodelijker dan de eredivisie. Want zonder tegenstand in de jeugd ontstaat er ook geen nieuw toptalent. Vandaar dat door de KNVB voorgestelde heren-akkoord.

Stop nu eens met gelijk op je *** getrapt zijn als er kritiek komt op het grote verschil in inkomsten tussen Ajax en de rest. Dat is geen kritiek op Ajax. Dat is kritiek op de situatie.

Natuurlijk zijn die inkomsten de verdienste van Overmars en co. Maar feit is ook dat je in het tegenwoordige voetbal met geld weer nieuwe inkomsten genereert. Een eenmaal opgelopen achterstand loop je anno 2019 veel moeilijker in. Aannemende dat ook Ajax-fans een goede eredivisie willen en dat ook Ajax-fans een jeugdcompetitie wensen met weerstand zul je dus wellicht maatregelen moeten nemen. Dat klinkt misschien heel communistisch en is misschien heel zuur voor Ajax maar op de langere termijn beter voor iedereen, inclusief Ajax.

• P.O. Box
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
rock-paper-scissors bij PEC spelers over wie de vrije trap mag nemen :*)

• Qu3st
D-e-n schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:34:
[...]

Die vergelijking slaat als een tang op een varken. Man City zit niet in een competitie met Ajax. Man City zit in een competitie met clubs die, net als zij, ook miljoenen kunnen uitgeven. De PL is wat dat betreft in evenwicht.

De eredivisie is dat niet. Als één club de Nederlandse competitie teveel leeg koopt (en dat gebeurt als de financiële verschillen groter worden) dan hebben we uiteindelijk geen competitie meer want alle echt goede spelers spelen bij één club. En dat is voor de jeugdcompetitie nog veel en veel dodelijker dan de eredivisie. Want zonder tegenstand in de jeugd ontstaat er ook geen nieuw toptalent. Vandaar dat door de KNVB voorgestelde heren-akkoord.

Stop nu eens met gelijk op je *** getrapt zijn als er kritiek komt op het grote verschil in inkomsten tussen Ajax en de rest. Dat is geen kritiek op Ajax. Dat is kritiek op de situatie.

Natuurlijk zijn die inkomsten de verdienste van Overmars en co. Maar feit is ook dat je in het tegenwoordige voetbal met geld weer nieuwe inkomsten genereert. Een eenmaal opgelopen achterstand loop je anno 2019 veel moeilijker in. Aannemende dat ook Ajax-fans een goede eredivisie willen en dat ook Ajax-fans een jeugdcompetitie wensen met weerstand zul je dus wellicht maatregelen moeten nemen. Dat klinkt misschien heel communistisch en is misschien heel zuur voor Ajax maar op de langere termijn beter voor iedereen, inclusief Ajax.
Stop nou eens met het verkopen van jou mening als de waarheid! Want ik vind het namelijk wel gewoon een voedselketen, en maakt het niet uit dat Man City in een andere competitie zit, er is wel een leegloop aan deze kant van de plas, en dat ie dan aangevuld wordt vanuit de eigen competitie is geheel logisch.

En stop eens met het "als één club de Nederlandse competitie teveel leeg koopt", want tot nu toe is het nog niet echt gebeurd. Fortuna is er niet slechter op geworden toen 1 speler wegging, Heerenveen ook niet en FC Emmen ook niet. Ajax gaat écht niet Boadu én Stengs én Bergwijn halen, daar geloof ik niks van.
En als Ajax wel 1 van deze gaat halen, stroomt het geld van Barca, Juve en alle andere miljoenen netjes de Eredivisie in, dat zou jij dan helemaal niet erg vinden volgens mij.

Dus stop ook eens met op ***je getrapt te zijn als de TelevaagTelegraaf met een nietszeggend artikeltje komt, alleen maar voor de clicks.

En dat met geld je verder brengt in het leven, is ook in een communistische samenleving de waarheid, en dat zal ook nooit meer gaan veranderen.

Enne, ik was nog niet op mijn pikkie getrapt maar door zo'n onzinnige insinuerende reactie weer wel.

• D-e-n
Qu3st schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:45:
[...]

Stop nou eens met het verkopen van jou mening als de waarheid!
Voor iemand die zijn betoog begint met "onzin" is dat een behoorlijk vreemde opmerking.
Want ik vind het namelijk wel gewoon een voedselketen, en maakt het niet uit dat Man City in een andere competitie zit, er is wel een leegloop aan deze kant van de plas, en dat ie dan aangevuld wordt vanuit de eigen competitie is geheel logisch.
Jammer dat je dan het punt wat ik maak negeer. Voor de weerstand in de competitie maakt het namelijk heel veel uit dat Man City in een andere competitie zit
En stop eens met het als één club de Nederlandse competitie teveel leeg koopt, want tot nu toe is het nog niet echt gebeurd. Fortuna is er niet slechter op geworden toen 1 speler wegging, Heerenveen ook niet en FC Emmen ook niet. Ajax gaat écht niet Boadu én Stengs én Bergwijn halen, daar geloof ik niks van.
En als Ajax wel 1 van deze gaat halen, stroomt het geld van Barca, Juve en alle andere miljoenen netjes de Eredivisie in, dat zou jij dan helemaal niet erg vinden volgens mij.
Die miljoenen stromen niet de eredivisie in. Spelers in de eredivisie leveren namelijk maar een schijntje op van wat je vangt van clubs uit de top van Europa. En uiteindelijk wordt de eredivisie er wel degelijk slechter van als Pierie niet in de eredivisie speelt maar in de KK-divisie en gaan AZ of PSV natuurlijk nooit gelijkwaardige vervangers vinden. Want Ajax vindt Stengs of Bergwijn kennelijk ook het beste.

Nu is dat allemaal nog niet zo ver maar het dreigt wel. Zie ook de bewegingen van Ajax ten opzichte van jeugd van andere clubs. En regeren is vooruitzien.
Dus stop ook eens met op ***je getrapt te zijn als de TelevaagTelegraaf met een nietszeggend artikeltje komt, alleen maar voor de clicks.
Ik lees de Telegraaf niet.

Bedenk overigens dat juist het meest kapitalistische land ter wereld van allerlei regelgeving heeft om de competitie gelijkwaardig te houden. Ze gaan daar behoorlijk ver in, wat mij betreft vaak te ver. Maar helemaal gek zijn ze daar natuurlijk ook niet
D-e-n schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:34:
[...]

Yep, totaal evenwicht. Man City geeft lachend 3 seizoenen op rij 200m+ uit, Newcastle deed al moeilijk over 20m.
West Brom kreeg 100m tv geld, had 20m aan andere inkomsten en was 80m ofzo kwijt aan salarissen voor een stel houthakkers. Ook daar geen geld voor transfers. En dat geldt voor alle teams buiten de top 8. En Everton, Spurs etc kunnen ook totaal niet mee met City.

AZ kan, als ze willen, ook 20m betalen voor een speler als ze Weghorst voor 25 verkopen. Alleen, dat willen ze niet...

• DoeEensGek
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:26
Qu3st schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:45:
[...]

Stop nou eens met het verkopen van jou mening als de waarheid! Want ik vind het namelijk wel gewoon een voedselketen, en maakt het niet uit dat Man City in een andere competitie zit, er is wel een leegloop aan deze kant van de plas, en dat ie dan aangevuld wordt vanuit de eigen competitie is geheel logisch.
Sommige willen het niet snappen maar het is inderdaad gewoon een voedselketen. En binnen zo'n keten wordt de prijs ook door de bieder bepaalt. Tot nu toe gaat die grens steeds een stukje hoger. Het begint pas een gevaar te worden als ergens in de keten een laag te smal of te breed is. Dan zijn er teveel bekjes te vullen en dan vallen er clubs om. Maar goed hier zijn gewoon economie klassen voor.

• Qu3st
D-e-n schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:05:
[...]

Voor iemand die zijn betoog begint met "onzin" is dat een behoorlijk vreemde opmerking.

[...]

Jammer dat je dan het punt wat ik maak negeer. Voor de weerstand in de competitie maakt het namelijk heel veel uit dat Man City in een andere competitie zit

[...]

Die miljoenen stromen niet de eredivisie in. Spelers in de eredivisie leveren namelijk maar een schijntje op van wat je vangt van clubs uit de top van Europa. En uiteindelijk wordt de eredivisie er wel degelijk slechter van als Pierie niet in de eredivisie speelt maar in de KK-divisie en gaan AZ of PSV natuurlijk nooit gelijkwaardige vervangers vinden. Want Ajax vindt Stengs of Bergwijn kennelijk ook het beste.

Nu is dat allemaal nog niet zo ver maar het dreigt wel. Zie ook de bewegingen van Ajax ten opzichte van jeugd van andere clubs. En regeren is vooruitzien.

[...]

Ik lees de Telegraaf niet.

Bedenk overigens dat juist het meest kapitalistische land ter wereld van allerlei regelgeving heeft om de competitie gelijkwaardig te houden. Ze gaan daar behoorlijk ver in, wat mij betreft vaak te ver. Maar helemaal gek zijn ze daar natuurlijk ook niet
Ik mag toch gewoon jou mening onzin vinden? Dus is het niet zo gek, alleen is het net als de discussie van vanmiddag over Mazraoui weer opvallend dat je je mening probeert te verkopen als de waarheid.

Ik vind dat punt van het zwakker worden van de competitie niet echt sterk, zo is het al jaren, de beste spelers van de Eredivisie gaan naar een topclub of middenmoot in Engeland/Duitsland/Spanje, en al jaren gaan dan Ajax/PSV/Feyenoord op zoek in eigen competitie naar een vervanger. En die club waar ze die speler halen gaan weer bij de kleinere clubs voor een vervanger, zie hier een voedselketen. Maar de spelers die Ajax in de afgelopen jaren echt goed hebben gemaakt komen niet uit de Eredivisie, behalve een Ziyech. Maar daar tegenover staan veel jeugdspelers, en veel topaankopen uit het buitenland, zoals Tadic, Promes, Blind, Martinez en Tagliafico.

De angst die je hebt vind ik daarom ook nergens op slaan, en er is nog geen enkel bewijs voor.
Maar die miljoenen stromen toch echt wel de Eredivisie, AZ gaat echt wel de hoofdprijs vragen aan Ajax, en geef ze eens ongelijk. En bijvoorbeeld Willem II vraagt bij AZ dan weer de hoofdprijs, dus dan gaan die miljoenen netjes de Eredivisie is als het gebeurd. Je zult eigenlijk bozer moeten zijn dat Ajax Martinez en Rpomes heeft gekocht, wanr levert de Eredivisie helemaal niks op.

Het draft systeem van de MLS of een MLB is leuk, maar daar zit toch echt meer sponsoring in dan hier in onze nietige Eredivisie, dat gaat hier nooit werken. En er zitten bij die clubs ook hele kapitaalkrachtige eigenaren, daar gaat het hier in Nederland al heel snel bij fout, zie Twente, Vitesse.

Qu3st wijzigde deze reactie 01-12-2019 19:29 (7%)

• D-e-n
toolkist schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:14:
[...]

Yep, totaal evenwicht. Man City geeft lachend 3 seizoenen op rij 200m+ uit, Newcastle deed al moeilijk over 20m.
West Brom kreeg 100m tv geld, had 20m aan andere inkomsten en was 80m ofzo kwijt aan salarissen voor een stel houthakkers. Ook daar geen geld voor transfers. En dat geldt voor alle teams buiten de top 8. En Everton, Spurs etc kunnen ook totaal niet mee met City.
Hoge salarissen maken dat je ook als kleine club aantrekkelijk bent voor spelers die pakweg PSV al links laten liggen. Het verschil wat Man City financieel slaat met de rest is daardoor van veel minder invloed op de weerstand dan hier.
AZ kan, als ze willen, ook 20m betalen voor een speler als ze Weghorst voor 25 verkopen. Alleen, dat willen ze niet...
Dat kunnen ze niet. Dat soort spelers komen niet naar AZ. Zelfs Ajax moet met een goed verhaal naar een buitenlandse topper komen om hem te lokken.
Qu3st schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:25:
[...]

Ik mag toch gewoon jou mening onzin vinden?
Dat mag. Maar piep dan niet zo kinderachtig over "waarheid" als iemand anders vindt dat jij onzin praat. Iets met pot en ketel.

D-e-n wijzigde deze reactie 01-12-2019 19:40 (18%)

• D-e-n
Dubbel

D-e-n wijzigde deze reactie 01-12-2019 19:31 (96%)

D-e-n schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:28:
[...]

Hoge salarissen maken dat je ook als kleine club aantrekkelijk bent voor spelers die pakweg PSV links laten liggen.
Daar ging het toch helemaal niet om? Het ging erom of ze met City konden concurreren 'omdat ze ook veel tv geld krijgen'.
Dat kunnen ze niet. Dat soort spelers komen niet naar AZ. Zelfs Ajax moet met een goed verhaal naar een buitenlandse topper komen om hem te lokken.
Dat konden ze na die transfer van Weghorst wel. Ze hadden het geld ervoor, dat was het punt. Niet of ze het zelf willen/doen en of een speler die dat geld kost überhaupt interesse zou hebben.
Als ze Stengs of Boadu verkopen kunnen ze bijvoorbeeld prima Kokcu bij Feyenoord wegkopen.

• Qu3st
[...]

Hoge salarissen maken dat je ook als kleine club aantrekkelijk bent voor spelers die pakweg PSV al links laten liggen.

[...]

[...]

Dat mag. Maar piep dan niet zo kinderachtig over "waarheid" als iemand anders vindt dat jij onzin praat. Iets met pot en ketel.
Piep piep piep piep, dit is kinderachtig, je aanspreken op hoe je je mening deelt is wat anders!

• DoeEensGek

Nouja Ajax kon ook gewoon ervaren spelers halen en iets meer betalen, waarvan iedereen riep dat het niet ging gebeuren. AZ kan dat ook gaan doen, vraag is meer of het in hun plan past.

DoeEensGek wijzigde deze reactie 01-12-2019 19:44 (5%)

• D-e-n
toolkist schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:39:
[...]

Daar ging het toch helemaal niet om? Het ging erom of ze met City konden concurreren 'omdat ze ook veel tv geld krijgen'.
Het ging mij om de weerstand. Wat is het niveau van de ploegen in de competitie? Hoeveel moeite moet je doen om te winnen? Is het spannend om kampioen te worden? Volgens mij is de weerstand in de PL, ondanks het geld van Man City, over het algemeen prima.
[...]

Dat konden ze na die transfer van Weghorst wel. Ze hadden het geld ervoor, dat was het punt. Niet of ze het zelf willen/doen en of een speler die dat geld kost überhaupt interesse zou hebben.
Als ze Stengs of Boadu verkopen kunnen ze bijvoorbeeld prima Kokcu bij Feyenoord wegkopen.
Kokcu gaat natuurlijk nooit naar AZ. En Feyenoord gaat dat ook niet toestaan maar dat terzijde. Wat heeft AZ voor verhaal naar zo'n speler? Het is niet dat AZ kan zeggen "wij spelen altijd CL" of "onze salarissen zijn hoger". Vergelijk het met Ajax. Die hebben 200 miljoen ontvangen maar ook dan komt Mbappe niet.
Qu3st schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:39:
[...]

Piep piep piep piep, dit is kinderachtig, je aanspreken op hoe je je mening deelt is wat anders!
Zeiken over iemand zijn toon is wat mij betreft de kinderachtigheid ten top. En dan zelf een betoog beginnen met "onzin". Dat is ook een niet zo heel vriendelijk en openstaand voor een andere mening. De pot verwijt de ketel.

Kom gewoon enkel met de inhoud, dan kan iedereen daar wat over zeggen.

• Qu3st
D-e-n schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:50:
[...]

Het ging mij om de weerstand. Wat is het niveau van de ploegen in de competitie? Hoeveel moeite moet je doen om te winnen? Is het spannend om kampioen te worden? Volgens mij is de weerstand in de PL, ondanks het geld van Man City, over het algemeen prima.
En daar zit het verschil, daar gaat het niet om in de voedselketen, en ik heb er Man City voor gebruikt, maar je kunt er elke willekeurige topclub voor in vullen. Zij zien bij Ajax/PSV/AZ/Feyenoord een topper lopen, die kopen zij. Dan is zo'n herenakkoord heel lief en aardig, maar is niet houdbaar, want al die clubs willen wel een vervanger voor hun topper. En als dat dan voor Ajax een Stengs of Boadu is, is dat toch echt niet slecht voor de competitie, want dan stromen die miljoenen, waar ik het net ook al over had, netjes de Eredivisie in.
[...]

Kokcu gaat natuurlijk nooit naar AZ. En Feyenoord gaat dat ook niet toestaan maar dat terzijde. Wat heeft AZ voor verhaal naar zo'n speler? Het is niet dat AZ kan zeggen "wij spelen altijd CL" of "onze salarissen zijn hoger". Vergelijk het met Ajax. Die hebben 200 miljoen ontvangen maar ook dan komt Mbappe niet.

[...]
Mbappe en Kokcu vergelijken? Dat is bijna een Bommeliaanse uitspraak. Maar de vijver waar AZ in vist is niet Feyenoord imo. Eerder Heerenveen, die Van de Bergen zou een prima opvolger kunnen zijn.
Zeiken over iemand zijn toon is wat mij betreft de kinderachtigheid ten top. En dan zelf een betoog beginnen met "onzin". Dat is ook een niet zo heel vriendelijk en openstaand voor een andere mening. De pot verwijt de ketel.

Kom gewoon enkel met de inhoud, dan kan iedereen daar wat over zeggen.
offtopic:
Akkoord, die onzin was misschien iets te agressief, mea culpa, maar mijn pot was al aardig overgestroomd vandaag door de Mazraoui discussie. Ik vond namelijk hoe je vanmiddag de discussie over Mazraoui voerde, en die van net, een voorbeeld zoals het vaak gaat bij jou. Voor mij komt het vaak over dat jij je mening als de waarheid brengt. Maar laten we het weer over de inhoud hebben.

• DoeEensGek
Kijken er mensen Emmen-PSV?

• Qu3st
Tja, je moet wat als het rustig is op het werk :9

• D-e-n
Qu3st schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:04:
[...]

En daar zit het verschil, daar gaat het niet om in de voedselketen
Jij komt met de voedselketen, niet ik. Misschien is het wel goed om de voedselketen te reguleren? Ter vergelijk: er worden dieren afgeschoten om de natuur in stand te houden.
Dan is zo'n herenakkoord heel lief en aardig, maar is niet houdbaar
Dat akkoord is bij mijn weten door de KNVB bedacht om er voor te zorgen dat er goede jeugd bij een bredere groep teams speelt. Zodat de beste spelers tegen elkaar kunnen spelen.
En als dat dan voor Ajax een Stengs of Boadu is, is dat toch echt niet slecht voor de competitie, want dan stromen die miljoenen, waar ik het net ook al over had, de Eredivisie in.
Als Ajax 100 miljoen ontvangt gaat er natuurlijk niet 100 miljoen naar AZ voor Stengs. En net zo goed als Ajax die volledige 100 miljoen niet kan uitgeven aan één speler geldt dat ook voor AZ. Die ene speler van 30 miljoen komt niet naar AZ. Ze kopen dan waarschijnlijk een paar subtoppers terug maar daarmee vervang je Stengs niet.

Nu zou het in het geval van Ziyech nog wel logisch zijn dat ze bij Stengs uitkomen maar het gaat om het totaalplaatje. Ajax kan Stengs nu wel vijf keer kopen. En dat is een groot verschil met vroeger waar ook jij steeds naar verwijst. Het verschil wordt langzaam aan te groot.
[...]
Mbappe en Kokcu vergelijken? Dat is bijna een Bommeliaanse uitspraak.
Je snapt toch wel wat ik bedoel? Als heeft Ajax 200 miljoen, dan nog komt Mbappe niet. Heeft AZ 30 miljoen, dan komt de speler van 30 miljoen ook niet. En zelfs Kokcu (die goedkoper is nog) niet.
Maar laten we het weer over de inhoud hebben.
Voetbal is emotie ;) Zand erover, sorry als het niet goed overkwam bij jou en we elkaar wellicht niet begrepen

• Maarten_E
Blijkbaar niet! :+

Edit:0-1 PSV, doelpunt Schwaab, mooi dat die weer meedoet dan.

Maarten_E wijzigde deze reactie 01-12-2019 20:19 (16%)

• Zingo
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 23:57
Oi, die Schwaabt hem er even in. Lekker hoor. Domme fout van de Emmen keeper. Die was zo druk met Rosario vasthouden dat hij werd meegetrokken door hem.

• DoeEensGek
Alweer 1-1...

• Quad
  • Laatst online: 22:32

Quad

Selectief doof

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• Zingo
  • Laatst online: 23:57
Was een 100% overtreding op Bergwijn though. Wel heel goed gezien verder van die middenvelder.

Zingo wijzigde deze reactie 01-12-2019 20:22 (6%)

• Maarten_E

• Quad

Quad

Selectief doof

Helaas..

• DoeEensGek
Ik bedoel de var zegt nee blijft 0-1

De afgekeurde goal:
https://streamable.com/0cth2

Higler bedankt ondertussen van de tribunes.

DoeEensGek wijzigde deze reactie 01-12-2019 20:24 (73%)

• Maarten_E

• Quad

Quad

Selectief doof

:+
Terecht afgekeurd natuurlijk.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
D-e-n schreef op zondag 1 december 2019 @ 14:52:
Ik ben helemaal pro scherpe kritiek, ik doe het zelf ook. Maar als de resultaten goed zijn en/of het spel ook dan heb ik het idee dat de kritiek ook wel eens wat minder kan. Er is met dat steeds meer willen ook het gevaar dat we een elftal dan gaan overschatten, of dat nu Oranje of Ajax is.
Zou het kunnen dat een deel van de fans de jaren negentig niet bewust heeft meegemaakt en nu pas genoegen neemt wanneer zijn eenzelfde periode kunnen meemaken?
Want het gevoel van: "Het is nooit goed genoeg.", herken ik wel. ;)

D-e-n schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:50:
[...]

[...]

Yup prima gelijkwaardig niveau...
2019-2020: Liverpool na 14 wedstrijden 8 punten los (en dat gaan er nog meer worden zodra Leicester afhaakt)
2018-2019: City en Liverpool 25+ punten los van nr 3
2017-2018: City 19 punten los van de nr 2

Wat betreft m'n voorbeeld met Kokcu... Het gaat er niet om of het gebeurt, niet of de speler het zou willen, maar of AZ het zou kunnen betalen. De basis van je eigen betoog net, dat ze in Engeland allemaal veel geld uit kunnen geven.
(Overigens denk ik dat Feyenoord toch echt heel hard na gaat denken als ze zo'n bod ontvangen)

Waarom is het 'gelijkwaardig' als City in een paar seizoenen 450m uitgeeft en Newcastle misschien net 40?

Ik vind het veel meer om beleid gaan persoonlijk..
Kijk naar Liverpool, die hebben ook veel geld uitgegeven maar een stuk minder dan City.

Chelsea, Bayern, Man Utd (en in mindere mate Arsenal wegens minder uit te geven), het is/was overal crap totdat er iemand opstond met een idee (soms gedwongen, zie Lampard bij Chelsea). In Spanje en Italie idem, dat zijn de gaten die er eerder waren gedicht doordat er vreemd/beleid gevoerd wordt bij Barca, Real en Juve. Kunnen ze nog zoveel centen hebben.
Bij Ajax idem, nu komt het (geld+beleid) mooi samen maar volgens mij is Ajax al 20 jaar met afstand de rijkste club van NL. Helaas alleen geen 15+ titels..
En als Overmars zou vertrekken is het maar afwachten wat er daarna gebeurt.

• Maarten_E
Gonadan schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:25:
[...]

Zou het kunnen dat een deel van de fans de jaren negentig niet bewust heeft meegemaakt en nu pas genoegen neemt wanneer zijn eenzelfde periode kunnen meemaken?
Want het gevoel van: "Het is nooit goed genoeg.", herken ik wel. ;)
Zelfs ik als niet-Ajacied word gewoon blij van de Europese campagne van Ajax.
Geweldig om te zien, en genieten, Europees succes voor een Nederlandse club.
(Was net te jong om de UEFA-cup overwinning van Feyenoord te herinneren.)

• Qu3st
D-e-n schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:15:
[...]

Jij komt met de voedselketen, niet ik. Misschien is het wel goed om de voedselketen te reguleren? Ter vergelijk: er worden dieren afgeschoten om de natuur in stand te houden.

[...]
[

Dat akkoord is bij mijn weten door de KNVB bedacht om er voor te zorgen dat er goede jeugd bij een bredere groep teams speelt. Zodat de beste spelers tegen elkaar kunnen spelen.

[...]
Het akkoord is met de Eredivisie CV geregeld, en houdt clubs er niet van om jeugdspelers aan te trekken van elkaar, alleen kost het je meer. Dat reguleren ga je natuurlijk nooit alleen in de Eredivisie redden, en is dan al half gebeurd met het akkoord. Het is alleen niet eentje die sterk staat in een rechtbank, en is voor zover ik weet ook zelfs een klein beetje illegaal. En ik vind ook niet dat men moet gaan zeuren als men speler
Als Ajax 100 miljoen ontvangt gaat er natuurlijk niet 100 miljoen naar AZ voor Stengs. En net zo goed als Ajax die volledige 100 miljoen niet kan uitgeven aan één speler geldt dat ook voor AZ. Die ene speler van 30 miljoen komt niet naar AZ. Ze kopen dan waarschijnlijk een paar subtoppers terug maar daarmee vervang je Stengs niet.

Nu zou het in het geval van Ziyech nog wel logisch zijn dat ze bij Stengs uitkomen maar het gaat om het totaalplaatje. Ajax kan Stengs nu wel vijf keer kopen. En dat is een groot verschil met vroeger waar ook jij steeds naar verwijst. Het verschil wordt langzaam aan te groot.
Nee die miljoenen vloeien ook door naar andere delen binnen de club, maar dan nog komt er heel wat van de centen de Eredivisie in, ik snap dat niet alle miljoenen er in gaan, maar toch echt wel een groot gedeelte. En voor AZ is dan opeens het binnenhalen van 30 miljoen, als Ajax het betaald, best veel, in 1 klap de begroting op orde.
[...]

Je snapt toch wel wat ik bedoel? Als heeft Ajax 200 miljoen, dan nog komt Mbappe niet. Heeft AZ 30 miljoen, dan komt de speler van 30 miljoen ook niet. En zelfs Kokcu (die goedkoper is nog) niet.
dat snap ik wel, is zeker onhaalbaar, maar was meer een mooie verwijzing op wat Van Bommel zei over het missen van Bergwijn en Malen :9
Voetbal is emotie ;) Zand erover, sorry als we elkaar niet begrepen
:(:)

Ondanks het afkeuren was het toch echt een prachtig schot!

D-e-n schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:15:
Van die 100m gaat een aanzienlijk deel de jeugdopleiding in en van die jeugd haalt een aanzienlijk deel Ajax 1 nooit, maar wel betaald voetbal. Dus zelfs op die manier wordt er een degelijk mee geprofiteerd als Ajax 'Europees' geld naar NL haalt. Indirect en geen miljoenen bedragen, maar toch.

• Maarten_E
toolkist schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:38:
[...]

Van die 100m gaat een aanzienlijk deel de jeugdopleiding in en van die jeugd haalt een aanzienlijk deel Ajax 1 nooit, maar wel betaald voetbal. Dus zelfs op die manier wordt er een degelijk mee geprofiteerd als Ajax 'Europees' geld naar NL haalt. Indirect en geen miljoenen bedragen, maar toch.
Ach, als je ziet hoe de "afdankertjes" van Ajax bij andere clubs presteren, dan denk ik dat er toch redelijke verrijking heeft plaatsgevonden. ;)

• Qu3st
Maarten_E schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:40:
[...]

Ach, als je ziet hoe de "afdankertjes" van Ajax bij andere clubs presteren, dan denk ik dat er toch redelijke verrijking heeft plaatsgevonden. ;)
Hoe noem je Bergwijn nu? :+

• Maarten_E
Qu3st schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:41:
[...]

Vandaar ook dat Ajax best geïnteresseerd was. ;)

Edit: Al 23 minuten geen update op de NOS liveblog, wat een zaadpot is Emmen-PSV.. :+ :+

Maarten_E wijzigde deze reactie 01-12-2019 20:46 (18%)

• Pompi
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22-01 23:33
Qu3st schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:41:
[...]

Pssst je vergeet Malen ook nog ;)

• DoeEensGek
PSV vergeet de hele tijd iets... hint: scoren.

• Maarten_E
DoeEensGek schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:46:
PSV vergeet de hele tijd iets... hint: scoren.
Ze zijn in de war, een goal meer hebben dan de tegenstander is iets wat ze al tijden niet meer hebben gezien! :+
Denk dat iemand die nieuw is in dit topic echt denkt dat ik anti-anti PSV ben... :D

• Vos

Vos

AFCA

DoeEensGek schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:23:
Ik bedoel de var zegt nee blijft 0-1

De afgekeurde goal:
[Streamable]https://streamable.com/0cth2

Higler bedankt ondertussen van de tribunes.
K*'t Higler! Die is hier al niet populair.

Was overtreding, maar hij staat er met neus op en laat doorspelen. Dat maakt het frustrerend.

• Qu3st
Maarten_E schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:48:
[...]

Ze zijn in de war, een goal meer hebben dan de tegenstander is iets wat ze al tijden niet meer hebben gezien! :+
Denk dat iemand die nieuw is in dit topic echt denkt dat ik anti-anti PSV ben... :D
Ik durf bijna te stellen dat PSV weer klote gaat spelen de 2e helft. Gelukkig voor jou ben ik een goede jinxer :9

• Maarten_E
Oh wow, blijkbaar over 2 weken AZ-Ajax en Feyenoord-PSV op één dag, gaat leuk worden!

@Qu3st Houdt, uwen, mond! :+ :+
Pagina: 1 ... 71 ... 112 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True