"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Eens, alleen is het bij PSV structureel niet op orde. Ik maak me eerder zorgen dat het nog erger wordt dan dat het vanzelf beter zal worden. Ingrijpen lijkt me wel nodigephymerous schreef op donderdag 28 november 2019 @ 22:58:
[...]
Iedere club heeft vette jaren en magere jaren. Ajax heeft ook genoeg magere jaren gekend. Het is logisch dat dit een keer komt en PSV heeft het een poos gewoon erg goed gedaan. Alleen Feyenoord is uitzondering op de regel, die hebben met name magere jaren
Andere kant, had Ajax Promes niet gehad.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ze zullen toch een keer moeten ingrijpen. Met van Bommel en denk ook de technische man (De Jong) gaat het hem niet worden. Spelers kopen gaat ook niet helpen in de winterstop.Aghanim schreef op donderdag 28 november 2019 @ 23:05:
[...]
Eens, alleen is het bij PSV structureel niet op orde. Ik maak me eerder zorgen dat het nog erger wordt dan dat het vanzelf beter zal worden. Ingrijpen lijkt me wel nodig
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ik ben jaren anti-Veltman geweest tot vorig jaar.Leon Zwiers schreef op donderdag 28 november 2019 @ 22:29:
[...]
Als je Baumgartl vertaalt is het toch Veltman?
Hij heeft zich verbetert. Hoewel hij nu wel weer wat zijn domme kaarten begint te pakken.
Baumgartl is zo extreem slecht tot nu toe, dat niveau heeft Veltman mi nooit gehad.
QuotedHarribo schreef op donderdag 28 november 2019 @ 23:09:
[...]
Ik ben jaren anti-Veltman geweest tot vorig jaar.
Hij heeft zich verbetert. Hoewel hij nu wel weer wat zijn domme kaarten begint te pakken.
Baumgartl is zo extreem slecht tot nu toe, dat niveau heeft Veltman mi nooit gehad.
Zo mooi om jou dit zien typen
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Pieken? Dit seizoen?CR1691 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 20:27:
Om gek van te worden dit team. Zoveel pieken en dalen maar een constante lijn zit er niet in.
Arnessen hoeft zich van de winter niet te vervelen in ieder geval.
Porto was een behoorlijke piek. Net als het ontslag van Stam
PSN: Finally_Chris

AZ met geluk door

Float like a butterfly, sting like a bee.
Ze stonden er geweldig voor met 3 gespeeld 7 punten, maar dan moet je niet daarna twee keer kansloos verliezen.Martinusz schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 08:51:
Gisteren geen voetbal gezien, maar ik lees dus dat PSV al is uitgeschakeld?ik dacht dat die nog wel aardig in de poule zaten, maar helaas dus.
AZ met geluk dooren Feyenoord lijkt mij ook een aardig lastige missie te worden
https://www.vi.nl/nieuws/...aan-voor-fors-verval-psv-Zoekend naar verklaringen voor het sportieve verval benoemde Van Bommel de gebeurtenissen op de transfermarkt. PSV raakte in de zomer Angeliño, Hirving Lozano en Luuk de Jong allemaal kwijt. 'Als je dat analyseert, dan gaat het om vijftig goals en twintig assists', rekende de trainer voor. 'Luuk is een jongen van 28 jaar, iemand die een aantal keren in het buitenland heeft gespeeld en ervaring meebrengt, maar die ben je kwijt.'
'Angeliño is een heel goede linksback. Op zijn plek hebben we nu denk ik de beste oplossing staan (Michal Sadílek, red.). En Lozano was ook een ervaren speler, die weet wat er in dit soort wedstrijden gevraagd wordt. Mohamed Ihattaren kan dit elftal niet bij de hand nemen, hè? Ja, misschien over drie of vier jaar een keer.'
Mag ik dit een heel slecht verhaal en excuus vinden? Het was bij Lozano algemeen bekend dat hij of vorig jaar of dit jaar weg zou gaan en als je dan gewoon goed had gescout had je hem adequaat kunnen vervangen, hij zegt nu eigenlijk dat Bruma een paniekaankoop is. Verder was het ook bekend dat Luuk de Jong het nog een keer in het buitenland wou proberen, het is prima dat je hem met Malen wil vervangen maar haal dan een goede 2de spits en niet die rare griek. Met Angelino heeft hij wel een punt dat die speler niet goed vervangen is maar wie zet er in godsnaam nou ook zo'n lage terugkoopclausule in? Ze hebben wel pech gehad met Lato al voelt die voor mij ook aan als paniekaankoop want je zou zeggen dat als hij een beetje gescout was je toen al had kunnen zeggen dat hij niet goed genoeg was en ze mogen erg blij zijn dat hij uiteindelijk maar gehuurd is en ze er niet aan vast zitten.
Het is ook niet alsof ze geen geld hebben besteed of de transfermarkt. 10 miljoen voor Baumgartl bijvoorbeeld, dan verwacht je toch iets meer.Pompi schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:01:
[...]
https://www.vi.nl/nieuws/...aan-voor-fors-verval-psv-
Mag ik dit een heel slecht verhaal en excuus vinden? Het was bij Lozano algemeen bekend dat hij of vorig jaar of dit jaar weg zou gaan en als je dan gewoon goed had gescout had je hem adequaat kunnen vervangen, hij zegt nu eigenlijk dat Bruma een paniekaankoop is. Verder was het ook bekend dat Luuk de Jong het nog een keer in het buitenland wou proberen, het is prima dat je hem met Malen wil vervangen maar haal dan een goede 2de spits en niet die rare griek. Met Angelino heeft hij wel een punt dat die speler niet goed vervangen is maar wie zet er in godsnaam nou ook zo'n lage terugkoopclausule in? Ze hebben wel pech gehad met Lato al voelt die voor mij ook aan als paniekaankoop want je zou zeggen dat als hij een beetje gescout was je toen al had kunnen zeggen dat hij niet goed genoeg was en ze mogen erg blij zijn dat hij uiteindelijk maar gehuurd is en ze er niet aan vast zitten.
PSV kan op de transfermarkt niet mee met Ajax, maar dit jaar is het wel erg ongelukkig geweest.
Ja, zonder Messi en Mbabe spelen is niet niks!DoeEensGek schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 09:34:
Maja, PSV miste dan ook een paar belangrijke basis spelers...
Evenveel punten als vorig jaar en als ik het goed reken i.i.g. nog 8 wedstrijden te spelen, dus aanwezige kans op meer punten. (Zeker als Ajax in CL overwinterd.)
Snap alleen niet helemaal waarom nu.nl Ajax nu als oorzaak noemt voor dit gegeven. PSV en Feyenoord meer pakken dan vorig jaar en AZ het zeer goed doet heeft dit effect.
Zou ook mooi zijn als AZ het goede beleid en resultaat door kan zetten en ook wat regelmatiger punten kan pakken.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Qua punten gaan we primaCoocoocachoo schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:15:
Toch loopt het dit jaar wel lekker qua punten: https://www.nu.nl/voetbal...fficientenlijst-uefa.html
Evenveel punten als vorig jaar en als ik het goed reken i.i.g. nog 8 wedstrijden te spelen, dus aanwezige kans op meer punten. (Zeker als Ajax in CL overwinterd.)
Snap alleen niet helemaal waarom nu.nl Ajax nu als oorzaak noemt voor dit gegeven. PSV en Feyenoord meer pakken dan vorig jaar en AZ het zeer goed doet heeft dit effect.
Zou ook mooi zijn als AZ het goede beleid en resultaat door kan zetten en ook wat regelmatiger punten kan pakken.
https://kassiesa.home.xs4...ta/method5/crank2019.html
2019: plek 11
2020: plek 9
2021: plek 9 voorlopig, maar dat gat is best aanzienlijk, dat zou betekenen dat je komend jaar het heel slecht zou moeten doen om terug te vallen naar plek 12, wat eigenlijk haast onmogelijk is.
[ Voor 14% gewijzigd door Martinusz op 29-11-2019 10:20 ]
Dit dus. Ik snap dat ze niet vergelijkbare aankopen doen als Ajax, maar ze hadden wel slimmer met hun geld kunnen omgaan. Tja degradatie voetbal spelen met Stuttgart is natuurlijk anders dan hoe PSV speelt. Ben dus wel benieuwd of al deze transfers uit de hoed van de TD, die hier in het topic al paar keer genoemd is, komen of dat het echt van de scouting afdeling is gekomen. Het lijkt echt alsof ze dit jaar de plank compleet mis hebben geslagen qua aankopen.Exocet schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:04:
[...]
Het is ook niet alsof ze geen geld hebben besteed of de transfermarkt. 10 miljoen voor Baumgartl bijvoorbeeld, dan verwacht je toch iets meer.
PSV kan op de transfermarkt niet mee met Ajax, maar dit jaar is het wel erg ongelukkig geweest.
Oh ja dat zou kunnen, maar hij is ook niet een speler die "aantal keren in het buitenland heeft gespeeld en ervaring meebrengt" dus hoeveel had je van hem kunnen verwachten in internationale wedstrijden aangezien hij die ook niet of nauwelijks nog heeft gespeeld. Dus dan moet van Bommel bij zichzelf ten rade gaan dat hij niet de juiste spelers heeft aangetrokken als hij die eisen had.gws24 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:15:
@Pompi Lammers was toch bedoeld als (2e) spits? Heb even niet op het netvlies staan hoe ver hij voor de sluiting van de transferperiode geblesseerd raakte.
Ik denk omdat Ajax 11 punten gehaald heeft en de rest een stuk minder (AZ 7, PSV 5, Feyenoord 4)Coocoocachoo schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:15:
Toch loopt het dit jaar wel lekker qua punten: https://www.nu.nl/voetbal...fficientenlijst-uefa.html
Bron
Hmm, ik zat op https://kassiesa.home.xs4...ta/method5/ccoef2020.html te kijken, waar Ajax op 14 staat en AZ op 11,50.toolkist schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:26:
[...]
Ik denk omdat Ajax 11 punten gehaald heeft en de rest een stuk minder (AZ 7, PSV 5, Feyenoord 4)
Bron
Maar zeker als je zegt "evenaring van vorig jaar" dan is "vooral aan Ajax te danken" mijns inziens een beetje krom statement. Vooral ook omdat bijna alle punten van vorig jaar door Ajax kwamen, dus die de lat juist extra hoog heeft gelegd.
Ik zie in vergelijking met vorig jaar de hogere score juist door sterk optreden van AZ en minder hard falen van Feyenoord en PSV dan het jaar ervoor, dan doordat Ajax wederom punten sprokkelt.
Maar natuurlijk is Ajax wel weer belangrijk in het puntentotaal.
Het blijft inderdaad krom beschreven, daar heb je helemaal gelijk in.Coocoocachoo schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:29:
[...]
Hmm, ik zat op https://kassiesa.home.xs4...ta/method5/ccoef2020.html te kijken, waar Ajax op 14 staat en AZ op 11,50.
Maar zeker als je zegt "evenaring van vorig jaar" dan is "vooral aan Ajax te danken" mijns inziens een beetje krom statement. Vooral ook omdat bijna alle punten van vorig jaar door Ajax kwamen, dus die de lat juist extra hoog heeft gelegd.
Ik zie in vergelijking met vorig jaar de hogere score juist door sterk optreden van AZ en minder hard falen van Feyenoord en PSV dan het jaar ervoor, dan doordat Ajax wederom punten sprokkelt.
Maar natuurlijk is Ajax wel weer belangrijk in het puntentotaal.
Als ze dat geld laten uitgeven door de jong zal het inderdaad niet helpen.loekf2 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 23:08:
[...]
Ze zullen toch een keer moeten ingrijpen. Met van Bommel en denk ook de technische man (De Jong) gaat het hem niet worden. Spelers kopen gaat ook niet helpen in de winterstop.
Probleem is dan ook nog dat je aan die waardeloze spelers vast zit.
Bruma Zal echt geen laag salaris krijgen.
Ze hebben een leider nodig.
Een centrale verdediger en een middenvelder.
Maar de jong zal wel alleen gaan kijken naar aanvallers.
vrijdag 20u
sc Heerenveen v Vitesse
zaterdag
18:30u
Willem II v Sparta
19:45u
Fortuna Sittard v FC Groningen
20:45u
Heracles v ADO Den Haag
zondag
12:15u
FC Twente v Ajax
14:30u
FC Utrecht v RKC
16:45u
AZ v VVV Venlo
Feyenoord v PEC Zwolle
20:00u
FC Emmen v PSV
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Voor de clubcoefficient tellen voorrondewedstrijden niet mee als je het hoofdtournooi haalt. Je krijgt dan alleen de bonus die hoort bij het instromen in dat tournooi. Voor de landencoefficient tellen de voorrondewedstrijden wel mee (halve punten tov hoofdtournooi). Jouw lijstje bevat dus de relevante cijfers en AZ heeft met al die voorronden dus wel degelijk een mooi aandeel in de score van Nederland.Coocoocachoo schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:29:
[...]
Hmm, ik zat op https://kassiesa.home.xs4...ta/method5/ccoef2020.html te kijken, waar Ajax op 14 staat en AZ op 11,50.
De stelling van nu.nl klopt verder feitelijk wel - Ajax heeft de meeste punten gehaald. Maar jij hebt gelijk als je zegt dat de reden dat we nu al het puntentotaal van vorig jaar evenaren niet ligt in de prestaties van Ajax, maar vooral in het feit dat andere clubs dit jaar ook punten halen.
Regeren is vooruitschuiven
Hij is opgestapt na de 5e nederlaag op rij.
[ Voor 49% gewijzigd door DoeEensGek op 29-11-2019 22:14 ]
Ok.. duimen dat Vitesse nu geen werkvergunning nodig heeft voor een nieuwe trainer.
vind ik best raar. alsof er meer speelde dan 5 nederlagen op rij.DoeEensGek schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 22:12:
Sloetski is foetsie.
Hij is opgestapt na de 5e nederlaag op rij.
Gaat echt nooit iets worden die bij elkaar gekochte bende in Arnhem.
Zonde van al dat geld.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
[ Voor 87% gewijzigd door Outerspace op 29-11-2019 23:02 ]
Matige selectie.DoeEensGek schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 09:40:
We hebben het hier er weinig over, maar waarom liep het nu niet bij Vitesse? Die zijn het gewoon helemaal kwijt wat me echt verbaasd. Laatste tijd weinig wedstrijden gezien van ze, daarom geen idee waar het nou echt fout gaat.
Zitten maar een paar goede/leuke spelers bij.
Dan heb je spelers zoals bazoer die het regelmatig verkloten
Die gaat weer aan de slag in Rusland.P.O. Box schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 22:16:
[...]
vind ik best raar. alsof er meer speelde dan 5 nederlagen op rij.
5 keer verliezen is niet goed, maar niet onoverkomelijk. Er zaten een paar wedstrijden rijden die je had moeten winnen, maar zo slecht staan ze er echt niet voor.
Hij werd ook al flink uitgekotst door de supporters, dus achter de schermen speelde er wel wat, vooral op dat vlak.P.O. Box schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 22:16:
[...]
vind ik best raar. alsof er meer speelde dan 5 nederlagen op rij.
Mwah, flink uitgekotst is overdreven. Ik werk in Arnhem en heb diverse collega's die supporter zijn, maar die geven aan dat de selectie het probleem is en niet zo zeer Slutsky.Qu3st schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 16:34:
[...]
Hij werd ook al flink uitgekotst door de supporters, dus achter de schermen speelde er wel wat, vooral op dat vlak.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
En ik hoor dan weer vanuit mijn Vitesse collega's wel dat zij hem helemaal zat waren.Outerspace schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 16:44:
[...]
Mwah, flink uitgekotst is overdreven. Ik werk in Arnhem en heb diverse collega's die supporter zijn, maar die geven aan dat de selectie het probleem is en niet zo zeer Slutsky.
Dan zal de waarheid wel ergens in het midden liggenQu3st schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 17:32:
[...]
En ik hoor dan weer vanuit mijn Vitesse collega's wel dat zij hem helemaal zat waren.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Het is maar goed dat we de groepswinst hebben laten lopen.
[ Voor 6% gewijzigd door strafschop op 30-11-2019 18:51 ]
Trouwens, hup Willem II. 2-0.

Ze wisten dit niet, leer mij de Duitsers kennen, hadden ze het geweten, dan hadden ze gelijk gespeeld tegen N-Ierland ipv 6-1 bombarderen.mavaros schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 18:54:
Ook al is de gehele loting een grote wassen neus, maar de loting van de Duitsers is wel geniaal bedacht. Wat zullen die balen dat ze niet gewoon 2e in de poule waren geworden.
Trouwens, hup Willem II. 2-0.
Trouwens de Engelsen worden ook gek, die mogen bij groepswinst, de nr 2 van groep F in de achste finales verslaan. die lopen al van hoe worden we 2e i;n onze groep.
[ Voor 15% gewijzigd door Sjah op 30-11-2019 19:11 ]
Er is vorige week al geloot voor de play-offs en in welke poule de winnaars terecht komen.D-e-n schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 19:02:
Het was me alleen niet duidelijk waarom Nederland nu automatisch gekoppeld is aan de winnaar van de makkelijkste playoff.
Dat arme ploegje komt als Roemenië zich plaatst straks dus wel in de poule des doods.
Als de crisis bij PSV en Vitesse blijft aanhouden, dan wordt Willem II straks 3e in de competitie. En ja, het is nog vroeg, maar Willem II speelt ook al 2 seizoenen heel aardig voetbal.
Tja zo zijn er ook Ajacieden die Ten Hag liefst zien verdwijnenQu3st schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 17:32:
[...]
En ik hoor dan weer vanuit mijn Vitesse collega's wel dat zij hem helemaal zat waren.
Die zijn inmiddels ook al om hoor!DoeEensGek schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 19:38:
[...]
Tja zo zijn er ook Ajacieden die Ten Hag liefst zien verdwijnen.
Hè @Typhone
De anti Erich club is inmiddels opgeheven. Wie Erik haat haat mij!Qu3st schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 19:43:
[...]
Die zijn inmiddels ook al om hoor!![]()
Hè @Typhone
Echt? Ik dacht dat Mazraoui op het middenveld en Siem de Jong inbrengen voldoende is om anti te blijvenTyphone schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 19:53:
[...]
De anti Erich club is inmiddels opgeheven. Wie Erik haat haat mij!
XXXVI
Als je Mark van B. van daarzo uit Eindhoven aan het roer zou zetten, of Frans Bauer, dan heb je zelfs een gerede kans dat die gasten een apart hoofdstuk in de Nederlandse geschiedenis zouden kunnen krijgen.
Ten Hag is keihard meegegroeid met het Ajax van vandaag. Ik gun hem ook een mooie club, waarna de echte architect kan terugkeren.
Nee, dat is niet Cruijff, die is dood, maar wel zijn geestelijk opvolger. Meneer Bosz. En dat was maar een gewone verdediger die ergens langs de Maas zijn dingetje deed.
[ Voor 2% gewijzigd door mavaros op 30-11-2019 20:09 . Reden: aanvullende woorden. ]
Soms heeft hij nog wel wat nukken zoals Siem de Jong en een Labyad maar in de regel zie ik voetbal wat ik niet gewend ben. Daarbij is het niet begonnen met geld uit de CL maar is Ten Hag begonnen om CL te halen en te overwinteren met een manier van voetbal waar ik blij van word.
Veel kritiek uit het verleden heeft bij zelf al ingezien maar op dit moment denk ik niet dat er onder Ten Hag rare dingen gaan gebeuren. Alle spelers tevreden, goede resultaten, veelal oogstrelend voetbal en Europees zit ik niet meer te bibberen bij elke wedstrijd met hoeveel we gaan verliezen. Pak even de periode 2008-2015 erbij en alle CL wedstrijden. Om te huilen!
Ja we hebben een goede generatie waarvan de twee toppers weg zijn maar we hebben ook een coach die z’n visie goed overbrengt op het team en voor chemie zorgt. Elk jaar is het even puzzelen maar zodra de stukjes op z’n plaats vallen voetbalt Ajax vanuit zijn kracht en niet vanuit een 4-3-3 visie (ook al is dat de opstelling nu).
Ik durf eerder te stellen dat ze met een modale trainer als v Bommel of iemand als de Boer vorig jaar de KO fase van de CL niet eens hadden gehaald.mavaros schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 20:04:
Volgens mij maakt het bij Ajax geen hol uit, wie er voor de groep staat.
Ten Hag is conservatief qua spelerskeuze en wisselen maar oh zo sterk in het inspelen op de tegenstander en het gebruik maken van ruimtes. Het is één van de weinige Nederlandse trainers die verder denkt dan een simpel 433.
Aan de pressing van Bosz heeft hij realisme toegevoegd. Wat Bosz had gedaan zullen we nooit weten.
Bosz was geen verdediger maar een middenvelder. Onderdeel van het legendarische middenveld: Robby Witschge, Peter Bosz, Arnold Scholten. Verdediging was toen iets van: Van Gobbel, Fräser, De Wolf, Ruud Heus. Aanval: Taument, heilige Joseph Kiprich, Blinker... Keeper: Oeh ah Ed de Goeij, say Oeh ah Ed de Goeij. Bank: Pinchhitter Mike Obiku en verdediger Refos en Trustfull...mavaros schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 20:04:
Nee, dat is niet Cruijff, die is dood, maar wel zijn geestelijk opvolger. Meneer Bosz. En dat was maar een gewone verdediger die ergens langs de Maas zijn dingetje deed.
* Fiber wordt oud...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
[ Voor 4% gewijzigd door Gonadan op 30-11-2019 20:33 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Tegen Bayern toch? Gewonnen ja?Gonadan schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 20:33:
Bosz heeft net anders wel even van Herr Flick gewonnen.
Jawohl! En ook nog in de Allianz Arena!
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Op de counter. 22% balbezit.
Volgens de overlevering had Peter al trainer van Barcelona moeten zijn dit seizoen.
Want met 78% balbezit haal je punten.... Owja, ook nog 6 minuten blessure tijd (krijgt BM wel vaker als ze achter of gelijk staan) en sinds de 81 minuut met tien man.strafschop schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 21:00:
[...]
Op de counter. 22% balbezit.
Volgens de overlevering had Peter al trainer van Barcelona moeten zijn dit seizoen.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Vooral de opstellingen, zijn wisselbeleid en het onvermogen om het roer om te gooien bij een slecht of zwak spelend Ajax.
De resultaten maken de meeste blind, maar het verschil tussen Ajacieden en de rest is in mijn ogen het steeds hoger leggen van de lat dan telkens maar tevreden zijn met elk stapje t.o.v. de binnenlandse concurrentie.
Groeien en grenzen verleggen i.p.v. stagnatie.
Ik denk zelf dat dit het laatste seizoen voor Ten Hag bij Ajax zou moeten zijn wil Ajax echt stappen maken, maar ik laat me graag verrassen.
Dat kan ook. Ik ben van een andere club fan. Maakt niet uit verder.Fiber schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 20:33:
[...]
Bosz was geen verdediger maar een middenvelder. Onderdeel van het legendarische middenveld: Robby Witschge, Peter Bosz, Arnold Scholten. Verdediging was toen iets van: Van Gobbel, Fräser, De Wolf, Ruud Heus. Aanval: Taument, heilige Joseph Kiprich, Blinker... Keeper: Oeh ah Ed de Goeij, say Oeh ah Ed de Goeij. Bank: Pinchhitter Mike Obiku en verdediger Refos en Trustfull...
* Fiber wordt oud...
Arnold Scholten was de held van mijn ma bij FC Den Bosch. Verder was dit team uit Rotterdam wel een aardige samenstelling van begenadigde voetballers. Daarnaast heeft Trustfull een mooie vrouw die regelmatig koffietijd presenteerd, maar ik dwaal af.
Ondertussen schijnt Bosz Bayern te hebben opgerold met zijn team. Het Bayern dat gehakt maakt met elke club in de CL dit seizoen.
In mijn ogen leef je in een droomwereld als je denkt dat iemand het nu beter zou kunnen doen. Ik heb nu al medelijden met de opvolger van Ten Hag. Die krijgt, waarschijnlijk zonder Ziyech, Tadic en Vd Beek dan, een onmogelijke opdracht.OPSLAGHOND schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 21:30:
Er is anders nog meer dan genoeg aan te merken op Ten Hag's werkwijze.
Vooral de opstellingen, zijn wisselbeleid en het onvermogen om het roer om te gooien bij een slecht of zwak spelend Ajax.
De resultaten maken de meeste blind, maar het verschil tussen Ajacieden en de rest is in mijn ogen het steeds hoger leggen van de lat dan telkens maar tevreden zijn met elk stapje t.o.v. de binnenlandse concurrentie.
Ik denk zelf dat dit het laatste seizoen voor Ten Hag bij Ajax zou moeten zijn wil Ajax echt stappen maken, maar ik laat me graag verrassen.
Had als ik Feyenoord was geweest afgelopen zomer ook bij hun gekeken voor een TD inplaats van bij AZ te hopen op iets dat onhaalbaar is.mavaros schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 19:12:
Zo, 3-0 voor het Ajax uit het zuiden.
Als de crisis bij PSV en Vitesse blijft aanhouden, dan wordt Willem II straks 3e in de competitie. En ja, het is nog vroeg, maar Willem II speelt ook al 2 seizoenen heel aardig voetbal.
Daar staat tegenover dat hij tactisch heel erg sterk is. Hij zet spelers op de goede plek met de goede instructies. Ik zie niet alles van Ajax in de competitie. Maar als het slecht loopt omdat spelers op 80% spelen weet ik ook niet wat je daar als coach aan zou moeten doen.OPSLAGHOND schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 21:30:
Weet iemand trouwens hoe het met Ziyech is? Ik zit morgen in het stadion en heb niet de illusie dat "we" er een wedstrijd van kunnen maken. Dus ik hoop op een gala-voorstelling van al die oude bekenden die nu bij Ajax de sterren van de hemel spelen. Wil Ziyech dus wel op het veld hebben
Regeren is vooruitschuiven
Nog steeds een vraagteken, en als we het wisten gingen we het natuurlijk aan onze Twentse vrienden meldenT-MOB schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 21:56:
[...]
Weet iemand trouwens hoe het met Ziyech is? Ik zit morgen in het stadion en heb niet de illusie dat "we" er een wedstrijd van kunnen maken. Dus ik hoop op een gala-voorstelling van al die oude bekenden die nu bij Ajax de sterren van de hemel spelen. Wil Ziyech dus wel op het veld hebben
Ik ben het er helemaal mee eens hoor, maar er is nu wel een gouden generatie aan het voetballen. Die mazzel moet je ook hebben. Daardoor mag je ook de lat steeds hoger leggen.OPSLAGHOND schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 21:30:
Uiteindelijk klapt het en staan de Ajacieden keihard te huilen, om vrolijk weer opnieuw te beginnen. Uitstel van executie, maar voorlopig vermijdbaar.
Qua trainer valt er genoeg te zeiken, maar ik denk serieus dat een trainer niet de sluitpost is bij een topteam. Barca speelt ook gewoon het spelletje. Met of zonder bepalende trainer.
Ja, je hebt wel bepalende trainers. Mourinho is er zo een. Die timmert binnen een maand een voetballend team om, tot een anti voetballend team dat prijzen pakt. Maar noem eens iemand die van niks iets maakt. Ja, een tovenaar, maar dat is ook pure illusie.
De truc is volgens mij, om volledig gebruik te maken van de kwaliteiten van je spelers. Dat heeft Bosz geflikt. Hij maakte er weer het flitstend elftal van. Dat zie je pas naderhand, maar iedereen is conservatief op dit moment.
Keijzer en Ten Hag borduurden voort op de erfenis van Bosz. Dat zegt niks over de trainers.
Een Bosz had Ajax standaard met maximaal 2 verdedigers laten optreden. Bij PSV zou dat falikant mislopen.
Een trainer is als een sleutel die op je voordeur past. Bosz is een goede sleutel voor Ajax en Ten Hag mag wat mij betreft dikke poen gaan verdienen bij een topclub in Europa.
Voorlopig zitten we met Ten Hag goed. Zet Ten Hag bij AZ en het loopt ook als een zonnetje. Zet Ten Hag bij PSV, en het loopt nogsteeds voor geen meter. Daar past Van B. veel beter.
edit: Dit is mijn mening, dus dat zegt helemaal niks.
[ Voor 1% gewijzigd door mavaros op 30-11-2019 22:23 . Reden: edit ]
Meneer Bosz, was dat niet de laatste marionet die nog de opdrachten van het technisch hart uitvoerde? Dus eigenlijk zeg je dat meneer Bergkamp cs de architecten waren.mavaros schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 20:04:
Volgens mij maakt het bij Ajax geen hol uit, wie er voor de groep staat.
Als je Mark van B. van daarzo uit Eindhoven aan het roer zou zetten, of Frans Bauer, dan heb je zelfs een gerede kans dat die gasten een apart hoofdstuk in de Nederlandse geschiedenis zouden kunnen krijgen.
Ten Hag is keihard meegegroeid met het Ajax van vandaag. Ik gun hem ook een mooie club, waarna de echte architect kan terugkeren.
alles kan off-topic
Uhm nee dan heb je het niet helemaal begrepen, hij ging weg ivm BergkampAnkona schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 22:13:
[...]
Meneer Bosz, was dat niet de laatste marionet die nog de opdrachten van het technisch hart uitvoerde? Dus eigenlijk zeg je dat meneer Bergkamp cs de architecten waren.
Precies, hij deed het goed ondanks tegenwerken van Bergkamp en consorten...Martinusz schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 22:24:
[...]
Uhm nee dan heb je het niet helemaal begrepen, hij ging weg ivm Bergkamp
Hoe kun je dat nu zo zeggen? Onder Keizer zag je toch vaak weer het klassieke spel met balbezit en gebrei in mijn herinnering.mavaros schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 22:09:
[...]
Keijzer en Ten Hag borduurden voort op de erfenis van Bosz. Dat zegt niks over de trainers.
Overmars heeft veel kritiek gekregen voor het ontslag van Keijzer. Ik vond het ook vreemd. Maar achteraf was dat toch de ommekeer. Onder Ten Hag is de pressing van Bosz terug gekomen en is vooral de weerbaarheid in Europese wedstrijden omhoog geschoten.
Er zullen heus meerdere goede sleutels zijn maar how the fuck zou het nu beter kunnen? Deze sleutel past prima.Een trainer is als een sleutel die op je voordeur past. Bosz is een goede sleutel voor Ajax en Ten Hag mag wat mij betreft dikke poen gaan verdienen bij een topclub in Europa.
Serieus... een aantal mensen heeft het weer zo hoog in de bol. Met een Nederlandse ploeg net de finale van de CL missen en de vorm een seizoen later gewoon doortrekken, ondanks het vertrek van spelers. Wat zou je nog meer wensen? Ziyech is geweldig nu maar het is niet dat je Mbappe en Messi voorin hebt lopen of even Van Dijk en Ronaldo kunt halen hé.
Daar zet ik mijn vraagtekens bij. Het loopt niet bij PSV maar je ziet niks veranderen. Kijk dan eens naar Ten Hag: in het begin van het seizoen liep het ook niet maar hij vindt uiteindelijk na een aantal probeersels toch de elf die goed passen.Zet Ten Hag bij PSV, en het loopt nogsteeds voor geen meter. Daar past Van B. veel beter.
Daarmee is Ten Hag nog niet de beste trainer ter wereld. Daarvoor zal hij het elders moeten herhalen en herhalen. Maar dat er nu nog over hem gezeurd wordt is niet alleen wereldvreemd maar vooral ook bloedirritant.
@OPSLAGHOND
Als je het dan hebt over de "lat hoger leggen". Dat klinkt meer als een foute motivatie speech dan als een realistische benadering. Elke trainer wil vooruitgang maar de realiteit is dat er altijd spelers zullen verkassen. En bereid je maar voor op het moment dat het verlies zodanig is dat de lat weer even wat lager zal komen te liggen.
Geniet en count your blessings.
Zo klinkt het voor jou wellicht, maar topsport en met name topclubs moeten vooruitstrevend zijn en niet stagneren.D-e-n schreef op zondag 1 december 2019 @ 01:00:
@OPSLAGHOND
Als je het dan hebt over de "lat hoger leggen". Dat klinkt meer als een foute motivatie speech dan als een realistische benadering.
Er zullen altijd spelers verkassen als ze goed spelen op het hoogste niveau.Elke trainer wil vooruitgang maar de realiteit is dat er altijd spelers zullen verkassen.
Dan mag je nog steeds omhoog kijken.En bereid je maar voor op het moment dat het verlies zodanig is dat de lat weer even wat lager zal komen te liggen.
Genieten en kritisch zijn kan niet samen?Geniet en count your blessings.

Verder vind ik hem in interviews heel sterk, al wordt hij vaak afgekapt als het echt interessant wordt.
Tuurlijk maakt hij ook fouten (Mazraoui op het middenveld tegen Lille). Maar je komt niet verder zonder fouten te maken. Van puur goede keuzes leer je niks. Ten Hag (en Overmars en van der Sar) hebben een omgeving gecreëerd waarin fouten maken mogelijk is waardoor ze steeds sterker worden.
Eredivisie speelronde 15
zondag
12:15u
FC Twente v Ajax
14:30u
FC Utrecht v RKC
16:45u
AZ v VVV Venlo
Feyenoord v PEC Zwolle
20:00u
FC Emmen v PSV
reeds gespeeld
vrijdag 20u
sc Heerenveen v Vitesse 3-2
zaterdag
18:30u
Willem II v Sparta 4-0
19:45u
Fortuna Sittard v FC Groningen 1-0
20:45u
Heracles v ADO Den Haag 4-0
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Van fouten hoor je wel te leren en van situaties als Mazraoui op het middenveld, of Veltman laten staan als ie geel heeft, had ie eerder ook al kunnen leren.Erapaz schreef op zondag 1 december 2019 @ 09:57:
Ik denkt dat de kracht van ten Hag er ook in zit wat hij buiten de publieke optredens om doet. Het smeden van een team volgens een lange termijn strategie, daarbinnen tactische keuzes maken voor de individuele wedstrijden. Hij is misschien in zijn acties wat minder (wisselen e.d.), maar is dit heen symptoom van zijn langere termijn denken?
Verder vind ik hem in interviews heel sterk, al wordt hij vaak afgekapt als het echt interessant wordt.
Tuurlijk maakt hij ook fouten (Mazraoui op het middenveld tegen Lille). Maar je komt niet verder zonder fouten te maken. Van puur goede keuzes leer je niks. Ten Hag (en Overmars en van der Sar) hebben een omgeving gecreëerd waarin fouten maken mogelijk is waardoor ze steeds sterker worden.
Maar, verder weinig te klagen nu hij zelfs jeugdspelers kansen begint te geven.
Jeugdspelers worden gebracht nu het beter loopt. Schuurs en Lang komen nu in een draaiend elftal. Ben benieuwd of Ajax vanmiddag goed voor de dag komt.
Noa Lang start ook. Mazraoui start ook.
Toch aardige bank nog met onder andere Schuurs, Dest, Alvarez, Huntelaar, Gravenberch en Traore.
Ik verwacht een 1-3 winst.
Hij heeft iig Veltman een keer eerder laten staan met geel en dat liep verkeerd af, weet niet zeker of dat ook met Mazraoui een keer is voorgekomen.Erapaz schreef op zondag 1 december 2019 @ 10:45:
@toolkist hij wisselde Mazraoui met geel in de rust tegen Lille toch?
Hij had Blind en Veltman niet (beide) centraal mogen laten staan.
Zie post in Buitenlands voetbal
[ Voor 3% gewijzigd door DoeEensGek op 01-12-2019 12:16 ]
Je hele centrum op scherp laten staan terwijl je weet dat Ajax veel kaarten pakt in de CL is te risicovol. Maar wederom denk ik dat ten Hag vooral bezig was met een consistent elftal bouwen en daarom liever niet Schuurs of Alvarez voor Veltman wilde brengen.
Wat mij betreft heeft hij nog altijd het gelijk aan zijn zijde want ondanks dat resultaten wellicht het beeld vertroebelen zit er wel degelijk verandering en verbetering in. Er zit continu progressie in en dat is iets wat we lang hebben moeten missen.
Ik sluit me aan bij @D-e-n, afhankelijk van selectie gaat zijn opvolger het zwaar krijgen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
In de voorrondes van de CL van dit jaar, kreeg Mazaroui terwijl hij op het middenveld speelde een rode kaart na 2 gele kaarten (16min en 80min) tegen Apoel terwijl het 0-0 stond. Het had daar dus nog mis kunnen gaan daar en dat had grote consequenties kunnen hebben, daarom extra opvallend dat Mazaroui de volgende wedstrijd dat hij op het middenveld staat weer bijna met rood vertrekt als Brych hem niet gematst had na de eerst die geen geel was.OPSLAGHOND schreef op zondag 1 december 2019 @ 11:36:
[...]
Hij heeft iig Veltman een keer eerder laten staan met geel en dat liep verkeerd af, weet niet zeker of dat ook met Mazraoui een keer is voorgekomen.
Hij had Blind en Veltman niet (beide) centraal mogen laten staan.
Blind staat er ook weer als een veldheer, zoveel rust straalt hij uit. Laat zich niet zomaar gek maken.Typhone schreef op zondag 1 december 2019 @ 12:21:
Ajax tikt er weer lekker op los hoor. Wat een pass van Ziyech, die is écht in bloedvorm.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
En dat de commentator ook nog gaat zeggen, dat is vroeg. Man dat maakt toch niks uit hoe ver je in de wedstrijd bent....Han schreef op zondag 1 december 2019 @ 12:28:
Hehe... eindelijk een keer geel, Twente heeft veel overtredingen nodig zeg
XXXVI
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Veltman stond op 7m te kijken. Stap toch in! Ach ja nu zijn ze wakkerHan schreef op zondag 1 december 2019 @ 12:33:
Totaal geen druk op de bal, alle tijd om uit te halen, wat slecht verdedigd. Sowieso veel te veel risico van Ziyech, onnodig gevaarlijk balverlies. Dom dom dom
Is toch bijna standaard bij Ajax met 12.15/12.30 wedstrijden?Typhone schreef op zondag 1 december 2019 @ 12:34:
[...]
Veltman stond op 7m te kijken. Stap toch in! Ach ja nu zijn ze wakker
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken