Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-09 16:33
Pompi schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:34:
[...]

https://nos.nl/artikel/23...t-voor-duel-met-ajax.html

Heel benieuwd hoe dit opgelost gaat worden als de gemeente vol blijft houden aan hun punt dat ze het stadion niet vrijgeven. Den Haag werd door AZ al uitgesloten, maar welk stadion voldoet verder aan de gewenste hoeveelheid supporters en waar de gemeente openstaat voor zowel AZ als Ajax supporters. Utrecht, Eindhoven, Rotterdam kan je dus ook al allemaal afschrijven en dan zou het iets als Heereveen of Twente worden maar beide stadions zijn niet echt om de hoek van Alkmaar of Amsterdam.
ik zou zeggen, draai uit en thuis om? dan is de wedstrijd in alkmaar ergens in de 2e seizoenshelft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Of laat AZ thuis spelen in de Arena met dus alleen wat Ajax supporters in het uitvak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Zou dan voor de verandering een keer het uitvak heel blijven?

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-09 08:36

Qu3st

toolkist schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:58:
Of laat AZ thuis spelen in de Arena met dus alleen wat Ajax supporters in het uitvak ;)
Zou wel wat zijn ja haha, uniek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 09:58
KingKoning schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:43:
[...]

ik zou zeggen, draai uit en thuis om? dan is de wedstrijd in alkmaar ergens in de 2e seizoenshelft.
Ik hoop dat ze achter de schermen daar ook aan hebben gewerkt want het lijkt mij niet gemakkelijk om dat allemaal binnen 2 weken te regelen. De driehoek van Amsterdam zou er vast ook genoeg over te zeggen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 22:53

gws24

Thinking is hard!

Zo, ze zijn wakker geworden bij Feyenoord lijkt het want ze willen nu oa wel de voetbalpiramide in.
bron: https://www.nu.nl/voetbal...ie-om-prijzen-spelen.html

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
gws24 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 14:32:
Zo, ze zijn wakker geworden bij Feyenoord lijkt het want ze willen nu oa wel de voetbalpiramide in.
bron: https://www.nu.nl/voetbal...ie-om-prijzen-spelen.html
Heel veel nieuws is dat natuurlijk niet (of het moet gaan om de voorwaarden voor het nieuwe stadion)
Iedereen wil dat al jaren, alleen zat een zekere Van Geel daar de boel jarenlang tegen te werken.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Feyenoord op zoek naar investeerder.
Feyenoord City
Van Bronckhorst die bij Man City rondloopt
Ik voorspel dat dat geld uit het Midden Oosten moet gaan komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:56
Ankona schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 14:40:
[...]

Heel veel nieuws is dat natuurlijk niet (of het moet gaan om de voorwaarden voor het nieuwe stadion)
Iedereen wil dat al jaren, alleen zat een zekere Van Geel daar de boel jarenlang tegen te werken.
Koevermans is toch ad interim neem ik aan? Die man is zwaar incompetent.
Hoop nog steeds op eenhoorn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 20:44

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Heel benieuwd hoe dit opgelost gaat worden als de gemeente vol blijft houden aan hun punt dat ze het stadion niet vrijgeven. Den Haag werd door AZ al uitgesloten, maar welk stadion voldoet verder aan de gewenste hoeveelheid supporters en waar de gemeente openstaat voor zowel AZ als Ajax supporters. Utrecht, Eindhoven, Rotterdam kan je dus ook al allemaal afschrijven en dan zou het iets als Heereveen of Twente worden maar beide stadions zijn niet echt om de hoek van Alkmaar of Amsterdam.
Ja daar kunnen ze naar fluiten. Als je iets weet bij gemeenten en overheid is dat zodra er ook maar 1 dingetje gebeurt het meteen zwartepieten is. Daar gaat geen enkele ambtenaar zijn handen aan branden dus AZ zal niet thuis spelen. Forget it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Leon Zwiers schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 14:54:
[...]

Koevermans is toch ad interim neem ik aan? Die man is zwaar incompetent.
Hoop nog steeds op eenhoorn
Koevermans is gepresenteerd als de nieuwe AD. En of die incompetent is .... tja dat brullen een hoop mensen die elkaar napraten. Geen idee hoeveel daarvan waar is en of wij vanaf een afstand dat beter in kunnen schatten dan de mensen in het maasgebouw.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Ankona schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 15:00:
[...]

Koevermans is gepresenteerd als de nieuwe AD. En of die incompetent is .... tja dat brullen een hoop mensen die elkaar napraten. Geen idee hoeveel daarvan waar is en of wij vanaf een afstand dat beter in kunnen schatten dan de mensen in het maasgebouw.
Tja, het Maasgebouw zit vol incompente dwazen die elkaar de hand boven het hoofd houden.
Als directeur sponsoring etc is Koevermans al aardig door het ijs gezakt. En nu moet ie algemeen directeur worden? Ik heb 0,0 vertrouwen in die vent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Typhone schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 14:55:
[...]

Ja daar kunnen ze naar fluiten. Als je iets weet bij gemeenten en overheid is dat zodra er ook maar 1 dingetje gebeurt het meteen zwartepieten roetveegpieten is. Daar gaat geen enkele ambtenaar zijn handen aan branden dus AZ zal niet thuis spelen. Forget it.
ftfy

Kunnen ze niet uit en thuis omdraaien? Dus eerst in de Arena en dan volgend jaar in Alkmaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Leon Zwiers schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 15:05:
[...]

Tja, het Maasgebouw zit vol incompente dwazen die elkaar de hand boven het hoofd houden.
Als directeur sponsoring etc is Koevermans al aardig door het ijs gezakt. En nu moet ie algemeen directeur worden? Ik heb 0,0 vertrouwen in die vent
Heb je ook concrete voorbeelden van zijn falen? Ik weet dat het sentiment behoorlijk negatief over hem is maar het is vooral een hoop elkaar nakakelen. (je weet wel door die groep die tot 4 weken geleden Vermeer de beste keeper van de ED vonden en hem nu ineens de zwakke schakel vinden. Ik hecht zelf niet zoveel waarde aan wat de gangbare mening op FR12 is, die wisselt sneller dan het weerbericht)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:58
[...]

De Arena zelf zou een alternatief eenmalig kunnen zijn, zou er overigens wel apart uitzien. Anders Heerenveen, is over de afsluitdijk ook niet zo ver.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:09
Gisteren Bureau Burgwallen gezien, waar er na de wedstrijd van de Spurs en Ajax er allerlei ongeregeldheden waren....

Ik snap wel dat veel gemeentes niet zitten te wachten op een EXTRA voetbalwedstrijd. (los van supporters/clubs).

In Amsterdam zal wel niet kunnen. Maar waarom niet de wedstrijden omdraaien? Dus nu Ajax thuis ipv uit? en dan straks andersom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Wat is eigenlijk de reden dat hun vaste locatie in Den Haag "uitgesloten" is? Omdat er geen Ajax supporters mogen komen? (is dat het probleem van AZ dat die bijna nergens welkom zijn?)

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ankona schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 16:10:
Wat is eigenlijk de reden dat hun vaste locatie in Den Haag "uitgesloten" is? Omdat er geen Ajax supporters mogen komen? (is dat het probleem van AZ dat die bijna nergens welkom zijn?)
Kunt em ook omdraaien: Is het het probleem van Ajax dat AZ in een gammel stadion speelt? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ankona schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 13:06:
Zou dan voor de verandering een keer het uitvak heel blijven?
jij bent zeker nog nooit bij een thuiswedstrijd van Ajax geweest, zo ergens in de buurt van de F-side :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
P.O. Box schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 16:30:
[...]

jij bent zeker nog nooit bij een thuiswedstrijd van Ajax geweest, zo ergens in de buurt van de F-side :)
Ik mag er niet in ;)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Ankona schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 15:13:
[...]

Heb je ook concrete voorbeelden van zijn falen? Ik weet dat het sentiment behoorlijk negatief over hem is maar het is vooral een hoop elkaar nakakelen. (je weet wel door die groep die tot 4 weken geleden Vermeer de beste keeper van de ED vonden en hem nu ineens de zwakke schakel vinden. Ik hecht zelf niet zoveel waarde aan wat de gangbare mening op FR12 is, die wisselt sneller dan het weerbericht)
Er was aardig wat ontevredenheid over het gebrek aan grotere sponsoren. Daar is hij verantwoordelijk voor.
Ik kan de bron zo gauw even niet meer vinden, zal vanavond nog even zoeken.

Maar het zegt natuurlijk genoeg dat je met een club als Feyenoord met die enorme achterban amper sponsoren kan vinden.

De man heeft dus commercieel nauwelijks wat uit het gigantische merk Feyenoord gehaald. Denk aan samenwerkingen met interessante partijen en (media)campagnes die de club commercieel en als merk verder brengen. Sponsoren kwamen allemaal van zijn vriendje van de vriendenloterij. Op vrijwel elk commercieel vlak de plank misgeslagen.

Er is behoefte aan iemand van buiten het vriendenkliekje, met meer verstand van voetbal en runnen van een (voetbal)organisatie dan er afgelopen tijd heeft gezeten, zodat Feyenoord eindelijk uit het dal kan klimmen waar we nu al jaren in vastgeslibt zijn.

Iemand die de lat het allerhoogst durft te leggen voor iedereen binnen de club en keihard durft te zijn voor de mensen die niet optimaal en 100% functioneren waardoor de club blijft steken. Zoals bij ieder ander miljoenen bedrijf wel het geval is. Zo iemand is hij niet, sterker nog, hij zat er jaren naast te kijken hoe v Geel de club naar de afgrond heeft gebracht. Hij is gewoon een marionet van v Bodegom.

[ Voor 40% gewijzigd door LZ86 op 26-11-2019 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Ankona schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 16:10:
Ja, dat is een probleem voor AZ. De burgermeester van Den Haag heeft in september al laten weten dat die wedstrijd niet in Den Haag gespeeld mag worden.
Gynnad schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 15:55:
[...]
Anders Heerenveen, is over de afsluitdijk ook niet zo ver.
Heerenveen speelt zelf thuis op 13 december tegen Willem II, op de 17e tegen Roda in de beker en op de 21e tegen Heracles.

De terreinknecht zal van een extra wedstrijd op de 15e niet blij worden.

[ Voor 26% gewijzigd door strafschop op 26-11-2019 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 16:27
Heeft Jong AZ een eigen stadion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
KingKoning schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:43:
[...]

Ff wat anders, AZ - Ajax staat gepland om 16:45 (zon gaat rond 16:30 onder), en het stadion ziet er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://nos.nl/data/image/2019/11/26/596434/1600x900.jpg
Bedrijfswaarde lichtinstallatie
Het stadion van een licentiehouder moet zijn voorzien van een lichtinstallatie met een
minimum bedrijfswaarde.
De minimum bedrijfswaarde is vastgesteld op:
- 800 lux (Eh, Ehmin/Ehgem = 0,7); óf
- 800 lux (Ev), mogelijk zullen in de toekomst ook eisen aan de gelijkheidsverdeling
worden gesteld.
Meting vindt jaarlijks plaats onder toezicht van de KNVB.
Kan mij niet voorstellen dat ze aan deze eis voldoen. Wellicht dat ze nog tijdelijke masten ofzo neerzetten maar alleen het dak er af ben je er niet.

Deadsy schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 18:46:
Heeft Jong AZ een eigen stadion?
Wikipedia: Kalverhoek

[ Voor 11% gewijzigd door PolarBear op 26-11-2019 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:33
Zoals hierboven al iemand riep, gewoon de uit- en thuiswedstrijden omdraaien. De 15e Ajax-AZ en dan later in het jaar in Alkmaar, mits ze tegen die tijd een oplossing hebben voor deze puinhoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
PolarBear schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 18:46:
[...]

Ff wat anders, AZ - Ajax staat gepland om 16:45 (zon gaat rond 16:30 onder), en het stadion ziet er nu zo uit:

[Afbeelding]

[...]

Kan mij niet voorstellen dat ze aan deze eis voldoen. Wellicht dat ze nog tijdelijke masten ofzo neerzetten maar alleen het dak er af ben je er niet.
En dan mogen de prijzen voor de kaartjes ook even naar beneden.
Betalen voor een overdakte tribune plaats terwijl er geen dak is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Jorizzz schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 18:47:
Zoals hierboven al iemand riep, gewoon de uit- en thuiswedstrijden omdraaien. De 15e Ajax-AZ en dan later in het jaar in Alkmaar, mits ze tegen die tijd een oplossing hebben voor deze puinhoop.
Daar zou ik als Ajax zijnde niet mee akkoord gaan, daar moeten ze niet nu pas mee komen.
Speel dan twee keer in de Arena, dan heeft AZ gewoon een keertje pech.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 09:57
Ik snap niet dat de KNVB en Ajax zo lang willen wachten op een definitief plan van AZ. De KNVB omdat het eventueel een beslissing moet maken of het plan van AZ uitvoerbaar is / binnen de regels valt. En voor Ajax spelen er ook zat belangen om te weten waar ze aan toe zijn. De wedstrijd wordt al binnen 2,5 week gespeeld.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:33
Misschien is het toch allemaal niet nodig

NOS:
"Gemeente Alkmaar zet deur voor eredivisietopper AZ-Ajax op een kier"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Ik ben heel benieuwd hoe ten Hag morgen gaat spelen. Hij wil vasthouden aan de speelstijl, dus achterin waarschijnlijk met Schuurs/Alvarez i.p.v. Blind/Veltman, maar dan? Martinez/Donny/Ziyech op het middenveld en dan Neres vervangen door Labyad? Ziyech op rechts i.p.v. Neres zou logischer zijn, maar wie speelt er dan als 3de op het middenveld? Mazraoui zou het kunnen maar is ook geblesseerd.

Zou er dan een jonge speler in de basis starten? Of misschien Eiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Wat vind de KNVB eigenlijk?

Erapaz schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 20:21:
Ik ben heel benieuwd hoe ten Hag morgen gaat spelen. Hij wil vasthouden aan de speelstijl, dus achterin waarschijnlijk met Schuurs/Alvarez i.p.v. Blind/Veltman, maar dan? Martinez/Donny/Ziyech op het middenveld en dan Neres vervangen door Labyad? Ziyech op rechts i.p.v. Neres zou logischer zijn, maar wie speelt er dan als 3de op het middenveld? Mazraoui zou het kunnen maar is ook geblesseerd.

Ik zou niet weten waarom je meer dan noodzakelijk gaat wijzigen. Dus Schuurs en Alvarez ter vervanging van de twee geschorste spelers, eventueel Dest voor Mazraoui en de rest zoals we de afgelopen wedstrijden spelen. Promes, Tadic, Labyad als voorste drie en Martinez, Van de Beek en Ziyech op het middenveld. Lille moet sowieso in de aanval als ze wat willen wat op z'n Cruijffs betekend dat je meer ruimte hebt om te scoren, niets veranderen voor de rest dus.

Naja wat Ten Hag dus net gezegd heeft:
De Franse tegenstander staat momenteel met 1 punt onderaan in poule H in de Champions League. Lille heeft niks aan een gelijkspel en zal moeten winnen. "Lille zal niet alleen vanwege de uitgangspositie gaan stormen. Dat deden ze namelijk ook al in Amsterdam", verwachtte Ten Hag.

[ Voor 68% gewijzigd door PolarBear op 26-11-2019 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:32
Curva schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 19:40:
Ik snap niet dat de KNVB en Ajax zo lang willen wachten op een definitief plan van AZ. De KNVB omdat het eventueel een beslissing moet maken of het plan van AZ uitvoerbaar is / binnen de regels valt. En voor Ajax spelen er ook zat belangen om te weten waar ze aan toe zijn. De wedstrijd wordt al binnen 2,5 week gespeeld.
Valt allemaal wel mee toch voor Ajaz, als ze nu 30m naar het noorden of zuiden moeten met de bus zal weinig uitmaken.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
@PolarBear uiteraard niet teveel veranderen, maar er zijn grofweg 2 varianten. Tegen Chelsea thuis startten Alvarez/Martinez/Donny op het middenveld en Ziyech op rechts. Als ze die variant willen spelen komen ze een middenvelder te kort.
Uit startte Ziyech op het middenveld en Neres op rechts. Deze superaanvallende optie is bijna niet gespeeld vanwege de blessures van Neres (en eerder van de Beek).

Dus Ziyech op het middenveld lijkt inderdaad logisch, maar dan zit je met Labyad op rechts die veel minder is dan Neres en Ziyech.

[ Voor 19% gewijzigd door Erapaz op 26-11-2019 20:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online

Alvarez + Schuurs achterin is vragen om problemen. Geen van beiden een leider en ze verstaan elkaar ook nog eens niet.
Wat mij betreft Nico en Alvarez centraal, Dest op links Mazraoui rechts, er vanuit gaande dat hij kan spelen.
Zo niet dan Martinez naar achteren en Marin op het middenveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:57
toolkist schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 20:47:
[...]

Alvarez + Schuurs achterin is vragen om problemen.
Daar ben ik ook bang voor. Alvarez is geen taaie en Schuurs mij nog te onzeker.
Marin? Dat is ook teveel risico. Snel balverlies en aanvallend bracht hij tot nu toe ook weinig.

Jammer dat ze de Wit hebben weg gedaan, oogde wat zekerder

[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 26-11-2019 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34

Martinez + Schuurs achterin
MIddenveld: alvariez, Donny en ziyech
voorhoede zelfde als afgelopen wedstrijden

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Harribo schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 20:56:
[...]

[...]

Marin? Dat is ook teveel risico. Snel balverlies en aanvallend bracht hij tot nu toe ook weinig.

Jammer dat ze de Wit hebben weg gedaan, oogde wat zekerder
Als Marin speelt hoeft ie niet aanvallend te spelen, dan moet ie de verdedigende rol op zich nemen ;)
De Wit vond ik dan weer helemaal niks, de veel mindere versie van Klaassen naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Martinusz schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:00:
[...]

Martinez + Schuurs achterin
MIddenveld: alvariez, Donny en ziyech
voorhoede zelfde als afgelopen wedstrijden
Voorhoede zelfde kan niet, Neres is geblesseerd. Of bedoel je zelfde als tegen Utrecht en Heracles met Labyad? Dat is ook een noodoplossing en nog niet getest in de CL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Erapaz schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:10:
[...]

Voorhoede zelfde kan niet, Neres is geblesseerd. Of bedoel je zelfde als tegen Utrecht en Heracles met Labyad? Dat is ook een noodoplossing en nog niet getest in de CL.
dat zijn de afgelopen wedstrijden inderdaad ;) of Huntelaar spits, Tadic links en Promes rechts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Harribo schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 20:56:
[...]

Edson Alvarez heeft nog maar weinig gespeeld (zeker als verdediger waar hij voor gehaald is), net als Schuurs. De kwalificatie geen taaie en onzeker is echt veel te makkelijk. Ten Hag weet al langere tijd dat hij dit probleem moet oplossen dus wie zegt dat ze qua communicatie niet gewoon geoefend hebben? Alvarez heeft in Mexico prima laten zien zijn mannetje te kunnen staan als verdediger en Schuurs is ook geen pannenkoek. We kunnen Lille wel ophemelen en doen alsof het een moeilijke wedstrijd gaat worden maar Lille heeft de afgelopen wedstrijden:
  • 2-0 verloren bij PSG uit, kan gebeuren.
  • 0-0 thuis tegen het oppermachtige Metz
  • 4-1 verloren uit bij Valencia
  • 2-1 verloren uit bij Marseille
  • 3-0 gewonnen van Bordeaux
  • 1-1 gelijk tegen Valencia (die met 10 man eindigde
  • 2-1 verloren van Toulose
  • 2-2 gelijk tegen Nimes
  • 2-1 verloren van Chelsea
Nou ja niet indrukwekkend. Ja Lille had wat kansen in de Arena, ja Lille heeft een snelle spits maar niet beter dan zeg de top 6 in de Eredivisie.

Objectief gezien, Unibet keert bij winst van Ajax 1.9x uit, bij winst van Lille 3,95 en gelijkspel 4.1x uit. Die gokjongens hebben best een geavanceerd systeem er achter zitten en houden echt wel rekening met het ontbreken van Blind en Veldman.
[...]
Wat mij betreft Nico en Alvarez centraal,
Nico heeft de afgelopen 2 jaar werkelijk geen minuut als CV gespeeld en is 171 cm. Prima aanvallende kopper hoor maar tegen een Osimhen (185) heb je toch liever Alvarez (187) en Schuurs (193). Je kan dezelfde taal spreken ook te belangrijk vinden. Net als het feit dat je met Alvarez en Schuurs met twee rechtspoten in de verdediging speelt. (Wat dat betreft ben ik heel benieuwd wat de rol van Sven Botman gaat worden, is nu verhuurd aan sc Heerenveen, doet het daar goed is linksbenig en 193).

Nogmaals, ik denk dat het beste is zo min mogelijk te veranderen. Zelfs Labyad zou tegen een club als Lille met een Ziyech, Tadic, Van de Beek en Promes in de aanval meer dan voldoende moeten zijn. Niet zo goed als Neres maar voldoende goed om in te vallen. Als je met 9 man (zonder Blind en Veldman) nog goede kansen had op de 4-5 tegen Chelsea moet dat met 11 man tegen Lille toch ook wel lukken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:21

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
[...]

Alvarez + Schuurs achterin is vragen om problemen. Geen van beiden een leider en ze verstaan elkaar ook nog eens niet.
Wat mij betreft Nico en Alvarez centraal, Dest op links Mazraoui rechts, er vanuit gaande dat hij kan spelen.
Nico (Tagliafico, red.) centraal? Hoeveel strafschoppen wil je tegen hebben? :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

1-4 voor Ajax? :P. Shitzooi mag ik weer eerst gezellig gaan lopen doen avec la familia die weer eens verjaardagsetentjes plannen midden in een week met voetbal. R u kidding me!? Powerbank mee dus 🤓

Nico niet centraal. Dan pak je je elftal op 3 posities aan ipv op 2 posities. Gewoon Schuurs en Alvarez erin en de rest in balans houden. Ben je defensief misschien niet op je best maar dan scoort Ziyech maar 4x ipv 3x.

Overigens hoef ik Alderweireld, Eriksen en Vertonghen niet bij Ajax te hebben. Dat is niet het niveau wat Ajax nastreeft denk ik.

[ Voor 48% gewijzigd door Typhone op 27-11-2019 07:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
Volgens mij moet dit ajax, ook zonder veltman en blind, makkelijk kunnen en ook horen te winnen van dit lille. Ook lille is niet in beste doen en mist bijvoorbeeld ook beide centrumverdedigers. Daarnaast rommelt het al een tijde in de staf en zijn de assistenten naar tottenham vertrokken.

Ik zou ook kiezen voor de minste mutaties, en dus schuurs en alvarez. Middenveld intact laten en zeker niet Nico centraal zetten.

Ajax moet hoe dan ook gewoon makkelijk kunnen winnen. Ik zeg 1-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
PolarBear schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:41:
Nico heeft de afgelopen 2 jaar werkelijk geen minuut als CV gespeeld en is 171 cm. Prima aanvallende kopper hoor maar tegen een Osimhen (185) heb je toch liever Alvarez (187) en Schuurs (193).
1 bal over de laatste linie en die Osimhen rent 5 rondjes om Schuurs en Alvarez heen en is dan nog sneller dan ze, dat vind ik veel gevaarlijker.
Wat betreft communicatie, zowel Schuurs als Alvarez acht ik niet zo ver dat ze de verdediging ook kunnen leiden, die hebben het druk zat met zichzelf. En dat is nou net wel nodig, zie ook begin van het seizoen toen Blind nog op het middenveld stond.
KingKoning schreef op woensdag 27 november 2019 @ 08:13:
Volgens mij moet dit ajax, ook zonder veltman en blind, makkelijk kunnen en ook horen te winnen van dit lille. Ook lille is niet in beste doen en mist bijvoorbeeld ook beide centrumverdedigers. Daarnaast rommelt het al een tijde in de staf en zijn de assistenten naar tottenham vertrokken.

Ik zou ook kiezen voor de minste mutaties, en dus schuurs en alvarez. Middenveld intact laten en zeker niet Nico centraal zetten.

Ajax moet hoe dan ook gewoon makkelijk kunnen winnen. Ik zeg 1-3
Makkelijk? Lille had in Amsterdam met 4-3 kunnen winnen als ze hun kansen hadden benut...

[ Voor 33% gewijzigd door toolkist op 27-11-2019 09:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Makkelijk gaat het niet worden. Denk dat veel mensen vergeten dat Lille in Amsterdam een aantal behoorlijk grote kansen kreeg. Wat betreft de verdediging; ik zou misschien wel Martinez en Alvarez centraal zetten. Qua communicatie wel makkelijk. Maar ga er vanuit dat Schuurs naast Alvarez staat en Martinez op het middenveld blijft staan.

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
toolkist schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:19:
[...]
Makkelijk? Lille had in Amsterdam met 4-3 kunnen winnen als ze hun kansen hadden benut...
En dat hebben ze niet. Kansen krijgen dat doet zelfs RKC, ze ook afmaken maakt het gevaarlijk. Meeste kansen krijgen en er toch uitgaan is een beetje zoals Ajax het een jaar of 4 geleden deed, daar win je niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Ik denk ook dat Ajax niet zo maar wint, maar ik verwacht wel veel doelpunten. Voor Lille is het sowieso alles of niks. Ze zitten in een put en hebben niks meer te verliezen. Voor Ajax maakt het eigenlijk ook niks uit als Chelsea gewoon wint eerder op de avond.

Tel daarbij op twee gehavende defensies en de efficiëntie van onze voorhoede en 3-4 of 4-5 lijkt een reële uitslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ja toen had Ten Hag het middenveld nog niet staan en niet in balans. Dat is nu wel anders. Maak ik me geen zorgen om in elk geval.

Ik zou nooit het middenveld uit elkaar trekken nu. Dat is veel te onwennig en de voornaamste reden dat Ajax de laatste tijd speelt zoals ze spelen. Lekker andere centrale verdedigers erin en die mogen zich bewijzen. Falen ze als hazen dan ongeschikt voor Ajax 1 zo simpel is het. Maar nu alles omgooien om de verdediging aan te passen is vragen om veel meer problemen. Dan loopt het middenveld niet en komt de druk veel te hard op de verdediging te staan. Lille moet komen en Ajax kan profiteren. Zolang ze dodelijk zijn in de omschakeling - en dat zelf ook beseffen hoop ik - dan erop en erover.

[ Voor 46% gewijzigd door Typhone op 27-11-2019 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
[...]

[...]

wat ik zeg is dat ze makkelijk zouden moeten winnen, want op papier is ajax gewoon beter. De selectie is beter in balans en er is niet de onrust in de staf die heerst bij Lille. Verder draait lille gewoon een slecht seizoen, terwijl Ajax juist prima in vorm is. 1 wedstrijd verloren dit seizoen, nota bene tegen Chelsea.

Betekent niet dat het gaat gebeuren, het gaat ongetwijfeld lastig worden, zeker omdat Lille vecht voor haar laatste kans. Dat zou echter juist Ajax in de kaart moeten spelen omdat er dan ruimte komt.

Je weet nooit wat er gebeurd, maar voor het huidige ajax mag dit geen probleem zijn vanavond, anders hebben ze het aan zichzelf te danken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

KingKoning schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:46:
[...]

1 wedstrijd onterecht verloren dit seizoen, nota bene tegen Chelsea.
:Y)
Ik ben het er ook wel mee eens dat hier wordt gedaan alsof Lille plots wereldtop is. Wat een onzin. De zwakste broeder in de poule die sterk leek toen elke tegenstander tegen Ajax tig kansen kreeg omdat alles in onbalans was en wij hier massaal gek werden van dat middenveld.

[ Voor 40% gewijzigd door Typhone op 27-11-2019 09:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Ik heb vooral zin om vanavond met een goed biertje eens lekker voetbal te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
Typhone schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:49:
[...]

:Y)
Ik ben het er ook wel mee eens dat hier wordt gedaan alsof Lille plots wereldtop is. Wat een onzin. De zwakste broeder in de poule die sterk leek toen elke tegenstander tegen Ajax tig kansen kreeg omdat alles in onbalans was en wij hier massaal gek werden van dat middenveld.
Helemaal eens, en dan is lille ook nog in slechte doen.

Maar, het kan ook snel verkeren, iets meer dan een jaar geleden zou het billenknijpen zijn tegen elke franse, duitse, engelse, spaanse (en oost-europese.....) tegenstander in europa. Nu vinden we Ajax op papier beter dan Lille en Valencia en moet je eigenlijk groepswinst pakken.

Ik ben er snel aan gewend :+ ben bang dat mocht de status weer terugvallen het minder snel went :(

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Leon Zwiers schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:54:
Ik heb vooral zin om vanavond met een goed biertje eens lekker voetbal te kijken.
Leon kom erbij...kom erbij.....Léoooooon kom erbij.
Jalalalalalalala.

[ Voor 3% gewijzigd door Typhone op 27-11-2019 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Typhone schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:03:
[...]

Jalalalalalalala.
Nooit! >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Met @Leon Zwiers en dan ook nog 2 potjes achter elkaar omdat alles nog mogelijk is in groep H. Vooral omdat onderling resultaat Chelsea/Ajax in voordeel is van Chelsea, Valencia/Ajax voordeel kan worden voor Ajax en Valencia/Chelsea voordeel kan worden voor Valencia en we dus eigenlijk een soort driehoek hebben.

Hier alle scenario’s: https://www.ad.nl/europee...-het-spel-staat~a6a98bf7/

Eigenlijk weet ik niet waar we vanavond het meest blij mee moeten zijn. Scenario 7 lijkt het meest waarschijnlijk, Ajax en Chelsea winnen beide, maar zelfs dan kan het nog helemaal misgaan als Lille van Chelsea wint.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Erapaz schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:05:
Met @Leon Zwiers en dan ook nog 2 potjes achter elkaar omdat alles nog mogelijk is in groep H. Vooral omdat onderling resultaat Chelsea/Ajax in voordeel is van Chelsea, Valencia/Ajax voordeel kan worden voor Ajax en Valencia/Chelsea voordeel kan worden voor Valencia en we dus eigenlijk een soort driehoek hebben.

Hier alle scenario’s: https://www.ad.nl/europee...-het-spel-staat~a6a98bf7/

Eigenlijk weet ik niet waar we vanavond het meest blij mee moeten zijn. Scenario 7 lijkt het meest waarschijnlijk, Ajax en Chelsea winnen beide, maar zelfs dan kan het nog helemaal misgaan als Lille van Chelsea wint.
Geef mij scenario 1 maar met een salonremise in Amsterdam. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 20:26
Tjaa veel goede keuze heb je niet. Dan ga ik ook voor Alvarez en Schuurs achterin.

Alvarez heeft in oefenduels (tijdens interlands) al minimaal 2x 90 minuten centraal achterin gestaan bij Ajax. Ook bij Mexico en Club América heeft hij op deze positie gespeeld, dus ik denk wel dat het goed komt. Met Martinez neem je misschien iets minder risico, maar je houdt nu wel het middenveld intact.

Ik hoop wel dat Mazraoui volledig inzetbaar is. Ik denk dat je met dit centraal duo beter Mazraoui kan hebben dan Dest. Dest neemt in mijn ogen iets te veel risico en is verdedigend iets minder. En aangezien je geen Veltman en Blind hebt om dit op te vangen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-09 15:37

snmght

imho dan he

Wat was De Ligt goed he?

Hoewel het dit seizoen redelijk goed gaat zonder die twee zou het toch beestachtig geweest zijn als we ze hadden kunnen houden. Dit beestachtige elftal zou een goede kans maken op de CL-winst;

Onana
Mazraoui/Dest De Ligt Blind Tagliafico

Martinez
Ziyech Frenkie*

Neres Tadic Promes

* Frenkie de Jong

[ Voor 6% gewijzigd door snmght op 27-11-2019 10:16 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

snmght schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:16:
Wat was De Ligt goed he?

Hoewel het dit seizoen redelijk goed gaat zonder die twee zou het toch beestachtig geweest zijn als we ze hadden kunnen houden. Dit beestachtige elftal zou een goede kans maken op de CL-winst;

Onana
Mazraoui/Dest De Ligt Blind Tagliafico

Martinez
Ziyech Frenkie

Neres Tadic Promes
Ja dat zijn helaas dromen. Als Ajax sommige spelers 2 jaar langer vasthoudt dan ben je gewoon een 'standaard' CL titelkandidaat. Ik hoop wel heel hard dat Ajax de tweede ronde CL weer gaat halen want dan regent het in elk geval weer transfers in januari. Anders denk ik dat er behoudender gereageerd gaat worden tenzij we van AZ winnen op 15 december (dan staan we 9 punten voor op de nummer 2).

Het is wat riskant dat nu voor de wedstrijd te zeggen maar uit niks blijkt dat de CL te groot is voor Ajax sinds ze in 2018 zijn begonnen aan de voorrondes van de CL.

[ Voor 9% gewijzigd door Typhone op 27-11-2019 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assasinbats
  • Laatst online: 23-09 15:50
Mazraoui is niet helemaal fris, en ik voorzie dat hij geen hele wedstrijd kan spelen. Wil je daar al een wissel voor reserveren?

En zou het nog meespelen dat Martínez op scherp staat? In t centrum is t waarschijnlijker dat ie een kaart pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Vanavond gewoon met Dest, Schuurs, Alvarez en Tagliafico achterin imho. Dan hou je tenminste 1 linie intact. Zoals @assasinbats al aangeeft is Mazraoui niet helemaal fris dus enerzijds kan je dat een wissel kosten en anderzijds misschien ook goed om hem even te sparen. De pot tegen Valencia is veel belangrijker en Dest is een prima vervanger.

Alvarez heeft in ieder geval wat lengte om in te brengen achterin, dat spreekt in zijn voordeel. Verder heb ik hem niet centraal zien spelen dus ik laat me verrassen, het zal voor hem en ook voor Schuurs een mooie test zijn vanavond. Ik verwacht dat Lille zal knokken voor wat het waard is en dus een heet avondje. :)

Ik ben benieuwd naar de aanval, Labyad doet het niet slecht maar ben ik nog niet wild van. Wellicht dat een jeugdspeler brengen op de vleugel een optie is, of in de spits met Tadic op de vleugel (op papier dan).

[ Voor 87% gewijzigd door snmght op 27-11-2019 10:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:32

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
snmght schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:34:
Vanavond gewoon met Dest, Schuurs, Alvarez en Tagliafico achterin imho. Dan hou je tenminste 1 linie intact.
Ik denk dat dit ook de meest stabiele verdediging is waar er niet teveel aan gesleuteld hoeft te worden. Of Ten Hag moet mij verrassen om Timber in te brengen ipv Alvarez, maar dat verwacht ik niet :P

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Outerspace schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:43:
[...]

Ik denk dat dit ook de meest stabiele verdediging is waar er niet teveel aan gesleuteld hoeft te worden. Of Ten Hag moet mij verrassen om Timber in te brengen ipv Alvarez, maar dat verwacht ik niet :P
Of hij zet Martinez en Alvarez centraal en Eiting er weer in op het middenveld. ;) Nee hou op zeg, ben dat soort geintjes wel beu. Prima om iemand als het moet voor de leeuwen te gooien maar voor vanavond zijn er redelijk geschikte oplossingen voor ons probleem.

Ergens ook mooi dat die er zijn als ons centrale duo geschorst is. Dat impliceert toch een zekere luxe. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
PolarBear schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:41:
[...]

Edson Alvarez heeft nog maar weinig gespeeld (zeker als verdediger waar hij voor gehaald is), net als Schuurs. De kwalificatie geen taaie en onzeker is echt veel te makkelijk. Ten Hag weet al langere tijd dat hij dit probleem moet oplossen dus wie zegt dat ze qua communicatie niet gewoon geoefend hebben? Alvarez heeft in Mexico prima laten zien zijn mannetje te kunnen staan als verdediger en Schuurs is ook geen pannenkoek.
Schuurs zie ik nog foutjes maken, hij is nog lerende heb ik het idee.
Alvarez verdedigend zijn mannetje staan? In Mexico ja... Senesi was ook een topper elders.
We kunnen Lille wel ophemelen en doen alsof het een moeilijke wedstrijd gaat worden maar Lille...
Wel mee eens hoor, Lille moet te kloppen zijn.
Alleen ik zou niets aan het toeval overlaten.
Er MOETEN gewoon 3 punten gepakt worden, Valencia moet je gewoon straks niet het idee geven dat er wat te halen valt want dan kunnen er krachten in het spel komen die je niet wilt.

Wat ik mij kan herinneren van de vorige wedstrijd van Lille is dat er een snelle tussen zat. Snelheid heeft Ajax nog wel eens problemen mee. Ze staan dan zo bij de 16.
Verder moet het te klaren zijn.

Eens met @Martinusz : Schuurs / martinez achterin. Martinez vind ik beter dan Alvarez. Alvarez vm, de rest zoals zo vaak.

Wel echt top dat Ajax gewoon nog zijn voorhoede heeft van vorig jaar, dus je creëert altijd kansen.
Tadic ook zo super belangrijk. Hoop dat die nooit weg gaat (totdat hij stopt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Harribo schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:06:
[...]

Eens met @Martinusz : Schuurs / martinez achterin. Martinez vind ik beter dan Alvarez. Alvarez vm, de rest zoals zo vaak.

Wel echt top dat Ajax gewoon nog zijn voorhoede heeft van vorig jaar, dus je creëert altijd kansen.
Tadic ook zo super belangrijk. Hoop dat die nooit weg gaat (totdat hij stopt)
Voorin functioneert alleen wanneer het middenveld functioneert. Dat middenveld blijkt juist de crux te zijn de afgelopen weken/wedstrijden. Daarom zou ik dat laten zoals het is. Lille mist ook hun centrum hè. Dat altijd kansen krijgen kan wel eens een stuk minder worden als ons middenveld niet rendeert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 23-09 10:07
Typhone schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:03:
[...]

Jalalalalalalala.
He mijn grap :9 :+ .

Even over donderdag: Aanvoerder Afellay niet mee met PSV naar Lissabon.
Hij is aanvoerder, nog geen wedstrijd meegespeeld en donderdag niet eens mee. :?

Oh en Rutte, jawel de mp van Nederland, gaat in gesprek met KNVB samen met Grapperhaus . Praten over het racisme bij de Nederlandse voetbal velden. Dit voelt toch echt als de hete brij doorgeven of der omheen draaien of bal afschuiven.

[ Voor 4% gewijzigd door DoeEensGek op 27-11-2019 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Typhone schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:22:
[...]

Voorin functioneert alleen wanneer het middenveld functioneert. Dat middenveld blijkt juist de crux te zijn de afgelopen weken/wedstrijden. Daarom zou ik dat laten zoals het is. Lille mist ook hun centrum hè. Dat altijd kansen krijgen kan wel eens een stuk minder worden als ons middenveld niet rendeert.
Dat is waar, maar ik denk dat Alvarez beter op het middenveld tot zijn recht komt.

Ik ben bang dat als je de cv posities niet goed invult, dat Lille die paar kansen op de counter erin gaat schoppen.
Dan kan je wel de hele wedstrijd dominant zijn maar met de geparkeerde bus achterin kan het moeilijk worden.

Ach tis afwachten... Je weet het nooit van te voren hoe het loopt.
Ik heb er elk geval zin in! Echt heerlijk om naar dit soort wedstrijden uit te kijken, een verheugenis

Ps. Valencia - Chelsea al om 18.55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:58
Ik schat de kans hoog in dat Ten Hag voor een optie met Schuurs en Martinez centraal achterin gaat spelen en Alvarez met Mazrauoi als verdedigende middenvelders ervoor. Dan kun je met Nous altijd schakelen in de aanval. Van der Beek, Ziyech, Promes en Tadic om het af te maken. Dest op rechts en Nico op links, Onana op goal (dan heb ik er 11 toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Holkers schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:33:
Ik schat de kans hoog in dat Ten Hag voor een optie met Schuurs en Martinez centraal achterin gaat spelen en Alvarez met Mazrauoi als verdedigende middenvelders ervoor. Dan kun je met Nous altijd schakelen in de aanval. Van der Beek, Ziyech, Promes en Tadic om het af te maken. Dest op rechts en Nico op links, Onana op goal (dan heb ik er 11 toch?)
Gezien Mazraoui net licht geblesseerd geweest is gaat Ten Hag echt niet Dest en Mazraoui in de basis zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:09
DoeEensGek schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:43:
[...]

He mijn grap :9 :+ .

Even over donderdag: Aanvoerder Afellay niet mee met PSV naar Lissabon.
Hij is aanvoerder, nog geen wedstrijd meegespeeld en donderdag niet eens mee. :?

Oh en Rutte, jawel de mp van Nederland, gaat in gesprek met KNVB samen met Grapperhaus . Praten over het racisme bij de Nederlandse voetbal velden. Dit voelt toch echt als de hete brij doorgeven of der omheen draaien of bal afschuiven.
Hij is de 'gedroomde' aanvoerder, aanvoerder ben je pas als je meespeelt natuurlijk. PSV heeft hem om zijn mentaliteit en ervaring gehaald en gezegd dat wanneer hij zou spelen hij aanvoerder zou zijn. Nu kan er heel veel gebeuren, maar hij moet eerst maar eens fit worden. Hemeltje wat duurt dat lang, als je al ziet hoe lang hij wel bij wedstrijden op de bank zit, zou hij nu toch in staat moeten zijn te spelen, buiten beschouwing latende dat hij nu weer licht geblesseerd is.

Voor wat betreft het gesprek met Rutte en de KNVB: Er is niemand die zijn vingers hieraan wil branden, zeker de politiek niet. Bij voetbal komt het racisme nu in beeld, maar het is niet iets wat alleen daar gebeurt, alleen zien we het buiten de sport veel minder. Het is voor de politiek natuurlijk super eenvoudig het bij de KNVB neer te leggen, omdat het racisme bij de voetbal nu prominent in beeld is. Als het daar weer weg is kan men in ieder geval doen alsof het er niet meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Ajax O19 staat al na 7 min op 0-2 voorsprong in de Youth League tegen Lille, zou mooi zijn als dit ook bij Ajax 1 gaat gebeuren. Zou zomaar kunnen want de uitslagen in de Youth League tegen Chelsea kwamen overeen met hoe het eerste elftal het deed, beide eerste duel verloren en tweede gelijk gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:22
Pompi schreef op woensdag 27 november 2019 @ 14:10:
Ajax O19 staat al na 7 min op 0-2 voorsprong in de Youth League tegen Lille, zou mooi zijn als dit ook bij Ajax 1 gaat gebeuren. Zou zomaar kunnen want de uitslagen in de Youth League tegen Chelsea kwamen overeen met hoe het eerste elftal het deed, beide eerste duel verloren en tweede gelijk gespeeld.
Niet alleen de duels met Chelsea hoor, elke YL uitslag is gelijk aan de CL uitslag dacht ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 16:31

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Pompi schreef op woensdag 27 november 2019 @ 14:10:
De beeldkwaliteit van de stream paste prima bij die zaaddodende 2de helft :+ Jonkies geven kwa resultaat iig het goede voorbeeld :)

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Terranova schreef op woensdag 27 november 2019 @ 15:04:
[...]

Niet alleen de duels met Chelsea hoor, elke YL uitslag is gelijk aan de CL uitslag dacht ik :P
Ah dat was ik alweer vergeten, maar geeft dan wel een hoopvol vooruitzicht voor vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Pompi schreef op woensdag 27 november 2019 @ 15:53:
[...]

Ah dat was ik alweer vergeten, maar geeft dan wel een hoopvol vooruitzicht voor vanavond.
Yup een 1-2 overwinning! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
ik ben minder positief, maar laat mij graag verrassen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik hoop op een overwinning, maar denk dat het 1-0 wordt.(hoop dat ik fout zit)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Curva
Op het moment dat Ten Hag niets veranderd aan het middenveld en voorhoede, dan verwacht ik wel een winst van Ajax. Ik hoop dus niet dat Martinez ineens centraal achterin staat en iemand anders op het middenveld, dit zou de hele dynamiek weghalen. Voorin zal dan Labyad de vervanger van Neres zijn, helaas. Ik vind het een drama, totaal geen Ajax speler en al helemaal geen Ajax CL niveau. Maar hij vult de plek oké op en de rest van het elftal hoeft niet aangepast te worden.
Ajax is dan vele malen beter dan Lille. Ziyech en Promes zijn goed in vorm en Tadic leek tegen Chelsea ook alweer meer op de Tadic van vorig jaar.

Ik zet in op 1-3 voor Ajax als het middenveld en aanval in tact blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik kan het even gemist hebben hoor, maar er is geen combinatie van uitslagen te bedenken vanavond dat Ajax door is toch? In alle gevallen is de laatste wedstrijd tegen Valencia beslissend voor Ajax, nietwaar? Ongeacht de uitslag van Valencia - Chelsea..

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-09 09:01

Vos

AFCA

naitsoezn schreef op woensdag 27 november 2019 @ 19:11:
Ik kan het even gemist hebben hoor, maar er is geen combinatie van uitslagen te bedenken vanavond dat Ajax door is toch? In alle gevallen is de laatste wedstrijd tegen Valencia beslissend voor Ajax, nietwaar? Ongeacht de uitslag van Valencia - Chelsea..
Zat ook even te kijken wat het meest gunstige is voor Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
naitsoezn schreef op woensdag 27 november 2019 @ 19:11:
Ja, door de onderlinge resultaten. Ik weet ook niet goed waar ik nu op hoop, ook omdat Chelsea mogelijk nog steeds uitgeschakeld kan worden door bepaalde resultaten en dat zou toch wel heel lekker zijn na die schandalige vertoning op Stamford Bridge maar dat betekend dan ook dat je gelijk moet spelen tegen Valencia en dat is wel riskant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ok, heb het even nagekeken, en ik denk dus dat (sentimenten over andere ploegen daargelaten, waar ik weinig mee kan :P ) dat het beste is dat Ajax vandaag wint en Chelsea ook. In dat geval moet Chelsea nog thuis tegen het al uitgeschakelde Lille, en als die minimaal een punt pakken kan Ajax zelfs een kleine nederlaag lijden in de laatste wedstrijd tegen Valencia.

In alle andere gevallen is het game on:
- Ajax verliest of speelt gelijk, Chelsea wint -> Ajax heeft genoeg aan een gelijkspel tegen Valencia (mist ze niet met >3 goals verliezen vandaag);
- Ajax verliest of speelt gelijk, Chelsea / Valencia spelen gelijk, Valencia wint -> Ajax moet winnen tegen Valencia
- Ajax wint, Valencia wint -> Ajax moet winnen tegen Valencia.
- Ajax wint, Chelsea / Valencia spelen gelijk -> Ajax moet minimaal gelijkspelen tegen Valencia

Oftewel: Chelsea kan beter gewoon winnen, als Valencia wint wordt het tricky voor Ajax no matter de uitslag tegen Lille :+

[ Voor 14% gewijzigd door naitsoezn op 27-11-2019 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Hoe zit het eigenlijk met het verdwijnen van gele kaarten? Want Onana, Promes en Martinez staan op hun laatste, je wil natuurlijk niet dat ze tegen Valencia geschorst zijn maar ook niet tijdens een eventuele eerste wedstrijd in de volgende ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:58
snmght schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:43:
[...]

Gezien Mazraoui net licht geblesseerd geweest is gaat Ten Hag echt niet Dest en Mazraoui in de basis zetten.
Volgens de Telegraaf wel. Alleen Labyad ipv Alvarez, iets meer offensief dan ik zou doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
Holkers schreef op woensdag 27 november 2019 @ 19:34:
[...]

Volgens de Telegraaf wel. Alleen Labyad ipv Alvarez, iets meer offensief dan ik zou doen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/86jzsPaZPVBUk6SnOt5hvx71/full.png
Van de Uefa site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-09 09:01

Vos

AFCA

Pompi schreef op woensdag 27 november 2019 @ 19:33:
Hoe zit het eigenlijk met het verdwijnen van gele kaarten? Want Onana, Promes en Martinez staan op hun laatste, je wil natuurlijk niet dat ze tegen Valencia geschorst zijn maar ook niet tijdens een eventuele eerste wedstrijd in de volgende ronde.
Eerst nog niet denken aan volgende ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Vos schreef op woensdag 27 november 2019 @ 19:43:
[...]

Eerst nog niet denken aan volgende ronde.
Geld volgens mij ook voor de Europa League hoor, maar je hebt wel een beetje een punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-09 08:36

Qu3st

Mazraoui op middenveld en Martinez naast Schuurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
naitsoezn schreef op woensdag 27 november 2019 @ 19:31:
Ok, heb het even nagekeken, en ik denk dus dat (sentimenten over andere ploegen daargelaten, waar ik weinig mee kan :P ) dat het beste is dat Ajax vandaag wint en Chelsea ook. In dat geval moet Chelsea nog thuis tegen het al uitgeschakelde Lille, en als die minimaal een punt pakken kan Ajax zelfs een kleine nederlaag lijden in de laatste wedstrijd tegen Valencia.

In alle andere gevallen is het game on:
- Ajax verliest of speelt gelijk, Chelsea wint -> Ajax heeft genoeg aan een gelijkspel tegen Valencia (mist ze niet met >3 goals verliezen vandaag);
- Ajax verliest of speelt gelijk, Chelsea / Valencia spelen gelijk, Valencia wint -> Ajax moet winnen tegen Valencia
- Ajax wint, Chelsea / Valencia spelen gelijk / Valencia wint -> Ajax moet winnen tegen Valencia.

Oftewel: Chelsea kan beter gewoon winnen, als Valencia wint wordt het tricky voor Ajax no matter de uitslag tegen Lille :+
Maarrrrr, als Valencia nog kans heeft volgende week gaan ze er wel vol voor en kan die kleine nederlaag ook een grote worden. Als Valencia vanavond al wint hebben ze genoeg aan een salonremise.

Overigens als Chelsea en Valencia gelijk spelen en Ajax wint vanavond, dan is een gelijkspel tegen Valencia ook voldoende. Valencia komt dan op 9 en Ajax op 11.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Qu3st schreef op woensdag 27 november 2019 @ 19:49:
[...]

Mazraoui op middenveld en Martinez naast Schuurs.
Mazraoui heeft tenslotte nog niet vaak genoeg laten zien z'n rol op het middenveld niet te snappen (Iees: meeverdedigen)... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Curva schreef op woensdag 27 november 2019 @ 18:02:
Op het moment dat Ten Hag niets veranderd aan het middenveld en voorhoede, dan verwacht ik wel een winst van Ajax. Ik hoop dus niet dat Martinez ineens centraal achterin staat en iemand anders op het middenveld, dit zou de hele dynamiek weghalen. Voorin zal dan Labyad de vervanger van Neres zijn, helaas. Ik vind het een drama, totaal geen Ajax speler en al helemaal geen Ajax CL niveau. Maar hij vult de plek oké op en de rest van het elftal hoeft niet aangepast te worden.
Ajax is dan vele malen beter dan Lille. Ziyech en Promes zijn goed in vorm en Tadic leek tegen Chelsea ook alweer meer op de Tadic van vorig jaar.

Ik zet in op 1-3 voor Ajax als het middenveld en aanval in tact blijven.
Deze voorspelling kan de prullenbak in. Ten Hag heeft niet geluisterd....

Ik vind het een rare keuze, iets wat niet in lijn is met de laatste weken. En met de laatste keuzes van Ten Hag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Denied. Dat kan Ajax niet, dat gaat geheid mis.
Overigens als Chelsea en Valencia gelijk spelen en Ajax wint vanavond, dan is een gelijkspel tegen Valencia ook voldoende. Valencia komt dan op 9 en Ajax op 11.
Fixed :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:05
Ah daar is ETH weer zoals we m kennen. Het middenveld staat eindelijk dus Martinez een linie terug. Mazraoui op het middenveld was de vorige keer ook zo’n succes :/ Hopelijk komt het goed.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
naitsoezn schreef op woensdag 27 november 2019 @ 19:58:
[...]

Denied. Dat kan Ajax niet, dat gaat geheid mis.

[...]

Fixed :)
Ok, geen salonremise. Maar Valencia is dan al door en hoeft niet te winnen of gelijk te spelen. Mijn conclusie is dat het dus niet uitmaakt, zolang Ajax maar wint vanavond, dan zitten we volgende wedstrijd een stuk rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:08
Iets met middenveld intact houden...
Dit lijkt niet erg postief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
ephymerous schreef op woensdag 27 november 2019 @ 19:59:
Ah daar is ETH weer zoals we m kennen. Het middenveld staat eindelijk dus Martinez een linie terug. Mazraoui op het middenveld was de vorige keer ook zo’n succes :/ Hopelijk komt het goed.
Ach Martinez heb je achterin iemand met wedstrijd ritme en die in vorm is.

Bij Alvarez zou je toch extra onzekerheid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 23-09 10:07
Zie dat Valencia - Chelsea nog op 1-1 staat.

edit: 1-2 na kwartier van de VAR.

[ Voor 29% gewijzigd door DoeEensGek op 27-11-2019 20:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
DoeEensGek schreef op woensdag 27 november 2019 @ 20:05:
Zie dat Valencia - Chelsea nog op 1-1 staat.
1-2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Erapaz schreef op woensdag 27 november 2019 @ 20:01:
[...]

Ok, geen salonremise. Maar Valencia is dan al door en hoeft niet te winnen of gelijk te spelen. Mijn conclusie is dat het dus niet uitmaakt, zolang Ajax maar wint vanavond, dan zitten we volgende wedstrijd een stuk rustiger.
Famous last words :+

Laten we maar gewoon hopen op het beste: Twee keer winnen en je bent groepswinnaar door :P

[ Voor 6% gewijzigd door naitsoezn op 27-11-2019 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
ephymerous schreef op woensdag 27 november 2019 @ 19:59:
Raffie zag het bij Ziggo ook niet zo zitten met Mazaroui op middenveld en dacht dat hij misschien nog in de verdediging speelt. We zullen het straks wel van de coach zelf horen van het hoe en wat.
Pagina: 1 ... 58 ... 152 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken