Moet zeggen valt vies tegen van hem. Maar laten we het maar op spanning houden. Hij zal straks wel gewisseld worden verwacht ik.Gonadan schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 21:31:
Zou Stengs wat last hebben van de druk? Hij heeft werkelijk waar nog geen enkele knappe bal gegeven.
Ouwe koe, doe's nietQuad schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 21:06:
K heb net begrepen dat Luuk de Jong beide doelpunten heeft geclaimd.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 01:30
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Daarom is het goed dat hij speelt, ervaring opdoenGonadan schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 21:31:
Zou Stengs wat last hebben van de druk? Hij heeft werkelijk waar nog geen enkele knappe bal gegeven.
Zeker, maar als Koeman dit had ingeschat snap ik ook beter waarom hij zaterdag niet speelde.tweakduke schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 21:37:
Daarom is het goed dat hij speelt, ervaring opdoen
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Denk dat hij zaterdag meer had kunnen toevoegen dan Berghuis.Gonadan schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 21:41:
[...]
Zeker, maar als Koeman dit had ingeschat snap ik ook beter waarom hij zaterdag niet speelde.
Dat is maar de vraag, je neemt er wel een risico mee. En het laatste wat je wilt is dat hij dan ook nog eens kritiek krijgt als het mis zou gaan.Deadsy schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 21:44:
Denk dat hij zaterdag meer had kunnen toevoegen dan Berghuis.
Als een Berghuis het verkloot en daarom nooit meer in oranje mag is niemand rouwig om.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Snoeks: "Wat een enorm compliment voor AZ, de club uit Alkmaar/Den Haag..."
Heeft AZ de statuten veranderd dan?
Dat AZ tijdelijk in Den Haag speelt maakt het geen Haagse club...
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Snoeks praat onzin, erg vaak, niks van aantrekken.Maarten_E schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 21:47:
Snoeks: "Wat een enorm compliment voor AZ, de club uit Alkmaar/Den Haag..."
Nog grappiger is dat jij Koeman zo aan het verdedigen bent.D-e-n schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 21:23:
Wel grappig hoor. Koeman speelt volgens iedereen te laf, Veltman en Dumfries zijn volgens de meesten hier ruk en dan is het plots weer belachelijk dat hij tegen een kleine tegenstander een aanvaller probeert?
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
3-0 door Wijnaldum, assist Stengs.
Leuk om te zien dat Wijnaldum de laatste tijd goed draait in Oranje, dat is weleens anders geweest.
Leuk om te zien dat Wijnaldum de laatste tijd goed draait in Oranje, dat is weleens anders geweest.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Verwijderd
Hij komt soms wat onzeker over. Een jaar of misschien 2 jaar bij Ajax zou hem goed doen. Daarna heb je veel meer vertrouwen. kap eens met dit soort zielige verwijzingenHij is dus nog te soft en niet klaar voor het buitenland.Gonadan schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 21:31:
[ Voor 9% gewijzigd door Outerspace op 19-11-2019 22:33 ]
Hoeveel subsidie krijgt de KNVB voor Strootman?

Leuk dat Strootman ook mag spelen.
Als die gast niet zo zwaar geblesseerd was geweest, was dit de leider van de verdediging. Nu heb je De Ligt.
Eeuwig zonde dat het zo met hem is gelopen.
Als die gast niet zo zwaar geblesseerd was geweest, was dit de leider van de verdediging. Nu heb je De Ligt.
Eeuwig zonde dat het zo met hem is gelopen.
Als jij nu nog eens inhoudelijk gaat reageren zou dat nog veel grappiger zijn.OPSLAGHOND schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 22:05:
[...]
Nog grappiger is dat jij Koeman zo aan het verdedigen bent.
Vind zo Weghorst wel meer toevoegen dan de Jong.
Hij loopt meer waardoor hij vaker aanspeelbaar is voor combinaties etc.
Zo goed was ie vandaag niet, duurde vaak te lang en verkeerde keuzes. Maar de potentie zie je duidelijk, Berghuis heb je niet meer nodig.Quad schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 22:20:
Stengs verdiend wel een dikke 8 hoor, sjonge jonge wat kan hij ballen.
Edit: Oke, het is wel tegen Estland natuurlijk..
Duurt inderdaad te lang soms met hem.Exocet schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 22:25:
[...]
Zo goed was ie vandaag niet, duurde vaak te lang en verkeerde keuzes. Maar de potentie zie je duidelijk, Berghuis heb je niet meer nodig.
Wil hem wel een paar keer zien tegen betere teams.
Strootman mag wat mij betreft thuisblijven
Edit: Strootman wel goed passje. Mooi voor Boadu
[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 19-11-2019 22:29 ]
Koeman had moeten starten met Weghorst en De Jong "gewoon" als pinchhitter moeten gebruiken. Juist een type De Jong is lekker om nog in te kunnen brengen. De grootste klungel uit de Eredivisie qua techniek maar balvast en goede koptechniek.Deadsy schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 22:23:
Vind zo Weghorst wel meer toevoegen dan de Jong.
En Boadu 5-0!!!
Mooie assist van Strootman
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Hea wat?Harribo schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 22:27:
[...]
Duurt inderdaad te lang soms met hem.
Wil hem wel een paar keer zien tegen betere teams.
Strootman mag wat mij betreft thuisblijven
Mooi voor hem!
Elect a clown, expect a circus.
Strootman ook de assist trouwens, goed voor hem ook. De 5-0 is een beetje de feel-good goal van vanavond!
[ Voor 35% gewijzigd door Maarten_E op 19-11-2019 22:30 ]
Lekker assistje van Strootman, zeer goed gezien.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Weghorst baalt er vast van dat hij nog niet gescoord heeft
Lekker Jasper!!
⏩ PVOutput☀️
Toch wel een uitdaging. Om wakker te blijven voor hem.Quad schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 22:33:
Lekker Jasper!!
Zit je lekker uit te rusten tegen de paal, komen de Esten er aan.
Met name voorin gaat het nog druk worden. Malen, Depay, Bergwijn, Promes, L de Jong, Stengs, Boadu, Weghorst zijn er al acht. Tel ik Babel nog niet mee, komt Ihatarran er nog aan en schijnt Dilrosun ook lekker bezig te zijn.
Dan wellicht maar een verdediger of middenvelder minder maar dan er nog steeds maar zeven plekken. Ik benieuwd of jongens die de kwalificatie gedaan hebben (Babel, de Jong) dan nog iets van een pre hebben op de anderen. Ik zou zeggen dat het topsport is dus nee.
Dan wellicht maar een verdediger of middenvelder minder maar dan er nog steeds maar zeven plekken. Ik benieuwd of jongens die de kwalificatie gedaan hebben (Babel, de Jong) dan nog iets van een pre hebben op de anderen. Ik zou zeggen dat het topsport is dus nee.
Wat is de reden dat Nederland al weet dat het met Oekraïne in de poule zit volgend jaar?
⏩ PVOutput☀️
Eerst wachten of ze allemaal wel fit zijn rond die tijd.D-e-n schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 22:36:
Met name voorin gaat het nog druk worden. Malen, Depay, Bergwijn, Promes, L de Jong, Stengs, Boadu, Weghorst zijn er al acht. Tel ik Babel nog niet mee, komt Ihatarran er nog aan en schijnt Dilrosun ook lekker bezig te zijn.
En op het moment vind ik Weghorst meer toevoegen dan de Jong, dus zou ik die inderdaad doorstrepen.
@Quad
Nederland is mede organisator en zitten daardoor sowieso in groep C.
Omdat Nederland als organisator 2e in zijn groep geworden is zijn er slechts 2 EK groepen die geen automatisch groepshoofd hebben.
Oekraine kan niet in een groep met Rusland dus krijgt Nederland automatisch Oekraine in de groep als groepshoofd, aangezien Oekraine hun groep gewonnen hebben
[ Voor 19% gewijzigd door Deadsy op 19-11-2019 22:44 ]
Net interview met Wijnaldum ook.
Heerlijk, spelers die nadenken over wat ze zeggen en optreden als ze vinden dat het nodig is, ook in een breder maatschappelijk perspectief.
Heerlijk, spelers die nadenken over wat ze zeggen en optreden als ze vinden dat het nodig is, ook in een breder maatschappelijk perspectief.
Tot je erbij zegt dat we tegen Estland hebben gespeeld. Daar had je ook met MVV tegen gewonnen.D-e-n schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 22:36:
Tot nu toe ziet het er best aardig uit met dit complete team. Nu wordt het tijd om echt alle neuzen de goede richting in te krijgen. Een paar oefenpotjes tegen sterke ploegen kan dan best wel helpen.
We gaan het zien aankomend jaar. Laat maar komen.

Oekranie is poule hoofd maar mag niet met Rusland en die zijn niet poule hoofd, dus bleef alleen de poule van Nederland over. Net zoals het al bekend is dat Roemenie ook in de poule komt als zij zich via de play-offs plaatsen.Quad schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 22:37:
Wat is de reden dat Nederland al weet dat het met Oekraïne in de poule zit volgend jaar?
Vanmiddag zei ik dat ik hoop dat de laatste niet ook een voormalig Oostblok land wordt omdat die meestal meer verdedigend spelen.
Ik word hier altijd een beetje geïrriteerd van. Idem voor het hele heisa over het voorval bij Den Bosch. Laat ik direct duidelijk zijn dat ik 100% tegen het gedrag van de supporters ben en vind dat de speler goed gehandeld heeft, idem voor de scheids!Maarten_E schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 22:46:
Net interview met Wijnaldum ook.
Dat gezegd hebbende vind ik dat veel mensen hun mond nu maar een duw geven om zo wat kudo's te ontvangen. Net als Wijnaldum, als ie echt een statement had willen maken, speelde die niet. Flikker maar op KNVB, ga eerst maar eens bestraffen.
Hetzelfde geldt voor andere hoor, veel roepen, maar weinig daden.
De straf zal echt niet zo zwaar zijn. Kijk maar naar het voorval in Bulgarije. 2 wedstrijden dacht ik? Nou boehoe. Iedereen had er een mening over, respect dit en racisme dat. Maar er daadwerkelijk actie tegen opnemen wordt niet gedaan.
Het is allemaal een beetje zoals de FIFA, mooie #respect campagnes maar wanneer er iets gebeurd wat haaks hierop staat, wordt er amper op gereageerd.
PSN: Curvaa_
Als dat een serieuze blessure is, hoe ziet dan de verdediging eruit volgende week?

Maar de woorden van Koeman staan de laatste tijd haaks op de woorden van...Koeman.Maarten_E schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 22:28:
[...]
Koeman had moeten starten met Weghorst en De Jong "gewoon" als pinchhitter moeten gebruiken. Juist een type De Jong is lekker om nog in te kunnen brengen. De grootste klungel uit de Eredivisie qua techniek maar balvast en goede koptechniek.
En Boadu 5-0!!!
Kwa dat idee is dit echt spot-on:Curva schreef op woensdag 20 november 2019 @ 06:08:
[...]
Ik word hier altijd een beetje geïrriteerd van. Idem voor het hele heisa over het voorval bij Den Bosch. Laat ik direct duidelijk zijn dat ik 100% tegen het gedrag van de supporters ben en vind dat de speler goed gehandeld heeft, idem voor de scheids!
Dat gezegd hebbende vind ik dat veel mensen hun mond nu maar een duw geven om zo wat kudo's te ontvangen. Net als Wijnaldum, als ie echt een statement had willen maken, speelde die niet. Flikker maar op KNVB, ga eerst maar eens bestraffen.
Hetzelfde geldt voor andere hoor, veel roepen, maar weinig daden.
Jandino Asporaat wil dat Rutte en politiek leiding nemen bij aanpak racisme
Kan het alleen maar helemaal met hem eens zijn. In Nederland worden discriminerende opmerkingen veel te vaak gebagatelliseerd of afgedaan als een grapje. Of ze nou te maken hebben met "sexy vrouwen die ondergespoten worden" (F1 topic, werkomgeving), "homo's die eigenlijk verwijfd zijn" (werkomgeving), of "zwarten die apen zijn" (voetbal, Sinterklaas), het maakt allemaal niets uit, mensen vinden altijd een uitweg om hun intolerantie goed te praten. En dat komt omdat diverse partijen met macht het slechte voorbeeld geven door er vooral niets aan te doen of de verantwoordelijkheid bij anderen te leggen.
(mocht dit te politiek zijn, dan mag een Mod een apart topic starten in het juiste forum)
Dest - Schuurs - Martinez - TagliaficoFreeShooter schreef op woensdag 20 november 2019 @ 06:37:
[...]
Als dat een serieuze blessure is, hoe ziet dan de verdediging eruit volgende week?
Met daar vóór:
Alvarez - vdBeek
Promes
Ziyech - Huntelaar - Tadic
Aangezien de competitie stil ligt doe ik lekker mee, je moet het toch ergens over hebben....Amphiebietje schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:05:
[...]
(mocht dit te politiek zijn, dan mag een Mod een apart topic starten in het juiste forum)
Niet helemaal mee eens. Aan de ene kant is de Nederlandse cultuur wel vrij uniek in hoe hard en direct we zijn en de spot drijven met elkaar. Aan de andere kant moeten we niet vergeten dat we in vergelijking tot andere landen wel zeer tolerant zijn naar elkaar. Je mag hier als geintje best veel tegen en over elkaar zeggen maar in andere culturen worden groepen veel meer echt buiten gesloten. Ik denk dat we alles bij elkaar opgeteld voorop lopen in onze tolerantie. (Alleen kan ik me voorstellen dat dat directe en onze vorm van humor voor veel buitenlanders wel even wennen is en dat ze zich daar wel voor open moeten stellen)Amphiebietje schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:05:
[...]
Kwa dat idee is dit echt spot-on:
Kan het alleen maar helemaal met hem eens zijn. In Nederland worden discriminerende opmerkingen veel te vaak gebagatelliseerd of afgedaan als een grapje. Of ze nou te maken hebben met "sexy vrouwen die ondergespoten worden" (F1 topic, werkomgeving), "homo's die eigenlijk verwijfd zijn" (werkomgeving), of "zwarten die apen zijn" (voetbal, Sinterklaas), het maakt allemaal niets uit, mensen vinden altijd een uitweg om hun intolerantie goed te praten. En dat komt omdat diverse partijen met macht het slechte voorbeeld geven door er vooral niets aan te doen of de verantwoordelijkheid bij anderen te leggen.
alles kan off-topic
Ik denk voorin:Jorizzz schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:14:
[...]
Dest - Schuurs - Martinez - Tagliafico
Met daar vóór:
Alvarez - vdBeek
Promes
Ziyech - Huntelaar - Tadic
-----------Ziyech-------------
Labyad - Tadic - Promes
Float like a butterfly, sting like a bee.
Toch jammer dat hij de zwarte pieten discussie er weer bij haalt. Ik denk dat dat een hele verkeerde vorm is van het voorbeeld neerzetten. In de sport is het wel een heel andere vorm. Zeer direct, persoonlijk en dat in een sport waarin zwarte spelers alom voorkomen en op alle niveau's. Daar moet je direct tegen optreden maar dat wordt zelden tot nooit gedaan.Amphiebietje schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:05:
[...]
Kwa dat idee is dit echt spot-on:
Terwijl die KOZP leden alle ruimte krijgen om hun stem te horen van de politiek en de grote instanties laten deze instanties het na om direct racisme af te straffen of te veroordelen wanneer het gebeurt. Neem de Engelse spelers een maand geleden, neem de stilte van de UEFA en de FIFA en nu de politiek in NL die probably de heisa weer afwacht omdat de kiezertjes tóch altijd net wat belangrijker blijken dan statements maken.
Pochettino ontslagen bij Spurs. Wordt waarschijnlijk vervangen door Mourinho. Is dit goed nieuws voor Ajax? Dan kan hij naar Bayern of nog gekker, ETH naar Bayern en Pochettino naar Ajax?
Ik vind het trouwens raar dat een coach zo makkelijk geofferd wordt. Het is een teamsport en er zit een heel systeem achter. Als Spurs geen spelers wil halen dan moet de coach roeien met de riemen die hij heeft.
Ik vind het trouwens raar dat een coach zo makkelijk geofferd wordt. Het is een teamsport en er zit een heel systeem achter. Als Spurs geen spelers wil halen dan moet de coach roeien met de riemen die hij heeft.
Mauricio Pochettino naar BM, daar speculeert men in Duitsland ook al van.Erapaz schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:38:
Pochettino ontslagen bij Spurs. Wordt waarschijnlijk vervangen door Mourinho. Is dit goed nieuws voor Ajax? Dan kan hij naar Bayern of nog gekker, ETH naar Bayern en Pochettino naar Ajax?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Genoten van Boadu, Stengs en Weghorst. Die Weghorst combineert toch wat lekkerder dan een De Jong en is ook een stuk beweeglijker heb ik zo het idee. Vond hem best prima meekomen, zie hem dan liever invallen dan De Jong.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Mochten de talenten en jongere zich blijven ontwikkelen dan zie ik weinig problemen. Dan laat je een Bergwijn, De Jong, Babel en misschien Promes gewoon thuis.D-e-n schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 22:36:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als je ziet hoe veel beter Nederland met Boadu en Stengs speelt dan afgelopen zaterdag met Babel en Berghuis (wat echt iedereen al wist, behalve de Bondscoach), en hoe slecht de Noord-Ieren eigenlijk zijn, is het een wanprestatie van formaat te noemen van Koeman dat de groepswinst zo uit handen is gegeven.
Houdoe
Een de Jong (Luuk wel te verstaan) moet je gebruiken als pinchhitter en niet als basisspeler die mee moet voetballen. Weghorst is meer een voetballer en is zeker tegen 'kleinere tegenstanders' die zich ingraven een speler die wel met het combinatiewerk mee kan i.t.t. de Jong.snmght schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:05:
Genoten van Boadu, Stengs en Weghorst. Die Weghorst combineert toch wat lekkerder dan een De Jong en is ook een stuk beweeglijker heb ik zo het idee. Vond hem best prima meekomen, zie hem dan liever invallen dan De Jong.
Moet je ergens doorheen voetballen is de Jong naar mijn idee meer een sta-in-de-weg dan een nuttige speler. Wil je spelen (noodgedwongen/ door de tegenstander) op lange ballen, voorin vasthouden en het middenveld aan laten sluiten is Luuk de Jong een nuttiger speler, maar daarvan is tegen bijv. een Estland absoluut geen sprake.
Ik zie momenteel een Weghorst na Depay als 2e spits (Boadu komt er wel aan) als Malen niet fit is en de Jong echt als pinchhitter. Ik ergerde me ook best wel aan de Jong, het oogt zo sloom/ inspiratieloos bij vlagen, maar dat komt denk ik ook omdat hij niet in zijn kracht gebruikt wordt en niet echt in het systeem past waarin werd gevoetbald.
Boadu en Weghorst vond ik goed invallen, die voetbalden lekker mee en waren lekker fel, Stengs viel me tegen, maar die kan zeker beter dan hij gisteren heeft gedaan. Ik vond overigens Strootman ook wel goed invallen, al is dat waarschijnlijk ook eenvoudiger op het middenveld nadat de Letten de batterijen aardig leeg hadden.
Jij snapt het!Witte schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:15:
Als je ziet hoe veel beter Nederland met Boadu en Stengs speelt dan afgelopen zaterdag met Babel en Berghuis (wat echt iedereen al wist, behalve de Bondscoach), en hoe slecht de Noord-Ieren eigenlijk zijn, is het een wanprestatie van formaat te noemen van Koeman dat de groepswinst zo uit handen is gegeven.
Wat betreft Luuk de Jong. Die past bij het NL spel niet als systeemspits. Die moet je écht als pinchitter hanteren met een speelstijl die gericht is op het afvallende balletje in de 16 of het pompen en verzuipen voetbal. Maar zodra het voetballend wordt valt hij af. Daarmee zeg ik overigens niet dat hij slecht is maar wel dat hij zo niet in zijn kracht wordt gebruikt. Zo'n typische Luuk de Jong goal als tegen Noord Ierland sprak ook wel weer boekdelen. Daar is die kerel écht voor gemaakt.
[ Voor 36% gewijzigd door Typhone op 20-11-2019 11:33 ]
Beetje een open deurWitte schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:15:
Toch moet ik zeggen Stengs liet veel fout gaan. Gewoon teveel. Nu was dit zijn debuut en hij heeft 2 assists op zijn naam dus dan schuiven we het makkelijk onder tafel. Maar dit kon veel beter, zoals we bij AZ gewend zijn.
Geeft hij gelukkig ook zelf aan.
Wijnaldum en de jong speelde weer werelds. Wijnaldum is in mijn ogen toch een van de belangrijkste spelers in dit oranje. Samen met de Jong horen die 2 gewoon altijd op het middenveld. Cillessen deed ook precies wat hij moest doen op het ene moment. Toch was een aardig groot deel van de wedstrijd gewoon niet leuk. De Esten waren gewoon slecht en het sloeg nergens op dat Oranje daar niet goed mee om ging. De ruimte die de Esten lieten liggen waren enorm. Maar de ballen van Nederland gingen gewoon te langzaam. Vaak werd ook de (steek)paas niet gegeven die dan prima kon. Luuk de Jong werd gewoon heel slecht bediend. Ik hoop dat Koeman het de volgende keer omdraait en Wout laat beginnen om Luuk te laten invallen. Zien wat dat oplevert."Ik ben blij voor Myron dat hij heeft gescoord en ik ben blij dat ik mijn debuut heb gemaakt. Maar ik vond dat ik getemd speelde, onwennig ook en slordig. Misschien dat ik teveel ging nadenken, wilde er een te mooie avond van maken. Terwijl ik net als bij AZ gewoon mijn ding had moeten doen. Maar de blijdschap overheerst."
Aké ben ik trouwens zeer positief over. Die stond prima te ballen. Heeft het natuurlijk wel lastig met Van Dijk voor zich. Patrick van Aanholt viel vies tegen. Liet ook veel fout gaan. Ik heb geen idee hoe hij in Engeland speelt moet ik eerlijk bekennen. Maar het optreden van gister maakte mij niet warm.
Qua sfeer was dit toch de minste oranje wedstrijd. Geen idee of jullie iets meegekregen hebben van de oranje klappertjes? De meest zijn in ieder geval gevouwen tot vliegtuigje. Waar ook de meeste lol vanaf de tribunes vandaan kwam halverwege 1e en 2e helft. Doelpunten maken ook wel weer een hoop goed, alhoewel niet iedereen die gezien heeft. Vanaf minuut 70 vertrokken er al een hoop.

En als ik de eindstand van groep C er dan bij pak, zie ikWitte schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:15:
3e Noord-Ierland 13 punten doelsaldo -4
5e Estland 1 punt en een doelsaldo van -24.
Zelfs die super slechte Noord-Ieren wonnen 2x van de Esten.
Bovendien staat een gedeelte van de loting al vast.
Nederland krijgt de Oekraine uit pot 1. Dat is niet bepaald een tegenvaller.
De Duitsers krijgen uit pot 2 Frankrijk, Polen, Zwitserland of Kroatie.
@strafschop en Roemenie indien ze zich kwalificeren via de playoffs, 1/8 finale is dan al praktisch binnen.
Vind het raar dat Oekraine een speciale behandeling krijgt. Je speelt met alle deelnemende landen een toernooi, dus iedereen zou tegen iedereen moeten kunnen spelen.
alles kan off-topic
Jij bent voorstander van een wedstrijd tussen Rusland en de Oekraine in Sint-Petersburg?Ankona schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:35:
Vind het raar dat Oekraine een speciale behandeling krijgt. Je speelt met alle deelnemende landen een toernooi, dus iedereen zou tegen iedereen moeten kunnen spelen.
Als ze elkaar verder in het toernooi gaan tegenkomen dan is dat op neutraal terrein.
Nee, als een wedstrijd om veiligheidsredenen niet op een bepaalde plek gespeeld kan worden dan verplaats je hem.strafschop schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:46:
[...]
Jij bent voorstander van een wedstrijd tussen Rusland en de Oekraine in Sint-Petersburg?
Als ze elkaar verder in het toernooi gaan tegenkomen dan is dat op neutraal terrein.
Maar in beginsel hou je bij het organiseren van een toernooi daar geen rekening mee. Als dat wel zou moeten dan moet je je afvragen of die landen wel welkom zijn. (denk ook aan 1992 toen last minute Joegoslavië uitgesloten werd)
alles kan off-topic
Nee, Promes wordt de vervanger van Mazraoui. Rechtsback dusMartinusz schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:39:
[...]
Ik denk voorin:
-----------Ziyech-------------
Labyad - Tadic - Promes
Helemaal met je eens.Ankona schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:35:
Dit is ook zo'n mooi voorbeeld van het achterlijke beleid bij de FIFA, net als met de #respect en racisme discussie
Volgens mij wil de FIFA geen politieke voorkeuren aannemen, racisme is verboden, voetbal moet toegankelijk zijn voor een ieder, etc.. Waarom wordt er dan wel een uitzondering gemaakt om politieke redenen? Want ik kan mij geen enkele legitieme reden bedenken waarom Oekraïne en Rusland niet tegen elkaar zouden mogen spelen. Lijken hun shirts teveel op elkaar? Staat het in de statuten?
edit: sorry dubbelpost
Geldt dat niet voor iedere speler? Je moet een speler in zijn kracht zetten. Bij jonge spelers kan je nog hopen dat hij zich ontwikkeld en het snel oppakt maar bij oudere spelers weet je bijna altijd wel waar zijn kracht ligt en waar hij minder in is. Luuk de Jong kan je wel beoordelen op zijn kunnen als bijvoorbeeld spits in een dynamische voorhoede maar daar gaat nooit een rapportcijfer 10 uit komen.Typhone schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:28:
[...]
Jij snapt het!
Wat betreft Luuk de Jong. Die past bij het NL spel niet als systeemspits. Die moet je écht als pinchitter hanteren met een speelstijl die gericht is op het afvallende balletje in de 16 of het pompen en verzuipen voetbal. Maar zodra het voetballend wordt valt hij af. Daarmee zeg ik overigens niet dat hij slecht is maar wel dat hij zo niet in zijn kracht wordt gebruikt. Zo'n typische Luuk de Jong goal als tegen Noord Ierland sprak ook wel weer boekdelen. Daar is die kerel écht voor gemaakt.
Het verkeerd gebruiken van spelers in een niet passend spelsysteem moet je mijn inziens ook meer bij de trainer leggen dan dat het bij de speler hoort te liggen. Iest wat manco nummer één is bij matige trainers, vasthouden aan een specifiek spelsysteem ook las je het materiaal er niet voor hebt. Wat gisteren wel minder was om te zien was de combinaitie Stengs en Promes. Buiten dat de opstelling op papier niet ideaal was is een extra rechter middenvelder die op kan komen met een buitenspeler niet heel verkeerd wel moet er dan goed afgesproken worden welke rol beide spelers op zich nemen. Dit ging in het begin niet bijzonder goed en leek heel erg zoekende in het waar wel en niet lopen.
Noodoplossingen houdt je altijd en dat is prima, maar daar ligt mijn inziens een groter deel van reden waarom een speler niet goed uit de verf komt bij de trainer. Natuurlijk niet zeggende dat je geen kritiek mag hebben op spelers die verkeerd ingezet worden
Wie van de twee had je dan willen uitsluiten? Dit is de eenvoudigste oplossing in plaats van nog een andere speelstad aanwijzen.Ankona schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:58:
[...]
Nee, als een wedstrijd om veiligheidsredenen niet op een bepaalde plek gespeeld kan worden dan verplaats je hem.
Maar in beginsel hou je bij het organiseren van een toernooi daar geen rekening mee. Als dat wel zou moeten dan moet je je afvragen of die landen wel welkom zijn. (denk ook aan 1992 toen last minute Joegoslavië uitgesloten werd)
Bovendien gaat het niet alleen om Oekraine - Rusland, maar ook Armenië / Azerbeidzjan, Gibraltar / Spanje , Kosovo / Bosnië-Herzegovina, Kosovo / Servië.
Daar bovenop komt nog dat je bij dit soort interlandwedstrijden meer moet uitgaan van de krachten van het individu en niet van het team. Er loopt heel wat kwaliteit rond, maar ze spelen natuurlijk maar spaarzaam samen. Er is helemaal geen tijd om aan automatismen te wennen en daarom gaan spelers elkaar in de weglopen. Bij Ajax gaat het samenspelen op bijv. de rechterflank nu goed, maar dat heeft echt maanden geduurd voordat ze elkaar niet meer in de weg lopen.Napo schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:22:
[...]
Geldt dat niet voor iedere speler? Je moet een speler in zijn kracht zetten. Bij jonge spelers kan je nog hopen dat hij zich ontwikkeld en het snel oppakt maar bij oudere spelers weet je bijna altijd wel waar zijn kracht ligt en waar hij minder in is. Luuk de Jong kan je wel beoordelen op zijn kunnen als bijvoorbeeld spits in een dynamische voorhoede maar daar gaat nooit een rapportcijfer 10 uit komen.
Het verkeerd gebruiken van spelers in een niet passend spelsysteem moet je mijn inziens ook meer bij de trainer leggen dan dat het bij de speler hoort te liggen. Iest wat manco nummer één is bij matige trainers, vasthouden aan een specifiek spelsysteem ook las je het materiaal er niet voor hebt. Wat gisteren wel minder was om te zien was de combinaitie Stengs en Promes. Buiten dat de opstelling op papier niet ideaal was is een extra rechter middenvelder die op kan komen met een buitenspeler niet heel verkeerd wel moet er dan goed afgesproken worden welke rol beide spelers op zich nemen. Dit ging in het begin niet bijzonder goed en leek heel erg zoekende in het waar wel en niet lopen.
Noodoplossingen houdt je altijd en dat is prima, maar daar ligt mijn inziens een groter deel van reden waarom een speler niet goed uit de verf komt bij de trainer. Natuurlijk niet zeggende dat je geen kritiek mag hebben op spelers die verkeerd ingezet worden
In de aanloop naar een hoofdtoernooi zullen ze vaker samen trainen en kan hier aan gewerkt worden, maar in de kwalificatie fase moet je echt kijken naar de specifieke krachten van de spelers.
Ik zit eigenlijk te wachten op het moment dat Pochettino aan Barcelona wordt gelinktHackus schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:54:
[...]
Mauricio Pochettino naar BM, daar speculeert men in Duitsland ook al van.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
@Napo
Eigenlijk beoordeelde ik daarmee vooral Ronald Koeman die eerst zegt dat Luuk de Jong de pinchhitter is en vervolgens hem inzet als hoofdspits in de standaard stijl van Nederland. Ik snap niet wat hij daarmee wil/wilde bereiken gisteren.
Verder wel eens met de observatie Promes/Stengs. Aan de andere kant is het logisch dat wanneer je je elftal op 7 plaatsen wijzigt dat het 'zoeken' is. Dat zal wel de nukke van het interlandvoetbal zijn waar het elke keer maar afwachten is wie beschikbaar zijn. Ik zou zeggen wissel max. 3 spelers die tegen de basis aan schurken en laat die zich bewijzen. Kijk een helft hoe dat gaat en dan heb je vervolgens nog 3 andere spelers die je speeltijd kunt geven. Dan blijft je basis in elk geval wel in tact en komen ze in een team terecht wat ook voetbalt zoals 'normaal' in plaats van dat het weer een samenraapsel is.
Of ben ik nu écht een zwartkijker?
Eigenlijk beoordeelde ik daarmee vooral Ronald Koeman die eerst zegt dat Luuk de Jong de pinchhitter is en vervolgens hem inzet als hoofdspits in de standaard stijl van Nederland. Ik snap niet wat hij daarmee wil/wilde bereiken gisteren.
Verder wel eens met de observatie Promes/Stengs. Aan de andere kant is het logisch dat wanneer je je elftal op 7 plaatsen wijzigt dat het 'zoeken' is. Dat zal wel de nukke van het interlandvoetbal zijn waar het elke keer maar afwachten is wie beschikbaar zijn. Ik zou zeggen wissel max. 3 spelers die tegen de basis aan schurken en laat die zich bewijzen. Kijk een helft hoe dat gaat en dan heb je vervolgens nog 3 andere spelers die je speeltijd kunt geven. Dan blijft je basis in elk geval wel in tact en komen ze in een team terecht wat ook voetbalt zoals 'normaal' in plaats van dat het weer een samenraapsel is.
Of ben ik nu écht een zwartkijker?
Lol, dat kan ook nognaitsoezn schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:44:
[...]
Ik zit eigenlijk te wachten op het moment dat Pochettino aan Barcelona wordt gelinkt
Koeman komt op mij nog niet als standvast over. tegen NI hadden wel gewoon moeten winnen met 0-3.
'we hebben het resultaat' is wel mager. Je moet de spelers ook het gevoel geven dat ze ervoor gaan, en niet genoegen nemen met gelijkspel 'dan zijn we door'. Ik heb gister niet gekeken, ging nergens om.
Duitsland wint wel met 6-1 van NI, dat is wel overtuigend
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Zouden de Duitsers ook met 6-1 hebben gewonnen van Noord-Ierland als ze die wedstrijd op de zaterdagavond in Belfast hadden gespeeld?Hackus schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:57:
[...]
Duitsland wint wel met 6-1 van NI, dat is wel overtuigend
De Noord-Ieren waren na het gelijkspel tegen Nederland klaar in de groep en misten bovendien een aantal spelers inclusief aanvoerder Jonny Evans.Dream start but under-strength NI can't hold on for long
1-3 was dan ook te accepterenstrafschop schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:05:
[...]
Zouden de Duitsers ook met 6-1 hebben gewonnen van Noord-Ierland als ze die wedstrijd op de zaterdagavond in Belfast hadden gespeeld?
[...]
De Noord-Ieren waren na het gelijkspel tegen Nederland klaar in de groep en misten bovendien een aantal spelers inclusief aanvoerder Jonny Evans.
Inderdaad, die landen gewoon uitsluiten tot ze weer normaal tegen elkaar kunnen doen. Dat dat dan inhoudt dat geen enkel land uit het midden oosten mee kan doen ivm Israel (die ook niet)? Jammer dan voor ze.Ankona schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:58:
[...]
Nee, als een wedstrijd om veiligheidsredenen niet op een bepaalde plek gespeeld kan worden dan verplaats je hem.
@Gonadan
Je onderschat Bergwijn. Die blijkt toch oh zo belangrijk voor PSV. Veel assists en kan op elke positie voorin uit de voeten. Daar heeft Koeman ook binnen wedstrijden goed gebruik van gemaakt.
Wat mij betreft zijn Malen en Depay de twee opties voor de punt en is Weghorst of De Jong de pinchitter. Dan heb je drie of vier plekken over voor de andere twee posities voorin, afhankelijk van hoe je de veelzijdigheid van Promes of Ihatarran inschaalt. Bergwijn staat dan op één wat mij betreft. Dan volgen Promes, Stengs, Boadu, Ihatarran pas.
@Napo
Koeman lijkt me dus wel de laatste trainer die altijd maar vasthoudt aan één systeem.
Je onderschat Bergwijn. Die blijkt toch oh zo belangrijk voor PSV. Veel assists en kan op elke positie voorin uit de voeten. Daar heeft Koeman ook binnen wedstrijden goed gebruik van gemaakt.
Wat mij betreft zijn Malen en Depay de twee opties voor de punt en is Weghorst of De Jong de pinchitter. Dan heb je drie of vier plekken over voor de andere twee posities voorin, afhankelijk van hoe je de veelzijdigheid van Promes of Ihatarran inschaalt. Bergwijn staat dan op één wat mij betreft. Dan volgen Promes, Stengs, Boadu, Ihatarran pas.
@Napo
Koeman lijkt me dus wel de laatste trainer die altijd maar vasthoudt aan één systeem.
Dat las ik ook hoor, enkel een kleine visie vanuit mijn kantTyphone schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:48:
@Napo
Eens, consistentie is van belang en niet alles direct omgooien. Dat geeft ook voor de invallers een structuur in waar ze in mee kunnen gaan. Het probleem van veel wijzigingen (zie bekerwedstrijden van bijvoorbeeld Ajax en PSV tegen amateurs waar ze opeens heel veel tweede keuze opstellen) geeft een onrustig en ongewennig beeld. Derhalve ben ik ook wel een voorstander om bepaalde koppeltjes van clubs indien mogelijk in stand te houden.Verder wel eens met de observatie Promes/Stengs. Aan de andere kant is het logisch dat wanneer je je elftal op 7 plaatsen wijzigt dat het 'zoeken' is. Dat zal wel de nukke van het interlandvoetbal zijn waar het elke keer maar afwachten is wie beschikbaar zijn. Ik zou zeggen wissel max. 3 spelers die tegen de basis aan schurken en laat die zich bewijzen. Kijk een helft hoe dat gaat en dan heb je vervolgens nog 3 andere spelers die je speeltijd kunt geven. Dan blijft je basis in elk geval wel in tact en komen ze in een team terecht wat ook voetbalt zoals 'normaal' in plaats van dat het weer een samenraapsel is.
Heb je bij een club een rechtsbuiten en rechtsback lopen die beiden goed genoeg zijn voor het NL-elftal poog dat koppeltje dan ook in stand te houden, zeker als er een beperkt verschil is in kwaliteit. Ingespeeld zijn heeft ook zijn waarde en in sommige gevallen meer waarde dan een kwalitatief net iets betere speler. Is het verschil in kwaliteit dermate groot dan moet je dat natuurlijk wel los laten.
Spelers wisselen die dezelfde stijl hebben kan je gemakkelijk omruilen maar als ook de speelwijze/kwaliteiten anders liggen wordt het direct al wat lastiger/is de impact groter.
Bergwijn is en blijft voor mij toch echt wel een pure buitenspeler. Op de nummer 10 posities waar hij bij PSV heeft gespeeld komt hij niet heel goed tot zijn recht. Hij mist iets om daar echt het stempel op de wedstrijd te drukken wat hij wel doet als linksbuiten. Uit nood kan het wel op overige aanvallende posities maar is niet zijn sterkste punt.D-e-n schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:26:
@Gonadan
Zeker, was ook geen kritiek op Koeman maar op werkwijze van trainers die niet goed genoeg zijn.@Napo
@D-e-n ik onderschat Bergwijn niet, ik denk alleen dat hij te veel stagneert en de rest hem op korte termijn gewoon voorbij gaat. Dan gaat hij hooguit mee als backup.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
@Gonadan
Vorm gaat voor iedereen een rol spelen. Boadu of Stengs kunnen de bekende dip ook nog krijgen. En gaat Promes zo door bij Ajax? In elk geval fijn dat er gekozen kan worden.
Het niddenveld is wat dat betreft zorgwekkender. De Jong en ook Propper blijken toch zeer moeilijk vervangbaar
Vorm gaat voor iedereen een rol spelen. Boadu of Stengs kunnen de bekende dip ook nog krijgen. En gaat Promes zo door bij Ajax? In elk geval fijn dat er gekozen kan worden.
Het niddenveld is wat dat betreft zorgwekkender. De Jong en ook Propper blijken toch zeer moeilijk vervangbaar
Oekraine lijkt veilig. Tenminste als het gerucht klopt dat het WADA de Russen wil schorsen.strafschop schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:29:
[...]
Wie van de twee had je dan willen uitsluiten? Dit is de eenvoudigste oplossing in plaats van nog een andere speelstad aanwijzen.
Bovendien gaat het niet alleen om Oekraine - Rusland, maar ook Armenië / Azerbeidzjan, Gibraltar / Spanje , Kosovo / Bosnië-Herzegovina, Kosovo / Servië.
alles kan off-topic
Omdat datgene wat zij uitdragen niet hetgeen is waar zij werkelijk achter staan. Natuurlijk is sport gekoppeld aan politiek, mensen die dat niet willen zien zouden hun ogen beter kunnen gaan openen.Curva schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:17:
[...]
Helemaal met je eens.
Dit is ook zo'n mooi voorbeeld van het achterlijke beleid bij de FIFA, net als met de #respect en racisme discussie
Volgens mij wil de FIFA geen politieke voorkeuren aannemen, racisme is verboden, voetbal moet toegankelijk zijn voor een ieder, etc.. Waarom wordt er dan wel een uitzondering gemaakt om politieke redenen? Want ik kan mij geen enkele legitieme reden bedenken waarom Oekraïne en Rusland niet tegen elkaar zouden mogen spelen. Lijken hun shirts teveel op elkaar? Staat het in de statuten?
edit: sorry dubbelpost
Net als dat racisme, met posterboy Wijnaldum voorop. Anyway dat is een andere discussie.
Gezien de beperkte backs (Blind is geen back, Veltman en Dumfries kunnen er niet veel van) en de internationale top as van Oranje zou ik een 4-1-2-1-2 proberen met zeer aanvallende backs die de gehele flank kunnen bestrijden.
Enige twijfels heb ik over Van Aanholt. Wellicht is Wijndal een optie voor de toekomst.
-------------------Cillessen-------------------------
-Promes---De Ligt----Van Dijk---V.Aanholt-
----------------------Blind---------------------------
--------Vd.Beek-----------De Jong--------------
--------------------Wijnaldum----------------------
-------------Malen----------Depay----------------
Bank:
Krul, Dumfries, De Vrij, Aké, Wijndal, Pröpper, Strootman, Ihatarren, Babel, Stengs, Boadu, Bergwijn.
Jammer dat Koeman niet zo'n inventieve coach is en net als een Frank de Boer fan is van vastigheden en zo min mogelijk risico's.
Enige twijfels heb ik over Van Aanholt. Wellicht is Wijndal een optie voor de toekomst.
Bank:
Krul, Dumfries, De Vrij, Aké, Wijndal, Pröpper, Strootman, Ihatarren, Babel, Stengs, Boadu, Bergwijn.
Jammer dat Koeman niet zo'n inventieve coach is en net als een Frank de Boer fan is van vastigheden en zo min mogelijk risico's.
[ Voor 8% gewijzigd door VDS91 op 20-11-2019 16:18 ]
Kunnen we aub stoppen met Promes op RB te zettenVDS91 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 16:10:
Gezien de beperkte backs (Blind is geen back, Veltman en Dumfries kunnen er niet veel van) en de internationale top as van Oranje zou ik een 4-1-2-1-2 proberen met zeer aanvallende backs die de gehele flank kunnen bestrijden.
Bank:

Vraag me dan af wat ze in hemelsnaam leren op de cursus.VDS91 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 16:10:
De Boer, Koeman, Cocu, Gio en v Bommel.
Zijn allen niet echt in staat om zich aan te passen.
Of jullie zien het gewoon niet. Dat kan ook nog.Deadsy schreef op woensdag 20 november 2019 @ 16:28:
[...]
Vraag me dan af wat ze in hemelsnaam leren op de cursus.
De Boer, Koeman, Cocu, Gio en v Bommel.
Zijn allen niet echt in staat om zich aan te passen.
Ik vind het dan zo raar dat ie op papier lekker als RB staat, maar heeft Nederland gisteren echt 433 gespeeld? Voor mijn gevoel niet, maar waarom wel dat op het formuliertje zo zetten?Martinusz schreef op woensdag 20 november 2019 @ 16:25:
[...]
Kunnen we aub stoppen met Promes op RB te zetten![]()
Wijndal is wel een topper in wording! Maar of ie echt al klaar zou zijn voor Oranje vraag ik me af.VDS91 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 16:10:
Bank:
[ Voor 59% gewijzigd door Qu3st op 20-11-2019 16:53 ]
Arnesen technisch directeur bij Feyenoord vanaf 1 januari, zijn de Feyenoorders daar blij mee?
No way, die is Espanyol fan, gaat nooit naar Barca.naitsoezn schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:44:
[...]
Ik zit eigenlijk te wachten op het moment dat Pochettino aan Barcelona wordt gelinkt
Als Dumfries speelt kan je hetzelfde afvragen. Is de formatie niet die waar je op terugvalt bij het verdedigen, dan stond er wel degelijk een 4-3-3 ....Qu3st schreef op woensdag 20 november 2019 @ 16:51:
[...]
Ik vind het dan zo raar dat ie op papier lekker als RB staat, maar heeft Nederland gisteren echt 433 gespeeld? Voor mijn gevoel niet, maar waarom wel dat op het formuliertje zo zetten?
[...]
Wijndal is wel een topper in wording! Maar of ie echt al klaar zou zijn voor Oranje vraag ik me af.
Brazilië heeft in het verleden al zo vaak 4-2-2-2 gespeeld maar wel met spelers als Cafu en Roberto Carlos. De enige bij Nederland die bij benadering eenzelfde longinhoud heeft is Dumfries en aan de andere kant hooguit van Aanholt. Dat zijn pas types die in hun ééntje de hele flank kunnen bestrijken ...
Aanstaand weekend gaan de protesten en gebaren tegen racisme door, terecht! In alle wedstrijden van het betaalde voetbal in Nederland wordt er niet gevoetbald in de 1e minuut van de wedstrijd.
Het jammere is dan wel dat ze wel een extra minuut blessuretijd geven.
Het jammere is dan wel dat ze wel een extra minuut blessuretijd geven.
Gematigd positief. Ik zou geen beter en haalbaar alternatief weten.Martinusz schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:59:
Arnesen technisch directeur bij Feyenoord vanaf 1 januari, zijn de Feyenoorders daar blij mee?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Vraag mij iets af.
Als de opstelling wordt opgegeven aan de UEFA/FIFA/ welke bond de wedstrijd houdt, mag je dan jokken?
Dus stel je geeft de namen op waarmee je 4-3-3 kan spelen, mag je dan tegen de spelers andere instructies doorgeven en starten als een andere formatie?
Dus bijvoorbeeld: Zeggen dat Promes op het middenveld speelt, maar in werkelijkheid hem in de verdediging zetten?
Als de opstelling wordt opgegeven aan de UEFA/FIFA/ welke bond de wedstrijd houdt, mag je dan jokken?
Dus stel je geeft de namen op waarmee je 4-3-3 kan spelen, mag je dan tegen de spelers andere instructies doorgeven en starten als een andere formatie?
Dus bijvoorbeeld: Zeggen dat Promes op het middenveld speelt, maar in werkelijkheid hem in de verdediging zetten?
Uiteraard mag dat, zoals je de laatste twee wedstrijden gezien hebt maakten ze er zelf bij de UEFA/FIFA al een potje van met de opstellingenMaarten_E schreef op woensdag 20 november 2019 @ 19:46:
Vraag mij iets af.
Volgens mij geef je alleen de namen door op het wedstrijdformulier en niet een gebruikte tactiek.Maarten_E schreef op woensdag 20 november 2019 @ 19:46:
Vraag mij iets af.
Wat is het probleem, volgens mij is alleen de keeper een speler met een afwijkende rol/positie. Kan me voorstellen dat die als zodanig op het wedstrijdformulier staat. Waar de rest gaat staan en lopen is nergens in een spelregel bepaald.Maarten_E schreef op woensdag 20 november 2019 @ 19:46:
Vraag mij iets af.
alles kan off-topic
Vorm zou ik sowieso thuis laten.D-e-n schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:56:
@Gonadan
Promes moet je inderdaad maar afwachten, zeker als het weer wat lastiger wordt in de concurrentie. Afwachten of hij dat mentaal aan kan.
De verschillen zijn daar groot inderdaad, net als in de verdediging eigenlijk. Voor CV hebben we wel een paar mooie opties, maar op de backs ben ik ook niet echt tevreden. Voor nu geen probleem maar als je straks wel tegen A-klasse aanvallers staat ga je gewoon nat.Het niddenveld is wat dat betreft zorgwekkender. De Jong en ook Propper blijken toch zeer moeilijk vervangbaar
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Bedankt voor de reacties!
Ik vraag het omdat je voor de wedstrijd vaak het elftal ziet staan op het scherm zoals men denk dat men zal gaan spelen. Ik dacht dat ook de posities daarbij specifiek moesten worden opgegeven, maar dat hoeft dus niet.
Ik vraag het omdat je voor de wedstrijd vaak het elftal ziet staan op het scherm zoals men denk dat men zal gaan spelen. Ik dacht dat ook de posities daarbij specifiek moesten worden opgegeven, maar dat hoeft dus niet.
Koeman is in de vier wedstrijden tegen Duitsland meer van systeem gewisseld dan Blind en Hiddink bij elkaar in hun hele periode. Hij begon zijn periode met 532. Je kunt genoeg vragen stellen bij de poppetjes maar Koeman wisselt echt wel qua spelsysteem.VDS91 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 16:10:
Ik heb ook het idee dat velen hier niet het verschil zien tussen het 433 zoals tegen bijvoorbeeld Estland en het 433 van Blind destijds. Stengs en Boadu/Depay zijn dan meer schaduwspits dan rechter/linkerspits, gaan combinaties aan en maken ruimte voor komende mensen.
Nee dat mag niet. En als je het in de rust wilt omzetten moet je eerst toestemming vragen aan de 4de official. Tijdens de wedstrijd kan alleen als je het op een briefje zet wat goedgekeurd is door de scheids. Daarom zie je dit van Bommel altijd doen.Maarten_E schreef op woensdag 20 november 2019 @ 19:46:
Vraag mij iets af.
Wat Ziyech doet bij Ajax, dat hij steeds op een andere plek opduikt dan op het formulier mag ook niet. En Donny staat eigenlijk ook altijd 10 meter dieper dan mag, dat noemen ze buitenspel. Maar bij Ajax wordt alles altijd door de vingers gezien, zoals ook de VAR altijd in het voordeel van Ajax is.
Tagliafico staat als verdediger op het formulier, maar steekt steeds de middenlijn over. Hiervoor zijn ze gestraft door de UEFA, geen uitsupporters mee tegen Chelsea. Binnenkort gaan ze hier tegen in beroep.
[ Voor 9% gewijzigd door Erapaz op 21-11-2019 06:51 ]
Ik ben blij dat de UEFA zo streng straft voor racism en natuurlijk ook er bovenop zit bij illegal herhalingen bij een wedstrijd 
Man man manDe UEFA stelt een onderzoek in naar het gebruik van het grote videoscherm in de Johan Cruijff ArenA tijdens de EK-kwalificatiewedstrijd dinsdag van Oranje tegen Estland.
Volgens de UEFA was daarop een herhaling te zien van een situatie op het veld. Deze videoherhaling was op basis van de veiligheidsreglementen niet toegestaan, stelt de UEFA. De tuchtcommissie van de UEFA behandelt de zaak tegen de KNVB op 12 december.

Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken