Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 21:23
Martinez is gesponsord door Nivea vandaag? :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een baas die Martinez

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:54
Die Utrecht keeper is man of the match wat mij betreft. Die blijft deze wedstrijd maar goed keepen. oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:25
Baas Martinez!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:34
Lekker Martinez !

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15:04

Qu3st

Scarface kopt de 4e mooi binnen

Afbeeldingslocatie: https://images4.persgroep.net/rcs/aDfpz3AkgcgpQ_r4zj1H2GBWsRY/diocontent/75650544/_crop/0/0/665/500/_fitwidth/763?appId=2dc96dd3f167e919913d808324cbfeb2&quality=0.8

[ Voor 75% gewijzigd door Qu3st op 10-11-2019 13:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
Qu3st schreef op zondag 10 november 2019 @ 13:41:
Scarface kopt de 4e mooi binnen
Joker :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Nu online
Als ik Martinez en Tagliafico zie voetballen dan denk ik altijd dat dit nou het gif was waar de Boer naar op zoek was in zijn spelers. Maar dan mét voetballende kwaliteiten. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Zo, wat mooi, zijn schot net gered, en de daarop volgende corner er inkoppen :)

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:29
toolkist schreef op zondag 10 november 2019 @ 13:21:
[...]

[...]

Ik zou zeggen, doe zelf even een search dan ipv die korrel zout en dit soort conclusies ;)
Hint: die negatieve posts over Promes ga je (van mij) niet vinden. Wat overigens ook zeker niet wil zeggen dat ik had verwacht dat ie zo goed zou spelen als ie nu doet, ik had verwacht dat ie achter Neres op de bank plaats zou moeten nemen.
Die korrel zoet bedoelde ik ook meer tov de gemiddelde posts die kritisch zijn (niet zozeer van jou maar fans zijn al snel zeer kritisch over spelers).

Ajax speelt wel goed vandaag. Kijk niet zo veel wedstrijden van ze in de competitie, maar zo zie ik ze niet vaak spelen. Jammer had ergens toch wel op puntverlies gehoopt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Mugwump schreef op zondag 10 november 2019 @ 13:43:
Als ik Martinez en Tagliafico zie voetballen dan denk ik altijd dat dit nou het gif was waar de Boer naar op zoek was in zijn spelers. Maar dan mét voetballende kwaliteiten. :P
Kan wel, maar de Boer zorgde altijd voor saai voetbal. Sinds Bosz is dat weer zo, ook zonder Tagliafico en Martinez :)

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Snowdog schreef op zondag 10 november 2019 @ 13:44:
[...]

maar zo zie ik ze niet vaak spelen.
Dan moet je dus vaker kijken ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:53

Typhone

Who Dares Wins

Ten Hag heeft het middenveld ontdekt wat goed draait. Ben er blij mee in elk geval.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mugwump
  • Nu online
Snowdog schreef op zondag 10 november 2019 @ 13:44:
[...]

Die korrel zoet bedoelde ik ook meer tov de gemiddelde posts die kritisch zijn (niet zozeer van jou maar fans zijn al snel zeer kritisch over spelers).

Ajax speelt wel goed vandaag. Kijk niet zo veel wedstrijden van ze in de competitie, maar zo zie ik ze niet vaak spelen. Jammer had ergens toch wel op puntverlies gehoopt :P
Bij PSV doen ze het zonder een korrel zoet vandaag.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ook hier, ik zie KJH graag spelen maar had liever gezien dat Traoré beloond werd voor z'n goede spel in de KKD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
Mugwump schreef op zondag 10 november 2019 @ 13:46:
[...]

Bij PSV doen ze het zonder een korrel zoet vandaag.
Inderdaad geen zoet op doel vandaag. Misschien dat Koeman toch ook maar ff moet wisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

toolkist schreef op zondag 10 november 2019 @ 13:48:
Ook hier, ik zie KJH graag spelen maar had liever gezien dat Traoré beloond werd voor z'n goede spel in de KKD.
Dat snap ik, maar volgens mij mag hij niet mee doen omdat Traore vrijdag al heeft gespeeld. (De hele wedstrijd, dit in tegenstelling tot Lang)

Ik denk niet dat dit klopt, want Gravenberch is wel mee, terwijl ie 90 minuten heeft gespeeld.

[ Voor 19% gewijzigd door Qu3st op 10-11-2019 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:25
Ten Hag en jeugd he. Dest speelt alleen maar omdat er in de voorbereiding niemand was voor rechtsback en het dusdanig goed deed dat hij mocht blijven staan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krukar
Traoré is niet speelgerechtigd, maar Lang had wel gekund. Dit is wel de wedstrijd om dat soort spelers even te laten proeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Nu online
Terranova schreef op zondag 10 november 2019 @ 13:49:
[...]

Ten Hag en jeugd he. Dest speelt alleen maar omdat er in de voorbereiding niemand was voor rechtsback en het dusdanig goed deed dat hij mocht blijven staan
U zei?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Krukar schreef op zondag 10 november 2019 @ 13:49:
[...]

Traoré is niet speelgerechtigd, maar Lang had wel gekund. Dit is wel de wedstrijd om dat soort spelers even te laten proeven.
Daar heb je hem ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Mooi dat applaus voor Labyad. Hopelijk vindt hij een mooie club :) Zijn vervanger hebben we Lang niet gezien :+

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Wel sick hoe goed dat druk zetten van Ajax werkt vandaag. Net weer mooi te zien. Wel even geleden dat ze 80 minuten lang zó goed speelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Ah die jeugdspeler die eigenlijk vanaf het begin had moeten spelen en ja hij heeft bij jong Ajax gespeeld, maar Neres was al geblesseerd voordat die wedstrijd werd gespeeld, dus als Ten Hag het had gewild dan hij gewoon basis kunnen staan.

Bij Ajax was het meestal jeugd speler met potentie > overbodige oudere speler. Ook al was de oudere speler beter. Maar onder Ten Hag is dat niet zo en dat is zorgelijk.

Het is niet dat Labyad vandaag zo goed was dat er verloren zou worden als Lang er had gestaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Krukar
Typhone schreef op zondag 10 november 2019 @ 13:54:
Wel sick hoe goed dat druk zetten van Ajax werkt vandaag. Net weer mooi te zien. Wel even geleden dat ze 80 minuten lang zó goed speelden.
Inderdaad, Ajax speelt met Utrecht. Best wel bizar gezien de maar 3 plekken verschil in de klassering.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mavaros
Mugwump schreef op zondag 10 november 2019 @ 13:43:
Martinez begint het Ajaxspelletje door te krijgen. Alvarez moet dat nog gaan aanvoelen.

Ajax is echt gezegend met dat Zuid/Midden Amerikaans gif dat nu door de aderen stroomt.

Ooit had PSV ook Zuid Amerikaans gif in het elftal. Ze zijn nu nog aan het zoeken waar dat gebleven is. >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Krukar schreef op zondag 10 november 2019 @ 13:55:
[...]

Inderdaad, Ajax speelt met Utrecht. Best wel bizar gezien de maar 3 plekken verschil in de klassering.
Ja PSV - Ajax kwam net een maandje te vroeg helaas. >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Lol, Cerny.... _O-

[ Voor 15% gewijzigd door Qu3st op 10-11-2019 13:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krukar
Vaclav _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Krukar op 10-11-2019 13:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Kan hij ook een keer scoren in de Arena.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mugwump
  • Nu online
Terranova schreef op zondag 10 november 2019 @ 13:55:
[...]

Ah die jeugdspeler die eigenlijk vanaf het begin had moeten spelen en ja hij heeft bij jong Ajax gespeeld, maar Neres was al geblesseerd voordat die wedstrijd werd gespeeld, dus als Ten Hag het had gewild dan hij gewoon basis kunnen staan.

Bij Ajax was het meestal jeugd speler met potentie > overbodige oudere speler. Ook al was de oudere speler beter. Maar onder Ten Hag is dat niet zo en dat is zorgelijk.

Het is niet dat Labyad vandaag zo goed was dat er verloren zou worden als Lang er had gestaan.
Ja en dat was de reden dat je er vaak uitvloog in de voorronde CL, kansloze potten speelde met spelers als El Ghazi op de vleugel en ga zo maar door. Er wordt door veel Ajaxfans vaak maar vanuit gegaan dat al die jeugdspelers überhaupt ingepast zouden moeten worden. Je hebt nu met Jong in de KKD een prima kweekvijver. Spelers die er echt bovenuit steken komen vanzelf in het eerste. Gravenberch, Unuvar en Traore komen er wel. Lang vind ik vooralsnog zo'n speler waarvan ik er allerminst van overtuigd ben dat hij niet gewoon lekker bij de subtop in de Eredivisie eindigt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krukar
OPSLAGHOND schreef op zondag 10 november 2019 @ 13:58:
[...]

Kan hij ook een keer scoren in de Arena.
Nu je het zegt, heeft ie inderdaad nooit gedaan. 2 uit doelpunten bij Celtic en 2 uit doelpunten in de Eredivisie in 4 seizoenen Ajax :D

edit: beide 2 :p

[ Voor 4% gewijzigd door Krukar op 10-11-2019 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Krukar schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:01:
[...]Nu je het zegt, heeft ie inderdaad nooit gedaan. 1 uit doelpunt bij Celtic en 1 uit doelpunt in de Eredivisie in 4 seizoenen Ajax :D
Een eigen doelpunt mag hij maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Nou 5-0 nog omdat ik dat mooi vind staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Mugwump schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:00:
[...]

Ja en dat was de reden dat je er vaak uitvloog in de voorronde CL, kansloze potten speelde met spelers als El Ghazi op de vleugel en ga zo maar door. Er wordt door veel Ajaxfans vaak maar vanuit gegaan dat al die jeugdspelers überhaupt ingepast zouden moeten worden. Je hebt nu met Jong in de KKD een prima kweekvijver. Spelers die er echt bovenuit steken komen vanzelf in het eerste. Gravenberch, Unuvar en Traore komen er wel. Lang vind ik vooralsnog zo'n speler waarvan ik er allerminst van overtuigd ben dat hij niet gewoon lekker bij de subtop in de Eredivisie eindigt.
Je gaat echt weer naar het andere uiterste. Dit is een thuiswedstrijd in de eredivisie, een wedstrijd die Ajax momenteel altijd vrij makkelijk wint en de keuze is tussen spelers van vergelijkbaar niveau. Dan hoor je voor de jeugd te kiezen en bij een 4-0 voorsprong moet je kan je dan een "mindere" jeugdspeler brengen. Maar jeugdspelers krijgen weinig de kans en brengt Ten Hag liever een Labyad, Siem de Jong of Huntelaar(al snap ik dat wel, maar bij een flinke voorsprong kan je beter Traore brengen en in een moeilijk wedstrijd Huntelaar).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krukar
En Veltmannetje nummer 3 deze wedstrijd ;)

Bij een boze Italiaanse scheidsrechter was dat een penalty geweest.

[ Voor 45% gewijzigd door Krukar op 10-11-2019 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:28
Waarom maakten mensen hier zich zorgen over Utrecht.
Met een v.d Brom als trainer gaan die nooit een bedreiging vormen.

En Zoet is eindelijk gepasseerd bij PSV. Wel terecht, zijn statistieken zijn abominabel
https://www.vi.nl/nieuws/...ieken-bij-de-val-van-zoet

[ Voor 42% gewijzigd door LZ86 op 10-11-2019 14:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:09:
Die staan dik boven topclub Feyenoord.
Onderschat ze niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:03
Ook een kwestie van KJH wedstrijdritme laten houden, aangezien er voor de oudere bankzitters geen plek is in de KKD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Nu online
Terranova schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:04:
[...]

Je gaat echt weer naar het andere uiterste. Dit is een thuiswedstrijd in de eredivisie, een wedstrijd die Ajax momenteel altijd vrij makkelijk wint en de keuze is tussen spelers van vergelijkbaar niveau. Dan hoor je voor de jeugd te kiezen en bij een 4-0 voorsprong moet je kan je dan een "mindere" jeugdspeler brengen. Maar jeugdspelers krijgen weinig de kans en brengt Ten Hag liever een Labyad, Siem de Jong of Huntelaar(al snap ik dat wel, maar bij een flinke voorsprong kan je beter Traore brengen en in een moeilijk wedstrijd Huntelaar).
Traore was dus niet speelgerechtigd. Zo'n Lang mag gewoon wat minuten maken en bewijzen dat hij aanspraak kan maken op een basisplaats. Dat Huntelaar zo af en toe nog een paar minuten krijgt is ook niet zo gek. Siem de Jong ben ik met je eens, die moet gewoon niet bij de selectie.

Ten Hag is überhaupt vrij conservatief in het wijzigen van zijn opstellingen. Dat is ook niet zo gek. Je hebt een prima selectie, maar om op CL niveau ook te presteren heb je gewoon stabiliteit, continuïteit en automatismen nodig.
Dat betekent ook dat je in de Eredivisie zaken kunt proberen voor de CL en dan is Labyad misschien niet het niveau dat je wilt, maar wel iemand met de nodige ervaring die laat zien dat hij het prima invult vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Leon Zwiers schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:09:
Met een v.d Brom als trainer gaan die nooit een bedreiging vormen.
Met ADO ging hij anders op Jodenjacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Snowdog schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:12:
[...]

Met ADO ging hij anders op Jodenjacht?
En met AZ geen topper gewonnen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
Nou, de lijdensweg is over.

Het verschil is pijnlijk. Utrecht, dat zeker in de ED niet slecht is, Ajax, dat nooit voluit is gegaan.

Waar gaat dit heen. (Ik denk naar de CL overwinning, maar het is nog vroeg in het seizoen.)

FC Utrecht hoeft zich volgens mij niet te schamen. Dit Ajax is gewoon zo verschrikkelijk veel beter. Daar valt als clubje uit de provincie met een miljardair als suikeroom niet tegenop te voetballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Mugwump schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:12:
[...]

Traore was dus niet speelgerechtigd. Zo'n Lang mag gewoon wat minuten maken en bewijzen dat hij aanspraak kan maken op een basisplaats. Dat Huntelaar zo af en toe nog een paar minuten krijgt is ook niet zo gek. Siem de Jong ben ik met je eens, die moet gewoon niet bij de selectie.

Ten Hag is überhaupt vrij conservatief in het wijzigen van zijn opstellingen. Dat is ook niet zo gek. Je hebt een prima selectie, maar om op CL niveau ook te presteren heb je gewoon stabiliteit, continuïteit en automatismen nodig.
Dat betekent ook dat je in de Eredivisie zaken kunt proberen voor de CL en dan is Labyad misschien niet het niveau dat je wilt, maar wel iemand met de nodige ervaring die laat zien dat hij het prima invult vandaag.
Traore was niet speelgerechtigd omdat hij 90 mocht spelen, als Ten Hag had gezegd 60 minuten max zodat hij op de bank kan zitten, das was hij wel speelgerechtigd(zoals Lang nu).
Als je in een zeer dominant Eredivisie seizoen je beste jeugdspeler(Niet de talentvolste, maar wel de beste momenteel) maar 2x een paar minuutjes de kans hebt gegeven dan ben je gewoon niet des Ajax bezig.

Natuurlijk is het niveau een stuk hoger geworden, dus dan is het logisch dat jeugdspelers minder snel de kans krijgen. Maar bij de bijna standaard 4-0 overwinning dit seizoen kan je echt wel een jeugdspeler een keer een kans geven of in dit geval had een basisplek voor Lang helemaal niet zo gek geweest. Maar nee, een overbodige Labyad krijgt opeens de kans.

Probleem is nu dat Ten Hag waarschijnlijk Labyad de kans blijft geven nu Neres uitgeschakeld is, want er is gewonnen. Terwijl dat ook zo was geweest als Jeroen Verhoeven op die plek had gestaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:05
Zal mij oprecht niet verbazen mocht het record van 10-0 dit seizoen aan gort geschoten worden door Ajax.
Haast niet leuk meer, tenzij je Ajacied bent natuurlijk. :+
Dacht dat Utrecht meer weerstand zou geven, maar dacht eigenlijk dat het bij Utrecht thuis was, wat denk ik wel een ander verhaal is.

@Terranova Verhoeven zou prima werken als verdedigende middenvelder, niemand die hem voorbijkomt hoor :+

[ Voor 15% gewijzigd door Maarten_E op 10-11-2019 14:22 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Maarten_E schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:21:
Zal mij oprecht niet verbazen mocht het record van 10-0 dit seizoen aan gort geschoten worden door Ajax.
Dacht dat Utrecht meer weerstand zou geven, maar dacht eigenlijk dat het bij Utrecht thuis was, wat denk ik wel een ander verhaal is.
Zo goed spelen ze niet elke week hoor. Denk dat het Utrecht vandaag ook niet hielp dat het ook een voetballende ploeg is. Als ze vol op de verdediging hadden gespeeld, dan was het wellicht beter afgelopen (of had Ajax iig minder kansen gehad). En het zou mij wel verbazen als dat record aan gort wordt geschoten, maar goed we gaan het zien :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Snowdog schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:23:
[...]

Zo goed spelen ze niet elke week hoor. Denk dat het Utrecht vandaag ook niet hielp dat het ook een voetballende ploeg is. Als ze vol op de verdediging hadden gespeeld, dan was het wellicht beter afgelopen (of had Ajax iig minder kansen gehad). En het zou mij wel verbazen als dat record aan gort wordt geschoten, maar goed we gaan het zien :P
Net zei je nog dat je niet vaak naar Ajax keek. Jij bent ook niet meer serieus te nemen zeg! Je zegt maar iets wat je op dat moment het beste uitkomt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 01:51
mavaros schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:16:
Nou, de lijdensweg is over.

Het verschil is pijnlijk. Utrecht, dat zeker in de ED niet slecht is, Ajax, dat nooit voluit is gegaan.

Waar gaat dit heen. (Ik denk naar de CL overwinning, maar het is nog vroeg in het seizoen.)

FC Utrecht hoeft zich volgens mij niet te schamen. Dit Ajax is gewoon zo verschrikkelijk veel beter. Daar valt als clubje uit de provincie met een miljardair als suikeroom niet tegenop te voetballen.
Ajax wint echt niet zomaar de CL, dat bleek afgelopen week tegen Chelsea weer (onderling resultaat weer negatief net als tegen Tottenham vorig jaar).. Het is meer dat het niveau van de Eredivisie te laag is, dat is het probleem.. Dat niveau moet flink omhoog wil je als Nederlandse clubs weer structureel gaan meetellen in Europees verband, maar dat gaat alleen lukken met veel meer geld.. Dat gaat dus waarschijnlijk helaas niet gebeuren, daar is Nederland te calvinistisch en zuinig voor.. Misschien dat het plan om een Nederlands Belgische top competitie te vormen daarbij kan helpen, schaalvergroting en zo meer geld generen via (internationale) TV-gelden etc.. Zo doen La Liga en de Premiere League dat ook.. Aan de andere kant verlies je met zo'n 2 landen competitie wel weer flink wat van je eigen nationale identiteit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Maarten_E schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:21:

@Terranova Verhoeven zou prima werken als verdedigende middenvelder, niemand die hem voorbijkomt hoor :+
Dit is een van de eerste keren dat Ajax in de ED echt goed speelt dit seizoen. Ze zijn tegen lager geplaatste ploegen al met wat geluk weggekomen dit seizoen. Scheelt inderdaad wel dat het niet in Utrecht was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Verwijderd schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:26:
[...]

Net zei je nog dat je niet vaak naar Ajax keek. Jij bent ook niet meer serieus te nemen zeg! Je zegt maar iets wat je op dat moment het beste uitkomt?
Ik zei dat ik niet zo vaak Ajax keek, maar zo goed zie ik ze normaal niet spelen. Dus ja, van de 4 keer ofzo dat ik heb gekeken was het 2 keer (of 50%) vrij drama, dit keer wel aardig. Dus ja, zo goed spelen ze niet elke week. Hoe is dat niet serieus te nemen. Dat is gewoon op basis van de wedstrijden die ik gezien heb een feit? Niet zo moeilijk te begrijpen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 01:51
Leon Zwiers schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:26:
[...]

Dit is een van de eerste keren dat Ajax in de ED echt goed speelt dit seizoen. Ze zijn tegen lager geplaatste ploegen al met wat geluk weggekomen dit seizoen. Scheelt inderdaad wel dat het niet in Utrecht was.
Dat had weinig met geluk te maken, ze hebben namelijk kwaliteit zat.. Het probleem was meer een gebrek aan echte motivatie om 100% te geven.. Het gaat te makkelijk, komt snel voor en gelooft het dan wel een beetje.. Dat Ajax het nu goed zou doen tegen Utrecht was ook wel te verwachten na de wedstrijd van dinsdag tegen Chelsea.. Ajax voelde zich daar tekort gedaan en wilde dat nu even goedmaken tegen een Utrecht dat altijd wat extra's geeft als ze tegen elkaar spelen.. Zo werken dat soort dingen vaak psychologisch..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mugwump
  • Nu online
Ik krijg bijna medelijden met PSV. Bijna. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
En daar is Willem 2al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Zoals verwacht WIllem2 alweer op voorsprong

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Lag aan zoet :)

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Komt goed, geen paniek, wordt gewoon een overwinning voor PSV

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• J_Velsink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:07
Heerlijk genieten om PSV zo te zien spartelen, eindelijk gerechtigheid met dat afbraak voetbal wat ze al jaren tentoonstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:23
Snowdog schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:42:
Komt goed, geen paniek, wordt gewoon een overwinning voor PSV
denk je? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
Hup Willem II *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:47
J_Velsink schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:42:
Heerlijk genieten om PSV zo te zien spartelen, eindelijk gerechtigheid met dat afbraak voetbal wat ze al jaren tentoonstellen.
Wat is afbraakvoetbal?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:00
Inflatable schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:26:
[...]
Het is meer dat het niveau van de Eredivisie te laag is, dat is het probleem.. Dat niveau moet flink omhoog wil je als Nederlandse clubs weer structureel gaan meetellen in Europees verband, maar dat gaat alleen lukken met veel meer geld.. Dat gaat dus waarschijnlijk helaas niet gebeuren, daar is Nederland te calvinistisch en zuinig voor.. Misschien dat het plan om een Nederlands Belgische top competitie te vormen daarbij kan helpen, schaalvergroting en zo meer geld generen via (internationale) TV-gelden etc.. Zo doen La Liga en de Premiere League dat ook.. Aan de andere kant verlies je met zo'n 2 landen competitie wel weer flink wat van je eigen nationale identiteit..
Ik ben niet principieel tegen een BeNeliga maar er zijn wel wat hobbels daar. Verder vraag ik me nog steeds af of een kleinere eredivisie niet ook kan helpen het niveau omhoog te krikken. Je concentreert talent en vier keer Ajax-PSV komt de weerstand ten goede. Vraag is hoe dat internationaal te vermarkten.

Tweede wat ik zie is dat het CL-geld een steeds grotere rol gaat spelen. Een aantal jaren CL spelen achter elkaar en het geld klotst tegen de plinten. Geld dat je als club niet eens allemaal uit kunt geven want je zit in mindere eredivisie. Vraag is dus of een kleine solidariteitsbijdrage vanuit de Europese pot aan de eredivisie dan niet voordelig zou kunnen zijn voor iedereen, inclusief de Europees spelende clubs. En nee, dat is niet communistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
hoe doen twente zwolle het trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
D-e-n schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:43:
[...]

Ik ben niet principieel tegen een BeNeliga maar er zijn wel wat hobbels daar. Verder vraag ik me nog steeds af of een kleinere eredivisie niet ook kan helpen het niveau omhoog te krikken. Je concentreert talent en vier keer Ajax-PSV komt de weerstand ten goede. Vraag is hoe dat internationaal te vermarkten.

Tweede wat ik zie is dat het CL-geld een steeds grotere rol gaat spelen. Een aantal jaren CL spelen achter elkaar en het geld klotst tegen de plinten. Geld dat je als club niet eens allemaal uit kunt geven want je zit in mindere eredivisie. Vraag is dus of een kleine solidariteitsbijdrage vanuit de Europese pot aan de eredivisie dan niet voordelig zou kunnen zijn voor iedereen, inclusief de Europees spelende clubs. En nee, dat is niet communistisch.
Je bedoelt Ajax-AZ?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Inflatable schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:33:
[...]

Dat had weinig met geluk te maken, ze hebben namelijk kwaliteit zat.. Het probleem was meer een gebrek aan echte motivatie om 100% te geven.. Het gaat te makkelijk, komt snel voor en gelooft het dan wel een beetje.. Dat Ajax het nu goed zou doen tegen Utrecht was ook wel te verwachten na de wedstrijd van dinsdag tegen Chelsea.. Ajax voelde zich daar tekort gedaan en wilde dat nu even goedmaken tegen een Utrecht dat altijd wat extra's geeft als ze tegen elkaar spelen.. Zo werken dat soort dingen vaak psychologisch..
Nouja, je kan het ook als (psychologische) zwakte zien dat Ajax blijkbaar de discipline niet heeft om gewoon hun best te doen en elke pot overweldigend te winnen als ze echt zo enorm veel beter zijn. Ze hadden zomaar tegen puntverlies aan kunnen lopen die potten, en dat kan je over een heel seizoen het kampioenschap kosten.

Dat PSV nu ook helemaal instort en AZ echt niet een heel seizoen mee gaat doen komt dan wel goed uit natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Ja, denk het echt :D
Hoewel ik niet zou weten wie er moet gaan scoren, maar zal wel goedkomen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:08
Na Zoet komt het zuur...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J_Velsink
Ja je hebt gelijk eigenlijk kan je het niet eens voetbal noemen wat zij doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
Zeg, de Feyenoord fanclub, wat voor voordelen biedt die?
Zit daar ook een OV-trajectkaart bij om naar de Kuip te gaan of zoiets? :+ :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
J_Velsink schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:45:
[...]

Ja je hebt gelijk eigenlijk kan je het niet eens voetbal noemen wat zij doen.
Huh, mij gelijk geven op een vraag en die dan niet beantwoorden.
Ben serieus benieuwd naar je uitleg van afbraakvoetbal, de definitie zeg maar.

laat maar, zelf al gevonden, de bus parkeren dus.

[ Voor 7% gewijzigd door carpebios op 10-11-2019 14:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DoeEensGek
Maarten_E schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:46:
Zeg, de Feyenoord fanclub, wat voor voordelen biedt die?
Zit daar ook een OV-trajectkaart bij om naar de Kuip te gaan of zoiets? :+ :+
Is dat niet een soort tbs? De Feyenoord fanclub. :+ Dat krijg je alleen opgelegd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• J_Velsink
carpebios schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:46:
[...]

Huh, mij gelijk geven op een vraag en die dan niet beantwoorden.
Ben serieus benieuwd naar je uitleg van afbraakvoetbal, de definitie zeg maar.
Tik het anders even in op google, bij de eerste hit zie je al mijn uitleg wat afbraakvoetbal is. Of je schakelt even in op Fox Sports 2, dan is het live te volgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
J_Velsink schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:49:
[...]

Tik het anders even in op google, bij de eerste hit zie je al mijn uitleg wat afbraakvoetbal is. Of je schakelt even in op Fox Sports 2, dan is het live te volgen.
Al gedaan + ik zie PSV niet de bus parkeren. Je lijkt behoorlijk aan het trollen ipv serieus iets te melden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
carpebios schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:50:
[...]

Al gedaan + ik zie PSV niet de bus parkeren. Je lijkt behoorlijk aan het trollen ipv serieus iets te melden.
Laat waaien ;).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-09 10:37

snmght

imho dan he

Inflatable schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:26:
[...]

Ajax wint echt niet zomaar de CL, dat bleek afgelopen week tegen Chelsea weer (onderling resultaat weer negatief net als tegen Tottenham vorig jaar).. Het is meer dat het niveau van de Eredivisie te laag is, dat is het probleem.. Dat niveau moet flink omhoog wil je als Nederlandse clubs weer structureel gaan meetellen in Europees verband, maar dat gaat alleen lukken met veel meer geld.. Dat gaat dus waarschijnlijk helaas niet gebeuren, daar is Nederland te calvinistisch en zuinig voor.. Misschien dat het plan om een Nederlands Belgische top competitie te vormen daarbij kan helpen, schaalvergroting en zo meer geld generen via (internationale) TV-gelden etc.. Zo doen La Liga en de Premiere League dat ook.. Aan de andere kant verlies je met zo'n 2 landen competitie wel weer flink wat van je eigen nationale identiteit..
De oplossing is wat mij betreft dat Ajax de miljoenen terug de eredivisie in pompt. Dus kom maar door met Ihattaren, Stengs en Boadu. Die jongens verdienen het ook om bij een club als Ajax te spelen. ;)

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
snmght schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:51:
[...]

De oplossing is wat mij betreft dat Ajax de miljoenen terug de eredivisie in pompt. Dus kom maar door met Ihattaren, Stengs en Boadu. Die jongens verdienen het ook om bij een club als Ajax te spelen. ;)
Dat maakt de eredivisie niet sterker. Dat maakt alleen Ajax sterker.
Als je niks zinvols te zeggen hebt...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
carpebios schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:50:
[...]

Termen als afbraakvoetbal zeggen eigenlijk ook vrij weinig. Uiteindelijk speelt een team op de manier waarop ze de meeste kans denken te hebben om te winnen.

Het ene team hangt achterover en wacht op de counter en andere teams gaan meer voor combinerend en het opleggen van het spel op de tegenstander (hey dat doe je ook met achteroverhangen en counteren) Dat het ene type spel door de een meer gewaardeerd wordt dan door een ander doet eigenlijk vrij weinig af aan de spelopvatting.

De speelstijl van PSV is niet echt "afbraakvoetbal" te noemen, goed is het zeker ook niet maar dat terzijden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
Waar is die Griek? Als het niet mooi kan dan toch maar beter direct voor de pot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Daar was bijna de 2-0, die had eigenlijk moeten zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
Psv laat zich gewoon helemaal terug dringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
D-e-n schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:53:
[...]

Klopt, in ieder geval tijdelijk. Echter kan het van AZ langzaam een topclub laten worden, alleen twijfel ik over het achterland van de club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Die simpele dingen zoals een steekpass of gewoon een aanspeelbaar beginnen wel lachwekkend te worden bij PSV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 16:27
D-e-n schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:53:
[...]

Hangt er van af hoe ze het geld besteden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
carpebios schreef op zondag 10 november 2019 @ 15:02:
Die simpele dingen zoals een steekpass of gewoon een aanspeelbaar beginnen wel lachwekkend te worden bij PSV.
Dat is al het hele seizoen een probleem. Is verder inderdaad wel lachwekkend, maar goed, niks nieuws.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
Vincent Dave schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:57:
[...]

Klopt, in ieder geval tijdelijk. Echter kan het van AZ langzaam een topclub laten worden, alleen twijfel ik over het achterland van de club.
AZ heeft inderdaad dat achterland niet. En voor AZ zal het op korte termijn ook onmogelijk zijn vervangers te halen voor dat soort spelers.

Dat topclubs spelers weghalen bij subtoppers is van alle tijden. Maar op het moment dat toppers van andere clubs worden gehaald om ze vervolgens in de KK divisie te stallen of als vulling van de selectie te gebruiken verzwak je de eredivisie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

De stress is wel bij Van Bommel zijn gezicht af te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
PSV moet hopen dat het op individuele kwaliteit nog goals gaat maken. Ze komen er amper door.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Die had Zoet niet gehad

[ Voor 6% gewijzigd door OPSLAGHOND op 10-11-2019 15:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• carpebios
Die had Zoet niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
ik kan de wedstrijd helaas niet zien .. maar wie gaat er winnen? ;x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Willem-2, PSV kan alleen wat overspelen, maar echt scoren zit er al weken niet in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten_E
Aggressor schreef op zondag 10 november 2019 @ 15:17:
ik kan de wedstrijd helaas niet zien .. maar wie gaat er winnen? ;x
Een voetbalclub. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Wat een verschil zeg, een grandioos Ajax zien swingen tegen FC Utrecht. En een kwakkelend PSV, het spel doet pijn aan mijn ogen. Ik had moeten stoppen met voetbal kijken vandaag na die 90 minuten masterclass in Amsterdam.
carpebios schreef op zondag 10 november 2019 @ 15:18:
Willem-2, PSV kan alleen wat overspelen, maar echt scoren zit er al weken niet in.
Ook niet gek als je Malen en Bergwijn mist, die scoorden wel. Zelfs als de expected goals kleiner was, maakten die nog wel een doelpuntje. Dat ze nu weg zijn, blijkt maar hoe matig die aanval en middenveld van PSV is

[ Voor 48% gewijzigd door Qu3st op 10-11-2019 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
Als ik Van Bommel was, dan had ik Affelay de tweede helft laten spelen.

Die gast is weer genezen van zijn nare blessure en hij kan het team weer op het pad brengen. Hij is niet voor Jan Lul door Barcelona gekocht.

Die jongen kan structuur brengen en de onzekerheid wegspelen. Het is niet, dat PSV ineens niet meer kan voetballen.

PSV kan best ver komen in de EL, maar dan moeten ze zich niet gek laten maken, zoals nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
PSV kan niet meer voetballen, want het scorend vermogen ontbreekt door 2 spelers. En dan komen opeens alle tekortkomingen naar boven drijven. Het ontbreekt aan tactiek en training in structuren. Als ik van Bommel was, zou ik opstappen, voor de club! Het is niet dat dit de afgelopen 6 wedstrijden nog maar speelt, dit speelt al sinds de vorige winterstop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

En Pereiro dan? Die heb ik ook al weken niet meer gezien, wat heeft Van Bommel tegen hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Nu online
Met Malen en Bergwijn was je er wel zeker van dat zo'n wedstrijd nog gewoon met winst voor PSV zou eindigen, nu ben ik daar een stuk minder zeker van. Al is Willem II ook wel kwetsbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 16:27
Qu3st schreef op zondag 10 november 2019 @ 15:30:
En Pereiro dan? Die heb ik ook al weken niet meer gezien, wat heeft Van Bommel tegen hem?
Vind het maar een matige speler, zeer wisselvallig.

Maar ik had hem ook basis gezet. Tenminste iemand met scorend vermogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Deadsy schreef op zondag 10 november 2019 @ 15:34:
[...]

Vind het maar een matige speler, zeer wisselvallig.

Maar ik had hem ook basis gezet. Tenminste iemand met scorend vermogen.
Hij zal niet de grote redder zijn, maar hij maakt wel uit onmogelijke posities doelpunten. En laat ze dat nou nodig hebben.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Wat klinkt de stem van Driessen toch vervelend eentonig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
carpebios schreef op zondag 10 november 2019 @ 15:29:
PSV kan niet meer voetballen, want het scorend vermogen ontbreekt door 2 spelers. En dan komen opeens alle tekortkomingen naar boven drijven. Het ontbreekt aan tactiek en training in structuren. Als ik van Bommel was, zou ik opstappen, voor de club! Het is niet dat dit de afgelopen 6 wedstrijden nog maar speelt, dit speelt al sinds de vorige winterstop.
Zwartkijker. ;)

PSV zit gewoon in de hoek waar de klappen vallen. Een echte club slaat zich uit die hoek en laat zijn stalen ballen zien.

Dat zielige gedoe moet ophouden. Van Bommel is een prima trainer, dus gedraag je als team daar ook naar. Herpak jezelf , als team, en laat de Eindhovenaren zien dat ze hun seizoenskaart nog niet collectief hoeven te verbranden.

Als dit PSV tactiek en structuren niet wil/kan begrijpen, snappen of wat dan ook, dan zou ik wel stoppen om moeite te doen. Dan kan je beter fan van schoonspringen worden.

[ Voor 2% gewijzigd door mavaros op 10-11-2019 15:58 . Reden: zo beter? ]

Pagina: 1 ... 42 ... 152 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken