Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:08

Sagat

Is pappa x2!

Mijn probleem met YB is dat ze niet gelijk vs ons spelen door een betere strategie, of door betere spelers. Maar idd door hard werken en goede organisatie. Zelfs dit fey hard dat moeten kunnen evenaren en individueel denk ik nog steeds dat ‘wij’ beter zijn. Maar ok fey bril.

Maar het team mist vertrouwen en automatismen, en dan kan dit gewoon gebeuren.

Misschien is het een idee om juist met narsing te starten zodat hij met veel ren acties een verdediging moe kan maken of wat gele kaarten kan veroorzaken en dat je dan jorgensen laatste 30 mins brengt ofzo. Vente en bannis heb ik persoonlijk geen vertrouwen in.

Komt er op neer dat je eigenlijk een aanvaller nodig hebt. Maar als je dat door trekt moet bijna iedereen weg. Berhuis, haps en karsdorp, en tapia en jens wellicht (maar zie ik meer als spelers voor de breedte ipv basis)maar rest lijkt het niet aan te kunnen. Vermeer doet het redelijk maar is ook weer niet een meerwaarde zoals andere keepers in het verleden .

Senesi spreekt schijnbaar geen nl of eng. Dat is reden dat hij niet speelt (meen ik). Op zich zou het misschien aankunnen Maar communicatie is wel enigsinds belangrijk in een verdediging.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Al jaren missen we een snelle diepgaande aanvaller. Gewoon een die constant de dreiging van een counter heeft. Dat houdt de verdediging van de tegenstander bezig, ongeacht wat je zelf achterin doet. En met het middenveld wat we nu hebben wil je ook wel eens gewoon opportunistisch dat middenveld over kunnen slaan en oud engels kick&rush spelen.

Dat gezegd hebbende, in Senesi zie ik eigenlijk meer een controlerende middenvelder. Te weinig fysiek voor een cv maar wel inzicht in het spelletje. Eventueel 4-1-3-2 spelen met Senesi tussen verdediging en middenveld.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:45

Typhone

Who Dares Wins

Dat is een retorische vraag toch? Die je kunt beantwoorden met 'om dezelfde reden dat Magallan niet meer speelt bij Ajax' ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:36
Maarten_E schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 06:20:
maar volgens mij dacht ook iedereen dat ze wel even zouden winnen n
O-)
Martinusz schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:27:
[...]

AZ en Feyenoord gaan winnen, PSV gaat eraf ben ik bang -O-
sorry :$

Overigens wat minuten Feyenoord zitten kijken, maar bij dat YB zat er veel meer gedachten aan het aanvallen dan van Feyenoord. YB heeft misschien niet de beste spelers, maar daar zit veel meer logische gedachten achter dan de op papier betere spelers van Feyenoord. Er klopt gewoon iets niet aan het spel bij Feyenoord, ik vermoed met name op het middenveld.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Martinusz schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 08:51:
[...]

Overigens wat minuten Feyenoord zitten kijken, maar bij dat YB zat er veel meer gedachten aan het aanvallen dan van Feyenoord. YB heeft misschien niet de beste spelers, maar daar zit veel meer logische gedachten achter dan de op papier betere spelers van Feyenoord. Er klopt gewoon iets niet aan het spel bij Feyenoord, ik vermoed met name op het middenveld.
Klopt helemaal. Middenveld is zwak en aanval is opgesteld op een manier dat die afhankelijk is van een sterk middenveld. Dan is het logisch dat de verdedigers de bal niet kwijt kunnen en constant onder druk staan.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:34
Qu3st schreef op donderdag 7 november 2019 @ 22:58:
[...]

Lopen uit op degene die onder ons staan qua coëfficiënten, België pakt evenveel punten. Had slechter gekund.

Ik heb laatste kwartier van Feyenoord gezien, nou daar zat niet veel idee achter.
[Twitter]
Precies, het gaat nog prima zo. We lopen volgend jaar sowieso 1.65 punt op de Belgen in vanwege de resultaten uit 15/16. Jaar erop nog eens 3.4. Nederland staat er in EL niet heel best voor, maar Belgie Europees ook niet. Als die pech hebben blijven ze met 1 ploeg in EL over. Bij ons hebben Ajax en AZ goede papieren om te overwinteren.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20:08
Maarten_E schreef op donderdag 7 november 2019 @ 21:26:
Dat spandoek! :D
"Dick doesn't like Young Boys"
De hele quote is 'Our Dick doesn't like Young Boys'

Afbeeldingslocatie: https://images.foxsports.nl/images/rest/Photo/Photo/General/03/14/30/96/3143096_V169_972.jpg

https://www.foxsports.nl/...ocaat-met-ludiek-spandoek

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:07
krissie100 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 20:15:
Iedereen begint meteen over Van Bommel, zijn nu een tijdje uit vorm maar daarvoor hebben ze toch gewoon goed gevoetbald met goede uitslagen!? Om nou meteen weer opportunistisch een coach te ontslaan...
PSV heeft onder van Bommel nog nooit goed gevoetbald. Zijn goede aanvallers verbloemden een heleboel.

Iedereen die hier individuele spelers afschrijft is ook af, dat zien we wel aan de wisselingen met Guti en Hendrix, Sadilek en Boscagli, Schwaab en Baumgartl. Het gaat erom hoe het veldspel is en wat voor opdracht ze mee krijgen, daar gaat een individu niets aan veranderen. Er ligt gewoon geen enkel plan onder behalve compact blijven staan, achterin als een blok van 4 statisch in positie blijven, bal naar voren rammen en hopen dat die 4 voorin er iets nuttigs mee doen.

De opstellingen en wissels zijn ook volkomen onlogisch. Sommige spelers kunnen niets fout doen en anderen worden na 2 mindere wedstrijden (terwijl ze niet op hun natuurlijke positie staan) al uit de basiself gegooid. De aanvoerder is een belachelijke keuze, laat staan dat de eerste aanvoerder nog geen officiële minuut gemaakt heeft en vaker op de tribune dan op de bank zit..

Ik ben er klaar mee en kan niet wachten tot van Bommel wordt buiten gegooid.

The definition of insanity is doing the same thing over and over and expecting different results.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Dit vanochtend op mijn tel al getikt, inmiddels hebben paar mensen al min of meer zelfde gezegd, maar mijn insteek over gister fey vs yb:
================
Mijn probleem met YB is dat ze niet gelijk vs ons spelen door een betere strategie, of door betere spelers. Maar idd door hard werken en goede organisatie. Zelfs dit fey hard dat moeten kunnen evenaren en individueel denk ik nog steeds dat ‘wij’ beter zijn. Maar ok fey bril.

Maar het team mist vertrouwen en automatismen, en dan kan dit gewoon gebeuren.

Misschien is het een idee om juist met narsing te starten zodat hij met veel ren acties een verdediging moe kan maken of wat gele kaarten kan veroorzaken en dat je dan jorgensen laatste 30 mins brengt ofzo. Vente en bannis heb ik persoonlijk geen vertrouwen in.

Komt er op neer dat je eigenlijk een aanvaller nodig hebt. Maar als je dat door trekt moet bijna iedereen weg. Berhuis, haps en karsdorp, en tapia en jens wellicht (maar zie ik meer als spelers voor de breedte ipv basis)maar rest lijkt het niet aan te kunnen. Vermeer doet het redelijk maar is ook weer niet een meerwaarde zoals andere keepers in het verleden .

Senesi spreekt schijnbaar geen nl of eng. Dat is reden dat hij niet speelt (meen ik). Op zich zou het misschien aankunnen Maar communicatie is wel enigsinds belangrijk in een verdediging.

[ Voor 79% gewijzigd door Sagat op 08-11-2019 09:59 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-09 10:37

snmght

imho dan he

Joster schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:45:
[...]

PSV heeft onder van Bommel nog nooit goed gevoetbald. Zijn goede aanvallers verbloemden een heleboel.

Iedereen die hier individuele spelers afschrijft is ook af, dat zien we wel aan de wisselingen met Guti en Hendrix, Sadilek en Boscagli, Schwaab en Baumgartl. Het gaat erom hoe het veldspel is en wat voor opdracht ze mee krijgen, daar gaat een individu niets aan veranderen. Er ligt gewoon geen enkel plan onder behalve compact blijven staan, achterin als een blok van 4 statisch in positie blijven, bal naar voren rammen en hopen dat die 4 voorin er iets nuttigs mee doen.

De opstellingen en wissels zijn ook volkomen onlogisch. Sommige spelers kunnen niets fout doen en anderen worden na 2 mindere wedstrijden (terwijl ze niet op hun natuurlijke positie staan) al uit de basiself gegooid. De aanvoerder is een belachelijke keuze, laat staan dat de eerste aanvoerder nog geen officiële minuut gemaakt heeft en vaker op de tribune dan op de bank zit..

Ik ben er klaar mee en kan niet wachten tot van Bommel wordt buiten gegooid.

The definition of insanity is doing the same thing over and over and expecting different results.
Word. Ik vind PSV al bijzonder lang beneden hun niveau spelen en dat ligt inderdaad voornamelijk aan Van Bommel. Maar dat werd lang verbloemd door goede resultaten, inderdaad door individuele klasse van met name de spelers voorin - eerder ook nog Luuk.

Dan word je al gauw als fanboy gezien als je ondanks de goede resultaten als Ajax-fan afgeeft op het spel van PSV.

In die zin is het misschien wel goed dat de resultaten nu tegenvallen. Lijkt me toch dat Van Bommel vroeg of laat dan toch dingen anders gaat doen - of zelf iets anders mag gaan doen. ;)

Poll: Haalt Van Bommel de Kerst?
Ja
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402243&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ze zijn bij PSV niet zo happig op kinderen van de club eruit gooien volgens mij. Dus ik ben benieuwd wat er na een slecht resultaat bij Willem II gebeurt met van Bommel. Ik denk niks.

[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 08-11-2019 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:48
Ik vraag het me af of het zou werken om hem buiten te werken. Wie moet het dan gaan doen?
Is het niet ook gewoon een matige selectie met mits fit een goede voorhoede die dat verbloemd?

Volgens mij is het dan eerder de TD aan te rekenen. De transferclausule van Angelino was veel te laag, die zou dus worden teruggekocht. Schwaab zou vertrekken. Dat was allemaal lang en breed aan het einde van het seizoen al te overzien. Dat je daar niet tijdig op anticipeert, geen capable back terug weet te halen en notabene uiteindelijk ook weer op Schwaab uitkomt zegt ook wel genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:26
strafschop schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 08:19:
[...]

De fans. Als in allemaal?

Met een fitte Bergwijn en Malen na de interlandbreak gaat PSV zich gewoon plaatsen voor de volgende ronde.
https://www.rtlnieuws.nl/...dia-vanbommelout-trending

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:07
dutchgio schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:11:
Ik vraag het me af of het zou werken om hem buiten te werken. Wie moet het dan gaan doen?
Is het niet ook gewoon een matige selectie met mits fit een goede voorhoede die dat verbloemd?

Volgens mij is het dan eerder de TD aan te rekenen. De transferclausule van Angelino was veel te laag, die zou dus worden teruggekocht. Schwaab zou vertrekken. Dat was allemaal lang en breed aan het einde van het seizoen al te overzien. Dat je daar niet tijdig op anticipeert, geen capable back terug weet te halen en notabene uiteindelijk ook weer op Schwaab uitkomt zegt ook wel genoeg.
De selectie is niet top nee, maar je mag toch wel enig voetbal verwachten tegen met alle respect Sparta en LASK? De kwaliteit van de selectie is echt niet het hoofd probleem van de huidige reeks imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Er zit een structurele naiviteit in veel NL (top) teams. Stug volharden in een 4-3-3 opstelling, ongeacht of dat werkt en of je er de spelers voor hebt.
Ajax heeft dat vorig jaar ingezien en als het middenveld onder druk gezet wordt komen aanvallers een beetje helpen om het draaiend te houden. Dat werkt tot op zekere hoogte maar is wel een slopende speelstijl. (en bij vermoeidheid vallen er steekjes)
PSV leek (onder Cocu) als enige in staat om als dat nodig is ook op de verdediging te leunen en het veld lang te maken. Maar zonder een Malen en Bergwijn heb je weinig aan een lang veld.

Het voorbeeld nu is mogelijk Utrecht. Daar ga ik de komende weken eens wat meer op letten. Die vd Brom zet veel bewuster de poppetjes op een plek neer dan de conservatieve automaten die bij andere clubs op de bank zitten.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Met tientallen tegelijk vragen twitteraars om het vertrek van Van Bommel. Jaja.

Trainers ontslaan doen ze niet snel in Eindhoven. De laatste 30 seizoenen alleen Fred Rutten en Aad de Mos?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

strafschop schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:51:
[...]

Met tientallen tegelijk vragen twitteraars om het vertrek van Van Bommel. Jaja.

Trainers ontslaan doen ze niet snel in Eindhoven. De laatste 30 seizoenen alleen Fred Rutten en Aad de Mos?
Maar is Van Bommel niet tamelijk uniek in zijn: 'we blijven gewoon lekker doen wat we doen ook al is het spel niet om aan te zien'?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eredivisie speelronde 13
vrijdag20:00u
Vitesse v FC Groningen

zaterdag
18:30u
scHeerenveen v Sparta
19:45u
Fortuna Sittard v ADO Den Haag
20:45u
Heracles v VVV-Venlo

zondag
12:15u
Ajax v FC Utrecht
14:30u
FC Twente v PEC Zwolle
Willem II v PSV
16:45u
Feyenoord v RKC
20:00u
AZ v FC Emmen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:14
Met alle perikelen rondom Feyenoord en PSV is de grote vraag nu eigenlijk, wie denken jullie dat er op dit moment als 2e gaat eindigen in de Eredivisie.

Ajax - Heeft momenteel een kleine voorsprong op de nummer 2 AZ, ze pakken momenteel de punten redelijk eenvoudig maar het seizoen is nog lang..
AZ - De ploeg in vorm, laat fantastisch voetbal zien, maar houden ze dit tot het einde van het seizoen vol?
PSV - De ploeg dit momenteel in een (kleine) crisis zit, nog geen wedstrijd gewonnen in blok 3, komt dit nog goed met van Bommel en zijn selectie..
FC Utrecht - Laten leuk voetbal zien en doen verdienstelijk mee dit seizoen, maar kunnen ze dit tot het einde van het seizoen vol houden?
Vitesse - Idem als voor FC Utrecht, doen leuk mee, maar zijn de bovenste plekken voor deze ploeg vol te houden?
Feyenoord - Hebben een straat lengte achterstand momenteel (9 punten op de nummer 2), maar kan Dick het roer omgooien en weer aansluiting vinden bij de top van de eredivisie?

Poll: Wie wordt de nummer 2 in de Eredivisie dit seizoen?
Ajax
AZ
PSV
FC Utrecht
Vitesse
Feyenoord
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402244&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Ik zie AZ geen kampioen worden, Ajax gaat gewoon bijna alles nog winnen dit seizoen. AZ draait wel erg lekker, dus die zie ik plek 2 vasthouden.

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Az zal zeker in de top 3 komen, zoals het nu gaat boven psv (maar wie weet hoe het gaat draaien als psv weer fit is en in de winter AZ leeg gekocht wordt)

Feyenoord zie ik nog wel aansluiten in de top 5 en dan met Utrecht en eventueel Vitesse om de exacte plek strijden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

twijfel tussen az en utrecht, ik vond utrecht afgelopen weekend erg sterk! Maar ja fortuna natuurlijk niet de meest sterke maar was daarvoor niet psv? Was ook vrij overtuigend. Denk dat de talenten pool met stengs en boadu en ook wat andere net het voordeel aan AZ geeft voor mij. (al hoewel ik misschien nog liever Kerk dan Boadu zie).

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02:28
Ik hóóp AZ omdat ik die in een voorronde CL tot een beter resultaat in staat acht dan Utrecht.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:02
MarvinG schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:18:
Ik zie AZ geen kampioen worden, Ajax gaat gewoon bijna alles nog winnen dit seizoen. AZ draait wel erg lekker, dus die zie ik plek 2 vasthouden.
Niks ten nadele van AZ maar ik denk dat die op het moment ook wel op de top van hun kunnen draaien terwijl Ajax nog alles op 70% doet. Als Ajax hetzelfde niveau zou spelen als in de CL zou het daar ook lijken alsof het heel lekker draait. Ben het dus met je eens dat AZ meer kans heeft op een plek 2 dan een landskampioenschap.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EI2H1fkWsAAiK8P.jpg
Stengs dus over Kluivert. Mooi dat Stengs een kans krijgt om zich op een hoger niveau zich te laten zien, maar ook wel apart dat Kluivert die elke week redelijk tot goed speelt bij Roma er niet bij zit want Serie A is natuurlijk wel wat moeilijker dan de Eredivisie.

[ Voor 22% gewijzigd door Pompi op 08-11-2019 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Pompi schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:33:
[...]

Niks ten nadele van AZ maar ik denk dat die op het moment ook wel op de top van hun kunnen draaien terwijl Ajax nog alles op 70% doet. Als Ajax hetzelfde niveau zou spelen als in de CL zou het daar ook lijken alsof het heel lekker draait. Ben het dus met je eens dat AZ meer kans heeft op een plek 2 dan een landskampioenschap.
Dat denk ik ook. PSV zou ik niet te snel afschrijven voor plek 2. AZ moet het over een heel seizoen op 100% doen en dat is goed moeilijk. AZ-Ajax volgende maand gaat een mooie en leuke test worden. Heb er zin in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Lijkt me een vrij logische definitieve selectie! Fijn dat Stengs, Boadu en Weghorst zijn opgeroepen.
Zoet is natuurlijk niet in allerbeste vorm maar zo snel vervang je een keeper niet en hij is toch geen eerste keus dus snap wel dat hij er gewoon nog bij zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

snmght schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:59:
[...]

Lijkt me een vrij logische definitieve selectie! Fijn dat Stengs, Boadu en Weghorst zijn opgeroepen.
Zoet is natuurlijk niet in allerbeste vorm maar zo snel vervang je een keeper niet en hij is toch geen eerste keus dus snap wel dat hij er gewoon nog bij zit.
Erbij zit ja, maar in deze vorm vind ik (maar wederom de fey B) van toepassing i guess ) vind ik het niet noodzakelijkwijze zo dat hij dan 2e keeper is, persoonlijk dan vermeer 2e keeper op dit moment, op het moment dat hij weer in vorm is, dan vind Zoet wel de logischere 2e keeper.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
snmght schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:59:
[...]

Snap eigenlijk niet waarom Marco Bizot er niet bij zit? Die is hiervoor toch ook al paar keer opgeroepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Over het algemeen houden keepers gewoon wat langer het vertrouwen. Kijkend naar vorm zijn er inderdaad betere alternatieven te bedenken en zou Bizot ook een optie zijn imho.

@Sagat ; ik betwijfel of Zoet er in komt bij een eventuele blessure of rode kaart voor Cillessen komende interlands. Zou zomaar Vermeer kunnen zijn. Maar dat is toch lood om oud ijzer? Die steekt ook niet in topvorm at the moment..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Martinusz schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:06:
[...]

Snap eigenlijk niet waarom Marco Bizot er niet bij zit? Die is hiervoor toch ook al paar keer opgeroepen?
fair point.
Ik zou zeggen op dit moment:
1 cillesen
2 bizot
3 vermeer

Zoet in vorm zou voor mij dan terugkomen op plek 2, maar momenteel is het echt niet best en zou ik hem thuis laten.
snmght schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:09:
Over het algemeen houden keepers gewoon wat langer het vertrouwen. Kijkend naar vorm zijn er inderdaad betere alternatieven te bedenken en zou Bizot ook een optie zijn imho.

@Sagat ; ik betwijfel of Zoet er in komt bij een eventuele blessure of rode kaart voor Cillessen komende interlands. Zou zomaar Vermeer kunnen zijn. Maar dat is toch lood om oud ijzer? Die steekt ook niet in topvorm at the moment..
Eens dat vermeer niet in top vorm steekt, maar denk dat hij gemiddeld nog wel een 6 tot 7 scoort (bij mij dan)
zoet zou ik op dit moment geen voldoende geven. maakt bijna elke wedstrijd fouten die bepalend zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door Sagat op 08-11-2019 13:12 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Neres ligt eruit tot eind dit jaar -O- knieblessure -O- hij kwam net weer lekker op gang, balen dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02:28
Martinusz schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:14:
Neres ligt eruit tot eind dit jaar -O- knieblessure -O- hij kwam net weer lekker op gang, balen dit.
Slecht nieuws, erg jammer... ;(

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
Martinusz schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:14:
Ja heel sneu. Begon net lekker te draaien met hem. En ideaal Neres en Promes op de flank zodat Ziyech op 10 kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

In de eredivisie zou dat normaliter goed op te vangen moeten zijn maar had hem in de CL groepswedstrijden er graag bij gehad. Komende CL wedstrijd dus 3 wijzigingen in de basisopstelling al..

Gek idee; Mazraoui op de plek van Neres, Dest rechtsback?

[ Voor 13% gewijzigd door snmght op 08-11-2019 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-08 01:15
snmght schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:49:
In de eredivisie zou dat normaliter goed op te vangen moeten zijn maar had hem in de CL groepswedstrijden er graag bij gehad. Komende CL wedstrijd dus 3 wijzigingen in de basisopstelling al..

Dan zou ik Dest doorschuiven, die heeft aanvallend meer snelheid en Mazraoui is juist verdedigend sterker dan Dest.

[ Voor 5% gewijzigd door Harry Nak op 08-11-2019 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz

Nee dat wordt wel heel gek :)
Of gewoon Ziyech op rechts, donny op 10 en Mazroui op middenveld (niet mijn voorkeur!) met Alvarez (dit voor de CL wedstrijd overigens i.v.m. schorsingen).
Of je haalt Noa Lang voor op de flank erbij en zet Ziyech op 10 en Donny en Alvarez erachter.
Zoiets zal het worden denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:47

Qu3st

Martinusz schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:57:
[...]

Nee dat wordt wel heel gek :)
Of gewoon Ziyech op rechts, donny op 10 en Mazroui op middenveld (niet mijn voorkeur!) met Alvarez (dit voor de CL wedstrijd overigens i.v.m. schorsingen).
Of je haalt Noa Lang voor op de flank erbij en zet Ziyech op 10 en Donny en Alvarez erachter.
Zoiets zal het worden denk ik.
Dat laatste vind ik beter, Ziyech was echt goed op dinsdag. Ik zou hem daar lekker laten staan, komt ie meer tot zijn recht dan op de flanken. Dest en Mazraoui samen op rechts is wel te gek denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Qu3st op 08-11-2019 14:01 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 15:25
Bizot heeft 8 clean sheets dit eredivisie seizoen. Daar zijn die van de EL nog niet eens bij opgeteld. En dan toch Vermeer en Zoet de voorkeur geven bij oranje. Dat is toch wel echt te zot voor woorden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:18

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Waar we veel talenten nu zien doorbreken of aan het opkomen zijn, mogen we wel concluderen dat we geen topkeeper hebben op dit moment.
Bizot zou inderdaad wel een kans mogen krijgen bij het Nederlands Elftal. Zoet is geen topkeeper, maar presteert wel onder zijn niveau op dit moment.
Ergens krijg ik het gevoel dat het vertrouwen weg is bij de selectie van PSV. Dat valt van Bommel wel aan te rekenen.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

tweakduke schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 14:24:
Waar we veel talenten nu zien doorbreken of aan het opkomen zijn, mogen we wel concluderen dat we geen topkeeper hebben op dit moment.
Bizot zou inderdaad wel een kans mogen krijgen bij het Nederlands Elftal. Zoet is geen topkeeper, maar presteert wel onder zijn niveau op dit moment.
Ergens krijg ik het gevoel dat het vertrouwen weg is bij de selectie van PSV. Dat valt van Bommel wel aan te rekenen.
Klopt, maar dat is niet per se nodig - we zijn steeds ver gekomen zonder absolute topkeeper. Volgens mij was Van der Sar ook onze laatste echte topkeeper. Stekelenburg heeft een fantastische piekvorm behaald tijdens het WK maar is ook nooit een echte topper geweest, idem voor Cillessen. Geen slechte keepers op zich maar niet van het niveau van een Robben, Frenkie of Van Dijk.

Zie daar ook zo gauw geen verandering in komen.. Then again, we hebben wel een beestachtig verdedigingsblok er voor staan met Virgil en De Ligt. En anders laten we De Vrij spelen en trekt De Ligt handschoenen aan. Krijgen we ook minder penalty's tegen. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 09:57
Qu3st schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 14:00:
[...]

Dat laatste vind ik beter, Ziyech was echt goed op dinsdag. Ik zou hem daar lekker laten staan, komt ie meer tot zijn recht dan op de flanken. Dest en Mazraoui samen op rechts is wel te gek denk ik.
Dest En Marzaoui hebben beide te weinig creativiteit om op de rechterflank te spelen.

Ten Hag houdt zich wel vaak aan posities van de spelers, dus ik denk dat Ziyech wel op de 10 blijft spelen. En dat hoop ik ook :+ Een goede optie is om een jeugdspeler door te schuiven voor de resterende wedstrijden en Lang meer speeltijd geven.
Hopelijk denkt Ten Hag niet aan Labyad })

[ Voor 3% gewijzigd door Curva op 08-11-2019 15:17 ]

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online

Wat heb jij op? :? ;)
Tadic kan naar links of rechts, KJH/Traore erin.
Lang kan erbij gehaald worden.
Donny terug naar 10, Marin/Gravenberch erin.

Genoeg opties dus om te voorkomen dat je met een rechtsback op rechtsbuiten moet gaan spelen.

En wat betreft de keeper in Oranje, vergeet Krul niet. Die speelt wekelijks bij Norwich en zie ik 10x liever dan Bizot, die ik echt geen briljante keeper vind.

[ Voor 11% gewijzigd door toolkist op 08-11-2019 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Zolang je een bondscoach hebt die (voorheen) een bankzitter van Barcelona opstelt zal zoiets helaas niet gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 22:34
Klopt, we hebben niet echt een topkeeper op het moment. Qua talent ben ik wel benieuwd hoe die jongen van Emmen zich bij Ajax gaat ontwikkelen. Bij Ajax hebben ze er wel kijk op, of ze weten talent goed te ontwikklen. Verder was Drommel bij Twente vorige week ongelukkig, maar verder is hij erg sterk bezig dit seizoen: Knappe reddingen en goede voortzettingen. Met zijn net geen 23 hebben we daar in de toekomst misschien nog wat aan als hij zich blijft ontwikkelen.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Staat Marco Bizot niet in de picture voor NL elftal ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

toolkist schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 15:19:
[...]

Genoeg opties dus om te voorkomen dat je met een rechtsback op rechtsbuiten moet gaan spelen.

En wat betreft de keeper in Oranje, vergeet Krul niet. Die speelt wekelijks bij Norwich en zie ik 10x liever dan Bizot, die ik echt geen briljante keeper vind.
Van de namen die jij noemt is het maar afwachten of zij het kunnen brengen vanuit de basis. Huntelaar op leeftijd, de getalenteerde jonkies zijn getalenteerde jonkies en Marin, tsja.. Die bracht het niet in de minuten die hij kreeg.

Dest en Mazraoui hebben zich wel degelijk bewezen. Nadeel van een opstelling met hen beiden is dat je dan weinig wisselmogelijkheden achter de hand hebt. Zeker in de CL waarin we toch al moeten improviseren in de verdediging is dat een te groot risico. Maar op FIFA had ik tegen Lille gespeeld met Tagliafico, Schuurs, Alvarez en Mazraoui in de laatste linie en dus Dest voor Neres. Verder de opstelling gelijk zoals tegen Chelsea.

Mooie uitspraak van Ten Hag;
Als aanvallende voetballers verdedigende disciplines hebben, kunnen ze altijd samen spelen.
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=362391

[ Voor 14% gewijzigd door snmght op 08-11-2019 16:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Curva schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 15:16:
[...]

Dest En Marzaoui hebben beide te weinig creativiteit om op de rechterflank te spelen.

Ten Hag houdt zich wel vaak aan posities van de spelers, dus ik denk dat Ziyech wel op de 10 blijft spelen. En dat hoop ik ook :+ Een goede optie is om een jeugdspeler door te schuiven voor de resterende wedstrijden en Lang meer speeltijd geven.
Hopelijk denkt Ten Hag niet aan Labyad })
Ohja Labyad :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
snmght schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 15:45:
[...]

Van de namen die jij noemt is het maar afwachten of zij het kunnen brengen vanuit de basis. Huntelaar op leeftijd, de getalenteerde jonkies zijn getalenteerde jonkies en Marin, tsja.. Die bracht het niet in de minuten die hij kreeg.

Dest en Mazraoui hebben zich wel degelijk bewezen. Nadeel van een opstelling met hen beiden is dat je dan weinig wisselmogelijkheden achter de hand hebt. Zeker in de CL waarin we toch al moeten improviseren in de verdediging is dat een te groot risico. Maar op FIFA had ik tegen Lille gespeeld met Tagliafico, Schuurs, Alvarez en Mazraoui in de laatste linie en dus Dest voor Neres. Verder de opstelling gelijk zoals tegen Chelsea.

Mooie uitspraak van Ten Hag;

[...]

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=362391
KJH heeft zich juist bewezen dat ie dat kan brengen, die verzaakt nooit en weet precies wat er in Europa verwacht wordt. Mazraoui en Dest als rechtsbuiten totaal niet. Sterker nog, dat zijn geen van beiden types die een man uitspelen en dan de rust en overzicht houden voor een vervolg.

Wat betreft Schuurs en Alvarez centraal achterin, liever niet. Zet wat mij betreft Martinez maar op LCV met Alvarez naast hem. Schuurs vertrouw ik totaal niet zonder ervaren kracht naast hem die hem kan coachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:48
Hackus schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 15:30:
Staat Marco Bizot niet in de picture voor NL elftal ?
Hij zat nog wel bij de voorselectie, had er wat bij betreft inderdaad best bij gemogen. Krul net zo, die speelt inderdaad wekelijks in de PL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 16:27
toolkist schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 15:19:
[...]

Hoop inderdaad dat hij gewoon de huidige opstelling gebruikt en dan gewoon een jeugd speler op de plek van Neres.
Terug gaan naar de oude opstelling met Martinez en Alvarez op het centrum is gewoon fout.

En als je ruim voorstaat zou ik wisselen zodat je kunt experimenteren met een nieuw centrum voor de CL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:18
dutchgio schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:43:
[...]

Hij zat nog wel bij de voorselectie, had er wat bij betreft inderdaad best bij gemogen. Krul net zo, die speelt inderdaad wekelijks in de PL.
Bizot overperformed qua stats en Vermeer en zoet underperformen.

En welke twee zitten er bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Wie zegt dat het waar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
418O2 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:45:
[...]

Bizot overperformed qua stats en Vermeer en zoet underperformen.

En welke twee zitten er bij?
Ach het is sowieso de hoop dat Bizot, Vermeer en Zoet geeneens hoeven de keepen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 19:55
Ik baal nog steeds als een stekken van hoe het er gisteren bijliep bij PSV. Het is inderdaad niet een dingetje waarbij je bepaalde spelers op de bank zet en daarna het spel beter wordt. De spelers verschillen onderling niet voldoende van elkaar daarvoor.

Waar het voor mijn gevoel voornamelijk misgaat, is de samenhang in het elftal. Ik zal verdedigend 7 man lopen die allemaal naar elkaar keken maar maar zelden als groep aan de slag gingen. Ik zag de mensen los rondlopen en los acties maken. Er zit geen samenhang in het team en er wordt onderling onvoldoende gecoacht. Je ziet het erg goed als de tegenstander erdoorheen speelt. Dezelfde looppatronen werken omdat de speler niet als groep verdedigen, maar als individu ook geen actie maken. Het helpt ook niet meer dat een Dumfries vaak voorin staat en blijft hangen. Hoevaak is LASK gisteren over links naar voren gekomen zonder enige tegenstand. Het trekt de verdediging en het middenveld uit elkaar.

Dat heb je het middenveld, dat is helemaal een onsamenhangend geheel. Rosario en Gutierez stonden er wel maar stonden echt ieder voor zich te spelen. Ze zochten geen diepte, ze werkte amper samen. Dan heb je nog Ihataren die gewoon nog te jong is om het voorin te regelen. De drie aanvallers vielen ook allen tegen. Doan kwam te vaak niet op de goede plek, Gakpo is het net niet en bij Bruma gaat meer mis dan goed (hoewel er wel dreiging uitgaat).

Waar moet het dan beter? Het moet als een systeem gaan werken, partronen erin en bovenal moet gewerkt worden op een logische manier aan het resultaat. Het zijn nu losse spelers welke wel met elkaar op het veld staan maar niet samenwerken.

Moeten er dan geen spelers gewisseld worden? Jawel, ünterstall moet erin voor Zoet, die laatste heeft nu voldoende kansen gehad. Sadilek moet vervangen worden voor Boscagli welke in mijn ogen meer verdedigende zekerheid brengt. Dumfries moet selectiever worden in het mee naar voren gaan en zich meer met zijn verdedigende taken bezighouden.

Het middenveld moet anders samengesteld worden. Zet een man voor de verdedging welke echt kan killen (dat kan Hendrix beter dan Rosario of koop iemand die dat kan). Daarvoor zet je Ihataren en Gutierez. Waarom hun twee? Dan ga je vroeg druk zetten en zorg je daarmee dat je verdediging het minder zwaar heeft.

De aanval.....lastig. Het feit dat gisteren een speler uit jong PSV inviel zegt genoeg. Gakpo is er nog niet, maar een goede wissel. Bergwijn en Malen weer erin plus als Lammer terug is hem heel snel in de spits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:16
Bootje schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 14:17:
Bizot heeft 8 clean sheets dit eredivisie seizoen. Daar zijn die van de EL nog niet eens bij opgeteld. En dan toch Vermeer en Zoet de voorkeur geven bij oranje. Dat is toch wel echt te zot voor woorden...
Als cilissen er maar uit gaat, dat vind ik echt de minste van het rijtje.
Zoet hebben we gisteren gezien... Zegt genoeg en Vermeer is te klein.
Een gezond verstand zou volgens mij zeggen : Bizot eerste keeper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Zingo schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 17:01:
Ik baal nog steeds als een stekken van hoe het er gisteren bijliep bij PSV. Het is inderdaad niet een dingetje waarbij je bepaalde spelers op de bank zet en daarna het spel beter wordt. De spelers verschillen onderling niet voldoende van elkaar daarvoor.

Waar het voor mijn gevoel voornamelijk misgaat, is de samenhang in het elftal. Ik zal verdedigend 7 man lopen die allemaal naar elkaar keken maar maar zelden als groep aan de slag gingen.
Ik zag juist te zelden 7 man die überhaupt (mee) verdedigden. Van wat ik gezien heb liet het middenveld, op Gutierrez na, het allemaal maar een beetje gebeuren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Harribo schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 17:11:
[...]Als cilissen er maar uit gaat, dat vind ik echt de minste van het rijtje.
Zoet hebben we gisteren gezien... Zegt genoeg en Vermeer is te klein.
Een gezond verstand zou volgens mij zeggen : Bizot eerste keeper.
Cilissen slechter dan Zoet en Vermeer?
Drugs are bad mkay

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 19:01:
[...]

Cilissen slechter dan Zoet en Vermeer?

[...]
Ik moet het ook met verbazing lezen. Wat is er verkeerd aan Cillessen in oranje? En om kampioen te worden heb je echt niet de beste keeper nodig. Eentje die heel goed is is genoeg en Cillessen voldoet prima. Net als Stekelenburg dat was in '10. Of anderen uit het verleden van oranje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:01
DoeEensGek schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 19:33:
[...]

Ik moet het ook met verbazing lezen. Wat is er verkeerd aan Cillessen in oranje? En om kampioen te worden heb je echt niet de beste keeper nodig. Eentje die heel goed is is genoeg en Cillessen voldoet prima. Net als Stekelenburg dat was in '10. Of anderen uit het verleden van oranje.
Onzin.

Om kampioen te worden zet je niet een kneus op je allerlaatste positie. Dan neem je een type als Onana, V/d Sar of Jasjin.

Een bijna perfecte sluitpost dus. Dat is de laatste buffer als de verdediging het laat lopen.

De rest is gewoon niet goed genoeg. Dan speel je als keeper niet bij een Valencia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
mavaros schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 19:39:
[...]

Onzin.

Om kampioen te worden zet je niet een kneus op je allerlaatste positie. Dan neem je een type als Onana, V/d Sar of Jasjin.

Een bijna perfecte sluitpost dus. Dat is de laatste buffer als de verdediging het laat lopen.

De rest is gewoon niet goed genoeg. Dan speel je als keeper niet bij een Valencia.
Een kneus? 8)7 Wie heeft het over een kneus?? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
DoeEensGek schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 19:52:
[...]

Een kneus? 8)7 Wie heeft het over een kneus?? |:(
Ok, een niet zo'n heel goede speler.

Schrap de term kneus maar. De strekking blijft hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
mavaros schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 20:00:
[...]

Ok, een niet zo'n heel goede speler.

Schrap de term kneus maar. De strekking blijft hetzelfde.
Dan nog, ik heb het over "Eentje die heel goed is". Dat is iets heel anders dan "een niet zo'n heel goede speler". ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Waar is die Gozbyuk mee bezig? 2x duidelijk geel, Hrustic wordt 2x finaal onderuit geschoffeld. En geen buitenspel voor Groningen.
Rare arbiter
Edit: gaat gelukkig nu beter
Edit2: Asoro 2x :), fc nu 0-2 voor
Edit3: Honda zit vermomd met een burka in het publiek
Edit4: Vitesse speelt slecht behalve Linssen

[ Voor 56% gewijzigd door Harribo op 08-11-2019 20:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
mavaros schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 19:39:
[...]

Om kampioen te worden zet je niet een kneus op je allerlaatste positie.
Ging in 88 anders best aardig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker hoor, Groningen wint 1-2 in Arnhem en stijgt direct naar een mooie 6e plek op de ranglijst. Het werd nog even spannend, maar de overwinning is weer binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Verwijderd schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 22:00:
Lekker hoor, Groningen wint 1-2 in Arnhem en stijgt direct naar een mooie 6e plek op de ranglijst. Het werd nog even spannend, maar de overwinning is weer binnen.
Ja. Padt heeft Groningen wel paar gered.
Jammer dat Buys vanaf minuut 55 al angsthazen voetbal speelt en sierhuis eruit haalt. Ik zag Groningen nog wel een paar maken.

Zie trouwens op vi dat die Bruma en Baumgartl samen 25 miljoen hebben gekost.
Tjonge das slecht besteed geld. Heb je als scout het niet door

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Harribo schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 22:25:
[...]

Ja. Padt heeft Groningen wel paar gered.
Hij doet het de laatste tijd sowieso niet heel erg slecht. Vlak na het treinincident had hij een mindere periode, maar de laatste tijd laat hij zich weer positief zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eredivisie speelronde 13

zaterdag
18:30u
scHeerenveen v Sparta
19:45u
Fortuna Sittard v ADO Den Haag
20:45u
Heracles v VVV-Venlo

zondag
12:15u
Ajax v FC Utrecht
14:30u
FC Twente v PEC Zwolle
Willem II v PSV
16:45u
Feyenoord v RKC
20:00u
AZ v FC Emmen

reeds gespeeld
vrijdagavond
Vitesse 1-2 FC Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
Ajax - Utrecht, heb er zin in. Ajax heeft het vaak lastig met Utrecht, maar verwacht zondag eigenlijk een redelijk comfortabele overwinning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
MarvinG schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 09:53:
Ajax - Utrecht, heb er zin in. Ajax heeft het vaak lastig met Utrecht, maar verwacht zondag eigenlijk een redelijk comfortabele overwinning.
Utrecht-Ajax is volgens mij een ellende.

Utrecht thuis wordt appeltje, eitje. ;)

Mijn gok: 5-0.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:03
Willem II-PSV? 5-0 :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 17:58
Nah, dat gebeurt alleen als je het niet verwacht.
Wordt gewoon een krappe overwinning voor PSV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:03
Snowdog schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 13:53:
[...]

Nah, dat gebeurt alleen als je het niet verwacht.
Wordt gewoon een krappe overwinning voor PSV.
Ik denk dat PSV op dit moment mentaal zo zwak is als een amateurclub die tegen Ajax moet.
Ik hoop op een goed resultaat waar ze op kunnen bouwen, maar heb het idee dat letterlijk de wind verkeerd moet staan en en het gaat weer mis.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 17:58
Maarten_E schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 14:02:
[...]

Ik denk dat PSV op dit moment mentaal zo zwak is als een amateurclub die tegen Ajax moet.
Ik hoop op een goed resultaat waar ze op kunnen bouwen, maar heb het idee dat letterlijk de wind verkeerd moet staan en en het gaat weer mis.
Denk dat het allemaal wel meevalt, ze hebben een aantal wedstrijden geen beste resultaten gehad, maar ook tegen vrij aardige ploegen gespeeld. Dan zit het soms tegen (spel was idd vrij bagger, maar zou het iig niet direct niveau amateurclub noemen). En die 4-1 tegen LASK was natuurlijk niet best, maar het is ook weer niet alsof dat de grootste koekenbakkers alle tijden zijn ofzo. Ik ga ervanuit dat ze gewoon gaan winnen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Snowdog op 09-11-2019 14:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Lees net dat Ajax de 50 miljoen alweer voorbij is qua inkomsten CL :o
Dat wordt shoppen in de winterstop om komende zomer op te vangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Martinusz schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 14:53:
Dat wordt shoppen in de winterstop om komende zomer pontje vangen?
Dit jaar alleen al 40mln voor kwalificatie groepsfase. Dus de 50 was niet ver meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:54
Deadsy schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 15:12:
[...]

Dit jaar alleen al 40mln voor kwalificatie groepsfase. Dus de 50 was niet ver meer.
2.7 voor een overwinning, 0.9 voor gelijkspel. Dus nu 6.3 alleen voor de 4 potjes, dan nog inkomsten vanuit televisie en kaartjes en het gaat snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:21
Martinusz schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 14:53:
Dat wordt shoppen in de winterstop om komende zomer op te vangen?
Ze zijn zich alweer geliefd aan het maken :X

https://www.vi.nl/nieuws/...-benadert-groot-az-talent

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Oh ja, dat heren "akkoord" wat opgelegd werd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Volgens het artikel: De zestienjarige Kluiters heeft nog geen contract bij AZ. Dan moet AZ hem toch gewoon een contract aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:07
Dat zullen ze ook wel hebben gedaan maar tot je zestiende kan het niet. Ajax heeft in elk geval het recht verspeeld om te klagen als Ajax-talenten naar pakweg Man City gaan.

Maar waarom zou je als zestienjarige naar Ajax gaan? Je krijgt bij AZ veel sneller speelminuten op het hoogste niveau. Alleen voor absolute toppers als De Ligt wordt nog een uitzondering gemaakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:49

Vos

AFCA

toolkist schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 17:19:
[...]

Oh ja, dat heren "akkoord" wat opgelegd werd ;)
Bijna niemand weet hoe het zit en gaan gelijk weer haten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 17:47:
Dat zullen ze ook wel hebben gedaan maar tot je zestiende kan het niet. Ajax heeft in elk geval het recht verspeeld om te klagen als Ajax-talenten naar pakweg Man City gaan.

Maar waarom zou je als zestienjarige naar Ajax gaan? Je krijgt bij AZ veel sneller speelminuten op het hoogste niveau. Alleen voor absolute toppers als De Ligt wordt nog een uitzondering gemaakt.
Het hoogste niveau is CL en dat speelt AZ niet ;)
En volgens jouw logica (waar ik me overigens best in kan vinden) mag je zelf dus ook niet meer klagen als spelers van Feyenoord naar Engeland vertrekken want tja, Feyenoord haalt ook spelers weg bij andere clubs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@toolkist
Ik vind het vooral dom van al die spelers. Jeugdspelers bij Ajax spelen geen CL en jeugdspelers bij Man City spelen geen PL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

D-e-n schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 17:57:
@toolkist
Ik vind het vooral dom van al die spelers. Jeugdspelers bij Ajax spelen geen CL en jeugdspelers bij Man City spelen geen PL.
Youth CL, betere faciliteiten, betere trainers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Vos schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 17:58:
[...]

Youth CL, betere faciliteiten, betere trainers?
Volgens mij doet AZ qua opleiding niet onder voor Ajax en zeker niet voor Man City.

En youth CL is leuk maar uiteindelijk wil je zo snel mogelijk tegen volwassenen spelen.

[ Voor 15% gewijzigd door D-e-n op 09-11-2019 18:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
@toolkist
Ik begrijp ze wel. Stuk hoger salaris waarschijnlijk en in tegenstelling tot wat jij wil laten geloven worden jeugdspelers nog steeds ingepast. Of is Dest geen jeugdspeler geweest bijvoorbeeld?
Plus we hebben totaal geen idee wat er bij deze specifieke transfer meespeelt. Speler niet blij/ruzie met trainer/verzin maar wat redenen?
En wat toch ook nog steeds helpt in de (voetbal) wereld is bij Ajax gespeeld hebben. Dan kom je bijna altijd wel weer ergens aan de bak.

Mbt spelers die van NL naar Engeland gaan.. of je pakt zeker een aantal tonnen, of later misschien (tenzij je in Engeland doorbreekt, dan verdien je daar weer veel meer). Je kunt nog zo zeker van jezelf zijn, 1 blessure en het is over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

D-e-n schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 18:01:
[...]

Volgens mij doet AZ qua opleiding niet onder voor Ajax en zeker niet voor Man City.

En youth CL is leuk maar uiteindelijk wil je zo snel mogelijk tegen volwassenen spelen.
Volgens onderzoeken wel.

Youth CL is een hoger niveau, ook de concurrentie is groter. Daar wordt je beter van. Ook leer je van 1e elftal spelers door bijv. meetrainen.

En andere spelopvatting? Meer geld? Papa/mama meer geld? ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Vos op 09-11-2019 18:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
@toolkist
En jeugdspelers van AZ spelen geen YCL.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Holk
Jeugdopleiding van AZ heeft (financieel noodgedwongen) een paar keuzes gemaakt die er nu voor zorgen dat ze best aangeschreven staan. Door de tenloorgang van de DSB hebben ze meer moeten investeren in jeugd en de manier waarop hebben ze goed aangepakt. Komen nu wel wat jongens door en heb zelf geen zicht op wat er aan zit te komen, maar om het op dezelfde lijn te leggen als de jeugdopleidingen van Ajax en City gaat me te ver. De laatste clubs doen al decennia aan jeugd en opleiden, zijn misschien iets log in het aanpassen naar nieuwe inzichten maar de aantrekkingskracht van deze opleidingen zorgen voor technischere en betere spelers bij aanvang en daardoor komen er ook meer spelers naar het eerste (of worden ze verkocht naar andere eredivisie ploegen), algehele niveau is gewoonweg hoger.

Dat er dan een 16-jarige jeugdspeler over wil dat is aan hem. Dat calimerogeroep als er iemand weggehaald wordt... ze krijgen er een mooie vergoeding voor en als je hem zo graag had willen houden dan moet je meer bieden. Ajax lijkt aanlokkelijker maar kans op slagen is ook minder. AZ zou dat moeten uitbuiten ipv over de stadsgrens roepen dat er een “herenakkoord” is wat een wassen neus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 18:37:
[...]

En jeugdspelers van AZ spelen geen YCL.
Dat zie ik dan weer niet als reden om over te stappen, dat is hoogstens een leuke bijkomstigheid. Maar goed dat ben ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Geld zou ook geen reden moeten zijn, maar helaas voor de sport is het wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@Holkers
Hoe kom je erbij dat de opleiding van City hoog staat aangeschreven? Bij City draait het om kwantiteit: zoveel mogelijk spelers jong ophalen en dan maar hopen dat ze er iets aan overhouden.

En natuurlijk krijg je een schep met geld in Engeland maar als we het over de top hebben (laten we zeggen: vast bij Oranje gaan horen) dan is negen van de tien keer toch de meest logische stap om vanuit de top van Nederland te debuteren in Oranje. Ook Malen had PSV uiteindelijk nodig om de laatste stap te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 19:12:
Tuurlijk is geld wel een reden, het blijft een baan geen hobby.
D-e-n schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 19:13:
@Holkers
Hoe kom je erbij dat de opleiding van City hoog staat aangeschreven? Bij City draait het om kwantiteit: zoveel mogelijk spelers jong ophalen en dan maar hopen dat ze er iets aan overhouden.

En natuurlijk krijg je een schep met geld in Engeland maar als we het over de top hebben (laten we zeggen: vast bij Oranje gaan horen) dan is negen van de tien keer toch de meest logische stap om vanuit de top van Nederland te debuteren in Oranje. Ook Malen had PSV uiteindelijk nodig om de laatste stap te maken.
Ze kunnen wel opleiden (zie Foden, Sancho), de spelers krijgen alleen geen fatsoenlijke kans in het 1e.

[ Voor 58% gewijzigd door toolkist op 09-11-2019 19:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Dat zeg ik eigenlijk ook, maar het is jammer voor de sport zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:06
toolkist schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 19:14:
[...]

Tuurlijk is geld wel een reden, het blijft een baan geen hobby.

[...]

Ze kunnen wel opleiden (zie Foden, Sancho), de spelers krijgen alleen geen fatsoenlijke kans in het 1e.
Maar voor iemand van onder 16 is het nog geen baan lijkt mij? Dus dan zou geld niet mogen uitmaken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
krissie100 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 19:16:
[...]

Maar voor iemand van onder 16 is het nog geen baan lijkt mij? Dus dan zou geld niet mogen uitmaken...
Gezien de bedragen die ze vangen echt wel ;)
Zo'n jongen van 16 verdient waarschijnlijk meer dan jij en ik op ons 40ste.
En als ze naar Engeland gaan wordt het meteen een veelvoud ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

OPSLAGHOND schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 19:12:
Is niet echt specifiek een sport dingetje. Topsport is ook gewoon werk. En net als met normaal werk gaan de meesten voor het salaris werken. En hoe meer salaris hoe prettiger het is :)
Daarbij komt kijken dat voor topsporters niet tot hun 67e door kunnen en het dus in een relatief korte periode financiële onafhankelijkheid moeten bereiken. De spoeling voor een carrière na de sport is nog dunner dan topsport als sporter.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Poh, 6 gele kaarten voor ADO vanavond tegen Fortuna Sittard. Ook Groenendijk heeft nog geel gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Doei Maaskant, het waren 13 geweldige weken...
Pagina: 1 ... 40 ... 152 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken