Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Als het hele carnaval-gebeuren zou verdwijnen komen de goed georganiseerde (semi-)professionele alcoholisten wel weer met een ander zuipfestijn.Maarten_E schreef op zondag 3 november 2019 @ 11:41:
[...]Ik denk het wel, maar heb jij het idee dan dat het carnaval in Eindhoven in gevaar is en gered moet worden?
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Ik ben erg benieuwd naar het Feyenoord van Dick Avocaat. De competitie is gebaat bij een sterk Feyenoord. Ik gun ze alles zolang ze maar 9 punten achter Ajax staan
[ Voor 56% gewijzigd door ephymerous op 03-11-2019 13:51 ]
XXXVI
Zo krijg ik er alle vertrouwen in dat Feyenoord straks ook gaat stunten en misschien zelfs weet te winnen!
alles kan off-topic
Ik kan net zo goed mijn neefje van 5 de standen laten invullen
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Toch aardig dat de concurrentie medelijden heeft en ook maar punten laat liggenAnkona schreef op zondag 3 november 2019 @ 14:09:
Zo, wat een weekend. PSV gelijk tegen Sparta, RKC wint, Emmen wint.
Zo krijg ik er alle vertrouwen in dat Feyenoord straks ook gaat stunten en misschien zelfs weet te winnen!
Bottechin is geblesseerd blijkbaar, Jan Arie start, de schaar is er weer dus, oohjee

Ik ga maar weer een dobbelsteen tactiek toepassendvdkiwi schreef op zondag 3 november 2019 @ 14:09:
Leuk voor de competitie, slecht voor mijn poule.
Ik kan net zo goed mijn neefje van 5 de standen laten invullen
Ik gun ze ook heel veel, volgend jaar een kampioenschap. Wel in de KKD danephymerous schreef op zondag 3 november 2019 @ 13:50:
Knap hoor van Emmen, 81e minuut en 2-1 voorstaan tegen Vitesse
Ik ben erg benieuwd naar het Feyenoord van Dick Avocaat. De competitie is gebaat bij een sterk Feyenoord. Ik gun ze alles zolang ze maar 9 punten achter Ajax staan
[ Voor 45% gewijzigd door Qu3st op 03-11-2019 14:15 ]

Kun je me dat bovenstaande (dik gedrukt) uitleggen? Want ik zie niet in waarom een club sterk moet zijn ter bate van de competitie. Is het niet gewoon zo dat de competitie de sterkte bepaald en of dat club A of club B if club X is maakt in mijn ogen niets uitephymerous schreef op zondag 3 november 2019 @ 13:50:
Knap hoor van Emmen, 81e minuut en 2-1 voorstaan tegen Vitesse

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
De tegenstand in de competitie is op PSV en AZ na matig. En dan is het maar de vraag hoelang AZ dit met jonge spelers vol kan houden. Bij structureel meer weerstand worden spelers absoluut beter en de competitie interessanter. De kans dat een Feyenoord structureel meer weerstand kan bieden is groter dan AZ of Vitesse. Dat komt mijn inziens door de achterban en de financieel sterke regio. Dat dat niet alles zegt laat Feyenoord helaas nu zienHolkers schreef op zondag 3 november 2019 @ 14:20:
[...]
Kun je me dat bovenstaande (dik gedrukt) uitleggen? Want ik zie niet in waarom een club sterk moet zijn ter bate van de competitie. Is het niet gewoon zo dat de competitie de sterkte bepaald en of dat club A of club B if club X is maakt in mijn ogen niets uit
* ephymerous ziet Feyenoord graag met PSV strijden om plek twee
XXXVI
Alles in het groen/blauw/geel (en een groen veld), maakt het er niet bepaald duidelijk op. Misschien ben ik wel een beetje kleurenblind
Dat is logisch toch? Qua achterban en achterland zijn er in Nederland maar drie clubs die op de lange termijn echt sterk kunnen zijn. Op het moment dat één van die drie afhakt is dat een behoorlijke devaluatie van de competitie. Dan kun jij wel zeggen: het is ook goed voor de competitie als pakweg Vitesse, AZ en Groningen de top drie vormen maar dat is gewoon niet realistisch. Feyenoord, Ajax en PSV heb liefst zo sterk mogelijkHolkers schreef op zondag 3 november 2019 @ 14:20:
[...]
Kun je me dat bovenstaande (dik gedrukt) uitleggen? Want ik zie niet in waarom een club sterk moet zijn ter bate van de competitie. Is het niet gewoon zo dat de competitie de sterkte bepaald en of dat club A of club B if club X is maakt in mijn ogen niets uit
Ze wisten dat ik 2-1 winst voor hun had ingevuld.Leon Zwiers schreef op zondag 3 november 2019 @ 14:13:
Nou, deze week vrij lastig om de poule goed te hebben
Ook VItesse verliest
Das een echte top club, want alleen topclubs naaien mij.
Feyenoord heb ik op 1-1. Dus die zullen wel winnen
OF, ze hebben geluk dat ik niet winst heb ingevuldOPSLAGHOND schreef op zondag 3 november 2019 @ 15:19:
Heeft Feyenoord toch wel geluk dat het nu V.V.V. treft.
Dat zal het zijn ja!Deadsy schreef op zondag 3 november 2019 @ 15:20:
[...]OF, ze hebben geluk dat ik niet winst heb ingevuld
Alhoewel Feyenoord is geen Emmen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Of is het weer om te huilen?Leon Zwiers schreef op zondag 3 november 2019 @ 16:04:
2e helft is weer om te huilen
Het is alleen maar een andere trainer. Niet alsof er opeens 11 andere spelers staan.Leon Zwiers schreef op zondag 3 november 2019 @ 16:04:
2e helft is weer om te huilen
Trouwens, denken ze bij Utrecht soms dat ze tegen Ajax spelen?
Beter nu dan volgende weekDeadsy schreef op zondag 3 november 2019 @ 16:19:
[...]
Het is alleen maar een andere trainer. Niet alsof er opeens 11 andere spelers staan.
Trouwens, denken ze bij Utrecht soms dat ze tegen Ajax spelen?
2036 of 2042?PWM schreef op zondag 3 november 2019 @ 17:12:
Moet ik nog ergens rekening houden op 10 mei met werkzaamheden? Of kan ik gewoon naar CS en dan met de tram naar de Coolsingel?
Dan zit je bij je moeder op de koffie (Moederdag) en hoor je van die irritante oom dat Ajax al 4 weken kampioen is en ook de beker weer gewonnen heeftPWM schreef op zondag 3 november 2019 @ 17:12:
Moet ik nog ergens rekening houden op 10 mei met werkzaamheden? Of kan ik gewoon naar CS en dan met de tram naar de Coolsingel?
Ome @Typhone bedoel je?Holkers schreef op zondag 3 november 2019 @ 18:13:
[...]
Dan zit je bij je moeder op de koffie (Moederdag) en hoor je van die irritante oom dat Ajax al 4 weken kampioen is en ook de beker weer gewonnen heeft
Nee er stond niks over CL finale in dat bericht van @Holkers dus ik was het niet
Edit: en dit is geen penalty
Ach, dan maakt Kramer tenminste ook weer eens een goal.Holkers schreef op zondag 3 november 2019 @ 19:43:
Hoezo is dat buitenspel bij ADO - Heerenveen? Voet van de tegenstander staat ruim achter de speler.
Verwijderd
Echt schandalig die penalty. Speelt duidelijk de bal. Kost ze gewoon 2 punten.Holkers schreef op zondag 3 november 2019 @ 19:43:
Hoezo is dat buitenspel bij ADO - Heerenveen? Voet van de tegenstander staat ruim achter de speler.
Gaat niet alleen om z'n voet maar om alle delen van z'n lichaam waarmee ie mag scoren.Holkers schreef op zondag 3 november 2019 @ 19:43:
No sh*t Sherlocktoolkist schreef op zondag 3 november 2019 @ 20:39:
[...]
Gaat niet alleen om z'n voet maar om alle delen van z'n lichaam waarmee ie mag scoren.
Misschien kan ten Hag van Bommel meenemen als assistent. Trainer van AZ naar Ajax. vd Brom weer naar AZ en Dickie pakt Utrecht nog ff mee al satelliet clubje.
Ik denk dat ten Hag niet tussentijds weggaat, maar het maakt me wel zenuwachtig. Zie zo 123 geen goede vervanger.loewie1984 schreef op zondag 3 november 2019 @ 21:05:
Nou laat de trainers carousel maar beginnen, Kovac weg bij Bayern.
Misschien kan ten Hag van Bommel meenemen als assistent. Trainer van AZ naar Ajax. vd Brom weer naar AZ en Dickie pakt Utrecht nog ff mee al satelliet clubje.
Slot doet het leuk, maar ook pas een maand of 4. Van der Gaag, mwoah...
Hoop dat ze heynckes aanstellen en van de zomer een ander zoeken. kan het ten Hag niet kwalijk nemen als jij in de zomer vertrekt.
Dat was het gerucht toch? De Dick Advocaat van Duitsland418O2 schreef op zondag 3 november 2019 @ 21:28:
[...]
Hoop dat ze heynckes aanstellen en van de zomer een ander zoeken.
Klopt. Die heeft het al vaker gedaan bij Bayern. Vind het op dit moment overigens geen ideale club. Bestuur lijkt veel invloed te willen op het team, budget voor aankopen is niet gigantisch. Competitie is niet de meest aansprekende. Maar ik zie ten Hag ook weer niet snel naar Engeland gaan, voor Italië is hij het type niet, Barca/real is te hoog gegrepen. Dan is de enige echte stap omhoog, sportief gezien, Bayern.D-e-n schreef op zondag 3 november 2019 @ 21:30:
[...]
Dat was het gerucht toch? De Dick Advocaat van Duitsland
Dat was uit jouw post nou niet heel duidelijkHolkers schreef op zondag 3 november 2019 @ 20:43:
[...]
No sh*t Sherlock, maar de voet van de tegenstander stond voor de hele speler van Heerenveen
@D-e-n is die taart omdat je jarig bent of omdat Feyenoord weer eens gewonnen heeft?
Gefeliciteerd
Niet? Ze willen 90m betalen voor Sané en/of 100m+ voor Coutinho...418O2 schreef op zondag 3 november 2019 @ 21:32:
[...]
Klopt. Die heeft het al vaker gedaan bij Bayern. Vind het op dit moment overigens geen ideale club. Bestuur lijkt veel invloed te willen op het team, budget voor aankopen is niet gigantisch.
[ Voor 50% gewijzigd door toolkist op 03-11-2019 21:56 ]
Die 120 voor coutinho zie ik ze niet betalen, helemaal niet gezien zijn huidige prestaties (wat ook aan de coach kan liggen). En ik vraag me ten zeerste af of city sane last gaan voor 90.toolkist schreef op zondag 3 november 2019 @ 21:53:
[...]
Niet? Ze willen 90m betalen voor Sané en/of 100m+ voor Coutinho...
Anderzijds betalen ze wel 80 voor een back. Maar goed, vind de leiding van Bayern de laatste tijd een beetje vreemd. Weet niet of dat lekker werkt voor ten hag
Ten Hag komt er ook vandaan hè. Ik kan me voorstellen dat hij dat best aantrekkelijk vindt.418O2 schreef op zondag 3 november 2019 @ 21:32:
[...]
Klopt. Die heeft het al vaker gedaan bij Bayern. Vind het op dit moment overigens geen ideale club. Bestuur lijkt veel invloed te willen op het team, budget voor aankopen is niet gigantisch. Competitie is niet de meest aansprekende. Maar ik zie ten Hag ook weer niet snel naar Engeland gaan, voor Italië is hij het type niet, Barca/real is te hoog gegrepen. Dan is de enige echte stap omhoog, sportief gezien, Bayern.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Absoluut, dat is wat voor een mogelijke overstap spreekt. Hij moet dan alleen wel met veel gearriveerde spelers gaan werken en weinig jeugd (heb niet het idee dat de jeugd van Bayern veel voorstelt, ze gebruiken eigenlijk de Bundesliga als jeugdopleiding).Gonadan schreef op zondag 3 november 2019 @ 22:20:
[...]
Ten Hag komt er ook vandaan hè. Ik kan me voorstellen dat hij dat best aantrekkelijk vindt.
Het wordt zeker spannend. Zou het wel echt heel kut vinden als hij tussentijds vertrekt. Zie zo geen optie om hem goed te vervangen. Helemaal nu het niveau zo hoog ligt en de CL erg belangrijk is en daarin ver komen realistisch is
Peter Bosz.418O2 schreef op zondag 3 november 2019 @ 22:22:
[...]
Absoluut, dat is wat voor een mogelijke overstap spreekt. Hij moet dan alleen wel met veel gearriveerde spelers gaan werken en weinig jeugd (heb niet het idee dat de jeugd van Bayern veel voorstelt, ze gebruiken eigenlijk de Bundesliga als jeugdopleiding).
Het wordt zeker spannend. Zou het wel echt heel kut vinden als hij tussentijds vertrekt. Zie zo geen optie om hem goed te vervangen. Helemaal nu het niveau zo hoog ligt en de CL erg belangrijk is en daarin ver komen realistisch is
Als het een beetje meezit, dan wordt hij ontslagen bij zijn Duitse club. Dan kan Ten Hag zijn succes verzilveren en gaan wij weer verder met Bosz.
Bosz snapt het Ajaxspel en is eigenlijk de architect van het Ajax van de laatste jaren. Een soort mini Cruijff.
Dat RKC maar puntenaftrek krijgt, iedereen wordt opgepakt en allemaal SV krijgenQu3st schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 18:36:
RKC heeft even afgekeken paar weken geleden bij Ajax, mooie pyro party aan begin van de wedstrijd.
Ohnee, dat geldt alleen voor Ajax
PSN: Curvaa_
Buitenspel was het zeker wel. Hoofd (kun je ook mee scoren dus dat lichaamsdeel telt ook) was ver voorbij de laatste verdediger.Holkers schreef op zondag 3 november 2019 @ 19:43:
Die penalty is een aanfluiting. Mag best een integriteitsonderzoek opgestart worden naar de VAR en het zou niet vreemd of onwenselijk zijn om de wedstrijd vanaf dat moment over te spelen.
alles kan off-topic
De clubs en daar uit volgend de competitie bepaald de sterkte, welke club dat is, is mijn inziens om het even. Je moet als competitie wel rekening houden met hetgeen je spelers kan bieden en dat zijn denk ik een set aan zaken die relevant zijn voor Nederland:Holkers schreef op zondag 3 november 2019 @ 14:20:
[...]
- Competitie waar men om het kampioenschap kan spelen
- Europees (CL en in mindere mate EL) uitkomen
- Met daarbij de springplank naar een grotere competitie
- Speeltijd
Dat zie je trouwens in wel meer zaken bij de VAR (en scheidsrechters in het algemeen). Er zit een redelijke delta tussen de manier van fluiten vna scheidsrechters. Nijhuis laat veel meer gaan dan een Kuipers. Voor beide stijlen van fluiten is iets te zeggen maar consistent is het niet. Hetzelfde zie je met wel of niet ingrijpen door de VAR, waar ik voorop wil stellen dat in de overgrote meerderheid van de gevallen de VAR gelijk heeft maar ook daar zitten nog gevallen waar niet ingegrepen wordt waar dat wellicht wel zou kunnen.Ankona schreef op maandag 4 november 2019 @ 07:40:
[...]
Mag best een integriteitsonderzoek opgestart worden naar de VAR en het zou niet vreemd of onwenselijk zijn om de wedstrijd vanaf dat moment over te spelen.
Onoverkomelijk blijft dat zolang je mensen aan het werk hebt in die rollen maar enige consistentie van de scheidsrechters en de VAR zou helpen.
Dat zie je voornamelijk in het wel of niet geven van een gele kaart. In wedstrijd A kan een overtreding geel zijn terwijl dat in een andere wedstrijd enkel een vrije trap is. Iets wat zowel in de wedstrijd (beperken van de wat mee rrisicovolle acties van de speler) als over het seizoen (automatische schorsingen) zijn invloed kan hebben.
[ Voor 32% gewijzigd door Napo op 04-11-2019 08:25 ]
alles kan off-topic
Hopelijk nietmavaros schreef op maandag 4 november 2019 @ 06:19:
[...]
Peter Bosz.
Als het een beetje meezit, dan wordt hij ontslagen bij zijn Duitse club. Dan kan Ten Hag zijn succes verzilveren en gaan wij weer verder met Bosz.
Bosz snapt het Ajaxspel en is eigenlijk de architect van het Ajax van de laatste jaren. Een soort mini Cruijff.

Dus nee, alsjeblieft niet Peter Bosz terug.
Volgens mij verschilt de manier van voetballen niet zoveel tussen beide, vergeet niet dat Ten Hag nu een ook iets betere selectie heeft met 2 ervaren mensen (Tadic + Blind) erbij.JanW schreef op maandag 4 november 2019 @ 08:44:
[...]
Hopelijk nietBosz was leuk, maar regelmatig ook kamikaze-voetbal waarbij we werden gered door Sanchez en De Ligt. Met Ten Hag is er ten minste wat meer zekerheid en stabiliteit, die had Bosz niet.
Ik denk niet dat Ten Hag tussentijds gaat, vind ik hem de man niet voor, als dat wel zo is, zou ik echt heel verbaasd zijn.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dat twee verschillende verdedigers in twee verschillende seizoenen dergelijke credits krijgen zegt wellicht ook wel iets zeggen over de tactiek onder Bosz. Ik zou juichen als hij terug zou komen. Hoe zou het zijn gelopen als Bosz zijn gewenste versterkingen wel had gekregen? En de later weggestuurde stafleden Bergkamp, Spijkerman, l’Ami en Rekelhof toen al waren bedankt? De versterkingen die na het vertrek van Keizer en onder Ten Hag werden gehaald waren de versterkingen die Bosz destijds na de verloren EL finale wilde hebben omdat hij al voorzag dat deze nodig waren om het niveau nog verder omhoog te tillen. Bosz zag het allemaal nog zo slecht nog niet getuige hoe het na zijn vertrek allemaal is verlopen.JanW schreef op maandag 4 november 2019 @ 08:44:
Hopelijk nietBosz was leuk, maar regelmatig ook kamikaze-voetbal waarbij we werden gered door Sanchez en De Ligt. Met Ten Hag is er ten minste wat meer zekerheid en stabiliteit, die had Bosz niet.
De opvolger van Bosz moest het doen zonder de sterkmakers als Bertrand Traoré, Davy Klaassen en Davinson Sánchez. De selectie werd in plaats van sterker zelf zwakker en de opvolger van Bosz was geen zins klaar voor het grote werk (deze moest echt overgehaald worden destijds om Keizer zelf in eerste instantie zelf ook inzag). Onder leiding van Keizer werd duidelijk dat Ajax had moet handelen zoals Bosz dat had aangegeven.
Bosz liet Ajax weer liet voetballen zoals een ieder die Ajax een warm hart toedraagt dit wil zien; met lef, durf, dominant en aanvallend voetbal. Achteraf nu zeggen dat het kamikaze-voetbal was en enkel kon vanwege twee verdedigers vind ik best zuur. Ik had Bosz graag aan het roer willen zien met spelers als Ziyech, Tadic en Blind in één team, met de luxe die Ten Hag nu heeft. Ik denk dat Ajax nog verder zou zijn dan nu, sterke nog, daar ben ik van overtuigd.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Bosz lijkt me inderdaad favoriet als opvolger, al is het maar de vraag of die wil. De trainer van Jong doorschiven zie ik niet weer gebeuren.
Een beetje vuurwek kan toch geen kwaad.JanW schreef op maandag 4 november 2019 @ 08:44:
[...]
Dat wat Bosz heeft, zit ook in Ajax. Dat is vaak ook kamikazevoetbal. Met 2 verdedigers spelen of met 9 man op de andere helft spelen, dat soort zaken. Ik mis alleen Onana nog in de 16.
Maar goed, die moet het dus niet worden volgens jou.
Wie dan wel? Van Gaal misschien? De Boer terughalen? Van Bommel losweken bij PSV? Zijn schoonvader strikken?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ja prima, kan hij deze vervangen;Han schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:48:
Misschien is Jaap Stam wel porren voor een half jaartje Ajax![]()

On a serious note: Bosz zou ik gaaf vinden maar het is speculeren of hij uberhaupt wel beschikbaar is. Ik hoop gewoon dat ze Heynckes het seizoen daar af laten maken en Ten Hag voor de zomer strikken. Liefst z.s.m. bekend zoals met de transfer van Frenkie, dan kunnen we daarna gewoon focussen op het huidige seizoen.
En als Bosz het niet wordt; Wenger?
[ Voor 35% gewijzigd door snmght op 04-11-2019 09:53 ]
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Dat bedoel je toch niet serieus? Een bejaarde man aan het roer is niet wat Ajax nodig heeft bij een eventueel vertrek van Ten Hag.snmght schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:51:
[...]
Ja prima, kan hij deze vervangen;
[Afbeelding]
On a serious note: Bosz zou ik gaaf vinden maar het is speculeren of hij uberhaupt wel beschikbaar is. Ik hoop gewoon dat ze Heynckes het seizoen daar af laten maken en Ten Hag voor de zomer strikken. Liefst z.s.m. bekend zoals met de transfer van Frenkie, dan kunnen we daarna gewoon focussen op het huidige seizoen.
Mocht Ten Hag serieus in beeld zijn bij Bayern zou het inderdaad fijn zijn als er op tijd duidelijkheid is, zodat Marc en Edwin de tijd hebben om een nieuwe trainer te zoeken. Verder blijft het speculeren natuurlijk.
PSN: Curvaa_
Bayern Munich have already made initial contact with Ajax coach Erik ten Hag, but he would not be available until the end of the season, according to Sky Germany. #FCBayern #AFCAjax
— Ronan Murphy (@swearimnotpaul) 4 november 2019
We kunnen allemaal rustig ademhalen mensen, we weten hoeveel waarde we kunnen hechten aan zulke woorden in het voetbal
Hij is eerder weg dan dat het kerst is ben ik bang

Het is bij uitstek iemand van de lange termijn; ik ben het wel een beetje beu om ook onze trainer om de haverklap in te moeten wisselen. Daarnaast iemand die attractief voetbal nastreeft en niet bang is om jeugd in te passen. En hij is beschikbaar.Curva schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:00:
[...]
Dat bedoel je toch niet serieus? Een bejaarde man aan het roer is niet wat Ajax nodig heeft bij een eventueel vertrek van Ten Hag.
Ik probeer te redeneren vanuit redelijke en beschikbare alternatieven. Taal zou een minpunt zijn. Leeftijd lijkt me niet relevant eigenlijk..
How on earth had Ajax verder kunnen zijn? Ze staan los aan kop in de eredivisie en hebben vorig jaar overtuigend de halve finale CL gehaald.Han schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:42:
[...]
Ik denk dat Ajax nog verder zou zijn dan nu, sterke nog, daar ben ik van overtuigd.
Val nu niet in de bekende valkuil door te denken dat het na een geweldige periode nooit meer minder kan. Mooi spel én resultaten gedurende twaalf maanden is onmogelijk. Je kunt blessures krijgen en één speler kan maar net het radertje zijn dat het spelpeil doet dalen. Zelfs bij een titeljaar heb je ups en downs.
Ja, ten Hag heeft wel eens raar gewisseld maar in Amsterdam wordt door menigeen nog zwaar onderschat hoe de volwassen moderne speelstijl vorig jaar heeft bijgedragen aan het Europese succes. Dan mag iedereen dagdromen over het onder de voet lopen van tegenstanders maar juist het anticiperen als je de bal niet hebt, het omschakelen, was de basis voor het succes tegen Juventus en Real Madrid.
Bosz heeft natuurlijk de basis gelegd, juist ook door oorlog te zoeken met de Cruijff adepten. Maar ten Hag heeft daar met zijn assistenten goed op voort geborduurd door er weer iets aan toe te voegen
[ Voor 8% gewijzigd door D-e-n op 04-11-2019 10:21 ]
Schijnt dat Allegri de belangrijkste kandidaat is bij Bayern. En die is beschikbaar, dus ik denk en hoop dat we het er niet eens over hoeven te hebben.mavaros schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:47:
[...]
Een beetje vuurwek kan toch geen kwaad.
Dat wat Bosz heeft, zit ook in Ajax. Dat is vaak ook kamikazevoetbal. Met 2 verdedigers spelen of met 9 man op de andere helft spelen, dat soort zaken. Ik mis alleen Onana nog in de 16.
Maar goed, die moet het dus niet worden volgens jou.
Wie dan wel? Van Gaal misschien? De Boer terughalen? Van Bommel losweken bij PSV? Zijn schoonvader strikken?
Dat is eigenlijk het grootste "probleem" met Ten Hag. Het gaat onzettend goed als het eenmaal staat. Maar elke hij is niet zo goed in het wijzigen van die tactiek. Maar dat heeft hij nu ook wel door lijkt het, vandaar dat er amper wissels komen(of veel te laat). Vorig seizoen ging het nog wel eens mis door een wijziging/wijzigingen die hij doorvoerde, zoals bij PSV.OPSLAGHOND schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:42:
Ik zou dit Ajax wel eens willen zien met een andere coach, iemand die durft te wisselen van spelers en/of tactiek om een wedstrijd te kunnen kantelen als het weer eens niet lekker loopt.
Maar de resultaten zijn over het algemeen goed, dus echt klagen mag ook weer niet
Volgens mij wijzigt Ten Hag juist heel veel op tactisch gebied, ook binnen een wedstrijd. Staan de backs hoog of niet, schuift Blind gelijk door ja of nee. Staat Ziyech centraal of op rechts. Kijk ook eens naar de pogingen die door de tegenstanders gedaan zijn om vorig jaar De Jong te neutraliseren. Nooit gelukt, juist door vaak kleine bijstellingen, ook een kwaliteit van De Jong zelf overigens.Terranova schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:46:
[...]
Dat is eigenlijk het grootste "probleem" met Ten Hag. Het gaat onzettend goed als het eenmaal staat. Maar elke hij is niet zo goed in het wijzigen van die tactiek. Maar dat heeft hij nu ook wel door lijkt het, vandaar dat er amper wissels komen(of veel te laat). Vorig seizoen ging het nog wel eens mis door een wijziging/wijzigingen die hij doorvoerde, zoals bij PSV.
Maar de resultaten zijn over het algemeen goed, dus echt klagen mag ook weer niet
Ook nu: Europees kiest hij vaak voor de twee verdedigende middenvelders, omdat eerder bleek dat Ajax anders kwetsbaar is. Nationaal is het wat aanvallender.
Wat Ten Hag wel doet is de spelers zelf lang laten staan. Belangrijke spelers als Tadic laat hij lang staan, waarschijnlijk omdat hij denkt dat jonge spelers als Lang geen verbetering zullen brengen. In de competitie zou je dat als fan waarschijnlijk anders willen zien, ook gezien de toekomst. Voor pakweg RKC uit moeten dat soort jongens natuurlijk ook goed genoeg zijn. Maar ik denk dat de meeste coaches ook wel geneigd zijn te denken: "het gaat nu steeds goed dus ik laat het zo"
Onder Bosz heb ik weer plezier gekregen om te kijken, het was weer fris en aanvallend. Van daaruit is ook weer door gebouwd, daar ben ik hem eeuwig dankbaar voor.
De aanpassingen die Ten Hag echter doet afhankelijk van het type tegenstander wat je treft is iets wat Bosz nevernooit zal doen, en daarom zie ik hem liever niet terug komen.
Ten Hag verzint dingen als de 'Tadic-variant' als het met een echte spits waarschijnlijk niet gaat lukken, of zet gewoon een blok van zes verdedigend ingestelde spelers neer als dat even nodig lijkt. Dat is toch wel wat anders dan maar blijven hameren op de vijf-secondenregel in de hoop dat het met blijven aanvallen wel goed komt.
Toegegeven, wellicht wat gechargeerd, maar dat is wel waarom ik zo'n ruil liever niet zie gebeuren.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vergeet niet dat Ten Hag meer smaken tot zijn beschikking heeft dan Bosz destijds. Op de manier die Ten Hag kan variëren kon Bosz niet, de keuze voor een vast elftal en deze perfectioneren was de meest logische keuze destijdsGonadan schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:23:
Toegegeven, wellicht wat gechargeerd, maar dat is wel waarom ik zo'n ruil liever niet zie gebeuren.
Ten Hag heeft zeker meer mogelijkheden, maar Bosz toont keer op keer aan dat het niet aan de mogelijkheden ligt. Hij heeft een bepaalde visie qua speelwijze en die is heilig. Ik zie hem bij Leverkusen ook niet ineens realistisch spelen, daar is het ook gewoon altijd hetzelfde.Han schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:25:
Vergeet niet dat Ten Hag meer smaken tot zijn beschikking heeft dan Bosz destijds. Op de manier die Ten Hag kan variëren kon Bosz niet, de keuze voor een vast elftal en deze perfectioneren was de meest logische keuze destijds
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Chelsea vs Ajax - dinsdag 5 november om 21:00 uur
Astana vs AZ - donderdag 7 november om 16:50 uur
Lask Linz vs PSV - donderdag 7 november om 18:55 uur
Feyenoord vs Young Boys - donderdag 7 november om 21:00 uur
=========================================================
Week 44 - Tegenstanders van Nederlandse clubs in Europa
Tegenstanders Ajax;
- Chelsea won met 1 - 2 tegen Watford (penalty tegenstander 80e minuut).
- Valencia won met 1 - 2 tegen Espanyol (penalty tegenstander 31e minuut, penalty 69e minuut).
- Lille verloor met 2 - 1 tegen Marseille (eigen doelpunt Lille 79e minuut).
Tegenstanders AZ;
- Manchester United verloor met 1 - 0 tegen Bournemouth.
- Partizan won met 4 - 0 tegen Vojvodina (penalty 30e minuut).
- Astana won met 0 - 1 tegen Tobol.
Tegenstanders Feyenoord;
- Rangers won met 3 - 0 tegen Hearts (Halve finale beker, competitiewedstrijd uitgesteld).
- Porto won met 1 - 0 tegen Aves.
- Young Boys verloor met 3 - 0 tegen Cervette FC Geneve.
Tegenstanders PSV;
- Sporting verloor met 1 - 0 tegen Tondela.
- Lask Linz won met 2- 0 tegen Austria Wien.
- Rosenborg gelijk met 3 - 3 tegen Stromsgodset IF (penalty 20e minuut, penalty tegenstander 73e minuut, eigen doelpunt tegenstander 88e minuut, gelijkmaker in de 91e minuut).
Week 43 - Tegenstanders van Nederlandse clubs in Europa
Tegenstanders Ajax;
- Chelsea won met 2 - 4 tegen Burnley.
- Valencia verloor met 3 - 1 tegen Osasuna (Rode kaart 29e minuut).
- Lille won met 3 - 0 tegen Bordeaux (Penalty 62e minuut).
Tegenstanders AZ;
- Manchester United won met 1 - 3 tegen Norwich City.
- Partizan won met 4 - 0 tegen Spartak Subotica (Penalty 77e minuut).
- Astana won met 5 - 0 tegen Aktobe (4 doelpunten Tomasov).
Tegenstanders Feyenoord;
- Rangers won met 2 - 1 tegen Motherwell.
- Porto won met 3 - 0 tegen Famalicao.
- Young Boys won met 4 - 2 tegen Thun (penalty tegenstander 86e minuut).
Tegenstanders PSV;
- Sporting won met 3 - 1 tegen Vitoria SC.
- Lask Linz won met 0 - 1 tegen Altach.
- Rosenborg won met 3 - 1 tegen Molde (rode kaart 45+1e minuut).
Dat is wat je niet wilt.snmght schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:51:
[...]
Ja prima, kan hij deze vervangen;
Want dan weten de spelers dat de huidige trainer weg gaat over bv 5 maanden.
Los van het weggaan an sich zie ik geen nadeel aan vroeg communiceren. Waarom zou het erg zijn als de spelers dat weten? Lijkt me vervelender als er maanden gespeculeerd wordt hierover en iedere tweede vraag met een journalist gaat over de vacature bij Bayern..Deadsy schreef op maandag 4 november 2019 @ 15:49:
[...]
Dat is wat je niet wilt.
Want dan weten de spelers dat de huidige trainer weg gaat over bv 5 maanden.
"Ik wil dat je dit doet."snmght schreef op maandag 4 november 2019 @ 17:29:
[...]
Los van het weggaan an sich zie ik geen nadeel aan vroeg communiceren. Waarom zou het erg zijn als de spelers dat weten? Lijkt me vervelender als er maanden gespeculeerd wordt hierover en iedere tweede vraag met een journalist gaat over de vacature bij Bayern..
"Ach zak erin, je gaat toch weg."
Volgens mij zijn die situaties nog nooit goed afgelopen.
Verwijderd
Hopelijk heeft Bayern dan een vaste trainer en geen jupp heynckes ofzo. Zodat Ten Hag misschien nog een seizoen blijft.Martinusz schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:39:
Ten Hag bevestigd zojuist dat hij sowieso dit seizoen afmaakt
Het is dus de de club PSV die kiest voor dit tijdstip. Ik vraag me af of dit soort acties wel nut hebben. Durf er wel mijn hand voor in het vuur te steken dat we binnen een paar jaar gewoon standaard een wedstrijd op de zondag avond hebben. Of we het nu leuk vinden of niet. Iets met geld enzo.
Ik zou me eens af gaan vragen waarom de aankopen van 15 miljoen, 10 miljoen en 7,5 miljoen zo weinig brengen. Lijkt me meer een statement dan een wedstrijd tegen Emmen boycotten vanwege een laat tijdstip. Doordeweeks CL/EL is net zo laat, zo niet later.DoeEensGek schreef op maandag 4 november 2019 @ 21:37:
PSV-supporters boycotten uitwedstrijd tegen FC Emmen
Het is dus de de club PSV die kiest voor dit tijdstip. Ik vraag me af of dit soort acties wel nut hebben. Durf er wel mijn hand voor in het vuur te steken dat we binnen een paar jaar gewoon standaard een wedstrijd op de zondag avond hebben. Of we het nu leuk vinden of niet. Iets met geld enzo.
Maandag is volgens mij niet eens mogelijk, omdat men op die dag zich moet melden bij ome Ronald.toolkist schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:41:
Ik vraag me vooral af welke dag/tijd ze dan willen. Eerder lijkt me niet handig voor PSV zelf als ze uit gespeeld hebben al zou 16.45 op zich nog wel kunnen. Maandag ofzo is een nog veel slechtere optie als je moet werken.
Sorry dacht even dat het over aanstaand weekend ging.
Ik vind het een beetje een raar protest hoor, vorig jaar met z'n allen schreeuwen dat alleen maar Ajax werd geholpen in Europa, wordt nu iedereen gelijk behandeld is het ook al niet goed. Wordt wel de fijnste wedstrijd van PSV om naar te kijken, omdat je dat eentonige deuntje van de supporters dan niet de hele tijd hoort.
[ Voor 30% gewijzigd door Qu3st op 05-11-2019 09:51 ]
Mijn inschatting hierover is een hele simpele, gewoon zorgen dat de resultaten er blijven. Dus eigenlijk precies wat jij al zegt, niet het vertrouwen dat het goedkomt.D-e-n schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:09:
[...]
Wat Ten Hag wel doet is de spelers zelf lang laten staan. Belangrijke spelers als Tadic laat hij lang staan, waarschijnlijk omdat hij denkt dat jonge spelers als Lang geen verbetering zullen brengen.
En aan de ene kant heel logisch, want als alles lekker gaat en je blijft winnen goed sfeer, geen gezeik van de pers etc etc.
Het andere uiterste was vorig jaar van Bommel psv vs rkc, en weten allemaal hoe dat afliep.....
Het is wsl te zwaar om te zeggen dat daarna alles mis ging, maar geholpen heeft het zeker niet.
Wat je je wel kan afvragen is of de belangrijke spelers genoeg beschermd worden, Tadic vind ik persoonlijk dan nog wel enigsinds op te vangen, maar Ziyech is wat mij betreft echt DE bepalende speler, mocht hij wegvallen (blessures, shorsing, afrika cup?) dan gaan de 'gelukjes*' zoals rkc en afgelopen weekend zwolle wellicht net de verkeerde kant opvallen.
Wsl met Ziyech overigens ook nog wel een paar keer, ik geloof nooit dat ze alles zullen winnen (al hoewel als je een seizoen zou moeten uitkiezen dat dat in de nl competitie kan gebeuren.....deze wel een grote kans hebber is.)
* = Geluk is logisch natuurlijk
10 second ninja DONE
Kritiek kun je natuurlijk altijd leveren en ik denk ook dat elke coach, net als elke speler, wel eens fouten maakt.
Maar het is mi, óók zijn verdienste dat Ajax op de kaart staat.
Trouwens wat een geneuzel eigenlijk... Bayern heeft nog niet eens zijn focus op Ten Hag gericht en de man krijgt al continu de microfoon onder zijn neus gedrukt met vragen erover.
Ben benieuwd wat Ajax gaat doen vanavond, ze zijn niet in hun beste doen.
Hoop niet teveel op Haggelijke momenten
Daar gaat het voor mij absoluut wel om. Komende zomer mag je erop rekenen dat je halve team leeggekocht wordt. Dan is het wel fijn als een potentiele opvolger al wat minuten gemaakt heeft ipv dan zo groen als gras binnen komt. Dan weet je zeker dat je weer kunt gaan kopen.Holkers schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:13:
Waarom dat idyllische gedoe over jongens speeltijd gunnen en wisselen van je beste spelers. Je moet de 11 beste spelers opstellen en vaak resulteert dat erin dat de net niet beste spelers banken en dat ze daar chagrijnig om zijn maar het is geen Onder11 elftal, het is topvoetbal. Ten Hag speelt met z’n beste elftal (met hier en daar wat aanpassingen indien nodig tov de tegenstander) en als de rest meent dat hij moet spelen dan moeten ze beter worden en harder trainen. Bij andere topclubs spelen ook altijd een standaard 8 man en wisselen ze heel soms 3 spelers ivm aanpassing tegenstander of rust/schorsing/blessures. Gaat om de harde knikkers, niet om het sociale wisselbeleid imho
Er zijn meer dan genoeg gelegenheden in de competitie om wat jonge spelers speeltijd te geven, wat de laatste tijd ook eindelijk wat meer lijkt te gebeuren.
Natuurlijk moeten ze niet alleen maar mogen spelen omdat ze jong en/of eigen jeugd zijn, maar er zijn best wat spelers in Jong Ajax die wat invalbeurten verdiend hebben.
Daar ben ik het in principe wel mee eens, zoals Promes al zei: "Volgens mij kunnen we ook allemaal samen spelen, maar dat is aan de trainer. Uiteindelijk stel ik mezelf op. Een goede Promes speelt, die zet je niet op de bank."Holkers schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:13:
Ten Hag speelt met z’n beste elftal (met hier en daar wat aanpassingen indien nodig tov de tegenstander) en als de rest meent dat hij moet spelen dan moeten ze beter worden en harder trainen.
Maar daar wil ik nog wel bij opmerken dat 1. voetbal ook vermaak is. De mensen die naar je stadion komen vinden het ook leuk om de toekomst te zien voetballen. Die kun je best tegemoet komen als je na een uur 3-0 voor staat tegen pak hem beet Fortuna.
En 2. Ajax een bedrijf is dat een groot deel van zijn inkomsten realiseert door spelers op te leiden en te verkopen. Die spelers worden beter van de weerstand in de eredivisie. Er kan dus wel degelijk een belang zijn om niet altijd je beste 11 op te stellen.
Verder denk ik dat Ten Hag enorm wordt onderschat. Na bijna al die succesvolle CL-potjes van vorig jaar is de eerste opmerking die de geinterviewde speler maakte "de trainer zet het goed neer". Dat lijkt me een nuttigere kwaliteit dan kunnen wisselen. Je kunt tijdens een wedstrijd ook ingrijpen door dezelfde elf iets anders neer te zetten.
Regeren is vooruitschuiven
Spijtig genoeg is dat wel de werkelijkheid. Het blijft een tijdstip dat niet heel ideaal is, waarbij een thuiswedstrijd nog wel te overzien is worden uitwedstrijden op deze manier ontzettend lastig.DoeEensGek schreef op maandag 4 november 2019 @ 21:37:
PSV-supporters boycotten uitwedstrijd tegen FC Emmen
Twee losstaande zaken die je niet met elkaar moet willen combineren. Het is niet een protest omdat ze niet op tijdstip X niet presteren maar een protest. Het verschil met een CL/EL wedstrijd is natuurlijk wel zo dat als je naar de uitwedstrijd gaat de kans bizar klein is dat je de zelfde dag weer thuis bent en/of de volgende dag weer aan het werk bent.Typhone schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:20:
[...]
Ik zou me eens af gaan vragen waarom de aankopen van 15 miljoen, 10 miljoen en 7,5 miljoen zo weinig brengen. Lijkt me meer een statement dan een wedstrijd tegen Emmen boycotten vanwege een laat tijdstip. Doordeweeks CL/EL is net zo laat, zo niet later.
Het protest omdat een complete speelronde verplaatst werd? Waarbij er was aangegeven dat dit soort aanpassingen pas een seizoen later zouden worden toegepast?Qu3st schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:45:
[...]
Maandag is volgens mij niet eens mogelijk, omdat men op die dag zich moet melden bij ome Ronald.
Sorry dacht even dat het over aanstaand weekend ging.
Ik vind het een beetje een raar protest hoor, vorig jaar met z'n allen schreeuwen dat alleen maar Ajax werd geholpen in Europa, wordt nu iedereen gelijk behandeld is het ook al niet goed. Wordt wel de fijnste wedstrijd van PSV om naar te kijken, omdat je dat eentonige deuntje van de supporters dan niet de hele tijd hoort.
1. Winnen
2. Naar de portemonnee kijken en daarnaar wisselen
In die volgorde toch?
Dit is wel een interessante materie........tuurlijk wil je liever eigen jeugd dan kopen, maar kan dat wel op topniveau? Ik denk dat je er wel vanuit moet gaan dat de 'grote' aankopen moeten blijven komen. Misschien ene kaar meer in de breedte (zoals dit jaar, hoewel promes natuurlijk wel als een malle scoort en daardoor dus terecht basisplaats heeft).toolkist schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:28:
[...]
Daar gaat het voor mij absoluut wel om. Komende zomer mag je erop rekenen dat je halve team leeggekocht wordt. Dan is het wel fijn als een potentiele opvolger al wat minuten gemaakt heeft ipv dan zo groen als gras binnen komt. Dan weet je zeker dat je weer kunt gaan kopen.
Er zijn meer dan genoeg gelegenheden in de competitie om wat jonge spelers speeltijd te geven, wat de laatste tijd ook eindelijk wat meer lijkt te gebeuren.
Natuurlijk moeten ze niet alleen maar mogen spelen omdat ze jong en/of eigen jeugd zijn, maar er zijn best wat spelers in Jong Ajax die wat invalbeurten verdiend hebben.
En promes zegt het ook heel mooi, dat geld natuurlijk ook voor de jeugd, als KH er met de training een maakt en jeugdspeler 10, en dit elke training herhaalt, ja op een gegeven moment gaat zo'n speler dan echt wel een kans krijgen, maar gezien KH speelt of op de bank zit, is het dan toch eerder omgedraaid, of 50/50 (ish) en dan telt ervaring ook weer mee. (en dan kom je wel weer in de kip/ei discussie, want hoe gaat die jonge speler dan ervaring krijgen......buiten KKD).
10 second ninja DONE
Ik ken flink veel mensen die daar al last van hebben bij thuiswedstrijden van Ajax. Maar dat was nog uit de trein tijd. Daarna geen last meer van gehad. Ontelbare keren op Utrecht/Den Bosch gestrand na een wedstrijd. Ik vermoed dat uit bij Emmen gewoon met bussen gaat of omwisselen ergens met eigen vervoer (maar weet ik niet zeker).Napo schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:50:
[...]
Twee losstaande zaken die je niet met elkaar moet willen combineren. Het is niet een protest omdat ze niet op tijdstip X niet presteren maar een protest. Het verschil met een CL/EL wedstrijd is natuurlijk wel zo dat als je naar de uitwedstrijd gaat de kans bizar klein is dat je de zelfde dag weer thuis bent en/of de volgende dag weer aan het werk bent.
Maar vorig jaar was de algemene consensus nog dat Ajax geholpen werd in de CL en nu krijgt PSV hulp van de KNVB en gaan de supporters opeens moeilijk doen. Dan snappen ze het niet. Gevoelsmatig is het makkelijk want Emmen is een kleine tegenstander in een klein stadion. Staat een beetje haaks op elkaar imho. Als Ajax dalijk eruit vliegt in de CL en AZ en PSV blijven over in de EL dan zal er niemand gaan moeilijk doen over wedstrijden die verplaatst worden van zowel AZ als PSV.
[ Voor 18% gewijzigd door Typhone op 05-11-2019 12:00 ]
Neen, dat half Nederland het belachelijk vond dat wedstrijden van alleen Ajax werden verplaatst toen ze nog in Europa actief waren. Wat @Typhone aangeeft.Napo schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:50:
[...]
Het protest omdat een complete speelronde verplaatst werd? Waarbij er was aangegeven dat dit soort aanpassingen pas een seizoen later zouden worden toegepast?
Daar hebben vrijwel geen clubs last* van buiten Ajax en Feyenoord, de rest van de clubs zijn veel meer regionaal gericht met dus de mindere impact. Heeft toch zo zijn voordelenTyphone schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:50:
[...]
Ik ken flink veel mensen die daar al last van hebben bij thuiswedstrijden van Ajax. Maar dat was nog uit de trein tijd. Daarna geen last meer van gehad. Ontelbare keren op Utrecht/Den Bosch gestrand na een wedstrijd. Ik vermoed dat uit bij Emmen gewoon met bussen gaat of omwisselen ergens met eigen vervoer (maar weet ik niet zeker).
*in grote mate that is, natuurlijk heeft ook een FC Utrecht, FC Groningen of Fortuna Sittard wel fans buiten de eigen regio maar niet in de aantallen als Feyenoord en Ajax
Dit is natuurlijk afhankelijk van hoe en wat de verplaatsing gedaan wordt. Het verplaatsen van een zondagwedstrijd naar vrijdag is niet meer dan logisch om zo veel mogelijk tegemoet te komen naar de clubs die meer wedstrijden spelen. Het verplaatsen van wedstrijden naar andere speelrondes zal nooit mijn voorkeur genieten, zowel niet voor eigen club als voor andere clubs in de eredivie of buitenlandse competities. Enige positieve is dat er nu afspraken zijn wanneer wel te doen.Typhone schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:50:
[...]
Maar vorig jaar was de algemene consensus nog dat Ajax geholpen werd in de CL en nu krijgt PSV hulp van de KNVB en gaan de supporters opeens moeilijk doen. Dan snappen ze het niet. Gevoelsmatig is het makkelijk want Emmen is een kleine tegenstander in een klein stadion. Staat een beetje haaks op elkaar imho. Als Ajax dalijk eruit vliegt in de CL en AZ en PSV blijven over in de EL dan zal er niemand gaan moeilijk doen over wedstrijden die verplaatst worden van zowel AZ als PSV.
[ Voor 39% gewijzigd door Napo op 05-11-2019 12:03 ]
Nee, je moet somehow zorgen dat je oog hebt voor komend seizoen. Of voor restwaarde. Dat kan soms gek genoeg voor winnen gaan maar zorgt er voor dat je ook op de lange termijn kunt winnen.Harribo schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:53:
Volgens mij gaat het om :
1. Winnen
In die volgorde toch?
Speelt een Bergwijn de rest van het seizoen k*t dan kan PSV het zich evengoed niet veroorloven hem op de bank of tribune te zetten. Zijn restwaarde is dan weg. Dus ook als er betere alternatieven zijn zal hij vermoedelijk minuten blijven maken.
Dat slaat nergens op. Een speler die k*t speelt stel je niet op want met k*t spelende spelers win je niet. Win je niet haal je geen Europees voetbal. Haal je geen Europees voetbal dan kijk je als team en spelers niet in de kijker. Speel je je niet in de kijker ben je niets waard. Dolberg is een voorbeeld waar je als team wel een goede prestatie levert maar als speler niet en toch nog veel waard kan zijn omdat het Ajax is en omdat ze halve finale CL hebben gehaald. Zonder die CL winsten was hij 7 waard en niet 21. (waard als in wat de gek er dan voor wil betalen maar de gek kijkt ook tv met een bord op schoot)snmght schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 12:55:
[...]
Nee, je moet somehow zorgen dat je oog hebt voor komend seizoen. Of voor restwaarde. Dat kan soms gek genoeg voor winnen gaan maar zorgt er voor dat je ook op de lange termijn kunt winnen.
Speelt een Bergwijn de rest van het seizoen k*t dan kan PSV het zich evengoed niet veroorloven hem op de bank of tribune te zetten. Zijn restwaarde is dan weg. Dus ook als er betere alternatieven zijn zal hij vermoedelijk minuten blijven maken.
Je kunt wel dromen over de toekomstige waarde van spelers maar als je niet wint valt alles weg.
Dan nog, er gaat geen club meer een aanzienlijke bedrag voor Siem gevenHarribo schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:53:
Volgens mij gaat het om :
1. Winnen
In die volgorde toch?
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken