Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Ajax is te lief tegen dit soort ploegen. Als zo'n Getafe speler toch gaat liggen, kan je maar beter zorgen dat je hem een goede reden geeft.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:56
Sinds Huntelaar erin is, nog geen kans op doel, toch?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:17
Babel is een goede speler. Hij moet alleen werken aan zijn aannamen, spelinzicht, snelheid, inzet, looplijnen, schot, passing en dribbels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:52
En toch...die gasten kunnen wel verdedigen zeg, overal zitten ze er tussen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 21:23
Terranova schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:42:
[...]

Ik kan mij er 2 herinneren. Eentje tegen Barca? omdat Van Rhijn een giga blunder maakte en een ander omdat hij genaaid is door de scheids/var tegen Chelsea. Dus zo erg is het ook weer niet
Niet geheel ontoevallig voert hij ook de lijst van gele kaarten vna Nederlanders in Europa aan:

https://voetbalstats.nl/geelec.php

Ik zeg niet dat ze allemaal terecht zijn, maar hij staat wel bekend als iemand die makkelijk een kaart pakt en vaak een kaart nodig heeft om z'n werk te doen.
Je kan er donder op zeggen dat een ploeg als Getafe dat weet en daar gebruik van gaat maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Die coach van Getafe jankt nog vaker om een overtreding dan z'n spelers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 22:53
Nou dit gaat niet meer lukken. Ga maar zagen en een speler van getafe met geel op zak een 2e aannaaien

Edit: nvm met 6 min extra kan het nog

Edit 2: Met dit theater gaat het weer niet lukken, 1e opmerking staat weer

[ Voor 37% gewijzigd door Terranova op 27-02-2020 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zo, meteen gaan er weer twee liggen ...

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Laatst online: 16:26
Geen fatsoenlijke kans gecreëerd. Hopelijk morgenvroeg ontslag voor ETH. Zonder hem een kleine kans op AZ. Met ETH geen kans.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

OPSLAGHOND schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:51:
Zo, meteen gaan er weer twee liggen ...
Synchroon ook nog!

• Krukar
Jochie op de tribune kan het niet meer aanzien. Ik heb het geluk gehad een veel beter Ajax te mogen aanschouwen op zijn leeftijd, hopelijk mag hij dat binnenkort ook :)

• Martinusz
Krukar schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:52:
Jochie op de tribune kan het niet meer aanzien. Ik heb het geluk gehad een veel beter Ajax te mogen aanschouwen op zijn leeftijd, hopelijk mag hij dat binnenkort ook :)
Die bril zal die vorig jaar toch ook al wel gehad hebben?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:15

snmght

imho dan he

Dest doet helemaal niets meer. Verdomme.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krukar
Njah, in ieder geval gewonnen, met het nodige geluk maar winnen was ook weer eens nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Huntelaar is wel net zo op als Babel hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Hhaha Mike de boer heeft weer wat te klagen🤣🤣🤣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:59
Echt nu een tweede helft naar die Babel zitten kijken... Die heeft dus echt bijna niets goeds gedaan.
Vreselijk... Doe die maar weg niet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Die Getafe speler trapt gewoon na

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
snmght schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:56:
Huntelaar is wel net zo op als Babel hoor.
Huntelaar stond overal behalve in de 16, waar al 5 man stond ofzo. Wist Ten Hag nou echt niet dat Ajax die tactiek met de lange bal niet kan spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:32
Harribo schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:56:
Echt nu een tweede helft naar die Babel zitten kijken... Die heeft dus echt bijna niets goeds gedaan.
Vreselijk... Doe die maar weg niet
Beetje buitenspel lopen, dat is wel zijn specialiteit volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Exocet schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:56:
Die Getafe speler trapt gewoon na
Jup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Nou, Getafe verdient het meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
Ajax was gewoon niet goed genoeg.
Ze hebben nu gewonnen maar dat was ook geluk

• Exocet
  • Niet online
toolkist schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:57:
[...]

Huntelaar stond overal behalve in de 16, waar al 5 man stond ofzo. Wist Ten Hag nou echt niet dat Ajax die tactiek met de lange bal niet kan spelen?
Snap zo'n extra aanvaller tactiek echt niet. Je loopt uit positie en alle automatismes zijn weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:10

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

6 minuten blessure/extra tijd was natuurlijk veelste weinig, er misten zeker 3 minuten de tweede helft en nog 3/4 vab deceerste helft.

Uiteindelijk 8 minuten laten spelen. Dus tijdrekken loont zoals al jaren in het voetbal. Het voetbal heeft nog heel wat kilomters af te leggen op het gebied van sportiviteit. Soms zo rond de 9001 kilometer.

Ga darten kijken :(

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
We hebben geen kans gehad nee en het had ook zomaar 1-4 of 1-5 kunnen worden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Doe even normaal en speel eens niet op de man

[ Voor 82% gewijzigd door Outerspace op 27-02-2020 23:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

toolkist schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:57:
[...]

Huntelaar kan maar in hoogstens 50% van de gevallen de bal onder controle krijgen. Dan kun je echt beter thuis blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik hoop dat ze Inter loten en er de volgende ronde keihard genadeloos uitgeknald worden.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Ach we kunnen wel overal excuses voor gaan maken en spelers op de kop geven, maar feit is dat het team als geheel niet goed genoeg heeft gepresteerd. Punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Harribo schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:58:
Ajax was gewoon niet goed genoeg.
Ze hebben nu gewonnen maar dat was ook geluk
Zat tenminste voetbal in, stuk beter dan wat ze vorige keer lieten zien ( en beter dan wat AZ deed vandaag )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Canaria schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:59:
Ik hoop dat ze Inter loten en er de volgende ronde keihard genadeloos uitgeknald worden.
Ik hoop dat ze de finale halen en dat tegen die tijd iedere voetbal kijker die schijtploeg uitkotst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raznov
  • Laatst online: 11-09 10:08
Wat een vreselijk fantasieloze ploeg, met pijn in het voetbalhart zitten kijken. Maar even heel realistisch, die Ryan "Lucifer" Babel, geen Ziyech en eigenlijk geen enkel echt schot, tja, dan verdien je het ook niet echt.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Exocet schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:01:
[...]Ik hoop dat ze de finale halen en dat tegen die tijd iedere voetbal kijker die schijtploeg uitkotst.
Nee, z.s.m. eruit en volgend seizoen CL zodat nog meer mensen deze clowns zullen zien en veroordelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Han schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 17:59:
Ik voorspel andersom... vroegtijdig de 0-1 om de oren en vervolgens terugkomen tot 2-1, niet voldoende om door te gaan.
Had graag ongelijk gehad. Wel gewonnen maar ook uitgeschakeld. En eerlijk is eerlijk, dat er vanavond Is gewonnen is eigenlijk meer geluk dan wijsheid met twee ballen op de paal en een bal op de lat. Om nog maar te zwijgen over de grote kansen die werden gemist door Getafe. Natuurlijk is dat inherent aan het feit dat Ajax moest komen en ruimte moest laten, maar goed. Gek genoeg denk ik wel dat deze wedstrijd Ajax weer op het juiste spoor heeft gebracht. Hopelijk krijg ik wederom gelijk en speelt Ajax zondag AZ van de mat.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ze zitten vol trucjes maar voetballend hadden ze ook het betere van het spel. En die trucjes, je kan ervan houden of niet maar het werkt wel. Deze scheidsrechter had er aardig het oog in (ok, hij maakte de fout om soms een gele kaart te geven waardoor het geoorloofd was om een compleet veldhospitaal op te bouwen...) waardoor het tempo er nog aardig in bleef.

[ Voor 31% gewijzigd door Ankona op 27-02-2020 23:07 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Han schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:05:
[...]Had graag ongelijk gehad. Wel gewonnen maar ook uitgeschakeld. En eerlijk is eerlijk, dat er vanavond Is gewonnen is eigenlijk meer geluk dan wijsheid met twee ballen op de paal en een bal op de lat. Om nog maar te zwijgen over de grote kansen die werden gemist door Getafe.
Ajax had mazzel toen het er niet meer toe deed, Getafe had bij de eerste goal al meer dan genoeg mazzel.

• Martinusz
Han schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:05:
[...]

Had graag ongelijk gehad. Wel gewonnen maar ook uitgeschakeld. En eerlijk is eerlijk, dat er vanavond Is gewonnen is eigenlijk meer geluk dan wijsheid met twee ballen op de paal en een bal op de lat. Om nog maar te zwijgen over de grote kansen die werden gemist door Getafe. Natuurlijk is dat inherent aan het feit dat Ajax moest komen en ruimte moest laten, maar goed. Gek genoeg denk ik wel dat deze wedstrijd Ajax weer op het juiste spoor heeft gebracht. Hopelijk krijg ik wederom gelijk en speelt Ajax zondag AZ van de mat.
Laten we reëel zijn, al was je langs Getafe met een wonder gekomen, deze ploeg is op dit moment te fragiel, denk niet dat je veel verder had gekomen.

Nu proberen wat potten te winnen met om te beginnen AZ thuis en Utrecht uit.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:21
Een dikke vette pluim voor Van de Beek en Onana.

Vd Beek, omdat het een hele goede gatentrekker is, mocht de rest van het team opletten.

Onana, omdat deze man/jongen elke keer toch weer een flinke stap maakt in zijn rol. Of hij nu uitschuifbare ledematen heeft, een hele lat vol met engeltjes heeft zitten, of hij speelt zoals Menzo in zijn toptijd zou willen spelen. Bij Onana zit alles goed. Wat een wereldkeeper.

De schlemiel is Tadic. Hij zou Ajax wel effetjes op sleeptouw nemen. Viel dat even tegen.

De rest van het elftal is te jong of te oud om over te oordelen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
mavaros schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:10:
Een dikke vette pluim voor Van de Beek en Onana.

Vd Beek, omdat het een hele goede gatentrekker is, mocht de rest van het team opletten.

Onana, omdat deze man/jongen elke keer toch weer een flinke stap maakt in zijn rol. Of hij nu uitschuifbare ledematen heeft, een hele lat vol met engeltjes heeft zitten, of hij speelt zoals Menzo in zijn toptijd zou willen spelen. Bij Onana zit alles goed. Wat een wereldkeeper.

De schlemiel is Tadic. Hij zou Ajax wel effetjes op sleeptouw nemen. Viel dat even tegen.

De rest van het elftal is te jong of te oud om over te oordelen.
Wie ben jij en hoe kom je aan de inloggegevens van @mavaros? :(:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:48
Tadic is inderdaad, samen met Babel de achilleshiel op dit moment.

Voor mij zijn Vd Beek, Onana, Eiting en toch ook wel Danilo de positieve uitzonderingen voor deze wedstrijd.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• InFamous
  • Nu online

InFamous

excommunicado

Tadic moet de aanvoerdersband aan Blind geven en weer gaan voetballen, sinds hij aanvoerder is bakt hij er niks meer van en is hij meer bezig met rand zaken dan een bal aannemen.

Elke bal die door Tadic werd aangenomen werd met het lijf verdedigd in plaats van direct gespeeld, veel bal verlies en slechte passes van hem gezien.

Babel, tja postzegel erop en retour afzender.

Gravenberch terug naar jong Ajax, geen tempo, veel te traag in de omschakeling en slechte passes.

Schuurs mag wat mij betreft direct vertrekken, speelt ballen direct in de voeten van de tegenstander en verdedigd zeer matig. Veltman mag dan lomp zijn maar die doet het nog beter dan Schuurs op dit moment.

Danilo was een genot om naar te kijken, het voetbal wat ajax hoort te spelen. ETH moet nu echt wel een omschakeling gaan maken naar andere speler om de blessures op te vangen anders zijn we het kampioenschap ook nog kwijt.

Al met al vrees ik ook voor volgend seizoen Ziyech is al vertrokken, Onana gaat ook wel weg na dit seizoen en ik zie van de Beek ook niet blijven.

[ Voor 7% gewijzigd door InFamous op 27-02-2020 23:16 ]

Formerly known as Ragdoll

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Eerste 20 minuten na de 1-1 was nog wel positief. In ieder geval het Ajax wat je wilt zien. Vechten voor elke bal en snel rondtikken.
Tweede helft leek wel een herhaling van vorig e week. Totaal geen voetbal meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Had er redelijk vertrouwen in voor de wedstrijd maar dat werd al snel afgestraft. Ajax gaf zoals iedere wedstrijd dit seizoen (ook in het eerste kwart) weer veel ruimte weg. Veel geluk dat er niet meer goals tegen vielen.
Semi ontspannen met toch een beetje hoop gekeken,maar het ging hem niet worden. Voor Gravenberg is het nog ff te hoog gegrepen allemaal, ik snap niet dat die niet voor Marin gewisseld werd. Babel maak ik geen woorden meer aan vuil. Zij waren de grootste dissonanten,maar verder waren Dest, Tadic en Martinez te voorspelbaar en dus makkelijk de passlijnen af te pakken. De gehele teamprestatie was niet best. Beter dan vorige week en zelfs gewonnen, maar niet best.
Ben blij dat Promes weer terug is. Ziyech ook bijna fit. Hopelijk gaan we vanaf nu weer een paar keer gewoon genieten van Ajax.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raznov
  • Laatst online: 11-09 10:08
Ankona schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:05:
Ze zitten vol trucjes maar voetballend hadden ze ook het betere van het spel. En die trucjes, je kan ervan houden of niet maar het werkt wel. Deze scheidsrechter had er aardig het oog in (ok, hij maakte de fout om soms een gele kaart te geven waardoor het geoorloofd was om een compleet veldhospitaal op te bouwen...) waardoor het tempo er nog aardig in bleef.
Klopt zeer zeker, en ik zal ook nooit zeggen dat het niet werkt. Het is wel weer duidelijk dat het werkt. Het is vervelend om tegen een dergelijk team te spelen en dat kan Ajax gebruiken als argument, maar dit was ook gewoon slecht. Je weet van te voren dat het gaat gebeuren, maar je weet ook uit ervaring van andere ploegen welke gewonnen hebben van ze, wat je er tegen kan doen. Vd Beek vond ik op sommige momenten nog wel aardig bezig, maar de scheidsrechter is wat dit betreft de beste man op het veld geweest. Ajax probeerde eigenlijk steeds het zelfde en kwam er daardoor niet uit, jammer, en eigenlijk zonde van de 100 minuten welke ik gekeken heb, maar helaas. Hopen dat dit klote ploegje er gewoon snel uit gaat liggen, niet meer voor Ajax, maar voor het voetbal.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
Zo, ik kan weer naar mijn waterpolotraining op donderdag :Y)

Zonder dollen. Ik dacht al dat het heel lastig zou worden en dan is zo'n goal binnen 5 minuten meteen de doodsteek. We hebben weinig tot geen aansluiting op het middenveld, dat maakt het spelen naar voren zo ontzettend lastig.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• InFamous
  • Nu online

InFamous

excommunicado

Ik denk nog steeds dat ETH een goede coach voor Ajax is, maar hij moet wel gaan inzien dat zijn huidige aanpak totaal niet werkt, op deze manier doorgaan gaat ons het seizoen kosten.

2019 speelronde 34 W 28 G 2 V 4, Halve finale Champions League.
2020 speelronde 25 W 17 G 2 V 4, uitgeschakeld Champions league, uitgeschakeld Europa league.

Ik zie dit Ajax geen clean sheet halen tot ronde 34 en ben ook nog bang voor uitschakeling KNVB beker.

Wat mij betreft is het dan wel tijd voor #tenHagout.

De verdediging en het middenveld liggen compleet open, zie ook het schot van Dyverson op de binnenkant paal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Als hij dat nu nog niet gezien heeft ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:13
InFamous schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:31:
Ik denk nog steeds dat ETH een goede coach voor Ajax is, maar hij moet wel gaan inzien dat zijn huidige aanpak totaal niet werkt, op deze manier doorgaan gaat ons het seizoen kosten.

2020 speelronde 25 W 17 G 2 V 4, uitgeschakeld Champions league, uitgeschakeld Europa league.

Ik zie dit Ajax geen clean sheet halen tot ronde 34 en ben ook nog bang voor uitschakeling KNVB beker.

De verdediging en het middenveld liggen compleet open, zie ook het schot van Dyverson op de binnenkant paal.
ETH is simpelweg de som van zijn spelersgroep en de groep is aanzienlijk zwakker dan vorig seizoen als je die vergelijking wilt gaan maken.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InFamous
  • Nu online

InFamous

excommunicado

Bossie schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:36:
[...]

ETH is simpelweg de som van zijn spelersgroep en de groep is aanzienlijk zwakker dan vorig seizoen als je die vergelijking wilt gaan maken.
Dat is aan hem om op te lossen, jong Ajax zit vol talent wat ook groot kan worden maar dan moet je daar wel in durven investeren in plaats van Tadic en Babel te blijven opstellen, met een plan wat al maanden lang niet werkt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mavaros

Ten Hag is een prima coach voor Ajax.

Ja, dit seizoen loopt het net niet lekker, maar ETH laat Ajax wel als Ajax voetballen. Als je de keeper als 11e veldspeler laat opereren, dan heb je wel ballen. Dat maakt Ajax leuker om te kijken, dan een PSV of Heerenveen.

ETH hoeft van mij niet weg. ETH mag van mij wel weg als hij wil, want het wordt nu weer gaan bouwen aan een nieuw team, en dat is een soort tantaluskwelling voor een trainer die aan de hoofdprijs heeft geroken.

Mijn beoogde kandidaat loopt in Alkmaar rond. Hij is net zo kaal en heeft eenzelfde bravoure als Bosz en ETH.

Een type Cocu zou een drama worden in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Eens, zie geen andere geschikte Nederlandse kandidaat die het zou willen. Geen idee of hij wel wil overigens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Dat Tadic blijft staan vind ik logisch, heeft nog steeds zijn waarde ondanks dat hij het niveau van vorig jaar lang niet bereikt. Babel daarentegen.... hoe slecht moet je wel niet zijn om er wel naast te staan. Met hem heb je gewoon een stoorzender in je ploeg lopen. Vertraagt het spel, loopt anderen in de weg en brengt daarnaast ook niks extra's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
mavaros schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:58:
[...]

Ja, dit seizoen loopt het net niet lekker, maar ETH laat Ajax wel als Ajax voetballen. Als je de keeper als 11e veldspeler laat opereren, dan heb je wel ballen. Dat maakt Ajax leuker om te kijken, dan een PSV of Heerenveen.

ETH hoeft van mij niet weg. ETH mag van mij wel weg als hij wil, want het wordt nu weer gaan bouwen aan een nieuw team, en dat is een soort tantaluskwelling voor een trainer die aan de hoofdprijs heeft geroken.

Mijn beoogde kandidaat loopt in Alkmaar rond. Hij is net zo kaal en heeft eenzelfde bravoure als Bosz en ETH.

Ik moest even 2x knipperen, maar je gaat echt nog verstandige dingen zeggen :P :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 17:09

Typhone

Who Dares Wins

Dan gooi ik de knuppel maar even in het hoenderhok.

Wat is er goed aan het huidige wisselbeleid van Ten Hag ten aanzien van het opvangen van alle blessures (-dus niet direct de wissels in de wedstrijd zelf). Middenveld wordt op de schop gegooid, verdediging wordt op de schop gegooid, aanval wordt op de schop gegooid. Nu snap ik goed dat niet alles zomaar kan maar je hele as elke keer om zeep helpen en met de poppen gaan schuiven waarmee 3 maanden volle bak getraind is begrijp ik niet.

En de resultaten tegen mindere goden spreken voor zich.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eredivisie speelronde 25
vrijdag20u
Willem II v FC Groningen
zaterdag
18:30u
ADO Den Haag v Heracles
19:45u
PEC Zwolle v Vitesse
VVV-Venlo v Fortuna Sittard
20:45u
FC Twente v scHeerenveen
zondag
12:15u
RKC v FC Utrecht
14:30u
PSV v Feyenoord
16:45u
Sparta v FC Emmen
20:00u
Ajax v AZ

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz

Ik geloof niet zo in het ontslaan van een coach bij een reeks mindere resultaten. Alleen als je duidelijke aanwijzingen hebt zoals bij Feyenoord dit jaar dat het aan de coach ligt.
Als ik even de wit-rood-witte bril afzet, dan denk ik dat dit ongeveer het niveau is wat je mag verwachten, gegeven de omstandigheden en blessures. Doelstelling is overwinteren in Europa, dat is gelukt. Als je mee wilt doen in de knockout fase als NLse ploeg, dan moet alles kloppen. Het team moet draaien en je moet weinig blessures hebben. Het is niet haalbaar om 24 man te hebben van gelijk caliber, zelfs jongens als Eiting balen als ze lang op de bank zitten. Die kan je gewoon niet binnenhouden, al kun je ze betalen.

Zoals meerderen al hebben gezegd, vorig jaar was het ook niet super. Ja, de CL wedstrijden waren briljant, zoals EtH toen al zei, Ajax steeg boven zichzelf uit. Maar de manier waarop je het weggeeft tegen Spurs laat ook zien dat Ajax maar een figurant is in Europa. Veel eredivisie en beker wedstrijden waren vorig jaar ook maar matig. PSV thuis (met een man minder) was super, Feyenoord (de 3-0 ) voor de beker ook. De officieuze kampioenswedstrijd thuis tegen Utrecht was ook mooi. Maar veel meer memorabele wedstrijden buiten Europa kan ik zo niet noemen.

Dit jaar was het fantastisch hoe ze speelden uit bij Valencia, thuis tegen Feyenoord (maar die zaten op de bodem van hun dip toen), Utrecht thuis en Chelsea uit de eerste 60 minuten. Achteraf lijkt daar bij de dubbele rode kaart het verval zijn ingezet. Nogmaals, alles moet kloppen om mee te draaien in Europa. In die wedstrijd kwamen de blessures en schorsingen en vanaf toen werd het wekelijks puzzelen.

Het enige wat ik nog hoop voor dit jaar is dat de fighting spirit, zo als gisteren bij vlagen, er in blijft en ze er vol voor blijven gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Twee mooie krakers dit weekend. Ten Hag zegt; Europa is begraven, we richten ons op de titel en de Beker

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Nog twee a drie weken en dan is de schaal begraven en gaan we voor de beker. Topinstelling Erik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:56
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 09:22:
Nog twee a drie weken en dan is de schaal begraven en gaan we voor de beker. Topinstelling Erik!
Volgende week moeten we al naar Utrecht voor de beker...

Overigens kunnen AZ en Ajax hun wedstrijden nu wel inhalen in die twee weken erna..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
snmght schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 00:19:
Eens, zie geen andere geschikte Nederlandse kandidaat die het zou willen. Geen idee of hij wel wil overigens.
Waarom moet het een Nederlandse kandidaat zijn?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

Hupske

AFCA

InFamous schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:38:
[...]

Dat is aan hem om op te lossen, jong Ajax zit vol talent wat ook groot kan worden maar dan moet je daar wel in durven investeren in plaats van Tadic en Babel te blijven opstellen, met een plan wat al maanden lang niet werkt.
Ik vind dit toch een zwaar waardeloze reactie. Gisteren kreeg Danilo, Gravenberch, Eiting en Schuurs een kans om te spelen.
Traore speelt ook al hoop wedstrijden, af en toe Ekkelenkamp en Dest die er dit jaar volledig doorheen is gekomen.

Dus laten we nu Tadic en Babel niet meer opstellen. Wie ga jij dan nog opstellen voorin? Of nog beter idee, laten we heel jong Ajax maar Ajax 1 van maken.

Ook lees je dan ook nog dat men eigenlijk Gravenberch en Eiting te min vinden voor nu. Oké prima. Welke alternatieven zijn er dan nog?

Dan wordt er weer gezeurd om dat Marin weer geen kans krijgt. Dat correleert ook weer niet met dat spelers van Jong Ajax meer moeten spelen.
Wellicht is Marin gewoon al afgeschreven en laat ETH Gravenberch nu maar veel spelen, is die er volgend seizoen klaar voor.

Dat Babel iig dramatisch is valt niet te ontkennen. Heeft gisteren wederom 0 keer de bal bij de spits(Tadic) gekregen.
Danilo heeft het ook 0 keer voor elkaar gekregen.
Dan loopt het hele spel van Ajax al vast als de buitenspelers dat niet voor elkaar krijgen.

Toen Promes erin kwam merkte je al t verschil. Die kon Tadic wel bereiken en vanuit daar werd er dan omheen bewogen en de kaats of iets gezocht.

Het enige wat verder te verwijten is aan Ten Hag is dat hij wel erg veel wisselt met spelers en hun posities. Dan staat Martinez weer op 6, dan op 4, dan op 5 etc. Alvarez die weer 2/3 wedstrijden speelt en dan weer tijd niks.
Wellicht was het beter geweest om Martinez gewoon op 6 te houden en Schuurs en Alvarez een tijd in het centrum te laten staan.
Maarja dan krijg je weer het volgende gezeur: Gravenberch krijgt nooit de kans.... en zo blijven we in de cirkel.

Het is gewoon geen doen als Veltman, Blind, Neres, Ziyech en Promes moet missen. En tussendoor Tagliafico, Onana, Mazraoui etc.
En tegenover vorig jaar is het verlies van Frenkie en de Ligt niet op te vangen.
Waar Frenkie alles deed in de opbouw. Meestal de bal randje 16 kwam ophalen, 2 man van de tegenstander uit speelde waardoor je een overtal had.

Dus als het aan mij ligt hoeft er niks te veranderen en gewoon doorgaan zoals nu. Zeker met de terugkerende spelers van hun blessures gaat het echt nog wel goed komen. Zeker nu je geen extra wedstrijden in de EL hebt.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:23
Ik heb wel vertrouwen in zondag.
Gisteren zag ik bij vlagen toch weer iets van het oude spel terug, vooral toen Promes in het veld kwam.
Als zondag vd Beek, Tadic, Promes en Ziyech op het veld staan, gesteund door Blind en Tagliafico die van achteruit mee opkomen gaan we eindelijk weer eens wat mooie aanvallen zien :)
Voorspelling: 3-1 Ajax.
Als PSV dan Feyenoord van 3 punten af kan houden wordt het een prima weekend.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Hupske schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 09:25:
[...]

Ik vind dit toch een zwaar waardeloze reactie. Gisteren kreeg Danilo, Gravenberch, Eiting en Schuurs een kans om te spelen.
Traore speelt ook al hoop wedstrijden, af en toe Ekkelenkamp en Dest die er dit jaar volledig doorheen is gekomen.

Dus laten we nu Tadic en Babel niet meer opstellen. Wie ga jij dan nog opstellen voorin? Of nog beter idee, laten we heel jong Ajax maar Ajax 1 van maken.

Ook lees je dan ook nog dat men eigenlijk Gravenberch en Eiting te min vinden voor nu. Oké prima. Welke alternatieven zijn er dan nog?

Dan wordt er weer gezeurd om dat Marin weer geen kans krijgt. Dat correleert ook weer niet met dat spelers van Jong Ajax meer moeten spelen.
Wellicht is Marin gewoon al afgeschreven en laat ETH Gravenberch nu maar veel spelen, is die er volgend seizoen klaar voor.

Dat Babel iig dramatisch is valt niet te ontkennen. Heeft gisteren wederom 0 keer de bal bij de spits(Tadic) gekregen.
Danilo heeft het ook 0 keer voor elkaar gekregen.
Dan loopt het hele spel van Ajax al vast als de buitenspelers dat niet voor elkaar krijgen.

Toen Promes erin kwam merkte je al t verschil. Die kon Tadic wel bereiken en vanuit daar werd er dan omheen bewogen en de kaats of iets gezocht.

Het enige wat verder te verwijten is aan Ten Hag is dat hij wel erg veel wisselt met spelers en hun posities. Dan staat Martinez weer op 6, dan op 4, dan op 5 etc. Alvarez die weer 2/3 wedstrijden speelt en dan weer tijd niks.
Wellicht was het beter geweest om Martinez gewoon op 6 te houden en Schuurs en Alvarez een tijd in het centrum te laten staan.
Maarja dan krijg je weer het volgende gezeur: Gravenberch krijgt nooit de kans.... en zo blijven we in de cirkel.

Het is gewoon geen doen als Veltman, Blind, Neres, Ziyech en Promes moet missen. En tussendoor Tagliafico, Onana, Mazraoui etc.
En tegenover vorig jaar is het verlies van Frenkie en de Ligt niet op te vangen.
Waar Frenkie alles deed in de opbouw. Meestal de bal randje 16 kwam ophalen, 2 man van de tegenstander uit speelde waardoor je een overtal had.

Dus als het aan mij ligt hoeft er niks te veranderen en gewoon doorgaan zoals nu. Zeker met de terugkerende spelers van hun blessures gaat het echt nog wel goed komen. Zeker nu je geen extra wedstrijden in de EL hebt.
d:)b grotendeels eens. Heb weleens het idee dat sommige mensen denken dat het een computerspelletje is en de hele wereld rondom zo'n team even vergeten.
Als voorbeeld "wissel Tadic, Tadic eruit waardeloos!", ja laten we de aanvoerder, 1 van de oudste spelers met ervaring waar veel van die jonge jongens tegen op kijken lekker laten banken. Een persoon als Tadic is heel belangrijk in zo'n groep, zelfs al hij minder goed speelt zal hij toch zijn bijdrage hebben.

Ook over het schuiven van spelers, je wilt met de 11 sterkste spelers spelen, zodra je dus gaten moet gaan opvullen (blessures of die domme gele kaarten schorsingen), wil je ook van de bank de beste spelers als eerste inpassen in het team. Daar zal weleens voor geschoven moeten worden, je kunt niet alleen maar positie voor positie wisselen als je voor die posities alleen jonkies hebt met 0 ervaring in het 1ste elftal en daardoor meer ervaren wissels op de bank zou laten.

En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Neemt niet weg dat alle keuzes goed zijn, maar je merkt wel dat sommige hier totaal geen idee hebben wat er allemaal bij komt kijken om een top team te managen in maar ook zeker buiten het veld, ja dat idee hebben ze misschien van football manager ofzo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Martinusz schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 09:44:
[...]

d:)b grotendeels eens. Heb weleens het idee dat sommige mensen denken dat het een computerspelletje is en de hele wereld rondom zo'n team even vergeten.
Als voorbeeld "wissel Tadic, Tadic eruit waardeloos!", ja laten we de aanvoerder, 1 van de oudste spelers met ervaring waar veel van die jonge jongens tegen op kijken lekker laten banken. Een persoon als Tadic is heel belangrijk in zo'n groep, zelfs al hij minder goed speelt zal hij toch zijn bijdrage hebben.

Ook over het schuiven van spelers, je wilt met de 11 sterkste spelers spelen, zodra je dus gaten moet gaan opvullen (blessures of die domme gele kaarten schorsingen), wil je ook van de bank de beste spelers als eerste inpassen in het team. Daar zal weleens voor geschoven moeten worden, je kunt niet alleen maar positie voor positie wisselen als je voor die posities alleen jonkies hebt met 0 ervaring in het 1ste elftal en daardoor meer ervaren wissels op de bank zou laten.

En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Neemt niet weg dat alle keuzes goed zijn, maar je merkt wel dat sommige hier totaal geen idee hebben wat er allemaal bij komt kijken om een top team te managen in maar ook zeker buiten het veld, ja dat idee hebben ze misschien van football manager ofzo.
Simpel voorbeeld: Waarom Blind weghalen van LCV en Martinez niet gewoon op linksback neerzetten? Nu verander je 2 plekken waar 1 plek maar nodig was. Martinez is nota bene als linksback gehaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

mavaros schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:58:
[...]

Dat ‘bravoure’ heeft AZ nou de afgelopen paar rondes ook bitter weinig opgeleverd.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Hupske schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 09:25:
[...]

Als je niet naar de situatie zou kijken dan zou dan wel kloppen. Echter vanwege blessures/schorsingen speelden nu Danilo, Schuurs, Gravenberch en Eiting. Normaal gesproken Veltman centraal en Nico op linksback. Waardoor Martinez weer naar het middenveld kon. Hadden Promes en Neres fit geweest dan had Ziyech/Promes/Tadic op het middenveld gestaan en Neres op de flank.

Dus het is niet alsof Ten Hag bewust voor de jeugd kiest. Dest heeft z'n kans gegrepen, maar die kans heeft hij alleen gehad omdat hij de enige rechtsback was in de voorbereiding.

Eiting was overigens al basisspeler voor z'n blessure, dus het is nou niet alsof hij als jong ventje opeens de kans krijgt. Traore heeft ook alleen maar veel gespeeld vanwege de blessures.

Toen alles fit was kregen jeugdspelers namelijk amper kansen, kijk maar naar Lang. Die was als jeugdspeler het verst van iedereen en heeft ook maar 3x een paar minuutjes gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
toolkist schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:13:
[...]

Simpel voorbeeld: Waarom Blind weghalen van LCV en Martinez niet gewoon op linksback neerzetten? Nu verander je 2 plekken waar 1 plek maar nodig was. Martinez is nota bene als linksback gehaald...
Omdat Martinez vanuit CV makkelijker doorschuift naar het midden (6) en Ajax dan met 3 verdedigers blijft staan met Blind soort van LB/LCV? Eiting pakt ook al linkerkant vanuit het middenveld, en Babel stond op links, daar kun je als LB niet overheen, want dan ben je de sjaak, dus kun je beter iemand door het midden laten doorschuiven.

Dus verdedigend sta je zo ingezakt:
Blind - Martinez - Schuurs - Dest

Aanvallend als Martinez doorschuift:
-----------------Martinez------------------
------Blind-----Schuurs------Dest------

Aanvallend als Dest doorschuift:
--------------------------------------------Dest
--------------------------------------------------
------Blind-----Martinez ------Schuurs

Of zelfs zo:
-------------Martinez--------------Dest
------------------------------------------------
--------Blind---------Schuurs--------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Martinusz schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:43:
[...]

Omdat Martinez vanuit CV makkelijker doorschuift naar het midden (6) en Ajax dan met 3 verdedigers blijft staan met Blind soort van LB/LCV? Eiting pakt ook al linkerkant vanuit het middenveld, en Babel stond op links, daar kun je als LB niet overheen, want dan ben je de sjaak, dus kun je beter iemand door het midden laten doorschuiven.

Dus verdedigend sta je zo ingezakt:
Blind - Martinez - Schuurs - Dest

Aanvallend als Martinez doorschuift:
-----------------Martinez------------------
------Blind-----Schuurs------Dest------

Aanvallend als Dest doorschuift:
--------------------------------------------Dest
--------------------------------------------------
------Blind-----Martinez ------Schuurs

Of zelfs zo:
-------------Martinez--------------Dest
------------------------------------------------
--------Blind---------Schuurs--------------
Alsof Blind nooit verdedigende middenvelder heeft gestaan ;)
En bij Babel weet je 1 ding zeker, hij gaat 1000 van de 1000 keer naar binnen dus je wil juist een LB die er overheen gaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ankona
Bij Babel weet je ook vrij zeker dat hij de bal niet aan kan nemen en snel kwijt is, dan wil je juist een back die er achter blijft.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Er staat op vi: einde van een bijzondere Ajax generatie.
Denk ook gewoon dat het zo is. We kunnen niet meer verwachten dat het zo wordt als vorig jaar.

Vind Babel wel een hele sympathieke gozer maar ja daar koop je weinig voor in het veld

[ Voor 22% gewijzigd door Harribo op 28-02-2020 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Dat is correct. Zelfs als ze het niveau van de CL groepsfase weer gaan halen valt er niks meer te winnen en alleen nog maar te verliezen. Ze moeten de dubbel pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Nou, het is erdoor. Larsson weg. Op naar China, ik zie nog nergens een transfersom vermeld staan.
Benieuwd hoe ze het op gaan vangen. Ik las dat Haps linksbuiten gezet wordt. Goed plan, alleen moet je wel even nadenken over de rest van het seizoen, want Haps is ongetwijfeld na 1/2 potjes weer geblesseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Ramzzz schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:22:
[...]

Dat ‘bravoure’ heeft AZ nou de afgelopen paar rondes ook bitter weinig opgeleverd.
AZ heeft het toch niet zo waardeloos gedaan in de EL?

Ze winnen de cup niet, maar overwinteren in Europa, lijkt mij voor een klein clubje als AZ een beste prestatie.

Hoe dan ook. Het feest is voor iedereen voorbij en nu moeten we het weer doen met niet te voorspellen wedstrijden in de ED en beker.

Hup Ajax -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:01:
Nou, het is erdoor. Larsson weg. Op naar China, ik zie nog nergens een transfersom vermeld staan.
Benieuwd hoe ze het op gaan vangen. Ik las dat Haps linksbuiten gezet wordt. Goed plan, alleen moet je wel even nadenken over de rest van het seizoen, want Haps is ongetwijfeld na 1/2 potjes weer geblesseerd
VI zegt 5 miljoen, waarvan 1 miljoen voor Heerenveen. Dat kan/wil ik niet geloven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Tegen LASK heeft AZ het knap waardeloos gedaan anders. Zijn compleet afgedroogd. Die zitten in een grotere dip dan Ajax
toolkist schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:05:
[...]

VI zegt 5 miljoen, waarvan 1 miljoen voor Heerenveen. Dat kan/wil ik niet geloven.
Ik vrees dat het wel waar zal zijn. Feyenoord is er debiel genoeg voor

[ Voor 54% gewijzigd door LZ86 op 28-02-2020 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
toolkist schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:48:
[...]

Alsof Blind nooit verdedigende middenvelder heeft gestaan ;)
En bij Babel weet je 1 ding zeker, hij gaat 1000 van de 1000 keer naar binnen dus je wil juist een LB die er overheen gaat.
Dat zeg ik volgens mij ook niet, maar volgens mij zit je net te vertellen dat je niet zoveel posities wilt verwisselen, maar dan wil je wel Blind naar 6 laten doorschuiven, terwijl die veel beter tot zijn recht komt in de achterste linie met zijn inspeelpass. Terwijl Martinez vanuit de CV positie juist ook zijn (verworven) positie op 6 kan vervullen in balbezit en Blind alsnog soort van LCV staat :)

Ging Babel maar naar binnen met de bal :o man leek wel of die klompen aan had, of naja hoge ballen kreeg ie ook niet onder controle :N

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 16:12
Martinusz schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 09:44:
Ik zou Tadic altijd laten staan, ook in slechte vorm heeft hij zn momenten en redelijke statistieken. Bovendien heeft hij meer dan genoeg bewezen, en is er geen top vervanger die nadrukkelijk aan de deur klopt. Na Ziyech is hij volgens mij de beste speler van Ajax.

Babel daarentegen, die heeft nog nooit iets laten zien bij Ajax, zelfs zn eerste periode was niet super bijzonder en dat is al lang geleden. Die jongen heeft in zn herfst van zn carriere een opleving gehad in Oranje, maar heeft veel te weinig laten zien om zoveel krediet te verdienen.

Lang verhaal kort gemaakt is Ziyech gewoon onmisbaar. Hij is de afgelopen jaren de speler die Ajax naar een hoger niveau bracht. Zonder hem presteert Ajax gewoon op een normaal niveau wat je van een Nederlandse topclub mag verwachten, maar ook niet meer dan dat. En als je dan tot 2 keer toe je verstand verliest tegen een club als Getafe lig je uit Europa.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
toolkist schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:05:
[...]

Meer dan 5 miljoen schijnt praktisch onmogelijk te zijn bij een verkoop aan een Chinees, iets met belastingen die dan de helft van de transfersom opsnoepen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

Hupske

AFCA

toolkist schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:13:
[...]

Dat geef ik toch aan? Dat hij wellicht net iets teveel schuift met de posities. Maar anderzijds heeft blind ook met regelmaat op de back positie gespeeld. 2e helft heeft ETH het overigens wel weer aangepast.
Terranova schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:43:
[...]

Als je niet naar de situatie zou kijken dan zou dan wel kloppen. Echter vanwege blessures/schorsingen speelden nu Danilo, Schuurs, Gravenberch en Eiting. Normaal gesproken Veltman centraal en Nico op linksback. Waardoor Martinez weer naar het middenveld kon. Hadden Promes en Neres fit geweest dan had Ziyech/Promes/Tadic op het middenveld gestaan en Neres op de flank.

Dus het is niet alsof Ten Hag bewust voor de jeugd kiest. Dest heeft z'n kans gegrepen, maar die kans heeft hij alleen gehad omdat hij de enige rechtsback was in de voorbereiding.

Eiting was overigens al basisspeler voor z'n blessure, dus het is nou niet alsof hij als jong ventje opeens de kans krijgt. Traore heeft ook alleen maar veel gespeeld vanwege de blessures.

Toen alles fit was kregen jeugdspelers namelijk amper kansen, kijk maar naar Lang. Die was als jeugdspeler het verst van iedereen en heeft ook maar 3x een paar minuutjes gehad.
En het is nu toch wel duidelijk waarom die niet speelde? Ze hebben totaal het niveau nog niet. Tevens hebben we jong Ajax. Daar kunnen ze meer dan prima aan hun ontwikkeling werken en zelfs daar verloren ze af en toe al een wedstrijd met de spelers die nu in 1 spelen.

Verder blij dat Lang weg is, totaal niet onder de indruk van hem. Mist totaal het spelintelligentie.

En als je als Ajax zijnde de ambitie uitspreekt om het afgelopen seizoen te evenaren, dan lijkt het mij logisch dat je met de sterkste 11 speelt.
Als de andere jongens goed genoeg zijn krijgen ze vanzelf de kans.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Martinusz schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:09:
[...]

Dat zeg ik volgens mij ook niet, maar volgens mij zit je net te vertellen dat je niet zoveel posities wilt verwisselen, maar dan wil je wel Blind naar 6 laten doorschuiven, terwijl die veel beter tot zijn recht komt in de achterste linie met zijn inspeelpass. Terwijl Martinez vanuit de CV positie juist ook zijn (verworven) positie op 6 kan vervullen in balbezit en Blind alsnog soort van LCV staat :)

Ging Babel maar naar binnen met de bal :o man leek wel of die klompen aan had, of naja hoge ballen kreeg ie ook niet onder controle :N
Hoho jij wilde hem door laten schuiven. Ik geef alleen aan dat Blind dat ook kan. Van mij hoefde er helemaal geen CV door te schuiven, daar zijn die counters veel te gevaarlijk voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
toolkist schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:30:
[...]

Hoho jij wilde hem door laten schuiven. Ik geef alleen aan dat Blind dat ook kan. Van mij hoefde er helemaal geen CV door te schuiven, daar zijn die counters veel te gevaarlijk voor.
Ajax schuift altijd door, dan hou je 3 verdedigers (soms 2) achter, daardoor probeer je een overtal situatie te maken, alleen bij erg teruggetrokken tegenstanders helpt dat alsnog niet heel veel, echter met 4 man achterin blijven staan is dan helemaal geen optie :)
En met het doorschuiven in balbezit krijg je dus alsnog de spelers op hun positie (in dit geval Martinez naar middenveld en Blind meer naar het midden van de verdediging).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Harribo schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:59:
Denk ook gewoon dat het zo is. We kunnen niet meer verwachten dat het zo wordt als vorig jaar.

Vind Babel wel een hele sympathieke gozer maar ja daar koop je weinig voor in het veld
Ach het kan snel gaan in voetballand, er zit in Jong Ajax weer een nieuwe nieuwe generatie te trappelen. Gravenberg/Eiting/Ekkelenkamp zijn net of nauwelijks doorgebroken en gasten als Ünüvar en in mindere maten Brobey en Hansen staan al in de coulissen te trappelen. En dan volgend jaar een Anthony gekocht. Het kan snel gaan, zeker met een meer of mindere ervaren kern Blind/Martinez/Promes/Tadic die ik volgend jaar in ieder geval nog bij Ajax verwacht. Een Ziyech ga je niet een-op-een vervangen, een van de Beek ook niet direct maar er komt genoeg goeds en moois aan.

Grootste zorgpunt vind ik eerder de keeper dan iets anders voor de komende seizoenen Ajax. Onana is misschien wel zo onvervangbaar als Ziyech.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:32

Qu3st

Harribo schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:59:

Door een scheidsrechterlijke dwaling uit de Champions League vliegen en tegen de nummer 3 uit Spanje uit de Europa League, ja het is wel minder dan vorig jaar. Maar waar vorig jaar alles mee zat, zit nu het tegen.

Ohja, en haat aan Babel! Die man hoort niet in Ajax 1!

[ Voor 4% gewijzigd door Qu3st op 28-02-2020 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:15
Leon Zwiers schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:01:
Ik las dat Haps linksbuiten gezet wordt. Goed plan
Ik vind het een slecht plan. Opstomen vanaf de laatste lijn, met alle ruimte voor je, is nog wel wat anders dan linksbuiten staan tegen een muur van verdedigers van pakweg Emmen. Het is niet voor niks dat zo'n jongen ooit is omgeturnd tot back. Waarschijnlijk een gevalletje "te slecht als buitenspeler maar prima als back", zie bijvoorbeeld Reiziger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Martinusz schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:33:
[...]

Ajax schuift altijd door, dan hou je 3 verdedigers (soms 2) achter, daardoor probeer je een overtal situatie te maken, alleen bij erg teruggetrokken tegenstanders helpt dat alsnog niet heel veel, echter met 4 man achterin blijven staan is dan helemaal geen optie :)
En met het doorschuiven in balbezit krijg je dus alsnog de spelers op hun positie (in dit geval Martinez naar middenveld en Blind meer naar het midden van de verdediging).
Over het algemeen schuiven de backs door tegenwoordig en niet de CV's, de enige keren dat dat gebeurt is als Veltman of Schuurs de kolder in de kop krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
https://www.vi.nl/nieuws/...er-ajax-indienen-bij-uefa

Moest wel even gniffelen. Is het een keer geen aansteker is het nog niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
toolkist schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:07:
[...]

Over het algemeen schuiven de backs door tegenwoordig en niet de CV's, de enige keren dat dat gebeurt is als Veltman of Schuurs de kolder in de kop krijgen.
Ja over het algemeen backs vaker dan een CV, echter hebben we nu te maken met de spelers die er waren.
Nico was er niet, dan heb je als backup LB Blind of Martinez. Martinez heeft volgens mij bij Ajax 1 wedstrijd in het begin LB gestaan, Blind heeft daar vaker gestaan.
Dus ik vind het logisch om Blind LB te zetten zonder balbezit en Martinez CV, in balbezit staat Blind LCV en Martinez soort van 6, op de plekken waar ze normaal ook staan. Beide spelers zijn dus gebruikt op hun back-up plek (LB en CV), maar tegelijk ook op hun vertrouwde plek (CV en 6).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Leon Zwiers schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:08:

Bijzonder verhaal ook wel. Hij het erover dat de familie bekogeld zou zijn met bier, alsof het bewust de familie is. Van mensen in het stadion had ik gehoord dat er een groep van zo'n 100 getafe fans in een thuisvak continue bezig was met de Ajax supporters achter/boven ze te provoceren en zijn daardoor getrakteerd op een bierdouche.

Natuurlijk niet de goede reactie van het publiek, maar als de familie daar bij zit en toevallig ook een douche krijgt betekent niet dat het bewust op de familie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Als supporters in een verkeerd vak zitten en daar gaan provoceren dan zorgen de stewards er wel voor dat dat vak zo een paar lege stoeltjes heeft. Dat verhaal zal dus ook wel niet helemaal kloppen.

Ik denk overigens niet dat je kunt ontkennen dat de Ajax aanhang flink opgefokt was, zal dus wel een zekere kern van waarheid in het betoog van meneer Torres zitten. Of het overdreven is om daar dan vervolgens bij de UEFA over te gaan klagen is aan hem. Feit is natuurlijk wel dat provoceren ook een vak is dat je beter aan de echte profs over kunt laten. Zijn club is daar gewoon veel beter in.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ankona schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:57:
Als supporters in een verkeerd vak zitten en daar gaan provoceren dan zorgen de stewards er wel voor dat dat vak zo een paar lege stoeltjes heeft. Dat verhaal zal dus ook wel niet helemaal kloppen.
Dat gaat niet zo makkelijk.
Komt hier in de Eredivisie helaas ook met enige regelmaat voor. O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
Stel je toch eens voor, samen met elkaar van een wedstrijd genieten.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Maarten_E schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:10:
Stel je toch eens voor, samen met elkaar van een wedstrijd genieten.
Was weinig te genieten aan de pot in de arena :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
Leon Zwiers schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:22:
[...]

Was weinig te genieten aan de pot in de arena :P
Tsja, die intikker kon ik verwachten. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:46
Ankona schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:57:
Individuele gevallen wel, in het vak waar ik zat werd een Spanjaard die bij de 2-1 van Ajax het aan de stok kreeg met het thuispubliek verwijderd, overigens ging hij vrijwillig mee.

Als het om grotere groepen gaat of men escalatie vreest, laat men het verwijderen vaak achterwege zo lang het slechts om provoceren/biergooien gaat. Ook om te voorkomen dat het in een druk vak met stijle trappen uit de hand loopt en er gewonden vallen. Heel soms pikt men de dader er dan achteraf nog uit bij het verlaten van het stadion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Het blijft van de gekke, dat je als Ajaxsupporter niet normaal een doelpunt kan vieren in het PSV stadion.

Een paar jaar geleden ging ik met iemand naar PSV-Ajax.

Ik heb zo'n clubkaart, dus twee kaartjes zijn wel te regelen. Die andere was nog nooit in een stadion geweest en kwam ook nogeens met een Ajaxshirtje aanzetten. Dus jas aan hem gegeven en op naar de wedstrijd. Gaat die gast zijn jas uittrekken bij een doelpunt van Ajax. Midden in het vak aan de Vonderweg.

De stewards keken de andere kant op en grepen niet in, toen een deel van het volk helemaal gek werd. Het is, dat ik een paar fervente PSV supporters ken, maar anders was het helemaal misgelopen. Dan was er iemand op de concertina's gespietst. Dat was ook de laatste keer dat ik met een onwetende naar een wedstrijd ben gegaan.

Rond voetbal hangt gewoon een naar sfeertje. Als je pech hebt, dan ben je opgejaagd wild. Dan heb ik het nog niet over het racisme, dat tegenwoordig aandacht krijgt.

Vroeger was het niet beter, maar het voelde wel veel beter. Je werd getolereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Moet ik altijd weer denken aan mijn ervaringen bij volleybal interlands. Daar kennen ze geen uitvakken (tenminste, niet bij de wedstrijden waar ik geweest ben) Zitten groepjes van de tegenstander volledig uitgedost en geschminkt midden tussen het volledig oranje publiek. Is gewoon gezellig en ook zij vieren enthousiast 'hun' punten.

Bij voetbal vind ik het fantastisch hoe de fanatiek men tekeer gaat om het eigen team aan te moedigen. Echter, vaak is men nog fanatieker in het tekeer gaan tegen de tegenstander en de aanhang van de tegenstander. Daar snap ik echt de lol niet van.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Canaria schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:59:
* Canaria doet een @Hannetje :+

Eerste deel is al uitgekomen, dat tweede moet voor Inter geen probleem zijn.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Een juich of een korte kreet is wat anders dan met een voetbalshirt van de uitspelende club in een thuisvak zitten en uitgebreid een doelpunt vieren, dan ben je compleet debiel bezig en verdien je eigenlijk een portie corrigerende tikken. Noem het heropvoeding voor volwassenen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Leon Zwiers schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:08:

Ja, Getafe heeft zich echt voorbeeeeeeldig gedragen, zowel in de heen- als terugwedstrijd.

Ze hebben me alleen weten te imponeren met hun ongegeneerd totaal-frustratievoetbal.

Hun gênante fopduiken, crash test dummie-uitstraling en -valpartijen en mateloos schaamteloos anti-voetbal, dáár moet de UEFA eens wat aan doen.

Als ik persoonlijk zo’n ploeg van matennaaiers, simulanten en dramaqueens als tegenstander had gehad had ik me vast nog wat minder diplomatiek uitgelaten.

Wat een schande voor het voetbal is die ploeg zeg - en dat zegt wat!

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Pagina: 1 ... 146 ... 152 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken