Miki schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:34:
[...]
Ik deel je mening, Getafe staat momenteel derde in La Liga. Dat doe je niet zomaar even, dan staat er gewoon een goede ploeg. Als je dit afzet tegen de huidige staat van Ajax zowel de huidige vorm van de ploeg en daar bovenop de flinke ziekenboeg ben ik verre optimistisch.
Ik snap jullie reactie wel, maar snap eerlijk gezegd het betoog dat Ajax eigenlijk MOET winnen ook wel. Eerst finale Europa League en dan zo ver in de Champions League. Velen zeiden (niet per se dit topic ofzo) dat Ajax weer aansluiting had gevonden met de Top van Europa. Ik heb eigenlijk altijd gezegd dat alles goed viel en veel spelers letterlijk op de top van hun kunnen (beter dan het 'normale' niveau als ze 100% zijn) hebben gepresteerd, meer dan 1 seizoen lang.
Als je de aansluiting bij de Top van Europa bijna gevonden hebt, dan doet AZ ook mee op dat niveau en Willem II bljikbaar ook, gezien dat zij tegen Ajax beter waren en hebben we hier niet zo'n Mickey Mouse competitie als altijd wordt beweerd.
Ik heb enorm genoten van Ajax vorig seizoen en bij vlagen dit seizoen ook, maar vaker niet dan wel (veel hakken over de sloot, of toch billenknijpen omdat er zoveel grote kansen worden weggegeven). Maar de bravoure had wel iets minder gemogen, daardoor krijgt men nu het deksel op de neus omdat het allemaal enorm tegenvalt dit seizoen. En dan heb ik het niet over het aantal punten (want Ajax is ook een paar wedstrijden goed weggekomen met de volle buit) want dat middelt zich wel redelijk uit. Het is niet zo sprankelend meer als vorig seizoen. Het druk zetten is niet zo fanatiek/ goed als vorig seizoen, en verdedigend laten de spelers ook meer steekjes vallen.
Wat mij nog het meeste verbaast is eigenlijk het volgende:
- Met iedereen fit speel je tegen Lille 2 winstpartijen, maar kom je eigenlijk heel goed weg bij fases, omdat Lille echt enorme kansen om zeep hielp. Iedereen lijkt dat heel snel te vergeten, want als dan een Promes/Neres wegvalt wordt er ineens nog maar weinig gescoord en dan zie je hoe fragiel het allemaal is. Maar dat ligt er dan aan dat in de aanval (lees: doelpunten) wat wegvalt. Dan zou je nog niet zoveel minder moeten worden en zelfs moeten verliezen van bijvoorbeeld een Groningen. (tegen een AZ in erg goede doen kan ik me nog voorstellen).
Het vertrouwen was erg groot, maar nu dat vertrouwnen weg is moet ik nog zien hoe men strak speelt als iedereen weer fit is. Vertrouwen doet veel in de sport, maar gaat te paard en komt te voet.