Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:29
Blind + Schuurs, ik zeg prima :) Martinez + Schuurs vond ik trouwens ook prima.

[ Voor 42% gewijzigd door Martinusz op 10-02-2020 12:01 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:17
Martinusz schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:01:
Blind + Schuurs, ik zeg prima :) Martinez + Schuurs vond ik trouwens ook prima.
Ik zie liever dat Martinez weer naar het middenveld gaat eigenlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
Henkie_NtA schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:22:
[...]

Ik zie liever dat Martinez weer naar het middenveld gaat eigenlijk.
Ik ook :) maar vond het zeker geen slecht duo achterin.
Hopelijk komt Ziyech ook weer snel terug, ook al mist hij zijn 'maatje' Promes nog voorlopig.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:48
Wat een heerlijk weekend, als enige van de top 5 punten gepakt :+ 8)

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
Martinusz schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:24:
[...]

Ik ook :) maar vond het zeker geen slecht duo achterin.
Hopelijk komt Ziyech ook weer snel terug, ook al mist hij zijn 'maatje' Promes nog voorlopig.
Met Ziyech en Blind terug, Martinez weer op middenveld zal het echt een heel stuk beter gaan dan de afgelopen wedstrijden. Denk dat we dan tegen Getafe ook een goede kans maken, anders had ik er een erg hard hoofd in gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
ElPaco schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:59:
Hoho 3 punten! :+

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:36
ElPaco schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:59:
Zijn genoeg die graag zien dat Ajax gewoon geen enkel weekend voetbalt :+ dan maken ze nog eens kans op een prijsje :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Henkie_NtA schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:49:
[...]

Met Ziyech en Blind terug, Martinez weer op middenveld zal het echt een heel stuk beter gaan dan de afgelopen wedstrijden. Denk dat we dan tegen Getafe ook een goede kans maken, anders had ik er een erg hard hoofd in gehad.
Nou Getafe heb ik sowieso een hard hoofd in, die hebben echt zo'n jaar waarin het team klopt.
Staan gewoon 3de nu he, veegden afgelopen weekend Valencia met 3-0 van de mat.
Volgende week moeten ze volgens mij tegen Barca, eens kijken hoe die dat aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
Martinusz schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:57:
[...]

Nou Getafe heb ik sowieso een hard hoofd in, die hebben echt zo'n jaar waarin het team klopt.
Staan gewoon 3de nu he, veegden afgelopen weekend Valencia met 3-0 van de mat.
Volgende week moeten ze volgens mij tegen Barca, eens kijken hoe die dat aanpakken.
Oh dat gaat zeker een hele lastige pot worden, die zitten echt in een hele sterke flow als team.
Spelen ook het soort voetbal waar Ajax moeite mee heeft over het algemeen.
Waar ik op hoop is dat Ajax daar onderuit voetbalt nu we die 3 weer terug hebben. Of is de wens hier te veel de vader van de gedachte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Ajax mist nog steeds twee zeer belangrijke aanvallers (Promes en Neres). Ten Hag zei het gisteren ook in Rondo, ze missen de wapens. Dus uit is het proberen 1x te scoren en gelijk te spelen. Thuis zijn misschien zowel Promes en Neres er weer bij, dan maken ze volgens mij wel een kans, maar er moet veel kloppen.
Ik ben er thuis bij, dus hoop dat ze niet gigantisch onderuit gaan in Spanje (maximaal 1-0, 2-1, liefst een gelijk spel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:00
Erapaz schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:59:
Ajax mist nog steeds twee zeer belangrijke aanvallers (Promes en Neres). Ten Hag zei het gisteren ook in Rondo, ze missen de wapens. Dus uit is het proberen 1x te scoren en gelijk te spelen. Thuis zijn misschien zowel Promes en Neres er weer bij, dan maken ze volgens mij wel een kans, maar er moet veel kloppen.
Ik ben er thuis bij, dus hoop dat ze niet gigantisch onderuit gaan in Spanje (maximaal 1-0, 2-1, liefst een gelijk spel).
Ten Hag veegde gewoon zijn straatje schoon.

Als Ajax eruit vliegt tegen een Getafe, dan is het een complete afgang. Als club draag je uit, om bij de Europese top te behoren. Dan ga je niet liggen kronkelen, wanneer Getafe om de hoek staat te wachten.

Dit gedrag verwacht je bij andere Nederlandse clubs. Die lopen namelijk niet hun hogere doel van de daken te schreeuwen.

Alles en iedereen mag Ajax straks afrekenen, wanneer het fout gaat. Wij gaan voor de Europa League, de competitie en de beker. Niks meer, maar zeker niks minder.

De poedelprijs is ook dit jaar niet voor de kneusjes mindere goden uit onze competitie. Zelfs die is van ons, als we de EL winnen. <+:) Een soort miniwereldbeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
De kneusjes uit onze competitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:18
mavaros schreef op maandag 10 februari 2020 @ 18:46:
[...]

Als Ajax eruit vliegt tegen een Getafe, dan is het een complete afgang. Als club draag je uit, om bij de Europese top te behoren. Dan ga je niet liggen kronkelen, wanneer Getafe om de hoek staat te wachten.

Dit gedrag verwacht je bij andere Nederlandse clubs. Die lopen namelijk niet hun hogere doel van de daken te schreeuwen.

Alles en iedereen mag Ajax straks afrekenen, wanneer het fout gaat. Wij gaan voor de Europa League, de competitie en de beker. Niks meer, maar zeker niks minder.
Mee eens. Zeker gezien het budget waarmee Ajax kan handelen. Ben benieuwd wat het gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hotymoty schreef op maandag 10 februari 2020 @ 18:51:
[...]

Mee eens. Zeker gezien het budget waarmee Ajax kan handelen. Ben benieuwd wat het gaat worden.
Het budget zit in de lappenmand, ik verwacht een gelijkspel thuis en kleine nederlaag uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
Nu weet ik graag dat je uitdagend post, maar wat leek op een prima bericht haal je weer onderuit in de laatste twee zinnen. Jammer.

Iedereen die wel presteren geeft aan te willen winnen. De een wat harder, de ander wat voorzichtiger. Boeiend

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Ik verwacht een goed resultaat thuis maar een slecht resultaat uit. Kortom, we winnen over twee wedstrijden niet van Getafe.
Daarvoor draait het nu simpelweg niet goed genoeg.
Vitesse uit woensdag heb ik voor nu ook een hard hoofd in maar ik laat me graag verrassen.

[ Voor 20% gewijzigd door Superkiwi op 10-02-2020 20:05 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
mavaros schreef op maandag 10 februari 2020 @ 18:46:
[...]

De poedelprijs is ook dit jaar niet voor de kneusjes mindere goden uit onze competitie. Zelfs die is van ons, als we de EL winnen. <+:) Een soort miniwereldbeker.
Valencia hadden ze ook niet van mogen verliezen. Idem Willem II, AZ, Groningen. Toch is dat wel gebeurd. Dat is de realiteit. In die realiteit is het Getafe van nu (ik weet niet of je de pot tegen Valencia van afgelopen weekend gezien hebt?) een maatje te groot.
Ze willen Europees meedoen, maar dat lukt alleen als ze spelen zoals tegen Chelsea uit, met iedereen fit. Dus ja, dat roepen ze te hard, maar nu blijkt dat het erg fragiel is. Ook de b-keus moet beter gaan voetballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Outerspace schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:04:
[...]

Nu weet ik graag dat je uitdagend post, maar wat leek op een prima bericht haal je weer onderuit in de laatste twee zinnen. Jammer.

Iedereen die wel presteren geeft aan te willen winnen. De een wat harder, de ander wat voorzichtiger. Boeiend
Kan je dan een keer vertellen, waarom er geknipt wordt.

Ik hou van de grens opzoeken, maar als ik over de grens heenstap, dan wil ik wel weten wat er verkeerd ging. Bij een knip kan ik niet teruglezen waar ik de fout ben ingegaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:50
Outerspace schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:04:
[...]

Eerder vermoeiend, i.p.v. uitdagend. Ik ben voor Ajax, maar deze betogen slaan echt compleet nergens op. Ook dat Ajax zo maar even moet winnen van Getafe, kom op zeg. Dat is een team wat goed draait in Spanje, waar een aantal gevestigde namen spelen en wat gewoon uitstekend in elkaar zit. Dan kan je wel gaan lopen lullen dat Ajax zo'n groot budget heeft, maar zoals een wijs man ooit zei, ik heb nog nooit een zak geld een goal zien maken.

Een gezonde dosis realisme ontbreekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Ik lees de posts van Mavaros altijd met een dosis humor/sarcasme, zoals ze volgens mij ook bedoeld zijn.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
mavaros schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:01:
[...]

Kan je dan een keer vertellen, waarom er geknipt wordt.

Ik hou van de grens opzoeken, maar als ik over de grens heenstap, dan wil ik wel weten wat er verkeerd ging. Bij een knip kan ik niet teruglezen waar ik de fout ben ingegaan.
Uh, ik heb niks geknipt hoor :P Ik citeer alleen je post, alleen zonder de hele lap tekst ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
dvdkiwi schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:04:
Ik verwacht een goed resultaat thuis maar een slecht resultaat uit. Kortom, we winnen over twee wedstrijden niet van Getafe.
Daarvoor draait het nu simpelweg niet goed genoeg.
Vitesse uit woensdag heb ik voor nu ook een hard hoofd in maar ik laat me graag verrassen.
Als je ziet wat Varela vanavond aan het doen is bij jong Ajax.... Pff

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:01
JanW schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:06:
[...]

Eerder vermoeiend, i.p.v. uitdagend. Ik ben voor Ajax, maar deze betogen slaan echt compleet nergens op. Ook dat Ajax zo maar even moet winnen van Getafe, kom op zeg. Dat is een team wat goed draait in Spanje, waar een aantal gevestigde namen spelen en wat gewoon uitstekend in elkaar zit. Dan kan je wel gaan lopen lullen dat Ajax zo'n groot budget heeft, maar zoals een wijs man ooit zei, ik heb nog nooit een zak geld een goal zien maken.

Een gezonde dosis realisme ontbreekt.
Ik deel je mening, Getafe staat momenteel derde in La Liga. Dat doe je niet zomaar even, dan staat er gewoon een goede ploeg. Als je dit afzet tegen de huidige staat van Ajax zowel de huidige vorm van de ploeg en daar bovenop de flinke ziekenboeg ben ik verre optimistisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:01
Exocet schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:30:
[...]

Ik heb er nog niets van gezien, maar 6 doelpunten tegen dat is nogal. Hoeveel daarvan komen echt op zijn naam?

Edit: die 6-1 was wel pijnlijk. Inmiddels 7-2

😓 | Het is niet de avond van Bruno Varela op Sportpark Zoudenbalch...

📺 FOX Sports 1
#⃣ #jutjaj https://t.co/ENlvljmhQ0

[ Voor 32% gewijzigd door Gynnad op 10-02-2020 21:48 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:37

Vos

AFCA

Exocet schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:30:
[...]

Slechter kan het in ieder geval niet!

Hoop ik ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Beter nu dan tegen Getafe ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:59
Beetje jammer dat dit niet de uitslag van Utrecht-Ajax was.
Bedankt storm. :+

Is het trouwens stom toeval dat in de KKD exact dezelfde wedstrijd wordt gespeeld, maar dan met de Jong- teams?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:55
Miki schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:34:
[...]

Ik deel je mening, Getafe staat momenteel derde in La Liga. Dat doe je niet zomaar even, dan staat er gewoon een goede ploeg. Als je dit afzet tegen de huidige staat van Ajax zowel de huidige vorm van de ploeg en daar bovenop de flinke ziekenboeg ben ik verre optimistisch.
Sterker nog, ik acht Ajax op dit moment gewoon kansloos tegen Getafe.. Zoals jij en anderen ook al zeiden, die staan niet voor niks op dit moment 3e in Spanje.. Dat team draait enorm goed (wonnen afgelopen weekend nog met 3-0 van Valencia) terwijl bij Ajax sinds de CL wedstrijd tegen Valencia de vorm en het geloof weg is en ze nu ook nog eens blessureleed kennen met belangrijke spelers.. Ik hoop het, maar het zou mij verbazen als Ajax voorbij Getafe komt in de EL..

Zelfde geldt trouwens voor AZ tegen LASK, daar verwacht ik ook weinig van.. Het wordt vrees ik 0 NL clubs in Europa na 27 februari.. *O* terug naar af -O- en maar weer hopen op volgend seizoen om internationaal iets voor te stellen met ons clubvoetbal..

[ Voor 18% gewijzigd door Inflatable op 11-02-2020 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Inflatable schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 04:49:
[...]

..
Zelfde geldt trouwens voor AZ tegen LAKS, daar verwacht ik ook weinig van.. Het wordt vrees ik 0 NL clubs in Europa na 27 februari.. *O* terug naar af -O- en maar weer hopen op volgend seizoen om internationaal iets voor te stellen met ons clubvoetbal..
Tegen een lakse ploeg zouden ze winnen, tegen LASK daarentegen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik lees nu dat 4 doelpunten Varela's schuld waren, maar hij bij de andere 3 ook niet vrijuit ging (aldus Nu en NOS). Toch maar eens samenvatting opzoeken :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Onana pakte ook werkelijk geen bal bij Jong, dus hopelijk is dit een goede voorbode voor de wedstrijd tegen Getafe _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 11:22
PWM schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 08:17:
Ik lees nu dat 4 doelpunten Varela's schuld waren, maar hij bij de andere 3 ook niet vrijuit ging (aldus Nu en NOS). Toch maar eens samenvatting opzoeken :p
Poe he, is Lamprou nog beschikbaar? O-)

Als je tweede keeper zo slecht is speel je toch wel met vuur. Feyenoord heeft de afgelopen seizoenen grote delen van het seizoen met de tweede keeper en vaak zelfs met de derde keeper moeten spelen, maar dit soort stunts zijn ons gelukkig redelijk bespaard gebleven.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ach 1 offday maakt hem nog geen slechte keeper, dan zou ie in z'n voorgaande wedstrijden ook gegrabbeld moeten hebben.

[ Voor 0% gewijzigd door toolkist op 11-02-2020 13:55 . Reden: d t.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:59
Miki schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:34:
[...]

Ik snap jullie reactie wel, maar snap eerlijk gezegd het betoog dat Ajax eigenlijk MOET winnen ook wel. Eerst finale Europa League en dan zo ver in de Champions League. Velen zeiden (niet per se dit topic ofzo) dat Ajax weer aansluiting had gevonden met de Top van Europa. Ik heb eigenlijk altijd gezegd dat alles goed viel en veel spelers letterlijk op de top van hun kunnen (beter dan het 'normale' niveau als ze 100% zijn) hebben gepresteerd, meer dan 1 seizoen lang.
Als je de aansluiting bij de Top van Europa bijna gevonden hebt, dan doet AZ ook mee op dat niveau en Willem II bljikbaar ook, gezien dat zij tegen Ajax beter waren en hebben we hier niet zo'n Mickey Mouse competitie als altijd wordt beweerd.

Ik heb enorm genoten van Ajax vorig seizoen en bij vlagen dit seizoen ook, maar vaker niet dan wel (veel hakken over de sloot, of toch billenknijpen omdat er zoveel grote kansen worden weggegeven). Maar de bravoure had wel iets minder gemogen, daardoor krijgt men nu het deksel op de neus omdat het allemaal enorm tegenvalt dit seizoen. En dan heb ik het niet over het aantal punten (want Ajax is ook een paar wedstrijden goed weggekomen met de volle buit) want dat middelt zich wel redelijk uit. Het is niet zo sprankelend meer als vorig seizoen. Het druk zetten is niet zo fanatiek/ goed als vorig seizoen, en verdedigend laten de spelers ook meer steekjes vallen.

Wat mij nog het meeste verbaast is eigenlijk het volgende:
- Met iedereen fit speel je tegen Lille 2 winstpartijen, maar kom je eigenlijk heel goed weg bij fases, omdat Lille echt enorme kansen om zeep hielp. Iedereen lijkt dat heel snel te vergeten, want als dan een Promes/Neres wegvalt wordt er ineens nog maar weinig gescoord en dan zie je hoe fragiel het allemaal is. Maar dat ligt er dan aan dat in de aanval (lees: doelpunten) wat wegvalt. Dan zou je nog niet zoveel minder moeten worden en zelfs moeten verliezen van bijvoorbeeld een Groningen. (tegen een AZ in erg goede doen kan ik me nog voorstellen).
Het vertrouwen was erg groot, maar nu dat vertrouwnen weg is moet ik nog zien hoe men strak speelt als iedereen weer fit is. Vertrouwen doet veel in de sport, maar gaat te paard en komt te voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:08
PWM schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 08:17:
YouTube: Horroravond voor Bruno Varela en Jong Ajax in Utrecht

Op 1 á 2 goals na misschien maar hij had duidelijk zijn dag niet, en dat is dan nog licht uitgedrukt...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 08:59:
Als je de aansluiting bij de Top van Europa bijna gevonden hebt, dan doet AZ ook mee op dat niveau en Willem II bljikbaar ook, gezien dat zij tegen Ajax beter waren en hebben we hier niet zo'n Mickey Mouse competitie als altijd wordt beweerd.
Ben je de broer van Mavaros ofzo? Wat een onzin kraam je hier uit zeg _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
Het wordt ook wel overdreven hoor, ja hij had zijn dag niet, maar kijk eens naar die goals, bij de meesten kunnen die aanvallers vrij inkoppen/schieten.

De 1-0 die zullen maar weinig keepers tegenhouden, daar moet je geluk hebben dat ze tegen je aan schieten of over/naast, maar zo vrij van dichtbij schieten is meestal een doelpunt.
Die 2-0, Ekkelenkamp doet niks, die speler kan vrij inkoppen.
De 3-0 penalty, verkeerde inschatting van de situatie en vervolgens botsen ze.
Bij die 4-0 bijvoorbeeld, eigenlijk maakt hij een super redding, maar dan loopt alsnog een Utrecht speler die bal erin omdat die Ajax speler te laat is. (en sowieso die bal ervoor mag die spits ook vrij inschieten)
De 5-1, speler van Utrecht kan vrij inkoppen.
Die 6de is duidelijk een blunder, maar die 7de houdt ook geen keeper tegen.

Het is nu niet zo dat ze met 7 doelpunten verliezen omdat het team zo geweldig speelde en de keeper alles door liet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
toolkist schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 09:06:
[...]

Ben je de broer van Mavaros ofzo? Wat een onzin kraam je hier uit zeg _/-\o_
Blijkbaar is begrijpend lezen erg lastig, je moet niet letterlijk lezen dat ik denk dat andere clubs de aansluiting ook hebben gevonden, ik gebruik dit om aan te geven dat het (nu nog) onzin is dat Ajax de aansluiting heeft gevonden. Ajax heeft gewoon 2 supergoede seizoenen gehad, maar hoeft dan niet direct zo hoog van de toren te blazen, getuige ook dit seizoen waar het allemaal wat minder goed valt (al hebben ze bij vlagen ook niet te klagen gehad over gemiste kansen van de tegenstanders). Ik denk dat de waarheid (het eigenlijke niveau) ergens ligt tussen de afgelopen seizoenen en dit seizoen, dus dat knockout fase CL wel haalbaar moet zijn in meer dan de helft van de seizoenen, en anders 8e finale Europaleague wanneer ze geen kampioen zijn geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:10:
[...]

Blijkbaar is begrijpend lezen erg lastig, je moet niet letterlijk lezen dat ik denk dat andere clubs de aansluiting ook hebben gevonden, ik gebruik dit om aan te geven dat het (nu nog) onzin is dat Ajax de aansluiting heeft gevonden. Ajax heeft gewoon 2 supergoede seizoenen gehad, maar hoeft dan niet direct zo hoog van de toren te blazen, getuige ook dit seizoen waar het allemaal wat minder goed valt (al hebben ze bij vlagen ook niet te klagen gehad over gemiste kansen van de tegenstanders). Ik denk dat de waarheid (het eigenlijke niveau) ergens ligt tussen de afgelopen seizoenen en dit seizoen, dus dat knockout fase CL wel haalbaar moet zijn in meer dan de helft van de seizoenen, en anders 8e finale Europaleague wanneer ze geen kampioen zijn geworden.
We hebben 'bij vlagen' ook niet te klagen gehad over dubieuze beslissingen van de scheids/VAR. Heb je die niet, speel je knockout fase CL. En in tegenstelling tot vorig seizoen hebben we nu wel te maken met blessures van belangrijke spelers. In de Eredivisie moet dat niks uitmaken, in Europa natuurlijk wel.

Daarbij roepen zowel Vd Sar als Overmars dat het doel is aanhaken bij de Europese top, niet dat we er al zijn. De ideale basis 11 zijn goed op weg, maar nr 13 tm 18 zijn ver verwijderd van het benodigde niveau (en gaan dat ook nooit halen). Hoe reeel dat doel uberhaupt is moet ook nog maar blijken als komende zomer het halve team leeggekocht zou worden. Er moet in ieder geval nog heel veel gebeuren wil Ajax een selectie (dus niet alleen de 1e 13) krijgen die sterk genoeg is ervoor.

Enneh, als je A bedoelt, moet je wellicht ook gewoon A typen en niet B. Maakt het een stuk makkelijker ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
jbdeiman schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:10:
[...]
ik gebruik dit om aan te geven dat het (nu nog) onzin is dat Ajax de aansluiting heeft gevonden. Ajax heeft gewoon 2 supergoede seizoenen gehad, maar hoeft dan niet direct zo hoog van de toren te blazen,
Wie doet dat dan? :?
Ik heb nog niemand van Ajax horen zeggen dat de aansluiting met Europa al is gevonden namelijk.
De doelstelling is nog steeds om aan te haken bij de europese top (lees dicht bij de beste 16 komen), maar niemand heeft gezegd dat die doelstelling al behaald is, dat maak je er toch zelf van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
toolkist schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:27:
[...]

We hebben 'bij vlagen' ook niet te klagen gehad over dubieuze beslissingen van de scheids/VAR. Heb je die niet, speel je knockout fase CL. En in tegenstelling tot vorig seizoen hebben we nu wel te maken met blessures van belangrijke spelers. In de Eredivisie moet dat niks uitmaken, in Europa natuurlijk wel.

Daarbij roepen zowel Vd Sar als Overmars dat het doel is aanhaken bij de Europese top, niet dat we er al zijn. De ideale basis 11 zijn goed op weg, maar nr 13 tm 18 zijn ver verwijderd van het benodigde niveau (en gaan dat ook nooit halen). Hoe reeel dat doel uberhaupt is moet ook nog maar blijken als komende zomer het halve team leeggekocht zou worden. Er moet in ieder geval nog heel veel gebeuren wil Ajax een selectie (dus niet alleen de 1e 13) krijgen die sterk genoeg is ervoor.

Enneh, als je A bedoelt, moet je wellicht ook gewoon A typen en niet B. Maakt het een stuk makkelijker ;)
Als je Ten Hag hoorde over de selectie (eerder in het seizoen) heb je genoeg spelers die het niveau aankunnen, daarmee had hij het niet alleen over de Nederlandse competitie, dus dan kan het niet zo zijn dat als enkele spelers wegvallen dat alles niet meer loopt zoals het de bedoeling was. Zoals ik ook aangaf heeft het ook qua scheidsrechterlijke dwalingen niet meegezeten bij momente, maar zijn er ook momenten (zat) geweest waarop het mee heeft gezeten, dan heb ik het niet per se over de arbitrage, maar juist over de weggegeven kansen. Geluk dwing je tot op zekere hoogte af, maar het houdt wel een keer op en dat blijkt de laatste weken het geval, het gevoel isgewoon minder.

Tav A typen en A bedoelen:
Zal ik volgende keer doen :) Maar als je mijn andere reacties leest die ik dit topic doe zal je zien dat ik dergelijke vergelijkingen wel vaker maak, maar ook dat ik (probeer) een genuanceerde mening te geven.
Martinusz schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:30:
[...]

Wie doet dat dan? :?
Ik heb nog niemand van Ajax horen zeggen dat de aansluiting met Europa al is gevonden namelijk.
De doelstelling is nog steeds om aan te haken bij de europese top (lees dicht bij de beste 16 komen), maar niemand heeft gezegd dat die doelstelling al behaald is, dat maak je er toch zelf van.
Verschillende Ajax supporters in mijn omgeving onder-andere. Dan valt dit seizoen wel heel erg tegen. Het gaat mij erom dat (ik benoem dat ook nog in mijn vorige reactie) als het goed gaat mensen het nogal ophemelen en als het een seizoen goedgaat, denken dat dat de nieuwe standaard is.
In de sport is de nuance voor mijn gevoel bij velen (vooral eigen supporters vaak) compleet weg. Ajax (of spelers ervan) spreekt zelf toch ook uit dat ze de UEFA cup dan maar moeten winnen nu ze uit de CL naar de Uefa cup zijn verhuist? Dat zou al een geweldige prestatie zijn wanneer dat lukt, maar er wordt door verschillende partijen over gesproken alsof het de norrmaalste zaak van de wereld is. Als je er vanuit gaat dat je de Uefa cup wel even wint, dan kan je dat (redelijk) vrij vertalen naar dat je toch wel degelijk aansluiting hebt gevonden, want je vind jezelf zeker beter dan de subtop van Europa en vind dat je op het Champions League bal thuishoort.

[ Voor 41% gewijzigd door jbdeiman op 11-02-2020 10:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
jbdeiman schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:35:
[...]

Verschillende Ajax supporters in mijn omgeving onder-andere. Dan valt dit seizoen wel heel erg tegen. Het gaat mij erom dat (ik benoem dat ook nog in mijn vorige reactie) als het goed gaat mensen het nogal ophemelen en als het een seizoen goedgaat, denken dat dat de nieuwe standaard is.
In de sport is de nuance voor mijn gevoel bij velen (vooral eigen supporters vaak) compleet weg. Ajax (of spelers ervan) spreekt zelf toch ook uit dat ze de UEFA cup dan maar moeten winnen nu ze uit de CL naar de Uefa cup zijn verhuist? Dat zou al een geweldige prestatie zijn wanneer dat lukt, maar er wordt door verschillende partijen over gesproken alsof het de norrmaalste zaak van de wereld is. Als je er vanuit gaat dat je de Uefa cup wel even wint, dan kan je dat (redelijk) vrij vertalen naar dat je toch wel degelijk aansluiting hebt gevonden, want je vind jezelf zeker beter dan de subtop van Europa en vind dat je op het Champions League bal thuishoort.
Ik vind het een beetje een non-discussie, wat Ajax supporters in jouw omgeving hebben het hoog in de bol blijkbaar, maar dat projecteer je dan maar op alles en iedereen?
Ik heb ook niemand van Ajax horen zeggen "dat we dan maar even de EL winnen", maar ik laat mij graag verrassen met een bron daarvan.

De EL proberen te winnen is overigens best een reëel doel voor Ajax, moet alleen de selectie wel fit zijn.
Lange termijn doelen als overwinteren in CL of de EL winnen lijken mij vrij goede doelstellingen als je Europees wilt mee doen (zonder die doelen kun je net zo goed niet mee doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Martinusz schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:44:
[...]

Ik vind het een beetje een non-discussie, wat Ajax supporters in jouw omgeving hebben het hoog in de bol blijkbaar, maar dat projecteer je dan maar op alles en iedereen?
Ik heb ook niemand van Ajax horen zeggen "dat we dan maar even de EL winnen", maar ik laat mij graag verrassen met een bron daarvan.

De EL proberen te winnen is overigens best een reëel doel voor Ajax, moet alleen de selectie wel fit zijn.
Lange termijn doelen als overwinteren in CL of de EL winnen lijken mij vrij goede doelstellingen als je Europees wilt mee doen (zonder die doelen kun je net zo goed niet mee doen).
Waren niet alleen Ajax supporters in mijn directe omgeving, kijk maar eens wat voetbalgerelateerde topics (nieuwsartikelen, daar reacties op) en fora na. Bij verrschillende daarvan heb ik (ook toen Ajax Real Madrid had uitgeschakeld) altijd al aangegeven dat het voor mij geen standaard is en ik ook niet binnen afzienbare tijd verwacht dat dat de standaard wordt. Het zou natuurlijk geweldig zijn als ik het mis heb, maar moet het eerst zien, dan geloven.
Overigens hoef je je niet zo aangevallen te voelen, ik probeer het juist niet persoonlijk te maken en richt me op de groep die het wel al normaal leek te vinden hoe Ajax presteerde de laatste paar jaar.

Ging mij (onderandere) om deze reactie van Tadic:
https://www.voetbalprimeu...ue-winnen-that-s-it-.html, zoals hij het zei komt het over dat dat wel eigenlijk het minimale is wat er verwacht wordt. Ik vind dat nogal (schromelijk) overdreven en ben niet zo van de branie/ het bluffen.

[ Voor 6% gewijzigd door jbdeiman op 11-02-2020 10:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:55:
[...]

Waren niet alleen Ajax supporters in mijn directe omgeving, kijk maar eens wat voetbalgerelateerde topics (nieuwsartikelen, daar reacties op) en fora na. Bij verrschillende daarvan heb ik (ook toen Ajax Real Madrid had uitgeschakeld) altijd al aangegeven dat het voor mij geen standaard is en ik ook niet binnen afzienbare tijd verwacht dat dat de standaard wordt. Het zou natuurlijk geweldig zijn als ik het mis heb, maar moet het eerst zien, dan geloven.
Overigens hoef je je niet zo aangevallen te voelen, ik probeer het juist niet persoonlijk te maken en richt me op de groep die het wel al normaal leek te vinden hoe Ajax presteerde de laatste paar jaar.

Ging mij (onderandere) om deze reactie van Tadic:
https://www.voetbalprimeu...ue-winnen-that-s-it-.html, zoals hij het zei komt het over dat dat wel eigenlijk het minimale is wat er verwacht wordt. Ik vind dat nogal (schromelijk) overdreven en ben niet zo van de branie/ het bluffen.
ik krijg toch echt het idee dat er creatief gelezen wordt om het maar negatief uit te kunnen leggen...
We willen kampioen worden, de KNVB Beker winnen en de Europa League winnen. That's it.
Willen.
Niet moeten, gaan, verwachten, of wat dan ook.
Willen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mavaros
Outerspace schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:22:
[...]

Uh, ik heb niks geknipt hoor :P Ik citeer alleen je post, alleen zonder de hele lap tekst ;)
O, dan bied ik mijn excuses aan.

Ik snapte het dus niet. Ik dacht dat ik geknipt was, omdat er iets door mij was getikt, dat over de grenzen heenging. Zo zie je maar weer. ;)

Hup Ajax.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:18

InFamous

excommunicado

Uitgebreid interview met Daley over de blessure en het verloop daarvan, zeer interessant.

[ Voor 6% gewijzigd door InFamous op 11-02-2020 15:23 ]

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Getafe is geen hoogvlieger ondanks de 3de plek in de Spaanse competitie 8)7

Getafe

Makkie dus voor de Amsterdammers komende EL wedstrijd ;-)

Bron: https://www.reddit.com/r/soccer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:50
rikoos schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:55:

[Afbeelding: Getafe]

Interessante data, maar wat wil je met die tabel aantonen?

Bijzonder dat een team met zo'n laag succesvolle passes toch zo goed kan presteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
rikoos schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:55:

[Afbeelding: Getafe]

Counterploeg zo lijkt het, laat dat nou net een zwakker plek zijn van Ajax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hebben ze geen VAR daar in Emmen? Want dat leek niet echt op buitenspel bij die goal.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45
Gunner schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:03:
Hebben ze geen VAR daar in Emmen? Want dat leek niet echt op buitenspel bij die goal.
De grens vlagde voor buitenspel. De var kan niet duidelijk zien of de grens gelijk heeft of niet en grijpt daarom niet in. (Dit snapt die commentator ook niet helemaal. |:( )

Als de grens voordeel aan de aanval had gegeven had de var ook niet in gegrepen. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door DoeEensGek op 11-02-2020 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Okay. Nu in ieder geval wel de verdiende goal van Emmen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 21:39
Gunner schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:10:
Okay. Nu in ieder geval wel de verdiende goal van Emmen.
Dan te bedenken dat enkele jaren geleden niemand ze een kans op handhaving gaf.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Wat speelt Twente zwak zeg. Heel defensief en dan nog totaal geen controle.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Ankona schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:19:
Wat speelt Twente zwak zeg. Heel defensief en dan nog totaal geen controle.
Zo en hoe. Leek echt nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Gunner schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:03:
Was dus geen buitenspel? Hier op tribune al verontwaardiging en onduidelijkheid.

Emmen vergeet wat meer goals te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
Vos schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:30:
[...]

Was dus geen buitenspel? Hier op tribune al verontwaardiging en onduidelijkheid.

Emmen vergeet wat meer goals te maken.
Oordeel zelf.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/7Z7rFMXf/vlcsnap-2020-02-11-19h01m48s374.png

Ik kan wel begrijpen dat er enige verontwaardiging was.

[ Voor 7% gewijzigd door DoeEensGek op 11-02-2020 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Lol, de lampjes in Emmen gaan 1 voor 1 uit... Benieuwd of deze het vol houden tot einde van de wedstrijd.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/j2Rnn4d5/vlcsnap-2020-02-11-19h52m44s768.png

[ Voor 29% gewijzigd door DoeEensGek op 11-02-2020 19:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

DoeEensGek schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:32:
[...]

Oordeel zelf.

[Afbeelding]

Ik kan wel begrijpen dat er enige verontwaardiging was.
Krapjes, maar misschien net zijn schouder.

Maar achteraf boeien :D heerlijke pot en hele belangrijke punten! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Ben benieuwd of en wanneer Lukkien wordt opgepikt door een grotere club.
Misschien is Heerenveen iets voor hem?
Zeg wat je wil, maar hij speelt best wel leuk voetbal, zeker voor een gepromoveerde club in het tweede seizoen, dat vaak toch wat zwaarder is dan het eerste.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Emmen heeft het Groningen-syndroom ('uit' geen punten pakken, 'thuis' bijna onverslaanbaar) overgenomen, met al die ex-werknemers van die club :P Groningen wordt wel eens Ajax-2 genoemd, Emmen is dan Groningen-2 _/-\o_

Maar Lukkien had al veel eerder een kans bij Groningen moeten krijgen, de reden dat ie die niet kreeg is de reden dat ie nu bij Emmen zit. Ik zou hem graag zien komen, maar ik betwijfel of wanneer ze bij Groningen tot inkeer komen dat ie dan nog wil terugkomen..... Daarentegen weet ik ook niet of hij zomaar bij elke club zou kunnen slagen. Hij heeft wel vrij specifieke ideeën, waar ie de ruimte mee krijgt bij Emmen en waar ie wegens omstandigheden ook succesvol mee is.

[ Voor 94% gewijzigd door naitsoezn op 11-02-2020 22:01 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:14

snmght

imho dan he

jbdeiman schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:55:
[...]

Volgens mij is die groep niet aanwezig op dit forum. Wil je hen bereiken dan kun je wellicht beter posten op de fora waar deze groep wel aanwezig is. Ik zie hier alleen maar realistische Ajacieden die enorm genoten hebben van het succes van afgelopen seizoen maar waar iedereen weet dat de kans op herhaling buitengewoon klein is, dat Getafe een verdomd lastige opponent gaat worden en dat we ook nog lang geen kampioen zijn dit seizoen.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
Als Emmen nog over stapt van kunst naar natuurgras krijg ik zo waar sympathie voor die club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Vanavond nog geen Blind in de basis dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:39
Yogibeer schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:00:
Als Emmen nog over stapt van kunst naar natuurgras krijg ik zo waar sympathie voor die club.
Kunstgras brrrrr... Zo erg

Wat speelde Twente enorm slecht zeg. Emmen kreeg alle tijd en ruimte om maar van alles te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Yogibeer schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:00:
Vanaf volgend seizoen gaat de compensatie regeling van start. Dus hopelijk is het dan zover. Zitten in de spagaat van handhaving en kunstgras vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Yogibeer schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:32:
Vanavond nog geen Blind in de basis dus.
Lijkt me ook helemaal niet nodig*. Weet niet hoe fit hij nu weer is maar even rustig opbouwen kan geen kwaad denk ik. Tegen Getafe 'moet' hij er staan, niet tegen Vitesse.

* disclaimer: geen onderschatting van Vitesse hoor; maar de beker is minder belangrijk dan verder komen in EL of kampioen worden. Wat mij betreft is de beker bijzaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
snmght schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:05:
[...]

Lijkt me ook helemaal niet nodig*. Weet niet hoe fit hij nu weer is maar even rustig opbouwen kan geen kwaad denk ik. Tegen Getafe 'moet' hij er staan, niet tegen Vitesse.

* disclaimer: geen onderschatting van Vitesse hoor; maar de beker is minder belangrijk dan verder komen in EL of kampioen worden. Wat mij betreft is de beker bijzaak.
Getafe is over een week al hé. Weet niet hoeveel tijd je hem wil geven om wedstrijd ritme op te doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Yogibeer schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:11:
[...]

Getafe is over een week al hé. Weet niet hoeveel tijd je hem wil geven om wedstrijd ritme op te doen :9
Had hij basis gestaan zou ik ook prima vinden natuurlijk; maar nodig is hij niet. Dat hij er nu niet staat geeft denk ik aan dat mensen met meer kennis van zaken dan ik het verstandiger vonden hem niet te laten starten, dus prima. Kan natuurlijk prima invallen en dan in het weekend tegen RKC basis (al dan niet met een - voor Blind zeldzame - wissel) en dan moet Getafe wel weer lukken. Qua fitheid van Blind althans. Zie ons eigenlijk echt niet naar de volgende ronde gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:27
Harribo schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:39:
[...]

Kunstgras brrrrr... Zo erg

Wat speelde Twente enorm slecht zeg. Emmen kreeg alle tijd en ruimte om maar van alles te doen
Twente is eigenlijk niet zo heel goed als het begin van de competitie deed lijken. Hebben een aantal eilandjes die soms goede dingen doen zoals scoren maar het is geen team en heeft weinig lijn. De fans zeiden in de zomer dat ze met het KKD team niets te zoeken hadden in de eredivisie. Met wat aankopen leken ze tevreden en na 5 potjes was het hosanna alom, maar netto hebben ze 3 a 4 eilanden gekocht die het structurele probleem verbloemen; het is geen eredivisie waardig team. De trainer lijkt ook maar wat te doen dus als ze die na het weekend aan de kant zetten en een ervaren kracht neerzetten kan het seizoen gered worden, anders gaan die met ADO vechten voor rechtstreekse degradatie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
En vervolgens de spelers en trainer opwachten terwijl ze prima op plek 13 staan... Die gasten hebben nog steeds last van grootheidswaanzin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 22:09

Typhone

Who Dares Wins

Zo weer terug uit Marrakech en vanavond maar eens lekker voetbal kijken. Dat is ook wel weer lang geleden inmiddels :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Typhone schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:48:
Zo weer terug uit Marrakech en vanavond maar eens lekker voetbal kijken. Dat is ook wel weer lang geleden inmiddels :+
Je verwacht er wel veel van vanavond dan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 22:09

Typhone

Who Dares Wins

Martinusz schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:52:
[...]

Je verwacht er wel veel van vanavond dan :+
Ik dacht dat het Utrecht uit was maar het is die ***beker weer. Daar geef ik ook drie keer niks om helaas.
}:O

Ik verwacht overigens niet zoveel ervan, halve selectie in de lappenmand dus ik vrees met grote vrees.

[ Voor 15% gewijzigd door Typhone op 12-02-2020 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Het enige wat ik voor vanavond vrees is dat er weer een basisspeler geblesseerd raakt. Resultaat maakt me weinig uit (al moet het geen 7-2 worden ;)) Hup Jong Ajax!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:44

Sagat

Is pappa x2!

snmght schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:29:
[...]

Volgens mij is die groep niet aanwezig op dit forum. Wil je hen bereiken dan kun je wellicht beter posten op de fora waar deze groep wel aanwezig is. Ik zie hier alleen maar realistische Ajacieden die enorm genoten hebben van het succes van afgelopen seizoen maar waar iedereen weet dat de kans op herhaling buitengewoon klein is, dat Getafe een verdomd lastige opponent gaat worden en dat we ook nog lang geen kampioen zijn dit seizoen.
Getafe eens.

Titel..oneens
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat AZ geen enkel steekje laat vallen, helemaal nu ze nog op 3 fronten actief zijn, en je mag verwachten dat ze ook verder bekeren.

kan me ook wel voorstellen dat Ten Hag de beker laat schieten...tuurlijk zal hij voor de winst spelen, maar stel een Ziyech zit al op de bank, dan verwacht ik niet dat die er in komt als het nog spanned is 15 mins voor tijd...

We gaan het zien! (nou ja, ik de samenvattingen dan :P )

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gaat lekker daar in Twente. Brama wordt finaal bij de knieen afgezaagd door o.a. Boschker, toch ook iemand met een flink Twente verleden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Twente gisteren gezien, echt zeer zwak. Geen idee hoe ze punten hebben kunnen verzamelen eerder dit seizoen.
En dat met de ambitie en budgetten die de club heeft... Zoals ze nu spelen horen ze niet in de ED.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Sagat schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 12:12:
[...]

Getafe eens.

Titel..oneens
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat AZ geen enkel steekje laat vallen, helemaal nu ze nog op 3 fronten actief zijn, en je mag verwachten dat ze ook verder bekeren.

kan me ook wel voorstellen dat Ten Hag de beker laat schieten...tuurlijk zal hij voor de winst spelen, maar stel een Ziyech zit al op de bank, dan verwacht ik niet dat die er in komt als het nog spanned is 15 mins voor tijd...

We gaan het zien! (nou ja, ik de samenvattingen dan :P )
Helemaal eens; AZ gaat nog verliezen. :)

Maar ik kan me ook niet voorstellen dat wij alles winnen. Het spel is (deels verklaarbaar door blessures en vele wisselingen) ondermaats. Ook zonder Frenkie en De Ligt zouden we een hoger niveau moeten kunnen halen dan we nu doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Holkers schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:19:
[...]
anders gaan die met ADO vechten voor rechtstreekse degradatie
Ik dacht eerst: Die heeft een vertrouwen in RKC, die staan een straatlengte achter :D . Maar ik had even gemist dat er dit seizoen twee clubs rechtstreeks degraderen :o . Ik vrees alleen dat Twente in het begin van het seizoen genoeg punten heeft gepakt, en dat ADO ze jammer genoeg niet meer weet te achterhalen.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
toolkist schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 12:45:
Gaat lekker daar in Twente. Brama wordt finaal bij de knieen afgezaagd door o.a. Boschker, toch ook iemand met een flink Twente verleden...
Maar wat als het inderdaad zo blijkt te zijn :) de 'buiten wereld' in Twente schreeuwt om Brama alsof het een verlosser is, maar misschien is hij dat helemaal niet.

Edit:
Ajax bereikt akkoord met Chelsea voor Ziyech volgens telegraaf voor 45 miljoen, Ziyech heeft nog niks getekend.

[ Voor 9% gewijzigd door Martinusz op 12-02-2020 13:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Martinusz schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:19:
[...]

Maar wat als het inderdaad zo blijkt te zijn :) de 'buiten wereld' in Twente schreeuwt om Brama alsof het een verlosser is, maar misschien is hij dat helemaal niet.

Edit:
Ajax bereikt akkoord met Chelsea voor Ziyech volgens telegraaf voor 45 miljoen, Ziyech heeft nog niks getekend.
Chelsea kon wel eens heel erg hoge ogen gaan gooien met komend jaar als de aankoop van Ziyech (1) doorgaat en (2) een voorbode is van meer dergelijke kwaliteitsimpulsen. Ben benieuwd. Voor Ziyech in elk geval een mooie club en het bedrag voor Ajax lijkt me prima. Op zich kun je ook wel meer voor hem vangen denk ik maar we mogen ons gelukkig prijzen dat hij zo lang gebleven is. Daar zullen ook afspraken over gemaakt zijn. :)

Package deal van 100 miljoen met Tagliafico is ook voor alle partijen een goede deal. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door snmght op 12-02-2020 14:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
Snif...

Mooie transfer voor Ziyech maar wat gaat Ajax die missen zeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yogibeer
Ziyecchh....

Had even de hoop dat hij een nieuwe Mr. Ajax zou worden. Maar het is hem gegund. Top class!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FDMK
  • Laatst online: 17:43
Holkers schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:02:
Snif...

Mooie transfer voor Ziyech maar wat gaat Ajax die missen swag
Mooi bedrag en niemand had echt verwacht dat hij zijn carrière bij Ajax zou afsluiten toch. Als ik wat Ajax fora lees dan :z

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
snmght schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:58:
Package deal van 100 miljoen met Tagliafico is ook voor alle partijen een goede deal. ;)
En dan krijgen ze Veltman en Labyad er gratis bij O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
Mooie transfer voor hem, eigenlijk een godswonder dat ze die nog wisten te behouden na EL-finale al.
Vind 45 miljoen eigenlijk nog niet eens zo overdreven veel eigenlijk voor Ziyech, had nog iets meer uit gehaald kunnen worden me dunkt.

Edit: Een achtergrondartikel van de NOS over het (niet) wisselbeleid van Ten Hag:
https://nos.nl/artikel/23...leert-amper-met-ajax.html

[ Voor 28% gewijzigd door Maarten_E op 12-02-2020 14:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yogibeer
Maarten_E schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:16:
Mooie transfer voor hem, eigenlijk een godswonder dat ze die nog wisten te behouden na EL-finale al.
Vind 45 miljoen eigenlijk nog niet eens zo overdreven veel eigenlijk voor Ziyech, had nog iets meer uit gehaald kunnen worden me dunkt.

Edit: Een achtergrondartikel van de NOS over het (niet) wisselbeleid van Ten Hag:
Nog maar 1 jaar contract en hij wordt ook 27 hé.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
Faddermakker schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:10:
[...]

Mooi bedrag en niemand had echt verwacht dat hij zijn carrière bij Ajax zou afsluiten toch. Als ik wat Ajax fora lees dan :z
Nee, die zit al 2 jaar in ‘extra tijd’ bij Ajax want ieder had al 2 zomers geleden verwacht dat hij wel weg zou worden gekocht. En voor hem een mooi bedrag en hoop ook echt dat hij het goed gaat doen daar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:08
In de zomer zou hij nog 2 jaar hebben. Ajax is fair en gaat niet voor een megabedrag maar gunt Ziyech zijn transfer, hij had al veel eerder kunnen gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Er waren toch ook afspraken met hem? Net als met Onana, Tagliafico, vd Beek en volgens mij ook Veltman.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Maarten_E schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:16:
Vind het een slecht/raar artikel eerlijk gezegd, spreekt zichzelf ook soms tegen.

Gaat het einde van dit seizoen dit worden?
- Ziyech out
- Neres out?
- v.d. Beek out?
- Taglifico out?
- Onana out?
- Promes out?

-O- ik wil gewoon even 2 jaar terug in de tijd en gewoon weer 2 seizoenen genieten van fantastisch voetbal :Y

[ Voor 25% gewijzigd door Martinusz op 12-02-2020 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Martinusz schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:28:
[...]

Vind het een slecht/raar artikel eerlijk gezegd, spreekt zichzelf ook soms tegen.

- Ziyech out
- Neres out?
- v.d. Beek out?
- Taglifico out?
- Onana out?
- Promes out?

-O- ik wil gewoon even 2 jaar terug in de tijd en gewoon weer 2 seizoenen genieten van fantastisch voetbal :Y
Promes zie ik nog niet vertrekken en ik hoop dat Tagliafico tegen de verwachtingen in nog een seizoen blijft (zoals Ziyech eerder). Hij is er nog niet zo lang. De overigen zie ik wel allemaal gaan.

Staat wel tegenover dat er met dank aan vorige transferzomer genoeg geld op de plank ligt om opvolgers binnen te halen voordat de uitgaande transfer definitief is. En Overmars is geen koekenbakker natuurlijk. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Martinusz schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:28:
[...]

- Ziyech out
- Neres out?
- v.d. Beek out?
- Taglifico out?
- Onana out?
- Promes out?

Dest: out

Maar ook:
Veltman out
Labyad out
Siem de Jong out

Het zijn niet alleen de goede spelers die gaan vertrekken ;) Overigens denk ik niet dat Overmars Promes laat gaan, dan zie ik nog eerder Blind een laatste transfer maken.

Hopelijk geen:
Overmars: out

Maar daar hou ik wel sterk rekening mee. Genoeg grote clubs die op zoek zijn naar een succesvolle TD.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
snmght schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:32:
[...]

Promes zie ik nog niet vertrekken en ik hoop dat Tagliafico tegen de verwachtingen in nog een seizoen blijft (zoals Ziyech eerder). Hij is er nog niet zo lang. De overigen zie ik wel allemaal gaan.

Staat wel tegenover dat er met dank aan vorige transferzomer genoeg geld op de plank ligt om opvolgers binnen te halen voordat de uitgaande transfer definitief is. En Overmars is geen koekenbakker natuurlijk. :)
Tuurlijk is het wel zo dat je dan moet hopen dat de inkomende transfers wel meteen goed aansluiten.
Helemaal omdat ik er vanuit ga dat Ajax min of meer op hetzelfde niveau wil blijven.
Kijk naar PSV bijvoorbeeld: Vrijwel geen enkele nieuwe aankoop van dit seizoen rendeert goed in het huidige elftal. En na de CL-overwinning in '95 en finale in '96 duurde het ook weer even bij Ajax voor er een goede Ajax ploeg stond. Zoals een paar pagina's eerder gezegd, ze finishten achter Roda JC (!!) in '99 ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
Valt mij juist tegen dat (oke in winter is altijd moeilijk) er nog niet aankopen zijn gedaan voor volgend seizoen. Neres bijvoorbeeld kwam ook in de winter.

Overmars is geen koekenbakker, maar dit is wel zeg maar de beste basisspelers verliezen, de hele chemie kan uit je team zijn na de zomer -O-

Maar laat tovermars maar wat mensen onverwacht verlengen :P Traore meer minuten maken, Eiting etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
Ajax zit op het salarisniveau van de gemiddelde middenmoter in Engeland nu. Die kunnen de selectie wel weer aardig versterken hoor.

Er loopt aardig wat in de jeugd en met wat gerichte aankopen zal het Overmars wel weer lukken om een representatief team te bouwen.

Het grootste probleem voor Ajax blijft toch de Eredivisie. Ook PSV en Feyenoord zullen hier last van hebben, want er zullen maar weinig spelers heel veel zin hebben in Emmen, VVV en ADO uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Eiting is te traag en mist handelingssnelheid/overzicht, dat gaat hem niet worden.
Dat er in de winterstop niemand gehaald is zal lijkt me toch komen doordat er niemand concreet vertrekt. Als iedereen fit is heb je nu al een uitdaging, is niet handig om er dan nog meer spelers bij te halen stel dat de beoogde verkopen om wat voor reden niet door zouden gaan.

Mocht de verkoop van Ziyech definitief zijn, dan ben ik wel heel benieuwd of Overmars zich gaat melden voor bv Stengs of Ihattaren. Zeker Ihattaren zal lastig worden, maar niet geschoten is altijd mis. Is wat mij betreft in ieder geval wel de gedroomde vervanger voor op 10, Stengs zou niet misstaan op rechtsbuiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yogibeer
toolkist schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:44:
Eiting is te traag en mist handelingssnelheid/overzicht, dat gaat hem niet worden.
Dat er in de winterstop niemand gehaald is zal lijkt me toch komen doordat er niemand concreet vertrekt. Als iedereen fit is heb je nu al een uitdaging, is niet handig om er dan nog meer spelers bij te halen stel dat de beoogde verkopen om wat voor reden niet door zouden gaan.

Mocht de verkoop van Ziyech definitief zijn, dan ben ik wel heel benieuwd of Overmars zich gaat melden voor bv Stengs of Ihattaren. Zeker Ihattaren zal lastig worden, maar niet geschoten is altijd mis. Is wat mij betreft in ieder geval wel de gedroomde vervanger voor op 10, Stengs zou niet misstaan op rechtsbuiten.
Denk dat een winteraankoop voor het middenveld bewust niet is gedaan omdat ook Marin en Alvarez al op de bank zitten te verpieteren. Dat zou de doodsteek voor beide zijn geweest en Overmars zal +- 30 miljoen niet na 4 maanden al afschrijven.

We moeten ook Unuvar, Danilo en Hanssen niet over het hoofd gaan zien. Spelers kopen is goed mits je het zelf nog niet in huis hebt. Kan me best voorstellen dat ze de komende maanden nog willen zien hoe dit drietal zich ontwikkelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Yogibeer schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:42:
Ajax zit op het salarisniveau van de gemiddelde middenmoter in Engeland nu. Die kunnen de selectie wel weer aardig versterken hoor.
En hierin zit natuurlijk ook direct het risico voor Ajax (en alle Nederlandse clubs die de aansluiting willen maken op Europees vlak). Een middenmotor heeft enkel aan inkomsten van de Premier League al ruim 100m pond binnen, daar kan een Nederlandse club enkel van dromen.

Een paar slechte transfers waarbij de spelers toch niet zo presteren als gehoopt met echter wel hoge salarissen en dat kan er vrij snel vrij hard inhakken.
Pagina: 1 ... 124 ... 152 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken