D3nnisd schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 07:53:
[...]
Kan het zijn dat die stick last van ruis heeft of iets? Anders heb ik geen idee.
Nee die supervisor kan volgens mij alleen als geheel pakket. Ik heb de ballen verstand van docker en draai mijn HA in een VM met een generic linux install.
Ik zou het dus niet weten.
Korte versie onderin
Ik zou niet weten welke ruis dan. Helemaal omdat de configuratie binnen Domoticz op een Pi prima werkt. Af en toe wel eens een misser bij de Ikea lampen maar bij die WLED nog nooit gehad.
Ergens las ik ook nog dat het zou kunnen komen omdat de apparaten te snel achter elkaar "rapporteren", dat zou hier ook kunnen zijn omdat de bewegingsmelder ook nog eens de burglar sensor triggert. Alleen nog niet goed kunnen vinden hoe ik deze daadwerkelijk kan uitschakelen ipv verwijderen.
Ik twijfel dan ook nu wat te gaan doen. Debian draait op een DeskMini A300 van ASRock die ik heb aangeschaft met het idee de Pi te gaan vervangen en een Docker configuratie te gaan gebruiken zodat ik de boel eenvoudig kan beheren.
Domoticz gebruik ik nu vooral als doorgeefluik naar InfluxDB en om mijn 2 Zwave bewegingsmelders te gebruiken.
Het installeren van de Zigbee stick in deze versie van HA is ook nog een uitdaging en dan moet je toch kijken naar de supervisor versie alleen kan je die weer niet opstarten binnen Docker... Waarom geen idee, maar van de logs wordt ik niet veel wijzer.
Ik zit straks met 2 Zwave en 2 Zigbee bewegingsmelders, inclusief ontvangers en een mooi servertje waar het op kan draaien maar geen ondersteuning om de boel werkend te krijgen.
Het enigste wat ik wil is graag een bewegingsmelders aan de LED strips van de trap koppelen, geavanceerde schakelingen zoals de helderheid bij een tijd etc hoeft allemaal (nog) niet.
Wellicht vanmiddag eens proberen om mijn Zigbee stick in een Domoticz container werkend te krijgen, dan maar weer 'domme' ikea bewegingsmelders aanschaffen.
Dus, concreet voor iedereen die het hele verhaal niet wil lezen:
Bewegingsmelders rapporteren niet altijd terug aan HA, zelfde configuratie werkt perfect in Domoticz (draait op een Pi)
- Docker container met home-assisant:latest
- Zwave.me USB stick gereset
- Beide bewegingsmelders gereset en voorzien van nieuwe batterijen
- USB Stick als device in Docker opgegeven
Andere aanvlieg route via Zigbee kan ook, alleen wil hij niet werken met mijn Zigbee stick...