Deprecating Home Assistant Supervised on generic Linux:
https://www.home-assistan...6YSWnnR51HwnCXowqNePWDEd8
Lekker dan, klopt het dat ik dus nu een niet meer supported Supervised installatie aan het bouwen ben? Ik heb een Nuc waar ik supervised op ubuntu 20 draai. Ik ben dus verplicht om hem native op mijn nuc te draaien?
Oplossing zou dan de virtuele versie zijn:
Frequently Asked Questions
HOW DO I RUN HOME ASSISTANT WHILE STILL KEEPING CONTROL OVER THE OPERATING SYSTEM?
We offer a virtual machine image of Home Assistant. These images can be used on e.g., VMWare, VirtualBox and Proxmox, and also on NAS systems that support running a VM as most modern NAS systems do. Using these provided images will give you the full supported Home Assistant experience.
Ik draai nu op een i7 nuc (pricewatch: Intel NUC 10 Performance kit NUC10i7FNK) met 1tb ssd plus 32 gb ram.
Ubuntu is dan mss niet het beste om een vm server setup te draaien.
Kan ik dan beter kijken naar Hyper-V of ESX-i en daar binnen de vm draaien?
Ik heb enige ESXi ervaring. Hyper-V lijkt me erg vet.
Wil het liefste een van deze 2. Ik neem aan dat alles gewoon blijft werken met passthrough? (ZWave usb) of loop ik tegen zaken aan? (ben nu aan het inlezen)
https://www.home-assistan...6YSWnnR51HwnCXowqNePWDEd8
Lekker dan, klopt het dat ik dus nu een niet meer supported Supervised installatie aan het bouwen ben? Ik heb een Nuc waar ik supervised op ubuntu 20 draai. Ik ben dus verplicht om hem native op mijn nuc te draaien?
Oplossing zou dan de virtuele versie zijn:
Frequently Asked Questions
HOW DO I RUN HOME ASSISTANT WHILE STILL KEEPING CONTROL OVER THE OPERATING SYSTEM?
We offer a virtual machine image of Home Assistant. These images can be used on e.g., VMWare, VirtualBox and Proxmox, and also on NAS systems that support running a VM as most modern NAS systems do. Using these provided images will give you the full supported Home Assistant experience.
Ik draai nu op een i7 nuc (pricewatch: Intel NUC 10 Performance kit NUC10i7FNK) met 1tb ssd plus 32 gb ram.
Ubuntu is dan mss niet het beste om een vm server setup te draaien.
Kan ik dan beter kijken naar Hyper-V of ESX-i en daar binnen de vm draaien?
Hypervisor vind ik ideaal en zeker met mijn nuc kan ik ook parallel andere setups draaien.Frenck schreef op zondag 10 mei 2020 @ 00:24:
Je bent niks verplicht.
Draai wat je wilt, er zijn meerdere opties.
- Blijven draaien wat je al doet
- Home Assistant Core op Docker
- Proxmox installeren op je NUC en genieten van de abilities van een hypervisor (kan het aanraden).
- De Python applicatie zelf rechtstreek op de NUC draaien.
De huidige installatie die je draait is niet langer supported. Dat wil niet zeggen dat het morgen stop met werken. Er zijn vele installatie methodes die door de community gemaakt zijn en gebruikt worden, die ook niet supported zijn.
Ik heb enige ESXi ervaring. Hyper-V lijkt me erg vet.
Wil het liefste een van deze 2. Ik neem aan dat alles gewoon blijft werken met passthrough? (ZWave usb) of loop ik tegen zaken aan? (ben nu aan het inlezen)
[ Voor 85% gewijzigd door TweakerVincent op 10-05-2020 00:26 ]