Momenteel bezorgen mijn automations mij ook hoofdbrekens.. is er ergens een andere manier om die te checken? Ik heb er n beperkt aantal.. eigenlijk allemaal standaard met aanpassingen naar eigen entiteit/id.. maar ik zoek eigenlijk een checklist op gebruik ',",'', volgorde van onderdelen etc. (message voor service of na, etc)..
Voorbeeld: auto backup geïnstalleerd.. drie automations.. 1) backup. Elke (dacht ik ) 72 uur.. die backupt wel..maar niet 72 uur uit elkaar.. dat ligt aan mijn entry bij 'hours'..maar opeens is de titel vd geslaagde backup ook incl 'code' IPV de gevolgen van de code (de timestamp). 2) notify bij succesvol backup m'n iPhone.. idem als bij de eerdere afval notificaties lijkt die ook niet te firen...alleen handmatig.. 3) notify n Nokia 7 plus (testtoestel) .. idem als iPhone..
Zijn automations te tracen anders dan via logs? Want die laten dus niets zien, alsof de automations niet meedraaien.. enige.. ik heb in m'n cofig toegevoegd dat de customize.yaml meegenomen moet worden. dat werkte pas toen ik twee regels toevoegde..
YAML:
1
2
3
|
Home assistent:
Customize:...de include regel |
IPV alleen de customize include regel..oh en ik doe dit op mobiel..de regel in t echt klopt als t goed is wel..
Hoe kan ik checken of de automations actief zijn? De backup staat in dezelfde yaml als de overige automations maar lijkt de enige te zijn die werkt.. laten jullie lege regels tussen verschillende automations, anders dan de scheiding door verschillende indentations/het benoemen van het id?