Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ortep schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:53:
Ik heb nu een input slider gemaakt waarmee ik het juiste uur kan instellen via een card op lovelace

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
input_number:
  slider_wakeup_hour:
    name: uren
    icon: mdi:clock-in
    initial: 5
    min: 0
    max: 23
    step: 1

Nu komt daar keurig de ingestelde waarde uit, ik kan dat ook zien omdat ik input_number.slider_wakeup_hour zichtbaar maak in een card op lovelace. Daar verschijnt dan bv 21.0 Zo te zien duidelijk een numerical.

Ik probeer nu te vergelijken met de huidige tijd om te zien of het zover is. Maar dat lukt me niet.

Als ik {{ states( "input_number.slider_wakeup_hour" )=="now().hour"}} in de template editor invoer komt daar onder alle omstandigheden FALSE uit.

Ik vermoed dat het iets te maken heeft met afronding, strings of getallen. Maar ik kom er niet goed achter wat er mis gaat.

Wat zie ik over het hoofd?
je zit goed, maar bent een float aannhet vergelijken met een integer. Probeer eens:

YAML:
1
{{ states( "input_number.slider_wakeup_hour" ) | int =="now().hour"}}

[ Voor 7% gewijzigd door Hmmbob op 21-04-2020 22:24 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Hmmbob schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 22:23:
[...]
je zit goed, maar bent een float aannhet vergelijken met een integer. Probeer eens:

YAML:
1
{{ states( "input_number.slider_wakeup_hour" ) | int =="now().hour"}}
Aha, ik zat te denken aan characters in numbers. Maar niet aan floats en integers.

Maar hij gaat nog steeds mis. Ik heb de slider ingesteld op 23

code:
1
2
3
{{now().hour}}
{{ states( "input_number.slider_wakeup_hour" ) | int}}
{{ states( "input_number.slider_wakeup_hour" ) | int =="now().hour}

geeft als output

23
23
False

Zo te zien zijn 23 en 23 identiek. Maar bij de vergelijking komt er False uit

[ Voor 35% gewijzigd door Ortep op 21-04-2020 23:33 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:04
Ik heb al een tijdje last dat ik het "Supervisor" tab niet kan openen vanaf een computer. Het scherm blijft dan leeg en het betreffende tabblad loopt uiteindelijk vast.
Vanaf de mobiele app kan ik er wel bij.

Mensen die dit probleem kennen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:39

Mimiix

Professioneel Prutser

Flapperbol schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:52:
Ik heb al een tijdje last dat ik het "Supervisor" tab niet kan openen vanaf een computer. Het scherm blijft dan leeg en het betreffende tabblad loopt uiteindelijk vast.
Vanaf de mobiele app kan ik er wel bij.

Mensen die dit probleem kennen?
- Welke browser gebruik je?
- Cache al geleegd?
- Probeer in-private
- Gebruik je een andere benadering via de app en pc (intern/extern ip?)

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

En 108.7:
  • Fix setting up multiple UPSes with NUT in 0.108.x (@bdraco - #34427) (nut docs)
  • Cloud do checks during setup (@balloob - #33507) (cloud docs)
  • Rollback modbus to version 0.107.7 keep new functionality (@janiversen - #34287) (modbus docs)
  • Ensure nexia state file is in a writable location (@bdraco - #34325) (nexia docs)
  • Modify requirements for CameraStreamController in Alexa (@ochlocracy - #34470) (alexa docs)
  • Fix cloud binary_sensor & TTS/STT (@pvizeli - #34505)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:58

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
@Ortep Zie ik daar een extra set quotes? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ortep schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 23:32:
[...]

Aha, ik zat te denken aan characters in numbers. Maar niet aan floats en integers.

Maar hij gaat nog steeds mis. Ik heb de slider ingesteld op 23

code:
1
2
3
{{now().hour}}
{{ states( "input_number.slider_wakeup_hour" ) | int}}
{{ states( "input_number.slider_wakeup_hour" ) | int =="now().hour}

geeft als output

23
23
False

Zo te zien zijn 23 en 23 identiek. Maar bij de vergelijking komt er False uit
"now ?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Laatst online: 15:04
D3nnisd schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:54:
[...]

- Welke browser gebruik je?
- Cache al geleegd?
- Probeer in-private
- Gebruik je een andere benadering via de app en pc (intern/extern ip?)
Ah thanks, hierdoor kunnen bepalen dat het blijkbaar één van m'n plugins is (die syncen met m'n andere desktops/laptops.
Nu alleen nog achterhalen welke precies het probleem veroorzaakt :)

EDIT: Het was blijkbaar de extension "Katalon recorder"

[ Voor 6% gewijzigd door Flapperbol op 22-04-2020 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Septillion schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:56:
@Ortep Zie ik daar een extra set quotes? ;)
Ja die zag ik ook net. een enkele " die daar stond. Het was het resultaat van een verkeerde copy/paste vanuit mijn template editor. Die ik dan hier weer met de hand corrigeerde. Gisteravond was het te laat denk ik.

Ik had zonder meer het voorstel van @Hmmbob overgenomen. Daar stond wel een complete set in. Maar dat ging dus ook mis. Nu ik ze helemaal weggehaald heb rond gaat het goed.

[ Voor 4% gewijzigd door Ortep op 22-04-2020 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ortep schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:05:
[...]

Ja die zag ik ook net. een enkele " die daar stond. Het was het resultaat van een verkeerde copy/paste vanuit mijn template editor. Die ik dan hier weer met de hand corrigeerde.
Ik had zonder meer het voorstel van @Hmmbob overgenomen. Daar stond wel een complete set in. Maar dat ging dus ook mis. Nu ik ze weggehaald heb rond gaat het goed
Ja hee, dat was simpelweg toevoegen van | int aan jouw voorbeeld hoor :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Hmmbob schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:06:
[...]

Ja hee, dat was simpelweg toevoegen van | int aan jouw voorbeeld hoor :+
Dat had ik dus niet door, my bad. In ieder geval bedankt, nu werkt het wel. Nu ik weet welke kant ik uit moet denken komt de rest ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D3nnisd schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:55:
En 108.7:
  • Fix setting up multiple UPSes with NUT in 0.108.x (@bdraco - #34427) (nut docs)
  • Cloud do checks during setup (@balloob - #33507) (cloud docs)
  • Rollback modbus to version 0.107.7 keep new functionality (@janiversen - #34287) (modbus docs)
  • Ensure nexia state file is in a writable location (@bdraco - #34325) (nexia docs)
  • Modify requirements for CameraStreamController in Alexa (@ochlocracy - #34470) (alexa docs)
  • Fix cloud binary_sensor & TTS/STT (@pvizeli - #34505)
Hee, een fix voor modbus - daar hadden wat mensen hier last van toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny73
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:24
Modbus werkt weer ja.
Nu had ik deze inmiddels via NR ook aan de gang gekregen, nu maar eens uitzoeken welke de voorkeur heeft.

24x LG Mono Full Black 320Wp, SMA Sunny Tripower 6000TL/ Atlantic 270 L WP-Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:38
Hoi,

iemand enig idee wat ik hier verkeerd heb gedaan? De Notification doet het wel als ik op UITVOEREN klik, maar automatisch niet, moet hier nog een trigger aan toegevoegd worden dat dit elke dag uitgevoerd gaat worden? Gisteren ontving ik deze in elk geval niet. Of kan dit komen omdat ik mijn HA niet open naar buiten heb en mijn iPhone wel buiten de deur was?

Daarnaast: Is het id iets wat ergens mee samenhangt? Ik heb deze gekopieerd van hier, zonder het ID te wijzigen. Ik heb in de GUI de Platform: Time en de AT: 20:00:00 al van plek laten wisselen, maar dat hielp niets.

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
- id: '1586875920509'
  alias: Notificatie afval
  description: ''
  trigger:
  - at: '20:00:00'
    platform: time
  condition:
  - condition: or
    conditions:
    - condition: template
      value_template: '{% if is_state(''sensor.trash_tomorrow.state'', ''pmd'') %}true{%
        endif %}'
      value_template: '{% if is_state(''sensor.trash_tomorrow.state'', ''gft'') %}true{%
        endif %}'
      value_template: '{% if is_state(''sensor.trash_tomorrow.state'', ''restafval'')
        %}true{% endif %}'
      value_template: '{% if is_state(''sensor.trash_tomorrow.state'', ''papier'')
        %}true{% endif %}'
  action:
  - data:
      message: Herinnering:Morgen wordt {{states.sensor.trash_tomorrow.state}} opgehaald
    service: notify.mobile_app_iphone_Koepert-vrouw
  - data:
      message: Herinnering:Morgen wordt {{states.sensor.trash_tomorrow.state}} opgehaald
    service: notify.mobile_app_iphone_Koepert 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

In Lovelace kan je bij je automations zien wanneer de laatste keer een trigger was. Ook in je log/history maar daar is het niet zo heel makkelijk te zien. Dan kan je vaststellen of er een trigger was toen jij dat verwachtte.

Lijkt mij dan inderdaad nodig, maar het lijkt me ook sterk dat je HA echt blokkeert naar het internet. Maar makkelijke test natuurlijk, wifi op je telefoon uit en automatie triggeren.

Volgens mij is de enige eis dat het ID uniek is. Dus als je geen andere automation met dat ID hebt zit je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Laatst online: 30-09 22:15
Zijn er hier mensen met kennis van de Mosquitto broker? Eergisteren geinstalleerd en geconfigureerd en ik kon onder entities mijn 2 Shelly's zien staan. Sinds gisteren zie ik de Shelly's niet meer en krijg ik ineens errors .

De errors die ik zie in Developer -> Logs:

code:
1
2
2020-04-22 10:41:08 ERROR (MainThread) [homeassistant.components.mqtt] Failed to connect due to exception: [Errno 111] Connection refused
2020-04-22 10:41:08 WARNING (MainThread) [homeassistant.config_entries] Config entry for mqtt not ready yet. Retrying in 5 seconds.

Log van de Mosquitto broker is leeg.
Configuratie in de Mosquitto broker:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
logins: []
anonymous: false
customize:
  active: true
  folder: mosquitto
certfile: fullchain.pem
keyfile: privkey.pem
require_certificate: false

De eerste error lijkt te komen door foutieve inloggegevens (bron: google) echter heb ik in mijn Shelly's de username gebruikt die ik aangemaakt heb hiervoor. Wanneer ik mijn eigen account gebruik dan werkt dit ook niet. (met eigen account lukte het eerst wel)

Ook vreemd :P
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/611F073/update.png

[ Voor 3% gewijzigd door kever678 op 22-04-2020 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Koepert schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:45:
Hoi,

iemand enig idee wat ik hier verkeerd heb gedaan? De Notification doet het wel als ik op UITVOEREN klik, maar automatisch niet, moet hier nog een trigger aan toegevoegd worden dat dit elke dag uitgevoerd gaat worden? Gisteren ontving ik deze in elk geval niet. Of kan dit komen omdat ik mijn HA niet open naar buiten heb en mijn iPhone wel buiten de deur was?

Daarnaast: Is het id iets wat ergens mee samenhangt? Ik heb deze gekopieerd van hier, zonder het ID te wijzigen. Ik heb in de GUI de Platform: Time en de AT: 20:00:00 al van plek laten wisselen, maar dat hielp niets.

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
  trigger:
  condition:
    conditions:
      value_template: '{% if is_state(''sensor.trash_tomorrow.state'', ''pmd'') %}true{%
        endif %}'
      value_template: '{% if is_state(''sensor.trash_tomorrow.state'', ''gft'') %}true{%
        endif %}'
        %}true{% endif %}'
        %}true{% endif %}'
  action:
  - data:
  - data:
Ja, dat ID hangt het mee samen. voor de rest zie ik weinig raars.

Om uit te sluiten of het van buiten kan: Wat gebeurd er als je vanaf een andere locatie hem uitvoert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-07 21:49
Ik heb ook weer een theorie in me hoofd zitten, die ik wil proberen erin te brengen bij HA..

Het plan:

Als ik een tijd in geeft in een input_number, word het huidige programma van mijn thermostaat verlengd totdat de tijd de tijd van input_number is (ondertussen zal HA, volgende temperatuur moeten opslaan, in een text bestandje of variable.). Als de input_numer gelijk is aan de tijd van nu, activeert die de volgende temperatuur die die hiervoor heb opgeslagen.. Eigenlijk is het gewoon een tijdelijke schema die je creëert, wat soms handig is als je in de stookmaanden visite net even wat langer blijf zitten dan dat jou thermostaat op zijn nachttemperatuur gaat.

Nou heb ik alles al wel af, zit alleen nog met het opslaan van de temperatuur ergens.Mocht er interesse zijn hoe ik dit heb gedaan, zal ik mijn automations posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
Hoi,

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
  trigger:
  condition:
    conditions:
        endif %}'
        endif %}'
        %}true{% endif %}'
        %}true{% endif %}'
  action:
  - data:
  - data:
Als je wil checken of het aan het ID lig, kan je ID ook weghalen, zoals onderstaand. Zo heb ik hem staan:

YAML:
1
2
3
4
- alias: Notify - Afval Buiten Zetten
  trigger:
      at: '20:00:00'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:00
Mijn HA is gistermiddag compleet vast gelopen, draaide ook 108.6.

Alleen een complete restart van de VM in ESXi hielp hier.
Ik was eerst bezorgd dat de HD van 6 Gb vol was, maar die is nog 50% vrij.

Ik ga vanavond HA maar eens updaten dan naar de nieuwste.

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:03
habbekrats schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:21:

Bij mij ook... rond 17.00 kwam er pas 's avond achter toen ik de lampen niet meer aankreeg via Google Assistant. Vanmorgen reset en direct geupdate.

[ Voor 3% gewijzigd door stijn1309 op 22-04-2020 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
D3nnisd schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:38:
[...]

Ja, dat ID hangt het mee samen. voor de rest zie ik weinig raars.
Ja ik verwoordde het wat ongelukkig, maar ik bedoelde of dat ID nog ergens anders in gebruik is. Dus, maakt het ergens uit of ik dat dit ID heb staan of 1, 40 of niets.. Anders gezegd: Is dat ID ergens in gebruik als referentie/koppeling.
Om uit te sluiten of het van buiten kan: Wat gebeurd er als je vanaf een andere locatie hem uitvoert?
geen idee, mijn HA is niet van buiten benaderbaar, dus ik kan er van buiten ook niets mee :P
mAiden88 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:15:
[...]

Als je wil checken of het aan het ID lig, kan je ID ook weghalen, zoals onderstaand. Zo heb ik hem staan:

YAML:
1
2
3
4
  trigger:
      at: '20:00:00'
Ah, die Platform en AT staan bij mij andersom.. geen idee of het uitmaakt, dus maar andersom gezet, tevens het ID verwijderd.. Nu afwachten tot de volgende container ;) handmatig werkt.

[ Voor 29% gewijzigd door Koepert op 22-04-2020 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stijn1309 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:02:
[...]

Bij mij ook... rond 17.00 kwam er pas 's avond achter toen ik de lampen niet meer aankreeg via Google Assistant. Vanmorgen reset en direct geupdate.
Hee wat gek, bij mij ook! Dat kan geen toeval zijn.... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ma3d1um
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:35
Draaien jullie HACS? Dan was dat het:
https://www.reddit.com/r/...ant_down_because_of_hacs/

Ik ben nu serieus aan het twijfelen of het minieme voordeel van HACS opweegt tegen het feit dat het HASS helemaal verkloot kan worden...

stijn1309 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:02:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoi,

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
  trigger:
  condition:
    conditions:
        endif %}'
        endif %}'
        %}true{% endif %}'
        %}true{% endif %}'
  action:
  - data:
  - data:
Die templates kloppen van geen hout, toch? Zie een hoop extra aprostrofes??

Probeer eens:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
  trigger:
  condition:
    conditions:
      value_template: "{% if is_state('sensor.trash_tomorrow.state', 'pmd') %}true{% endif %}"
      value_template: "{% if is_state('sensor.trash_tomorrow.state', 'gft') %}true{% endif %}"
      value_template: "{% if is_state('sensor.trash_tomorrow.state', 'restafval') %}true{% endif %}"
      value_template: "{% if is_state('sensor.trash_tomorrow.state', 'papier') %}true{% endif %}"
  action:
  - data:
      message: "Herinnering:Morgen wordt {{states.sensor.trash_tomorrow.state}} opgehaald"
  - data:
      message: "Herinnering:Morgen wordt {{states.sensor.trash_tomorrow.state}} opgehaald"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik draai zeker HACS

Edit: even updaten dus:
My Home Assistant server is also down. Seems like it could also be HACS related.

Edit: Looks like Ludeeus is pushing a fix for this: https://github.com/hacs/i...c8fec73614cfd423ccfe28beb

Edit 2: 0.24.1 pushed which addresses this issue.

[ Voor 37% gewijzigd door Hmmbob op 22-04-2020 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Hmmbob schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:26:
[...]

Die templates kloppen van geen hout, toch? Zie een hoop extra aprostrofes??

Probeer eens:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
  trigger:
  condition:
    conditions:
      value_template: "{% if is_state('sensor.trash_tomorrow.state', 'pmd') %}true{% endif %}"
      value_template: "{% if is_state('sensor.trash_tomorrow.state', 'gft') %}true{% endif %}"
      value_template: "{% if is_state('sensor.trash_tomorrow.state', 'restafval') %}true{% endif %}"
      value_template: "{% if is_state('sensor.trash_tomorrow.state', 'papier') %}true{% endif %}"
  action:
  - data:
  - data:
Ja, maar het stomme is: Hij zegt dat het wel werkt als hij handmatig op execute drukt. Dat betekend dus dat het aan de trigger is. Of gedraagd HA zich anders met een execute?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D3nnisd schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:27:
[...]

Ja, maar het stomme is: Hij zegt dat het wel werkt als hij handmatig op execute drukt. Dat betekend dus dat het aan de trigger is. Of gedraagd HA zich anders met een execute?
Volgens mij bypass je ook de conditions, maar ik ben niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
Hmmbob schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:29:
[...]

Heb voor de zekerheid jouw versie er in gezet ;) Daarna maar eens zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mAiden88
Hmmbob schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:29:
[...]

Met een directe uitvoer vanuit HA, cancel je je condition.
Als ik de mijne uitvoer, die heeft een condition alleen op Woensdag en Zondag, dan speelt die hem gewoon af.

Om de mijne te delen:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
  trigger:
      at: '21:00:00'  
  condition:
    condition: time
    after: '11:00:00'
    before: '22:00:00'
    weekday:
      - sun
      - wed
  action:
    - service: media_player.volume_set
      data:
        entity_id: media_player.woonkamer
        volume_level: 0.7
    - service:  tts.amazon_polly_say
      data_template:
         {%- if as_timestamp(now()) > (as_timestamp(states('sensor.organic_waste_pickup') + " 00:00:00") - 86400) -%}
         Vergeet de groene bak niet aan de weg te zetten, deze word morgen geleegd!
         {%- elif as_timestamp(now()) > (as_timestamp(states('sensor.plastic_waste_pickup') + " 00:00:00") - 86400) -%}
         Vergeet de oranje bak niet aan de weg te zetten, deze word morgen geleegd!
         {%- elif as_timestamp(now()) > (as_timestamp(states('sensor.non_recyclable_waste_pickup') + " 00:00:00") - 86400) -%}
         Vergeet de grijze bak niet aan de weg te zetten, deze word morgen geleegd!
         {%- elif as_timestamp(now()) > (as_timestamp(states('sensor.paper_waste_pickup') + " 00:00:00") - 86400) -%}
         Vergeet de blauwe bak niet aan de weg te zetten, deze word morgen geleegd!
         {% else %}
         Morgen worden er geen bakken geleegd!
         {% endif %}
    - service: media_player.volume_set
      data:
        volume_level: 0.5

[ Voor 68% gewijzigd door mAiden88 op 22-04-2020 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

@Koepert Ik had je ook gereageerd maar lijk je niet gezien te hebben omdat ik je ben vergeten te noemen 8)7 Maar volgorde van items maakt op hetzelfde indent niveau niet uit.

@RandyLemaire Ahhhh! Ik had gisteren inderdaad ook een reboot van HA Core gedaan. Maar volgens mij was bij mij alleen de interface down en werkte de automations wel.

Timo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
@Septillion Je bedoelde deze reactie?
Septillion schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:15:
In Lovelace kan je bij je automations zien wanneer de laatste keer een trigger was. Ook in je log/history maar daar is het niet zo heel makkelijk te zien. Dan kan je vaststellen of er een trigger was toen jij dat verwachtte.

Lijkt mij dan inderdaad nodig, maar het lijkt me ook sterk dat je HA echt blokkeert naar het internet. Maar makkelijke test natuurlijk, wifi op je telefoon uit en automatie triggeren.

Volgens mij is de enige eis dat het ID uniek is. Dus als je geen andere automation met dat ID hebt zit je goed.
Zeker wel gezien, excuus dat ik er niet op gereageerd had. Inmiddels getriggerd met Wifi UIT en melding komt aan.. Zit echter nog steeds thuis..dus wie weet hoe dat weer impact heeft.. Denk echter dat de automation gewoon niet goed was qua conditions.. Laatste trigger voor handmatig was de vorige handmatige..dus de automation 'loopt' niet.. Wellicht nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francisp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-10 07:36
Bij mij werkten de automations niet. Pas rond 22u gezien toen ik naar het toilet ging en het licht niet aanging. Ik zal waarschijnlijk Hacs gewoon verwijderen, is niet de eerste keer dat er problemen door onstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

@Koepert, geeft niet. Maar altijd lullig als je over mogelijke antwoorden heen leest. Maar goed, tipje dus om snel te onderzoeken of het aan je trigger+conditie ligt of aan de action.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:03
RandyLemaire schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:25:
Draaien jullie HACS? Dan was dat het:
https://www.reddit.com/r/...ant_down_because_of_hacs/

Ik ben nu serieus aan het twijfelen of het minieme voordeel van HACS opweegt tegen het feit dat het HASS helemaal verkloot kan worden...

[...]

[...]
Haha net de dag daarvoor geinstalleerd... omdat ik er klaar mee was om bepaalde dingen handmatig te moeten updaten. Maakt dat mijn HA stuk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
Ander vraagje. Ik krijg er in diverse topics niet echt de vinger achter. Ik zoek eigenlijk (denk ik) de mini-graph-card gevuld met de attributen vanuit mn Fritbox_netmonitor sensor. Maar hoe regel ik dat, of is er een eenvoudiger alternatief?
Mijn gedachte was aan mijn config deze twee sensoren toe te voegen. (Liever nog in MB ipv KB, maar ala)..

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
   - platform: template
    sensors:
      sensor.fritzbox_netmonitor:
        friendly_name: Internetsnelheid Up
        unit_of_measurement: kB/s
        value_template: '{{ state_attr(''sensor_fritzbox_netmonitor'', ''transmission_rate_up'') }}'
    sensors:
        friendly_name: Internetsnelheid Down
        value_template: '{{ state_attr(''sensor_fritzbox_netmonitor'', ''transmission_rate_down'') }}' 

En dan die sensoren in de graphcard toe te voegen zodat ik een visueel overzicht kreeg van mijn up/down verkeer. Maar ik krijg het niet goed werkend.. Het volgende heb ik gevonden:

- custom:mini-graph-card zou dit moeten kunnen
- je kunt attributen uitlezen van een sensor
- mijn fritzbox (4040) heeft UPnP aan staan
- het gaat om deze attributen, maar dan dus liever in MB dan iets anders
transmission_rate_up Current upstream speed in bytes/s
transmission_rate_down Current downstream speed in bytes/s

Met bovenstaande krijg ik deze error:
Invalid config for [sensor.template]: invalid slug sensor.fritzbox_netmonitor (try sensor_fritzbox_netmonitor) for dictionary value @ data['sensors']. Got OrderedDict([('sensor.fritzbox_netmonitor', OrderedDict([('friendly_name', 'Internetsnelheid Up'), ('unit_of_measurement', 'kB/s'), ('value_template', "{{ state_attr('sensor_fritzbox_netmonitor', 'transmission_rate_up') }}")]))]). (See ?, line ?).
Invalid config for [sensor.template]: invalid slug sensor.fritzbox_netmonitor (try sensor_fritzbox_netmonitor) for dictionary value @ data['sensors']. Got OrderedDict([('sensor.fritzbox_netmonitor', OrderedDict([('friendly_name', 'Internetsnelheid Down'), ('unit_of_measurement', 'kB/s'), ('value_template', "{{ state_attr('sensor_fritzbox_netmonitor', 'transmission_rate_down') }}")]))]). (See ?, line ?).
Maar die volg ik niet helemaal. (try sensor_fritzbox_netmonitor lijkt me raar bijvoorbeeld)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stijn1309 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:45:
[...]

Haha net de dag daarvoor geinstalleerd... omdat ik er klaar mee was om bepaalde dingen handmatig te moeten updaten. Maakt dat mijn HA stuk 8)7
Is bij mij pas de eerste keer dat er met HACS iets stuk gaat. Wel een high-impact dingetje....
francisp schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:33:
Bij mij werkten de automations niet. Pas rond 22u gezien toen ik naar het toilet ging en het licht niet aanging.
Ja, zo kwam ik er ook achter. Had in mijn logs een heleboel "event loop closed" foutmeldingen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koepert schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:28:
Ander vraagje. Ik krijg er in diverse topics niet echt de vinger achter. Ik zoek eigenlijk (denk ik) de mini-graph-card gevuld met de attributen vanuit mn Fritbox_netmonitor sensor. Maar hoe regel ik dat, of is er een eenvoudiger alternatief?
Mijn gedachte was aan mijn config deze twee sensoren toe te voegen. (Liever nog in MB ipv KB, maar ala)..

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
    sensors:
        friendly_name: Internetsnelheid Up
        value_template: '{{ state_attr(''sensor_fritzbox_netmonitor'', ''transmission_rate_up'') }}'
    sensors:
        value_template: '{{ state_attr(''sensor_fritzbox_netmonitor'', ''transmission_rate_down'') }}' 

En dan die sensoren in de graphcard toe te voegen zodat ik een visueel overzicht kreeg van mijn up/down verkeer. Maar ik krijg het niet goed werkend.. Het volgende heb ik gevonden:

- custom:mini-graph-card zou dit moeten kunnen
- je kunt attributen uitlezen van een sensor
- mijn fritzbox (4040) heeft UPnP aan staan
- het gaat om deze attributen, maar dan dus liever in MB dan iets anders
transmission_rate_up Current upstream speed in bytes/s
transmission_rate_down Current downstream speed in bytes/s

Met bovenstaande krijg ik deze error:

[...]

Maar die volg ik niet helemaal. (try sensor_fritzbox_netmonitor lijkt me raar bijvoorbeeld)..
Check spaces op regel 1. En je geeft beide sensors dezelfde naam, en die extra "opening" op regels 7 en 8 hoeven niet, entity_id mist... Wacht effe, ik pas het aan.

[ Voor 36% gewijzigd door Hmmbob op 22-04-2020 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
Hmmbob schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:29:
[...]
Check spaces op regel 1.
ja dat is dus n kopieer-plak actie denk ik.. want in mn VSC staat t wel netjes uitgelijnd..

platform en sensors direct onder elkaar en de daadwerkelijke sensor en andere daar 2 spaties ge-indent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koepert schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:31:
[...]

ja dat is dus n kopieer-plak actie denk ik.. want in mn VSC staat t wel netjes uitgelijnd..

platform en sensors direct onder elkaar en de daadwerkelijke sensor en andere daar 2 spaties ge-indent.
Weer die gekke dubbele enkele quotes in templates, wat is dat toch. Anyway:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
    sensors:
      fritzbox_netmonitor_up:
        entity_id: sensor.fritzbox_netmonitor
        friendly_name: "Internetsnelheid Up"
        value_template: '{{ state_attr("sensor.fritzbox_netmonitor", "transmission_rate_up") }}'
      fritzbox_netmonitor_down:
        friendly_name: "Internetsnelheid Down"
        value_template: '{{ state_attr("sensor_fritzbox_netmonitor", "transmission_rate_down") }}' 

Werkt dit? Zouden nu als sensor.fritzbox_netmonitor_up en sensor.fritzbox_netmonitor_down moeten opkomen.

Edit: ik zie dat het ook bij jou was dat ik daarstraks als die quotes en apostrofes gefixt heb. Let even op dat 2x ' (een enkele quote, eindresultaat dus '' ) niet hetzelfde is als 1x " (dubbele quote).

[ Voor 7% gewijzigd door Hmmbob op 22-04-2020 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
Hmmbob schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:39:
[...]

Weer die gekke dubbele enkele quotes in templates, wat is dat toch. Anyway:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
    sensors:
      fritzbox_netmonitor_up:
        friendly_name: "Internetsnelheid Up"
        value_template: '{{ state_attr("sensor.fritzbox_netmonitor", "transmission_rate_up") }}'
      fritzbox_netmonitor_down:
        friendly_name: "Internetsnelheid Down"
        value_template: '{{ state_attr("sensor_fritzbox_netmonitor", "transmission_rate_down") }}' 

Werkt dit? Zouden nu als sensor.fritzbox_netmonitor_up en sensor.fritzbox_netmonitor_down moeten opkomen.

Edit: ik zie dat het ook bij jou was dat ik daarstraks als die quotes en apostrofes gefixt heb. Let even op dat 2x ' (een enkele quote, eindresultaat dus '' ) niet hetzelfde is als 1x " (dubbele quote).
Check. Thnx.. ook geen idee waar het vandaan komt overigens.. Maar zal wel ergens misgaan.. Veel code knip en plak ik ergens van, wellicht dat er in die 'transitie' iets misgaat.. maar ik zal er zelf op gaan letten in elk geval.

De sensor komt in elk geval keurig naar voren, dus wat dat betreft gaat het goed.. De output is echt NONE Kb/s,, dus ergens mist hij input.. De card klopt in elk geval, dus ik ga kijken of hij ergens zn input kwijtraakt.

@Hmmbob Ik denk dat het hier door komt. In jouw quote zie ik nu de dubbele apostrof bij de omschrijvingen, bij bijvoorbeeld deze URL zitten er enkele omheen...

https://www.home-assistant.io/docs/configuration/templating/

--> if is_state('device_tracker.paulus', 'home') %}

[ Voor 8% gewijzigd door Koepert op 22-04-2020 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunSn0w.
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-08 19:29
Een tijdje geleden had ik gepost dat mijn afval card niet lekker werkte. Een aantal goede reacties van een aantal Tweakers waarvan ik de mogelijke oplossing graag wilde doorvoerde bleek later niet meer nodig te zijn, aangezien mijn hele HA omgeving niet meer werkte. Om niet teveel troubleshooting te doen, ben ik overnieuw begonnen.

Nu, heb ik mijn HA weer helemaal opgebouwd, maar wederom ervaar ik dit probleem! De oplossingen die toen werden geboden (bronnen aanpassen etc.), werken nu niet.

Het probleem is dus, de afvalkaart wordt bij elke keer als ik HA opstart als 3 rode blokken weergeven, pas als ik van dashboard wissel, worden ze pas zichtbaar.

Bij opstarten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ydliaBd3Ex5uDV8x9EARQAK27qA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XhHvag1KHIHvYxB2wNi36W0G.png?f=fotoalbum_large

Na het wisselen van dashboard:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bHG-gvNjPBKc371YX_BJ25UjyE4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/duusy2AgBll2EdYdscDxXTVr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@JunSn0w. Kijk 's of de logs er iets over zeggen bij het opstarten?

offtopic:
Jezus, een coronaticker :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koepert schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:48:
[...]

Check. Thnx.. ook geen idee waar het vandaan komt overigens.. Maar zal wel ergens misgaan.. Veel code knip en plak ik ergens van, wellicht dat er in die 'transitie' iets misgaat.. maar ik zal er zelf op gaan letten in elk geval.

De sensor komt in elk geval keurig naar voren, dus wat dat betreft gaat het goed.. De output is echt NONE Kb/s,, dus ergens mist hij input.. De card klopt in elk geval, dus ik ga kijken of hij ergens zn input kwijtraakt.
sensor.fritzbox_netmonitor
Bestaat deze sensor wel en geeft deze wel input?
Voor wat betreft Mb vs Kb kun je in dezelfde template / 1024 doen en je unit of measurement op Mb zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door martinvdm op 22-04-2020 17:42 ]

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!
0.108.8
  • Bump hass-nabucasa 0.34.1 (@pvizeli - #34480) (cloud docs)
Fixt nabucasa issues in 108.7

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
De sensor bestaat, die geeft de status Online weer, op het moment dat je de sensor-card opent krijg je alle attributes te zien, waaronder:

transmission rate up 3411
transmission rate down 89003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchguy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 14:42
Ik heb onlangs mijn database omgezet naar MariaDB (addon), ik draai HA in een VM (VirtualBox) onder Windows. Nu vroeg ik me af hoe ik (liefst vanaf mijn Windows machine) bij die database kan komen. Ik wil namelijk een paar verkeerde waardes in de database aanpassen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mAiden88 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:06:
[...]

Even heel eerlijk. Hij kan VLANs instellen, dus heeft een aardige IT achtergrond. Dan weet die ook dat Google zijn vriend is, want elke ITer gebruikt Google als ze iets niet weten of zeker weten..
Dat heb ik gevonden met google en youtube :) massas howtos te vinden voor unifi
Sommige opdrachten vind je idd makkelijk met google, andere zijn dan moeilijker te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
dutchguy schreef op woensdag 22 april 2020 @ 18:51:
Ik heb onlangs mijn database omgezet naar MariaDB (addon), ik draai HA in een VM (VirtualBox) onder Windows. Nu vroeg ik me af hoe ik (liefst vanaf mijn Windows machine) bij die database kan komen. Ik wil namelijk een paar verkeerde waardes in de database aanpassen. Iemand een idee?
Als goed is ondersteund die VM Samba. Dan zal je via Windows Verkenner hem moeten kunnen benaderen:

\\ip-adres-van-vm in verkenner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchguy
mAiden88 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 19:02:
[...]

Als goed is ondersteund die VM Samba. Dan zal je via Windows Verkenner hem moeten kunnen benaderen:

\\ip-adres-van-vm in verkenner
Ik kan via Samba wel in de VM komen, maar dan zie ik alleen het HA deel, niet de MariaDB. Daar zal ik toch via een IP/port moeten inloggen op een of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
dutchguy schreef op woensdag 22 april 2020 @ 19:06:
[...]

Ik kan via Samba wel in de VM komen, maar dan zie ik alleen het HA deel, niet de MariaDB. Daar zal ik toch via een IP/port moeten inloggen op een of andere manier.
Owh sorry je vraag stelling niet goed gelezen, dat je de DB wou hebben.

https://mariadb.com/kb/en...changing-data-in-mariadb/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koepert schreef op woensdag 22 april 2020 @ 18:30:
De sensor bestaat, die geeft de status Online weer, op het moment dat je de sensor-card opent krijg je alle attributes te zien, waaronder:

transmission rate up 3411
transmission rate down 89003
Kijk eens niet in die card, maar in het States overzicht naar de juiste benaming van die attributen van die sensor?

Via het menu -> ontwikkelhulpmiddelen -> toestanden, of via een browser naar (jouw-home-assistant-url:poort)/states

Edit: hmm, volgens de docs zouden die namen wel moeten kloppen. Is de naam van die sensor wel juist, als in, heet hij wel sensor.fritzbox_netmonitor?

[ Voor 12% gewijzigd door Hmmbob op 22-04-2020 19:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koepert
@Hmmbob , als ik via states de sensoren opzoek krijg ik bij de fritzbox.netmonitor deze te zien:

transmission_rate_up: 4329
transmission_rate_down: 114769

(waardes uiteraard anders ivm ' live' waardes) Schrijfwijze lijkt dus identiek.

De nieuwe sensoren voor up en down hebben geen attributes anders dan

unit_of_measurement: Mb/s

Krijg t heen en weer... Dat was m dus.... de sensor heet fritz.netmonitor......

[ Voor 10% gewijzigd door Koepert op 22-04-2020 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koepert schreef op woensdag 22 april 2020 @ 19:27:
@Hmmbob , als ik via states de sensoren opzoek krijg ik bij de fritzbox.netmonitor deze te zien:

transmission_rate_up: 4329
transmission_rate_down: 114769

(waardes uiteraard anders ivm ' live' waardes) Schrijfwijze lijkt dus identiek.

De nieuwe sensoren voor up en down hebben geen attributes anders dan

unit_of_measurement: Mb/s

Krijg t heen en weer... Dat was m dus.... de sensor heet fritz.netmonitor......
Top. Uit interesse, maken die quotes nou nog iets uit? Hebben we dat ook meteen collectief geleerd :+
Dus:
YAML:
1
2
3
'{{ state_attr("fritz.netmonitor", "transmission_rate_up") }}'
# versus
"{{ state_attr('fritz.netmonitor', 'transmission_rate_up') }}"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koepert
Hmmbob schreef op woensdag 22 april 2020 @ 19:45:
[...]

Top. Uit interesse, maken die quotes nou nog iets uit? Hebben we dat ook meteen collectief geleerd :+
Dus:
YAML:
1
2
3
'{{ state_attr("fritz.netmonitor", "transmission_rate_up") }}'
# versus
"{{ state_attr('fritz.netmonitor', 'transmission_rate_up') }}"
Ik heb beide sensoren elk een eigen config gegeven (de ene dus de eerste, de tweede de tweede).. ik moet nog even spelen met de omrekening naar Mb/s, maar beide geven waardes, dus ' doen' het..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Koepert schreef op woensdag 22 april 2020 @ 19:53:
[...]

Ik heb beide sensoren elk een eigen config gegeven (de ene dus de eerste, de tweede de tweede).. ik moet nog even spelen met de omrekening naar Mb/s, maar beide geven waardes, dus ' doen' het..
https://community.home-as...s-bytes-to-kb-to-mb/38915

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:56

TWKterry

Master Mariner

Ik heb een Conbee2 stick geinstalleerd onder ZHA en dat werkt.
Nu had ik ook een Xiaomi Aqara TempHum sensor (v2, vierkant) en deze wordt herkend als een Lumi weather sensor, is dat normaal?
Ik heb nog meer Aqara sensors en verwachte eigenlijk dat deze allemaal bij elkaar zouden komen te staan als aqara of xiaomi. Hij doet het verder goed en laat de temp/humidity en lucjtdruk zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

TWKterry schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:08:
Ik heb een Conbee2 stick geinstalleerd en dat werkt.
Nu had ik ook een Xiaomi Aqara TempHum sensor (v2, vierkant) en deze wordt herkend als een Lumi weather sensor, is dat normaal?
Ik heb nog meer Aqara sensors en verwachte eigenlijk dat deze allemaal bij elkaar zouden komen te staan als aqara of xiaomi. Hij doet het verder goed en laat de temp/humidity en lucjtdruk zien.
Als ie werkt, maakt dat niet uit toch? Je kan er evt een template sensor van maken?

en de tweede vraag...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry

TWKterry

Master Mariner

Nee, maakt niet echt uit maar was meer verwondered en verrast dat ze straks allemaal slecht herkenbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

TWKterry schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:11:
Nee, maakt niet echt uit maar was meer verwondered en verrast dat ze straks allemaal slecht herkenbaar zijn.
Je kan ze een naampje geven in Phoscon :) Dan komen ze onder die naam naar HA. Daar kan je hem ook weer veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-08 12:11
Ik heb nogal wat Shelly pluggen en switches. Nu kijk ik via Home Assistant ontwikkelhulpmiddelen (wat een woord) MQTT naar de commando's maar omdat er zoveel MQTT verkeer is kan ik de juiste plug niet terugvinden. ik doe dit nu via # - #

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YRFHsh3k2VvNotYdO8j7dBNILNo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cTz1sykuqbuDJhpGJad1qvxE.jpg?f=user_large

Iemand een idee hoe ik ergens specifiek naar kan luisteren ipv naar alles. Via # - #

[ Voor 8% gewijzigd door RoTeK70 op 22-04-2020 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 23:54
skank schreef op maandag 20 april 2020 @ 19:26:
1.Ik heb zopas ophaalkalender toegevoegd.
Deze maakt 5 sensors aan, waarvan 1 bv ophaalkalender_vandaag
Deze sensor heeft 4 states:
- pmd
- restafval
- P&K
- GEEN

Die state wordt getoond in mn custom header. (scrollist)
Het probleem daar is dat de state "geen" ook getoond wordt...
Dit wil ik niet. Hoe los ik dit op? Moet ik dan een nieuwe sensor van die sensor maken?

2.Ik heb een innr 120 plug gekocht. Nu heb ik die binnen hue gekoppeld (weliswaar als licht, als sensor gaat dat niet)
Die komt binnen home assistant mooi binnen als light.on_off_plug_1
Bedoeling is dat de wasmachine daarop komt.
Als test heb ik de wasmachine eens erop aangesloten en gekeken wat dit gaf.. Ik heb hierbij direct diverse problemen:

- Bij de entiteit heb ik enkel de state on/off (normaal denk ik) maar dan bij attributen staat er enkel de friendly_name en supported_features: 40. Ik zie echter niks van stroomuitlezing/verbruik. Moet ik hierbij een extra sensor maken of hoe lees ik die uit? Die zou toch de attributen moeten tonen?

-Het vreemde is dat na nog geen 5 minuten, de plug zichzelf op off geschakeld had. Nog eens in gang gestoken, terug hetzelfde.. Nochtans is die qua specs ok. Dan eens een gewone lamp op de plug gestoken en toen bleef hij op on. MAAR toen ik na een paar uur terug ging kijken, was de plug ook op off.

Wat doe ik hier mis?
Volgens mij heeft nog niemand gereageerd op het uitvallen. Dit heb ik ook gehad met de SP120. Dat komt omdat die maar tot 10A aan kan. Mijn wasmachine gaat dacht ik tot 10A, maar met een piek kan dat ook nog eens hoger liggen. Bij mij klapte hij er ook uit. Na 5 keer stopte hij er helemaal mee en kon ik ze weg gooien. Ik heb de SP110 ook getest, deze is namelijk 16A, maar daarbij klapte hij er ook nog uit. En ik kreeg in HA wel een verbruik sensor maar die bleef altijd op 0. Dacht ook dat de SP110 ook niet officieel ondersteund is door Conbee (2). Innr komt binnenkort (deze of volgende maand, als de planning nog klopt met corona) met een nieuwe plug, deze kan het misschien wel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

@TWKterry @D3nnisd Ik heb ze nu ook inderdaad allemaal onder LUMI, dat was niet zo toen ik begon. Dat is (helaas) na een update gekomen. Niet dat het uitmaakt, is alleen de OCD in mij. O-)

@RoTeK70 Kijk eens naar MQTT explorer, heerlijk overzichtelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry

TWKterry

Master Mariner

@Septillion
Bedankt voor de confirmatie en je bedoelt waarschijnlijk OCPD, een letter groot verschil :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-08 12:11
Septillion schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:40:
@TWKterry @D3nnisd Ik heb ze nu ook inderdaad allemaal onder LUMI, dat was niet zo toen ik begon. Dat is (helaas) na een update gekomen. Niet dat het uitmaakt, is alleen de OCD in mij. O-)

@RoTeK70 Kijk eens naar MQTT explorer, heerlijk overzichtelijk :)
Ja dacht ik ook maar ik kreeg niet de juiste plug te zien in MQTT explorer. Foutje in adres!
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackPoint schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:30:
[...]

Volgens mij heeft nog niemand gereageerd op het uitvallen. Dit heb ik ook gehad met de SP120. Dat komt omdat die maar tot 10A aan kan. Mijn wasmachine gaat dacht ik tot 10A, maar met een piek kan dat ook nog eens hoger liggen. Bij mij klapte hij er ook uit. Na 5 keer stopte hij er helemaal mee en kon ik ze weg gooien. Ik heb de SP110 ook getest, deze is namelijk 16A, maar daarbij klapte hij er ook nog uit. En ik kreeg in HA wel een verbruik sensor maar die bleef altijd op 0. Dacht ook dat de SP110 ook niet officieel ondersteund is door Conbee (2). Innr komt binnenkort (deze of volgende maand, als de planning nog klopt met corona) met een nieuwe plug, deze kan het misschien wel aan.
Dat klopt. Bedankt voor je reactie.
Nochtans zou mijn wasmachine toch lager moeten liggen.
Nu, het gebeurde dus ook met gewoon een nachtlampje erop.
Wel hele tijd later ..
Anyway terug dragen is geen optie denk ik, dus dan moet ik ze zoiezo houden, en daarna gewoon toch de conbee bestellen, niet alleen voor deze plug maar ook andere mogelijkheden

Kort gezegd, heb ik dan , indien het toch aan het vermogen ligt, geen opties om zoiets werkend te hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

skank schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:02:
[...]

Wel hele tijd later ..
Anyway terug dragen is geen optie denk ik, dus dan moet ik ze zoiezo houden, en daarna gewoon toch de conbee bestellen, niet alleen voor deze plug maar ook andere mogelijkheden

Kort gezegd, heb ik dan , indien het toch aan het vermogen ligt, geen opties om zoiets werkend te hebben?
sonoff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 14:34
gac schreef op zondag 29 maart 2020 @ 20:22:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem. Het actuele verbruik en teruglevering zie ik wel, maar de meterstanden voor electriciteit herkent ie niet meer. Die voor gas overigens weer wel. Ik heb maar een restore van mijn laatst gemaakte snapshot gedaan. Alle entities zijn nu weer terug.
Mocht iemand tips hebben, ik hoor het graag!
Voor zo ver ik mee gekregen heb zijn we nog de enigen. Ben jij hier nog iets voor tegen gekomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:00
RoTeK70 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:12:
Ik heb nogal wat Shelly pluggen en switches. Nu kijk ik via Home Assistant ontwikkelhulpmiddelen (wat een woord) MQTT naar de commando's maar omdat er zoveel MQTT verkeer is kan ik de juiste plug niet terugvinden. ik doe dit nu via # - #

[Afbeelding]

Iemand een idee hoe ik ergens specifiek naar kan luisteren ipv naar alles. Via # - #
op een pc mqtt-fx zetten en je kunt op alles zoeken, filteren. https://mqttfx.jensd.de/

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Das wifi
Ik heb niet zo'n positieve ervaringen met wifi, vandaar liever weg daarvan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

@TWKterry :+

Tja, hoe goed Wifi werkt hangt of staat bij (je raadt het nooit) je Wifi access point. (En in mindere maten de rest van je netwerk.) Ook ik heb hele slechte ervaring met Wifi met alle door ISP's meegeleverde routers met AP O-) Maar 0 problemen via mijn Unify, zelfs met de 20+ netwerken van anderen die ik zie in mijn appartement.

[ Voor 14% gewijzigd door Septillion op 22-04-2020 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCroezing
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:27
Hmmbob schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:08:
[...]

Hee, een fix voor modbus - daar hadden wat mensen hier last van toch?
Yep. En inderdaad, dit release werkt wel! Modbus via TCP en serial, allebei *O*
Zo, nu weer mooi op streek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strontvlieg
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-09 20:39
skank schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:02:
[...]

Wel hele tijd later ..

In de handleiding van de SP2xx serie staat expliciteit vermeld dat de pluggen niet geschikt zijn voor inductieve belastingen zoals wasmachines. Bij de SP120 zie ik dat niet staan, maar wellicht is het daar ook van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Strontvlieg schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:21:
[...]

In de handleiding van de SP2xx serie staat expliciteit vermeld dat de pluggen niet geschikt zijn voor inductieve belastingen zoals wasmachines. Bij de SP120 zie ik dat niet staan, maar wellicht is het daar ook van toepassing.
Ik heb het gekocht op aanraden hier.
Er zijn er hier die het wel werkend hebben met dit doel.
Ook smarthomemagazine gebruikt die plug in 1 van hun automatisaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strontvlieg
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-09 20:39
skank schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:23:
[...]

Er zijn er hier die het wel werkend hebben met dit doel.
Ook smarthomemagazine gebruikt die plug in 1 van hun automatisaties.
Elders op INNR website, stelt de fabrikant dat ook de SP120 niet geschikt is:
Can I use a Smart Plug (SP 120/SP 220/SP 222/SP 224) for my washing machine?

No, due to so called “inductive load”, the peak power consumption of washing machines is far higher than the maximum rated power of the Smart Plug. This will erode the coating on the internal contacts and eventually weld them together, leading to a defective product.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

skank schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:23:
[...]

Ho ho. Ik heb voor je nagezocht in de handleidingen van je apparaten of het lukte of niet.( want zelf kon je het niet vinden
...)

Toen zei ik al dat het krap ging worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik probeer m'n Aqara cube werkend te krijgen maar dat lukt op een of andere manier niet.

Home Assistent registreert wel de beweging van de cube als ik onder 'History' kijk. Als ik via configuration -> automations de automation handmatig trigger dan werkt hij ook. Alleen wordt op een of andere manier de automation niet goed getriggerd. Mijn automation code:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
- alias: Cube event test
  trigger:
    platform: event
    event_type: xiaomi_aqara.cube_action
    event_data:
        entity_id: sensor.0x00158d0002a721b6_action
        action_type: flip90
  action:
    service: light.toggle
    entity_id: light.ikea_light_1_light

Enige wat mij opvalt ten opzichte van de code die ik vind op internet is dat mijn entity id begint met 'sensor' terwijl veel andere code begint met 'binary_sensor'. Echter die staat niet zo in m'n lijst met entities. Iemand enig idee hoe dit zou komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

@KappuhH Een sensor kan meerdere states hebben, een binary sensor in feite maar twee (aan/uit in veel gevallen). Het type sensor zal dus wel kloppen. Ik weet niet of het event dat je hebt klopt though, ik heb niet zo'n kubus.

Ik heb zelf ook een eigenaardigheidje. Ik heb zes radiatorthermostaten van Eurotronics die ik via Zigbee2MQTT benader. Ik kan van alle zes de units netjes de climate-instellingen aanpassen, maar slechts één van de zes rapporteert netjes zijn batterijniveau en link quality in Home Assistant. Ik heb eens gekeken wat er in het zigbee2mqtt-topic in MQTT staat en daar staat de juiste informatie gewoon in:
JSON:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
{
  "local_temperature": 20,
  "occupied_heating_setpoint": 5,
  "unoccupied_heating_setpoint": 16,
  "pi_heating_demand": 0,
  "linkquality": 31,
  "current_heating_setpoint": 5,
  "eurotronic_host_flags": {
    "mirror_display": false,
    "boost": false,
    "window_open": true,
    "child_protection": false
  },
  "system_mode": "off",
  "eurotronic_system_mode": 17,
  "eurotronic_error_status": 0,
  "battery": 100,
  "battery_low": 0
}

Ook de topics van Home Assistant hebben zowel de sensoren voor de battery/linkquality als de climate-entries:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZY4BVZkt0qKjodZjnnIpbAn5ozw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XaBbjOLPkFBLlkQMyrjNs5UP.png?f=user_large

Toch zegt Home Assistant wat je hier links ziet voor vijf van de zes thermostaten, en wat je rechts ziet voor de ene die wel 100% werkt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NehG0jJKhM63kxf61jJTgzpU52M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fhiB2V4EKV9iqxbdZ1COpIGr.png?f=user_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xXgmX1XKUM9tQYtEXy70cupBFHc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lM2hfpI6BbksWGiab7KTxVxf.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UU_X8wuVd-OFPZ54FVCHjbl6rpE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yrCTiS562zngBiT6G7KP7e1F.png?f=user_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3RH-KN5MytzDLKN-r9qYQhRHqDk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1Sf6N9MbX5wBq4wFNujDfYBz.png?f=user_large

Wat betreft de laatste twee plaatjes: de twee icons met een oogje ervoor staan er bij de niet volledig werkende thermostaten meteen, "climate" komt er bij het opvragen van de pagina een goeie 5-10 seconden later pas bij te staan. Ik kan alle vijf de thermostaten wél gewoon bedienen. Bij de thermostaat in de rechter plaatjes staan alle entities er meteen...

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Ik kan niet echt inschatten of dit issue in Zigbee2mqtt zit of in HA. Zou het wel fijn vinden als ik in elk geval het batterijniveau bij kan houden. Ik heb de devices in HA wel voorzien van een betere naam en die naam ook op de entities toegepast zoals ik dat bij al mijn devices doe, ik heb geen idee of dat invloed heeft gehad.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayOne
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14:40
KappuhH schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:48:
Ik probeer m'n Aqara cube werkend te krijgen maar dat lukt op een of andere manier niet.

Home Assistent registreert wel de beweging van de cube als ik onder 'History' kijk. Als ik via configuration -> automations de automation handmatig trigger dan werkt hij ook. Alleen wordt op een of andere manier de automation niet goed getriggerd. Mijn automation code:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
- alias: Cube event test
  trigger:
    event_data:
        entity_id: sensor.0x00158d0002a721b6_action
  action:
    service: light.toggle
    entity_id: light.ikea_light_1_light

Enige wat mij opvalt ten opzichte van de code die ik vind op internet is dat mijn entity id begint met 'sensor' terwijl veel andere code begint met 'binary_sensor'. Echter die staat niet zo in m'n lijst met entities. Iemand enig idee hoe dit zou komen?
Bij mij is het een binary_sensor ipv een 'gewone' sensor. Ook je naam van de cube komt anders naar voren dan bij mij.

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
  - alias: "Test: Aqara-cube - flip90"
    trigger:
      event_data:
        entity_id: binary_sensor.cube_158d000289999c

What's the speed of dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchguy
mAiden88 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 19:17:
[...]

Owh sorry je vraag stelling niet goed gelezen, dat je de DB wou hebben.

https://mariadb.com/kb/en...changing-data-in-mariadb/
Dank voor de link, maar ik weet nog steeds niet hoe ik bij de database moet komen (ip/port)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Zo... poosje geleden dat ik hier geweest ben, dat krijg je wanner alles naar behoren werkt ;)

Ik ben inmiddels echter niet meer de enige gebruiker van de app op de telefoon en dus wilde ik even wat dashboards en views gaan bouwen. Voorheen stond mijn gehele lovelace config in een yaml file en ondanks dat het veel nadelen had ten opzichte van de storage mode optie had het voor mij 1 zwaarwegend voordeel, de ui-lovelace.yaml kon gewoon mee in Git.

Nu wilde ik gister eens gaan beginnen met opsplitsen van de dashboards en lovelace bouwen via de editor in Home Assistant zelf is toch wel erg fijn, vraag is dus, hoe back-upped de gemiddelde Tweaker / Hassio gebruiker zijn lovelace config files? Want het hebben van een versie historie vind ik zelf wel erg prettig.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:25
R2D2 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:33:
Zo... poosje geleden dat ik hier geweest ben, dat krijg je wanner alles naar behoren werkt ;)

Ik ben inmiddels echter niet meer de enige gebruiker van de app op de telefoon en dus wilde ik even wat dashboards en views gaan bouwen. Voorheen stond mijn gehele lovelace config in een yaml file en ondanks dat het veel nadelen had ten opzichte van de storage mode optie had het voor mij 1 zwaarwegend voordeel, de ui-lovelace.yaml kon gewoon mee in Git.

Nu wilde ik gister eens gaan beginnen met opsplitsen van de dashboards en lovelace bouwen via de editor in Home Assistant zelf is toch wel erg fijn, vraag is dus, hoe back-upped de gemiddelde Tweaker / Hassio gebruiker zijn lovelace config files? Want het hebben van een versie historie vind ik zelf wel erg prettig.
Als je gebruik maakt van de GUI voor Lovelace, kan je even hier kijken.
Daar staat een automation in van "Automatic lovelace.json to lovelace-ui.yaml converter for version control".
Dit gaat via de json2yaml.py

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
dutchguy schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:28:
[...]

Dank voor de link, maar ik weet nog steeds niet hoe ik bij de database moet komen (ip/port)?
Je gaat er niet in via een IP:Poort, maar met:

code:
1
mysql -u root -p

Wachtwoord is het wachtwoord wat je heb ingesteld in de installatie ervan.

code:
1
SHOW DATABASES;

Laat je alle databases zien.

Je zal echt met MySQL commando's je database moeten selecteren en veranderen.

Mocht je echt een webinterface willen hebben, dan zal je PHPmyAdmin moeten installeren, en moeten configureren op je MariaDB. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
larsiey schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:41:
[...]

Als je gebruik maakt van de GUI voor Lovelace, kan je even hier kijken.
Daar staat een automation in van "Automatic lovelace.json to lovelace-ui.yaml converter for version control".
Dit gaat via de json2yaml.py
Dat ziet er mooi uit! Ga ik vanavond eens even proberen, thanks!

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:40
TerrorSource schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:31:
Iemand die de "Radius" van "Home" heeft aangepast?

Ik heb zowel via Customizations als via configuration.yaml de radius van de Zone op 20m gezet in plaats van 200m maar hij blijft op 200m actief. Krijg al een berichtje als ik een paar blokken van huis bent dat ik thuis ben (via automation gedaan).

In configuration.yaml heb ik het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
# This will override the default home zone
zone:
  - name: Home
    latitude: !secret home_latitude
    longitude: !secret home_longitude
    radius: 20
Nieuwe installatie van HA op Pi gedaan en zelfde probleem.

Iemand een idee waarom deze op 200m blijft staan en niet de ingestelde waarde gebruikt?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

TerrorSource schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:23:
[...]

Iemand een idee waarom deze op 200m blijft staan en niet de ingestelde waarde gebruikt?
https://www.home-assistant.io/integrations/zone/ Hier lees ik dat de default 100 is en niet 200. wat als je bijvoorbeeld 50 als radius hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 18:32
TerrorSource schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:23:
[...]

Ik heb dit hier in customize.yaml staan en deze included in configuration.yaml en werkt:

customize.yaml:
code:
1
2
zone.home:

configuration.yaml:
code:
1
2
homeassistant:
  customize: !include customize.yaml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
D3nnisd schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:27:
[...]

https://www.home-assistant.io/integrations/zone/ Hier lees ik dat de default 100 is en niet 200. wat als je bijvoorbeeld 50 als radius hebt?
dacht dat 200 default was, maar hij blijft in ieder geval op "default" staan ondanks de wijzigingen.
Als ik hem op 25m zet en ik krijg 3 blokken van mijn huis al een berichtje dat ik thuis ben klopt dat niet.
Lelletje schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:28:
[...]

Ik heb dit hier in customize.yaml staan en deze included in configuration.yaml en werkt:

customize.yaml:
code:
1
2
zone.home:

configuration.yaml:
code:
1
2
homeassistant:
Dit heb ik ook:
configuration.yaml:
homeassistant:

customize.yaml:
zone.home:
radius: 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchguy
mAiden88 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:49:
[...]

Je gaat er niet in via een IP:Poort, maar met:

code:
1
mysql -u root -p

Wachtwoord is het wachtwoord wat je heb ingesteld in de installatie ervan.

code:
1
SHOW DATABASES;

Je zal echt met MySQL commando's je database moeten selecteren en veranderen.

Mocht je echt een webinterface willen hebben, dan zal je PHPmyAdmin moeten installeren, en moeten configureren op je MariaDB. :)
Dan heb ik hopelijk nog 1 (domme) vraag: waar vanaf moet ik die commando's draaien? Ik heb in de VM ingelogd, maar daar wordt mysql commando niet herkend? Moet ik dan eerst niet in de MariaDB container zien te komen?

[ Voor 28% gewijzigd door dutchguy op 23-04-2020 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

dutchguy schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:31:
[...]

Dan heb ik hopelijk nog 1 (domme) vraag: waar vanaf moet ik die commando's draaien? Ik heb in de VM ingelogd, maar daar wordt mysql commando niet herkend? Moet ik dan eerst niet in de MariaDB container zien te komen?
Dan is het niet geinstalleerd.

Kan het zijn dat het in een docker zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
TerrorSource schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:30:
[...]

dacht dat 200 default was, maar hij blijft in ieder geval op "default" staan ondanks de wijzigingen.
Als ik hem op 25m zet en ik krijg 3 blokken van mijn huis al een berichtje dat ik thuis ben klopt dat niet.

[...]

Dit heb ik ook:
configuration.yaml:
homeassistant:

customize.yaml:
zone.home:
Probeer het eens niet via de customize.yaml maar via een zone.yaml.
configuration.yaml:
YAML:
1
 zone: !include zones.yaml

En in zones.yaml de zone toevoegen op deze manier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchguy
D3nnisd schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:34:
[...]

Dan is het niet geinstalleerd.

Kan het zijn dat het in een docker zit?
Ja, het zit in een docker container. Ben er inmiddels achter hoe ik in de docker image kan komen (met docker exec -it {docker_id} /bin/bash), vanaf daar kan ik inderdaad wel mysql draaien. Ga nu eens neuzen in de DB :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

dutchguy schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:39:
[...]

Ja, het zit in een docker container. Ben er inmiddels achter hoe ik in de docker image kan komen (met docker exec -it {docker_id} /bin/bash), vanaf daar kan ik inderdaad wel mysql draaien. Ga nu eens neuzen in de DB :)
Kleine tip: Mocht je een webdomein hebben met SQL databases, dan kan je hem daar ook hosten:) Dat doe ik zelf ook en werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
larsiey schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:35:
[...]

Probeer het eens niet via de customize.yaml maar via een zone.yaml.
configuration.yaml:
YAML:
1
 zone: !include zones.yaml

En in zones.yaml de zone toevoegen op deze manier
Ik heb het volgende al staan in configuration.yaml:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
zone:
    icon: mdi:account-multiple

Dus:
1. Customization via Configuration
2. customize.yaml
3. zone in configuration.yaml
En toch blijft de radius 100m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

TerrorSource schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:40:
[...]

Ik heb het volgende al staan in configuration.yaml:
zone:
icon: mdi:account-multiple

Dus:
1. Customization via Configuration
2. customize.yaml
3. zone in configuration.yaml
En toch blijft de radius 100m
En als je hem groter doet dan 100?

Overigens, kan het zijn dat je long/lat anders is dan je bij opstarten hebt aangegeven?

en: Als het can, doe even [--code=yaml][--/code] eromheen. Leest beter:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
D3nnisd schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:44:
[...]

En als je hem groter doet dan 100?

Overigens, kan het zijn dat je long/lat anders is dan je bij opstarten hebt aangegeven?

en: Als het can, doe even [--code=yaml][--/code] eromheen. Leest beter:)
Ik wil juist minder als 100 ;)
Alarm gaat "aan" als beide telefoons niet in de radius aanwezig zijn.
20-25m radius zou daarom beter zijn als 100m radius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

TerrorSource schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:47:
[...]

Snap ik, maar het idee erachter is is om te kijken of 100 een minimum is voor whatever reason.

Overigens, heb je het geprobeerd zonder long/lat? die heb je bij het installeren namelijk al opgegeven. Het kan dus zijn dat die anders is als jij in je zones sectie aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
TerrorSource schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:47:
[...]

En wat gebeurd er als je een nieuwe zone toevoegt via de interface?
Dat gaat gemakkelijk en kan je de radius anders instellen.
Ik heb net getest, en een radius van 10m lukt gewoon bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
D3nnisd schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:48:
[...]

Snap ik, maar het idee erachter is is om te kijken of 100 een minimum is voor whatever reason.

Overigens, heb je het geprobeerd zonder long/lat? die heb je bij het installeren namelijk al opgegeven. Het kan dus zijn dat die anders is als jij in je zones sectie aangeeft.
LatLong zijn exact hetzelfde ingesteld.
larsiey schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:53:
[...]

En wat gebeurd er als je een nieuwe zone toevoegt via de interface?
Dat gaat gemakkelijk en kan je de radius anders instellen.
Ik heb net getest, en een radius van 10m lukt gewoon bij mij.
Klopt, ik zie het op de kaart in Configuration > Zones wel goed. blauwe cirkel is een paar huizen groot, zal ongeveer 25m in het echt zijn.

Net even nagemeten via Google Maps wat de afstand is tussen de coordinaten die ingesteld zijn en het punt dat ik via de Home Assistant Companion app op mijn iPhone een push berichtje krijg, afstand is 100-150meter.

Pagina: 1 ... 50 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden.

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord.