Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 00:04

Hoogie2004

Whohooooo

Jorgen schreef op woensdag 8 april 2020 @ 22:24:
De manager van Israël heeft net een van mijn spelers laten debuteren. Op zich allemaal niet zo raar - behalve zijn naam dan:

[Afbeelding]

Ram Wax... Klinkt mij als een soort Duits-Engels glijmiddel.
De beste man blinkt uit in aanpassingsvermogen; houdt van gevarieerd druk zetten en speelt graag heel voorzichtig.

Marx Lenin eat your heart out. :P

@Hoogie2004 Ben je weer helemaal bij gelezen? ;)
Jazeker! Blijft mooi hoe jullie allemaal vertellen :)

Zit zelf nu in de 2e helft van het seizoen. De titel is (bijna) binnen,ik geloof nog 1 overwinning.

In de Champions League heb ik in de 1e knockout ronde Real Madrid uitgeschakeld, met een 1-1 gelijkspel thuis, en een 3-1 overwinning in Madrid :) De volgende ronde al net zo gunstig geloot...Barcelona. Tijd om Spanje uit het toernooi te knikkeren. Eventuele halve finale is tegen Juventus of Man Utd.... We gaan het zien :)

Wel alvast een mooie speler opgepikt voor volgend seizoen, al was het met 57 miljoen wel een beetje duur.... :+

My iRacing profile | Mijnzestal.nl handboogadministratie | Strava

Hier draait het volkomen kut. Geen idee waarom, want ik heb een team dat niet perse slechter is dan vorig seizoen.

Zelfs als ik de wedstrijden zelf doe, wordt het niet beter.
Ga zo FM18 maar uitzetten en dan verderop in de week verder zien of het nog beter wordt.

• Rhain
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 29-05 13:24
@Jorgen Ik zocht op de vroege morgen zo snel niks achter Ram Wax, maar je onderschrift.. _O-

We hebben het team met name op de as enorm versterkt.

Seizoens ouverture: Bray Wanderers - Limerick FC

Jawel! Bray heeft het niet voor elkaar gekregen om hun finale playoffs te winnen en te promoveren. Hè toch :+
We domineerde de wedstrijd volledig, al ontbrak een doelpunt bij de thee. Na rust vielen ze toch, 0-2. Halverwege de 2e helft de teugels wat laten vieren en bleef het bij 0-2. Halleee, lekkere start van de competitie *O*

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
So far so good ...

En toen kwam het almachtige Katwijk op bezoek:

Wat een spel :D

• On_E
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20:24

On_E

Housemusic

Toch mooi, Sunderland degradeerde 2 keer op rij en stelde toen een jaar teleur in de League One, maar dankzij mij promoveerden ze 2 keer op rij en ben ik in 2 seizoenen alweer terug in de Premier League.

Of eigenlijk, dit seizoen dan vooral dankzij deze huurling. :+

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• scargreg7
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 00:17
On_E schreef op donderdag 9 april 2020 @ 20:56:
Toch mooi, Sunderland degradeerde 2 keer op rij en stelde toen een jaar teleur in de League One, maar dankzij mij promoveerden ze 2 keer op rij en ben ik in 2 seizoenen alweer terug in de Premier League.

[Afbeelding]
OK, ik wil ook nog een save met Sunderland en die start...
Nu 😂

• On_E

On_E

Housemusic

scargreg7 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 21:35:
[...]

OK, ik wil ook nog een save met Sunderland en die start...
Nu 😂
In de League One zit promotie er gelijk al in, selectie is goed genoeg volgens mij. In de Championship is zo'n huurling wel lekker denk ik. :+

Trouwens, onze vriend Max Power verzamelde maar liefst 6 rode kaarten dit seizoen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 21:12
On_E schreef op donderdag 9 april 2020 @ 20:56:

[Afbeelding]
Netjes, kwam in de Championship niet verder dan 16, 9 en 7. Daarna ontslagen want in het laatste seizoen moest ik promotie halen. Vervolgens Hamburg weer naar de Bundesliga geholpen en na een 11de plaats daar kon ik naar Inter.

Ik speelde trouwens met Inter de Euro Cup (2de Europese competitie, dus niet de nieuwe) maar daar had ik in de 16de en 8ste finales maar 1 wedstrijd knock out. Dus geen terug wedstrijd. Klopt dat??

Pixel 3a - Lenovo Thinkpad T460 - Xbox One S

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 30-05 11:16
FM 2020 is vanaf nu beschikbaar op via Xbox Game Pass op de PC.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | LG OLED55B6v :: Xbox One X

Acties:
  • +4Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Gisteravond al aardig wat aankopen binnen gehaald voor de Premier League en ik kan nu ook niet wachten om verder te gaan dit weekend.

Toch leuk hoe dat FM-vuurtje weer oplaait. :)

edit:

Uiteindelijk voor 32 miljoen euro, 14 nieuwe spelers gehaald. Waarvan een aantal op huurbasis.

Spelers als Oscar (AM C, Real Madrid), Ryan Porteous (DC, Hibs), Angus Gunn (GK, Southampton), Jayson Molumby (MC) en Matt Clarke (DC) van Brighton en Alex Sola (DR) van Real Sociedad.

De opvolger van Moise Kean heb ik gekocht van FC Porto B, die jongen heeft een flinke uitdaging. :D

Let's go!

[Voor 57% gewijzigd door On_E op 10-04-2020 18:54]

• scargreg7
On_E schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:32:
Gisteravond al aardig wat aankopen binnen gehaald voor de Premier League en ik kan nu ook niet wachten om verder te gaan dit weekend.

Toch leuk hoe dat FM-vuurtje weer oplaait. :)

edit:

Uiteindelijk voor 32 miljoen euro, 14 nieuwe spelers gehaald. Waarvan een aantal op huurbasis.

Spelers als Oscar (AM C, Real Madrid), Ryan Porteous (DC, Hibs), Angus Gunn (GK, Southampton), Jayson Molumby (MC) en Matt Clarke (DC) van Brighton en Alex Sola (DR) van Real Sociedad.

De opvolger van Moise Kean heb ik gekocht van FC Porto B, die jongen heeft een flinke uitdaging. :D

[Afbeelding]

Let's go!
Ik zie daar een mooi plekje in het vooruitzicht komen!

Hier ook gestart dan en eerste wat ik gedaan heb is alle spelers ouder dan 30 van de hand gedaan behalve keeper McLaughlin wegens geen jeugdig alternatief. Daarmee komt Will Grigg in de ploeg en met 4 goals op 5 matchen is ie on Fire 😁

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rhain
@soskes sorry, geen ervaring met Europa Leagues gezien ik al maanden in de lower leagues zit, maar wat ik zo in mn savegame zie is dat er "gewoon" een 2 luik is in de x-finales..

Met Limerick gaat hij lekker! Na 11 wedstrijden 5 punten los. En jawel! Voor het eerst in FM2020 een job offer gekregen! Cork City heeft me benaderd. Ze staan stijf onderaan in de Irish Premier League, dus dat avontuur gaan we nu even niet aan :+ (ondanks dat ze vorig jaar nog kampioen waren geworden en een mooie geschiedenis hebben).

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Het is gelukt! Ik heb na Real ook Barca uit weten te schakelen in een werkelijke thriller van een kwartfinale. De eerste leg ging met 1-0 kansloos verloren, waarin Barca er eigenlijk veel meer had moeten maken. Dat waren een paar wedstrijden die in de competitie ook niet liepen, ik had weinig vertrouwen in de return....

De wedstrijd voor de return,de landstitel gepakt in een slechte wedstrijd tegen Heerenveen. De return tegen Barca in eigen huis begon met een snelle goal (25e seconde, wie anders dan Haaland), en uitloop naar 3-0 voor. Daarna deed Barca iets terug, en kwam tot 3-2 met nog 10 minuten te gaan. Alles op de aanval, en in 90e minuut knalt Haaland de 4-2 binnen, WE ZIJN DOOR.

Halve finale nu tegen Man Utd,we gaan het zien :)

#edit:
De finale is een feit. Na nog een teleurstellende wedstrijd in de bekerfinale (1-0 verlies tegen AZ), veerden we tegen Man Utd op, met een 1-0 overwnning in Manchester, en een fantastische 4-1 thuis, is de finale (en schijnbaar plaatsing voor de Club World Championship) een feit!

[Voor 17% gewijzigd door Hoogie2004 op 10-04-2020 23:35]

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JAAAAAAA, WE DID IT.Ajax wint de Champions League 2021/2022

In de finale tegen Man City komen we na een goede eerste helft in de blessuretijd op achterstand (0-1). In de rust de spelers gerustgesteld, dat als ze zo blijven spelen het wel goed komt. In minuut 60 wat jong bloed ingebracht, en dat gaf het gewenste effect, met 2 goals in de laatste 25 minuten een 2-1 voorsprong. City drong nog wel heel hard aan in de laatste 8 minuten, maar ze kwamen er ondanks een paar grote kansen niet doorheen :)

• On_E

On_E

Housemusic

scargreg7 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 20:11:
[...]

Ik zie daar een mooi plekje in het vooruitzicht komen!

Hier ook gestart dan en eerste wat ik gedaan heb is alle spelers ouder dan 30 van de hand gedaan behalve keeper McLaughlin wegens geen jeugdig alternatief. Daarmee komt Will Grigg in de ploeg en met 4 goals op 5 matchen is ie on Fire 😁
Haal Bali Mumba uit je jeugd ook bij de selectie, dat wordt een goeie. :)

• scargreg7
On_E schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 08:07:
[...]

Haal Bali Mumba uit je jeugd ook bij de selectie, dat wordt een goeie. :)
@On_E Dat had ik meteen gedaan, zag er inderdaad een leuke speler uit. Heeft uiteindelijk 9 basisplaatsen en 9 invalbeurten gehad met 3 goals en 1 assist als centrale middenvelder allesbehalve slecht dus. _/-\o_
Samen met Embleton de 2 grote talenten toch, Embleton 37 wedstrijden met 16 goals en 7 assists als aanvallende middenvelder.

Voor het overige zegt dit meer dan genoeg:

Een ongeslagen seizoen, met ook winst in de Leasing.com Trophy en enkel 2 nederlagen tegen Wigan en Arsenal in de overige bekers.

Nog geen geld bij mij bijgekomen overigens, wel 2 mislukte overnames al aangezien Stewart in FM ook weg wil :*)

[Voor 7% gewijzigd door scargreg7 op 11-04-2020 09:28]

• On_E

On_E

Housemusic

Kijk! Heel netjes, nu hopen dat je ook in de Championship gelijk mee kan komen! :)

Stewart zit er bij mij nog steeds en heeft sinds Horvath en Irvine geen spelers meer zonder mijn weten aangetrokken. Hij gelooft me nu wel denk ik.

• scargreg7
Dat zal niet mogelijk zijn denk ik, transferperiode is achter de rug maar de kern is momenteel toch wat te licht met 18 spelers die het niveau aankunnen.

Wel wat mooi jong talent kunnen aantrekken, enkel Archer is 27 maar van Brown en Xande verwacht ik toch heel veel dit seizoen. Enkel een goede spits zoek ik nog maar die zal dus zonder contract moeten zitten of pas met de winterstop komen.

Trouwens Kean hier ook zien voorbijkomen maar 58k aan loon en maandelijkse bijdrage erbij was mij wat te gortig financieel gezien.

• scargreg7
Wel blijkbaar lukt het toch met een kern van 18 spelers, al moet ik wel zeggen dat we ons gelukkig mogen prijzen met geen langdurige blessures tot nu toe. Daarboven waren de 5 transfers een schot in de roos en is hun waarde bij allemaal al x3 minstens. En ongelofelijk maar waar: Will Grigg is momenteel topschutter met 18 goals op 23 wedstrijden.

Ik ben al gelukkig dat we niet moeten vechten voor degradatie, en hopelijk blijven de blessures lang uit zodat we kunnen blijven strijden. Leuk weetje: 15 ploegen werken met een hogere loonmassa dan ons (280k per week tov 1,2 miljoen bij de toppers in deze categorie, goed werk van ons zou ik zo zeggen _/-\o_

We werden nu wel overgenomen door een consortium, ex-voorzitter van Spezia, dus financieel niet al te sterk maar meteen kreeg ik een contractverlenging voor 3j dus mijn werk wordt blijkbaar geapprecieerd.

Edit:
Toch nog wat kunnen versterken in de winterstop met Carter-Vickers en Pessina die 2 aanwinsten zijn voor de basiself, en Parigini als invaller voor Xande of Brown dus het gaat de goede kant op.
https://i.imgur.com/bdFZdash.png

[Voor 12% gewijzigd door scargreg7 op 11-04-2020 23:15]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• scargreg7
Ongelofelijk maar waar, het is gelukt en 2de promotie op rij.
Premier League here we come

Dankzij alle aankopen werd dit een fantastisch seizoen, stuk voor stuk waren ze een schot in de roos.
Tot mijn verbazing werd Will Grigg ook topschutter, maar dat wordt dus prioriteit nummer 1, een heel goede spits.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Gefeliciteerd!

Ik zit in januari in mijn game en sta keurig 8e, zal na afloop ook wat screens posten.

• bredela
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 29-05 16:26
Eindelijk eens fatsoenlijk begonnen met het spel. In de winterstop sta ik met FC Groningen op een zesde plek met verliespartijen tegen FC Utrecht, AZ en een oppermachtig Ajax, waarvan ik verwacht dat ze kampioen gaan worden.

De FC overwintert ook ternauwernood in de beker. In de eerste ronde werd HHC Hardenberg met 5-0 opgerold, maar tegen FC Den Bosch was het billenknijpen. Gelukkig werd er in de verlenging een penalty benut door Redan. Nu wacht een lastige opgave tegen PSV in de derde ronde.

Postema is wel de grote verrassing voor de winterstop. Momenteel staat hij derde in het topscorersklassement met 11 doelpunten, achter Kerk en Boadu die respectievelijk 16 en 15 keer hebben gescoord.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
Will doet het niet onaardig in mijn save. :)

• scargreg7
Rivanov schreef op zondag 12 april 2020 @ 16:39:
Will doet het niet onaardig in mijn save. :)

[Afbeelding]
Deed het hier ook fantastisch in League 1 en Championship (50 goals in 92 matchen) maar nu in de Premier League is hij helaas niet trefzeker meer en kan je er niet veel meer mee :)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Eerste seizoen in de Premier League.

Blij mee uiteraard, maar er zijn ook genoeg zaken aan het licht gekomen. Zeker richting het einde bleek de selectie niet breed genoeg en had ik door blessures en zware tegenstanders nog een enorm slechte reeks.

De spelers die minuten hebben gemaakt dit seizoen:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Fantastisch prestatie @On_E

Na 2 promoties meteen 8e in de Premier League. Petje af :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Hoogie2004 schreef op maandag 13 april 2020 @ 10:24:
Fantastisch prestatie @On_E

Na 2 promoties meteen 8e in de Premier League. Petje af :)
Haha thanks! En ik ben juist nog een beetje teleurgesteld uiteindelijk. :D Komt denk ik door de laatste reeks, die was niet best...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

In de zomer van 2022 en een recordaankoop gedaan, het oude clubrecord (Darren Bent voor 18,5m euro van Tottenham) is verleden tijd, want ik heb maar liefst 24 miljoen uitgegeven aan dit Braziliaanse wonderkind.

1 nadeel, hij is DM C maar ik ga er een box to box MC van maken. :)

Ook heb ik Moise Kean weer kunnen huren, alleen dit keer van AC Milan. Daar was ie naartoe vertrokken nadat ie Sunderland de Premier League in schoot, daar mislukt tot nu toe.

[Voor 21% gewijzigd door On_E op 13-04-2020 12:23]

Acties:
  • +1Henk 'm!
@On_E Mooie aankoop! Dat het maar een topverdediger/middenvelder mag worden.

Hier heb ik voor de 2e achtereenvolgende keer de Europese Golden Boy in mijn gelederen. Had het alleen niet verwacht, want het team draait niet zoals ik wil. Wel hebben we tijdens deze speelsessie de slechte run verruilt voor een goede, maar ik sta nog steeds veel lager op de ladder dan ik wil. Verder maken ook de Servisch speler van het jaar (vorige Golden Boy) en 1 vd spitsen uit het Afrikaanse elftal van het jaar; deel uit van mijn team.

Beiden zijn huurspelers, trouwens.

[Voor 12% gewijzigd door Jorgen op 14-04-2020 01:27]

• Rhain
On_E schreef op maandag 13 april 2020 @ 12:21:
1 nadeel, hij is DM C maar ik ga er een box to box MC van maken. :)
Kun je een rol ook laten trainen? Of zet je hem gewoon in die rol? Want ik kon alleen vinden dat je een nieuwe positie kan trainen..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Rhain schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:27:
[...]

Kun je een rol ook laten trainen? Of zet je hem gewoon in die rol? Want ik kon alleen vinden dat je een nieuwe positie kan trainen..
Nieuwe rol kan zeker. Bij individuele training.

• EvertonPride
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 30-05 08:48
Ik wilde FM2020 weer eens aanschaffen. Laatste echte FM dateert alweer van 2012 ofzo.

1. Het liefste zoek ik handmatig naar goede talenten en vind ik leuk om te bezuinigen. Voorkeur gaat uit naar een club als MVV. Ik neem aan dat ik tactieken en trainingen (daar wil ik me eigenlijk niet mee bezig houden) kan overlaten aan assitenten of gaat dat t.k.v. je prestaties? De assistenten moeten natuurlijk goede cijfers hebben maar dat is bij een club als MVV waarschijnlijk niet het geval. Geen probleem?
2. Welke YouTube-kanaal/handleiding raden jullie aan om door te nemen alvorens ik een seizoen start?
3. Vroeger moest ik altijd bepaalde thema's/packs downloaden zodat alle logo's, namen en shirt kloppen. Ik neem aan dat dit nog steeds het geval is?
4. Ik heb nog 30,- te goed op Steam maar ik zie dat het spel nog 54 kost op Steam. Vrij duur toch voor een voetbalspel in april. Kans dat het op korte termijn afprijst?

• toorts
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 30-05 09:46
Gretig gebruik gemaakt van de gratis periode vorige week. Inmiddels de game aangeschaft en bijna mijn eerste seizoen in FM afgerond. Wat ik een beetje mis (of waar ik simpelweg nog geen rekening mee houd) zijn de wedstrijdspecifieke tactieken.. merk dat ik nu erg vaak met dezelfde formatie & opstelling speel.

Mijn scout verzorgt wel voor- en na elke wedstrijd een rapportje ("match preview" & "match review"). Maar verder dan een opmerking over een spits met "player X has a good heading ability", player A will help combat this".. komt het niet?

Het is niet dat ik bijvoorbeeld toch mijn snellere (maar overall veel slechtere) back opstel om die snelle aanvaller van de tegenpartij te counteren?

• Rhain
Het seizoen 2021 met Limerick is ten einde gekomen. Nadat ik al eerder rapporteerde dat we aan het begin van het seizoen een handjevol top versterkingen hadden gedaan (met name op de as) moest dit seizoen eigenlijk gewoon ons seizoen worden.

En zo geschiede. We waren met name in de competitie zeer stabiel. 27 wedstrijden, waarvan 20 winst, 6 gelijk en 1 verloren is meer dan prima.

Onze topspits Jordan Rhodes met al z'n ervaring heeft het naar behoren gedaan, 20 goals in 27 wedstrijden. In jeugd had ik weinig geinvesteerd, maar uit onze eigen jeugd is onze Cyprioot Christofi op gestaan en heeft een prima debuut seizoen op 17-jarige leeftijd. Hij is gelijk jeugd-international geworden en clubs zitten al achter hem aan.

Cork City wilde me halverwege het seizoen hebben, maar dat was te riskant. Een week later speelde we de finale voor de Senior Munster Cup tegen hun en verloren we net als dat jaar daarvoor.. Karma zou je zeggen. Maar ze zijn dus wel gedegradeerd.

Opmerkelijke wedstrijd? 3x is scheepsrecht zou je zeggen.. Die vlieger ging niet op voor Athlone town. Daar scoorde mijn centrale verdediger Platt 3x uit een corner (m'n rechtsback Kerr mocht 4 assists noteren).

In de andere cups werden we direct uitgeschakeld, maar daar lag onze focus ook totaal niet.

Maar goed, na 3 jaar speelt Limerick FC dus weer op het hoogste Ierse niveau.
We mogen het op gaan nemen tegen clubs als Dundalk, Bohemians, Sligo- en Shamrock Rovers.
Het bestuurd verwacht wel veel in mijn ogen; kwalificeer voor EC II (d.w.z. wordt minimaal 4e).
Maar eerst gaan we even op vakantie om in januari 2022 verder te gaan.
Keep you posted!

edit: Lol, kom ik terug van vakantie, zie ik een nieuwe o-19 coach; Darren Bent. Kijk ik even goed, is het dé Darren Bent :+. Wat heeft die nou weer bij mij te zoeken >:)

[Voor 5% gewijzigd door Rhain op 14-04-2020 16:44]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Geleihoofd
  • Laatst online: 06:02
@Rhain
Succes met Limerick FC, ik hoop dat jullie het Europees gezien beter doen dan ik in mijn vorige game. ;)

Tegenstander Rijeka in het tweeluik van de Kroatische beker-halvefinale - en momenteel 2e in de competitie - is vol lof over mijn prestaties. :) Stoppen met mijn vorige sessie heeft echt de boel weer omgedraaid. Of dat nu écht zo is, of puur toeval, ik weet het niet, maar ik ben er zeer content mee.

Helaas bleken een 1-1 thuis en een 7-1 afstraffing bij Rijeka ruimschoots voldoende om ons voor de tweede keer in het zicht van de haven naar huis te sturen. We hebben de kwaliteiten om de halve finale te halen - en aangezien deze over 2 wedstrijden gespeeld wordt, ook de kansen om iets recht te zetten - maar zo schiet het natuurlijk niet echt op. Binnen een half uur stonden we al met 5-0 achter. :-( We hebben het hiermee nog iets slechter gedaan dan onze recordnederlaag in de Hrvatski Kup. Dat was destijds ook tegen Rijeka, waarbij zij er 7 maakten en wij 2. Dat is natuurlijk lood om oud ijzer. 7-1 En &-2 zijn allebei verschrikkelijk. :-( :-(

[Voor 48% gewijzigd door Jorgen op 15-04-2020 12:52]

• Rhain
@Geleihoofd Ai dat is een pijnlijke. Al is die van @Jorgen ook aardig pijnlijk

Voorbereiding van het seizoen redelijk door gekomen. Een handjevol aardige transfers kunnen doen. Enige probleem waar ik tegen aan blijf lopen is dat ik niet van spelers af kom. Wanneer ik spelers (soms gratis) aanbied bij clubs, dan zijn dat volgens mij altijd clubs binnen Ierland. Ik weet dat ik ook spelers bij clubs kan aanbieden die ik zelf selecteer, maar dat is bijna geen doen.

Verder een aanvraag gedaan om onze semi-prof status om te zetten naar prof status. Dat gaat lukken, ware het niet dat de plannen er liggen voor 1 jaar later :(

Al met al nu net de seizoens ouverture brutaal weten te winnen bij het gerenommeerde Bohemians met 2-3.

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19:35
Tijdens mijn laatste post stond ik met Go Ahead 8e.
We hoefden niet meer veel wedstrijden en ik dacht dat top 10 geen probleem was.

O God wat hebben we weinig punten uit die wedstrijden gehaald.
Uiteindelijk 12e.

In de zomer kreeg ik enkele aanbiedingen uit België en Heerenveen maar ik wilde door met go Ahead.
Stadion werd uitgebreid naar 11.500 stoeltjes en het salaris budget kreeg een fijne injectie waardoor we 130k p/w konden uitgeven.

Enkele mislukte spelers weten te verkopen voor bedragen van 25k tot 100k. Niet veel maar ze waren gratis.

Het seizoen begon top en we bleven stevig in de top 10. Met als beste resultaat winst tegen Ajax.

Rond de winter kwam de dip. Het begon toen mijn lcv een zeer zware blessure aan zijn rug kreeg (10 maanden). Dit op vangen was zeer moeilijk aangezien we maar ongeveer 13 goede spelers hadden, waarvan maar 4 verdedigers.

Na enkele minder goede uitslagen kregen we het weer op de rit.
8 wedstrijden voor het einde wilde mijn 2 grote concurrenten voor de playoffs mij weg halen bij Go ahead, maar ik had geen enkele intentie om naar Utrecht of AZ te gaan.

Ben me nog steeds niet zeker of dat een goede beslissing was

Uiteindelijk werden we 6e en mochten we naar de playoffs. In de eerste ronde waren we te sterk voor AZ. En in de finale was Utrecht 2* te sterk.
Scoren blijft vrij moeilijk voor ons ondanks dat mijn spits lang meedeed om de topscorers titel.

Ondanks dat de inkomsten iets omhoog gingen bleef ons salaris budget gelijk. Dus ik begon direct in zoveel mogelijk reserve spelers te dumpen en ook enkele basis spelers die gewoon teveel salaris kregen.
Jammer genoeg ging dit niet snel genoeg waardoor ik enkele zeer goede gratis versterkingen mis liep.

We hebben nu 10 uit 5 en op papier vind ik ons sterker. Maar vanwege de vele mutaties is het team nog lang niet op elkaar ingespeeld.

Het doel is weer de playoffs.

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Nou, bijna halverwege het volgende seizoen met Ajax, en oh mijn god wat voor eentje....

Het loopt echt stroef, zeg maar gerust voor geen meter... De ene wedstrijd scoren we er op los, en dan lukt er 4 wedstrijden op rij weer bijna niks... De resultaten in de competitie zijn er gelukkig niet naar (staan gewoon fier bovenaan). Echter, in de Champions League alle wedstrijden verprutst, en er dus kansloos uit in de groepsfase met maar 1 punt (en vorig jaar wonnen we de Champions League nog...) :(

Wat tactische omzettingen lijken te hebben geholpen, want de afgelopen wedstrijden waren alweer wat beter.
Komende winter / zomer moet ik de verdediging versterken, want dat is en blijft ons zwakke punt.

• Deadsy
Ja hoor. een paar dagen voor het sluiten van de transfermarkt komt Feyenoord aankloppen.
Bosz was vertrokken naar Oranje.

Wat een leuke timing van hem.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Ondertussen:

Plot twist: teruggevraagd door New York City

Beker gepakt en rest van het reguliere seizoen ook ongeslagen gebleven met de selectie zoals ik hem kreeg (na 15 wedstrijden in het seizoen ingestapt en uiteindelijk iets van 27 wedstrijden ongeslagen, incl. beker, met drie gelijkspelen iirc).
In de playoffs op penalties uitgeschakeld door Atlanta United na dik gedomineerd te hebben (en in het reguliere seizoen niet al te lang geleden twee keer 3-1 van gewonnen): keeper tijdens de wedstrijd geblesseerd geraakt en moest eigenlijk gewisseld worden maar een ander zou het later nog meer nodig hebben (al twee wissels gebruikt op dat moment). Vervolgens missen de twee beste penaltynemers ook nog de eerste en derde penal :X
De 1-1 in reguliere tijd was een countergoal van hun, een lange bal van achteruit waar m'n verdediger mee op achteruit liep maar zomaar ineens stopte met lopen en hun spits kan hem vervolgens vrij aannemen, doorlopen en scoren. Nou zal het in de onderliggende code vast allemaal kloppen maar als er iets op een glitch in het spel leek was dit het wel O-) ( }:| ).

Even kijken wat ik nu verder ga doen: heb nog de Roda save van net voordat ik tekende bij New York om te kijken hoe het in de Eredivisie zou zijn gegaan. Contract was al afgelopen en waar ik toen het nog Jupiler seizoen was een opslag van 15% bij promotie zou krijgen kreeg ik nu het officiëel Eredvisie periode was hetzelfde salaris aangeboden zónder die verhoging :+
Aan de andere kant staat New York City nu (eind 2020) in het rood; waar ze bij het begin van het spel (begin 2016) nog een Rich club waren is dat inmiddels 'Okay'. Ik snap ook niet wat ze allemaal binngehaald hebben, aantal posities drie- tot vierdubbel bezet (voor mijn systeem tenminste) maar er lopen nu in ieder geval een aantal duurdere contracten af.
Zo te zien kan je ook geen dubbelrol aannemen als NT manager in de Touch versie? Had wel 'interesse' getoond in die van Denemarken maar dan komt er in de pers dat je NYCFC mogelijk gaat verlaten en zag bij een andere club toevallig dat die manager gestopt was het bij een nationaal team om bij een club te gaan werken. [de handleiding van 17 is niet meer te downloaden].
Maar kan ook liggen aan het MLS gebeuren aangezien de competitie natuurlijk gewoon doorloopt als er her en der kwalificatiewedstrijden, etc. gespeeld worden (ben ook al x aantal wedstrijden wat spelers kwijt aan jeugdtoernooien waarvan eentje, een 20/21-jarige Amerikaan, potentiëel de beste kan worden en voor z'n positie in mijn systeem al is. Nog een andere Amerikaan van 18 aan PSG verkocht om wat minder in het rood te staan dus er was ondertussen blijkbaar toch wat aardigs binnengekomen via de jeugd)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FixDeluxe
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 29-05 17:00
Ik wil ook weer gaan beginnen aan FM2020

Het allerleukste aan het hele spel vind ik gewoon het scouten en alle team bekijken, spelers vergelijken en proberen de Jewels tussen deze te vinden.
daarom wil ik ook graag een een save beginnen met als doel alleen maar spelers van 20 jaar en jonger te kopen. of nouja, eigenlijk alleen maar spelers voor het 2e elftal. en proberen een club te creëren die talent scout en alleen spelers van de "jeugd" naar het 1e laat gaan.

Nu is dan alleen het probleem, met welke club ga ik dat doen :(

Ajax ligt enorm voor de hand, jeugd is al geweldig en met 75 miljoen kan je echt geweldige talenten kopen.
echter is het enige doel wat je kan hebben om de Champions league te winnen.

Een stap lager is AZ, PSV, Feyenoord maar die hebben rond de 7,5 miljoen volgens mij.
in principe is dat een leuk bedragje. maar wanneer een 17/18 jarige de bal een keer naar de goede kleur kan spelen kost die al weer bijna 2 miljoen. echter maakt dat het idee van talent zoeken natuurlijk wel veel leuker, dan maar niet de toptalenten die ajax wel kan kopen, maar de echt verborgen talenten. + het eerste doel om te concurreren met ajax is ook een leuke.

Misschien weet iemand hier nog een leuke club waarbij het een leuke uitdaging is om de beste Jeugd van de wereld te creëren?

edit: wou van RB leipzig de grootste club van Duitsland en Europa maken.
ze hebben genoeg geld en hun visie is ook grote talenten kopen en deze klaarstomen voor het 1e.
echter........ RB leipzig heeft alleen een onder -19 en geen u-21... deze is juist essentieel voor wat ik wil gaan doen :(

[Voor 10% gewijzigd door FixDeluxe op 17-04-2020 14:38]

FixDeluxe schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:17:

Het allerleukste aan het hele spel vind ik gewoon het scouten en alle team bekijken, spelers vergelijken en proberen de Jewels tussen deze te vinden.
daarom wil ik ook graag een een save beginnen met als doel alleen maar spelers van 20 jaar en jonger te kopen. of nouja, eigenlijk alleen maar spelers voor het 2e elftal. en proberen een club te creëren die talent scout en alleen spelers van de "jeugd" naar het 1e laat gaan.

Ajax ligt enorm voor de hand, jeugd is al geweldig en met 75 miljoen kan je echt geweldige talenten kopen.

Een stap lager is AZ, PSV, Feyenoord maar die hebben rond de 7,5 miljoen volgens mij.
in principe is dat een leuk bedragje. maar wanneer een 17/18 jarige de bal een keer naar de goede kleur kan spelen kost die al weer bijna 2 miljoen. echter maakt dat het idee van talent zoeken natuurlijk wel veel leuker, dan maar niet de toptalenten die ajax wel kan kopen, maar de echt verborgen talenten. + het eerste doel om te concurreren met ajax is ook een leuke.

Misschien weet iemand hier nog een leuke club waarbij het een leuke uitdaging is om de beste Jeugd van de wereld te creëren?

ze hebben genoeg geld en hun visie is ook grote talenten kopen en deze klaarstomen voor het 1e.
echter........ RB leipzig heeft alleen een onder -19 en geen u-21... deze is juist essentieel voor wat ik wil gaan doen :(
Lyon? Ook altijd talent zat en dé uitdaging is dan om PSG van de troon te stoten.
In Spanje kan je alle oudjes uit Barcelona kieperen en met alleen jeugd aan de slag gaan, La Masia weer laten floreren.

• FixDeluxe
Visca schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 16:02:
[...]

Lyon? Ook altijd talent zat en dé uitdaging is dan om PSG van de troon te stoten.
In Spanje kan je alle oudjes uit Barcelona kieperen en met alleen jeugd aan de slag gaan, La Masia weer laten floreren.
:O een barca zonder messi? ;)
maar zoiets is inderdaad wel mogelijk. echter.
daar word je wel snel afgerekend op resultaat, dus barca is wat dat betreft onmogelijk.
(er vanuitgaande dat er alleen voor de u-23/21 en u-19 gekocht mag worden, niet voor het 1e elftal)
Lyon is dan wel een leuke ploeg, met ook nog 30 mil volgens mij, alleen de franse competitie spreekt mij minder aan.

Had ook nog Roma of Benfica in gedacht. beide aardig qua jeugd, waar Roma voor de 5e plek speelt.
Of ik moet voor AZ gaan en eenmalig even cheaten en met bijv 25 mil beginnen (alsnog 3x zo weinig als Ajax)

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb een hele leuke tijd gehad in FM2019 bij RB Salzburg, Oostenrijk. Redelijk goede financiën toen, nu vast belachelijk na het vertrek van Haaland :)

Ook het competitie format daar is best interessant.

• FixDeluxe
Hoogie2004 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 18:50:
[...]

Ik heb een hele leuke tijd gehad in FM2019 bij RB Salzburg, Oostenrijk. Redelijk goede financiën toen, nu vast belachelijk na het vertrek van Haaland :)

Ook het competitie format daar is best interessant.
die kwam ik ook al tegen ja, ze hebben een transfer budget van 20 mil.
dus daar moet je zeker wat leuks mee kunnen doen. alleen spreekt me de competitie niet aan :x
het liefst een team in de grote top 5 of Nederland met toch wel iets geld.
maar waar de verwachting zo rond de 5e / 6e plek ligt.

van elk land is natuurlijk dan wel bekend welke teams dat zouden zijn.
maar miss heeft iemand goede (of slechte ervaringen?)

• bredela
Na een vrij vlak seizoen ben ik met FC Groningen als zesde de competitie geëindigd. Ajax won soeverein de dubbel in Nederland, na 29 rondes waren ze al landskampioen. FC Twente en RKC degradeerden direct en VVV Venlo verloor in de play-offs van NAC waardoor zij ook degradeerden. Postema werd topscoorder met 23 doelpunten.

Het volgende seizoen mag ik beginnen in de tweede ronde van de Europa League. In de play-offs wist ik af te rekenen met Den Haag en PSV. Het was een sportieve wraak op PSV na de uitschakeling in de derde ronde van de beker.

Door de overwintering van PSV, AZ en Ajax in de Europese toernooien, is Nederland weer enkele plaatsen omhoog gegaan op de coëfficiëntenlijst. Hopelijk kan ik daar volgend seizoen ook mijn steentje aan bijdragen. Ajax werd overigens weer in de halve finale uitgeschakeld, nu verloren ze van Bayern München. Dat is waarschijnlijk de reden dat Ten Hag na het seizoen opstapte om als bondscoach Koeman op te volgen.

Helaas zijn het bestuur en de spelersgroep minder ambitieus dan dat ik ben. Ik wilde het tweede seizoen gaan voor kwalificatie voor een Europees toernooi, maar voor zowel de spelers als het bestuur was eindigen in de bovenste helft voldoende. Zeer teleurstellend!

• Stijninho
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 00:14
Na mijn 2 titels met York City is Bordeaux mij komen halen, die toen allerlaatste stond in L1. Dat seizoen nog 9e kunnen eindigen en het jaar erna 2e + de beker gewonnen. Laatste jaar was formidabel, heel het jaar kort achter PSG blijven hangen en op de slotspeeldag Bordeaux - PSG 4-0 en kampioen. Daar speel ik toch FM voor.

Nu heb ik wel een moeilijk moment. Ik voel dat ik bij Bordeaux aan mijn top zit, kan te weinig salaris geven om echt te groeien. Mijn scouts komen ook met weinig goede spelers af die ik kan betalen. Zelf solliciteren doe ik niet maar gesprekken met Sevilla, Inter en Bayern waren niet succesvol.

Hoe stellen jullie de scouts in ? Ik kies altijd de regio of het land of competitie en dan alle posities, minimaal huidig niveau uitstekend (4*) Maar ofwel zijn ze veel te duur ofwel te weinig resultaten. Ook de voorstellen van de TD zijn niet goed genoeg

• Deadsy
Stijninho schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 11:40:
Na mijn 2 titels met York City is Bordeaux mij komen halen, die toen allerlaatste stond in L1. Dat seizoen nog 9e kunnen eindigen en het jaar erna 2e + de beker gewonnen. Laatste jaar was formidabel, heel het jaar kort achter PSG blijven hangen en op de slotspeeldag Bordeaux - PSG 4-0 en kampioen. Daar speel ik toch FM voor.

Nu heb ik wel een moeilijk moment. Ik voel dat ik bij Bordeaux aan mijn top zit, kan te weinig salaris geven om echt te groeien. Mijn scouts komen ook met weinig goede spelers af die ik kan betalen. Zelf solliciteren doe ik niet maar gesprekken met Sevilla, Inter en Bayern waren niet succesvol.

Hoe stellen jullie de scouts in ? Ik kies altijd de regio of het land of competitie en dan alle posities, minimaal huidig niveau uitstekend (4*) Maar ofwel zijn ze veel te duur ofwel te weinig resultaten. Ook de voorstellen van de TD zijn niet goed genoeg
Nice.

Ik scout op potentieel niveau.
Dan zijn ze goedkoper, en soms kunnen ze al direct iets toevoegen.

Twente heeft net zijn nieuwe stadion geopend. 40k stoeltjes in het Sander Boschker Stadion.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• deltrich
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 00:11
Ga mijn corona save ook maar eens delen hier. De save is inmiddels 1,5-2 weken oud met 4 afgeronde seizoenen. De resultaten tot dusver loop ik met jullie verderop in deze post even door! Daarnaast wil ik benadrukken dat dit mijn eerste pc save ooit is. Heb voorheen vooral mobile versies gespeeld waar ik al enorm veel plezier aan heb beleefd.

Database:
Een groot deel van Europa, China, VS, Canada, Mexico, Brazilië, Argentinië en Colombia zijn geladen. Dit kwam neer op ongeveer een playerbase van 150.000 spelers.

Team:
Ik ben begonnen en zal de save uitsluitend managen met Telstar. Dit heeft een aantal beweegredenen. Ten eerste haal ik altijd het meeste speelplezier uit het opbouwen van een lower league team, de top ermee bereiken geeft mij enorme voldoening. Ten tweede heb ik een long term doel de Eredivisie weer een Europese top league te maken. Ten derde wil ik dit voornamelijk met eigen jeugd doen, helemaal volgens de Nederlandse leerschool. Telstar heeft in het dagelijks leven een ambitieus plan om in 2026 terug te keren in de Eredivisie. Dit willen ze bereiken door volop in te zetten op de jeugd, die ze tot voor kort niet hadden. Het huidige stadion uitbreiden en daarnaast ligt er een plan voor een vrouwenafdeling voor commerciële redenen.

Seizoen 19/20
Bij binnenkomst binnen de spelersgroep weinig veranderd. Twee spelers gekocht, en twee spelers gehuurd waaronder Baptista Meier van Bayern München B. Het personeel had ik wel een flinke makeover gegeven dmv een gedownloade filter. Boven mijn verwachting en die van de media werd ik dit seizoen meteen kampioen. In de beker was de 2e ronde al het eindstatiom tegen Emmen.

seizoen 20/21
Met op papier een verschrikkelijk elftal voor de Eredivisie was ook dit een succesvol seizoen. Ik had verwacht te moeten strijden tegen degradatie. Ook de media zag een 18e plek aankomen. Baptista Meier opnieuw gehuurd, een absolute sterspeler voor dit elftal, en met nog 2 huurlingen eindigde ik meteen als 4e. Wederom weinig geïnvesteerd in de spelersgroep om zo veel mogelijk te sparen. Elk geld dat vrij komt wordt in het personeel of youth facilities/youth coaching/youth recruitment gestoken. In de beker was PSV in de halve finale te sterk.

seizoen 21/22
Dit seizoen begonnen met een aantal aankopen, alleen buitenkansjes onder de 21 jaar. Mijn onder 19 team ben ik voorzichtig aan het opbouwen. Tevens heb ik hier aan het einde van het seizoen een reserve team aangevraagd bij het bestuur. Een nieuwe stunt werd gemaakt met een 3e plek achter Ajax en PSV. In de Europa League II was KRC Genk veel te sterk in de eerste knock-out ronde. In de beker werd de finale bereikt, helaas was Ajax hier veel te sterk.

seizoen 22/23
Dit seizoen mochten wat oudere spelers vertrekken als er een mooi bedrag werd geboden. Wederom het geld geïnvesteerd in de jeugd en dit keer spelers onder de 18 jaar om mijn onder 19 en reserve teams uit te bouwen tot vaste teams die moeten gaan doorbreken in de daarvoor aangewezen competities. Door veel jong bloed viel dit seizoen naar mijn verwachting wat tegen. We eindigde dit seizoen met een 6e plek. Uiteindelijk wel via de play-offs door Willem II en Heereveen te verslaan weten Europees voetbal af te dwingen. De Europa League I was wel even spannend, waar we met een 3e plek met 10 punten in de groepsfase werden verwezen naar Europa League II. RB Leipzig en Real Betis eindigden ook met 10 punten maar mijn onderling resultaat was helaas slechter. In de Europa League II was Aston Villa meteen de sterkere. Toch wel tevreden met ons Europees avontuur dit seizoen. De beker ging helaas wederom dit seizoen verloren in de finale. Dit keer was PSV de betere.

seizoen 23/24
Aangekomen bij de huidige staat van de save. Pre season net achter de rug. Voor het eerst een volledig onder 19 en reserve team kunnen maken. Daar zitten een paar goede talenten tussen waarvan er een aantal zeker het eerste elftal gaan halen in de komende drie jaar. Ik hanteer ongeveer een max van 50 spelers onder contract verdeelt over 3 teams. Zo kan iedereen zijn wedstrijden spelen en match fitness halen. Voor alsnog bestaan de onder 19 en reserve teams ongeveer de helft uit buitenlanders. Dit moet in de toekomst terug gedrukt worden naar 75/25 door mijn verbeterde youth recruitment. Tevens heb ik een head of youth gevonden met 20 working with youngsters, gebruikt gegenpress zoals ik dat hanteer en is model citizin. Zijn mental stats zijn ook echt geweldig, mijn geluk kan dus niet op.

Het eerste team bestaat ook voornamelijk (helaas) uit buitenlanders. Van mijn basiselftal zijn er 2/3 Nederlands en 1 speler draagt de Amerikaanse nationaliteit maar is daarnaast ook Nederlands. Hier ga ik proberen naar minstens 50/50 te werken dmv de jeugdopleiding, maar dit heeft dus even tijd nodig. Wel staat het eerste team er heel goed op dit seizoen. De jongere spelers hebben veel geleerd van het vorige seizoen en de selectie is wat breder. Er zitten echt een paar potentiële toppers tussen die voor een prikkie zijn gehaald.

Inmiddels staat er 30 miljoen op de bank, maar we spelen nog in een stadion van 5500 zitplaatsen na twee uitbreidingen.

Na 5 speelrondes staan we 3e met 12 punten. In de Europa League II hebben we 3 voorrondes overleeft met overtuigende cijfers. We zijn nu ingedeeld met Mølde, Rio Ave en Universitatea Craiova. Er liggen dus zeker weer kansen om Europees te overwinteren.

Een wall of text, heb het toch proberen kort te houden. De toekomstige updates zal ik ook met screenshots gaan posten.

• bredela
Deadsy schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 14:43:
[...]
Ik scout op potentieel niveau.
Dan zijn ze goedkoper, en soms kunnen ze al direct iets toevoegen.
Ik probeer de meeste spelers ook op potentieel niveau binnen te halen. Helaas lijken spelers bij mij vaak na aankoop direct te zakken in hun potentiële niveau.

• Deadsy
bredela schreef op zondag 19 april 2020 @ 12:01:
[...]

Ik probeer de meeste spelers ook op potentieel niveau binnen te halen. Helaas lijken spelers bij mij vaak na aankoop direct te zakken in hun potentiële niveau.
Kan altijd gebeuren, een scout die dit te vaak overkomt, zelfs al heeft hij 20, mag vertrekken.

Leeftijd speelt ook een rol.

• bredela
Deadsy schreef op zondag 19 april 2020 @ 15:38:
[...]

Kan altijd gebeuren, een scout die dit te vaak overkomt, zelfs al heeft hij 20, mag vertrekken.
Hoe zit het eigenlijk als je vaak personeel ontslaat? Krijg je dan ook scheve gezichten bij het bestuur of dat personeel minder graag bij jou aan de slag wil, of maakt het niets uit?

• Deadsy
bredela schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:07:
[...]

Hoe zit het eigenlijk als je vaak personeel ontslaat? Krijg je dan ook scheve gezichten bij het bestuur of dat personeel minder graag bij jou aan de slag wil, of maakt het niets uit?
Dat is geloof ik niet iets waar ze je op beoordelen.
Het ontslag moet wel financieel mogelijk zijn.

Beste is uiteraard om gewoon het contract niet te verlengen en geen lang lopende contracten te sluiten met personeel waar je je niet 100% van zeker bent.

• bredela
@Deadsy dat is gelukkig mijn personeelstactiek. Nieuw personeel maximaal 2 jaar binden, tenzij ze echt niet willen komen voor minder dan 3 jaar.

Acties:
  • +3Henk 'm!
Ondanks een zeer vroege rode kaart wisten we toch van Hajduk te winnen - en dat met 5-2.
Het spel verloop was weer zeer bijzonder.
Rood, 1-0, 2-0. 3-0, 3-1, 4-1, 5-1, 5-2 :)

Hier mee zijn we sowieso safe voor nog een seizoen in de 1. HNL. Met nog 5 wedstrijden te gaan staan we 20 punten boven de degradatiezone. Tevens staan we 11 punten onder de Europese plekken. Geen verloren seizoen, want het betekent opnieuw meer wedstrijdrecettes en exposure. Ik verwacht dat die Europese wedstrijden dus nog een seizoen op zich laten wachten, maar hopelijk kunnen we ons wel versterken om die wederom te bereiken.

De 4-4 in de wedstrijd erna, bracht ons weliswaar nog een punt, maar ook de definitieve bevestiging dat we Europees voetbal niet gaan halen. Komend seizoen wil ik daar echt om mee kunnen doen, maar dat betekent wel dat we echt sterker in de defensie moeten worden.

Bij nummer 1 Zagreb wisten we uit zelfs met 3-4 te winnen. Wederom een bevestiging van wat ik hierboven zie en volgend jaar hoop te kunnen bereiken. Daaroverheen volgde zelfs een 5-1 overwinning op Dinamo. :)

[Voor 27% gewijzigd door Jorgen op 19-04-2020 23:07]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• scargreg7
Eindelijk mijn 3de seizoen bij Sunderland afgewerkt, tevens het eerste in de Premier League.
Na een uitstekend begin vertoefden we lange tijd op de 7de plek en leek er er dus een Europees ticket in de maak. Echter na een 1 op 18 de laatste matchen toch nog afgezakt naar plek 11.

Als eerste seizoen toch nog goed maar toch met een dubbel gevoel, ook door een bekerfinale die verloren gegaan is tegen Chelsea. Als je echter weet dat we het minst van alle ploegen uitgeven aan lonen en met de transfers ook geen echte toppers hebben aangetrokken is het toch een puike prestatie.

Op naar het volgend seizoen waar ik gewoon wil bevestigen en rond de 10de plek eindigen terug hopelijk.

Acties:
  • +6Henk 'm!
Doordat ik ook mijn laatste wedstrijd van het seizoen won tegen nr 2 Rijeka en Hajduk zijn wedstrijd verloor van de nr 7, ben ik nu als 5e geëindigd. Dat is niet genoeg voor directe kwalificatie in Europa. Er is echter een kleine escape. De bekerfinale zal gespeeld worden tussen de nr 2 Rijeka en nr 9 Slaven Belupo. Mocht die laatste winnen, dan hebben wij pech. Als Rijeka echter wint, dan gaan wij als nr 5 alsnog de voorrondes van de EL in. Even afwachten dus.

Zeker aan het begin en in het midden van het seizoen hebben we keihard voor onze punten moeten knokken:

Eerste 18 wedstrijden in de 1. HNL

Laatste 18 westrijden in de Hrvatski Telekom Prva Liga

Wat een enorm verschil tussen thuis en uit dit jaar. Thuis doen we het prima; uit is het hit or miss.

THUIS (18 w / 34 p):

UIT (18 w / 20 p):

Eerste helft van het seizoen (18 w / 16 p):

Tweede helft van het seizoen (18 w / 38 p):

Daarmee haalden we meer punten dan ELK ander team en zijn we de onbetwiste leider op de Dick-Advocaat-meter. :+

Doordat Rijeka uiteindelijk de bekerfinale met 2-1 van Slaven Belupo wist te winnen, kregen wij het ticket van de bekerwinnaar alsnog in handen. Zo krijgt een seizoen dat op een gegeven moment verloren leek, toch een einde met een gouden randje. O+

[Voor 59% gewijzigd door Jorgen op 20-04-2020 03:43]

• Deadsy
Het nieuwe seizoen met Go Ahead gaat top.
Begin van het seizoen constant in de top 6. En sinds ronde 15 continu top 4.
Waar het continu stuivertje wisselen is met PSV om plaats 3.
Met nog 10 wedstrijden te gaan staan we 3e met 2 punten los.
4e plek is playoffs en 3e plek is direct plaatsing.
PSV is bij de laatste 4 van de beker dus het is mijn hoop dat ze minimaal de finale halen en dan daar al een ticket pakken.

Ik gebruik een nieuwe tactiek met veel pressing. Een opkomende nr10 etc.
De spits maakt hierdoor niet veel goals ondanks de kansen die hij krijgt.

De centrum verdedigers laten het aan het einde van de wedstrijd wel vaak liggen.

In de winter wat spelers verhuurd en zit nu 10k p/w onder het salaris budget.
Ik wil hiermee 1 of 2 echt goede gratis versterkingen al vast binnen halen.

Prioriteit was verdedigers maar die waren er niet. Nu nog eens scouts laten kijken naar 3 spelers die ik op de shortlist had.
Ze zijn onder de 21 en op het eerste oog goed genoeg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• scargreg7
Begin van het 4de seizoen waar we onze kern wat kunnen uitbreiden hebben en niks verkocht hebben.
Redelijk wat jonge spelers gehaald om later te kunnen doorverkopen met een marge maar dit blijkt in het begin van het seizoen toch niet zo goed uit te pakken.

Een schamel puntje uit de eerste 5 wedstrijden, en wetende dat we de laatste 6 vorig seizoen niet gewonnen hebben is het momenteel dus 11 matchen zonder winst. Dit wordt een lang seizoen precies!

Wel wetende dat ons loonbudget is opgetrokken naar 1,1 miljoen per week maar dit is de helft minder dan de meeste ploegen en 5-6 x minder dan de toppers. Niet zo bizar dus dat we onderaan bengelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

@scargreg7 Hopelijk snel de ommekeer!

Ik heb gisteren gecheat in mijn Sunderland game, dus zal verdere updates laten.
(voor de volledigheid, ik heb de laatste wedstrijd van mijn 5e seizoen opnieuw gespeeld toen ik een 4e plaats en CL ticket op de laatste speeldag uit handen gaf.... ) :$

Grappig feitje nog, na 2 huurperiodes heb ik in de zomer van 2024 dan eindelijk Moise Kean kunnen kopen. :+

[Voor 91% gewijzigd door On_E op 20-04-2020 21:03]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deadsy
Wilde het seizoen vanwege flink wat extra scouten eigenlijk morgen af maken omdat ik echt wel op was.
Maar het was zo spannend dat ik het vandaag heb afgemaakt.

Met extra scouten bedoel ik het maken van een schaduw lijstje. 3 spelers waar ik geen goede reserve voor heb staan in de belangstelling van andere clubs.
Omdat ik niet bij nul wil beginnen mochten ze vertrekken heb ik alvast voor alle drie 2 gratis spelers opgeschreven.

Omdat ik het resterende salaris budget al had uitgegeven kon ik ze niet voortijdig laten tekenen.

10 wedstrijden voor het einde staan we 3e. Met twee punten meer dan PSV. Maar ons programma is zwaarder (AZ, Feyenoord en de laatste pot tegen Ajax. Twee degradatie kandidaten en de rest sub top).

Maar al snel werd duidelijk dat de 4e plek om goed genoeg zou zijn om de playoffs te ontlopen aangezien PSV in de finale van de beker staat met Ajax.

Maar... Vlak erna werd duidelijk dat ik mijn doel moest bijstellen.
Want waar ik top speelde ging het AZ en Ajax iets minder goed af.
En na 3-1 winst tegen Feyenoord en 2-0 tegen AZ was de tweede plek haalbaar (punt gelijk met AZ) en de titel was slechts twee punten verwijderd.

Tegen de degradatie kandidaten ging het wat stroef maar in 9 wedstrijden toch 25 punten weten te pakken.
En toen we in de laatste ronde tegen Ajax moesten was 1 punt genoeg voor de titel. Want het grote Go Ahead stond eerste.

En toen maakte Ajax de eerste goal.... Dus aanvallend wisselen en alles op alles en toen viel de tweede goal.

Dus tweede. Derde voorronde CL en als we die verliezen gaan we naar de El.

Wat een top seizoen.
En tenzij ik het qua nieuwe spelers finaal verkloot ga ik er vanuit dat we volgend seizoen gewoon weer top 4 eindigen.

Om te groeien moet ik spelers verkopen. Dus dit gaat een zomer worden waar ik gewoon twee dagen aan kwijt ben.
Zou leuk zijn als ik één grote klapper kan maken zodat ik de rest kan houden.

Maar ben bang dat ik twee of drie van mijn 5 toppers moet verkopen.

Acties:
  • +3Henk 'm!
Na een 1-1 en daaropvolgende uitschakeling met penalty's in de kwartfinale van de Copa America, heb ik zelf besloten om de eer aan mezelf te houden bij Brazilië. Of de krantenkoppen zouden kloppen dat mijn situatie ernstig was (na zoveel winsten en titels) weet ik niet, maar ook in het baanzekerheidscherm stond de situatie als precair vermeld. Ik vond 1 ontslag (destijds bij Engeland) tijdens deze carrière wel weer voldoende. Nu dus maar eens even kijken wat er vrijkomt. Aangezien ik al in Noord-Amerika (VS), Zuid-Amerika (Brazilië) en Europa (Engeland + Italië) bondscoach geweest ben, gaat mijn voorkeur nu uit naar 1 van de continenten waar ik nog niet geweest ben. Australië lijkt me wel leuk, maar dan speel je wel in Azië. Als ik echt in de OFC wil spelen blijft van de serieuze kandidaten alleen Nieuw-Zeeland dus over. Andere opties lijken me Japan, China, Zuid-Korea, Zuid-Afrika, Kameroen of Nigeria. Maar eens zien wat er vrijkomt de komende tijd.
Groot voordeel in mijn zoektocht naar succes, is dat ik beide Golden Boys nog een jaartje mag huren :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• scargreg7
On_E schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:56:
@scargreg7 Hopelijk snel de ommekeer!

Ik heb gisteren gecheat in mijn Sunderland game, dus zal verdere updates laten.
(voor de volledigheid, ik heb de laatste wedstrijd van mijn 5e seizoen opnieuw gespeeld toen ik een 4e plaats en CL ticket op de laatste speeldag uit handen gaf.... ) :$

Grappig feitje nog, na 2 huurperiodes heb ik in de zomer van 2024 dan eindelijk Moise Kean kunnen kopen. :+
Laat me alvast zeggen dat degradatie wel vermeden zal worden 😉

Maar bij jou gaat het precies een pak beter? 4de seizoen en al CL? Waarom trouwens niet gewoon 5de blijven, meer kans op succes in EL toch? 😁 Vind het eigenlijk fijner om eerst EL te winnen want eenmaal je in CL geraakt, haal je de EL niet meer.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

scargreg7 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 09:11:
[...]

Laat me alvast zeggen dat degradatie wel vermeden zal worden 😉

Maar bij jou gaat het precies een pak beter? 4de seizoen en al CL? Waarom trouwens niet gewoon 5de blijven, meer kans op succes in EL toch? 😁 Vind het eigenlijk fijner om eerst EL te winnen want eenmaal je in CL geraakt, haal je de EL niet meer.
Na mijn debuutseizoen in de PL met die 8e plaats werd ik het seizoen erop 7e en pakte ik een Europa League II ticket. En het jaar erop (5e seizoen dus) dus weer wat beter en dat moest maar gewoon die CL ticket opleveren.

Heb elk seizoen de 2-3 zwakste spelers vervangen door betere, met het PL geld is dat echt een makkie, daarnaast valt op dat Sunderland thuis moeilijk te verslaan is. Ook Liverpool heeft al verloren in de Stadium of Light. :)

Wel jammer dat er nu echt niemand meer in de basis staat uit het eerste jaar, Bali Mumba heeft het tot vorig seizoen volgehouden maar heb ik nu ook vervangen.

• Ambianz
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:33
Je zou Valencia kunnen proberen, leuke club met mooie historie waarin het erg leuk is deze met jeugd naar de absolute top te krijgen. In FM 2019 zijn ze bovendien bezig met de bouw van een nieuw stadion, misschien in FM 2020 ook nog wel, dat weet ik niet.

Je kan je bij die club in ieder geval volledig focussen op jeugd omdat je de Primera niet hóéft te winnen. Bovendien zetten ze wel in op de jeugd met bijv Ferran Torres en Lee Kang-In

[Voor 5% gewijzigd door Ambianz op 21-04-2020 11:40]

• scargreg7
Ambianz schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:39:
[...]

Je zou Valencia kunnen proberen, leuke club met mooie historie waarin het erg leuk is deze met jeugd naar de absolute top te krijgen. In FM 2019 zijn ze bovendien bezig met de bouw van een nieuw stadion, misschien in FM 2020 ook nog wel, dat weet ik niet.

Je kan je bij die club in ieder geval volledig focussen op jeugd omdat je de Primera niet hóéft te winnen. Bovendien zetten ze wel in op de jeugd met bijv Ferran Torres en Lee Kang-In
Sochaux heel goede jeugd en PSG gaan uitdagen, Je kan Palermo naar serie C zetten met editor en kan je ook leuke save van maken. Deportivo La Coruna terug naar de top brengen, Verder ook steeds fijne jeugd in Portugal, Hamburg ook een fijne. Iets minder uitdaging ik eigen land is Dinamo Zagreb of in België met Anderlecht waar ook veel talent in Fm uitkomt.

Acties:
  • +1Henk 'm!
@FixDeluxe je kunt natuurlijk een team kiezen met een gekende jeugdopleiding, maar ook een club met slechte infra van nul af opbouwen.

Clubs met eigen jeugd kan je zo lastig en uitdagend voor jezelf maken als je wil.

Arsenal, leid je de nieuwe Van Persie op? Haal je meer punten met de jeugd dan Wenger?

AC Milan, wie stroomt er door vanaf Milanello?

Man Utd natuurlijk, Southampton, Bayern, Real, Everton, Sporting Lissabon, Anderlecht, AZ, Sparta, Utrecht, Atalanta, Basel, Red Bull Salzburg, Feyenoord, PSV, Benfica, Standard Luik, Auxerre, Partizan, of gewoon Barça en Ajax.

Win de Spaanse competitie met alleen Basken, Andorezen of Catalanen. Win de Italiaanse Serie A met San Marinezen, of de Franse met Monegasken of jeugd uit Guadeloupe.

Your game, your story.

• apis29
  • Niet online
# MLSlife [wedstrijddag; eerste drie opties voor linksback niet beschikbaar: twee bij nationale team en optie 1 nog geblesseerd al kan ie sinds deze week wel een helft aan. Giovinco nog gratis weten aan te trekken zo tegen het einde van z'n carrière. Tijdje terug vroeg ie nog >€300,000 p/m, nu voor rond de €50k p/m om als False Nine te opereren. Snelheid inmiddels wel onder de 10 gezakt en bij 10 wedstrijden krijgt ie een jaar verlenging dus spaarzaam inzetten voorlopig O-) .
Valt me wel op dat ik sinds ik weer terug ben zo goed als nooit meer het voorstel krijg om wedstrijden uit te stellen vanwege die oproepen, waar ik dat bij m'n eerste stint met regelmaat wel kreeg en m'n tegenstanders nu schijnbaar ook wel aangezien er al twee keer een wedstrijd verplaatst is en ik daardoor binnenkort binnen 3 dagen 2 wedstrijden moet spelen]

[Voor 48% gewijzigd door apis29 op 21-04-2020 16:24]

• FixDeluxe
Jorgen schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 15:15:
@FixDeluxe je kunt natuurlijk een team kiezen met een gekende jeugdopleiding, maar ook een club met slechte infra van nul af opbouwen.

Clubs met eigen jeugd kan je zo lastig en uitdagend voor jezelf maken als je wil.

Arsenal, leid je de nieuwe Van Persie op? Haal je meer punten met de jeugd dan Wenger?

AC Milan, wie stroomt er door vanaf Milanello?

Man Utd natuurlijk, Southampton, Bayern, Real, Everton, Sporting Lissabon, Anderlecht, AZ, Sparta, Utrecht, Atalanta, Basel, Red Bull Salzburg, Feyenoord, PSV, Benfica, Standard Luik, Auxerre, Partizan, of gewoon Barça en Ajax.

Win de Spaanse competitie met alleen Basken, Andorezen of Catalanen. Win de Italiaanse Serie A met San Marinezen, of de Franse met Monegasken of jeugd uit Guadeloupe.

Your game, your story.
Your game, your story... daar heb je eigenlijk helemaal gelijk mee.
Elke keer denk ik maar aan leuke uitdagingen met geld of jeugdspelers.
maar miss moet ik gewoon mijn eigen verhaal beginnen.

zonder ervaringspunten als trainer, unemployed beginnen en kijken waar het lot me brengt.
de clubs en steden/dorpjes ook in het echt een beetje bestuderen om me gewoon in te leven in het verhaal ipv simpel met geld strooien en de rest een beetje achterwege laten. :D
FixDeluxe schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 16:23:
[...]

Your game, your story... daar heb je eigenlijk helemaal gelijk mee.
Elke keer denk ik maar aan leuke uitdagingen met geld of jeugdspelers.
maar miss moet ik gewoon mijn eigen verhaal beginnen.

zonder ervaringspunten als trainer, unemployed beginnen en kijken waar het lot me brengt.
de clubs en steden/dorpjes ook in het echt een beetje bestuderen om me gewoon in te leven in het verhaal ipv simpel met geld strooien en de rest een beetje achterwege laten. :D
Ik heb hier ergens een uitgebreid verhaal geschreven over de hoe ik het aanpak. Misschien zit daar wat voor je tussen als inspiratiebron.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• scargreg7
2022-2023 begon heel slecht maar uiteindelijk zijn we naar een 10de plek gestegen nog, waar de doelstelling van de club was: niet degraderen. Een paar plekken hoger en een Europees ticket waren denk ik wel mogelijk geweest als die desastreuze start er niet geweest was. Maar een verbetering van 1 plek ten opzichte van vorig seizoen dus erg treuren moeten we nu ook niet doen.

Voor het overige in de bekers een halve finale tegen City en een nederlaag in de verlengingen tegen Watford. Positief is echter dat ons stadion steeds meer en meer gevuld raakt en we maandelijks ook geen verlies meer lijden.

De meeste transfers waren ook een schot in de roos als ik vergelijk met ons elftal van het jaar. Ik weet wel dat we Knight, jonge spits van City wel gaan missen. Tousart hebben we na de huur ook definitief aangetrokken voor 3,7 MEUR. Embleton en Willis zijn voor deftige bedragen vertrokken dus blijft eigenlijk in de basis enkel nog Dobson over van het oorspronkelijke team.

Voor de eerste keer ook het trainingskamp mogen bepalen en dit wordt een uitstapje naar China. Dit kan onze financiën alleen maar deugd doen. Op naar terug een betere plek komend seizoen. En met een stijging naar 1,35 miljoen loonbudget per week en 66 miljoen transferbudget gaan we wel iets kunnen versterken hoop ik.

[Voor 4% gewijzigd door scargreg7 op 21-04-2020 19:46]

Gisteren de heenwedstrijd van de EL-kwali gespeeld. Crash... Na een 3-0 tegen Beitar Jerusalem kon ik nu een paar wedstrijden terug opnieuw spelen. Geen man over boord verder. Gebruik 3 saves in de automatische wissel. Opnieuw geloot, nu aan St Pat's Athletic gekoppeld..

• FixDeluxe
Jorgen schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 17:02:
[...]

Ik heb hier ergens een uitgebreid verhaal geschreven over de hoe ik het aanpak. Misschien zit daar wat voor je tussen als inspiratiebron.
Dat word zoeken dus :x
Ben nu wachtende op mooie clubs die vrij komen in de hoop dat ik straks naast relaxend aan het strand ook een groep enthousiaste spelers mag trainen
FixDeluxe schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:57:
[...]

Dat word zoeken dus :x
Ben nu wachtende op mooie clubs die vrij komen in de hoop dat ik straks naast relaxend aan het strand ook een groep enthousiaste spelers mag trainen
Gevonden! Jorgen in "Football Manager 2019"
Net de thuiswedstrijd tegen St. Pat's gehad. 2 Penalty's gemist, toch op 1-0 voor komen; dan de 1-1 en in de 93e minuut nog een enorme kans missen. Ik dacht al dat het klaar was, maar in de 94e minuut scoren we alsnog de 2-1. Hierdoor kunnen we met een kleine overwining op zak, op weg gaan naar Ierland.

Daar wonnen we - na een bloedeloze eerste helft - ook en dus gaan we met 6 punten (2-1 en 0-2) naar de volgende ronde :)

Daarin zijn we gekoppeld aan Brøndbyernes Idrætsforening, ofewel Brøndby. Dat is wel een ploeg van een heel ander kaliber. Maar eens zien hoe die krachtmeting gaat verlopen.

Het eerste deel van ons duet met de Denen ging goed. 3-0 voor in de eerste helft en met 3-1 de wedstrijd afgesloten. Dat biedt perspectief voor de return. :)

Tussendoor moesten we nog even tegen Dinamo. Die komen op 4-0 voor, wij maken de 4-2, dan komen zijn op 6-2 en wij eindigen op 6-4. Als er iets is dat me dit leert, dan is het wel dat we een ONGELOVELOOS GAMMELE verdediging hebben.

Uit in Denemarken wonnen we met 0-1 waardoor we al 12 punten hebben in de Europa League. De voorrondes weliswaar, maar toch. Ik ben helemaal niet ontevreden. O+ De 100k die dat weer oplevert, is voor deze club een waar vermogen, dus ook daar zijn we blij mee.

Ook dit jaar is de laatste drempel voordat we ons kunnen voegen in de groepsronde een dubbele ontmoeting met Ludogorest. De 2-0 verlies en 2-1 verlies van vorig jaar voelen we nog wel een beetje, maar op zich biedt het ook hoop. Het was immers geen afstraffing. Met onze huidige "zegetocht" langs de Europese velden nog vers op het netvlies, gaan we in elk geval vol goede moed naar Bulgarije toe.

De 5e kwalificatiewedstrijd was de beste tot nu toe. 4-0 thuis tegen Ludogorets. Wel gehoopt op een verbetering tov van vorig jaar natuurlijk, maar dit was boven verwachting. We staan nu wel heel dicht bij deelname aan de groepsronde.

[Voor 98% gewijzigd door Jorgen op 21-04-2020 23:05]

• Deadsy
Vorige zomer Kjaer overgenomen van Utrecht.
Hij was daar 1e doelman maar mocht gratis weg en werd direct mijn eerste doelman.
Is dit seizoen ook beste doelman van de Eredivisie geworden.
Dat we tweede geworden zijn heb ik grotendeels aan hem te danken.
Katachtige reflexen op de lijn etc.

Mijn voormalige 1e doelman van Gassel vond dit absoluut niet leuk en zijn contract werd dus ook niet verlengd.

Hij werd opgepikt door Liverpool -,-
Krijgt nu 29k pw waar dit bij mij 2.5k was.
Echt de bizarste transfer van fm20.

Groot deel van de avond door gebracht met de transfers. Morgen beginnen met de voorbereiding
Met een offensief waar je eng van werd, probeerde Ludogorets om nog terug te komen. 4 Doelpunten overbruggen, dat kon toch niet meer lukken? Daar dachten zijn klaarblijkelijk anders over, want al in de eerste minuut scoorden ze de 1-0 en ook in de 29e en 57e minuut wisten zij te scoren. Met nog af en toe een kans aan onze zijde, waren het vooral de Bulgaren uit Razgrad die voor gevaar zorgden. Het was billenknijpen tot de 94e minuut, maar we hielden de storm tegen. Met een 4-3 over 2 wedstrijden, hebben we ons gekwalificeerd voor de groepsfase van de Europa League! Jahoe! :D Door de 2,6 miljoen euro die dat oplevert, hebben we nu al het magische bedrag van 3,4 miljoen euro. Dit is het meest lucratieve jaar uit de geschiedenis van deze club en dan moeten de poulewedstrijden nog beginnen.

De Europa League wordt dit jaar voor de 113 keer gehouden. Eerste én laatste winnaar was Barcelona en wij mogen proberen om deel uit te gaan maken van die rijke geschiedenis.

We zijn ingedeeld in groep I, samen met Rode Ster, Red Bull Leipzig en Athletic Club de Bilbao. Om daar punten tegen te halen, wordt geen sinecure. Athletic Club is een dark horse. Sinds het begin van deze save hebben ze alleen een tweede plaats in de Europa League weten te halen. Geen bekerfinales, geen top 3 in Spanje. Rode Ster doet het veel beter en is nog steeds de grootmacht in Servië. Op een goede periode van Partizan en IMT na, wisten ze vrijwel alle titels te winnen. Ook in de EL wisten ze een eerste en tweede plaats te behalen. Red Bull Leipzig komt uit de sterkste competitie, maar tegen Bayern en Leverkusen is niet op te boksen voor de concurrenten. 1 Tweede plaats is alles wat er inzat. Verder wel een aantal bekerwinsten, waaronder de afgelopen 2 jaar en 4 tweede plaatsen in de Europa League. Enerzijds biedt dit perspectieven voor Bijelo Brdo, maar anderzijds zijn deze teams in verhouding toch echt een paar maatjes groter dan dat wij zijn. Als ik 2 gelijke spelen eruit weet te slepen ben ik tevreden. Mocht ik thuis 1 keer kunnen winnen, dan is dat al super goed.

Hoe zit dit nu?

De speler kan niet worden terugghaald, maar de huur kan wel worden beëindigd. :? :?

[Voor 63% gewijzigd door Jorgen op 22-04-2020 03:09]

• Jaap.
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:35
Jorgen schreef op woensdag 22 april 2020 @ 00:20:

Hoe zit dit nu?

[Afbeelding]

De speler kan niet worden terugghaald, maar de huur kan wel worden beëindigd. :? :?
De verhurende club kan de speler wel terughalen, maar kan de club die de speler huurt kan de huur niet beëindigen.

• Rhain
Limerick FC Seizoen 2022

Ik zat al met de pen in de aanslag..
Na promotie het linker rijtje gehaald, maar we staan met legen handen
Seizoen 2022 werd een kleurloos seizoen..

Het seizoen heeft nog 3 wedstrijden te gaan. We staan 1 punt voor op St. Pat's Athletic. Met winst kunnen we de 4e plaats stevig in handen houden. De 4e plaats die vooralsnog recht geeft op Europa League II voorrondes.
Ergens is het een utopie om als Semi-Prof team, dat net gepromoveerd is naar het hoogste niveau in Ierland, te dromen van Europees. Maar toch..
We probeerde nog te stunten in één van de beker avonturen, maar zonder succes.

Limerick FC - St. Pat's Athletic
We schieten uit de startblokken. De revelatie van het seizoen Zdravko Kovacevic rondt in de 10e minuut al koelbloedig af. We zijn 4 minuten verder en ook Caffa draagt wederom z'n steentje bij. 2-0. We zitten op rozen.
En wat doe je dan. Na 14 minuten al gas terug? Ik ben van het type er-op-en-er-over.
Helaas lieten we St. Pat's in leven. 31e minuut, pingel tegen. 2-1. Thee.

Maar dan, zoals zo vaak dit seizoen.. Een 2-0 voorsprong zien we als sneeuw voor de zon verdwijnen. In de 81e minuut valt de 2-2. Het gemor op de tribunes neemt hoorbaar toe. De 90e minuut breekt aan, maar het noodlot slaat toe. Jamie Lennon deelt de genade klap uit, 2-3. Of toch niet! 90+4, Santiiiiiiii, GOAAALLL... maar de grens staat met z'n vlag omhoog! Buitenspel. We druipen af. Voor het eerst dit seizoen klinkt er booooh geroep vanaf de tribunes.. Er wordt met deuren gesmeten, we schelden.. St. Pat's is ons met 2 punten op de lijst voorbij ;w

Limerick FC - Waterford
Wederom, 5 minuten op de klok, 1-0. En door naar 2-0. Maar toch weer 2-1. Zal het weer zo'n dag zijn?
Pingel! 3-1! Maar net voor rust komt Waterford terug tot 3-2.
Aan scoren ligt het niet. We wisten dit seizoen 76x het net te vinden. Ons doelsaldo is prima. Mochten we op het eind tot gelijke hoogte komen met St. Pat's, dan winnen we dat makkelijk.
We hervatten de wedstrijd. 4-2 in de 65e minuut. We houden de 3 punten in eigen huis. Maar ook St. Pat's weet thuis te winnen van Sligo Rovers

Dundalk - Limerick FC
Tsjah. Dundalk, de onbetwiste nummer 1. 7 rondes voor het einde al kampioen. 3x Is er eerder dit seizoen verloren. De journalisten maken me af en vragen of ik nu eens met een ander plan kom.. St. Pat's speelt thuis tegen het al lang gedegradeerde Longford. The odds are never in our favour...

Ja, er is een ander plan. We starten wat afwachtend, loeren op de counter i.p.v. zelf het spel te willen maken! En dat betaald zich direct uit! 5 minuten onder weg en daar is hij: Kovaaaaaa, GOAAL! 0-1!

Maar op Richmond Park zitten ze ook niet stil. Daar 8 minuten onder weg en St. Pat's zet daar de 1-0 op het scorebord.

Lang kunnen we zeker niet genieten, want in de 10e minuut wordt Dundalk wakker en maken er 1-1 van.
Saai is het niet, het gaat op en neer. 22 minuten onderweg en Dundalk komt terecht voor op 2-1!
We trappen af, Kova gluipt weg, lange bal van achteruit, Kova met een fantastische aanname, schiet! GOAAAL!! 2-2!!! Wat gebeurd er toch allemaal op Oriel Park!!

Maar helaas loopt St. Pat's weg naar 2-0, al doet Longford nog wat terug na 31 minuten. 2-1.

Tijd voor thee. Even geen donder speech. Even geen gevloek, maar een moment voor bezinning. Een peptalk volgt.

We kunnen niet ontkennen dat ondertussen Dundalk met 20 schoten het betere team is. Maar dan is het momentum daar. Na een formidabele steekpass van Kova mag Dean Clarke afronden... 2-3! Het staat er echt. De meegereisde supporters ontploffen van vreugde. Niet alleen voor de 2-3, maar ook Longford is langs zij gekomen tot 2-2!!
Ik krijg het warm, ik krijg kippenvel. PARKEER DIE BUS!!! Aanval op aanval volgt, maar Smith is keer op keer een sta-in-de-weg. In de 77e minuut is er de troosteloze afgang van Kova, blessure. Maar onder luid applaus neemt hij alle tijd!
Het laatste fluit signaal klinkt! WAT EEN ONTLADING!!! De uitsupporters rennen het veld op! Ze vliegen ons in de armen! Het is alsof we kampioen zijn geworden!!

We trainen nog een paar keer en sluiten dan het seizoen af. Het bestuur heeft bijna een jaar hard gewerkt om Professioneel te worden, iets dat volgende maand in de planning staat. Maar eerst gaan we genieten van een welverdiende vakantie.
En ik denk dat ik IRL ook even een break neem.

EDIT: sh***ttt.. blijk dat ik nog afhankelijk ben van de Senior Challenge Cup Finale t.b.v. m'n Europees Ticket.. En tussen wie gaat die finale.. St. Pat's en Dundalk |:( |:( |:( Laat ik die wedstrijd maar eens kijken dan..

EDIT 2: Dundalk maakt geen fout!

@FixDeluxe My game, my story so far.. Ik was werkeloos gestart met Sunday League ervaring en zonder diploma's. Bij Limerick komt m'n carriere tot nu toe mooi tot ontplooing. Benieuwd naar jouw verhaal!

[Voor 13% gewijzigd door Rhain op 22-04-2020 13:32]

• Rhain
Bijna een jaar zitten wachten om professioneel te worden. Iets dat we echt nodig hebben om aan te kunnen haken bij de top 3. Half december, het moment is daar! Top. Spelers- en staff contracten worden vernieuwd etc.
Begin januari, ik accepteer net een nieuw contract! Krijg ik direct daarna, Professional status has been reverted!!! WTF Wat een naai streek!!

Als we geen fatsoenlijke transfer periode doormaken, wat nu dus sowieso lastig wordt, dan ga ik maar eens verder kijken. Ik wilde eigenlijk Ierland verlaten met een titel.. (oke, heb wel een promotie titel op zak)

EDIT: En zo geschiedde..

Precies wat ik vreesde. Spelers huren of kopen die ons verder brengen.. de clubs komen er uit, maar de speler wilt uiteindelijk zelf niet. En dan zit er maar 1 ding op ;w
Tot mijn verbazing was de manager van kampioen Dundalk opgestapt (of ontslagen, maar lijkt me stug). Ik pak nog 1 (of 2) jaartje Ierland mee. Ik wil weg met een landstitel op zak.

[Voor 39% gewijzigd door Rhain op 22-04-2020 18:37]

• scargreg7
@Rhain Fijn na die frustraties om toch nog naar een club te kunnen en meer dan waarschijnlijk een titel mee te nemen!

Halfweg seizoen 2023-2024 bij Sunderland waar de start weer dramatisch was na een 0 op 15.
Toch hebben we ons in November en December was kunnen verbeteren en staan we weer mooi in de middenmoot. 3 a 4 punten van een Europese plek, het zit erin als we zo de lijn kunnen voorttrekken:

Het was enigszinds wel mijn fout dat we slecht startten, huurlingen Tousart en Zagré werden definitief overgenomen en met Fitz-Jim haalden we enkel een groot talent als aanvallende middenvelder. Op de koop toe verloren we onze beste speler Pessina op de laatste dag van de transfermarkt voor 36 milj, niet slecht voor een aankoop van 1,7 milj.

Echter had ik nog niet veel geld uitgegeven en daar hebben we gebruik van gemaakt in de wintermercato: Pellegri, welke wel gekend zal zijn, zal de topper in de spits worden voor een slordig bedrag en Sharoumah is een jonge linksbuiten dat bij Juventus meedraait dus zal bij ons zeker zijn nut hebben. Ik hanteer meestal ook een loonmaximum, welke 100k per week is voor een speler maar Pellegri verbreekt mijn regel en krijgt 110k per week. Hopelijk vragen ze nu allemaal niet meer aangezien de nummer 2 van grootverdieners exact de helft krijgt. Maar noodzakelijk in mijn ogen om de volgende stap te zetten die Pellegri. _/-\o_
9-0 gewonnen in de beker. Dat is een Kroatisch record. Ook het snelste doelpunt van de club gemaakt. Na 10 seconden stonden we op 1-0. Dat is natuurlijk altijd leuk om mee te maken.

Na een 1-0 verlies tegen Rode Ster mogen we het in de 2e EL-wedstrijd opnemen tegen Athletic. Zo te zien moeten we keihard zingen.

We komen na ongeveer een half uur achter en maken op 2/3 van de wedstrijd de gelijkmaker. Dat punten lijken we binnen te slepen, als de mannen uit Bilbao toch nog de winnende maken in de 89e minuut. Tenminste, dat denk zij, dat denken wij en dat denkt heel voetbal minnend Europa. Behalve de scheidsrechter. Die beslist samen met de 4e man dat er 7 minuten bij getrokken worden. In de 97e minuut maken wij alsnog de 2-2 waardoor we met een punt naar huis gaan. De fans in San Mamés zijn teleurgesteld, maar klappen ook voor onze prestatie. Hiermee hebben we ons eerste punt in de hoofdronde van een Europees toernooi behaald. YES!

Welk liedje het nu precies was dat onze supporters zongen; dat weet ik niet. Dat moet ik toch echt eens navragen. bij de fans.

De derde wedstrijd in onze Europa League campagne begon met een penalty tegen. Leipzig scoorde de 1-0. Daarna kregen ze nog een penalty die we gelukkig keerden. Toch kwamen ze later op een 2-0 voorsprong. Wij maakten de 2-1 en even leek het erop dat we het trucje van vorige wedstrijd konden herhalen. Helaas waren onze spitsen niet trefzeker en die van RBL wel. Zij scoorden de 3-1 in de 95e minuut.

Met 1 uit 3 is de volgende ronde nu wel erg ver weg, maar daar heb ik dan ook nooit rekening mee gehouden dat we die überhaupt zouden kunnen halen. We geven steeds goed partij, krijgen voldoende kansen, dus ook als het hierbij zou blijven, hebben we het alsnog uitstekend gedaan in de reeds gespeelde wedstrijden. Een iets stabielere verdediging (wat als je naar de competitie kijkt, het understatement van het jaar is - maar in de EL doet ie wat ie moet doen) en iets trefzekerdere spitsen en we komen een heel eind. Voor nu is het wat mij betreft zaak om goed voor de dag te blijven komen; geld te verdienen; exposure te krijgen en te genieten van wat dit avontuur ons brengt.

[Voor 118% gewijzigd door Jorgen op 23-04-2020 01:47]

• scargreg7
Einde van het seizoen 2023-2024 en het wordt een 11de plek opnieuw. We groeien zo wel uit tot een constante middenmotor maar net zoals in real life wordt er steeds naast de prijzen gegrepen. Aanwinst Pellegri legde wel 14 goals in 27 wedstrijden in het mandje, dus ben ik benieuwd naar een heel seizoen met hem. Duidelijk is wel dat er in de verdediging wat versterking moet komen, 51 tegengoals is me wat teveel.

Twee halve finales waar er tegen toppers uitgegaan wordt, jammer maar daar valt momenteel nog niet tegen te concurreren. Hopelijk kunnen we de slechte start eens achter ons laten en meteen meedoen voor een hoger plekje.

Verder ook positief nieuws, blijkbaar doen we toch iets goed, aangezien ik verkozen werd als manager van het jaar. Toch wel verrassend met een 11de plek, maar die halve finales zullen er misschien ook wel aan bijdragen.

Edit:

In de zomer voor het nieuwe seizoen toch wat met geld gegooid maar stuk voor stuk basisspelers of toch die op de bank zullen zitten dus een serieuze versterking van onze kern

Dit resulteert nu eindelijk ook eens in een goede start, dit beloofd veel goeds.

Ook hebben we de aanbieding van België aanvaard om het team te gaan leiden.

[Voor 32% gewijzigd door scargreg7 op 23-04-2020 17:09]

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Het doet me echt pijn, maar ja, hier kan ik maar 1 ding mee doen... Accepteren lijkt me...

Zo'n bod heb ik nog nooit gehad, in geen enkele save.

Ik zeg doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Jorgen schreef op donderdag 23 april 2020 @ 23:49:
Zo'n bod heb ik nog nooit gehad, in geen enkele save.

Ik zeg doen.
Ik heb hem ook geaccepteerd, met pijn in mijn hart ;)

Het seizoen is afgelopen, en wat voor een. Het liep eigenlijk het hele jaar voor geen ene meter, europees en in de beker was het ronduit k*t, in de competitie op zijn best heel moeizaam en roestig. Een taktiek wijziging rond de winterstop hielp wel iets, maar het loopt nog steeds niet echt makkelijk. Veel kansen en schoten, maar bijna niks in de goal.

Het schetste dan ook mijn verbazing dat het seizoen werd afgesloten met een puntenrecord (94), een overwinningenrecord (31) en nog een defensief record (ik dacht meeste clean sheets)...

Nu is het tijd om deze winter, met een transferbudget van 200 miljoen, mijn verdediging en aanval opnieuw te vormen. De spelers klagen steen en been na het (zelf geforceerde) vertrek van mijn linksachter Pellegrini, en natuurlijk het vertrek van Haaland (die zelf ook graag naar City wilde toen het bod eenmaal er lag). Ze vinden de verdediging niet breed genoeg, en de spitspositie ook niet... Het gemis van Haaland wordt wel groot, al was zijn seizoen niet fantastisch dit jaar (voor het eerst niet 1+ goal gemiddeld). Maar ik heb vertrouwen in zijn opvolging die ik al had.

Ik heb dus alvast wat verdedigers ingekocht, en ben nog bezig met 1 extra spits voor wat breedte voorin. Kijken of we komend seizoen wel wat meer goals kunnen maken, en wat meer wedstrijden met wat grotere verschillen kunnen winnen. Schoten op doel genoeg afgelopen jaar, maar weinig goals (zeker europees).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Goelan
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 29-05 09:20
Hoogie2004 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 23:19:
Het doet me echt pijn, maar ja, hier kan ik maar 1 ding mee doen... Accepteren lijkt me...
[Afbeelding]
Bizar, wat een geld zeg. Ik heb ook nog nooit zo'n hoog bod ontvangen. Hoewel Haaland al jaren topscoorder is bij mij en aan de lopende band scoort heb ik denk ik nooit een hoger bod gehad als 100 miljoen. En voor mijn topspelers wil ik minimaal over de 100 miljoen.

Ik heb nu voor het eerst in één seizoen voor meer dan 1 miljard aan spelers verkocht. Ook vrij bizar.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 21:53
Hoogie2004 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 23:19:
[Afbeelding]
Oef, dat is veel zeg! Zo'n transfer nog nooit meegemaakt!

Hier in mijn 9e seizoen van mijn Journeyman save. Wat begon in Ierland met de Cobh Ramblers, ging verder bij de Shamrock Rovers (ook in Ierland). Hier een aantal toffe seizoenen gehad, vier keer kampioen en toch redelijk wat Europees kunnen spelen. Uiteindelijk een mooie tijd gehad, maar het was ook wel weer tijd om verder te gaan.

Lask Linz in Oostenrijk dacht hetzelfde. Halverwege het seizoen stond de club er niet heel goed voor (8e) en ik mocht langskomen om er wat aan te doen. Dat seizoen als vierde geëindigd, maar nog niet echt mijn stempel op het team kunnen drukken.

Het tweede seizoen, is dit me wel gelukt en zijn we op 1 puntje verschil kampioen geworden. Tot aan de Kampioensgroep (de beste 6 na 22 wedstrijden), was ik ongeslagen en hadden we een voorsprong vna 10 punten. De groep zelf verliep erg moeizaam, maar uiteindelijk lukte het dus wel.
Voor het eerst dat ik ook een 5221 tacktiek gebruik. 3 centrale verdedigers, 2 wingbacks, 2 centrale middenvelder, 2 buitenspeler (waarvan 1 als spelverder werkt) en 1 spits. Een lekker systeem, als je de juiste spelers ervoor kunt vinden.

Een aantal van de Ierse favoriete spelers, heb ik inmiddels kunnen overtuigen naar Oostenrijk te komen. Daarnaast zitten deze pareltjes ook bij mijn club. Vooral de net 16-jarige rechtsback gaat een grote toekomst tegemoet.

Het derde seizoen staat nu op het punt te beginnen. Voorronde CL ga ik denk ik wel doorkomen, maar heb niet heel veel aankopen kunnen doen deze zomer. RB Salzburg lijkt de favoriet dit seizoen. Ze hebben mij ook proberen te strikken, maar ik heb het goed naar m'n zin in Linz.

[Voor 4% gewijzigd door Peter_Aragorn op 24-04-2020 09:47]

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• Rhain
Zo gedacht zo gedaan.. even kampioen worden met regerend kampioen Dundalk.. niet dus. Ik geloof dat ik gek word... Ik heb nu al 3 wedstrijden op rij dat ik 2-0 voor kom (doorgaans met rust) en dat de tegenstander alsnog terug komt tot 2-3! Vooral bij Limerick had ik hier ook enorm veel last van. Ik scoor enorm veel, maar krijg ook enorm veel tegen.
Ik speel 4-4-2 met attacking midfielders right en left. Doorgaans op een 'balanced' of 'positive' stand (weet de NL namen niet).
Zoals ik eerder aangaf ben ik meer van het er-op-en-er-over principe dan de boel op slot gooien. Maar ik denk dat ik nu maar eens gedwongen bij een 2-0 terug ga naar 'cautious' of 'defensive'..

Hoe pakken jullie dit soort situaties aan?

Sta nu na 11 rondes overigens 3e met Dundalk :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Rhain schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:20:
Zo gedacht zo gedaan.. even kampioen worden met regerend kampioen Dundalk.. niet dus. Ik geloof dat ik gek word... Ik heb nu al 3 wedstrijden op rij dat ik 2-0 voor kom (doorgaans met rust) en dat de tegenstander alsnog terug komt tot 2-3! Vooral bij Limerick had ik hier ook enorm veel last van. Ik scoor enorm veel, maar krijg ook enorm veel tegen.
Ik speel 4-4-2 met attacking midfielders right en left. Doorgaans op een 'balanced' of 'positive' stand (weet de NL namen niet).
Zoals ik eerder aangaf ben ik meer van het er-op-en-er-over principe dan de boel op slot gooien. Maar ik denk dat ik nu maar eens gedwongen bij een 2-0 terug ga naar 'cautious' of 'defensive'..

Hoe pakken jullie dit soort situaties aan?

Sta nu na 11 rondes overigens 3e met Dundalk :(
Bij een voorsprong van 2-0 verander ik eigenlijk bijna nooit mijn tactiek. Je zou wat extra tijd kunnen gaan rekken en je verdediging iets naar achteren kunnen schuiven. Iets minder expressief spelen is ook nog een optie. Of je back minder aanvallend zetten bijvoorbeeld, zodat je wat meer mensen achter de bal houdt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rhain
@Peter_Aragorn Eigenlijk heel logisch gedacht natuurlijk, maar logisch denken blijkt soms lastig :P. Bedankt voor je input! Zal hier eens mee aan de slag gaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 21:48
@Peter_Aragorn Worden er in Oostenrijk play-offs gespeeld voor de degradatie? Ik zie dat de voorlaatste zakt in je eerste seizoen.
En in je 2e seizoen is het Austria Wien dat als 6e Europa in gaat. Waarschijnlijk door de beker? Of is er daar ook een play-off systeem?

• Peter_Aragorn
Mef schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:43:
@Peter_Aragorn Worden er in Oostenrijk play-offs gespeeld voor de degradatie? Ik zie dat de voorlaatste zakt in je eerste seizoen.
En in je 2e seizoen is het Austria Wien dat als 6e Europa in gaat. Waarschijnlijk door de beker? Of is er daar ook een play-off systeem?
Na 22 wedstrijden kom er twee poules: Kampioenspoule (bovenste 6) en een degradatiepoule (onderste 6). Alle punten worden gehalveerd (dus voorsprong of achterstand kan minder worden) en dan speel je nog eens twee keer tegen elkaar.
Hier worden dus ook de Europese plekken verdeeld. Ik zie nu dat ik de verkeerde standen heb neergezet, al staat er idd wel in wie er kampioen is e.d..
Ik denk inderdaad dat Austria Wien dan: Of het goed heeft gedaan in de beker óf vierde is geëindigd in de kampioenspoule.

• Nutterd
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 21:29

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Ik wil ook weer beginnen met football manager (doei relatie :+ ) maar ik vraag me af of de nieuwe football maanger goed draait op een MacBook pro van 2017? Tevens waar kan ik hem goed aanschaffen? zag een paar mooie prijzen voorbij komen maar weet nit of al die sites betrouwbaar zijn?

Bedankt alvast,

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rhain
@Nutterd Ik draai hem hier op een MB Pro 13" 2017 toevallig. Draait als een zonnetje. Af en toe tijdens een wedstrijd (3D) slaan m'n fans aan, maar gaan daarna weer "idle". Hij staat bij mij vrijwel altijd aan, ik sluit het spel nooit af. Enige nadeel is dat ik doorgaans m'n laptop niet op m'n schoot kan houden, wordt goed warm.

Ik had m destijds voor 35 Euro, maar dat kan volgens mij veel goedkoper.
Nutterd schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:44:
Ik wil ook weer beginnen met football manager (doei relatie :+ ) maar ik vraag me af of de nieuwe football maanger goed draait op een MacBook pro van 2017? Tevens waar kan ik hem goed aanschaffen? zag een paar mooie prijzen voorbij komen maar weet nit of al die sites betrouwbaar zijn?

Bedankt alvast,
Instant gaming koop ik hem.

• Terranova
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 00:54

Iets zegt me dat het ook gewoon 4 regels hadden kunnen zijn.

Player entertaining football
Wanting a high-tempo pressing game
Signing players of a high reputation
Singing young players

• Rivanov
Nutterd schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:44:

Bedankt alvast,
Ja hoor, geen enkel probleem op een MacBook Pro 2017. Ik speel FM al sinds jaar en dag op MacBook’s en iMac’s en werkt altijd prima.

Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True