Limerick FC Seizoen 2022
Ik zat al met de pen in de aanslag..
Na promotie het linker rijtje gehaald, maar we staan met legen handen
Seizoen 2022 werd een kleurloos seizoen..
Het seizoen heeft nog 3 wedstrijden te gaan. We staan 1 punt voor op St. Pat's Athletic. Met winst kunnen we de 4e plaats stevig in handen houden. De 4e plaats die vooralsnog recht geeft op Europa League II voorrondes.
Ergens is het een utopie om als Semi-Prof team, dat net gepromoveerd is naar het hoogste niveau in Ierland, te dromen van Europees. Maar toch..
We probeerde nog te stunten in één van de beker avonturen, maar zonder succes.
Limerick FC - St. Pat's Athletic
We schieten uit de startblokken. De revelatie van het seizoen Zdravko Kovacevic rondt in de 10e minuut al koelbloedig af. We zijn 4 minuten verder en ook Caffa draagt wederom z'n steentje bij. 2-0. We zitten op rozen.
En wat doe je dan. Na 14 minuten al gas terug? Ik ben van het type er-op-en-er-over.
Helaas lieten we St. Pat's in leven. 31e minuut, pingel tegen. 2-1. Thee.
Maar dan, zoals zo vaak dit seizoen.. Een 2-0 voorsprong zien we als sneeuw voor de zon verdwijnen. In de 81e minuut valt de 2-2. Het gemor op de tribunes neemt hoorbaar toe. De 90e minuut breekt aan, maar het noodlot slaat toe. Jamie Lennon deelt de genade klap uit, 2-3. Of toch niet! 90+4, Santiiiiiiii, GOAAALLL... maar de grens staat met z'n vlag omhoog! Buitenspel. We druipen af. Voor het eerst dit seizoen klinkt er booooh geroep vanaf de tribunes.. Er wordt met deuren gesmeten, we schelden.. St. Pat's is ons met 2 punten op de lijst voorbij
Limerick FC - Waterford
Wederom, 5 minuten op de klok, 1-0. En door naar 2-0. Maar toch weer 2-1. Zal het weer zo'n dag zijn?
Pingel! 3-1! Maar net voor rust komt Waterford terug tot 3-2.
Aan scoren ligt het niet. We wisten dit seizoen 76x het net te vinden. Ons doelsaldo is prima. Mochten we op het eind tot gelijke hoogte komen met St. Pat's, dan winnen we dat makkelijk.
We hervatten de wedstrijd. 4-2 in de 65e minuut. We houden de 3 punten in eigen huis. Maar ook St. Pat's weet thuis te winnen van Sligo Rovers
Dundalk - Limerick FC
Tsjah. Dundalk, de onbetwiste nummer 1. 7 rondes voor het einde al kampioen. 3x Is er eerder dit seizoen verloren. De journalisten maken me af en vragen of ik nu eens met een ander plan kom.. St. Pat's speelt thuis tegen het al lang gedegradeerde Longford. The odds are never in our favour...
Ja, er is een ander plan. We starten wat afwachtend, loeren op de counter i.p.v. zelf het spel te willen maken! En dat betaald zich direct uit! 5 minuten onder weg en daar is hij: Kovaaaaaa, GOAAL! 0-1!
Maar op Richmond Park zitten ze ook niet stil. Daar 8 minuten onder weg en St. Pat's zet daar de 1-0 op het scorebord.
Lang kunnen we zeker niet genieten, want in de 10e minuut wordt Dundalk wakker en maken er 1-1 van.
Saai is het niet, het gaat op en neer. 22 minuten onderweg en Dundalk komt terecht voor op 2-1!
We trappen af, Kova gluipt weg, lange bal van achteruit, Kova met een fantastische aanname, schiet! GOAAAL!! 2-2!!! Wat gebeurd er toch allemaal op Oriel Park!!
Maar helaas loopt St. Pat's weg naar 2-0, al doet Longford nog wat terug na 31 minuten. 2-1.
Tijd voor thee. Even geen donder speech. Even geen gevloek, maar een moment voor bezinning. Een peptalk volgt.
We kunnen niet ontkennen dat ondertussen Dundalk met 20 schoten het betere team is. Maar dan is het momentum daar. Na een formidabele steekpass van Kova mag Dean Clarke afronden... 2-3! Het staat er echt. De meegereisde supporters ontploffen van vreugde. Niet alleen voor de 2-3, maar ook Longford is langs zij gekomen tot 2-2!!
Ik krijg het warm, ik krijg kippenvel. PARKEER DIE BUS!!! Aanval op aanval volgt, maar Smith is keer op keer een sta-in-de-weg. In de 77e minuut is er de troosteloze afgang van Kova, blessure. Maar onder luid applaus neemt hij alle tijd!
Het laatste fluit signaal klinkt! WAT EEN ONTLADING!!! De uitsupporters rennen het veld op! Ze vliegen ons in de armen! Het is alsof we kampioen zijn geworden!!
We trainen nog een paar keer en sluiten dan het seizoen af. Het bestuur heeft bijna een jaar hard gewerkt om Professioneel te worden, iets dat volgende maand in de planning staat. Maar eerst gaan we genieten van een welverdiende vakantie.
En ik denk dat ik IRL ook even een break neem.
EDIT: sh***ttt.. blijk dat ik nog afhankelijk ben van de Senior Challenge Cup Finale t.b.v. m'n Europees Ticket.. En tussen wie gaat die finale.. St. Pat's en Dundalk

Laat ik die wedstrijd maar eens kijken dan..
EDIT 2: Dundalk maakt geen fout!
@
FixDeluxe My game, my story so far.. Ik was werkeloos gestart met Sunday League ervaring en zonder diploma's. Bij Limerick komt m'n carriere tot nu toe mooi tot ontplooing. Benieuwd naar jouw verhaal!
[
Voor 13% gewijzigd door
Rhain op 22-04-2020 13:32
]