[Multi] Football Manager 2020 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:22
Jorgen schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:12:
'mis' is wel een groot woord in dezen 😂

Wat voor tactiek gebruik je?
Haha ja dat vond ik juist ook mooi om te zeggen, dat het mis gaat als je zojuist je aantal tegengoals hebt zien toenemen met 50% 8)7

Een aangepaste Gegenpressing tactiek. Mentaliteit meestal aanvallend, voor sommige tegenstanders positief. Heel veel druk naar voren dus, met wingbacks die over de vleugelspelers heen komen en de vleugelspelers komen veel naar binnen en scoren ontzettend veel (mijn linksbuiten loopt 1 op 1 en is topscorer). De spits legt vooral veel klaar maar dat is ook de kwaliteit van mijn huidige 1e keuze op die positie.
Op het middenveld speel ik met een spelmaked voor de defensie op dmc en een dynamische middenvelder en vooruitgeschoven spelmaker op de MC posities. Vorig seizoen wat dingen aangepast en dat werpt nu zijn vruchten dus af. Dat mijn centrale duo achterin van potentiele wereldtop naar absolute wereldtop gegaan is in een paar seizoenen tijd scheelt ook enorm :*)

Ik zal als mijn team weer compleet is een screenshot maken van de tactiek met basisopstelling.

[ Voor 4% gewijzigd door YES op 16-11-2020 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:18

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@YES hahaha ja dat is waar

Of zou je evt je tactiek willen delen? Ik hou van voetbal over de flanken

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Jorgen schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:47:
Of zou je evt je tactiek willen delen? Ik hou van voetbal over de flanken
Uiteraard:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2289400634

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
En zojuist ben ik na 26 wedstrijden al kampioen geworden. Alle 26 gewonnen. Ik val van de ene in de andere verbazing zo goed als het gaat. Eerste ronde met rechtstreekse uitschakeling moest ik eerst uit naar Valencia. Na een half uur kregen we rood. Uiteindelijk ruim een uur met een man minder en gewoon soeverein 0-2 gewonnen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Netjes hoor. Dankjewel voor de tactiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Jorgen schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:33:
Netjes hoor. Dankjewel voor de tactiek
Ga je hem zelf gebruiken denk je? Of meer ter inspiratie of zo?
Als je hem gaat testen ben ik benieuwd of je er goede resultaten mee bereikt, of dat het een combinatie van mijn huidige ploeg en een passende tactiek is in mijn geval :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-08 22:52
Ik ben echt zoooooooooo verliefd op die Next match only knop :$ *;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

YES schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:10:
[...]

Ga je hem zelf gebruiken denk je? Of meer ter inspiratie of zo?
Als je hem gaat testen ben ik benieuwd of je er goede resultaten mee bereikt, of dat het een combinatie van mijn huidige ploeg en een passende tactiek is in mijn geval :)
Mogelijk beide. Ik zit voor FM20 te denken aan een save met Juventus en wil graag met Ronaldo over de flank gaan spelen. Ik heb voor FM18 al 60+ seizoen succes met een tactiek van Knap en neem waarschijnlijk weer een tactiek van hem. Als die van jou zo fijn over de flanken speelt, wil ik die ook proberen.

Net mijn taken bij Ferencvaros neergelegd. Ik ga aan de slag als trainer van Inter Bratislava in Slowakije voor stap 6 in mijn eigen challenge.

Ferencvaros bedankt!
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/24/Ftclogo2020.png

Inter Bratislava, here I come!
Afbeeldingslocatie: https://toppng.com/uploads/preview/fk-inter-bratislava-vector-logo-11574290805oo8onamyxf.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik ben van Ferencvaros, met een geschatte waarde van 550 M naar Inter Bratislava gegaan met een geschatte waarde van 316 k. Van de in potentie beste keeper vd wereld, naar een team wat opgeteld net zijn veters mag strikken. En natuurlijk wil niemand van mijn ex-spelers worden uitgeleend naar mijn nieuwe club en ook mijn oude staf ziet het hier niet zitten. Spelers die geïnteresseerd zijn in huur of koop zijn er in beide gevallen 28 (met enige overlap natuurlijk) We kunnen dus wel weer stellen dat dit een flinke uitdaging is om überhaupt iemand aan te trekken. Doel voor dit seizoen is linkerrijtje op het 2e niveau. Volgend seizoen wil ik strijden voor indirecte promotie en daarna moet ik promotie sowieso binnen hebben. Op het 1e niveau van Slowakije wil ik in de 3 jaren daarna lijfsbehoud en top rechterrijtje zijn. Dan 2 jaar middenmoter in het linkerrijte. Dat betekent dus dat ik over 8 seizoen gepland heb om voor het kampioenschap te gaan. Alles eerder is mooi meegenomen. Alles later zou onwenselijk zijn. Ben benieuwd of dat realistisch is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

In mijn 2e wedstrijd aan het roer bij Inter Bratislava, verbraken we meteen het recordaantal doelpunten van Inter en de competitie door met 9-2 te winnen. Ook de 5 doelpunten in 1 wedstrijd van mijn gehuurde spits, betekende een nieuw record. Dit is lekker beginnen zo.

Een paar uur later wisten we met 9-1 in beker te winnen, waardoor we het vorige record in no-time verbeterd hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Jorgen op 17-11-2020 04:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
@Jorgen gedurfde stap zeg! Maar jij speelt dus echt heel veel seizoenen achter elkaar door, aangezien je een planning van 8 seizoenen voor jezelf hebt? En speel jij dan ook alle wedstrijden echt, of heb je die mod waarmee je alleen resultaat van de wedstrijd krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Wat een seizoen was dit weer.

Eredivisie: 33 keer gewonnen, 1 keer gelijk gespeeld. Ongeslagen kampioen dus, maar het had dus zelfs een perfect seizoen kunnen worden. Nu hebben we dus een nieuw doel voor volgend seizoen. Want een volgend seizoen komt er wel..

Champions League: De CL winnen is mijn einddoel en dat is wederom niet gelukt. Deze campagne heb ik twee keer gelijkgespeeld in de Champions League en daarnaast één keer verloren. In de halve finale met 2-0 verloren van Manchester City en na een 2-2 thuis uitgeschakeld. Doodzonde want ik was veel beter maar maakte het niet af. City profiteerde daarvan.door 2 succesvolle counters en het feit dat ze Mbappé, veruit de beste aanvaller in het spel momenteel, in de ploeg hebben.

Troostprijzen als de Johan Cruijff Schaal en de KNVB Beker waren wederom een prooi voor mijn ploeg en dus was het weer een relatief succesvol seizoen maar die CL doet pijn. Ook omdat mijn spelers continue in de belangstelling staan van hele grote clubs, voor hele grote bedragen, en het daardoor elke transferwindow weer een hele uitdaging is om spelers te behouden en contracten te verlengen om te voorkomen dat de grote sterren gedwongen verkocht moeten worden of gratis de deur uit wandelen.

Maar goed. We gaan het gewoon weer proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mooi seizoen @YES Jammer dat het net niet perfect was

Ja ik speel veel seizoenen. Zit nu in 2079/2080 en gebruik inderdaad een instant result skin. Alleen heel belangrijke of moeilijke wedstrijden speel ik wel zelf

Voor m'n eigen challenge moet ik nu de beker en landstitel in Slowakije winnen, gevolgd door Oostenrijk, Duitsland en Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Dit is eigenlijk niet eens leuk meer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dz1Kd-ytE8xJY5TpHsSbdsIXnvs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BL8vPCocoHMYNJqXOTbm5qUy.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zelfs als Ajacied moet ik toch zeggen dat je dit goed voor elkaar hebt ;)

Ik hoor bij het FM-meubilair ondertussen

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Uu4IBjr.png

Inmiddels 3 wedstrijden dit seizoen met 10 doelpunten of meer:

9-2
9-1
5-5

:? :)

En tussendoor ook nog een 5-4. We scoren er lustig op los en soms is de verdediging zo lek als een mandje

[ Voor 37% gewijzigd door Jorgen op 17-11-2020 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
@Jorgen ja nou is Ajax ook wel een stuk minder geworden hoor. Ze leken even met me mee te groeien richting de Europese top maar verkochten toen ineens het grootste deel van hun toppers in een paar seizoenen tijd. Ze zijn nog wel de tweede club in Nederland maar hebben gewoon concurrentie van, let op, FC Groningen, FC Twente, SC Heerenveen en Vitesse om de tweede plek. Afgelopen seizoen zijn ze op 1, 2 of 3 punten van die clubs geëindigd. PSV is helemaal weggezakt, die werden afgelopen seizoen 14e :(:)

En uitgerekend tegen PSV moest ik net, die hadden net zo'n oorwassing kunnen krijgen maar hadden 'geluk' dat het slechts 0-4 werd, gezien de gecreëerde kansen..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i8WhuVRT8l9yijTUGfVUBykekNM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yqLMhJCgajGKtT1Zi3cP2mQz.png?f=user_large

Haha 3300 duels, jeetje. Wat een enorm aantal. Wel een leuke competitie waar je nu zit trouwens, publiek altijd de grote winnaar! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bij mij is Ajax weer een beetje op de weg terug. Die hebben ook jaren lopen aanmodderen.
Feyenoord is de grootste club van Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Jorgen schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:12:
Bij mij is Ajax weer een beetje op de weg terug. Die hebben ook jaren lopen aanmodderen.
Feyenoord is de grootste club van Nederland
Zoals het hoort :P
Ik krijg het idee dat PSV bepaalde transfervoorkeuren heeft die het ze heel moeilijk maakt in deze editie. Ze wilden al snel spelers van mij kopen voor bedragen die ze helemaal niet waard waren. En dat terwijl mijn spelers niet eens interesse hadden. Ze kopen ook bijna alleen maar Nederlanders of spelers die al in de Eredivisie spelen. In al die jaren hebben ze maar drie spelers zonder Eredivisie-verleden of Nederlandse nationaliteit gekocht. En ze betalen daardoor ook veel te veel. Lijkt haast een instelling die wat te streng zijn gezet of zo. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zulke dingen kun je melden op de SI forums. Wie weet kan de scout voor de Eredivisie ernaar kijken of het goed staat ingesteld.

Ik heb ook een aantal dingen gemeld zoals dat op enkele topclubs na er in de niet ingeladen competities geen nieuwe managers aangesteld worden maar dat bleek in een oude game natuurlijk niet meer aangepast te worden. Ben benieuwd hoe dat in 20 of 21 loopt eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:34
Jorgen schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:06:
Zelfs als Ajacied moet ik toch zeggen dat je dit goed voor elkaar hebt ;)

Ik hoor bij het FM-meubilair ondertussen

[Afbeelding]

Inmiddels 3 wedstrijden dit seizoen met 10 doelpunten of meer:

9-2
9-1
5-5

:? :)

En tussendoor ook nog een 5-4. We scoren er lustig op los en soms is de verdediging zo lek als een mandje
Nu volhouden, mijn doelpuntenrecord in de eredivisie is 144 stuks ofzo (kun je terug zoeken in dit topic). :+

Ow wacht, jij zit natuurlijk niet in de eredivisie, maar ergens in het Oostblok :+ ik bedoelde eigenlijk @YES

[ Voor 8% gewijzigd door Hoogie2004 op 17-11-2020 17:22 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
@Hoogie2004 Dat is wel een uitdaging. Ik heb er afgelopen seizoen 118 gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
YES schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:30:
@Hoogie2004 Dat is wel een uitdaging. Ik heb er afgelopen seizoen 118 gemaakt.
Ik loop dit seizoen voor op dat record, maar moet nog wel een stuk (ook speel ik heeeeel erg weinig momenteel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat is best een strak record zeg. Weet niet of ik dat in deze save al eens verbroken heb. Denk het eigenlijk niet.

trouwens, mijn 1e keeper heeft heimwee. Dat vertelt ie me in de winterstop die nog 36 dagen duurt. Over 31 keert ie terug :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
Hoogie2004 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:53:
Daar gaan we dan, seizoen 2031/2032. Het team was grotendeels intact, en daardoor kon ik bouwen op de ploeg die vorig jaar de Champions League won.

Het seizoen begon met de Johan Cruijf Schaal, tegen aartsrivaal PSV. PSV bleek geen enkele inbreng te hebben, en werd met 5-0 naar huis gestuurd.

2 weken later was het tijd voor de Europese supercup, tegen Juventus. Deze werd in een spannende wedstrijd gewonnen met 2-1.

De competitie liep uitstekend, met 31 overwinningen,1 gelijkspel en 2 verloren wedstrijden. Hierbij werd er door ons team flink op los gescoord, wat leidde tot een verbetering van het doelpuntenrecord met maar liefst 19 goals. We hebben uiteindelijk in 34 wedstrijden, maar liefst 144 !!! goals gemaakt.

Over alle competities hebben we 4 wedstrijden verloren, en 1x gelijkgespeeld. Een zeer geslaagd seizoen al zeg ik het zelf.

De belangrijkste wedstrijd was natuurlijk de laatste van het seizoen, na wat spannende wedstrijden in de knock-out fase, waarin we 1x terug moesten komen van een 3-1 achterstand, stonden we dan toch in de finale van de Champions League, en wel tegen Barcelona.

De finale begon bar slecht, binnen no-time stonden we 3-0 achter, en in de rust kon ik niet anders concluderen dat mijn tactische plan op de schop moest. Een aantal wissels en kleine omzettingen, leidde al snel tot de 3-1,de hoop kwam terug. Er waren kansen, maar ze werden bijna allemaal gemist. Toen de 3-2 viel durfde ik nog te dromen, maar Barcelona trok toch aan het langste eind, wat ervoor zorgde dat de zo begeerde titel-prolongatie in de Champions League er niet helaas niet kwam.

Ik zit nu op een punt waarop ik weer overweeg om het te laten voor wat het is, en te wachten op FM21, of toch nog een jaartje eraan te plakken (eventueel met een nieuwe uitdaging). We gaan zien wat het wordt de komende tijd.
even terug gezocht:
144 goals inderdaad :+ ook in alle andere competitie toen records gezet.

En in de huidige jaargang op koers om dat weer te halen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Netjes hoor!

Ik zit nu op 60 goals na 15 wedstrijden in de Slowaakse tweede liga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
Ok, dit seizoen ook maar even opgezocht, en dat loopt wel belachelijk (het kriebelt, even verder spelen):
Bijna 5 gemiddeld per wedstrijd over 21 wedstrijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JTP6k0Yto7aSkUPAUpQzgO0FOrQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vLZSxz7Ypsgpv3Yd4kgDhgJf.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 17-11-2020 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Gaat weer lekker daar zeg

Hier mag ik meedoen aan de kwartfinale vd Slovnaft Cup, de beker van Slowakije. Ik mag het opnemen tegen eersteklasser Komarno. Er zitten in totaal 4 eersteklassers, 2 tweeklassers en 2 non-league teams in de kwartfinale.

Wonder boven wonder wonnen we deze wedstrijd met 2-0, waardoor we nu naar de halve finale gaan! De verdeling qua divisies is nu gehalveerd: 2 eersteklassers (en dus 2 eruit, waaronder tegen mij en een non-league team); 1 tweedeklasser (wij) en 1 non-league team

(non league kan dus ook lagere divisie zijn, maar dat is niet speelbaar)

Nog mooier! De 2 topteams mogen elkaar het vuur aan de schenen leggen en wij krijgen de meest gunstige tegenstander :D

[ Voor 55% gewijzigd door Jorgen op 17-11-2020 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
@Hoogie2004 ik ben nu toch wel erg nieuwsgierig naar jouw tactiek, is die echt super aanvallend of is je ploeg echt zoveel beter dan de rest van de competitie dat je ze allemaal zo in blikt? En, speel jij zelf de wedstrijden of gebruik je ook de instant result skin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
YES schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:04:
@Hoogie2004 ik ben nu toch wel erg nieuwsgierig naar jouw tactiek, is die echt super aanvallend of is je ploeg echt zoveel beter dan de rest van de competitie dat je ze allemaal zo in blikt? En, speel jij zelf de wedstrijden of gebruik je ook de instant result skin?
Ik speel op Stadia, dus een instant result skin kan niet :)

Mijn team is wel behoorlijk veel beter als de rest, o.a. de laatste winnaars van de wereldspeler van het jaar spelen bij mij, en er was zelfs een jaar dat de top 3 allemaal bij mij speelde als ik het me goed herinner.

Zo'n goeie ploeg hebben dwingt overigens heel erg af dat je aanvallend speelt, want elke tegenstander graaft zich in. Daarnaast, zodra de eerste erin ligt, en de tegenstander op goals gaat jagen, komt er ruimte en scoren we vaak nog veel meer.

De tactiek heeft veel vormen doorlopen,van gegenpress 4-3-3 met wingers en enkele spits, tot de huidige variant met 4 middenvelders en een AMC met 2 spitsen. Het middenveld is gericht op controle, en 2 spitsen omdat ik daar anders overlopen wordt met verdedigend ingestelde tegenstanders.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DVBFKdpbuzwn31AeYijNHWr-bFs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/89o5SUHw1aPIvUkFnwP6qsjH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
@Hoogie2004 Ah oké.

Dus je switcht nogal eens van formatie maar niet zo zeer qua mentaliteit etc, als ik het goed lees?
Ik heb goede spelers op links en rechtsbuiten, maar juist niet op links en rechtshalf. Wat heb je daar voor spelers lopen dan? Lijkt mij dat die heel erg compleet moeten zijn, verdedigend sterk maar ook aanvallend veel kunnen brengen plus dan snelheid, kracht en uithoudingsvermogen die ook nog belangrijk zijn op zulke plekken? Ik kan in ieder geval nooit goed bedenken waarom ik met halfspelers zou spelen als die toch alles kunnen en dus belangrijker zouden kunnen zijn in de as van het veld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
YES schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:19:
@Hoogie2004 Ah oké.

Dus je switcht nogal eens van formatie maar niet zo zeer qua mentaliteit etc, als ik het goed lees?
Ik heb goede spelers op links en rechtsbuiten, maar juist niet op links en rechtshalf. Wat heb je daar voor spelers lopen dan? Lijkt mij dat die heel erg compleet moeten zijn, verdedigend sterk maar ook aanvallend veel kunnen brengen plus dan snelheid, kracht en uithoudingsvermogen die ook nog belangrijk zijn op zulke plekken? Ik kan in ieder geval nooit goed bedenken waarom ik met halfspelers zou spelen als die toch alles kunnen en dus belangrijker zouden kunnen zijn in de as van het veld :P
De formatie is redelijk vast, en wijzigt alleen bij hoge uitzondering (lees: als de tactiek is uitgewerkt, extreem veel blessures, etc).

Qua verdediging leun ik 100% op de samenwerking achterin in combinatie met de controle hebben over het middenveld.

De drie centrale verdedigers zijn extreem fysiek en sterk in mandekking en tackles, tevens sterk in de lucht (belangrijk bij corners, verdedigend en aanvallend).

De centrale middenvelders hebben een sleutelrol in het ontlasten van de verdediging, Wederom fysiek sterk en snel, goed in tackelen en mandekking,daarbij aanvallend sterk qua passing en overzicht. Dit zijn eigenlijk hele goed verdedigende middenvelders, die een post op het middenveld hebben.

De spelers op de flanken van het middenveld zijn eigenlijk de beste middenvelders die ik kan vinden.
Ik let daarbij helemaal niet op de verdedigende kwaliteiten, alleen maar de aanvallende en fysieke kwaliteiten (snel, goede dribbelaars en voorzetten). Als voorbeeld, 1 van mijn 2 rechter middenvelders:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZjadQ6ErCd4vp72H2mXNrfSXK9s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EMYFSbY21GRHIsrb9BwCQROx.png?f=fotoalbum_large

De centrale aanvallende middenvelder is een soort distributeur, goede dribbelaar en passing, maar verder vooral iemand met overzicht en wendbaarheid, snelheid is minder belangrijk, want hij hoeft het spel alleen maar te verdelen.

Spitsen, simpel, elke spits die veel scoort. Meestal zijn dat dan ook de betere van de wereld, maar ik heb ook een talentje rondlopen van 21. Hierbij zijn vooral snelheid, positionering en afmaken belangrijk, maar ik heb wel eens een jaar spitsen rondlopen puur op resultaten in andere competities, zonder uitzonderlijke stats. Als iemand in de Premier League ongeveer 1:1 loopt, dan kan hij bij mij ook afronden, whatever zijn stats ook zijn.

Als je meer speler-stats wil zien, kan ik die wel aanvullen :)

Overigens de wereldspeler van het jaar verkiezing van 2031-2032, ze spelen alle drie bij mij op het middenveld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mXsiVQB1myieKO1ABM4TC8o9wy4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E2fsTEbk8oFv8sUkTKZidVKY.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Hoogie2004 op 17-11-2020 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
@Hoogie2004 interessante tactiek wel! Wat me nog opvalt is dat je het veld breed houdt maar wel door het midden wil spelen, is dat om het centrum niet té vol te laten worden? En waarom kies je er voor in een Gegenpress systeem Hold Shape in te stellen?
Wel wat dingen die ik misschien ook wel mee kan nemen naar mijn tactiek, om hem wat meer op efficiëntie/scoren te tunen.

Verder ben ik altijd nieuwsgierig naar de beste regens die in het spel voorkomen, dat heb ik altijd interessant gevonden, dus als je screenshots hebt, graag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
YES schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:45:
@Hoogie2004 interessante tactiek wel! Wat me nog opvalt is dat je het veld breed houdt maar wel door het midden wil spelen, is dat om het centrum niet té vol te laten worden? En waarom kies je er voor in een Gegenpress systeem Hold Shape in te stellen?
Wel wat dingen die ik misschien ook wel mee kan nemen naar mijn tactiek, om hem wat meer op efficiëntie/scoren te tunen.

Verder ben ik altijd nieuwsgierig naar de beste regens die in het spel voorkomen, dat heb ik altijd interessant gevonden, dus als je screenshots hebt, graag :D
Het veld breed houden en kiezen voor het midden is een soort van misleiding. Het geeft kansen over de flanken, maar de focus ligt op het sterkere midden van het veld. De hold shape tijdens pressing is daar een beetje een gevolg van denk ik, zonder dat lopen ze overal, terwijl de intentie echt ligt op die tweestrijd tussen gevaarlijke snelle buitenspelers, terwijl het midden dominant is. Dit maakt dat het spel snel kan wisselen naar de flanken indien nodig.

Qua regens (ik hoop dat het allemaal regens zijn...), een paar leuke:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1dyjqzTESlCdTkli6JsO-9nHfwM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eO2zIydOZsck05jHQuAH6qm0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7LBLkfa8kSA5Grg4piNXacKmfpQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VqMyatNbzRoR8xms7Ur8B6ZE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t0U0EPe5o84OSFb9ePYkzhf-xcA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fMVleyWHlXOAHKedW0vYudok.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/077NPa-wNHkFwdb6MTBdLvm1Pyc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iBw1s8c0LK1UzP1u7g1VdleU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
@Hoogie2004 Goede spelers zeg! Maar ik heb denk ik eigenlijk wel een vergelijkbare ploeg. Heb ook een kern die echt tot de absolute wereldtop behoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
YES schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:59:
@Hoogie2004 Goede spelers zeg! Maar ik heb denk ik eigenlijk wel een vergelijkbare ploeg. Heb ook een kern die echt tot de absolute wereldtop behoort.
Thnx :)

Ow, nog 1 ding over de tactiek. De buitenspelers op het middenveld hebben de instructie om minder op doel te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
@Hoogie2004 ah ok. Ik heb overigens al vaker over een driemansdefensie nagedacht maar tot op heden nog niet geswitcht. Punt is dat mijn backs altijd vrij belangrijk, en dus van wereldklasse zijn. Die moet ik dan ineens minder of niet meer laten spelen want ze passen niet zo goed bij andere posities. Toch blijft het wel interessant om eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
YES schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 22:08:
@Hoogie2004 ah ok. Ik heb overigens al vaker over een driemansdefensie nagedacht maar tot op heden nog niet geswitcht. Punt is dat mijn backs altijd vrij belangrijk, en dus van wereldklasse zijn. Die moet ik dan ineens minder of niet meer laten spelen want ze passen niet zo goed bij andere posities. Toch blijft het wel interessant om eens te proberen.
Ja, ik had dat ook. Die 2 backs waren ook niet blij toen ik van tactiek switchte.
Nu heb ik gewoon niemand voor die plek,dus ik kan ook niet ineens terug :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
Hoppa, dit is wel lekker!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DHA3CDhhRNwKyUMwRd2ls6eRUY0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XpNhl2SJhN0WR6D5JF3km6kc.png?f=fotoalbum_large

PSV staat momenteel zelfs op een degradatieplek :o Wellicht had ik hun transferbeleid, zoals @Jorgen zei, een keer moeten melden op de SI Forums maar dat voelt nu wel als een beetje te laat. Ben benieuwd of ze zichzelf in FM21 ook uiteindelijk de nek omdraaien met het beleid.

De 144 goals ga ik dit seizoen ongetwijfeld weer niet halen maar daar moet mijn tactiek denk ik ook wat op worden aangepast.

Ik ben trouwens naar aanleiding van het bestuderen van mijn tactiek en die van @Hoogie2004 geswitcht naar de Engelse taal in het spel. Sommige vertalingen van tactische instructies vond ik was misleidend dus Engels maar weer eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
YES schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:26:
Hoppa, dit is wel lekker!

[Afbeelding]

PSV staat momenteel zelfs op een degradatieplek :o Wellicht had ik hun transferbeleid, zoals @Jorgen zei, een keer moeten melden op de SI Forums maar dat voelt nu wel als een beetje te laat. Ben benieuwd of ze zichzelf in FM21 ook uiteindelijk de nek omdraaien met het beleid.

De 144 goals ga ik dit seizoen ongetwijfeld weer niet halen maar daar moet mijn tactiek denk ik ook wat op worden aangepast.

Ik ben trouwens naar aanleiding van het bestuderen van mijn tactiek en die van @Hoogie2004 geswitcht naar de Engelse taal in het spel. Sommige vertalingen van tactische instructies vond ik was misleidend dus Engels maar weer eens uitproberen.
53 wedstrijden is netjes!

Overzichtje van de eredivisie records in mijn save:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s2dyaYMCTGzKtIY1traysdj5p7M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fofSrTHrG8Ex56AXiXCsAEsz.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
@Hoogie2004 dit de mijne:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/koHuFM5vu0yzW7ZEy3j0Hxryo4k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ANpPs3PpHkmW6u0bYFGCgosc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
@YES Cool om te zien :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
@Hoogie2004 Ja wel grappig dat een aantal records redelijk dicht bij elkaar ligt. Ben benieuwd of de kleine verschillen een gevolg zijn van tactische keuzes (jij maakt meer goals maar ik pak net meer punten in mijn recordjaar, jouw ongeslagen reeks is langer maar mijn overwinningen op rij is weer langer) of dat het gewoon toeval is. Wel leuk om te zien!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bij mij is het dit, datum is 21-03-2080

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Hp7pRmv.png

Edit: volgens het spel ben ik "nog maar" 82, omdat mijn leeftjid elke paar jaar naar beneden wordt bijgesteld, maar in werkelijkheid zou ik nu 100 zijn :) :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SklSPlR.png

Afbeeldingslocatie: https://www.jufjanneke.nl/wordpress/wp-content/uploads/2017/09/49565-folieballon2010020jaar-500x500-198x198.jpg

Met nog 11 wedstrijden te gaan, heb ik aan 3 punten genoeg om het recordaantal punten van Inter Bratislava te verbeteren :) Dat gaat wel lukken dan

Edit: in de wedstrijd erna! :) Nog 10 wedstrijden om het scherp te stellen

[ Voor 85% gewijzigd door Jorgen op 18-11-2020 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
@Jorgen Cool! Gaaf om te zien dat een aantal van mijn huidige record bij jou in 2080 nog niet verbroken zouden zijn :)

Hoe staat het met de rolator? En ben je als hoogbejaarde niet gedateerd aan het raken wat betreft je visie op het spelletje et cetera 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
@Hoogie2004 volgens mij heb ik het nog niet gevraagd en had je het ook nog niet genoemd, of ik heb het gemist, maar heb jij al Europese hoofdprijzen gewonnen? En in Europees verband gebruik je, ook in de topwedstrijden ook altijd dezelfde tactiek of niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004
YES schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:37:
@Hoogie2004 volgens mij heb ik het nog niet gevraagd en had je het ook nog niet genoemd, of ik heb het gemist, maar heb jij al Europese hoofdprijzen gewonnen? En in Europees verband gebruik je, ook in de topwedstrijden ook altijd dezelfde tactiek of niet?
Ja, ik hou eigenlijk altijd vast aan dezelfde tactiek gedurende een jaar / langere periode.

Het eerste Europese succes was geheel onverwacht eigenlijk al in 2021/2022, hierin liep alles het hele jaar als een trein. Toen nog met een relatief normale gegenpress 4-3-3. De finale van de Champions League tegen Manchester City gewonnen met 2-1. Na dat jaar kwam de slop er een beetje in, aantal goede spelers waren niet te houden, en dat maakte het even lastig, omdat goede vervangers niet direct beschikbaar waren. Volgens mij 2 jaar op rij eruit in de groepsfase.

In 2024/2025 gevolgd door een 2e triomf, 2-0 tegen Barcelona, finale in Camp Nou. Ook hierna weer wat moeilijkere jaren, mede doordat we een bekendere kracht waren, en het tijd kostte om de juiste spelers en tactiek te vinden om deze nieuwe favorietenrol tot een succes te maken. Hier speelde ik overigens nog niet met de gedeelde tactiek van eerder, maar een variant op de oudere 4-3-3.

In 2030/2031 was de finale een gekkenhuis, in een toch al (belachelijk) doelpuntrijk seizoen. 5-3 gewonnen van Real Madrid. Dat jaar scoorden we 45 goals in de Champions League.

Afgelopen jaar ging het voor het eerst mis in de finale, tegen Barcelona waren we niet opgewassen, door een miserabele eerste helft. 3-2 verloren.

Nederland staat, dankzij onze prestaties, al een tijd relatief hoog op de coefficienten-lijst, met 2 directe plaatsingen en 1 kwalificatieplek voor de Champions League. Ik hoop eigenlijk dat we nog 2 plaatsen kunnen stijgen, zodat we 4 directe deelnemers hebben, goed voor het NL voetbal :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
@Hoogie2004 Poeh, jij hebt wel echt goede resultaten al snel geboekt dan. Ik heb daar zoals gezegd meer moeite mee al heb ik het gevoel de afgelopen twee seizoenen wel wat pech te hebben gehad. Dit jaar een nieuwe poging en het is inmiddels het derde jaar dat de kern van deze ploeg (ongeveer) bij elkaar is. Het moet nu toch wel goed in elkaar steken. Al heb ik wel wat teveel enigszins overbodige spelers laten gaan, waardoor het achterin een beetje krap is. Een linksback in de winter halen is geen overbodige luxe.

Maar het wordt wel een keer tijd voor prijzen in Europa. Ben de poule in ieder geval al door :)

Nogmaals complimenten voor jouw prestaties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

YES schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:20:
@Jorgen Cool! Gaaf om te zien dat een aantal van mijn huidige record bij jou in 2080 nog niet verbroken zouden zijn :)

Hoe staat het met de rolator? En ben je als hoogbejaarde niet gedateerd aan het raken wat betreft je visie op het spelletje et cetera 8)7
Ik ga mijn best doen om ze te verbeteren, zodra ik in Rotterdam aankom. :)

Ik ben nog niet gedateerd, maar de voetbalbonden van Brazilië (nadat ik ze eerder al eens afwees) en Argentinië vinden mij niet de juiste man.

Ook mijn stats gaan al een aantal jaar naar beneden:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JvOKOye.png

Direct promotie naar het eerste niveau is inmiddels een feit. Twee seizoenen voordat ik dat wilde eigenlijk. Niet dat ik er niet blij mee ben, maar het kan wel eens zijn dat mijn avontuur in de hoogste Slowaakse divisie erg lastig gaat zijn als je zo snel promoveert.

[ Voor 16% gewijzigd door Jorgen op 18-11-2020 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Helaas in de bekerfinale verloren. We kwamen nog nog met 0-1 voor, maar na het eindsignaal stonden we met 3-1 achter. Helaas. Wel een geweldige prestatie natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lTHKnwt.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Er is nog ruimte voor verbetering:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EYq4Yxk.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/guDWjGW.png

Als ik al hoop had om na de verloren bekerfinale toch Europees te mogen spelen, is die hoop nu wel weg.
Tegenstander Ruzomberok is op gelijk aantal punten 2e geworden op het hoogste niveau. :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/auw9zOD.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EUAPHch.png

Komend seizoen mag ik dus strijden tegen Slovan Bratislava, Trencin, Ruzomberok en Zilina.

Gaat er maar aan staan :)

[ Voor 60% gewijzigd door Jorgen op 19-11-2020 01:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het begin van ons eerste seizoen in de Fortuna Liga (hoogste niveau Slowakije) is erg bemoedigend

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mM5W5PN.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oo9vsJp.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/H3dLeeq.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/c2KGzt8.png

We strijden met Slovan om de eerste plaats. In een rechtstreeks duel werd het thuis 2-2 en gingen 4 van mijn spelers geblesseerd naar huis. We staan samen 3 punten voor op de nr 3 en 4 punten op de nr 4; na 8 wedstrijden

We hebben ook voor het eerst ons stadion uitverkocht :)

Wow, gelijk tegen de bekerwinnaar en nr 2 van vorig seizoen Ruzomberok en met 6-0 gewonnen van regerend landskampioen Presov O+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ykXhMNU.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vnmRp68.png

De voorgaande weken was het stuivertje wisselen. Eerste plaats, 2e plaats, soms kwam een ander team dichtbij, maar nu nemen we heel langzaam een heel klein beetje afstand

[ Voor 122% gewijzigd door Jorgen op 21-11-2020 03:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Hier wordt je toch helemaal gallisch van..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6VH2p7u1FsqOeEKD5LW-vdcWBmc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eOXiHwpekQnug3E07nqLxyfz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11:12
Heb net ontslag genomen. Weet iemand hoe je die inbox berichten uitzet als managers van hele lage competities en jeugdelftallen ontslag nemen of ontslagen worden.

Krijg enorm veel onnutige emails binnen zo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
@Chelseamarre123 hier heb je filters.. Geen idee of je daarmee kan bereiken wat je wil maar ik denk het wel eigenlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HL1yZ2mAtRtbmitG6UmBGKFAUto=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d80JvFY80le4TT821vQTPhEg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

YES schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:39:
Hier wordt je toch helemaal gallisch van..
[Afbeelding]
Echte Duitsers....

En was dit de finale?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
@Jorgen Nee kwartfinale pas.. Thuis heb ik ze nog veel meer weggespeeld, 12 scoten op goal, 2 clear cut chances en alsnog 0-0. Totale frustratie. Dramatisch eigenlijk. Heb vrij kort daarna de beste 22 jarige uit het hele spel vastgelegd voor 118 miljoen. Pas perfect in de formatie die @Hoogie2004 gebruikt als buitenste middenvelder. Of gewoon als inverted winger in mijn huidige tactiek. Ben er helemaal klaar mee. Ik rouleerde nog veel met mijn spits maar mijn eerste keus (een 22 jarige Nederlander) scoorde in 34 wedstrijden maar liefst 47 keer dus die ga ik volgend seizoen zoveel mogelijk opstellen. Verder ga ik gewoon niemand die ik wil behouden laten gaan en indien nodig weer flink met geld smijten. Die CL begint een wat ongezonde obsessie te worden maar ik moet en zal hem binnenhalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
@YES benieuwd wat je met mijn tactiek kan bereiken :)

[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 21-11-2020 17:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Hoogie2004 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:56:
@YES benieuwd wat je met mijn tactiek kan bereiken :)
Ik neem eigenlijk nooit een tactiek één op één over dus ik zal niet letterlijk jouw tactiek gebruiken. Maar wellicht neem ik wel afscheid van mijn wingbacks en ga ik het anders doen. Weet het nog niet zeker.

Dit seizoen overigens 131 keer gescoord in de Eredivisie, ik kruip richting jouw doelpuntenrecord dus :) En ik heb die van Ajax die al jaren staat (120) dus ook gebroken!

Daarnaast inmiddels meer dan twee seizoenen ongeslagen, 78 wedstrijden staat de teller nu op. Dit komt toch ook wel doordat de enige ploeg die qua achterban mee zou kunnen groeien (in mijn ogen is dat alleen Ajax, PSV heeft toch net een stukje minder aanhangers in het land), dat echt laat afweten. Ook nu zijn ze maar 4e geworden met 39 punten minder dan ik heb. Vitesse is 2e geworden en heeft ook gewoon 28 punten minder.. Wat dat betreft moet ik een keer rode kaarten pakken of iets dergelijks om een wedstrijd te verliezen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zoveel voorsprong... Dat heb ik zelfs in deze save van mij niet veel gezien

Jammer van je Europese deceptie. Volgend seizoen dan maar.
Ik heb natuurlijk afscheid genomen van Ferencvaros, dus sta sowieso 100miljoenmiljard kilometer van een Champions League-finale af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
Europees heb je aanvallend een ander niveau nodig als in de eredivisie. Verdedigend kan je het nog zo goed dicht houden, als je nooit scoort ga je niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZX2SG3R.png

Verleidelijk om terug te keren op het oude nest, maar het is ook vele kilometers de verkeerde kant op.
We blijven dus gewoon bij Inter Bratislava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Hoogie2004 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:17:
Europees heb je aanvallend een ander niveau nodig als in de eredivisie. Verdedigend kan je het nog zo goed dicht houden, als je nooit scoort ga je niet door.
Tja, voor mijn gevoel is mijn aanval al wereld-top, maar goed. We gaan gewoon door :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ondanks een zeer slechte periode aan het eind vh seizoen in de kampioensgroep, zijn we toch zeer verdienstelijk op de 3e plaats geëindigd in ons eerste seizoen in de Fortuna Liga.

Even kijken of we nog wat versterkingen kunnen halen en dan kijken of we komend seizoen vol voor de titel kunnen gaan. Loop dan ineens 5 jaar voor op schema, als dat lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Waarom veranderen die quoteringen vd seizoensvooruitblik? Dit postte ik 2 dagen geleden rond ronde 4 of 5:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/7779c67574d50ecf44a871d4746156595a1533ef/?url=https%3A%2F%2Fi.imgur.com%2Foo9vsJp.png

Zo is het vandaag, na de laatste speelronde:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6BpnRai.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
@Jorgen zijn er tussen beide screenshots transfers gedaan? In het echt veranderen aankopen de verwachtingen en dus quoteringen ook natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

YES schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:44:
@Jorgen zijn er tussen beide screenshots transfers gedaan? In het echt veranderen aankopen de verwachtingen en dus quoteringen ook natuurlijk.
Ja tuurlijk wel, maar dan is het toch geen seizoensvooruitblik meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
Even een update tussendoor, het hele seizoen leek het op rolletjes te lopen voor nieuwe doelpuntenrecords in de eredivisie, en een goede prestatie in Europa.

Na de winterstop kwam er wat zand in de molen, er volgden wat heel moeizame overwinningen en een gelijkspel. De loting voor de Champions League zat echt niet mee, want we lootten Barcelona, welke ons vorig seizoen in de finale naar huis stuurde.

Barcelona wist de eerste wedstrijd met 2-1 van ons te winnen. Ze lieten ons compleet kansloos, dus ik was al bang voor de return.

Ik besluit wat rust uit te delen aan de hele selectie, en speel een wedstrijd met een half B-team tussen de eerste en tweede wedstrijd tegen Barcelona. En waarempel, we scoren er 11 tegen Roda uit.... De return tegen Barca blijkt een eitje, we sturen ze met de staat tussen de benen terug naar Barcelona.

Door de 11-0 overwinning is ook ineens het doelpuntenrecord binnen bereik, we staan op 138 goals in 30 wedstrijden. Het record is 144... Dat moet kunnen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3XYZv3U.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Jorgen schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:01:
[...]

Ja tuurlijk wel, maar dan is het toch geen seizoensvooruitblik meer?
Tja, dan is het waarschijnlijk een verkeerd gekozen of vertaalde term. Of ze hadden de seizoensvooruitblik op een bepaald moment moeten vastzetten ipv nog laten veranderen. Misschien is er in FM2021 wat aan gedaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

YES schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:13:
[...]

Tja, dan is het waarschijnlijk een verkeerd gekozen of vertaalde term. Of ze hadden de seizoensvooruitblik op een bepaald moment moeten vastzetten ipv nog laten veranderen. Misschien is er in FM2021 wat aan gedaan :+
Zo heel erg is het ook niet.
Vind het gekker dat clubs decennia zonder trainer zit in niet-geladen landen

Ach ja.... zover in de toekomst draait het ook niet om de details

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004
Dit zijn de tussenstanden die je nodig hebt op zoek naar doelpuntenrecords. Ik denk dat dit mijn snelste 2-0 voorsprong ooit is...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HGgNjlZ4FbDQe1aC3o7zZOIKjrY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PZiVV6YpLnedHJhIFjBRZlkB.png?f=user_large

#edit: Uiteindelijk wordt het 4-0 op zijn FM's, met gruwelijk veel gemiste kansen.

[ Voor 20% gewijzigd door Hoogie2004 op 22-11-2020 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Lekker!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004
Het doelpuntenrecord is eraan, 145 nu, met nog 1,5 wedstrijd te spelen. Hopelijk halen we de magische 150.

Seizoen af (in de eredivisie dan, Champions League finale moet nog).
Helaas net niet de 150 goals gehaald. Tevens ook minste tegengoals, met een belachelijk doelsaldo als gevolg:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M-wH8__TtXQ2XmIdpJSw5fGOnXk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eA0gbGsKVh5xrdcfVLPVcBMF.png?f=fotoalbum_large

In totaal 533 schoten op doel, dus 1/3e gaat er schijnbaar in. Het grote probleem is daarbij dat er wedstrijden zijn met 25 shots on goal, die eindigen in 2-0 of 3-0... Ik vraag me ook sterk af of deze statistiek wel klopt, alleen afgelopen wedstrijd al 25 shots on goal...

[ Voor 81% gewijzigd door Hoogie2004 op 22-11-2020 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RgDnxfD.png

In de eerste voorronde van de Europa League wonnen we nog met mooie cijfers van Shkëndija en in de tweede voorronde veegden we geheel onverwacht de vloer aan met Olympiacos. Dat gaf hoop voor de wedstrijden tegen Utrecht in de derde voorronde. Helaas was Utrecht op cruciale momenten veel en veel sterker en zijn we gestrand op 1 ronde voor de groepsfase.

Jammer, maar nu kunnen we ons geheel richten op de competitie, alwaar we ook een slechte start hadden. Maar eens zien of we dan kunnen omdraaien en rechtbreien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004
En de Champions League is binnen, voor de 2e keer in drie jaar (drie finales op rij).

We openden met 1-0 net na de eerste minuut om was, en de 2-0 nog voor de eerste 10 minuten om waren. Manchester United had verder weinig in te brengen. Einduitslag was nog mild voor hun, 3-1 voor ons :)

In totaal nu de afgelopen 13 jaar bij Ajax:
- 4x de Champions League gewonnen, 2022, 2025, 2031 en 2033.
- 13x de Eredivisie
- 13x de Johan Cruijf schaal
- 8x de Nederlandse Beker

Behoorlijk tevreden met die erelijst. Nederland staat momenteel op de 6e plek van de coëfficientenlijst, en dat wordt de 5e volgend jaar vanwege onze successen. Qua kwalificatieplaatsen schieten we er maar een klein beetje mee op, al scheelt extra team in de groepsfase Europa League. Als we de 4e plek weten te halen kunnen er 4 teams naar de Champions League groepsfase, dat is wel een leuk doel nog. Om dat te halen heb ik wel wat hulp nodig van de rest van Nederland, en wat mindere prestaties van nr.4 op de ranglijst, Duitsland.

Nu weer even tijd nemen om op te laden voor nog een seizoen

[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 23-11-2020 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mooie prestaties Hoogie!
Welke competities heb jij allemaal geladen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
Jorgen schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:23:
Mooie prestaties Hoogie!
Moet ik morgen even nakijken, ik vermoed de grote europese competities.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
@Hoogie2004 Poeh, lekker zeg. Ik ben Europees nog niet op dat niveau terwijl ik vind dat ik dat al wel zou moeten zijn als ik mijn ploeg bekijk.

Overigens heb ik nog niet eerder zo'n snelle zuivere hattrick gezien als deze net:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ikCS5-pONSCGdUfP42Z6K-zoCk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gxb9vFJPucABTZdkYX2DayrK.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Euh oké. Twee wedstrijden later:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fopzELk9TaYipKSQwi-V1j70No0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4fEh0FotTop6ptLLOeKwrrWo.png?f=user_large
Zuivere hattrick in 6 minuten 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Die heeft er zin in @YES (y) :)

Hier was het vrijwel onmogelijk om een fatsoenlijk team bijeen te sprokkelen voor de competitie. Ik heb moeten trekken, sleuren, duwen, smeken, smjiten, bellen en tig keer op de knoppen duwen voordat ik een team had wat nog een beetje fatsoenlijk is om af en toe een respectabele uitslag te mogen verwachten.

Wellicht omdat Slowakije op Slovan en Zilina na niet echt een topclub kent. Samen hebben ze 1 cupwinnerscup en 3 mitropa cups weten te winnen. Kijk ik naar bijv. Farul en BSK Bijelo Brdo, dan waren dat natuurlijk ook heel kleine clubs, maar het lijkt wel of het daar makkelijker was om op zijn minst nog een klein beetje kwaliteit te kunnen inhuren.

Ik hoop dat ik dit seizoen die derde plaats kan evenaren, maar ik ben bang dat dit mijn slechtste seizoen tot nu toe gaat worden. En dan zal je zien dat ik met 2 vingers in de neus kampioen wordt :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Htq6JJH.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kxsBfii.png

Met een voorlopige tweede plaats gaan we de kampioensgroep van de competitie in. Hoewel we na een zeer slecht begin toch heel goed presteren en de nodige voorsprong hebben op de nummer 3, zijn wij historisch gezien ook met afstand het slechtste team van deze 6. Vier van deze vijf tegenstanders hebben een veel beter trackrecord tegen ons dan wij tegen hen. De 5e opponent is de afgelopen jaren even sterk als wij.

Ik gok dat dit jaar nog te vroeg gaat zijn voor het kampioenschap. Hopelijk zijn de 10 punten voorsprong genoeg om de tweede plaats te behouden en iets aan onze aantrekkingskracht voor nieuwe transfers te doen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bBpe9ir.png

Wat wel leuk is, is dat er weer steeds meer interesse van buitenlandse clubs komt die mij als manager willen hebben. Hopelijk betekent dat, dat een overstap naar Wenen (als ik tzt titel en beker heb) makkelijk en snel kan verlopen

[ Voor 34% gewijzigd door Jorgen op 24-11-2020 18:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Zo, het seizoen gaat beginnen. De eerste 26 oefenwedstrijden in de Eredivisie zitten erop en de titel is daarmee 8 wedstrijden voor het einde binnen. CL poule ook goed doorgekomen en de eerste wedstrijd van de 2e ronde uit bij PSG met 0-2 gewonnen, dus dat moet ook goed komen.

Nu komen dus de wedstrijden eraan waar het echt om gaat, alle nu nog volgende CL wedstrijden bedoel ik daarmee. De KNVB Beker kan ik nog winnen en dat zou de 7e op rij betekenen, inmiddels ben ik in die competitie ook al 51 wedstrijden ongeslagen en nu 40 wedstrijden op rij gewonnen.

Verder dus nog 8 wedstrijden in de Eredivisie en hoewel ik al kampioen ben wil ik wel erg graag winnen, aangezien ik dan 3 seizoenen op rij ongeslagen kampioen wordt. Dat is echt een reeks die denk ik nooit meer overtroffen zal worden. Een echt perfect seizoen (34 overwinningen) is overigens nog niet gelukt, altijd wel een gelijkspelletje erbij.

Maar voor nu dus volledig voor de CL gaan, ben benieuwd of ik dit jaar wel doorstoot tot de finale!

[ Voor 5% gewijzigd door YES op 25-11-2020 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Daar gaan we dan, voor het eerst een CL finale bereikt! Tegen Real Madrid, in het Stade de France moet het gebeuren. Benieuwd of we nu ook in één keer de cup pakken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WlUjJ4KdR-5eYdMPxxI3VMPoObI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GeD66Atz4ZlIT8RuECzAcUrT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YES
*O* *O* *O* *O* *O* *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PnaFnCVe6OxqNIndfRL9CF45ygQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qd76uHK3fGXcN6m0CjozIPFL.jpg?f=fotoalbum_large

Eindelijk, nadat ik drie seizoenen op rij echt het gevoel had de beste ploeg in de CL te hebben en er elke keer toch dramatisch uit vloog, is de belangrijkste voetbalprijs in het clubvoetbal eindelijk van ons!

Ook geweldig dat Mejbri, de man die al in 22/23 geloofde in het project en zich bij de club voegde, als eerste van een reeks toptalenten, ons aan de hand neemt en de Man of the Match werd.

Door deze overwinning ben ik tegelijk het hele seizoen ongeslagen gebleven. Iets wat mij nog nooit gelukt is met FM, voor zover ik weet.

En nu komt de twijfel, nog een seizoen doorgaan of toch gauw deze opbergen en FM2021 opstarten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
Jorgen schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:23:
Mooie prestaties Hoogie!
Heeft even geduurd :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uliVltrvYDXMNGYWgDbtkRDFpEQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2gnIC4HH8yjCwbxyb1Lls151.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Geen probleem toch ;)
Dat valt eigenlijk nog best mee. Denk dat jouw game wel soepel draait zo én met de grote competities heb je vermoedelijk ook sterke concurrentie op transfergebied

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dit is wel een heel lekkere speelronden. Ik stond 9 punten achter, maar Ruzomberok verliest 2 x achter elkaar en ik win met grote cijfers van Slovan (3-6). Nu zijn het ineens nog maar 3 punten. Volgende ronde mag ik tegen Ruzomberok. Een echte zespuntenwedstrijd. Als ik win, sta ik op hetzelfde aantal punten. Als ik verlies, is het kampioenschap wel weggegooid.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HVcnvpd.png

Het onverwachte gebeurt: wij winnen van Ruzomberok. Slovan en Trencin winnen ook, alleen in theorie kan ik nog 4e worden. Aan 1 punt heb ik genoeg voor een tweede plaats of hoger

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/a0jCBx9.png

Ook de volgende wedstrijd tegen Trencin wonnen we. Waar de eerste helft van de kampioensgroep zeer moeilijk begon, hebben we nu de 3 moeilijkste wedstrijden gewonnen. Glansrijk. Zou het dan nu al gebeuren dat we kampioen worden? Ruzomberok laat het lopen, zo lijkt het. Weet je nog wat ik schreef aan de vooravond van dit seizoen? Dat dit een zeer zwaar seizoen zou worden, maar dat ik dan ineens tegen alle verwachtingen in kampioen wordt? Die rare voorspelling kan zomaar uitkomen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1KKcx2R.png

Oei.... we verliezen de wedstrijd van Zlate Moravce; de enige die we relatief eenvoudig hadden moeten winnen in deze groep. Op de andere velden werken ze ook niet mee, want Ruzomberok wint wel. Hierdoor zijn we nog geen kampioen, maar staan we weer gelijk. De allerlaatste wedstrijd zal daardoor allesbepalend zijn.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Deu0JcO.png

En dan gaat in de allerlaatste wedstrijd alles mis. Voorafgaand was er spanning en hoop en nadien vooral teleurstelling en desillusie. Natuurlijk lopen we jaren voor op schema en presteren we boven verwachting goed; iets waar we heel trots op mogen zijn. Maar ook een grote deceptie dat we er zo dichtbij waren en dan toch geen kampioen worden. Heel jammer.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CXUEU5E.png

Vanwege de vroege bekeruitschakeling moesten we sowieso nog een jaartje voetballen in Slowakije en aangezien we ook naast de titel grepen, hebben we dus nog werk te doen. De tweede plaats is wel de beste klassering voor Inter Bratislava tijdens deze save. Onze vorige beste klassering was derde (onder mijn leiding in 2081 en eerder al in 2033).

Komende periode: versterkingen binnenhalen en proberen om weer 6 wedstrijden in de voorrondes van de Europa League te spelen. Mochten we de groepsfase bereiken, dan zijn de tonnen/miljoenen zeer welkom. Ik verwacht echter dat we nog te zwak zullen zijn om de poules te bereiken.

Enfin, nieuw seizoen, nieuwe kansen

[ Voor 88% gewijzigd door Jorgen op 28-11-2020 20:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Een half seizoen verder doen we het vrij aardig:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m3qEIKc.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/idQar2v.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11:12
@Jorgen is het op je 84e niet eens tijd om op pensioen te gaan? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Chelseamarre123 schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:56:
@Jorgen is het op je 84e niet eens tijd om op pensioen te gaan? >:)
Ik ben al veel ouder zelfs. Krijg iedere paar seizoenen een kleine leeftijdsreset. Ben inmiddels bijna 103 geloof ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Met nog 5 wedstrijden te gaan, sta ik 11 punten voor op de nummer 2. Vorig seizoen leken we de titelwinst op het laatst te gaan grijpen, alvorens alles uit onze handen glipte. Dit seizoen staan we er nog beter voor. Zou het nu wel lukken voor Inter Bratislava? Ook in de beker doen we nog goed mee. De eerste halve finale wonnen we met 1-3 uit bij Trencin. Dat is een mooie uitgangspositie voor de return thuis in Bratislava

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7tUgslK.png

Met een 3-2 in de thuiswedstrijd, werd de return een groot succes. Weliswaar 2 goals tegen, maar weer 3 punten en een opgetelde 6-3 tegen Trencin. Hierdoor hebben we de finale van de Slovnaft Cup bereikt :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ahLIVyu.png

Met een 2-2 tegen Zilina staan we nog steeds 11 punten voor; nu met nog maar 4 wedstrijden te gaan...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oCboraP.png

De volgende wedstrijd is thuis tegen Slovan. Dat zou echt het ultieme moment zijn voor onze eerste kampioenschap! Voorafgaand aan de wedstrijd was de spanning natuurlijk merkbaar en ook tijdens de thee stonden de gezichten op volle concentratie. De 1-0 eindstand tegen grote broer Slovan was dan ook een opluchting. Het geel gekleurde deel van Bratislava rende na afloop van de wedstrijd de straat op (wel met mondkapjes natuurlijk - in clubkleuren) en heeft tot in de late uurtjes de eerste landstitel sinds 2001 gevierd :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/50qMXlL.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/G3lbMzV.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uDa9fZX.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VsUtBs2.png

Met nog 3 wedstrijden over kunnen we nu alles zetten op de bekerwinst. De finale is namelijk nu aan de beurt. Met een briljante, maar tevens zeer spannende 6-3 kaapten we ook die prijs voor de concurrentie weg. Daarmee is onze prijzenkast voor het eerst sinds datzelfde 2001 ook weer van de beker voorzien. 2001 was een mooi jaar voor de club met de dubbel en 82 jaar later hebben we dat kunstje herhaald.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9e2n3Di.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IArA3Ew.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IUB6xUv.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xWxg0r2.png

Daarmee is nu al ons avontuur in Slowakije een doorslaand succes geworden en mogen we ons opmaken voor een Abenteuer in Österreich. Dat wordt druk solliciteren de komende tijd :)

Uiteindelijk hebben we dit jaar kunnen afsluiten met een schitterende 70 punten en 15 punten meer dan de nummer twee. Zeer tevreden dus.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/z8ljQFv.png

[ Voor 82% gewijzigd door Jorgen op 03-12-2020 23:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
Ik ben toch weer begonnen aan het volgende seizoen. 2 man vertrokken (non-basis spelers), en wat jeugd aangetrokken.

Het begint weer voortvarend, maar oh mijn god wat een FM wedstrijd dan weer.... :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3LeRuuJXff6eo-DJWXJEsUGuvZc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LEQsd9NIR6wekujndP5GKEUE.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Hoogie2004 op 03-12-2020 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik mag meedoen aan - naar mijn mening - 1 vd bijzonderste supercups uit deze savegame: de Česko-slovenský Superpohár. Hierin mogen de bekerwinnaars van Tsjechië en Slowakije het tegen elkaar opnemen als seizoensouverture. Erg leuk. Hopelijk kunnen we die ook aan het prijzenlijstje toevoegen. Tot 1993 werd deze wedstrijd ook in het toenmalige Tsjecho-Slowakije al gespeeld, waar de landen ook toen ze nog 1 waren, al elk een eigen bekertoernooi hadden en de winnaars van beide bekers tegen elkaar speelden. De winnaar van die wedstrijd kwalificeerde zich voor de Europese toernooien. Een beker met een bijzondere speelgeschiedenis dus.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/U3RlOTa.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AmeUoED.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GJNqXyT.png

Wow.... dat ging niet helemaal zoals gehoopt... Allereerst waren 2 van onze beste spitsen geblesseerd. Daarna halen we evenveel kaarten als Nederland tijdens de Slag van Neurenberg in de wedstrijd Portugal - Nederland in de achtste finale van het WK 2006 in Duitsland. Fluit scheidsrechter Ivanov nog??? We spelen een hele tijd met maar 9 man en komen nog een paar keer dichtbij, maar Viktoria Plzen scoort de 1-0 en wij kunnen er uiteindelijk niks tegenin brengen. Wat een teleurstelling... Als ik geen overstap richting Wenen kan bewerkstelligen, kan ik volgend seizoen nog een keer proberen of ik voor deze wedstrijd in aanmerking kom (de Slowaakse beker moet dan gewonnen worden dus), maar anders is dit het wel. Zo zonde.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HV6nXn5.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/V9s1gf7.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4pNSDhC.png

Al met al dus een catastrofe op het veld...

Enige lichtpuntje? De zilveren medaille wordt vermeld in de prijzenkast van de club... :P

Op naar de Champions League kwalificatie dan maar!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/t3Qbkrm.png

[ Voor 79% gewijzigd door Jorgen op 04-12-2020 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08 00:29

Jebus4life

BE User

***EDIT***
Verkeerd topic :+

[ Voor 94% gewijzigd door Jebus4life op 04-12-2020 13:21 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ook na honderdmiljoenmiljard seizoenen en wedstrijden kan je nog verbaasd worden door het spel

Normaal gesproken speel ik de competitiewedstrijden met instant result en de beker (m.u.v. finale of evt ook halve finale) ook. Europees doe ik de Champions League en Europa League doorgaans altijd zelf.

In de eerste ronde van de kampioenskwalificatie van de Champions League hadden we het erg makkelijk tegen Qarabağ uit Azerbeidzjan. Uit wonnen we met 7-0 en thuis voegden we daar nog eens 5-0 aan toe. Een erg mooi begin van ons CL avontuur dus.

In de volgende ronde werden we geloot tegen Shakhtar Donetsk uit Oekraïne. Dat is nog altijd een goed team in vergelijk met het mijne. In de uitwedstrijd werden we met 4-0 weggevaagd en op wat mini-kansjes na, kwamen we er gewoon niet aan te pas. Het eerste doelpunt na een halve minuut droeg daar al niet aan bij natuurlijk.

Omdat ik eigenlijk totaal geen vertrouwen in de thuiswedstrijd had, heb ik gewoon op instant result gedrukt. De kans dat we zouden verliezen was groot en doorgaan zou helemaal geen sinecure zijn, dus had ik het eigenlijk al opgegeven toen ik op de knop klikte. Enfin, ik kijk tegelijkertijd een film en mis de uitslag. Ik lees alle inbox-berichten door en zie ineens 5-4 staan. Ik kijk nog een keer. Het staat er echt. 5-4. VIJF tegen VIER. Kennelijk hebben de mannen uit Bratislava bedacht om te laten zien dat je nooit op moet geven want na negentig minuten hadden ze VIJF keer gescoord en maakten ze daarmee de VIER doelpunten van Shakhtar ongedaan.

Vol ongeloof en verbazing kijk ik er nog een keer naar. Het is nog steeds niet veranderd. Inter Bratislava 5 en Shakhtar Donetsk 4.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VUMXGTW.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/x1zFCaT.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cdfEahs.png

Afbeeldingslocatie: https://memegenerator.net/img/instances/68426344.jpg

De volgende wedstrijd is tegen Bate Borisov uit Wit-Rusland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

We hebben BATE uit met 4-1 verslagen en wonnen thuis met 2-1. We mogen nu naar de kampioenen play-off van de CL en ontmoeten daar Celtic. Die hebben op elke positie een betere speler, dus ik acht ons vrij kansloos om de groepsfase te bereiken. Elke goal die we tegenhouden is mooi. ;)

Met 28 schoten en 8 op doel was Celtic veel sterker. Wij konden daar precies nul schoten (waarvan allemaal niet op doel :P ) tegenover zetten. Het is een wonder dat het maar 4-0 werd voor de Schotten. De rode kaart die we kregen hielp ook niet mee. Of we nu weer zo'n stunt als tegen Shakhtar kunnen uithalen? Dat zou formidabel zijn, maar statistisch gezien is die kans ook nihil. We wonnen gelukkig wel, met 2-0. Daarmee gaan we alsnog niet naar de groepsfase, maar verlaten we de voorrondes van de CL met opgeheven hoofd. Deze club heeft ruim boven verwachting gepresteerd. Het mooie is, dat we hierdoor wel gekwalificeerd zijn voor de groepsfase van de Europa League. We mogen dus toch ons Europese sprookje vervolgen. Super!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0u8yM8r.png

Dit is wel een vreselijk moeilijke groep. AZ, Sporting Lissabon en Rapid Wien zijn stuk voor stuk veel beter dan wij.
Dan ben ik nog heel blij dat we de echt grote clubs vermijden. Mijn kansen? Ik hoop op 1 x 3 punten thuis. Alles daarboven is mooi meegenomen.

In een werkelijk briljante en memorabele wedstrijd hebben we Sporting Lissabon thuis weggevaagd met 8-1. Niemand zag dat aankomen, zeker wij niet, maar we hebben ons visitekaartje afgegeven. Onze allereerste wedstrijd in de groepsfase van een Europees toernooi is geëindigd in een eclatante overwinning die fans zich nog jaren zullen herinneren.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9xqoaKS.png

In de competities gaat het met wisselend resultaat. We zijn net door Petrzalka uitgeschakeld in de eerste ronde van de beker. Dat was niet echt de bedoeling :P Nu dus hopelijk nog een keer stunten in de EL en hopen dat we snel de achterstand in de competitie kunnen inlopen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yPfWzYj.png

Deze wedstrijd werd opgevolgd door een abomibel verlies tegen AZ. Al na een halve minuut kregen we een penalty tegen. Deze werd weliswaar gekeerd, maar 2 minuten later stonden we alsnog met 1-0 achter in Alkmaar. Met kansen over een weer wisten wij helaas veel minder adequaat om te gaan. Hierdoor kon AZ met 6-2 de fans tevreden stellen. Tot nu toe zorgt onze Europese campagne dus voor een hoop spektakel.

Edit: Uiteindelijk is het in de EL bij 3 punten in de groepsfase gebleven. En eigenlijk is dat gewoon al hartstikke mooi. In de laatste wedstrijd tegen AZ kwamen we nog gelijk, maar een paar minuten voor het fluitsignaal kwam AZ op 2-1 en daar bleef het bij. 16 doelpunten voor en 18 doelpunten tegen is ook lang zo gek nog niet voor een eerste keer. Aangezien ik reeds was uitgeschakeld in de CL en de beker, hebben we nu alleen de competitie nog om ons op te richten. Daar moeten we nog flink aan de bak want krap voor de winterstop staan we 6 punten achter op Ruzomberok

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QEanTCk.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hZastBk.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PBcltq2.png

Het is me alleen totaal niet duidelijk waarom Slovan zich al gekwalificeerd voor de EL zou hebben. De competitie is nog lang niet afgelopen en bij de beker moet de kwartfinale nog gespeeld worden.

[ Voor 45% gewijzigd door Jorgen op 08-12-2020 02:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dit is altijd goed nieuws:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oiC3UjA.png

We hebben het wel moeilijk om de top 2 bij te blijven. Slovan en Ruzomberok zijn over het algemeen gewoon sterker dan wij dit jaar. Na ons formidable seizoen vorig jaar, met een geweldige dubbel als resultaat, wordt dit denk ik een jaar om te bouwen en te investeren

Met nog 8 wedstrijden te gaan, staan we 9 punten achter. Alles is nog mogelijk, maar het is wel een flinke achterstand natuurlijk

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/x7Ziqf8.png

We maken het toch wel weer erg spannend. Met nog 5 wedstrijden te gaan, zitten we op de helft van de kampioensgroep. Alle tegenstanders al een keer gehad en allemaal nog een keer aan de beurt. Gaan we Ruzomberok nog inhalen? Blijven we Slovan voor?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0PL0lXb.png

[ Voor 22% gewijzigd door Jorgen op 12-12-2020 04:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
@Jorgen gaaf hoor! Meestal is het zo bij FM dat als je eenmaal de macht grijpt in je nationale competitie, je die eigenlijk niet snel weer uit handen geeft omdat de andere teams niet zo goed gemanaged worden. Wel leuk als het een keer anders is en je na een kampioenschap echt moet knokken om aansluiting met de top te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

YES schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 06:59:
@Jorgen gaaf hoor! Meestal is het zo bij FM dat als je eenmaal de macht grijpt in je nationale competitie, je die eigenlijk niet snel weer uit handen geeft omdat de andere teams niet zo goed gemanaged worden. Wel leuk als het een keer anders is en je na een kampioenschap echt moet knokken om aansluiting met de top te houden.
Ja klopt. 4 vd 6 keer was ik 'on a roll' en kon ik redelijk eenvoudig kampioen blijven. Soms was dan het 2e of 3e seizoen (geteld vanaf 1e kampioenschap) nog spannend om te zien of je het haalde, maar daarna niet meer. Bij Dunav haalde ik de 2e niet. Pas daarna steeds wel. Bij Inter Bratislava moet ik er ook echt voor knokken. Ik reken op een derde plaats nu

Edit:

Het komt dit seizoen aan op de allerlaatste wedstrijd. Als Ruzomberok punten laat liggen kunnen we onze titel prolongeren. Daarvoor moeten we wel winnen natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/COLRy58.png

Doordat we met 3-1 en 0-1 verloren hebben van Ruzomberok tijdens dit seizoen, is een gelijkspel voor hen al voldoende om kampioen te zijn. Hopelijk hebben ze dus een flinke uitglijder.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SBVFdVR.png

Helaas deed Ruzomberok wat het moest doen en wij lieten opnieuw punten liggen. Hiermee zijn we op een 2e plaats geëindigd. Nog steeds erg netjes voor deze club, maar kijkende naar de overmacht waarmee we vorig jaar kampioen werden, is het ook erg jammer dat we onze titel niet konden prologeren. Hopelijk blijken we volgend seizoen wel weer in staat het kampioenschap te behalen. Nog mooier zou zijn als ik de overstap naar Wenen (Rapid Wien, Austria Wien of First Vienna) of Linz (BW of LASK) kan maken.

Edit: Ons Europese avontuur is goed geweest voor onze postitie op de Europese ranglijst. We zijn zowaar 78 plaatsen geklommen en staan nu op de 275e plaats. Zeer netjes voor een clubje uit de 43e competitie van Europa (was 47e)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yEB3FQy.png

[ Voor 45% gewijzigd door Jorgen op 12-12-2020 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bij het ingaan van de winterstop zijn er nog 3 wedstrijden over van de reguliere competitie. Daarna stromen we in, in de kampioensgroep die ook 10 wedstrijden behelst. Voor nu hebben we er 19 gespeeld en staan we ook 19 punten voor op de nummer 2. Slovan en Ruzomberok hebben de grootste moeite met presteren dit jaar, dus daar hoeft de tegenstand voor de titel niet van te komen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wBg88t0.png

Eigenlijk wil ik wel zien met hoeveel voorsprong ik dit jaar de titel kan pakken, maar er kwam eindelijk een vacature vrij in Oostenrijk. Helaas niet in Wenen, waar mijn grote voorkeur ligt, maar wel in Linz, bij LASK. In het echt spelen ze tijdelijk in Pasching, omdat het nieuwe stadion in 2022 wordt opgeleverd. Aangezien ik in 2084/2085 zit, heeft de club waarschijnlijk al weer een paar keer verbouwd en telt deze club voor mij gewoon als Linz en dus aan de Donau.

Na onderhandelingen over mijn contract (voor het eerst in al deze seizoenen 2 jaar én dat meteen bij de start) en over de staf (ik neem een paar jongens van Inter Bratislava mee en laat vooral fysio's en scouts van LASK gaan), ben ik nu de nieuwe manager van LASK Linz in Oostenrijk.

Hiermee heb ik dus nu 6 vd 9 landen afgerond en kan ik aan mijn 7e avontuur tijdens deze carrière beginnen.

Inter Bratislava, bedankt

Afbeeldingslocatie: https://logosvector.net/wp-content/uploads/2013/11/fk-inter-bratislava-vector-logo.png

LASK Linz, op naar grote hoogte!

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/a/a3/LASK_logo.svg/1200px-LASK_logo.svg.png

Hiermee is dit denk ik ook maar mijn laatste bijdrage in het FM20 topic en verhuis ik voor het nieuwe deel van mijn avontuur naar het FM21 topic. Dankjewel voor het lezen en alle aardige reacties!

Edit Voor de mensen die in dit topic blijven: veel plezier nog! Ik heb in het FM21 topic een uitgebreide beschrijving van mijn huidige save gedaan Jorgen in "[Multi] Football Manager 2021"

[ Voor 6% gewijzigd door Jorgen op 14-12-2020 23:33 ]

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste