[Multi] Football Manager 2020 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:34
Zyron schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 06:08:
Heel benieuwd naar de Xbox-versie.

Crossplay wordt ondersteund. Als dat dan zonder beperkingen in aantal landen/competities kan zou dat heel fijn zijn.

En ben benieuwd of het op korte termijn al een game pass-titel wordt of een soortement van Play Anywhere-titel (zoals Microsoft met zijn eigen titels doet). Dat zou nogal schelen, dan hoef ik hem niet twee maal te kopen om zowel op console als pc te genieten.
Ga er maar vanuit dat de Xbox versie de Touch versie wordt. En tevens zal dat ook geen eigen kits, faces, logos etc ondersteunen dus dat is voor mij sowieso een no-go.
Kan FM niet spelen zonder de graphics updates. ;)
SEGA also announced that for the first time since 2007, Football Manager 2021 will be launching on Xbox platforms, where the game will be a Play Anywhere title, meaning that players only need to buy one copy of the game in order to play it across Xbox One, Xbox Series S/X, and Windows 10 PC. Save transfers across all platforms will also be supported, so fans looking to move between platforms won't have to worry about starting from scratch.

[ Voor 23% gewijzigd door Rivanov op 25-09-2020 07:05 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 31-08 18:14

Zyron

BWRAAAAP

Goed punt, gelukig heb ik nog een nieuwe laptop gekocht dus either way ga ik me wel weer vermaken. :D

*edit: wel eroverheen gelezen; het is idd een Play Anywhere-titel. Dus mocht ik alsnog na een tijdje aan de Touch willen, dan is crosssave wel supertof. Ben dus alleen benieuwd of er verdere beperkingen in het aantal landen/competities zit, evt. zonder aangepaste graphics is wel te overleven voor ondergetekende.

Meestal speel ik aan het begin van het jaar de volle versie maar in de loop van de tijd ga ik over naar Touch om gewoon lekker vlot te kunnen spelen.

[ Voor 69% gewijzigd door Zyron op 25-09-2020 08:12 ]

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Van de frontpage.
Sega laat weten dat Football Manager 2021 voor de Xbox een Play Anywhere-titel is, waarmee het bedrijf aangeeft dat digitaal aangeschafte exemplaren op zowel de Xbox One als de pc werken en savegames zijn over te hevelen. De game komt ook uit de voor de Series S en X, waarbij het aantal speelbare competities volgens Sega zal wisselen afhankelijk van op welke console wordt gespeeld. Spelers hoeven het spel een keer aan te schaffen, waarna het speelbaar is op de Xbox One, Series S en X. Of Sega de game grafisch gaat verbeteren voor de next-genconsoles van Microsoft, is nog onbekend. Sega zegt begin november nadere details te geven.

Het bedrijf zegt dat Football Manager 2021 Xbox Edition is gemodelleerd op de Football Manager Touch-games, waarvan Football Manager 2020 bijvoorbeeld voor Android, iOS en de Nintendo Switch uitkwam. De Xbox-versie van Football Manager 2021 wordt volgens Sega een gestroomlijnde versie van de desktopgame, waarbij optimalisaties zijn doorgevoerd om een goede ervaring via de Xbox-controller mogelijk te maken.

Miles Jacobson, de director van Football Manager bij ontwikkelaar Sports Interactive, gaat op Twitter kort in op de vraag waarom de nieuwe game niet voor de PlayStation verschijnt. Hij zegt dat hij in de problemen komt als hij daar antwoord op geeft, maar Jacobson zegt wel dat mensen van Xbox al jarenlang vragen om terug te keren naar de console. Dat leidde volgens hem tot de integratie van Football Manager 19 en 20 in de Game Pass. Verder zegt hij dat Sony niet met Sports Interactive heeft gesproken om het nieuwe spel voor de PlayStation-consoles uit te brengen. Volgens Jacobson zou dat overigens ook niet eenvoudig zijn, omdat het om 'heel verschillende systemen gaat met verschillende architecturen'. Daarbij stelt hij dat ontwikkelaarskits noodzakelijk zijn om games voor een console te maken en dat die kits alleen overhandigd worden als een consolemakers die games op zijn console wil.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:23
Lijkt mij persoonlijk 3x niks, FM spelen op console.

Pre-order korting nu bij steam voor €49,49. (normaal 54,99). Vorig jaar voor ~€35 inlcusief beta ergens gescoord, dus nog maar ff zoeken :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Traeces
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 01-09 19:58
Update van mijn Dortmund game, we zitten nu over de helft van de competitie en het gaat allemaal meer dan goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RU5258daFIzAUd3f5E6GWfM1XIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YVIHyWqKbMLhMnDkQ4OkGVv3.jpg?f=fotoalbum_large

Heb in de winterstop de nodige versterkingen gehaald i.v.m. mijn redelijke kleine selectie. Wou Hakimi definitief overnemen maar Real vroeg een veel te gortig bedrag. Hierdoor overgeschakeld naar Tomiyasu die kon ik uiteindelijk voor 38 miljoen overnemen. Nog redelijk wat geld maar hij kan heel lang mee :)

Op het middenveld Thiago Almada van Velez overgenomen voor maar 12 Miljoen :) Ik ga Gotze proberen te lozen nog deze transferperiode anders mag hij transfer vrij weg i.v.m. zijn bizarre salaris van 458k per maand. Beetje dure grap voor een bankzitter die haast nooit speelt.

Aanval versterkt met Mariano van Real. Hem overgenomen op huur basis voor een half jaar met een verplichte optie tot koop van 15 miljoen. Goed reserve spits voor niet teveel geld :) Kan Haaland ook een keer rust krijgen in wedstrijden tegen de mindere goden.

Volgende transferperiode staan meer toekomst aankopen op het programma. Alvast een vervanger voor Witsel, Burki en Hummels aanschaffen en desnoods verhuren tot ze ingepast kunnen worden. Daarbij komt Sergio Gomez terug van zijn huur periode. Ook wil ik zo snel mogelijk Sancho verlengen maar daar heb ik meer Salaris budget voor nodig, ik kan hem dus pas verlengen als Gotze weg is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZgzKvARQ4V8cH7_durvdsXHa1eU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2EiFiYzmQOTQL83XExDcqi1g.jpg?f=fotoalbum_large

Competitie gaat echt veel beter dan verwacht met nog steeds 7 punten voorsprong op Bayern. In de cl helaas City geloot dus dat word wel een hele pittige kluif over 2 wedstrijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GGBMdzt_l2ur7du5RxrXeFOxjps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OJhmFbOqsjvs5mIilbbBMk50.jpg?f=fotoalbum_large

Uitslagen spreken voor zich :) Alleen verloren van Bayern en Barca wat geen schande is :) Het gelijk spel tegen Genk was ik een stuk minder blij mee dat koste me namelijk de koppositie in de poule :/

Heb overigens Haaland een flink verbeterd contract gegeven om die klote afkoopclausule er uit te krijgen en die heeft hij gelukkig aangenomen :)

• Markuss
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-12-2022
Traeces schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 15:02:
Op het middenveld Thiago Almada van Velez overgenomen voor maar 12 Miljoen :) Ik ga Gotze proberen te lozen nog deze transferperiode anders mag hij transfer vrij weg i.v.m. zijn bizarre salaris van 458k per maand. Beetje dure grap voor een bankzitter die haast nooit speelt.

Volgende transferperiode staan meer toekomst aankopen op het programma. Alvast een vervanger voor Witsel, Burki en Hummels aanschaffen en desnoods verhuren tot ze ingepast kunnen worden. Daarbij komt Sergio Gomez terug van zijn huur periode. Ook wil ik zo snel mogelijk Sancho verlengen maar daar heb ik meer Salaris budget voor nodig, ik kan hem dus pas verlengen als Gotze weg is.
Best interessant, heb zelf ook een Dortmund game lopen (wel met data update, dus geen Hakimi (maar wel Meunier en Bellingham etc.). Als toekomstige vervanger van Hummels heb ik Bella-Kotchap gehaald van VfL Bochum, de vervanger van Bürki is bij mij Nübel geworden (stond voor 13 mln op de TL. Guerreiro verkocht ik voor 75 miljoen aan Man Utd en kon daarvoor zomaar Alphonso Davies kopen voor 12 miljoen.

Andere aankopen zijn nog Arne Maier (17 mln), Alexander Isak (18 miljoen, heeft een clausule van 30 voor Dortmund overigens), Adeyemi (11 miljoen), Lazar Samardzic (875K) en nog Maximilian Beier (475K).

Heb zelf flink wat vertrouwen in Bradley Fink, Moukoko en Collins (laatste 2 door data update). Probeer m'n team nu wat te 'ver-Duitsen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traeces
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 01-09 19:58
Markuss schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:32:
[...]

Best interessant, heb zelf ook een Dortmund game lopen (wel met data update, dus geen Hakimi (maar wel Meunier en Bellingham etc.). Als toekomstige vervanger van Hummels heb ik Bella-Kotchap gehaald van VfL Bochum, de vervanger van Bürki is bij mij Nübel geworden (stond voor 13 mln op de TL. Guerreiro verkocht ik voor 75 miljoen aan Man Utd en kon daarvoor zomaar Alphonso Davies kopen voor 12 miljoen.

Andere aankopen zijn nog Arne Maier (17 mln), Alexander Isak (18 miljoen, heeft een clausule van 30 voor Dortmund overigens), Adeyemi (11 miljoen), Lazar Samardzic (875K) en nog Maximilian Beier (475K).

Heb zelf flink wat vertrouwen in Bradley Fink, Moukoko en Collins (laatste 2 door data update). Probeer m'n team nu wat te 'ver-Duitsen'.
Moet zelf ook even wat meer Duisters gaan aantrekken. Helaas voor de posities die ik moet gaan invullen vrij weinig Duitsers of ze spelen bij Bayern dus die komen toch niet :+ Wil eigenlijk Havertz als vervanger van Reus maar die is echt veel te duur voor mij :X Als CV wil ik Upamecano maar daar zullen ze denk ook wel de hoofdprijs voor vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:47
vuurtjih schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:32:
Lijkt mij persoonlijk 3x niks, FM spelen op console.

Pre-order korting nu bij steam voor €49,49. (normaal 54,99). Vorig jaar voor ~€35 inlcusief beta ergens gescoord, dus nog maar ff zoeken :+
Via sortitoutsi.net betaal je €41,03 zie ik net voorbij komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markuss
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-12-2022
Traeces schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:42:
[...]

Moet zelf ook even wat meer Duisters gaan aantrekken. Helaas voor de posities die ik moet gaan invullen vrij weinig Duitsers of ze spelen bij Bayern dus die komen toch niet :+ Wil eigenlijk Havertz als vervanger van Reus maar die is echt veel te duur voor mij :X Als CV wil ik Upamecano maar daar zullen ze denk ook wel de hoofdprijs voor vragen.
In plaats van Upamecano kan je ook die Bella-Kotchap halen, of als je iemand wilt halen die er direct staat: Ginter (clausule van 31 miljoen geloof ik). De vervanger van Reus gaat bij mij Gio Reyna zijn, uit de eigen jeugdopleiding. Ook geef ik Sergio Gomez de kans nadat hij is teruggekeerd van een verhuur in de Bundesliga.

Lazar Samardzic verhuur ik aankomend seizoen (21/22) aan een Bundesliga-club. Dan krijg ik ook Adeyemi van RB Salzburg binnen. Zat erg dunnetjes voorin met eigenlijk alleen Haaland (Isak 8 maanden eruit), dus heb ik in de winterstop Troy Parrot van Tottenham voor een halfjaar gehuurd om dit gat op te vangen.

Luca Netz van Hertha BSC is nog een leuke back, echter willen zijn die nooit aan mij verkopen voor een normale prijs (104 miljoen...). Florian Wirtz staat ook nog hoog op het lijstje, echter wilt Bayer 04 nog niet meewerken. Dus nu rustig aan via spelers en media een beetje gek maken. Dat werkte ook met Arne Maier, die wilde weg en ik kon hem oppikken voor maar 17 miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-09 21:37
Ik heb net weer een seizoen met Ajax achter de rug, zal een deze dagen even een overzichtje fabriceren. Het was weer zo'n seizoen...

Ik wacht af of de nieuwe FM weer naar Stadia komt (al zou pay-once-play-everywhere erg welkom zijn)

[ Voor 28% gewijzigd door Hoogie2004 op 29-09-2020 10:56 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-09 21:37
Daar gaan we dan, seizoen 2031/2032. Het team was grotendeels intact, en daardoor kon ik bouwen op de ploeg die vorig jaar de Champions League won.

Het seizoen begon met de Johan Cruijf Schaal, tegen aartsrivaal PSV. PSV bleek geen enkele inbreng te hebben, en werd met 5-0 naar huis gestuurd.

2 weken later was het tijd voor de Europese supercup, tegen Juventus. Deze werd in een spannende wedstrijd gewonnen met 2-1.

De competitie liep uitstekend, met 31 overwinningen,1 gelijkspel en 2 verloren wedstrijden. Hierbij werd er door ons team flink op los gescoord, wat leidde tot een verbetering van het doelpuntenrecord met maar liefst 19 goals. We hebben uiteindelijk in 34 wedstrijden, maar liefst 144 !!! goals gemaakt.

Over alle competities hebben we 4 wedstrijden verloren, en 1x gelijkgespeeld. Een zeer geslaagd seizoen al zeg ik het zelf.

De belangrijkste wedstrijd was natuurlijk de laatste van het seizoen, na wat spannende wedstrijden in de knock-out fase, waarin we 1x terug moesten komen van een 3-1 achterstand, stonden we dan toch in de finale van de Champions League, en wel tegen Barcelona.

De finale begon bar slecht, binnen no-time stonden we 3-0 achter, en in de rust kon ik niet anders concluderen dat mijn tactische plan op de schop moest. Een aantal wissels en kleine omzettingen, leidde al snel tot de 3-1,de hoop kwam terug. Er waren kansen, maar ze werden bijna allemaal gemist. Toen de 3-2 viel durfde ik nog te dromen, maar Barcelona trok toch aan het langste eind, wat ervoor zorgde dat de zo begeerde titel-prolongatie in de Champions League er niet helaas niet kwam.

Ik zit nu op een punt waarop ik weer overweeg om het te laten voor wat het is, en te wachten op FM21, of toch nog een jaartje eraan te plakken (eventueel met een nieuwe uitdaging). We gaan zien wat het wordt de komende tijd.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:14
Markuss schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:32:
Zelf ook Bradley Fink gehaald in m'n Barca save met de data update maar kan niet echt potten breken. Sowieso (nog) niet het niveau van het eerste maar ook tijdens uitleenbeurten weinig indruk. Misschien komt het nog, je weet het niet! Kostte ook vrijwel niks overigens, 575k, dus zat ook weinig risico aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-09 20:02
Even deze post opkuisen.

ben dus begonnen met Milan en op een of andere manieren tweede in januari. Niet echt sprankelend voetbal, en vooral rechtgehouden door Donarumma (3 gestopte penalties). heb al advies gevraagd ivm tactiek op het SO forum, die ga ik dus nu testen.

heb het eerste transferwindow uitgezet en nu dus in januari. Heb krunic en Biglia verkocht omdat ik niet zo'n brede selectie nodig heb omdat ik niet Europees speel. Iemand een suggestie voor transfers voor het middenveld+rechterflank? Tonali is al te duur

Het voelt als een oude speler (laatste fm was fm10) familiair maar ook wart overweldigend aan. maar ben er zeker van dat ik terug verslaafd zou kunnen geraken :)

[ Voor 87% gewijzigd door AntiChrist7 op 10-10-2020 18:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zat1iWp.png

Genoeg geïnvesteerd deze transferperiode :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefChocolateball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 20:52
En? Wat zijn jullie gedachten over FM21 qua aangekondigde 'Headline Features'

https://community.sigames...21-new-headline-features/

Ik ben persoonlijk niet echt onder de indruk. Heb het idee dat er meer gimmick achtige zaken zijn toegevoegd, maar geen grote wijzigingen. Al is dat eigenlijk al jaren niet meer zo, sigames borduurt duidelijk voort op bestaande concepten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
@ChefChocolateball dat die man als afsluiters de beelden bij het winnen van een prijs gaat zitten hypen en dat je met een afsluitend scherm na een seizoen kan genieten van je behaalde successen, zegt mij eigenlijk genoeg. Er is niet echt iets veranderd en het meeste heeft gewoon een facelift gekregen met hier en daar wat nieuwe of aangepaste features.

Zoals die interacties die nu weer wat uitgebreider zijn, erg leuk maar wat betekent het in de praktijk in het spel, hoeveel effect heeft een bepaalde manier van reageren, etc.

Ook met de recruitment, er zijn wat nieuwe stafrollen maar verder vraag ik me toch weer af welk effect je hier nou écht zelf op kan hebben. Het zou mij leuker lijken als je bij de preview van je recruitment (die er nu in zit) iets meer te zien zou krijgen over een flink aantal spelers (een paar indicatoren die een idee geven over sterke punten, zwakke punten en de potentie van een speler) en dat je dan zelf ook wat voorkeuren kan aangeven, van welke jongens er hoe dan ook moeten worden gerekruteerd. En dat als je één van die spelers die je (deels) te zien krijgt afwijst, dat die dan ook later gewoon bij een andere club opduikt en wellicht daar jouw ongelijk kan bewijzen..

Maar goed, zulke features zullen er denk ik niet zo snel inkomen want ik vermoed dat het bij heel weinig clubs ook daadwerkelijk zo gebeurd en ze willen met dit spel heel veel zaken zo 'echt' mogelijk maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-08 15:12
Zit nog te denken aan een laatste save met FM20 in Italie. Twijfel tussen Genoa, Sampdoria en Udinese... jullie een idee?

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-09 20:02
Word ik in mijn tweede seizoen nipt kampioen met Milan (maar wel kansloos eruit in de beker + eerste knockout ronde van de CL), is er daarna een takeover. krijg ik Chiesa en Demiral gratis, en moet ik zelfs niet eens kampioen worden :p haalt er de uitdaging wel wat uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:35

On_E

Housemusic

ChefChocolateball schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:31:
En? Wat zijn jullie gedachten over FM21 qua aangekondigde 'Headline Features'

https://community.sigames...21-new-headline-features/

Ik ben persoonlijk niet echt onder de indruk. Heb het idee dat er meer gimmick achtige zaken zijn toegevoegd, maar geen grote wijzigingen. Al is dat eigenlijk al jaren niet meer zo, sigames borduurt duidelijk voort op bestaande concepten.
Leuk voor mijn assistent die nieuwe features. :+
Ik word er ook niet blij van, maar vind sowieso dat FM wel weer aan een ‘reboot’ toe is. Ik hoef geen flitsende graphics, maar een nieuwe en verbeterde match engine bv. zou wel eens leuk zijn.

SI heeft helemaal geen concurrentie, van mij mag er een nieuwe uitdager komen. ;)

Overigens ben ik dan wel weer zo’n sukkel die FM 2021 gewoon koopt...

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ukwJH95.png

€ 23,5 M uitgegeven, € 119 M inkomend

[ Voor 31% gewijzigd door Jorgen op 27-10-2020 17:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het ging wel goed met de financiën dit jaar:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gLLoPWy.png

Kampioenschap nu voor de 5e keer op rij. CL en Hongaarse beker beide gestrand in de halve finale.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

We zijn nu de 5e club van Europa. Ajax zit in de top 10 en Vitesse en PSV elk in de top 20

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lUgzYDb.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:10
Jorgen schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 02:33:
We zijn nu de 5e club van Europa. Ajax zit in de top 10 en Vitesse en PSV elk in de top 20

[Afbeelding]
Blijf dit gaaf vinden om te zien, zo ver in de toekokmst. Staan toch best wat verrassende namen tussen.
Keep it up Jorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jaap. schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:16:
[...]

Blijf dit gaaf vinden om te zien, zo ver in de toekokmst. Staan toch best wat verrassende namen tussen.
Keep it up Jorgen!
Ik doe m'n best! 😉

Slovan ontsloeg z'n manager, maar kon mij niet betalen dus ik zit nog even bij Ferencvaros. Hoop dat er in de zomerstop iets in Slowakije vrijkomt.

Sowieso wil Ik graag aan FM20 beginnen, maar ik kom er niet in 🤷🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artemivanov
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-09 11:32
Ben het eerste seizoen begonnen bij excelsior, en kon redelijk eenvoudig promoveren.

Start tweede seizoen in de eredivisie, begint met de Klassieker als de openingswedstrijd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DBuvrbGeBTO2AZfnuDZD7VdAUaU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E8hiGWXHOQLKQVS8CrSnu6bc.png?f=fotoalbum_large

Vond dat wel een grappige gebeurtenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijninho
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-02-2024
Waar kopen jullie meestal jullie FM ?
Ik denk eraan om hem de eerste maal te kopen via key. Dat doosje leg je toch direct weg.

[ Voor 3% gewijzigd door Stijninho op 28-10-2020 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:56
heb al 10 jaar keys op steam staan :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSV-EHV
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-08 17:44
Jorgen schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:21:
[...]

Ik doe m'n best! 😉

Slovan ontsloeg z'n manager, maar kon mij niet betalen dus ik zit nog even bij Ferencvaros. Hoop dat er in de zomerstop iets in Slowakije vrijkomt.

Sowieso wil Ik graag aan FM20 beginnen, maar ik kom er niet in 🤷🏻‍♂️
Je kan eigenlijk al beter wachten op FM21 ondertussen ;)

Ik geniet altijd van jouw bijdragen in dit topic, vet om te zien hoe de save ontwikkelt over al die jaren.

Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1232
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 29-08 14:21
Stijninho schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:31:
Waar kopen jullie meestal jullie FM ?
Ik denk eraan om hem de eerste maal te kopen via key. Dat doosje leg je toch direct weg.
Ik heb laatst een pre-order van FM21 gedaan via FM Base. Via hun site wordt je doorgelinkt naar een verkoper voor een key (met alle pre-order voordelen) maar betaal je +- € 35,- voor de game. Moet je wel even discount coupon FMBASE invoeren.

Koop de game overigens elk jaar via een key, heb ik mooi alles in één overzicht staan bij mijn Steam account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

PSV-EHV schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:37:
[...]

Je kan eigenlijk al beter wachten op FM21 ondertussen ;)

Ik geniet altijd van jouw bijdragen in dit topic, vet om te zien hoe de save ontwikkelt over al die jaren.
Dankje! Ik vind het leuk om te delen

En fm20 heb ik hier liggen dus die gaat wel gebruikt worden 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-08 15:12
Onderhand begonnen met Schalke 04! Eerste speler is al binnen op huurbasis: Ferran Torres. Daarnaast hoop ik snel een goede CAM binnen te halen die ook op de flanken kan. Nou is Thiago Almada natuurlijk een goede en betaalbare optie maar ook weer érg standaard deze FM. Kijken of er dus nog een ander pareltje voorbij komt de komende twee weken :P Anders alsnog Almada

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-09 09:13
Wil ook weer dit spel spelen. Maar wacht denk nog even de paar weken tot de FM 2021 uitkomt. Kriebels haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijninho
Thx ook gedaan 34 euro (gamebillet)
Stefan1232 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:47:
[...]

Ik heb laatst een pre-order van FM21 gedaan via FM Base. Via hun site wordt je doorgelinkt naar een verkoper voor een key (met alle pre-order voordelen) maar betaal je +- € 35,- voor de game. Moet je wel even discount coupon FMBASE invoeren.

Koop de game overigens elk jaar via een key, heb ik mooi alles in één overzicht staan bij mijn Steam account.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YES
Welkom Lionel *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vNmQSJUiA1VYoKDj3wPrzOYS2mA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JMuPmExyFFAp0OiYkcUFT5WD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Wel gaaf, maar 13mio p/j zou mij toch iets te gek zijn voor een 36 jarige ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
Jaap. schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:29:
[...]

Wel gaaf, maar 13mio p/j zou mij toch iets te gek zijn voor een 36 jarige ;)
Ik heb een slordige 480 miljoen in kas en ruim 300 miljoen transferbudget, dus daar heb ik maar even wat minder zwaar aan getild :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
YES schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:11:
[...]

Ik heb een slordige 480 miljoen in kas en ruim 300 miljoen transferbudget, dus daar heb ik maar even wat minder zwaar aan getild :+
Fair enough, je hebt iets marge inderdaad :+
Is het je toch gelukt te doen wat ze in real life niet lukt - voor veel geld verkopen. Chapeau!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Jaap. schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:35:
[...]

Fair enough, je hebt iets marge inderdaad :+
Is het je toch gelukt te doen wat ze in real life niet lukt - voor veel geld verkopen. Chapeau!
Klopt, dat wil wel vlotten..

Dit seizoen (23-24) de volgende grote verkopen gedaan, tot nu toe:
Boadu€ 65.000.000
Arezo€ 37.500.000
Wagué€ 45.000.000
Camavinga€ 125.000.000
Schlager€ 55.000.000
Ihattaren€ 100.000.000
Totaal€ 427.500.000

Ook nog een aantal kleinere transfers niet in de tabel opgenomen die samen nog eens €50.300.000 in het laatje brachten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
YES schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:07:
[...]

Klopt, dat wil wel vlotten..

Dit seizoen (23-24) de volgende grote verkopen gedaan, tot nu toe:
Boadu€ 65.000.000
Arezo€ 37.500.000
Wagué€ 45.000.000
Camavinga€ 125.000.000
Schlager€ 55.000.000
Ihattaren€ 100.000.000
Totaal€ 427.500.000

Ook nog een aantal kleinere transfers niet in de tabel opgenomen die samen nog eens €50.300.000 in het laatje brachten :+
En dat na krap 4 seizoenen :9 . Netjes hoor! Als de transfers nu in het echt ook eens zo eenvoudig gingen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
Rhain schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:54:
[...]

En dat na krap 4 seizoenen :9 . Netjes hoor! Als de transfers nu in het echt ook eens zo eenvoudig gingen..
Haha ja in het echt even Ihattaren, Boadu en Camavinga zien te strikken :P

Helaas blijft internationaal succes nog wel volledig achterwege, elke Europese competitie tot nu toe maximaal de eerste ronde met uitschakeling gehaald :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Bah, weer uitgeschakeld in Europa met Feyenoord. Dit keer wel door de CL poule heen gekomen maar in de eerste ronde er na door Gladbach uitgeschakeld. Uit 2-0 verloren, thuis 3-2 gewonnen na een 0-2 achterstand bij rust. Erg onnodig. Lukt me niet om echt Europees verder te komen terwijl ik echt een prima ploeg heb maar misschien moet ik me nog minder op eigen jeugd en nationaliteit richten..

Weer een seizoen klaar aangezien de Eredivisie geen zak aan is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Pff, net nadat ik besloten heb mijn beleid qua uitgaven (niet teveel uitgeven, flink verdienen aan transfers) laat varen en volle bak inzet op kwaliteit kopen voor Feyenoord, komt Bayern München vragen of ik manager bij hun wil worden. Zij hebben een leuke ploeg maar vooral een paar extreme talenten. Ik denk dat ik voor 1 juli (2024) meteen ja had gezegd, maar nu.. Ik heb net zo'n 150 miljoen aan drie spelers uitgegeven en zoek nog 1 of 2 versterkingen om echt een vuist te kunnen maken in Europa. Wat een dilemma..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artemivanov
Herkenbaar, alhoewel mijn ervaring op een iets lager niveau was. Kreeg na mijn eerste seizoen excelsior (en eerste seizoen ooit FM2020) een aanbieding van Heerenveen, stond daar toch even van te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaap.
YES schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:06:
Pff, net nadat ik besloten heb mijn beleid qua uitgaven (niet teveel uitgeven, flink verdienen aan transfers) laat varen en volle bak inzet op kwaliteit kopen voor Feyenoord, komt Bayern München vragen of ik manager bij hun wil worden. Zij hebben een leuke ploeg maar vooral een paar extreme talenten. Ik denk dat ik voor 1 juli (2024) meteen ja had gezegd, maar nu.. Ik heb net zo'n 150 miljoen aan drie spelers uitgegeven en zoek nog 1 of 2 versterkingen om echt een vuist te kunnen maken in Europa. Wat een dilemma..
Blijven! Herkenbare twijfel, maar uiteindelijk is met Bayern de uitdaging er na 1 of 2 seizoenen weer af en baal je dat je er voor bent gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Jaap. schreef op woensdag 4 november 2020 @ 00:43:
[...]

Blijven! Herkenbare twijfel, maar uiteindelijk is met Bayern de uitdaging er na 1 of 2 seizoenen weer af en baal je dat je er voor bent gegaan.
Ik wil eigenlijk alleen de CL nog winnen met FM 2020, voordat ik binnenkort met 21 begin. Maar goed, Bayern heeft uiteindelijk gekozen voor Valverde, dat is hun verlies :P

Maar nu ben ik dus gebleven bij Feyenoord en qua transfers doen we mee met de grote jongens:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QcoMYSRliG74qufI6C5JUo4c_tc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Yqsn2uqXxsLHqFquHQl5V476.png?f=fotoalbum_large

Na vorig seizoen Wijnaldum komt nu De Vrij ook terug naar Rotterdam! Daarnaast Marco Kana binnengehaald en drie regens (die samen een goede 180 miljoen gekost hebben) binnengehaald voor grote bedragen. Al met al heb ik mijn selectie wel mooi compleet, in balans en buiten de ervaren mannen echt mega getalenteerd. Hopelijk kom ik dit seizoen ver in de CL :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Wordt dinsdag een drukke dag! :+

- Release Xbox Series X
- Apple keynote ('s avonds)
- Football Manager 2021 Beta

Afbeeldingslocatie: https://dsc.cloud/0eb69a/CleanShot-2020-11-05-at-13.20.16.png

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 05-11-2020 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Mijn scout komt 4 dagen na de winterse transferwindow met een rapport van Moriba van Barcelona. Echt een wereldklasse middenvelder inmiddels die ineens nog maar zo'n 35 miljoen hoeft te kosten! Meteen actie ondernomen en vastgelegd! Echt jammer dat het rapport na de deadline kwam, met hem erbij had ik echt één van de beste middenvelden uit het spel. Alhoewel ik met Kana, Mejbri en een hele goede regen (Giorginio Wijnaldum, Rodney Kongolo en Ugarte als backup) ook niet slecht voorzien ben natuurlijk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Ik heb met Feyenoord in seizoen 2024/2025 de halve finale van de Champions League gehaald, waarin ik uitgeschakeld werd door de uiteindelijke winnaar, Internazionale. Daarvoor al Man U uitgeschakeld, die het seizoen ervoor nog finalist waren. Met andere woorden, we melden ons wel echt in de top.

Helaas heeft de complete focus op de CL wel wat negatieve effecten gehad, zo ben ik na vier kampioenschappen op rij geen kampioen geworden (2e) doordat ik heel vaak met een B ploeg aan trad, al zou die ploeg eigenlijk ook gewoon goed genoeg moeten zijn voor de titel..

Daarnaast hebben de prestaties in Europa de interesse in veel spelers aangewakkerd. Mijn vaste buitenspelers zijn nu boos en willen weg, één komt zelfs af en toe niet opdagen voor training. Maar ik stel ze vooralsnog gewoon op en ze spelen de pannen van het dak dus de les is: wat een speler ook klaagt, gewoon laten spelen.

Doordat ik tweede in de competitie ben geworden kreeg ik een minder gunstige plek in de potten voor de CL loting. Dus nu zit ik met Internazionale en Real Madrid in één poule. Best spannend en het zou natuurlijk super zijn als ik die poule gewoon doorkom.

Qua transfers heb ik dus Moriba binnen gehaald. Daarnaast heb ik Summerville exact een jaar na zijn vertrek (voor 68 miljoen naar Arsenal) weer teruggehaald voor 41 miljoen. Verder vooral een aantal talentvolle regens binnengehaald voor de breedte en flink verdiend op eerder aangekochte talenten die verhuurd zijn en tijdens hun verhuur hun waarde flink opgekrikt hebben, dat verdienmodel hanteer ik al sinds FM2016 intensief en blijft lucratief.

Dit seizoen nog maar een poging doen om Europees eremetaal te verdienen, zodat ik in ieder geval ook met deze FM editie een CL titel heb behaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Het is Beta week! Zou hij vandaag al komen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Rivanov schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:46:
Het is Beta week! Zou hij vandaag al komen? :D
Als in 9 nov? Nope. Misschien wel vandaag, 10 nov :P

Op het SI-forum wordt door sommigen nu wel met een rechtzaak gedreigd, nu de beta niet al om middernacht beschikbaar was. Zal wel een Amerikaan zijn ofzo, met hun rechtzakencultuur enzo, maar manmanman.... :z :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lsKSHJ1Xc0ckbr7rcgSW8uWSVOk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0D1gZECGu4FF8ILLwwmg0UHF.png?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door wildhagen op 10-11-2020 08:19 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Verwacht ‘m vandaag, precies twee weken voor de officiële release..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-08 16:51
Hoe zien jullie tactics eruit? Ik merk bij mijzelf dat alles zo wisselvallig is en bij elke vrije trap of corner knijp ik hem xD en dan speel ik met arsenal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijninho
Beta tegen vanavond. Bron Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
FM 2021 Beta is uit! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 20:46

Christiano007

Ich bin der champion

Tijd voor een nieuwe topic ;)

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-09 18:26

Jebus4life

BE User

Mijn FM20 carriëre was leuk, maar niet extreem succesvol (ook pas laat begonnen).
Skip normaal de beta, als ik me niet vergis kan je hem automatisch spelen als je op steam besteld, en je savegame transfert gewoon naar de definitieve versie?

Dan bestel ik hem straks of morgen en ga ik aan de slag met de nieuwe :)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Espresso14
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06:38
Voor degene die bij Ajax (net als ondergetekende) een WTF momentje hebben wat betreft de staff members:

https://community.sigames...1274-holland-data-issues/

Dit heb ik echt nog nooit meegemaakt bij FM. 8)7

[ Voor 1% gewijzigd door Espresso14 op 10-11-2020 21:39 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
@Espresso14 huh, wat vreemd! Ook geen fake names dan en alsnog gewoon de nodige stafleden? Zoals eerder met Jan Jansen als bondscoach vaak het geval was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
YES schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:06:
@Espresso14 huh, wat vreemd! Ook geen fake names dan en alsnog gewoon de nodige stafleden? Zoals eerder met Jan Jansen als bondscoach vaak het geval was?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/20iA0vNccR_ibfc9GkmfLPzNclk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Pjp4FoWoTUP2V7Qu6WhSoqmf.png?f=fotoalbum_large

Was het maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Dramatisch zeg. Is er wel een beetje een fatsoenlijke staf bij elkaar te verzamelen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
YES schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:47:
[...]

Dramatisch zeg. Is er wel een beetje een fatsoenlijke staf bij elkaar te verzamelen dan?
Geen idee, zal eens op zoek gaan.

Volgende probleem trouwens:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3hgXto7HAMZtuzSRA9Re1qzRTHk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hOGd8cVHeO6CzUf7lb9XYRFr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BGwQIBSB5GW8AjBNERQ6rdvmmR8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D6jIMg8VNzm1s8xJ7dMGgKY6.png?f=fotoalbum_large

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
@vuurtjih What the hell.. Bemoedigend dit 7(8)7
Ik moet en zal met 2020 nog de CL pakken (met Feyenoord) dus ik wacht nog wel ff met 2021 te gaan spelen, lijkt me geen probleem zo :+

[ Voor 58% gewijzigd door YES op 10-11-2020 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
YES schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:52:
@vuurtjih What the hell.. Bemoedigend dit 7(8)7
Ik moet en zal met 2020 nog de CL pakken (met Feyenoord) dus ik wacht nog wel ff met 2021 te gaan spelen, lijkt me geen probleem zo :+
Nouja, het blijft wel de beta :+ Maar ik denk dat we moeten hopen op een goeie names fix.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaap.
Ik zal morgen even een nieuwe editie fixen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ben in de beta maar eens een game begonnen met Deportivo A Coruña in de Spaanse Segunda Division B.

Kijken of ik deze 'fallen giant' weer groot kan maken. In 1999/2000 nog Spaans kampioen, en tot 2010 regelmatig actief in de Champions- en Europa League, maar inmiddels afgezakt naar het derde niveau in Spanje....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Espresso14
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06:38
vuurtjih schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:51:
[...]

Geen idee, zal eens op zoek gaan.

Volgende probleem trouwens:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

8)7
Is het jou gelukt om een goed samengestelde staff neer te zetten? Ik merk dat je eigenlijk al direct op achterstand staat. Je hebt echt helemaal niks. Geen coaches, geen scouts en geen fysio's. Dus ik heb direct advertenties uitgezet maar daar gaat wel even tijd over heen.

Ik twijfel nu om dan maar met Dortmund aan de slag te gaan gedurende de beta. Ik speel eigenlijk altijd met Ajax (ik begin er in ieder geval mee) maar ik denk dat ik dat voor nu maar moet los laten. Echt jammer, nog nooit meegemaakt ook met FM. Maar schijnt dus een licentie issue te zijn. |:(

P.s. ik realiseer me dat ik wederom post in het 2020 topic. Hoop dat dat even door de vingers wordt gezien in afwachting van het 2021 topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Espresso14 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:02:
[...]

Is het jou gelukt om een goed samengestelde staff neer te zetten? Ik merk dat je eigenlijk al direct op achterstand staat. Je hebt echt helemaal niks. Geen coaches, geen scouts en geen fysio's. Dus ik heb direct advertenties uitgezet maar daar gaat wel even tijd over heen.

Ik twijfel nu om dan maar met Dortmund aan de slag te gaan gedurende de beta. Ik speel eigenlijk altijd met Ajax (ik begin er in ieder geval mee) maar ik denk dat ik dat voor nu maar moet los laten. Echt jammer, nog nooit meegemaakt ook met FM. Maar schijnt dus een licentie issue te zijn. |:(

P.s. ik realiseer me dat ik wederom post in het 2020 topic. Hoop dat dat even door de vingers wordt gezien in afwachting van het 2021 topic. ;)
Advertenties uitgezet? Ik doe dat echt nooit met FM, ik benader gewoon zelf de staffmembers die voor mij acceptabele attributes en coaching style etc hebben.. Volgens mij ben je dan ook wel wat sneller klaar, kost alleen wel meer tijd met zoeken, benaderen etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artemivanov
Gezien de previews over de match engine, toch maar FM2021 aangeschaft.
33 euro, via eneba.com, straks de beta opstarten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
artemivanov schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:16:
Gezien de previews over de match engine, toch maar FM2021 aangeschaft.
33 euro, via eneba.com, straks de beta opstarten :)
Match engine lijkt behoorlijk gebalanceerd idd. Dit is bij voorgaande versies nog wel eens een probleem geweest (vooral in de beta-fase), maar ik moet zeggen dat SI hun huiswerk nu erg goed gedaan heeft.

Ben wel een aantal problemen tegengekomen, maar dat is vooral in de UI wat rare dingen (sommigen staan ook al in de Known Issues van SI zelf), en niet echt iets met gameplay nog.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

YES schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:12:
[...]

Advertenties uitgezet? Ik doe dat echt nooit met FM, ik benader gewoon zelf de staffmembers die voor mij acceptabele attributes en coaching style etc hebben.. Volgens mij ben je dan ook wel wat sneller klaar, kost alleen wel meer tijd met zoeken, benaderen etc
Dat heb ik inderdaad ook nog nooit gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcwizz_fts
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 25-04-2022
Met wie zijn we een save begonnen mensen? :) Beta 2021.

Ik twijfel om te starten met of Watford of Hertha BSC of Feyenoord :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jaap.
Ik heb zojuist het nieuwe topic gemaakt: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2030632! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-09 18:26

Jebus4life

BE User

Haha, ik had net hetzelfde gedaan 8)7
Ik had het snel snel in elkaar gestoken, jou TS is een stukje beter, dus ik check om de mijne op slot te doen

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Jebus4life schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:30:
[...]

Haha, ik had net hetzelfde gedaan 8)7
Ik had het snel snel in elkaar gestoken, jou TS is een stukje beter, dus ik check om de mijne op slot te doen
Ah excuus, had het gister aangekondigd dus vandaar ;)
Ik heb je in de nieuwe versie mede auteur gemaakt, dus voel je vrij om wat te updaten / toe te voegen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sy19SE5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
@Jorgen misschien wel een terechte opmerking in het FM21 topic. Ik post mijn vorderingen denk ik maar gewoon hier zolang ik FM20 nog speel. Geen idee wat hierin normaal ook de regels zijn eigenlijk..

Ik heb dit seizoen (27/28) historisch weinig uitgegeven (3,5 miljoen tot nu toe) maar dat mocht ook wel nadat ik er in de drie seizoenen hiervoor bijna een half miljard doorheen gedraaid heb. Ook heb ik niemand verkocht. Met andere woorden: we gaan met ongeveer dezelfde selectie voor Europees eremetaal. Er zijn twee spelers uit het eerste transfervrij vertrokken, dat is wel jammer want die hadden echt flink geld kunnen opleveren maar ik ben sinds twee seizoenen veel strakker beleid gaan voeren qua verkoop. Ongelukkig of niet, als ik de speler wil houden weiger ik elk bod. En tot nu toe trekken die spelers meestal wel weer bij omdat we het erg goed doen.

Vorig seizoen dus de halve finale van de CL gehaald en heel onnodig uitgeschakeld. De tegenstander, Man U, won de finale uiteindelijk op zijn gemak met 3-0 van Tottenham, wat het nog iets zuurder maakte. Maar het is wel een bevestiging van dat mijn ploeg zich wel met de besten kan meten.

De Eredivisie is wel saai nu, ik win net met 0-6 bij PSV, te makkelijk.. Maar goed, je moet wat als je Europees echt mee wil doen. Hopelijk trekken de andere Nederlandse topclubs zich nog op aan mijn niveau want het verschil is nu wel echt groot geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Laatst online: 15-08 07:57
Balen, ben begonnen aan FM 2020 via Gamepass. Net een seizoen erop zitten met Ajax, kampioen geworden en de beker gepakt. Helaas geen enkele achievement gekregen, tijdens het spelen. Hoe unlock ik deze? Of is het een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
@Freshnub ik kijk daar echt nooit naar. Leveren die achievements iets op dan? Wellicht even Google raadplegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Laatst online: 15-08 07:57
YES schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:16:
@Freshnub ik kijk daar echt nooit naar. Leveren die achievements iets op dan? Wellicht even Google raadplegen?
Nee niets haha, maar omdat het nu via mijn xbox account loopt, staat er FM 0/1000. Alsof ik het spel helemaal niet heb gespeeld. Neemt niet weg dat het weer een vermakelijk spel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

YES schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:11:
@Jorgen misschien wel een terechte opmerking in het FM21 topic. Ik post mijn vorderingen denk ik maar gewoon hier zolang ik FM20 nog speel. Geen idee wat hierin normaal ook de regels zijn eigenlijk..
*verhuist 2 topics terug.... ;)
Ik post meestal in het meest actieve topic, wat in deze tijd dan nog het huidige topic is en waarschijnlijk volgende maand dat van 2021. Ik kijk wel even aan wanneer iedereen verhuist
Ik heb dit seizoen (27/28) historisch weinig uitgegeven (3,5 miljoen tot nu toe) maar dat mocht ook wel nadat ik er in de drie seizoenen hiervoor bijna een half miljard doorheen gedraaid heb. Ook heb ik niemand verkocht. Met andere woorden: we gaan met ongeveer dezelfde selectie voor Europees eremetaal. Er zijn twee spelers uit het eerste transfervrij vertrokken, dat is wel jammer want die hadden echt flink geld kunnen opleveren maar ik ben sinds twee seizoenen veel strakker beleid gaan voeren qua verkoop. Ongelukkig of niet, als ik de speler wil houden weiger ik elk bod. En tot nu toe trekken die spelers meestal wel weer bij omdat we het erg goed doen.
Ik in 5½ seizoen ongeveer € 290 M bij Ferencvaros uitgegeven en € 515 M inkomsten
Vorig seizoen dus de halve finale van de CL gehaald en heel onnodig uitgeschakeld. De tegenstander, Man U, won de finale uiteindelijk op zijn gemak met 3-0 van Tottenham, wat het nog iets zuurder maakte. Maar het is wel een bevestiging van dat mijn ploeg zich wel met de besten kan meten.

De Eredivisie is wel saai nu, ik win net met 0-6 bij PSV, te makkelijk.. Maar goed, je moet wat als je Europees echt mee wil doen. Hopelijk trekken de andere Nederlandse topclubs zich nog op aan mijn niveau want het verschil is nu wel echt groot geworden.
Het is hier nu proberen om de finale van de CL te bereiken. Dat is vorig seizoen bijna gelukt, maar toen was ik geen partij voor Bayern in de halve finale. Soms is het dus een kwestie van lang(zaam) opbouwen en dan uiteindelijk gaan oogsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Jorgen schreef op maandag 16 november 2020 @ 00:13:
Ik in 5½ seizoen ongeveer € 290 M bij Ferencvaros uitgegeven en € 515 M inkomsten
Mooie getallen. Bij Feyenoord zijn ze denk ik ook wel tevreden met mijn transferactiviteiten, ik heb 1,04 miljard uitgegeven en voor 1,58 miljard binnen geharkt. Dus ruim €500.000.000,- aan winst op transfers.
En het is dat ik vanaf seizoen 24/25 een ander beleid ben gaan voeren, namelijk gewoon uitgeven wat nodig is om echt mee te gaan doen met de grote jongens en daarbij dus ook biedingen die ik normaal altijd zou accepteren (boven de €100.000.000), weigeren.
Het is hier nu proberen om de finale van de CL te bereiken. Dat is vorig seizoen gelukt, maar toen was ik geen partij voor Bayern. Soms is het dus een kwestie van lang(zaam) opbouwen en dan uiteindelijk gaan oogsten.
Ik heb de finale ook nog niet bereikt, wel twee keer op rij de halve finale gehaald waarbij ik er vooral de tweede keer van overtuigd was dat ik de finale ook zou winnen als ik door ging. Bij mij is de CL winnen dus echt het doel. Vermoedelijk stop ik daarna wel met FM20.

Normaal gesproken zou het een leuke uitdaging zijn om de ploeg dan flink te renoveren en meer Nederlands te maken, maar dat is eigenlijk nauwelijks te doen zonder uit de Europese top weg te vallen, er is te weinig Nederlands top-talent te vinden dat echt de moeite (en de enorme bedragen) waar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Eerste seizoenshelft 2027/2028 is klaar. En dit is, denk ik, mijn allerbeste halve seizoen dat ik ooit met FM gespeeld heb. Geen enkele keer verloren en slechts 2 tegengoals in alle officiële wedstrijden (3 als je de voorbereiding mee telt. Gemiddeld 4,22 goals voor per wedstrijd en een doelsaldo van 4,13 per wedstrijd. Ongelofelijk eigenlijk. Alle geruchten in de media omtrent spelers van mij gaat over bedragen van boven de 100 miljoen. Ik ben heel erg benieuwd hoe de tweede seizoenshelft gaat.

Ik heb wel eens vaker behoorlijk goede eerste seizoens helften gespeeld, meestal volgde daarna wel een dip. Hopelijk blijft dat dit keer uit en win ik alles wat er te winnen valt. Dan zou ik ook wel klaar zijn voor FM21 denk ik ;)

Screens:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F8UoRGbZkZHpk7CpxEUIuP5wMrs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Cih0QRjVmC79qea4qjJcx6Qz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A5B4NpJoxh7zvCJVQaAVArbJzws=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PeoiqUqgipVTwd3qRj58gjKs.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WIHS93YSa046Q8II-mMhXOQKoJo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/O0t4VdaovGjOR5OzcMKw1N4D.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

2 tegendoelpunten maar. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
@On_E ja ik heb dat zelf ook nog nooit meegemaakt voor zover ik mij kan herinneren. En ik speel nog behoorlijk aanvallend/ver vooruit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

YES schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:48:
@On_E ja ik heb dat zelf ook nog nooit meegemaakt voor zover ik mij kan herinneren. En ik speel nog behoorlijk aanvallend/ver vooruit ook.
Wow, wat een bizar goed seizoen. Dat is 1 vd beste die ik ooit gezien heb. Nice hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

YES schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:41:
[...]

Mooie getallen. Bij Feyenoord zijn ze denk ik ook wel tevreden met mijn transferactiviteiten, ik heb 1,04 miljard uitgegeven en voor 1,58 miljard binnen geharkt. Dus ruim €500.000.000,- aan winst op transfers.
En het is dat ik vanaf seizoen 24/25 een ander beleid ben gaan voeren, namelijk gewoon uitgeven wat nodig is om echt mee te gaan doen met de grote jongens en daarbij dus ook biedingen die ik normaal altijd zou accepteren (boven de €100.000.000), weigeren.

[...]

Ik heb de finale ook nog niet bereikt, wel twee keer op rij de halve finale gehaald waarbij ik er vooral de tweede keer van overtuigd was dat ik de finale ook zou winnen als ik door ging. Bij mij is de CL winnen dus echt het doel. Vermoedelijk stop ik daarna wel met FM20.

Normaal gesproken zou het een leuke uitdaging zijn om de ploeg dan flink te renoveren en meer Nederlands te maken, maar dat is eigenlijk nauwelijks te doen zonder uit de Europese top weg te vallen, er is te weinig Nederlands top-talent te vinden dat echt de moeite (en de enorme bedragen) waar is.
Ik schreef het verkeerd. Ik ben in de halve finale gestrand tegen Bayern. Na Farul heb ik nooit meer de finale bereikt. Het wordt wel weer eens tijd 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Jorgen schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:31:
[...]

Wow, wat een bizar goed seizoen. Dat is 1 vd beste die ik ooit gezien heb. Nice hoor
Het lot speelt er mee. In de winterstop binnen twee weken tijd drie spelers voor meer dan 2 maanden geblesseerd. 2 ervan zijn vaste basisspelers.
Ik heb direct drie spelers van hun verhuur teruggehaald en ik overweeg aankopen te gaan doen. De selectie was namelijk al niet heel breed maar kwalitatief wel echt ontzettend sterk. Nu met een paar blessures is het wel meteen krap.

En ja hoor. Meteen gaat het mis. De eerste wedstrijd van na de winterstop gaat het mis tegen Utrecht. Meteen mijn derde goal om de oren dit seizoen. Eén schrale troost, mijn jongens schieten er ook 6 in :+

[ Voor 15% gewijzigd door YES op 16-11-2020 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

'mis' is wel een groot woord in dezen 😂

Wat voor tactiek gebruik je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Jorgen schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:12:
'mis' is wel een groot woord in dezen 😂

Wat voor tactiek gebruik je?
Haha ja dat vond ik juist ook mooi om te zeggen, dat het mis gaat als je zojuist je aantal tegengoals hebt zien toenemen met 50% 8)7

Een aangepaste Gegenpressing tactiek. Mentaliteit meestal aanvallend, voor sommige tegenstanders positief. Heel veel druk naar voren dus, met wingbacks die over de vleugelspelers heen komen en de vleugelspelers komen veel naar binnen en scoren ontzettend veel (mijn linksbuiten loopt 1 op 1 en is topscorer). De spits legt vooral veel klaar maar dat is ook de kwaliteit van mijn huidige 1e keuze op die positie.
Op het middenveld speel ik met een spelmaked voor de defensie op dmc en een dynamische middenvelder en vooruitgeschoven spelmaker op de MC posities. Vorig seizoen wat dingen aangepast en dat werpt nu zijn vruchten dus af. Dat mijn centrale duo achterin van potentiele wereldtop naar absolute wereldtop gegaan is in een paar seizoenen tijd scheelt ook enorm :*)

Ik zal als mijn team weer compleet is een screenshot maken van de tactiek met basisopstelling.

[ Voor 4% gewijzigd door YES op 16-11-2020 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@YES hahaha ja dat is waar

Of zou je evt je tactiek willen delen? Ik hou van voetbal over de flanken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Jorgen schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:47:
Of zou je evt je tactiek willen delen? Ik hou van voetbal over de flanken
Uiteraard:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2289400634

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
En zojuist ben ik na 26 wedstrijden al kampioen geworden. Alle 26 gewonnen. Ik val van de ene in de andere verbazing zo goed als het gaat. Eerste ronde met rechtstreekse uitschakeling moest ik eerst uit naar Valencia. Na een half uur kregen we rood. Uiteindelijk ruim een uur met een man minder en gewoon soeverein 0-2 gewonnen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Netjes hoor. Dankjewel voor de tactiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Jorgen schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:33:
Netjes hoor. Dankjewel voor de tactiek
Ga je hem zelf gebruiken denk je? Of meer ter inspiratie of zo?
Als je hem gaat testen ben ik benieuwd of je er goede resultaten mee bereikt, of dat het een combinatie van mijn huidige ploeg en een passende tactiek is in mijn geval :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:25
Ik ben echt zoooooooooo verliefd op die Next match only knop :$ *;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

YES schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:10:
[...]

Ga je hem zelf gebruiken denk je? Of meer ter inspiratie of zo?
Als je hem gaat testen ben ik benieuwd of je er goede resultaten mee bereikt, of dat het een combinatie van mijn huidige ploeg en een passende tactiek is in mijn geval :)
Mogelijk beide. Ik zit voor FM20 te denken aan een save met Juventus en wil graag met Ronaldo over de flank gaan spelen. Ik heb voor FM18 al 60+ seizoen succes met een tactiek van Knap en neem waarschijnlijk weer een tactiek van hem. Als die van jou zo fijn over de flanken speelt, wil ik die ook proberen.

Net mijn taken bij Ferencvaros neergelegd. Ik ga aan de slag als trainer van Inter Bratislava in Slowakije voor stap 6 in mijn eigen challenge.

Ferencvaros bedankt!
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/24/Ftclogo2020.png

Inter Bratislava, here I come!
Afbeeldingslocatie: https://toppng.com/uploads/preview/fk-inter-bratislava-vector-logo-11574290805oo8onamyxf.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik ben van Ferencvaros, met een geschatte waarde van 550 M naar Inter Bratislava gegaan met een geschatte waarde van 316 k. Van de in potentie beste keeper vd wereld, naar een team wat opgeteld net zijn veters mag strikken. En natuurlijk wil niemand van mijn ex-spelers worden uitgeleend naar mijn nieuwe club en ook mijn oude staf ziet het hier niet zitten. Spelers die geïnteresseerd zijn in huur of koop zijn er in beide gevallen 28 (met enige overlap natuurlijk) We kunnen dus wel weer stellen dat dit een flinke uitdaging is om überhaupt iemand aan te trekken. Doel voor dit seizoen is linkerrijtje op het 2e niveau. Volgend seizoen wil ik strijden voor indirecte promotie en daarna moet ik promotie sowieso binnen hebben. Op het 1e niveau van Slowakije wil ik in de 3 jaren daarna lijfsbehoud en top rechterrijtje zijn. Dan 2 jaar middenmoter in het linkerrijte. Dat betekent dus dat ik over 8 seizoen gepland heb om voor het kampioenschap te gaan. Alles eerder is mooi meegenomen. Alles later zou onwenselijk zijn. Ben benieuwd of dat realistisch is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

In mijn 2e wedstrijd aan het roer bij Inter Bratislava, verbraken we meteen het recordaantal doelpunten van Inter en de competitie door met 9-2 te winnen. Ook de 5 doelpunten in 1 wedstrijd van mijn gehuurde spits, betekende een nieuw record. Dit is lekker beginnen zo.

Een paar uur later wisten we met 9-1 in beker te winnen, waardoor we het vorige record in no-time verbeterd hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Jorgen op 17-11-2020 04:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
@Jorgen gedurfde stap zeg! Maar jij speelt dus echt heel veel seizoenen achter elkaar door, aangezien je een planning van 8 seizoenen voor jezelf hebt? En speel jij dan ook alle wedstrijden echt, of heb je die mod waarmee je alleen resultaat van de wedstrijd krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Wat een seizoen was dit weer.

Eredivisie: 33 keer gewonnen, 1 keer gelijk gespeeld. Ongeslagen kampioen dus, maar het had dus zelfs een perfect seizoen kunnen worden. Nu hebben we dus een nieuw doel voor volgend seizoen. Want een volgend seizoen komt er wel..

Champions League: De CL winnen is mijn einddoel en dat is wederom niet gelukt. Deze campagne heb ik twee keer gelijkgespeeld in de Champions League en daarnaast één keer verloren. In de halve finale met 2-0 verloren van Manchester City en na een 2-2 thuis uitgeschakeld. Doodzonde want ik was veel beter maar maakte het niet af. City profiteerde daarvan.door 2 succesvolle counters en het feit dat ze Mbappé, veruit de beste aanvaller in het spel momenteel, in de ploeg hebben.

Troostprijzen als de Johan Cruijff Schaal en de KNVB Beker waren wederom een prooi voor mijn ploeg en dus was het weer een relatief succesvol seizoen maar die CL doet pijn. Ook omdat mijn spelers continue in de belangstelling staan van hele grote clubs, voor hele grote bedragen, en het daardoor elke transferwindow weer een hele uitdaging is om spelers te behouden en contracten te verlengen om te voorkomen dat de grote sterren gedwongen verkocht moeten worden of gratis de deur uit wandelen.

Maar goed. We gaan het gewoon weer proberen..
Pagina: 1 ... 19 20 Laatste