[Multi] Football Manager 2020 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
toolkist schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:46:
[...]

Ach dat doe ik zo vaak als ik ergens begin. 25% direct betalen en 75% over 3 termijnen, dan kun je zwaar over het budget heen ;)
Maar nu heb ik het budget maar willen ze maar 12.5m uitgeven max. Met 20m+ budget bedoelde ik overigens 28m ofzo, dus meer dan de totale transfersom. En ondanks dat het een talent was speelde die gast al een seizoen in de basis bij Feyenoord en meerdere interlands met U21, dus het was nou ook weer niet dat het op ging aan een of andere koekenbakker.

Inmiddels werkeloos wat verder geklikt en nu mag ik gaan kiezen.
- Dynamo Dresden. Vergane glorie, 17e in de 2e Bundesliga. Doel: om Bayern helemaal te slopen (nou ja, ik structureel kampioen worden :p)
- NEC Nijmegen. 1e divisie, 9m transferbudget dus genoeg mogelijkheden, en natuurlijk als doel nu om TOP Oss op een hoopje te spelen. Wat ze zelf al prima lukt.. Sinds ik weg ben 1 gewonnen, 2 gelijk, 6 verloren al verspilt de concurrentie ook regelmatig punten dus ze staan zowaar nog 1e (Ajax heeft al bijna even veel verliespunten als heel vorig seizoen)
- wachten op iets anders, maar wat.

Ik neig zelf het meeste naar NEC...
NEC geprobeerd: meh.
Oude save geopend, naar Dresden: ook meh.
Nog iets oudere save geopend (toch bij TOP blijven): ondanks de board nog altijd beter dan NEC of Dresden (of welke andere club). Dus... Dan maar met deze save verder en hopen dat het gezever wat minder wordt zodra we flink wat centen van de CL hebben gevangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
He he... ze hebben toegegeven.. Na nog 4x zeuren ofzo ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RsdZlXxY9TAUjMlBJiu2ugCVRKk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/stnrp5TQTwio7WbJpsg1hRSu.png?f=user_large

Je zou toch denken dat ze niet zo moeilijk doen gezien de resultaten tot nu toe:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DYqdhmkzs6lHz_MBsi_pYiGRISs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RTJz3Np2KRX8KFX4UYb48RIE.png?f=user_large

[edit]Bah... tot de 70e minuut op weg naar een overwinning, waarmee plaatsing voor de volgende ronde CL geheel in eigen hand zou zijn met een thuiswedstrijd tegen Valencia.. Maarja, Danjuma bedenkt om een 2e keer geel te pakken en daarmee geven we het volledig weg :(Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vAPnSYl9XYuI0o9xZX8y6Gwxbr4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2i2N9y8y8hitEXwjeBUM7w8F.png?f=user_large

[ Voor 30% gewijzigd door toolkist op 10-08-2020 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:22
toolkist schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:46:
Maarja, Danjuma bedenkt om een 2e keer geel te pakken en daarmee geven we het volledig weg :([Afbeelding]
Zet je zo'n Danjuma dan op de transferlijst na zo'n gepruts? :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Vads schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 17:36:
[...]

Zet je zo'n Danjuma dan op de transferlijst na zo'n gepruts? :*)
Dat ligt er een beetje aan. Hij heeft 5 doelpunten en 5 assists na 19 wedstrijden en doet het op zich prima, dus hij staat nog niet op de transferlijst.
M'n rechtsback wist tegen de Spurs in slaap te vallen waardoor z'n directe tegenstander scoorde en later, echt helemaal randje 16, diezelfde speler omver te schoffelen met een penalty als gevolg. Eindstand 1-2...
Die werd bij rust dus meteen gewisseld en kreeg na de wedstrijd een uitnodiging voor een gesprekje.
Hij heeft het 'geluk' dat ie het eigenlijk gewoon heel goed doet (17 wedstrijden, 2 doelpunten 8 assists) dus hij mag wel blijven, maar als ie echt had lopen zeuren na dat gesprek had ie nu op de transferlijst gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:52
Ben weer een paar seizoenen verder met Go Ahead en heb zelfs al finale CL gehad.

Maar ben er nu dus achter dat ik een half jaar geleden een fout gemaakt heb.
Blijkbaar heb ik niet goed naar de clausules gekeken van mijn nieuwe spits.
En is hij van 79k p/w naar 125k p/w gegaa.

Een salaris welke ik eigenlijk pas over een paar jaar aan wilde beginnen.
De toppers zitten van 50 tot 70k, de meeste spelers op 20 tot 40.
Dus ik hoop niet dat dit nu de eis gaat worden van nieuwe spelers.

We zitten tenslotte nog steeds in een 15k stadion, en ik heb mijn twijfels of we ooit een nieuwe gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Inmiddels is de wintertransfer periode net voorbij en heb ik m'n team weer verder weten te versterken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B6AqiamxwSA3X3NamW08VUXBMX4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WrVKey71r5rKP2nKBNxOYSrs.png?f=user_large

Vooral de transfervrije komst van Jorge was een verrassing, ik had niet verwacht dat ie wilde komen met Chelsea, Arsenal, City etc ook zeer geïnteresseerd. Dit gaat echt een wereldtopper worden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tyU2JU-0N9-bbK5aWImKfqiJjwk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kP2lGXKcLvwvnfjGwQN0bYT7.png?f=user_large

Het enige nadeel is z'n release clause van 72m, einde seizoen eens kijken of ik die eruit krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:23
Seizoen 2029/2030 is af, en de 11e titel op rij voor Ajax onder mij is een feit.

Seizoen verliep relatief goed, ongeslagen in de competitie (6 gelijke spelen), en maar 1 wedstrijd verloren, tegen Atletico Madrid in de 1e knockout ronde van Champions League :( Die wedstrijden vielen in mijn mindere periode, waar scoren niet meer lukte, en ik 8 keer gelijk speelde,1x verloor in 17 wedstrijden tijd....

Voor komend seizoen verwacht ik weinig wijzigingen, de selectie is op orde, de nieuwe (aanvallende) tactiek staat als een huis in de laatste wedstrijden. Misschien dat ik nog ergens 1 of 2 wing-backs op de kop tik als diepte-aanvulling, maar dat gaan we zien.

#Edit:
Weinig aankopen meer gedaan, wel een paar spelers laten vertrekken die maar 3~5 wedstrijden hadden gespeeld. De vooravond van het nieuwe seizoen is daar :)

Ik twijfel wel of ik nog lang ga blijven bij Ajax, een 12e titel zou mooi zijn, en de bijbehorende Champions League nog mooier, maar die ligt niet in de lijn der verwachting. Misschien is het tijd voor een nieuwe uitdaging, of zelfs een nieuwe save....

[ Voor 24% gewijzigd door Hoogie2004 op 12-08-2020 07:37 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38
Heeft iemand de gouden tip om dan eindelijk eens wat spelers te verkopen? Ben weliswaar met FM19 bezig in een save met Sunderland waarin ik 2x gepromoveerd ben en Europees speel (na gewonnen beker). Sta in de winterstop 8e en de groepsfase van de Europa League overleefd.

Spelers doen het goed en toch nog nooit een bod gehad op spelers die meer dan 3m waard zijn. Wel eens een speler voor 500k verkocht die toch <23 team zat maar goed, daar heb ik weinig aan. Zou graag wat eerste elftal spelers willen verkopen om vervolgens door te bouwen!

Zie hier bijv. de transferhistorie van dit jaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pZ73hUZm4bowC07GUCIaImSh5AY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yef3yfWhuH1cYxYK5IXH4ip5.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Ambianz op 12-08-2020 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
Ambianz schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:44:
Heeft iemand de gouden tip om dan eindelijk eens wat spelers te verkopen? Ben weliswaar met FM19 bezig in een save met Sunderland waarin ik 2x gepromoveerd ben en Europees speel (na gewonnen beker). Sta in de winterstop 8e en de groepsfase van de Europa League overleefd.

Spelers doen het goed en toch nog nooit een bod gehad op spelers die meer dan 3m waard zijn. Wel eens een speler voor 500k verkocht die toch <23 team zat maar goed, daar heb ik weinig aan. Zou graag wat eerste elftal spelers willen verkopen om vervolgens door te bouwen!

[Afbeelding]
Wacht je echt of bied je ze ook aan? Bij sommige clubs kon ik ook wachten tot ik een ons woog voordat er een spontaan bod kwa, maar vaak deed ik ze dan aanbieden bij clubs én desnoods transfer listed zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
Rhain schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:51:
[...]

Wacht je echt of bied je ze ook aan? Bij sommige clubs kon ik ook wachten tot ik een ons woog voordat er een spontaan bod kwa, maar vaak deed ik ze dan aanbieden bij clubs én desnoods transfer listed zetten..
Enkel wachten inderdaad. Ik vermoedde altijd dat je veel minder krijgt als je een speler op de transfer list zet. Ik zou inderdaad eens kunnen proberen een speler aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:22
Ambianz schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:44:

[Afbeelding]
Ik doe altijd twee dingen:
1 - ik bied de speler aan aan de transfer market
2 - Ik zet hem op de Unwanted Transfer lijst, zodat mijn director of football die speler ook pro-actief gaat aanbieden voor de gewenste prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:19
Ik bied mijn spelers ook altijd aan zonder een vraagprijs te melden.
Bij een bod kan je dan altijd proberen hoger te vragen wat meestal wel lukt.

Maar afwachten zoals je doet werkt meestal niet tenzij je heel goede spelers hebt. Maar de mindere ga je zo niet kwijt geraken of je moet eens geluk hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Kampioenuh ole ole :9B

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vkCMnRteVsVIkpPLMLAFCtTQ5Vs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Y0xYUMQzJLoXDVcFQ96DiEBb.png?f=user_large

Echt met overmacht, wat ik begin van het seizoen al aan zag komen doordat de enige echte concurrent (Ajax) leeg gekocht werd en geen vervangers haalde.
Dus goh wat een verrassing, Frank de Boer haalde het einde van het seizoen niet. Uit nieuwsgierigheid eens interesse getoond en niet geheel onverwacht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4XMDQb45VBstCcEcZtHpVyBGUqQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oHA7qBrE8mSvgG6kXaLo0VHN.png?f=user_large

Maar ja, accepteren of niet...

209m transferbudget (+ vermoedelijk nog 80m van Antony die onder bod staat).
2.8m per week salarisbudget, volgens de advertentie geven ze nu 1.2m per week uit.
pedit]even gekeken, zou zonder de verkoop op max 280m budget transferbudget komen en dan nog ruimte in het salarisbudget hebben :X Maar... dat gaan we dus niet doen.

Vooralsnog heb ik maar weer een 2e save gemaakt voor het geval ik spijt krijg van de keuze die ik ga maken...

[ Voor 7% gewijzigd door toolkist op 12-08-2020 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:10

Vos

AFCA

Wat dat betreft is de Ai wel slecht. Dat Ajax niet wat terug koopt... Met zoveel geld op de bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
@toolkist ik zou het niet doen.. Als je zo dominant bent in een land met de ene ploeg vind ik het nooit leuk om dat succes eigenhandig te moeten afbreken door bij een andere (gevallen) topploeg aan de slag te gaan. Als je nou een laagvlieger of zelfs in een klasse lager aan de slag gaat om die naar de top te leiden lijkt me dat ook uitdagender.
Maar meestal vertrek ik naar een ander land na zo'n dominantie, of ik start een hele nieuwe game :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Vos schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 23:23:
Wat dat betreft is de Ai wel slecht. Dat Ajax niet wat terug koopt... Met zoveel geld op de bank.
De AI is eigenlijk juist heel goed:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pe2yay1KCnzmGwqBGPqkXmN9XQs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EyNRJAGvbVNatnNHFalJqFrM.png?f=user_large

Talenten kocht ie wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
Seizoen 2030/2031 begint hoopgevend, nu hopen dat we niet weer wegzakken, zoals afgelopen jaren...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DmKJvWlemHqU-943nMCgngzuNvI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZdsBlW5jEeGqfL3PaqDY6jr9.png?f=fotoalbum_large

• Vos

Vos

AFCA

Hoogie2004 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:11:
Seizoen 2030/2031 begint hoopgevend, nu hopen dat we niet weer wegzakken, zoals afgelopen jaren...

[Afbeelding]
Waar is de real name fix? ;)

* Vos kan niet tegen 'Champions Cup' ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 13-08-2020 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
Vos schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:23:
[...]

Waar is de real name fix? ;)

* Vos kan niet tegen 'Champions Cup' ;)
Google Stadia, ik moet er maar mee leven :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
  • Nu online
Eerste seizoen met Feyenoord (met update). Diemers dus ook bij de ploeg. Op zich niet heel slecht maar wel constant bankzitter en een lange blessure gehad. Komt er een Chinese club met 5 miljoen aan. Ik doe een belachelijk tegenbod (15 miljoen), gaan ze nog akkoord ook 8)7

Makkelijk verdiend. Maar eens kijken of er nog wat leuks/talentvols voor terug te halen valt. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Einde seizoen 2024/2025 met FC Emmen.

Kampioen geworden met 1 punt voorsprong op Ajax. De bekerfinale gewonnen tegen NAC.

Na een terechte verloren CL finale vorig jaar, nu tijd voor revanche. Moest tegen Man City die titelhouder Liverpool hadden uitgeschakeld. In de laatste competitiewedstrijd mijn twee beste spelers (ST en AMR) geblesseerd. Dat brak mij dus ook op... 3-1 verloren. Onze goal was een eigen doelpunt. Drie open kansen gemist, 5 halve kansen en 3x op de paal. City was dodelijk effectief.

Volgend jaar nieuwe kansen :p

Stadion is wel klaar nu, 28.653 zitplekken.

[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 13-08-2020 23:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YES
  • Nu online
China heeft geld liggen en moet er vanaf blijkbaar..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u26SHxENd7h65uHC7OmaSxmi1OU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DbYrYU0zYSYiY6UbKSnq7x2M.png?f=user_large

Toornstra stond op het punt van vertrekken maar Diemers is dus al weg voor 15 miljoen en dan wordt de spoeling té dun. Dit is ook eind februari dus ik kan er ook niets voor terug halen. Nadat ik de transfer van Toornstra uiteindelijk toch liet klappen gebeurde dit :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hoogie2004
Ik dacht in de eerste ronde van de beker, tegen de amateurs van SteDoCo, dat het wel leuk zou zijn om mijn sterkste 11 op te stellen (ofja, ik miste 1 middenvelder). Mijn grootste overwinning ooit in FM in een officiele wedstrijd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_VwuRNWV0sTwuQgec4_eoG6sXh4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xLTCmHhE86UH7f05hZzyRpU8.png?f=user_large

Natuurlijk, de wedstrijd erna een complete off-day, en het eerste verlies van het seizoen, kansloze 3-0 tegen Arsenal :+

[ Voor 12% gewijzigd door Hoogie2004 op 13-08-2020 23:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:35

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Lekker! @Hoogie2004

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jl9mi4V.png

Lekker toeschouwersaantal!
En het kan nog mooier: in onze 2e thuiswedstrijd in het nieuwe onderkomen, zijn we meteen stjif uitverkocht :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oIRc8ZN.png

84.375.... :*)
Misschien maar gelijk om uitbreiding vragen? O-)

[ Voor 11% gewijzigd door Jorgen op 14-08-2020 00:52 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YES
  • Nu online
Voorrondes voor CL voetbal overleefd. CSKA Moskou en Benfica uitgeschakeld, best netjes.
En dan zo'n loting voor je kiezen krijgen 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cLuNWmcf9D1DdcCQP2CpktWiyCw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nc2j17ll2WD2RHX80Js6d3Aq.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Belmorn
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 31-05-2022
YES schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 17:56:
Voorrondes voor CL voetbal overleefd. CSKA Moskou en Benfica uitgeschakeld, best netjes.

[Afbeelding]
Eitje toch ? :+
Nou ja, worst kaas scenario is dat je 15M verdient hebt en dat is nog steeds beter dan een heel seizoen europa league in de meeste gevallen

[ Voor 13% gewijzigd door Belmorn op 16-08-2020 22:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rhain
Zo.. de warme dagen hopelijk achter de rug. Kan ik FM weer eens aanzwengelen. Eens kijken hoe het met m'n manschappen van Bordeaux is.. M'n laptop wordt doorgaans enorm warm tijdens 3D matches en op nog meer hitte generatie in de afgelopen weken zat ik niet te wachten :X . Herkenbaar?

[ Voor 11% gewijzigd door Rhain op 17-08-2020 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Nu online
@Belmorn Ik ben niet tevreden met de loting maar wel blij met de tegenstanders. Niet tevreden vanwege de kleine kans dat ik door deze poule heen kom, maar wel blij met de geweldige affiches en echte avondjes Europees voetbal in De Kuip die er nu op de rol staan. Zou wel geweldig zijn als ik overwinter in Europa in zo'n poule des doods.

@Rhain ik heb het een tijd terug, doordat mijn PC kaput was, op mijn laptop gespeeld en ik verbaasde mij erover hoe warm die inderdaad werd. Ik speel zelfs met de 2D weergave maar zelfs dan kan ik bijna een ei bakken op mijn, toch niet heel brakke, laptop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:04
Ben net weer begonnen. Dit keer met HSV. Ligt het nu aan mij of is dat wel een heel makkelijk team? Veel jonge kerels in het team. Een spits huren en je bent zo in de Bundesliga.. Heb op de Bayern manier Paderborn even ontdaan van Vasiliadis.

Iemand nog leuke tips voor wat spelertjes?

BTW: Gellijk even alle megapacks gedownload. Speelt toch een stuk leuker. Vooral de stadions vind ik erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Beavbusi schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:59:
Ben net weer begonnen. Dit keer met HSV. Ligt het nu aan mij of is dat wel een heel makkelijk team? Veel jonge kerels in het team. Een spits huren en je bent zo in de Bundesliga.. Heb op de Bayern manier Paderborn even ontdaan van Vasiliadis.

Iemand nog leuke tips voor wat spelertjes?

BTW: Gellijk even alle megapacks gedownload. Speelt toch een stuk leuker. Vooral de stadions vind ik erg leuk.
Tuurlijk is dat makkelijk, het is het team met volgens mij verreweg het grootste budget in de 2e Bundesliga?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14:43
Speel zelf met Sparta, eerste seizoen 2e, 2e seizoen eerste.
Het is dit jaar wel heel simpel hoor...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online

Wat een fan-tas-tische goal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Sleeon schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:18:
Met hoeveel verliespunten? Zonder 'cheats' of herstarten? Vind ik wel wat sterk... Hier had Ajax paar seizoenen erg weinig verliespunten, twee keer maar 12 verliespunten ofzo. Dan moet je nog best aan de bak. Want je wordt altijd paar keer geFMed ;).

[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 17-08-2020 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
whaha, ik moest m even 2x bekijken of ik het wel goed begreep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Vos schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:10:
[...]

Met hoeveel verliespunten? Zonder 'cheats' of herstarten? Vind ik wel wat sterk... Hier had Ajax paar seizoenen erg weinig verliespunten, twee keer maar 12 verliespunten ofzo. Dan moet je nog best aan de bak. Want je wordt altijd paar keer geFMed ;).
Op zich kan het wel hoor. In mijn game:
2019-2020: 23-6-5
2020-2021: 26-7-1
2021-2022: 28-2-4
2022-2023: 29-2-3 (mijn 1e kampioenschap)

• Belmorn

• Belmorn
@YES Je hebt gelijk, met wat geluk is europa league nog mogelijk hoor, ze moeten immers ook allemaal tegen elkaar.
FM blijft FM, met zon loting denk je dat je kansloos bent, en met een makkelijke loting word je derde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
  • Nu online
Belmorn schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 22:11:
@YES Je hebt gelijk, met wat geluk is europa league nog mogelijk hoor, ze moeten immers ook allemaal tegen elkaar.
FM blijft FM, met zon loting denk je dat je kansloos bent, en met een makkelijke loting word je derde.
Haha ja, ga je glansrijk als nummer 1 door de poule en dan in de eerste knock-out ronde ga je er tegen een Club Brugge of zo uit 8)7

• Belmorn
Sleeon schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:18:
Knap gedaan hoor, ik heb net als @Vos 2 seizoenen dat ajax 93 en 92 punten haalde met mijn fc utrecht save omdat ze belachelijk goed waren.Het is een beetje willekeur hoe leeg ze gekocht worden en hoeveel geluk ze met de CA/PA krijgen aan het begin van de save

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rhain
YES schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 17:56:

[Afbeelding]
Ik weet niet hoe ver je al gevorderd bent met je wedstrijden, maar een kleine heads-up.. Dit was in m'n eerste CL seizoen met Hearts. Het 1e seizoen na het 1e kampioenschap (dus niet dat er al een dominantie aan tevoren is gegaan)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IdkFI5CZVNKqENpCaRKmuk1h09c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JpnYlKRhZbxH99WOzjcdpfdR.png?f=fotoalbum_large

Pas op! Je wordt daarna wel op handen en voeten gedragen door de supporters 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
  • Nu online
Rhain schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:26:
[...]

Ik weet niet hoe ver je al gevorderd bent met je wedstrijden, maar een kleine heads-up.. Dit was in m'n eerste CL seizoen met Hearts. Het 1e seizoen na het 1e kampioenschap (dus niet dat er al een dominantie aan tevoren is gegaan)

[Afbeelding]

Pas op! Je wordt daarna wel op handen en voeten gedragen door de supporters 8)
Haha, wauw, lekker hoor! Dat geeft de burger moed. Ik moet nog beginnen aan de poule, FM alweer een paar dagen niet echt gespeeld vanwege Cities Skylines 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Waar ik al bang voor was gebeurde, m'n topper (Kai Jorge, voor screenshot zie eerdere post) heb ik net een jaartje kunnen behouden. Ik kreeg het maar niet voor elkaar om de 72m release clause eruit te onderhandelen met City, Chelsea, Arsenal, Bayern en nog 10 andere grote clubs geïnteresseerd.
Inmiddels speelt ie nu dus bij Bayern. Op zich is 72m natuurlijk super gezien de nog relatief beperkte middelen, maar toch had ik hem liever gehouden.

Als vervanger heb ik nu Donyell Malen gehaald van Inter. M'n andere spelers begonnen te klagen over een gebrek aan aanvallers dus ik moest wat en aangezien ik steeds krap zit qua in NL opgeleide spelers werd het nog lastiger.
Gelukkig wel zo kunnen onderhandelen dat ik iets meer dan de vraagprijs (30-32m) betaald heb maar Inter wel 100k per week aan salaris door blijft betalen. En met Malen kunnen onderhandelen dat ie uiteindelijk op 100k per week uitkwam, oftewel de komende 3,5 jaar betaal ik geen salaris voor hem.

In dezelfde winterstop kwam China voor het eerst in Oss kijken, wat erin resulteerde datt Andrija Zivkovic voor 52m (anderhalf jaar eerder gekocht voor 9m, spelerswaarde nu 17m) naar China verhuisde. Had prima statistieken maar zo'n winst kon ik niet laten lopen, ook doordat de speler zelf per se wilde.
Als vervanger deze jongen gehaald:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ANegzQmfHY8BQrG2UbYW-KSXT88=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dIOMxr1QytpfyQnnzh5nuVwR.png?f=user_large

Kost wat (43m release clause betaald) maar de komende jaren is de rechtsbuiten plek zo wel prima bezet.
Riching einde transferperiode kwam ook Anderlecht nog aankloppen met een bod op Jethro Willems. Ze begonnen met 7m maar accepteerden m'n tegenbod van 20m meteen, daar had ik wellicht nog wat meer uit kunnen halen.

Verder nog een van City gehuurde verdediger overgenomen voor 24m:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XmSLPiv3hT9W1cG_EZg1gZYWeSQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JNx7Tme1r056YFmtxgNT6ov1.png?f=user_large

en voor 12.5m een toekomstige vervanger voor m'n huidige spelmaker, al kan ie al prima naast die gast minuten maken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/441Yh2_txd5dctg3fp3ia5GRMNs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tutaKfJhD3YGfhj1jk5jNYzW.png?f=user_large

Al met al dit seizoen voor 160m aan transfers gekocht en voor 159m verkocht, waarmee m'n team overall gezien een stuk sterker is geworden maar in de spits helaas wel iets minder.

Oh en last but not least, m'n nieuwe stadion (19.25k stoeltjes) is eindelijk opgeleverd na maar 7 maanden vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
@toolkist Lekker bezig met je transfers! keep up the good work!

Met Bordeaux gaat het lekker. We zijn in januari 2031 aangekomen.

Competitie:
We staan stevig bovenaan; 8 punten los van PSG.
Laatste wedstrijd was tegen PSG thuis, we wisten een 0-1 in de 2e helft om te buigen naar 2-1. Een heerlijke '6 punten' wedstrijd.

CL:
Na 4 wedstrijden al door in een poule met Chelsea, Red Star Belgrado en Lechia Gdansk. T.o.v. @YES had ik dus niets aan te merken op m'n loting :9 . Nu staat Atletico Madrid ons te wachten

Coupe De France:
Na het debacle van vorig jaar (uitgeschakeld in 1e ronde thuis nota bene) hebben we nu 2 rondes overleeft. Angers staat ons in de 8e finale te wachten, thuis. Moet te doen zijn.

Transfers:
In de zomer kon ik onze sterkhouders aan boord houden.
Voor m'n 2 centrale middenvelders kon ik 60 en 40 miljoen vangen. Een monster bedrag voor Bordeaux en dat na 1 seizoen. 2 spelers die gratis opgehaald zijn. Maar laat ze nog maar een jaartje meedraaien, ik had/heb ze nodig.
Nu in de winter wordt er aan m'n linksback en m'n centrale verdediger getrokken. M'n centrale verdediger mocht voor 37 mil naar China, maar wou zelf niet. Ik vind het niet erg.
Waar ik wel moe van wordt is het getouwtrek om m'n linksback. Die mag voor 25+ weg, maar continu biedingen van 8-10 miljoen, ondanks dat ik toch echt zeg dat z'n waarde 25 mil is.

Maar goed. Doelstelling? De dubbel lijkt me echt fantastisch. CL nog een ronde verder ook leuk, maar zie ik als een kers op de taart.

@YES Aaaah Cities Skylines... jeukt bij mij ook al weer een goede maand. Pas nog wat YouTube filmpjes zitten kijken van een paar gasten. "DAT WIL IK OOK", maar daar gaat zoveel tijd in zitten en het resultaat.. iets met "expectations en reality"

[ Voor 7% gewijzigd door Rhain op 21-08-2020 13:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Jaar later, weer kampioen, weer beker, 8e finale CL. Stadion wordt al weer uitgebreid met 10k stoeltjes (net een half jaar na de nieuwbouw) maar willen investeren in de jeugd? Nah.
En laat dat nou net het doel zijn geweest wat ik voor ogen had, met grotendeels zelf opgeleide (en dus niet jong gekochte) spelers de CL winnen met met TOP Oss.
Dat zit er zo niet in, dus ik heb de boel bij wederom een geweigerd verzoek laten klappen.
2 dagen later wordt de coach van Fylde ontslagen... hmmmmm interessant...

Of toch maar gaan voor de interesse van Arsenal, City, PSG, Atletico en Napoli

[edit]
Weekje doorgeklikt met Rennes... Nah
Arsenal/City/PSG etc: dat wordt te snel te makkelijk met zoveel geld
Fylde: heb ik wel zin om weer helemaal onderin te beginnen....

Dus laatste save gepakt (voordat ik in gesprek ging met de board van TOP Oss) en daarmee verder. Gaat toch het beste bevallen en hopen dat ze me tzt zoveel vertrouwen dat ze overal ja op gaan zeggen :p

[ Voor 24% gewijzigd door toolkist op 24-08-2020 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambianz
Toch maar eens FM20 aangeschaft nadat ik wel een beetje uitgekeken was op Sunderland in FM19.

Niet de grootste uitdaging gepakt, maar even wat anders na Sunderland: Barcelona. Idee komt natuurlijk voort uit de ellende die Koeman bij Barca mag oplossen.

Eerst jaar is vooral even uitzitten, op de transfermarkt zijn spelers als De Jong en Griezmann gekomen. Het doel voor volgend jaar wordt dan ook om de nodige verjonging door te voeren. Spelers als Suarez, Busquets en Pique mogen weg. Maar ook voor de blessure gevoelige Dembele moet ik een oplossing vinden.

Zonder aansluiting bij de top te verliezen moet ik een overgang gaan maken naar de volgende generatie met spelers zoals Ansu Fati, Puig en Pedri. Moeilijkheidsgraad niet erg hoog, maar wel interessant!

Om te beginnen meteen Arda Turan en Vidal verkocht voor +- 36 miljoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004
De 2e ronde van de beker is inmiddels ook voltooid, en we hebben, na 2 wedstrijden, al een nieuw record neergezet :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J9wN5f757e3pMVFiS98PMf_l_EI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Q14Rq9zJNJok9jA93R4LTZSa.png?f=fotoalbum_large

21-0 en 11-0 :)

#Edit:
Zo winterstop 2030/2031, en dit seizoen begint weer veelbelovend.
De competitie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EGO9lecIkz1hfUjCioHuITEtGDE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Syyhts8HiJwx43gPKKYjZjbS.png?f=fotoalbum_large

Champions League groepsfase (helaas wel tegen Paris SG geloot voor de volgende ronde):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6qTlJtXCGhD6ruxbdR4wNsecjfE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5nv4iJWEhdC9WYAlOyMZjgFT.png?f=fotoalbum_large

De stats van mijn 4 spitsen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bRQR0X5rr3Rwo4UYSianwTW4WxM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t6YvQnz2lMKFc7wgdzvVLIqG.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door Hoogie2004 op 25-08-2020 20:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:04
Tweede seizoen geeindigd met een mooie 5de plaats met HSV wat betekend dat we de Europa League in gaan :D

Heel lang wel 3de/4de gestaan maar met mijn niet zon brede selectie is CL halen dit seizoen niet helemaal gelukt. Het idee van de board was niet degraderen dus die waren blij.

Sterspelers waren Onana, Van Drongelen, Miljevic en Nketiah. Miljevic heb ik gekocht en is inmiddels een wonderkid. (had nog nooit van m gehoord) en Nketiah die ik voor 2 jaar gehuurd had van Arsenal maar nu waarschijnlijk teruggaat :(

Voor deze transferperiode ga ik proberen Arp te halen en die CV van Bochum. Ook een middenvelder zou wel lekker zijn. Ik ga het liefst voor Duitse spelers deze transferperiode.

Iemand nog ideeën voor leuke spelers?

[ Voor 5% gewijzigd door Beavbusi op 26-08-2020 08:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stijninho
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-02-2024
Na al 2 seizoenen 2e te zijn geëindigd, zag het er halfweg weer niet goed uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1TtRK29JLpdHiVk65acDaD1Qrc0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NspHtW1WHjrQvdhXvKh3VKxX.png?f=fotoalbum_large

Maar onze 2e ronde was heel sterk en City begon aan de lopende band punten te verspelen. Op de voorlaatste speeldag namen we de koppositie over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JlrsMFzi-_IjxdRUS-ZfQaOVm_8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BCyygV66ZY3CXVhUSFE0qs4R.png?f=fotoalbum_large

Na ook het winnen van de CL voel ik toch dat ik toe ben aan een nieuwe uitdaging.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rsXsgfKMojCslJq8t5TM5_79J64=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iKiJRYQr3M30vfYii6jcVbm7.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhain
@Beavbusi een mooie start voor volgend seizoen met Europees voetbal d:)b
@Stijninho Gz met de CL, ben benieuwd wat je nieuwe avontuur wordt

Het bekende FM spook is ook weer eens langs gekomen. In de 8e finale CL thuis met 4-1 winnen van Atletico Madrid.. de return moet te doen zijn toch..?
Juist.
1-0 in de 3e minuut. Met de rust keken we tegen een 3-0 achterstand aan en 2 geblesseerde spelers er af. Net na de rust wordt het compleet. Penalty tegen, nog een geblesseerde speler eraf, zelf een afgekeurd doelpunt. Met de 4-1 deden we nog iets terug. Maar met een rode kaart en nog een 5-1 om de oren mochten we gedecideerd terug naar Bordeaux. ;w FM spook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
Mooie "bug" in het spel. Seizoen 1 met Barcelona afgerond, plaatjes volgen nog. Maar kom er achter dat todibo een ontsnappingsclause van 25M in zijn contract heeft staan. Dus maar even het contract verlengd en opgehoogd met naar 125M.

Vervolgens een bericht: Todibo heeft je contractvoorstel geaccepteerd.

2 Dagen later het bericht: Schalke FC koopt Todibo voor 25M vanwege ontsnappingsclause...

Ben je mooi lekker mee, was de cv voor de toekomst die nu dus alleen maar voor 97M op te halen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Nu online
Ambianz schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:14:
Mooie "bug" in het spel. Seizoen 1 met Barcelona afgerond, plaatjes volgen nog. Maar kom er achter dat todibo een ontsnappingsclause van 25M in zijn contract heeft staan. Dus maar even het contract verlengd en opgehoogd met naar 125M.

Vervolgens een bericht: Todibo heeft je contractvoorstel geaccepteerd.

2 Dagen later het bericht: Schalke FC koopt Todibo voor 25M vanwege ontsnappingsclause...

Ben je mooi lekker mee, was de cv voor de toekomst die nu dus alleen maar voor 97M op te halen is.
Die clausule die Schalke activeerde was denk ik de optie tot koop in zijn huurdeal. Geen idee of die er in het echt ook in zat maar wel mooi vervelend inderdaad, aangezien hij bij mij met Barcelona een beest werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambianz
YES schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:38:
[...]

Die clausule die Schalke activeerde was denk ik de optie tot koop in zijn huurdeal. Geen idee of die er in het echt ook in zat maar wel mooi vervelend inderdaad, aangezien hij bij mij met Barcelona een beest werd.
Wellicht dat dat het zal zijn inderdaad.

Team begint inmiddels aardig vorm te krijgen. Het lozen van de oude garde is begonnen. Na een slechte eerste seizoenshelft besloten om Dembele aan het einde van het seizoen te verkopen, natuurlijk als je dat besluit begint een speler ineens aan de lopende band te scoren. Een stuk of 10 goals in de laatste 5 wedstrijden. Als nog besloten te verkopen en wat winst mee te pakken door hem te vervangen voor Jadon Sancho. (104M vs 121M)

Moet zeggen dat het eerste seizoen me toch wat is tegengevallen. Ik heb de jeugd veel de kans gegeven en La Liga eenvoudig binnengesleept met 8 punten voorsprong op Real Madrid. Echter wel in ronde 3 van de beker eruit gevlogen. En tot overmaat van ramp ook de 1e knockout ronde van de CL tegen Chelsea niet overleefd.

Er moet meer focus komen op een stabiele basis elf en ik denk dat komend jaar daarvoor een overgangsjaar gaat zijn, we gaan het zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MadMK8s1OiOI0WMY5shrmMLMyv8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ekndxvRKdLhtHRs7CwkWDuaC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OAHUh2i6mia4wrOXL8EMczVY9Vo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ijIwyH1VTE5TmIpy0NnONYTO.jpg?f=fotoalbum_large

Na de vele transfers mik ik op een volgende basis:

Haaland

Sancho - Coutinho - Messi

Frenkie - Busquets

Davies - Lenglet - Pique - Semedo

Ter Stegen

Uiteindelijk heb ik dit seizoen nog een extra CV nodig naast Lenglet, Pique en Umtiti. Todibo was de perfecte optie geweest maar helaas... De zoektocht gaat nu beginnen, er is weinig geld over vanwege een percentage van 35% dat ik aan verkopende transfers heb overgehouden. Wel lekker veel geld op de bank. Veel kansen voor de relatieve jeugd dit seizoen in de competitie!

[ Voor 13% gewijzigd door Ambianz op 26-08-2020 18:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004
Leuk feitje, in 2031 is Cristiano Ronaldo (ja, de echte) manager bij Heerenveen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cPo3JzK-k89Ehywq97Chi7sEgS8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GCkotQXBd12lyHVCccrKq64M.png?f=fotoalbum_large

De meester is 35, fysiek afgetakeld. Vind het wel prima zo. Zijn salaris laatste seizoen al kunnen verlagen gelukkig :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xgek4LqYe-txx2ZlRBMqdW6BvuI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/V0fVbSupKq2TRn2OMdhzmAsH.png?f=user_large

Mag niet klagen hiermee :9~ Haland hier ook gehad trouwens, maar na 2 seizoenen weer verkocht voor 122M. Kon het geld wel gebruiken

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhain
Hoogie2004 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 20:09:
Leuk feitje, in 2031 is Cristiano Ronaldo (ja, de echte) manager bij Heerenveen :+
Mooi he :P
Bij mij heeft hij kennelijk een voorliefde voor België 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vCqq_1eQoeqQrdcVZpRstDqWbUA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hLlnJIOCV0wj0gldnax7fOrv.png?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:38

Jebus4life

BE User

Ik ben (nadat ik FM19 eigenlijk had overgeslaan) eindelijk terug vertrokken met FM; wat een heerlijk spel toch als je er in gezogen raakt. Uiteraard LLM >:) . Voor het eerst sinds FM06 (denk ik?) nog eens in Spanje begonnen, "CD Don Benito" de Segunda Division B.

Zelf uitgekozen (dus niet werkloos begonnen):
- De regio Extremadura heeft geen teams in La Liga (en bovendien is het de armste van Spanje, ik hou wel van de underdog.
- De stad Don Benito is +- even groot als mijn eigen hometown (35.000-40.000 inwoners)¨
- Het team heeft nooit een noemenswaardige prijs gewonnen (aantal keer de Tercera division (vierde niveau van Spanje), maar that's it).
- Verwachte plaatsing was in het onderste kwart van de competitie (het is geen echt LLM als je start met een titelfavoriet natuurlijk :+ )

De uitdaging is ook onverwacht pittig:
Er is geen geld, er is geen ambitie van het bestuur waardoor er nóg minder geld is, en een speler halen die iets of wat het niveau opkrikt is bijzonder moeilijk.

Seizoen 1:
Eigenlijk snel in de lagere middenmoot genesteld, nooit in de problemen geraakt. Meer was eigenlijk niet haalbaar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rVHbEqOi84vwGl5Tv5M3iFGSWDU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/usKjbFHH3I3XCGUbGtbxgxhA.png?f=fotoalbum_large

Om mijn strijd wat toe te lichten: De visie van het bestuur is spelers onder de 23 halen. Ik probeer het spelletje mee te spelen, maar mijn scouts komen met absolute rommel terug (we weten allemaal: op dit niveau heb je mannen met baarden nodig). Halverwege seizoen 1 huur ik een verdediger van een team in tweede klasse, relatief laag loon en echt de beste speler van mijn team.

In het tussenseizoen versterk ik met alle moeite mijn team (echt, ik denk dat er 60 testspelers ofzo langsgeweest zijn). Haal ik enkele nieuwe spelers (grotendeels ouder dan 23): Bestuur niet gelukkig. Zelfs in de mate dat ze de huur van diezelfde verdediger tegenhouden omdat ze het beu zijn dat ik te oude spelers haal... 8)7 Dat is voor mij echt het verschil om te mikken op pakweg plek 8-10 of lang meedingen naar het laatste plekje voor de play-offs, dus echt zuur.

Om het verschil aan te geven: dit staat er nu in de ploeg, en deze had het kunnen zijn (voor een lager salaris...) :/

Achja, seizoen 2 lekker begonnen (ben verplaatste van divisie IV naar I, lijkt me iets zwakker) en draai lekker mee rond plekje 6-8 momenteel.

[ Voor 6% gewijzigd door Jebus4life op 28-08-2020 00:31 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barriie
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 27-08 18:39
Een beetje een impuls beslissing geweest, maar wel mijn persoonlijke transfer record verbroken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p5dA-hdrBkCChg-EY8dkbuqGU2U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JN992TyzDrAPgSyBmMkA0THN.png?f=user_large

Daarna meteen deze knul voor 101mil gekocht 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YwroneueukpxBV5B4JfWedyZ_Eo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t2r0jPwT7G4uOA4eLv4ed9I1.png?f=fotoalbum_large

Zit nog te twijfelen of ik helemaal los ga of toch een nieuwe game start, zon beetje alles gewonnen wat er te winnen valt en speel eigenlijk alleen nog voor de talentjes, wil eigenlijk nog voor FM21 een club omhoog brengen, maar is zoeken naar een leuke club :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:04

Ves

A gadget addicted Bounty

Wauw, topper. Zoek nu ook al mijn heel seizoen naar een keeper voor de toekomst.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barriie
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 27-08 18:39
Ves schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:08:
Wauw, topper. Zoek nu ook al mijn heel seizoen naar een keeper voor de toekomst.
Ben al veel talentjes tegen gekomen maar dit is wel echt een baasje ja :). Normaal koop ik ze dan niet vanwege de transfersom, maar dan wordt dit de Money Save 8)

Op de valreep Nelson nog kunnen verkopen aan Guangzhou Evergrande, ik denk dat Nelson daar blijer mee is dan ik. 400k pw voor 4jaar _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g1ID_BBLj6W4ZqIr6R3qH1KLqAE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZMG6MXMhnRNAoyZwdqahjdhL.png?f=%0D%0Afotoalbum_large

Edit:

Moet niet gekker worden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5owBzNubtibHWhS0D65UcaR47vU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YcINCjyL4PU4jOinkksojlG2.png?f=fotoalbum_large

Wat een spel ook 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ZAZ5pDZXD3nsgYL4Naj-XYHhoA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eF4a3DfRQcejrncc4jdCUCd8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zT9Lm6-zmPlOLrJDZSCLMqJZqqU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9ZjZE38jwcCQkSVmmKQ4JbEi.png?f=fotoalbum_large

Doei Kroenke :w

[ Voor 40% gewijzigd door barriie op 30-08-2020 12:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hoogie2004
Zo, voor de samenvatting van seizoen 2030/2031 moet ik even gaan zitten, want het was een goed jaar,met vooral heeeeel veel goals.

De competitie
Lang was ik zonder verliespunten, tot een 1-0 verliespartij bij Feyenoord, en uiteindelijk nog een 1-1 gelijkspel tegen PSV. De rest van de wedstrijden, alles gewonnen, en vaak met dikke cijfers.

Het doelsaldo onderstreept onze drift richting de goal, met +108, met maar liefst 125 gescoorde goals (een record).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qstgUtoDYtRm4nDrZfeZOHmTvvU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u1ENbWLQG6R3KpLbUkLfjHzp.png?f=fotoalbum_large

De drie beste spelers (golden boot) van de eredivisie, en de drie topscorers, zijn allemaal van mij :)

De beker
Hier begon het al goed, na 2 rondes was het doelpunten record er al aan (32 goals in 2 wedstrijden),vorige record was 25. De beker werd uiteindelijk overtuigend gewonnen, met in totaal 47 goals in slechts 5 wedstrijden (ook dit was natuurlijk een record).

De champions league
Hier was natuurlijk alles om te doen, met een relatief makkelijke groep was dat ook niet echt een issue. Als groepswinnaar door, in een groep met Arsenal, Bayer04 en Anderlecht.

De eerste knockout ronde was tegen de ploeg die ons vorig jaar kansloos naar huis stuurde, Paris SG. Hier had ik wel wat angst voor, zeker toen de eerste wedstrijd in Amsterdam eindigde in 3-2 voor Paris....De return maakten mijn jongens hun naam wel waar, want Paris werd met maar liefst 5-1 verslagen in eigen hun eigen stadion.

De kwartfinale tegen Schalke 04, waar ik weinig tegenstand van verwachtte, de eerste wedstrijd bleek Schalke een sterke tegenstander, en een zwaarbevochten 1-1 als gevolg. De return was van Paris kwaliteit, alleen dit maal in Amsterdam, en Schalke werd met 6-0 teruggestuurd naar Duitsland.

De halve finale dan alweer, tegen Tottenham. Hierbij was het minder spannend, want we speelden zeer degelijk, resulterend in 2-0 en 2-1, ofwel een 4-1 totaaloverwinning.

De finale is tegen Real Madrid, een interessante wedstrijd, want ik heb hun topspits 18 maanden geleden weggekocht :+ Tevens staat er nog meer glorie op het spel, want met 1 goal in de finale evenaren we het goal-record van de Champions League, en met 2 vestigen we een nieuw record.

Het begin van de finale is aan Real, vooral qua balbezit, het eerste kwartier heeft Real 75% balbezit, echter zijn alle kansen voor ons, en in de 14e minuut valt de 1-0 voor ons! (door zowaar hun oud spits, Rios). Hierna trekken we die lijn door, met balbezit voor Real, en kansen voor ons. In de 22e minuut scoort Aleix de 2-0, en hebben we in ieder geval een nieuw doelpunten record neergezet :) In de 34e minuut doet Real wat terug, met een mooi uitgespeelde 2-1, maar vanaf dat piunt krijgen we wat meer balbezit. Bij rust staat het nog 2-1, waarbij het balbezit redelijk gelijk is (47% om 53%).

Net na rust, scoort Real de 2-2 en zijn we terug bij af. Gelukkig gaat de wedstrijd gelijk op, en in minuut 58 scoort Rios de 3-2. Helaas antwoord Real in minuut 64 al met de 3-3....In minuut 74, scoort Ortiz een fantastische vrije trap voor ons, en staat het 4-3. In de 86e minuut scoort Haaland de 5-3, en dat moet het toch wel afmaken dan... We gaan verdedigender spelen, tijd rekken, wisselen, etc. EN HIJ IS BINNEN!!!!!!!

Samenvatting
De missie is geslaagd, Ajax is weer terug aan de top, na 2024/2025 is de grootste Europese titel weer eens van ons! We speelden supergoed, aanvallend voetbal dit seizoen, resulterend in een recordaantal doelpunten in alle competities. Een prestatie die ik nooit eerder heb kunnen doen denk ik.
Tevens is volgens de reputatie-ranking, Ajax de grootste club ter wereld.

Wat leuke cijfertjes:
218 goals dit jaar in 53 officiele wedstrijden (een waanzinnig gemiddelde van 4,11 per wedstrijd)
3 spitsen met meer als 30 goals (waarvan 2 zelfs met 40+)

Nieuwe records aantal doelpunten
Competitie - 125 goals
Champions League: 45 goals
Beker - 47 goals

Ik twijfel of ik nog een jaar door moet gaan, of dat ik op zoek moet naar een nieuwe uitdaging (of save...)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ..Thijs..
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-03 17:51
Ik ben aan de slag gegaan bij de Ijsselmeervogels met als doel de Champions league winnen. Het eerste jaar liep voorspoedig we promoveerde naar de kkd. Na twee jaar kkd dwongen we promotie af via de 2e plaats. Het eerste seizoen Eredivisie liep verrassend goed we werden 6e. na 3 keer op rij 6e te zijn geworden werden we dan in het jaar 2025/26 Kampioen van de Eredivisie!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y7v1zcnZ6cfVXSKw1Dh_x4OuwO0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mzDmkIS4kLKaY6BUWwDk7HAk.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels zit ik het jaar 2034 en heb ik zojuist mijn 6e lands titel binnen gesleept.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rQeHH8kVqJzk_YaSy0akwLErj84=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZrrrAwdOEWun5fQMy4uZ2Hpq.jpg?f=fotoalbum_large

Ook was ik dit jaar weer in de Champions league van de partij. 4 keer eerder heb ik mee gedaan aan het grote toernooi maar zonder succes. Maar dit jaar was alles anders we zaten in een vrij gemakkelijke Groep met Fenerbahce, Rostov en Inter. Uiteindelijk verloren we van Inter maar eindigde we alsnog als 1e in de groep.In de Eerste Knock-out Ronde moesten we tegen Napoli, de eerste wedstrijd werd thuis met 2-3 verloren Vervolgens wonnen we uit met 0-5 dit was een bijzonder goed resultaat en het gaf veel vertrouwen. De Kwartfinale werden we geloot aan Stade Rennais dit was een vrij gunstige loting, we wonnen over 2 wedstrijden met 3-0. De Halve Finale moesten we tegen Bayern we speelde thuis gelijk (1-1) in de eerste wedstrijd. De 2e wedstrijd werd verrassend gewonnen met 2-3, Dit betekende een finale plaats voor de Ijsselmeervogels!! In de finale stond Benfica op ons te wachten, het was een zenuwslopende wedstrijd. Na 90 minuten stond het 2-2 en na 120 minuten stond het 3-3. het kwam dus aan op penalty's uiteindelijk schoot Benfica 3 penalty's mis En WONNEN we de Champions League. Een ongekende prestatie voor de Ijsselmeervogels.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vgQ1UG4OkGeYsnQ2PdIgPdkAUxg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sPuCbz5dmVdadEyxRWZVwSqm.jpg?f=fotoalbum_large

Clubinfo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xQ5ahw2_2Upi25oBJg5pW2KueEM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OjkFPOYClzL976KhRh1D8Z7X.jpg?f=fotoalbum_large

Beste Speler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnaZDNbm5uS11vZSylmuTyHZ6u4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pipKmlzPvflgWHVpvfgUNWae.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
  • Nu online
@Rhain Ik ben bijna aan het eind van de CL groepsfase, dus even tijd voor een update. Best taai om echt door te spelen met FM vind ik momenteel, toch iets teveel herhaling van zetten of zo.. (en natuurlijk Cities Skylines dat nog tijd wegsnoept..)
Maar goed, ik had de eerste vier wedstrijden twee keer verloren van Real Madrid en Paris SG en tegen Inter twee keer gelijk met 0-0. Met name thuis tegen Inter heel zuur, echt veel kansen gehad maar er geen één kunnen verzilveren, hetgeen dit seizoen sowieso een beetje problematisch lijkt te zijn met mijn team.
Toen kwam wedstrijd nummer 5, doordat Real alles aan het winnen is en Paris en Inter elkaar ook lekker bezig hielden, heb ik met mijn 2 punten theoretisch nog altijd kans op overwintering.

Thuis tegen Paris, die naast de usual suspects Mbappé, Neymar, Icardi, Verratti, Marquinhos en Kimpembe ook nog even Bernardo Silva, Bentancur, Grimaldo en Odriozola hebben gekocht, kwamen op bezoek. Alle sterren speelden. Dat zou dus een flinke kluif worden.
Ik begon gewoon weer beter dan de tegenstander, dat is eigenlijk elke keer zo. Uiteindelijk heb ik over de hele wedstrijd ook meer kansen gecreëerd maar Paris kreeg er toch ook wel een heel aantal. Maar blijkbaar had Bijlow zo'n dag, net als Sinisterra dat aan de andere kant van het veld had. Dankzij een goal en een assist van hem winnen we met 2-0!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OY0bxKruxxHuLPZzAGdQHe6enUg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TweFqApMexkKGX7S3xMvcw56.png?f=user_large

En dat is nog niet alles. Door mijn winst nader ik Paris tot op één punt en Inter speelt gelijk tegen Real. Hierdoor neem ik ook meteen twee punten afstand van Inter! Paris heeft overwintering in eigen hand, thuis tegen Inter en ik moet hopen dat Real het rustig aan doet in Bernabeu, aangezien ze toch al gekwalificeerd zijn. Er is ook nog een scenario mogelijk waarbij ik helemaal naast Europese overwintering grijp maar daar wil ik maar niet teveel aan denken. Ik vind het overigens best een prestatie van formaat om in deze poule geen laatste te worden met Feyenoord :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Ww7e7JDpmfC_-b3ReZbEcKkY1E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4JCG1ZgLJigphozqAttJ5W6N.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:52
Ben weer een aantal seizoenen verder met Go Ahead.
Afgelopen 4 seizoenen 3x in de CL finale waarvan 2x gewonnen en zit nu voor het eerst in de wereldbeker en damn is dat slecht geregeld.

Tussen de 2 groepswedstrijden hadden wij 1 rust dag, de ploeg waartegen ik de 2e pot moest spelen had 5 rust dagen, wtf.

We zijn verder en hebben nu 2 rust dagen voor de 1e KO wedstrijd, dus mijn ploeg is op diverse plekken echt op.

Had ik dit vooraf geweten dan had ik andere spelers ingeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
YES schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:49:
@Rhain Ik ben bijna aan het eind van de CL groepsfase, dus even tijd voor een update. Best taai om echt door te spelen met FM vind ik momenteel, toch iets teveel herhaling van zetten of zo.. (en natuurlijk Cities Skylines dat nog tijd wegsnoept..)
Maar goed, ik had de eerste vier wedstrijden twee keer verloren van Real Madrid en Paris SG en tegen Inter twee keer gelijk met 0-0. Met name thuis tegen Inter heel zuur, echt veel kansen gehad maar er geen één kunnen verzilveren, hetgeen dit seizoen sowieso een beetje problematisch lijkt te zijn met mijn team.
Toen kwam wedstrijd nummer 5, doordat Real alles aan het winnen is en Paris en Inter elkaar ook lekker bezig hielden, heb ik met mijn 2 punten theoretisch nog altijd kans op overwintering.

Thuis tegen Paris, die naast de usual suspects Mbappé, Neymar, Icardi, Verratti, Marquinhos en Kimpembe ook nog even Bernardo Silva, Bentancur, Grimaldo en Odriozola hebben gekocht, kwamen op bezoek. Alle sterren speelden. Dat zou dus een flinke kluif worden.
Ik begon gewoon weer beter dan de tegenstander, dat is eigenlijk elke keer zo. Uiteindelijk heb ik over de hele wedstrijd ook meer kansen gecreëerd maar Paris kreeg er toch ook wel een heel aantal. Maar blijkbaar had Bijlow zo'n dag, net als Sinisterra dat aan de andere kant van het veld had. Dankzij een goal en een assist van hem winnen we met 2-0!

[Afbeelding]

En dat is nog niet alles. Door mijn winst nader ik Paris tot op één punt en Inter speelt gelijk tegen Real. Hierdoor neem ik ook meteen twee punten afstand van Inter! Paris heeft overwintering in eigen hand, thuis tegen Inter en ik moet hopen dat Real het rustig aan doet in Bernabeu, aangezien ze toch al gekwalificeerd zijn. Er is ook nog een scenario mogelijk waarbij ik helemaal naast Europese overwintering grijp maar daar wil ik maar niet teveel aan denken. Ik vind het overigens best een prestatie van formaat om in deze poule geen laatste te worden met Feyenoord :)
[Afbeelding]
Netjes d:)b, klik nog maar even een paar keer verder zodat we weten wat de uitkomst van de poule fase is.

Misschien hebben de meeste een FM dip? Of geen zin meer om te posten, gezien het lage aantal posts op dit topic deze maand :/

Heb er zelf ook last van namelijk. Het seizoen met Bordeaux weer afgerond, maar nog geen tijd gehad om even in de pen te klimmen (en geen zin ook). Te druk met werk, verbouwen en aan het proberen een Bricklink (Lego) shop van de grond te krijgen. Dus tijd te kort. Daarnaast weet ik niet of ik verder wil met m'n huidige save game, maar opnieuw beginnen zie ik helemaal niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
Ja, er is wel een dipje in speeltijd bij mijn Ajax save (en FM in het algemeen). Ik speel soms nog wat verder, maar het seizoen schiet niet echt op (nu op 1/3e van het seizoen).

Sowieso wat minder tijd momenteel om te gamen, en daarnaast de nieuwe Flight Simulator aan het spelen, wat ook tijd kost die niet naar FM gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
  • Nu online
@Rhain helaas, 1-0 verloren van Real Madrid. Terecht hoor, maar toch een memorabele wedstrijd. In de 75e minuut deed ik er, toen het inmiddels 1-0 stond, een extra spits bij in om wat te forceren. Minuut later: penalty tegen! Bijlow stopt hem knap en uit de tegenstoot scoort de net ingevallen Toornstra bijna. Ook in de allerlaatste minuut krijgt Summerville nog een grote kans uit een geweldige actie van hem. We hadden wel een goal mogen maken dus.

Maar, on the sunny side: Inter verliest ook. We gaan dus wel de Europa League in, terwijl we in een poule zaten met twee ploegen niet kansloos zijn voor de eindzege én de huidige winnaar (Real). Dat is achteraf toch wel een prestatie van formaat met mijn elftal.

Dit seizoen dus verder in de Europa League en hopelijk kampioen in de Eredivisie. Dan komen we volgend seizoen terug voor meer Champions League voetbal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
  • Nu online
Gezien de dipjes die menigeen hier heeft met FM maar even een wat langere update van mijn kant dan. Heb de flow weer enigszins te pakken namelijk.

Dit is seizoen 2 trouwens, vorig seizoen 2e achter Ajax, bekerfinale verloren van Ajax en in Europa niet verder dan 2e ronde na de poulefase in de Europa League.

In seizoen 2 is Ajax een stuk minder. Verkopen veel en halen niet per se kwaliteit ervoor terug. Eerde wat meer middelmaat voor veel geld. Al heeft PSV daar ook een handje van..

Helaas in de winter Senesi kwijtgeraakt. Wel voor een flink bedrag, en hij was al ontevreden dat ik hem niet voor 15 miljoen naar Arsenal wilde laten gaan. dus blij met dit bedrag. Ook Jørgensen weg, heb inmiddels drie spitsen die beter zijn voor één plek. En Nieuwkoop voor een topbedrag verkocht gezien zijn kwaliteiten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fzzoii9HWmR8iQJBtjd90e74xf0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3C6noRpJRlagkekKvOpy8uZB.png?f=user_large

Al voor de winterstop een absolute coup gepleegd door Ihattaren weg te halen bij onze maatjes uit Eindhoven. En van het geld van Senesi een Nederlandse verdediger teruggehaald. Wel voor veel geld en flinke bonussen maar ook fijn om het team wat Nederlands te houden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SIDKabd76BODo2tXLAQ6bkqt0mE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4cZ8pIpvzWJK1UpgDTXItKWZ.png?f=user_large

Voor nu hard op weg naar het kampioenschap met 8 punten voorsprong en nog 11 wedstrijden te gaan. In de kwartfinale van de beker heb ik Ajax met 1-0 verslagen en ik zit dus nog in de Europa League. Ben benieuwd hoe het gaat eindigen.

Dit is mijn huidige basis-opstelling & tactiek:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gnzOXih57YJ_S1WCOS7nXMoTLts=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EwODyGmBuu40cyo3wX6vXquN.png?f=fotoalbum_large

En de wisselspelers:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-WtnVWyBQ-0NlLf1SPZ4AxVVM_I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tZlqFwTZxt2F30iUlP8bxHUz.png?f=user_large

Ik moet zeggen dat het voorin wel stuivertje wisselen is, en niemand op de vleugels echt een basisplaats heeft. Sinisterra en Idrissi spelen ongeveer net zoveel wedstrijden als Berghuis en Ihattaren. En ook Summerville krijgt regelmatig speeltijd. Azarkan had ik eigenlijk willen verhuren deze winter maar dat is niet gelukt.

Nu breekt zo ongeveer de fase in het seizoen aan waarin het om de knikkers gaat. In de beker heb ik Ajax dus uitgeschakeld en ik vermoed dat ik de finale ga halen (halve finale tegen ADO) en dan de finale denk ik tegen PSV te spelen. Europa League is nog niet geloot wie ik tref maar hopelijk kom ik daarin ook verder dan vorig seizoen. En kampioen moet ik sowieso worden met deze voorsprong.
Met mijn huidige ploeg ga ik in ieder geval niet zomaar weer de underdog zijn voor de titel, volgend seizoen wellicht al meer focussen op het halen van nog meer kwaliteit zodat er in Europa ook meer mogelijk wordt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

@YES

Ik zou voor Arezo gaan in de spits ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kcyTObMncKIX_0MgDpMoGWJrp7I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LjluFHhhXTGqx1IyQCY1qrlQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
  • Nu online
@Vos ik weet dat hij hartstikke goed wordt, maar ik wil Bozenik en Borelli eerst veel laten spelen, na dit seizoen probeer ik één van beiden te verkopen en dan krijgt Arezo ook meteen meer kansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Nu online
Pfff, in een tijdspanne van 9 dagen Europa uitgegooid door wederom Lazio (vorig seizoen ook al) en ook in de halve finale van de beker gestrand tegen ADO, belachelijk.

Misschien nog wel belachelijker, maar dan positief, is dat ik na 29 wedstrijden kampioen ben, met 18 punten voorsprong op nummer 2 Ajax.. 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door YES op 09-09-2020 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
  • Nu online
Seizoen afgemaakt, kampioen op m'n dooie akkertje, wat ik niet verwacht had. 18 punten voorsprong, totaal van 93 en 30 overwinningen. Slechts één wedstrijd verloren.
Luca Ranieri, Tim Krul, Kenzo Goudmijn en een Argentijnse regen zijn definitief aangekocht om de selectie vooral in de breedte te versterken. Ook Ki-Jana Hoever komt, zij het op huurbasis, over van Liverpool.

Aan de andere kant heeft de kassa lekker gerinkeld voor Conteh (22 miljoen) en Huijgen (8 miljoen) waardoor ik nog op 6 miljoen winst sta. Daarbij komt dat de grote jongens dus blijven tot nu toe.

Inmiddels is de Johan Cruijff Schaal gewonnen van PSV (4-0) en zijn de eerste 4 wedstrijden in de Eredivisie ook makkelijk gewonnen met 16 doelpunten voor en 1 tegen.

En dan de loting voor de Champions League:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Nwg5eoIMKtGcAlrclWV0EZWi3Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Lujx3i7yGg3wIdKeKNjJh4C3.png?f=user_large
Beste nieuws van de afgelopen maand! Met deze loting is er wat mogelijk. LASK moeten we gewoon twee keer pakken en Porto minstens één keer. Dan nog wat bonus punten proberen te scoren in de andere drie wedstrijden en ovewintering is een feit. Als dit niet haalbaar is..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YES
  • Nu online
Wellicht wat eentonig dat ik alleen maar loop te posten en geen idee of iemand het leest, maar ik zit er weer helemaal in met Feyenoord. De eerste bonuspunten in de CL heb ik thuis tegen Porto (2-0 winst) al gehaald, maar deze zijn wel héél lekker:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l4OBRREAi8Trfsud7Sa9l_POxUU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mtBaTikPkpiXZDBrBWw9ovd2.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tHbMza5n_ayshHoj5Zpm3LrdAkQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/evkhBsUaQQJ0X2GYctzKdTei.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SmvvRmFh_v87KfQ0vHIqBFJiCN0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1NcI7LV9aPfB0v4dcLZJEu5r.png?f=user_large
(Dit was ook de eindstand)

Verder is Summerville definitief aan het doorbreken, slopen we de Eredivisie compleet en doet een 17 jarige regen uit eigen academie regelmatig mee. Het gaat dus best aardig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Meer mensen hier die Eredivisie spelen waarbij Ajax constant zijn beste spelers verkoopt, weinig terug koopt en een kleine selectie heeft?

Ze hebben 16 man in de 1e selectie. Andere teams allemaal 22-25 man. Ze hebben geld zat dus verkopen hoeft niet. Wel jammer dat de concurrentie zichzelf zo buitenspel zet ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:33

On_E

Housemusic

Utrecht presenteerde vandaag een speler met hulp van FM. :+

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
  • Nu online
@Vos nadat ik Boadu kon kopen voor 25 miljoen heb ik Arezo besloten te verhuren, scoort nu aan de lopende band bij Wolfsburg maar bij mij gaat hij nooit eerste spits worden met Boadu erbij :D

• YES
  • Nu online
Irritante Chinezen.. Gelukkig wil geen van mijn spelers naar China anders had ik nog behoorlijk wat gedoe meer gehad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mlMeWUyfzxV-Azb1XbubjsHapW8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VZoaYhfcFn3GYaRJp2QqIcJG.png?f=user_large

• Chelseamarre123
Zit momenteel halverwege het seizoen in Duitsland. Krijg plots continu blessures, eigenlijk nog nooit meegemaakt dat het zo erg aanwezig is.
Is dit puur toeval of kan ik in mijn training iets aanpassen om dit te minderen?

• YES
  • Nu online
@Chelseamarre123 ik vrees dat het toeval en dus niet te voorkomen is. Ik heb ook nauwelijks problemen gehad met blessures (qua aantallen) en in het derde seizoen kwam er ineens een golf van blessures. Nadat ik 7(!) selectiespelers mistte met allemaal minstens 2 weken afwezigheid, is het nu weer rustig op dat gebied.

• Chelseamarre123
YES schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:51:
@Chelseamarre123 ik vrees dat het toeval en dus niet te voorkomen is. Ik heb ook nauwelijks problemen gehad met blessures (qua aantallen) en in het derde seizoen kwam er ineens een golf van blessures. Nadat ik 7(!) selectiespelers mistte met allemaal minstens 2 weken afwezigheid, is het nu weer rustig op dat gebied.
Ja klinkt herkenbaar, was wel vorig seizoen van club veranderd. Dacht misschien dat ik ergens iets verkeerd zou doen met training of verkeerde trainers heb.
Vaak ik training dat ze zich even blesseren voor een week of 2.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-08 10:53

ricjuh

Make each day your masterpiece

Footbal manager 2020 gratis in de Epic Store:

https://www.epicgames.com...ootball-manager-2020/home

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
  • Nu online
7(8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o8zzFkzf30nQ4fRWb-MFlqU3rLE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZMAvMKUEo7CDpFe51cZK7N8F.png?f=fotoalbum_large

Ik gun Sven een heleboel, hij mag lekker harken in China of in Europa, wat hij maar wil. Maar moet dat nou echt bij Ajax? :+
Aan de andere kant, hij is hoogstens een matige verdediger en met zijn 5,62 miljoen salaris bij Ajax is het haast een spion, hij trekt ze financieel leeg en haalt ook nog eens het niveau omlaag. Nou nog even een paar uitglijdertjes maken in een wedstrijd tegen ons en ik ben blij O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:38

Jebus4life

BE User

Olala,

Net mijn vierde seizoen bij Don Benito volgemaakt (ik moet het overzicht van de afgelopen 3 nog eens posten hier) in de middenmoot van de Liga2 (boven de eigen verwachtingen, want het team is echt niet zo goed...) krijg ik een aanbieding van Panathinaikos...

Iets wat ik behoorlijk opvallend vond (ben gaan dubbelchecken, ik had mijn reputatie wel degelijk op het laagst gezet bij de start, zit nog altijd maar op "redelijk" (2 sterren) bijvoorbeeld). Gezien ik een klusje moet doen voor het werk even opgeslaan en eens over nadenken. Ik was eigenlijk niet van plan er een journeyman van te maken (dan start ik normaal ook ergens bij een obscure club in oost-europa), maar ik heb het moeilijk om betere spelers te vinden om een push richting promotie play-offs te gaan doen in de komende 2 ofzo seizoenen.

Decisions decisions ...

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Traeces
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19:45
Aangezien fifa 20 redelijk dood is weer FM opgepakt. Ben weer verder gegaan met me dortmund game.

Gaat opzicht behoorlijk goed en sta bovenaan in de competitie 5 punten los van Bayern en 2de in me CL poule achter Barca. Nu mist mijn team alleen echt bizar veel kansen, ze spelen alles goed uit maar zodra het op afwerken aankomt is het continu mis.

Kan ik hier zelf wat aan doen met eventuele instructies ? Dit kost me namelijk echt punten, door al die gemiste kansen verloor ik me wedstrijd tegen Bayern in de competitie :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
Traeces schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:39:
Aangezien fifa 20 redelijk dood is weer FM opgepakt. Ben weer verder gegaan met me dortmund game.

Gaat opzicht behoorlijk goed en sta bovenaan in de competitie 5 punten los van Bayern en 2de in me CL poule achter Barca. Nu mist mijn team alleen echt bizar veel kansen, ze spelen alles goed uit maar zodra het op afwerken aankomt is het continu mis.

Kan ik hier zelf wat aan doen met eventuele instructies ? Dit kost me namelijk echt punten, door al die gemiste kansen verloor ik me wedstrijd tegen Bayern in de competitie :(
Dit is redelijk herkenbaar hier, en heeft volgens mij te maken met dat de AI zijn tactiek afstemt op hoe jij speelt na verloop van tijd. Wat instructies wisselen qua aanvoer (meer via zijkanten / midden, dat soort dingen), of een kleine tactische wijziging door een extra spits, etc... Geen garantie dat het werkt, ik heb wel eens een compleet nieuwe tactiek moeten nemen....

Daarnaast vind ik sowieso dat de afwerking erg slecht is in deze versie. Ik heb wedstrijden met 40 shots on goal, die ik win met 2-0 (terwijl ik 2 van de beste spitsen ter wereld heb)

[ Voor 8% gewijzigd door Hoogie2004 op 22-09-2020 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traeces
Hoogie2004 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:40:
[...]

Dit is redelijk herkenbaar hier, en heeft volgens mij te maken met dat de AI zijn tactiek afstemt op hoe jij speelt na verloop van tijd. Wat instructies wisselen qua aanvoer (meer via zijkanten / midden, dat soort dingen), of een kleine tactische wijziging door een extra spits, etc... Geen garantie dat het werkt, ik heb wel eens een compleet nieuwe tactiek moeten nemen....

Daarnaast vind ik sowieso dat de afwerking erg slecht is in deze versie. Ik heb wedstrijden met 40 shots on goal, die ik win met 2-0 (terwijl ik 2 van de beste spitsen ter wereld heb)
Heb tactieken wijzigen alles al geprobeerd. Maar je ziet in 3D die gasten helemaal vrij naar het doel toe lopen en op wonderbaarlijke wijze 5 meter naast schieten of op de keeper schieten. En dat dan soms 10x per wedstrijd.

Dan zie je aan de andere kant Herr Muller direct hun eerste kans vol er in knalle :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
Traeces schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:11:
[...]

Heb tactieken wijzigen alles al geprobeerd. Maar je ziet in 3D die gasten helemaal vrij naar het doel toe lopen en op wonderbaarlijke wijze 5 meter naast schieten of op de keeper schieten. En dat dan soms 10x per wedstrijd.

Dan zie je aan de andere kant Herr Muller direct hun eerste kans vol er in knalle :+
Herkenbaar, en helaas in deze versie ingebakken in de match-engine. Om je haren bij uit te trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
  • Nu online
Traeces schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:11:
[...]

Wat @Hoogie2004 zegt. Doe je niets aan. Resultaten zijn ondanks de kansen die je mist volgens mij ook wel realistisch. Ik voorkom veel frustraties door gewoon minder goed te kijken naar wedstrijden en in 2D te kijken. Neemt alleen wel een deel van het plezier weg helaas. Maar ik haal daardoor wel weer meer voldoening uit het scouting en transfer gedeelte van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
Als het dan een wedstrijd wel loopt (ofja, een helft):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1qq-v1b02K5iivpBBskRLWMFqss=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EgiyfIsbCKhKqi6eImxrQNlr.png?f=user_large

9-0 na 1 helft tegen Vitesse....

We staan nu op meer als 4 goals gemiddeld per wedstrijd, na 23 wedstrijden in de Eredivisie
Deze 10-0 was schijnbaar ook een record, hoogste aantal goals in een wedstrijd in de Eredivisie.

[ Voor 11% gewijzigd door Hoogie2004 op 22-09-2020 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:34
Ik kan me nog wel een andere 10-0 herinneren. :+
Ajax is leuk om te doen, al heb ik wel het idee dat je het niveau van de Eredivisie vrij snel voorbij bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R009
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-08 21:52
Hoi heren, misschien niet het juiste topic om deze vraag te stellen maar is er al iets geweten over FM21? En of deze op PS uitkomt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
R009 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:32:
Hoi heren, misschien niet het juiste topic om deze vraag te stellen maar is er al iets geweten over FM21? En of deze op PS uitkomt?
Het enige dat bekend is voor zover ik weet, is dat de 2021 versies wel uitkomen, al is het iets later als normaal door de Corona-pandemie. Specifieke data zijn er niet, maar aangezien 2020 uitkwam in midden november, zou me vlak voor kerst of rond sinterklaas niet verbazen.

Bron: https://www.footballmanag...ctive-and-impact-covid-19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sirkeith
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 31-08 20:48
Hier ook een FIFA dip, en dus maar FM20 gekocht vorige week. Ik ben gestart met San Marino in de Serie D. Eerste seizoen gelijk gepromoveerd en nu in het 2e seizoen sta ik in februari wonderbaarlijk genoeg weer 1e. Play-offs voor promotie zijn dus al zo goed als zeker maar ik hoop op het kampioenschap.

• Traeces
Gister avond weer verder gegaan met me Dortmund game :)

Gaat eigenlijk boven verwachting goed. Sta eerste in de competitie na 13 wedstrijden met al 7 punten voorsprong op Bayern :o Nadat ik zelf verloren had van Bayern verliezen hun ineens allemaal punten en blijf ik gewoon winnen. ( Apart want hun hebben gewoon verre weg de breedste en beste selectie ).

In de CL gaat het helemaal al veel beter als verwacht kwam in een poule met Barca, Inter en Genk. Met nog 1 wedstrijd te gaan tegen Inter sta ik boven aan de poule met op 1 punt minder volgend barca. Inter staat 5 punten achter dus ben al door in de CL :) Nu nog die laatste wedstrijd proberen te winnen van inter om als groepshoofd door te gaan :)

Beker zitten we in de derde ronde tegen Wolfsburg dus moet ook goed te doen zijn :)

Kreeg ook nog het mooie bericht van het bestuur dat ik een extra 60 miljoen transferbudget heb gekregen bovenop mijn 16 Miljoen die ik niet gebruikt heb :) Ga in de winterstop direct proberen een goede reserve spits te halen want heb na Haaland eigenlijk Gotze wat ik niet veel vind in de spits. Voor de rest laat ik het budget voor wat het is :) Wil alleen goede talenten aankopen en geen bizarre bedragen er doorheen jagen :)

• R009
Hoogie2004 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 07:22:
[...]

Het enige dat bekend is voor zover ik weet, is dat de 2021 versies wel uitkomen, al is het iets later als normaal door de Corona-pandemie. Specifieke data zijn er niet, maar aangezien 2020 uitkwam in midden november, zou me vlak voor kerst of rond sinterklaas niet verbazen.

Bron: https://www.footballmanag...ctive-and-impact-covid-19
ok, wel spijtig dat er zo weinig over bekend is... Er zijn geruchten dat FM ook naar andere platformen komt zoals Xbox en Playstation. Zou echt wel leuk zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChefChocolateball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 20:52
FM 2021 komt op 24e november, ook op Xbox. Zojuist aangekondigd:

https://community.sigames...r-2021-out-november-24th/

• R009
Wordt precies niets gezegd over een versie op de Playstation :(.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:10
R009 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:25:
[...]

Wordt precies niets gezegd over een versie op de Playstation :(.
Komt ook niet. Football Manager 2020 is namelijk ook onderdeel van GamePass for PC bijvoorbeeld. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:00

Zyron

BWRAAAAP

Heel benieuwd naar de Xbox-versie.

Crossplay wordt ondersteund. Als dat dan zonder beperkingen in aantal landen/competities kan zou dat heel fijn zijn.

En ben benieuwd of het op korte termijn al een game pass-titel wordt of een soortement van Play Anywhere-titel (zoals Microsoft met zijn eigen titels doet). Dat zou nogal schelen, dan hoef ik hem niet twee maal te kopen om zowel op console als pc te genieten.

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste