YES schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:19:
@
Hoogie2004 Ah oké.
Dus je switcht nogal eens van formatie maar niet zo zeer qua mentaliteit etc, als ik het goed lees?
Ik heb goede spelers op links en rechtsbuiten, maar juist niet op links en rechtshalf. Wat heb je daar voor spelers lopen dan? Lijkt mij dat die heel erg compleet moeten zijn, verdedigend sterk maar ook aanvallend veel kunnen brengen plus dan snelheid, kracht en uithoudingsvermogen die ook nog belangrijk zijn op zulke plekken? Ik kan in ieder geval nooit goed bedenken waarom ik met halfspelers zou spelen als die toch alles kunnen en dus belangrijker zouden kunnen zijn in de as van het veld

De formatie is redelijk vast, en wijzigt alleen bij hoge uitzondering (lees: als de tactiek is uitgewerkt, extreem veel blessures, etc).
Qua verdediging leun ik 100% op de samenwerking achterin in combinatie met de controle hebben over het middenveld.
De drie centrale verdedigers zijn extreem fysiek en sterk in mandekking en tackles, tevens sterk in de lucht (belangrijk bij corners, verdedigend en aanvallend).
De centrale middenvelders hebben een sleutelrol in het ontlasten van de verdediging, Wederom fysiek sterk en snel, goed in tackelen en mandekking,daarbij aanvallend sterk qua passing en overzicht. Dit zijn eigenlijk hele goed verdedigende middenvelders, die een post op het middenveld hebben.
De spelers op de flanken van het middenveld zijn eigenlijk de beste middenvelders die ik kan vinden.
Ik let daarbij helemaal
niet op de verdedigende kwaliteiten, alleen maar de aanvallende en fysieke kwaliteiten (snel, goede dribbelaars en voorzetten). Als voorbeeld, 1 van mijn 2 rechter middenvelders:
De centrale aanvallende middenvelder is een soort distributeur, goede dribbelaar en passing, maar verder vooral iemand met overzicht en wendbaarheid, snelheid is minder belangrijk, want hij hoeft het spel alleen maar te verdelen.
Spitsen, simpel, elke spits die veel scoort. Meestal zijn dat dan ook de betere van de wereld, maar ik heb ook een talentje rondlopen van 21. Hierbij zijn vooral snelheid, positionering en afmaken belangrijk, maar ik heb wel eens een jaar spitsen rondlopen puur op resultaten in andere competities, zonder uitzonderlijke stats. Als iemand in de Premier League ongeveer 1:1 loopt, dan kan hij bij mij ook afronden, whatever zijn stats ook zijn.
Als je meer speler-stats wil zien, kan ik die wel aanvullen
Overigens de wereldspeler van het jaar verkiezing van 2031-2032, ze spelen alle drie bij mij op het middenveld:
[
Voor 7% gewijzigd door
Hoogie2004 op 17-11-2020 21:42
]