[Multi] Football Manager 2020 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
YES schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:38:
[Afbeelding]
Dit krijg ik zojuist bij de voorbeschouwing voor de jeugdinstroom. Nog niet eerder gezien, wel andere voornamelijk weinig zeggende of tegenstrijdige dingen. Dus ik ben benieuwd :)
Volgens mij is dit gekoppeld aan je club reputatie en/of sterkte van de rest van je selectie o.i.d. Een gouden generatie kan dus een stel 5* spelers zijn op Championship niveau en uiteindelijk net 2-3 sterren hebben in de PL. Ik heb de melding ook een aantal keer gehad, en dan kreeg ik 3 spelers met 3 sterren ofzo met een PA van 140 (hidden stat die je bv met FM scout kunt checken, geeft potentieel aan op een schaal van 0-200. Zo rond de 170 beginnen de wereldtoppers, de echte kanjers zitten 190+).
Kan me niet herinneren dat ik ooit een 190+ speler zelf door heb laten stromen vanuit de youth intake.
T waren altijd gehaalde spelers dmv fm scout. Die ik nu overigens niet meer gebruik, nu ik de "zoekmethode" via media description heb gevonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Traeces
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:05
Vanavond ook maar eens FM2020 weer oppakken. Ga denk een game starten met Borussia Dortmund, leuk getalenteerd team en daarbij wil ik in DE toch wel Bayern van de troon stoten. Ga aanvallend spelen en wil veel jeugd gaan gebruiken :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-09 09:37
Hoppa!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/voHInHhGzjB0oLrYHoj_k4-t_Qk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9ncwATsoZlPyDtDbwMG6a2tN.png?f=user_large

Vijf wedstrijden voor het einde al veilig gesteld. Nog één wedstrijd winnen en de titel is ook van mij. Had vlak na de winterstop nog even een dilemma toen Feyenoord mij benaderde, maar ik was ervan overtuigd dat ik met Birmingham ging promoveren dus daar heb ik niet lang over hoeven nadenken. Volgend seizoen de Premier League in!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
Kampioenschap ook binnen. Inmiddels de eerste versterkingen (Vítor Ferreira en Cameron Dawson) vastgelegd en de eerste paar ruzies om nieuwe contracten al binnen :+

Ben wel heel benieuwd naar het komende seizoen, heb een budget van 42 miljoen gekregen voor transfers dus er is wel wat mogelijk, maar toch kost een beetje versterking toch al snel meer dan 15 miljoen als je op Premier League niveau wil inkopen. Vraagt wat creativiteit, leuk!

Brentford heeft het trouwens echt compleet vergooid, ik was vrijwel zeker dat zij ook zouden promoveren maar ze hebben uiteindelijk ternauwernood de plaf-offs gehaald en verloren daar ook direct in de eerste ronde.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VGcSDeWCXEuEJ7Ip7ctEGykz4w8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IYVxOxXjeTMmc1hQWtxc1Awv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:00

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Gefeliciteerd Visca!

Iemand ervaring met online /networkgames?

Ik heb het nu ein-de-lijk zover dat mijn broer op zijn eigen laptop in mijn FM20 save zit. Dat was al een hoop gedoe en geprobeer. (via steam, vrienden, mijn naam, FM20, mijn save) Maar dat werkt alleen als ik mijn save actief heb. Nu wil hij ook gewoon spelers zoeken, aan zijn tactiek werken, etc als ik mijn laptop niet aan heb staan. Kan dat?

Het lijkt er nu namelijk op dat zodra ik mijn save uitzet, hij niet kan gamen. Hij wordt in de cloud opgeslagen.

Iemand ideeën?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:40
dan zou je steam op zijn pc moeten installeren, inloggen met uw account en dan kan hij hij FM installeren en via de cloud uw savegame opstarten.

Ofwel moet hij op zijn eigen steamaccount het spel aankopen en moet je uw savegame op een dropbox, OneDrive, Google Drive plaatsen waar hij ook aan kan.

Maar hoe spelen jullie? Elk zijn ploeg in 1 savegame? Dan moet je sowieso samen online zijn om te kunnen spelen anders gaat de ander in vakantiemodus ofzo dachtek

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Traeces
Gister begonnen met me dortmund game. Zeer leuk gebalanceerde selectie al met veel talent en goede ervaren spelers.

Eerste wat me opviel de 75 miljoen transfer clausule van Haaland. Die heb ik direct maar een nieuw contract aangeboden met meer loon en zonder de Clausule. Ging hij gelukkig akkoord mee dus dat is al een zorg minder.

Hierna heel de trainingsstaf aangepakt zodat ik alles 4 sterren training geef.

Helaas wel direct de eerste week haaland een maand kwijt + can een maand. Tot nu toe alle oefenwedstrijden zonder problemen gewonnen. Nu komt de echte test tegen athletico Madrid :) tot nu toe bevalt de Dortmund game me iedergeval goed 👍

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YES
Thanks @Jorgen! Online, dat is lang geleden. Volgens mij heb ik dat met CM 01/02 nog redelijk veel gedaan of kon dat toen nog niet eens? :+

@Traeces slimme move met Haaland, die gaat je sowieso nog een keer boven de 100 miljoen opleveren (althans, hij gaat bij mij in elke game een keer van club X naar club Y voor meer dan 100 miljoen), tenzij je hem niet verkoopt natuurlijk ;)
Met BVB moet je toch denk ik wel vrij snel de titel van Bayern af kunnen pakken, misschien niet in seizoen één al, maar daarna wel. Wat is je doelstelling?

Ik ben mij inmiddels aan het versterken met Birmingham. Kon Brandon Williams definitief inlijven voor 10 miljoen maar ik heb gewoon zijn loan nog een keer verlengd, aangezien zijn contract over een jaar afloopt hoop ik richting de winter voor iets minder ook succesvol te zijn.
Wel moet ik nog een rechtsback hebben, al denk erover om daar een jeugdspeler als backup neer te zetten. Eigenlijk is het een aanvallende middenvelder maar mijn backs spelen mega aanvallend en hij kan aardig tackelen (11) dus op zich..
Verder speel ik met 3 AMC's achter mijn spits, en ik heb zeven spelers die op die positie kunnen spelen. Als je dan je volledige (resterende) transferbudget aan één AMC wonderkid/regen kan spenderen, is dat natuurlijk nergens voor nodi... ach wat zal het, ik doe het gewoon!
Welkom Kenner Cuero! _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZ48SiONBuiJlWUcmSkbQk3FKSQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZhakyGZpDOtFvT2qPAPisXmC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

quovadis25 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:48:
dan zou je steam op zijn pc moeten installeren, inloggen met uw account en dan kan hij hij FM installeren en via de cloud uw savegame opstarten.

Ofwel moet hij op zijn eigen steamaccount het spel aankopen en moet je uw savegame op een dropbox, OneDrive, Google Drive plaatsen waar hij ook aan kan.

Maar hoe spelen jullie? Elk zijn ploeg in 1 savegame? Dan moet je sowieso samen online zijn om te kunnen spelen anders gaat de ander in vakantiemodus ofzo dachtek
Hij heeft Steam en ook het spel zelf in bezit. Het gaat echt om een save die we samen willen spelen. Hij Barcelona, ik Real Madrid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
Tevreden over mijn debuut in de Premier League! _/-\o_ :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XJ61-sChXXI9GRPk4Og76b_VfiE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ytHKNtfoA3mf7PaT77thY3ZX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
Jorgen schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 21:45:
[...]

Hij heeft Steam en ook het spel zelf in bezit. Het gaat echt om een save die we samen willen spelen. Hij Barcelona, ik Real Madrid.
dan moet je een online game starten en moet je voor zover ik weet samen online zijn om verder te kunnen spelen

Edit:de host moet idd de savegame opzetten anders kan de andere niet spelen. Mogelijkheid is er om de savegame ook ter beschikking te stellen van de ander zodat hij ook host kan zijn en zo de game kan starten.

[ Voor 22% gewijzigd door quovadis25 op 04-07-2020 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

quovadis25 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 00:55:
[...]
dan moet je een online game starten en moet je voor zover ik weet samen online zijn om verder te kunnen spelen

Edit:de host moet idd de savegame opzetten anders kan de andere niet spelen. Mogelijkheid is er om de savegame ook ter beschikking te stellen van de ander zodat hij ook host kan zijn en zo de game kan starten.
Hoe stel ik die ter beschikking? Door hem gewoon te kopiëren en op te sturen? Hij staat opgeslagen in de cloud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quovadis25
Jorgen schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 01:10:
[...]

Hoe stel ik die ter beschikking? Door hem gewoon te kopiëren en op te sturen? Hij staat opgeslagen in de cloud.
In de steamcloud vermoed ik.

Best is die savegame op een onedrive, Google drive,... te plaatsen. Dan kan hij die daar syncen met zijn pc. Je kan die ook kopiëren en doorsturen maar dan moet je dat steeds opnieuw doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stijninho
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-02-2024
Degradatie uit de PL

Ons 2e seizoen in de PL werd er eentje om snel te vergeten. Ondanks op papier een sterke ploeg werd het één van de moeilijkste seizoenen in mijn fm carrière.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BS6fomuCGYD6Li91gXDqAyAqi5E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iky3ukMR9AoAdfMHsY4wH7q1.png?f=user_large

Topaankopen die echt niet presteerden, mijn beide backs die niet konden samenspelen met mijn wingers.
Moraal door het vele verlies enorm laag en een slechte sfeer in de kleedkamer.

Ondanks dat we op het einde goed presteerden was het toch niet genoeg voor het behoud.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xaR9JDnCMcP8-lJfN9QToK88JkM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UtWebYaBaYXfDHoMmqQUYvnv.png?f=user_large

Hoe komt het toch dat mijn topaankopen zo slecht spelen op hun beste positie ondanks door meerdere scouts gescout ?

Hoe krijg ik mijn scouts meer actief tijdens een niet transferperiode ? Ik krijg bijna geen verslagen buiten transferperiodes, waardoor ik niet op voorhand al de spelers kan aantrekken.

Als je een topspeler vindt waarbij er staat dat hij moeilijk in de groep zich zal kunnen aanpassen. Best van deze dan niet te kopen ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YES
Oh man, ik beuk zo in één keer door naar de top. Als ik niet op pas. Damn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ho-82R2RjF-9Vd9P0aHK2bTaae4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vua6jlzevqKuvgHUfDVLxrxz.png?f=fotoalbum_large
Oké serieus, alleen verloren van Man Utd, uit. Thuis nog ongeslagen, alles gaat goed. We winnen. We winnen van tegenstanders die er toe doen. Gewonnen van Liverpool én Chelsea.. damn son! Volgens mij heb ik kans om mee te doen voor Europees voetbal.

@Stijninho wat ik kan zien is dat je je heel erg druk maakt om dingen die ik uberhaupt niet bekijk. Ik heb met mijn huidige game een speler gehaald die het liefst in de spits staat maar eigenlijk gewoon een AMC met goede finishing stats is. Hij staat bij mij gewoon AMC en presteert daar als een malle. Geen idee of het bij jou meespeelt, maar als het bij mij slecht gaat, komt dat vaak en vooral doordat ik bepaalde zaken te lang overdenk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:32

On_E

Housemusic

@Stijninho

Op basis van je spelersrollen zou ik eens naar je tactiek kijken. Maar 2 aanvallende en 3 verdedigende spelers. Het is vast persoonlijk, maar in een 4231 zijn mijn wingers aanvallend ingesteld en 1 van de 2 centrale middenvelders verdedigend.

Je eerste vraag kan dan ook beantwoord worden met je tactiek nog eens onder de loep nemen denk ik. Als bv een box to box middenvelder beter past in de manier waarop ik wil spelen dan neem ik voor lief dat een centrale middenvelder een ster minder heeft in die rol omdat hij dat eigenlijk niet is. Ik vind de attributes dan belangrijker dan de mening van mijn staf.

Je 2e vraag, geef je je scouts assignments mee? Ik zorg dat ze altijd een opdracht hebben om te zoeken naar bepaalde posities, talenten of ik laat ze een specifieke competitie scouten.

Je laatste vraag, daar kijk ik nauwelijks naar eigenlijk.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
Seizoen '28/'29 - Bordeaux
Zo, het seizoen zit er op. Toen ik begin december '28 bij Bordeaux kwam, bevonden we ons op de 13e plaats. Een lichtelijk vertekend beeld, want alles zat kwa punten tot aan plaats 4 enorm dicht bij elkaar.

Een goede en zeer intensieve winter transfer periode en een gezonde dosis geluk bracht de trein in beweging. Er werden meer wedstrijden gewonnen dan verloren en we klommen al snel op naar de regio die ons recht geeft op Europees voetbal. In tegenstelling tot de Millwall board, is deze board zeer relaxt. Eindigen in het linker rijtje zou mooi zijn, Europees voetbal zou super zijn.

In Frankrijk stond ik al vrij snel te boek als 'Le Briseur d'Hégémonie'. En dat is niet heel vreemd met m'n Hearts verleden. Wie anders dan PSG domineert in Frankrijk. In de afgelopen 16 jaar zijn ze 14x kampioen geworden, waarvan de laatste 6 jaar op rij. Het was Lyon dat 6x vanaf de 2e plaats toe mocht kijken.

Dus.. ben ik dan nu al kampioen geworden?
Nee, dat niet, maar 5 speelronden voor het einde bracht ik samen met Lyon het PSG van welleer ten val.
Het was woensdag 18 april 2029. Er stonden 2 wedstrijden op het programma:
Bordeaux - PSG
Lyon - AS Saint Etienne

Ik was zelf gebaat bij winst van Lyon, want ik was het op dat moment onderling aan het uitvechten met Saint Etienne. En Lyon was natuurlijk gebaat bij mijn winst.
Eenvoudig leek het allemaal niet, na 7 minuten keken we tegen een 0-1 achterstand aan. De tweede helft kwam de wedstrijd pas echt tot leven. We komen na de rust eindelijk in ons eigen spel en buigen de achterstand om naar 2-1. Helaas is het de 32-jarige Donny van de Beek die weer wat terug doet. Maar het doet ons niets, we geven gas bij en gaan door naar 3-2 en 4-2 d:)b
Lyon doet ook zijn plicht, zij komen op 4 punten voorsprong op PSG, wij verstevigen onze plaats 5.

Dit was het zetje om PSG ten val te brengen. En een diepe val (voor PSG doen), want ze zijn ook de wedstrijden daarna het spoor bijster.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rL4JPGsvXrKmrPCsqqhp5P2JqTo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m5Hd5LrGrM4W31j0aEm0E6OR.png?f=fotoalbum_large
Lyon is in goede doen en pakken ook nog eens de Coupe de France ten kosten van PSG.

De laatste wedstrijd tegen Lyon staat er voor ons nog EL of ELII op het spel. Ook nu kijken we met de rust tegen een 0-1 stand aan. Lyon is sterk, zeer sterk. Toch laten ze de 2e de teugels vieren en weten we de achterstand weer eens om te buigen naar de 2-1. Het laatste signaal klinkt, de hand wordt geschud met Marcello Gallardo. We weten allebei wat we aan elkaar hebben gehad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o8SRB4RHEwc_gjnj85xP8rIsSAY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hc6f9wL5eog89L60mRR5hhMz.png?f=fotoalbum_large

Op naar volgend seizoen! Hopelijk vinden we de aansluiting naar de top :Y)

@Stijninho ik ben niet heel erg thuis in het zelf scout, al doe ik het uiteraard wel. Ik weet ook niet hoe je scoutingsapparaat eruit ziet. Misschien voor de hand liggende vragen, maar, hoeveel scouts heb je? waar scouten ze? welk 'pakket' heb je geselecteerd? Is er scouting budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijninho
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-02-2024
Rhain schreef op zondag 5 juli 2020 @ 09:09:

@Stijninho ik ben niet heel erg thuis in het zelf scout, al doe ik het uiteraard wel. Ik weet ook niet hoe je scoutingsapparaat eruit ziet. Misschien voor de hand liggende vragen, maar, hoeveel scouts heb je? waar scouten ze? welk 'pakket' heb je geselecteerd? Is er scouting budget?
Ik heb 10 scouts en het senior pakket Wereld en geen jeugdpakket.
Het ziet er naar uit dat ik dit ook kan behouden in de championship.

Nu liet ik de verantwoordelijkheid aan mijn hoofdscout maar door de degradatie wil ik het nu zelf in handen nemen.

Dus ik heb mijn scouts deze taken gegeven:
Deze scouts hebben wel nog soms niet de kennis van het land (Argentinië, Brazilië,...)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/176VWSDgWNqdJ2bZzK_IUB-bKgc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hTQeuLsyvLCEbQ2AGVRTcWHc.png?f=fotoalbum_large

Met deze instelling:
Ik wil dus gewoon van elke positie spelersverslagen krijgen vanaf 4*.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P5XoJRVponPyYVkrJ1HY3ORZ2L8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lPVPqAVMXWJ8VKk674ipsqP0.png?f=fotoalbum_large

Scoutingbuget:836K, resterend 743K.
Transferbudget: 75,88M
Resterend salarisbudget: 201K p/w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Ik heb vorig seizoen voor 194 miljoen euro aan spelers verkocht met FC Utrecht en sta na de winter transferperiode in het seizoen erop alweer op 139 miljoen euro aan transferinkomsten.

Probleem is wel een beetje dat ik maar met moeite vervangers kan vinden voor die vertrokken spelers. Heel veel scoutrapporten zijn negatief, ondanks dat een speler bv als wonderkid wordt bestempeld.

Sowieso weinig Nederlandse toppers naarmate je verder in het spel komt naar mijn idee, alleen bij Ajax komt er nog wat door maar die spelers zijn dan vaak onbetaalbaar. Met FCU heb ik een state of the art academie en de beste jeugdscouting die er is, maar zelden komt er een echt talent door. (nu in 2029)

[ Voor 28% gewijzigd door On_E op 05-07-2020 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Traeces
YES schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 21:24:
Thanks @Jorgen! Online, dat is lang geleden. Volgens mij heb ik dat met CM 01/02 nog redelijk veel gedaan of kon dat toen nog niet eens? :+

@Traeces slimme move met Haaland, die gaat je sowieso nog een keer boven de 100 miljoen opleveren (althans, hij gaat bij mij in elke game een keer van club X naar club Y voor meer dan 100 miljoen), tenzij je hem niet verkoopt natuurlijk ;)
Met BVB moet je toch denk ik wel vrij snel de titel van Bayern af kunnen pakken, misschien niet in seizoen één al, maar daarna wel. Wat is je doelstelling?

Ik ben mij inmiddels aan het versterken met Birmingham. Kon Brandon Williams definitief inlijven voor 10 miljoen maar ik heb gewoon zijn loan nog een keer verlengd, aangezien zijn contract over een jaar afloopt hoop ik richting de winter voor iets minder ook succesvol te zijn.
Wel moet ik nog een rechtsback hebben, al denk erover om daar een jeugdspeler als backup neer te zetten. Eigenlijk is het een aanvallende middenvelder maar mijn backs spelen mega aanvallend en hij kan aardig tackelen (11) dus op zich..
Verder speel ik met 3 AMC's achter mijn spits, en ik heb zeven spelers die op die positie kunnen spelen. Als je dan je volledige (resterende) transferbudget aan één AMC wonderkid/regen kan spenderen, is dat natuurlijk nergens voor nodi... ach wat zal het, ik doe het gewoon!
Welkom Kenner Cuero! _/-\o_
[Afbeelding]
Eerste seizoen is de doelstelling kwalificeren voor de cl, finale beker. Dus dat moet normaal gesproken met deze selectie geen probleem zijn. Daarbij moet ik van de club aanvallend voetbal spelen, jeugdspelers opleiden en jonge ( Duitse ) talenten proberen te kopen van concurrenten. Moet opzicht geen probleem zijn kan ik het eerste seizoen mooi de club naar me hand zetten zonder teveel verwachting :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PGub7Fj.png

Yes! En 2 gouden wissels. :)

edit:

Daarna 0-0 en 0-1 winst tegen Manchester City, 5-1 en 2-3 winst tegen RB Leipzig, met daarna in Londen de finale tegen Paris SG:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wiA5Eb5.png

_/-\o_

[ Voor 55% gewijzigd door On_E op 05-07-2020 14:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Traeces
Ondertussen een paar wedstrijden onderweg met Dortmund :) Gaat momenteel boven verwachting goed, had eerst zeer veel problemen om te scoren ondanks de berg aan kansen. Maar de laatste 2 wedstrijden heeft me team dat meer dan goed gemaakt. We begonnen wisselvallig in de voorbereiding met simpel overwinningen op kleinere teams. Tegen A.madrid kwamen we op voorsprong tegen 10 man maar in de laatste paar min ging het helemaal mis en verloren 2-1. Tegen Leicester kwamen we 2-0 voor en verspeelde dit ook en ze kwamen terug tot 2-2. Toen was Bayern aan de beurt voor de supercup, hiervan weinig verwachtingen gezien laatste 2 wedstrijden........ Maar alles viel onze kant op en wonnen met een smerige 1-0, de supercup bleef in Dortmund.

In de competitie stond ik derde tot ik tegen de koploper Bayer Leverkussen moest, deze trakteerde ik tot me eigen verbazing op een 6-0 nederlaag :) Hierdoor heb ik ook direct de koppositie van hun overgenomen.

Ik ben gewoon verder gegaan met de selectie welke ik tot me beschikking had en heb geen spelers gekocht. Alles wat ik een meerwaarde vind wou niet komen of was niet te betalen. Wel heb ik afscheid genomen van Schmelzer voor een bedrag van 5 miljoen.

De CL loting ben ik veel minder blij mee...... ben in verreweg de sterkste poule terecht gekomen met Barca en Inter aangevuld met RC Genk. De tweede plek zal wel tussen ons en Inter gaan waarbij ik hoop aan het langste eind te trekken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AYMTB6NB9R6qomekUdT3_E7bNAc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9GI3pvMkpU25Q57kPrxvK2ly.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/juBJbZh7Ee7G14JEkvMK0RgssWU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WNIEzbYxD0Eut2ZER6uY4CRx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_7Ly1GiqpXfNFr0fEfDi9xAGpAA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lD4Ugltzd7i50lkyG8iqXSKI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6CbberBMFvKUABE0oK_FxD5NHVs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z1cu67eq3SKzhRvQnlNj1BeE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
We gaan Europa in!

Voor de winter deed ik lang echt mee voor de bovenste plaatsen. Na de winter wisten de ploegen beter hoe we spelen en te bestrijden zijn, maar toch ben ik ver boven verwachting op de 6e plek geëindigd, waarmee we het seizoen na promotie direct Europees voetbal halen!

Nou proberen deze zomer weer goed te versterken, en dan proberen komend seizoen deze verrassende prestatie te evenaren of zelfs verbeteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KXUI_MQfNYDHD2_mo5AnMlplIcY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sqruTpwqKvdL40C1WxWzcAb1.png?f=fotoalbum_large

Hmmm, ik zie alleen voor mijn ranking geen UEL staan zie ik nu. Vraag me af of dit een foutje is of dat ik op de één of andere manier toch naast Europees voetbal gegrepen heb.. 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door YES op 06-07-2020 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-09 01:36
@YES Moet de beker nog gespeeld worden? Dit kan nog invloed hebben op wie UEL en de nieuwe Europese beker kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
soskes schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:17:
@YES Moet de beker nog gespeeld worden? Dit kan nog invloed hebben op wie UEL en de nieuwe Europese beker kan spelen.
Kreeg iets later wel de melding dat ik de Europa League in ga, inderdaad direct nadat de FA Cup finale gespeeld was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

Voor de mensen die geen fmrte gebruiken en toch wat extra geld willen, er is nu een exploit waarmee je super simpel van overbodige spelers af kunt komen en daar ook nog eens miljoenen voor kan vangen:

:'( :+

[ Voor 33% gewijzigd door amahusu op 07-07-2020 11:00 ]

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quovadis25
Hier de reactie van Sigames op deze bug/exploit

https://community.sigames...r-accepting-transfer-bid/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 05-09 14:28
Dat is een oudje :o Kan me zoiets nog herinneren van Championship Manager 4 waarin dit ook mogelijk was.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TlKpi5i.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hJBkkqu.png

Laatste wedstrijd is tegen FC Utrecht. Alleen bij een gelijkspel van mijn directe concurrenten moet ik oppassen of ik genoeg kan scoren tegen (en vanzelfsprekend wel winnen van) Utrecht. Ik hoop dan ook dat ik met een mooi resultaat van het veld kan afstappen.

Edit: Bah, weer zo'n stomme rode kaart en een gelijkspel tegen FC Utrecht. :-( :(

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BgJD7yT.png

Dan dus maar kijken hoever we in de Europa League kunnen komen.

[ Voor 21% gewijzigd door Jorgen op 07-07-2020 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 05-09 17:17
Wat doen jullie met jonge talenten(onder 18) als je goede accommodaties hebt.
Zit nu bij real madrid in 2035 ergens en vraag me af of ik ze gewoon niet beter bij de u19/Castilla ipv naar een 3de klasser te sturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
Chelseamarre123 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 01:23:
Wat doen jullie met jonge talenten(onder 18) als je goede accommodaties hebt.
Zit nu bij real madrid in 2035 ergens en vraag me af of ik ze gewoon niet beter bij de u19/Castilla ipv naar een 3de klasser te sturen.
Ik verhuur spelers pas vanaf hun 18e. Mochten ze eerder zó goed zijn dat ze op het hoogste niveau (in jouw geval dus La Liga of een vergelijkbare competitie) basisspeler kunnen zijn, dan probeer ik ze wel eens eerder te verhuren, maar dat komt zelden voor en als ze zo goed zijn ben ik ook wel geneigd ze af en toe kansen te geven in mijn eigen eerste elftal.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Toch mooi, nadat ik een bod van AC Milan op mijn keeper afsloeg begon ie te klagen over dat ik hem een kans ontneem om in een betere competitie te spelen.

Dus ik vraag wat ik kan doen om hem hier te houden, zegt ie dat hij graag prijzen wil winnen....

Gast, we hebben net 3 titels, 3 bekers, de Champions League en de Europese Super Cup gewonnen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ik dacht weer eens een keer FM op te starten, lekker makkelijke game met Ajax..
Begon er zowaar zin in te krijgen, krijg je dit gezeik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BqowQlx8bZcGr46RLoGgkAwPosY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LobVQEmaRG8IyFJeqE8HTmV7.png?f=user_large

Hoezo krijg ik Sabitzer opgedwongen, die gast wil ik niet.
[edit]e En dat allemaal doordat zo'n FM scout voor NL het niet voor elkaar krijgt om iemand bij FM te overtuigen dat Ajax niet overgenomen kan worden.

[ Voor 17% gewijzigd door toolkist op 11-07-2020 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

toolkist schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:28:

[Afbeelding]

[edit]e En dat allemaal doordat zo'n FM scout voor NL het niet voor elkaar krijgt om iemand bij FM te overtuigen dat Ajax niet overgenomen kan worden.
Dan is het een bug of een fout in de db. Geef dat ff door in het juist forum bij SI.
Volgens mij kan je dit ook eenvoudig oplossen met een bestandje toe te voegen of aan te passen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Jorgen schreef op maandag 13 juli 2020 @ 01:03:
[...]

Dan is het een bug of een fout in de db. Geef dat ff door in het juist forum bij SI.
Volgens mij kan je dit ook eenvoudig oplossen met een bestandje toe te voegen of aan te passen.
Dat is al tig keer doorgegeven, voor diverse versies van FM, ze doen er alleen niks mee ;)
Ik wil niet zelf met de editor aan de slag hoeven om dat te fixxen, maar blijkbaar is dat de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 19:29
toolkist schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:28:

[Afbeelding]

Ik weet niet of het bij deze ook werkt, maar als mijn staff weer eens biedingen aanneemt, reject ik ze vanuit het transfers scherm weer.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
bij een overname kan je er helemaal niets aan doen. Ze worden je opgedrongen door het nieuwe bestuur.

Had een youth only save game in Servië waar ik tot 2x toe werd overgenomen en ik kreeg er 4 spelers bij die ik absoluut niet wou. Heb dan maar die savegame aan de kant laten liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
quovadis25 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:27:
bij een overname kan je er helemaal niets aan doen. Ze worden je opgedrongen door het nieuwe bestuur.

Had een youth only save game in Servië waar ik tot 2x toe werd overgenomen en ik kreeg er 4 spelers bij die ik absoluut niet wou. Heb dan maar die savegame aan de kant laten liggen :(
Dat is dus precies wat ik nu ook doe. Gelukkig zat ik pas in oktober 2020 ofzo, maar ik had eindelijk weer eens zin in FM2020.
Hoogie2004 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:01:
[...]

Ik weet niet of het bij deze ook werkt, maar als mijn staff weer eens biedingen aanneemt, reject ik ze vanuit het transfers scherm weer.
Ik mocht niet ingrijpen, zelfs verlagen van m'n budget naar maximaal salaris (zodat ik het transferbudget niet zou hebben) werkte niet. Overigens leek het erop dat de transfer ook niet ten laste van m'n budget zou gaan, maar dan nog. Ik bepaal wie er komt of speelt, niemand anders })

[ Voor 34% gewijzigd door toolkist op 13-07-2020 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 17:40
Ja die overnames zijn vervelend, ik werd een keer overgenomen in juli nadat ik 2 spelers had verkocht en bezig was met vervangers en het was pas afgerond na de transferperiode. Dus ik kon gewoon niets kopen maar moest wel degradatie ontlopen 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
toolkist schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:32:
[...]

Dat is dus precies wat ik nu ook doe. Gelukkig zat ik pas in oktober 2020 ofzo, maar ik had eindelijk weer eens zin in FM2020.

[...]

Ik mocht niet ingrijpen, zelfs verlagen van m'n budget naar maximaal salaris (zodat ik het transferbudget niet zou hebben) werkte niet. Overigens leek het erop dat de transfer ook niet ten laste van m'n budget zou gaan, maar dan nog. Ik bepaal wie er komt of speelt, niemand anders })
dat heb je met nieuwe bazen, die bepalen de wetten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Nadat ik bij FCU zo’n beetje alles heb gewonnen wat er te winnen valt, ben ik in 2030/31 aan de slag gegaan bij West Ham United. Daar mag ik een shitload aan dertigers gaan vervangen en tegelijkertijd zorgen dat we mee gaan tellen in de Premier League.

Leuke uitdaging en weer zin in!
Na Catania en Utrecht toch weer een mooie club. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 18:12

Vos

AFCA

Mijn beste resultaat tot nu toe, in de 2e CL wedstrijd ooit :D Zit in mijn 4e seizoen, vorige jaar 2e geworden. Ajax is vrij sterk, maar de rest...erg zwak.

In CL voorronde Dynamo Kiev uitgeschakeld (4-0 agg) en Standaard Luik (4-3 agg).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LVjZ659uEGDsys8w7tkcat15BdA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rUGhUQ63OOv6S41MxMrMds8G.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 13-07-2020 15:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004
Einde van 2027 / 2028, zelfde verhaal.

Europees weinig echt succes, met een overwintering, maar dat was ook alles.
Nationaal voor de 9e keer op rij de titel :)

Echter staat mijn baan nu op de tocht, want er zijn 2 consortiums aan het strijden om de club. De ene wil Mourinho aanstellen als coach, de andere een nieuw stadion. Ik kan alleen maar hopen dat het consortium met een nieuw stadion wint....

#edit: Ok, het consortium dat me wil vervangen heeft dus gewonnen.... We gaan het zien...

#edit2: YES IK MAG BLIJVEN
Op naar een succesvolle samenwerking en een tiende titel :)

[ Voor 18% gewijzigd door Hoogie2004 op 13-07-2020 22:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Opnieuw gemakkelijk landskampioen geworden met Ferencvaros en in de halve finale van de Europa League uitgeschakeld door Atlético. Veel doelpunten om de oren.

Einde bericht. 🤷🏻‍♂️😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
Zucht, dit transferwindow wordt een interessante...

Een tweetal spelers (vaste basis) weg voor biedingen waar ik gewoon geen nee tegen kan zeggen (150 miljoen+). Dus ik moet op zoek naar enkele directe versterkingen, en veel talent voor de komende 3-5 jaar....

Aan de andere kant, de financiën zijn door die transfers wel weer lekker op orde. Tevens was het misschien tijd voor wat roulatie, want presteren in Europa deed deze groep ook al 2 jaar niet. Wat dat betreft is dit een goed moment om nog wat spelers voor veel geld te verkopen, en de selectie wat te verfrissen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het heeft ruim 3 jaar geduurd, maar de nieuwe huisvesting is klaar:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zel5noh.png

84.375 Zitplaatsen! :D

Kleine update van mijn statistieken:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0Esn0qC.png

[ Voor 24% gewijzigd door Jorgen op 15-07-2020 02:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iOPeERZ.png

Blijft leuk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

In mijn FM18-save is PSG nu voor de 50e achtereenvolgende keer kampioen geworden. Ongelooflijk. Nummers 2 waren afwisselend Monaco en Lyon. In de 61 seizoen van deze carrière wist enkel Monaco 2 x PSG van de titel af te houden. De laatste keer is dus 51 jaar geleden. De hegemonie van de nummers 2 is ook bijzonder, want 57 seizoenen lukte het geen andere ploeg om 2e te worden. Enkel Marseille, Nantes, Metz en Nice wisten gezamenlijk 4 zilveren medailles op te halen. Tijdens maar 1 van deze jaren werden Lyon en Monaco ook geen derde. 25 keer was er een andere club derde, waarvan 5 x achtereen. Het behalen van de derde plaats is dus voor de achtervolgers van PSG niet echt een zekerheidje. In tegenstelling tot het behalen van de tweede plaats, wat ze bijna altjid wel doen.

#zomaar even een korte analyse tussendoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Tijd om die dominantie aan te pakken @Jorgen

Paris FC misschien? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

On_E schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 23:52:

Paris FC misschien? ;)
Ik moet eerst nog 'even' Slowakije, Oostenrijk, Duitsland en Nederland afronden. Dan een uitstapje naar Uruguay en dan over naar FM20. Denk dat die aanval er in FM18 niet meer van komt. 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Jorgen schreef op zondag 19 juli 2020 @ 00:03:
[...]

Ik moet eerst nog 'even' Slowakije, Oostenrijk, Duitsland en Nederland afronden. Dan een uitstapje naar Uruguay en dan over naar FM20. Denk dat die aanval er in FM18 niet meer van komt. 😉
Haha nee dat lijkt er dan niet meer in te zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
On_E schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 23:52:

Paris FC misschien? ;)
Dan moet je ff zorgen dat de Donau door Frankrijk loopt ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Volgens mij had papa een fan :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4LxMl1X7Jrb13Ahm4WWKmp1v32w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rEECXogBvneAK8PWaebGQHLl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Toch maar weer een game begonnen. 1e seizoen net klaar en best succesvol ;)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OdFRvQc2IpUCkFNK5IpH5UKqIfQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ROomJXd2OYZz4KTtgBpXhj6t.png?f=user_large
[edit]
En vlak erna een best reëel gerucht :+
Ik kom maar 74,5 van de 75m tekort...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vqq0qGka787QiTLN1pwlZr1PZww=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aZTXGzvOjsMrFTv1zE74dDm0.png?f=user_large

[edit 2]
Raar..
Ik wil 1 van m'n middenvelders (O. Rommens) verkopen omdat ik geen ruimte meer voor hem heb. Z'n broer is het met mij eens dat zin broertje geen speeltijd verdient :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B3scjinAwo_-Z65_APEroRQslak=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YRIUSZhcshiUSv6DovCIM0b4.png?f=user_large

[ Voor 59% gewijzigd door toolkist op 21-07-2020 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FixDeluxe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-08 22:13
Zijn er meer mensen die stiekem een beetje uitkijken naar FM21?
En dan vooral een carrière met Chelsea waarin je zowel al een topteam krijgt door de huidige aankopen. + waarschijnlijk ook nog eens het hoogste transferbudget krijgt?

Kan niet wachten om ten opzichte van de FM20 misschien wel een een teamverandering van bijna een half miljard te zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

FixDeluxe schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:17:
Zijn er meer mensen die stiekem een beetje uitkijken naar FM21?
En dan vooral een carrière met Chelsea waarin je zowel al een topteam krijgt door de huidige aankopen. + waarschijnlijk ook nog eens het hoogste transferbudget krijgt?

Kan niet wachten om ten opzichte van de FM20 misschien wel een een teamverandering van bijna een half miljard te zien :P
Even een transferupdate installeren en je hebt het nu al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Eigenlijk zou ik wel eens een complete ‘make-over’ willen met FM21. Hoe lang borduren we nu al voort op wat is het, FM13 of zo?

De hele boel wat moderniseren zonder dat de kern naar de klote gaat lijkt mij wel wat, hoe staan jullie daar eigenlijk in?

En dan bedoel ik geen ‘FIFA graphics’ voor de match-engine hoor, maar gewoon eens een echt nieuwe build met moderne en toegankelijkere menu’s, betere media-handling...

[ Voor 25% gewijzigd door On_E op 21-07-2020 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Wat een achterlijke bedragen gaan er rond in FM2020 zeg. Ajax verkoopt voor 150m (o.a. 60m voor Alvarez) en koopt voor 70m, AZ verkoopt voor 75m en koopt voor 40m.
Chelsea koopt even 3 spelers voor ronde 100m per stuk (Lautaro Martinez, Coman, Lukaku)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
Ondanks de komkommer-periode / vakantie toch even een update..

Het is hartje winter 2030 en het gaat prima in Bordeaux. Afgelopen Zomer konden we ons team prima versterken. Met name nog met gratis spelers en een enkele speler van om en nabij 10 miljoen. Verkopen ging aardig, er ging voor 34 miljoen aan transfers uit.

Het werd hierboven al gezegd.. de gekke bedragen die soms voor spelers betaald worden... Ik zie Utrecht speler aantrekken voor 60 miljoen.. De afgelopen winter transfer periode werd er continu aan m'n linksback getrokken voor een paar miljoen terwijl hij er zeker 10-15 waard is.. |:( Het voelt als de omgekeerde wereld..

Momenteel staan we gedeeld eerste samen met Lyon.. vlak onder ons zitten PSG en Marseille. Doel van het bestuur: haal het linker rijtje.. Mijn doel: Champions League. Plaats 1, 2 en 3 geven daar recht op.

De Europa League leek een debakel te worden. De eerste 3 wedstrijden tegen Hertha BSC, KRC Genk en Everton gingen verloren. Toch konden we in de 2e helft van de poulefase het e.e.a. rechtzetten waardoor we overwinteren in de ELII..

Op naar het einde van het seizoen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Rhain schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:21:
Het werd hierboven al gezegd.. de gekke bedragen die soms voor spelers betaald worden... Ik zie Utrecht speler aantrekken voor 60 miljoen.. De afgelopen winter transfer periode werd er continu aan m'n linksback getrokken voor een paar miljoen terwijl hij er zeker 10-15 waard is.. |:( Het voelt als de omgekeerde wereld..
Totaal niet reëel natuurlijk. Ze zouden de 'gold sink' (om maar even in MMORPG termen te praten) wat groter moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
@toolkist Ach ja, totaal niet reëel zul je mij niet horen zeggen, maar de kans dat dat gebeurt is niet heel groot. Ik heb het dan ook over Utrecht anno 2025. Dat ik met Hearts kampioen wordt in Schotland is even onrealistisch, maar de wonderen in het voetbal zijn de wereld nog niet uit.. Leicester is ook 3 jaar geleden kampioen geworden, dat waren er ook maar een paar die dit dat voorspelden... Maar het komt allemaal wel vreemd over, helemaal mee eens :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rhain op 22-07-2020 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Rhain schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 19:47:
@toolkist Ach ja, totaal niet reëel zul je mij niet horen zeggen, maar de kans dat dat gebeurt is niet heel groot. Ik heb het dan ook over Utrecht anno 2025. Dat ik met Hearts kampioen wordt in Schotland is even onrealistisch, maar de wonderen in het voetbal zijn de wereld nog niet uit.. Leicester is ook 3 jaar geleden kampioen geworden, dat waren er ook maar een paar die dit dat voorspelden... Maar het komt allemaal wel vreemd over, helemaal mee eens :)
Dat het (theoretisch gezien) na verloop van een aantal jaren zou kunnen gebeuren, ok. Kijk naar hoe Twente op kwam zetten bijvoorbeeld. Maar ik zit net begin seizoen 2.
Van de andere kant, hoe realistisch is het dat ik überhaupt promoveer met TOP Oss en dan 1e seizoen Eredivisie meteen top 5 meedraai? :+

Ik heb ook het idee dat veel Nederlandse spelers rijkelijk overschat worden in FM2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belmorn
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 31-05-2022
Zucht... Luxe probleem I guess, in mijn tweede seizoen met Feyenoord de CL gepakt ( lang leve de AI die open huis houdt achterin vs teams met lage rep ).

Nog een aardig Feyenoord gehalte met Berghuis als linksbuiten ( ja echt, op links ) , Toornstra als BBM, Senesi, Geertruida en Bijlow.

Naast Fabio Silva en een Mexicaan in de spits, een nieuwe DLP , Rámon als LB en armini als CB geen echte versterkingen gehaald en 442 gespeeld. Sinestera verkocht voor 50M in seizoen 2 en er een servier voor teruggehaald waarvan de naam mij even ontschoten is.

Snap dat ik heel erg gemazzeld heb en er volgend seizoen in ronde in knockouts CL ws uit lig als ze zich gaan ingraven.
Wilde er een lange save van maken, had geen extra leagues geladen als speelbaar, maar na 2 seizoenen zit het er al op :s
Hoe houden jullie het interessant voor jezelf na het winnen van de CL ?

[ Voor 10% gewijzigd door Belmorn op 25-07-2020 23:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• barriie
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 27-08 18:39
Belmorn schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 23:08:
Zucht... Luxe probleem I guess, in mijn tweede seizoen met Feyenoord de CL gepakt ( lang leve de AI die open huis houdt achterin vs teams met lage rep ).

Nog een aardig Feyenoord gehalte met Berghuis als linksbuiten ( ja echt, op links ) , Toornstra als BBM, Senesi, Geertruida en Bijlow.

Naast Fabio Silva en een Mexicaan in de spits, een nieuwe DLP , Rámon als LB en armini als CB geen echte versterkingen gehaald en 442 gespeeld. Sinestera verkocht voor 50M in seizoen 2 en er een servier voor teruggehaald waarvan de naam mij even ontschoten is.

Snap dat ik heel erg gemazzeld heb en er volgend seizoen in ronde in knockouts CL ws uit lig als ze zich gaan ingraven.
Wilde er een lange save van maken, had geen extra leagues geladen als speelbaar, maar na 2 seizoenen zit het er al op :s
Hoe houden jullie het interessant voor jezelf na het winnen van de CL ?
In deze game de CL niet gewonnen (wel onverslagen kampioen) maar ik focus me meestal op de jeugd/regens. Zo goed mogelijk ontwikkelen en dan cashen of ze op spelen. Ook zijn dit meestal goede saves om wat nieuwe tactieken te proberen.

Helaas vroeg Per Mertesacker om iets te veel geld, dus heb ik een nieuwe moeten halen, maar heb al spijt.

Jeremiah Hazel (Eigen Jeugd) 17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xRS4EmHg3Ype9__ehrFboBNvRRU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jZFmw7Ygr8yIqq1ypcqCuJhX.png?f=fotoalbum_large

Jeremiah Hazel (Eigen Jeugd) 20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZvZ3dVwY5dFc84hM1EfRY809CPs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O5r8Woy2IYxCMqPGJ7Tvkocc.png?f=fotoalbum_large

Stéphane Kouanda (Eigen Jeugd) 17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0eqidGdGEVcYjcFkCChhEffNo0A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N2atoxcbv8s1Vc7uWhBL0r37.png?f=fotoalbum_large

Stéphane Kouanda (Eigen Jeugd) 20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sRrSSvDMPA4cSLbPBi2zdvhGIpQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JBh7gu3uR3lttLO40HKrEd1T.png?f=fotoalbum_large

Verder vind ik het altijd leuk om een Nederlandse "feeder" club te pakken, deze keer FC Utrecht, die het nu een stuk beter doet. Voor mijn bemoeienis 6de, jaar daarna 3de, nu aan het strijden met AZ om de derde plek. Met uiteraard een eigen talentje die het daar aardig doet (18doelpunten in 29wedstrijden)

Alieu Barry (Eigen Jeugd) 19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VPNYAxSR7qP8_V3rrPANBr9HaHA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t0c3QqkGbv4AfP8Jnb6utwHW.png?f=fotoalbum_large

Volgend jaar wil ik verder met mijn Three on Top (ThOT :+) tactiek. Dit jaar was het 4-3-3, daarvoor 4-2-3-1

Edit:

Ook de CL binnen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U_v8yikxSXhciZ390qBYKo2_mQw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WnqGGAN45zBRiTWRjyzZIVqR.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eX5W82PmARambnCug4VVoeNdC7k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/evlOtMpWELW9yCB8BIqGBdPZ.png?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door barriie op 26-07-2020 14:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hoogie2004
10 seizoenen bij Ajax, 10x de titel, 2x de Champions League.

Afgelopen jaar in de winterstop al wat mensen verkocht voor veel geld, en wat (dure) vervangers gehaald. Hopelijk kunnen we daarmee terug naar de hoogtij-dagen van onze Champions League winst, want europees loopt het al jaren niet.

Op naar een nieuw seizoen!
Nog 400+ miljoen transferbudget te besteden :+ (had ik al gezegd dat ik nogal wat aan talenten had verkocht) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
Ik baal als een stekker, want mijn gedroomde partner voor Haaland komt niet :(
Haaland is al 2x in drie jaar in de top 3 geeindigd van wereldvoetballer van het jaar, en de nummer één is beide keren de spits van Real.

Bij mijn eerste benadering deed Real hem een beter contract-aanbod, en bleef hij dus daar :(
Nu, in de zomerstop een tweede ultieme poging gedaan, maar die gast laat het stuk lopen op 25k salaris die ik niet mag bieden van mijn bestuur (ondanks dat ik 3 miljoen ruimte heb in mijn salarisbudget)... Ok, 500k / week is veel voor Ajax :+, maar voor Europees succes moet alles wijken dit jaar. :(

Heb flink geinvesteerd, en vooral mensen verkocht die het Europees jaar na jaar lieten afweten. Veel vertrouwen in de selectie, al zou ik graag wat meer breedte hebben achterin, met name op de flanken.

De twee oefenwedstrijden tegen amateurs werden 16-0 en 17-0 :P
Daarna 2x PSV met 1-0 weggestuurd (Super cup en eerste competie-wedstrijd).
Het voelt dus wel prima tot nu, maar we gaan het zien. Ik heb nog tijd om 1 of 2 versterkingen te zoeken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-09 13:42
Ik zal vanavond eens kijken of ik een korte update kan geven van mijn huidige game. Ben tijdje weg geweest hier, maar wel gespeeld. Heb er 7 (succesvolle) seizoenen op zitten met Almere City FC.

Echt een heel leuke periode gehad met een 4 tal spelers (Billy Gilmour, Angel Gomes, Curtis Jones & Connor Gallagher) die ik vanaf seizoen 1 heb kunnen huren van Chelsea/Liverpool/Man United en uiteindelijk allemaal heb kunnen overnemen. Opgeklommen van Jupiler League club zonder historie naar de 2e club van Nederland met verschillende gewonnen prijzen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jaap.
Zet je schrap voor een lange post. :*)

Seizoen 1:
Keukenkampioen Divisie glansrijk gewonnen met een straatlengte voor op de rest.
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/f0c4147e1ad9dc2364a6825e2e5f115c.png
In de beker de finale bereikt, maar moesten we de prijs helaas aan Groningen laten.
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/1c87469eb2365629c36785d8f0526fc3.png

Qua transfers het gehele eerste seizoen met de reeds aanwezige spelers gespeeld. Enkel 4 huurlingen gehaald, de eerste 3 namen bleken later langdurig te blijven.
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/2226bcfdeff8c95de543cc1f0a3352b5.png

Seizoen 2:
Eerste Eredivisie seizoen en speelden letterlijk met 10 huurspelers (waaronder de 4 bovenstaande), aangevuld met oa Ethan Laird, Ki-Jana Hoever, Sepp van de Berg. Enige aankoop was Kun Temenuzhkov (230k, van Leeds United).

5e in het debuutseizoen op het hoogste niveau! Knappe prestatie.
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/cafbbe84bb81e3b8af7c830d994dedac.png

Gezien Ajax' prestaties in de competitie is onverwacht te noemen dat de bekerfinale gewonnen werd:
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/49887b6a0896608dbe81e15c32882918.png

Seizoen 3:
Doordat de bekerwinst gekwalificeerd voor de Johan Cruijff Schaal. Dit keer bleek Ajax wel sterker, ware het na penalties.
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/8c7044de0067d9c3e5327f6dc3eba4ce.png

Net als in seizoen 2 een 5e plaats, al waren de verschillen wel wat kleiner.
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/db0311ade9c59cf71daeb84e791805d6.png

Vanwege de 5e plaats in seizoen 2 gekwalificeerd voor de Europa League. 3e in een moeilijke poule:
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/9da79427b5133227b3959a45675051bd.png

Dit was tevens het moment dat ik wat nieuws leerde; blijkbaar is er een 3e Europese toernooi waar ik letterlijk nog nooit van had gehoord: de European Conference League. Door de 3e plaats in de Europa League waren we geplaatst voor de 1e ronde met knock-out.

Gewonnen van CFR Cluj:
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/1855e86a9c7510afe1e98dae997af6bb.png
Maar in de 2e ronde verloren van Atalanta:
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/2beff1037b7543fea8e7c0bf523a5d78.png

In de beker bleek AZ in de halve finale te sterk.
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/1a8192a08059a2b71db438b056064a1b.png

Er werd ook dit seizoen met een bataljon aan huurspelers gespeeld, en enerzijds door de lage loonkosten voor die spelers en de Europese successen was er wat budget wat volledig aan 2 spelers besteed werd.
Adelino Salgado is een keeper wie voor 2,8 miljoen werd overgenomen van Guimarães en vanaf zijn komt onuitgezonderd in de basis heeft gespeeld tot en met nu.
Gustavo Sosa is een spijkerharde verdediger die werd overgenomen van Boca Juniors voor 5,25 miljoen en bleek van grote waarde. In seizoen 6 voldeed PSG aan zijn clausule van 83 miljoen en vertrok hij helaas.

Seizoen 4:
In het 4e seizoen werden de eerste spelers van naam aangetrokken: Marcelo & Edinson Cavani kwamen naar Almere om hun carriere af te sluiten. Eerlijkheid gebied te zeggen dat Cavani weinig waarde had, Marcelo kreeg nog wel een aantal wedstrijden door een blessure.

In de competitie de eerste podiumplaats behaald en op een haar na was het de hoogste trede. Er werd van Ajax verloren op de slotdag, waardoor zij de titel pakten.
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/aa931018894b82df224494cf5bf3d894.png

De bekerfinale werd voor de 2e keer gewonnen, wederom van Ajax! Ditmaal na verlenging.
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/f146120be7bf0bd9598675aa24508956.png

In de groepsfase van de European Conference League, waar de groep misschien nog wel moeilijker was dan vorig jaar in de Europa League. De resultaten logen er echter niet om; 18 uit 6.
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/d2a43d9b847ee02718d84b19ebb90f20.png

In de knock-outfase via Krasnodar (2-0), Celtic (4-3) en Rangers (4-1) naar een finale tegen Levante, welke eveneens werd gewonnen. Almere's eerste Europese prijs!
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/adbbe844785b4af9d522b1a61ab4cf8d.png

Tot slot was dit ook het seizoen waarin de eerste noemenswaardige verkoop plaats vond. Kun Temenuzhkov werd voor 230k aangetrokken van Feyenoord en bleek de afgelopen 2 seizoenen goed voor veel goals. Helaas had hij een clausule in z'n contract van 9.75 miljoen en hieraan wilde Feyenoord voldoen. Zijn vervanger werd voor 1,5 miljoen uit de jeugd van Sparta gehaald: Kevin de Wit welke ondanks zijn ietwat zwakke statistiek bij afwerken veelvuldig weet te scoren.

Seizoen 5
Bij aanvang van seizoen 5 kwamen er 3 spelers van naam: Luis Suarez & Ivan Rakitic kwamen bij Almere afbouwen, terwijl Man United het contract van Luke Shaw niet had verlengd. Hierdoor kwam ook hij transfervrij over.

De JC Schaal werd voor de tweede keer niet gewonnen en moest aan Ajax gelaten worden.
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/3fdab0b280289bcca604cd12b031cfb3.png

In de competitie was het wederom lang spannend, maar trok weer Ajax aan het langste einde.
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/7b4253c55630e08b91de64032bcfaaf7.png

In de Champions League bleek het een enorm spannende poule en werd op een haar na kwalificatie voor de knock-out fase bereikt.
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/63cee028f634fd6c47fb4ab8d02347b6.png

PSG was de tegenstander en die maakten korte metten met Almere:
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/6e5f8710d2a4c16593e507dc26cdfc7e.png

In de Nederlandse beker werd in de 3e ronde verloren van FC Utrecht (1-3). Hier heb ik helaas geen screen meer van.

Seizoen 6
In seizoen 6 meldde PSG zich voor Sosa (83 miljoen), vertrok Shaw voor 44,5 miljoen naar Aston Villa en werd Angel Gonzalez (in seizoen 5 gratis gekomen van Estudiantes) voor 7,25 miljoen verkocht aan Boca. Hierdoor konden een aantal spelers die al langere tijd gehuurd waren definitief overgenomen worden.

Het eerste landskampioenschap van Almere is een feit! Ongeslagen zelfs! 30x winst en 4x gelijk spel brachten Almere naar een puntentotaal van 94 met een fantastisch doelsaldo.
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/a950df061a9264eed9d771711b0e4306.png

In de Champions League een zware loting met Man United & Barcelona als opponenten die te sterk bleken. Het was close, maar een 3e plaats werd behaald.
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/ed1a768817db0883dc38c25022e1e416.png

Hierdoor wel gekwalificeerd voor de eerste ronde van de knock-out fase van de Europa League en hierin werd tegen RB Salzburg gespeeld en gewonnen.
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/d6908fa3d832c9c9d6856f3d1a4e4bd5.png
In de tweede ronde was AC Milan opponent en was het over en uit.
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/c1e07b4bf237b6637173000241554a2c.png

In de Beker werd de finale bereikt en was niet Ajax de tegenstander, maar ging Feyenoord voor de bijl.
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/a6f041983aa65793b93effc563b05cf3.png

Seizoen 7:
In dit seizoen was het wederom cashen toen Sander Maas voor 41,5 miljoen naar Fulham ging en Gustavo Zella voor maar liefst 62 miljoen naar Juventus vertrok.

3 maal scheepsrecht zo bleek, dit keer werd de JC Schaal wel gewonnen.
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/c975cced89e71bf2b339b8ec2a918f6c.png

In de competitie werd voor de 2e keer (op rij) de titel behaald. Het leek er even op dat dit weer ongeslagen zou zijn, maar FC Utrecht zorgde dmv een 0-1 nederlaag ervoor dat dit niet gebeurde.
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/066683605309beb0d37e0c8bc953d8fd.png

In de Champions League een relatief eenvoudige poule, waar glansrijk doorgekomen werd.
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/159b25cc2afdc1be2782b5ca8c610a54.png

In de eerste knock-out ronde bleek Bayern echter een maatje te groot.
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/012692a881db341c6a1201ff2b359739.png

Ook in dit seizoen bekerwinst, ditmaal door winst op Heerenveen.
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/2effc30ded3d43e5524ff0d91f1941bd.png

Seizoen 8:
Seizoen 8 duurde slechts heel kort. Ik heb gespeeld tot en met de JC Schaal en erna ontslag genomen op zoek naar een nieuwe uitdaging. Op zich is de CL winnen met Almere ook nog een uitdaging, maar ik heb toch gekozen om te zoeken naar een nieuwe club. Ik hoop op een mooie club op het 2e niveau Frankrijk, Spanje of Italië.

Bijna traditie getrouw ging de JC Schaal, dit maal na strafschoppen verloren tegen Ajax.
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/5fa86754ddfdaed987118118f45d0846.png

Wat betreft persoonlijke prijzen heb ik in het 1e seizoen manager van de Keuken Kampioen Divisie gewonnen en tussen het 2e en 6e seizoen 4x de manager van de Eredivisie.

Spelers:
Billy Gilmour is een van de spelers die ik vanaf het 1e seizoen huurde, in alle seizoenen een belangrijke basisspeler bleef en we uiteindelijk in het 6e seizoen definitief konden overnemen. Groeide gedurende de seizoenen ook uit tot club icoon.
Andere spelers welke we ook jarenlang huurden voor we ze overnamen zijn Angel Gomes, Curtis Jones (tevens Nederlands geworden), Ethan Laird en Conor Gallagher (ook Nederlander geworden).

Andere noemenswaardige spelers naast Salgado, Sosa, Zella de Wit en Maas welke al bovenstaand zijn genoemd, zijn:
Kristoffer Aagaard welke voortkwam uit onze jeugdopleiding en voor 32 miljoen naar BMG vertrok. Vreemde transfer want hij was niet meer dan backup en niet eens heel belangrijk.
Francisco Massa kwam voor 8 miljoen over van River Plate en sindsdien uitgegroeid tot steunpilaar en publiekslieveling.
Gabriel D'Ambrosio kwam voor 6 miljoen over van Vélez en groeide binnen no time uit tot belangrijke pion. Kort na mijn vertrek ging ook D'Ambrosio er vandoor: voor 79 miljoen naar Bayern München.
Gaspar Marengo werd in eerste instantie aangetrokken als backup van Sosa, maar ontwikkelde zich zo snel dat de twee Argentijnen al snel samen in de basis stonden. Hij kwam voor 5 miljoen over van Boca en speelt nog steeds bij Almere.
Miguel Baeza is een speler welke ik niet kende. In seizoen 5 had ik een backup nodig voor Gallagher en stond hij op de transferlist bij Real Madrid Castilla. Hij speelde vanaf het begin echter de pannen van het dak en was gauw basisspeler. Kort na mijn ontslag is hij blijkbaar naar PSG gegaan voor maar liefst 95 miljoen euro!
Raul Rivas pikte ik in het 6e seizoen op voor 5,75 miljoen bij Atl. Tucuman en de linksback was snel een belangrijke kracht. Na mijn vertrek koos hij voor een transfer naar Fulham.
Liam Nightingale kwam in seizoen 2 in de jeugdopleiding van Chelsea, maar brak nooit echt door. In seizoen 6 kon ik hem overnemen voor 2,1 miljoen en sindsdien heeft zijn transferwaarde, samen met z'n prestaties een behoorlijke opwaartse beweging gemaakt.
Tot slot nog 1 aankoop welke iedereen wel zal kennen: in seizoen 6 stond ineens Callum Hudson-Odoi op de transferlijst voor slechts 21 miljoen. Gezien zijn leeftijd en statistieken (en z'n naam/potentie) wilde ik hem graag hebben en hij heeft me niet teleurgesteld. Hij lijkt een patent te hebben op het maken van de winnende goal en is zodoende heel erg belangrijk geweest. Ook hij is behoorlijk in waarde gestegen sinds zijn entree.

Nu dus op zoek naar een nieuwe club en aangezien ik reeds in maart zit denk ik dat het eerst een volledige sabbatical van een jaar wordt en ik daarna pas weer in ga stappen. Oh en ik beloof hierbij dat ik volgende keer niet zoveel in 1 post zal proberen te proppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belmorn
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 31-05-2022
Jaap. schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:02:
Hey Jaap,

leuk te lezen dat jij ook met Almere City een save hebt gedaan ( of nog steeds bezig bent, maar niet meer bij Almere )

Hetgeen wat bij mij op een moment alle lust van Almere City wegnam was dat ik pas vanaf 2030 een nieuw stadion kon gaan bouwen en het huidige stadion met 10.000 plekken nu niet echt groot te noemen was.
Speelde alles europees in de Arena.Ik neem aan dat jij dit probleem ook had ook al lees ik het niet ?

Veel succes bij je nieuwe club, wherever it may be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Belmorn schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:07:
[...]

Hey Jaap,

leuk te lezen dat jij ook met Almere City een save hebt gedaan ( of nog steeds bezig bent, maar niet meer bij Almere )

Hetgeen wat bij mij op een moment alle lust van Almere City wegnam was dat ik pas vanaf 2030 een nieuw stadion kon gaan bouwen en het huidige stadion met 10.000 plekken nu niet echt groot te noemen was.
Speelde alles europees in de Arena.Ik neem aan dat jij dit probleem ook had ook al lees ik het niet ?

Veel succes bij je nieuwe club, wherever it may be
Ik heb er ook verrassend veel plezier aan beleefd, met name dat Gilmour/Gomes/Jones blijvertjes waren, over het algemeen zie je dat anders bij huurlingen. Dat Jones ook gewoon zo op z'n plek was dat hij biedingen van respectabele clubs afwees ten faveure van Almere is wel gaaf. Ook dat hij Nederlander is geworden vind ik wel bijzonder; hij deed het goed genoeg om voor Engeland te spelen, maar die kwamen blijkbaar niet.

De stadionperikelen heb ik ook gehad; toen ik weg ging hadden we een capaciteit van 8k toeschouwers en speelden we Europees in de Galgenwaard. Waar dat dan op gebaseerd is waardoor het verschilt tov jou game durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Qua transfers het gehele eerste seizoen met de reeds aanwezige spelers gespeeld. Enkel 4 huurlingen gehaald, de eerste 3 namen bleken later langdurig te blijven.
[Afbeelding]
Waar heb je dat van betaald joh? Bij mij vragen al die Engelse clubs veel te veel salaris :(
Ik heb dus net wat mindere huurlingen, maar nog steeds een prima resultaat in m'n 2e seizoen, 1e seizoen Eredivisie... Zelfs CL is nog mogelijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hOsSQpz36Q6-lm9F_-sVkTyWZCo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2mPnti3YPWVB5RK6slgXfDTi.png?f=user_large

Ik hoef alleen nog maar tegen Vitesse (thuis), Ajax (thuis) en Heerenveen (uit)

[edit]
Vitesse 2-4 verloren. Ajax 1-2 verloren (na 1-0 voor).
Stand voor de laatste wedstrijd, uit tegen Heerenveen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tkQuEqcbjThsedAA0b_cXphepf4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BUediDwugDLYbRAw8mXOXpK5.png?f=user_large
Gaat dus om een plek in de voorronde EL. Of is dat nou die nieuwe league (waar veel minder geld te verdienen is)?

[ Voor 19% gewijzigd door toolkist op 29-07-2020 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
toolkist schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:49:
[...]

Waar heb je dat van betaald joh? Bij mij vragen al die Engelse clubs veel te veel salaris :(
Voor Gilmour moest ik 10% van zijn salaris betalen, uit mijn hoofd 10 of 12k. Gomes & Jones heb ik al die jaren zonder (salaris)vergoeding kunnen huren. Dit had ik zelf ook nog niet zo langdurig meegemaakt.
Overigens kleine tip die eerlijk gezegd als een soort van bug aanvoelt: ik verlengde de huurcontracten altijd in december/januari. Als je langer wacht is de kans groter dat ze ' de speler een kans in de selectie' willen geven.
Door het in december/januari te doen heb ik dat nooit gehad en kon ik altijd obv zelfde voorwaarden verlengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

[...]

Oh en ik beloof hierbij dat ik volgende keer niet zoveel in 1 post zal proberen te proppen ;)
Dankjewel voor deze mooie post! KUTGW 👍🏻😊

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hoogie2004
HIJ KOMT, HIJ KOMT!!!!!! In de laatste transferweek nog een wanhoopspoging gedaan voor Rios, en hij heeft het contract geaccepteerd. Nu hopen dat er niks geks meer gebeurd, en dan hebben we de droom voorhoede binnen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OvbI6G8Q3-qPVhcahK3BoVVQuMI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3LTiBru8VkWuMQIeITZZH1vX.png?f=fotoalbum_large

213 miljoen armer, en straks 650k / week.... Mja, ik moet iets om terug te komen aan de europese top 8)

#EDIT:
KRIJG DE T*RING. Accepteert hij een lager contract-aanbod van Real :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

[ Voor 8% gewijzigd door Hoogie2004 op 29-07-2020 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Leuke speler, maar 200m en 650k per week? Nog niet misschien dat ik dat voor hem over zou hebben. Er zijn toch wel betere spelers te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
toolkist schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:08:
Leuke speler, maar 200m en 650k per week? Nog niet misschien dat ik dat voor hem over zou hebben. Er zijn toch wel betere spelers te krijgen?
Ik kan weinig betere vinden, en hij is 2x wereldvoetballer van het jaar de laatste 3 jaar.
Hij is effectief voor de goal, gezien aan zijn doelpunten gemiddelde. En er is bar weinig op de markt dat wel presteert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Deze vond ik persoonlijk best verrassend:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IGgd6Ymw1vsLFtdv1zVbtoNyfpw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZoAHC3QYac4duCe8rU4uLO1r.png?f=user_large

Is in 1e seizoen al gehaald, toen zelfs 30 wedstrijden gespeeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
Hoogie2004 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 20:11:
HIJ KOMT, HIJ KOMT!!!!!! In de laatste transferweek nog een wanhoopspoging gedaan voor Rios, en hij heeft het contract geaccepteerd. Nu hopen dat er niks geks meer gebeurd, en dan hebben we de droom voorhoede binnen :)

[Afbeelding]

213 miljoen armer, en straks 650k / week.... Mja, ik moet iets om terug te komen aan de europese top 8)

#EDIT:
KRIJG DE T*RING. Accepteert hij een lager contract-aanbod van Real :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
Inmiddels is het november, en heb ik het toch rond weten te krijgen. Vanaf Januari heb ik de 2 beste spitsen van de wereld onder contract staan :D

Tot nu toe gaat het geweldig, 4 goals tegen tot nu toe in alle competities, en 25 overwinningen op rij (nieuw clubrecord). Aanvallend is het ook goed, omdat mijn 2e spits ook lekker gaat dit seizoen, de extra diepte die Rios daar geeft (en mogelijkheden vanwege zijn andere sterktes) steunen mij in mijn gedachte dat het vanaf nu Europees moet gaan gebeuren :)

#Edit:
Ongeslagen de winterstop gehaald, alle wedstrijden gewonnen tot nu toe, inclusief de Champions League groepsfase. In totaal pas 6 goals tegen (1x Sparta, 1x Feyenoord, 2x Roda JC, 1x Valencia en 1x VVV). Het team staat als een huis, maar het is nog niet zo ge-olied als met Manchester City in de vorige versie van FM :+ (al is dat ook wel ongeveer ondoenbaar)

Op naar de 2e helft van dit hopelijk history-making season :)

De voorhoede kan iig niet stuk, want dit is de uitslag van Wereldspeler van het jaar verkiezing:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k85bY-dykChMgDi9NEW5BRp0DfQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YK29j2j2X31Zhdy7WDcBWsAW.png?f=fotoalbum_large

Haaland heeft daarnaast ook de gouden bal gekregen.
Tevens is mijn keeper de Goalkeeper of the year

[ Voor 27% gewijzigd door Hoogie2004 op 03-08-2020 22:44 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Inmiddels weer ruim een seizoen verder met TOP Oss, dus tijd voor een update.
Allereerst maar het competitie overzicht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/stUe4Y18pFN5Ggj5D74Fh0uoFKM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/y9KKNOfpFCSFkGXuJplMLhqy.png?f=user_large

Wat een bizar goed seizoen. Met afstand 2e (zowel naar nr 1 als nr 3 ;) ), de beker gewonnen en op uitdoelpunten de finale van de Euro Conference League gemist (en hun beslissende goal kwam echt uit het niks, gaf de trainer ook toe :()

Dan het stadion... De uitbreiding van 4 naar 7k plaatsen was nog niet 1 dag klaar, of er werd meteen instemd met mijn verzoek voor een nieuw stadion 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O3cvV20Ivyyc_EOUrEgFcRs0SrY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qPRlwnVWUktoXdw0lWDdB30F.png?f=user_large

En het waren niet alleen eeuwig durende plannen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yRN7btO3pdncTtm5i_v0efFG5l4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Jea0QRiH8QOzt28V8zxsk9De.png?f=user_large
Over een jaar dus een eigen stadion, met grasveld ipv plastic, en 19k stoeltjes...
Dan qua spelers...
Voor 3 miljoen kwam Da Silva over van Lyon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rREVQXqntNSuQlAOvWaqB0cd4Ho=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TR7Z1g6O5e7cz6M3rgmjdHcf.png?f=user_large
Daarnaast vooral wat huurlingen en transfervrije spelers, waaronder ene Jessim Pellissard:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-UJ1M4r_8CjKbBnN0Pdg36fvvI0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AjpJRZRGoZSLbGQ44ilxyIsp.png?f=user_large

Na 36 doelpunten in 49 wedstrijden kwam er een bod van 20m op hem binnen (waarde speler 7.25m) van Crystal Palace. Ik denk "die wil ik niet kwijt, laat ik eens een belachelijk bod doen." 30m direct, 20m uitgesteld in 2 delen. Hop meteen geaccepteerd 8)7 50 miljoen winst binnen een seizoen en daarmee dus direct de middelen om de selectie flink te versterken 8)
Waaronder de nodige Nederlandse spelers, ik had afgelopen seizoen nogal wat problemen met de home grown regels aangezien ik zowat geen Nederlandse spelers had.
Zo heb ik nu Arnaut Danjuma, Jethro Willems, Xavi Simons (huur van PSG, net als 2e helft vorig seizoen), Mbuyamba (speler die vorig seizoen van MVV naar Barca B ging) en Unuvar (huur) gehaald. Maar tot m'n eigen verrassing ook een Gouiri van Lyon, de kenners weten over wie ik het heb. Meestal is die gast schrikbarend duur, nu 4m.

Ondertussen wordt Ajax helemaal leeggekocht en kopen ze zowat niks terug, dit is de situatie in juli 2022. Onana gaat door Bayern gekocht worden (58m bod geaccepteerd) dus het lijkt erop dat dit seizoen de mogelijkheid er moet zijn om kampioen te worden...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MudnmDp-DEgeVo2CA6LMZbZ2IxU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9a9rDUHna53imJZiwzXnVNDo.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Kon Gouiri ook voor prikkie halen, maar hij is niet zo goed in mijn spel als in fm19. Heb nu al tijdje Arezo voorin lopen, heerlijke speler :).

Zit in seizoen 6 meen ik met FC Emmen . Kreeg nieuw stadion van 18.000 ongeveer, gelijk week erna werden er 2000 plaatsen bij gebouwd. Jaar later ga ik richting 29.000. Speel nu wel tijdelijk in de Grolsch Veste :p.

Ben wel voor het eerst kampioen geworden. Ajax blijft erg sterk.

[ Voor 8% gewijzigd door Vos op 05-08-2020 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Hij is inderdaad minder dan in FM19, maar heeft toch meer dan prima stats voor 4m.
Oh en daar gaat Gravenberch ook bij Ajax, gok ik zo.. Chelsea biedt 76m.
Ik ben echt benieuwd of ze nog iemand gaan kopen, ze verkopen en verkopen maar kopen zowat niks terug.
Vorig seizoen voor 38m 4 spelers gehaald (merendeel jonkies), en voor 296m verkocht.
Dit seizoen 1 jonkie gehaald en weer meer verkocht, als Onana en Gravenberch doorgaan hebben ze alweer voor 170m binnen in juli.
Zou het komen doordat Frank de Boer er weer zit, met de traits "spend on youth signings" en :"sign many youth players" ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Espresso14
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-09 22:16
Na het lezen van de laatste posts jeukt het toch weer om deze FM aan te schaffen en weer wat tijd in een mooie carriere te stoppen. Discussie/gesprek is denk ik al vaker gevoerd hier maar twijfel nog wel: stap van FM '19 (waar menig vrij uurtje in zit) naar FM '20 lijkt qua features niet bijzonder groot. Maar aan de andere kant: waar heb ik het over: verhoudingsgewijs is de aanschaf van deze game peunuts afgezet tegen het aantal uur spelplezier.

En dan nog even kiezen uit Ajax, Dortmund, A.C. Milaan of Sunderland. Keuzes, keuzes, keuzes... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Sunderland! Zeker Ajax is geen enkele uitdaging, spelers zijn veel te goed gemaakt, 75m transferbudget aan het begin en een reputatie die te hoog waardoor je spelers kunt halen die eigenlijk niet reeel zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Ik was even gestopt aangezien ik andere games leuker vond op het moment. Maar nu mijn PC even uit de running is moet ik maar terugvallen op mijn laptop en die draait geen zware 3D games. FM maar weer gestart en nu maar eens met de mooiste club van Nederland begonnen, uiteraard heb ik het dan over Feyenoord :+

Leuke ploeg op zich, redelijk wat jonge gasten en de selectie is redelijk in balans. Narsingh kunnen verpatsen voor 2,5 miljoen. Kelly nog niet kunnen lozen (dacht dat die in het echt al weg is?) maar die moet ook verkassen in de winter of einde van het seizoen.

Middenveld is niet heel dik bezet dus wilde ik Zaracho halen, hij liet de onderhandelingen over zijn contract echter twee keer klappen op twee ton, dus dat werd lastig. Even rondgespeurd in Oost-Europa en toen kwam ik Kovalenko tegen bij Shakhtar. Hij wilde wel komen en dus heb ik voor 7,25 miljoen een, in mijn ogen, super leuke en goede transfer gedaan.

Competitie goed begonnen, na 5 potjes gedeeld 1e met Ajax, beide alles gewonnen tot nu toe. Ajax is denk ik wel echt next-level qua spelersmateriaal, die hebben ook nu al een veel beter doelsaldo (+15 om +9). Europees heb ik de groepsfase van de EL in ieder geval gehaald, daar gaan we vanzelf zien hoever we komen.

Ben benieuwd, vind het wel een leuke ploeg om mee te spelen, eerst Ajax proberen bij te halen op alle gebieden en daarna er overheen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Espresso14 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:20:
Na het lezen van de laatste posts jeukt het toch weer om deze FM aan te schaffen en weer wat tijd in een mooie carriere te stoppen. Discussie/gesprek is denk ik al vaker gevoerd hier maar twijfel nog wel: stap van FM '19 (waar menig vrij uurtje in zit) naar FM '20 lijkt qua features niet bijzonder groot. Maar aan de andere kant: waar heb ik het over: verhoudingsgewijs is de aanschaf van deze game peunuts afgezet tegen het aantal uur spelplezier.

En dan nog even kiezen uit Ajax, Dortmund, A.C. Milaan of Sunderland. Keuzes, keuzes, keuzes... ;)
Sowieso Sunderland. Met Ajax heb je nationaal echt 0,0 uitdaging. Met Dortmund en Milan heb je denk ik ook binnen afzienbare tijd de macht te pakken op nationaal niveau.

Met Sunderland moet je echt knokken en als je het goed doet kom je terecht in de Premier League, die je ook echt niet zo 1, 2, 3 wint.

Of je FM20 moet kopen.. geen idee. FM19 kan je ook updaten natuurlijk en over een paar maanden komt de volgende FM waarschijnlijk alweer, komt meestal ergens in november dacht ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-09 19:03
YES schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:28:
[...]

Of je FM20 moet kopen.. geen idee. FM19 kan je ook updaten natuurlijk en over een paar maanden komt de volgende FM waarschijnlijk alweer, komt meestal ergens in november dacht ik?
De kans is groot dat FM21 door corona later uit komt. Al heeft SI al wel aangegeven dat het in ieder geval nog dit jaar wordt.

Bron: https://www.footballmanag...ctive-and-impact-covid-19
What I can confirm today is that, despite all the problems going on in the world, there will be new Football Manager games released later this year. They will be delivered a little later than we’d originally planned, but they’ll have exceptionally strong feature sets… albeit different to those we thought we’d settled on back in January when I completed my ‘dream feature set’.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
demo31051987 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:34:
[...]

De kans is groot dat FM21 door corona later uit komt. Al heeft SI al wel aangegeven dat het in ieder geval nog dit jaar wordt.

Bron: https://www.footballmanag...ctive-and-impact-covid-19

[...]
Is het alweer bijna een jaar geleden dat FM20 uit kwam dan?
De tijd vliegt als je aan het Football Manager-en bent :+

Ik ben niet eens toegekomen aan een 2e save :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
Na de winterstop loopt het voor geen meter meer, nog niks verloren, maar wel 5 of 6 gelijke spelen uit 9.... (ok, nog 1 gewonnen met penalties).

Ben weer zoekende naar waar het misgaat in de opbouw, maar iedereen speelt zo verdomd verdedigend tegen mij :( Dan helpt het ook niet dat iedereen vanaf elke hoek maar op goal schiet... De match-engine is echt bagger wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Tijd voor een andere tactiek dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaap.
Espresso14 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:20:

Je kan mensen niet in de portemonnee kijken, dus het kan voor iedereen anders zijn. Maar dit is exact de redenatie die ik ook elk jaar volg; ik heb elk jaar zoveel plezier uit deze game dat het de aanschaf elk jaar dubbel en dwars waard is.

Als je twijfelt tussen die teams zou ik Sunderland doen; leuke uitdaging om ze weer omhoog te krijgen.

Over plezier gesproken trouwens; na mijn bizar lange epistel op de vorige pagina duurde het tot de zomerstop tot ik een nieuwe club had gevonden: Villareal. En hoewel de start daar best voortvarend was, heb ik de game al een aantal dagen niet meer aangeraakt. Stom is dat; ik was echt toe aan een nieuwe uitdaging en nu heb ik die en is het plezier weg |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Herkenbaar @Jaap.
Ik kijk dan echt op tegen het weer helemaal ombouwen van de club. Weer de verantwoordelijkheden goed zetten, weer tig coaches halen, geen 'binding' met je huidige selectie, etc

[edit]Normaal baal ik altijd als er een overname aankomt, maar deze game... al 5x geruchten maar niks wat doorgaat, terwijl ik nu een board heb die echt veel te vaak m'n verzoeken weigert.
Ik heb al 10x gevraagd om meer te investeren in youth recruitment (nu fairly basic), maar nee. Ze vinden het wel goed genoeg zo.
Nu wil ik een talent kopen, iets aan de dure kant ivm kopen van een concurrent (Feyenoord) maar nee, 12.5m vinden ze de max voor de speler dus ze blokkeren de transfer (10m nu, 12.5m toekomst) gewoon. M'n transferbudget is 20m+ dus het kan makkelijk...

[edit2]eerstvolgende bod precies hetzelfde verhaal, dus, ze zoeken maar iemand anders.
eens kijken hoe lang ze het afgelopen suces vol gaan houden >:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-lw29fh9_xFViMGxbx-gEdVMnzA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/d2wFalYhAy2EJnVVfhMUyIsJ.png?f=user_large

[edit3]Misschien komt die plek bij Ajax binnenkort vrij, die houden echt geen selectie over >:)
Ze hebben ook Dest nog eens verkocht voor 82m!!!, dus deze transferperiode voor 14m gekocht en 290m verkocht. Vorig seizoen dus 38m uitgegeven en 296m binnengeharkt.

[ Voor 87% gewijzigd door toolkist op 07-08-2020 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

22.5 (potentieel) voor een talent is ook vrij veel als je budget iets meer dan 20 is.

[ Voor 8% gewijzigd door Vos op 07-08-2020 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaap.
toolkist schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:56:
Herkenbaar @Jaap.
Ik kijk dan echt op tegen het weer helemaal ombouwen van de club. Weer de verantwoordelijkheden goed zetten, weer tig coaches halen, geen 'binding' met je huidige selectie, etc
Precies dit; en ik kan een Ajax of Milan of Arsenal wel pakken, maar dat is dan ook weer net te makkelijk.
Ik ga me wel ff rustig beraden wat te doen. Heb de save nog maar wel ff bewaard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
YES schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:24:
Ik was even gestopt aangezien ik andere games leuker vond op het moment. Maar nu mijn PC even uit de running is moet ik maar terugvallen op mijn laptop en die draait geen zware 3D games. FM maar weer gestart en nu maar eens met de mooiste club van Nederland begonnen, uiteraard heb ik het dan over Feyenoord :+

Leuke ploeg op zich, redelijk wat jonge gasten en de selectie is redelijk in balans. Narsingh kunnen verpatsen voor 2,5 miljoen. Kelly nog niet kunnen lozen (dacht dat die in het echt al weg is?) maar die moet ook verkassen in de winter of einde van het seizoen.

Middenveld is niet heel dik bezet dus wilde ik Zaracho halen, hij liet de onderhandelingen over zijn contract echter twee keer klappen op twee ton, dus dat werd lastig. Even rondgespeurd in Oost-Europa en toen kwam ik Kovalenko tegen bij Shakhtar. Hij wilde wel komen en dus heb ik voor 7,25 miljoen een, in mijn ogen, super leuke en goede transfer gedaan.

Competitie goed begonnen, na 5 potjes gedeeld 1e met Ajax, beide alles gewonnen tot nu toe. Ajax is denk ik wel echt next-level qua spelersmateriaal, die hebben ook nu al een veel beter doelsaldo (+15 om +9). Europees heb ik de groepsfase van de EL in ieder geval gehaald, daar gaan we vanzelf zien hoever we komen.

Ben benieuwd, vind het wel een leuke ploeg om mee te spelen, eerst Ajax proberen bij te halen op alle gebieden en daarna er overheen!
Succes met inderdaad de mooiste club ;) . Ik neem aan dat je de laatste update hebt en dus Bozenik en/of Jorgensen in de spits staat..? Anders kun je Adolfo Gaich misschien ophalen? Man wat wou ik dat hij in het echt naar Feyenoord ging.. Dan had je in 1 seizoen een Senesi scenario

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Rhain schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:26:
[...]

Succes met inderdaad de mooiste club ;) . Ik neem aan dat je de laatste update hebt en dus Bozenik en/of Jorgensen in de spits staat..? Anders kun je Adolfo Gaich misschien ophalen? Man wat wou ik dat hij in het echt naar Feyenoord ging.. Dan had je in 1 seizoen een Senesi scenario
Ja ik heb ooit gedoneerd aan zo'n live update website. Die brengen ongeveer elke dag updates en één keer per week een pack uit volgens mij. Dus bozenik en Jorgensen beide erbij inderdaad. Jorgensen doet het erg goed maar Bozenik heeft volgens mijn scouts enorme potentie. Sinistera en Summerville ook goed. Kökcü veel assist, Diemers ook niet slecht maar de toppers verlies ik nog wel. Als je ook ziet hoe goed een Boadu en Stengs zijn bij AZ... Poeh. En Ajax is al helemaal niet normaal. Wel een leuke uitdaging dus om weer echt de beste ploeg te worden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Vos schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:36:
22.5 (potentieel) voor een talent is ook vrij veel als je budget iets meer dan 20 is.
Ach dat doe ik zo vaak als ik ergens begin. 25% direct betalen en 75% over 3 termijnen, dan kun je zwaar over het budget heen ;)
Maar nu heb ik het budget maar willen ze maar 12.5m uitgeven max. Met 20m+ budget bedoelde ik overigens 28m ofzo, dus meer dan de totale transfersom. En ondanks dat het een talent was speelde die gast al een seizoen in de basis bij Feyenoord en meerdere interlands met U21, dus het was nou ook weer niet dat het op ging aan een of andere koekenbakker.

Inmiddels werkeloos wat verder geklikt en nu mag ik gaan kiezen.
- Dynamo Dresden. Vergane glorie, 17e in de 2e Bundesliga. Doel: om Bayern helemaal te slopen (nou ja, ik structureel kampioen worden :p)
- NEC Nijmegen. 1e divisie, 9m transferbudget dus genoeg mogelijkheden, en natuurlijk als doel nu om TOP Oss op een hoopje te spelen. Wat ze zelf al prima lukt.. Sinds ik weg ben 1 gewonnen, 2 gelijk, 6 verloren al verspilt de concurrentie ook regelmatig punten dus ze staan zowaar nog 1e (Ajax heeft al bijna even veel verliespunten als heel vorig seizoen)
- wachten op iets anders, maar wat.

Ik neig zelf het meeste naar NEC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
Seizoen '29/'30 - Bordeaux (2e seizoen)

Met deze hitte probeer ik het kort te houden... Het leek wel een Hearts all-over-again. Daar waar Lyon vorig jaar nog PSG versloeg om de landstitel en daarmee een hegemonie doorbrak, mocht ik het dit jaar uitvechten met de recente kampioen. Het was 'moi' die aan het langste eind trok en dat al in m'n 2e seizoen bij Bordeaux.

Bij Hearts werd ik ook het 2e seizoen kampioen en kende we een waardeloze Europese campagne. Daar ging het dit seizoen ook bijna naar toe, maar we konden nog net het e.e.a. recht zetten waardoor we mochten overwinteren in EL II. Uiteindelijk werden we in de kwart finale uitgeschakeld door Feyenoord.

Het mooiste van het seizoen vond ik toch wel de hereniging met Yannick 'Bucho' Buchholzer. Ik had hem zelf in m'n Hearts periode ontdekt en nu de Franse grens over getrokken voor een record bedrag van 14 miljoen Euro. Het geld maakte hij meer dan waar.. En dit seizoen gaat hij al weer vrolijk verder met.. doelpunten maken, veel doelpunten maken :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TJZ29nnpyFCQ8fzrS7qdLq5KjkM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XjbCd3ap3HtPLs7GxhOObQm0.png?f=fotoalbum_large

Ik had in Frankrijk zeker geholpen met de hegemonie te doorbreken, maar uiteindelijk was dat niet eigenhandig gelukt zoals dat in Schotland wel het geval was. Ik wil dit seizoen en misschien nog een 4e seizoen bij Bordeaux door brengen O+ , maar er lonkt een competitie waar de hegemonie zeer sterk is.. Een zeer onrealistische als je het mij vraagt :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RlYqj0yjHu8xBpb3s-PXqHlKVQI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j2blVhbC5koEEbwnMS2g7JjN.png?f=fotoalbum_large
Deze hegemonie kan maar met 1 club doorbroken worden 8)

@toolkist Dynamo Dresden toch wel een mooi avontuur hoor..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
@Rhain Die screenshot van de Nederlandse competitie is vast uit mijn save :+ die is namelijk zowat identiek

[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 08-08-2020 22:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
@Rhain wat stelt dat hele Ajax nou eigenlijk voor dan, matig ploegje gewoon :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pjGIGXI84OQasSu7SCLU8LbkgbM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IUBClnve9mGFRSsf14568lXg.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:12

ettie1990

PSN:ettiesick

toolkist schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 14:55:
Deze vond ik persoonlijk best verrassend:

[Afbeelding]

Is in 1e seizoen al gehaald, toen zelfs 30 wedstrijden gespeeld
Dat gebeurde in mijn game ook al haha