Seizoen '27/'28
Aan m'n periode bij Hearts is een einde gekomen. En bijna mooier met een treble kun je niet afsluiten. Op deze manier kan ik via de voordeur Hearts verlaten.
Over de meeste dingen kan ik kort zijn;
Competitie:
Slechts 2 wedstrijden verloren. Met een voorsprong van 8 punten op de Rangers op een mooie, maar ook eenvoudige wijze kampioen geworden. Celtic? Maar liefst 14 wedstrijden verloren en met pijn en moeite 3e geworden.
Betfred Cup:
Zoals in een van m'n laatste posts vermeld; een schitterende finale tegen Celtic gewonnen met 2-3 in de extra tijd.
Champions League:
In de knockout fase kwamen we O. Lyon tegen. Ik denk dat het voornamelijk de zenuwen waren die ons in de uitwedstrijd parten speelde. We hadden niets te vertellen en werden met 3-0 terug naar Schotland gestuurd. Thuis konden we vanaf minuut 1 in ons spel komen, maar een 2-0 winst was niet voldoende. Toch super trots op dit resultaat.
Scottish Cup:
De kers op de taart aan het einde van het seizoen. Wederom treffen we Celtic en wederom zijn we te sterk. Met 3-0 winst hebben we een statement gemaakt. Hearts is de club van Schotland.
Onderlinge resultaten met Celtic.. I love it
Bij binnenkomst in 2025 stond er een goede miljoen op de bank. Financieel was de club gezond, maar om mee te doen met de grote jongens moest de financiële molen op gang komen. En dat is gelukt. Vooral de CL is dit jaar een massive boost geweest.
Het enige dat ik soms jammer vind is dat er in het spel geen interactie vanuit het bestuur is wanneer je een club verlaat. Ik heb nu al met de meeste clubs mooie dingen gepresteerd, maar je hoort er 0 van. Vooral nu mijn contract met Millwall in februari getekend was. Geen bedankje, niks.
Maar dan..
Dat nieuwe avontuur in Zuid Londen..
Dat Millwall in februari tegen degradatie vocht wist ik wel.. de job in kwestie was niet voor niets vrij gekomen. Maar bij het naderen van het einde van de competitie stonden ze toch echt een straatlengte achter op de nr 21 Stoke. Om weer uit te komen in de League One had ik toch echt geen zin! Dat verhaal heb ik met Sheffield Wednesday al achter de rug!
Stoke verliest vervolgens 5 wedstrijden op rij, Millwall wint, verliest, wint en speelt 2x gelijk. Het gat, 3 punten.
Het is het weekend van 29 en 30 april. Op zaterdag 29 april winnen we slapjes met 1-0 van Motherwell, maar de titel is nog maar slechts een formaliteit. Met 3 wedstrijden, 9 punten voor en een doelsaldo van +30 t.o.v. de Rangers kan er niets fout gaan. Na de wedstrijd duik ik de kroeg in met de supporters, het zal een lange nacht worden.
De andere ochtend was ik van plan om af te reizen naar Zuid Engeland waar Millwall het op zou nemen tegen Southampton, maar de kater won het gevecht. Dan maar de TV aan.
Directe concurrent Stoke mocht naar Zuid Oost Engeland, naar Ipswich. Millwall MOET winnen, Stoke MOET verliezen, wil Millwall in de Championship division blijven. Waar zal het zwaard van Damocles neer strijken?
Donkere wolken pakken zich samen boven de zuidelijke helft van Engeland. Het start signaal klinkt onder luid gezang van de 2500 meegereisde Millwall supporters.. NO ONE LIKES US WE DON'T CARE!!
Er komt weinig gang in de wedstrijd, Southampton hoeft niets, Millwall creëert niets.
Ipswich doet zijn plicht en na 8 minuten staan ze 2-0 voor. Toch komt Stoke voor rust nog met de aansluitingstreffer; 2-1.
De theedampen zijn opgetrokken.. aan de kust trekt de lucht wat open.. na 69 minuten is het Millwall dat op voorsprong komt! 0-1! PARKEER DIE BUS!!! schreeuw ik!!
Ondertussen kijkt Stoke tegen een 3-1 achterstand aan.
Maar wat gebeurt er dan! Een smerige tackle van Henry die met gestrekt been op de keeper in gaat!! De keeper van Millwall verlaat het veld per brancard! Maar er is al 3x gewisseld! Club icoon Thompson trekt de keepers handschoenen aan!
Nog geen 2 minuten later, in de 79e minuut is het Kalambayi die op slinkse wijze de 0-2 binnen prikt!!!
De 90 minuten zijn voorbij! Het wonder in Southampton heeft zich voltrokken!!
En nu?
Ondertussen zit ik een week op m'n kantoor bij Millwall. Het nieuwe seizoen moet nog aanvangen. Ik kijk naar de financieen. De tranen springen in m'n ogen

. 9 miljoen in het rood. 0 transfer geld. Een salarishuis van 1 miljoen, terwijl er maar 600k beschikbaar is.. M'n waardevolste speler heeft een minimum transfer clausule van 3.5 miljoen, beloftevolle jeugd is er niet.. oh boy.. wat gaan we hier van bakken...
To.. Be.. Continued..
@
Jorgen Mooie spreekbeurt, chapeau! Tijd voor een Uj avontuur in een Varos aan de Danuv?
[
Voor 3% gewijzigd door
Rhain op 19-06-2020 14:20
]