[Multi] Football Manager 2020 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 20 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:56
Jorgen schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 21:38:
@YES Ik train ook NK BSK Bijelo Brdo uit Kroatië. Het is meer dat ik geen zin heb in nog jaren wachten op dat WK. Anderzijds, is dat met elk land waarvoor ik Brazilië zou vervangen natuurlijk opnieuw het geval.

Niet mijn speler, maar kwam hem tegen:

[Afbeelding]

Bijzondere naam en dan voor een rode club...
Hm ja, is ook wel irritant dat je dan van die 'nutteloze' onderbrekingen hebt tijdens je clubvoetbal.. Interlands etc. Vond ik iig altijd wel vrij irritant als ik een duo baan had in FM.

Die speler, wat een geniale naam _/-\o_
Wel bijzonder dat hij met zo'n naam maar 10 voor Teamgeeft heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

YES schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 21:40:
[...]

Hm ja, is ook wel irritant dat je dan van die 'nutteloze' onderbrekingen hebt tijdens je clubvoetbal.. Interlands etc. Vond ik iig altijd wel vrij irritant als ik een duo baan had in FM.

Die speler, wat een geniale naam _/-\o_
Wel bijzonder dat hij met zo'n naam maar 10 voor Teamgeeft heeft :+
Wat dacht je van die 4 voor leiderschap... :P

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Jorgen schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 21:42:
[...]

Wat dacht je van die 4 voor leiderschap... :P
8)7 Haha, geniaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Nou, ik krijg even een budget van 400 miljoen voor transfers van het bestuur, voor komend seizoen. Kan evt. een paar galacticos op gaan halen dus 8) Maar ik ga toch voor de jeugd denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Al met al toch een heerlijk jaar gedraaid met Brazilië. Mogelijk dat ik toch maar door speel voor het WK.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/56Kli76.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:25

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik ben mijn allereerste seizoen ooit begonnen. Gestart met PSV omdat het mij een uitdaging lijkt om op ''Roger schmidt achtige wijze'' te gaan voetballen. Nu heb ik om te beginnen een RB Leipzig variant qua tactieken ingesteld. en wil me dus eerst eens gaan verdiepen in mogelijkheden qua speelstijl en tactiek van het eerste elftal.

Nu wellicht een noob vraag: Ik krijg op een van de eerste dagen een samenvatting technisch advies. Ik moet blijkbaar nog trainers aannemen, een technisch directeur. directeur voetbalzaken, hoofd scouting, hoofd data analyse, fystiotherapeuten, etc etc.

Is het verstandig dit in eerste instantie gewoon over te nemen? Heb nog geen idee hoe ik de personen allemaal moet beoordelen op kwaliteiten en dan met name wat er past bij psv (welk niveau qua sterren bijv). En in algemene zin wat ik ook daadwerkelijk nodig heb.

Om te beginnen wil ik me bezig houden met het eerste elftal, en bijv. op scouting gebied moet het scoutingapparaat het meeste werk voor me doen. Is dat een goede werkwijze om in te komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Chrosser schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 07:29:
Nu wellicht een noob vraag: Ik krijg op een van de eerste dagen een samenvatting technisch advies. Ik moet blijkbaar nog trainers aannemen, een technisch directeur. directeur voetbalzaken, hoofd scouting, hoofd data analyse, fystiotherapeuten, etc etc.

Is het verstandig dit in eerste instantie gewoon over te nemen? Heb nog geen idee hoe ik de personen allemaal moet beoordelen op kwaliteiten en dan met name wat er past bij psv (welk niveau qua sterren bijv). En in algemene zin wat ik ook daadwerkelijk nodig heb.
Waarschijnlijk een vraag waar nieuwe spelers allemaal tegenaan lopen maar daardoor ook meteen een goede vraag!

Je kan het inderdaad overnemen en de voorgestelde mensen een contract aanbieden maar die adviezen zijn niet altijd geweldig.
Mentaal zijn voor vrijwel elk staflid hoge waardes voor Vastberadenheid, Motiveren en Discipline altijd goed.

Verder kan je concreet zoeken op waardes voor de verschillende stafleden. Dit doe je in het gedeelte Staf > Staf Zoeken > Bewerk Opdracht.
Hier klik je onder Eigenschappen op Kiezen en dan op "Belangrijkste eigenschappen voor rol markeren".
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lJAtx8dHaHfTCQX6yXCyzAAKtos=/f/image/FFo1fECYzQdZoEqYbgWLs05v.png

Als je dan een rol kiest zie je ook meteen de aangevinkte eigenschappen die belangrijk zijn voor deze rol. Er is nogal een boel in te stellen en mogelijk, dus het kan in het begin wat overweldigend zijn. Ik richt mij in de basis voornamelijk op de trainers en daarna op de rest. Ik denk dat je vooral niet alles in één zit moet willen uitpluizen, dan knap je erop af denk ik ;)
Chrosser schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 07:29:
Om te beginnen wil ik me bezig houden met het eerste elftal, en bijv. op scouting gebied moet het scoutingapparaat het meeste werk voor me doen. Is dat een goede werkwijze om in te komen?
Prima uitgangspunt. De scoutingsopdrachten worden standaard ook al geregeld voor je, dus je hoeft niet zelf je scouts op pad te sturen. Al weet ik niet zeker hoe dat zit als je geen Hoofd Scouting hebt.. Dit kan je overigens ook checken en instellen bij Staf > Verantwoordelijkheden > Scouting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IGmT5NvH9SfhtLvKWKAC2su59XM=/f/image/g2L0rRTF8OOf3e4WLVnReuMw.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hB_ItIAM1tLuFaaQUP_FKe6K1pY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GBsN371ifvOmXJura3LOzuTg.png?f=fotoalbum_large

Ik denk nogmaals dat het belangrijk is dat je niet direct alles moet willen snappen. Dat komt vanzelf als je het meer/langer speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Balbezit is overrated toch? *O* Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ni37oJfcQUzRNm3he9rl0QugkI8=/f/image/l6NYFHL5xIZhKvANLlVKLG0L.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijninho
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-02-2024
Ik ben voor de 1e keer gestart met een LLM, nl York City in Vanarama National League North.

Halfweg sta ik al 10 punten voor op de 2e en wil me wat voorbereiden op volgend seizoen. Enig probleem is dat als ik mijn beste spelers wil verlengen (bijna iedereen heeft een contract tot het einde van het seizoen), ik direct boven het salarisbudget ga.

Hoe pak ik dit precies aan ? Want als ik niet verleng heb ik zo goed als geen enkele speler over voor volgend seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Pff, La Masia kan de koopwoede van grote/Engelse clubs gewoon niet aan.
Op Peña, keeper uit de opleiding en 2e doelman achter Ter Stegen, wordt doodleuk 30 miljoen geboden door Bournemouth. Voor een reservespeler, die denk ik nooit zo goed gaat worden dat hij eerste keeper zal worden, is dat bod niet te weigeren.
Aleña, teruggekomen van verhuur bij Betis en afgelopen seizoen maar sporadisch gespeeld omdat hij gewoon niet genoeg bracht, gaat voor 55 miljoen naar Arsenal als hij zelf wil, wat een geld voor een reserve waar ik toch al vanaf wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belmorn
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 31-05-2022
YES schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:49:
Pff, La Masia kan de koopwoede van grote/Engelse clubs gewoon niet aan.
Op Peña, keeper uit de opleiding en 2e doelman achter Ter Stegen, wordt doodleuk 30 miljoen geboden door Bournemouth. Voor een reservespeler, die denk ik nooit zo goed gaat worden dat hij eerste keeper zal worden, is dat bod niet te weigeren.
Aleña, teruggekomen van verhuur bij Betis en afgelopen seizoen maar sporadisch gespeeld omdat hij gewoon niet genoeg bracht, gaat voor 55 miljoen naar Arsenal als hij zelf wil, wat een geld voor een reserve waar ik toch al vanaf wil.
Lekker verkopen en er jong talent voor terug kopen !
Aan sommige spelers raak je emotioneel gehecht ( ik althans :-( ) maar voor de rest is iedereen te koop voor een goed bod. Merk in mijn huidige save dat door meer te verkopen ( voor goede prijs ) en er twee voor terug te kopen mijn elftal echt héél sterk aan het worden is ( reserves verslaan top 3 met 3 tot 5 nul )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Stijninho schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:24:
Ik ben voor de 1e keer gestart met een LLM, nl York City in Vanarama National League North.

Halfweg sta ik al 10 punten voor op de 2e en wil me wat voorbereiden op volgend seizoen. Enig probleem is dat als ik mijn beste spelers wil verlengen (bijna iedereen heeft een contract tot het einde van het seizoen), ik direct boven het salarisbudget ga.

Hoe pak ik dit precies aan ? Want als ik niet verleng heb ik zo goed als geen enkele speler over voor volgend seizoen.
Soms betekent dat kiezen tussen verkopen als er nog een paar maanden contracttijd over is, in de winterstop, of hopen dat je met het prijzengeld van je eindpositie nog net die missende 100 euro in je budget krijgt. Spelers aantrekken en behouden tijdens een llm save is lang niet makkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12:12
Helaas mijn eerste echte topper uit de jeugd verkocht ;w
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cqT1mMVhz1ugJvKvIRSBGkBvxag=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nYrTw3IBor7NbHnNQXaKK63o.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7XlHjlq4oaNvgN1lt-ZnrauhrBE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/khJZrAlC8JTqTtmw59DofIWC.png?f=fotoalbum_large

Maarja, iedereen is en blijft te koop.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Belmorn schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 16:02:
[...]

Lekker verkopen en er jong talent voor terug kopen !
Aan sommige spelers raak je emotioneel gehecht ( ik althans :-( ) maar voor de rest is iedereen te koop voor een goed bod. Merk in mijn huidige save dat door meer te verkopen ( voor goede prijs ) en er twee voor terug te kopen mijn elftal echt héél sterk aan het worden is ( reserves verslaan top 3 met 3 tot 5 nul )
Ik verkoop ze ook wel. Er zijn een aantal jeugdspelers die onder geen beding weg gaan, maar Aleña bijvoorbeeld ontwikkelde zich totaal niet meer. Dus prima dat ik er nog zo'n bult geld voor krijg.

Vind het wel lastig om er leuke vervangers voor te vinden. In de jeugd zit momenteel niet iemand die goed genoeg is, en echt met geld smijten vind ik ook niet leuk. Daarnaast zijn een beetje complete middenvelders ook niet heel veel te vinden. Bij Atletico speelt bijvoorbeeld Bazoer gewoon in de basis, dat zegt genoeg lijkt me :+

Edit:
Pff, Peña weigert naar Bournemouth te vertrekken voor 30 miljoen. Prima want dan houd ik hem als backup. Helaas is hij wel ontevreden over het feit dat ik überhaupt bereid was hem te verkopen. Daarnaast bereik ik net op hetzelfde moment een akkoord met Livakovic die nota bene PSG afwijst. Livakovic is wel echt een topper dus nu twijfel ik wat te doen, haha.

Oh en Rafinha gaat er ook vandoor voor 50 miljoen, wat een geld..

[ Voor 17% gewijzigd door YES op 26-03-2020 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37

Dat is toch wel heel toevallig!
Na m'n Finland-niet-starten-van-competitie-bug-debakel was ik even begonnen met Le Puy Foot 43, maar pakte me niet. Daarna nog even AJ Auxerre, maar dat begon ook dra-ma-tisch. Nee heel veel potjes verloren te hebben met m'n vorige save was ik nu wel even toe aan een team waar het iets makkelijker zou gaan.. En ik was toch toe aan "gewoon" Engeland ipv Scandinavië of Frankrijk (waar ik zo vaak in was gestart). Na wat rond neuzen in Vanarama National, North en South zag ik de naam York, de kleuren ervan en het shirt. Ik was verkocht.
Nu 7 wedstrijden onderweg, 1e met 5 winst, 1 gelijk en 1 verlies.

Anyway.. Hoe pak je dat aan.. Goeie, want ik loop straks tegen hetzelfde probleem..
Enige wat je kunt hopen is dat er een nieuwe lokale geld schieter komt (was bij mij bij Falkirk het geval) en wellicht is er een kapitaal injectie wanneer je promoveert. Oja, zelf heb ik 2 talenten binnen gehaald, waarvan ik hoop dat ik ze eind seizoen goed kan verkopen..
En oja nr2; spelers huren!? Vaak kun je goede spelers huren voor slechts 10 of 20% van hun salaris.. beetje geluk mee hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Rhain op 26-03-2020 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belmorn
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 31-05-2022

Lang verhaal kort : Alle spelers die je aangeboden krijgt op proef nemen en daarin ( financiele ) keuzes maken.

Lang verhaal :
Neem iedereen die je kan vinden op proef voor een week.
Zijn ze bij het aannemen 2 ster of lager ? Meteen proef ontbinden en verder zoeken.
Je kan transfervrije spelers vinden via het zoekmenu en ze worden ook tijdens ( vooral ) tijdens de transferperiodes aangeboden.
Je poept peentjes als je op 1 juli nog maar 10 spelers ofzo overhebt, maar geloof me je kan altijd weer heel snel aanvullen, het is alleen aan jou als manager om de spelers die goed zijn én niet te duur te houden en daarmee progressie te maken.

Om een voorbeeld te geven wat transfervrije spelers kunnen doen voor je , 2 seizoenen mijn transfers en ben hiermee eerst kampioen geworden in keuken kampioen divisie en daarna van eredivisie ( jaar erop was CPU meer defensief ingesteld en lukte het niet nog een keer ondanks toen wel flinke investeringen maar dat is voor een andere keer.. ). Met andere woorden, met genoeg geduld weet ik zeker dat je met vrije spelers het tenminste tot championship moet kunnen schoppen.

Tot slot : Je budget zal na het seizoen en als je promoveert ook bijgesteld worden ( naar boven ) dus heb je ook weer wat meer financiele adem :)

Succes !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HsP3ui9of-SPsjPZnfOepfTbMJE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TShHJrypelUVpwDZPlfZu7WM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YDP4kA44-LWStqERjyG6GNB0DKs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4pVmtItgrV4KZN0wjNfAZ5gT.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Belmorn op 26-03-2020 21:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scargreg7
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-01-2024
scargreg7 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:56:
[...]

@YES Mooi om te zien dat er nog mensen zijn die zo'n doelen bepalen, naast mijn save die ik beschrijf heb ik altijd nog wel eentje lopen waar ik ook allemaal bepaalde regels voorzie.
Ook verleden jaar een save gehad met Torino, wat verdomd lastig was om in de buurt van Juventus te komen en daar ook te blijven doordat alle spelers steeds wouden vertrekken. Maar wel prachtige club om mee te spelen net zoals Palermo en Sochaux bijvoorbeeld.

In mijn save dan toch bij Bordeaux gebleven, ondanks Juventus en Ajax (waar Ten Hag na 10j vertrokken is naar Marseille) die mij op gesprek wouden maar twee nobele onbekenden liever de kans gaven. Engeland is het dan als nationale ploeg geworden, Bring it home weet je wel ;)

Dit noem ik dan karma aangezien ze mij niet wouden, dus gaan wij lekker naar de Champions League
[Afbeelding]

En daar komen we mooi mijn ex-ploegje Sunderland tegen waar ik nog een legende ben en Leverkusen waar ik in real life regelmatig ga naar kijken:
[Afbeelding]
Aanbeland in Januari 2027, waar we onverwachts boven alle verwachtingen heel goed presteren, maar waar PSG en Monaco steken laten vallen waardoor we halverwege een ruime voorsprong hebben:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Iubtrw2h.png
We gaan niet dezelfde terugronde kunnen halen en ik verwacht toch een beter PSG dus spannend zal het zeker worden in mijn laatste contractjaar bij Bordeaux _/-\o_

Champions League jammer genoeg uitgeschakeld maar toch op het nippertje Europa League kwalificatie waar we Shaktar Donetsk loten, zwaarder dan gehoopt.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VqxaDmFh.png

Verder met Engeland de duimen moeten leggen tegen de Finalist van het WK in de Nations League maar volledig in opbouw richting komend EK en WK dus geen enkel probleem mee
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ewWw4pLh.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhain
scargreg7 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 22:53:
[...]

Aanbeland in Januari 2027, waar we onverwachts boven alle verwachtingen heel goed presteren, maar waar PSG en Monaco steken laten vallen waardoor we halverwege een ruime voorsprong hebben:
[Afbeelding]
We gaan niet dezelfde terugronde kunnen halen en ik verwacht toch een beter PSG dus spannend zal het zeker worden in mijn laatste contractjaar bij Bordeaux _/-\o_

Champions League jammer genoeg uitgeschakeld maar toch op het nippertje Europa League kwalificatie waar we Shaktar Donetsk loten, zwaarder dan gehoopt.
[Afbeelding]

Verder met Engeland de duimen moeten leggen tegen de Finalist van het WK in de Nations League maar volledig in opbouw richting komend EK en WK dus geen enkel probleem mee
[Afbeelding]
Dat gaat lekker met Les Girondins! Knap! Succes met de laatste loodjes! Het is mij nooit gelukt om voorbij PSG te komen, altijd te sterk, zelf altijd de nr2 ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
@scargreg7, lekkere voorsprong zeg! Hopelijk kan je het volhouden, zoals @Rhain al zegt is dat nog geen uitgemaakte zaak!

Ik heb mijn selectie voor het derde seizoen bijna rond, dit is de ploeg nu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V3z_vQrQIQqJlbxWwFtC0nvj7Tw=/f/image/H7DiiI3vcxaqH8XC81mz3YwT.png
Elke positie dubbel bezet waarbij Busquets de enige 'in het rood' is doordat hij fysiek gewoon enorm afgetakeld is én graag nog ergens anders een uitdaging wil aangaan. Die kan dus nog vertrekken.
Op goal heb ik nu twee absolute toppers, gelukkig is Livakovic akkoord gegaan met de rol dat hij voor de beker gehaald is. Aan de andere kant zit PSG achter Ter Stegen aan, dus wellicht vertrekt die nog.

Al met al ben ik erg tevreden over mijn ploeg, hopelijk kan ik dit jaar wel een keer ver komen in de CL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scargreg7
YES schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 08:35:
@scargreg7, lekkere voorsprong zeg! Hopelijk kan je het volhouden, zoals @Rhain al zegt is dat nog geen uitgemaakte zaak!

Ik heb mijn selectie voor het derde seizoen bijna rond, dit is de ploeg nu:
[Afbeelding]
Elke positie dubbel bezet waarbij Busquets de enige 'in het rood' is doordat hij fysiek gewoon enorm afgetakeld is én graag nog ergens anders een uitdaging wil aangaan. Die kan dus nog vertrekken.
Op goal heb ik nu twee absolute toppers, gelukkig is Livakovic akkoord gegaan met de rol dat hij voor de beker gehaald is. Aan de andere kant zit PSG achter Ter Stegen aan, dus wellicht vertrekt die nog.

Al met al ben ik erg tevreden over mijn ploeg, hopelijk kan ik dit jaar wel een keer ver komen in de CL.
Inderdaad, ben ik mij ook van bewust dat het snel kan keren, maar houdt mij scherp aangezien het anders in de meeste competities al beklonken zou zijn ;)

@YES Lekkere ploeg wel, enige wat mij verbaast is dat Semedo de voorkeur krijgt op Roberto, enige reden voor? :P

Denk na dit seizoen dat ik eens een LLM save opstart op FM 20 met ofwel Eendracht Aalst, ofwel een Europe tour, wat voor mij namelijk inhoud dat ik alle Europese landen in lijstje zet qua competitie reputatie en beneden start met 4 geselecteerde landen, en verplicht naar elk sollicitatiegesprek ga die mij aangeboden wordt of job aanvaard, en zo hopelijk naar de grootste competitie kan doorgroeien. Dus als ik een job krijg 2 competities boven mijn huidig land, dan verdwijnen die eronder en komen er boven 2 landen bij :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
scargreg7 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:50:
[...]
@YES Lekkere ploeg wel, enige wat mij verbaast is dat Semedo de voorkeur krijgt op Roberto, enige reden voor? :P
Snelheid. Semedo is een stuk rapper en ik speel ver naar voren en met zeer aanvallende backs. Dat is ook de reden dat Todibo in de basis speelt en ik Kamara heb gekocht, voor de snelheid achterin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
[...]
Denk na dit seizoen dat ik eens een LLM save opstart op FM 20 met ofwel Eendracht Aalst, ofwel een Europe tour, wat voor mij namelijk inhoud dat ik alle Europese landen in lijstje zet qua competitie reputatie en beneden start met 4 geselecteerde landen, en verplicht naar elk sollicitatiegesprek ga die mij aangeboden wordt of job aanvaard, en zo hopelijk naar de grootste competitie kan doorgroeien. Dus als ik een job krijg 2 competities boven mijn huidig land, dan verdwijnen die eronder en komen er boven 2 landen bij :+
Kom je nu mee :9 . Leuke challenge! Maar je krijgt toch zomaar geen nieuwe job aangeboden? Of kijk je na x-jaar zelf weer verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scargreg7
Rhain schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:16:
[...]

Kom je nu mee :9 . Leuke challenge! Maar je krijgt toch zomaar geen nieuwe job aangeboden? Of kijk je na x-jaar zelf weer verder?
Ik vermoed het 😂
Je krijgt vaak toch een solliciatiegesprek aangeboden en daar moet ik “verplicht naartoe” en als ze dan beslissen om mij aan te nemen heb ik geen andere keus dan te aanvaarden, ook al zou dat een achteruitgang zijn dan. En zelf solliciteren doe ik bijna nooit 😁 En om de challenge wat groter te maken, de eerste jaren alles door de staf laten gebeuren behalve taktiek en selectie kiezen, en pas als je iets bewezen hebt meer invloed kunnen inoefenen in al die taken. I know, veel fantasie op dat gebied 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijninho
Rhain schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 21:05:
[...]

En oja nr2; spelers huren!? Vaak kun je goede spelers huren voor slechts 10 of 20% van hun salaris.. beetje geluk mee hebben.
Doe ik maar je mag maar maximum 6 spelers huren in de league north, ik heb ook een samenwerking met Ipswich waardoor ik gratis spelers van hun kan huren.

Enige probleem is dat elke speler meer wil dan zijn huidig contract en ik dus na 1 contractverlenging boven het budget zit.

Maar in het tussenseizoen zal alles duidelijk worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
Stijninho schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:54:
[...]
Doe ik maar je mag maar maximum 6 spelers huren in de league north, ik heb ook een samenwerking met Ipswich waardoor ik gratis spelers van hun kan huren.

Enige probleem is dat elke speler meer wil dan zijn huidig contract en ik dus na 1 contractverlenging boven het budget zit.

Maar in het tussenseizoen zal alles duidelijk worden
Aha, dat maximum van 6 wist ik dan weer niet. Kun je nog een beetje in je staff korten? Er zullen ook wel wat staff leden een aflopend contract hebben. Doorgaans hebben die ook wel een hoogsalaris en kun je meestal met dezelfde cijfers in attributen met minder salaris vervangend personeel vinden. Hou je toch weer wat salaris over voor je spelers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scargreg7
scargreg7 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:28:
[...]

Ik vermoed het 😂
Je krijgt vaak toch een solliciatiegesprek aangeboden en daar moet ik “verplicht naartoe” en als ze dan beslissen om mij aan te nemen heb ik geen andere keus dan te aanvaarden, ook al zou dat een achteruitgang zijn dan. En zelf solliciteren doe ik bijna nooit 😁 En om de challenge wat groter te maken, de eerste jaren alles door de staf laten gebeuren behalve taktiek en selectie kiezen, en pas als je iets bewezen hebt meer invloed kunnen inoefenen in al die taken. I know, veel fantasie op dat gebied 😜
Aan het einde van het seizoen bleek dat we ons niveau inderdaad niet konden houden maar PSG had ook geen verbetering in huis en dus is de titel een feit
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RQ4lqkgh.png

Halve finale ligabeker en halve finale EL, waar ik na de heenwedstrijd dat de finale binnen was maar helaas duurde het seizoen iets te lang met de beperkte kern waardoor een pandoering op Old Trafford ons deel was. Maar toch een puike prestatie in combinatie met de competitie:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aq6Auneh.png

Betis, ex-ploeg Sunderland, Villarreal en Bayern kwamen met een sollicitatie die ik allemaal zag zitten op het einde van het seizoen, maar nergens werd ik weerhouden dus zal er ofwel een ontslag aankomen ofwel een jaartje extra Girondins.
Wel fier op mijn statistieken in het algemeen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SBlaYUih.png

En dit doet ook deugd als je de grootste stijger bent, en je ex-ploeg de beste wordt. Blijkbaar toch heel goede basis aangelegd ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HE8uQzEh.png

[ Voor 5% gewijzigd door scargreg7 op 27-03-2020 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-09 10:20

Mef

Denk na dit seizoen dat ik eens een LLM save opstart op FM 20 met ofwel Eendracht Aalst
Als supporter van Eendracht Aalst moet ik je teleur stellen: doordat die vorig jaar gezakt zijn zitten die er (standaard) niet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scargreg7
Mef schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:23:
[...]

Als supporter van Eendracht Aalst moet ik je teleur stellen: doordat die vorig jaar gezakt zijn zitten die er (standaard) niet in.
Ja dat weet ik, ben van daar afkomstig >:) Maar een jaartje simuleren en kijken of ze stijgen e :P Maar het zal eerder de andere uitdaging worden.

De kogel is door de kerk, redelijk wat aanbiedingen van PSG, Real Madrid en Manchester City en die laatste is het geworden aangezien . Eerst Bordeaux nog wat versterkt achtergelaten + jeugd- en trainingscomplex laten verbeteren en eigenaar geworden van het stadion. Zo blijven ze achter:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xXoOQKGh.png

Daarboven hebben we deze vriend ook al verkocht voor in totaal 99 milj aan Bayern maar blijft deze nog tot eind dit jaar bij hun
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KEbExLdh.png

En dit is waar we het mee gaan moeten doen
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tY45ouxh.png

City heeft al 4 jaar geen prijs in Engeland meer behaald, enkel een Champions League, veel jonge spelers maar sterkhouders lijken mij allemaal te oud dus we gaan een verjonging moeten doorvoeren gekoppeld aan meteen de nodige resultaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het gaat weer lekker op en neer. Eerste seizoen 2e niveau goed gedraaid, 2e seizoen matig, 3e seizoen heel goed en net promotie misgelopen en nu weer matig.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0BIoAeh.png

En nu heb ik dom genoeg beloofd dat we wel in het linker rijtje kunnen eindigen... :+
Dan maar hopen op volgend seizoen en dat vanaf dan de stijgende lijn gewoon ingezet wordt én blijft.

Deze speler is ook wel lekker bezig:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WjqyLCA.png

13 uur zonder te scoren en dan maar gelijk 4.

[ Voor 29% gewijzigd door Jorgen op 28-03-2020 02:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-09 10:20

Mef

scargreg7 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:38:
[...]
Ja dat weet ik, ben van daar afkomstig >:) Maar een jaartje simuleren en kijken of ze stijgen e :P Maar het zal eerder de andere uitdaging worden.
Aah zo. Ik heb jaren lang in Ninove gewoond. Sinds ik een jaar of 5-6 was mee genomen door mijn pa en grootvader naar den Iendracht (familiezaak ;) ) En altijd blijven gaan (zelfs nadat ik verhuisd ben en een 3 kwartier moest rijden) tot een jaar of 5 terug kindjes geboren zijn en de 'K' afgebroken is. Dan is de goesting bij mij ook gaan varen om die afstand nog te doen in mijn weinige vrije tijd. De livescore staat nog steeds op, 's avonds eerst kijken wat de concurrentie gedaan heeft maar de matchen zelf kan ik niet meer opbrengen, zeker niet meer op het niveau van 2e amateur. Ik mis het wel, en de oudste heeft nu zowat de leeftijd waarop ik voor het eerst mee mocht gaan en ik denk van hem binnenkort toch eens mee te nemen om de opvolging te garanderen. Had al gehoopt dat dit jaar al eens op verplaatsing te doen. Ik woon nu centraal qua ligging in de A-reeks, bijna alle verplaatsingen liggen dichter dan Aalst zelf. En dan kiezen ze om in de B-reeks te gaan ingedeeld worden :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scargreg7
Mef schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 09:55:
[...]

Aah zo. Ik heb jaren lang in Ninove gewoond. Sinds ik een jaar of 5-6 was mee genomen door mijn pa en grootvader naar den Iendracht (familiezaak ;) ) En altijd blijven gaan (zelfs nadat ik verhuisd ben en een 3 kwartier moest rijden) tot een jaar of 5 terug kindjes geboren zijn en de 'K' afgebroken is. Dan is de goesting bij mij ook gaan varen om die afstand nog te doen in mijn weinige vrije tijd. De livescore staat nog steeds op, 's avonds eerst kijken wat de concurrentie gedaan heeft maar de matchen zelf kan ik niet meer opbrengen, zeker niet meer op het niveau van 2e amateur. Ik mis het wel, en de oudste heeft nu zowat de leeftijd waarop ik voor het eerst mee mocht gaan en ik denk van hem binnenkort toch eens mee te nemen om de opvolging te garanderen. Had al gehoopt dat dit jaar al eens op verplaatsing te doen. Ik woon nu centraal qua ligging in de A-reeks, bijna alle verplaatsingen liggen dichter dan Aalst zelf. En dan kiezen ze om in de B-reeks te gaan ingedeeld worden :N
Hier was het alle thuis en uitmatchen tot over een paar jaar, waar ze in de eindronde na op La Louvière te zijn gaan winnen, de terugmatch na 40min 0-5 achterstonden wat voor mij dus de druppel was na al die jaren.. En nu is het dus om de 2-3 weken maar een wedstrijd in het buitenland, en zoveel mogelijk leuke stadions bezoeken 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scargreg7
Halverwege het seizoen bij Man City en ik denk dat we de hoogst haalbare plek hebben momenteel met deze kern, veel te zwak om echt de titel binnen te kunnen halen. Top 4 en CL halen zal voor mezelf het doel zijn maar ik vrees onvoldoende voor het bestuur.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QiYiINnh.png

In de CL een kleine nederlaag tegen Madrid dat we thuis goedmaakte met een knallende 5-1 overwinning.
De overige waren een maatje te klein, Wolfsburg wacht in de volgende ronde.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/u8bVCCoh.png

Met Engeland zijn we goed op schema, benieuwd wat het EK zal geven op het einde van het seizoen, waar halve finale toch behaald moet worden
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/u8bVCCoh.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vuurtjih
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R7kyk5E8gvdjfFc4alWizE_hgu4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/R7LS9IqResUAl2GLzIC8kVtD.png?f=fotoalbum_large

Duss, toen hadden we een zak met geld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scargreg7
Dus naast de save op FM17 waar ik toch verder mee wil, ga ik tegelijkertijd een grote uitdaging aangaan op FM20, namelijk de Europe tour noem ik het. Alle 34 speelbare landen heb ik gerangschikt en de 5 onderste geselecteerd. Waarbij ik dus elk voorstel tot sollicitatie en contract zal aanvaarden ook als het een mindere ploeg is en/of ik daardoor een prijs zal mislopen. Als ik gecontracteerd wordt door een ploeg uit een hoger gerangschikt land, verdwijnen de landen eronder in mijn save, en komt er een aantal bij waardoor ik terug op 5 competities geselecteerd zit, zo tot we de absolute top bereiken.

Nu in het begin betekent dit ook enkel maar tactiek en ploeg opstellen, al het overige wordt door het personeel gedaan, dus ook afhankelijk van hun grillen.

Startcompetities:
34: Noord-Ierland
33: Wales
32: Ierland
31: Finland
30: Ijsland

Uit een sollicitatie gesprek is de 1ste job die ik aangeboden gekregen heb van Cefn Druids uit de 1ste afdeling van Wales waar we dus aan de slag gaan met als doelstelling degradatie voorkomen.
Niet gemakkelijk als we voorspeld worden op de 11de plek van de 12 ploegen en de laatste 2 ploegen degraderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LLhBUuJ.png

Leuk al die schoten, maar als er dan maar 1 op de 3 op doel gaat en daarvan nog niet de helft erin, dan valt het eigenlijk nog tegen. Tegelijkertijd blijft 3-0 natuurlijk een uitstekende uitslag. Daarbij moet ik ook zeggen dat we de helft van de wedstrijd maar met 10 man gespeeld hebben. Dus misschien moet ik niet zeuren. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Jorgen op 30-03-2020 00:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scargreg7
Cefn Druids, ons 1ste seizoen bij deze staartploeg uit Wales, dat opgericht werd in 1992 en sindsdien nog geen potten wist te breken met als hoogste resultaat een 5de plek. Ook werd er nog nooit verder geraakt dan de 1ste kwalificatieronde voor de Europa League, waar ze 2x gestrand zijn. Benieuwd wat wij hier kunnen aanvangen aangezien niet degraderen het hoofddoel is voor de komende jaren.

Het werd dus een fantastisch 1ste seizoen met meteen een record dat verbroken werd, namelijk een 3de plek in de klassering. We hadden wel wat extra punten kunnen halen als onze 3 beste spelers niet zomaar vertrokken waren midden in de competitie, gratis dan nog.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FKKdhoVh.png

Er worden twee bekers gespeeld in Wales en waar we in de Nathaniel MG cup uitgeschakeld werden door Barry Town, namen we revanche door JD Welsh cup te winnen van hun. De eerste prijs voor deze club is binnen!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jt08K8uh.png

Er werden nog play-offs gespeeld omtrent het laatste Europese ticket, maar aangezien wij de beker hadden gewonnen was ik verbaasd dat wij eraan moesten deelnemen. Uiteindelijk hebben we dit ook maar gewonnen en kreeg Barry Town, als verliezend finalist van deze play-offs het laatste ticket.

Doelstellingen zijn dus meer dan behaald, Beitar Jerusalem wacht in de 1ste kwalificatie ronde wat dus moeilijk wordt, maar heb ik het voor mezelf wel meteen een pak moeilijker gemaakt doordat de doelstellingen worden bijgewerkt voor de komende jaren. Duidelijk lijkt me ook dat mijn contract voor 1j werd verlengd tot het einde van het komend seizoen en dat mijn 1ste diploma Trainer / Coach II in mijn bezit is.:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qKNNox8h.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stijninho
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Sw1F5f9COa7yGTktwaYOR8Qix8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/n7oDx9Gbbzagee6TlhMrENUm.png?f=fotoalbum_large

Vrij makkelijk kampioen geworden in de Vanarama League North

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CH4fqNtrKBZLBS-DoL9j7FrIF90=/f/image/SCEWNAEIKoqjOnNeElI3DwiD.png

En ook de FA Trophy gewonnen in mijn eerste seizoen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B8U910NUnRIVePlIY1VkKgAXZ-E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r4yNcGeXzk8OTvMFKFWNW3pF.png?f=fotoalbum_large

Tweede seizoen loopt ook wel lekker, slechts 3 spelers overgehouden van het team van vorig seizoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het beloofde linkerrijtje op het nippertje weten te behalen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cDjJ2Z9.png

Na ronde 31 stonden we nog maar 1 plek boven de degradatiestreep namelijk. 1 x winst en 1 x gelijk later, was het toch weer een mooie derde plaats. Met hard werken lijken we een middenmoter in de tweede divisie te zijn, maar het moet in de even seizoenen wel uit onze tenen komen. Hopelijk kan ik wat spelers verkopen en (liefst gratis) enkele versterkingen halen, zodat we komend seizoen weer mee kunnen doen om een plaats in de hoogste divisie van Kroatië. Daar horen we nog totaal niet thuis, maar wie weet kan de extra exposure en het hogere inkomen wel voor een boost zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iVhW_O57GUIMpnecBZA2Ej7DlYE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yjYTiM3gVuZ0FwDYDzfAZS3O.png?f=fotoalbum_large

Spanneeeend :9~

En tussen door ook nog ergens de bekerfinale spelen, CL helaas uitschakeld in de eerste ronde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Een van mijn internationals is ziek...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4rglOna.png

Tja...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vuurtjih
Dat was het dan, seizoen 2030/2031.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N18ARPEK0K_nqSt6cscViVqCiMc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XSw6aPxOeQa1aQRQzKh3NmGX.png?f=fotoalbum_large

*O*
Maarja, die had ik al eerder gewonnen. Toen op jacht naar de titel, 1 wedstrijd minder als koploper Feyenoord en een verschil van 1 doelpunt qua doelsaldo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KQSN1DeR8RRRz1CUdiNtqJ_3x1M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g6b41tmBwCjxkxs6cSlmluqS.png?f=fotoalbum_large

Oke, 1 punt ingelopen op Feyenoord. Dan maar volle bak op de laatste dag, Vitesse uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e6JjLPhZEoftkwL4KkXhBDe_6qo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Rt6QFR9bPJmKRHkWOrZoZDOn.png?f=fotoalbum_large

Nou, in het kader van typisch FM. Uiteraard, deze verloren....

Maar we komen er wel, 3 maal is scheepsrecht. (Vorig seizoen ook 2e geworden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 20:22
Beste naam die ik in tijden gezien heb.
De doelman van Twente is De Man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Deadsy schreef op maandag 30 maart 2020 @ 22:29:
Beste naam die ik in tijden gezien heb.
De doelman van Twente is De Man.
Hé, jij ook nog hier? 👍🏻
Hoe verloopt je huidige carrière?

[ Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 30-03-2020 23:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 20:22
Jorgen schreef op maandag 30 maart 2020 @ 23:04:
[...]

Hé, jij ook nog hier? 👍🏻
Hoe verloopt je huidige carrière?
Zit de laatste tijd weer dagelijks te spelen waardoor het vrij vlot gaat.
Nadeel is dat ik het doe terwijl ik andere dingen doe en vrij vaak vergeet de laatste keer verder te klikken zodat de wedstrijd begint.

Ben met Go Ahead gepromoveerd.
Allemaal dankzij de jong teams en periode kampioenen.
Daardoor was mijn plek goed genoeg voor de playoffs.
Wist dit al een paar rondes van tevoren, heb toen enkele spelers rust gegeven waardoor we konden vlammen in de playoffs (deels dankzij een gratis Braziliaan die ik gratis haalde in de laatste paar wedstrijden).

Eerste seizoen Eredivisie was uiteraard zwaar. Nooit echt in gevaar gezeten voor degradatie en uiteindelijk vlak boven de streep.

Zit nu tegen het einde van het tweede seizoen in de Eredivisie.
Nog 8 potjes en we staan dacht ik 10e.
Maar de laatste potjes zijn bijna allemaal tegen toppers dus waar we zullen nog wat zakken.

Maar ik maak me geen zorgen om degradatie.
Elftal bestaat volledig uit gratis spelers.
Allemaal spelers die aangeboden werden door zaakwaarnemers en die ik na een trial heb binnen gehaald.

Dus gescout op diverse stats die ik belangrijk vind en het pakt vrij vaak goed uit.
Nadeel is dat je uiteindelijk alle leuke spelers pakt die je kunt krijgen. Waardoor de selectie eigenlijk te groot is.

Uiteraard komen ze uit het segment van spelers die een gebrek hebben.
Bv spits die niet kan koppen, winger die niet kan schieten. Spelers die mentaal zwak zijn etc.

Sinds afgelopen zomer heb ik een goede scout in Zuid Amerika.
Geen geld dus gebruik hem om een shortlist op te bouwen. Heb al twee gratis spelers dank hem.

Heerenveen, Twente, AZ en enkele Belgische clubs wilden me en ik word zwaar gelinked aan Feyenoord.

Moet betere backs zoeken voor in de zomer en dan voor volgend seizoen mikken op een top10 plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

10e is een zeer nette plek. (y) Hoop dat het lukt.
Soms kan dat zo lekker zijn om dagelijks een tijd met FM bezig te zijn. Soms is het heerlijk om het een maand te laten liggen. ;)

Hier weer een sloot gratis spelers. Nu nog wat proberen te verkopen om de schuldenlast te verlagen. Blijft toch een lastig verhaal om op te klimmen in Kroatië.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scargreg7
2de seizoen bij Cefn Druids is weer mooi verlopen, aangezien alle spelers gratis konden vertrekken vreesde ik voor een leegloopscenario, maar dat viel al bij al nog goed mee en transfers waren een schot in de roos:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jeEqihQh.png

Een mooie 2de plek was ons deel, op ruime afstand van TNS, de enige profclub in de reeks. 16 punten meer dan vorig seizoen is een mooie vooruitgang.

Ook wisten we dit jaar de andere beker te winnen wat ook weer een hele puike prestatie is, nu rest enkel nog de titel te winnen. Halve finale in de 2de beker verliezen tegen TNS is zeker geen schande en dus mogen we praten over een prachtig seizoen alweer:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yyeWnfqh.png

Het Europese verhaal was snel over na een 5-1 nederlaag over 2 wedstrijden tegen Beitar Jerusalem in de 1ste kwalificatieronde voor de Europa League. Het mooie is wel dat op het einde van het seizoen door dit Europese verhaal onze balans verdubbeld is, ik maar de helft van mijn salarisbudget gebruik en dat met deze nieuwe Europese plaats we alweer geld gaan kunnen toevoegen. Hopelijk kunnen wij de 2de profclub in Wales worden.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fXJjQgUh.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Goed bezig iedereen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@YES Marx Lenin heeft van zich laten horen met een basisplaats in de onder23. Hij speelt bij mij de eerste wedstrijd tegen Marokko o23 op de Olympische Spelen. Naast dat hij kennelijk alleen rechts is :+ weet hij zich, op het toernooi waar meedoen belangrijker is dan winnen, helaas niet gesteund door zijn maatje op het middenveld, die rood krijgt. :p Even dacht ik nog dat hij het zelf was, maar dat zou té gek zijn geweest.

Deze eerste wedstrijd wonnen we met 7-0 van de in (speciaal voor dhr. Lenin) in rood gehulde Marokkanen. Een rode kaart en een gestopte penalty tegen ten spijt, was dat natuurlijk uitstekend. Van de 21 schoten, gingen er 12 op doel en 7 in het netje. Een heerlijk begin.

Helaas gaat mijn beste spits er na zijn 4 doelpunten geblesseerd vanaf. Kennelijk mag je na de openingswedstrijd gewoon nog een nieuwe speler oproepen, dus dat scheelt weer. Zijn vervanger kan in de spits, of op het middenveld. De keuze is nu om (opnieuw) twee wereldspitsen te gebruiken of om hem op het middenveld te zetten waardoor ik (muv keeper) op elke linie een +23 speler heb van topklasse.

Tegen opnieuw een roodgekleurde tegenstander (Moedertje Rusland dit keer) hebben we het veel moeilijker. Ze zijn als collectief lastig te kloppen en na de relatief late 1-0 duurt het nog tot aan het einde van de wedstrijd alvorens we nog 2 x scoren. Tot aan de 85e minuut was een tegengoal en daarmee een puntendeling nog akelig dichtbij. Gelukkig gingen we opnieuw met de volle winst naar huis ons hotel in Napels.

Na een imponeerde - doch met sambaballen overstemde - haka begonnen we aan de laatste wedstrijd tegen Nieuw-Zeeland. Zoals verwacht wonnen we deze: 4-0. Kanaries > Kiwi's dus! We halen best nog wel een aantal gele kaarten, maar gaan als groepswinnaar met 14 voor en nul tegen naar de volgende ronde. :)

In de kwartfinale in Bari moesten we aantreden tegen het altijd lastige West-Afrikaanse Ghana. Waar we tijdens de volksliederen nog getrakteerd werden op een luidkeels meezingend publiek uit Afrika, verstomden de fans van de tegenpartij al gauw toen we in de eerste helft op 5-0 kwamen (2 x Marx Lenin vanaf de rand van de 16). De tweede helft werd op het gemakje rond tikkend uitgespeeld.

In de halve finale mochten we het opnemen tegen de haantjes uit La France. Hoewel er in de eerste helft meer gescoord werd, dan tegen Rusland, was het wel moeilijker spelen tegen dit topland. Wellicht dat er nog een beetje angst in zat vanwege de uitzwaaiwedstrijd voorafgaand aan dit eindtoernooi, toen we van ditzelfde Frankrijk verloren. Gelukkig stonden we in de loop van de eerste 45 minuten al met 3-0 voor. Een zeer domme en onnodige overtreding rond de 84e minuut in het domein van de keeper, zorgde voor onze tweede rode kaart op dit toernooi. De Olympische gedachte was toch iets met sportiviteit? Dit keer kon onze keeper helaas geen tegentreffer voorkomen. Ietwat gehavend moesten we dus nog een kleine 10 minuten vol zien te houden. Hoewel spannend, lukte dat gelukkig. We gaan dus door naar de derde opeenvolgende finale (waarvan 2 onder mijn leiding).

De finale speelde zich af in het Milanese San Siro, alwaar opnieuw Rusland de tegenstander was. Al in de eerste minuut maakten zij de 0-1, maar dat bleek gelukkig voor ons buitenspel te zjin. Met de schrik in de benen maakten we een klein kwartiertje later de 1-0 en niet veel later ook de 2-0. Een gemiste penalty aan onze zijde had de wedstrijd op slot moeten gooien, maar op slag van rust mistte 1 van onze oudere wereldsterren helaas zijn kans vanaf elf meter. Rond het uur maakte de Russen de 2-1 waardoor het nog verrekte spannend werd. Een paar minuten voor het einde gooiden onze jongens er nog even een schepje bovenop door de 3-1 en 4-1 te maken en daarmee het lot van de Russen te bezegelen.

Hiermee wint Brazilië voor de tweede keer op rij met mij aan het roer de Olympische Spelen. Met mijn voorganger meegeteld, zijn dat nu drie gouden medailles achter elkaar. Vanuit het Olympisch comité gaan er stemmen op om Brazlië te weren op het voetbaltoernooi van de komende Zomerspelen (net zoals de Nederlandse schaatsers op de Winterspelen). De Fifa is het hier niet mee eens, dus ook over 4 jaar doen we gewoon weer mee.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Hsx8dyT.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dHzUgqy.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Q7LUOGX.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vAl9lnY.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CfL5V74.png

Dat Marx Lenin de bank mag warmhouden van het Dream Team, is natuurlijk gewoon zoals het hoort. ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XOGH4Ok.png

Ik vraag me nu trouwens wel af, of mijn westrijden met de o23 wel meetellen voor mijn statistieken. Volgens mij stond ik voor aanvang van de OS op 2696 wedstrijden en na afloop nog steeds. Hij telt de Olympische titels wel mee in het aantal bekers, waar de Superclásico's genegeerd worden. Apart. Pas over 4 seizoenen kan ik het opnieuw in de gaten houden. Mocht ik het niet vergeten, kan ik er dan alsnog eens naar kijken of ze meetellen.

[ Voor 255% gewijzigd door Jorgen op 01-04-2020 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scargreg7
Jorgen schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 01:44:
@YES Marx Lenin heeft van zich laten horen met een basisplaats in de onder23. Hij speelt bij mij de eerste wedstrijd tegen Marokko o23 op de Olympische Spelen. Naast dat hij kennelijk alleen rechts is :+ weet hij zich, op het toernooi waar meedoen belangrijker is dan winnen, helaas niet gesteund door zijn maatje op het middenveld, die rood krijgt. :p Even dacht ik nog dat hij het zelf was, maar dat zou té gek zijn geweest.

Deze eerste wedstrijd wonnen we met 7-0 van de in (speciaal voor dhr. Lenin) in rood gehulde Marokkanen. Een rode kaart en een gestopte penalty tegen ten spijt, was dat natuurlijk uitstekend. Van de 21 schoten, gingen er 12 op doel en 7 in het netje. Een heerlijk begin.

Helaas gaat mijn beste spits er na zijn 4 doelpunten geblesseerd vanaf. Kennelijk mag je na de openingswedstrijd gewoon nog een nieuwe speler oproepen, dus dat scheelt weer. Zijn vervanger kan in de spits, of op het middenveld. De keuze is nu om (opnieuw) twee wereldspitsen te gebruiken of om hem op het middenveld te zetten waardoor ik (muv keeper) op elke linie een +23 speler heb van topklasse.

Tegen opnieuw een roodgekleurde tegenstander (Moedertje Rusland dit keer) hebben we het veel moeilijker. Ze zijn als collectief lastig te kloppen en na de relatief late 1-0 duurt het nog tot aan het einde van de wedstrijd alvorens we nog 2 x scoren. Tot aan de 85e minuut was een tegengoal en daarmee een puntendeling nog akelig dichtbij. Gelukkig gingen we opnieuw met de volle winst naar huis on s hotel in Napels.

Na een imponeerde - doch met sambaballen overstemde - haka begonnen we aan de laatste wedstrijd tegen Nieuw-Zeeland. Zoals verwacht wonnen we deze: 4-0. Kanaries > Kiwi's dus! We halen best nog wel een aantal gele kaarten, maar gaan als groepswinnaar met 14 voor en nul tegen naar de volgende ronde. :)

In de kwartfinale in Bari moesten we aantreden tegen het altijd lastige West-Afrikaanse Ghana. Waar we tijdens de volksliederen nog getrakteerd werden op een luidkeels meezingend publiek uit Afrika, verstomden de fans van de tegenpartij al gauw toen we in de eerste helft op 5-0 kwamen (2 x Marx Lenin vanaf de rand van de 16). De tweede helft werd op het gemakje rond tikkend uitgespeeld.

In de halve finale mochten we het opnemen tegen de haantjes uit La France. Hoewel er in de eerste helft meer gescoord werd, dan tegen Rusland, was het wel moeilijker spelen tegen dit topland. Wellicht dat er nog een beetje angst in zat vanwege de uitzwaaiwedstrijd voorafgaand aan dit eindtoernooi, toen we van ditzelfde Frankrijk verloren. Gelukkig stonden we in de loop van de eerste 45 minuten al met 3-0 voor. Een zeer domme en onnodige overtreding rond de 84e minuut in het domein van de keeper, zorgde voor onze tweede rode kaart op dit toernooi. De Olympische gedachte was toch iets met sportiviteit? Dit keer kon onze keeper helaas geen tegentreffer voorkomen. Ietwat gehavend moesten we dus nog een kleine 10 minuten vol zien te houden. Hoewel spannend, lukte dat gelukkig. We gaan dus door naar de derde opeenvolgende finale (waarvan 2 onder mijn leiding).

De finale speelde zich af in het Milanese San Siro, alwaar opnieuw Rusland de tegenstander was. Al in de eerste minuut maakten zij de 0-1, maar dat bleek gelukkig voor ons buitenspel te zjin. Met de schrik in de benen maakten we een klein kwartiertje later de 1-0 en niet veel later ook de 2-0. Een gemiste penalty aan onze zijde had de wedstrijd op slot moeten gooien, maar op slag van rust mistte 1 van onze oudere wereldsterren helaas zijn kans vanaf elf meter. Rond het uur maakte de Russen de 2-1 waardoor het nog verrekte spannend werd. Een paar minuten voor het einde gooiden onze jongens er nog even een schepje bovenop door de 3-1 en 4-1 te maken en daarmee het lot van de Russen te bezegelen.

Hiermee wint Brazilië voor de tweede keer op rij met mij aan het roer de Olympische Spelen. Met mijn voorganger meegeteld, zijn dat nu drie gouden medailles achter elkaar. Vanuit het Olympisch comité gaan er stemmen op om Brazlië te weren op het voetbaltoernooi van de komende Zomerspelen (net zoals de Nederlandse schaatsers op de Winterspelen). De Fifa is het hier niet mee eens, dus ook over 4 jaar doen we gewoon weer mee.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat Marx Lenin de bank mag warmhouden van het Dream Team, is natuurlijk gewoon zoals het hoort. ;)

[Afbeelding]

Ik vraag me nu trouwens wel af, of mijn westrijden met de o23 wel meetellen voor mijn statistieken. Volgens mij stond ik voor aanvang van de OS op 2696 wedstrijden en na afloop nog steeds. Hij telt de Olympische titels wel mee in het aantal bekers, waar de Superclásico's genegeerd worden. Apart. Pas over 4 seizoenen kan ik het opnieuw in de gaten houden. Mocht ik het niet vergeten, kan ik er dan alsnog eens naar kijken of ze meetellen.
Je blijft anders ook wel goed bezig daar👍

Wat me nu wel opviel is dat ik niet gekwalificeerd ben de kwalificatieronde van de EL maar van de Europa Conference League, dat scheelt financieel toch een pak voor die kleinere ploegen.. 80k ipv 200k 😉 De club omtoveren naar een profclub zal nog even duren zo 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scargreg7
Seizoen 2021-2022 werden we door de media als 6de voorspeld. We hebben opnieuw beter gedaan maar wel minder dan de afgelopen jaren. Een 4de plek werd onze bestemming dit jaar.
TNS werd voor de 11de keer op rij kampioen, wat niet meer dan logisch is met hun status en geld dat ze ontvangen van de CL voorronde. Maar we blijven aardig voorin meedraaien
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LsTYVNWh.png

In de bekers een finale verloren van TNS en kwartfinale tegen Barry Town wat dus allemaal geen schande is.
Maar in de play-off voor het laatste Europese ticket werd in de halve finale meteen verloren van Penybont die als 7de zijn beland in de stand, wat dus wel een domper was.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dURfigHh.png

Financieel zijn we door het mindere geld dat we krijgen van het Europese toneel, gezakt van 430k naar 400k maar komend jaar verschijnen we niet in Europa en ik vermoed dat we zullen zakken naar het oorspronkelijke niveau.

Voor mezelf zat er een verlenging van mijn contract van 1 jaar in en een verhoging van 325 naar 400 EUR/week en hebben we ons 3de diploma Coach Betaald Voetbal behaald en volgen we de cursus voor Continentale C-licentie. Mijn gevoel zegt dat we dan wel een stap hogerop zullen kunnen maken _/-\o_

Positief is wel dat onze reputatie als club gestegen is naar de 2de plek, TNS beware we are coming!

[ Voor 3% gewijzigd door scargreg7 op 31-03-2020 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@scargreg7 Dankje! Maar dat geldt voorlopig helaas alleen voor het internationale toneel. En dan moet je weer terug naar het weiland van Bijelo Brdo... Ik hoop dit nieuwe seizoen eindelijk een echte consistente stap omhoog te maken. Bij IMT was alleen het eerste begin zwaar. Hier is het gewoon allemaal alsof je door een bak vol kiezelstenen probeert te zwemmen, met je handen op je rug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scargreg7
Aanbeland in seizoen 2022-2023, waar de prognose opnieuw 6de was, maar we na een beslissing met de rechtstreekse concurrent Barry Town, toch de 2de plek wisten te bemachtigen.
TNS bedreigen zit er momenteel niet in als ze blijven zulke resultaten neerzetten..
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/55pqTE9h.png

In de beker een verrassende uitschakeling en alweer een verlies tegen TNS maar al bij al dus een heel mooi seizoen gedraaid.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/n4UWRzih.png

Financieel zijn we gelijk gebleven dus 400k en daar komt nu dus terug de Conference League bij van Europees. Hopelijk een iets haalbaarder tegenstander dan de laatste keer met Beitar Jerusalem.

Onze continentale C-licentie is binnen, momenteel laten ze mij geen verdere cursus volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

TNS zou als je dat zo ziet beter de overstap naar de Engelse competitie kunnen maken, net zoals bijv. Swansea en Cardiff, temeer ook omdat de club inmiddels een fusieclub is tussen het Engelse Oswestry Town (dat toevallig in de Welshe competitie speelde) en TNS uit Wales.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ook maar eens een update posten: in de tussentijd weer ontslagen, nu bij Los Angeles (deze keer geheel terecht O-) ). Bijna ale tegengoals waren terug te leiden naar het gebrek aan snelheid bij Jelle v. Damme dus ik splash the cash en haalde Gary Cahill via de transferlijst. Na twee wedstrijden kreeg hij al een hip injury en lag er 3-5 maanden uit :+ (de rest van het seizoen dus bij 5 mnd). Toen ook nog m'n gehaalde links- en rechtsback eruit een paar wedstrijden en dat was genoeg voor een slechte reeks achter elkaar en ontslag. Toen maar even vaarwel wat MLS clubs betreft en bij Düsseldorf beland voor seizoen 17/18 (er blijkt toch wel het een en ander te missen in de Touch versie wat de MLS betreft dus dat haalde ook wat van de uitdaging weg).
Bij aankomst aanvangst seizoensprognose 14e plek in de 2e liga met 1000-1 odds (bij aankomst zaten er nog best een aantal aardige spelers bij maar die bleken allemaal gehuurd of inmiddels al een contract bij een ander club gesloten en dus binnen een week weer verdwenen). Odds werden overigens 550-1 nadat ik mijn selectie weer wat opgekrikt had met wat huurlingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tpyEe7Ee4320Thd2DfZPV_CToOQ=/f/image/njH4GjdU5LKRIS5rpMWyWd7p.jpg

De friendlies gingen allemaal kansloos verloren tegen veel sterkere tegenstanders maar de competitie ging best goed van start:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EZYWVVK8zEfP0VsnAdGPUu-9NRQ=/f/image/28WhEtUjiqJauDqr2sD28aIm.jpg

(Veld)Spel ging wel goed en leek een aardige taktiek om mee op vakantie te kunnen gaan dus maar eens getest:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DxvHPTel88v97jnPxEYJgMSBVVw=/f/image/3jBpfcfa7Jqf2UayknRdAxoP.jpg

Ten eerste bleek de assistent z'n eigen taktiek/formatie (4-4-1-1 ipv 4-1-2-3) te hebben gebruik terwijl ik nog expliciet had aangevinkt om de huidige te gebruiken, enkel mocht hij wel de spelers kiezen.
Dan bleek ook nog dat hij hem halverwege gesmeerd was naar Frankfurt (was een 4 1/2 ster Assistent Manager die al bij de club zat toen ik kwam :X ) en joost mag weten wie de rol heeft overgenomen met een 4-2-2-2. Ergens in Maart is m'n contract wel verlengd bleek en net als eerder bij NYCFC was de bonus eruit gesloopt. Nu zat ik nog te twijfelen om het weer opnieuw te laten lopen maar nu wel met mijn ingesteld taktiek maar aan de andere kant was ik nu wel 'verlost' van Victor Valdes als keeper die ik ook gehuurd had en nu met pensioen ging. Op papier leek het wel een goede keeper maar dan blijkt dat snelheid ook voor keepers toch wel verschil maakt en m'n andere nieuwe keeper het eigenlijk beter deed (de twee oorspronkelijke keepers waren naar een andere club vertrokken [Unnerstal, nu van PSV in het echt, op een free transfer en de ander, de nr.1, wilde ook weg naar een hoger aangeschreven club; Hannover hier]).

Dus toch maar verder gegaan en tot nu toe wel aardig weer, nu ook Frankfurt verslagen na drie nederlagen in het vorige seizoen (verliespartij was tegen Paderborn met een of andere countergoal iirc. Prognose ranglijst 14 met 1000-1 en gelijkspel tegen Würzburg met prognose 1000-1 en 17e plek):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TBWP8Yajo-c11Fpm4TF_LY0z-FM=/f/image/rBQY7hIxkRrX0xikQjR7bCHs.jpg

Nu dit seizoen nog even afmaken en kijken of ik naar de volle versie ga en weer in de MLS ga beginnen (aan de andere kant wil ik toch ook wel met die Eastside Hockey Manager aan de slag). Wel Will Grigg weten binnen te hengelen op de laaste transferdag (eigenlijk al twee weken eerder binnen maar er was niet genoeg geld over om een laatste beetje tekengeld te kunnen betalen nadat ik wat teveel met die slider had gespeeld van loon vs transfer budget en hem niet meer mocht aanpassen van het bestuur; tot die laatste paar dagen voor de deadline weer).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:30
Ben nu bezig met seizoen 2 van Sunderland Till I Die op Netflix. Dat wordt m'n nieuwe FM 2020 avontuur. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scargreg7
@Jorgen Klopt inderdaad, ik denk dat ze daar wel een goeie aanwinst zouden zijn die net zoals Swansea en Cardiff eens kunnen verrassen en in de Premier League terecht komen. Maar misschien ligt dat allemaal zo simpel niet zo'n overstap of is het leuker om elk jaar kampioen te spelen en de hoop om eens in de CL groep te geraken?

@Rivanov Zalige serie die er van veel ploegen zou mogen komen! Na mijn volledige overschakeling naar FM 20 staat een save met Sunderland ook hoog bovenaan het verlanglijstje. Na mijn save op FM 17 waar ze zelf CL wonnen, wil ik volgend jaar een tripje naar hun stadion terug :D

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Met nog 8 wedstrijden te gaan (33 in totaal) kan ik nog altijd degraderen en de nummer laatst kan nog kampioen worden. :p Nu denk ik dat voor allebei die kans erg klein is, maar in theorie is het mogelijk.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YIXs1C0.png

Maar eens zien of ik de kleine voorsprong die ik heb nu weet vol te houden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TM6kuLd.png

Het komt steeds dichterbij...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ImfJFdK.png

YES !!! Het is eindelijk gelukt! :D We zijn kampioen van de Druga Liga (2e Divisie) en spelen volgend jaar op het hoogste niveau! :) :) :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tYowhLv.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4BWkxRI.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UY8vnsE.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/80piZI9.png

Uiteindelijk nét geen 60, maar wel 59 heel verdienstelijke punten. Kampioen en promotie! O+ <3Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/k4ocBkX.png

[ Voor 51% gewijzigd door Jorgen op 03-04-2020 02:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
Gefeliciteerd @Jorgen! Ook geniaal trouwens dat Brazilië dus een een bondscoach heeft die ook nog gezellig actief is (was) op het tweede niveau van Kroatië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@YES een paar dagen nadat ik trainer werd bij Bijelo Brdo kreeg ik ook de baan van Brazilië. Toen speelde ik op het derde niveau... 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
@Jorgen er zit dus een visionair bij de Braziliaanse bond die verder kijkt dan reputatie en ervaring op het allerhoogste niveau d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Zeker voorouders die naar Brazilië "geëmigreerd" waren na WOII :P

Bijna de winterstop bereikt ondertussen (met weer een paar leuke blessures ertussendoor waarvan een hele reeks gelijkspelen het resultaat waren; beide vleugelspelers resp. 1 en 2 mnd. eruit, de ene topscoorder op dat moment en de ander uiteraard de top assistgever maar inmiddels allebei weer terug :) ):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lRuNayBNMYM06FxVqSVkasUriRI=/f/image/0o1J0XPij877Tb10DTQjz1Ni.jpg

Net ook weer een nieuw contract gekregen, verlenging vorige keer was in Maart.

[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 03-04-2020 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

YES schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:23:
@Jorgen er zit dus een visionair bij de Braziliaanse bond die verder kijkt dan reputatie en ervaring op het allerhoogste niveau d:)b
Visionair... 👊🏻

@apis29 😳😂

[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 03-04-2020 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
@Jorgen :D heb zeker teveel WOII docu's gekeken dat dat bijna de enige de eerste link is die ik tussen Kroatië en Brazilië kan leggen (maar je manager heeft natuurlijk een hele andere nationaliteit O-) ).

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 03-04-2020 12:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rhain
Zoooo EIN-DE-LIJK weer een beetje plezier terug in FM2020..

M'n Falkrik/Rangers save van afgelopen nov/dec/jan was een hele leuke, maar mede het journeyman en (nog) lower league management sprak me enorm aan.

Ter info: ik start mijn games met Sunday league ervaring en geen diploma's. Ik gebruik wel een scout programma omdat scouting in lower leagues bijna niet te doen is.

Vandaar dat m'n avontuur in februari begon bij Honningsvag, Noorwegen. Uiteindelijk in deze save nog naar Bodens BK en PK-37 gegaan. 60 wedstrijden gespeeld, grotendeels werd alles verloren. Maar ook niet heel vreemd met 0 budget en 0 ervaring. Helaas ging door een bug de Finse competitie niet meer van start.

Dus een nieuwe save met Le Puy Foot 43 in Frankrijk. Alles weer verliezen terwijl ik voor m'n gevoel alles goed deed.
Dus een nieuwe save met AJ Auxerre.. same story
Dus een nieuwe save met York. Een heerlijk begin, maar na 15 wedstrijden raakten we het helemaal kwijt. Verlies op gelijk op verlies. Ontslag hing in de lucht.. @Stijninho ja, echt waar.. ik kreeg het voor elkaar |:(

Pffff, kappe met die game. Ik ben altijd bloed fanatiek als het op voetbal aankomt. Gooien met spullen doe ik niet, maar vloeken en tieren...
Maar ik kan ook niet zonder! Dit zal vast herkenbaar zijn voor velen van ons :9

I.p.v. zelf de club te kiezen, begon ik eens werkeloos.. ik zag Cefn Druids beschikbaar, maar daar is @scargreg7 al lekker mee bezig (Keep up te good work!! _/-\o_ ).
Na een sollicitatie werd ik aangenomen bij Limericks FC, first division Ierland.. prima! Laten we daar eens kijken...

Oh wacht.. geen spelers, alleen maar "grijze" non-contract spelers.. ondanks dat het een Semi-Prof club is en geen amateur club.. En wacht.. geen staff.. Maar hey! Wel 48K salaris budget.. da's niet slecht!

Verwachtingen waren er eigenlijk niet. Degraderen is niet mogelijk en we hoeven alleen maar de 9e plaats vast te houden. Absoluut geen druk en een mooi project om aan te werken.

Tijdens m'n aanstelling was de transfer periode actief, dus ik kon al snel een elftal samenstellen + wat staffleden (iig een ass. manager).

Maar winnen... ach.. ik kon t nu iets meer hebben, we zien het in het nieuwe seizoen wel..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4hZw8UDAPKGrYtvx0SW8nfxR08k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jMp0tFKDcnC2LqGevqGy4JMq.png?f=fotoalbum_large
Gelijk twee flinke nederlagen incasseren, maar wel van premier division club Finn Harps gewonnen na een zinderende penalty reeks

In januari kon ik m'n team prima versterken. Alles gratis binnen gehengeld, wel een bonte boel van Fransen, Italianen, (Noord) Ieren en Engelsen.

Bestuur verwachting van komende seizoenen: probeer ieder jaar playoffs te halen.
Daarnaast ben ik nu al aan m'n 2e cursus bezig. Prima bestuur dus.

Maar we gaan HEERLIJK! En nu maar hopen dat de befaamde FM dip uitblijft

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bgvv_khw3oKeUC9g5IH4iJnTbtk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fpWZy1vG6LFRaouS7sF8EtiY.png?f=fotoalbum_large
5 winst en 1 gelijk is net niet genoeg voor de 1e plaats, nr 1 Longford heeft 6x gewonnen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Succes @Rhain Ik hoop dat je hier bij deze save je lol erin vindt/behoudt.

Hier dus gepromoveerd. En we staan meteen bovenaan :P
Lang leve de alfabetische volgorde. ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/s52tYgy.png

Ik verwacht een zeer moeilijk seizoen. Tegen Dinamo Zagreb, Hajduk Split, Osijek en Rijeka is elk puntje er 10 waard. Eigenlijk verwacht ik tegen hen gewoon alleen maar doelpunten tegen te houden. De andere clubs zullen ook een paar maten te groot zijn. Alles wat niet gelijk staat aan directe degradatie zou fantastisch zijn. Hopelijk betekent de promotie en de iets grotere status binnen Kroatië nu ook dat ik betere spelers kan aantrekken. Ik had bijna een speler van Castilla (Real Madrid) aangetrokken, maar hij koos toch voor contractverlenging. Mijn meest scorende spits ga ik wel verkopen, omdat dit ruim een miljoen (inclusief premies) kan opleveren voor de club. Met bijna geen budget is dat gewoon iets wat ik wel moet doen. Saillant detail: het is mijn eerste club Farul die het bod heeft uitgebracht.

[ Voor 64% gewijzigd door Jorgen op 03-04-2020 17:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scargreg7
@Rhain Succes, je zal het nog nodig hebben. Het begint stilaan frustrerende proporties aan te nemen dat TNS almachtig is en dat ik niks te zeggen heb bij Cefn zodat mijn Directeur Voetbalzaken de helft steeds gratis laat vertrekken en te weinig aankoopt.

@Jorgen Knappe prestatie, en daar zitten toch wel wat leuke clubs in Kroatië, al denk ik dat je mijn TNS gevoel nu met Dinamo ook wel zult ervaren :D

Ondertussen zijn we hier ook beland aan het einde van 2023-2024, en ik moet zeggen dat het ons beste seizoen ooit was maar toch blijven we met lege handen achter. Almighty TNS, weet je wel.

Een mooie 2de plek met 68 ptn, het hoogste onder mijn gezag, maar TNS blijft gewoon fantastische seizoenen draaien. Al mag ik wel trots dat wij hun die nederlaag hebben toegediend: de eerste overwinning tegen TNS is een feit na 25 onderlinge ontmoetingen!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SWNOA4Ah.png

Europees hebben we ook weer geschiedenis geschreven met de club, namelijk de 2de kwalificatie ronde gehaald. Shirak Gyumri uit Armenië werd verslaan ondanks dat zij de grote favoriet waren maar Steau Bucarest bleek in Roemenië toch wel een maat te groot. Hiermee stijgen we 102 plaatsen naar plek 423 op de Europese ranglijst.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PnLLvyih.png

In de bekers hebben we weer aardig meegedaan maar 2 keer was daar alweer TNS om ons te verhinderen er een droomseizoen van te maken.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9ZMnRgSh.png

Gelukkig kan ik mij optrekken aan het feit dat onze balans steeds rooskleuriger begint uit te zien, als is dat relatief als je weet dat TNS 12 miljoen op hun rekening heeft staan. Wij gebruiken maar 2.300 van 10.490 loonbudget dat beschikbaar is, maar blijkbaar vinden ze het niet nodig om spelers aan te schaffen :P
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mnOchPBh.png

Persoonlijk heb ik mijn continentale B-licentie, en al de cursus voor de A-licentie aan het volgen maar nog steeds geen clubs die interesse hebben of TNS lijkt zijn manager niet beu te geraken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:22
Ik zit nu halverwege seizoen 2021 / 2022, nog steeds bij Ajax.

De eredivisie is dit jaar een makkie zo lijkt het, want in de winterstop staan we bovenaan, met 16x winst en 2x gelijk (beide 0-0), terwijijl de concurrentie punten morst bij de vleet...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vb-xlHItKMtog_42-pRWhw9NQ84=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MtrXZHW3G9J5lLINUzQCl45A.png?f=fotoalbum_large

Europees staan we in de 1e knockout ronde van de Champions League, tegen Real Madrid, niet echt een lekkere loting.

Qua spelers heb ik na het begin van de competitie eindelijk Haaland weten te verlengen, met een fatsoenlijk hoge afkoopsom (120+ miljoen), waardoor ik niet meer bang ben dat hij ongeveer gratis wegloopt. Natuurlijk raakte hij daarna 2 maanden geblesseerd, wat er samen met 2 kleine blessures voor zorgde dat hij slechts 13 wedstrijden heeft kunnen spelen in de eerste helft van het seizoen. Echter is hij lekker op dreef, want hij heeft er al 23 !!!!! in liggen :)

Benieuwd wat de 2e helft van het seizoen, en de aankomende transferperiode gaat brengen.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoogie2004 op 03-04-2020 21:26 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Na prolongatie van onze Olympische titel het afgelopen jaar, hebben we nu ook de titel in de Confederations Cup kunnen verlengen. We begonnen zeer slecht met een verlies tegen Mexico, dat maar 33e van de wereld is. Toch wisten zij van ons te winnen.

Daarna was het Australië dat bloed rook, maar gelukkig konden we van de Kangaroos winnen. Dat was ook hard nodig, want nummer 1 van de wereld Engeland zou onze laatste tegenstander worden. We kwamen goed op voorsprong, gingen zelfs naar 2-0. Toen werd het 2-1 en toch weer spannend. Na de 3-1 leken we weer op rozen te zitten, maar in de laatste paar minuten scoorden de Engelsen de 3-2 én 3-3. Gelukkig bleek dat genoeg om met het schamele aantal van 4 punten toch door te gaan naar de halve finale.

In die halve finale troffen we na Engeland, opnieuw een vorige werkgever. Ditmaal Amerika. Ik was zeer benieuwd naar wat zij zouden kunnen klaarspelen, maar als snel bleek dat wij duidelijk de sterkere waren. met 4-0 gingen we eenvoudig door naar de finale.

Daar troffen we wederom een grootmacht; dit keer België, dat het laatste EK (en voorlaatste EK-21) had weten te winnen. Het leek een spannende strijd te worden, maar na wat beschietingen over en weer kwamen wij op voorsprong. Al gauw bleek dat de wedstrijd tegen Amerika een voorproefje op meer succes was, want uiteindelijk rolden we de Belgen met 5-0 op. Na Frankrijk en Brazilië die in real life de Confederations Cup wisten te prolongeren, lukte het dit Brazilië voor het eerst tijdens deze save ook om de titel vast te houden.

Ondanks het zwakke begin uiteindelijk toch een sterk en geslaagd toernooi!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZeWe8iP.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7LLi55Z.png

De zegetocht doorgezet met het winnen van de Superclásico :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PvA1gfY.png

Ik merk nu al een verbetering in wat voor spelers ik kan aantrekken. Hoewel de meeste nog steeds niet bijzonder zijn, lukt het nu wel om talenten van grote clubs te huren. Voorheen was dat gewoon niet mogelijk. Liverpool, Milan, Utd, etc, ineens kan het wel.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IfmlD7M.png

Na het verlies in de eerste wedstrijd van Hrvatski Telekom Prva Liga, wonnen we de tweede. Tegen Hajduk welteverstaan! :D

Wow... wedstrjid 3 spelen we tegen Rijeka en die winnen we ook. OMGWTFBBQ en zo.... _/-\o_

In de competitie is het wel feest voor de toeschouwers van Bijelo Brdo.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uGA0dn5.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SYydmIe.png

Ondanks die idiote 7-3 en 2 wedstrijden waarin we achter kwamen en toch wonnen, staan we op een heerlijke 3e plaats. Zegt nog niks voor de rest van het seizoen, maar het is een veel beter begin dan ik me had kunnen indenken.

[ Voor 23% gewijzigd door Jorgen op 04-04-2020 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FM-vrienden,

Na lang meekijken me toch maar gewaagd aan een account hier (én FM20). Paar mooie jaren met NAC Breda en Rangers mogen hebben, dus dat belooft wat voor de komende maanden.

Had nog wel een vraag. Een vriend van me - en erkent FM’er - had in ik meende FM18 via de editor enkele lagere Nederlandse divisies toegevoegd. Zo kon je met pakembeet amateurclubs als Venray en Helvoirt op weg maar het betaalde voetbal.

Iemand enig idee of er ook voor FM20 een download daarvan is? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rhain
@scargreg7 Thanks! Jammer dat TNS een beetje het PSG van Wales is dan :(

@Jorgen Kom je zo langzamerhand niet in de wall of fame van FM?

In de race om de titel begint de selectie toch wat te morren. Wat wil je als je vorig jaar iedereen als "star" speler aan hebt genomen.. Ondertussen kan ik niet iedereen meer een basis plaats geven.

Met 5 punten achterstand moet gewoon iedere wedstrijd gewonnen worden.. simpel!

Drogheda Utd uit..
'2 - 1-0 achter.. lekker begin zeg :(
'19 - 1-1 yes, we worden wakker
'25 - 2-1 penalty! |:(
'46 - 2-2 m'n donderspeech in de kleedkamers galmt nog door United Park, maar heeft wel effect
De 90 minuten naderen.. blijft het bij een punt? Nr1 wint ondertussen van nr 3. Het zal onze nr2 positie verstevigen, maar de titel gaat verder uit het zicht..
'90+1 - 2-3 - Castelllleeeettttiiiiiiiii!!!!! De man die altijd een bakje pasta in de rust moet eten.. maar het betaald zich uit!!
'90+4 - 2-4 - Castelllleeeettttiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!! Castelletti on FIRE! Limerick FC on FIRE!

Van vloeken en tieren naar zachtjes (want vrouwlief slaapt nog) juichend en springend door de kamer! De kinderen kijken me maar raar aan 8)7 .. maar mag het?

Zo.. opslaan en afsluiten! M'n dag kan niet meer stuk.

Prettig weekend allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Rhain schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 09:16:
Van vloeken en tieren naar zachtjes (want vrouwlief slaapt nog) juichend en springend door de kamer! De kinderen kijken me maar raar aan 8)7 .. maar mag het?

Zo.. opslaan en afsluiten! M'n dag kan niet meer stuk.

Prettig weekend allemaal!
Haha, die euforie is heel herkenbaar. Vloeken en tieren doe ik eigenlijk nooit, meestal sla ik de boel op en sluit ik FM af als ik even ergens gek van word :P
Maar soms bij een late winner of een topwedstrijd/gewonnen finale zit ik echt ingehouden te juichen, mijn vriendin denkt dan altijd dat ik een of andere debiel ben volgens mij 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Rhain daar ga ik eens even naar kijken

@Verwijderd welkom en veel plezier! Op de officiële community forums vind je bijvoorbeeld deze:

NL level 7 https://community.sigames...s-3-other-compet-by-timo/
NL level 8 https://community.sigames...collection-by-sangue-blu/
NL level 7 https://community.sigames...derland-football-pyramid/

Hopelijk zit er iets voor je bij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scargreg7
@Jorgen Met zo een goede start weet je dat erin blijven zal lukken aangezien je hier en daar altijd wel wat punten zal meegrabbelen, en zeker aangezien het tegen relatief sterke ploegen was. Knap begin van het seizoen en ik denk/hoop dat je mee kan doen voor Europees meteen!

@Rhain TNS lijkt mij zelf nog straffer dan PSG te doen, Bijna geen verlies wedstrijden en laten ook geen enkele prijs meer liggen momenteel dus meer dan 2de plek zit er gewoon niet in tot wanneer we zelf een profclub zouden worden. Overigens altijd lekker om zo'n wedstrijd toch nog naar je hand te zetten, als ik 's avonds speel en zulke prestaties neerzet, dan trakteer ik mezelf op een lekker pintje :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Jorgen thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scargreg7
Seizoen 2024-2025 en we blijven de geschiedenis maar herhalen van de voorbije jaren.
Een mooie 2de plek is weer ons deel, wel verrassend is Bala Town die degradeert aangezien deze meestal in de top 6 zaten. TNS blijft echter op hun elan doorgaan.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hlNk1dJh.png

Europees weer een mooie 2de kwalificatieronde behaald, Lincoln uit Gibraltar werd naar huis gestuurd, maar Thun is natuurlijk een veel te sterke tegenstander.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qhiI1Ofh.png

Financieel blijven we ook groeien richting het miljoen, met de komende Europese campagne zou dit wel eens het geval kunnen zijn.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0KzSy9Ch.png

Persoonlijk hebben we onze Continentale A-licentie en zijn we benaderd voor een gesprek bij SJK in Finland waar ze aan de helft van de competitie zitten in Juli als voorlaatste terwijl die meestal bij de top eindigen.
Stiekem is het hopen om die kans daar te krijgen en de weg naar omhoog in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 18:40

odan

The dark side is within all!

@scargreg7 geen optie om prof te worden beschikbaar? met zulke resultaten de laatste jaren zou dat toch wel eens mogelijk moeten zijn.

Zou persoonlijk toch minimaal 1 kampioenschap willen halen op het hoogste niveau voor ik door ging naar de volgende uitdaging.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scargreg7
odan schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 19:22:
@scargreg7 geen optie om prof te worden beschikbaar? met zulke resultaten de laatste jaren zou dat toch wel eens mogelijk moeten zijn.

Zou persoonlijk toch minimaal 1 kampioenschap willen halen op het hoogste niveau voor ik door ging naar de volgende uitdaging.
@odan Neen, al meerdere keren gevraagd maar financiële gevolgen zijn blijkbaar te groot, vermoedelijk nog wat extra de balans laten groeien eerst.

SJK is het niet geworden, en een titel zou mooi zijn maar ik vermoed dat het niet echt realistisch is aangezien TNS nu al een balans van 18 miljoen heeft en straten voorsprong heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
Helaas de aansluiting uit het zicht aan het raken, maar schrok een beetje van mezelf :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wBa-gmKothzq7YkBDuNRNtAtqzk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aSXUTdVLWfRFtxVWDl4fjj9q.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scargreg7
Weer een jaartje erbij, 2025-2026 en 2de plek wordt weer ons deel na een zwakker seizoen dan anders.
In de beker weer een verloren finale tegen TNS. Het wordt stilaan tijd voor weer een prijs.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iIN6soqh.png

Europees halen we weer mooi de 2de ronde en verliezen we met maar 1 doelpunt verschil van Athene, jammer dat deze stunt er niet inzat. TNS haalde wonder boven wonder de groepsfase van de Europa League, knap voor deze club moet ik toegeven.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uCNb8rZh.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uYTOpDuh.png

Financieel hebben we weer een stap vooruit gezet, naar 977k, dus komend seizoen ronden we de kaap van het miljoen. wat dan 5x de balans zou zijn op 7 jaar tijd. Het kan slechter maar sporitef moet er toch een nieuw gloriemoment komen met een beker of Europees een ronde verder geraken zou pas fantastisch zijn.

Edit:
Eindelijk na nog eens gezaagd te hebben:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bYxLc5kh.png
Dit zou er wel eens voor kunnen zorgen dat we nu grotere stappen gaan kunnen zetten, TNS here we come >:)

[ Voor 10% gewijzigd door scargreg7 op 04-04-2020 23:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scargreg7
Volgend seizoen achter de rug 2026-2027, weer een 2de plek op ruime afstand terug.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2Vfc9J3h.png

Europees hebben we het heel goed gedaan, jammer genoeg op uitdoelpunten uitgeschakeld, pijnlijker wordt het nog als je weet dat hun loting in de volgende twee rondes makkelijk was en ze hun gekwalificeerd hebben voor de groepsronde, zeker een gemiste kans dus
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Evc6CCRh.png

Maar wat mij wel tevreden stelt is dat we toch een prijs nemen, nota bene met een overwinning tegen TNS in de finale
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/d3ELU0Xh.png

Het hoogste diploma is nu in ons bezit, profstatus werd nu op het einde van het seizoen ook bevestigd, financieel zitten we ook mooi op 1 miljoen, maar ik ben wel benieuwd wat dit gaat teweeg brengen naar de balans op het einde van komend seizoen. Scouting wordt ook uitgebreid naar heel het VK in plaats van enkel Wales dus interessant naar spelers toe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ook tegen Dinamo Zagreb, maken we onze nieuwe reputatie als stuntploeg waar. We komen met 1-0 achter; maken gelijk; komen vervolgens met 2-1 achter en sluiten opnieuw aan om daarna met 3-2 achter te komen en in de dying seconds maken we de welverdiende gelijkmaker. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9cWVMiO.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
apis29 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:25:
Bijna de winterstop bereikt ondertussen (met weer een paar leuke blessures ertussendoor waarvan een hele reeks gelijkspelen het resultaat waren; beide vleugelspelers resp. 1 en 2 mnd. eruit, de ene topscoorder op dat moment en de ander uiteraard de top assistgever maar inmiddels allebei weer terug :) ):

[Afbeelding]
Welke FM dip? O-) ( }:| ; vorige stand hierboven was opgeslagen na die 3-0 overwinning)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_tEodnRlpusM8GuptSIRu5Kfnts=/f/image/3nmhsDHzsAEjiPBN84FDo1po.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vJ6_W3uKcfFtt3qZzc-iOGN0pt4=/f/image/YTKKEf6Jq7GICmaQKMQsXAlR.jpg

Niks noemenswaardigs gebeurt qua blessures iig. Enkel de voorzitter vond het nodig in te cashen op m'n beste overgebleven speler (dus deed ik er nog maar een schepje bovenop ook en was 3/4 van m'n verdediging kwijt. In de zomer al m'n toen twee beste spelers 'moeten' verkopen). Had nog wel de vraag gekregen eerder of ik de doelstelling voor het seizoen wilde behouden (middenmoot) of veranderen aangezien we het boven verwachting deden. Had het maar zo gelaten maar dan vraag je je toch af of die speler niet verkocht was geweest bij een hogere doelstelling ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HgNMU0hpLNt8cjXIdbCF0O1EJEY=/f/image/9lRHrgz2KsXk3xlr7cSyMB5Z.jpg

Inmiddels zelf opgestapt, zoveel geld binnengehaald maar weer zo'n miezerig transfer budget gekregen en een verbetering van de average traning facilities kan er ook niet af; zal vast ook debet zijn aan het aantal blessures. Nu een aanbod van Roda JC binnengekregen, een 'Secure' club met een salarisaanbod van nog geen 6K :+ (Düsseldorf is ook secure en daar kreeg ik 32k). AZ is net voor m'n neus verdwenen maar Roda heeft iig nog Excellente training facilities.

Voor de 'wetenschap' heb ik het overnieuw laten spelen in vakantie modus (vorige keer toch een vinkje over het hoofd gezien en enkel Match Plan en spelers kiezen aangevinkt; dacht dat formatie daarbij inbegrepen was maar blijkbaar niet). De echte lijst ben ik zelf doorheen geworsteld, geen UFO waarnemingen geregistreerd in deze buurt en de muizen leven ook allemaal nog :P .

Eerste keer met de verkeerde save waarbij ik nog niet die twee spelers extra verkocht had maar ook nog zonder een drietal huurlingen en een gekochte vervanger voor Gökhan Gül dus die had ik snel onderbroken. Toch even de resultaten bekeken en bleek Bayern Munchen uit de beker gegooid te hebben; maar winnen van de nummer laatst in BL2 kan natuurlijk niet (BMG in de friendlies is natuurlijk Gladbach ook uit BL1 en in het voorseizoen ging het eigenlijk ook al best goed tegen BL1 teams, alleen tegen Engelse clubs pak slaag gehad. In de beker eerder ook [verdiend] Mainz eruit gewerkt).

Tweede keer dus opnieuw met wel de gerenoveerde selectie, spelend met de al aanwezige stand-in fullbacks (die toch wel net die extra snelheid missen). Nu 5e geëindigd en bijna weer Bayern Munchen eruit geknikkerd, in de 90e minuut scoorden ze een gelijkmaker (1-1) via Özil en Müller pakte de winner in de verlenging (1-2).

Erna toch nog weer eens gekeken hoe het zou zijn geweest had ik die twee fullbacks niet verkocht (maar ook nog zonder de huurlingen en vervanger voor Gül) en die werden nog 8e.

Met deze formatie overigens tegenwoordig, vorig seizoen nog een 4-1-2-3 Wide:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BeSzli_reO3C8wv_pdCDiZM3628=/f/image/X9tOBkaNruqFFVdqRuvqPVwp.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• scargreg7
Ondertussen aanbeland in Juni 2028, gaat best wel vlot vooruit.
Na een slecht begin waar we rond speeldag 10 pas rond de 7de plek hingen, werd de 2de plek toch weer redelijk simpel behaald.
Europees behaalden we een stuntzege met 0-8 maar Vaduz was wel nog een maat te groot. Ik hoop nu beter gewapend te zijn en de 3de ronde te halen.
Reken daarbovenop weer eens 2 halve finales in de beker bij en het seizoen was weeral om niet over te klagen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wCylSPWh.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4ecF8nxh.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QlGbXShh.png

Het positieve aan een profclub worden is dat de spelers nu niet gratis vertrekken en dus al mijn jeugdige spelers veel beter zijn geworden, ik volgend seizoen minstens 70 punten verwacht, als 10de seizoen bij Cefn zou dit wel mogen. Waar ik me wel zorgen maak is de balans die van meer dan 1 miljoen naar 650k is gezakt zonder transferaankopen dus daar gaan we wat moeten op vinden of schulden zullen zich helaas meester maken van de club dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uHms8mvGxe0w5CRvU-_7ZOqwHRI=/f/image/h9UZhWc4D2vK0HzFy7eOB23V.jpg

Toevallig net aan het kijken of 2020 nog in de gratis periode was en kwam deze in de aanbieding tegen, nu €4,99 (ook de laagste prijs die ik tegengekomen was dat hij ooit eerder geweest is). Aanbieding loopt nog 19 uur ...
Net zelf gekocht :*) (volgens het forum zou er nog een update voor kunnen komen, zit nog maar één man van het SI team op en die was er vorig jaar mee bezig buiten de FM werkzaamheden om. Ook had ik gezien dat er, net als voor FM, allerlei custom packs voor te vinden zijn om het zelf bij te werken en pimpen.

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 06-04-2020 00:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@apis29 Ik ben benieuwd hoe je het vindt. Veel plezier alvast.

Hier is het eerste kwart van de competitie gespeeld. 9 van de 36 wedstrijden zijn inmiddels achter de rug en we hebben daaruit 16 punten weten te verzamelen. Dat lijkt me voor een promovendus een uitstekende tussenbalans.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6Om3Xtd.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EFhpS6i.png

Al met al best wel heel tevreden met de resultaten tot dusver.

Teletekstmomentje:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JELNKlk.png

Alleen enkelvoudig kampioen NK Zagreb (2002) staat nog boven ons. :)
Wij staan boven Dinamo, Rijeka, Osijek en Hajduk! :)

We waren al zeker van WK-deelname, maar nu hebben we de kwalificatie van Argentinië ook nog verder in de war geschopt: Ze konden al niet meer meedoen, maar dat hebben we ze nog even extra laten weten.*

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/I5oHjMK.png

De sambaballen en Braziliaanse vlaggen zijn momenteel uitverkocht en Domingo com Lubach heeft een speciaal item gewijd aan de sfeer in Buenos Aires.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6NmaWcK.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/blqLpNX.png

*irl niks tegen Argentinië hoor, maar ik leef me in :P

De loting voor het WK is inmiddels ook gedaan. Een bevallige dame in een leuke rode jurk trok ons papiertje voor groep C en verbond daarna Japan, Honduras en Schotland aan ons.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/K9XCavW.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3QpqUMl.png

Is er eigenlijk een prijs voor de meeste geleende spelers in je basisopstelling?
Ik heb gelukkig nog geen klachten van het bestuur in elk geval.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/739geSx.png

Nog net geen winterstop, maar wel op de helft van de competitie:
Alleen NK Zagreb bleek beide malen te sterk. Van de rest van de clubs heb ik ook minimaal 1 x gewonnen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pUl7oUX.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Zcirf0K.png

Al met al zeer blij mee dus. :)

[ Voor 71% gewijzigd door Jorgen op 06-04-2020 03:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scargreg7
@Jorgen Fantastische prestaties op het hoogste niveau daar in Kroatië.
Is er trouwens iets met Dinamo gebeurd dat die zo laag staan of is dat al een trend van een aantal jaar?
Met Brazilië kon je uw geen makkelijkere loting wensen denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• scargreg7
Het einde van ons 10de seizoen bij Cefn en de 70 punten die we wouden, werden behaald en dus werd dit een zorgeloos seizoen. 4 nederlagen en allemaal tegen TNS die ongeslagen kampioen werden en dat doelpuntensaldo zegt ook voldoende.

De Welshe competitie doet het goed en dus mogen we inspringen in de 2de kwalificatie ronde, al is dat voor ons vooral minder inkomsten.. Verder zijn weer 2 halve finales ons deel, al bij al een gelukt seizoen terug.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fmE1FBih.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CFiKzwEh.png

Financieel is er nog maar 250k over, en zit ik met een aflopend contract enkele dagen voor het einde op 30/6.
Normaal heb ik altijd in oktober of november al een nieuw contract, nu hebben ze hiermee gewacht tot in mei waardoor ik voor mezelf uitgemaakt had om niet te blijven. Maar aangezien Europees in juli is, zal ik even afwachten, indien we ons plaatsen voor de 3de ronde zal ik een jaartje blijven, anders neem ik dan ontslag.
Groeien blijkt niet mogelijk als club meer en financieel gaat het een drama worden, al krijg ik wel een verhoging naar 2,1k per week waar ik nu 1,4k heb en van 325 EUR kom in het begin.

Edit:

Aangezien na de stuntzege tegen Tbilisi, we de 3de ronde haalden en ik zou blijven kreeg ik plots een voorstel van Magni in Ijsland, land nummer 30 op mijn lijst en dus 3 competities hoger dan Wales, een kans die ik niet kon laten liggen.

Wel wacht er een ware taak te wachten om op 7 wedstrijden 8 punten goed te maken, anders zal het een jaartje naar de 2de klasse worden om helemaal van 0 beginnen op te bouwen terug. Erg benieuwd of groeien met deze club er wel inzit.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WPEpcDeh.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DywWN4mh.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zjCt2x2h.png

Landen die vanaf volgend jaar in de save zullen zitten:
26 Slowakije
27 Roemenië
28 Slovenië
29 Hongarije
30 Ijsland

[ Voor 24% gewijzigd door scargreg7 op 06-04-2020 13:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:04

On_E

Housemusic

Nadat ik Sunderland till I Die S2 op Netflix had gekeken, begon het te kriebelen om een game met Sunderland te starten.

Ergens halverwege het eerste seizoen kreeg ik de melding dat er meer transfergeld was vrijgekomen en dat bleek 16m euro te zijn, in de League One dus. Leuk dacht ik, tot de eigenaar even een kleine 4 miljoen aan 2 spelers uitgaf die ik nooit zelf zou hebben gehaald.

Zo zie je sommige scenes uit de docuserie ineens in een ander daglicht. :+
(iets met Will Griggs)

Prachtige serie trouwens, voor wie 'm nog niet kent.

[ Voor 6% gewijzigd door On_E op 06-04-2020 18:46 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

scargreg7 schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:00:
@Jorgen Fantastische prestaties op het hoogste niveau daar in Kroatië.
Is er trouwens iets met Dinamo gebeurd dat die zo laag staan of is dat al een trend van een aantal jaar?
Met Brazilië kon je uw geen makkelijkere loting wensen denk ik.
Weet ik eerlijk gezegd niet. In de jaren 30/40/50 hebben ze ook 15 kampioenschappen aan Hajduk moeten laten. Die doen het overigens helemaal bedroevend slecht.

Geen idee meer wie het vroeg in dit topic, maar ik sta wél in de managertoplijsten ingame tussen Rijkaard, Tuchel, Van Gaal, Pep, etc) maar niet in de leaderboards/klassementen. Dat schijnt te maken te hebben met het gebruiken van een edited database (echte namen, transfer updates, extra competities). Dan verdien je daar geen punten voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijninho
Klopt zalige serie. Will Grigg was idd paniek aankoopje in de laatste transfer minuten. Heb al eens opgezocht en in S3 zal hij ook niet veel scoren 😀
On_E schreef op maandag 6 april 2020 @ 18:45:
Nadat ik Sunderland till I Die S2 op Netflix had gekeken, begon het te kriebelen om een game met Sunderland te starten.

Ergens halverwege het eerste seizoen kreeg ik de melding dat er meer transfergeld was vrijgekomen en dat bleek 16m euro te zijn, in de League One dus. Leuk dacht ik, tot de eigenaar even een kleine 4 miljoen aan 2 spelers uitgaf die ik nooit zelf zou hebben gehaald.

Zo zie je sommige scenes uit de docuserie ineens in een ander daglicht. :+
(iets met Will Griggs)

Prachtige serie trouwens, voor wie 'm nog niet kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:04

On_E

Housemusic

Stijninho schreef op maandag 6 april 2020 @ 20:24:
Klopt zalige serie. Will Grigg was idd paniek aankoopje in de laatste transfer minuten. Heb al eens opgezocht en in S3 zal hij ook niet veel scoren 😀

[...]
Die trainer zei nog, ‘zeker niet meer bieden dan 1,25m, dat is hij echt niet waard.’ :D

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

In het derde kwart van de competitie zetten we in eerste instantie de goede lijn in competitie en beker door. Helaas in het tweede deel even een flinke dip.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Dm7fPaA.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OuUK6sw.png

Inmiddels is trouwens mijn leeftijd met 14 jaar verlaagd. Ik zou namelijk in game nu 90 zijn, maar daar is nu 76 van gemaakt. Ineens ben ik in 1994 geboren.

Nog maar 1 overwinning verwijderd van definitieve kwalificatie voor Europees voetbal!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OnMEIUO.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CvlolbR.png

Met nog maar 1 wedstrijd te gaan (35 vd 36 gespeeld) kan het nog alle kanten op. Wordt het een tweede plaats en dus voorrondes van de Champions League? Wordt het een vierde plaats en daarmee voorrondes van de Europa League? Of bljiven we derde en stromen we direct in, in de groepsfase van diezelfde EL. Hoe dan ook, tonnen, of zelfs miljoenen gegarandeerd. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/G0OBG5c.png

Het mooie is, in de laatste wedstrijd mogen wij aantreden tegen Istra en Dinamo moet nog tegen Rijeka. 1 Van mijn concurrenten om vele miljoenen aan prijzengeld gaat dus sowieso punten laten liggen. Als ze beide gelijkspelen, kan ik nog tweede worden. Als 1 van de 2 wint (en ik natuurlijk hopelijk ook) dan heeft dat voor mijn positie ook alleen maar positieve gevolgen. Alleen bij een verlies kunnen we nog 4e worden; in het geval van een gelijkspel zijn we sowieso derde en mogelijk alsnog tweede. Volgens mij zitten we in een prachtige win-win-situatie. :)

Sinds 2001 zijn er minstens 150 mensen uit het dorpje Bijelo Brdo (gemeente Erdut) vertrokken, maar de circa 1960 die er in 2011 nog woonden zitten de komende wedstrijd op de tribnue.

Hoe dan ook; dit gaat het grootste voetbalfeest worden dat ze bij de monding van de Drau in de Donau ooit hebben meegemaakt. Trek de Kroatische wijn maar vast open!

Met een 3-2 overwinning op Istra en een overwinning van Dinamo op Rijeka hebben we met 68 punten een derde plaats weten te behalen in ons eerste seizoen op het hoogste niveau. We voelen ons een beetje het Leverkusen of Leicester van Kroatië nu. Aangezien we nu op punten gelijk geëindigd zijn met Dinamo, wordt er naar het onderlinge resultaat gekeken. Dat is licht in ons voordeel, want met 1 x 2-0 winst, 1 x 2-0 verlies en 2 x gelijk (1-1 en 3-3) is dat weliswaar ook in onderlinge punten gelijk, maar hebben wij met de 3-3 uit iets meer uitdoelpunten gemaakt. Helaas is dat Europees gezien wel een regel, maar in Kroatië niet. Dan gaat het om het doelsaldo en dat is met +20 ten op zichte van ons, duidelijk in het voordeel van de hoofdstedelingen. Daarmee gaat Dinamo dus de voorronde van de Champions League spelen en kwalificeren wij ons direct voor de groepsfase van de Europa League. Niet slecht voor een clubje diep uit de provincie.

De plaatselijke burgemeester is momenteel aan het kijken wat financieel het voordeligst is. Een 3d-printer bestellen bij de groothandel in Zagreb, of de plaatselijke smederij na 15 jaar weer openen. Een standbeeld van mij moet er namelijk komen, zo vindt hij. :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/q9bf8Ie.png

[ Voor 131% gewijzigd door Jorgen op 07-04-2020 03:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rhain
@Jorgen lekker seizoen zo met je debuut op het hoogste niveau (met deze club uiteraard)! Zaten trouwens wel een paar lekker kauwgomballen uitslagen tussen of niet? 3-6, 3-7..

Hier gaan we ook nog een ontknoping meemaken..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ePvLd2IUjtBXoQcnJ5nE1kQWqk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o0RpIzgF1KyNZA7N5It3bNvC.png?f=fotoalbum_large

Nog 3 wedstrijden te gaan:
Limerick FC - Longford (#1)
Bray Wanderers (#3) - Limerick FC
Drogheda Utd (#4) - Limerick FC

Al met al is onze doelstelling al gehaald; haal de playoffs. En dat hebben we voor elkaar. Het zou mooi zijn als we 1e kunnen worden. Promoveren met de titel op zak is toch even iets lekkerder.

Maar goed, ik hou me netjes in. Met Falkirk zag ik m'n 1e seizoen via playoffs helemaal in duigen gaan, dus alles is mooi meegenomen nu.

[ Voor 8% gewijzigd door Rhain op 07-04-2020 15:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Thx! Ja inderdaad. Leuke term trouwens, kauwgomballenuitslagen 😂

Het was een mooi seizoen, dat zeker. Hoogste positie in Kroatië ooit voor deze club, recordaantal assist in de hoogste divisie, talent van het jaar 1e en 3e; en een 2e plaats in de manager-van-het-jaaruitverkiezing.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iWD3cat.png

Nu staat het WK met Brazlië op het programma. Daar heb ik een hele tijd op zitten wachten, dus maar eens kijken of dat gaat lukken.

Iets heel raars: al het hele jaar staat er bij het reglement van de hoogste divisie dat de 3e plaats recht geeft voor meedoen aan de groepsronde van de Europa League. Kennelijk werkt dat in de praktijk niet zo, want volgens de plaatsingen in de EL moet ik meedoen aan de derde kwalificatieronde. :S

Dit is trouwens ook wel een eens leuk om te horen, maar voelt wel als de omgekeerde wereld:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Hn6rqhc.png

[ Voor 32% gewijzigd door Jorgen op 07-04-2020 19:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3YXo14V.png

Brazilië op het Wereldkampioenschap 2070

Vol goede moet trokken we met de Seleçao richting de Verenigde Staten. Een groep met Schotland, Japan en Honduras biedt voldoende perspectief om verder te komen. Helaas bleek dat nog niet zo eenvoudig, want na een prima begin tegen Schotland; was het Japan dat ons wel wist te verslaan. De laatste wedstrijd tegen Honduras moesten we nog flink aan de bank, ipv dat we rustig aan konden doen. Gelukkig wisten we deze wedstrijd ook te winnen en werden we met 6 punten tweede, achter een foutloos Japan.

In de volgende ronde stond een wedstrijd tegen Ivoorkust op het programma. Gelukkig wisten we van de Olifanten te winnen en ook in de kwartfinale hadden we weinig problemen met Griekenland. De tegengoals waren wel een smetje, maar het gaat om de winst natuurlijk.

In de halve eindstrijd leek het nog even spannend te worden, maar de snelle goal zorgde ook voor rust in het elftal. De finaleplaats was steeds erg dichtbij en twee extra goals in het laatste kwartier zorgden voor de felbegeerde plek op het allerhoogste podium.

Frankrijk was daarin onze tegenstander en een finale mag geen finale heten, als er geen verhaal aan zit. Met een fijne vroege voorsprong en kort voor rust zelfs een 2-0 leken we zonder zorgen de rust in te gaan. Helaas besloten de Fransen daar niet aan mee te willen werken en op slag van rust prikten zijn er ook eentje in. Hoewel de stemming tijdens de theetijd behoorlijk goed was, merkte ik ook de spanning bij mijn spelers. Na de rust ging de wedstrijd op en neer, maar hielden we nog steeds het heft in handen. Alles veranderde echter bij een eigen doelpunt van één van onze verdedigers. 2-2 :S Met nog een kwartiertje te gaan had Frankrijk de meeste kansen en daarmee ook de meeste aanspraak op de titel. In de eerste en tweede verlenging deden we allebei verwoede pogingen om de wereldtitel veilig te stellen, maar op wat schampschoten na en hier en daar een boel geluk of pech - al naar gelang welke toeschouwer je het zou vragen - kwamen we beide deze verlenging ongeschonden door.

Penalty's dus. Is het nu een kwestie van geluk? Timing? Schotkracht? Oefenen? Precisie? Intimidatie zelfs? Na 200 jaar voetbal zal elke kenner een andere mening hierover geven. Feit blijft wel dat het aloude adagio van Johan Cruijff ook nu nog overeind bleef: als je wil winnen moet je meer scoren dan je tegenstander. Een heerlijke keeper helpt daarbij natuurlijk ook (letterlijk) een handje.

Onze spits staat klaar, terwijl de vijandelijke doelman pas daarna vanaf de andere kant van het veld de oversteek naar het doel onderneemt. Hij neemt een aanloop en scoort op koelbloedige wijze de 1-0! Dan is onze keeper aan de beurt om te proberen de bal van ëén van de Franse sterren tegen te houden. De speler in het blauwe shirt van Frankrijk is van mondiale klasse, maar dat is mijn keeper ook. Hij neemt een aanloop, maar met een poging die bijna recht op onze keeper afgaat, verschalk je hem niet. 2 Strafschoppen genomen en we staan met 1-0 voor.

Wij mogen een tweede aanloop proberen te verzilveren. Recht door het midden met een keiharde streep. Als de keeper was blijven staan, hadden we geen doelpunt gemaakt, maar hij koos toch een kant. 2-0 voor Brazilië. Nu zijn de Haantjes weer aan zet. Weer kiest onze keeper het goede moment en de goede kant en daarmee houdt hij ook bij de tweede penalty zijn doel leeg. Vier strafschoppen genomen; 2-0 voor ons!

Onze derde penaltynemer loopt naar het strafschopgebied en controleert de bal op de elfmeterstip niet eens. Een korte aanloop en een schot direct op de keeper van Frankrijk. Ditmaal staat hij stil en houdt hij hem eruit. Nog steeds 2-0 dus. Dan is Frankrijk weer. Een prima schot, maar onze keeper neemt een duik waar André Onana trots op zou zijn. Met een katachtige reflex weert hij ook deze bal af. 6 pogingen, maar 2 doelpunten en beide punten zijn voor ons. 2-0

Met nog maar 4 normale pogingen over (2 aan elke kant) staat de stress op het voorhoofd van de Franse keeper gedrukt. Hij moet dit doelpunt tegenhouden om erin te blijven. Als hij hem doorlaat is het over. Als wij missen, heeft Frankrijk nog een kleine kans. Onze spits staat al klaar en kijkt de doelman in de ogen. Hij staart vol concentratie terug. Dan volgt de aanloop; hij kiest een hoek... de keeper ook... de bal en de doelman gaan allebei naar dezelfde kant...de wereld houdt zijn adem in en dan zien we hoe de bal veel verder van de doelman is en hij er niet meer bij kan. Met een prachtig schot verzilvert onze spits deze penalty. Alle spelers rennen zijn kant op en in Amerika en Brazilië barsten miljoenen fans met toeters, vlaggen, sambaballen en verentooien bijna uit hun shirtjes van blijdschap. Na 2002 heeft Brazilië eindelijk weer de wereldtitel veroverd!

Voor mij is het tijdens deze carrière mijn tweede wereldtitel na degene die ik in 2042 met de VS heb binnengehaald. In deze save is Brazilië nu gedeeld recordwinnaar met Engeland. Beide landen hebben 6 WK-titels. Duitsland volgt met 5 wereldkampioenschappen. Italië en Spanje volgen met elk 4 overwinningen op het WK. Brazilië en Argentinië hebben nu elk 11 medailles verzameld. Het meeste goud, zilver en brons is echter voor Duitsland, dat inmiddels 16 x eremetaal mee wist te nemen naar Die Heimat. De Nederlandse prijzenkast steekt daar schril bij af. Slechts 5 x mocht Oranje op het podium staan. 3 x Zilver en 2 x brons is daarbij het eindresultaat. Een van mijn sub-doelen tijdens deze save wordt dan ook om daar eens goed verandering in te brengen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5qtgDht.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mHMBSo9.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/soCu6HN.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WNHghdU.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CTeH9Nv.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZYWgmK9.png

[ Voor 6% gewijzigd door Jorgen op 08-04-2020 20:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rhain
@Jorgen Soh, dat Brazilië bij je sinds 2002 geen wereldkampioen is geweest is toch wel een lange tijd van droogte ja. Mooi dat je daar verandering in hebt gebracht. En fijn dat de FM-goden je goed gezind zijn. 2-0 voor en dan toch nog de kwelling tot aan de penalties (welke dan wel heerlijk verlopen zijn).

Hier kwam met Limerick FC het seizoen met een kleine teleurstelling tot een einde.

3 Wedstrijden voor het einde werd er nog gewonnen van de #1, maar de 2 wedstrijden daarop tegen Bray en Drogheda werden verloren. Resultaat: 3e (gedeeld 2e met Bray) en playoffs behaald. Daarmee ook de doelstelling behaald, maar je hoopt op meer.

1e Tweeluik tegen Drogheda was een slijtage slag. Uit werd er met 3-2 verloren.. Thuis kwamen we halverwege de 2e helft op 1-0 voorsprong. Mooi dacht ik.. 3-3, 2 uitdoelpunten, parkeer de bus en op naar de finale tweeluik.. Mooi niet! Was even vergeten dat uitdoelpunten niet als zodanig tellen. Dus verlengen en penalties, welke wel netjes werden gewonnen.

Twee basisspelers ontbraken in de finale tweeluik tegen kwelgeest Bray Wanderers. Dit seizoen werd er nog geen enkele keer van gewonnen. Thuis gingen we kansloos met slechts 0-1 ten onder na 26 schoten te hebben ontvangen (waarvan 10 on goal). Uit kwamen we perfect uit de startblokken, maar de bal wilde maar niet tussen de palen.. met 3-1 verlieten we het veld. Balen. Enorm balen. De spelers waren compleet leeg en de selectie te dun op moment supreme.

Dus op naar een nieuw seizoen. De aanpak wordt iets anders. Daar waar de focus lag op spelers met potentieel ga ik nu voor spelers die er direct staan, desnoods huurspelers. Ik merk dat spelers (zelfs met veel potentieel) nauwelijks ontwikkelen. Geen idee of het komt door het weinige trainen of door de accomodaties. Komend seizoen wil ik gaan voor directe promotie. We shall see...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:30
FM 2020 komt in Game Pass.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhain
Het nieuwe seizoen moet wel een fluitje van een cent worden! Als je zo'n spits binnen haalt met zo'n bak ervaring op het 2e niveau van Ierland.. poh..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-9Kxhs3oPYVizYAHeYtZmIK4LlU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bKjPh9O2cwQrWkGhlhNuDc8t.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EUzojESQGHk35XnRzqVk3OUKpYw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AXLEYmBOzQibCOt4s5SX1YZB.png?f=fotoalbum_large

En ineens hebben we ook nog een super talent uit eigen jeugd.. Een Cyprioot nog wel.. Dacht dat je regens altijd de nationaliteit hadden van het land waar je in speelt..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De allereerste wedstrijd op het Europese podium is een feit. Waar ik normaal bijna alles met instant result speel, wilde ik de maiden journey van BSK Bijelo Brdo in de Europa League wat meer beleven. Dus de wedstrijd bekeken en de wissels zelf gedaan. Volgens mij is dit zo'n beetje de beste, leukste continentale wedstrijd die ik in jaren heb gespeeld.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dQuVFWr.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m3J260J.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CCwHTSs.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gPbdSzp.png

De return in Tel Aviv moet natuurlijk nog wel gespeeld worden, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat we niet doorgaan naar de volgende ronde. En dat voor een team dat bestaat uit een samengeraapt zooitje van jonge talenten en gehuurde jonge talenten. ;)

Ge-wel-dig!

Qua verdeling schat ik dat ik bij interlands ongeveer 80% zelf speel en hooguit 20% met instant result.
Qua clubwedstrijden is het 99% instant result en "de rest" :P zelf.

De return in Tel Aviv bleek een redelijk gelijkopgaande wedstrijd, die we uiteindelijk met 2-1 verloren. Op zich wel een terecht afspiegeling van de kwaliteit, aangezien Maccabi net iets meer kansen creëerde. De tweede helft waren wij op zich beter, maar wisten we daar niks mee te doen.

Helaas werden we in de volgende ronde gekoppeld aan Bulgaars powerhouse Ludogorets. Uit kwamen we vrij snel op 0-1, maar die goal werd afgekeurd. Met 2 doelpunten aan de kant van de Bulgaren, konden zij zich met een gerust hart opmaken voor de return in Kroatië.

Helaas was het verlies in Bulgarije een voorbode voor de wedstrijd in Osijek (wier stadion wij mogen lenen voor de Europese matches). Wederom een goal aan onze kant - dit keer reglementair, maar ook opnieuw 2 goals voor Ludogorets. Met welgeteld 4-1 strandt hier ons allereerste avontuur in de Europa League. Zo jammer dat die beloofde groepsfase dus niet doorging. Blijken de Oost-Europese bonden toch nog als een soort bananenrepublieken geregeerd te worden. ;)

Trots, tevreden en toch ook wat teleurgesteld, mogen we wel blij zijn met wat we gepresteerd hebben. Volgend jaar een nieuwe kans, hopelijk. In de competitie is het begin overigens knap waardeloos, dus misschien is het wel goed dat we ons niet meer op meerdere fronten hoeven te richten. We zitten nog wel in de beker, maar dat bleek afgelopen seizoen geen probleem te zijn, om die ernaast te doen.

Met goede moed weer vooruit dus.

[ Voor 40% gewijzigd door Jorgen op 08-04-2020 19:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De manager van Israël heeft net een van mijn spelers laten debuteren. Op zich allemaal niet zo raar - behalve zijn naam dan:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8FLg7Is.png

Ram Wax... Klinkt mij als een soort Duits-Engels glijmiddel.
De beste man blinkt uit in aanpassingsvermogen; houdt van gevarieerd druk zetten en speelt graag heel voorzichtig.

Marx Lenin eat your heart out. :P

@Hoogie2004 Ben je weer helemaal bij gelezen? ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 08-04-2020 22:31 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 20 Laatste