[Multi] Football Manager 2020 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste
Acties:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:13
Tijdje niet gepost, wordt er wel weer tijd voor.

Ik ben nog steeds Barcelona. Eerste twee seizoenen kampioen geworden, beide keren zwak begonnen maar ijzersterk teruggekomen. De doelen met Barça waren:
1. Winst maken met transfers,
2. Salarishuis inperken, Messi mag verdienen wat hij wil maar er zijn teveel exorbitant hoge salarissen,
3. Een herkenbare ploeg neerzetten, dit houdt in:
  • Veel zelf opgeleid en/of Spaans talent,
  • Veel creativiteit en bewegelijke spelers,
  • Minder powervoetballers,
  • Messi laten schitteren nu wellicht zijn laatste jaren eraan zitten te komen,
  • Aanvallend voetbal, veel doelpunten, liever 5-2 dan 1-0 winnen, belangrijke trendbreuk hierbij is dat balbezit niet zo belangrijk meer is. Als het als bijkomstigheid ook hoog is, is dat prima maar het is geen doel op zich,
4. Ondanks eventuele consessies en het niet mee doen aan een wapenwedloop met bijvoorbeeld Real Madrid, toch prijzen blijven winnen, La Liga moet elk jaar gewonnen worden en in de Champions League is de halve finale het minimum.

De doelen zijn lopende het derde seizoen wat aangepast. De aangepaste doelen zijn de volgende:
2. Salarishuis in toom houden. Het hoeft niet meer te krimpen nadat een aantal echte grootverdieners (Suarez, Busquets) vertrokken zijn of aanzienlijk lagere salarissen geaccepteerd hebben (Pique, Messi),
3. Een herkenbare ploeg neerzetten, dit houdt in:
  • Veel creativiteit en bewegelijke spelers,
  • Minder powervoetballers,
  • Messi laten schitteren maar ondertussen ook voorbereiden op een leven zonder Messi,
  • Aanvallend voetbal, veel doelpunten, liever 5-2 dan 1-0 winnen. Balbezit helemaal loslaten, het gaat puur om entertainment en daar hoef je de bal niet 800 keer van voet naar voet te laten gaan,
4. Meedoen om de titel in Spanje, maar Europees moet nu echt succes behaald gaan worden.

Doelstelling 1 is ongewijzigd gebleven en behaal ik ook nog gewoon.

Er zijn wat nuances gekomen in de doelen, doordat sommigen niet haalbaar bleken of door de tijd ingehaald worden (Messi bijvoorbeeld).

Nu dan over mijn baan bij Barcelona, ik mag blij zijn dat ik hem nog heb.

Het derde seizoen begon veelbelovend, de selectie was helemaal compleet en sterk genoeg voor de titel, dacht ik...
Dit team moest het komend seizoen gaan doen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/feCnq3TT0MXgH61dbtydR2RsA9A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kfsoNeK5ihbDGpsyHWLMsyTj.png?f=user_large
Wat opvalt is dat er naast Frenkie geen andere verdedigende middenvelder op papier staat, dat zou een kapitale fout blijken.
Ik dacht: Kamara, Todibo of eventueel Lenglet/Dias kunnen daar in nood wel staan.

Het seizoen begon fenomenaal, de eerste drie wedstrijden leverden 9 punten op met 16 doelpunten voor en 0 tegen. Entertainment ten top en Messi was bij meer dan 2/3 van de doelpunten direct betrokken. Dit zou maarzo een heel dominant seizoen kunnen gaan worden, dacht ik.
Maar toen moesten we naar Valencia, die ook goed begonnen waren.
Al in de 2e minuut kregen we een doelpunt om de oren, maar de ploeg reageerde goed en boog de achterstand nog voor rust om naar een 1-2 voorsprong. Echter ging het in de tweede helft mis en verloren we met 3-2. Niet alleen het resultaat was pijnlijk maar ook het aantal schoten op goal van onze kant was erg laag, er kwam gewoon niet genoeg uit.

Nou kan je natuurlijk altijd een keer verliezen bij Valencia, maar deze nederlaag leek een kaartenhuis-effect te hebben. Van de volgende 10 competitiewedstrijden werden er slechts 4 gewonnen! Ook zat hier een nederlaag tegen Atletico Madrid bij, die al vanaf het begin aan kop gingen.

Er volgde een periode van herstel, waarbij de meeste wedstrijden gewonnen werden maar ook puntverlies geleden werd tegen laagvliegers als Sporting Gijon en Deportivo La Coruña. Barcelona onwaardig.

Tot overmaat van ramp vond Ruben Dias het ook wel welletjes en startte een ruzie met mij over zijn contract en later over dat hij weg wilde. Hij ging op de transferlijst en speelde per direct geen minuut meer.

In de winterstop likte ik mijn wonden en besloot de tactiek aan te passen. Nog altijd is het adagium meedogenloos druk zetten en zo snel mogelijk richting de goal van de tegenstander, maar ik heb de teugels veel meer laten vieren, de spelers krijgen meer ruimte om zelf de tactiek in te vullen naast de grote lijnen.
Direct na de winterstop verloor ik thuis van Bilbao, en drie dagen daarna in de halve finale van de Supercopa van Atletico Madrid op dramatische wijze. Het zwaar van Damocles hing boven mijn hoofd..

Ik besloot het roer om te gooien. Supertalenten Loureiro (middenvelder, Spaans, 16 jaar) en Jourdan (spits/linksbuiten, Frans, 16 jaar) kwamen bij de ploeg, ik besloot Dias weer te gaan gebruiken omdat hij nog wel goed trainde volgens mijn assistent. Mikel Merino, die na drie potjes op de bank meteen begon te zeuren en vond dat hij veel beter is dan Dani Olmo, kon opkrassen. Voor 65 miljoen vertrok hij naar Wolves en met dat bedrag haalde ik Phil Foden weg bij City, waar hij op de transferlijst stond.
Daarnaast besloot ik tegen de zwaardere tegenstanders Frenkie van zijn '6' positie weg te halen. Op zijn plek komt dan Todibo, die razendsnel, verdedigend erg sterk maar ook een goede voetballer is. Frenkie kan dan verder doorgeschoven worden op het middenveld, waar hij meer aanvallende impulsen kan geven terwijl het verdedigend net wat meer solide staat.

Deze ingrepen lijken het gewenste effect te hebben. Eindelijk wordt er weer gewonnen en opvallend veel meer op goal geschoten tijdens wedstrijden. De aangepaste tactiek is ook volledig aangewend dus dat zal ook meespelen.

Na een donkere periode tijdens en na de winter breekt nu, letterlijk en figuurlijk, de lente door in Barcelona. Ruime zeges worden weer aaneen geregen en in de Champions Leage én Copa del Rey doen we nog volop mee. De constructie met Todibo op verdedigende middenvelder bevalt zo goed dat Dias zijn basisplek definitief terug heeft naast Lenglet. De Jong blinkt op zijn nieuwe positie wekelijks uit met goals en assists en voorin krijgt de jeugd elke wedstrijd de kans, met invalbeurten of basisplaatsen.

Tegen stadsgenoot Espanyol speelde Barça vanaf minuut 70 met 5 aanvallende spelers, uit eigen jeugd, met een maximale leeftijd van 19 jaar: Loureiro (16) en Moriba (19) op het middenveld, Jourdan (16) vanaf rechts, Pedri (19) vanaf links en Conesa (18) in de punt. Hoewel het al 1-3 stond liet dit vijftal Espanyol nog 20 minuten lang van het kastje naar de muur. Uiteindelijk scoorde Todibo zelfs nog met een verwoestende uithaal na een mooie aanval over vele schijven, 1-4.

Deze wedstrijd is markeert voor mij de start van de lente, er is gelukkig genoeg gezaaid en dat komt nu tot bloei. We kijken weer naar boven. Kampioen zullen we niet meer gaan worden (12 punten achter op Atletico met nog 7 wedstrijden te gaan) maar de tweede plek moet lukken (ik sta 3e op doelsaldo, Valencia is nummer 2).

Daarnaast zijn we nog actief in Europa (Champions League kwartfinale tegen Tottenham) en de Copa del Rey (finale tegen Real). Als we die twee prijzen weten te winnen is het seizoen alsnog redelijk succesvol te noemen.
Maar het belangrijkste vind ik nog wel de doorbraak van de jeugd. Zij grijpen nu echt hun kans, Lautaro Martinez is nog onomstreden maar zal vaker rust kunnen krijgen, net als Messi. Maar in elke linie is nu wel een groot talent dat aan de deur klopt, met als uitzondering de keeperspositie.

Als ik dit seizoen goed afrond ga ik volgend seizoen echt maximaal jeugd voor de leeuwen gooien en hopelijk wil Dias alsnog gaan blijven, hij is eigenlijk te belangrijk om te laten gaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pixel Witcher
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13:57
Een game begonnen met een van de meest gehate clubs van Duitsland: RB Leipzig

Doel in het eerste seizoen was om de groepsronde van de CL door te komen en weer een CL plaats af te dwingen in de Bundesliga.
Met toptalenten als Werner, Upamecano, Olmo en Lookman moest de kwalificatie wel goed komen en dat kwam het ook en hoe!

Ik werd kampioen met 20 punten voorsprong en ook als bonus de DFB Pokal
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pnsf6XzFVzCSXCdLBJNlGwJcPEU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xnxNmYB2A9STM33xulYvwG4i.jpg?f=fotoalbum_large

Het nieuwe seizoen (Huidige seizoen) wil ik opnieuw voor de titel gaan en zoals bij ieder succesvol seizoen gaan spelers lopen miepen dat ze een beter contract willen of raar vinden dat ik een bod van 40 miljoen weiger van Klostermann.
Echter had Klostermann een clausule in zijn contract staan die PSG heeft benut en uiteindelijk voor 48 miljoen de overstap maakt.
Bijzonder vervelend maar okay 1 grote transfer per zomerperiode is misschien prima.

Contract onderhandelingen zijn gedaan maar uiteraard willen ze allemaal een clausule in hun contract waar ze voor een bepaalde bedrag weg willen.

Zo heeft Werner een verbeterd contract getekend met een clausule in zijn contract dat hij voor 100 miljoen opgehaald kon worden.
Afgelopen seizoen had hij een top seizoen 39 doelpunten in de BL in 34 wedstrijden en nu staat hij ook op 17 goals in 12 wedstrijden.
Ik wilde hem in ieder geval nog een seizoen behouden en hem zijn zin geven en dat betaalt in ieder geval uit in doelpunten.
Echter verwacht ik dat Bayern aan het eind van het seizoen Werner overneemt.

Upamecano hetzelfde verhaal maar dan voor 92 miljoen.

Dit seizoen een aantal nieuwe spelers gehaald voor nu en voor de toekomst:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F5SA63yRRpdfluVOgvausTaoqvI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X9J0v3wic1xSr6O3TKqxhYBf.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn team op dit moment:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QVD1R-Dd6Y6NAzrw5ZNJpDl2N3I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XEHl1RTfQiMQnh6stTHVQdtv.jpg?f=fotoalbum_large

Hopelijk dit seizoen weer een titel en zover mogelijk komen in de CL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:30
Tip voor wie ‘m nog niet kende.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
Met nog 7 wedstrijden te gaan stond ik met Barcelona 12 punten achter op Atletico. 5 wedstrijden voor het einde trof ik ze in een rechtstreeks duel en een vernedering later is de achterstand nog 7 punten met nog 4 wedstrijden te spelen. Het is haast onmogelijk maar de voorsprong slinkt enorm snel nu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L0LncA4Z6sUsfaQCsoBZBbdVM0I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LMeF7I2BGLTkP7t99CLUHQF9.png?f=user_large
Met 5-1 gewonnen, waarbij Messi als vanouds schitterde met 2 goals en 2 assists, Frenkie de Jong wederom liet zien meer richting een Iniesta achtige rol te kunnen toe groeien en teruggekeerd kind van de club Dani Olmo een glansrol vertolkte.

Het is echt lente in Barcelona, de zon is zelfs doorgebroken!

[ Voor 5% gewijzigd door YES op 28-04-2020 05:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Nou, Atletico hersteld zich van de oorwassing in Camp Nou, en hoe..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rX0XXaxdZAGnXBFZL0NLCLfKrDk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uJsfJxoq7GM6uxw3lgDWrmFM.png?f=user_large

De titel zet ik maar uit mijn hoofd bij deze, hoewel er nog een theoretische kans is gaat Atletico dit echt niet meer weggeven.

Nou maar hopen dat ik de Champions League kan winnen, net 2-1 gewonnen van Real Madrid, moet nog naar ze toe maar ze zijn in ieder geval wel aangeslagen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:10
Zucht, gisteren weer een half seizoen gespeeld met Ajax, en Europees is het een groot drama, ik krijg het daar gewoon niet aan de praat. Dit keer wel door naar de Europa League, maar we hadden ons prima moeten kwalificeren.

De start van het seizoen was uiterst moeizaam, met 4 punten uit 4 wedstrijden, al had de nr 1 er toen ook pas 8. Inmiddels staan we in de competitie alweer bovenaan, 5 punten los en 1 minder gespeeld.

Laten we zien hoe dit verder gaat, maar aangezien de doelstelling kwartfinale Champions League was, weet ik niet of ik na dit seizoen nog wel mag blijven. Daarnaast, misschien is het wel tijd voor een leuke uitdaging elders, al zitten er wel een paar belachelijke groeibriljantjes bij dit Ajax nu....

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Hoogie2004 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 07:19:
Zucht, gisteren weer een half seizoen gespeeld met Ajax, en Europees is het een groot drama, ik krijg het daar gewoon niet aan de praat. Dit keer wel door naar de Europa League, maar we hadden ons prima moeten kwalificeren.

De start van het seizoen was uiterst moeizaam, met 4 punten uit 4 wedstrijden, al had de nr 1 er toen ook pas 8. Inmiddels staan we in de competitie alweer bovenaan, 5 punten los en 1 minder gespeeld.

Laten we zien hoe dit verder gaat, maar aangezien de doelstelling kwartfinale Champions League was, weet ik niet of ik na dit seizoen nog wel mag blijven. Daarnaast, misschien is het wel tijd voor een leuke uitdaging elders, al zitten er wel een paar belachelijke groeibriljantjes bij dit Ajax nu....
Klinkt wel gek, Ajax moet met name in Nederland wel moeiteloos bovenaan komen. Maar daar heb je je ook wel van hersteld zie ik. Speel je altijd met dezelfde en een eigen gemaakte tactiek? Of gooi je regelmatig je tactiek volledig om? Beide is namelijk niet echt handig.

Bij mijn game met Barcelona lijkt nu veel vrijheid aan de spelers zelf laten goed te werken. Dus alleen wat belangrijke dingen aanpassen in je standaard tactiek, verder alles op standaard laten staan. Daarnaast pas ik wel wat dingen aan naar gelang tegen welke tegenstander ik speel. Speel ik uit of thuis tegen een zware tegenstander dan zet ik een verdedigende middenvelder neer die voornamelijk snel, sterk en goed in verdedigen is. Wil ik domineren en verwacht ik dat te kunnen dan zet ik daar Frenkie neer. Zo speel ik een beetje met de tactiek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
Zomer in Barcelona!

Wat een seizoen heb ik gehad. In de winter dacht ik serieus dat het wel eens klaar zou kunnen zijn met mij bij FC Barcelona. Na een reeks van 19 ongeslagen wedstrijden vlak na de winterstop echter alsnog 2e geëindigd met 4 punten achterstand, kampioen Atletico maakte het nog spannend maar wist uiteindelijk de rug op tijd te rechten.

In zowel de Champions League als Copa del Rey kwam ik heel ver. Dit leidde er toe dat ik binnen één maand maar liefst vier keer tegen Real Madrid speelde (Copa del Rey finale, Champions League halve finale twee wedstrijden en een competitiewedstrijd.

In de Copa speel ik elke wedstrijd met een B elftal, zoveel mogelijk jeugd. Zo ook in de finale tegen Real Madrid. Zij speelden wel op volle oorlogsterkte, en dat betekent in mijn game dat je tegenover onder anderen Courtois, Varane, Milinkovic-Savic, Sané, Hazard en als klap op de vuurpijl Mbappé staat. Dat was iets teveel van het goede voor de jonkies, we verloren met 1-2. Er was echter genoeg reden tot optimisme, want mijn ploeg speelde eigenlijk gewoon beter dan Real. Dus eigenlijk moreel niet eens echt een tik van gehad.

Toen de halve finale Champions League. Beide wedstrijden op volle oorlogsterkte aangetreden. Thuis won ik met 2-1, mede dankzij een weergaloze Ansu Fati. Uit ging het gelijk op en werd het dan ook een gelijkspel, 2-2. Bemoedigend was hier dat ik twee keer op voorsprong kwam en dus eigenlijk de hele wedstrijd op rozen zat.

In de competitie moest ik tussen de beide Champions League wedstrijden nog even tegen Atletico op komen draven. Ik wilde per se voorkomen dat zij kampioen zouden worden in Camp Nou. Nou dat is gelukt, en hoe! We wonnen met 5-1 (hier heb ik vanochtend al eerder over gepost trouwens).

Voor de Champions League finale stond nog een leuke wedstrijd op het programma in La Liga: Barcelona - Real Madrid. Wederom een kans om een stel omhooggevallen Madrilenen een draai om hun oren te geven. En ook dit lukte op fraaie wijze, 4-1! Frenkie de Jong speelde deze wedstrijd in zijn meer aanvallende rol, waarin hij steeds beter begint te spelen en dit was de kroon op zijn seizoen tot nu toe, 2 goals en een assist op maatje Messi. Wat een wedstrijd.

Daarna restte nog de finale van de Champions League. Helaas sloeg het noodlot keihard toe, enkele dagen voor de finale. Messi liep een sporthernia op en kon zodoende niet mee doen in zijn eerste Champions League finale in zeven jaar! Gezien zijn leeftijd (34) wellicht ook meteen de laatste kans. Enorm zuur natuurlijk.

De finale werd gespeeld tegen Liverpool, die alle sterren nog in huis hebben en daarbij Lorenzo Pellegrini en Dybala ook nog hebben gehaald. Overigens zijn ook Stengs, Depay en Lisandro Martinez actief bij Liverpool, samen met Van Dijk en Wijnaldum dus een flinke Nederlandse enclave!

Dan de wedstrijd. Eigenlijk was die met alle voorgaande spannende wedstrijden en spectaculaire resultaten verrassend saai. Wel op een goede manier saai want ik won met 2-0 en kwam eigenlijk geen moment in de problemen!
Barça wint de Champions League dus weer na 7 jaar!

Dit was een geweldige bekroning op een moeilijk jaar, waar ik als manager minstens 5 jaar ouder van geworden ben. Mijn contract werd twee dagen na de finale ook pas verlengd, toen ik nog maar een maandje of zo te gaan had. Maar goed, dit seizoen is dus klaar en de zon schijnt weer volop in Barcelona. Komend seizoen willen we meer! La Liga én de Champions League moeten gewonnen worden, met Messi in de finale.

Nu heb ik het hier al vaak gehad over alle jeugd die ik gebruik, maar nog geen plaatjes laten zien, dus laat ik dat meteen maar even doen, van oud naar jong:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0C8fRwWng5v2Q6YB_poU6tXsYRg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4lK9BUEofQP5tRHciATr0gT8.png?f=fotoalbum_large
Fati kent iedereen natuurlijk wel, die heeft zich heerlijk ontwikkeld maar speelde toch best wisselvallig. Eind vorig seizoen was hij ineens één van de grote mannen en speelde hij topwedstrijd na topwedstrijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LGfJ7q2fJUXJyTzY8CyxgAj9LVw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PRkNtVQjhcviM3M8one62QUA.png?f=fotoalbum_large
Pedri is voor veel FM'er wel een bekende naam. Supertalent wat ook in het begin al bij Barcelona speelt. Is momenteel het voornaamste slachtoffer van de vorm van Fati, aangezien zij beiden linksbuiten zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6lYoMTuPwmIZsByE-doQIjEWDuA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NphkOY6nBStqrSkshEMJq2gp.png?f=fotoalbum_large
Moriba is in deze versie van FM ook een supertalent van Barcelona en heeft zich ook top ontwikkeld, is al twee seizoenen basisspeler, dat zegt alles.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V40ri4A3MzUAMUs8jAnLYPTBnws=/800x/filters:strip_exif()/f/image/csVa7eGSTwPsSorBHmlFR12i.png?f=fotoalbum_large
Conesa, dit mega-talent kwam in de eerste youth intake binnen en wát een talent is dit. Heeft Lautaro Martinez voor zich als spits, maar hij speelt minstens 20 tot 30 wedstrijden per seizoen. Ik vermoed dat ik over een seizoen of twee een lastige keuze moet gaan maken, voor hem of voor Martinez als basis speler.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w56BQZxI8Cr_78I1LoHNYgzk5gw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/w6yGdQm4SMayNgZKNKKMnON4.png?f=fotoalbum_large
Loureiro, doet mij qua eigenschappen denken aan Iniesta, en heeft ook de potentie om dat niveau te halen volgens mijn staf en scouts. Overgenomen van Deportivo La Coruña voor €8,25 miljoen en ik denk dat dat achteraf gewoon een koopje gaat zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0NyM7sKzI17xqubqT8tbJWBJ7Do=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eQNPSBPPaAIqFIXI8G7ShElI.png?f=fotoalbum_large
Jourdan is afkomstig van Sochaux en kostte slechts €2,5 miljoen. Toekomstig basisspeler op rechtsbuiten, denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n-5bMYxqaxeSr_eebbQ20DGw7bQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1HKknzOWJWXtEdMQ0diIZ9ij.png?f=fotoalbum_large
Dzafic kwam bij Bayern de opleiding binnen maar bleef daar niet lang. €5 miljoen was voldoende om hem in mijn jeugdelftal te verwelkomen. Afgelopen seizoen na de winter bij de selectie gehaald en laten debuteren. Zal dit seizoen steeds vaker minuten krijgen als Lenglet of Dias gewisseld moet/kan worden.

Naast deze talenten lopen ook Almada (22), Foden (22), Todibo (22), Kamara (22), Collado (23), Cucurella (24), Dani Olmo (24), Lautaro Martinez (24), Rùben Dias (25), Frenkie (25) en Firpo (25) nog rond. Wat een kwaliteit tot en met de 25 jaar.. _/-\o_

Conclusie: met de toekomst zit het ook wel snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:04

On_E

Housemusic

Ik zag net in mijn inbox dat Udinese een bod van 0 euro deed op een speler die op mijn shortlist staat.
Gek, want deze regen van Watford heeft gewoon een contract tot 2030 en staat niet op de transferlijst oid.

Uiteraard deed ik toen ook maar een bod van 0 euro en zowaar werden beide biedingen geaccepteerd en heb ik nu een Engelse wonderkid van 20 erbij.

Nog nooit meegemaakt, bugje?

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
YES schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:23:
[...]

Klinkt wel gek, Ajax moet met name in Nederland wel moeiteloos bovenaan komen. Maar daar heb je je ook wel van hersteld zie ik. Speel je altijd met dezelfde en een eigen gemaakte tactiek? Of gooi je regelmatig je tactiek volledig om? Beide is namelijk niet echt handig.

Bij mijn game met Barcelona lijkt nu veel vrijheid aan de spelers zelf laten goed te werken. Dus alleen wat belangrijke dingen aanpassen in je standaard tactiek, verder alles op standaard laten staan. Daarnaast pas ik wel wat dingen aan naar gelang tegen welke tegenstander ik speel. Speel ik uit of thuis tegen een zware tegenstander dan zet ik een verdedigende middenvelder neer die voornamelijk snel, sterk en goed in verdedigen is. Wil ik domineren en verwacht ik dat te kunnen dan zet ik daar Frenkie neer. Zo speel ik een beetje met de tactiek.
Tja de CPU managers kennen je trucs op een gegeven moment. Ik speel normaal wel heel veel hetzelfde,maar ik denk dat ik een paar sleutelspelers net niet aan de praat krijg na het vertrek van wat vaste waarden. Die combinatie zorgt ervoor dat het (vooral tegen de sterkere europese tegenstanders) voor geen meter loopt.

Och, we hebben altijd volgend seizoen nog :) Nederland heeft dankzij mijn Champions League successen komend seizoen 2 directe groepstickets, dus wie weet kunnen we nog wat meer punten sprokkelen. PSV doet het ook heel aardig, maar werd met 10 punten uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
On_E schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 19:52:
Ik zag net in mijn inbox dat Udinese een bod van 0 euro deed op een speler die op mijn shortlist staat.
Gek, want deze regen van Watford heeft gewoon een contract tot 2030 en staat niet op de transferlijst oid.

Uiteraard deed ik toen ook maar een bod van 0 euro en zowaar werden beide biedingen geaccepteerd en heb ik nu een Engelse wonderkid van 20 erbij.

Nog nooit meegemaakt, bugje?
Het enige dat ik me kan bedenken is dat het salaris van deze speler dusdanig hoog is dat ze er van af willen. Maar je hebt het over een wonderkid, dus dat zal wel meevallen. Wat was de waarde van deze speler? Ik probeer soms spelers met een hoog salaris te slijten voor 0 Euro en zelfs dan kom ik er nog niet van af |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
YES schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:25:
Zomer in Barcelona!

Wat een seizoen heb ik gehad. In de winter dacht ik serieus dat het wel eens klaar zou kunnen zijn met mij bij FC Barcelona. Na een reeks van 19 ongeslagen wedstrijden vlak na de winterstop echter alsnog 2e geëindigd met 4 punten achterstand, kampioen Atletico maakte het nog spannend maar wist uiteindelijk de rug op tijd te rechten.
Knap dat je het zo op de rails heb met Barca en die youngsters! Dan is het ook wel even peentjes zweten of je contract verlengd wordt, anders was al je werk voor niets. Wel balen van je 2e plaats ondanks je fantastische reeks. Blijft er wel iets over voor volgend jaar ;)
Ik vrees dat ik met Dundalk hetzelfde mee ga maken, maar daar volgt nog een verslag over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Rhain schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:03:
[...]

Knap dat je het zo op de rails heb met Barca en die youngsters! Dan is het ook wel even peentjes zweten of je contract verlengd wordt, anders was al je werk voor niets. Wel balen van je 2e plaats ondanks je fantastische reeks. Blijft er wel iets over voor volgend jaar ;)
Ik vrees dat ik met Dundalk hetzelfde mee ga maken, maar daar volgt nog een verslag over.
Ja ik weet nog dat ik vroegah met CM 01/02 altijd een eigen club maakte met de editor, met allemaal supertalenten van onder de 20 of zo, vond ik geweldig, alleen maar jonge gastjes en die allemaal tot wereldsterren laten uitgroeien.
Nu pak ik het iets anders aan door voornamelijk veel jeugd te scouten en kopen, en daar wel wat ervaring bij naast te houden, aangezien je het anders niet gaat redden als topclub met FM :+
Het is overigens mijn eerste lange game waarbij ik attribute masking aan heb, dus ik moet écht scouten. En dat is best leuk en gaat ook wel erg goed moet ik zeggen. Dat is dan wel het voordeel van zo'n grote club, dat je een enorm scoutingsapparaat in kan richten van heel hoge kwaliteit.

Ik was bang dat ik ten onder zou gaan dus op zich ben ik nog wel tevreden met de 2e plek en het feit dat het weer op de rails kwam. Tel je zegeningen denk ik dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Rhain schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:30:
[...]

Het enige dat ik me kan bedenken is dat het salaris van deze speler dusdanig hoog is dat ze er van af willen. Maar je hebt het over een wonderkid, dus dat zal wel meevallen. Wat was de waarde van deze speler? Ik probeer soms spelers met een hoog salaris te slijten voor 0 Euro en zelfs dan kom ik er nog niet van af |:(
Hij was 17 miljoen waard iirc. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rhain
Dundalk 2023 - Wie heeft de langste adem...

Even resumé
Na de steek in m'n rug van het bestuur van Limerick wilde ik Ierland nog niet verlaten zonder Premier division titel. Regerend kampioen Dundalk zat zonder manager. Met enige verbazing mocht ik op gesprek komen en Dundalk ging met mij in zee. Bij Limerick had ik het ondanks m'n minimale ervaring prima voor elkaar (promotie en 3e in eerste jaar premier division).
Met Dundalk moest dat kampioenschap toch wel even lukken.. maar zo gezegd zo gedaan..

M'n insteek was om na dit seizoen weer te verkassen. Ik ging niet te diep in op talenten of investeringen voor de lange termijn. Het beschikbare budget zou ik wel even verbranden.
In het voorseizoen (januari 2023) kon ik mooi het team versterken met een paar gehuurde spelers uit Engeland. Daarnaast had ik nog een paar spelers van Limerick meegenomen.
Ook Dundalk heeft geen reserve team, alleen een onder-19. D.w.z. dat ik met een immense selectie zat van zo'n 40 spelers. Daar kan ik meestal niet tegen, teveel chaos, te weinig overzicht. Ik kon een handjevol speler nog verhuren. Maar die brede selectie bleek achteraf toch best noodzakelijk..

Na wat vriendschappelijke potjes werd er afgetrapt met de Presidents Cup. Er werd eenvoudig gewonnen van de Shamrock Rovers met 3-1.
Daarna stond er wederom een beker wedstrijd op het programma. Beker toernooien, daar houden ze wel van in Ierland. Longford werd met 4-0 opgerold in 4e ronde van de Leinster Senior Cup. Ha! Dat gaat lekker, al lag m'n focus toch echt op de competitie.
Oja.. de competitie die al 2 rondes onderweg was zonder mij.

De competitie start bleek een ongelukkige. Starten met een verlies en een gelijkspel zorgde voor een 8e positie. Dit had ik natuurlijk niet zo voorzien.. Maar we konden ons al vrij snel herpakken. Vrijwel iedere wedstrijd werd met 3-x gewonnen.
Na 8 speelronden konden we de 1e plaats overnemen van de Silgo Rovers, maar heel brutaal wisten ze in ons stadion te winnen met 1-2! Dan sta je terecht bovenaan. Het seizoen is echter nog lang.. heel lang..

Vervolgens gingen de wedstrijden wat stroever. Ik kwam vaak snel voor met 1-0, 2-0, maar zag m'n voorsprong in de tweede helft dan verdwijnen. Clubs onder mij verloren ook, maar Sligo wist uit te lopen naar een gat van 9 punten. In de beker werd er dan weer wel nipt gewonnen. De focus verplaatste langzaam naar het winnen van cups, dan maar geen competitie winst. Maar het seizoen is lang.. heel lang..

Leuk dat je actief bent in 2 beker toernooien, maar er komen nog paar toernooien aan. Het is begin juli. We mogen deelnemen aan het miljoenenbal. In de eerste kwalificatie ronde treffen we het Noord Ierse Larne. Met 4-1 en 2-0 zijn ze een eenvoudige prooi. Celtic volgt, maar je raad het al.. met 0-2 en 2-3 hebben we toch dapper gestreden.
We zakken een trede lager waar Radnicki ons weinig tegenstand bied in de Euro Cup 3e kwalificatie ronde. Nog 1 playoff zijn we verwijderd van de Euro Cup poulefase, maar Hajduk is te sterk met 0-0 en 0-1. Wedstrijden waar we niet veel in te vertellen hadden. Nog 1 trede lager, maar we mogen nu wel direct toe treden in de poulefase van de Euro Cup II.

Al het Europees geweld doet me weinig. Euro Cup II zeggen ze dan, maar we loten Olympique Marseille, AA Gent en AZ. Ondanks dat we half Europa op en neer blijven vliegen, winnen we wedstrijd na wedstrijd in de competitie. 7x winst op rij door een tactisch steekspel. De honger voor de landstitel is enorm. Het gat naar Sligo Rovers slinkt naar 3 punten. Maar wéér komen we thuis niet verder dan een 2-2 tegen Sligo. Maar het seizoen is nog steeds lang..

Hoe lang is dat seizoen?
Te lang. We hebben regelmatig een programma waarbij we in 8 dagen 4 wedstrijden moeten spelen. Kan het uberhaupt wel? Maar er is licht.. licht aan het einde van de tunnel. Wanneer je lang 1e staat kunnen de FM Goden zich soms tegen je keren en verlies je ineens keer op keer. Nu overkwam het niet mij, maar Sligo. 6 rondes voor het einde kwam er verlies, gelijk, verlies, verlies, gelijk. Ik liep door m'n overvolle programma 3(!) rondes achter. De druk werd gigantisch.
Het team liep op haar tandvlees. In de tussentijd hadden we nog wel even de League Cup gewonnen en stonden we in de finale van de Senior Challenge Cup. In sommige beker rondes stuurde ik een volledig B-elftal het veld op. AZ uit had een mooi affiche moeten zijn voor m'n vaste basis, maar ook die werd uitbesteed aan m'n B-elftal.

MAAR! UITEINDELIJK!
3 Rondes voor het einde konden we kampioen worden, maar het was op. Uit werd er verloren van St. Pat's. Dan maar thuis de laatste strohalm pakken, want de laatste wedstrijd stond Sligo uit op het programma en dat zou een enorm lastige opgave zijn. Er MOEST gewonnen worden van Finn Harps dat laatste stond. En dat deden we fier met 5-1.
KAMPIOENEN!! KAMPIOENEN!! KAMPIOENEN!!
De laatste wedstrijd tegen Sligo was voor het B-elftal. 2 dagen later mocht als kers op de taart nog de Senior Challenge Cup omhoog getild worden.

En jawel.. Er staan nog 3 (of misschien 4) Europese wedstrijden op het programma. Ik zit te azen op een baan bij Millwall. Of wellicht een ander mooi Engels team. Ook ik ben in de ban van Sunderland 'til I Die (mooie serie).

Samengevat:
We hebben deelgenomen aan 9 verschillende competities!
We speelden in totaal 66 wedstrijden!
4 cups werden er gewonnen en 1 landstitel.

Ik zeg langzaam aan Ierland vaarwel!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1LQkr2cm88gi7HU4i4lFaEYOBHQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2LtadMQSXCb8yTkrKdbf7dOM.png?f=fotoalbum_largeDe langste adem hadden wij!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LZoZZqzobcMDE47OLcfeRHQOqcI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kNvjnZqIElro61u8YV8oznWI.png?f=fotoalbum_largeNiet meer normaal zoveel competities

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WT8Vf1MV0Mpf7eJOHj7l02Q4Cvc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D4M0ZLxvY2zWz3uhw4u98v9i.png?f=fotoalbum_largeHet bezopen overvolle schema. En dit gebeurde niet 1 keer, maar kwam meermaals voor

@YES heel herkenbaar. "cheaten" was toen nog leuk :). Bij m'n volgende (grote) club ga ik denk ik ook eens een scout orgaan opzetten ipv zelf zoeken m.b.v. programma.

@On_E oei, dat is wel frappant ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
@Rhain Klopt, toen moest ik dat type spel nog veel meer ontdekken. Al waren de standaard aankopen daarmee ook haast cheats, haha. Gebruik jij nu genie scout of zo? Ik heb dat in eerdere jaren wel eens gebruikt maar nu niet meer. Al scheelt het dat ik vrijwel nooit LLM doe en dus altijd wel een redelijk scoutingsapparaat uit de grond kan stampen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhain
@YES De Mac equivalent Mac Assistant Rt20. Ook niet altijd ideaal hoor. Leuk dat je kunt snuffelen in de hele database, maar uiteindelijk moeten spelers ook nog naar je club willen komen. Daarnaast zitten er wat bugjes in het programma of het programma werkt een aantal dagen niet wanneer FM geupdate is en het scout programma nog niet. Maar goed, het is iets :)

M'n zoektocht naar een nieuwe club gaat nog verder. Tony Pulis heeft het weer aardig op de rit met Millwall. Ook de positie van Jonathan Robinson bij Peterborough (waar ik als klein mannetje ooit ben geweest) stond te wankelen, maar tot een ontslag is het daar niet gekomen. Het is nu eind december, ik wil voor half januari 2024 toch wel een nieuwe baan ivm transfer deadline.

Edit: Maar ook Sheffield Wednesday blijft een schitterend project.. en als t aan de fans ligt..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u416R56Gk5QqoMQDQ-fBuzJb8iU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QNyYt4aWUTKILpSeh60uoecL.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Rhain op 30-04-2020 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
@Rhain ah ja, klinkt als hetzelfde.

Ik zou Sheffield Wednesday sowieso proberen. In het begin van de 20e eeuw waren ze een grote ploeg, die glorietijden proberen te doen herleven. Maar misschien nog meer bijzonder, ze spelen in Hillsborough, het stadion wat iedereen kent vanwege de ramp die er plaats vond.

Ookal speelde Sheffield Wednesday niet toen de ramp plaatsvond, kan je proberen mooie dingen te laten gebeuren in het stadion dat de last van deze ramp met zich mee zeult, of als je wil afrekenen met het verleden proberen de club een nieuw stadion te laten bouwen (al zou ik daar persoonlijk niet snel voor kiezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Net Camavinga binnen gehengeld, de perfecte verdedigende middenvelder samen met Todibo voor mijn ploeg. Nu kan Todibo ook als centrale verdediger spelen ter vervanging van Lenglet of Dias. Hierdoor werd Kamara wel overbodig maar die heb ik met €20 miljoen winst voor €55 miljoen aan Newcastle kunnen verkopen, goede deal!

Net even mijn totaal opgezocht aan uitgaven en inkomsten in ruim 3 seizoenen FC Barcelona. Ik heb een lieve som voor de club verdiend met transfers, let op, dit is dus winst (inkomsten - uitgaven)::
€568.000.000,-
:+

[ Voor 5% gewijzigd door YES op 30-04-2020 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Sheffield Wednesday is zeker een mooie club om te managen, in een vorig deel heel wat seizoenen bij gezeten. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rhain
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e5NTlEIqcx9tf6u2tPXos_LjOhg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lM568hMxaGg9dRhLlGA3ix7u.png?f=fotoalbum_large

Done deal! Al hielden The Owls me wel lang in spanning. Een maand lang moest ik wachten voordat ik op gesprek mocht komen. Vervolgens duurde het nog 1 tot 2 weken tot de kogel door de kerk was! Maar goed, aan de slag nu bij deze mooie historie rijke club. Heb mezelf gisteren avond maar even ingelezen op Wiki en daarnaast nog even het Hillsborough drama bekeken (heftig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
@Rhain gaaf! Hopelijk is je bestuur wat slagvaardiger als je straks andere verzoeken voor ze hebt :P

Mooi dat je, je direct maar even ingelezen hebt. Toen je erover schreef dat je naar Sheffield Wednesday kon was ik ook direct geboeid door de club :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Pff, in de hele eerste seizoenshelft twee wedstrijden verloren, kost me meteen de kop in de Champions Leage, uitgeschakeld met 10 punten :( Ik heb te doen met Messi..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
Europees uitgeschakeld, maar ik weer al zeker dat ik in La Liga records ga breken. Welke allemaal dat weet ik over een wedstrijd of 10.. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iVY2r9Gdf1ANGkd53YE6JrFzw48=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vQtL1B3JLaA4pYMPIQJkRPLN.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Pff, ik was hard op weg naar een compleet ongeslagen seizoen. Helaas verlies ik uit bij Getafe terwijl ik zelf 17 keer op goal schiet en 4 uitgespeelde kansen creëer.. Messi liet het afweten, zijn carrière dreigt nogal slap te eindigen, mocht hij er na dit seizoen mee stoppen (is 35 nu). Ben er wel even ziek van en heb FM direct afgesloten na de nederlaag (wel opgeslagen natuurlijk). Ik had me zo gefixeerd op een ultiem record brekend seizoen toen ik een aantal records begon te naderen, dat het even een iets te zure appel is om verder te spelen.

Overigens kan ik nog een hele rits aan records breken, en een ongeslagen seizoen was niet eens uniek geweest, het is Bilbao lang, lang geleden al eens gelukt namelijk. Eén heel mooi record heb ik al, maar ik maak na dit seizoen denk ik een lijstje met wat ik er van gebakken heb. Zaken als meeste punten ooit, meeste goals enzovoort zijn nog zeker haalbaar,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-05 21:50

Mef

Ik ken het gevoel. Was werkloos, zonder reputatie en diploma's gestart en keek wat er uit de bus kwam. Ifk östersund in de Zweedse 4e klasse. Gezien de seizoenen in Zweden met de jaren meegaan was die competitie bijna halfweg toen ik aangesteld werd en stond östersund op een degradatie positie. Ik neem over en we hebben niet meer verloren dat seizoen en kwamen uiteindelijk 1 punt te kort om eindronde voor promotie mee te spelen.
Het seizoen erna was spelen voor kampioen. 5 wedstrijden voor het einde kunnen we bij een overwinning mathematisch zeker zijn van het kampioenschap (op dat moment zijn we met het seizoen ervoor 38 wedstrijden ongeslagen in een competitie van 26 wedstrijden) en wat doen we... Verliezen. Had mij ook al als doel ongeslagen het volledige seizoen afwerken. Wedstrijd erna weer zeker bij overwinning... Gelijkspel. Wedstrijd erna nog eens gelijkspel en weer niet zeker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
Pffffff. Wat een seizoen was dit. Gelukkig kampioen geworden, maar hoe.. Laatste speeldag uit naar Atletico, ik stond eerste maar Real Madrid kon mij nog inhalen. Al snel met 1-0 achter, geheel tegen het spelbeeld in. Real komt gelijk in punten en gaat over mij heen op basis van onderling resultaat (bah). Wat een klap is deze 1-0. Het duurde meer dan een half uur voordat mijn ploeg eindelijk weer wat zelfvertrouwen leek te krijgen. Uiteindelijk speelde ik de laatste 20 minuten met 6 puur aanvallende spelers maar leek het niet meer te gebeuren..

Tot Valencia ons te hulp schiet! Zij komen met 1-0 voor tegen Real Madrid en ik sta ineens weer eerste. Ik besluit niets te wijzigen want we hebben Atletico al een tijd met de rug tegen de muur. In de 88e minuut gebeurd het dan eindelijk, we forceren de gelijkmaker, zwaar verdiend. Lautaro Martinez verlost ons met een wereldgoal en ik zit ongelofelijk uit mijn dak te gaan achter mijn PC.

Een winnende treffer zit er niet meer in zo lijkt het, maar met deze stand komt het goe.. WAT? WAT IS DIT?? Real bovenaan? Donny van der Beek schiet Real in minuut 92 naar 1-1 en de titel, zo lijkt het. Ik ga van euforie naar verdriet in een nano-seconde, hoe kan dit... Als je toch ziet wat we dit seizoen allemaal hebben gepresteerd in La Liga en dan zo de titel verlie.. HUH!? Ik sta weer 1e!! Zelf ben ik nog aan het voetballen tegen Atletico maar die liggen met zijn 11'en in de doelmond dus ik kan niet gescoord hebben. Nee, het is Lee Kang-In van Valencia die in de 95e(!) minuut scoort en daarmee Real Madrid in rouw dompelt. De scheids fluit bij mij af in de 97e minuut, bij een 1-1 stand, en in Valencia gebeurd ook niets meer, de titel is een feit!

En wat voor een titel. Als we tweede waren geworden was dat de meest tragische tweede plek ooit geweest. We hebben maar twee keer verloren (Getafe en Real Madrid uit, waarvan Real dik verdiend van ons won overigens) en vier keer gelijk gespeeld. Daarmee en daarnaast hebben we een aantal records gebroken of geëvenaard.

Een lijstje:
  • Aantal wedstrijden ongeslagen: 46 (was 43)
  • Aantal punten behaald: 100 (evenaring met mijn eerste seizoen en een ouder record)
  • Aantal gemaakte doelpunten: 123 (was 121)
  • Hoogste doelsaldo: +100 (evenaring met mijn eerste seizoen)
  • Aantal gewonnen wedstrijden: 32 (evenaring met mijn eerste seizoen en een ouder record)
Duidelijk was dat er genoeg te beleven was als Barcelona speelde en dat resulteerde ook in het hoogste gemiddelde aantal toeschouwers over een heel seizoen ooit: 91.710 toeschouwers kwamen er gemiddeld op onze thuiswedstrijden af.

Wat daarnaast bemoedigend is, is dat ik nauwelijks individuele spelersklassementen gewonnen heb. Dat klinkt misschien gek, maar om twee redenen vind ik dit positief:
  1. Ik rouleer veel en dit kan zonder dat het collectief heel veel minder wordt.
  2. Doordat ik zoveel rouleer is het veel moeilijker voor individuele spelers om hoog in de klassementen te komen, maar toch eindigen er een aantal wel hoog.
Lautaro Martinez is bijvoorbeeld net geen topscorer geworden, maar hij speelde ook niet alles doordat ik veel rouleer. Hij is wel de speler die de minste minuten per doelpunt nodig had.
Daarnaast heb ik in de top 10 topscorers twee spelers, in de top 10 assists vier spelers, in de top 10 aantal keer Man of the Match 3 spelers en in de top 10 van hoogste gemiddelde beoordeling maar liefst 7 spelers!

Al met al zit het collectief toch wel goed in elkaar blijkt te zitten. Wat ik zelf nog wel betreur is het feit dat we een aantal records niet verbeterd hebben doordat we net één overwinning te kort komen of één keer minder hadden moeten verliezen. Ook het niet kunnen behalen van een ongeslagen seizoen steekt toch wel, want we waren zo enorm goed in vorm dat het had gekund. Vooral de verliespartij bij Getafe steekt hierbij. Deze wedstrijd was vlak nadat Messi bij mij klaagde dat hij te weinig speeltijd had, ik besloot hem niet te krenken en gaf toe aan zijn eisen, vervolgens miste hij juist in deze wedstrijd kans op kans. Pijnlijke momenten achteraf.

Hopelijk gaat Messi nog een jaartje door en kan ik dan nog één keer proberen het La Liga seizoen nóg beter af te werken, mét een Europese titel er bij naast. Mocht dat lukken dan is het voor mijzelf denk ik ook mooi om een andere uitdaging te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijninho
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-02-2024
Iemand dit al tegengekomen ? Ik sta eerste met juventus en manager prestaties 7,5. De club wordt overgenomen en de nieuwe eigenaar wil een nieuwe manager waardoor mijn manager prestaties nu 3 zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MT7XPsf-CziKhkml86R3tiF1Q4k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8AOwCoImBeCEUJVAreKbgiNk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Stijninho schreef op zondag 3 mei 2020 @ 23:33:
Iemand dit al tegengekomen ? Ik sta eerste met juventus en manager prestaties 7,5. De club wordt overgenomen en de nieuwe eigenaar wil een nieuwe manager waardoor mijn manager prestaties nu 3 zijn.

[Afbeelding]
Wel vaker tegengekomen, maar dit is mij zelf nog nooit overkomen. Het is ergens wel realistisch, je ziet toch vaker dat als een club overgenomen wordt, de manager/trainer die er op dat moment zit direct op de schopstoel plaats neemt.. Hopelijk overleef je het, wel vet als je dat lukt trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
Mef schreef op zondag 3 mei 2020 @ 10:53:
Ik ken het gevoel. Was werkloos, zonder reputatie en diploma's gestart en keek wat er uit de bus kwam. Ifk östersund in de Zweedse 4e klasse. Gezien de seizoenen in Zweden met de jaren meegaan was die competitie bijna halfweg toen ik aangesteld werd en stond östersund op een degradatie positie. Ik neem over en we hebben niet meer verloren dat seizoen en kwamen uiteindelijk 1 punt te kort om eindronde voor promotie mee te spelen.
Het seizoen erna was spelen voor kampioen. 5 wedstrijden voor het einde kunnen we bij een overwinning mathematisch zeker zijn van het kampioenschap (op dat moment zijn we met het seizoen ervoor 38 wedstrijden ongeslagen in een competitie van 26 wedstrijden) en wat doen we... Verliezen. Had mij ook al als doel ongeslagen het volledige seizoen afwerken. Wedstrijd erna weer zeker bij overwinning... Gelijkspel. Wedstrijd erna nog eens gelijkspel en weer niet zeker.
Alsof het spel het er dan om doet.. 1 schrale troost; het kan ook andersom. In m'n seizoen met Dundalk was het ook de nummer 1 de bezweek onder de druk en daardoor kon ik er over heen en kampioen worden. Maar duimen dat je je kampioenschap toch nog kan halen!

@YES wat een bizarre ontknoping!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stijninho
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-02-2024
YES schreef op maandag 4 mei 2020 @ 07:08:
[...]

Wel vaker tegengekomen, maar dit is mij zelf nog nooit overkomen. Het is ergens wel realistisch, je ziet toch vaker dat als een club overgenomen wordt, de manager/trainer die er op dat moment zit direct op de schopstoel plaats neemt.. Hopelijk overleef je het, wel vet als je dat lukt trouwens!
Is idd wel ergens normaal, maar doet toch raar als je 1e staat. De eerste match erna verloor ik in Celtic en dacht ik nu is het afgelopen maar daarna kwamen 3 zeges in de serie A en hebben ze hun vertrouwen in mij uitgesproken. Dus manager prestatie is nu weer 7,5 en Frank de Boer heeft ondertussen bij Valencia getekend. OEF

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
Zo. Klaar voor, denk ik, het laatste seizoen met Barça. Messi gaat nog één seizoen door maar heeft al aangekondigd na dit seizoen te stoppen, dus dit moet hét jaar van zijn afscheid worden.

Qua speelschema ben ik al tevreden. We treffen zowel Atletico als Real Madrid redelijk aan het eind van de competitie beiden thuis. Met een beetje geluk kan ik tegen één van die twee de titel pakken, als ik hem pak natuurlijk. Maar dat moet dit jaar gewoon.

Dan de Champions League. Alsof het lot er mee speelt, de finale wordt gespeeld in Camp Nou. Dat zou toch wat zijn. Wel eerst even de poule doorkomen dan, in plaats van afgelopen seizoen met 10 punten er alsnog uit vliegen. Met Manchester United, AC Milan en Dynamo Kiev een zware maar haalbare poule denk ik.

De selectie is ook op orde. Heb aan het eind van de transferperiode nog drie aanvallende krachten verhuurd om aan speeltijd toe te komen en Almada is voor €70.000.000 vertrokken, maar die wilde inmiddels al een jaar lang weg dus dat is niet zo'n probleem. Voorin zijn de posities nog steeds meer dan dubbel bezet en ik heb voorin veel flexibele spelers die op meerdere posities uit de voeten kunnen.

Mijn tactiek is iets aangepast. Camavinga en De Jong spelen iets dieper uitgezakt, om het spel te verdelen en bij counterpressie snel in te kunnen schuiven. Daardoor kan ik nu ook met een echte aanvallende middenvelder spelen, hier krijgt Foden zijn kans op een basisplek. Olmo staat echter te popelen om zijn plekje in te pikken.

In de verdediging heb ik centraal vier geschikte spelers waarvan Todibo eventueel Camavinga ook kan vervangen. Mochten er achterin of voor de dieper gelegen posities op het middenveld veel blessures komen dan kan ik terugvallen op mijn tactiek van vorig seizoen, dan is alles weer bezet.
Voorin verwacht ik qua talent veel van Jourdan en Julio Lopes, zij kloppen echt op de deur en worden als mega-talenten beschouwd. Mocht iedereen fit blijven dan zal hun speeltijd echter redelijk beperkt blijven. Messi zal vermoedelijk maar weinig minuten maken, al denk ik hem zodra het kan wel heel veel in te gaan laten vallen.

De selectie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qZsIae6DUyL0q6Fj_yR77L0KukU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/32B94jW1rN0pZJHKZnBLIVPl.png?f=user_large

Dit seizoen moet het echt gaat gebeuren, La Liga én Champions League winnen is het minimale met deze ploeg!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rhain
Het huwelijk met Sheffield Wednesday zou zomaar eens een hele korte kunnen worden :/. Na 12 wedstrijden ligt m'n hoofd al op een hakblok. Met nog 2 wedstrijden voor de zomerstop moeten we nog uit naar Bolton (nr 5) en thuis tegen Fleetwood (nr 17), we staan op een schamele 11e plaats daar waar we gewoon voor een playoff plaats hadden moeten strijden.

Ik kwam in januari met mijn tactiek, mijn visie, maar de selectie sloot daar nauwelijks op aan. In de korte transfer periode die er nog was, kon ik nauwelijks versterken. Ik haalde een oud bekende op bij Limerick, maar mocht vervolgens niet spelen ivm werkvergunning |:(. Toch pushte ik m'n tactiek door, maar dat komt me dus bijna zuur te staan. Dat er een golf aan blessures is, is ook niet bepaald prettig te noemen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yfjAJVCgx_fTop8JPDGwHn0sF8o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JaZtWbMuDeUHBOHBy6avDAWT.png?f=fotoalbum_largeIk moest beroep doen op m'n 4e keeper... is er wel zoiets als een 4e keeper!? 8)7

Ik hoop dat ik mag aanblijven. In de zomer zal er een hoop gaan veranderen, zal ik zelf ook moeten veranderen? Toch een andere tactiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
@Rhain zou toch wel fijn zijn als je nog aan mag blijven. Een half seizoen is te kort als jouw visie en tactische benadering heel anders is dan je voorganger. Dat zou zo'n bestuur zich ook moeten realiseren. Maar ja, het blijft de voetballerij hè ;)

Ik ben zelf aardig voortvarend begonnen, tegen de kleintjes scoor ik aan de lopende band. Twee echte tests gehad, Valencia en Atletico uit. Valencia 2-3 verslagen in een wedstrijd waarin ik duidelijk beter was. Bij Atletico ging het gelijk op, tweede helft was ik zelfs een stukje beter maar schoten zij er in de 80e minuut één van 30 meter strak in de winkelhaak. 1-0 verloren, beetje pech maar kan gebeuren. Overigens de enige wedstrijd tot nu toe waarin Messi een basisplek had, teken aan de wand? :+

De eerste resultaten van dit seizoen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oM2adD0x3AdeE2ICmfQn-6bK5l0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tLo08YC84mMfURK3YaqjFR5o.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
Yes, yes, yes!! De trein dendert door en verlaat station Madrid alweer, een slagveld achterlatend:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8HfCxLJUkhcXci5VWZLfyCil7tE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xP2yb3ci0GpuQwqH7M6fF0tJ.png?f=user_large

Wat ben ik blij! Heb voordat het seizoen begon naast een heel aanvallende tactiek ook een tactiek voor uitwedstrijden tegen de subtop (ietsje minder aanvallend) en een counter-tactiek gemaakt voor de uitwedstrijden tegen topploegen, gemaakt. Een beetje zoals Real mij er vaak op snelheid en dodelijke precisie uit counterde gericht. En dat pakte even lekker uit. Man, wat heerlijk. Ook weinig weg gegeven, in meerdere opzichten een bijna perfecte wedstrijd!

[ Voor 5% gewijzigd door YES op 05-05-2020 00:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:04
Zal morgen of overmorgen mijn eerste CL seizoen met Go Ahead afsluiten.

Het is toch een CL seizoen ook als je er in de voorrondes uit vliegt?

Eerste voorronde tegen Sporting waar we met mazzel verder gingen en toen tegen Brugge 2* met 2-1 verloren.

In een el groep met man United, Gdansk en panathinaikos werden we met 7 punten tweede.
Na 5 wedstrijden dacht ik al verder te zijn. Want tegen de Grieken hadden we al eens gewonnen.
Uiteindelijk verder omdat we in de blessure tijd nog een goal maakten.

Ondanks het vele billenknijpen kan ik nu wel goed zien wie Europees tekort komt en kan door sorteren.

In de zomer al wat spelers gedumpt en zo enkele miljoenen opgehaald.
Maar uiteraard alleen gratis spelers opgehaald.
Uitzondering was een jonge spits van Zenit welke ik huurde met optie tot koop.
Na de winter deze optie voor 2.1mln geactiveerd.

We begonnen sterk tot mijn doelman Kjaer besloot een blessure op te lopen in een periode waar we om de 3/4 dagen en wedstrijd hadden.
Dit kostte me aardig wat punten.

Na deze periode stond PSV op 12 punten (en toch stonden we nog tweede).

In de winter werd de club gekocht door een nieuwe eigenaar die erv meteen even 4mln in stopte, alhoewel we dit niet nodig hadden.
Mijn spits die twee jaar geleden nog bijna top scoorder werd gedumpt voor 3.5 en voor 4mln een Duits talent voor op tien gekocht.
Het Russische talent deed het in zijn invalbeurten en in de beker goed dus werd de nieuwe vaste spits.

Kjaer kwam weer in vorm en het team raakte weer op elkaar ingespeeld dus werd de tactiek iets aanvallender. Waardoor we weer lekker gingen winnen.

PSV maakte de geniale beslissing om in de winter hun spits die 15 goals in 19 wedstrijden had gemaakt te verkopen voor 20mln aan Anderlecht. Deze was ooit gekocht voor 25 van ADO.

Zijn vervangen was een spits van Vitesse die 1* tien goals gemaakt heeft, jaren geleden.

Hierdoor begon het gat met ze zo bizar snel te Krimpen.
Net de sleutel wedstrijd tegen ze gespeeld.
In Deventer, ze werden volledig weg getikt, iets wat we bijna nooit doen tegen top ploegen.
Hun hadden 2 schoten, wij 18. Het was een wonder dat het bij 1-0 bleef.

We staan nu gelijk, hun doelsaldo is iets beter maar voor mijn gevoel hebben we het in eigen hand.

In de laatste tien wedstrijden beslissen welke linksbuiten, welke nr10 en welke centrum verdediger weg mag om plaats te maken in de selectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenFM
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:27
Deadsy schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 00:52:
Zal morgen of overmorgen mijn eerste CL seizoen met Go Ahead afsluiten.

Het is toch een CL seizoen ook als je er in de voorrondes uit vliegt?

Eerste voorronde tegen Sporting waar we met mazzel verder gingen en toen tegen Brugge 2* met 2-1 verloren.

In een el groep met man United, Gdansk en panathinaikos werden we met 7 punten tweede.
Na 5 wedstrijden dacht ik al verder te zijn. Want tegen de Grieken hadden we al eens gewonnen.
Uiteindelijk verder omdat we in de blessure tijd nog een goal maakten.

Ondanks het vele billenknijpen kan ik nu wel goed zien wie Europees tekort komt en kan door sorteren.

In de zomer al wat spelers gedumpt en zo enkele miljoenen opgehaald.
Maar uiteraard alleen gratis spelers opgehaald.
Uitzondering was een jonge spits van Zenit welke ik huurde met optie tot koop.
Na de winter deze optie voor 2.1mln geactiveerd.

We begonnen sterk tot mijn doelman Kjaer besloot een blessure op te lopen in een periode waar we om de 3/4 dagen en wedstrijd hadden.
Dit kostte me aardig wat punten.

Na deze periode stond PSV op 12 punten (en toch stonden we nog tweede).

In de winter werd de club gekocht door een nieuwe eigenaar die erv meteen even 4mln in stopte, alhoewel we dit niet nodig hadden.
Mijn spits die twee jaar geleden nog bijna top scoorder werd gedumpt voor 3.5 en voor 4mln een Duits talent voor op tien gekocht.
Het Russische talent deed het in zijn invalbeurten en in de beker goed dus werd de nieuwe vaste spits.

Kjaer kwam weer in vorm en het team raakte weer op elkaar ingespeeld dus werd de tactiek iets aanvallender. Waardoor we weer lekker gingen winnen.

PSV maakte de geniale beslissing om in de winter hun spits die 15 goals in 19 wedstrijden had gemaakt te verkopen voor 20mln aan Anderlecht. Deze was ooit gekocht voor 25 van ADO.

Zijn vervangen was een spits van Vitesse die 1* tien goals gemaakt heeft, jaren geleden.

Hierdoor begon het gat met ze zo bizar snel te Krimpen.
Net de sleutel wedstrijd tegen ze gespeeld.
In Deventer, ze werden volledig weg getikt, iets wat we bijna nooit doen tegen top ploegen.
Hun hadden 2 schoten, wij 18. Het was een wonder dat het bij 1-0 bleef.

We staan nu gelijk, hun doelsaldo is iets beter maar voor mijn gevoel hebben we het in eigen hand.

In de laatste tien wedstrijden beslissen welke linksbuiten, welke nr10 en welke centrum verdediger weg mag om plaats te maken in de selectie.
Mooi, zo'n spannend verloop. Welk seizoen/jaar zit je in?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
"Go on a holiday, they said. It'll be fun, they said"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mGoNdA4cU3E6SO9bEZWbuoUDr78=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/f2MJKYcHBmW02s1RdYAsM1dP.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/17IpqbSOfcYVi1YjHHPuSR4_0tQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qJV6QOZejZVjnoWmabdo3G67.jpg?f=user_large

:')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HP9b0pdRpBWU28wEca0-V1A1gs0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/twaugtJ4kru7x27eHf2NlF35.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yCFokKQUbP5KL4g9Vz_BLpApBTY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bOGGAeUPctTIEkdQUvx0NIHK.jpg?f=user_large

[ Voor 30% gewijzigd door apis29 op 05-05-2020 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
@apis29 haha, lekker dan. Dacht je dat het wel goed zat en had je geen zin meer in het restant van het seizoen?

Overigens, dat dream team van de media, klopt het nou dat er 7 veldspelers van Ajax in zitten terwijl die tweede zijn? Of hebben Feyenoord en Ajax dezelfde 'poppetjes' op dat veld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
YES schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 11:49:
@apis29 haha, lekker dan. Dacht je dat het wel goed zat en had je geen zin meer in het restant van het seizoen?

Overigens, dat dream team van de media, klopt het nou dat er 7 veldspelers van Ajax in zitten terwijl die tweede zijn? Of hebben Feyenoord en Ajax dezelfde 'poppetjes' op dat veld?
Begon al laat te worden ja dus maar even kijken wat er zou gebeuren als ik het seizoen zo zou laten afspelen (die eerste paar verliespartijen zat ik er zelf nog wel achter [t/m de beker]. Zag alweer de befaamde FM dip aankomen dus benieuwd of dat ook het geval zou zijn als ik het in holiday mode zou laten afspelen). In de eerste helft van het seizoen overigens nog m'n startende keeper er 2-3 maanden uit terwijl in de zomer z'n twee backups de club hadden verlaten. Had er wel een ex-Jong Ajax als backup voor in de plaats gehaald als toekomstige vervanger maar dat scheelde nu nog wel een stuk. Uiteindelijk had dat niet teveel punten gekost. Even m'n inbox lezen of er in het laatste deel nog blessures geweest zijn (startende keeper was inmiddels wel al terug). Hopeljk degraderen ze dus nog O-)

Dream team is allemaal Ajax ja (aan het begin van het seizoen iig), snap ook niet dat ze geen kampioen worden in dit spel (zie je ook terug bij standen die andere mensen hier gepost hebben tot in tientallen jaren verder dat het vooral Feyenoord is :+ )
Overigens was in de winterstop m'n Assistant Manager (Diederik Boer) weggekaapt door Twente en alles wat enigszins in de buurt van hem komt denkt er niet aan om naar Roda te komen (uiteindelijk zelf eentje bij Dordrecht ofzo weggehaald, die nog een beetje keepers kan trainen [aangezien je bij Touch geen aparte coaches hebt verder]).
Verder maakt het ook weer niet zoveel uit, eerste seizoen Eredivisie met de op een na laagste selectie/clubwaarde dus nu verder verbouwen. Al zal het voor het prijzengeld nog wel een verschilletje maken en we staan nu 1 miljoen in het rood met 2,1 miljoen verlies dit seizoen (vallen wel wat duurdere contracten weg nu).

(doelstelling was wel opgehoogd naar mid-table finish)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YbDzozcZ1iTGjoiRZ2L-E2HE12M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XychhbyqMmE1F3VJUUbfi1kw.jpg?f=user_large

Eind van het seizoen 9 van de 11 van Ajax (alleen Enes Ünal van FEY in de spits, plaatje vooraf alleen Davy Pröpper van FEY)):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DFKqCYWcU0Q9D4eFkTf3XUn3-bY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sNrF3uE3b0dO7gO2Z4ReEv1P.jpg?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door apis29 op 05-05-2020 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Interessante ontwikkeling en het is niet eens 1 April <+:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uTe8pWpqzp9hwo4Rx3K5tkavv74=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YMbMR1jGj9791UH5CBOarQvn.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhain
apis29 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 14:21:
[...]
Dream team is allemaal Ajax ja (aan het begin van het seizoen iig), snap ook niet dat ze geen kampioen worden in dit spel (zie je ook terug bij standen die andere mensen hier gepost hebben tot in tientallen jaren verder dat het vooral Feyenoord is :+ )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9rV3PwgCGFZrfSFU5lj9c4yHHKY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZEPj3r7VpnYbZcnoK9f3O46n.png?f=fotoalbum_large

U zei? Of bedoel je dat Feyenoord pas over tientallen jaren zo vaak kampioen word? :+
Feyenoord is ondertussen al met z'n 4e trainer ná Advocaat bezig.. zou graag manager bij ze willen worden, maar laat ik eerst met Sheffield iets preseteren.

Overigens mocht ik na 2 winst partijen (Bolton en Fleetwood) gelukkig nog aanblijven. Nu deze zomer proberen een team te smeden dat me aanstaat. Daarvoor heb ik 3 kwart nieuwe spelers nodig denk ik zo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Rhain schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:26:
[...]

[Afbeelding]

U zei? Of bedoel je dat Feyenoord pas over tientallen jaren zo vaak kampioen word? :+
Feyenoord is ondertussen al met z'n 4e trainer ná Advocaat bezig.. zou graag manager bij ze willen worden, maar laat ik eerst met Sheffield iets preseteren.

Overigens mocht ik na 2 winst partijen (Bolton en Fleetwood) gelukkig nog aanblijven. Nu deze zomer proberen een team te smeden dat me aanstaat. Daarvoor heb ik 3 kwart nieuwe spelers nodig denk ik zo :X
Hoe zit het met de financiën bij Sheffield Wednesday dan? Engeland staat erom bekend dat er aardig wat gespendeerd wordt, is dat op dit niveau ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
MaartenFM schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 08:37:
[...]

Mooi, zo'n spannend verloop. Welk seizoen/jaar zit je in?
Niet zo ver als normaal.
Pas in 2029/30.
Vroeger had ik nu al in 2045 ofzo gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
YES schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:42:
[...]
Hoe zit het met de financiën bij Sheffield Wednesday dan? Engeland staat erom bekend dat er aardig wat gespendeerd wordt, is dat op dit niveau ook zo?
Ja dat is best bizar. Zit nu op 1,2 miljoen salaris per maand en 6,6 miljoen transfer budget. Sta op het punt om een speler van 1,7 miljoen aan te trekken. Daar tegenover staat het vertrek van m'n spits waarvoor ik probeer 5 a 7 miljoen te krijgen. Hij drukt met 122k per maand aardig op het salarishuis. De top van de salarissen moet wat mij betreft op max 60k liggen.

Tuurlijk ben ik wel een beetje bekend met wat er her en der betaald wordt aan salarissen, maar hier keek ik toch best wel van op. Het gros van de spelers verdient tussen de 40 en 60k per maand.
ook m'n eigen salaris ging van 4k bij Dundalk naar 40k, ik had expres naar beneden gedaan naar 30k zodat ik de baan zou krijgen en iets meer over zou houden voor de spelers zelf..

Wat mij overigens opviel bij Sunderland 'til I Die is dat de spelers en staf allemaal zulke dikke auto's blijven rijden (porsches en mercs als ik t goed zag?!). Je degradeert van Prem. League naar Champ. er moet 85 man zogezegd uit en daarna degradeer je nogmaals. Je speelt in League One waar alles om geld harken draait (o.a. 1 miljoen revenue bij Checkatrade finale). En wellicht draait het misschien om "maar" een auto, maar het is ook een signaal dat je afgeeft toch? Oh wacht, volgens mij dwaal ik af :9

[ Voor 7% gewijzigd door Rhain op 05-05-2020 18:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
Het volgende seizoen zit er weer op. Wederom kampioen, dat gaat prima, maar Europees is het niet wat het moet zijn sinds die Champions League winst in 2021/2022.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pmZJQi7rnTu_RbfDfRUrOUtQCxc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/abeatJSHnI90vunKqmxJJg3t.png?f=fotoalbum_large

Deze zomer blijft waarschijnlijk mijn selectie grotendeels intact, afgezien van een links/rechtsbuiten waar ik de minimum release clause was vergeten,die loopt voor 84 miljoen naar Chelsea, maar daar ben ik niet heel rouwig om, want hij presteerde wel constant, maar in mijn ogen niet goed genoeg (hij had ook geen vaste basisplaats).

Daarnaast is er ook maar 1 inkomende transfer tot nu toe, maar dat is er een voor de toekomst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
@Rhain op voetbalzone stond onlangs een artikel waar de salarissen van clubs uit de Championship. League One en League Two werden besproken, ze verdienen daar echt wel fors!

Kijk maar eens:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LtJPhHkWIC4GkQcqpQDKJJMEgFQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/noSp1xBrIovjLaNX6gdUpCgM.png?f=user_large

Linkje naar het artikel, voor als je het helemaal wilt lezen:
Championship ‘the centre of madness’: zelfs materiaalman vangt 65.000 euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
In het kader van de beste verdediging is de aanval heb ik maar eens wat experimenteler gewisseld de afgelopen wedstrijd :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a97IxO3pJQCMi50xoGpoeDDJtYI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zCkak2LH77NWBWPWoR5QQ8q6.png?f=user_large

Uiteindelijk was Dzafic de enige pure verdediger. Miranda is wel een echte linksback, maar dan wel één van het aanvallende soort en Julio Lopes is een links/rechtsbuiten :*)
Heb de laatste 15 minuten zo gespeeld tegen Granada, het stond toen 2-0 en we maakten er nog twee bij, 4-0. Tijdens wedstrijden die we onder controle hebben en gaan winnen wissel ik steeds vaker zeer aanvallend en vaak werkt het ook nog, best leuk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
@YES
Die Moriba heb ik in mijn Ajax save gekocht, super spelertje.
Heb overigens Ansu Fatih ook gekocht, prijzige aangelegenheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Hoogie2004 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:52:
@YES
Die Moriba heb ik in mijn Ajax save gekocht, super spelertje.
Heb overigens Ansu Fatih ook gekocht, prijzige aangelegenheid :P
Ja klopt, Moriba is een geweldenaar, Fati nog wel beter haast, dat is nu al een wereldtopper in seizoen 4 bij mij. Welk seizoen zit je?
Pedri, Collado, Wagué, Miranda, Cucurella, Firpo, Aleña, Peña (keeper), Puig, Araujo, Chumi, Monchu, Cuenca, Reis... Allemaal talent bij Barça.

De eerste 5 a 6 namen zijn zeker goed genoeg om het eerste te halen. Vooral Pedri en Collado zijn bij mij uitzonderlijk goed. Uit de rij daarna misschien ook nog een enkeling die het eerste kan halen.

Maar ik heb met Barcelona al zoveel geld verdiend aan de talenten die het niet gingen redden of door omstandigheden weg gingen (voornamelijk niet genoeg geduld voor een kans in de basis), ongelofelijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
YES schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:03:
[...]

Ja klopt, Moriba is een geweldenaar, Fati nog wel beter haast, dat is nu al een wereldtopper in seizoen 4 bij mij. Welk seizoen zit je?
Pedri, Collado, Wagué, Miranda, Cucurella, Firpo, Aleña, Peña (keeper), Puig, Araujo, Chumi, Monchu, Cuenca, Reis... Allemaal talent bij Barça.

De eerste 5 a 6 namen zijn zeker goed genoeg om het eerste te halen. Vooral Pedri en Collado zijn bij mij uitzonderlijk goed. Uit de rij daarna misschien ook nog een enkeling die het eerste kan halen.

Maar ik heb met Barcelona al zoveel geld verdiend aan de talenten die het niet gingen redden of door omstandigheden weg gingen (voornamelijk niet genoeg geduld voor een kans in de basis), ongelofelijk. :+
Ik zit nu in 2024/2025, zou vanavond even moeten opzoeken wanneer ik die gasten gekocht heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Hoogie2004 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:36:
[...]

Ik zit nu in 2024/2025, zou vanavond even moeten opzoeken wanneer ik die gasten gekocht heb.
Daar zit ik nu ook. Zouden dan bij jou inmiddels ook wel toppers moeten zijn.
Net met aanvallend wisselen erbij 10-2 gewonnen van Galatasaray in de eerste ronde na de poulefase in de Champions League :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:25
Wil ik nix van weten :(

Zit via Stadia te spelen. Dacht ik ga met Gala beginnen maar dat had ik al vaker gedaan. Heb deze keer Duisburg gekozen in de 3. Liga van Duitsland. Begin is beetje omslachtig maar komt in orde. Heb deze keer van te voren bedacht wat voor een carrièrepad ik wil bewandelen. Met 12 landen en 30 competities is er keuze zat. (Zoveel zou ik nooit kunnen draaien op mijn laptop).

Denk dat ik binnenkort ook wel op zoek ga naar een leuk network game.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Haha, sorry @nwnc ! Helaas de ronder er na terecht uitgeschakeld door Chelsea. Ik weet niet hoe het kan want in La Liga blaas ik iedereen weg en heb ik nog maar één keer verloren in de hele competitie. Helaas voor Messi dus geen glansrol in de CL meer in het laatste jaar van zijn carrière..
Waarschijnlijk ga ik dit seizoen wel weer wat La Liga records breken, dat dan weer wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
Messi's laatste seizoen is voorbij. Geen Champions League-titel helaas maar wel een memorabel seizoen. Absoluut het allerbeste La Liga seizoen ooit. Eén keer verloren, twee keer gelijk en de rest dus allemaal gewonnen. Records sneuvelden bij bosjes, tegenstanders werden opgegeten, verstikt, ingepakt en retour afzender gestuurd.

Even een lijstje:
  1. Hoogste aantal punten in een seizoen: 107
  2. Hoogste aantal zeges in een seizoen: 35
  3. Hoogste gemiddeld aantal toeschouwers over een heel seizoen: 92.814
  4. Hoogste aantal overwinningen op een rij: 23
  5. Hoogste aantal goals in een seizoen: 127
  6. Laagste aantal tegengoals in een seizoen: 11
  7. Hoogste aantal clean sheats in een seizoen: 28
  8. Beste doelsaldo in een seizoen: +116

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
LIVE :D

Had het Roda vakantieverhaal nog eens zelf opnieuw gedaan (dat tycoon verhaal bleek uiteraard gebakken lucht en had al bijna de hele transferperiode gemist in de hoop op een zak geld + het Match Plan stamde nog uit m'n Düsseldorf tijd en bepaalde aspecten pastten eigenlijk helemaal niet meer bij de Roda selectie). Laatste save was alleen vlak voor die wedtrijd tegen Feyenoord dus dat deel ook overnieuw incl. beker halve finale. Deze keer wel op penalties gewonnen én Ajax verloor ook nog eens van Groningen (zijn nu wel kampioen geworden overigens ;) ) dus die kwam ik nog in de finale tegen waar ze op een pak slaag getrakteerd werden zoals al het hele seizoen (ondanks een hele blessuregolf voorafgaan, die anderhalve spits die ik had beiden geblesseerd en beide beste opties voor aanvallende middenvelder ook. Bij Groningen gelukkig ook de spits Buitink en hun keeper maar de invaller heeft vlgns mij wel een stuk of 10 saves gehad :| ).
Nou werd ik in de winterstop al gelinkt aan Aston Villa en had interesse getoond in de media (werd nog op het matje geroepen door het bestuur daarvoor :+ ). Kwamen ze nu net voor de laatste competitiewedstrijd met een job offer en ik zie dat ze aan de vooravond van de promotie playoffs staan dus even een save apart opgeslagen om later mee verder mee te gaan (met Roda al zeker van de 5e plaats en dus ook zo geëindigd en had al een interessant Argentijns talent binnen gehengeld dus daar loop ik niet van weg aangezien we ook nog Europa in gaan).
Maar nu dus in de alternatieve realiteit met Aston Villa aan de slag. Crystal Palace al aan de kant gezet (1-1 thuis, 2-1 uit gewonnen) en nu de finale in Wembley tegen Reading en so far so good (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ho84Fs_4RhVcXyeR_swsfdRLwfU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VExYJdowHkZfFUW0jO5o00Bx.jpg?f=user_large

En promotie binnen! (wel grappig dat ik hier die Firquet weer tegenkom. Die had ik bij Düsseldorf al eens geleend van Marseille en wilde hem ook bij Roda lenen alleen daar had ie dan weer geen zin in. Nu dus door Aston Villa geleend van Marseille ...)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k8coOAU55ZkoI6IG0gCliIx0CZE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/l0ZdxG44ajtDhWrzWfJDIvQ9.jpg?f=user_large

[ Voor 34% gewijzigd door apis29 op 08-05-2020 13:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rhain
Sheffield Wednesday update

Het scheelde weinig of ik had m'n ontslag te pakken, maar de zomer stond net op tijd voor de deur. Een paar weekjes weg, even t koppie leeg en weer door. Tijdens de vakantie mezelf eens verdiept in wat tactieken van anderen. Beter goed gejat dan slecht verzonnen toch? Zo kwam ik bij een 4-4-2 tactiek van Wulf Knap of zoiets. Deze sloot goed aan bij mijn visie en zou wellicht de puntjes op de i zetten.

Vervolgens was het een kwestie van de juiste spelers (en staf!) vinden die zo goed mogelijk aan zouden sluiten bij deze tactiek. Niet te veel poespas dus dat maakt het zoeken ook wat makkelijker. Insteek is zoveel mogelijk pace, acceleration en passing in het team te krijgen.
En geloof het of niet! sinds m'n aanstelling bij Sheffield Wed ben ik voor het eerst het scout stuk van het spel gaan gebruiken, cq een scout orgaan aan het opzetten. En dat is best leuk moet ik zeggen! Leuker dan het zelf scouten in een programma. Er is echt een enorme bezem door de selectie gegaan. Een stuk of 15 spelers eruit en een stuk of 15 er in. Voor de lange termijn en voor de korte termijn. Koop en huur. Financieen zien er na de transfer periode nog OK uit. Ja. Ik ben best content. En mag niet klagen met volgende seizoensstart (al staan we 2e):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C2V9AIQSjfydr9N7pGsvjNCPQig=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aXVsfRtaOkc2gNGE8ZZV5RNs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
@Rhain je bent gewoon ongeslagen tot nu toe, lekker bezig! Als je dat lang genoeg volhoudt kom je vanzelf bovenaan :+

Dan mijn eigen carrière
Ik zit in dubio.
Toch doorgaan met Barça zonder Messi, proberen Europees sterker voor de dag te komen terwijl ik La Liga blijf domineren, of helemaal opnieuw een game beginnen. Met Barça heb ik echt een leuk team staan, heb net Gravenberch gekocht van Ajax. Hij is echt ontzettend goed, Frenkie materiaal alleen dan aanvallender. Frenkie is Xavi en Gravenberch is Iniesta, dat idee. Ik heb teen heel stel jeugdspelers die nog één jaartje verhuurd worden maar dan ook daadwerkelijk mee kunnen doen voor een plek in de selectie. Met andere woorden, het is eigenlijk wel de moeite om te zien hoe zich dat de komende jaren ontwikkeld.

Aan de andere kant is de échte uitdaging wel een beetje weg. Ik heb inmiddels een miljard op de bank bij Barça, voornamelijk doordat ik zelf al ruim een miljard aan winst gemaakt heb met transfers, dus als ik wil koop ik een team bij elkaar en win ik alles wat er te winnen valt. Mbappé van Madrid halen zou zelfs mogelijk moeten zijn.. De uitdaging is natuurlijk dit niet te doen en hoewel het nog flinke bedragen zijn die ik uitgeef, maak ik elk jaar dus flink winst. Maar ik denk echt dat als ik zou willen, ik binnen een jaar alles win wat er te winnen is, dat maakt de door mijzelf gestelde uitdaging toch een beetje kunstmatig zeg maar..

Wat is het alternatief?
Wat ik nu in mijn hoofd heb, is om in Frankrijk op het derde niveau of eventueel nog lager (kan dat?) een club te nemen en zo snel mogelijk PSG van de troon te stoten. Met zo snel mogelijk bedoel ik dat het niet per se met die club zelf moet gebeuren, maar dat ik carrière maak en daardoor zo snel mogelijk bij een Lyon, Monaco, Marseille of andere subtopper met potentie/achterban uitkom en daarmee PSG voorbij ga. Mijn mooiste/beste FM game ooit (denk ik) was met Torino, waar ik er 5 jaar over deed om Juventus ooit eens de loef af te steken en daarna denderde ik daar echt overheen, met uiteindelijk een compleet Italiaans elftal. Zoiets opnieuw proberen trekt me toch wel, helemaal in Frankrijk waar PSG echt een straatlengte voor ligt op de rest.

Wat vinden jullie? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:00

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0HuBRrA.png

@Rhain De hegemonie van een topclub als PSG doorbreken is wel een leuke uitdaging. In mijn FM2018-game kan ik tot en met het 5e niveau. Geen idee meer of dat standaard is, of via een mod.

Zelfde kan je doen met TNS in Wales. Die zijn ook te goed voor de rest van de competitie.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
@Jorgen volgens mij bedoel je @YES die de hegemonie van PSG wilt doorbreken en niet ik ;)

@YES kun je met je huidige game en je huidige status al niet aan de bak bij 1 van je genoemde clubs? én is het PSG dat nogsteeds domineert in je game? Zo ja, dan zou ik in je huidige game verder gaan.

Ook jullie mening gevraagd..
Het moet wel vreemd lopen als ik niet met Sheff Wed promoveer. Maar ik weet niet of ik dan nog door wil stoten met deze club. Ik zit er aan te denken om weer een carriere switch te maken. Ik speel nu echt 4-4-2 wat ideaal is voor de kleine (UK) clubs, maar voor de grote clubs vind ik zelf 4-2-3-1 (iig met wingers en 1 spits) een mooier systeem.
De vraag: spelen jullie je hele carriere altijd met 1 tactiek bij al je clubs? Hebben in het echt de Mo's, de Pep's en de Klopps dat ook altijd gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scargreg7
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-01-2024
Rhain schreef op zondag 10 mei 2020 @ 08:43:
@Jorgen volgens mij bedoel je @YES die de hegemonie van PSG wilt doorbreken en niet ik ;)

@YES kun je met je huidige game en je huidige status al niet aan de bak bij 1 van je genoemde clubs? én is het PSG dat nogsteeds domineert in je game? Zo ja, dan zou ik in je huidige game verder gaan.

Ook jullie mening gevraagd..
Het moet wel vreemd lopen als ik niet met Sheff Wed promoveer. Maar ik weet niet of ik dan nog door wil stoten met deze club. Ik zit er aan te denken om weer een carriere switch te maken. Ik speel nu echt 4-4-2 wat ideaal is voor de kleine (UK) clubs, maar voor de grote clubs vind ik zelf 4-2-3-1 (iig met wingers en 1 spits) een mooier systeem.
De vraag: spelen jullie je hele carriere altijd met 1 tactiek bij al je clubs? Hebben in het echt de Mo's, de Pep's en de Klopps dat ook altijd gedaan?
Ik zou dan voor Sochaux gaan, ploeg in Ligue 2 met goeie jeugd! Was samen met Torino en Sunderland één van mijn leukste saves.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Rhain schreef op zondag 10 mei 2020 @ 08:43:
Klopt! Ik heb helemaal niet gezien dat er een nieuwe post begon. 😂

Met nog een paar wedstrijden te gaan, is het lekker spannend.... Europees voetbal lijkt bijna zeker. Wordt het Champions League? Het kampioenschap zelfs? Of is dat nog net te ver weg?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pZXCGc3.png

En het wordt steeds spannender:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AGP5XL0.png

Nog 4 wedstrijden en Europa League is inmiddels zeker.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/I0UqG2R.png

Nog maar 2 wedstrijden over. Halen we het nog wel? Of net niet?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BPYa5BN.png

Het blijft té spannend...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/obGSznM.png

De laatste wedstrijd moesten we het opnemen tegen nr 2 Rijeka. Dinamo mocht tegen de nummer 6. Een eclatante 4-0 aan onze zijde was genoeg om Rijeka alsnog voorbij te gaan en in elk geval de tweede plaats veilig te stellen. Daarmee was Champions League voetbal een feit. Helaas wisten ook de boys van Dinamo hun wedstrijd te winnen, waardoor we uiteindelijk op 2 punten van het kampioenschap blijven steken. So close, yet so far away. Even afwachten nu wat precies onze positie is qua qualificatie. Mochten we de groepsfase van de CL weten te bereiken, dan is dat niet alleen een boost qua naamsbekendheid, maar ook qua financiën. Dat is wat deze club nodig heeft, om in plaats van vooral te huren, ook eindelijk spelers te kunnen kopen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/92xQtMK.png

Een tweede plaats is natuurlijk fantastisch. Het voelt een klein beetje als verlies, want we waren echt ontzettend dichtbij, maar vooral ook als een overwinning. We zijn met een recordaantal doelpunten geëindigd. Als we onze keeper en verdediging nog een klein beetje kunnen "uppen", dan kan deze ploeg zijn potentie én aanspraak op de landstitel eindelijk waar gaan maken.

In het kleine dorpje waar we vandaan komen, vloeit de pils rijkelijk. Later zou men zeggen dat de Donau tijdelijk geel kleurde over enkel kilomters. Na de huldiging door de burgemeester en zijn vrouw, gingen de spelers op welverdiende vakantie. Op naar volgend jaar!

Mijn carrière tot dusver:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lVPdzqx.png

[ Voor 100% gewijzigd door Jorgen op 11-05-2020 02:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhain
@Jorgen prima prestatie toch? Als je bij die 5 wedstrijden voor t einde nog 1e wilde worden moest ook wel écht alles op z'n plaats vallen. En 114 goals voor, dat is meer dan 3 per wedstrijd pfff d:)b
Nog even en dan 3000 wedstrijden (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Wat een spannend slot @Jorgen! Ik vind zo'n slotfase altijd erg gaaf, helemaal als je de titel ook pakt natuurlijk, maar ook als het niet lukt doordat de rivaal je voor weet te blijven vind ik het cool. Je zit ze dan letterlijk op de hielen en je 'weet' dat je maar één misstap van ze nodig hebt omdat jij toch wel door dendert.. Tenminste, zo ging mijn bijna-kampioen-seizoen met Barça wel op een gegeven moment :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deadsy
Paar dagen geleden het seizoen met Go Ahead afgesloten waar we 1e stonden.

Zoals gezegd hadden we het volledig in eigen hand. En letterlijk de eerste wedstrijd nadat ik mijn vorige post gemaakt had gingen we flink onderuit tegen klote Ajax (0-5).

Sta je dus direct 3 punten achter op PSV.
In die periode mochten we ook nog tegen Genk in de eerste KO ronde van de EL, waarin we dus ook 2x onderuit gingen.
Was dus een zeer slechte periode.

Hierna wisten we een reeks overwinningen te boeken tegen Feyenoord, PEC, Vitesse etc.
En omdat PSV flink onderuit ging tegen Ajax :D stonden we weer gelijk.

In de resterende wedstrijden wist ik meer punten te pakken dan PSV en werd dus kampioen.

Hadden ze hun topscorer niet verkocht in de winter waren ze denk ik kampioen geworden.

En als Ajax niet een bizar slechte 1e seizoens helft had waren die denk ik ook boven me geeindigd (5x gelijk en 3x verloren).

Omdat de selectie idioot groot begon te worden heb ik deze week vrij veel tijd besteed aan een grote schoonmaak.
Eerst gekeken van hoe ik komend seizoen wil spelen en elke positie wil ik 2 opties hebben.
Dan gekeken welke spelers niet goed genoeg zijn, welke talenten wil ik beslist houden, en wat zijn de goede basis spelers.

De goede basis spelers wilde ik grotendeels behouden, tenzij er teveel opties zijn op de positie en de anderen raak ik niet kwijt.

Het resultaat is 7 spelers verhuurd en 15 spelers verkocht. 16mln transfer inkomsten.

Teken premies voor de gehaalde spelers was 2.1mln dus een leuke winst aan transfers.

Heb bij het halen en wegdoen van spelers rekening moeten houden met de homegrown regel aangezien we een slechte jeugd hebben en vrij snel Europa in gegaan zijn.
Hierdoor kon ik vorig seizoen geen volledige selectie inschrijven voor Europa.

Ben al bezig met het nieuwe seizoen en we staan uiteraard bovenaan :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Rhain @YES Zeker prima en reuzespannend :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Kom nu ook voor het eerst het Brexit spook tegen (blijkbaar heb ik de Hard Brexit variant te pakken), tel daarbij op nog de strengere huurregels van de Premier League tov Championship waar ik 5(6) huurlingen in de basis tegenkwam (plus een krap loon-/transferbudget; stonden 12 miljoen in het rood vóór het eerste geld binnenvloeide) en aan het begin van het seizoen heb ik nog bankzitters die het bij Roda niet eens zouden halen :+ . Gelukkig op de een of andere manier nog wel drie EU spelers net ervoor (de Brexit/ 1 juli) gratis aan weten te anders was het nog erger gesteld. Nog een week of twee voor de transferperiode sluit dus hopelijk wordt er nog een speler verkocht waar interesse in is om nog wat te kunnen kopen (zit wel al tegen het plafond van het looonbudget aan van zo'n 2,5 miljoen euro p/m maar kan er nog twee lozen die buiten hun contract zijn als het moet).
Jeugdopleiding van Aston Villa levert ook nog slechtere op dan bij Roda ...
Enige doel wordt dus in de Premier League blijven. Eerste wedstrijd tegen Man City ging eigenlijk wel gelijk op, zeker in de eerste helft. Uiteindelijk met wat pech toch 1-4 verloren }:| , maar biedt iig perspectief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhain
@Deadsy gefeliciteerd met het kampioenschap! Heerlijk om even de bezem door de selectie te halen, ik kan daar iig wel vrolijk van worden en vooral als het ook wat oplevert.

@apis29 uch, dat spook ja. Aan de ene kant drukt dat m'n pret wel een beetje in Engeland. Ik was 1 dag binnen bij Sheffield en kocht gelijk 2 bekende talenten. Een Kroaat en een Spanjaard.. zitten beiden als maar te wachten op een vergunning. Ook bij het aantrekken van een talentvolle Ierse spits (20 jaar) stond ik er even niet bij stil.. ook geen vergunning. Nu maar verhuurd aan Austria Wien en daar schopt hij de ene naar de andere d'r in :')

Maar de Sheffield trein dendert nog vrolijk door. Af en toe een haper in de motor, maar een beetje WD40 doet wonderen. In de winter periode nog een (voor Sheff. Wed.) super talent van Man Utd weten te kopen. Stond echt verbaasd dat de deal voor slechts 800k (wel 40% profit sell) rond was. In de FA cup gaat hij ook lekker. Thuis van Crystal Palace gewonnen met 2-0 en uit 0-3 bij Swansea. Beiden zijn wel afgezakt naar Championship onderste regione.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mef

Mef

Mef schreef op zondag 3 mei 2020 @ 10:53:
Ifk östersund in de Zweedse 4e klasse...
Zo even een update plaatsen van mijn avonturen in Zweden:
na 1,5 jaar (en mijn 1e volledige seizoen) bij IFK östersund kampioen gespeeld in de Zweedse 4e klasse. Op dat moment mocht ik al enkele keren op gesprek bij ploegen uit de Allsvenskan (1e klasse) maar die gesprekken leidden telkens tot niets en ik bleef gewoon bij östersund coach. In de lange Zweedse tussenseizoenen (van oktober tot midden april) ligt alles stil en dan volop coaching diploma's gehaald.
In de 3e klasse eigenlijk een vrij zorgeloos seizoen gehad. Eerste seizoens helft draaiden we vlot mee in de top 5, maar in de 2e helft van het seizoen zakten we langzaam weg in de ranking. Uiteindelijk als 8e geëindigd. Mijn contract liep af bij östersund en intussen had ik het eigenlijk wel al gesnapt: toeschouwersaantallen waren amper hoger dan het jaar ervoor, sponsorinkomsten waren zelfs lager, maar spelers moesten wel wat meer betaald worden. Financieel zou het niet makkelijk worden om nog veel te groeien met deze club. Dus vanaf het einde van de competitie in oktober volop beginnen solliciteren. Dan is het handig dat de competitie net afgelopen is als de overige competities net hun zwak presterende managers beginnen buitengooien :+
Maar ook daar veel gesprekken maar er kwam gezien mijn lage reputatie niet veel interessants uit. Uiteindelijk verleng ik in extremis toch nog voor 1 jaar bij IFK östersund: komt na 1 week er terug 2 maal een gesprek langs bij een Zweedse eersteklasser en mocht ik uiteindelijk tekenen bij BK Häcken. Ploeg die al enkele jaren de subtop speelt in Zweden, telkens top 5. Recent de beker gewonnen had, op 5 jaar tijd ook 4 maal kwalificatie mocht spelen voor UEFA league. Ploeg waar wel wat potentieel in zit om iets te tonen en te winnen op een vrij mooi niveau. Ik tevreden, IFK östersund nog wat geld van de overstap en BK Hacken heeft maar 50% moeten betalen voor me dankzij clausule in mijn contract. Iedereen tevreden dus.
Bestuur wil dat ik ga meespelen voor de titel. Voor mijzelf zijn de doelstellingen net wat hoger: dat laatste stapje zetten en Zweeds kampioen worden met deze ploeg en natuurlijk ook eens de kwalificaties voor europees voetbal overleven zodat we daar ook wat extra inkomsten kunnen gaan zoeken.
Intussen zijn we begonnen aan het seizoen. De voorbereiding liep goed, wel wat veel blessures naar mijn zin. Aantal leuke inkomende transfers gedaan, veel talenten uitgeleend om ook op lonen te besparen, aantal spelers verkocht. En dan speel je plots in het midden van de voorbereiding het bekertornooi (waarvan al 2 wedstrijden gespeeld worden op het einde van het vorige seizoen ook). Groepsfase waar we ingedeeld waren bij Nörkopping 1e klasser die ik net wat zwakker dan ons inschat, en met GAIS en Landskrona topploegen in 2e en 3e klasse. Groep werd vlot gewonnen met 9/9. Kwartfinale was tegen GIF Sundsvall, net kampioen gespeeld in 2e en dus nieuw in onze reeks. Ook deze partij vlot gewonnen. En in de halve finale kwamen we recordkampioen Malmö FF tegen die vorig seizoen verrassend uit de 1e klasse gedegradeerd zijn. We versloegen hen op 6 dagen tijd 2x met 1-0 want de week erna had mijn assistent er ook een oefenwedstrijd tegen gepland. Ergens eind mei spelen we dus de bekerfinale tegen AIK Solna.
In de competitie zijn we intussen 3 speeldagen ver: met 7/9 zijn we in elk geval goed gestart. Eerlijk moeten we wel zeggen dat we 2 keer konden winnen tegen een staartploeg. Het gelijkspel werd dan weer behaald tegen Djugarden, kampioen van vorig jaar. Heb er wel zin in, ploegje met potentieel. Ik speel voorlopig nog zonder mijn vaste spits. Als die uit blessure komt dan hoop ik dat die vlot scoort. Voorlopig doet zijn backup dat minder vlot, maar gelukkig: de rest van de ploeg maakt vlot een doelpunt. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
@Rhain
De bezem er doorheen is vooral lekker om af te zijn van het gezeur.
Jammer genoeg zijn drie spelers gebleven en zullen denk ik het contract uitdienen.

Leukste is dat na sluiting van de markt het bestuur me een transfer budget van 9mln geeft.
Dit omdat de CL groepen geloot werden en we de 15mln start premie kregen.
Was blijkbaar een verrassing voor hun :/
Hoop dat dit in fm21 gefixed word.

Na sluiting van het vorige seizoen weet een club gewoon wat ze 15mln start premie krijgen en ook hoeveel ze krijgen vanwege hun UEFA ranking. Dit hoort gewoon in de zomer al bij het budget te zitten.

Zit in een groep met Leverkusen, Liverpool en Juventus.
Stadion zal tenminste 3* vol zitten.

In de competitie 1* verloren en 4* winst.
We draaien vrij lekker en probeer nu een leuke rotatie te vinden om de jeugd minuten te geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rhain
@Mef Mooi avontuur zo in Zweden d:)b. Al zijn die winter stops wel ontzettend lang!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rhXYLNMknngtRY_CmDwXgilBmL8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WkB8TJ0iJZAWPoP1Q307l7TS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XA_aDi0Awb4KbDNaIOHIiiAN-qM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RenZARMGlmCLBoDJ3e4ImfgD.png?f=fotoalbum_large

No One Likes Us, We Don't Care!!
oh wacht, dat is Millwall he :P

Bij het implementeren van de tactiek werd al volop gewaarschuwd voor de vele gele kaarten. Zodra iemand geel pakt moet hij op "ease tackles" gezet worden, anders kan een rood snel volgen.. Blijkt dat m'n jonkie Murphy toch wel een hittepetit is met 3 rode kaarten dit seizoen :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
Ik heb eindelijk een oplossing gevonden voor mijn tactiek, echter heb ik nu niks meer aan al mijn (dure) buitenspelers.... Er zit nu voor bijna 200 miljoen bijna alleen maar op de bank, of ze spelen buiten hun positie.

We hebben in de eerste helft van de competitie 13 wedstrijden op rij de 0 gehouden (club record), en we krijgen legio kansen. We scoorden 55 maal in 19 wedstrijden, en kregen er slechts 9 tegen.

Onze aanvalsdrift levert vaak 25+ schoten op in een wedstrijd, waarvan eigenlijk altijd wel 10-15 op doel. De eerste helft van de competitie, 217 schoten op doel in 19 wedstrijden, de 2e in die ranking is PSV met 175. Het percentage goals moet wel nog omhoog....

De aanvalsdrift toont zich ook in het aantal penalties dat we krijgen, 11 stuks in 19 wedstrijden. Dit toont zich ook in de overtredingen tegen ons, er zijn 408 overtredingen gemaakt tegen onze spelers in die 19 wedstrijden, terwijl de nr2, Feyenoord, er 237 tegen kreeg.

De tactiek die ik nu toepas (spoiler vanwege talent-namen, ik zag dat iemand er moeite mee had):
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VsKP2ovKgsEEeo3k01rbETM07Uc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nhBbGOlMED3ATBGsZIygfqr3.png?f=fotoalbum_large

Ook in Europa werkt deze taktiek medogenloos. Verdedigend is het super solide (helaas is er geen stat voor schoten op doel tegen...) maar er zijn veel wedstrijden die aflopen zonder een schot op doel van mijn tegenstanders. We zijn dan ook voor het eerst sinds onze Champions League winst weer eens door naar de knockout-fase.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoogie2004 op 12-05-2020 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Rhain schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:50:
@apis29 uch, dat spook ja. Aan de ene kant drukt dat m'n pret wel een beetje in Engeland. Ik was 1 dag binnen bij Sheffield en kocht gelijk 2 bekende talenten. Een Kroaat en een Spanjaard.. zitten beiden als maar te wachten op een vergunning. Ook bij het aantrekken van een talentvolle Ierse spits (20 jaar) stond ik er even niet bij stil.. ook geen vergunning. Nu maar verhuurd aan Austria Wien en daar schopt hij de ene naar de andere d'r in :')
Ja daar kwam ik later ook pas achter dat ze nog verhuurd zouden kunnen worden. Had eigenlijk nog een Argentijnse keeper gratis aangetrokken die sweeper keeper kan spelen (heb nu een of andere trage slak) maar dus afgezegd en die heeft nu bij River Plate getekend. Huurregels hadden ze ook wel mogen aanpassen aan de Brexit, in de praktijk kan ik er maar twee huren nu dus ipv de zes die er vorig seizoen bij zaten en ook maar één keer per club (dus het looncontract van de ene opzeggen om een andere van dezelfde club te kunnen huren werkt ook niet).
Kwam er ook nog achter toen ik een stukje overnieuw probeerde om te kijken of een appeal had uitgemaakt bij die Argentijn (niet dus) dat een van de huurlingen een optie tot koop bleek te hebben en dat was een heel stuk goedkoper dan elk van de twee vleugelspelers die ik nu gekocht heb (beiden van Arsenal) en was niet veel slechter/vergelijkbaar. Dan had ik dus nog wel die centrale verdediger kunnen kopen die ik zeker nodig heb :+ . Maar dat krijg je als je pas aan het eind van het seizoen instapt ... (kom er nu ook pas achter dat je huurcontracten nog tijdens de huur al kan verlengen. Dan had ik m'n Franse rechtsback waarschijnlijk nog gehad en niet hoeven verspillen aan een 'domestic loan').
Nu nog de winterstop zien te halen: tweede wedstrijd 5-1 pak slaag van mede-degradatiekandidaat Huddersfield (met oa Dolberg). Speelden ineens 4-3-3 met drie centrale aanvallers, iets wat als kryptonite lijk te werken tegen mijn taktiek. PEC Zwolle speelde ook ineens zo toen ik een 4-1 of 4-0 pak slaag na de winterstop had gekregen (hadden ook nog flink ingekocht toen). Wedstrijd ervoor en erna gewoon 4-2-3-1, zelfde geldt voor Huddersfield.
Maar wel van Newcastle gewonnen dus sta nog boven de degradatiezone voorlopig ...
Niks kunnen verkopen of kopen voor de basis verder, alleen wat, voornamelijk Schotse, talenten om het niveau van het reserveteam wat op te krikken voor toekomstige verkoop/nuttige invallers.

[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 13-05-2020 16:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rhain
Het seizoen 24/25 met Sheffield Wednesday zit erop..

De trein was doorgedenderd tot het eind station. Dik, maar dan ook dik kampioen geworden. Na de stutter in januari gingen we na de WD40 injectie weer als een malle. In de FA cup hield alleen Liverpool ons pas in de 2e helft tegen. Geen schande gezien ze op dat moment 1e stonden in de competitie. Verder eigenlijk weinig te melden..

Oja, voor @YES :P
Records verbroken:
Meeste punten in seizoen: 117
Meeste league wins: 37
Minste verlies partijen: 3
Speler met meeste assists: 17
Ik ging ook nog voor de slechtste discipline als team zijnde, maar die kan ik nergens vinden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QEpPEGGqCtXu2ST80w7TqK0ZhKk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NkpenScC0CzM27qBE2HJU3ye.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4iUrTOzYFSrH1iSQynKigz8KSwo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2Bqh7XOQoCKDwzG4LTubztFC.png?f=fotoalbum_large

Het enige dat ik een beetje raar vind zijn de verwachtingen voor volgend seizoen... Championship winnen en dan de jaren daarna strijden om via playoff te promoveren naar PL :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VaE92am6q7EQRDJw57RfoRv3iYw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tMiJDaPe1F9HPZjh0pLLAOGi.png?f=fotoalbum_large

Anyway.. met zulke gekke verwachtingen trek ik de deur achter me dicht :w
Nee hoor.. ik kon m'n draai met Sheffield Wed niet echt vinden. Ze zijn niet het team waarmee ik door wil stoten naar de Premier League. Aan het einde van het seizoen komen er veel banen vrij.. op 1 juni ben ik opgestapt. Het liefst wil ik m'n Feyenoord helpen, of nog steeds naar Millwall, of een andere club waar ik een klik mee heb.. we gaan het zien..

Edit: een hegemonie doorbreken.. altijd leuk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
@Rhain netjes zeg! Ik ben nu wel begonnen met Sochaux maar ik ben zo gewend aan het spelen met subtoppers in de hoogste klasse, of hoger, dat ik er nog niet veel aan vind. Ik kan gewoon nauwelijks aantrekkelijke spelers vinden dus ik besluit dan al (te) snel dat ik het maar gewoon met de huidige groep ga doen, veel nieuwe staf wil ik niet aantrekken aangezien ik anders straks al m'n staf weer moet upgraden als ik wel doorstoot naar de Ligue 1.
Aan de ene kant ben ik benieuwd of ik er wat van kan maken maar aan de andere kant vind ik er nog niet bijzonder veel aan zo..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-05 08:41
Ondertussen ben ik bezig met pas mijn 3e seizoen bij MVV en alles gaat echt boven verwachting goed.
Sterker nog, ik sta ruim bovenaan in de eredivisie en kruip meer en meer richting de titel.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/m4SkDrT/20-21.png

Dat terwijl het nog altijd lastig is om spelers aan te trekken. Ik moet het nog vooral doen met transfervrije spelers.

[ Voor 14% gewijzigd door Audiowaste op 14-05-2020 13:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rhain
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3lDFEt-itsVVFe_KFMzb4_vKYhc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SlYlebg7XOiminq8G23TrtAR.png?f=fotoalbum_large

Hegemonie
uitspraak (info / uitleg) (Oudgrieks ἡγεμών, hègemoon, "aanvoerder, leider") is het overwicht op uiteenlopende gebieden als politiek, handel, cultuur en ideologie van een partij of staat over andere partijen of staten, waardoor de eerste indirecte macht over de andere kan uitoefenen.

En waar anders dan in Schotland heerst enorme hegenomie door The Bhoys. Al jarenlang. In m'n savegame met Falkirk afgelopen december was er al niet tegenop te boksen, maar toch ga ik de challenge aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8U76Bb2VRhXiLzgDPH1aTq6Ketw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G08fob6HR6lRefWEqY7BJsZq.png?f=fotoalbum_large

We zijn nu min of meer de 5e ploeg van Schotland. We dulden naast Celtic en Rangers nog Aberdeen en onze aartsrivaal Hibernians voor ons. Man with a plan:
- Komend seizoen: zoeken naar een beetje jeugd en directe versterking. Vechten om plaats 3 die recht geeft op EC II.
- Tweede seizoen: strijden om plaats 2. Met hopelijk een paar transfer klappers wat echte jeugd toppers met veel potentieel vast leggen.
- Seizoen 3 en 4: de 2e plaats moet van ons zijn.
- Seizoen 5: chaaaaaargggeeeeee on Celtic

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mcO8Bk3yjPy4zg7UeGzpgxXwNLQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aUR3eLe4OD3Pd1sv4Dvu0Pvt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Rhain op 14-05-2020 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
Dit is met mijn huidige tactiek een 'normale' wedstrijd in de eredivisie....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qOSQ8KAO3yWnrY4JQFauP4qcwAc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QCVi5Qrm9y1k7Xx5j1d176QC.png?f=user_large

Het blijft belachelijk hoe weinig doelpunten we maken uit zoveel schoten op doel...

#Edit: de tweede finale van de Champions League is daar, in twee ware thrillers tegen Liverpool (3-3 en 2-2) op uitgoals door! :)

[ Voor 15% gewijzigd door Hoogie2004 op 15-05-2020 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
@Rhain vette challenge! Het zal tijd kosten maar is niet ondoenlijk denk ik. Wat mij bij zulke challenges vaak hielp was een grote speler of toptalent voor flink veel geld verkopen, zodat je het team maar ook je coaching en scouting staff als geheel een upgrade kan geven.

@Hoogie2004 Dit komt mij heel bekend voor uit mijn Barça game. Ik had dit ook heel veel. Verlies je ook nog heel af en toe een potje met 1-0, dat jij dan 21 keer op goal schiet en zij één keer en die zit?

Is het trouwens zo dat ze in de Franse Ligue 2 geen flauw idee hebben hoe ze met aanvallend voetbal om moeten gaan? Ik win in de eerste fase tot nu toe alles, met gemak, met Sochaux. De prognose was dat Sochaux 14e van de 20 zou worden maar ik win van twee promotie kandidaten met 0-3 en 0-4, beide dus nog uitwedstrijden ook.
Ben benieuwd of het de nieuwigheid van mijn tactiek is en ik straks terug gepakt ga worden, of dat ik de verrassing door kan trekken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
YES schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 22:14:

@Hoogie2004 Dit komt mij heel bekend voor uit mijn Barça game. Ik had dit ook heel veel. Verlies je ook nog heel af en toe een potje met 1-0, dat jij dan 21 keer op goal schiet en zij één keer en die zit?
Dat valt gelukkig heel erg mee, dit seizoen alleen in het begin een wedstrijd verloren geloof ik, en dat was met de oude tactiek. Daarna alleen nog maar overwinningen of gelijke spelen.

In de Champions League een gedeeld record neergezet met 10 wedstrijden zonder tegengoal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Hoogie2004 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 22:19:
[...]

Dat valt gelukkig heel erg mee, dit seizoen alleen in het begin een wedstrijd verloren geloof ik, en dat was met de oude tactiek. Daarna alleen nog maar overwinningen of gelijke spelen.

In de Champions League een gedeeld record neergezet met 10 wedstrijden zonder tegengoal :)
Ja oké. Dat had ik dus ook, gebeurde niet vaak maar het weerhield me van een ongeslagen seizoen, wat ik echt graag bereikt had. Maar ja, dat is misschien ook niet heel realistisch meer tegenwoordig. :+

Keurig defensief record zeg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
YES schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 22:21:
[...]

Ja oké. Dat had ik dus ook, gebeurde niet vaak maar het weerhield me van een ongeslagen seizoen, wat ik echt graag bereikt had. Maar ja, dat is misschien ook niet heel realistisch meer tegenwoordig. :+

Keurig defensief record zeg!
Met de defensie ben ik inderdaad erg blij dit seizoen.
Alleen de finale Champions League te gaan, de cijfers tot nu toe:
19 goals tegen in alle competities
41 keer de 0 gehouden in 53 wedstrijden

#Edit:
De finale is gespeeld, en het is gewoon niet te geloven. Barcelona speelde thuis (in eigen stadion) en had de eerste 50 minuten zwaar de overhand, creeerde legio kansen, maar kreeg het niet voor elkaar een goal te maken. Toen een rode kaart voor Barcelona, wat ons de kans gaf terug te komen in het spel van het hele seizoen, maar een goal bleef uit. 0-0 eindstand. Alle 8 schoten van Barcelona op ons doel kwamen uit die eerste 50 minuten...

In de 2e helft van de verlenging wisten we dan toch de muur van Barcelona te doorbreken (ze speelden inmiddels zonder spits).. En in de slotfase zelfs nog een 2e goal uit een vrije trap. De Champions League is weer voor Ajax!!!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qomcp7McPwEiCwcZd5wBc2_eqTA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0p1uVGC9MwJmh91AcBIs7Wbd.png?f=user_large

[ Voor 44% gewijzigd door Hoogie2004 op 16-05-2020 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-05 20:10
Over enkele dagen komt mijn nieuwe laptop binnen en dus ook de mogelijkheid dan om FM 2020 te gaan spelen.

Tips voor waar de aankoop te doen van het spel?

Na aanleiding van de Netflix serie over Sunderland, toch wel een zwak gekregen voor die club, vond het een super gave serie en denk dus ook dat dit mijn eerste club gaat worden!
Het is voor mij de eerste keer dat ik FM ga spelen, dus totaal geen kennis van tactieken e.d. misschien maar wat videos gaan kijken op youtube?

Ook misschien tips voor goede talenten/oudere spelers die haalbaar zijn voor bv een club als Sunderland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik krijg FM20 als een verlaat verjaarscadeautje. Nu ga ik sowieso verder met mijn FM18 save, maar ben me al een beetje aan het inlezen in welke updates ik wil downloaden voor FM20.

Nu Claassen zijn werk qua extra landen voor FM20 al een tijdje stil lijkt te liggen, vraag ik me af welke andere databases/landen jullie downloaden? Wat is nu echt kwaliteit? Iemand ervaring met die van Timo bijvoorbeeld?

Verder ga ik vanzelfsprekend de bekende updates van Susie (Sort It Out SI) gebruiken: hun real name fix en de live update.

Ik zie dat ook majesticeternity een aantal mooie en populaire updates heeft gemaakt. O.a. nieuwe weermodellen en heel veel aandacht voor jeugdteams.

Wat gebruiken jullie als extra's in je FM20?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YES
Jorgen schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 21:38:
@YES Ik train ook NK BSK Bijelo Brdo uit Kroatië. Het is meer dat ik geen zin heb in nog jaren wachten op dat WK. Anderzijds, is dat met elk land waarvoor ik Brazilië zou vervangen natuurlijk opnieuw het geval.

Niet mijn speler, maar kwam hem tegen:

[Afbeelding]

Bijzondere naam en dan voor een rode club...
Ik ben een nieuwe game begonnen met HSV, en waar mijn scout nou mee aan kwam zetten...
Heb hem meteen gehaald :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2KWt6-wmf78GeG84NTOqqXCI5c0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WCpOC27Bu3ELrPpYRskdYoWY.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

YES schreef op maandag 18 mei 2020 @ 20:09:
[...]

Ik ben een nieuwe game begonnen met HSV, en waar mijn scout nou mee aan kwam zetten...
Heb hem meteen gehaald :+
[Afbeelding]
Dat is wel heel sociaal van je ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Jorgen schreef op maandag 18 mei 2020 @ 20:16:
[...]

Dat is wel heel sociaal van je ;)
Hij had geen contract meer dus ik dacht laat ik hem maar snel een beetje financiële zekerheid geven voor hij een revolutie start daar in Brazilië :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

In de kwalificatie voor de Champions League van seizoen 2072/2073 moesten we het eerst opnemen tegen Poli Iasi. Dat is het team dat dominant is in Roemenië sinds mijn vertrek bij Farul. Thuis wonnen we met een eclatante 3-0 en uit trokken we met 2-3 ook aan het langste eind. De laatste kwalificatieronde moesten we tegen voormalig werkgever IMT. Dat zou natuurlijk geen sinecure worden. In de uitwedstrijd in Belgrado kwamen we met 1-0 achter, maar maakten kort na aftrap van de 2e helft alsnog gelijk. We kregen en penalty en verzilverden deze voor de voorsprong. De scheids was streng en onverbiddelijk. Dat resulteerde in 2 achtereenvolgende penalty's voor IMT, die ze ook beide te gelde maakte. In de laatste minuten scoorden we de gelijkmaker, maar deze werd afgekeurd. Met een 3-2 verlies moesten we daarom terug naar Bijelo Brdo. De thuiswedstrijd zou het dus moeten uitmaken of de weegschaal over zou hellen naar de Europa League, of de felbegeerde Champions League. Hoewel ieder van beide een fantastisch resultaat voor ons team is en een pure money maker, is de Champions League natuurlijk dé elite waar we ons bij willen scharen. Met een mooie 1-0 in een wedstrijd die er zwaar bevochten uitzag, maar waarin wij wel het sterkste waren, zaten we op rozen. Ook deze scheids bedacht dat een penalty voor IMT wel aan de orde zou zijn, maar onze doelman wist deze te keren. Met nog kansen over en weer, behielden we deze overwinning. Even leek het erop dat we ons als Ajax met een "Spursje" geconfronteerd zouden zien worden in de blessuretijd, maar we konden de angel uit iedere aanval halen en hadden evenzogoed nog kansen op de 2-0. Een geweldige overwinning dus. Niet alleen is daarmee onze deelname aan de Champions League veilig gesteld, maar garandeert meedoen aan dit miljoenenbal ons ook een enorme boost in onze financiën. Toegang tot de poulefase alleen al, geeft ons € 12,7 miljoen. Daarmee verviervoudigen we onze complete financiële huishouding (die rond de 4 miljoen was). Dat betekent dat we voor komend seizoen, of mogelijk zelfs al in de winterstop kunnen gaan investeren in spelers die geld kosten. Momenteel komt vrijwel iedereen gratis over naar onze club. Hopelijk kunnen we ook spelers aan gaan trekken die meteen een versterking zijn.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1Ojbkc3.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RDSzeg1.png

Geen van mijn vorige werkgevers heeft de Champions League weten te halen. Farul speelt ook niet in de Europa League. Dunav (poule met Chelsea, Köln en CSKA) en IMT (groep met Basel, MTK en HJK) spelen dit seizoen wel Europees. Het lotingmeisje hield kennelijk van afkortingen.

In de CL zijn er een aantal zeer interessante poules. Competitiegenoot Dinamo neemt het op tegen PSV, Red Bull Salzburg en Spartak Moskou, terwijl Vitesse het opnemen mag tegen Real Madrid, Benfica en Sankt Pölten. Ajax ziet zich tegenover Barcelona, Shakhtar en Rapid Wien en wij mogen aantreden tegen Paris Saint-Germain, Manchester United en Feyenoord. Geweldige affiches, maar de kans op een punt, laat staan doorgaan, is vrijwel nihil natuurlijk.

Onze eerste wedstrijd tegen PSG komen we thuis wonderbaarlijk al vroeg op een 1-0 voorsprong, die we binnen het halfuur weten te verdubbelen. In de laatste minuten van de eerste helft doet Paris nog wat terug, waarna we tot aan de 89e minuut tegen de winst aan kijken. In die 89e minuut scoort PSG helaas alsnog de gelijkmaker. Wat een debuut in de groepsfase!

[ Voor 5% gewijzigd door Jorgen op 19-05-2020 02:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Twee rondes van de nationale beker gespeeld. 18 voor, 1 tegen. :)

Wat nog mooier is, is dat mijn peptalk aan het begin van de wedstrijd tegen Manchester United ervoor zorgde dat we in Old Trafford met 0-3 wisten te winnen!!!

De wedstrijd tegen Paris ging niet zoals gehoopt. In Parijs werden we met 4-1 afgedroogd. De laatste wedstrijd tegen Feyenoord moet bepalen of het Europese avontuur stopt, of dat we een herkansing krijgen in de Europa League.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XTRIsim.png

In de laatste wedstrijd presteerden we weer ruim boven verwachting door Feyenoord in eigen huis met 4-0 te verslaan. Dat moet een zeer lange en treurige terugweg richting de Kuip in Rotterdam zijn geweest.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qnpnZX0.png

Hiermee hebben we het schier onmogelijke gepresteerd en overwinteren we in Europa. Weliswaar niet in de Champions League, maar wel in de volgende ronde van de Europa League. Wat een succes voor deze kleine club aan de Donau.

De loting voor de Europa League ziet er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oIZtHLT.png

Wij mogen het opnemen tegen grootmacht Chelsea; Dunav treedt aan tegen Atlético en IMT ziet zich gekoppeld aan Inter.

Tja, en wat doe je dan, als je thuis tegen de grote jongens van Chelsea moet spelen? Dan zeg je gewoon tegen je spelers dat je verwacht te winnen natuurlijk. Niet dat ik dat zelf geloofde, maar je moet de boys natuurlijk wel met goede hoop het veld op sturen. Dat werkte gelukkig, want aan het einde van de wedstrijd stond er 3-0 op het scorebord.

Enkele dagen later was de return op Stamford Bridge gepland. Even leek het erop dat Chelsea met 2-0 voor stond en wij moesten proberen de gaten te dichten. Even maar, want toen ik nog eens keek, bleken wij de scorende partij geweest te zijn. Een 2-0 achterstand, bleek een 0-2 voorsprong voor ons te zijn. Volgende keer toch eerst maar even kijken in welke kleur outfit mijn jongens spelen. :P

De wedstrijd ging heen en weer; heen en weer; heen en weer en nog meer heen en weer. Er werd door beide teams aan de lopende band gescoord, maar uitedelijk wonnen wij opnieuw. Dit keer met 4-5. Jawel, VIJF voor ons en VIER voor Chelsea. Voor de neutrale fan het hoogtepunt van deze Europa League-avond. Ons avontuur gaat dus nog een keertje door, nadat we Chelsea over 2 wedstrijden met een ongebruikelijk hoge 8-4 verslagen hebben.

Dat was overigens niet het enige tweeluik met een idioot hoge score. Elders op de Europese velden versloeg Atlético voormalig werkgever Dunav met 7-2 en stond Rijeka na 2 westrijden met 7-3 tegenover Altach en won Liverpool met 5-0 van Zagreb.

Eén knock-outronde Europa League; 2 wedstrijden; dozijnen aan goals. Onze Europese campagne is - ik kan het niet anders zeggen - nu al memorabel. :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GdllMK8.png

Onze volgende tegenstander wordt RasenBallsport Leipzig, oftewel Red Bull Leipzig.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3XY9OwN.png

[ Voor 176% gewijzigd door Jorgen op 20-05-2020 03:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rhain
@Jorgen Lekker bezig in Europa! Jammer dat Feyenoord af droop met zo'n uitslag ;), maar als je daarna ook nog eens met zulke klinkende cijfers van Chelsea wint.. _/-\o_

Hier zitten we halverwege het seizoen in Schotland. We begonnen met een fantastische start. Ik dacht even dat mijn tactiek gewoon een bug was waarmee je vrijwel altijd wint, maar niets bleek minder waar.. toen de donkere natte dagen aanbraken begon alles tegen te zitten en verloren we regelmatig.

Hibernian en Hearts.. De Edinburgh Derby.. Eindelijk een derby van formaat in m'n carriere als manager!

We komen vrij snel brutaal op een 0-2 voorsprong, maar dan draait de wind. 2 Penalties doen de wedstrijd kantelen. In de 76e minuut zien we een 4-2 op het scorebord staan.. de kopjes hangen.
2 Minuten later.. Vrije trap Hearts richting de 5 meter lijn.. komt de sprong van Halkeeettt, knikt hem naar de grond, GOAL!!! PAK DIE BALLLL!!! klinkt het vanuit het diepst van m'n keel! Ik bereik de spelers en ze snappen m'n intentie. Ze worden wakker. De kansen zijn er over en weer. We naderen het slot van de wedstrijd. We veroveren de bal op de helft van de tegenstander.. Hibs lijkt de weg kwijt.. tikje naar links.. komt dat schot!! Keeper raakt hem volledig verkeerd! GOOAAAAALLL HOUGHHHH!!!! Wat een blunder van de keeper! Er klink een oorverdovend gejuich en tegelijkertijd gefluit vanaf de tribunes! Ik ben content met dat ene puntje na zo'n match! Fluit maar af!!
We staan met 1 been in de kleedkamer, de tank is leeg.. Voorzet Hibs.. Halkett kopt met z'n laatste adem weg.. en daar komt buiten de 16 Scott Jardine aangevlogen.. met een streep werkt hij de bal tegen de touwen.. 94e minuut.. Scott Jardine.. de speler die ik zo graag zou willen hebben dompelt ons in rouw.. Ik trap van frustratie de bidons de lucht in.. Ik ben onsportief en vertrek zonder Vinny Perth een hand te geven. Ik kan met veel managers overweg, maar de relatie tussen Vinny en mij blijkt in de toekomst geen fijne te zijn. Je wint er de harten van de supporters mee, maar netjes is het niet.

In november verliezen we regelmatig basisspelers door blessures. We zakken af naar de 5e plaats. Celtic staat al weer fier bovenaan. Rangers slaat de weg naar boven in richting hun 2e stekkie. Hibernians staat ook nog arrogant boven me. Ik veracht 1 januari 2 versterkingen.. we gaan zien wat de 2e helft brengt..

C'MON JAMBO'S!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mnA58pWVlVF9VG82VLbEY5YyD7Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FZXMQcE2VWVdSHEKc0XLbOfa.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mw3-SVHeSFlcT-g25ftOOREHALM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iMOclyFmpdxsKra5ok4rkwDV.png?f=fotoalbum_large

Ik vond dit trouwens wel een leuk filmpje om een beetje gevoel te krijgen bij de clubs.

[ Voor 3% gewijzigd door Rhain op 20-05-2020 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dankje!

Wat een wedstrijd bij jou, zeg... Leuk om te lezen, frusterend voor jou...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Met een 2-4 uitoverwinnig tegen RBL en een bloedeloze nul-nul thuis (wel met een rode kaart onzerzijds) hebben we ook deze EL-ronde overleefd. We mogen ons nu scharen bij de laatste 8 in de Europa League. Ongelooflijk, zeg je? Unbelievable ineed!

But that's not the only shocker, elders stootte Rijeka namelijk Barcelona uit de beker. Alle andere uitslagen eindigden volgens verwachting. alhoewel het bij Liverpool vs RBS and Craiova vs Inter wel kantje boord was.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YlA6KQx.png

Het lot lijkt ons op de grasmat gunstiger gezind, dan tijdens de loting. Dit keer heeft Vrouwe Fortuna ons gekoppeld aan Liverpool. We komen op deze manier overigens wel echt bij de mooiste clubs van Europa.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2bsaPF9.png

Naast ons komende onderonsje met de Liverpudlians zien we binnenkort ook een nieuw hoofdstuk geschreven worden in de geschiedenis van Il derby d'Italia, alwaar Inter en Juventus - yet another time - mogen laten zien wie het beste team van Italië is. (Dat blijkt later Inter te zijn)

Gaat verder allemaal best lekker zo :) Met nog 8 wedstrijden te gaan, is Europees voetbal al veilig gesteld.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/75wO3iz.png

Helaas bleken de Scousers nog een maatje te groot en versloegen zij ons op Anfield met 4-1. Er is dus nog een heleboel werk aan de winkel als we de return in ons kleine stadionnetje spelen gaan. Met een zeer mooie 2-0 thuisoverwinning in de Europa League (en dat reeds binnen een kwartier) kwamen we nog heel erg dichtbij een stunt. Helaas is 1 doelpunt tekort, ook echt tekort en dus is de kwartfinale van het tweede Europese toernooi, ook echt onze laatste halte. Jammer, maar ook een enorme prestatie voor dit miniclubje. Daartegenover staat dat we inmiddels ook zeker zijn van Champions Leaguedeelname komend seizoen. Met nog 6 wedstrijden te gaan, kunnen me immers alleen nog eerste of tweede worden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WORXd4Y.png

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA !!!!

De eerste landstitel in Kroatië is binnen! En dat met een landslide :) Schitterende prestatie van deze jongens. :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oCRMfGK.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fhnbOqV.png

Vereren, nog wel. Ik zou er bijna verlegen van worden:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/A6OxXSf.png

Eindelijk eens een eerlijk bestuur. Ze waren compleet verrast (en zeggen dus niet achteraf dat ze het altijd al gedacht hadden).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/B97NQoK.png

Seizoenseinde - competitiestand:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/x1dxYyl.png

Kan dit seizoen dan wellicht nog een beetje mooier en beter eindigen? Ja dat kan! :)

De finale van de Kroatische beker moesten we spelen tegen Dinamo. Een team dat elk jaar meedoet om de prijzen en van oudsher het sterkste team van Kroatië is, zowel in de competitie als in de beker. Als je daar dan toch met 1-0 van weet te winnen, is dat een prachtig resultaat. Van de 17 potjes tegen Dinamo onder mijn leiding wonnen we er 7, speelden we er 3 gelijk en verloren we er ook 7. De laatste 3 wedstrijden gingen allemaal de goede kant op.

Hierdoor hebben we als miniclubje nu ineens een mooi gevulde prijzenkast. In 10 jaar BSK Bijelo Brdo (over 7-enhalve week vier ik mijn 10-jarig jubileum als coach van deze club) hebben we nu de titels gewonnen op het tweede én derde niveau en zijn we ineens de nationale dubbel rijker. Wie had dat gedacht? ;)

Ook weer een paar mooie records rijker. Een speler met 47 goals in officiële duels en een speler met 24 clean sheets. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JArvKA5.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EiYVBCb.png

HOERA en zo!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mi71BCg.png

Einde van de Europa League:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/W2OPbMw.png

Einde van de Champions League:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Dk7IFy6.png

Hiermee zit mijn challenge in Kroatië erop en mag ik gaan uitkijken naar een baan in Hongarije. Beoogde stad is Boedapest. Daar hoop ik aan de slag te kunnen bij Ferencvaros of Vasas.

Roemenië - Farul - voltooid
Bulgarije - Dunav - voltooid
Servië - IMT - voltooid
Kroatië - Bijelo Brdo - voltooid

Next stop: Hongarije

[ Voor 97% gewijzigd door Jorgen op 20-05-2020 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
Dirk0s schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:15:
Over enkele dagen komt mijn nieuwe laptop binnen en dus ook de mogelijkheid dan om FM 2020 te gaan spelen.

Tips voor waar de aankoop te doen van het spel?

Na aanleiding van de Netflix serie over Sunderland, toch wel een zwak gekregen voor die club, vond het een super gave serie en denk dus ook dat dit mijn eerste club gaat worden!
Het is voor mij de eerste keer dat ik FM ga spelen, dus totaal geen kennis van tactieken e.d. misschien maar wat videos gaan kijken op youtube?

Ook misschien tips voor goede talenten/oudere spelers die haalbaar zijn voor bv een club als Sunderland?
Ondertussen al aan de slag?
In het spel zitten wat mini tutorials mbt tactieken, training, scouting etc. Verder zou ik zeggen; ga gewoon spelen. Je eerste club gaat nooit vlekkeloos, beetje trial-on-error. Na een half jaar spelen kom ik nog dagelijks nieuwe dingen tegen. Daar kan geen (video) tutorial tegen op denk ik.

Er zwerven zat lijsten rond met "league one bargains" o.i.d., Google even. Maar wellicht zijn die lijstjes weer verouderd ivm updates.

@Jorgen Gefeliciteerd! _/-\o_ Mooie EL campagne achter de rug. Atletico was wel heel sterk, of had Rijeka last van het FM spook? Barca en Liverpool eruit knikkeren om vervolgens 5-1 van Atleti te verliezen. Overigens wel gek, als je zo de clubs in de playoffs zie zou je eerder verwachten dat EL -> CL is en andersom (Barca, Juve, Inter, Atleti, Liverpool, Dortmund, BSK in EL..).. Maar goed, het is dan ook 2070 :+

Op naar Ferencvaros ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Tussenstand: de League Cup finale weten te bereiken, ondanks mijn pogingen om uitgeschakeld te worden nadat de doelstelling bereikt was (3e ronde) :+ . Had die resultaten in het begin liever in de competitie gehad maar inmiddels toch al stevig in de middenmoot dus achteraf mooi meegenomen die finaleplek. In de 'winterstop' [/transferperiode] nog een volledige keepersomruil voltooid en een paar breedteaankopen plus nog een broodnodige centrale verdediger die ik in de zomer al op het oog had; met dank aan een nieuwe zak geld nu dus de mogelijkheid voor echt een volledig A- en B-team 8) . Oorspronkelijk keeper was Declan Rudd met acceleratie 1 en pace 4, dat was regelmatig of je naar vrouwenvoetbal aan het kijken was. Bijna elk schot buiten bereik vloog erin en voorzetten richting de tweede paal hield je standaard al je hart vast :') . Nu op een of andere manier een work permit gekregen voor een Duitse keeper uit de Tweede Bundesliga zonder interlands op z'n naam (maar een Chinees die €1,5 miljoen aan extra omzet zou genereren mag weer niet). M'n 20-jarige topscoorder had ik geërfd, eigenlijk pas derde in rang toen ik er kwam maar inmiddels al op de radar voor het Nationale team sinds de laatste wedstrijd. Salaris is nog €10.000 per maand :D , dit ook pas sinds kort na het bereiken van een of andere target.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8dMvY8JIXZQm1P8zAo2pI7CVreA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kDf0cRptOAehDpBITwmHuGUH.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i3Bk7OE3xd3ZKSyNnYJB6DIU2q8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ucjRNDS5cKq9gDMhwgzviigs.jpg?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 21-05-2020 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
LIVE update: (dacht dat ie automatisch aan de vorige post werd toegevoegd?) dit is de herhaling van de 2-1 net :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/94psga6nAz-7-xoXtItyftgyWkc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XbeSxhDfMzu8MBciPzWIkGIL.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Spb1MXd7iUQP-KwhUZFveO4rVQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/p9YYdcTIQ1cblhVNSYi2Iwp9.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O8KWWn5tzc-8CIpB7fTWyFkFrx0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cia1XBeUUB3fzurkdGedOwbX.jpg?f=user_large

oOo Twee weken geleden nog 4-0 afgedroogd, nu met een 5-3-2 eerst West Ham (de huidige koploper) op gelijkspel weten te houden in de FA Cup en vervolgens deze League Cup binnengesleept. En dat nog met 'toevallig' ineens drie blessures in de dagen voorafgaand :') (wat nu wel invloed gaat hebben op de return tegen West Ham over drie dagen).
Wel vage media berichten overigens: opeens één van de favorieten voor de League Cup voorafgaand en plaatsing voor Europa verwacht terwijl we in de season preview we als allerlaatste waren geranked (inmiddels één-na-laatste en in het volgende bericht weer de 'biggest overachievers' in de League Cup).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9GK8aPwwDR9x8nTgTNCBXQFMZaU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8PdjMeaTyrPlEhOhyul090kt.jpg?f=user_large

No problemo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cl8G9TboCSQ882_YjuR6yLkfWxI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WZqKyv4rmibQpxvOGN6DITE1.jpg?f=user_large

[ Voor 96% gewijzigd door apis29 op 21-05-2020 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mooie prestaties weer mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Dirk0s koop het spel bij instant-gaming.com. Betrouwbaar en vaak veel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 16:17
Manchester United sues Football Manager makers over use of name.
Manchester United maakt mogelijk eigen handig Football Manager kapot...
The barrister asked Mr Justice Morgan to allow the club to amend its claim against Sega and SI to include allegations involving “the practice of supplying ‘patches’ or ‘mods’, essentially downloadable files containing replica trademarks, which consumers then incorporate into the game”.

Malynicz argued Sega and SI “encouraged” the use of patches supplied by third parties “by promoting the patch providers in various ways and, of course, they directly benefited from it by avoiding the need to take any licence and enjoying increased sales of their game”.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mef

Mef

Mef schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:43:
[...]
Zo even een update plaatsen van mijn avonturen in Zweden:
Zo dankzij coronacrisis gaat het vlotter vooruit met mijn games want meer tijd om te spelen 8)

Dus weer een update en proberen wat screens erbij te zetten deze keer:
Seizoen 2022 zit er op in Zweden, mijn eerste dus bij BK Hacken in de Zweedse eerste klasse en het zou een vrij intens seizoen worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VQH8mZ8DkOk5z2btruJ9XXI1J9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ynZFvvENFUVjSzaosVBkOX99.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals ik in de vorige update al zei, is de voorbereiding op het nieuwe seizoen zeer raar want daar wordt dus het beker tornooi gespeeld, ik heb nog enkele van die wedstrijden op het schema laten staan. We wonnen daar wel in de beker, maar vlot ging dat nooit. Kansen creëren ging goed, maar scoren ging minder vlot. Telkens winnen met kleine verschillen kon dat nog een beetje wegsteken maar eens de competitie begonnen werd dat scoren een klein probleem. 2e wedstrijd speelden we al gelijk tegen Djurgarden, de kampioen van het jaar ervoor, maar na een 7/9 in de eerste 3 wedstrijden kwamen we toch in een mindere periode en een kleine crisis. Verschillende andere opstellingen geprobeerd, maar het probleem niet kunnen oplossen. Tot ik half weg mei terug de oorspronkelijk opstelling probeerde met enkele kleine tweaks, en we waren (net op tijd) vertrokken voor een mooie reeks. Probleem was wel: tegen dat moment stonden we al 10 punten achter op AIK dat een verschroeiende start maakte.
Dat AIK toonden we even hoe goed we waren door de bekerfinale te winnen met duidelijke 4-1 cijfers.
In juni was er weinig voetbal, maar juli en augustus werden drukke maanden met competitie en de voorrondes van de Uefa Conference League. Levski Sofia konden we via uitdoelpunten uitschakelen, een tegenstander uit Ijsland konden we makkelijker aan, maar in de laatste voorronde was Galatasaray (het seizoen ervoor verliezend finalist van die Uefa Conference League tegen Frankfurt) te sterk. Groepsfase halen zoals ik zo graag had gedaan, lukte dus niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QHBl2tSgC2CtYZ89PlU25phBE6s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uqSpEa6DbG1gqsywTjwtj4U6.jpg?f=fotoalbum_large
Die drukke maanden juli & augustus zorgen voor veel punten verlies bij het sterk gestarte AIK en Djurgarden. We konden daar wat puntjes van de achterstand (tot 6) ophalen, maar kwamen ook niet ongeschonden uit de strijd en kregen af te rekenen met heel wat blessures: oa mijn topschutter zou 4 maand out zijn.
In september en oktober zetten we nog een goeie reeks neer en konden we ook de rest van de achterstand terugnemen. De 2 laatste wedstrijden zouden thrillers worden. Na mijn spits verloren te zijn werd mijn keeper nog eens opgeroepen voor de Estse nationale ploeg. De voorlaatste wedstrijd moest mijn reserve keeper, waar ik slechts weinig vertrouwen in had, staan want in Zweden kennen ze bijna geen interlandweekends. De voorsprong was nog 4 punten: dus we hadden het al niet meer in eigen handen en moesten alles winnen. In minuut 60 komen we voor. Tot minuut 87 en dan vind een van mijn verdedigers het nodig een eigen doelpunt te maken. Liep ik al even een toertje door de woonkamer toen we in minuut 91 de 1-2 scoorden. Maar in minuut 95 ging de bal nog op de stip en riep ik nog net niet de slapende kindjes wakker toen mijn reservekeeper de bal er zo waar uit haalde. :D _/-\o_
Zo konden we als 3e naar de laatste wedstrijd met volgende stand: AIK 63p, Djurgarden 63p, Hacken 62p. We konden vlot winnen met 1 - 4 maar ik moest vooral oog hebben op de tegenstand. Djurgarden stond in minuut 16 al achter. AIK kwam nog 0 - 1 voor, maar verloor uiteindelijk toch met 2 - 1 en dus werden we na een heel seizoen achtervolgen op het allerlaatste moment kampioen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JQ7sKwUT4OqvM_U-melpol34qYU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UeRUAyzeGcagjY0wBiJhtN5J.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:10
Pompi schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 21:06:
Manchester United sues Football Manager makers over use of name.
Manchester United maakt mogelijk eigen handig Football Manager kapot...

[...]
Dan heten ze binnenkort Manchester Red en zet je dat voortaan net als de logo's met een update pack weer recht. ;)

Het was ook United dat een hoop fansites forceerde om kitpacks etc. Gedwongen offline te halen.

Dit is vooral slecht voor United zelf. Politiek gesteggel over wat geld terwijl dit ze slechte PR oplevert, waarschijnlijk meer dan de licentiekosten voor de merknaam zouden zijn.
Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste