• efari
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-01 12:33
Ik zeg toch niet dat ik het wil?
Ik zeg alleen dat Sono het vroeger beloofd had. Dat dit blijkbaar niet meer het geval is wil ik eens van hun officieel horen, ze antwoorden ook niet op mijn mail eromtrent

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:31
Wat trouwens nog erg goed was om te zien : van elk onderdeel een filmpje en tekening waarop je duidelijk kon zien hoe je dit moet losmaken/verwijderen om dit te vervangen. Alleen de hoogspannings-onderdelen, daar gaan ze geen gegevens publiek van vrijgeven in verband met de veiligheid.

• bvdbos
efari schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 20:58:
Ik zeg toch niet dat ik het wil?
Ik zeg alleen dat Sono het vroeger beloofd had. Dat dit blijkbaar niet meer het geval is wil ik eens van hun officieel horen, ze antwoorden ook niet op mijn mail eromtrent
Die specifieke vraag had ik niet uit je post gehaald, anders had ik dat kunnen vragen. Ze hebben het er wel ooit over gehad lang geleden maar ik kan niet meer terugvinden waar. Mijn inschatting : De app zal (tzt) wel gaan bijhouden hoeveel energie er geleverd is middels V2H dus wellicht ook wel V2V... Maar zoals gezegd : ik heb daar nog niets van gezien in de UI (behalve dat je een maximum in kan stellen bij V2H wat dan ook voor V2G zal gelden denk ik). En ze zijn nog niet met een API bezig waar we zelf gegevens uit kunnen halen...

[Voor 5% gewijzigd door bvdbos op 14-01-2023 21:20]

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:41
Ik meen te lezen op de site van de community dat Het erop lijkt, dat de tildrempel verlaagt is tot de hoogte van het slot en dat ook nog de laadvloer zelf fors kan worden verlaagd.
Ik hoop dat deze modificatie het productiemodel gaat halen, want betekent dat de driewieler van mijn ega er in gaat passen.

• bvdbos
Megat schreef op zondag 15 januari 2023 @ 18:00:
Ik meen te lezen op de site van de community dat Het erop lijkt, dat de tildrempel verlaagt is tot de hoogte van het slot en dat ook nog de laadvloer zelf fors kan worden verlaagd.
Ik hoop dat deze modificatie het productiemodel gaat halen, want betekent dat de driewieler van mijn ega er in gaat passen.
Nu ik gezien heb hoe de wagen in elkaar zit en aangezien we nagenoeg volledige toegang krijgen tot de handleidingen, vermoed ik dat je zelf de achterste kunststof rand er af kan schroeven... Of deze nog verder zal zakken weet ik niet... Is, denk ik, een afweging tussen de vlakke laadvloer als de stoelen omgeklapt zijn en het voordeel van een lage achterzijde...

vs

Sowieso : ik heb nog wel wat hacks voor de Sono straks. Om te beginnen : een stopcontact binnen...

[Voor 25% gewijzigd door bvdbos op 15-01-2023 18:25]

• NrFive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-02 14:24
Ik had begrepen dat die rand ook nodig is voor stevigheid en om te voldoen aan veiligheidsnormen.

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:41
Ze moeten wel een beetje opschieten denk ik, want Lightyear heeft aangekondigd dat ze in 2025 met de ‘0’ op de markt gaan komen. Deze auto zou vergelijkbare techniek aan boord hebben voor wat de zonne-energie betreft. De prijs is misschien - met €40.000 - hoger, maar de uiteindelijke prijs van de Sion staat, kijkend naar het recente verleden, ook alles behalve vast

[Voor 10% gewijzigd door Megat op 17-01-2023 17:37]

• efari
Je bedoelt de “lightyear 2”. De “0” was het prototype dewelke nu de “1” heet.

• bvdbos
Megat schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 17:34:
Ze moeten wel een beetje opschieten denk ik, want Lightyear heeft aangekondigd dat ze in 2025 met de ‘0’ op de markt gaan komen. Deze auto zou vergelijkbare techniek aan boord hebben voor wat de zonne-energie betreft. De prijs is misschien - met €40.000 - hoger, maar de uiteindelijke prijs van de Sion staat, kijkend naar het recente verleden, ook alles behalve vast
Lightyear heeft dan wel een top-end model op de markt maar qua reserveringen etc voor de Lightyear 2 staan ze op een punt waar Sono al eerder was. Daar is, nog afgezien van de >20k reserveringen door particulieren, in 2020 al een reservering voor 5500 wagens gemaakt die in september is uitgebreid naar 12600 wagens door Finn (https://sonomotors.com/en...-to-purchase-12-600-sion/). Daarnaast schat ik in dat ook Lightyear haar prijs zal moeten verhogen, mijn inschatting is naar 50k (ze noemen die 40k een target...)

Gezien de beurskoers vraag ik me af welke partij zich aan het inkopen is in Sono? Gaat de laatste dagen (relatief) flink omhoog...

[Voor 5% gewijzigd door bvdbos op 17-01-2023 18:19]

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:19

• bvdbos
Nieuwe actie: Tell-a-Friend

Voorwaarden

[Voor 30% gewijzigd door bvdbos op 18-01-2023 10:32. Reden: voorwaarden toegevoegd]

• morgoth924
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23:48
Ik ga een reservering plaatsen voor een sion, we zien wel waar het schip strandt ...
Iemand zin om zijn of haar e-mailadres te pm-en naar mij voor het tell-a-friend gedeelte?

If it doesn't fit, you'll need a bigger hammer

• bvdbos
Zie PM :)
Ik heb zelf inmiddels de helft vooruit betaald en de andere helft toegezegd in deze campagne...

• XanderDrake
  • Laatst online: 21:01

XanderDrake

Build the future!

In deze communicatie is men wel redelijk positief/optimistisch. Dat verklaart allicht de hogere beurs koers de afgelopen dagen.
Ik vind ook dat 40+ miljoen euro extra toezeggingen vanuit consumenten uit de EU (en laten we wel wezen, met name uit Duitsland en andere West Europese landen) vrij veel is. Een duidelijk signaal, ondanks het niet direct voldoende is met de huidige burn-rate.

Persoonlijk vind ik dat bepaalde investeerders met een meer ideologische/strategische insteek het overgebleven financiële gat moet pluggen. Bijv. voor dat auto-delen platform in Zuid Duitsland is de Sion echt ideaal; een praktische auto, korte ritjes en veel zon dus je hoeft je veel minder bezig te zijn met opladen. Maar ook EU en landelijke investeringen/subsidies voor duurzame productie binnen de EU?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• morgoth924
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23:48
Hoppa, (belofte tot) aanbetaling gedaan. Auto gereserveerd die ik nog niet in het vlees heb gezien, spannend ...

Dank, bvdbos, die halve hoodie heb je alvast verdiend.

If it doesn't fit, you'll need a bigger hammer

• bvdbos
Kijk, al een halve hoodie :) :)
Hi Bas,
Your referral was successful!

Thank you for your contribution to our #savesion campaign! Check out our website to see the great rewards as a thank you for your successful referrals! The following restrictions apply: We have successfully completed our #savesion campaign and your referral's Sion downpayment is in our books. We will then contact you.

Sunny greetings,

Your Sono Motors Team

• rookie no. 1
Het is ook spannend :)

Hoe meer duidelijk wordt hoe de afzet wordt hoe meer realistisch ze de keuze kunnen maken om het door te zetten of te stoppen.

Duimen maar...

• ookhoi
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-01 18:23
Megat schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 17:34:
Dat is de Lightyear 2, die misschien in 2025 klaar is om geproduceerd te gaan worden (dan rij je er op z'n vroegst in 2027 in, waarschijnlijker 2030), en die 40k is een richtprijs ex belasting: in Nederland zal ie minstens 70k kosten.
Opschieten hoeft niet, er is genoeg markt voor veel meer van dit soort kleine fabrikanten.

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

ookhoi schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 09:13:
[...]

Dat is de Lightyear 2, die misschien in 2025 klaar is om geproduceerd te gaan worden (dan rij je er op z'n vroegst in 2027 in, waarschijnlijker 2030), en die 40k is een richtprijs ex belasting: in Nederland zal ie minstens 70k kosten.
Opschieten hoeft niet, er is genoeg markt voor veel meer van dit soort kleine fabrikanten.
Precies. Er moeten echt nog 5x tot 10x zoveel EV autos verkocht worden als dat er nu verkocht worden. Ik snap de huivigheid van veel investeerders dus ook niet helemaal op.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:37
De afgelopen jaren was het vinden van investeerders ook geen probleem, maar met de huidige inflatie, een mogelijke recessie in aantoch en sterk dalende beurskoersen is dat een ander verhaal. Leningen zijn duurder geworden dus kapitaal gaan lenen is ook minder interessant dan het de afgelopen jaren geweest is enzoverder.

En investeerders willen nu weer meer zekerheid, en heb je die bij een bedrijf dat nog altijd geen product op de markt heeft? Lightyear heeft nu met de zero een eerste wagen in beperkte oplage, en ik geloof met de hand gebouwd. Maar volume productie is nog iets anders. Dat zien we ook hier bij Sono en zelfs Aptera liet van de week het nieuwtje vallen dat ze 50 miljoen extra nodig hebben om productie te kunnen starten.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• rookie no. 1
Ze zijn wel lekker bezig met hun marketing :)

Pitch:

https://youtu.be/4aM37qO2Nwc

En technisch ook wel interessant:

https://youtu.be/78fAXMSQVk4

• gmork
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-01 12:42
Ben benieuwd of dit: https://www.valmet-automo...e-uusikaupunki-car-plant/ gevolgen heeft voor de productie van de Sion.

https://sonomotors.com/en...er-for-building-the-sion/

Zelfde fabriek. Misschien dat ze nu meer tijd hebben voor de Sion :-)

• mk1992
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 06-02 15:32
gmork schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:49:
Ben benieuwd of dit: https://www.valmet-automo...e-uusikaupunki-car-plant/ gevolgen heeft voor de productie van de Sion.

https://sonomotors.com/en...er-for-building-the-sion/

Zelfde fabriek. Misschien dat ze nu meer tijd hebben voor de Sion :-)
Valmet was voor Lightyear te duur dacht ik?
Nu mist Valmet dus inkomsten, dus goedkoper zal het voor anderen zeker niet worden.

Cash is king.

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

mk1992 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 13:20:
[...]

Valmet was voor Lightyear te duur dacht ik?
Nu mist Valmet dus inkomsten, dus goedkoper zal het voor anderen zeker niet worden.
Ik hoop een beetje dat nationale overheden zich gaan roeren. Je kan er gif op innemen dat we veeeel meer EVs moeten gaan maken en je kan niet alles aan China over laten (alleen al strategisch gezien).

Dit voelt voor mij als een ASML moment: die deed het ook slecht in 1980, overgenomen door de overheid en daarna weer geprivatiseerd toen de markt groter werd. Nu een van de belangrijkste bedrijven van de wereld.

• efari
https://sonomotors.com/en...ect-for-solar-technology/
Sono Group secured €1.46 million in funding from the European Climate, Infrastructure and Environment Executive Agency (“CINEA”) to advance the development of the Company’s proprietary solar technology.
...
Sono Motors received the first installment of €532,441 during its ongoing #savesion campaign.

[Voor 24% gewijzigd door efari op 25-01-2023 13:34]

• mk1992
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 06-02 15:32
Onder de noemer 'je verwacht het niet'. De campagne wordt verlengd tot einde februari.

Denk wel dat ik tegen die tijd me afgemeld heb van de nieuwsbrief. Wordt zwaar overladen.

Cash is king.

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

mk1992 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 15:47:
Onder de noemer 'je verwacht het niet'. De campagne wordt verlengd tot einde februari.

Denk wel dat ik tegen die tijd me afgemeld heb van de nieuwsbrief. Wordt zwaar overladen.
Yeah je wordt wel gespammed door deze mensen.

Ik heb gister mijn inleg nog verdubbeld en mijn broertje gestimuleerd om ook te pre-orderen. Meer kan ik niet doen.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee