| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 13-03-2022 17:17 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
heb in het begin heel veel gereden (het eerste jaar) het 2e jaar ben ik 4 maanden werkloos geweest dus toen stond ie stil. temperatuur is wel een dingetje idd omdat ik m niet meer gebruik voor woon-werk verkeer en dus vaker korte afstanden rij. hoor ook een rare brom aan de bestuurderskant als ik de auto startWill_M schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:14:
Je rijdt dus maar 6500Km. in 8 maanden (dus ±10.000 Km/Jaar)? Komt die auto (en de olie) wel iedere rit op temperatuur....
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Dan zou ik 'm persoonlijk gewoon aan het '1 keer per jaar' interval gaan zetten en nu dus gewoon een volledige beurt laten ondergaan. Misschien meteen even tegen de dealer zeggen dat 'ie de SRI actie (Service Reset Interval) naar de waarden gaat zetten van 15K / 1 Jaar.giovanni2903 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:20:
[...]
heb in het begin heel veel gereden (het eerste jaar) het 2e jaar ben ik 4 maanden werkloos geweest dus toen stond ie stil. temperatuur is wel een dingetje idd omdat ik m niet meer gebruik voor woon-werk verkeer en dus vaker korte afstanden rij. hoor ook een rare brom aan de bestuurderskant als ik de auto start
dat is een goeie tip. ook omdat ie gechipt is en de olie dus niet pas bij 30k vervangen moet worden maar bij 10-15kWill_M schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:24:
[...]
Misschien meteen even tegen de dealer zeggen dat 'ie de RSI actie (Reset Service Interval) naar de waarden laat zetten van 15K / 1 Jaar.
Ik rijd zelf ook enorm weinig tegenwoordig. Zat vroeger bij een klant dat was 140 km heen en weer elke dag.Will_M schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:14:
Je rijdt dus maar 6500Km. in 8 maanden (dus ±10.000 Km/Jaar)? Komt die auto (en de olie) wel iedere rit op temperatuur....
Laatste jaren ga ik op de fiets naar m'n werk, en in corona tijd kon je nergens heen. Auto ook gelijk maar van de zaak naar privé gehaald. Beetje bijtelling betalen voor niks

zit nu ook op max 10k per jaar, zonde.
[ Voor 3% gewijzigd door Viper® op 13-03-2022 20:58 ]
Nu heb ik de contacten proberen toe te voegen in de MIB in de Arteon (bouwjaar 2018) maar zijn die zonder foto erbij.
Iemand een idee hoe dat kan?
Is dat belangrijk dan dat dat elke keer gebeurd? Die olie is tegenwoordig toch juist water. Ik zit gemiddeld op 25k km/jaar. Maar dat was 40k/jaar pre-corona en 10k/jaar tijdens corona.Will_M schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:14:
Post corona zal ik effectief op 25k km/jaar zitten, mijn nieuwe leaseauto is geleased op 28k km/jaar. Nu ook niet heel boeiend want als ik 40k km/jaar zou rijden is dat een probleem van mijn werkgever, die tracht gewoon een inschatting te maken van de kosten.
De nieuwe auto zal ook een stuk minder olie bevatten
Volgens mij duurt dat even.. kwestie van geduldEngineer Stewie schreef op maandag 14 maart 2022 @ 06:58:
Ik heb sinds vrijdag een nieuwe telefoon van het werk, van een iPhone XR naar een iPhone 12 gegaan.
Nu heb ik de contacten proberen toe te voegen in de MIB in de Arteon (bouwjaar 2018) maar zijn die zonder foto erbij.
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Hoezo, proberen toe te voegen? Hoef je toch helemaal niks voor te doen? Telefoon aanmelden en dan worden de contacten ingelezen door het systeem.Engineer Stewie schreef op maandag 14 maart 2022 @ 06:58:
Ik heb sinds vrijdag een nieuwe telefoon van het werk, van een iPhone XR naar een iPhone 12 gegaan.
Bij mijn MIB1 systeem ging dit altijd fout. Verkeerde foto bij een contact. Kun je verder helemaal niks mee.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Verwacht ik ook. Die foto's zullen vast een redelijke resolutie hebben. Heb je ooit een foto via BT proberen te verzenden? Dat duurt gewoon, kan goed minuten per foto soms.Toppe schreef op maandag 14 maart 2022 @ 07:00:
[...]
Volgens mij duurt dat even.. kwestie van geduld
Of je sluit hem even via draadje aan, wie weet gaat dat sneller.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Na het inlezen kan je er 6 als snelkoppeling zetten toch. Dat bedoel ik. Zal straks nog eens kijken.GerCor schreef op maandag 14 maart 2022 @ 08:36:
[...]
Hoezo, proberen toe te voegen? Hoef je toch helemaal niks voor te doen? Telefoon aanmelden en dan worden de contacten ingelezen door het systeem.
Bij mijn MIB1 systeem ging dit altijd fout. Verkeerde foto bij een contact. Kun je verder helemaal niks mee.
Ik heb je reactie toch met enige verbazing zitten lezen. "Het ding mag al blij zijn" Naja, ik ga met mijn auto toch iets anders om. Als het goedkoop moet, had ik wel een oude Toyota gekocht. No offence trouwens. Maar een oliebeurtje op z'n tijd vind ik gewoon noodzakelijk.Will_M schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:58:
Mooie tijd om m'n VW Tiguan vandaag even iets (minder) wijs te gaan maken vandaag.
[Afbeelding]
LongLife 5W30 olie mag er gewoon tot 60.000 Km op blijven zitten dus het ding mag al blij zijn dat ik de motorkap zometeen even open trek om te gaan kijken of er nog voldoende olie in zit als 'ie uitgezakt is.... én vervolgens de melding even netjes 'Clear' met VCDS / HEXNET ....
En het resultaat dan ook maar even:
[Afbeelding]
En zo loopt alles qua onderhoudsintervallen ook weer nétjes in de pas met de beurten zoals ze bij VW in Wolfsburg ooit bedacht zijn![]()
Wel even netjes iets minder dan 200c c olie bij gevuld om voor mezelf dan toch maar het idee te hebben dat zo'n 'service' ook daadwerkelijk uitgevoerd moet worden. Jammer dat dat bij een dealer altijd meteen GOUD GELD moet gaan kosten
Die 128 dagen Inspectie ook nog maar even naar 365 dagen opgerekt zodat ik niet, met 4 maanden, weer lastig gevallen wordt. Helaas moet je daarvoor dus wel wat dieper in het systeem gaan coderen doordat er met SRI UDS FIXED Data gewerkt wordt in de boordcomputer.
LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5
Iemand enig idee of je die zelf kan ‘resetten’ of wordt het weer een bezoekje aan de dealer?
Ik heb geen flauw idee wat de reden is dat hij niet meer werkt.
Waarschijnlijk lees jij het anders dan dat ik het bedoeldeZesBarkiePK schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:51:
[...]
Ik heb je reactie toch met enige verbazing zitten lezen. "Het ding mag al blij zijn" Naja, ik ga met mijn auto toch iets anders om. Als het goedkoop moet, had ik wel een oude Toyota gekocht. No offence trouwens. Maar een oliebeurtje op z'n tijd vind ik gewoon noodzakelijk.
In een ver verleden ben ik ooit opgeleid aan de HTS te Apeldoorn (autotechniek) en je mag derhalve van me aannemen dat m'n lease auto hier écht niets te kort komt
Ben eigenlijk gewend dat als de koppeling gaat dit in de lage toeren bij vol optrekken problemen geeft in slippen en in de even of oneven versnellingen.
Nu heb ik alleen in het overschakelen naar 5 een duw en slippen na 3500 toeren alleen in 5 bij half gas. Niet bij licht gas of vol gas
Al keer eerder gehad 1 dag en ging vanzelf over.
Iemand idee wat dit kan wezen?
Het zou ook iets met de software te maken kunnen hebben van de DSG DQ200. Ik heb het zelf wel eens op kunnen lossen door de DSG naar 'fabrieksinstellingen' te doen. Ik weet niet of het effect heeft, maar het is het proberen waard:Soullancer schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:37:
Hmm.. dsg7 dq200, dieseltje
Ben eigenlijk gewend dat als de koppeling gaat dit in de lage toeren bij vol optrekken problemen geeft in slippen en in de even of oneven versnellingen.
Nu heb ik alleen in het overschakelen naar 5 een duw en slippen na 3500 toeren alleen in 5 bij half gas. Niet bij licht gas of vol gas
Al keer eerder gehad 1 dag en ging vanzelf over.
Iemand idee wat dit kan wezen?
1) schakel het contact in
2) druk het gaspedaal tot de bodem in, ook door de 'klik' heen.
3) houd het gaspedaal voor minimaal 30 seconden vast, het kan zijn dat je wat geluiden hoort.
4) start de auto en ga direct even een stukje rijden. Hiermee worden de parameters opnieuw ingesteld voor de bak.
Dat moet je handmatig doen volgens mijEngineer Stewie schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:51:
[...]
Na het inlezen kan je er 6 als snelkoppeling zetten toch. Dat bedoel ik. Zal straks nog eens kijken.
Ja idd, maar de foto kwam niet. Phone reboot en opnieuw toevoegen werkte, maar al rijdend was dat lastig...
Buiten dat je zelf al niet met je telefoon moet willen spelen tijdens 't rijden, wat kost het tegenwoordig daar als ze je trapperen met een 'mobiel device' in je hand tijdens 't rijden?Engineer Stewie schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:04:
[...]
Ja idd, maar de foto kwam niet. Phone reboot en opnieuw toevoegen werkte, maar al rijdend was dat lastig...
174 euro, wat nog te weinig is.Will_M schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:11:
[...]
Buiten dat je zelf al niet met je telefoon moet willen spelen tijdens 't rijden, wat kost het tegenwoordig daar als ze je trapperen met een 'mobiel device' in je hand tijdens 't rijden?
Zeg toch net dat het rijdend lastig is, heb het dus thuis op de oprit gedaan. Ik neem nooit de telefoon in de hand. Daarom dat ik die snelkoppelingen met foto wil
Beter maar niet in NL met je telefoon in de hand gaan autorijden dus. Hier in NL mag je tegenwoordig €350,- aftikkenEngineer Stewie schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:17:
[...]
174 euro, wat nog te weinig is.
Zeg toch net dat het rijdend lastig is, heb het dus thuis op de oprit gedaan. Ik neem nooit de telefoon in de hand. Daarom dat ik die snelkoppelingen met foto wil.
Kijk in het rond als je rijdt en je ziet 35%+ met de telefoon bezig.Will_M schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:20:
[...]
Beter maar niet in NL met je telefoon in de hand gaan autorijden dus. Hier in NL mag je tegenwoordig €350,- aftikken
Ga geen heilig boontje spelen want doe het zelf ook met werk en die pakkans is gewoon minimaal.
Zelfde als dronken rijden, moet je eens in de stad gaan staan in het weekend of zelfs ‘s avonds. Je ziet gewoon mensen aangeschoten de auto in stappen en het weekend erop weer.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Moet de pakkans de motivatie zijn om dat soort dingen niet te doen of zou de persoon daar zélf beter over na moeten gaan denken?Famous schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:43:
[...]
Kijk in het rond als je rijdt en je ziet 35%+ met de telefoon bezig.
Ga geen heilig boontje spelen want doe het zelf ook met werk en die pakkans is gewoon minimaal.
Zelfde als dronken rijden, moet je eens in de stad gaan staan in het weekend of zelfs ‘s avonds. Je ziet gewoon mensen aangeschoten de auto in stappen en het weekend erop weer.
Dat laatste is voor veel menen nog steeds té veel van 't goede schijnbaar (vandaar die hoge boetes).
Met het afschrikken proberen ze die dingen wel te beperken en een pakkans zou meehelpen hierin.Will_M schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:46:
[...]
Moet de pakkans de motivatie zijn om dat soort dingen niet te doen of zou de persoon daar zélf beter over na moeten gaan denken?
Dat laatste is voor veel menen nog steeds té veel van 't goede, schijnbaar (vandaar die hoge boetes).
Zou de motivatie van de rijder uiteraard niet moeten zijn maar het beeld op straat zegt genoeg.
Boetebedrag mag wat mij betreft ook gewoon naar een volledig maandsalaris voor die ongein, ook voor fietsers en scholierenFamous schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:50:
[...]
Met het afschrikken proberen ze die dingen wel te beperken en een pakkans zou meehelpen hierin.
Zou de motivatie van de rijder uiteraard niet moeten zijn maar het beeld op straat zegt genoeg.
Gewoon 3 maanden rij ontzegging en bij de tweede keer 6 maanden, keer er op 12 maanden en daarna 5 jaar.Will_M schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:52:
[...]
Boete bedrag mag wat mij betreft gewoon naar een volledig maandsalaris voor die ongein, ook voor fietsers en scholieren
Na ruim twee jaar thuiswerken.... 3 maanden extra thuiswerken kán er wel gewoon bij, hoorToppe schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:55:
[...]
Gewoon 3 maanden rij ontzegging en bij de tweede keer 6 maanden, keer er op 12 maanden en daarna 5 jaar.
Toch vraag ik me nu af, is dit een voorteken van probleem? Of hebben jullie dit ook wel eens gehad?
LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5
Stond waarschijnlijk gewoon een bitje verkeerd. Bij mij kiept de bijrijderspiegel niet altijd terug naar boven na het achteruit uitparkeren, vooral als ik terwijl ik nog in 'parkeermodus' ben al op NAV of MEDIA duw.ZesBarkiePK schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:05:
Laatst de Golf ontgrendeld en toen vouwde de spiegels niet automatisch naar buiten. Toen ik de auto eenmaal startte kon ik met het knopje bij het raam de spiegels wel naar buiten vouwen. De puddle lights in de spiegels die brandde wel bij het ontgrendelen.
Toch vraag ik me nu af, is dit een voorteken van probleem? Of hebben jullie dit ook wel eens gehad?
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Mei 2023?RaseriaN schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:35:
Ben blij verrast, kreeg bevestiging van de bestelling maar ook direct een (geschatte) leverdatum van 16 mei! Ja, het was wel in 2022Nu nog maar zien of het daadwerkelijk bij die datum blijft..
Welke model?
Geen problemen met Ukrainiese kabelbomen?
Nee, stond echt 2022 in de mailAE69 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:45:
Mei 2023?
Welke model?
Benieuwd of Passat Variant GTE die voorzien was voor 25 mei ook weer verder hierdoor wordt uitgesteld (besteld via leasemaatschappij in BE begin augustus 2022). (Situatie in Ukraine is uiteraard vele malen verschrikkelijker dan wachten op een wagen...)AE69 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:45:
[...]
Mei 2023?
Welke model?
De 1/4 hoop ik wat naar de 13 rond te kunnen trekken.
Toch leuk voor een simpele Polo!
Ik heb een golf 7(2018) met front assist & ACC, helaas zie ik in de instellingen geen lane assist wat blijkbaar nodig is voor ''traffic jam assist''. en mij heel handig lijkt. Weten jullie of de lane assist in de eerder genoemde sensoren verwerkt zit en alleen geactiveerd moet worden?
FA en ACC werken met de sensoren in bumpers en grille / logo.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Kan ik gewoon iedere 2-din radio kopen? Of moet het een speciaal model zijn?
Heb momenteel deze op het oog: pricewatch: Pioneer SPH-DA160DAB
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.
In principe wel. Let wel op dat je gateway-module vervangen/aangepast is dat je geen accu-leeg-loper krijgt met je radio.Backpacker schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:44:
Klein vraagje als auto-noob... Ik heb een Golf 5 over mogen nemen van familie, nu wil ik de radio vervangen voor een exemplaar met Android en Apple ondersteuning.
Kan ik gewoon iedere 2-din radio kopen? Of moet het een speciaal model zijn?
Heb momenteel deze op het oog: pricewatch: Pioneer SPH-DA160DAB
Zie ook andere topic over Android Radio's.
Elke garage?ZesBarkiePK schreef op zondag 20 maart 2022 @ 22:45:
Weet iemand misschien een goed adres waar ik de producten van Powerflex kan laten monteren? Ik wil het Powerflex handling pack aanschaffen en direct laten monteren.
Ja? In dat geval meteen even VAG Techniek gevraagd. Ik dacht dat dat bij een speciaal bedrijf moest. Maar ik heb er dan ook geen verstand van. Bedankt.
Hmm helaas, die werken niet met de producten van Powerflex zeggen ze. Ik ga wel even verder rondvragen.
[ Voor 15% gewijzigd door ZesBarkiePK op 21-03-2022 13:51 ]
Worden die niet in Mexico gemaakt? Lijkt me nogal stom om dingen naar Mexico te sturen vanuit europa om daar in een wagen te steken en zo terug naar Europa te shippen. Zou kunnen dat daar ergens lokaal de kabelbomen gemaakt worden.RaseriaN schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:46:
[...]
Nee, stond echt 2022 in de mailGaat om een Tiguan Allspace, maar of er geen problemen zijn? Geen idee, heb er nog niets over/van gehoord!
Is best snel, weet nog dat collega's 1+ jaar moesten wachten op een Tiguan en dat was ver voor corona ed.
En je eigen garage dan?ZesBarkiePK schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:16:
[...]
Ja? In dat geval meteen even VAG Techniek gevraagd. Ik dacht dat dat bij een speciaal bedrijf moest. Maar ik heb er dan ook geen verstand van. Bedankt.
Hmm helaas, die werken niet met de producten van Powerflex zeggen ze. Ik ga wel even verder rondvragen.
Wij rijden allemaal in een Duitser, 4 gaan er naar de lokale Autocrew vestiging. 1 private lease naar de VW dealer en mijn Golf naar de dealer ivm fabrieksgarantie.
Als hij het niet kan besteed hij het wel weer uit maar dat gaat dan, gelukkig, altijd via hem.
m'n eerste zelf aangerichte schade in circa 3 ton aan kilometers. M'n ego heeft ook een flinke deuk opgelopen.
* steenslag in de vorm van een trekhaak van een oude Astra, waar ik achterop botste omdat ik niet goed oplette.
Hier staat tekst
Je doet je nickname eer aan. Goed van de haak af gekomen zo te zienSjaak_Afhaak schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:40:
Bah, na 121K kilometers ook wat steenslag* opgelopen
[Afbeelding]
m'n eerste zelf aangerichte schade in circa 3 ton aan kilometers. M'n ego heeft ook een flinke deuk opgelopen.
* steenslag in de vorm van een trekhaak van een oude Astra, waar ik achterop botste omdat ik niet goed oplette.
Nee maar die kunnen wel monteren toch?ZesBarkiePK schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:16:
[...]
Had mijne toen bij Biesheuvel gehaald, die is ook officieel dealer dacht ik.
Vandaag een bericht van de dealer:!kk3 schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:21:
[...]
mijn Arteon (Feb 2020) heeft op papier wel draadloos Carplay - in de praktijk sluit ik altijd een draadje aan want er is niet naar te luisteren vanwege constante geluidsonderbrekingen.
De dealer heeft het met 2 andere iPhones kunnen reproduceren. Daarnaast zijn er nog ander problemen met het infotainment systeem en gaf de garage aan dat ze de instructie hebben om hier verder geen tijd aan te mogen besteden aangezien in de fabriek aan een update wordt gewerkt. Ze bellen me als er een update is.
Het is al november, dus erg snel gaat het maken van de SW update helaas niet.
“een afspraak te maken voor het actualiseren van de software van het entertainment systeem en het online communicatie module. Dit lijkt de oplossing voor de problemen die u ondervind met dit systeem.”
Na 2 jaar wellicht toch nog een oplossing.
Superkut natuurlijk, anderzijds kun je maar beter zelf diegene zijn die het aangericht heeft dan dat iemand anders het had gedaan zonder uiteraard een briefje achter te laten..Sjaak_Afhaak schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:40:
Bah, na 121K kilometers ook wat steenslag* opgelopen
[Afbeelding]
[ Voor 86% gewijzigd door gmkey op 21-03-2022 21:50 . Reden: dubbele post ]
Ja, maar die komt er ook niet uit.Famous schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 18:09:
[...]
Heb je Rainesh al gevraagd?
Dat is vaak een wonderkindje wat dit betreft
[ Voor 93% gewijzigd door gmkey op 21-03-2022 21:56 . Reden: foutje ]
Is dat niet bij alle nieuwe wagens het geval? Volgens mij kan de wagen zelf alleen nog maar als hotspot dienen en niet meer zelf WiFi verbindingen opzetten met bijvoorbeeld je thuis netwerk?
Dat is klote ja, ik had in twee weken tijd zowel de linker- als rechterdeur een goede beschadiging zitten. Beide keren geen briefje achter gelaten.Vissa66 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:34:
Een steenslag plekje hier en daar kan ik wel hebben, maar dit.
[Afbeelding]
Tijdens het wassen voelde ik de plekken meteen. Heb echt geen idee wat dit veroorzaakt heeft, maar het lijkt me dat een steen er vanaf ketst en niet zulke plekken achterlaat.
Dat wordt de motorkap laten herspuiten....
Gelukkig kon de hersteller de rechterkant snel herstellen met een soort thinner (deze: Famous in "Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5").
In de linkerdeur kan je een poffertje bakken

:strip_exif()/f/image/tdGvdSPkmzuKK8R63b2zQC7S.jpg?f=fotoalbum_large)
Als we het schades hebben: Van het weekend de dissel van de aanhanger op de bumper. Is lakschade, maar wordt weer een te dure ben ik bangFamous schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:50:
[...]
Dat is klote ja, ik had in twee weken tijd zowel de linker- als rechterdeur een goede beschadiging zitten. Beide keren geen briefje achter gelaten.
Gelukkig kon de hersteller de rechterkant snel herstellen met een soort thinner (deze: Famous in "Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5").
In de linkerdeur kan je een poffertje bakkenHier had hij de auto wat langer voor nodig, binnenkort eens dagje laten overnachten daar..
[Afbeelding]
Gaat lekker hier in dat topicToppe schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:14:
[...]
Als we het schades hebben: Van het weekend de dissel van de aanhanger op de bumper. Is lakschade, maar wordt weer een te dure ben ik bang

"Het grote Volkswagen schade topic - Deel 5"
Het zal met geluk en pech te maken hebben, maar ik had echt het idee dat ze een GTD of GTI net wat leuker vinden om tegenop te rijden.
M'n eerste autotje was een VW golf II 1.4 uit 1987 (RD-52-HG).
In 2004 vervangen door een Mazda Xedos 6 2.0 V6, In 2012 een Xedos 9 2.5 V6 erbij gekocht.
In 2019 overgegaan op Opel, een insignia 2.0 diesel 170pk uit 2016 met alle opties. Echter wat minder tevreden over de betrouwbaarheid. Dus 2 wkn geleden de opel verkocht.
Afgelopen vrijdag zo'n 5 VW passats bekeken in het Ruhrgebied bij verschillende VW dealers (woon zelf in duitsland). Staan er heel veel te koop, bijna allemaal uit de verhuur van Europcar.
Mijne is van November 2020, wit, variant, 2.0 150pk diesel met DSG en 26.000km op de klok.
Alcantara/leer bekleding, trekhaak, elegance uitvoering, incl verlengde fabrieksgarantie tot oktober 2025 of 100.000km.
Deze week krijgt hij zn 30.000 km beurt, nieuwe TUV, en dan kan ik hem komende vrijdag ophalen.
Ik heb wel al een en ander gelezen over de passat, maar nog niet heel erg bekend ermee.
Iemand nog tips voor komende vrijdag?
- Hoe kan ik zien dat de laatste updates zijn geinstalleerd?
- Moet android auto draadloos meteen werkend zijn? dus bluetooth koppelen en gaan?
- zover ik vorige week heb kunnen testen werkt all electronica goed, echter de tank was zo goed als leeg, het was bijna sluitingstijd en er zaten geen platen onder, dus meer dan 10 meter heb ik er niet mee gereden.
Auto is bij de garage geweest voor de update naar 18xx. Sinds dien kan ik geen gebruik meer maken van We Connect, ik meteen "We Connect Supportdesk" gebeld en kreeg een stappeplan. Dat werkte niet, dus hebben ze het naar de engineers in de UK (??) gestuurd, op 26 Februari.
Ondertussen al weel 8 keer gebeld om een status update, de eerste keer kreeg ik hem netjes maar nu is het gewoon stil...
Neem je contact op met Volkswagen zelf, of je even alle gegevens inclusief foto's ed wil opsturen zodat ze een nieuw ticket kunnen maken. Grr!
Net wéér maar eens die "Supportdesk" gebeld met de vraag hoe het er voor staat en hun "supervisor" heeft ook al om een status update gevraagd maar (nog) niet gekregen. Grr!
Wat een *** zooi
Geld terug vragen of eisen dat het voor datum X is opgelost.Toppe schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:24:
Wat een debacle.
Auto is bij de garage geweest voor de update naar 18xx. Sinds dien kan ik geen gebruik meer maken van We Connect, ik meteen "We Connect Supportdesk" gebeld en kreeg een stappeplan. Dat werkte niet, dus hebben ze het naar de engineers in de UK (??) gestuurd, op 26 Februari.
Ondertussen al weel 8 keer gebeld om een status update, de eerste keer kreeg ik hem netjes maar nu is het gewoon stil...
Neem je contact op met Volkswagen zelf, of je even alle gegevens inclusief foto's ed wil opsturen zodat ze een nieuw ticket kunnen maken. Grr!
Net wéér maar eens die "Supportdesk" gebeld met de vraag hoe het er voor staat en hun "supervisor" heeft ook al om een status update gevraagd maar (nog) niet gekregen. Grr!
Wat een *** zooi
Heb de eerste drie jaar gratis. Maar goed, volgens het consumenten recht hebben ze 21 werk dagen om het op te lossen en daarna heb je recht op je geld terug. Ik ga alvast een nieuwe Golf uitzoekenFamous schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:45:
[...]
Geld terug vragen of eisen dat het voor datum X is opgelost.

[ Voor 26% gewijzigd door Tarin op 23-03-2022 18:45 ]
Kan je niet gewoon een 32gb kaartje via Bol kopen?Tarin schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:43:
Ik wilde vandeweek na voor de zoveelste keer een verwarrende rotonde (deze keer in Hamburg) die het navigatiesysteem niet kende tegen gejomen te zijn de kaarten in de Golf 7.5 (discover media) updaten, maar het sd-kaartje is maar 16GB en elk van de gedeeltelijke kaarten mist een van de buurlanden van Duitsland.
Ik ben vrij zeker dat dat thema hier ook al voorbij kwam - het moet een speciaal kaartje van VW zijn:Toppe schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 07:32:
[...]
Kan je niet gewoon een 32gb kaartje via Bol kopen?
/f/image/Ww4O4qOhomymE2urgWPqcqMj.png?f=fotoalbum_large)
Anders heb ik hier nog wel een paar kaartjes rond slingeren, dat is het punt niet. Ik vind het een beetje sneu dat ze in 2019 niet even een kaartje met een beetje buffer meegeleverd hebben - mijn muziek staat op een 32GB-kaartje wat ik nog rond had slingeren, wat we begin 2017 voor 45 euro vervangen hebben voor een 128GB Sandisk Extreme-kaartje, dus de kosten kunnen het niet geweest zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door Tarin op 24-03-2022 09:14 ]
Ik ken die kaartjes verder niet, maar dat zou dus betekenen dat z’n kaart waardeloos is als je hem volledig formatteert?Tarin schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:08:
[...]
Ik ben vrij zeker dat dat thema hier ook al voorbij kwam - het moet een speciaal kaartje van VW zijn:
[Afbeelding]
Anders heb ik hier nog wel een paar kaartjes rond slingeren, dat is het punt niet. Ik vind het een beetje sneu dat ze in 2019 niet even een kaartje met een beetje buffer meegeleverd hebben - mijn muziek staat op een 32GB-kaartje wat ik nog rond had slingeren, wat we begin 2017 voor 45 euro vervangen hebben voor een 128GB Sandisk Extreme-kaartje, dus de kosten kunnen het niet geweest zijn.
Zou gewoon eens proberen met 32gb, een fabrikant wil graag verkopen en dus zal het gros van de mensen wel bij VW een grotere kaart kopen zonder dat het denk ik noodzakelijk is.
In 2019 gold nog het volgende:Toppe schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:15:
[...]
Ik ken die kaartjes verder niet, maar dat zou dus betekenen dat z’n kaart waardeloos is als je hem volledig formatteert?
Zou gewoon eens proberen met 32gb, een fabrikant wil graag verkopen en dus zal het gros van de mensen wel bij VW een grotere kaart kopen zonder dat het denk ik noodzakelijk is.
Natuurlijk, ik kan het proberen, nee heb je, ja kun je krijgen enzo, maar bovengequotede post van GerCor is niet de enige waar ik iets over de eisen aan het SD-kaartje gelezen heb.GerCor schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:38:
[...]
Als je het via DiscoverCare doet, loopt je een half jaar achter. Bij de Discover Media moet het op de SD kaart die in de auto zit. Dat is de SD van Volkswagen zelf. Die moet je hebben. Dus, ik zie even niet wat een USB nou toevoegt.
Dus, Discover Media:
- Bestand via de link downloaden naar PC
- Originele VW SD kaart - bestanden die er nu op staan eventueel ook op de computer zetten als back-up - formatteren met Windows 10. SD kaart in de computer, rechtermuisknop: formatteren.
- Gedownloade bestand uitpakken met 7Zip op de originele VW SD card.
- SD kaart in de discover Media en klaar is Famous
NB er zijn altijd mensen te vinden die het beter weten en dan vervolgens melden dat het niet lukt.
Succes. Uurtje werk
Maar misschien moet ik maar gewoon aan Google Maps wennen, Over 4 maanden zijn de 3 jaar verkeersinfo enzo voorbij en de in november bestelde leaseauto heeft vermoedelijk een beetje vertraging opgelopen.
[ Voor 12% gewijzigd door Tarin op 24-03-2022 09:29 ]
In dat stappenplan moet je die SD formatteren… dus hoe weet je auto dat het een originele VW kaart is?
Any how, nooit geschoten is altijd mis. In het ergste geval heb je een uurtje voor lucht zitten wachten?
De gegevens op een kaartje zijn niet de enige manier om het ding een eigenschap mee te geven om mogelijkheden vrij te geven of te blokkeren - zie de (on)mogelijkheid SSD's te vervangen bij de nieuwe Macs.Toppe schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:21:
[...]
In dat stappenplan moet je die SD formatteren… dus hoe weet je auto dat het een originele VW kaart is?
Any how, nooit geschoten is altijd mis. In het ergste geval heb je een uurtje voor lucht zitten wachten?
[ Voor 33% gewijzigd door Tarin op 24-03-2022 09:28 ]
Lees nu ook berichten over de staking van vrachtwagenchauffeurs in Spanje vanwege de hoge diesel prijzen. Dus denk dat het nog wel eventjes gaat duren..
[ Voor 25% gewijzigd door Skinnyice op 24-03-2022 11:14 ]
Zal wel per trein komen. En daarbij. Als een auto de fabriek verlaat dan is het niet zo dat alle deuren, de bodemplaat of het dak ontbreekt. Dan is de auto klaar voor de klant. Bij de dealer halen ze dan nog transportbeschermingsmiddelen er af, wordt de auto op kenteken gezet en kun je rijden.Skinnyice schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:45:
Zojuist mail ontvangen dat de auto vanuit Pamplona onderweg is naar Nederland. Kan het nu nog steeds zo zijn dat hij nog niet af is en het nog weken extra kan duren? Dit is allemaal nieuw voor mij dus geen flauw idee wat ik moet verwachten.
Lees nu ook berichten over de staking van vrachtwagenchauffeurs in Spanje vanwege de hoge diesel prijzen. Dus denk dat het nog wel eventjes gaat duren..
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ik zal eens kijken, da's een goed idee - er staan vast een paar overbodige talen op.S_Chief schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:33:
Is het verwijderen van een paar bestanden voor de stemassistent niet meer voldoende om Europa 1 op 16 GB te laten passen?
[edit]
Het was even zoeken - 'verwijderen' gaf niet direct een hit omdat de tekst in de post gedeeltelijk in het Engels is (dus 'delete'), maar voor de volgende met dit of een vergelijkbaar probleem: rond deze post wordt het procede besproken:
nierbton in "Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5"
[ Voor 34% gewijzigd door Tarin op 24-03-2022 13:00 ]
Als het geen ID-3 is.... Die worden nog wel eens op een parkeerterrein gezet in afwachting van een chipSkinnyice schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:45:
Zojuist mail ontvangen dat de auto vanuit Pamplona onderweg is naar Nederland. Kan het nu nog steeds zo zijn dat hij nog niet af is en het nog weken extra kan duren? Dit is allemaal nieuw voor mij dus geen flauw idee wat ik moet verwachten.

Maar dan had je vast niet zo'n bericht gekregen. Beetje afhankelijk snelheid dealer maar normaal gesproken moet je hem nu wel binnen een week of 2 hebben.
Neu, de Taigo. Maar las inderdaad dingen over chips en "afbouwen" dus dacht even dubbelchecken. Moet vast wel goed komen.Dennisdn schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:51:
[...]
Als het geen ID-3 is.... Die worden nog wel eens op een parkeerterrein gezet in afwachting van een chip![]()
Maar dan had je vast niet zo'n bericht gekregen. Beetje afhankelijk snelheid dealer maar normaal gesproken moet je hem nu wel binnen een week of 2 hebben.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Is het de meerprijs van een discover pro nog steeds de moeite waard ten opzichte van de nieuwe discover media? Is er ergens een gedetailleerde vergelijking van discover pro met discover media?
Navigatiesysteem 'Discover Media'aval0ne schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:26:
Ik had een Tiguan 2019 model met de discover pro GPS. Na een ongeval zal de vervanger een Tiguan 2022 model worden. Ik twijfel om terug de discover pro GPS te nemen. De basis versie, discover media, lijkt me in het 2022 model sterk verbeterd ten opzichte van wat in 2019 beschikbaar was.
Is het de meerprijs van een discover pro nog steeds de moeite waard ten opzichte van de nieuwe discover media? Is er ergens een gedetailleerde vergelijking van discover pro met discover media?
Streaming & Internet
20,3 cm kleuren touchscreen (8,0 inch)
2D- en 2,5D-kaartweergave
Verkeerstekenherkenning
Streaming & Internet
23,4 cm kleuren touchscreen (9,2 inch)
3D-kaartweergave
Spraakbediening van media (Voice Control)
Verkeerstekenherkenning
We Connect Plus' (abonnement 36 maanden)
En met de Discover Pro kun je de navigatie ook op je AID tonen, bij de Media moet je kiezen. Ik vond persoonlijk de Media altijd wel voldoende in de vorige Golf 7.5 die ik had. Maar wellicht dat in de nieuwe Tiguan je bij de Pro ook wireless Carplay/Android Auto hebt maar dat weet ik niet zeker. Even aan de dealer navragen, dan is het wel de moeite waard..
Maar hier even mijn ervaring.
In begin november 2021 een nieuwe Polo RLine Business+ DSG besteld.
Levertijden zijn natuurlijk drama door chip tekorten, dat wisten we al, maar kwam destijds op week 20 uit.
Na bevestiging van de order was de levertijd op honeymoon pagina al uitgebreid naar week 26.
Enkele dagen terug helaas een berichtje van de dealer. Dat de auto wat vertraging had opgelopen.
De nieuwe ETA staat op week 48(!!). Ruim 22 weken erbij. Ik rij dus straks eerder met stoelverwarming aan dan met mijn dak open
Dat kwam men name door de oorlog die nu bezig is in Oekraïne. Daardoor zouden bepaalde kabels niet kunnen worden geproduceerd. Afijn, erg vervelend natuurlijk. Zeker als je zo ongeduldig bent als dat ik ben :)!
Maar nu schets mijn verbazing;
Ik heb contact via een ander forum met een gast uit Engeland.
Ook hij heeft een Polo RLine besteld in de UK. Zelfde kleur, zelfde velgen, vrijwel de zelfde opties in december 21. Hij een handgeschakelde 95 PK en ik de DSG variant.
Hij kreeg gelijk daar al een ETA van eind november 22.
Echter stuurde hij mij gisteren, los van het feit dat hij mijn vertraging nog niet eens wist, een bericht dat zijn auto juist vervroegd is en in Juni 22 er al kan zijn. De dealer heeft opgegeven dat de de versnelling te maken had met 'High Demand of model and engine'
Ik neem toch aan dat mijn auto ook gewoon uit dezelfde fabriek als hem komt?
Of zou dit nog verschil kunnen maken? Ook bij hem verwacht je toch gewoon tekorten aan onderdelen?
Het zouden net name kabelbomen moeten zijn die mijn auto niet leverbaar maken nu..
[ Voor 5% gewijzigd door Downstar2 op 25-03-2022 15:31 ]
Het is niet gek en kan aan verschillende dingen liggen. UK kan meer auto’s toegewezen hebben gekregen dan NL, dealer had misschien nog een reservering of ze hadden nog een rechts stuur over. Ook de DSG is een logische vertrager nu. Eigenlijk kan elke kleine mickeymouse-optie nu het verschil maken tussen lang, of heel lang wachten.Downstar2 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:29:
Ook hij heeft een Polo RLine besteld in de UK. Zelfde kleur, zelfde velgen, vrijwel de zelfde opties in december 21. Hij een handgeschakelde 95 PK en ik de DSG variant.
Of zou dit nog verschil kunnen maken? Ook bij hem verwacht je toch gewoon tekorten aan onderdelen?
[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 25-03-2022 17:49 ]
Maar wat is de kans dat 29 April nog gaat lukken
Dit komt van mijn dealer zelf:
Komt niet echt goed over vind ikUw wagen staat in productie (voor wat ik kan zien), maar zoals alle plug-in hybrides is deze onderhevig aan het ontbreken van de halfgeleiders en microchips.
We verwachten hier spoedig actie in, naar mijn ervaring is de datum van einde april niet onrealistisch voor een wagen die deze status heeft gekregen.
[ Voor 46% gewijzigd door glekke55 op 25-03-2022 19:13 ]
Dennisdn schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:48:
[...]
Het is niet gek en kan aan verschillende dingen liggen. UK kan meer auto’s toegewezen hebben gekregen dan NL, dealer had misschien nog een reservering of ze hadden nog een rechts stuur over. Ook de DSG is een logische vertrager nu. Eigenlijk kan elke kleine mickeymouse-optie nu het verschil maken tussen lang, of heel lang wachten.
Snap uiteraard dat bepaalde opties de boel kunnen vertragen. Maar volgens mijn dealer zou nu het probleem zich zitten in het feit dat er nu geen kabelbomen zijn uit Oekraïne.Scrtz schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 18:24:
Inderdaad, zoals @Dennisdn al aangeeft heel veel variabelen die van invloed kunnen zijn. Doe dus vooral geen moeite om een vergelijk proberen te maken.,
Ik bedoel als je dan hoort dat andere vergelijkbare auto's wel sneller komen dan gepland, dan voelt dat wat vreemd. Daar zullen vergelijkbare kabels nodig zijn toch? Maar goed, wellicht is de informatie vanuit mijn dealer ook gewoon niet correct of perse van toepassing op mijn auto.
Ik ben natuurlijk ook gewoon ongeduldig

Dat is inderdaad niet sluitend zoals hij het beschrijft. Vervelend dat het inderdaad zolang duurt. Begreep uit de media juist inderdaad problemen met de elektrische tak van Volkswagens omdat fabrieken in Duitsland moesten sluiten waar ze uitsluitend elektrische/hybride modellen zouden maken.glekke55 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:12:
Ik heb een Golf GTE besteld in Mei 2021. Geschatte leverdatum was toen eind december 2021, begin december verlaat naar 28 februari en vervolgens in februari uitgesteld tot 29 April.
Maar wat is de kans dat 29 April nog gaat lukken
Dit komt van mijn dealer zelf:
[...]
Komt niet echt goed over vind ik
[ Voor 34% gewijzigd door Downstar2 op 25-03-2022 19:26 ]
Wat een ellende..... Die paar maandjes kunnen er dan ook moeiteloos bij
Het is pas sluitend als het voertuig in NL gelost is, en dat heeft puur te maken met dat zelfs een ‘definitief’ ingeplande auto nog steeds niet definitief is en er nog vanalles mee kan gebeuren is sinds corona gebleken. En ja de kabelbomen komen uit Oekraïne en alle fabrieken zijn daardoor gesloten, dat wilt wel wat zeggen.Downstar2 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:23:
[...]
[...]
Snap uiteraard dat bepaalde opties de boel kunnen vertragen. Maar volgens mijn dealer zou nu het probleem zich zitten in het feit dat er nu geen kabelbomen zijn uit Oekraïne.
Ik bedoel als je dan hoort dat andere vergelijkbare auto's wel sneller komen dan gepland, dan voelt dat wat vreemd. Daar zullen vergelijkbare kabels nodig zijn toch? Maar goed, wellicht is de informatie vanuit mijn dealer ook gewoon niet correct of perse van toepassing op mijn auto.
Ik ben natuurlijk ook gewoon ongeduldig![]()
[...]
Dat is inderdaad niet sluitend zoals hij het beschrijft. Vervelend dat het inderdaad zolang duurt. Begreep uit de media juist inderdaad problemen met de elektrische tak van Volkswagens omdat fabrieken in Duitsland moesten sluiten waar ze uitsluitend elektrische/hybride modellen zouden maken.
Bosch, doet het altijd prima. Zodra hij begint te stuiteren over de ruit of geluid maakt, even goed schoonmaken. Als dat nog niet helpt, dan is het tijd voor een nieuwe.ButcherJF schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 16:16:
Welk merk achterruitenwisser raden jullie aan? Het ding dat er af fabriek op zit (Tiguan 2019) maakt altijd herrie, schraapt meer dan dat hij wist.
M3P 24'
Mijn Arteon Hybride (geen Shooting Break kots-smiley) is medio februari besteld en de geplande leverdatum was ergens tussen januari 2023 en week 15 in 2023 voordat de pleuris uitbrak in Oekraïne.Downstar2 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:29:
Zie hier weinig mensen die zitten te wachten op een nieuwe auto voorbij komen.
Volgens de dealer zijn de kabelproducenten Forschner, Kromberg & Schubert, Prettl, SEBN en Yazaki gevestigd in Oekraïne en dat zal ook nog effect hebben... Verder nog "Ook is Oekraïne goed voor zo'n zeventig procent van de wereldwijde export van neon-gas. Een van de grootste producenten is Iceblick uit Odessa. De gassen worden gebruikt voor de productie van chips, waar zoals u weet al flinke tekorten in waren.
Volkswagen laat ons ook weten dat zij zich ook zorgen maken over de aanlevering van nikkel en palladium. Rusland is een belangrijke leverancier van deze materialen, die onder andere worden gebruikt voor batterijen (nikkel) en katalysatoren (palladium en nikkel). Rusland is ook een grote producent van lithium, dat in accupakketten wordt gebruikt."
Overigens wordt de Arteon net over de grens in Emden gebouwd.
Auto inmiddels een paar dagen in bezit. Bevalt erg goed, rijdt heerlijk.Aegir2002 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:19:
Na 18 jaar terug bij VW.
M'n eerste autotje was een VW golf II 1.4 uit 1987 (RD-52-HG).
In 2004 vervangen door een Mazda Xedos 6 2.0 V6, In 2012 een Xedos 9 2.5 V6 erbij gekocht.
In 2019 overgegaan op Opel, een insignia 2.0 diesel 170pk uit 2016 met alle opties. Echter wat minder tevreden over de betrouwbaarheid. Dus 2 wkn geleden de opel verkocht.
Afgelopen vrijdag zo'n 5 VW passats bekeken in het Ruhrgebied bij verschillende VW dealers (woon zelf in duitsland). Staan er heel veel te koop, bijna allemaal uit de verhuur van Europcar.
Mijne is van November 2020, wit, variant, 2.0 150pk diesel met DSG en 26.000km op de klok.
Alcantara/leer bekleding, trekhaak, elegance uitvoering, incl verlengde fabrieksgarantie tot oktober 2025 of 100.000km.
Deze week krijgt hij zn 30.000 km beurt, nieuwe TUV, en dan kan ik hem komende vrijdag ophalen.
Ik heb wel al een en ander gelezen over de passat, maar nog niet heel erg bekend ermee.
Iemand nog tips voor komende vrijdag?
- Hoe kan ik zien dat de laatste updates zijn geinstalleerd?
- Moet android auto draadloos meteen werkend zijn? dus bluetooth koppelen en gaan?
- zover ik vorige week heb kunnen testen werkt all electronica goed, echter de tank was zo goed als leeg, het was bijna sluitingstijd en er zaten geen platen onder, dus meer dan 10 meter heb ik er niet mee gereden.
AA wireless werkt ook goed.
We-connect inmiddels ingesteld en hoofdgebruiker in de auto ingesteld.
Zit er trouwens standaard een "gratis" proefperiode bij? ik kan alleen de betaalde versie vinden van €195 per jaar? De auto vanaf de telefoon ont/vergrendelen werkt niet en vanaf mobiel Claxoneren/knipperen werkt niet (Deze online dienst is verlopen). Verder wel wageninformatie, rijgegevens, rechten, reisdoelen, wagenstatusrapport, servicepartner en contractgegevens.
Verder valt het verbruik me mee, tussen 4,4 en 4,8 l/100km. (150pk diesel 2.0).
Ik heb youtube erbij gepakt, maar dat knopje in het handschoenenkastje/middenconsole hebben we niet.
YouTube: HOW TO RESET TIRE PRESSURE LIGHT ON 2009 - 2013 VOLKSWAGEN GOLF
YouTube: How to Reset Tire Pressure Light on Golf 6
Ik kan in het simpele radiomenu ook niets vinden (is een radio zonder groot display)
[ Voor 16% gewijzigd door Mad-Matt op 28-03-2022 17:16 ]
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
De rechtsgestuurde Polo komt zo ver ik weet uit Kariega, Zuid-Afrika. De "normale"Downstar2 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:29:
Zie hier weinig mensen die zitten te wachten op een nieuwe auto voorbij komen.
In begin november 2021 een nieuwe Polo RLine Business+ DSG besteld.
Levertijden zijn natuurlijk drama door chip tekorten, dat wisten we al, maar kwam destijds op week 20 uit.
Na bevestiging van de order was de levertijd op honeymoon pagina al uitgebreid naar week 26.
Enkele dagen terug helaas een berichtje van de dealer. Dat de auto wat vertraging had opgelopen.
De nieuwe ETA staat op week 48(!!). Ruim 22 weken erbij. Ik rij dus straks eerder met stoelverwarming aan dan met mijn dak open..
Dat kwam men name door de oorlog die nu bezig is in Oekraïne. Daardoor zouden bepaalde kabels niet kunnen worden geproduceerd. Afijn, erg vervelend natuurlijk. Zeker als je zo ongeduldig bent als dat ik ben :)!
Hij kreeg gelijk daar al een ETA van eind november 22.
Echter stuurde hij mij gisteren, los van het feit dat hij mijn vertraging nog niet eens wist, een bericht dat zijn auto juist vervroegd is en in Juni 22 er al kan zijn. De dealer heeft opgegeven dat de de versnelling te maken had met 'High Demand of model and engine'
Het zouden net name kabelbomen moeten zijn die mijn auto niet leverbaar maken nu..
Misschien aan de dealer eens vragen wat de levertijd is van een Polo GTI, die komen (ook zo ver ik weet) allemaal uit Kariega, links- of rechstgestuurd.
Met die evo versie van de 2.0TDI zijn echt stappen gezet in verbruik, de pre-2020 versie doet in een Passat eerder 4.8 a 5.2l/100km.Aegir2002 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 17:07:
[...]
Auto inmiddels een paar dagen in bezit. Bevalt erg goed, rijdt heerlijk.
AA wireless werkt ook goed.
We-connect inmiddels ingesteld en hoofdgebruiker in de auto ingesteld.
Zit er trouwens standaard een "gratis" proefperiode bij? ik kan alleen de betaalde versie vinden van €195 per jaar? De auto vanaf de telefoon ont/vergrendelen werkt niet en vanaf mobiel Claxoneren/knipperen werkt niet (Deze online dienst is verlopen). Verder wel wageninformatie, rijgegevens, rechten, reisdoelen, wagenstatusrapport, servicepartner en contractgegevens.
Verder valt het verbruik me mee, tussen 4,4 en 4,8 l/100km. (150pk diesel 2.0).
Ter info met een 2020 1.5TSI 150pk heb ik 6.8l/100km over de laatste 60000km, dus toch een 50% meer dan de dieselversie.

[ Voor 22% gewijzigd door AndRo555 op 28-03-2022 19:08 ]
Heeft iemand een idee waar ik dit kan halen? De dealer helpt niet echt
Lord-The-Gamer (L-T-G)
5G00035222E is de juiste usb poort (met aux) voor Carplay (of 5Q0035726E als je enkel het usb gedeelte wilt vervangen). Stekkertje van je huidige kabelboom even aanpassen en het klikt erin.pwillemske schreef op maandag 28 maart 2022 @ 20:36:
Op mijn Scirocco van 2015 (MY2016) zou ik graag Carplay willen hebben, een hele tijd terug heb ik dit laten activeren door @Rainesh Nu is Carplay hardwarematig beveiligd, dus ik moet een nieuwe media in module hebben.
Heeft iemand een idee waar ik dit kan halen? De dealer helpt niet echtIk heb de usb poort welke in de armsteun zit, in een soort DIN slot bakje.
Ik kan me alleen even niet herinneren of ik je usb poort coding toen ook aangepast had. Maar dat is iets dat simpel op te lossen is
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Die usb poort is het niet, die heb ik ook gezien inderdaad. Ik heb deze houder (nummer stond er op);
1q0035348a
Dus die is helemaal anders helaas.
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Dan heb jij een 6C0035249B nodigpwillemske schreef op maandag 28 maart 2022 @ 21:04:
@Rainesh Ik heb wel Android Auto, dus App Connect staat aan als het goed is.
Die usb poort is het niet, die heb ik ook gezien inderdaad. Ik heb deze houder (nummer stond er op);
1q0035348a
Dus die is helemaal anders helaas.
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Nee je wisselt je huidige USB poort ompwillemske schreef op maandag 28 maart 2022 @ 21:55:
@Rainesh Oke, dat is dus een 2e usb poort die dan bij de pook van de v-bak komt te zitten? Ik neem aan dat ik die gewoon achterop de discover media aansluit?
Lord-The-Gamer (L-T-G)