Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Blijkbaar weten ze wel wat het probleem is… hopelijk kan ik snel weer inloggen!In order to provide you with an answer as quickly as possible we are in a continuous exchange with our expert department, who are already working on a solution.
Kan je bij VW dealer ook grotere SD kaarten kopen voor het navigatiesysteem en die ook werken met je fabriekssysteem?Will_M schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:53:
[...]
Probeer dan meteen een 32GB kaartje te bemachtigen, op een 16GB kaartje past de huidige kaarten set voor de EU standaard ook al niet meer zónder dat je zelf wat overbodige rommel gaat verwijderen.
Het lijkt er inderdaad op dat het de bedoeling dat CC aan blijft bij koppelen, behalve als je de koppeling langer dan 5 seconden indrukt.
Ergens op het Audi-forum lees ik ook dat Audi-dealer het koppeling-vs-CC-gedrag tegen betaling wél aan kan passen. Maar dat vraag ik mij af omdat wij tweakers sowieso al veel verder gingen dan de dealers met de OBD11 en VAGCOM etc....
Ik heb het voor elkaar gekregen om mijn SD kaart “kapot” te krijgen bij het updaten naar de recentste kaarten. Zelfs het terug zetten van de vorige versie was niet meer mogelijk. Gelukkig hebben ze onder garantie het vervangen door een nieuwe exemplaar.VW-Arjan schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:23:
Sinds dit weekend eigenaar van een Golf 7.
Daar zit een navigatiesysteem in, een Discover Media (mib1).
De kaart is verouderd en ik heb via volkswagen een downloadlink naar de nieuwe kaart.
Ik durf alleen niet zo goed de originele SD kaart te overschrijven. Is dit paniek om niks en kan ik dat gewoon doen?
Of sowieso beter een nieuw kaartje kopen en het daarop zetten?
Is er een kans dat het bijwerken misgaat? En wat dan?
Probleem is dat je niet bij de Action/Bol oid even een grotere/snellere/betrouwbarer SD kaart kan kopen. Er wordt eea gedaan met de MBR en CIDs waardoor het beschermd is.
PS: wel even je nick wijzigen OPC klinkt Opels
de mib1 media leest steeds de kaartset bij starten van het mib systeem. de paar uur waar jij het over hebt is bij discover pro, die kopiert namelijk vanaf de sdkaart de kaarten naar zijn interne harde schijf. je kunt het best een 32gb kaartje bij de dealer vragen en daar de laatste kaarten op zetten. helaas zijn ze dit jaar gestopt met updaten en je zult dus geen 2022 kaarten ontvangen op je mib1 mediaVW-Arjan schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:47:
[...]
Wifi is helaas geen optie op mijn radio.
Voor wat ik kan zien/ontdekken heb ik een MIB1 model.
Maar bedankt voor je info. Ik ben weer wat wijzer.
Voor mijn gemoedsrust ga ik op zoek naar een groter VW SD kaartje en zet daar de update op.
De laatste update pas namelijk niet op mijn 8GB kaartje.
edit:
heb even gekeken en ik krijg de laatste versie wel op mijn 8gb vw kaartje

je kunt ook bepaalde landen verwijderen waarvan je weet dat je er toch nooit gaat komen, dan past het sowieso op je 8gb kaartje:
markets - eu - map - mapregions - de 3 bestanden per land verwijderen waarvan je weet dat je ze niet nodig gaat hebben
[ Voor 16% gewijzigd door giovanni2903 op 28-02-2022 14:56 ]
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Ik heb een VW kaartje met de laatste kaart update erop gekocht. Komt wss morgen binnen. Ben benieuwd. Heb mn eigen originele dan als reserve.AE69 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:07:
[...]
Ik heb het voor elkaar gekregen om mijn SD kaart “kapot” te krijgen bij het updaten naar de recentste kaarten. Zelfs het terug zetten van de vorige versie was niet meer mogelijk. Gelukkig hebben ze onder garantie het vervangen door een nieuwe exemplaar.
Probleem is dat je niet bij de Action/Bol oid even een grotere/snellere/betrouwbarer SD kaart kan kopen. Er wordt eea gedaan met de MBR en CIDs waardoor het beschermd is.
PS: wel even je nick wijzigen OPC klinkt Opels
Had idd al ergens gelezen dat de kaartjes door VW een CID lock hebben gekregen. En dat dat enkel voor de nav vereist is. Heb bijv met een klein kaartje wel de zenderlogos erin gekregen.
Haha en die nickchange. Wie weet. Had opc al voordat opel met opc kwam.
Die kaartjes geven ze toch niet weg bij de dealer denk ik?giovanni2903 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:45:
[...]
de mib1 media leest steeds de kaartset bij starten van het mib systeem. de paar uur waar jij het over hebt is bij discover pro, die kopiert namelijk vanaf de sdkaart de kaarten naar zijn interne harde schijf. je kunt het best een 32gb kaartje bij de dealer vragen en daar de laatste kaarten op zetten. helaas zijn ze dit jaar gestopt met updaten en je zult dus geen 2022 kaarten ontvangen op je mib1 media
edit:
heb even gekeken en ik krijg de laatste versie wel op mijn 8gb vw kaartje
je kunt ook bepaalde landen verwijderen waarvan je weet dat je er toch nooit gaat komen, dan past het sowieso op je 8gb kaartje:
markets - eu - map - mapregions - de 3 bestanden per land verwijderen waarvan je weet dat je ze niet nodig gaat hebben
Ah. Dat zijn dus de bestanden die je weg kunt laten.
Had al zo’n vermoeden. Nou ja. Geupdate kaartje is onderweg met de postnl dus kont vast goed.
Als die 2021 de laatste is, wat is dan het alternatief?
Overstappen op een mib2 (of 2,5)?
Ik denk namelijk niet dat ze gaan stoppen met straten aanleggen/richtingen veranderen.
Wordt in mijn eigen omgeving al telkens de verkeerde kanten opgestuurd.
geen idee, verwacht wel dat ze geld kosten. jammer dat je besteld hebt en daarna mn reactie hebt gelezen. 8gb is namelijk net genoeg voor die 2021 kaartenVW-Arjan schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:36:
[...]
Die kaartjes geven ze toch niet weg bij de dealer denk ik?
Ah. Dat zijn dus de bestanden die je weg kunt laten.
Had al zo’n vermoeden. Nou ja. Geupdate kaartje is onderweg met de postnl dus kont vast goed.
Als die 2021 de laatste is, wat is dan het alternatief?
Overstappen op een mib2 (of 2,5)?
Ik denk namelijk niet dat ze gaan stoppen met straten aanleggen/richtingen veranderen.
Wordt in mijn eigen omgeving al telkens de verkeerde kanten opgestuurd.
alternatief is idd overstappen naar mib2/2.5, is alleen wel erg duur.
mib2 kost je zeker wel 500 euro. dus moet je er maar voor over hebben..
heb zelf een 2.5 pro erin zitten en is tot op heden wel de upgrade waar ik het meest blij mee ben hoor
[ Voor 5% gewijzigd door giovanni2903 op 28-02-2022 19:15 ]
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Zag voor de lezer unit prijzen van 650€ en dan jog 399 voor het scherm. Daar hebbje een knappe tomtom voor haha
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
altijd beiden, alleen unit werkt niet met een mib1 scherm helaas.VW-Arjan schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:29:
Maar moet je dan enkel de unit in het kastje vervangen? Of incl scherm?
Zag voor de lezer unit prijzen van 650€ en dan jog 399 voor het scherm. Daar hebbje een knappe tomtom voor haha
dat wist ik dan weer niet, maargoed. mn mib1 gebruik ik niet, dus maakt ook niet uitGerCor schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:54:
MIB1 en MIB2 zijn dezelfde Kaarten.
Productie vindt plaats in Spanje. ben heel benieuwd of het hierdoor wat sneller klaar is. Eerste keer dat ik een auto bestel dus ik laat het allemaal maar over me heen komen. Zeker met alle tekorten van tegenwoordig. Ben nu al hyped
Die Spanjaarden houden nog Siësta héSkinnyice schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:04:
Zojuist een mailtje ontvangen dat de productieweek van mijn Taigo bekend is. week van de 21e. Levering staat voor nu op week 21 (eind mei)
Productie vindt plaats in Spanje. ben heel benieuwd of het hierdoor wat sneller klaar is. Eerste keer dat ik een auto bestel dus ik laat het allemaal maar over me heen komen. Zeker met alle tekorten van tegenwoordig. Ben nu al hyped
Maar goed. Volgens jou komt er geen Kaarten update meer voor MIB1?giovanni2903 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:24:
zag vorige week die taigo in r-line uitvoering in pure white, echt wel een mooi ding hoor in de juist kleur
Mooi klote. 😡
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
als je kijkt op de vw website hebben alle systemen 2021/2022 kaarten gekregen. behalve mib1 media, die staat op 2020/2021. maar als mib2 kaarten ook in mib1 systeem werken, dan is er geen probleem toch ?GerCor schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:22:
[...]
Maar goed. Volgens jou komt er geen Kaarten update meer voor MIB1?
Mooi klote. 😡
Mib1 media: Updated: 2020/11/23 <-----
Mib1 pro: Updated: 2021/11/29
Mib2 media: Updated: 2021/11/29
Mib2 pro: Updated: 2021/11/29
Mib2.5 media: Updated: 2021/11/29
Mib2.5 pro: Updated: 2021/11/29
[ Voor 23% gewijzigd door giovanni2903 op 01-03-2022 18:44 ]
Als je gaat installeren/updaten:giovanni2903 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:40:
[...]
als je kijkt op de vw website hebben alle systemen 2021/2022 kaarten gekregen. behalve mib1 media, die staat op 2020/2021. maar als mib2 kaarten ook in mib1 systeem werken, dan is er geen probleem toch ?
[...]
Bij de Discover Pro heb je 2 mapjes: MIB1, MIB2 en een textfile die je moet installeren op de HD. Bij de Discover Media heb je die mapjes niet.
Eerst komt de Pro beschikbaar en later de Media.
Maar goed. In mei en november komt @Rainesh altijd met de mededeling dat we weer kunnen updaten. Blijft het stil van zijn kant dan is het dus afgelopen.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Een Volkswagen Up als huurauto meegekregen tot dat mijn eigen bestelde auto geleverd kan worden.
Leuk wagentje! De bluetooth audio die ik geregeld heb via de Garmin is alleen wel erg stotterig, iemand hier ervaring mee? Ik heb een iPhone 12.
Ja dat werkt in de Up van mijn vriendin ook wat wisselvallig, de Garmin is niet meer het meest up2date en snelste apparaat anno 2022. Hoe is bij jou de handsfree kwaliteit? Mijn vriendin is heel slecht te verstaan namelijk en ben benieuwd of dat aan haar auto ligt of nietwErudite schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:32:
Sinds gisteren mag ik me hier ook melden. Al zal dit wel maar voor een half jaar zijn
Een Volkswagen Up als huurauto meegekregen tot dat mijn eigen bestelde auto geleverd kan worden.
Leuk wagentje! De bluetooth audio die ik geregeld heb via de Garmin is alleen wel erg stotterig, iemand hier ervaring mee? Ik heb een iPhone 12.
Tip: ga je er vooral niet aan ergeren, want het gaat niet beter worden.wErudite schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:32:
Sinds gisteren mag ik me hier ook melden. Al zal dit wel maar voor een half jaar zijn
Heb zelf op Ali gewoon en Bluetooth FM transmitter gekocht, werkt perfect
Zou een Wegman Bluetooth FM Transmitter dan bijvoorbeeld een goed alternatief zijn?Toppe schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:24:
[...]
Tip: ga je er vooral niet aan ergeren, want het gaat niet beter worden.
Heb zelf op Ali gewoon en Bluetooth FM transmitter gekocht, werkt perfect
Handsfree nog niet gebruikt, zodra ik dat gedaan heb zal ik het je laten wetenScrtz schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:49:
[...]
Ja dat werkt in de Up van mijn vriendin ook wat wisselvallig, de Garmin is niet meer het meest up2date en snelste apparaat anno 2022. Hoe is bij jou de handsfree kwaliteit? Mijn vriendin is heel slecht te verstaan namelijk en ben benieuwd of dat aan haar auto ligt of niet
Ja joh, prima. Echt nooit gezeik mee gehad. Zou er wel 1 nemen met knopjes zodat je wel makkelijk van nummer kan wisselen. Ik stap altijd in, start motor en dan doe ik de gordel om. Als ik weg rij was hij al verbonden.wErudite schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:13:
[...]
Zou een Wegman Bluetooth FM Transmitter dan bijvoorbeeld een goed alternatief zijn?
Als je langer wil/kan wachten dan heeft Ali modelletjes voor een paar euro.
Edit: ik heb deze altijd gebruikt: € 4,41 15% Off | Car Bluetooth 5.0 FM Transmitter Wireless Handsfree Audio Receiver Auto MP3 Player 2.1A Dual USB Fast Charger Car Accessories
https://a.aliexpress.com/_vXWRyf
Heb nu een CarPlay radio in de UP gezet en daar rijdt vrouwlief in.
Dat ziet er zo uit:
:strip_exif()/f/image/7M23h19jVxoFsPmCubIxP9hg.jpg?f=fotoalbum_large)
@wErudite
[ Voor 42% gewijzigd door Toppe op 02-03-2022 13:23 ]
Alleen is de vormfactor anders dan mijn media mib1.
Mijn omlijsting en de rest van het decor is brushed alu (denk ik). Hoe is dat op te lossen?
Ik zie op internet wel frames maar die zijn altijd (glans) zwart.
ze zijn er ook in het "grijs"VW-Arjan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:17:
Ik hem mn geupdate sd kaartje binnen en dat werkt. Voorsorterend op het bericht dat de media mib1 geen updates meer gaat krijgen ben ik eens gaan kijken naar de mib2 variant.
Mijn omlijsting en de rest van het decor is brushed alu (denk ik). Hoe is dat op te lossen?
Ik zie op internet wel frames maar die zijn altijd (glans) zwart.
https://ae01.alicdn.com/k...47eaaf63fd5846b36f3a2.jpg
jij hebt zeker dit interieur? want in die kleur kan je geen lijsten kopen voor die mib2 systemen nee..
https://www.netcarshow.co...-Version-2013-1600-3d.jpg
[ Voor 4% gewijzigd door giovanni2903 op 02-03-2022 17:36 ]
Deze heb ik idd. Incl de deurstrips. En de voorste hebben de lichtstrip erin. Dus die moeten blijven.giovanni2903 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:35:
[...]
jij hebt zeker dit interieur? want in die kleur kan je geen lijsten kopen voor die mib2 systemen nee..
https://www.netcarshow.co...-Version-2013-1600-3d.jpg
Misschien een idee om héél je huidige/toekomstige set te (laten) 'Hydro-Dippen' in een patroon wat JIJ helemaal 'Da-Bomb' vindt?
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Als je een beetje handig bent kun je dat 'Hydro-Dippen' ook gewoon zelf doen. Enige wat je nodig hebt is een bak met water welke groot en diep genoeg is voor je grootste onderdeel én de folie. Ik heb hier bij een motorfiets ook wel eens een keer een hoop onderdelen van een nieuwe look voorzien op die manier en de kosten vallen reuze mee (folie is niet zo duur). Je bent alleen even bezig om de juiste techniek van 'dippen' te vinden....giovanni2903 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:46:
erg duur, maar je hebt niet veel keus denk ik als je die aluminium interieur hebt
Juiste techniek = Vloeiend en in één haal volledig dóór het water halen alsof dat je een duur stuk breekbaar porselein/servies door een afwasbak haalt/omspoelt
Aangaande die bak voor het water: Ik heb destijds een schone kunststof speciekuip gebruikt omdat ik die toch al had staan
[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 02-03-2022 20:34 ]

Is er geen aftermarket optie van bijvoorbeeld Alpine, Zenec?VW-Arjan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:17:
Ik hem mn geupdate sd kaartje binnen en dat werkt. Voorsorterend op het bericht dat de media mib1 geen updates meer gaat krijgen ben ik eens gaan kijken naar de mib2 variant.
PS: Nick is aangepast zie ik

Ja nick is aangepast. Om hooivorken te voorkomen
Kop in het zand methode lost altijd alles opGerCor schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:55:
Ik heb voor mezelf al een oplossing bedacht nu VW geen updates meer levert voor de MIB1. Ik zet het scherm gewoon op radiozenders. Hoef ik ook niet te zien dat ik dwars door niemandsland rij. 🤪

Allemaal verhuizen naar Venezuela. €0,022 voor een liter….
ze hebben het over Iran, das met een truck.. reken jij ff uit wat een oude gare tanker kost? ligt er ongetwijfeld nog wel 1 voor de kust van India die gesloopt moet worden.Toppe schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 07:33:
https://topgear.nl/autoni...importeren-buiten-europa/
Allemaal verhuizen naar Venezuela. €0,022 voor een liter….
no comment
Dit gedoe met verouderde navigatiesystemen maakt het hebben van Apple Carplay/Android Auto wel fantastisch. Eenmaal aanwezig zal dit (zover ik weet) altijd blijven werken en geupdate worden door Apple/Google zelf en veel meer dan een vrijschakeling hardwarematig is het niet lijkt mij. De besturing en updates zitten in je telefoon zelf 'ingebakken'.
Wel goed lezen hèMartinus schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:33:
[...]
ze hebben het over Iran, das met een truck.. reken jij ff uit wat een oude gare tanker kost? ligt er ongetwijfeld nog wel 1 voor de kust van India die gesloopt moet worden.
Het volgooien van de tankwagen met 20.000 liter van 0,046 euro per liter kost je nog geen 1.000 euro. Als je terugkeert in Nederland heb je dus voor 21.000 euro betaald voor 20.000 liter benzine. De eerste rit heb je dus al benzine voor 2,1 euro per liter. Een tweede trip kost 5.000 euro aan diesel en 1.000 euro aan benzine in Iran. Dan heb je 27.000 euro betaald voor 40.000 liter, wat neerkomt op 0,67 euro per liter. Nog een tripje? 55 cent per liter!
Gelukkig wel, in een oudere golf is het een investering van 650 eu als je geluk hebt (in mijn geval iig), daarna blijft het altijd werken. En als je een andere golf koopt kan je m daar eventueel inzetten of verkopen voor het geld wat ie gekost heeft omdat er veel vraag naar is. Ziet er vooral heel strak en modern uit 👌🏼Scrtz schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:47:
[...]
Dit gedoe met verouderde navigatiesystemen maakt het hebben van Apple Carplay/Android Auto wel fantastisch. Eenmaal aanwezig zal dit (zover ik weet) altijd blijven werken en geupdate worden door Apple/Google zelf en veel meer dan een vrijschakeling hardwarematig is het niet lijkt mij. De besturing en updates zitten in je telefoon zelf 'ingebakken'.
[ Voor 9% gewijzigd door giovanni2903 op 09-03-2022 12:03 ]
Ik heb het gelezen, maar ik mis een beetje hoe ze van plan zijn 20.000 liter in een tankwagen met een capaciteit van 16.000 liter te doen. Onder wat voor druk zou je benzine op kunnen slaan in een gammele oude tankwagen?

Beetje geval 'idee tijdens een biertje in de kroeg is genoeg voor een column.'
Gelukkig doen ze in de autowereld niet zo moeilijk over een beetje sjoemelen met getalletjes
[ Voor 9% gewijzigd door Tarin op 09-03-2022 13:14 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Ah zo ja, de eerste 4000 liter spoel je weg om te kijken of het wel goed is. Of voor een kampvuur, kunnen we lekker koembaja zingen en broodjes bakken!Tarin schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 13:12:
[...]
Ik heb het gelezen, maar ik mis een beetje hoe ze van plan zijn 20.000 liter in een tankwagen met een capaciteit van 16.000 liter te doen. Onder wat voor druk zou je benzine op kunnen slaan in een gammele oude tankwagen?![]()
Beetje geval 'idee tijdens een biertje in de kroeg is genoeg voor een column.'
Gelukkig doen ze in de autowereld niet zo moeilijk over een beetje sjoemelen met getalletjes.
Achterhalen bij welke dealer en de dealer bellen. VW werkt met productieplaatsen per dealer dus als de betreffende dealer al zijn productieplaatsen aan Polo's voor dit jaar al verkocht heeft dan schuift het al een jaar op.Wessel0101 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:08:
Ik heb zojuist een nieuwe volgeladen Volkswagen Polo R-Line mogen bestellen via mijn werk. Heeft iemand enig idee waar de levertijd op staat? Ik kan dit zo snel even nergens vinden
[ Voor 22% gewijzigd door Dennisdn op 09-03-2022 16:36 ]
Dat is helaas al lang niet meer zo. In deze tijd is het vaak zelfs nog onduidelijk of het nog 2 maanden of 6 maanden duurt om maar een voorbeeld te geven. Het was al dramatisch vanwege corona en alle onderdeel/materiaal tekorten en de oorlog in Ukraine gaat daar nog eens een schep (of 2) bovenop doen.Dennisdn schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 16:34:
Mijn ervaring is dat áls de bestelling er eenmaal door is, ze tot op de minuut kunnen vertellen wanneer die op de band staat om geboren te worden. Maar weet niet hoe dat op dit moment is met alle onzekerheden die aan de gang zijn.
Tja, we dachten dat we al in een Perfect Storm zaten met verschillende ellende die samen de wereldwijde leveranciersketen op de kop hielden…. Maar het kon dus nóg erger met een oorlog bij de buren…. Dit gaat echt nog lang duren.Scrtz schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 17:30:
[...]
Dat is helaas al lang niet meer zo. In deze tijd is het vaak zelfs nog onduidelijk of het nog 2 maanden of 6 maanden duurt om maar een voorbeeld te geven. Het was al dramatisch vanwege corona en alle onderdeel/materiaal tekorten en de oorlog in Ukraine gaat daar nog eens een schep (of 2) bovenop doen.
Vanmorgen bij de koffie begon er iemand hardop de klagen dat ie vorige week een nieuwe Peugeot had besteld en wél 3 héle maanden moet wachten

Ja klopt, het was al heel dramatisch, van soms wel 12+ maanden te moeten wachten en ik denk dat we wellicht zelfs naar tussen de 12-24 maanden toe gaan.Dennisdn schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 17:40:
[...]
Tja, we dachten dat we al in een Perfect Storm zaten met verschillende ellende die samen de wereldwijde leveranciersketen op de kop hielden…. Maar het kon dus nóg erger met een oorlog bij de buren…. Dit gaat echt nog lang duren.
Vanmorgen bij de koffie begon er iemand hardop de klagen dat ie vorige week een nieuwe Peugeot had besteld en wél 3 héle maanden moet wachten
Uberhaupt een peugeot bestellenDennisdn schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 17:40:
[...]

Al voorbereid dat het nog wel eens kan gaan uitlopen?Dennisdn schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 17:40:
[...]
Tja, we dachten dat we al in een Perfect Storm zaten met verschillende ellende die samen de wereldwijde leveranciersketen op de kop hielden…. Maar het kon dus nóg erger met een oorlog bij de buren…. Dit gaat echt nog lang duren.
:strip_exif()/f/image/WmVN3obGpLG0cmNpzPtgO7J1.jpg?f=fotoalbum_large)
Kwam ik erna bij een klant stond er een mega dikke en nette M5 V10 in een lichte bruine kleur, wat een porno bak zeg!
Jammer dat de zon er niet op scheen.
:strip_exif()/f/image/eDW6pHTxLfZ4irz4zCCqJiQE.jpg?f=fotoalbum_large)
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Ik heb het maar gehouden bij: “Jee, balen man…”Toppe schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 17:56:
[...]
Al voorbereid dat het nog wel eens kan gaan uitlopen?
Met iemand die een kale instapper 308SW besteld kun je toch niet over auto’s praten.
[ Voor 15% gewijzigd door Dennisdn op 09-03-2022 18:08 ]
Je kan niet in iemand z’n portemonnee kijken… misschien is er niet meer beschikbaar?Dennisdn schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 18:05:
[...]
Ik heb het maar gehouden bij: “Jee, balen man…”![]()
Met iemand die een kale instapper 308SW besteld kun je toch niet over auto’s praten.
Nee hoor, ik ken hem en weet dat ie z’n auto echt precies hetzelfde ziet als een hamer, puur inwisselbaar gereedschap. Anders zou ik er geen geintje over makenToppe schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 18:27:
[...]
Je kan niet in iemand z’n portemonnee kijken… misschien is er niet meer beschikbaar?
[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 09-03-2022 18:34 ]
Porno bak? Wat een spuug lelijk ding. Sorry, ik ben naast niet tesla dan ook geen fan van BMWFamous schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 17:59:
Man, vandaag de Polo een beetje volgeladen.. mooie hoogte eigenlijk wel
[Afbeelding]
Kwam ik erna bij een klant stond er een mega dikke en nette M5 V10 in een lichte bruine kleur, wat een porno bak zeg!
Jammer dat de zon er niet op scheen.
[Afbeelding]
gelijk heb je, qua uiterlijk zijn bmws allemaal hetzelfde. vind de verschillen altijd maar klein. interieur is in de laatste paar jaar wel vooruit gegaan moet ik zeggen. lelijke oranje lampjes vroeger in dat interieurToppe schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 19:30:
[...]
Porno bak? Wat een spuug lelijk ding. Sorry, ik ben naast niet tesla dan ook geen fan van BMW

Ik ben absoluut geen bmw fan maar jij bent nog geen 25 denk ik?Toppe schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 19:30:
[...]
Porno bak? Wat een spuug lelijk ding. Sorry, ik ben naast niet tesla dan ook geen fan van BMW
Dat geluid van die V10 bah bah, voor die tijd was het echt een hele dikke auto!
De drie serie van dat jaar is/was ook mooi.
Zag er toevallig vorige week nog 1tje rijden. Verschrikkelijk hok om te zien maar dat geluid komt nooit meer terug, fantastisch zo'n V10!Famous schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 21:58:
[...]
Ik ben absoluut geen bmw fan maar jij bent nog geen 25 denk ik?
M3P 24'
Geluid was puur geweld.Vissa66 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 22:00:
[...]
Zag er toevallig vorige week nog 1tje rijden. Verschrikkelijk hok om te zien maar dat geluid komt nooit meer terug, fantastisch zo'n V10!
Als ik het me goed herinner was die er ook in touring, maar dat weet @Tylen vast wel.
Wat anders dan een ID.4 zeg maar
33Famous schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 21:58:
[...]
Ik ben absoluut geen bmw fan maar jij bent nog geen 25 denk ik?
Ik begrijp wel dat ie porno is vanwege het geweld wat erin zit, maar het blijft absoluut de lelijkste 5-generatie ooit (net als de Dikkie Dik 7 van diezelfde periode). De generaties van daarna zijn wel weer echt mooi. Ergens heb ik nog in mijn achterhoofd dat de 3 een beetje de benchmark is voor alle auto's en de 5 is gewoon een dikke 3Toppe schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 19:30:
[...]
Ik heb geen verstand van bmw. Laat mij erbuiten 😅😅Famous schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 22:07:
[...]
Geluid was puur geweld.
Als ik het me goed herinner was die er ook in touring, maar dat weet @Tylen vast wel.
Wat anders dan een ID.4 zeg maar
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Die cargo versie vind ik wel vet voor als circuitbus. Moet mijn racemotor er wel inpassen 😅Toppe schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:31:
Vanaf Mei te bestellen, ben benieuwd naar de levertijd
[Afbeelding]
https://www.volkswagen.nl/modellen/id-buzz
Ik ken aardig wat mensen die in een bus rijden maar niemand zou dit willen hebben.Tylen schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 07:23:
[...]
Die cargo versie vind ik wel vet voor als circuitbus. Moet mijn racemotor er wel inpassen 😅
Het bereik neemt (extreem) af op het moment dat je een pallet gips of beton achterin hebt staan. Een trek vermogen van 1000kg is dan ook niet echt veel.
Maar dat is voor mij irrelevant. Race motor met alle shit erbij tikt max 400 kilo aan ofzo. Maar hij zal wel duur zijnToppe schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 07:33:
[...]
Ik ken aardig wat mensen die in een bus rijden maar niemand zou dit willen hebben.
Het bereik neemt (extreem) af op het moment dat je een pallet gips of beton achterin hebt staan. Een trek vermogen van 1000kg is dan ook niet echt veel.
Met de huidige brandstofprijzen zal de vraag sowieso al heel erg hoog gaan worden. En vanaf 2025/2026 kun je in steeds minder stedelijke gebieden komen met je ICE bedrijfswagen. Vanaf 2026 gaan ze zelfs BPM heffen op bedrijfswagens. Duurt niet meer lang.Toppe schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 07:33:
[...]
Ik ken aardig wat mensen die in een bus rijden maar niemand zou dit willen hebben.
2,519 kon ik net afrekenenScrtz schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:02:
[...]
Met de huidige brandstofprijzen zal de vraag sowieso al heel erg hoog gaan worden. En vanaf 2025/2026 kun je in steeds minder stedelijke gebieden komen met je ICE bedrijfswagen. Vanaf 2026 gaan ze zelfs BPM heffen op bedrijfswagens. Duurt niet meer lang.
€100,- voor een 40 liter tankje.
Dan tank je wel langs de snelweg ofzo, hier lokaal zit hij rond de 2,30... Ik moet ook tanken maar durf ondertussen niet meer zo goedFamous schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:37:
[...]
2,519 kon ik net afrekenen
€100,- voor een 40 liter tankje.
Nee in het drop (wel 98).Toppe schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:46:
[...]
Dan tank je wel langs de snelweg ofzo, hier lokaal zit hij rond de 2,30... Ik moet ook tanken maar durf ondertussen niet meer zo goed
Vorige week nog getankt voor €0,23 minder per liter, was oude voorraad denk ik
Het is wachten tot de lease maatschappijen gaan afdwingen 95 te tanken.Famous schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:50:
[...]
Nee in het drop (wel 98).
Vorige week nog getankt voor €0,23 minder per liter, was oude voorraad denk ik
Moet de aankomende weken vrijwel constant met een aanhanger rijden dus dan wordt nog duurder
Je bedoeld de werkgever, die betaald die brandstofrekeningen hoorToppe schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:53:
[...]
Het is wachten tot de lease maatschappijen gaan afdwingen 95 te tanken.
Moet de aankomende weken vrijwel constant met een aanhanger rijden dus dan wordt nog duurder
De LM??Toppe schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:53:
[...]
Die heeft niets te zeggen hoor
En hier blijft er wel 98 in gaan, facturen komen bij mij.
Die plottwist had ik zo snel niet verwacht...
Morgen gaat de Golf naar de dealer voor het onderhoud wat eigenijk bij 75.000 km uitgevoerd zou worden - die haalde ik dankzij het vele thuiswerken de afgelopen tijd niet, ik zit 'slechts' op 72.000 km na 2,5 jaar, blijf ik toch nog binnen de 30.000 km per jaar die oorspronkelijk gepland waren. Zonder Corona waren er 40.000 per jaar nodig geweest.
[ Voor 16% gewijzigd door Tarin op 10-03-2022 15:12 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Hier net over de grens (Emmerich) was diesel vrijdag nog €1,91 en E10 €1,94.Tarin schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:10:
Diesel kost hier in midden Duitsland op de hoek inmiddels 2,279 per liter - super doet daar op het moment 2,209.
Die plottwist had ik zo snel niet verwacht...
Morgen gaat de Golf naar de dealer voor het onderhoud wat eigenijk bij 75.000 km uitgevoerd zou worden - die haalde ik dankzij het vele thuiswerken de afgelopen tijd niet, ik zit 'slechts' op 72.000 km na 2,5 jaar, blijf ik toch nog binnen de 30.000 km per jaar die oorspronkelijk gepland waren. Zonder Corona waren er 40.000 per jaar nodig geweest.
102 was €2,22.
Want je betaald de brandstof zelf of jij keert de facturen uit?Famous schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:00:
[...]
De LM??
Die heeft niets te zeggen hoor![]()
En hier blijft er wel 98 in gaan, facturen komen bij mij.
@Scrtz geen hoe LM werkt
Had nu toch maar voor een elektrische auto gekozenToppe schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:53:
[...]
Ja ik zou bijna m’n golf inruilen. Misschien voor een BMW of zelfs een TeslaGeeMoney schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 17:14:
[...]
Had nu toch maar voor een elektrische auto gekozen![]()
ik heb hem nog even afgetopt op de paneeltjes vandaag
De zaak betaald de brandstof ja, volgens mij kan je wel met lease voorschot benzine doen.Toppe schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:45:
[...]
Want je betaald de brandstof zelf of jij keert de facturen uit?
@Scrtz geen hoe LM werkt
Wij zitten gewoon bij MKB brandstof
Welke elektrische heb je?Tylen schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 18:13:
Gelukkig rijd ik diesel en electrischPak nu wel vaker de electrische auto hahaha.
Dinsdag in de Ionic 5 gereden, reed best prima eigenlijk.
Je werkgever kan in overleg met MKB Brandstof bepaalde brandstoffen niet meer toestaan en zelfs bepaalde tankstations blokkeren. (Langs de snelweg bijvoorbeeld).Famous schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 17:30:
[...]
De zaak betaald de brandstof ja, volgens mij kan je wel met lease voorschot benzine doen.
Wij zitten gewoon bij MKB brandstof
Dit zal niet lang meer duren met de huidige prijzen
Cupra Born. Heb hem eigenlijk voor mijn vrouw gekocht. Maar als ze hem niet nodig heeft neem ik hem wel meer voor woon/werk.Famous schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 18:15:
[...]
Welke elektrische heb je?
Ionic 5 is een hele beste bak ja.
[ Voor 5% gewijzigd door Tylen op 10-03-2022 18:29 ]
Ben toch benieuwd wat voor werk je doet want je rijd ik veel verschillende auto’sFamous schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 18:15:
[...]
Welke elektrische heb je?
Nou dat valt ook wel mee toch.Toppe schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 18:31:
[...]
Ben toch benieuwd wat voor werk je doet want je rijd ik veel verschillende auto’s
Heb gewoon een kantoorbaan, niks bijzonders.
Zeker niet als ik wel eens in het topic kijk “wat verdiend een ict’er”
Vond de camera bij knipperen wel dik, wist niet dat het erin zat;
https://youtube.com/shorts/5Zzfu4mPQmM
[ Voor 13% gewijzigd door Famous op 10-03-2022 18:47 ]
Nou meer omdat je veel verschillende auto’s rijd… gemiddelde kantoorbaan heeft meestal opties nietFamous schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 18:42:
[...]
Nou dat valt ook wel mee toch.
Heb gewoon een kantoorbaan, niks bijzonders.
Zeker niet als ik wel eens in het topic kijk “wat verdiend een ict’er”
Vond de camera bij knipperen wel dik, wist niet dat het erin zat;
https://youtube.com/shorts/5Zzfu4mPQmM
Vind auto’s leuk, kan ik enthousiast van worden, en dan mag je vaak even rijden.Toppe schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 19:16:
[...]
Nou meer omdat je veel verschillende auto’s rijd… gemiddelde kantoorbaan heeft meestal opties niet
Het is niet dat het mijn auto’s zijn
Auto’s die ik op mijn naam heb gehad is 7 waarvan nu de Polo zakelijke lease.
Same here. Als ik iets nieuws heb rijd ik standaard een rondje maatjes die dan allemaal willen kijken en rijden. En doen ze ook bij mij. Worden we gewoon vrolijk van 👍🏻Famous schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 19:33:
[...]
Vind auto’s leuk, kan ik enthousiast van worden, en dan mag je vaak even rijden.
Het is niet dat het mijn auto’s zijn
Auto’s die ik op mijn naam heb gehad is 7 waarvan nu de Polo zakelijke lease.
Wij mogen zelfs onze auto te koop zetten, wordt ie afgekocht bij de leasemij en kunnen we een nieuwe uitzoeken, dus als je wilt en moeite doet kun je heel wat verschillende auto’s rijden. Alleen niet te doen nu er zo’n lange levertijden zijn en geen voorraad isToppe schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 19:16:
[...]
Nou meer omdat je veel verschillende auto’s rijd… gemiddelde kantoorbaan heeft meestal opties niet
Adviesprijs zakt morgen een cent!giovanni2903 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 20:40:
bij mij is 98 op zn goedkoopst 2,40. shell durft er 2,52 voor te vragen. gewoon lekker fietsen joh
Valt nog mee, althans.. kreeg een foto van een maat uit Almelo.. €2,65 bij de BP voor 98giovanni2903 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 20:40:
bij mij is 98 op zn goedkoopst 2,40. shell durft er 2,52 voor te vragen. gewoon lekker fietsen joh

Net getankt voor €2,23… €94 voor een tank. Niet grappig hoor. Volgende keer weer naar DuitslandFamous schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 21:04:
[...]
Valt nog mee, althans.. kreeg een foto van een maat uit Almelo.. €2,65 bij de BP voor 98
:strip_exif()/f/image/dxRb7yw197Mx9LORWSercgCg.jpg?f=fotoalbum_large)
LongLife 5W30 olie mag er gewoon tot 60.000 Km op blijven zitten dus het ding mag al blij zijn dat ik de motorkap zometeen even open trek om te gaan kijken of er nog voldoende olie in zit als 'ie uitgezakt is.... én vervolgens de melding even netjes 'Clear' met VCDS / HEXNET ....
En het resultaat dan ook maar even:
:strip_exif()/f/image/gtxYT9biudj1neIy5asxXnZj.jpg?f=fotoalbum_large)
En zo loopt alles qua onderhoudsintervallen ook weer nétjes in de pas met de beurten zoals ze bij VW in Wolfsburg ooit bedacht zijn
Wel even netjes iets minder dan 200c c olie bij gevuld om voor mezelf dan toch maar het idee te hebben dat zo'n 'service' ook daadwerkelijk uitgevoerd moet worden. Jammer dat dat bij een dealer altijd meteen GOUD GELD moet gaan kosten
Die 128 dagen Inspectie ook nog maar even naar 365 dagen opgerekt zodat ik niet, met 4 maanden, weer lastig gevallen wordt. Helaas moet je daarvoor dus wel wat dieper in het systeem gaan coderen doordat er met SRI UDS FIXED Data gewerkt wordt in de boordcomputer.
[ Voor 41% gewijzigd door Will_M op 13-03-2022 15:06 ]