Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 79 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:39
Famous schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:57:
[...]

Jij al een update dan?
Je laat ons te lang in spanning :'(
Rustig af wachten en Gaspedaal in de gaten aan het houden haha!

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 15:21
Maandag de Taigo besteld. Volgens de dealer 14 weekjes geduld hebben. Ben echt razend benieuwd. Zit ook 12 maanden gratis We Connect Plus bij, maar daar moet ik nog even het fijne van uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:55

Toppe

Oké ✅

Skinnyice schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 21:30:
Maandag de Taigo besteld. Volgens de dealer 14 weekjes geduld hebben. Ben echt razend benieuwd. Zit ook 12 maanden gratis We Connect Plus bij, maar daar moet ik nog even het fijne van uitzoeken.
@Scrtz moest even aan jou denken, storing van je wereldbolletje al opgelost?

Bij mij is ie vooral traag. Net even boodschappen gedaan en nadat ik al een uur thuis was vond Siri dat de auto deur op slot ging 7(8)7

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakin77
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-01 13:19
Scrtz schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:42:
[...]

Post eens wat meer foto's van je auto, GTD zo te zien?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/moXzBZoz28ygqVOGZLLDI_C8v1o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hAnZllkAgkgvVLkbQkDQ3RUc.png?f=fotoalbum_large

(nee, niet die Hyundai)

Tis een R-Line, die GTD was ter illustratie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Toppe schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 21:38:
[...]

@Scrtz moest even aan jou denken, storing van je wereldbolletje al opgelost?

Bij mij is ie vooral traag. Net even boodschappen gedaan en nadat ik al een uur thuis was vond Siri dat de auto deur op slot ging 7(8)7
Ja was binnen weekje weg! Merk dat 1 of 2 dagen esim handmatig uitzetten lijkt te baten.. of het is toeval :P
Skinnyice schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 21:30:
Heel spannend vind ik We Connect niet haha. Leuk die app voor een keer maar daar houdt het ook mee op. Enige nuttige functie bij mij is de elektrische standkachel omdat ik een hybride GTE heb.

• Skinnyice
Scrtz schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 22:06:

[...]

Heel spannend vind ik We Connect niet haha. Leuk die app voor een keer maar daar houdt het ook mee op. Enige nuttige functie bij mij is de elektrische standkachel omdat ik een hybride GTE heb.
Ahh, ik dacht dat het ook met navigatie etc te maken had, maar is dus puur de extra functies voor de app? dan hoef ik dat niet te verlengen denk.
Las wel dat Tidal in het standaard infotainment zit, daar word ik wel wat enthousiaster van :9~ Ben benieuwd hoevaak ik de standaard navigatie + muziek ga gebruiken ipv CarPlay. Meningen over VW navigatie zijn erg verdeeld in mijn eigen omgeving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Skinnyice schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 08:28:
[...]

Ahh, ik dacht dat het ook met navigatie etc te maken had, maar is dus puur de extra functies voor de app? dan hoef ik dat niet te verlengen denk.
Las wel dat Tidal in het standaard infotainment zit, daar word ik wel wat enthousiaster van :9~ Ben benieuwd hoevaak ik de standaard navigatie + muziek ga gebruiken ipv CarPlay. Meningen over VW navigatie zijn erg verdeeld in mijn eigen omgeving
Oh ja heeft er wel mee te maken maar ik zou ook lekker Carplay gebruiken voor een combinatie navigatie + flitsmeister. Altijd beter dan de informatie die je VW navi kan ophalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Skinnyice schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 08:28:
[...]

Eenmaal aan carplay of Android auto gewend wil je niet meer anders.
Telefoon in de houder op het dashboard voor Flitsmeister, Waze op main screen voor navigatie en Spotify of dab voor je muziek.
Heb mijn Passat sinds begin 2019, ingebouwde Navi nagenoeg nooit gebruikt, online service is nooit geactiveerd geweest. Via telefoon is plug en play, geen gezeik met updates, werkt overal en google is sneller met route info als files dan VW.
Als er een tidal app is die carplay of Aa ondersteunt dan zit je meteen goed, werkt ook out of the box. Zelfs voor VLC werkt Android auto, dus potentieel hoef ik video in motion niet eens te hacken als ik dat zou willen gebruiken :)

Enige jammere is dat ik gisteren gehoord heb dat de Passat er in september toch echt uit moet en niet verlengd kan worden :(
Dus nu beetje keuzestress :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Toppe

Toppe

Oké ✅

@Scrtz ik had weer een update, nog steeds versie 1668. Normaal gesproken hebben ze er wel een klein beetje bij staan wat er verbeterd is, nu alleen een hele algemene tekst van "problemen opgelost" ofzo

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Vissa66 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:23:
Even serieus, is dit nou een VW topic of een Tesla topic? GTFO.... :w
Er wordt inderdaad toch opvallend vaak Tesla bijgehaald in de commentaren. Misschien toch een stiekeme benchmark ;)

Maar ze zijn inderdaad enorm lelijk, het interieur is prut, het is een vreselijk bedrijf etc. (Iedereen mag zelf invullen of dit gaat over Tesla of VW :9 )

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Scrtz
Toppe schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 08:56:
@Scrtz ik had weer een update, nog steeds versie 1668. Normaal gesproken hebben ze er wel een klein beetje bij staan wat er verbeterd is, nu alleen een hele algemene tekst van "problemen opgelost" ofzo
Ja same, bij mij stond er wel bij wat, vooral shopverbeteringen en andere 'kleine verbeteringen' dus niet heel boeiend..

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 14:02
Mijn Arteon heeft na wat kabelbreuken die hersteld zijn geen EPC error meer gegeven. De auto is weer te vertrouwen bij het oprijden van een drukke baan.

Kan ik weer even genieten van het rijden ipv stressen. Wel definitief op de standaard 18” velgen, aangezien ik mijn rotiforms voor een flinke prijs verkocht heb.
De bandjes waren zo goed als op en de opvolger is besteld. Die zou in de zomer geleverd moeten worden (hout vasthouden natuurlijk).

• Rainesh
  • Laatst online: 14-09 10:07
kabelbreuken?? Hoe zijn die ontstaan?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05:36
@The Eagle Zeker ideaal, alleen bij de Polo werkt het niet standaard draadloos. Enige verbeterpuntje.
Oh, en dual screen kan niet bij de Polo.. wat een bagger auto eigenlijk :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-09 21:46
Flitsmeister navigatie is het kutste wat ik ooit heb gebruikt, afrader dus. Waze blijft veruit het beste omdat die dus ook files, flitsers etc ziet. Die van VW vind ik ook goed, heeft me nog nooit verkeerd laten rijden (tenzij wegwerkzaamheden waardoor er een omleiding is). Ik gebruik android auto eigenlijk nooit, vind het 9.2" scherm verder wel prettig

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:29
kreeg gister grote systeem update in mn Arteon, nou de eerste keren meteen kuren, kan dit dat en zus niet gebruiken...
Ff broodje bij de appie gehaald en opgelost, zal een grote update zijn geweest en install.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Famous schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:11:
@The Eagle Zeker ideaal, alleen bij de Polo werkt het niet standaard draadloos. Enige verbeterpuntje.
Oh, en dual screen kan niet bij de Polo.. wat een bagger auto eigenlijk :+
spoiler:
Ik ken wel een merk die gigantische schermen gebruikt...

Hoe bedoel je dual screen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16-09 19:53
Jeroenneman schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:06:
[...]

Er wordt inderdaad toch opvallend vaak Tesla bijgehaald in de commentaren. Misschien toch een stiekeme benchmark ;)

Maar ze zijn inderdaad enorm lelijk, het interieur is prut, het is een vreselijk bedrijf etc. (Iedereen mag zelf invullen of dit gaat over Tesla of VW :9 )
Over Beauty & the Beast gesproken 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZCSLOaYRgMomsQpTZ9GwlIoTMvs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BrAglAQrAEYLzlmyX9AWdhA3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Toppe schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:44:
[...]

spoiler:
Ik ken wel een merk die gigantische schermen gebruikt...
_/-\o_
Toppe schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:44:
[...]

Hoe bedoel je dual screen?
Navigatie op de AID en radio, dat kan niet in een Polo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Famous schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:04:
[...]

_/-\o_

[...]

Ik wil CarPlay in het display, kan ook niet :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

AE69 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:03:
[...]

Over Beauty & the Beast gesproken 😁

[Afbeelding]
Sta je nou óp het zebrapad?

spoiler:
Dacht dat alleen BMW rijders dat deden...

[ Voor 6% gewijzigd door Toppe op 18-02-2022 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Famous schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:04:
[...]

_/-\o_

[...]

Dat kan enkel bij de optie Discover Pro inderdaad(Golf, Passat etc ook). Weet zo niet of de Polo uberhaupt de Pro als optie had?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:56:
[...]

Dat kan enkel bij de optie Discover Pro inderdaad(Golf, Passat etc ook). Weet zo niet of de Polo uberhaupt de Pro als optie had?
Nee, kan uberhaupt niet op een Polo.
Geen idee met het facelift model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AE69
Toppe schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:18:
[...]

Sta je nou óp het zebrapad?

spoiler:
Dacht dat alleen BMW rijders dat deden...
Nee, het is een parkeerplek met zebrapad markering naar/van de trappenhuis. Geen logische uitvoering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:10
High Tech Campus Eindhoven?

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 20:18
Autoweek, Renault Megane vs ID.3

Conclusie autoweek:

ID.3
- iets fijner onderstel

Megane
- fijnere bediening
- grotere kofferbak
- snellere laadmogelijkheden (22 KW)
- trekhaak 900kg

Prijzen en binnenruimte gelijkwaardig

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinho96
  • Laatst online: 10:45
Famous schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:57:
[...]

Nee, kan uberhaupt niet op een Polo.
Geen idee met het facelift model.
De nieuwe Polo heeft wel de Discover Pro als optie.

https://www.volkswagen.be...lo.html#Digitaler-Komfort

[ Voor 15% gewijzigd door Robinho96 op 18-02-2022 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

jschoorl2 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:06:

[YouTube: Renault Megane E-Tech Electric vs. Volkswagen ID.3 - AutoWeek Dubbeltest]

ID.3
- iets fijner onderstel

Megane
- fijnere bediening
- grotere kofferbak
- trekhaak 900kg

Ik vind het altijd grappig om dingen te lezen over bediening. Wat ik fijn vind vind jij misschien niet fijn en andersom, wat mij betreft kan je dat dus niet beoordelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Laatst online: 16-09 20:18
Toppe schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:26:
[...]

Ik vind het altijd grappig om dingen te lezen over bediening. Wat ik fijn vind vind jij misschien niet fijn en andersom, wat mij betreft kan je dat dus niet beoordelen...
Niet mijn conclusie maar conclusies van autoweek.

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

jschoorl2 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:29:
[...]

Niet mijn conclusie maar conclusies van autoweek.
Met jij bedoelde ik een willekeurige andere partij ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
https://www.topgear.com/l...-4motion-5dr-dsg/report-1

deze zijn ook wel geinig om eens door te lezen.

@Toppe Lees dat er bij de Duitsers nu een aantal mensen een update hebben gekregen van 1668 naar 1810:
https://www.motor-talk.de...are-t7137318.html?page=94 (dit topic beetje doorkijken, mocht je niet goed Duits kunnen even vertalen naar NL :P)

Maar ook in DE enkel als je aankaart dat je veel problemen hebt, anders doen ze het niet. Ik ga volgende week voor de 2e servicebeurt (30k) en dan ga ik het nog eens vragen maar verwacht er niet teveel van.

[ Voor 62% gewijzigd door Scrtz op 18-02-2022 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:48:
https://www.topgear.com/l...-4motion-5dr-dsg/report-1

deze zijn ook wel geinig om eens door te lezen.

@Toppe Lees dat er bij de Duitsers nu een aantal mensen een update hebben gekregen van 1668 naar 1810:
https://www.motor-talk.de...are-t7137318.html?page=94 (dit topic beetje doorkijken, mocht je niet goed Duits kunnen even vertalen naar NL :P)

Maar ook in DE enkel als je aankaart dat je veel problemen hebt, anders doen ze het niet. Ik ga volgende week voor de 2e servicebeurt (30k) en dan ga ik het nog eens vragen maar verwacht er niet teveel van.
Thanks, meteen door gestuurd naar de dealer. Mag donderdag, ben benieuwd.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 5% gewijzigd door Toppe op 18-02-2022 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Toppe schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:57:
[...]

Thanks, meteen door gestuurd naar de dealer. Mag donderdag, ben benieuwd.

***members only***
Hahaha mooi man! Ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
jschoorl2 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:06:

[YouTube: Renault Megane E-Tech Electric vs. Volkswagen ID.3 - AutoWeek Dubbeltest]

Conclusie autoweek:

ID.3
- iets fijner onderstel

Megane
- fijnere bediening
- grotere kofferbak
- trekhaak 900kg

Die autotests zijn moment opnames, leuk om een eerste indruk te krijgen maar welke storingen en mankementen komen over een tijdje aan bod? Ik ben benieuwd hoe betrouwbaar de Megane is op de lange termijn. Het ziet er wel leuker uit dan de ID3, wel joekel van velgen en gratis yoga oefeningen voor de langere passagiers achterin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:51

mb1

Ik rij nu al zes jaar in een golf variant 1.4 TSI DSG Highline met Jdengenering tuning van de bak en motor.
Heerlijk veel koppel (320Nm)en genoeg vermogen (ruim190pk) voor mij.
Nu heb ik een heel aantrekkelijk voorstel ontvangen voor een 2021 Passat 1.5 TSI DSG Highline met nog drie jaar fabrieksgarantie...
Nu heb ik één keer in een golf 1.5 TSI DSG gereden en vond deze wat lui tov. mijn huidige auto.
Wat denken jullie ga ik hier spijt van krijgen, een Passat is nog wat zwaarder. Chippen zou ik de eerste drie jaar niet doen vanwege de garantie
Bij Jdengenering hebben ze ook wel een externe box met Chiptuning, maar zij geven aan dat de 1.5 toch beduidend minder lekker te tunen is dan dan de 1.5.
Ik ben absoluut geen hardrijder maar vind het koppel van m'n getunde golf heerlijk en bij de 1.5 komt het koppel er beduidend later in.
Een andere optie zou een 2.0 TSI Passat zijn maar die is een stuk minder zuinig en ik rij toch bijna 30.000 per jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AE69
mb1 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 08:28:
Een andere optie zou een 2.0 TSI Passat zijn maar die is een stuk minder zuinig en ik rij toch bijna 30.000 per jaar.
Je zou kunnen oriënteren naar de verschillende motor codes en hun voor- en nadelen mbt onderhoudsbeurt, betrouwbaarheid, zuinigheid en performance. Ook al is het “2.0” VW heeft er verschillende uitvoeringen er van.
Wikipedia: List of Volkswagen Group petrol engines
Oriënteren bij JD, VAG techniek en fora zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Nu heb ik één keer in een golf 1.5 TSI DSG gereden en vond deze wat lui tov. mijn huidige auto.
Realiseer je dat er twee 1.5's zijn. Een 130pk (95kw) en een 150pk (110kw). Ik heb ze beide gereden en ondanks het maar 20 pk verschil is, is het wat mij betreft best een groot verschil. De 150pk voelt veel lichtvoetiger aan om soms net wat vlotter door het verkeer te gaan dan de rest. Wellicht heb je de eerste aan de hand gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 19-02-2022 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mb1
  • Laatst online: 06:51

mb1

Dennisdn schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 11:21:
[...]

Realiseer je dat er twee 1.5's zijn. Een 130pk (95kw) en een 150pk (110kw). Ik heb ze beide gereden en ondanks het maar 20 pk verschil is, is het wat mij betreft best een groot verschil. De 150pk voelt veel lichtvoetiger aan om soms net wat vlotter door het verkeer te gaan dan de rest. Wellicht heb je de eerste aan de hand gehad.
Ik heb de 150 pk gereden, die heeft pas vanaf ca 3000 t/min 240-250Nm koppel.
Die van mij zit nu bij 2250 t/min Al boven de 320Nm...
Met de DSG kom je normaal rijden niet bij de 3000 t/min, dus in de praktijk heb je echt een mega verschil in beschikbaar koppel in het onderste toerengebied.
Bij JD geven ze ook aan dat de 1.5 veel meer op zuinigheid is gebouwd en de 1.4 veel "lekkerder" is te tunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
mb1 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 12:20:
[...]

Ik heb de 150 pk gereden, die heeft pas vanaf ca 3000 t/min 240-250Nm koppel.
Die van mij zit nu bij 2250 t/min Al boven de 320Nm...
Met de DSG kom je normaal rijden niet bij de 3000 t/min, dus in de praktijk heb je echt een mega verschil in beschikbaar koppel in het onderste toerengebied.
Bij JD geven ze ook aan dat de 1.5 veel meer op zuinigheid is gebouwd en de 1.4 veel "lekkerder" is te tunen.
Het duurde ook heel lang voordat ze überhaupt iets konden met de 1.5, lastige motor dus. Ik kwam uit een GTD dus was ook wel wat koppel gewend. Ik heb er uiteindelijk wel aan kunnen wennen, juist omdat ie als je eenmaal weet waar het zit in toerenbereik met DSG, heel lichtvoerig meekomt. Maar hij heeft absoluut te weinig koppel om die lekkere trap-in-de-rug-sensatie te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik rij nu al zes jaar in een golf variant 1.4 TSI DSG Highline met Jdengenering tuning van de bak en motor.
Heerlijk veel koppel (320Nm)en genoeg vermogen (ruim190pk) voor mij.
Nu heb ik een heel aantrekkelijk voorstel ontvangen voor een 2021 Passat 1.5 TSI DSG Highline met nog drie jaar fabrieksgarantie...
Wat denken jullie ga ik hier spijt van krijgen, een Passat is nog wat zwaarder. Chippen zou ik de eerste drie jaar niet doen vanwege de garantie
Bij Jdengenering hebben ze ook wel een externe box met Chiptuning, maar zij geven aan dat de 1.5 toch beduidend minder lekker te tunen is dan dan de 1.5.
Ik ben absoluut geen hardrijder maar vind het koppel van m'n getunde golf heerlijk en bij de 1.5 komt het koppel er beduidend later in.
Nobrainer, gewoon doen. Die 1.5 met 150 pk is meer dan rap zat. Een 130 pk hudt niet over maar qua snel wegkomen en reactietijd kun je de gasrepons naar Audi aanpassen en dat rijdt stukken beter.
Daarbij heeft die highline ook driving mode selectie vermoed ik en dan reageert ie nog beter.
Ik wou dat ik dat aanbod kreeg.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02:37

MLLL

Palm Treo 650

Ligt er ook net aan hoe de koppelcurve verloopt.
Ik vind juist dat piekerige irritant, schop in je rug na 2200 toeren en bij 3000 toeren is de koek op, liever een lineaire opbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
MLLL schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 16:07:
Ik vind juist dat piekerige irritant, schop in je rug na 2200 toeren en bij 3000 toeren is de koek op, liever een lineaire opbouw
Dan moet je dus een Diesel gaan rijden :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Will_M schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 18:56:
[...]

Dan moet je dus een Diesel gaan rijden :9
Dacht eerder aan een 5,7 liter V8 benzine o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
MLLL schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 19:14:
[...]

Dacht eerder aan een 5,7 liter V8 benzine o.i.d.
Het gros van de vooral wat oudere blokken geeft anders weinig punch zonder turbo hoor.
Dan is die 1.5 met chip een beter en zuiniger idee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

GeeMoney schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 20:25:
[...]

Het gros van de vooral wat oudere blokken geeft anders weinig punch zonder turbo hoor.
Dan is die 1.5 met chip een beter en zuiniger idee :).
500nm haalt een 1,5 met chip niet :)
Dat de 1,5 zuiniger is staat buiten kijf , mijn gemiddelde ligt rond de 1 op 5.
Maar voor de werkkilometers heb ik een Vito die ruim 1 op 11 doet op diesel, die is overigens ook gechipt.
Het gekke was dat die voor het chippen ook piekerig gedrag vertoonde maar na het chippen trekt die mooi lineair door naar het maximum toerental, daar was ik wel blij mee. Heb helaas geen uitdraai van een rollenbank, dat is wel jammer.

[ Voor 40% gewijzigd door MLLL op 19-02-2022 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

MLLL schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 16:07:
Ik snap je, maar daar heb je met een DSG dus weing tot geen last van :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
MLLL schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 20:30:
[...]

500nm haalt een 1,5 met chip niet :)
Tsja, 500nm met dik 2 ton en een lompe vierkante bak of 350nm, 1400kg en gestroomlijnd .
En zoals @The Eagle terecht ook opmerkt, met een DSG is het al helemaal zo klaar als een klontje. Om over verbruik, wegenbelasting en uitstoot nog maar te zwijgen.

Bij de meeste chip acties is het aan te raden de bak ook mee te laten nemen om inderdaad een veel mooeiere lijn te krijgen. Maar alles heeft zijn prijs :).

[ Voor 21% gewijzigd door GeeMoney op 19-02-2022 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

GeeMoney schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 20:35:
[...]

Tsja, 500nm met dik 2 ton en een lompe vierkante bak of 350nm, 1400kg en gestroomlijnd .
En zoals @The Eagle terecht ook opmerkt, met een DSG is het al helemaal zo klaar als een klontje. Om over verbruik, wegenbelasting en uitstoot nog maar te zwijgen.
Niet iedereen koopt een auto met zijn portemonnee een hobby mag geld kosten.

Eigenlijk is het allemaal heel bijzonder, met een Lupo tdi die 1 op 33 rijdt mag je Amsterdam niet in maar met een Audi 6.0 v12 tdi is het geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
MLLL schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 20:44:
[...]

Niet iedereen koopt een auto met zijn portemonnee een hobby mag geld kosten.

Eigenlijk is het allemaal heel bijzonder, met een Lupo tdi die 1 op 33 rijdt mag je Amsterdam niet in maar met een Audi 6.0 v12 tdi is het geen probleem
Dat beweer ik toch ook niet? Ik zeg alleen dat ik denk dat een 1.5 met chip en DSG leuker rijdt alledaags dan een oud hok met een 5.7l v8.
Degene die je echt wilt hebben namelijk met echt performante blokjes (geen Amerikaan dus) die zijn voor de “gewone man” namelijk niet te betalen ook als hobby niet voor het gros. En kunnen kopen is iets anders dan het kunnen rijden natuurlijk.

En het heeft gewoon met uitstoot en jaartallen te maken, ook de eerste (bijvoorbeeld) RS6 modellen komen Amsterdam niet meer in hoor.

[ Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 19-02-2022 21:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
GeeMoney schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 20:50:
[...]

Dat beweer ik toch ook niet? Ik zeg alleen dat ik denk dat een 1.5 met chip en DSG leuker rijdt alledaags dan een oud hok met een 5.7l v8.
Degene die je echt wilt hebben namelijk met echt performante blokjes (geen Amerikaan dus) die zijn voor de “gewone man” namelijk niet te betalen ook als hobby niet voor het gros. En kunnen kopen is iets anders als het kunnen rijden natuurlijk.

En het heeft gewoon met uitstoot en jaartallen te maken, ook de eerste (bijvoorbeeld) RS6 modellen komen Amsterdam niet meer in hoor.
Wát heb je daar überhaupt ook te zoeken in dat 'dorp' ? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Will_M schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 20:55:
[...]

Wát heb je daar überhaupt ook te zoeken in dat 'dorp' ? >:)
Ik vermaak mij daar uitstekend doordeweeks op de Wallen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

GeeMoney schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 20:50:
[...]

Degene die je echt wilt hebben namelijk met echt performante blokjes (geen Amerikaan dus) die zijn voor de “gewone man” namelijk niet te betalen ook als hobby niet voor het gros. En kunnen kopen is iets anders als het kunnen rijden natuurlijk.
Dat klopt wat je zegt, een oldschool V8 uit Amerika blijft wel heel en dan blijft het leuk.
De mijne heeft cilinderuitschakeling, dus bij weinig vraag naar vermogen loopt ie op 4 cilinders , niet dat ik er iets van merk overigens, verbruik blijft hoog. Met die 6000km per maak ik mij daar niet al te druk over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
Eerst tesla nu dit :+

Hier mocht ik na een weekje isolatie weer de deur uit (gisteren). Toch wel lekker om weer even te rijden, door de “storm” was het ook goed rustig. Ding lekker kunnen uitlaten B)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Famous schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 22:17:
Eerst tesla nu dit :+

Hier mocht ik na een weekje isolatie weer de deur uit (gisteren). Toch wel lekker om weer even te rijden, door de “storm” was het ook goed rustig. Ding lekker kunnen uitlaten B)
isolatie kan je ook in de auto doen hoor :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-09 21:46
na een hele week rijden in een caddy maxi 2.0 tdi 75pk is de golf 7 1.4 met 190pk ineens bloedsnel :P

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

MLLL schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 20:58:
[...]

Ik vermaak mij daar uitstekend doordeweeks op de Wallen. _/-\o_
Tip: overnacht er eens een keer van zaterdag op zondag. Fantastische ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
  • Laatst online: 26-05 19:34
Gebeld met Interpolis. Ze gaan het uitzoeken, maandag word ik terug gebeld. Als ze het niet kunnen verantwoorden ga ik gewoon naar een andere verzekeraar en betaal ik de claim terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

mustiej schreef op zondag 20 februari 2022 @ 14:58:
Gebeld met Interpolis. Ze gaan het uitzoeken, maandag word ik terug gebeld. Als ze het niet kunnen verantwoorden ga ik gewoon naar een andere verzekeraar en betaal ik de claim terug.
En geen stap naar de rechter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Martinus schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:36:
kreeg gister grote systeem update in mn Arteon, nou de eerste keren meteen kuren, kan dit dat en zus niet gebruiken...
Ff broodje bij de appie gehaald en opgelost, zal een grote update zijn geweest en install.
en een dag later nog eens 8)7 , mocht 20 min de auto niet gebruiken.... stond met koeie letters in beeld.
Meer een dikke update gehad?

no comment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mustiej
  • Laatst online: 26-05 19:34
Toppe schreef op zondag 20 februari 2022 @ 15:02:
[...]

En geen stap naar de rechter?
Niet nodig, die is al omgekocht 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
Martinus schreef op zondag 20 februari 2022 @ 15:09:
[...]

en een dag later nog eens 8)7 , mocht 20 min de auto niet gebruiken.... stond met koeie letters in beeld.
Meer een dikke update gehad?
Welke SW versies draaien er op dit moment? Gaat neem ik aan om de navigatie SW?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinus
AE69 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 08:55:
[...]

Welke SW versies draaien er op dit moment? Gaat neem ik aan om de navigatie SW?
zal eens kijken, het was een multi. Auto, nav. en radio

no comment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinus
Martinus schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:11:
[...]

zal eens kijken, het was een multi. Auto, nav. en radio
0278

En vandaag weer update.... 🤦🏼‍♂️🤦🏼‍♂️

Edit: bij alle onderdelen: storingsoplossingen en kleine verbeteringen. Niets concreets.

[ Voor 15% gewijzigd door Martinus op 22-02-2022 20:37 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 18:12
Ben een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe auto, hybride. Qua formaat (en budget) komen de Golf GTE en de A3 e-tron in aanmerking. Ik herinner me van jaren geleden dat bij de vorige serie van deze auto's de navi's er om de haverklap uitgesloopt werden, deels omdat alle onderdelen in 1 en dezelfde double din unit in het dashboard zaten. Bij de A3 e-tron is het scherm nu los van de bediening, maar bij de Golf GTE lijkt alles nog in de double din te zitten. Zijn deze daarmee dan net zo gevoelig voor inbraak als in de vorige series, of hebben ze dit op de een of andere manier toch kunnen oplossen waardoor het nu niet meer zo'n issue is?

Ik heb geen signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Appie76 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:10:
Ben een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe auto, hybride. Qua formaat (en budget) komen de Golf GTE en de A3 e-tron in aanmerking. Ik herinner me van jaren geleden dat bij de vorige serie van deze auto's de navi's er om de haverklap uitgesloopt werden, deels omdat alle onderdelen in 1 en dezelfde double din unit in het dashboard zaten. Bij de A3 e-tron is het scherm nu los van de bediening, maar bij de Golf GTE lijkt alles nog in de double din te zitten. Zijn deze daarmee dan net zo gevoelig voor inbraak als in de vorige series, of hebben ze dit op de een of andere manier toch kunnen oplossen waardoor het nu niet meer zo'n issue is?
Ze worden nog steeds gejat, maar het is niet meer zo erg als in de "RNS-tijd" toen er hele straten tegelijk werden gestript. Het systeem zit nu niet meer alles in-1, maar verdeeld door de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:35
Ik heb sinds kort na een nacht stilstaan, of na een dag stilstaan op het werk, als ik mijn Golf 7.5 ontgrendel, tot kort nadat ik de auto start, een soort van ratelend geluid rechtsvoor, ergens laag achter het rechtervoorwiel. Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn?

Auto moet binnenkort voor een oliewissel, het zou mooi zijn als ik iets meer duiding aan het probleem zou kunnen geven, voor als het dan op dat moment niet optreed.

[ Voor 5% gewijzigd door yamahabest op 23-02-2022 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Dennisdn schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:21:
[...]

Ze worden nog steeds gejat, maar het is niet meer zo erg als in de "RNS-tijd" toen er hele straten tegelijk werden gestript. Het systeem zit nu niet meer alles in-1, maar verdeeld door de auto.
Denk ook dat dit steeds minder gebeurd omdat de generatie inmiddels al verouderd is en dus ook een stuk minder gewild dan toen deze systemen nog nieuw waren. Ik zou er niet meer echt bang voor zijn.

Update: auto staat bij dealer voor onderhoud, had melding gedaan dat er grote update was (1668 > 1810), zojuist gebeld dat ze de auto een nachtje daar houden omdat ze 3 grote updates moeten uitvoeren. Ik ga er vanuit dat ik dan dus eindelijk 1810 krijg! @Toppe

[ Voor 20% gewijzigd door Scrtz op 23-02-2022 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:02:
[...]

Denk ook dat dit steeds minder gebeurd omdat de generatie inmiddels al verouderd is en dus ook een stuk minder gewild dan toen deze systemen nog nieuw waren. Ik zou er niet meer echt bang voor zijn.

Update: auto staat bij dealer voor onderhoud, had melding gedaan dat er grote update was (1668 > 1810), zojuist gebeld dat ze de auto een nachtje daar houden omdat ze 3 grote updates moeten uitvoeren. Ik ga er vanuit dat ik dan dus eindelijk 1810 krijg! @Toppe
Ik ben benieuwd! Hoop stiekem wel dat ze die van mij niet hoeven te houden omdat ik vrijdag nog eens 400km moet rijden haha!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

@Scrtz hij staat bij de dealer. Een ID3 mee gekregen als leen auto, vrouwlief is nu al bang dat ik wil ruilen :+

Edit: lekker dan, ze halen hem van de stekker waar ik naast sta en heb een bereik van 280km. Wel een kabel, geen pas om te laden (eigen kosten, prima, maar nu kan ik niets) en moet morgen op en neer naar Almere 😅

[ Voor 49% gewijzigd door Toppe op 24-02-2022 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Goed, ik heb de Golf weet opgehaald en ze woord gehouden door 1810 te installeren.

Ondanks een vrij korte rit van een half uurtje toch een aantal dingen die mij positief verrasten:

- Auto hold nu zichtbaar in AID
- Minder gevoelige stuurbewegingen op lane assist
- Bediening van volume en temperatuur stuk sneller
- CarPlay stuk sneller
- Route begeleiding van CarPlay in AID
- CarPlay volume beter te regelen (ging tot 70% vrij geleidelijk, daarna was je in 3 stappen naar 100)

Ze hadden beloofd de camera weer te activeren maar na 5 uur hebben ze me gebeld dat ze dit willen uitbesteden aan een extern bedrijf want het lukt ze niet. Zou op hun kosten gebeuren, maar wel de auto weer een dag kwijt. De man die heb ingebouwd heeft kon hem met succes weer activeren in 5 minuten.

Enige waar ik nu tegen aanloop is het activeren van We Connect. Ik voer de gegevens in en na een aantal minuten geeft hij een foutmelding dat de gegevens niet geladen konden worden.

Kudos voor de Century dealer Winschoten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 12:25
Familielid heeft een VW Up waar de sleutelbaard van de behuizing is afgebroken. Schijnt vaak voor te komen.
Eens opgezocht hoe moeilijk het is om het spul over te zetten in een nieuwe behuizing. Filmpje gevonden en valt best mee. Vervolgens op AliExpress een sleutel behuizing besteld. Voor nog geen tientje de boel weer opgelapt, prima deal zou je zeggen...

Maar....... bij die sleutel van AliExpress zit het vergrendelingspinnetje al in de plastic behuizing getikt en kan ik de behuizing dus niet openen zonder hem te slopen! |:( De (nu nog) blanco sleutel zou ik kunnen laten slijpen, maar de sleutel moet ook ingeleerd worden op de auto en volgens mij kan alleen de dealer dat doen?

Iemand nog tips of moet ik gewoon maar nog een nieuwe behuizing bestellen, eentje die ik zelf nog in elkaar moet zetten?

Edit: Nog een ander filmpje gevonden. Als je het pinnetje een klein stukje naar binnen tikt zou het ook moeten lukken. We gaan het even proberen als we elkaar weer zien.

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 26-02-2022 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinnyice
Volkswagen legt twee fabrieken stil wegen gebrek aan Oekraïens materiaal
https://www.nu.nl/economi...-oekraiens-materiaal.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Toppe schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:10:
@Scrtz hij staat bij de dealer. Een ID3 mee gekregen als leen auto, vrouwlief is nu al bang dat ik wil ruilen :+

Edit: lekker dan, ze halen hem van de stekker waar ik naast sta en heb een bereik van 280km. Wel een kabel, geen pas om te laden (eigen kosten, prima, maar nu kan ik niets) en moet morgen op en neer naar Almere 😅
Ik was maar al te blij om de vervang ID3 terug te gevsn. Zo een boel plastic had ik nietmeer gezien sinds mijn Renault clio van 1991… 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Engineer Stewie schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:45:
[...]

Ik was maar al te blij om de vervang ID3 terug te gevsn. Zo een boel plastic had ik nietmeer gezien sinds mijn Renault clio van 1991… 8)7
Net een Tesla. Beetje premium kwaliteit was mooi geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Toppe schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:46:

Net een Tesla. Beetje premium kwaliteit was mooi geweest.
Vind de EV auto’s van VAG niet echt om naar huis te schrijven. De etron wel, maar daarvan is de range weer laag, de etron gt is ver buiten budget.
Na 12,5 jaar en 4 VAG wagens ga ik nog eens naar een andere stal (heb nog wel een half jaar als de markt niet te fel verstoord wordt). Hoop over 4 jaar wel weer iets bij VAG te vinden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Engineer Stewie schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 17:08:
[...]

Vind de EV auto’s van VAG niet echt om naar huis te schrijven. De etron wel, maar daarvan is de range weer laag, de etron gt is ver buiten budget.
Na 12,5 jaar en 4 VAG wagens ga ik nog eens naar een andere stal (heb nog wel een half jaar als de markt niet te fel verstoord wordt). Hoop over 4 jaar wel weer iets bij VAG te vinden…
Weet niet wat de range is maar met die ID3 kon ik nog geen 300km rijden. Veel te weinig als je veel op de weg zit. Oplaadtijd is dik 6 uur op 400v en 30(!) uur op 230.

Nee, ik tank wel voor €2,20 per liter :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 07:33
Toppe schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 17:41:
[...]

Weet niet wat de range is maar met die ID3 kon ik nog geen 300km rijden. Veel te weinig als je veel op de weg zit. Oplaadtijd is dik 6 uur op 400v en 30(!) uur op 230.

Nja, iedereen schrijft de plugin Hybrid wel weer direct af. Maar ik kan in mijn Kuga 30 tot 40(echte)KM vol elektrisch rijden met voldoende vermogen. Wat voldoende is voor een enkeltje werk (daar en thuis weer een laadpaal beschikbaar). Alle ritten verder cross ik door op mijn 2.5liter benzinemotor..

Ik vind dit toch echt het beste van twee werelden.
Grootste deel van mijn kilometers zijn vol elektrisch, ik heb nog een goeie benzinemotor achter de hand en heb wel de karakteristieke van elektrisch rijden.

Een volle EV komt er wel als de techniek weer een paar jaar verder is, en de betaalbare EVs ook paardentrailers mogen trekken O-)

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
Engineer Stewie schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 17:08:
[...]
Hoop over 4 jaar wel weer iets bij VAG te vinden…
Ik kijk al uit naar de https://encrypted-tbn0.gs...z9CSVTiZio9dSZoA&usqp=CAU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
[...]

Ik kachel ook nog 6 maanden door met mijn Arteon DSG diesel (aan 1,9€/l momenteel) en dat met alle plezier. Maar heb wel een iX3 in bestelling staan (vond aan die leaseprijs niets bij VAG, zelfs een vrij standaard Enyaq past daar maar net in). Ik doe niet gek veel kilometers buiten woon-werk en op beide plaatsen kan ik over een laadpaal beschikken.

In Belgie is het verschil in bijtelling redelijk substantieel tussen hybride/EV en diesel/benzine.
Een hybride wou ik niet omdat ik navenant veel te weinig km elektrisch kan doen.
Een 50k diesel met 110gr CO2 is dik 400€, een iX3 HE draait rond de 200€, beide bruto.
Netto dus een 100€x48 maanden is 4800€. Daar doe ik wel iets anders mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
Engineer Stewie schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 20:21:
[...]
Een 50k diesel met 110gr CO2 is dik 400€, een iX3 HE draait rond de 200€, beide bruto.
Netto dus een 100€x48 maanden is 4800€. Daar doe ik wel iets anders mee.
50k diesel voor mij in NL is €10500 bruto per jaar bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

@skai21 een model X mag 2200 kilo trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
En ik toch maar denken dat ik betaalbare EV typte :+
De vanaf prijs van een model X is 109990, dat krijg ik helaas niet in mijn leasebudget gepropt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

skai21 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 20:35:
[...]

En ik toch maar denken dat ik betaalbare EV typte :+
De vanaf prijs van een model X is 109990, dat krijg ik helaas niet in mijn leasebudget gepropt :9
Betaalbaar is per persoon verschillend hè :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skai21
Toppe schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 20:37:
[...]

Betaalbaar is per persoon verschillend hè :9
Zeker maar boven de 100k is voor de gemiddelde Nederlander buiten C-level functies niet perse goedkoop toch? Maar het is altijd persoonlijk inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
[...]

Valt best mee hoor, ik deed pre-corona 60-70k per jaar en doe dat met een E-tron 55.
In 2,5 jaar tijd slechts 6 keer aan een snellader gestaan en langste sessie was 13 minuten (wat dus tijdens een rit was), verder nooit moeten laden tijdens een rit. Wel natuurlijk “gewoon” laden op locaties en in de nacht thuis.
Met minder kilometers en in NL moet het dus voor het gros van de rijders prima te doen zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

GeeMoney schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:00:
[...]

Valt best mee hoor, ik deed pre-corona 60-70k per jaar en doe dat met een E-tron 55.
In 2,5 jaar tijd slechts 6 keer aan een snellader gestaan en langste sessie was 13 minuten (wat dus tijdens een rit was), verder nooit moeten laden tijdens een rit. Wel natuurlijk “gewoon” laden op locaties en in de nacht thuis.
Met minder kilometers en in NL moet het dus voor het gros van de rijders prima te doen zijn :).
Heb weinig vergelijkingsmateriaal maar als ik niet even op en neer kan naar Almere (370km) zonder dat ik tussendoor dat hok zou moeten opladen dan hoef ik echt nog een elektrische auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:58

VW-Arjan

★★★★★

Sinds dit weekend eigenaar van een Golf 7.
Daar zit een navigatiesysteem in, een Discover Media (mib1).
De kaart is verouderd en ik heb via volkswagen een downloadlink naar de nieuwe kaart.

Ik durf alleen niet zo goed de originele SD kaart te overschrijven. Is dit paniek om niks en kan ik dat gewoon doen?

Of sowieso beter een nieuw kaartje kopen en het daarop zetten?

Is er een kans dat het bijwerken misgaat? En wat dan?

Las al wel verhalen dat het tot 4 uur kan duren eer de update klaar is. Moet je die update in 1x doen? Of kun je de radio/auto uit zetten en gaat die later verder?

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
VW-Arjan schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:23:
Sinds dit weekend eigenaar van een Golf 7.
Daar zit een navigatiesysteem in, een Discover Media (mib1).
De kaart is verouderd en ik heb via volkswagen een downloadlink naar de nieuwe kaart.

Ik durf alleen niet zo goed de originele SD kaart te overschrijven. Is dit paniek om niks en kan ik dat gewoon doen?

Of sowieso beter een nieuw kaartje kopen en het daarop zetten?

Is er een kans dat het bijwerken misgaat? En wat dan?

Las al wel verhalen dat het tot 4 uur kan duren eer de update klaar is. Moet je die update in 1x doen? Of kun je de radio/auto uit zetten en gaat die later verder?

Alvast bedankt.
Er kan weinig mis gaan dus eerst SD wissen en dan de gedownloade bestanden erop zetten moet goed gaan, eventueel met de hulp hierover die je veel kan vinden in dit topic. Het kan zijn dat het kaartje net te klein is, dan kan je ook in dit topic terugvinden welke bestanden je dan moet verwijderen.

Eventueel kan je de auto ook binnen WIFI-bereik zetten en de update direct in het systeem uitvoeren.

Het kan inderdaad wat langer duren, uit eigen ervaring weet ik dat hij daarmee doorgaat als je de auto van contact haalt en op slot zet. 4 uur zal het niet duren, maar een uur is ie al snel bezig.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 28-02-2022 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:58

VW-Arjan

★★★★★

Dennisdn schreef op maandag 28 februari 2022 @ 06:57:
[...]

Er kan weinig mis gaan dus eerst SD wissen en dan de gedownloade bestanden erop zetten moet goed gaan, eventueel met de hulp hierover die je veel kan vinden in dit topic. Het kan zijn dat het kaartje net te klein is, dan kan je ook in dit topic terugvinden welke bestanden je dan moet verwijderen.

Eventueel kan je de auto ook binnen WIFI-bereik zetten en de update direct in het systeem uitvoeren.

Het kan inderdaad wat langer duren, uit eigen ervaring weet ik dat hij daarmee doorgaat als je de auto van contact haalt en op slot zet. 4 uur zal het niet duren, maar een uur is ie al snel bezig.
Wifi is helaas geen optie op mijn radio.
Voor wat ik kan zien/ontdekken heb ik een MIB1 model.

Maar bedankt voor je info. Ik ben weer wat wijzer.
Voor mijn gemoedsrust ga ik op zoek naar een groter VW SD kaartje en zet daar de update op.
De laatste update pas namelijk niet op mijn 8GB kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
VW-Arjan schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:47:
[...]

Wifi is helaas geen optie op mijn radio.
Voor wat ik kan zien/ontdekken heb ik een MIB1 model.

Maar bedankt voor je info. Ik ben weer wat wijzer.
Voor mijn gemoedsrust ga ik op zoek naar een groter VW SD kaartje en zet daar de update op.
De laatste update pas namelijk niet op mijn 8GB kaartje.
Probeer dan meteen een 32GB kaartje te bemachtigen, op een 16GB kaartje past de huidige kaarten set voor de EU standaard ook al niet meer zónder dat je zelf wat overbodige rommel gaat verwijderen.

De indeling van de kaarten sets is dan ook weer precies zó gekozen dat je vanuit Nederland eigenlijk altijd twee verschillende sets nodig hebt als je een beetje naar het buitenland wenst af te reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 23:22
(Golf 2017, handbak)
Als ik in de 5e versnelling op de cruise-control rijd en even opschakel dan blijft de cruise-control actief. Handig.

Hetzelfde doet hij echter ook als ik terugschakel en dat vind ik onprettig en zelfs gevaarlijk: soms zie ik in de verte een vertraging en schakel ik alvast rustig terug om een beetje af te remmen. Het verrast me telkens dat vervolgens de cruise-control weer actief versnelt.

Is het mogelijk dit bij opschakelen aan laten en bij terugschakelen uit te (laten) zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
joppybt schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:13:
(Golf 2017, handbak)
Als ik in de 5e versnelling op de cruise-control rijd en even opschakel dan blijft de cruise-control actief. Handig.

Hetzelfde doet hij echter ook als ik terugschakel en dat vind ik onprettig en zelfs gevaarlijk: soms zie ik in de verte een vertraging en schakel ik alvast rustig terug om een beetje af te remmen. Het verrast me telkens dat vervolgens de cruise-control weer actief versnelt.

Is het mogelijk dit bij opschakelen aan laten en bij terugschakelen uit te (laten) zetten?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Ik heb al een tijd geen handbak meer, maar het zou toch zo moeten zijn dat ie bij het aanraken van de rem óf koppeling de CC uitzet? M.a.w. ook bij opschakelen zou ie uit moeten vallen?

[ Voor 16% gewijzigd door Dennisdn op 28-02-2022 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Dennisdn schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:26:
Ik heb al een tijd geen handbak meer, maar het zou toch zo moeten zijn dat ie bij het aanraken van de rem óf koppeling de CC uitzet? M.a.w. ook bij opschakelen zou ie uit moeten vallen?
Met CC wél, met ACC werkt dat 'schakelen met ingeschakelde ACC' gewoon net zoals bij een DSG én moet je dus even de rem aantikken (of op het ACC On-Of knopje op je stuurwiel tikken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
Will_M schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:32:
[...]
Met CC wél, met ACC werkt dat 'schakelen met ingeschakelde ACC' gewoon net zoals bij een DSG én moet je dus even de rem aantikken (of op het ACC On-Of knopje op je stuurwiel tikken).
Ik heb alleen CC en geen ACC.

In mijn vorige VW was aanraken van de koppeling inderdaad voldoende om de CC uit te schakelen. Nu niet meer (en bij opschakelen vind ik dat wel handig dus).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09 19:46

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Ik gebruik altijd de knopjes Cancel en Resume. Ik heb ook het idee dat VW daarom die knopjes op het stuurwiel beschikbaar heeft gemaakt. Kwestie van jezelf aanleren.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
joppybt schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:40:
[...]

Ik heb alleen CC en geen ACC.

In mijn vorige VW was aanraken van de koppeling inderdaad voldoende om de CC uit te schakelen. Nu niet meer (en bij opschakelen vind ik dat wel handig dus).
Ik denk voorzichtig dat het niet juist is dat ie hem vasthoud bij opschakelen en dat er iets niet goed is in het veiligheidssysteem. Vanuit race-oogpunt zou je dat positief kunnen zien als tussengas, maar lijkt mij hier niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
Als ik zo https://problemcar.nl/top...versnellingswissel-234762 lees schijnt het toch echt een feature te zijn en vinden meer mensen dit maar lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
joppybt schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:10:
Als ik zo https://problemcar.nl/top...versnellingswissel-234762 lees schijnt het toch echt een feature te zijn en vinden meer mensen dit maar lastig.
Mijn skoda octavia 3 break handbak die cruise control had (geen ACC) schakelde ook niet uit als je ontkoppelde. Enkel de rem indrukken stopt CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dit is idd al heel lang zo. CC aan terug of op schakelen dan blijf de CC actief. En natuurlijk gaat hij wel even van het gas af anders is het natuurlijk wel een beetje raar ;)

Maar wie rijd er tegenwoordig nog handbak joh :+

[ Voor 13% gewijzigd door Tylen op 28-02-2022 13:13 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Pagina: 1 ... 79 ... 140 Laatste