LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5
Onze fleet verantwoordelijke is zelfs geen manager, ik ook niet, maar ik word wel zo betaald.BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:24:
[...]
Maar... op een normale auto zit zo'n 4% tot 8% lease advies korting (op de netto prijs, afhankelijk van merk). Op de Business-/lease editions etc is die korting meestal maar 1% maximaal. Echter die auto's zijn al netto geprijsd, en daarmee zeer scherp. + de restwaarde ligt hoger, dus leasetarief vaak lager.
Je gevoel zegt 'ik krijg veel minder korting' maar dan kijk je dus alleen daarnaar, en niet verder dan dat. Zit waarschijnlijk een manager op die alleen naar dat percentage kijkt... 'Goed gedaan Kees, 6%, wow'
Die leasekortingen die je noemt zijn peanuts, op mijn Arteon R-line was er 20% korting, op een Mercedes business zit ook nog 10-15% en de korting op de iX3 overstijgt dat alles dan nog eens.
Op zo een vloot telt elke euro wel...
Ik vind dat heel onnatuurlijk rijden. Remt te vroeg of (vooral) te laat, gaat dan op 100m afstand al wat inhouden als een ander voertuig voor je rijdt. Gaat ook met een noodgang op een rond punt af, remt met al zijn macht en neemt dan het rond punt om dan weer vol op te trekken...BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:26:
[...]
ACC in onze Golf is de beste uitvinding sinds gesneden brood en verwarmde voorstoelen...echt geweldig.
Ik rij met de speedlimiter en lane assist, dit al 4 jaar nu en dat werkt veel relaxter voor mij.
Mijn Arteon is van begin 2018, mss dat in de golf 8 een betere versie zit, dat kan.
Ik zou ook echt geen auto meer zonder willen. Heerlijk!BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:26:
[...]
ACC in onze Golf is de beste uitvinding sinds gesneden brood en verwarmde voorstoelen...echt geweldig.
M3P 24'
Bij mijn Arteon van medio 2018, vind ik het ACC remmen, 95% van de tijd prima. Qua afstand houden met de voorganger, is 100m erg overdreven gesteld. Je kan de afstand die ACC aan moet houden, zelf instellen. Ik heb het op de kortste afstand ingesteld en dat is zeker geen 100m wat ik tot nu toe heb ervaren. Tenzij je boven de 130km/h rijdt dan zou je volgens de 2 seconden regel wel naar de 100m gaan. Ter info en doe je voordeel mee: bij 100 km/h is het 56m en bij 130km/h 72m https://2seconden.nl/Engineer Stewie schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:27:
Ik vind dat heel onnatuurlijk rijden. Remt te vroeg of (vooral) te laat, gaat dan op 100m afstand al wat inhouden als een ander voertuig voor je rijdt. Gaat ook met een noodgang op een rond punt af, remt met al zijn macht en neemt dan het rond punt om dan weer vol op te trekken...
Ik rij met de speedlimiter en lane assist, dit al 4 jaar nu en dat werkt veel relaxter voor mij.
Mijn Arteon is van begin 2018, mss dat in de golf 8 een betere versie zit, dat kan.
Het afremmen voor de rotondes vind ik zelf wel mee vallen. Wat wel hinderlijk is dat sommige invoegstroken of flauwe bochten als sterke bochten worden gezien en er onterecht geremd wordt terwijl je snelheid zou moeten behouden of zelfs accelereren.
Daarom zei ik ook 'advies' korting, uit de lijstjes die ze officieel uitgeven van de importeurs. In de praktijk kan er wel meer af, zeker bij grote aantallen. Ik heb het allemaal niet exact uitgerekend, maar tot dusver my 2 centsEngineer Stewie schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:27:
[...]
Onze fleet verantwoordelijke is zelfs geen manager, ik ook niet, maar ik word wel zo betaald.
Die leasekortingen die je noemt zijn peanuts, op mijn Arteon R-line was er 20% korting, op een Mercedes business zit ook nog 10-15% en de korting op de iX3 overstijgt dat alles dan nog eens.
Op zo een vloot telt elke euro wel...
Op 60/70/80/100 wegen is het ideaal. Opa vooraan varieert zijn snelheid tussen de 60 en 90 km/u, de Golf kabbelt lekker mee op 2s afstand, helemaal prima. Ik zou dat niet meer willen missen.Ik vind dat heel onnatuurlijk rijden. Remt te vroeg of (vooral) te laat, gaat dan op 100m afstand al wat inhouden als een ander voertuig voor je rijdt. Gaat ook met een noodgang op een rond punt af, remt met al zijn macht en neemt dan het rond punt om dan weer vol op te trekken...
Automatisch rotondes nemen zou ik er niet mee aan durven
Golf 7 uit 2015 hier trouwens. Lane Assist heb ik wel uitgezet, de half-onderbroken fietspadlijnen op de dijk hier, waar je als auto overheen moet omdat het anders te smal is, zijn niets minder dan doodeng met lane assist
[ Voor 3% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 08-02-2022 13:07 ]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ohja, Nederland... Kom je ACC eens hier in Vlaanderen uittesten. Mogelijks zit daar het probleem, jullie infrastructuur zit vaak wel wat logischer in elkaar dan in het volgebouwd Vlaanderen met elke gemeente die zijn eigen zin doet qua infrastructuur.BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:04:
[...]
Daarom zei ik ook 'advies' korting. In de praktijk kan er wel meer af, zeker bij grote aantallen. Ik heb het allemaal niet exact uitgerekend, maar tot dusver my 2 cents![]()
[...]
Op 60/70/80/100 wegen is het ideaal. Opa vooraan varieert zijn snelheid tussen de 60 en 90 km/u, de Golf kabbelt lekker mee op 2s afstand, helemaal prima. Ik zou dat niet meer willen missen.
Automatisch rotondes nemen zou ik er niet mee aan durvenPuur buitenwegen en snelweg wat mij betreft.
Golf 7 uit 2015 hier trouwens. Lane Assist heb ik wel uitgezet, de half-onderbroken fietspadlijnen op de dijk hier, waar je als auto overheen moet omdat het anders te smal is, zijn niets minder dan doodeng met lane assist
Of misschien heb ik niet genoeg gedoken in de vele settings voor comfort of sportief ACC, veel te ingewikkeld voor mij.
Mijn startritueel is, Start knop indrukken, start/stop gedoe afzetten, speedlimiter activeren en snelheid (50km/h hier) bevestigen. Daarna even in R en voor de rest in D zetten
LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5
Ik rij eigelijk altijd met ACC, zelfs op een 30 weg, haha!ZesBarkiePK schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 20:48:
Ik gebruik ACC dan ook alleen op snelwegen, ga het nu eens voor de grap binnen de bebouwde kom proberen, maar dat lijkt me inderdaad niks.
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Wat zijn jou instellingen Toppe? Dan ga ik dat morgen eens proberen, ben nu wel benieuwd.Toppe schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 20:52:
[...]
Ik rij eigelijk altijd met ACC, zelfs op een 30 weg, haha!
Kortste afstand, valt er verder nog wat in te stellen?ZesBarkiePK schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 21:05:
[...]
Wat zijn jou instellingen Toppe? Dan ga ik dat morgen eens proberen, ben nu wel benieuwd.
Idem hier. Ik rij altijd op de acc. Altijd en overal. Zelfs in woonwijken waar je 30 mag. (Acc op kortste afstand)Toppe schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 20:52:
[...]
Ik rij eigelijk altijd met ACC, zelfs op een 30 weg, haha!
[ Voor 4% gewijzigd door Tylen op 08-02-2022 21:11 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ja, je kan de modus aanpassen, bijv comfort, sport of eco. Dan trekt ie bijv sportiever op of remt wat later. Weet niet hoe het bij andere motors zo is maar bij de GTE trekt ie nog best wel fel op met ACCToppe schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 21:10:
[...]
Kortste afstand, valt er verder nog wat in te stellen?
Rij zelf ook heel veel ACC, bij lange ritten ook veel met travel assist. Super ontspannen rijden als je auto ook nog eens in het midden van de rijstrook blijft.
Ow zo, gewoon eco. Benzine is duur hè.Scrtz schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 21:22:
[...]
Ja, je kan de modus aanpassen, bijv comfort, sport of eco. Dan trekt ie bijv sportiever op of remt wat later. Weet niet hoe het bij andere motors zo is maar bij de GTE trekt ie nog best wel fel op met ACC
Rij zelf ook heel veel ACC, bij lange ritten ook veel met travel assist. Super ontspannen rijden als je auto ook nog eens in het midden van de rijstrook blijft.
Travel assist gebruik ik bij 50 en hoger
[ Voor 4% gewijzigd door Toppe op 08-02-2022 21:24 ]
Haha ik rij altijd in sport. Krijg eind feb een laadpaal op de zaak dus dan kan ik eindelijk gaan stekkeren. Dat gaat het verbruik sterk verbeterenToppe schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 21:24:
[...]
Ow zo, gewoon eco. Benzine is duur hè.
Travel assist gebruik ik bij 50 en hoger
Een Tiguan R-line black style:
[ Voor 3% gewijzigd door kevinvi op 09-02-2022 09:25 ]
Je mag in je handjes klappen dat je die uberhaupt over mocht nemen/kopen/leasen of hoe je het ook wilt noemenkevinvi schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:24:
Voorheen meldde ik me in het e-golf topic, sinds kort van de werkgever een "nieuwe" mogen uitzoeken. Omdat het nieuw bestellen tegenwoordig een drama is heb ik voor een demo auto gekozen die me goed past!
Een Tiguan R-line black style:![]()
![]()
***members only***
Keurig! Maar je was klaar met elektrisch rijden begrijp ik?kevinvi schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:24:
Voorheen meldde ik me in het e-golf topic, sinds kort van de werkgever een "nieuwe" mogen uitzoeken. Omdat het nieuw bestellen tegenwoordig een drama is heb ik voor een demo auto gekozen die me goed past!
Een Tiguan R-line black style:![]()
![]()
***members only***
Kortste afstand is met name op 80-wegen wel erg krap, tenminste bij onze Golf, het grenst aan bumperkleven... Ik zet hem daar vaak op 3 streepjes, wat ongeveer 2 seconden afstand is. Op de snelweg 1 streepje wel voldoende.Tylen schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 21:11:
[...]
Idem hier. Ik rij altijd op de acc. Altijd en overal. Zelfs in woonwijken waar je 30 mag. (Acc op kortste afstand)
Ik ben erg blij met het budget en de flexibiliteit van m'n werkgeverScrtz schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:11:
[...]
Je mag in je handjes klappen dat je die uberhaupt over mocht nemen/kopen/leasen of hoe je het ook wilt noemen
Behoorlijk, ik heb in 3 jaar tijd 93k km's gereden en zeker in het begin flink gepionierd!BeQuietAndDrive schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:09:
[...]
Keurig! Maar je was klaar met elektrisch rijden begrijp ik?
Nu vrij recent echter van baan gewisseld, de auto mee moeten nemen naar m'n nieuwe werkgever en nu paste de E-golf niet meer bij de afstanden die ik moet afleggen.
Ik was behoorlijk klaar met het "gestekker", daarom nu 4 jaar genieten van deze mooie Tiguan en dan zien we daarna wel weer verder!
[ Voor 5% gewijzigd door kevinvi op 09-02-2022 15:56 ]
Ja bedoelde vooral dat de verkoper de demo uberhaupt aan je mocht meegeven inderdaad. Gezien er geen zak te krijgen of op voorraad meer staatkevinvi schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:55:
[...]
Ik ben erg blij met het budget en de flexibiliteit van m'n werkgeverDe verkoper die in de auto reed was ook niet heel happig toen ik zei dat hij er een strikje om mocht doen
![]()
[...]
Behoorlijk, ik heb in 3 jaar tijd 93k km's gereden en zeker in het begin flink gepionierd!
Nu vrij recent echter van baan gewisseld, de auto mee moeten nemen naar m'n nieuwe werkgever en nu paste de E-golf niet meer bij de afstanden die ik moet afleggen.
Ik was behoorlijk klaar met het "gestekker", daarom nu 4 jaar genieten van deze mooie Tiguan en dan zien we daarna wel weer verder!
900 eurootjesFreakin77 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 20:19:
Oké, de buurman heeft mijn auto geramd (met zijn trekhaak) omdat ie zijn handrem vergeten was (dit is trouwens al de 3e keer, andere auto, andere buurman overigens). Hij was gewoon weggelopen en een voorbijganger kwam melden dat er een auto tegen die van mij aanstond midden op de weg.
Er is contact geweest en uiteraard wordt alles netjes gefikst met de verzekeringen etc. Dinsdag laat ik een schaderapport opmaken.
Zo op het eerste gezicht lijkt het mee te vallen, [Afbeelding]
Op mijn camera (die op mijn auto gericht staat) zie ik echter dat ie mijn auto best hard ramt, mijn auto is letterlijk aan de achterkant zo'n 30-40cm verplaatst.
Ik heb eens onder die bumper gekeken en ik zie eigenlijk niet veel zitten daar. Eigenlijk lijkt het achter die bumper wel een leeg gat. Ook met rijden etc merk ik helemaal niks geks. Toch zitten dit soort dingen me niet heel lekker.
Hebben jullie nog tips etc waar ze straks bij de schade opnemen extra op moeten letten?
Gaat om een Golf 7.5 variant met r-line pakket - en parelmoerrrrrverf
tnx!

Ze hadden bij van mossel nog een Tiguan of 6/7 staan, geen Black style's meer maar wel R-Line's, dus in die zin had ik zeker geluk!Scrtz schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 18:30:
[...]
Ja bedoelde vooral dat de verkoper de demo uberhaupt aan je mocht meegeven inderdaad. Gezien er geen zak te krijgen of op voorraad meer staat
Ga je de van Mossel bestickering er nog vanaf halen? Of laat je dat zitten?kevinvi schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 08:55:
[...]
Ze hadden bij van mossel nog een Tiguan of 6/7 staan, geen Black style's meer maar wel R-Line's, dus in die zin had ik zeker geluk!
Dit is de foto van tijdens de proefrit, die bestikkering is er vanaf!ZesBarkiePK schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:29:
[...]
Ga je de van Mossel bestickering er nog vanaf halen? Of laat je dat zitten?
Twijfel erover om deze te bestellen: https://shop.ahw-shop.de/...dark-anodized-matt?c=6856
Niet dat ik die flippers nou gebruik maar dit ziet er wel net even dikker uit.
en deze maar dan wel zwart gemaakt.
https://shop.ahw-shop.de/...-design-chromglanz?c=6856
[ Voor 27% gewijzigd door Dennisdn op 10-02-2022 13:51 ]
Die flippers zijn eigenlijk alleen nuttig/leuk bij snelle auto's met een leuk motorgeluid zodat je pops & bangs kan genereren.
Terugschakelen met flippers naar M5 vond ik anders veel fijner dat dat gejank naar D4, terwijl hij de M5 vasthoudt, en bij D4 weer heel snel wilt opschakelenDennisdn schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:48:
Achteraf gezien was de flippertjes op de lijst aanvinken voor 160 euro best een dure 5 minuten spelen. Want meer heb ik er in 4 jaar niet mee gedaan... Het is fijn om bij snel-inhalen even terug te kunnen schakelen, maar in de praktijk doet een dot gas hetzelfde.

Kostte op de Passat destijds 100 euro meen ik, money well spend
www.google.nl
Wat een luxe toch dat ik ze 'gratis' op mijn GTE kreegMisteRMeesteR schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:59:
[...]
Terugschakelen met flippers naar M5 vond ik anders veel fijner dat dat gejank naar D4, terwijl hij de M5 vasthoudt, en bij D4 weer heel snel wilt opschakelen
Kostte op de Passat destijds 100 euro meen ik, money well spend
Ach met een termijn van 4 jaar voor de boeg heeft hij er wel iedere keer dat hij in de auto stapt lol van. Ik kan het me nog wel voorstellen.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:35:
200 euro aan privegeld steken in flippers die je niet gebruikt in een auto die niet van jou is? Ik heb nog nooit een leaseauto gehad hoor, maar misschien mis ik ergens een afslag
Kan je de automaat tegenwoordig niet meer in manual zetten? En dan de flippers gebruiken? Met mijn Passat kon ik dat vroeger wel, ook kon ik de pook zelf gebruiken om te schakelen, deze kon je dan naar links klikken om zelf te schakelen.Scrtz schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:58:
Die flippers gebruik je inderdaad echt 3x en dan nooit meer. Heel afentoe als ik extreem sportieve neigingen heb maar ook dan is het irritant want uiteindelijk schakelt de automaat alsnog door.
Die flippers zijn eigenlijk alleen nuttig/leuk bij snelle auto's met een leuk motorgeluid zodat je pops & bangs kan genereren.
Nu heb ik een handbak dus ik zou het niet meer weten.
[ Voor 45% gewijzigd door ZesBarkiePK op 10-02-2022 14:43 ]
Leuk om die verschillende ACC instellingen te lezen. Ik reed ook altijd met 1 streepje totdat ik ineens vanuit maximale snelheid een noodstop moest maken op de snelweg (auto greep ook in) maar waarbij ik uiteindelijk met het bumpertje voorbij (en naastBeQuietAndDrive schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:13:
[...]
Kortste afstand is met name op 80-wegen wel erg krap, tenminste bij onze Golf, het grenst aan bumperkleven... Ik zet hem daar vaak op 3 streepjes, wat ongeveer 2 seconden afstand is. Op de snelweg 1 streepje wel voldoende.
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Weet niet hoe het in andere standen is maar ik rij in eco en vind dat hij best snel het gas los laat waardoor ik altijd zelf extra gas moet geven?Sandyman538 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:55:
[...]
Leuk om die verschillende ACC instellingen te lezen. Ik reed ook altijd met 1 streepje totdat ik ineens vanuit maximale snelheid een noodstop moest maken op de snelweg (auto greep ook in) maar waarbij ik uiteindelijk met het bumpertje voorbij (en naast) de voorligger tot stilstand kwam. Toch iets teveel vertrouwen in de ACC. Sindsdien op de snelweg op 2 streepjes en inderdaad op N wegen vaak 3 streepjes omdat je dan net iets meer overzicht hebt. Daarnaast verder wel alles in de sportstand zodat de auto wel redelijk sportief oppakt.
Dat kan nog wel maar als je dan zelf niet tijdig genoeg schakelt gaat ie uit veiligheidsredenen vanzelf alsnog opschakelen.ZesBarkiePK schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:39:
[...]
Ach met een termijn van 4 jaar voor de boeg heeft hij er wel iedere keer dat hij in de auto stapt lol van. Ik kan het me nog wel voorstellen.
[...]
Kan je de automaat tegenwoordig niet meer in manual zetten? En dan de flippers gebruiken? Met mijn Passat kon ik dat vroeger wel, ook kon ik de pook zelf gebruiken om te schakelen, deze kon je dan naar links klikken om zelf te schakelen.
Nu heb ik een handbak dus ik zou het niet meer weten.
Ik weet de kosten nog niet, schijnt een behoorlijke operatie te zijn geweest, o.a. voorbumper verwijderd. Hopelijk kan een groot deel van de werkuren op de SOS-storing worden geboekt, die valt nog onder de garantie.
En uiteraard hopen dat de marter wegblijft.
https://shop.volkswagen.n...54650K-marterverschrikker
https://shop.volkswagen.n..._desc&cid=15&o=price_desc
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Zoals al gezegd is rij ik 4 jaar deze auto, als het leuker smoelt is het me best 200 euro waard en ik zal heus wel af en toe naar boven en beneden klikken.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:35:
200 euro aan privegeld steken in flippers die je niet gebruikt in een auto die niet van jou is? Ik heb nog nooit een leaseauto gehad hoor, maar misschien mis ik ergens een afslag
Na 4 jaar bouw ik ze uit en kan ik er wellicht nog een liefhebber blij mee maken
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/QWCse7EiX2jTajyiZ1JtOABx.gif?f=user_large)
https://autostrada.tv/blo...n-met-handrem-erop/97825/
En daar gaan de verzekeringen weer met 10% omhoog
[ Voor 9% gewijzigd door Toppe op 10-02-2022 21:37 ]
Heeft diegene in dit topic de Rabobank al op zijn knieën inmiddels?Toppe schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:36:
[Afbeelding]
https://autostrada.tv/blo...n-met-handrem-erop/97825/
En daar gaan de verzekeringen weer met 10% omhoog
Jij bedoeld @mustiej! ik ben eigelijk wel benieuwd jaGeeMoney schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:32:
[...]
Heeft diegene in dit topic de Rabobank al op zijn knieën inmiddels?.
Dan zou ik de andere standen eens proberen. Geen idee of de auto later remt bij sportstand maar het lijkt me wel. Ik heb zelf mijn rijstijl gewoon aangepast aan de ACC en zit voor 95% vd tijd op snelweg en wil nooit meer zonder. Ja, soms remt hij te snel, ja soms duiken er weer anderen in het gat dat de ACC bewaard, maar ik maak me niet meer druk. De ACC remt wel weer af en ik ga rustig verder naar huis, morgen weer een dag.Toppe schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:00:
[...]
Weet niet hoe het in andere standen is maar ik rij in eco en vind dat hij best snel het gas los laat waardoor ik altijd zelf extra gas moet geven?
Nog niet, geen tijd gehad om een belletje te plegen. Heb ik m'n vader ook bij nodig.Toppe schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 06:26:
[...]
Jij bedoeld @mustiej! ik ben eigelijk wel benieuwd ja
Maar Rabobank of Interpolis moeten zoiezo een goede verantwoording leggen bij ons voor 50euro per maand verhoging. Als dat weer niet lukt zoals bij het vorige belletje, mogen ze afvragen hoe zij het zullen overbrengen aan de rechter.
Uh, je krijgt dus een prijsverhoging en je wacht al 6 weken met bellen? Als ze je geen goede verklaring kunnen geven ga je naar de rechter.mustiej schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:59:
[...]
Nog niet, geen tijd gehad om een belletje te plegen. Heb ik m'n vader ook bij nodig.
Maar Rabobank of Interpolis moeten zoiezo een goede verantwoording leggen bij ons voor 50euro per maand verhoging. Als dat weer niet lukt zoals bij het vorige belletje, mogen ze afvragen hoe zij het zullen overbrengen aan de rechter.
Maar je denkt niet dat ze als tegen argument gaan voeren "Waarom kom je er nu pas mee?", ik wil dat gezicht van je advocaat dan wel zien
Geen 6 maar 2 weken geleden. Al is het van 10 jaar terug, gelijk krijgen met terugwerkende kracht zou geen probleem moeten zijn.Toppe schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:02:
[...]
Uh, je krijgt dus een prijsverhoging en je wacht al 6 weken met bellen? Als ze je geen goede verklaring kunnen geven ga je naar de rechter.
Maar je denkt niet dat ze als tegen argument gaan voeren "Waarom kom je er nu pas mee?", ik wil dat gezicht van je advocaat dan wel zien
We zeggen wel prijsverhoging maar wie weet wat het betekent en waarom. Alles is nog een raadsel.
Ik denk dat je je daar wat in vergist. Zij bieden een dienst aan. Dienst wordt duurder. Dan kies jij ervoor om te blijven of om te vertrekken naar een andere aanbieder. Dan ga je echt bij een rechter geen gelijk krijgen. Dit staat gewoon in de voorwaarden die je geaccepteerd hebt bij het afsluiten van het contract.mustiej schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:59:
[...]
Nog niet, geen tijd gehad om een belletje te plegen. Heb ik m'n vader ook bij nodig.
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Ik denk dat we ons zelf beter de moeite besparen door hier aandacht aan te gevenScrtz schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 18:44:
Als verzekeringsmaatschappijen ergens goed in zijn is het wel met zichzelf indekken. Bespaar jezelf de tijd en moeite want dit ga je nooit winnen. Uiteindelijk hebben jullie zelf voor de ‘no claim garantie’ gekozen en daar staat ongetwijfeld in de kleine lettertjes bij wat dat precies inhoud.

Steve Ballmer over de iPhone:
Matthias Muller over Tesla:
En voor de mods ja dit is zwaar ontopic. Het gaat hier over de vorige CEO van volkswagen. En over het wegkijken van disruptie. En hoe dat grote bedrijven kan beschadigen. (Dit zijn vaak gevaarlijke CEO's die zo praten, gelukkig heeft Volkswagen nu Herbert Diess en mag VW daar heel dankbaar voor zijn. Ook al is het intern voor hem een uphill battle.)
Zo zie je dat oude bestaande bedrijven echt moeite hebben met disruptie.
Nieuwste nieuws is dat ze bij Volkswagen geschrokken waren dat Tesla in 3x zo snelle tijd een auto konden maken, en het record verbroken van de Ford F150. Je zou zeggen dat Volkswagen met tientallen jaren ervaring dat ook prima zou moeten kunnen? Volgens mij moet VW er toch hard aan trekken, willen ze geen Nokia worden over 10 a 20 jaar.
Quote van Herbert diess:
And in Brandenburg, Tesla wants to build half a million cars with 7,000 people – direct and indirect. And with an impressive productivity: expected 90 units per hour in one line, 10 hours per car.
In Zwickau, we are at over 30 hours, we want to achieve 20 hours next year – we
originally started with a project target of 16 hours.
I don’t need to mention here what all this means on the stock market. Tesla has unlimited access to money and resources due to its high valuation. These numbers are what drive me to point out this new competition and not turn a blind eye.
Even if I stop talking about Elon Musk, he’s here to stay, revolutionizing our industry and quickly becoming more competitive.
The Tesla Model 3 was the best-selling car in Europe in September, ahead of the Golf. And this despite the fact that Tesla does not even build in Europe yet. Tesla only imports so far.
[ Voor 47% gewijzigd door Immutable op 11-02-2022 20:56 ]
Laten we eerlijk wezen, zowel over het design als gebruiksgemak van een iPhone is nagedacht.Immutable schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 20:49:
Zoek de verschillen, ik zie niet zoveel:
Steve Ballmer over de iPhone:
[YouTube: MS CEO Steve Ballmer on the iPad]
Matthias Muller over Tesla:
[YouTube: Volkswagen-Chef Matthias Müller über Tesla - VW vs. Tesla]
En voor de mods ja dit is zwaar ontopic. Het gaat hier over de vorige CEO van volkswagen. En over het wegkijken van disruptie. En hoe dat grote bedrijven kan beschadigen. (Dit zijn vaak gevaarlijke CEO's die zo praten, gelukkig heeft Volkswagen nu Herbert Diess en mag VW daar heel dankbaar voor zijn. Ook al is het intern voor hem een uphill battle.)
Zo zie je dat oude bestaande bedrijven echt moeite hebben met disruptie.
Een Tesla is echt kwalitatief van de onderste plank en het design had door een 3 jarige gemaakt kunnen zijn.
Ik snap dat EV’s de toekomst zijn, maar wat zijn die Tesla’s toch spuug en spuug lelijk!

Snap ik heel goed maar die dingen die je noemt zijn subjectief. Zo vindt ik de ID serie hartstikke lelijk, terwijl Skoda gewoon mooie wagens neerzet. Maar dan praten we hier over design. Daar had ik het persoonlijk niet over en wat ook niet de bedoeling om het over zo'n subjectief iets te hebben.Toppe schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 20:55:
[...]
Laten we eerlijk wezen, zowel over het design als gebruiksgemak van een iPhone is nagedacht.
Een Tesla is echt kwalitatief van de onderste plank en het design had door een 3 jarige gemaakt kunnen zijn.
Ik snap dat EV’s de toekomst zijn, maar wat zijn die Tesla’s toch spuug en spuug lelijk!
De onderwerpen waren, Disruptie & Productie, en de toekomstige bestaansrecht. Nokia had ook letterlijk bijna 50% van de markt.
[ Voor 8% gewijzigd door Immutable op 11-02-2022 20:59 ]
Dit geld niet alleen voor de VAG maar voor alle merken.Immutable schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 20:57:
[...]
Snap ik heel goed maar die dingen die je noemt zijn subjectief. Zo vindt ik de ID serie hartstikke lelijk, terwijl Skoda gewoon mooie wagens neerzet. Maar dan praten we hier over design. Daar had ik het persoonlijk niet over en wat ook niet de bedoeling om het over zo'n subjectief iets te hebben.
De onderwerpen waren, Disruptie & Productie.
Maar ja het is toch wel erg vergelijkbaar. Volkswagen wat Tesla uitlacht, Microsoft dat Apple uitlacht. Echt 1 op 1 vergelijkbaar. De geschiedenis herhaalt zich.Toppe schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 20:59:
[...]
Dit geld niet alleen voor de VAG maar voor alle merken.
[ Voor 4% gewijzigd door Immutable op 11-02-2022 21:01 ]
Kom op, iedereen lacht gewoon elkaar uit hoor.Immutable schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 21:01:
[...]
Maar ja het is toch wel erg vergelijkbaar. Volkswagen wat Tesla uitlacht, Microsoft dat Apple uitlacht. Echt 1 op 1 vergelijkbaar. De geschiedenis herhaalt zich.
Anyway, vrij logisch dat Tesla sneller kan bouwen dan VW. Die zetten een nieuw fabriek neer, alles op elkaar afgestemd. VW introduceert nieuw model en bouwt bestaande lijn om, als daar vertragende schakels in zitten qua machines of logistiek dan hou je die meestal.
Meer specifiek: Tesla kon zijn hele productieproces stap voor stap uitdenken en afstemmen voor de productiehal gebouwd en ingericht werd. VW kan ombouwen, maar een stansmachine zo groot als een huis verplaatsen omdat ie eigenlijk eerder of elders beter zou passen is geen optie.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Tesla heeft in Tilburg een assemblagelijn neer gezet (om de 'Model-S' snel op de markt te kunnen zetten in de EU/NL) .... Hoe lang blijft de assemblage nog daar?The Eagle schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 22:02:
Alleen Tesla nu iets harder aangezien de fabriek waar de Skoda Octavia gebouwd wordt is uitgereikt
Anyway, vrij logisch dat Tesla sneller kan bouwen dan VW. Die zetten een nieuw fabriek neer, alles op elkaar afgestemd. VW introduceert nieuw model en bouwt bestaande lijn om, als daar vertragende schakels in zitten qua machines of logistiek dan hou je die meestal.
Meer specifiek: Tesla kon zijn hele productieproces stap voor stap uitdenken en afstemmen voor de productiehal gebouwd en ingericht werd. VW kan ombouwen, maar een stansmachine zo groot als een huis verplaatsen omdat ie eigenlijk eerder of elders beter zou passen is geen optie.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ze moeten ergens op bezuinigen…giovanni2903 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 23:06:
ze mogen bij tesla wel even de achterlichten opnieuw ontwerpen, kleine k*tknipperlichten hebben die auto's zeg
Ze kunnen beter heel die auto opnieuw ontwerpen.giovanni2903 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 23:06:
ze mogen bij tesla wel even de achterlichten opnieuw ontwerpen, kleine k*tknipperlichten hebben die auto's zeg
Volgens https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Tesla_factories is het niet meer in gebruik sinds 2021.Will_M schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 22:09:
[...]
Tesla heeft in Tilburg een assemblagelijn neer gezet (om de 'Model-S' snel op de markt te kunnen zetten in de EU/NL) .... Hoe lang blijft de assemblage nog daar?
Heb je dat interieur wel eens gezien of gevoelt?
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
De S3XY aantallen wat Tesla produceert zijn mijn inziens niet te vergelijken met de aantallen wat VW, Toyota,… produceert (bron ga ik nu niet opzoeken) op dit moment op jaar basis.Immutable schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 20:57:
[...]
De onderwerpen waren, Disruptie & Productie, en de toekomstige bestaansrecht. Nokia had ook letterlijk bijna 50% van de markt.
Als ik me niet vergis was Tesla vergeleken met de oude garde ook ver vooruit in hun productieband automatisering/robotisering. Dus dan verbaast het mij ook niet dat ze hierin nu nog voorop lopen. Het helpt natuurlijk ook als je een EV bouwt vergeleken met een ICE. En vergeet niet dat de S al 10 jaar in productie is, en zo veel externe spannende vernieuwingen aan het uiterlijk heb ik nog niet gezien. Ter vergelijking, tussen 2008 en 2018 heeft VW de Passat CC, CC en de Arteon uitgebracht. Daarom maakt Tesla bij mij geen hoge indruk en krijg ik geen harde plasser als de Tesla fanboys.
Tesla is misschien sneller in de productie (kwantiteit) maar als ik zo hoor en lees dan mogen ze ook meer aandacht besteden aan kwaliteit.
After service schijnt ook een pijnlijke punt te zijn maar de lease-tijgers boeit het niet zo, die krijgen toch vervangende vervoer van de lease maatschappij.
Of VW en de andere oude garde auto fabrikanten net zo eindigen als Nokia en Ericsson GSMs door Tesla….. Ik denk dat men makkelijker van GSM wisselt dan van auto’s (ja redelijk open deur :-) ). Dus om te stellen dat VW weg gevaagd gaat worden door Tesla, mwoah zal niet 1, 2, 3 gebeuren. Ik denk eerder dat de Chinezen straks EVs gaan dumpen in EU en markt aandeel gaan claimen.
[ Voor 10% gewijzigd door AE69 op 12-02-2022 00:43 ]
Nee, niet van dichtbij. Schijnt vegan te zijn of zo…. Doe mij maar 2 of 3 ruige koeien lappen bekleding dan het boomknuffellende hipster gedoe.Famous schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 00:16:
[...]
Heb je dat interieur wel eens gezien of gevoelt?
Nou volgens mij hebben ze een aantal peuters gestrikt in de peuterspeelzaal en ze hebben de Cyber truck gepresenteerd….Toppe schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 23:58:
[...]
Ze kunnen beter heel die auto opnieuw ontwerpen.

Esthetische waarde van -255 of zo iets.
Maar als we gewoon naar de getallen kijken....Immutable schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 20:57:
[...]
Tesla heeft in 2020 ruim 509.000 autos op de weg gezet. VAG 9.1 miljoen. Het marktaandeel EV's was 2 jaar geleden bij VAG vrijwel 0 en nu al hebben ze een marktaandeel van 26% in Europa. https://www.automobielman...trische-auto/?gdpr=accept
Je zou aan de ene kant nog kunnen denken dat VAG te laat is begonnen met elektrificatie ten opzichte van Tesla. Aan de andere kant hadden we een groot probleem gehad als er alleen maar EV's waren, het netwerk kan het nu al niet aan. En dan horen we in NL bij de landen die samen met wat Scandinavische landen voorop lopen. De rest van de wereld is nog helemaal niet klaar. Persoonlijk voorbeeldje: één van mijn klanten is superblij dat ie de eerste EV van Suriname krijgt en noemt zichzelf alleen daarom al het duurzaamste bedrijf van Su. Dat is één op de 250k voertuigen in het land.
[ Voor 13% gewijzigd door Dennisdn op 12-02-2022 06:54 ]
Je vergeet te melden dat Volkswagen maar iets van 130.000 EV's heeft geproduceerd ten opzichte van Tesla 509.000 EV's.Dennisdn schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 06:48:
[...]
Maar als we gewoon naar de getallen kijken....
Tesla heeft in 2020 ruim 509.000 autos op de weg gezet. VAG 9.1 miljoen. Het marktaandeel EV's was 2 jaar geleden bij VAG vrijwel 0 en nu al hebben ze een marktaandeel van 26% in Europa. https://www.automobielman...trische-auto/?gdpr=accept
Je zou aan de ene kant nog kunnen denken dat VAG te laat is begonnen met elektrificatie ten opzichte van Tesla. Aan de andere kant hadden we een groot probleem gehad als er alleen maar EV's waren, het netwerk kan het nu al niet aan. En dan horen we in NL bij de landen die samen met wat Scandinavische landen voorop lopen. De rest van de wereld is nog helemaal niet klaar. Persoonlijk voorbeeldje: één van mijn klanten is superblij dat ie de eerste EV van Suriname krijgt en noemt zichzelf alleen daarom al het duurzaamste bedrijf van Su. Dat is één op de 250k voertuigen in het land.
(Tesla berlin moet 250.000 doen tijdens ramp up fase p.j. en uiteindelijk 500.000 p.j.
Totale verkopen van alle auto's VAG waren in 2020 waren bijvoorbeeld 2.900.000
Tesla zou VAG binnen 10 jaar tijd kunnen inhalen. Precies zo'n tijd waar Nokia ook helemaal zijn marktaandeel zag instorten. Ohjha VAG maakt steeds minder auto's dus dat helpt ook niet mee.. en is alleen in het voordeel om die 10 jaar nog korter te maken.
En als je naar de groei snelheid kijkt zie je dat ook VAG daarin achterloopt. En dan nog niet eens een fabriek in een gebied waar veel EV's worden verkocht.(Europa) want hier is het sentiment over EV's een stuk positiever dan USA waar een F150 Ford nog altijd zeer gewild blijft.
Je kan ook zien dat de verkopen van VAG van 2019 naar 2020 zijn ingestord met meer dan een half miljoen... dus zo rooskleurig is het allemaal niet.
Ik zou graag willen dat Volkswagen een Samsung zou worden geen Nokia. Maar Europese managers kennende van die Boomers die tegen pensioen leeftijd aan zitten en alles doen voor hun eigen hachje en het gewoon willen uitzingen tot hun pensioen zijn niet goed voor een bedrijf. Zulke managers had je ook bij Nokia..... dus moet eigenlijk hele management weer weg. Herbert Diess is een goeie trouwens. Dat is echt een topper. VAG mag echt blij zijn met hem want hij wil echt de aanval aangaan. Alleen heeft hij intern de strijd tegen. Elon Musk heeft intern de strijd mee. Dat maakt het een stuk makkelijker voor Elon.
Je kan wel je ogen dicht doen zoals ze bij Nokia deden en zoals mensen hier doen. Maar dan is Europa straks op autofabrikage gebied niks meer.... want ook de Chinezen komen en de Koreanen hebben nu de status over genomen in de EV wereld als meest betrouwbare EV's.
Ik zie met deze houding in Europe met ach we zijn toch wel beter... (soort verhaal wat wij altijd tegen onszelf lopen te verkondigen in de spiegel) net als Nokia deed echt onze downfall tegemoet economisch op autogebied. En VAG is hier de grootste reus in EU die op omvallen staat de komende 10 jaar.
En dan heb ik het nog niet eens gehad over de marges per EV die bij Tesla gigantisch hoger liggen dan bij verbrandingsmotoren. En bij Europese EV's onder de verbrandingsmotoren modellen die ze maken... ook nog een zorgenkindje financieel.
[ Voor 20% gewijzigd door Immutable op 12-02-2022 08:03 ]
Volgens Wiki heeft VAG geen 2,1 maar meer dan 9 miljoen auto’s verkocht in 2020.Immutable schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 07:48:
[...]
Totale verkopen van alle auto's VAG waren in 2020 waren bijvoorbeeld 2.900.000
En dan heb ik het nog niet eens gehad over de marges per EV die bij Tesla gigantisch hoger liggen dan bij verbrandingsmotoren.
Wikipedia: Volkswagen AG
Die marges per EV is een oneerlijke vergelijking omdat EV’s stevig worden gesubsidieerd vanaf de eerste heipaal van de fabriek totaan de bijtelling van de berijder en ICE juist zwaar belast. De ICE maakt dus de EV mogelijk…
[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 12-02-2022 08:30 ]
Tesla doet het super hoor en was ook nodig maar is feitelijk vanaf 2009 al bezig en heeft nu 4 types productieklaar en ook nu lopen zij tegen de chip tekorten aan. VAG heeft inmiddels zeker 8 types op de weg rijden en de chip tekorten begonnen daar begin 2021 al.
En Berlijn zou natuurlijk dec-2020 al auto’s produceren maar het is inmiddels feb-2022 en er is nog steeds geen auto aan consumenten geleverd.
[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 12-02-2022 09:14 ]
Alleen heb ik altijd gedacht dat Tesla een mooie overnamekandidaat was voor de Europese bouwers om snel de kennis en middelen binnen te halen. Nu zij hun boontjes helemaal zelf lijken te doppen zal het wellicht eerder een niche-liefhebbers merk worden a la Alfa.
Zijn er Tesla liefhebbers dan?Dennisdn schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 08:48:
Tesla doet het zeker super. Trap in zo’n korte tijd maar eens een waardig merk uit de grond…
Alleen heb ik altijd gedacht dat Tesla een mooie overnamekandidaat was voor de Europese bouwers om snel de kennis en middelen binnen te halen. Nu zij hun boontjes helemaal zelf lijken te doppen zal het wellicht eerder een niche-liefhebbers merk worden a la Alfa.
Daimler (moeder concern van MB) had tussen 2010-2014 ongeveer 9% aandelen in Tesla https://www.ccn.com/daiml...d-tesla-stake-market-cap/, maar dat hebben ze verkocht.Dennisdn schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 08:48:
Tesla doet het zeker super. Trap in zo’n korte tijd maar eens een waardig merk uit de grond…
Kennis en ervaring zit in de werknemers, als de overgenomen-Tesla medewerkers de cultuur, processen, arbeidsvoorwaarden het niets vinden in de overnemende-bouwer X, dan zijn ze weer weg (samen met de kennis en ervaring). Bij de overname moet ook eea passen in de omgeving van de overnemende partij.
Heb jij een USB aansluiting in je kofferbak? Hoe verliep de aansluiting is dat een kwestie van sim er in en inpluggen of moet je eerst nog wat configureren? En wat voor een data-bundel heb je daarbij genomen?Dennisdn schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 06:33:
Dat is mijn inziens inderdaad ook de fijnste methode voor de CarNet/WeConnect-diensten in de auto als je eenmaal up-and-running bent.. Ik gebruik deze:
https://www.coolblue.nl/p...-e3372-153-4g-dongle.html
Die ligt onder de kofferbak en na éénmalig installeren heb je er geen omkijken meer naar. In een bepaald optiepakket (Pro+Telefoonvoorbereiding +?) krijg je een SIMslot in het dashboardkastje hiervoor. Maar in de praktijk heb ik die zelden gezien.
Nee, een 12V aansluiting. Met daarin een USBdingetje van de Action. Met een app kun je contact maken met de mifi. Ik denk dat ik die éénmalig gebruikt heb om een wachtwoord voor het WiFi-netwerk in te stellen. Bij mijn Vodafone abonnement heb ik een extra sim voor alleen data. Maar ik begreep dat niet elke provider dat heeft.gmkey schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 18:28:
[...]
Heb jij een USB aansluiting in je kofferbak? Hoe verliep de aansluiting is dat een kwestie van sim er in en inpluggen of moet je eerst nog wat configureren? En wat voor een data-bundel heb je daarbij genomen?
Binnenkort wordt de Polo in/omgeruild voor een Toyota.
Ik blijf nog wel even rond gluren hier hoor.
@allemaal; dank jullie wel. Het was mij een waar genoegen.
:strip_exif()/f/image/AuhZSZh7xmallim5QMNF6MOA.jpg?f=fotoalbum_large)
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Met die wagen heb ik nog een tijdje gereden, was wel een leuke sportieve wagenCeesKees schreef op zondag 13 februari 2022 @ 16:37:
Na 20 jaar VW, waarvan de laatste 5 jaar in een mooie witte polo is het bijna tijd om afscheid te nemen.
[Afbeelding]
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst en veel plezier ervan Cees!CeesKees schreef op zondag 13 februari 2022 @ 16:37:
Na 20 jaar VW, waarvan de laatste 5 jaar in een mooie witte polo is het bijna tijd om afscheid te nemen.
[Afbeelding]
M3P 24'
Dan heb je meer geluk dan mijn Golf 1.6 TDI van 2010. Mijn wagen staat vandaag voor de 3e keer in de garage voor een herstelling aan de injectoren. Dat kost me €750 per injector. Ik lees dat dit een groot probleem is bij de 1.6 TDI tijdens de periode van 2009 en 2013.C-sharp schreef op maandag 11 mei 2020 @ 23:55:
[...]
Twee jaar geleden heb ik mijn 2010 Golf Variant 1.6 TDI DSG verkocht met ong. 200.000 km. Overgelaten bij aankoop nieuwe Golf Variant voor ong. €6500.
Ik keek toen aan tegen distributieriem+waterpomp, remschijven voor + DSG koppelingenset. Batterij was al vervangen. Ik had net 6 maand tevoren de sjoemelupdate laten uitvoeren, vrijwel meteen gevolgd door defecte EGR+koeler (was al vervangen bij 100.000 km). Nooit last gehad van injectoren.
Die EGR koeler was bij mij ook direct stuk na de sjoemelupdate. Ik stond toen in noodloop op 250 kilometer van huis. Een ervaring om niet snel te vergeten.
Voor het eerst een Volkswagen, is voor mij dus geen positieve ervaring geweest.
[ Voor 4% gewijzigd door biglia op 15-02-2022 13:36 ]
Van het weekend een nieuw setje velgen onder de Golf 6 gezet (een setje originele golf 8 velgen) en nu krijgen we af en toe deze lampjes te zien. (Er is aan de auto zelf niets te merken)
Origineel was 16" nu 17"

Weet iemand wat we hieraan kunnen doen alvorens naar de garage te gaan?
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
staat er in de boekjes dan? en bedoel je alle icons?Mad-Matt schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:03:
Even een vraag aan de experts hier.
Van het weekend een nieuw setje velgen onder de Golf 6 gezet (een setje originele golf 8 velgen) en nu krijgen we af en toe deze lampjes te zien. (Er is aan de auto zelf niets te merken)
Origineel was 16" nu 17"
[Afbeelding]
no comment
Niks aangetikt van een sensor tijdens montage van de wielen? Makkelijkste is even uitlezen, want die 3 lampjes kunnen vanalles betekenen.Mad-Matt schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:03:
Origineel was 16" nu 17"
[Afbeelding]
M3P 24'
Velgen wijziging --> omtrek wijziging --> Opnieuw kalibreren ESC (zie handleiding)Mad-Matt schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:03:
Origineel was 16" nu 17"
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Die houden zich op de achtergrond schuil en lachen zich in het vuistje als er in het Volkswagen topic wordt geklaagd over de kleine knipperlichten, het "plastic" interieur wordt besproken of als er gesproken wordt over uiterlijk in vergelijking met de ID.x modellen
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Thanks, ga ik even proberen.AE69 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:08:
[...]
Velgen wijziging --> omtrek wijziging --> Opnieuw kalibreren ESC (zie handleiding)
yes.Rainesh schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:16:
Heb je wel de juiste bandenmaat eronder die bij jouw model hoort?
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Ik heb een GTE 2015, Discover Pro aan boord. Auto kocht ik met Firmware versie 0304. Rainesh heeft me geholpen met de upgrade naar 1427. Maar na de upgrade gebeurde er iets geks. Opeens kan ik het systeem alleen nog maar als WLAN hotspot configureren en niet als cliënt. Ook de configuratiehulp vraagt me alleen maar om de online configuratie hulp te starten en een Cardtick in rrn UDB aansluiting te steken. Gedaan en dat werkt ook niet. (gebeurt niets) ook niet na resets. Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
Dank!
Heb je Rainesh al gevraagd?gmkey schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:47:
Hallo,
Ik heb een GTE 2015, Discover Pro aan boord. Auto kocht ik met Firmware versie 0304. Rainesh heeft me geholpen met de upgrade naar 1427. Maar na de upgrade gebeurde er iets geks. Opeens kan ik het systeem alleen nog maar als WLAN hotspot configureren en niet als cliënt. Ook de configuratiehulp vraagt me alleen maar om de online configuratie hulp te starten en een Cardtick in rrn UDB aansluiting te steken. Gedaan en dat werkt ook niet. (gebeurt niets) ook niet na resets. Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
Dank!
Dat is vaak een wonderkindje wat dit betreft
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pa58xgBnXNjbk87QSc2EgBv8.jpg?f=user_large)
Maar ik zie ze dus ook af en toe rijden zonder de 'binnenste bogen' aan.
Vanwaar het verschil?
Opties.Freakin77 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 18:11:
Ik vroeg me af waarom bij sommige golf 7.5 wagens bij led verlichting alleen de buitenste zijde als daglicht aanstaat. Bij mij brand ie zo:[Afbeelding]
Maar ik zie ze dus ook af en toe rijden zonder de 'binnenste bogen' aan.
Vanwaar het verschil?
Net als bij de normale 7, de Golf R heeft er twee de rest affabriek één, per unit.
Iets met LED bijvoorbeeld (@Scrtz ?).
Ja klopt, bij de 7 was het exclusief voor de R en bij de 7.5 was het een extra ‘led plus’ optie.Famous schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 18:28:
[...]
Opties.
Net als bij de normale 7, de Golf R heeft er twee de rest affabriek één, per unit.
Iets met LED bijvoorbeeld (@Scrtz ?).
Ach, zolang Tesla nog onder aan de lijst staat maak ik me geen zorgen: https://www.forbes.com/si...r-survey/?sh=297015d04eefJeroenneman schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:21:
[...]
Die houden zich op de achtergrond schuil en lachen zich in het vuistje als er in het Volkswagen topic wordt geklaagd over de kleine knipperlichten, het "plastic" interieur wordt besproken of als er gesproken wordt over uiterlijk in vergelijking met de ID.x modellen
Zag vandaag weer een "Model 3" en ze blijven lelijk. Zelfs een Multipla is mooier
Ik heb zelf ook geen werkelijk idee waarom dit niet gaat. De enige auto met dit probleem.Famous schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 18:09:
[...]
Heb je Rainesh al gevraagd?
Dat is vaak een wonderkindje wat dit betreft
Heb al de vraag neergelegd bij collega's
[ Voor 5% gewijzigd door Rainesh op 16-02-2022 19:51 ]
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
heb je die model y al gezien? die is pas lelijkToppe schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:18:
[...]
Ach, zolang Tesla nog onder aan de lijst staat maak ik me geen zorgen: https://www.forbes.com/si...r-survey/?sh=297015d04eef
Zag vandaag weer een "Model 3" en ze blijven lelijk. Zelfs een Multipla is mooier

Die Y heeft wel wat weg van een X6, die Tesla X is net zo lelijk...giovanni2903 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:55:
[...]
heb je die model y al gezien? die is pas lelijk
Puntje bij paaltje: Er bestaat geen mooie Tesla
Toppe schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:58:
[...]
Die Y heeft wel wat weg van een X6, die Tesla X is net zo lelijk...
Puntje bij paaltje: Er bestaat geen mooie Tesla
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mUXp5ewwnBYGgziOMslREay4.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/uJRWSNGFmPXRjGqHExYKlS5d.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kRxqfmmxKYDCxs8MpYXQMotL.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mUXp5ewwnBYGgziOMslREay4.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/kRxqfmmxKYDCxs8MpYXQMotL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uJRWSNGFmPXRjGqHExYKlS5d.jpg?f=fotoalbum_large)
Ben het niet geheel met jou eens, en nee ben geen Tesla fan.

M3P 24'
Is gewoon een model S met een kortere neusTechnofreakz schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:22:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ben het niet geheel met jou eens, en nee ben geen Tesla fan.
Nee, sorry, word er echt niet warm of koud van. Geef mij maar een dikke VAG wagen
Beter, dat staat het sjiekste ook! Post eens wat meer foto's van je auto, GTD zo te zien?Freakin77 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 18:35:
Ah, vandaar. Ik heb de led plus versie. Tnx!
Jij al een update dan?Vissa66 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:23:
Even serieus, is dit nou een VW topic of een Tesla topic? GTFO....
Je laat ons te lang in spanning