Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ben er achter wat het was. Ik miste de variabele bodem die je erin kunt schuiven. 😄. Die zat er gewoon niet bij toen ik m aanschafte, dus ja dan weet je ook niet dat er iets mist. Heb m op marktplaats kunnen vinden inmiddels dus nu compleet - en betreft dus een variabele bodem. Thx voor meedenken!The Eagle schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:05:
[...]
Doe anders een foto van je kofferbak, dat zal helpen.
Praktisch gezien: variabel betekent dat je een rand hebt waar de kofferbak vloer op kan liggen, en waar je hem ook lager kunt leggen.
Als jij geen randjes hebt waar je de vloer op zou kunnen leggen zodat ie gelijk ligt met de opening, heb je waarschijnlijk een vaste laadruimte:)
Check evt je boekje, zal het ongetwijfeld in staan.
Maar nogmaals: een foto doet wonderen.
Ok, maar je had wel een bodem? Of keek je tegen reservewiel aan ofzo dan? Als je gewoon een beklede plaat had, dan had die bodem ook naar boven gekund waarschijnlijk. Standaard wordt maar 1 plaat meegeleverd namelijk, die op twee hoogtes kan.Orfu schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:37:
[...]
Ben er achter wat het was. Ik miste de variabele bodem die je erin kunt schuiven. 😄. Die zat er gewoon niet bij toen ik m aanschafte, dus ja dan weet je ook niet dat er iets mist. Heb m op marktplaats kunnen vinden inmiddels dus nu compleet - en betreft dus een variabele bodem. Thx voor meedenken!
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Lol, daar lijkt het wel op inderdaad. Gecombineerd met huurder die volledig in trainingspak + nektasje loopt wordt het stereotype weer bevestigdMK_ schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 18:38:
[...]
Type eigenaar: verhuur
Zal vast netjes mee gereden zijn
Haalt meneer de agent nu ook een fles lachgas uit de kofferbak?
Is het eigen risico op die huurauto's zo groot? Kan me niet voorstellen dat dit een goed business idee is.
In Arnhem wonende hebben wij nogal vaak toeter-bruiloftstoeten door de stad, bijna volledig bestaande uit Duitse huurauto's. Daar wordt zovaak schade mee gereden dat ik mij wel eens afvraag hoe rendabel het allemaal wel niet moet zijn. Die huurders vergeten vaak één belangrijk dingetje: alleen de huurder zelf is verzekerd. En er zijn al wel gevalletjes bekend van om-de-boom-gevouwen AMG'tjes of Ferrari's met niet de juiste bestuurder erin, die worden helemaal kapot geprocedeerd en kunnen de rest van hun leven een paar tientjes per maand aflossen....Knul schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:27:
[...]
Is het eigen risico op die huurauto's zo groot? Kan me niet voorstellen dat dit een goed business idee is.
Kijk, dat zijn goede berichtengiovanni2903 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:25:
Ben hard aan het sparen voor een 7r of 7.5 gti perf. Die lelijke bumper van de 7r los ik dan wel op met een mooie splitter ofzo. Sws van te voren in beiden ff een proefrit maken tegen die tijd
Je kan ook in Duitsland kijken, mits je er niet allergisch voor bent.
Wel even goed de opties in de gaten houden gezien elke importeur hier zelf een draai aan geeft.
Als ik persoonlijk zou moeten kiezen tussen die twee zou ik gaan voor een 7.5 GTI met een chip.
De 7.5 blijft imo de mooiste Golf.
Of anders de TCR van @Vissa66? Of is die al de deur uit?
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Ben inmiddels verhuisd uit Arnhem maar die 'optochten' heb ik ook mee gemaakt inderdaad.Dennisdn schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:21:
[...]
In Arnhem wonende hebben wij nogal vaak toeter-bruiloftstoeten door de stad, bijna volledig bestaande uit Duitse huurauto's. Daar wordt zovaak schade mee gereden dat ik mij wel eens afvraag hoe rendabel het allemaal wel niet moet zijn. Die huurders vergeten vaak één belangrijk dingetje: alleen de huurder zelf is verzekerd. En er zijn al wel gevalletjes bekend van om-de-boom-gevouwen AMG'tjes of Ferrari's met niet de juiste bestuurder erin, die worden helemaal kapot geprocedeerd en kunnen de rest van hun leven een paar tientjes per maand aflossen....
Dat een vriendin van een bekende voetballer aan het andere kant van het parkje woonde hielp ook niet echt mee. Daar kwamen ook vaak zat dikke auto's voorbij rijden die lekker het gas erop hadden.
Wel grappig gezicht overigens, dat deel zijn huurwoningen en dan stond er een AMG GTS voor de deur gezien meneer nog genoeg andere auto's bij zijn villa in Doetinchem heeft staan

Is er nog!Famous schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:23:
[...]
Kijk, dat zijn goede berichten![]()
Wel even goed de opties in de gaten houden gezien elke importeur hier zelf een draai aan geeft.
Als ik persoonlijk zou moeten kiezen tussen die twee zou ik gaan voor een 7.5 GTI met een chip.
M3P 24'
"Standaard" wordt er helemaal niets mee geleverd van dat spul, zelfs de hoogtehouders aan de zijkant ontbreken gewoon. In de meeste auto's wordt echter vaak wel een pakket gekozen waarin deze plaat en houders aanwezig zijn maar als je dat spul vergeet te mee bestellen als eerste eigenaar dan heb je dus inderdaad NIETS.The Eagle schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:14:
[...]
Ok, maar je had wel een bodem? Of keek je tegen reservewiel aan ofzo dan? Als je gewoon een beklede plaat had, dan had die bodem ook naar boven gekund waarschijnlijk. Standaard wordt maar 1 plaat meegeleverd namelijk, die op twee hoogtes kan.
Een kennisje van me had zo privé in 2013 een Golf VII TRENDLINE á destijds €17500,- bestelt waarbij ze als enige optie een reservewiel had gekozen (WTF je daar mee moet doen als je eigenlijk nooit verder komt dan de supermarkt in een dorp verderop is mij ook nog steeds een raadsel, maar toch).... Ding lag mooi midden in de kofferbak vastgezet met die bak voor 't gereedschap / schroefaansluiting in de bodembekleding. Nabestellen van zo'n verhoogde bodem is dan een vrij dure aftermarket fabrieks optie
[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 31-01-2022 13:36 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
In de Golf 7.5 variant pastte de bodem bij mijn weten zowel verhoogd (vlakke laadvloer) als op de echte bodem (ter afdekking van het reservewiel).TranceSetter schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:44:
Ik heb wel die dubbele bodem, maar niet nog 1 eronder om het 'reservewiel-gat' te verhullen. Volgens de dealer ook geen optie, die worden gewoon sowieso niet meer geleverd. Was begin 2020 in een Golf Variant.
Alleen had ik geen reservewiel en ook geen inlay met meuk, dus tijdens vakanties ging die hele bodem er uit en stouwde ik mooi alle ruimte vol die ik had. Ik kan uit ervaring zeggen dat daar best een matrasje van een campingbedje, een paar ballen en 3 pakken luiers in kunnen en dan hou je nog over ook
duitsland is op het moment niet veel goedkoper dan NL. voor dat kleine verschil ga ik niet al die moeite doen.Famous schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:23:
[...]
Kijk, dat zijn goede berichten![]()
7.5 is idd de moeiste, maar 4motion klinkt wel erg aantrekkelijk. maar wil geen 35k neerleggen voor rrn 7.5r. een tcr is net zo duur als een 7r, dus dat word m helaas ook niet. eerst nog ff wat maandjes sparen en dan zie ik het wel
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
4motion is gewoon haldex dus super bijzonder is het ook niet. Famous is al eens rechtdoor over een rotonde gegaan in de sneeuwgiovanni2903 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:04:
[...]
duitsland is op het moment niet veel goedkoper dan NL. voor dat kleine verschil ga ik niet al die moeite doen.
7.5 is idd de moeiste, maar 4motion klinkt wel erg aantrekkelijk. maar wil geen 35k neerleggen voor rrn 7.5r. een tcr is net zo duur als een 7r, dus dat word m helaas ook niet. eerst nog ff wat maandjes sparen en dan zie ik het wel
Beleving is een stuk minder en dat snelle optrekken maakt tegenwoordig ook niet uit met de elektrische wagens.
Ik heb in die wielruimte een Helix liggen, dus zou die graag afgedekt zien, al vind ik de dubbele bodem ook handig. Fijn om wat dekens, EHBO set, etc. in weg te werken. Jammer dat er dus geen bodempje boven het wiel ligt. Je ziet duidelijk dat de ruimte er wel voor gemaakt is, om daar een bodem in te hebben.The Eagle schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:17:
[...]
In de Golf 7.5 variant pastte de bodem bij mijn weten zowel verhoogd (vlakke laadvloer) als op de echte bodem (ter afdekking van het reservewiel).
Alleen had ik geen reservewiel en ook geen inlay met meuk, dus tijdens vakanties ging die hele bodem er uit en stouwde ik mooi alle ruimte vol die ik had. Ik kan uit ervaring zeggen dat daar best een matrasje van een campingbedje, een paar ballen en 3 pakken luiers in kunnen en dan hou je nog over ook
HelixTranceSetter schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:25:
[...]
Ik heb in die wielruimte een Helix liggen, dus zou die graag afgedekt zien, al vind ik de dubbele bodem ook handig. Fijn om wat dekens, EHBO set, etc. in weg te werken. Jammer dat er dus geen bodempje boven het wiel ligt. Je ziet duidelijk dat de ruimte er wel voor gemaakt is, om daar een bodem in te hebben.

Zoek 'm nog steeds voor de Golf 8... (nog) nergens te verkrijgen
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Ik heb er ook nog nooit van gehoord dat die bestaat voor de Golf 8.Toppe schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:40:
[...]
Helix![]()
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Dit is wel een mooie Gio:giovanni2903 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:04:
[...]
duitsland is op het moment niet veel goedkoper dan NL. voor dat kleine verschil ga ik niet al die moeite doen.
https://www.thur.nl/voorr...-genderen/benzine/1264851
Eerste eigenaar en dealeronderhouden. Dat is dan een van de weinige op internet waar ik vertrouwen in zou hebben om te kopen
Ik was bij hun voor taxatie van mn rline als ik zou inruilen op 2015 gti perf. Mooie wagens hoor daar.Scrtz schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:36:
[...]
Dit is wel een mooie Gio:
https://www.thur.nl/voorr...-genderen/benzine/1264851
Eerste eigenaar en dealeronderhouden. Dat is dan een van de weinige op internet waar ik vertrouwen in zou hebben om te kopen
Een R met meer dan een ton, is dat beetje te doen? Ben met zulke autos echt bang dat t blok er keer mee kapt als je het gaspedaal intrapt 😅
Sws wil ik iets vanaf 2016 hebben. Anders ga ik er wel erg op achteruit, heb nu een uit 05-2015 namelijk
[ Voor 5% gewijzigd door giovanni2903 op 02-02-2022 12:06 ]
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
2014 zou ik ook ontwijken.giovanni2903 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:05:
[...]
Ik was bij hun voor taxatie van mn rline als ik zou inruilen op 2015 gti perf. Mooie wagens hoor daar.
Een R met meer dan een ton, is dat beetje te doen? Ben met zulke autos echt bang dat t blok er keer mee kapt als je het gaspedaal intrapt 😅
Sws wil ik iets vanaf 2016 hebben. Anders ga ik er wel erg op achteruit, heb nu een uit 05-2015 namelijk
Verder zou ik eerder inzitten over de DSG als de stand boven een ton zit.
Er is contact geweest en uiteraard wordt alles netjes gefikst met de verzekeringen etc. Dinsdag laat ik een schaderapport opmaken.
Zo op het eerste gezicht lijkt het mee te vallen,
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uQAU4LNkkSsvYDHERUSF3E0b.jpg?f=user_large)
Op mijn camera (die op mijn auto gericht staat) zie ik echter dat ie mijn auto best hard ramt, mijn auto is letterlijk aan de achterkant zo'n 30-40cm verplaatst.
Ik heb eens onder die bumper gekeken en ik zie eigenlijk niet veel zitten daar. Eigenlijk lijkt het achter die bumper wel een leeg gat. Ook met rijden etc merk ik helemaal niks geks. Toch zitten dit soort dingen me niet heel lekker.
Hebben jullie nog tips etc waar ze straks bij de schade opnemen extra op moeten letten?
Gaat om een Golf 7.5 variant met r-line pakket - en parelmoerrrrrverf
tnx!
Later bleek ding total loss te zijn, alles achter de bumper krom

Eind vorige week de Polo ook leuk terug gevonden.. Geen briefje of iets. Dacht eerst een fietser maar zit ook echt een deukje in.
:strip_exif()/f/image/PJBtqCJShY4lsHCkO0gu3Km2.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook bij volledig vervangen van de bumper?MLLL schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 20:38:
Parelmoer is een lekker kleurtje voor schades , zeker bij kunststof bumperschade is kleurverschil bijna onvermijdelijk....
Ja. Bumper kun je in kleur spuiten maar dan is ie zeker anders dan de rest. Dus zullen ze ook nog uitwaaieren over het aansluitende plaatwerk. Vervangen en spuiten bumper zit je op 1500 a 2000 euro, en eerder 2k wegens lastige kleur.Freakin77 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:57:
[...]
Ook bij volledig vervangen van de bumper?
Een beetje google lijkt er op te duiden dat het premium sound system voor de golf 8 bij Harman Kardon weg komt, en dus geen sub van Helix meer heeft neem ik dan aan.Toppe schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:40:
[...]
Helix![]()
Verklaart misschien waarom je hem niet kon vinden
Tot nu toe maar 1x claimed vanwege iets teveel schade(auto stond geparkeerd en volgende dag schade) maar met noclaim beschermer natuurlijk.
Iets met auto + vermogen + schades die gereden worden met deze modellen etc..
Ze hebben aangegeven deze verhoging afgelopen jaar via de post hebben meegedeeld maar deze broef hebben we nooit gezien.
Dit is toch waanzin?
[ Voor 12% gewijzigd door mustiej op 05-02-2022 16:08 ]
Als er 1000 per jaar tweedehands verkocht worden is het 200 aan échte liefhebbers, 300 aan ‘wat een gave auto’ en de andere 500 aan iets met een pet en een tasje. En door die groep gaat onze premie omhoog.giovanni2903 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 17:32:
groep waar ik in zit hebben meer mensen een verhoging van premie gehad voor hun gti/r. ook idd allemaal 40/50/60 euro per maand. blijft een bepaald imago houden die auto's, dus verzekering profiteert daarvan
Wat is dit nou weer voor een onzin? Het blijft een hele populaire auto vanwege de kwaliteit/vermogen en prijs verhouding. Mijn vader rijdt al 40 jaar auto en krijgt 50euro verhoging.giovanni2903 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 17:32:
groep waar ik in zit hebben meer mensen een verhoging van premie gehad voor hun gti/r. ook idd allemaal 40/50/60 euro per maand. blijft een bepaald imago houden die auto's, dus verzekering profiteert daarvan
Ik ga ze maandag even bellen en desnoods ga ik kijken wat een rechter hierover zou zeggen. Als dat niet lukt, heeft Belgie een auto erbij. Wat kan ik soms walgen van dit land als het gaat om premies/belasting en wegwerken van m’n glimlach. Altijd gekut met geld en papierwerk.
Verzekeringen werken niet op basis van een individu.mustiej schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:01:
[...]
Wat is dit nou weer voor een onzin? Het blijft een hele populaire auto vanwege de kwaliteit/vermogen en prijs verhouding. Mijn vader rijdt al 40 jaar auto en krijgt 50euro verhoging.
Ik ga ze maandag even bellen en desnoods ga ik kijken wat een rechter hierover zou zeggen. Als dat niet lukt, heeft Belgie een auto erbij. Wat kan ik soms walgen van dit land als het gaat om premies/belasting en wegwerken van m’n glimlach. Altijd gekut met geld en papierwerk.
Het zijn gewilde auto’s voor het dievengilde en veel jongelui kunnen er ook niet mee omgaan. Veel landelijke schades onder wagens met veel vermogen zorgen ervoor dat de premies gaan stijgen. Niet alleen voor je Golf hoor.
Overdrijf je nu niet een beetje? De verzekering ligt echt niet wakker van een klant meer of minder hoor. Sterker nog, de auto van je vader valt in een risico klasse dus ze zijn je liever kwijt dan rijk.mustiej schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:01:
[...]
En denk ook niet dat ze onder de indruk zijn van een rechtszaak.
[ Voor 5% gewijzigd door Toppe op 05-02-2022 18:37 ]
Als dit serieus hun prijsverhoging is aan dit type model auto mogen ze ook alle verlies bij eventuele verkoop van dit auto ook vergoeden en kosten bij koop van andere auto met behoud van kortingspercentage van verzekering. Niemand gaat even klant accepteren en vervolgens na paar jaar even 50euro per maand klap uitdelen en ze wegpesten. Dit zijn achterbakse praktijken.Toppe schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:34:
[...]
Overdrijf je nu niet een beetje? De verzekering ligt echt niet wakker van een klant meer of minder hoor. Sterker nog, de auto van je vader valt in een risico klasse dus ze zijn je liever kwijt dan rijk.
En denk ook niet dat ze onder de indruk zijn van een rechtszaak.
Het kan mij ook niets schelen dat we zonder NL platen rijden voortaan maar eerst gaan ze dit rechtzetten. Ik geloof er helemaal niets van dat dit rechtmatig is.
Edit: via andere bronnen lees dat ik dat er 20-100euro verhoging in 2021 op jaarbasis is doorgevoerd destijds en vooral achterwiel aangedreven autos was hier de slachtoffer van.
Het is 2022(minder schade door corona) en 50euro per maand(!!!) voor een golf!
[ Voor 12% gewijzigd door mustiej op 05-02-2022 19:16 ]
ik heb het ook niet over je vader of jou, maar over een deel van de rijders (en criminelen) die het verpest. hoevaak een golfje zichzelf total loss rijdt de afgelopen maanden etc slaat nergens op. daarom gaat dus voor iedereen die zo'n ding rijdt de premie omhoogmustiej schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:01:
[...]
Wat is dit nou weer voor een onzin? Het blijft een hele populaire auto vanwege de kwaliteit/vermogen en prijs verhouding. Mijn vader rijdt al 40 jaar auto en krijgt 50euro verhoging.
ik snap je frustratie, want verzekering/belasting in NL is duur. maar, daarintegen worden dingen hier goed opgelost en hebben we een laat zeggen, veel beter wegennet dan bijvoorbeeld.. Belgie
[ Voor 10% gewijzigd door giovanni2903 op 05-02-2022 19:37 ]
Als het in België volgens jou beter geregeld is, waarom heb je dan überhaupt Nederlandse platen?mustiej schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:13:
[...]
Als dit serieus hun prijsverhoging is aan dit type model auto mogen ze ook alle verlies bij eventuele verkoop van dit auto ook vergoeden en kosten bij koop van andere auto met behoud van kortingspercentage van verzekering. Niemand gaat even klant accepteren en vervolgens na paar jaar even 50euro per maand klap uitdelen en ze wegpesten. Dit zijn achterbakse praktijken.
Het kan mij ook niets schelen dat we zonder NL platen rijden voortaan maar eerst gaan ze dit rechtzetten. Ik geloof er helemaal niets van dat dit rechtmatig is.
Edit: via andere bronnen lees dat ik dat er 20-100euro verhoging in 2021 op jaarbasis is doorgevoerd destijds en vooral achterwiel aangedreven autos was hier de slachtoffer van.
Het is 2022(minder schade door corona) en 50euro per maand(!!!) voor een golf!
Daarbij wordt het risico bepaald aan de hand van verschillende factoren. Je vader rijdt al 40 jaar auto en is dus minimaal 68. Dan vorm je ook weer een risico want je bent ouder. In combinatie met een risico auto = volle bak betalen!
Any how, laat mij de uitkomst maar weten. Wellicht ga ik dan ook actie ondernemen op mijn verhoging
Ik heb ze vandaag gebeld;giovanni2903 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:34:
[...]
ik heb het ook niet over je vader of jou, maar over een deel van de rijders (en criminelen) die het verpest. hoevaak een golfje zichzelf total loss rijdt de afgelopen maanden etc slaat nergens op. daarom gaat dus voor iedereen die zo'n ding rijdt de premie omhoog
ik snap je frustratie, want verzekering/belasting in NL is duur. maar, daarintegen worden dingen hier goed opgelost en hebben we een laat zeggen, veel beter wegennet dan bijvoorbeeld.. Belgie
Rabobank: “Wij hebben een brief gestuurd afgelopen jaar”
Ik: “stuur het opnieuw”
Rabobank: “kan ik niet”
Ik: “mag ik weten waarop deze berekeningen zijn gebaseerd zodat wij hierop kunnen anticiperen bij volgende aankoop”
Rabobank: “hebben we niet”
Als Interpolis soortgelijke antwoorden geeft dan weet ik hoelaat het is. Zomaar absurde verhogingen doorvoeren zonder enige informatie vooraf en duidelijke waarschuwing dat het onze auto gaat treffen is gewoon onacceptabel.
Hierbij heb ik ook aan mensen gevraagd die in de zelfde stad/wijk wonen met hetzelfde auto’s en zij hebben geen prijsverhoging. Misschien wordt m’n vader weggepest omdat die een claim heeft gedaan met no claim beschermer?(maand geleden)
M’n vader is 61.
Eerst op jaarbasis 500euro meer energie kosten, dan 50 zorg en nu 600euro verhoging voor autoverzekering terwijl er minder schades worden gereden en ikzelf genaaid worden omdst leenstelsel is afgeschaft en jarenlang onterecht had moeten lenen. Als ik even een huis wil kopen moet ik een bankroof doen anders lukt het niet.
Nog even en ik moet bukken voor ze godverdomme altijd memen over Belgie maar vraag mij sf wie het hardst lacht
[ Voor 4% gewijzigd door mustiej op 05-02-2022 20:05 ]
Volgens mij wordt het tijd voor een lekker drankje, of 2!mustiej schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:03:
[...]
Ik heb ze vandaag gebeld;
Rabobank: “Wij hebben een brief gestuurd afgelopen jaar”
Ik: “stuur het opnieuw”
Rabobank: “kan ik niet”
Ik: “mag ik weten waarop deze berekeningen zijn gebaseerd zodat wij hierop kunnen anticiperen bij volgende aankoop”
Rabobank: “hebben we niet”
Als Interpolis soortgelijke antwoorden geeft dan weet ik hoelaat het is. Zomaar absurde verhogingen doorvoeren zonder enige informatie vooraf en duidelijke waarschuwing dat het onze auto gaat treffen is gewoon onacceptabel.
Hierbij heb ik ook aan mensen gevraagd die in de zelfde stad/wijk wonen met hetzelfde auto’s en zij hebben geen prijsverhoging. Misschien wordt m’n vader weggepest omdat die een claim heeft gedaan met no claim beschermer?(maand geleden)
M’n vader is 61.
Eerst op jaarbasis 500euro meer energie kosten, dan 50 zorg en nu 600euro verhoging voor autoverzekering terwijl er minder schades worden gereden en ikzelf genaaid worden omdst leenstelsel is afgeschaft en jarenlang onterecht had moeten lenen. Als ik even een huis wil kopen moet ik een bankroof doen anders lukt het niet.
Nog even en ik moet bukken voor ze godverdomme altijd memen over Belgie maar vraag mij sf wie het hardst lacht
Of meerdere flessen….Toppe schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:08:
[...]
Volgens mij wordt het tijd voor een lekker drankje, of 2!
Een Golfje GTI/R met 250+ PK is een luxe artikel, als het te duur is, zou ik andere prioriteiten gaan stellen en genoegen nemen met iets anders…
Het is gewoon een 220pk voorwiel aangedreven 2.0 motor Golf. Niks meer niks minder. Die m'n vader al 4 jaar rijdt met fatsoenlijke allrisk maandelijkse verzekeringsbedrag bij Interpolis.AE69 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:17:
[...]
Of meerdere flessen….
Een Golfje GTI/R met 250+ PK is een luxe artikel, als het te duur is, zou ik andere prioriteiten gaan stellen en genoegen nemen met iets anders…
Ik ga niet anno 2022 een verhoging van 50euro PER MAAND op deze manier tolereren. Geen enkel communicatie en in verhouding absurde verhoging.
Langzaam maar zeker gaat de overheid ook keihard belasten op EV. Ben benieuwd welke onzin smoes ze nu gaan geven voor de hogere bijtelling en de BPM roof.
Het heeft niks te maken of wij het wel of niet kunnen betalen. Ik ben het gewoon zat om in m'n achterwerk genomen te worden.
Na een hele krat binnen te werken ga ik maandag ze bellen. Ik laat jullie op het hoogte indien interesse.
[ Voor 5% gewijzigd door mustiej op 05-02-2022 20:53 ]
Jij accepteert niets. Maar de verzekering staat op naam van je pa, wat vindt hij er eigelijk van? Daarbij gaat een verzekering je niets vertellen hè want de polis staat niet op jou naam.mustiej schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:52:
[...]
Het is gewoon een 220pk voorwiel aangedreven 2.0 motor Golf. Niks meer niks minder. Die m'n vader al 4 jaar rijdt met fatsoenlijke allrisk maandelijkse verzekeringsbedrag bij Interpolis.
Ik ga niet anno 2022 een verhoging van 50euro PER MAAND op deze manier tolereren. Geen enkel communicatie en in verhouding absurde verhoging.
Langzaam maar zeker gaat de overheid ook keihard belasten op EV. Ben benieuwd welke onzin smoes ze nu gaan geven voor de hogere bijtelling en de BPM roof.
Het heeft niks te maken of wij het wel of niet kunnen betalen. Ik ben het gewoon zat om in m'n achterwerk genomen te worden.
Na een hele krat binnen te werken ga ik maandag ze bellen. Ik laat jullie op het hoogte indien interesse.
Veel succes. Hoop dat je krat smaakt!
Thanks.Toppe schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 21:05:
[...]
Jij accepteert niets. Maar de verzekering staat op naam van je pa, wat vindt hij er eigelijk van? Daarbij gaat een verzekering je niets vertellen hè want de polis staat niet op jou naam.
Veel succes. Hoop dat je krat smaakt!
Ik regel m'n vaders papierzaken. Hij wilt zelf ook duidelijkheid.
220 pk is IMHO niet “gewoontjes”, het behoort toch bij de kleinere percentage van de verkochte Golfjes, die buiten de gemiddelde valt, met een hogere risico voor schade en diefstal. Hoe verdient een verzekeringsmaatschappij geld? Niet door slecht inschatten van risico’s (uitgaven) tov premies (inkomsten). Als je in NL met een verzekerde auto wil rond rijden, kan je:mustiej schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:52:
[...]
Het is gewoon een 220pk voorwiel aangedreven 2.0 motor Golf. Niks meer niks minder. Die m'n vader al 4 jaar rijdt met fatsoenlijke allrisk maandelijkse verzekeringsbedrag bij Interpolis.
1. Kijken naar andere verzekeringsmaatschappijen of ze een betere aanbod hebben.
2. In een lagere risico auto rijden.
Jouw klagen gaat niet resulteren met een korting van €50 op de maandelijkse premie, tenzij er een maatschappij is met concurrerende premies.
Ik ben wel benieuwd hoeveel verschil er in de premie is voor een Golf 1.0, 1.2 of 1.4 TSi met max 125pk bij dezelfde verzekeraar.
Het gaat erom dat wij eerst alles aangevinkt tegen de 150pm betaalde en nu opeens 200. Heeft niks te maken met risico dit of verhoging dat. Dat allemaal zat er al in toen m'n vader de auto kocht 4 jaar geleden.AE69 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 21:26:
[...]
220 pk is IMHO niet “gewoontjes”, het behoort toch bij de kleinere percentage van de verkochte Golfjes, die buiten de gemiddelde valt, met een hogere risico voor schade en diefstal. Hoe verdient een verzekeringsmaatschappij geld? Niet door slecht inschatten van risico’s (uitgaven) tov premies (inkomsten). Als je in NL met een verzekerde auto wil rond rijden, kan je:
1. Kijken naar andere verzekeringsmaatschappijen of ze een betere aanbod hebben.
2. In een lagere risico auto rijden.
Jouw klagen gaat niet resulteren met een korting van €50 op de maandelijkse premie, tenzij er een maatschappij is met concurrerende premies.
Ik ben wel benieuwd hoeveel verschil er in de premie is voor een Golf 1.0, 1.2 of 1.4 TSi met max 125pk bij dezelfde verzekeraar.
Of m'n vaders claim van vorige maand heeft ervoor gezorgd dat hij persoonlijk deze verhoging kreeg of Interpolis heeft gewoon niet geïnformeerd hierover. In beide gevallen stinkt het.
Sowieso Interpolismustiej schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:52:
[...]

Einde rant
PS vooralsnog wordt de EV nog niet belast, sterker nog, er is een subsidiepot (die nog niet leeg is). En dat gaat voorlopig ook niet gebeuren want ze lopen fors achter op de klimaatdoelstellingen. En als het gaat gebeuren, dan niet voordat het rekeningrijden er is.
EV bijtelling is vooral met het oog op het uitdammen van het fiscaal gunstig rijden van EV's van heel duur. Je kunt ook nog kiezen om een EV zakelijk te rijden zonder bijtelling, en de GTI privé te blijven rijden.
[ Voor 13% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 05-02-2022 22:05 ]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Probleem is dat m'n vader 5 schadejaren achteruit is gegaan door dat ene claim vorige maand waardoor hij nu in -2 of -3 zit. We komen veel duurder uit ergens anders.(Online rekentool). Noclaim korting beschermer is alleen op je huidige maatschappij/polis van toepassing. Vandaar ook dit 'verdachte' verhoging ineens.BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:01:
[...]
Sowieso Interpolisje kunt niets online regelen, je moet voor elke scheet een Rabobank bellen... ik ben trouwens ook ooit 'door een herberekening' of zoiets op een hoger tarief gezet. Naar goede Interpolis traditie krijg je dan een brief per antieke papieren post van 6 kantjes met een hoop gebakken lucht erin, waarin ze dat aankondigen. Ik neem dan de moeite van bellen niet eens, maar zoek gewoon een andere verzekeraar die een pak goedkoper is. Het is maar een verzekering, als de maatschappij enigszins een redelijke beoordeling krijgt op Independer en het tarief is goed, denk ik daar niet al te lang over na.
Einde rant
PS vooralsnog wordt de EV nog niet belast, sterker nog, er is een subsidiepot (die nog niet leeg is). En dat gaat voorlopig ook niet gebeuren want ze lopen fors achter op de klimaatdoelstellingen. En als het gaat gebeuren, dan niet voordat het rekeningrijden er is.
EV bijtelling is vooral met het oog op het uitdammen van het fiscaal gunstig rijden van EV's van heel duur. Je kunt ook nog kiezen om een EV zakelijk te rijden zonder bijtelling, en de GTI privé te blijven rijden.
Je vader rijdt al 40 jaar auto en staat op min 2 schadevrije jaren? Werkt dat anders in België ofzo of is het een enorme brokkenpiloot? Zou wel de verhoging kunnen uitleggen op die manier. Ik heb bijvoorbeeld 20 jaar mijn rijbewijs en 20 schadevrije jaren (afkloppen).mustiej schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:15:
[...]
Probleem is dat m'n vader 5 schadejaren achteruit is gegaan door dat ene claim vorige maand waardoor hij nu in -2 of -3 zit. We komen veel duurder uit ergens anders.(Online rekentool). Noclaim korting beschermer is alleen op je huidige maatschappij/polis van toepassing. Vandaar ook dit 'verdachte' verhoging ineens.
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Hij heeft toch een no-claim beschermer? Hoe kun je dan terugvallen naar -2/-3?mustiej schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:15:
[...]
Probleem is dat m'n vader 5 schadejaren achteruit is gegaan door dat ene claim vorige maand waardoor hij nu in -2 of -3 zit. We komen veel duurder uit ergens anders.(Online rekentool). Noclaim korting beschermer is alleen op je huidige maatschappij/polis van toepassing. Vandaar ook dit 'verdachte' verhoging ineens.
Wat @Sandyman538 al vraagt: is het zo’n brokkenpiloot? Al denk ik het antwoord al wel te weten.
Hoe oud ben je zelf als ik vragen mag?
maar denk niet dat we hem van gedachten kunnen veranderen over hoe het precies werkt allemaal..
Mijn leeftijd doet er niet toe. M'n vader heeft niet altijd auto in z'n bezit gehad en is dus sinds 3/4 jaar weer gaan opbouwen. 1 claim gehad omdat iemand ons auto schade heeft gereden terwijl het overnacht gewoon geparkeerd stond.Toppe schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 23:07:
[...]
Hij heeft toch een no-claim beschermer? Hoe kun je dan terugvallen naar -2/-3?
Wat @Sandyman538 al vraagt: is het zo’n brokkenpiloot? Al denk ik het antwoord al wel te weten.
Hoe oud ben je zelf als ik vragen mag?
No claim beschermer blijkt je schadevrije jaren niet te dekken alleen je percentage korting dus op het moment dat je veranderd van maatschappij wordt de schadevrije jaren opnieuw in berekening gebracht.
Dus als het toch niet aan de no claim ligt en afgelopen jaren daling hebben gezien vanwege de opgebouwde jaren etc.. waarom opeens 50euro per maand verhoging? Het stinkt gewoon.
Dankje wel voor je bijdrage. Eerst lees je niet wat ik te zeggen heb(verhoging niks te maken met claim), daarna deel je een sneer uit gebaseerd op een review van bijna vier duizend dagen terug.(wat ik nu pas zie trouwens). Best knap.giovanni2903 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 23:26:
10 jaar geleden was het al een aso aan zn verkoopreview te zien
maar denk niet dat we hem van gedachten kunnen veranderen over hoe het precies werkt allemaal..
Oh shit, nu krijg ik weer een aso review op m'n profiel zeker.
[ Voor 9% gewijzigd door mustiej op 06-02-2022 01:01 ]
De ochtend begonnen bij BMW. Allemaal leuk en aardig. Proefritje nog met een 118 om die echt af te strepen. "Het wordt de 120".... "Ja euh... BMW heeft een complete bestel-stop wegens het chiptekort, het systeem is gewoon compleet geblokeerd. We kunnen een aantekening maken en je bellen als er weer iets mogelijk is. Maar dat kan een half jaar duren en vanaf dát moment moet je met een jaar levertijd rekening houden".
Nou... Dan wordt het de Golf 8.... Kom ik daar.... "Tja, als je een kale instap-versie wilt kunnen we bestellen, de rest niet....."
Maandag maar eens in overleg met de leaseboer bellen of mij eigen auto wel met een jaar verlengd kan worden of dat ik maar op zoek moet naar voorraad-auto's. Nadeel van voorraad is dat het altijd net-niet de complete keus is én het lease-proces steeds zo traag gaat dat de voorraadauto al weer weg is
[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 06-02-2022 07:05 ]
Vrees dat er geen voorraad meer is Dennis, iig bij VAG mogen ze dat niet meer bestellenDennisdn schreef op zondag 6 februari 2022 @ 07:03:
Nou...ik dacht gister even een leuk rondje dealers te doen om de laatste klap te geven op de nieuwe keus. Met na alle andere afgestreept te hebben alleen nog een 120iA of Golf 8 R-Line in de laatste race....
De ochtend begonnen bij BMW. Allemaal leuk en aardig. Proefritje nog met een 118 om die echt af te strepen. "Het wordt de 120".... "Ja euh... BMW heeft een complete bestel-stop wegens het chiptekort, het systeem is gewoon compleet geblokeerd. We kunnen een aantekening maken en je bellen als er weer iets mogelijk is. Maar dat kan een half jaar duren en vanaf dát moment moet je met een jaar levertijd rekening houden".
Nou... Dan wordt het de Golf 8.... Kom ik daar.... "Tja, als je een kale instap-versie wilt kunnen we bestellen, de rest niet....."
Maandag maar eens in overleg met de leaseboer bellen of mij eigen auto wel met een jaar verlengd kan worden of dat ik maar op zoek moet naar voorraad-auto's. Nadeel van voorraad is dat het altijd net-niet de complete keus is én het lease-proces steeds zo traag gaat dat de voorraadauto al weer weg is
Toen ik in de markt was voor een Golf 8 meteen tegen de dealer gezegd dat die auto 2 maanden blijft staan, kon €1000 aanbetalen en dan was het geen probleem.Dennisdn schreef op zondag 6 februari 2022 @ 07:03:
Nou...ik dacht gister even een leuk rondje dealers te doen om de laatste klap te geven op de nieuwe keus. Met na alle andere afgestreept te hebben alleen nog een 120iA of Golf 8 R-Line in de laatste race....
Ik kan niet in je portemonnee kijken maar wellicht voor jou ook een optie, maar met de garantie dat je die aanbetaling zelf weer terug krijgt.
Tja, op zich is “handgeld” achter laten om een auto te reserveren gebruikelijk en ook niet erg. Maar zit nu toevallig bij familielid die bij dealer werkt en die zegt: “vergeet het maar, voorraad-auto’s gaan naar particulieren en niet naar korting-dwingende-leasemaatschappijen….”Toppe schreef op zondag 6 februari 2022 @ 09:11:
[...]
Toen ik in de markt was voor een Golf 8 meteen tegen de dealer gezegd dat die auto 2 maanden blijft staan, kon €1000 aanbetalen en dan was het geen probleem.
Ik kan niet in je portemonnee kijken maar wellicht voor jou ook een optie, maar met de garantie dat je die aanbetaling zelf weer terug krijgt.
En als je hem zelf koopt en niet leased?Dennisdn schreef op zondag 6 februari 2022 @ 10:15:
[...]
Tja, op zich is “handgeld” achter laten om een auto te reserveren gebruikelijk en ook niet erg. Maar zit nu toevallig bij familielid die bij dealer werkt en die zegt: “vergeet het maar, voorraad-auto’s gaan naar particulieren en niet naar korting-dwingende-leasemaatschappijen….”
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik heb als noodgreep er zelfs aan gedacht mijn huidige 1.5 over te kopen omdat die nog gewoon als nieuw is en pas 80k op teller heeft. Helaas, die deur ging ook dicht, bij onze werkgever mogen we geen eigen kilometers declareren maar alleen lease rijden.
Morgen maar in overleg met de LM of ik voor voorraad auto’s mag gaan kijken zonder dat ze daar om korting gaan lopen zeuren….
[ Voor 12% gewijzigd door Dennisdn op 06-02-2022 10:49 ]
Hmmmm… ik heb vorige week een niet kale Arteon besteld, even afwachten of het dan door gaat…Dennisdn schreef op zondag 6 februari 2022 @ 07:03:
Iemand enige ervaring met een coating die je zelf kan aanbrengen?
Weet niet of het model-afhankelijk is. Wellicht heeft de Arteon nog wat reserveringen over. Als ze hebben gezegd dat ie is besteld denk ik dat je ervanuit kunt gaan dat zij wel op de bestelknop konden drukken.AE69 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 11:00:
[...]
Hmmmm… ik heb vorige week een niet kale Arteon besteld, even afwachten of het dan door gaat…
Coating voor de ruiten? Tegen? Iets vergelijkbaars met Rain-X?Toppe schreef op zondag 6 februari 2022 @ 11:04:
Vorige week bij Carglass die nano coating laten smeren en dat bevalt prima.
Deze: https://www.carglass.nl/s...en/nano-coating-voorruit/AE69 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 11:18:
[...]
Coating voor de ruiten? Tegen? Iets vergelijkbaars met Rain-X?
Werkt best relaxt moet ik toegeven, alleen volgens mij moet het goedkoper kunnen dan €40 per ruit. Ze hebben hem gewoon aanbracht met een spray en doek voor zover ik kon zien, lijkt me een klus die je prima zelf kan doen.
“Grappig” is dat de verkoper aan mij had verteld dat ik juist meer opties moest gaan kiezen om zeker te zijn dat de bestelling geleverd kon worden.Dennisdn schreef op zondag 6 februari 2022 @ 11:06:
[...]
Weet niet of het model-afhankelijk is. Wellicht heeft de Arteon nog wat reserveringen over. Als ze hebben gezegd dat ie is besteld denk ik dat je ervanuit kunt gaan dat zij wel op de bestelknop konden drukken.
Arteon is voor 2022 niet meer te bestellen, wordt 2023. Wist de dealer mij een maand geleden al te vertellen.Dennisdn schreef op zondag 6 februari 2022 @ 11:06:
[...]
Weet niet of het model-afhankelijk is. Wellicht heeft de Arteon nog wat reserveringen over. Als ze hebben gezegd dat ie is besteld denk ik dat je ervanuit kunt gaan dat zij wel op de bestelknop konden drukken.
Was gisteren even bij lokale skoda dealer. Dealers hebben productiesloten gereserveerd, op is op. Pon leasemij heeft de rest voor NL. Prive kopen betekent dat op zoek naar een dealer met een productieslot voor een bepaalde auto. Lease betekent dat leasen bij Pon, of wachten op een slot voor 2023.
Kodiaq zit nu op levering Q1 2023.
Had ik al gezegd dat ze bij Pon heel commercieel vooral aan zichzelf denken en niet klantvriendelijk zijn?
Tot zover deze open deur.
* The Eagle wat dat betreft in een leuk parket.
Passat loopt bij Pon lease (voormalig Vwpf lease). Is in september 5 jaar, gaat dan naar 25%. Nu 125k gelopen, kan dus nog prima verder. Maar nieuwe leasemij is fgd, kleine maatschappij in Friesland. Ik ga kijken of zij hem als occasion over kunnen nemen en dan maar zo. Moet namelijk verplicht voor 35k per jaar afsluiten, al red ik dat verre van. Daarentegen is leasemij en werkgever heel meedenkend en flexibel. Alleen voor minder dan 35k per jaar afsluiten was een nogo, dus loop beetje leeg op brandstof voorschot dan terwijl ik dat niet gebruik

Meer opties nemen = meer wat ze kunnen schrappenAE69 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 11:19:
[...]
“Grappig” is dat de verkoper aan mij had verteld dat ik juist meer opties moest gaan kiezen om zeker te zijn dat de bestelling geleverd kon worden.
Mr Arteon, heb je besteld dan?AE69 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 11:00:
[...]
Hmmmm… ik heb vorige week een niet kale Arteon besteld, even afwachten of het dan door gaat…
no comment
Ik wist dat het een drama was en hield er al lang rekening mee zo van “we bestellen hem, maar geen idee hoe lang, hou rekening met een jaar”. Maar je kunt dus niet eens in de wachtrij gaan staan…. Ben maar begonnen aan de occasion-site van leasemaatschappij zelf. Misschien willen ze daarmee een jaartje of wat overbruggen tot de bestelwereld weer normaal is geworden.The Eagle schreef op zondag 6 februari 2022 @ 11:25:
[...]
Arteon is voor 2022 niet meer te bestellen, wordt 2023. Wist de dealer mij een maand geleden al te vertellen.
Was gisteren even bij lokale skoda dealer. Dealers hebben productiesloten gereserveerd, op is op. Pon leasemij heeft de rest voor NL. Prive kopen betekent dat op zoek naar een dealer met een productieslot voor een bepaalde auto. Lease betekent dat leasen bij Pon, of wachten op een slot voor 2023.
Kodiaq zit nu op levering Q1 2023.
Had ik al gezegd dat ze bij Pon heel commercieel vooral aan zichzelf denken en niet klantvriendelijk zijn?
Tot zover deze open deur.
* The Eagle wat dat betreft in een leuk parket.
Passat loopt bij Pon lease (voormalig Vwpf lease). Is in september 5 jaar, gaat dan naar 25%. Nu 125k gelopen, kan dus nog prima verder. Maar nieuwe leasemij is fgd, kleine maatschappij in Friesland. Ik ga kijken of zij hem als occasion over kunnen nemen en dan maar zo. Moet namelijk verplicht voor 35k per jaar afsluiten, al red ik dat verre van. Daarentegen is leasemij en werkgever heel meedenkend en flexibel. Alleen voor minder dan 35k per jaar afsluiten was een nogo, dus loop beetje leeg op brandstof voorschot dan terwijl ik dat niet gebruik
Wellicht een van de volgende:Toppe schreef op zondag 6 februari 2022 @ 11:19:
[...]
Deze: https://www.carglass.nl/s...en/nano-coating-voorruit/
Werkt best relaxt moet ik toegeven, alleen volgens mij moet het goedkoper kunnen dan €40 per ruit. Ze hebben hem gewoon aanbracht met een spray en doek voor zover ik kon zien, lijkt me een klus die je prima zelf kan doen.
https://www.carclean.com/...e-nano-spray-coating.html
https://www.carclean.com/...s-nano-glass-cleaner.html
Ja. In het kader van “meer blauw op straat”, een Lapiz blauw hybride (geen lelijke Shooting Brake”)
Wellicht dat het pas volgende jaar rond deze tijd wordt dat het geleverd wordt…
[ Voor 13% gewijzigd door AE69 op 06-02-2022 13:52 ]
En zo zijn er heel veel:Toppe schreef op zondag 6 februari 2022 @ 11:19:
[...]
Deze: https://www.carglass.nl/s...en/nano-coating-voorruit/
https://www.carclean.com/nl/q-quickview-120-ml.html
40 euro per ruit, man man man wat een afzetters, en ik weet bijna zeker dat de werking binnen no-time verdwenen is.
Dat is net zo iets als zo'n Waxoyl behandeling, zelfde verhaal. Mja als je niet beter weet.
[ Voor 7% gewijzigd door Vissa66 op 06-02-2022 21:20 ]
M3P 24'
Werkt opzich prima maar volgens mij kan je dit inderdaad voordeliger zelf doen. Zoek daarom ook wat reviews maar die lijken er niet echt te zijn.Vissa66 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:19:
[...]
En zo zijn er heel veel:
https://www.carclean.com/nl/q-quickview-120-ml.html
40 euro per ruit, man man man wat een afzetters, en ik weet bijna zeker dat de werking binnen no-time verdwenen is.
Dat is net zo iets als zo'n Waxoyl behandeling, zelfde verhaal. Mja als je niet beter weet.
Ik had in Januari 2019 een Arteon in bestelling staan maar ook toen was 't al een drama om zo'n auto geleverd te kunnen krijgen. Kwam toen ook nog eens de ellende met WLTP bovenop dus werd er (begin Juni) nogmaals geschoven met de levering naar een datum 'onbekend'....Dennisdn schreef op zondag 6 februari 2022 @ 12:05:
[...]
Ik wist dat het een drama was en hield er al lang rekening mee zo van “we bestellen hem, maar geen idee hoe lang, hou rekening met een jaar”. Maar je kunt dus niet eens in de wachtrij gaan staan…. Ben maar begonnen aan de occasion-site van leasemaatschappij zelf. Misschien willen ze daarmee een jaartje of wat overbruggen tot de bestelwereld weer normaal is geworden.
Aan het einde van het liedje heb ik toen in Juni maar een Tiguan bestelt en de Arteon geannuleerd, die Tiguan kon nog wél gewoon geleverd worden vóór 31 December 2019 en daar rijd ik nu dus ook met veel plezier mee.
Ja maar dat had wel heel andere redenen dan dat de leverproblemen nu hebben he. Dus dat staat volledig los van elkaar.Will_M schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:27:
[...]
Ik had in Januari 2019 een Arteon in bestelling staan maar ook toen was 't al een drama om zo'n auto geleverd te kunnen krijgen. Kwam toen ook nog eens de ellende met WLTP bovenop dus werd er (begin Juni) nogmaals geschoven met de levering naar een datum 'onbekend'....
Aan het einde van het liedje heb ik toen in Juni maar een Tiguan bestelt en de Arteon geannuleerd, die Tiguan kon nog wél gewoon geleverd worden vóór 31 December 2019 en daar rijd ik nu dus ook met veel plezier mee.
WLTP zorgde ervoor dat alle voertuigen compleet opnieuw getest moesten worden om toegelaten te worden tot de Europese markt. De Tiguan was en is veel populairder dan de Arteon dus ik kan mij voorstellen dat de Tiguan dus ook veel meer prioriteit had om door de WLTP test molen te krijgen dan de Arteon.
Nu anno 2022 is het een combinatie van corona en grondstof/materiaaltekorten die voor extreem lange levertijden zorgen. PON heeft daarom zelfs een leverstop ingelast op voorraadbestellingen. Enkel klantbestellingen komen er nog doorheen.
Auto is 4 jaar gepasseerd en de nieuwe is te laat besteld. Het is niet anders in deze tijd. Heb ook nog geen 100k km, dus versleten is die ook niet.
De Golf Variant neem ik aan? Mijn Golf heeft zo'n ruit niet. Ik heb met mijn auto een keer meegemaakt dat ze de ruit aan de bestuurderskant er compleet uitgehaald hebben. Er waren toen geen scherven op de grond of in de auto te zien. Het navigatie systeem was meegenomen en alle laatjes waren leeg gehaald.BMS080 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:56:
Vandaag (deze avond) hebben dieven mijn kleine auto ruit aan de bestuurders kant op de achterbank ingeslagen en zijn vervolgens weggegaan. Ze hebben al eerder (1,5 jaar geleden) een keer de Navi en audio systeem gestolen. Het is me onbekend wat ze van plan waren (misschien wilde ze in de nacht terugkomen om iets te stelen).... Hebben meer mensen dit al een keer meegemaakt? Auto is VW Golf 2018
Ik blijf het bijzonder vinden, want er zit een klasse 3 alarmsysteem op. En dat heb ik niet gehoord.
LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

[ Voor 43% gewijzigd door J0YR1D3R op 07-02-2022 09:34 ]
Prijsverschil is aanzienlijk .... Die kleine, váste ruitjes zijn de duurste stukjes glas in een auto
Dat is een heel bekend kunstje geweest in de tijd van de Golf 6 en Passat uit dezelfde periode met de RNS'en. In het begin knipte ze een gat in de deur ter hoogte van de alarmkabel, later hadden ze ontdekt dat het alarm niet af ging bij het compleet uithalen met een zuignap. Standaard reactie van de VW-dealer was toen: "kijk ff rond de auto, waarschijnlijk hebben ze de ruit ergens netjes neergelegd".ZesBarkiePK schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:18:
[...]
Mijn Golf heeft zo'n ruit niet. Ik heb met mijn auto een keer meegemaakt dat ze de ruit aan de bestuurderskant er compleet uitgehaald hebben. Er waren toen geen scherven op de grond of in de auto te zien. Het navigatie systeem was meegenomen en alle laatjes waren leeg gehaald.
Ik blijf het bijzonder vinden, want er zit een klasse 3 alarmsysteem op. En dat heb ik niet gehoord.
Hele straten tegelijk pakten ze toen. Heb toen in opdracht van de leasemaatschappij nog lelijke pinnen in het dashboard gekregen met het verzoek daar een kap op te zetten bij het verlaten van de auto.
[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 07-02-2022 11:01 ]
Als je een golf hebt met die mooie glasplaat (met of zonder draaiknoppen) infotainment dan is dat idd de bedoeling geweest te stelen. die dingen leveren makkelijk 600 euro op. Bij de dealer zijn ze 2k+BMS080 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:56:
Vandaag (deze avond) hebben dieven mijn kleine auto ruit aan de bestuurders kant op de achterbank ingeslagen en zijn vervolgens weggegaan. Ze hebben al eerder (1,5 jaar geleden) een keer de Navi en audio systeem gestolen. Het is me onbekend wat ze van plan waren (misschien wilde ze in de nacht terugkomen om iets te stelen).... Hebben meer mensen dit al een keer meegemaakt? Auto is VW Golf 2018
Misschien werden ze gezien oid
Werken de ruitenwissers wel nog goed als ruit zo'n coating heeft. Ok, als je snel genoeg rijdt, vliegt water er zelf af, maar in bebouwde kom haal je die snelheid niet lijkt me.Toppe schreef op zondag 6 februari 2022 @ 11:04:
Vorige week bij Carglass die nano coating laten smeren en dat bevalt prima.
Of is dan toch ruitenwissers gebruiken nefast voor die coating zodat binnen korste keren die versleten is?
Ruitenwissers vallen wel mee denk ik. Je moet ze inderdaad nog wel gebruiken.Leffunk schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:31:
[...]
Werken de ruitenwissers wel nog goed als ruit zo'n coating heeft. Ok, als je snel genoeg rijdt, vliegt water er zelf af, maar in bebouwde kom haal je die snelheid niet lijkt me.
Of is dan toch ruitenwissers gebruiken nefast voor die coating zodat binnen korste keren die versleten is?
Kleine update: leasemaatschappij heeft m'n bestelling aangenomen onder het mom van: "We zien wel waar het schip strand, dat automerk is van ons...." (Alphabet, al is het volgens mij andersom).Dennisdn schreef op zondag 6 februari 2022 @ 12:05:
[...]
Ik wist dat het een drama was en hield er al lang rekening mee zo van “we bestellen hem, maar geen idee hoe lang, hou rekening met een jaar”. Maar je kunt dus niet eens in de wachtrij gaan staan…. Ben maar begonnen aan de occasion-site van leasemaatschappij zelf. Misschien willen ze daarmee een jaartje of wat overbruggen tot de bestelwereld weer normaal is geworden.
Mocht het lukken dan... niet op mij spugen.... moet ik verplaatsen naar het BMW-topic. Op de Golf miste ik vooral toch een benzineblok tussen de 1.5 en GTI in. De 120iA bied dat wel....
Spannend, maar ik ga er sowieso vanuit dat áls het lukt, ik nog wel een jaartje in mn Golf mag rijden en hier mag rondhangen
Dit topic is niet zo hatelijk tegen BMW rijders als het BMW topic is tegen VAG rijders.Dennisdn schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 07:27:
[...]
Kleine update: leasemaatschappij heeft m'n bestelling aangenomen onder het mom van: "We zien wel waar het schip strand, dat automerk is van ons...." (Alphabet, al is het volgens mij andersom).
Mocht het lukken dan... niet op mij spugen.... moet ik verplaatsen naar het BMW-topic. Op de Golf miste ik vooral toch een benzineblok tussen de 1.5 en GTI in. De 120iA bied dat wel....
Spannend, maar ik ga er sowieso vanuit dat áls het lukt, ik nog wel een jaartje in mn Golf mag rijden en hier mag rondhangen
Wellicht hoor ik ook niet bij de echte BMW-rijders, want ik heb er wél knipperlichten op besteldTylen schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 07:51:
[...]
Dit topic is niet zo hatelijk tegen BMW rijders als het BMW topic is tegen VAG rijders..
Sorry, die was te makkelijk om niet te maken
Ach, ik ga dit jaar dezelfde move ook maken. Van een Arteon naar een iX3. Niet geheel mijn eigen keuze, maar vond de Enyaq, ID4, passat GTE en audi A3 uit de VAG stal nog minder geschikt voor mij.Dennisdn schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 07:57:
Wellicht hoor ik ook niet bij de echte BMW-rijders, want ik heb er wél knipperlichten op besteld
Sorry, die was te makkelijk om niet te maken
Heb al eens een Passat gehad en wil eigenlijk geen hybride want dan had ik de BMW 520e gekozen, de Enyaq en ID4 zijn duidelijker 'minder' afgewerkt. Had wel in de markt geweest voor een Audi e-tron...
De BMW heeft het image tegen, maar dat moet dan maar. Heb die overigens ook met kniperlichten besteld
Golf GTEDennisdn schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 07:27:
[...]
Kleine update: leasemaatschappij heeft m'n bestelling aangenomen onder het mom van: "We zien wel waar het schip strand, dat automerk is van ons...." (Alphabet, al is het volgens mij andersom).
Voorkant gaat nog wel inderdaad, die achterlichten zijn echter echt volledig inspiratieloos inderdaad. Past ook niet bij de auto.giovanni2903 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 23:27:
Zag m paar dagen terug voor t eerst rijden, met rline pakket. Nu die achterlichten uit 2 delen bestaan lijkt t echt een in elkaar gepropte golf. Voorkant met die lichtbalk ziet er wel schattig uit
En de Q4, was dat geen optie voor jou? Rest begrijp ik wel, vind het dashboard en afwerking van de Enyaq en ID4 ook maar karig. Passat GTE is een facelift oud model, weinig spannends dus en de A3 is weer maatje kleiner dan de rest die je opnoemt.Engineer Stewie schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:06:
[...]
Ach, ik ga dit jaar dezelfde move ook maken. Van een Arteon naar een iX3. Niet geheel mijn eigen keuze, maar vond de Enyaq, ID4, passat GTE en audi A3 uit de VAG stal nog minder geschikt voor mij.
Heb al eens een Passat gehad en wil eigenlijk geen hybride want dan had ik de BMW 520e gekozen, de Enyaq en ID4 zijn duidelijker 'minder' afgewerkt. Had wel in de markt geweest voor een Audi e-tron...
De BMW heeft het image tegen, maar dat moet dan maar. Heb die overigens ook met kniperlichten besteld.
[ Voor 28% gewijzigd door Scrtz op 08-02-2022 08:21 ]
Mijn werkgever werkt met vaste lijsten, de Q4 stond daar niet op helaas, maar ik zou die allicht toch niet gekozen hebben omdat we bijna altijd een vrij basic trim moeten nemen in de lagere klasse auto's. Dit omdat die meer bedoelt zijn voor de lagere loonschalen.Scrtz schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:20:
[...]
En de Q4, was dat geen optie voor jou? Rest begrijp ik wel, vind het dashboard en afwerking van de Enyaq en ID4 ook maar karig. Passat GTE is een facelift oud model, weinig spannends dus en de A3 is weer maatje kleiner dan de rest die je opnoemt.
Na 4 VAG auto's ga ik nu dus een merk aandoen wat ik nog nooit gereden en eigenlijk actief gemeden heb.
Bij hybride zou ik een deel van de benzinekosten voor mijn rekening moeten nemen want kan door de lange afstanden die niet als een hybride rijden. De batterij zou te snel leeg zijn.
De finale keuze ging tussen een:
- Polestar 2 single motor long range (full option)
- Mercedes EQC business AMG (quasi full option als je hem zo geleveverd krijgt tenminste)
- BMW iX3 high executive (full option)
Uiteindelijk is dat een luxeprobleem natuurlijk met zo een wagens.
De polestar was wat klein, bij mercedes weet je niet wat en wanneer je iets geleverd krijgt terwijl dat bij BMW wel redelijk vlot verloopt allemaal. Al zijn hun EV's zo een success geweest eind 2021 in bestellingen dat de orderboek voor 2022 vol zit.
@Dennisdn Heb je ook een dealer gesproken?
BMW gaat vooral voor productie van de duurdere modellen en de BMW 1 hoort daar niet thuis, Al is een 120 mss wel al wel het hogere motorsegment daarvan.
Je ziet die shift (helaas) bij alle merken gebeuren. Ook Audi heeft aangekondigd te stoppen met de A1 en Q2 wegens te lage opbengsten.
[ Voor 10% gewijzigd door Engineer Stewie op 08-02-2022 08:59 ]
Basic trim level? Er is bijna geen lease maatschappij die je niet minimaal in een Business-/Lease-Edition wilt zetten. En die zijn over het algemeen prima uitgerust. Restwaarde is een van de grootste risico's van een leasemaatschappij, en dus zullen ze ervoor zorgen dat alle courante uitrusting aanwezig is op auto's die ze nu inzetten, zodat ze over vier jaar nog wat opleveren.Engineer Stewie schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:49:
[...]
Mijn werkgever werkt met vaste lijsten, de Q4 stond daar niet op helaas, maar ik zou die allicht toch niet gekozen hebben omdat we bijna altijd een vrij basic trim moeten nemen in de lagere klasse auto's. Dit omdat die meer bedoelt zijn voor de lagere loonschalen.
Na 4 VAG auto's ga ik nu dus een merk aandoen wat ik nog nooit gereden en eigenlijk actief gemeden heb.
Bij hybride zou ik een deel van de benzinekosten voor mijn rekening moeten nemen want kan door de lange afstanden die niet als een hybride rijden. De batterij zou te snel leeg zijn.
De finale keuze ging tussen een:
- Polestar 2 single motor long range (full option)
- Mercedes EQC business AMG (quasi full option als je hem zo geleveverd krijgt tenminste)
- BMW iX3 high executive (full option)
Uiteindelijk is dat een luxeprobleem natuurlijk met zo een wagens.
De polestar was wat klein, bij mercedes weet je niet wat en wanneer je iets geleverd krijgt terwijl dat bij BMW wel redelijk vlot verloopt allemaal. Al zijn hun EV's zo een success geweest eind 2021 in bestellingen dat de orderboek voor 2022 vol zit.
BMW gaat vooral voor productie van de duurdere modellen en de BMW 1 hoort daar niet thuis, Al is een 120 mss wel al wel het hogere motorsegment daarvan.
Je ziet die shift (helaas) bij alle merken gebeuren. Ook Audi heeft aangekondigd te stoppen met de A1 en Q2 wegens te lage opbengsten.
Lagere trim level kan soms wel, maar soms zie je het leasetarief juist omhoog gaan daardoor (want groter restwaarderisico).
Dat vermogen, tja... wij wilden eigenlijk ook graag een 170-180 pk Golf, maar uiteindelijk met de 150 pk i.c.m. de DSG zijn we prima gered. Als het ooit te langzaam wordt, dan kan er een chipje in voor een paar honderd euro, maar tot dusver is dat nog niet nodig.
Jij hoort er hier met je nieuwe Cupra Born nu ook weer gewoon een beetje bij, héTylen schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 07:51:
[...]
Dit topic is niet zo hatelijk tegen BMW rijders als het BMW topic is tegen VAG rijders..
Hey ik heb de Audi ook nog heWill_M schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:16:
[...]
Jij hoort er hier met je nieuwe Cupra Born nu ook weer gewoon een beetje bij, hé![]()
Nooit geweten, dat verklaard wel een hoop. Er zat inderdaad een RNS in, prachtig systeem in die tijd, maar het werd ook erg veel gestolen. Ik heb daarna van de verzekeringsmaatschappij helaas een ander systeem in moeten laten bouwen. Ik weet niet meer welk merk, maar ik was er niet erg blij mee.Dennisdn schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:58:
[...]
Dat is een heel bekend kunstje geweest in de tijd van de Golf 6 en Passat uit dezelfde periode met de RNS'en. In het begin knipte ze een gat in de deur ter hoogte van de alarmkabel, later hadden ze ontdekt dat het alarm niet af ging bij het compleet uithalen met een zuignap. Standaard reactie van de VW-dealer was toen: "kijk ff rond de auto, waarschijnlijk hebben ze de ruit ergens netjes neergelegd".
Hele straten tegelijk pakten ze toen. Heb toen in opdracht van de leasemaatschappij nog lelijke pinnen in het dashboard gekregen met het verzoek daar een kap op te zetten bij het verlaten van de auto.
LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5
Vertel dat tegen mijn werkgever met 2000 wagens in de vloot. De leasemaatschappij zit daartussen voor de papierwinkel, mijn werkgever maakt zelf de deals met de dealers. Heb je geen goede deal verdwijnt je model gewoon van de te kiezen lijst. Moet je eens zien hoe je verkopen (want ze bestellen alles bij 1 dealer per merk) kelderen...BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:13:
[...]
Basic trim level? Er is bijna geen lease maatschappij die je niet minimaal in een Business-/Lease-Edition wilt zetten. En die zijn over het algemeen prima uitgerust. Restwaarde is een van de grootste risico's van een leasemaatschappij, en dus zullen ze ervoor zorgen dat alle courante uitrusting aanwezig is op auto's die ze nu inzetten, zodat ze over vier jaar nog wat opleveren.
Lagere trim level kan soms wel, maar soms zie je het leasetarief juist omhoog gaan daardoor (want groter restwaarderisico).
Dat vermogen, tja... wij wilden eigenlijk ook graag een 170-180 pk Golf, maar uiteindelijk met de 150 pk i.c.m. de DSG zijn we prima gered. Als het ooit te langzaam wordt, dan kan er een chipje in voor een paar honderd euro, maar tot dusver is dat nog niet nodig.
Ik vermoed dat het simpelweg niet nog goedkoper kan en juist door de massieve kortingen de kale wagens ook goedkoop blijven.
Maar dat is offtopic. Laten we bij de VW's houden.
Tot nu toe altijd tevreden van geweest en de Arteon R-line is gewoon de beste auto die ik tot nu toe gereden heb en zal er nog tot minstend augustus naar alle tevredenheid inrijden.
Ja ik ben in contact met Ekris. Het zit vooral in bepaalde opties. Het bleek dat als ik ACC liet vallen, de bestelling er wel door kon. Het was wel een gewenste optie, maar als ik eerlijk ben heb ik het in de Golf het laatste jaar al niet meer gebruikt. Dus die kon ik wel missen. Ook een betere geluidset wás tot voor kort een showstopper, maar die lijkt er nu wel doorgekomen te zijn.Engineer Stewie schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:49:
[...]
Is ook niet ongebruikelijk hoor. Ons bedrijf (hoofdkantoor in Noorwegen) onderhandeld ook zelf op Europees niveau met de fabrieken en gebruiken de leasemaatschappij inderdaad vooral administratief. In ons geval nog wel gunstig gelukkig en zijn alleen merken als Alfa en Mazda uitgesloten.Engineer Stewie schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:45:
[...]
Vertel dat tegen mijn werkgever met 2000 wagens in de vloot. De leasemaatschappij zit daartussen voor de papierwinkel, mijn werkgever maakt zelf de deals met de dealers. Heb je geen goede deal verdwijnt je model gewoon van de te kiezen lijst. Moet je eens zien hoe je verkopen (want ze bestellen alles bij 1 dealer per merk) kelderen...
ACC is gewoon ruk idd. Jammer dat dat bij BMW ook geen lane assist betekend. Die hangen samen.Dennisdn schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:54:
[...]
Ja ik ben in contact met Ekris. Het zit vooral in bepaalde opties. Het bleek dat als ik ACC liet vallen, de bestelling er wel door kon. Het was wel een gewenste optie, maar als ik eerlijk ben heb ik het in de Golf het laatste jaar al niet meer gebruikt. Dus die kon ik wel missen. Ook een betere geluidset wás tot voor kort een showstopper, maar die lijkt er nu wel doorgekomen te zijn.
Enfin, niet de lane assist zoals in de Arteon in elk geval. Die is echt goed.
Eigenlijk was dat precies mijn overweging… als er geen lane-assist op kan dan kan ACC ook wel afvallen. Wel jammer, ik denk dat ik het “samen sturen” zoals in de Golf het meeste ga missen.Engineer Stewie schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:13:
[...]
ACC is gewoon ruk idd. Jammer dat dat bij BMW ook geen lane assist betekend. Die hangen samen.
Maar... op een normale auto zit zo'n 4% tot 8% lease advies korting (op de netto prijs, afhankelijk van merk). Op de Business-/lease editions etc is die korting meestal maar 1% maximaal. Echter die auto's zijn al netto geprijsd, en daarmee zeer scherp. + de restwaarde ligt hoger, dus leasetarief vaak lager.Engineer Stewie schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:45:
[...]
Vertel dat tegen mijn werkgever met 2000 wagens in de vloot. De leasemaatschappij zit daartussen voor de papierwinkel, mijn werkgever maakt zelf de deals met de dealers. Heb je geen goede deal verdwijnt je model gewoon van de te kiezen lijst. Moet je eens zien hoe je verkopen (want ze bestellen alles bij 1 dealer per merk) kelderen...
Ik vermoed dat het simpelweg niet nog goedkoper kan en juist door de massieve kortingen de kale wagens ook goedkoop blijven.
Maar dat is offtopic. Laten we bij de VW's houden.
Tot nu toe altijd tevreden van geweest en de Arteon R-line is gewoon de beste auto die ik tot nu toe gereden heb en zal er nog tot minstend augustus naar alle tevredenheid inrijden.
Je gevoel zegt 'ik krijg veel minder korting' maar dan kijk je dus alleen daarnaar, en niet verder dan dat. Zit waarschijnlijk een manager op die alleen naar dat percentage kijkt... 'Goed gedaan Kees, 6%, wow'

ACC in onze Golf is de beste uitvinding sinds gesneden brood en verwarmde voorstoelen...Engineer Stewie schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:13:
[...]
ACC is gewoon ruk idd. Jammer dat dat bij BMW ook geen lane assist betekend. Die hangen samen.
[ Voor 4% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 08-02-2022 11:27 ]