Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 76 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:45
Vissa66 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 23:21:
VW teast dat er nog een snelle Golf aan zit te komen.... Echt geen flauw idee waar ze die dan gaan positioneren. We hebben al een GTD, GTE, GTI, Clubsport en R..... :?

https://www.motor1.com/ne...IyTv7QI_1Zer0o4OxY6ZX2ckA
Moet haast wel een GTI/R zijn met een wat opgefokt GTE-stekkerblok. Een ICE-blok boven de GTI of R lijkt me vrij kansloos met alle vergroeningen die opgedrongen worden. Of VW moet nog stevig ruimte hebben in de maximale CO2-depositie, maar dan zouden ze dat wel gebruiken voor de Lambo's enzo.

Maar ik denk eerder: nóg een GTI-special.
Scrtz schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 00:58:
@The Real Gunnar foto’s van je nieuwe Passat GTE? Die zie je namelijk nog minder dan de nieuwe Golf GTE!
Ik sta op het punt een Golf GTE te bestellen. Ons hoofdkantoor in Noorwegen houdt zich vast aan de maximale grens van 120 g/km. En daarin is zelfs een normale Golf met een 1.0-blok al niet eens meer te krijgen. Ik ben de discussie aangegaan: "Maar die stekker zal er nooit in gaan omdat ik thuis geen laadpaal mag van de VVE en dan is een 150PK 1.5 in de praktijk veel zuiniger, kijk maar naar mijn dashboard van de afgelopen 4 jaar"...... "Dat maakt niet uit, het gaat alleen om het CO2-getal bij aankoop, de werkelijkheid interesseert ons niet".... 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Dennisdn op 15-01-2022 06:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Staat goed op papier eh..
Zo als zoveel dingen is het vaak de omgekeerde wereld.

@Vissa66 volledig elektrische “snelle” auto?
Lijkt mij niet dat ze nog een snellere auto maken dan een R met een benzine motor.

Mensen in een ID3/4 denken vaak al dat ze snel zijn dus zal vast een markt voor zijn (mits de prijs goed is) :p

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:10
Wellicht nog een laatste stuiptrekking ?
Net zoals de RS6-R (bijvoorbeeld) versies bij Audi nog een Golf R+ ofzo?
Als het een kleine oplage betreft dan lijdt daar de CO2 drempel ook niet onder.
Die RS-R modellen zijn er ook maar 1000 van ofzo toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:58
Famous schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 09:49:
Staat goed op papier eh..
Zo als zoveel dingen is het vaak de omgekeerde wereld.

@Vissa66 volledig elektrische “snelle” auto?
Lijkt mij niet dat ze nog een snellere auto maken dan een R met een benzine motor.

Mensen in een ID3/4 denken vaak al dat ze snel zijn dus zal vast een markt voor zijn (mits de prijs goed is) :p
Het schijnt de officiële introductie van de R te zijn voor de Amerikaanse markt. Ik dacht inderdaad zelf ook nog aan een Golf 8 GTX. :P

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:28
Dennisdn schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 06:55:
[...]

Moet haast wel een GTI/R zijn met een wat opgefokt GTE-stekkerblok. Een ICE-blok boven de GTI of R lijkt me vrij kansloos met alle vergroeningen die opgedrongen worden. Of VW moet nog stevig ruimte hebben in de maximale CO2-depositie, maar dan zouden ze dat wel gebruiken voor de Lambo's enzo.

Maar ik denk eerder: nóg een GTI-special.

[...]

Ik sta op het punt een Golf GTE te bestellen. Ons hoofdkantoor in Noorwegen houdt zich vast aan de maximale grens van 120 g/km. En daarin is zelfs een normale Golf met een 1.0-blok al niet eens meer te krijgen. Ik ben de discussie aangegaan: "Maar die stekker zal er nooit in gaan omdat ik thuis geen laadpaal mag van de VVE en dan is een 150PK 1.5 in de praktijk veel zuiniger, kijk maar naar mijn dashboard van de afgelopen 4 jaar"...... "Dat maakt niet uit, het gaat alleen om het CO2-getal bij aankoop, de werkelijkheid interesseert ons niet".... 8)7
Prima toch, fijne auto de 8 GTE :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cl2H2QNgUltPO7yMMiU3izYS32I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VXAXEkQ92QQnxLRPzHhQSMg0.jpg?f=fotoalbum_large

Kon hem eindelijk eens een beetje testen op een lege Maasvlakte. <10 sec van 100-200. Not bad. oOo

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 14:55:
[Afbeelding]

Kon hem eindelijk eens een beetje testen op een lege Maasvlakte. <10 sec van 100-200. Not bad. oOo
Nice! 😎

Wel wat anders dan de Polo.
Zal binnenkort nog eens rijden, kijken of het weer verschil maakt.

Wat haal je 0-100?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Famous schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 17:58:
[...]

Nice! 😎

Wel wat anders dan de Polo.
Zal binnenkort nog eens rijden, kijken of het weer verschil maakt.

Wat haal je 0-100?
Met dit weer en FWD ga ik het maar niet proberen. :P

Afgelopen zomer deed hij stock 5,2 sec, dus ik denk dat <5 wel moet lukken zodra het wat droger en warmer is. Al weet ik niet of hij er dan nog is. :+

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-09 08:53
VW teast dat er nog een snelle Golf aan zit te komen.... Echt geen flauw idee waar ze die dan gaan positioneren. We hebben al een GTD, GTE, GTI, Clubsport en R..... :?

Aangezien er al een tijdje een Cupra Formentor is met de 2.5 5 cilinder uit de RS3, staat de deur wel op een kier om die in andere niet Audi's te steken. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
AndRo555 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:34:
[...]

Aangezien er al een tijdje een Cupra Formentor is met de 2.5 5 cilinder uit de RS3, staat de deur wel op een kier om die in andere niet Audi's te steken. >:)
Komt die Golf R400 5 cilinder dan toch.... >:)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Golf R variant wellicht, die missen we nog in het gamma iirc.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Een variant zou best logisch klinken bij new fast “transporter”. Dat woord zou je normaal niet zo snel gebruiken als je “auto” bedoeld denk ik. Dan alleen de vraag of het teaser-plaatje een hint moet voorstellen, want dat lijkt weer een hatchback…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Vissa66 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 10:18:
[...]

Het schijnt de officiële introductie van de R te zijn voor de Amerikaanse markt. Ik dacht inderdaad zelf ook nog aan een Golf 8 GTX. :P
Zover ik weet is het inderdaad ook wat Vissa al aangeeft, zit in zo'n MK8 pagina op FB en daar schijnen ze alle R's achter te houden bij dealers totdat de officiële introductie kan plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4YN3
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:32
Heb ik weer...

Ik was dit filmpje aan het volgen om het lampje van de asbakverlichting/opbergvakje achter de bekerhouders te vervangen in mijn Polo 6c: YouTube: Arreglar luz del encendedor de VW Vento/Polo Luz de consola

Nu kwam de 12v kabel bij mij niet verder mee omhoog zoals op dat filmpje is te zien. Ik kan 'm met geen mogelijkheid meer naar me toe halen, de kabel lijkt simpelweg niet langer.

Het lijkt alsof de kabel vast zit achter de usb poort, dus deze wilde ik er even uithalen maar ook dat lukt me niet en ben ik bang dat ik de boel sloop (ik heb best wat fysieke kracht gebruikt). Mijn irritatielevel loopt hoog op 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qyog_z1kyxCTs2LeSOCZACeHu88=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s010PDuo1JAHdHAOxCTEVq2S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8M4XX-uzj6saE-OU0__PAhaV2iI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VBVXXwrWZeoBHbLFNQGLp50o.jpg?f=fotoalbum_large

Is er iemand die dit zelfde probleem heeft gehad of wellicht tips?

Het vervangen van het lichtje is inmiddels wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:21

Toppe

Oké ✅

M4YN3 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:17:
Heb ik weer...

Ik was dit filmpje aan het volgen om het lampje van de asbakverlichting/opbergvakje achter de bekerhouders te vervangen in mijn Polo 6c: YouTube: Arreglar luz del encendedor de VW Vento/Polo Luz de consola

Nu kwam de 12v kabel bij mij niet verder mee omhoog zoals op dat filmpje is te zien. Ik kan 'm met geen mogelijkheid meer naar me toe halen, de kabel lijkt simpelweg niet langer.

Het lijkt alsof de kabel vast zit achter de usb poort, dus deze wilde ik er even uithalen maar ook dat lukt me niet en ben ik bang dat ik de boel sloop (ik heb best wat fysieke kracht gebruikt). Mijn irritatielevel loopt hoog op 8)7

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Is er iemand die dit zelfde probleem heeft gehad of wellicht tips?

Het vervangen van het lichtje is inmiddels wel gelukt.
Aan de zijkant kan je de schroeven los maken en dan met je hand er tussen? Laatst ook zo gedaan in de UP waar dat draadje ook zo bizar kort is.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M4YN3
Toppe schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:19:
[...]

Aan de zijkant kan je de schroeven los maken en dan met je hand er tussen? Laatst ook zo gedaan in de UP waar dat draadje ook zo bizar kort is.
Thnx voor je snelle reactie! Ik zal zo eens goed checken maar zover ik mij kan herinneren zag ik nergens schroeven zitten rond dat gebied |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

M4YN3 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:34:
[...]

Thnx voor je snelle reactie! Ik zal zo eens goed checken maar zover ik mij kan herinneren zag ik nergens schroeven zitten rond dat gebied |:(
Ik ken je dashboard verder niet maar ik kon aan de zijkant 2 schroeven loshalen die vrij ver onder het dashboard verstopt waren. Soms kan het ook zijn dat er een schroef in een bekerhouder zit (hier niet) of dat je een deel van de pook moet blootleggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Inmiddels alweer 37.000 gereden met het wagentje maar blijft toch lekker rijden :)

Gisteren “inspectie” gehad waar de remolie is vervangen.
Nu is het piepen tijdens achteruit rijden weer terug 8)7

Dealer zei dat er niets los is gegaan bij de klauw en de trillingsdemper al helemaal niet. Moet het even in de gaten houden of het aanhoud.

Zit in een groep met Polo’s en meerdere hebben het “probleem” terug na onderhoud.
Benieuwd of het komt omdat de wielen vrijhangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Hier 27k nu, dus over maandje 2e servicebeurt. Vandaag ook nieuw stuurwiel ingekomen om de foutmeldingen voor eens en voor altijd te laten verdwijnen, ben benieuwd! Dan wordt het eindelijk volop genieten en zijn de kwaaltjes wel verdwenen.

Vooral blij met @Toppe zijn opmerking dat je met 2 vingers de stoelverwarming kunt aanpassen, werkt perfect! Heb je de handleiding erbij gepakt een keer @Toppe of hoe kwam je daar achter eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThelazyEngineer
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-09 16:12
Weet iemand of het mogelijk is ergens in een golf 7.5 een draadloze CarPlay module weg te werken?
Vind het in dat bakje waar ook de usb zit erg onhandig.. dus zij hem liever in dashboard ofzo willen hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:53:
Hier 27k nu, dus over maandje 2e servicebeurt. Vandaag ook nieuw stuurwiel ingekomen om de foutmeldingen voor eens en voor altijd te laten verdwijnen, ben benieuwd! Dan wordt het eindelijk volop genieten en zijn de kwaaltjes wel verdwenen.

Vooral blij met @Toppe zijn opmerking dat je met 2 vingers de stoelverwarming kunt aanpassen, werkt perfect! Heb je de handleiding erbij gepakt een keer @Toppe of hoe kwam je daar achter eigenlijk?
Uh, was meer van ‘dat moet sneller kunnen’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 19:32

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

ThelazyEngineer schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 00:33:
Weet iemand of het mogelijk is ergens in een golf 7.5 een draadloze CarPlay module weg te werken?
Vind het in dat bakje waar ook de usb zit erg onhandig.. dus zij hem liever in dashboard ofzo willen hebben
Kabelset vervangen en daarnaartoe leggen waar je wenst en tevens de usb poort inbouwen

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Hier net een langer ritje gehad maar mijn CarPlay deed erg raar en volgens mij hoorde ik ook de boxen voor kraken.

Weet niet wat ze met de inspectie allemaal gedaan hebben maar goed is het niet :+
Binnenkort maar terug naar de dealer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ThelazyEngineer schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 00:33:
Voor zover ik weet ondersteunt de MIB van de golf7.5 geen draadloze carplay, dus zit je altijd aan het kabeltje vast, en die kun je uiteraard wel overal wegwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Shanquish schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:59:
[...]

Voor zover ik weet ondersteunt de MIB van de golf7.5 geen draadloze carplay, dus zit je altijd aan het kabeltje vast, en die kun je uiteraard wel overal wegwerken.
Zijn zeker mogelijkheden voor maar “oem” niet nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:05

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Shanquish schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:59:
[...]

Ik heb zo’n wireless dongeltje erin gehangen. Werkt goed.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 15:44
FYI: Er zit een bug in Carplay waardoor FlitsMeister niet goed werkt. I learned that the hard way…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:12
Ik was net gewoon aan het rijden met mijn Arteon van 02/2018, dus niet aan het navigeren en kreeg ineens een melding op het AID met de boodschap: “Kruising vooruit”, incl een tekeningetje met een kruispunt. Het klopte wel met de situatie ter plaatse.

Ik heb dit op 4 jaar werkelijk nog nooit gezien, een bug of heb ik ergens een optie gemist sinds ik hem heb? Het kruispunt is ook gewoon een plaats waar ik wekelijks kom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
HenkEisDS schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:09:
FYI: Er zit een bug in Carplay waardoor FlitsMeister niet goed werkt. I learned that the hard way…
Oh dan had ik daar last van!
De navigatie deed al extreem gek..

Lag het niet aan CarPlay dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

HenkEisDS schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:09:
Dat probleem is ondertussen toch opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Toppe schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:40:
[...]

Dat probleem is ondertussen toch opgelost?
Zit net ff te kijken maar zie FM niet bij recente updates..

Toch de dealer die dan misschien wat verprutst heeft.
Zou dat kunnen @Rainesh na de vrijschakeling die jij gedaan hebt? Of moet ik dan die versies even opzoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Famous schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:17:
[...]

Zit net ff te kijken maar zie FM niet bij recente updates..

Toch de dealer die dan misschien wat verprutst heeft.
Zou dat kunnen @Rainesh na de vrijschakeling die jij gedaan hebt? Of moet ik dan die versies even opzoeken?
Probleem zat hem in iOS, niet zozeer in de FM app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Toppe schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:27:
[...]

Probleem zat hem in iOS, niet zozeer in de FM app.
Met jouw avatar kan je toch niet wijzen naar Apple!

Sowieso de fout van FM 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThelazyEngineer
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-09 16:12
Famous schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:38:
Hier net een langer ritje gehad maar mijn CarPlay deed erg raar en volgens mij hoorde ik ook de boxen voor kraken.

Weet niet wat ze met de inspectie allemaal gedaan hebben maar goed is het niet :+
Binnenkort maar terug naar de dealer..
Heb het zelfde muziek via zowel Apple music als sounds cloud kraakt. Is sinds de laatste iOS update dus zal wss dat zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Famous schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 21:22:
[...]

Met jouw avatar kan je toch niet wijzen naar Apple!

Sowieso de fout van FM 8)
Any how, ik twijfel nu of ik een Flitsmeister TWO ga bestellen. Kan alleen vrij weinig nuttige informatie vinden. Zo lees ik nog wel dat hij lang niet altijd verbinding maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
ThelazyEngineer schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:23:
[...]

Heb het zelfde muziek via zowel Apple music als sounds cloud kraakt. Is sinds de laatste iOS update dus zal wss dat zijn
Krijg net een update binnen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h0kGx43B6bm14YXqXnFpJB61y4o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gB3CEEQfLz0Mrqu6BTV5TaZa.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:29
GeeMoney schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 10:02:
Wellicht nog een laatste stuiptrekking ?
Net zoals de RS6-R (bijvoorbeeld) versies bij Audi nog een Golf R+ ofzo?
Als het een kleine oplage betreft dan lijdt daar de CO2 drempel ook niet onder.
Die RS-R modellen zijn er ook maar 1000 van ofzo toch?
ze hebben in Zwitserland zn Golf R360S , das ook zn special edition en beperkte oplage.
mss krijgen we weer zn een :)

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:41
Inschrijven voor de beta, hoef je niet zo lang te wachten :)
https://beta.apple.com/sp/betaprogram

Overigens zie ik 0 nut in die FM apparaatjes. Gewoon instellen dan FM opent als je bluetooth gekoppeld is met de auto. Of je moet iemand zijn die altijd radio luisterd en geen AA/carplay gebruikt (want dan gaat bluetooth ook aan)

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Martinus schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:35:
[...]

ze hebben in Zwitserland zn Golf R360S , das ook zn special edition en beperkte oplage.
mss krijgen we weer zn een :)
Dat was gewoon een Abt toch?
giovanni2903 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:38:
[...]

Overigens zie ik 0 nut in die FM apparaatjes. Gewoon instellen dan FM opent als je bluetooth gekoppeld is met de auto. Of je moet iemand zijn die altijd radio luisterd en geen AA/carplay gebruikt (want dan gaat bluetooth ook aan)
Ik draai enkel de eerste betas bij een nieuwe OS.

Hier CarPlay aansluiten is direct FM op het scherm. Polo heeft het alleen niet draadloos, misschien brengt dat een verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

giovanni2903 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:38:
[...]

https://beta.apple.com/sp/betaprogram

En een update zorgt er voor dat de shortcut stopt met werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus

no comment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Wel dus :p
“Onder de kap ligt een door Abt getunde..”

Gewoon een simpele R met een chip.
Niet eens een carbon vleugel :+
En we weten hoe de auto’s van Abt, uit de fabriek, rijden. Lunges doen met 100 kilo op de nek gaat nog soepeler dan een Abt auto 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-09 08:16
Engineer Stewie schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:16:
Ik was net gewoon aan het rijden met mijn Arteon van 02/2018, dus niet aan het navigeren en kreeg ineens een melding op het AID met de boodschap: “Kruising vooruit”, incl een tekeningetje met een kruispunt. Het klopte wel met de situatie ter plaatse.

Ik heb dit op 4 jaar werkelijk nog nooit gezien, een bug of heb ik ergens een optie gemist sinds ik hem heb? Het kruispunt is ook gewoon een plaats waar ik wekelijks kom.
Als ik me goed herinner kreeg ik het ook in de mijne van 07/2018. Wellicht te maken met ACC die aan stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:12
AE69 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:09:
[...]

Als ik me goed herinner kreeg ik het ook in de mijne van 07/2018. Wellicht te maken met ACC die aan stond?
Rij nooit met ACC, dus dat kan niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• giovanni2903
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sYTEvlKM8-7Bn6-f-2gAKfCb3OI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/17JABsxkv9H038kCGrjCIY97.jpg?f=fotoalbum_large

moet eerlijk zeggen. een witte 8 CS is wel erg dik hoor. alleen jammer dat er amper geluid uitkomt..

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:56

The Legend

*Plop*

Ik heb een VW Sharan (MY2016) met een Discover Media systeem. Deze hangt heel af en toe, power ingedrukt houden tot een reboot lost dat doorgaans op. Na een ritje net blijft hij na zo’n reset direct weer hangen. Soms kan ik nog van radiozender wisselen en hangt ‘ie daarna. Verder unresponsive, ook de bedieningsknoppen op het stuur, met uitzondering van volume. Soms gaat ‘ie na een tijdje alsnog wat ingedrukte acties uitvoeren, staat ie ineens een beetje heen en weer te scrollen in het menu :? Iemand een quick fix?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

The Legend schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 20:14:
Ik heb een VW Sharan (MY2016) met een Discover Media systeem. Deze hangt heel af en toe, power ingedrukt houden tot een reboot lost dat doorgaans op. Na een ritje net blijft hij na zo’n reset direct weer hangen. Soms kan ik nog van radiozender wisselen en hangt ‘ie daarna. Verder unresponsive, ook de bedieningsknoppen op het stuur, met uitzondering van volume. Soms gaat ‘ie na een tijdje alsnog wat ingedrukte acties uitvoeren, staat ie ineens een beetje heen en weer te scrollen in het menu :? Iemand een quick fix?
Even de negatieve pool van je accu loshalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:56

The Legend

*Plop*

Gaat m’n start-stop-systeem daar niet van over z’n nek?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
giovanni2903 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 17:32:
[Afbeelding]

moet eerlijk zeggen. een witte 8 CS is wel erg dik hoor. alleen jammer dat er amper geluid uitkomt..
En de 8 CS maakt juist meer geluid dan de voorgaande modellen. :P Meer dan mijn 7.5 met een Akrapovic. Ik stond ervan versteld wat voor klappen eruit dat standaard systeem komen. :)

En wit, nehhh, vind het niet staan op de 8.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
AE69 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:09:
[...]

heb het ook wel eens in mn Arteon, gaat die ineens vertragen omdat die scherpe bocht ziet (die nog mijlen ver is, en niet altijd bij zelfde bocht 8)7 ), met zn icoon id. Maar wel altijd met acc, dus blijft gek bij je.

no comment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinus
[Afbeelding]

reed van de week achter een fel rode, op de ring bij mij. Maar hoorde zn gas geluid dwars door alles heen, wel lekker hoor.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Waarschijnlijk had ik mn muziek net iets te hard staan en er zaten 2 banen tussen. Was op de trajectcontrole bij utrecht dus dan heb je dat al gauw :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Vanochtend even met dochterlief schoenen halen in Duitsland, op de terug weg rijd er stuk onbenul met z’n trekker en een borstel mij tegemoet. Trekt die poepzak z’n rubber bescherm flap precies omhoog dat ik langs rij.

Steen slag op de motorkap en een pit in de ruit.

Ik afspraak maken bij Carglass, of het groter is dan een €2 munt stuk. Nee. En hoe groot de schade in het gezichtsveld is… beetje vaag, dus ik meten en hij is groter dan 1cm. Ongeveer 3cm er boven zit ook nog een pit zonder ster.

Of ze gaan vervangen weet dus niemand… :(

Tot zo ver mijn slechte dag!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dz82bxU3Biv_NojDYN4BTHRhgx8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xHb4bVldoAoBl107TaSPYO7J.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 21:29
Tikkie erbij met gummi hamer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Kracht zetten, hard hobbels over etc. Alleen kost het me dan weer geld… :(

Iemand ervaring met die Nano Coating van ze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Ik heb er een keer zo'n breekhamertje ingedrukt om de ster wat groter te maken om vervangen af te dwingen :*) :X

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 24-01-2022 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Dennisdn schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:11:
Ik heb er een keer zo'n breekhamertje ingedrukt om de ster wat groter te maken om vervangen af te dwingen :*) :X
Ik heb z’n evolution, ligt meteen de ruit er uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:25
Weet iemand overigens of ze zo'n ruit met draadjes verwarming aan de voorzijde makkelijk kunnen wisselen met een ruit zonder draadjes maar nieuwe type folie verwarming? Dat is in 2017 algemeen goed geworden en ik heb een 2016 Passat bij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Toppe Vraag, als de ruit vervangen moet worden, sowieso om een 'Logo Ruit' (Origineel VW). Ik ben in 2011 tot drie keer toe terug gegaan met m'n Scirocco omdat ze er een niet originele ruit in gezet hadden waarbij ik last had van vertekeningen in het beeld / zicht.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 25-01-2022 09:55 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Will_M schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:55:
@Toppe Vraag, als de ruit vervangen moet worden, sowieso om een 'Logo Ruit' (Origineel VW). Ik ben in 2011 tot drie keer toe terug gegaan met m'n Scirocco omdat ze er een niet originele ruit in gezet hadden waarbij ik last had van vertekeningen in het beeld / zicht.
Thanks voor de tip! Ga ik onthouden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:12
Ik heb ook last van steenslag zowel op de motorkap als op de voorruit, maar door de folie zie je dit bijna niet. Ik rij ieder weekeind naar België omdat mijn vriendin daar woont. En iedere maand hoor je wel weer een keer een harde tik onderweg. Het is klote, maar met al het rijden wordt je auto er niet mooier op.

[ Voor 35% gewijzigd door ZesBarkiePK op 26-01-2022 18:05 ]

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M4YN3
Toppe schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:48:
[...]

Ik ken je dashboard verder niet maar ik kon aan de zijkant 2 schroeven loshalen die vrij ver onder het dashboard verstopt waren. Soms kan het ook zijn dat er een schroef in een bekerhouder zit (hier niet) of dat je een deel van de pook moet blootleggen
Mijn auto moest vorige week naar de garage voor het vervangen van een dubbel massa vliegwiel naar een enkel massa vliegwiel. Meteen dit probleem even aangekaart en ze hebben het opgelost. Ze hebben gewoon onder het plastic hun hand gedauwd en met een priegel werkje het kunnen vervangen ;)

Nog bedankt voor de tips ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Toppe schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:54:
Vanochtend even met dochterlief schoenen halen in Duitsland, op de terug weg rijd er stuk onbenul met z’n trekker en een borstel mij tegemoet. Trekt die poepzak z’n rubber bescherm flap precies omhoog dat ik langs rij.

Steen slag op de motorkap en een pit in de ruit.

Ik afspraak maken bij Carglass, of het groter is dan een €2 munt stuk. Nee. En hoe groot de schade in het gezichtsveld is… beetje vaag, dus ik meten en hij is groter dan 1cm. Ongeveer 3cm er boven zit ook nog een pit zonder ster.

Of ze gaan vervangen weet dus niemand… :(

Tot zo ver mijn slechte dag!
[Afbeelding]
Ik heb 1x zo'n sterretje laten repareren, en je moest echt met de juiste lichtinval zoeken naar waar het ooit zat, zo strak. Wonderlijk hoe ze dat kunnen tegenwoordig.

Dat was zo'n 5 jaar geleden bij Carglass trouwens, andere partijen heb ik geen ervaring mee.

[ Voor 4% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 25-01-2022 12:25 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
[Afbeelding]

Ik vind eigenlijk bij de 8 dat de R de meest geslaagde uitvoering is (en daarmee bedoel ik eigenlijk, de meest unieke van het trio GTI, CS, R). Bij de de 7.5 was dat de CS juist en bij de 7 de GTI. Vond de R bij de 7 en 7.5 teveel op de R-line lijken waardoor je moeilijk het verschil zag (op de achterkant van de auto na) en het daarom te 'gewoon' werd.

Buiten dat blijft wit zeker heel erg gaaf, vooral met panoramadak dat er mooi uitspringt door het zwarte dak. Alleen was ik ook wel weer erg snel klaar met mijn witte omdat hij na elke (winter) rit alweer direct vuil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Will_M schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:55:
wat vaag, dat zou toch eigenlijk niet mogen kunnen.

ik vraag bij een nieuwe ruit ook altijd om een zonneband erin, weet alleen niet of ze dat ook in een "logo ruit" zouden hebben....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mark_GAE
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 28-07 19:08
Leuk om de discussie tussen de Golf 7 en 8 te zien en in het bijzonder de verschillen tussen de GTI, CS en R.

Ik heb al een aantal snelle VW Golfs gehad. Een 6 GTI, 7 GTI Clubsport en rij nu even met een 8R met Akrapovic. Kan niet anders zeggen dat hier echt serieus geluid vanaf komt in de race stand. Ook pops & bangs zijn zeer goed te horen. Een aanpassing aan het uitlaatsysteem is voor de meeste mensen absoluut niet nodig (tenzij je echt aso wilt overkomen). In de sport of comfort stand hoor je hem niet. Echt top gedaan.

Rij-eigenschappen zijn als vanouds, top!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JB2wQ8DDGSFlOiJBQf3EkM8CMUQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pMJmjTXBcOygvZeXLCA1pjVV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Mark_GAE schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:45:
Leuk om de discussie tussen de Golf 7 en 8 te zien en in het bijzonder de verschillen tussen de GTI, CS en R.

Ik heb al een aantal snelle VW Golfs gehad. Een 6 GTI, 7 GTI Clubsport en rij nu even met een 8R met Akrapovic. Kan niet anders zeggen dat hier echt serieus geluid vanaf komt in de race stand. Ook pops & bangs zijn zeer goed te horen. Een aanpassing aan het uitlaatsysteem is voor de meeste mensen absoluut niet nodig (tenzij je echt aso wilt overkomen). In de sport of comfort stand hoor je hem niet. Echt top gedaan.

Rij-eigenschappen zijn als vanouds, top!

[Afbeelding]
Super gaaf ding, maar waarom geen pano? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Mijn golf moet al ruim 5 weken een beurt. Hij zou morgen gaan maar de ‘specifieke monteur’ die ze hebben geregeld moest zich laten testen en dus hebben ze de afspraak verzet.

Nu kan ik pas 24 Februari terecht. Volgens de dealer maakt het niet zoveel uit maar hoe zit het met se mobiliteit garantie? Volgens de voorwaarden moet je zsm een afspraak plannen…

Niet dat ik pech heb ofzo, maar natuurlijk wel ‘kwalijk’
Als ze tot 2 keer toe een afspraak verzetten en ik straks er naar kan fluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AE69
giovanni2903 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:49:
[...]

1. Betere stijfheid
  2. Geen problemen met scheuren (was bij Arteon, weet niet of het nog zo is bij de nieuwe en Golf 8?)
  3. 2de hands
  4. Geld was op
,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_GAE
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 28-07 19:08
giovanni2903 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:49:
[...]

AE69 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:58:
[...]
  1. Betere stijfheid
  2. Geen problemen met scheuren (was bij Arteon, weet niet of het nog zo is bij de nieuwe en Golf 8?)
  3. 2de hands
  4. Geld was op
,,,
Zou allemaal kunnen, maar is niet het geval. Ik wacht nog op de juiste auto die wel alle opties heeft (Lapiz Blue, Panodak,Performance Pack, Akrapovic, Harman Kardon, Leder). Maar ja, zoals iedereen weet is het 1 bak ellende qua levering van auto`s...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Toppe schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:40:
Mijn golf moet al ruim 5 weken een beurt. Hij zou morgen gaan maar de ‘specifieke monteur’ die ze hebben geregeld moest zich laten testen en dus hebben ze de afspraak verzet.

Nu kan ik pas 24 Februari terecht. Volgens de dealer maakt het niet zoveel uit maar hoe zit het met se mobiliteit garantie? Volgens de voorwaarden moet je zsm een afspraak plannen…

Niet dat ik pech heb ofzo, maar natuurlijk wel ‘kwalijk’
Als ze tot 2 keer toe een afspraak verzetten en ik straks er naar kan fluiten.
Jij was op tijd met je afspraak, dus die garantie behoudt je wel hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto39
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-12-2024
Zou iemand mij kunnen helpen met het volgende probleem?

YouTube: Golf 6 Probleem bij kofferbak

Kan ik dit zelf weer kitten of lijmen of moet ik perse naar de garage om dit vast te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

naruto39 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:45:
Zou iemand mij kunnen helpen met het volgende probleem?

YouTube: Golf 6 Probleem bij kofferbak

Kan ik dit zelf weer kitten of lijmen of moet ik perse naar de garage om dit vast te maken?
Zit vast met clips, kan je los bestellen bij een dealer (of auto speciaalzaak). Klep los halen, nieuwe clips en het zit weer vast

Ooit bij een oude Berlingo geprobeerd te kitten. 3 kokers en nog niet vast. Toen maar purschuim en ducktape genomen :+

[ Voor 11% gewijzigd door Toppe op 26-01-2022 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto39
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-12-2024
Toppe schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:52:
[...]

Zit vast met clips, kan je los bestellen bij een dealer (of auto speciaalzaak). Klep los halen, nieuwe clips en het zit weer vast

Ooit bij een oude Berlingo geprobeerd te kitten. 3 kokers en nog niet vast. Toen maar purschuim en ducktape genomen :+
Ah, waarom is die ineens los dan? Is er een clip stuk gegaan denk je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

naruto39 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:56:
[...]

Ah, waarom is die ineens los dan? Is er een clip stuk gegaan denk je?
Zijn meestal van kunststof, drogen nog wel eens uit in mijn ervaring

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giovanni2903
Scrtz schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:46:
[...]

Ik vind eigenlijk bij de 8 dat de R de meest geslaagde uitvoering is (en daarmee bedoel ik eigenlijk, de meest unieke van het trio GTI, CS, R). Bij de de 7.5 was dat de CS juist en bij de 7 de GTI. Vond de R bij de 7 en 7.5 teveel op de R-line lijken waardoor je moeilijk het verschil zag (op de achterkant van de auto na) en het daarom te 'gewoon' werd.

Buiten dat blijft wit zeker heel erg gaaf, vooral met panoramadak dat er mooi uitspringt door het zwarte dak. Alleen was ik ook wel weer erg snel klaar met mijn witte omdat hij na elke (winter) rit alweer direct vuil is.
Bij 7.5 bedoel je tcr ipv cs neem ik aan, die is erg geslaagd idd. (Helaas) is de bedoeling wel een beetje dat een rline op een r lijkt toch, maar begrijp je punt. Vooral een 7r vind ik van de voorkant vooral erg saai ogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
giovanni2903 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:28:
[...]

Bij 7.5 bedoel je tcr ipv cs neem ik aan, die is erg geslaagd idd. (Helaas) is de bedoeling wel een beetje dat een rline op een r lijkt toch, maar begrijp je punt. Vooral een 7r vind ik van de voorkant vooral erg saai ogen
Ja idd, de TCR vind ik heel erg dik. En ja precies, de 7R is echt heel saai aan de voorkant. Toch jeukt het eens een GTI/R te nemen maar dan moet ik van werkgever veranderen die geen leasewagen verzorgd :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Ben hard aan het sparen voor een 7r of 7.5 gti perf. Die lelijke bumper van de 7r los ik dan wel op met een mooie splitter ofzo. Sws van te voren in beiden ff een proefrit maken tegen die tijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
giovanni2903 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:25:
Ben hard aan het sparen voor een 7r of 7.5 gti perf. Die lelijke bumper van de 7r los ik dan wel op met een mooie splitter ofzo. Sws van te voren in beiden ff een proefrit maken tegen die tijd
Ja een mooie vinden is lastig, zeker een 7R. Vaak ook nog behoorlijk aan de prijs dan, dat maakt het weer lastig vind ik altijd. Wellicht dan toch liever een 7.5 gti die net wat nieuwer is qua model. En in jou geval ga je dan toch weer van 7 naar 7, dat zat mij ook tegen toen ik aan een 6 gti twijfelde en al een 6 highline reed.

@Toppe sinds mijn nieuwe stuurwiel geen foutmeldingen meer gehad vooralsnog! Wat een verademing. Morgen lange rit naar Leusden, goede test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Ja precies, de prijs is bijna hetzelfde. Maar qua jaartal ga ik er niet op vooruit in geval van de r. Ga t wel zien over een paar maanden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Iemand hier ervaring met het hanteren van een lek stift? Heb klein krasje op de motorkap. M’n voorkeur gaat uit naar opnieuw laten spuiten, maar kost natuurlijk ook wat.

Garage kan me wel een lakstift leveren maar smeren het zelf niet… is het zelf te doen?

@Scrtz goed om te horen. Neem ik mee met het verhaal richting de garage.

Had de ook dat artikel in de Autoweek naar ze gestuurd, wisten ze dus ook (nog) niet…

[ Voor 24% gewijzigd door Toppe op 27-01-2022 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
giovanni2903 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:54:
Ja precies, de prijs is bijna hetzelfde. Maar qua jaartal ga ik er niet op vooruit in geval van de r. Ga t wel zien over een paar maanden..
Als je gaat testrijden met een R en een GTI Performance dan weet ik wel welke je gaat kiezen, ondanks het een ouder baasje is. :p

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 09:07

CaDje

Framedrops for life

Toppe schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:22:
Iemand hier ervaring met het hanteren van een lek stift? Heb klein krasje op de motorkap. M’n voorkeur gaat uit naar opnieuw laten spuiten, maar kost natuurlijk ook wat.

Garage kan me wel een lakstift leveren maar smeren het zelf niet… is het zelf te doen?

@Scrtz goed om te horen. Neem ik mee met het verhaal richting de garage.

Had de ook dat artikel in de Autoweek naar ze gestuurd, wisten ze dus ook (nog) niet…
YouTube: How to Repair a DEEP SCRATCH in Car Paint (DIY)

Ik zou het gewoon proberen, opnieuw laten spuiten kan dan altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Vissa66 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:04:
[...]

Als je gaat testrijden met een R en een GTI Performance dan weet ik wel welke je gaat kiezen, ondanks het een ouder baasje is. :p
R is wel een stuk stabieler natuurlijk. Heeft beide wel wat denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
giovanni2903 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:21:
[...]

R is wel een stuk stabieler natuurlijk. Heeft beide wel wat denk ik
Niet zozeer van het stabiele, want dat maakt de R juist minder spannend tegenover een GTI. Maar een R is een kanon vergeleken bij een reguliere GTI. Performance verschil is flink. Als je de R eerst zou rijden en daarna de GTI P dan ga je de GTI maar tammetjes vinden. :D

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Ja de power van een R is leuker, maar de niewigheid van die gti trekt me aan. Bouw wel gwn een 7r om met alle facelift onderdelen. Mib heb ik al en achterlichten+digital dash zijn 1500 excl inbouw/inleren. Dat kan er nog wel bij :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Het fijne van de 7.5 is ook vooral de 7 DSG. Vind die echt een stuk fijner dan de 6 DSG, voornamelijk als het je daily auto is. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orfu
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:00
Hele stomme vraag waarschijnlijk, kan het nergens vinden echter... Heb een polo 6r comfort Line Bluemotion (2013) gekocht. Nu wil ik graag een kofferbakinleg kopen, die zijn momenteel op de VW site in de aanbieding (kofferbakruimte beetje netjes houden).

Ze hebben het echter over variabele of vaste laadruimte (?) Ik heb geen idee welke ik moet hebben. Mijn kofferbakruimte is niet op gelijke hoogte met de rand van de achterklep, maar ligt 'diep'. Als ik de plaatjes van die inleggen bekijk zie ik ze overal gelijk met de rand liggen.

Mijn vraag: wat moet ik hebben? Een variabele of vaste inleg? Of maakt het niet uit? De kentekencheck op vw zegt dat allebei geschikt zouden moeten zijn, maar de inleggen hebben plaatjes die niet overeen stemmen met hoe het er in mijn auto uitziet.

Ik voel me een beetje een no-know met deze vraag maar hoop dat iemand me kan helpen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
wel zonde, de "eerste" 8 GTI al naar de vaantjes

geen idee of dit al total loss is, ligt er denk ook aan of die motorschade heeft, anders duikt die wel op bij Jet cars ofzo ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AE69
Shanquish schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:53:

[YouTube: Bestuurder aangehouden na eenzijdig ongeval Australiëweg]

geen idee of dit al total loss is, ligt er denk ook aan of die motorschade heeft, anders duikt die wel op bij Jet cars ofzo ;)
13 in een dozijn Golf 8 met een niet snuggere bestuurder. Er zijn ergere gevallen om je over op te winden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Shanquish schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:53:

[YouTube: Bestuurder aangehouden na eenzijdig ongeval Australiëweg]

Type eigenaar: verhuur

Zal vast netjes mee gereden zijn :Y

Haalt meneer de agent nu ook een fles lachgas uit de kofferbak?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
MK_ schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 18:38:
[...]

Type eigenaar: verhuur

Zal vast netjes mee gereden zijn :Y

Haalt meneer de agent nu ook een fles lachgas uit de kofferbak?
Hier in de buurt (Tilburg) verhuurd de Audi dealer (tevens RS Dealer) ook...... RS varianten van de A3 / A4 / A5 / A6 aan 'meestal NIET al te snuggere personen' die daar het geld voor 'over' hebben....

De schadeafdeling daar heeft in ieder geval géén gebrek aan werk >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 27-01-2022 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Snap niet dat een audi dealer daar aan meewerkt, vaak is het om crimineel geld wit te wassen. Word dus ook vaak met contant geld betaald. Een profesionele dealer werkt daar toch niet aan mee lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
giovanni2903 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:19:
Snap niet dat een audi dealer daar aan meewerkt, vaak is het om crimineel geld wit te wassen. Word dus ook vaak met contant geld betaald. Een profesionele dealer werkt daar toch niet aan mee lijkt me
Is maar een klein lokaal dealertje, ook .... iets met : 'van Mossel' :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

giovanni2903 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:19:
Hoe denk je dat die dealer van z’n zwart geld af komt? Iets met vervangende onderdelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abe26
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 28-07-2023
Ik heb een Volkswagen Golf station en daar zit een dubbelzijdige kofferbak mat in. Ideaal want we hebben een hond, dus de rubberen kant zit altijd bovenaan.

Echter is die zo glad dat de hond alle kanten op gaat in de kofferbak. Wie heeft er wat tips om dat stroever te maken? Heb gekeken om een antislip mat er over heen te leggen, maar dat blijft er ook niet op liggen als de hond er met de poten over heen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Orfu schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:59:
Hele stomme vraag waarschijnlijk, kan het nergens vinden echter... Heb een polo 6r comfort Line Bluemotion (2013) gekocht. Nu wil ik graag een kofferbakinleg kopen, die zijn momenteel op de VW site in de aanbieding (kofferbakruimte beetje netjes houden).

Ze hebben het echter over variabele of vaste laadruimte (?) Ik heb geen idee welke ik moet hebben. Mijn kofferbakruimte is niet op gelijke hoogte met de rand van de achterklep, maar ligt 'diep'. Als ik de plaatjes van die inleggen bekijk zie ik ze overal gelijk met de rand liggen.

Mijn vraag: wat moet ik hebben? Een variabele of vaste inleg? Of maakt het niet uit? De kentekencheck op vw zegt dat allebei geschikt zouden moeten zijn, maar de inleggen hebben plaatjes die niet overeen stemmen met hoe het er in mijn auto uitziet.

Ik voel me een beetje een no-know met deze vraag maar hoop dat iemand me kan helpen :-)
Doe anders een foto van je kofferbak, dat zal helpen.
Praktisch gezien: variabel betekent dat je een rand hebt waar de kofferbak vloer op kan liggen, en waar je hem ook lager kunt leggen.
Als jij geen randjes hebt waar je de vloer op zou kunnen leggen zodat ie gelijk ligt met de opening, heb je waarschijnlijk een vaste laadruimte:)
Check evt je boekje, zal het ongetwijfeld in staan.

Maar nogmaals: een foto doet wonderen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

abe26 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:39:
Ik heb een Volkswagen Golf station en daar zit een dubbelzijdige kofferbak mat in. Ideaal want we hebben een hond, dus de rubberen kant zit altijd bovenaan.

Echter is die zo glad dat de hond alle kanten op gaat in de kofferbak. Wie heeft er wat tips om dat stroever te maken? Heb gekeken om een antislip mat er over heen te leggen, maar dat blijft er ook niet op liggen als de hond er met de poten over heen gaat.
Bij de Primera kun je vellen als dit krijgen: https://www.bol.com/nl/nl...i-10-st/9200000049994738/
Maar dan groter ;)

Dan heb je een foamlaagje waar ie met zijn nagels grip op heeft :)
Vraag is natuurlijk ook hoe groot de hond is. Een jack frutsel vliegt alle kanten in, een Berner senner ongetwijfeld een stuk minder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

abe26 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:39:

Niet de goedkoopste optie maar een stuk EPDM? Is erg stroef en kan je gewoon op maat snijden.

Denk dat je goedkoper een vol rubberen mat kan bestellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Toppe op 30-01-2022 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abe26
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 28-07-2023
The Eagle schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:30:
[...]

Bij de Primera kun je vellen als dit krijgen: https://www.bol.com/nl/nl...i-10-st/9200000049994738/
Maar dan groter ;)

Dan heb je een foamlaagje waar ie met zijn nagels grip op heeft :)
Vraag is natuurlijk ook hoe groot de hond is. Een jack frutsel vliegt alle kanten in, een Berner senner ongetwijfeld een stuk minder :P
Ik heb een herder, dus een redelijke grote hond maar het is bijna sneu om de nagels te horen over de mat.
Ik had gehoopt dat er misschien een middel (huishoud tip) dat je erover kan smeren/sprayen zodat het stroever word.
Pagina: 1 ... 76 ... 140 Laatste