Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 75 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:25
AE69 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:05:
[...]

Zoek je de statische of de dynamische (die zijn wel prijzig)?
Statisch, maar zelfs op eBay, Ali enz lijk ik niet echt iets in overvloed te kunnen vinden. Dat valt me eigenlijk wel tegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:41
gewoon de dynamisch bestellen. 6 tientjes, maar is wel mooi spul.

[ Voor 7% gewijzigd door giovanni2903 op 28-12-2021 18:54 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben van H.
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-07-2024
Bleek toch dat de batterij van de sleutel leeg was. Vanmorgen stopte de 2e sleutel er ook mee en moest ik het klepje voor het slot verwijderen om de auto open te kunnen maken. Nadat ik eindelijk het alarm uit had door de sleutel op de juiste plaats te houden kon ik de auto starten. Aangekomen bij de dealer batterijen vervangen en alles werkt nu weer. Helaas heb ik de melding op het dashboard met de melding over de batterij niet gezien. Anders had ik ze meteen al vervangen. Maar gelukkig geen kapotte sleutel.

Iedereen die gereageerd had op mijn vraag nogmaals bedankt. Alles werkt nu weer.

Fijne feestdagen iedereen en alvast de beste wensen voor het nieuwe jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ben van H. schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 22:17:
Bleek toch dat de batterij van de sleutel leeg was. Vanmorgen stopte de 2e sleutel er ook mee en moest ik het klepje voor het slot verwijderen om de auto open te kunnen maken. Nadat ik eindelijk het alarm uit had door de sleutel op de juiste plaats te houden kon ik de auto starten. Aangekomen bij de dealer batterijen vervangen en alles werkt nu weer. Helaas heb ik de melding op het dashboard met de melding over de batterij niet gezien. Anders had ik ze meteen al vervangen. Maar gelukkig geen kapotte sleutel.

Iedereen die gereageerd had op mijn vraag nogmaals bedankt. Alles werkt nu weer.

Fijne feestdagen iedereen en alvast de beste wensen voor het nieuwe jaar.
Die batterijmelding krijg je vaak al een maand of twee voordat de batterij echt leeg is ;) en vervangen is een DIY van 1 minuut.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 20:09
Nou.. die melding heb ik nog nooit gezien op mijn Golf 7.5.
En daardoor al meerdere keren met een lege sleutel gestaan, beetje irritant wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
yamahabest schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:53:
En daardoor al meerdere keren met een lege sleutel gestaan, beetje irritant wel.
Als je die melding mist dan weet ik écht niet waar jij allemaal wél op let tijdens het starten van een auto 8)

In het CAR menu wordt de afbeelding van de WITTE auto overigens overal ZWART als er ergens een issue is wat in het verleden een melding gegeven heeft. Het onderdeel wat het betreft kleurt daar dan ook ORANJE + krijgt een duidelijke tekstuele vermelding :9

Ná het verhelpen van de verstoring wordt de afbeelding van de auto pas weer WIT.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-09 14:23
Kan ik iemand blij maken met dakdragers ?
Had ze zelf voor mijn Golf GTE van 2015 (of 2016 weet ik niet meer was lease auto).

Op de dakdragers staat VW Golf 4T >= 2012.
Ik heb alleen de sleutels van de slotjes voor de klepjes niet meer (klepjes zijn wel er af). Dus slotjes vervangen of nieuwe klepjes is wel nodig.

Gratis af te halen in Bleiswijk.
DM bij interesse!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XEusAvb1L-uDXtMyfKL8w5bOeKA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gjEK5QS8B890ldoX1ZPAvRxn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 20:09
Will_M schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:13:
[...]

Als je die melding mist dan weet ik écht niet waar jij allemaal wél op let tijdens het starten van een auto 8)

In het CAR menu wordt de afbeelding van de WITTE auto overigens overal ZWART als er ergens een issue is wat in het verleden een melding gegeven heeft. Het onderdeel wat het betreft kleurt daar dan ook ORANJE + krijgt een duidelijke tekstuele vermelding :9

Ná het verhelpen van de verstoring wordt de afbeelding van de auto pas weer WIT.
Ik zweer het je. Tijdens het starten kijk ik naar de digitale cockpit en de Discover Pro.
Beide hebben nog nooit enige melding gegeven.

Laatste keer was afgelopen weekend. Ik rij de ene dag van Zwolle naar Utrecht (met twee tussenstops), de andere dag van Utrecht naar Emmen. En de volgende dag wil ik iets uit de auto pakken, sleutel helemaal dood.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

yamahabest schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:53:
Hier een Golf 7, hij meldt het in dat verticale schermpje recht voor je, samen met een geluidsignaal. Volgens mij bij het instappen/starten, dat weet ik niet zeker.

• weerstand
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 20:12
In mijn golf 7.5 wel duidelijke meldingen gehad van lege batterijen.
Ruime tijd voordat batterijen echt leeg waren.

Batterijen gaan best kort mee vergeleken met Toyota Avensis. (En ook geen spiegelglazen die loslaten).

Ik heb de 2025 batterijen vervangen door iets dikkere 2032 batterijen, die hebben meer capaciteit. Met beleid krijg ik de sleutel dan weer dicht.

Tov van de Avensis handbak is DSG in combinatie met automatic cruise control wel heerlijk relaxed rijden. En de massage stoel is ook heerlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door weerstand op 30-12-2021 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Vraagje, Golf 7 1.4 TSI DSG 150 pk. Tankinhoud zou moeten zijn: 50 liter. Ik mik er (met een actieradius van een strakke 0 km op de boordcomputer) zojuist 53 liter in. Hoe werkt dat? :)

Kennelijk heb je enige reserve, weet iemand hoeveel dat is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 16:51:
Vraagje, Golf 7 1.4 TSI DSG 150 pk. Tankinhoud zou moeten zijn: 50 liter. Ik mik er (met een actieradius van een strakke 0 km op de boordcomputer) zojuist 53 liter in. Hoe werkt dat? :)

Meestal wel 5 liter.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-09 08:53

Er kan gewoon meer in, de Passat heeft 66l in het boekje staan en daar is al 70l ingegaan voor de pomp afsloeg. ;) Hoeveel is maar hoe ver je durft gaan, meer als een hypermilende 100km na het brandstoflampje doe ik niet.

[ Voor 9% gewijzigd door AndRo555 op 01-01-2022 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:41

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Er ligt ook nog een leiding NAAR de tank.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
Iemand ervaring met de kevlar versterkte uitvoering van de DSG koppeling voor dq200? Dat dit het trillen of bibberen oplost in de winter met vocht op de koppeling tot dat de dsg flink warm gereden is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

GerCor schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 20:52:
[...]

Er ligt ook nog een leiding NAAR de tank.
Hoeveel liter is dat precies?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

De tank is 50 liter. Jij tankt 53 liter.

Geen flauw idee.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Er gaat iets meer dan 55l in de golf. Denk dat de leidingen max een liter zijn.

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

GerCor schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:43:
[...]

De tank is 50 liter. Jij tankt 53 liter.

Geen flauw idee.
Ik vraag initieel hoeveel liter er werkelijk er in kan bij de Golf, u geeft aan dat er ook een leiding is, dus is de vervolgvraag hoeveel liter dan in die leiding past legitiem, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soullancer
BeQuietAndDrive schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:30:
[...]

Ik vraag initieel hoeveel liter er werkelijk er in kan bij de Golf, u geeft aan dat er ook een leiding is, dus is de vervolgvraag hoeveel liter dan in die leiding past legitiem, toch?
..............3? ...liter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:50

mb1

Soullancer schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 21:20:
Iemand ervaring met de kevlar versterkte uitvoering van de DSG koppeling voor dq200? Dat dit het trillen of bibberen oplost in de winter met vocht op de koppeling tot dat de dsg flink warm gereden is
Ik niet maar ben ook wel benieuwd naar ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:21

Toppe

Oké ✅

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ben benieuwd.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:29

• je hebt de tankinhoud van je boekje, de veilige waarde
  • je hebt de reserve, je weet wel, als je lampje brand
  • en je hebt de 0 km stand op je actieradius zitten
de trigger moet zijn, voor de gewone man :) dat je gaat tanken zodra die in de reserve komt.
In NL zit er wel om de hoek een pomp, in Dui of Fra een stuk minder dus slimmer om wel te doen.

puntje 1 en 2, is je boekje tank inhoud.
puntje 3 is de spreekwoordelijke "joker". Dat is niet gecategoriseerde inhoud van de tank, om er voor te zorgen dat al die idioten (including me) die meer rijden, dan 0 op de actieradius, toch nog bij de pomp komen. Das je reserve reserve.... Ik tank ook nog wel eens meer dan 't boekje :) ....
Er staat ook niet voor niets int boekje, maximaal 3 x afklikken.
Zie het ook als een 1,5 liter cola, er kan meer in de fles... zo is je tank ook, dus meer tanken dan je boekje zit ook aan die kant.

Hoeveel dat is, ligt aan de vorm van de tank, lengte leidingen etc..

[ Voor 11% gewijzigd door Martinus op 04-01-2022 14:48 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Martinus schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:38:
[...]
  • je hebt de tankinhoud van je boekje, de veilige waarde
  • je hebt de reserve, je weet wel, als je lampje brand
  • en je hebt de 0 km stand op je actieradius zitten
de trigger moet zijn, voor de gewone man :) dat je gaat tanken zodra die in de reserve komt.
In NL zit er wel om de hoek een pomp, in Dui of Fra een stuk minder dus slimmer om wel te doen.

puntje 1 en 2, is je boekje tank inhoud.
puntje 3 is de spreekwoordelijke "joker". Dat is niet gecategoriseerde inhoud van de tank, om er voor te zorgen dat al die idioten (including me) die meer rijden, dan 0 op de actieradius, toch nog bij de pomp komen. Das je reserve reserve.... Ik tank ook nog wel eens meer dan 't boekje :) .... Er staat ook niet voor niets int boekje, maximaal 3 x afklikken. Zie het ook als een 1,5 liter cola, er kan meer in de fles... zo is je tank ook, dus meer tanken dan je boekje zit ook aan die kant.

Hoeveel dat is, ligt aan de vorm van de tank, lengte leidingen etc..
Helder! We waren op weg naar schoonmoeder (woont in grensgebied), dus ik wilde per se Duitsland halen om daar te tanken. In NL er nog 3 liter in gooien om het zeker te halen, voelde als een nederlaag :)

3x afklikken doe ik nooit eigenlijk. Vol = vulpistool stopt = meteen klaar met tanken bij mij. Ik had ooit een collega die drie minuten bezig was de laatste druppel er in te persen, sindsdien ben ik daar allergisch voor :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:29
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:45:
[...]

Helder! We waren op weg naar schoonmoeder (woont in grensgebied), dus ik wilde per se Duitsland halen om daar te tanken. In NL er nog 3 liter in gooien om het zeker te halen, voelde als een nederlaag :)

3x afklikken doe ik nooit eigenlijk. Vol = vulpistool stopt = meteen klaar met tanken bij mij. Ik had ooit een collega die drie minuten bezig was de laatste druppel er in te persen, sindsdien ben ik daar allergisch voor :D
doe 2x aftikken, 3x kan nl er uitkomen, is de auto vies.
Heb een hekel aan tanken, dus doe het wel. En ben zooo blij me een 70l tank, rij helaas geen diesel maar, dat was pas slow tanken :)

no comment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:45
En niet te vergeten de BlueMotion-Passats en Golfjes met een lipje bij de tankdop, die kunnen nog 5-10 liter extra kwijt als je het lipje wegdrukt. (Zo heeft VW de laatste paar kilo gewicht uit de auto gehaald om onder bepaalde normen te vallen).

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 04-01-2022 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
BeQuietAndDrive schreef op maandag 18 januari 2021 @ 20:18:
[...]

Herstel: de garage had het interieurfilter niet vervangen, dit stond verkeerd op de werkbon. Dus, ik ga dat zelf even doen, eens kijken of dat helpt.
bleek dit nu uiteindelijk de oplossing te zijn? ken iemand die dit nu ook heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

giovanni2903 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:44:
[...]

bleek dit nu uiteindelijk de oplossing te zijn? ken iemand die dit nu ook heeft
Nee, zie een post van mij van vorige week (denk 1 pagina terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:12
Vandaag heb ik bij Vagtechniek de Golf laten chippen. Ook zit er nu een luchtfilter van Pipercross in. Het is een erg mooie zaak waar je vanuit de wachtruimte kan meekijken in de garage en ook tijdens het chippen kan je meekijken. Ik heb hier heel erg lang over getwijfeld, maar kan het iedereen aanraden. ik heb goed en eerlijk advies van Thijs en Max gehad, en dat heeft me over de streep gehaald. Het was echt een hele leuke dag, en de auto rijdt super!

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
mooi dat het is bevallen. toen ik er de eerste keer binnen kwam had ik ook meteen een goed gevoel. meekijken bij de testbank en de info krijgen is idd erg leuk. met de volgende auto ga ik ook zeker daarheen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bwPcB-0W7K9Tdtoe54JfLLnneMM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BEbhqiHdmG1QITijQUUPRIOy.jpg?f=fotoalbum_large

Afgelopen week bij een 8R wezen kijken. :) Was er in de buurt en wilde de 8 toch eens in het echt zien en proeven.

Vriendelijk geholpen door Muntstad, uiteindelijk ook nog een stukje mogen rijden omdat de verkoper mij wel serieus genoeg nam. B)

De 8, in deze trim, dus de R of de Clubsport vind ik toch echt retedik geworden. Mijn TCR stond er zo goed als naast en die leek dan meteen zo oud, vooral het interieur. Wat een verandering heeft die ondergaan.

Ik was zeer sceptisch over alle touch knoppen, echter viel het mij alles mee. Je hebt toch het gevoel dat je een knop daadwerkelijk indrukt, dus dat is positief. Wel even wennen want alles is compleet veranderd ten opzichte van de 7/7.5. :)

Vormgeving van de stoelen is ook een stap vooruit, veel sportiever en moderner. :)

Echter het geheel komt een beetje saai en goedkoop over. Veel plastic, minimalistisch, voelt minder ,,premium'' aan als zijn voorganger.

Kwa rijden merkte ik niet heel veel anders, gewoon weer typisch een Golf. Echter merkte ik wel meteen dat zo'n R gewoon hard gaat zonder moeite en sensatie, zit echt weinig tot geen beleving in. Dan vind ik een FWD toch net even wat speelser. Hierom ga ik aankomende week dan ook bij een 8 Clubsport kijken ter vergelijking. :)

Zou wel een hele snelle wissel zijn, maar ach, wie weet. :P

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 22:19:
[Afbeelding]

Afgelopen week bij een 8R wezen kijken. :) Was er in de buurt en wilde de 8 toch eens in het echt zien en proeven.

Vriendelijk geholpen door Muntstad, uiteindelijk ook nog een stukje mogen rijden omdat de verkoper mij wel serieus genoeg nam. B)

De 8, in deze trim, dus de R of de Clubsport vind ik toch echt retedik geworden. Mijn TCR stond er zo goed als naast en die leek dan meteen zo oud, vooral het interieur. Wat een verandering heeft die ondergaan.

Ik was zeer sceptisch over alle touch knoppen, echter viel het mij alles mee. Je hebt toch het gevoel dat je een knop daadwerkelijk indrukt, dus dat is positief. Wel even wennen want alles is compleet veranderd ten opzichte van de 7/7.5. :)

Vormgeving van de stoelen is ook een stap vooruit, veel sportiever en moderner. :)

Echter het geheel komt een beetje saai en goedkoop over. Veel plastic, minimalistisch, voelt minder ,,premium'' aan als zijn voorganger.

Kwa rijden merkte ik niet heel veel anders, gewoon weer typisch een Golf. Echter merkte ik wel meteen dat zo'n R gewoon hard gaat zonder moeite en sensatie, zit echt weinig tot geen beleving in. Dan vind ik een FWD toch net even wat speelser. Hierom ga ik aankomende week dan ook bij een 8 Clubsport kijken ter vergelijking. :)

Zou wel een hele snelle wissel zijn, maar ach, wie weet. :P
Ik zou helemaal NOG niet wisselen. Ik lees eigenlijk niks anders dan ellende met de software. Ook met de ID3 en ID5. Dat hebben ze helemaal niet voor elkaar bij Volkswagen maar wel goud geld vragen. Nu rij je, qua software, probleemloos. Maar ja, elke kilometer rijden gaat ook weer van de inruilprijs af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
GerCor schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 22:34:
[...]

Ik zou helemaal NOG niet wisselen. Ik lees eigenlijk niks anders dan ellende met de software. Ook met de ID3 en ID5. Dat hebben ze helemaal niet voor elkaar bij Volkswagen maar wel goud geld vragen. Nu rij je, qua software, probleemloos. Maar ja, elke kilometer rijden gaat ook weer van de inruilprijs af.
Is het echt zo'n drama ja? Ik heb het eigenlijk niet echt bijgehouden, maar wat zijn voornamelijk de issues? :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 22:44:
[...]

Is het echt zo'n drama ja? Ik heb het eigenlijk niet echt bijgehouden, maar wat zijn voornamelijk de issues? :)
Je zou eigenlijk de ervaringen van @Toppe en @Scrtz moeten lezen. Dan heb je geen zin meer in een Golf 8.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:28
GerCor schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 22:59:
[...]

Je zou eigenlijk de ervaringen van @Toppe en @Scrtz moeten lezen. Dan heb je geen zin meer in een Golf 8.
Mwa das ook wel weer erg overdreven, ja de software is nog niet helemaal in orde maar zodra de foutmeldingen bij mij over paar weken zijn opgelost zodra ik een nieuw stuur krijg vind ik het prima.

Hoe vond je hem rijden @Vissa66 ? Ik vind de 8 toch een stuk meer als een Audi (A3) rijden, de golf versies daarvoor die ik gereden heb (5,6 en 2x 7.5) waren wat meer zoekerig op de weg. De 8R schijnt ook echt bloedsnel te zijn.

De enige gemissen aan de 8 vind ik persoonlijk:
- temperatuur/volumecontrol onder het infotainmentscherm niet verlicht s’avonds
- stoelverwarming via het infotainmentscherm moet worden ingesteld
- opbergvak in middenconsole geen rolschuifdeksel meer heeft dus altijd open ligt
- opbergkastje links onder stuur verdwenen is (perfecte plek voor mijn tankpas was dat altijd, verder gebruikte ik het ook nooit)
- menu indeling infotainment, had toch makkelijker gekund imo, vooral met vaak alle ongebruikte ruimte, bijv bij de radio zenders. Vierkante icoontjes enkel horizontaal terwijl eronder nog een hele rij zenders zou passen. Maar nee daarintegen moet je horizontaal gaan scrollen.

Ben verder heel tevreden hoor, maar door het gemis van sommige simpele fysieke bedieningsknoppen merk ik afentoe onder het rijden toch dat ik even een paar secondes compleet afgeleid ben omdat ik even de stoelverwarming wil aanpassen of de interieurtemperatuur. Zonde dat op een paar kleine vlakken veiligheid moet inleveren voor design.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Scrtz schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 23:14:
[...]

Mwa das ook wel weer erg overdreven, ja de software is nog niet helemaal in orde maar zodra de foutmeldingen bij mij over paar weken zijn opgelost zodra ik een nieuw stuur krijg vind ik het prima.

Hoe vond je hem rijden @Vissa66 ? Ik vind de 8 toch een stuk meer als een Audi (A3) rijden, de golf versies daarvoor die ik gereden heb (5,6 en 2x 7.5) waren wat meer zoekerig op de weg. De 8R schijnt ook echt bloedsnel te zijn.

De enige gemissen aan de 8 vind ik persoonlijk:
- temperatuur/volumecontrol onder het infotainmentscherm niet verlicht s’avonds
- stoelverwarming via het infotainmentscherm moet worden ingesteld
- opbergvak in middenconsole geen rolschuifdeksel meer heeft dus altijd open ligt
- opbergkastje links onder stuur verdwenen is (perfecte plek voor mijn tankpas was dat altijd, verder gebruikte ik het ook nooit)
- menu indeling infotainment, had toch makkelijker gekund imo, vooral met vaak alle ongebruikte ruimte, bijv bij de radio zenders. Vierkante icoontjes enkel horizontaal terwijl eronder nog een hele rij zenders zou passen. Maar nee daarintegen moet je horizontaal gaan scrollen.

Ben verder heel tevreden hoor, maar door het gemis van sommige simpele fysieke bedieningsknoppen merk ik afentoe onder het rijden toch dat ik even een paar secondes compleet afgeleid ben omdat ik even de stoelverwarming wil aanpassen of de interieurtemperatuur. Zonde dat op een paar kleine vlakken veiligheid moet inleveren voor design.
Sommige punten viel me inderdaad meteen op. Her en der toch ,,wegbezuinigd'', wat jammer is maar geen deal breakers.

Dat er geen verlichting zit in de temp/volume control zag ik al meerdere keren voorbij komen op Youtube, dat is wel enigsinds irritant. Sowieso dat er meer via het infotainment gedaan moet worden. Zoals je zegt, design voor veiligheid. Niet echt handig. :)

De 8 is weer sneller geworden dan de 7.5, waar mijn TCR standaard 100-200 doet in 13.XX doen de R en CS dat beide in 11.4. Al doet mijn TCR het op het moment nog wat sneller, maar dat is geen eerlijke vergelijking. :P

Ik heb er denk ik niet lang genoeg mee gereden om echt verschil te voelen tussen de 7.5 en de 8, voelde vooral heel vertrouwd aan. :)

Maar geen software bugs/glitches die je bent tegen gekomen tot nog toe? :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
vriend van me rijdt een 8 gti, die heeft vooral het volgende: het gebruikerssyteem werkt vaak niet lekker, word je afgemeld en ingelogd op de gast gebruiker. geen verbinding soms met internet. waardoor je dus ook niet op je hoofdaccount kunt aanmelden. carplay wat niet lekker werkt draadloos soms. ook lekte zijn differentieel, wat vrij snel is na 25k km. is een garantiedingetje, maar alsnog vervelend. en het interieur is gewoon niet premium afgewerkt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

@Scrtz je weet dat je de stoel verwarming kan inschakelen door tegelijk op koud en warm te drukken? Niet dat het altijd werkt, maar toch.

En @GerCor ik sluit me aan bij @Scrtz het werkt allemaal wel, maar een update kan het nog net even verbeteren. Mijne mag 27 Januari voor een beurt en dan gaan ze ook kijken hoe ze die storingen kunnen verhelpen, al heb ik er een hard hoofd in.

Geen verlichte sliders is echt een domme design fout

[ Voor 52% gewijzigd door Toppe op 09-01-2022 07:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Kreeg gister een melding over de banden spanning. Net alles netjes voorzien van lucht en wil hem resetten. Kan dus niet. Lekker dan, nog 3 weken met z’n foutmelding rond rijden :(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mRG4utEu0ehCwU9IpHKRjUbpOSQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GebNnUZ5kByxqLyBojrbA3IF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Kijk, als je zoveel geld, want het is natuurlijk voor velen een vermogen, dan moet alles, echt alles, foutloos werken. Het zullen vast kinderziektes zijn en voor degene die de Golf 8 leasen, allemaal misschien eerder acceptabel. Maar ik, iemand die een auto zelf koopt, heb er geen stuiver voor over. Dan liever een probleemloze Golf 7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

GerCor schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:28:
Kijk, als je zoveel geld, want het is natuurlijk voor velen een vermogen, dan moet alles, echt alles, foutloos werken. Het zullen vast kinderziektes zijn en voor degene die de Golf 8 leasen, allemaal misschien eerder acceptabel. Maar ik, iemand die een auto zelf koopt, heb er geen stuiver voor over. Dan liever een probleemloze Golf 7.
Maar het is niet dat ze in het verkoop praatje er bij zeggen ‘Kijk, mooi touch screen mét gratis problemen’.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Foutjes wat betreft het niet kunnen resetten van je banden spanning zijn slordig, maar nog wel te overzien.

Al met al is het voor mij een prima auto en zou ik hem zo weer opnieuw kopen. Nu is mijn vergelijkingsmateriaal een UP en wat Golf 7 exemplaren waar ik veel in reed. De stoelen van een 8 zijn stukken beter dan die van een 7. Althans, voor mijn rug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Toppe schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:47:
[...]

Maar het is niet dat ze in het verkoop praatje er bij zeggen ‘Kijk, mooi touch screen mét gratis problemen’.

***members only***

Foutjes wat betreft het niet kunnen resetten van je banden spanning zijn slordig, maar nog wel te overzien.

Al met al is het voor mij een prima auto en zou ik hem zo weer opnieuw kopen. Nu is mijn vergelijkingsmateriaal een UP en wat Golf 7 exemplaren waar ik veel in reed. De stoelen van een 8 zijn stukken beter dan die van een 7. Althans, voor mijn rug.
Had je in de 7 wel die ergonomic stoelen? Die hebben wij namelijk, en ik moet zeggen dat we daar perfect in zitten. In tegenstelling tot die veredelde barkrukken in onze Golf 6 destijds...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Toppe schreef op zondag 9 januari 2022 @ 07:47:
@Scrtz je weet dat je de stoel verwarming kan inschakelen door tegelijk op koud en warm te drukken? Niet dat het altijd werkt, maar toch.

En @GerCor ik sluit me aan bij @Scrtz het werkt allemaal wel, maar een update kan het nog net even verbeteren. Mijne mag 27 Januari voor een beurt en dan gaan ze ook kijken hoe ze die storingen kunnen verhelpen, al heb ik er een hard hoofd in.

Geen verlichte sliders is echt een domme design fout
Wel ja? Oh sick dat moet ik eens proberen van de week. Ik heb nu dus maar ingesteld dat de stoelverwarming en stuurverwarming automatisch aangaan bij een bepaalde temperatuur (volgens mij is dat onder de 10 graden ofzo), dat werkt opzicht ook wel relax!
Vissa66 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 23:53:
[...]

Sommige punten viel me inderdaad meteen op. Her en der toch ,,wegbezuinigd'', wat jammer is maar geen deal breakers.

Dat er geen verlichting zit in de temp/volume control zag ik al meerdere keren voorbij komen op Youtube, dat is wel enigsinds irritant. Sowieso dat er meer via het infotainment gedaan moet worden. Zoals je zegt, design voor veiligheid. Niet echt handig. :)

De 8 is weer sneller geworden dan de 7.5, waar mijn TCR standaard 100-200 doet in 13.XX doen de R en CS dat beide in 11.4. Al doet mijn TCR het op het moment nog wat sneller, maar dat is geen eerlijke vergelijking. :P

Ik heb er denk ik niet lang genoeg mee gereden om echt verschil te voelen tussen de 7.5 en de 8, voelde vooral heel vertrouwd aan. :)

Maar geen software bugs/glitches die je bent tegen gekomen tot nog toe? :)
Bij mij heb ik vaak foutmelding met de emergency assist en travel assist, maar daarvoor krijg ik over 2 weken een compleet nieuw stuurwiel van de dealer
en heb nu een SW update gehad naar 1668, daar is de rest eigenlijk wel stabiel. Komen nog meer en betere SW updates aan iig. Gebruik zelf eigenlijk 95% wireless Apple Carplay dus heb ook eigenlijk weinig te maken met de SW van de auto zelf.

Er zijn idd wel wat kleine bezuinigingen geweest die eigenlijk wat jammer en onnodig zijn imo maar met het sterk vernieuwde design maken ze weer een hoop goed. De stoelen inderdaad maar ook de sfeerverlichting in het interieur maar ook exterieur zoals in de deurklinken etc maken een hoop goed. Alleen jammer dat je nu direct tegen het slot kijkt bij de deurklink wat voorheen altijd netjes dicht was.
BeQuietAndDrive schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:53:
[...]

Had je in de 7 wel die ergonomic stoelen? Die hebben wij namelijk, en ik moet zeggen dat we daar perfect in zitten. In tegenstelling tot die veredelde barkrukken in onze Golf 6 destijds...
Wat voor stoelen had je in de golf 6? Of welke uitvoering had je? De Highline sportstoelen die ik had vond ik prima zitten hoor.
GerCor schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:28:
Dat hebben ze bij de A3 dan wel beter geregeld, gewoon nog fysieke knoppen voor stoelverwarming, climatronic etc. Jammer dat ze dat bij de Golf 8 niet hebben gedaan. Weet eigenlijk niet of de A3 ook SW problemen heeft, daar hoor ik weinig van, maar zie ze ook verdomd weinig rijden omdat ze zo verschrikkelijk duur zjn geworden.

Maar inderdaad, eigenlijk hoort alles gewoon perfect te zijn, of in ieder geval op korte termijn opgelost te zijn, mag hopen dat in de eerste helft van dit jaar nog een grote update voor de golf 8 komt (1888 wordt dat volgens mij).

Vergeet niet dat leaserijders ook genoeg bijtelling per maand betalen als ze privé rijden, dus ook dan mag het net zo hard kloppen. ;) Of ik nou afschrijving+verzekering+onderhoud+benzine betaal of bijtelling, onder de streep komt het op hetzelfde neer, kost allebij geld.

[ Voor 25% gewijzigd door Scrtz op 09-01-2022 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

BeQuietAndDrive schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:53:
[...]

Yep. Ik vond ze vooral te smal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:48:
[...]

Wel ja? Oh sick dat moet ik eens proberen van de week. Ik heb nu dus maar ingesteld dat de stoelverwarming en stuurverwarming automatisch aangaan bij een bepaalde temperatuur (volgens mij is dat onder de 10 graden ofzo), dat werkt opzicht ook wel relax!
Yep. Al is het wel de aanhouder wint voor. Soms moet je je vingers er langer op houden en soms korter maar je zal merken dat het wel werkt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Scrtz schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:48:
[...]

Wat voor stoelen had je in de golf 6? Of welke uitvoering had je? De Highline sportstoelen die ik had vond ik prima zitten hoor.
Oh ja, belangrijke nuance inderdaad. Wij hadden een gewone Comfortline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
zag net die Taigo rijden, best een mooi ding. valt goed op met die lichtbalk achter/voor. helaas was deze in de meest lelijke kleur die je kunt kiezen, Visual green ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-09 08:16
giovanni2903 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:57:
zag net die Taigo rijden, best een mooi ding. valt goed op met die lichtbalk achter/voor. helaas was deze in de meest lelijke kleur die je kunt kiezen, Visual green ;(
Ik zag het in de showroom en dacht hardop “waarom?”
De verkoper wist ook niet hoe het gepositioneerd moest gaan worden tussen de Polo, en T-cross.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
snap het ook niet goed. als je de t-cross te klein vind neem je een t-roc lijkt me. zie wel dat de taigo even duur is als een t-cross, maar wel groter (en minder luxe gok ik). onzinmodel, maar oogt wel mooi verder :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:12
Mijn Arteon lijkt wel gemaakt te zijn, had last van EPC storingen met bijgaand vermogenverlies.
Oliedruksensor is vervangen en nu een aantal draden herlegd in de kabelboom (kabelbreuk). Tot nu toe geen last gehad.

Moet deze maand naar de keuring (jullie APK denk ik) aangezien hij begin februari 4 jaar wordt. Beestje moet het nog 8-9 maanden volhouden voor hij op pensioen mag (in normale omstandigheden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
giovanni2903 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:21:
snap het ook niet goed. als je de t-cross te klein vind neem je een t-roc lijkt me. zie wel dat de taigo even duur is als een t-cross, maar wel groter (en minder luxe gok ik). onzinmodel, maar oogt wel mooi verder :p
Autoweek heeft ze een soort-van-vergeleken. Maar die komen ook niet verder als het enige verschil dat de Taigo met 150pk is te bestellen. https://www.autoreview.nl...erschillen-met-de-t-cross

Heb ook even naar verschillen gezocht in de leasecalculator, maar zelfs de vanafprijs is hetzelfde. TCross misschien iets meer voor de ouderen en Taigo voor de jongeren?

Wellicht willen ze gewoon nog wat platformen opmaken voordat het electrische geweld alles overneemt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 11-01-2022 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Engineer Stewie schreef op maandag 10 januari 2022 @ 23:12:
Mijn Arteon lijkt wel gemaakt te zijn, had last van EPC storingen met bijgaand vermogenverlies.
Oliedruksensor is vervangen en nu een aantal draden herlegd in de kabelboom (kabelbreuk). Tot nu toe geen last gehad.
Altijd fijn om op te zoeken :+

Hier geeft de Polo inspectie aan.

https://www.volkswagen.nl/service/onderhoud hier lees ik dat het om de 2 jaar of 30k kilometers moet maar daar zit ik al overheen 8)7 Lekker op tijd Polotje O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Laatst online: 00:12
Famous schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:56:
[...]

Altijd fijn om op te zoeken :+

Hier geeft de Polo inspectie aan.

https://www.volkswagen.nl/service/onderhoud hier lees ik dat het om de 2 jaar of 30k kilometers moet maar daar zit ik al overheen 8)7 Lekker op tijd Polotje O-)
Is dat niet afhankelijk van het gebruik/rijstijl?
Hier mag de auto pas op onderhoud wanneer de auto dat aangeeft volgens de leasemaatschappij.

Ben zo eens aangekomen op 80k km (2 jaar geleden) en toen hebben ze mij terug naar huis gestuurd.
Op 90k km waren de remschijven volledig ingesleten, ze hadden beter de blokjes vervangen op 80k km , was goedkoper geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Engineer Stewie schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:05:
[...]

Hier mag de auto pas op onderhoud wanneer de auto dat aangeeft volgens de leasemaatschappij.

Ben zo eens aangekomen op 80k km (2 jaar geleden) en toen hebben ze mij terug naar huis gestuurd.
Op 90k km waren de remschijven volledig ingesleten, ze hadden beter de blokjes vervangen op 80k km , was goedkoper geweest :+
Geen idee of dat afhankelijk is van de rijstijl maar dan mocht ik al eerder :D
Maar als VW zelf aangeeft 30.000km of 2 jaar en zit over beide.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Engineer Stewie schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:05:
[...]

Ja klopt inderdaad, bij de nieuwere auto's (weet niet precies vanaf wanneer dat ingegaan is) is het variabel geworden en bestaat 30k/longlife ook niet meer. De auto berekend dit nu zelf afhankelijk van rijgedrag en of je veel korte of lange ritten maakt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 21:29
T-cross idd iets suffere indruk, vind ik.
Rij nu T-roc, Taigo oogt wat sportiever. Misschien de volgende, wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
roland kroes schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:59:
T-cross idd iets suffere indruk, vind ik.
Rij nu T-roc, Taigo oogt wat sportiever. Misschien de volgende, wie weet.
Heb je geen R-line dan?
Ik vind een T-Roc echt beter smoelen.

Al moet ik zeggen dat ik een coupe "SUV" vaak niet mooi vind maar die achterlichten als de T-Cross helpen ook niet mee :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Jawel, R-line.

Maar ik zit 95% van de tijd alleen in de auto, dus mag een stukkie kleiner.

Maar voorlopig nog een kleine 2 jaar garantie, dus heb nog ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:50

mb1

Famous schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:14:
[...]

Geen idee of dat afhankelijk is van de rijstijl maar dan mocht ik al eerder :D
Maar als VW zelf aangeeft 30.000km of 2 jaar en zit over beide.. 8)7
Niet toevallig met VCDS oid de onderhouds counter per ongeluk gereset?
VW hanteert volgens mij 5% overschrijding van de onderhoudsinterval, als dit meer is kun je toekomstige garantie of coulance vergeten!
Na het eerst onderhoud dien je elk jaar of elke 30.000km in de garage verwacht worden.

[ Voor 14% gewijzigd door mb1 op 11-01-2022 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
mb1 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:29:
[...]

Niet toevallig met VCDS oid de onderhouds counter per ongeluk gereset?
VW hanteert volgens mij 5% overschrijding van de onderhoudsinterval, als dit meer is kun je toekomstige garantie of coulance vergeten!
Na het eerst onderhoud dien je elk jaar of elke 30.000km in de garage verwacht worden.
Nee, heb er verder niet aangezeten.
Met 5% tolerantie kan het misschien net uit.

Verder is het gewoon een leaseauto en gaat die netjes naar de dealer als de auto erom vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Famous schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:17:
[...]

Nee, heb er verder niet aangezeten.
Met 5% tolerantie kan het misschien net uit.

Verder is het gewoon een leaseauto en gaat die netjes naar de dealer als de auto erom vraagt.
Ik had 't laatst ook met m'n Tiguan dat die 'Counters' ineens terug op 15.000 Km's / 1-Jaar stonden nadat ik tijdens het starten van de auto de resetknop van de dagteller ingedrukt hield ná het tanken :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PZ4wlauKca5LUgRfVs1rd43aIgE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WyHk0cvcxSNvbqjyWNL4Lo8D.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag de 8 Clubsport bekeken en gereden bij Pouw in Deventer. De keuze, mocht ik overstappen, is wel duidelijk de Clubsport. Ondanks het interieur nog saaier is als die van een R, eigenlijk gewoon identiek aan een ,,instap'' model Golf, op het stuur en stoelen na, rijdt het wel een stuk speelser. :)

Deze zat echt zeer goed in de opties, nagenoeg alles, en 5 jaar garantie. Toch neig ik meer naar een andere kleur, namelijk Kings Red metallic. Deze Dolphin Grey was een beetje stealthy / ingetogen. Ook wel dik, maar ik zeg er niet meteen ja op. Ik kon een zoekopdracht achterlaten bij ze, misschien dat ik dat nog ga doen aangezien er geen Kings Red modellen in NL tekoop staan die aan mijn eisen voldoen. :)

Altijd leuk, beetje auto's kijken. :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:00:
[Afbeelding]

Vandaag de 8 Clubsport bekeken en gereden bij Pouw in Deventer. De keuze, mocht ik overstappen, is wel duidelijk de Clubsport. Ondanks het interieur nog saaier is als die van een R, eigenlijk gewoon identiek aan een ,,instap'' model Golf, op het stuur en stoelen na, rijdt het wel een stuk speelser. :)

Deze zat echt zeer goed in de opties, nagenoeg alles, en 5 jaar garantie. Toch neig ik meer naar een andere kleur, namelijk Kings Red metallic. Deze Dolphin Grey was een beetje stealthy / ingetogen. Ook wel dik, maar ik zeg er niet meteen ja op. Ik kon een zoekopdracht achterlaten bij ze, misschien dat ik dat nog ga doen aangezien er geen Kings Red modellen in NL tekoop staan die aan mijn eisen voldoen. :)

Altijd leuk, beetje auto's kijken. :)
Rood is altijd gaaf, al vanaf een Golf 5 _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Famous schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:04:
[...]

Rood is altijd gaaf, al vanaf een Golf 5 _/-\o_
Staat altijd goed op de GTI's. Het is nu dan geen unilak meer maar een metallic. Heb de kleur gezien op een ander model in de showroom en dat was echt :9~ vergeleken bij mijn uni rood wat nu op de TCR zit.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:10:
[...]

Staat altijd goed op de GTI's. Het is nu dan geen unilak meer maar een metallic. Heb de kleur gezien op een ander model in de showroom en dat was echt :9~ vergeleken bij mijn uni rood wat nu op de TCR zit.
Meen je dat nou? Ik heb net die Kings Red gezien op internet maar ik vind het een ouwelullenkleur. Misschien in het echt zal het anders zijn maar ik krijg er geen rode wangentjes van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
GerCor schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:49:
[...]

Meen je dat nou? Ik heb net die Kings Red gezien op internet maar ik vind het een ouwelullenkleur. Misschien in het echt zal het anders zijn maar ik krijg er geen rode wangentjes van.
Gevonden via Gaspedaal.nl
https://api.gaspedaal.nl/...adc184d50b573885971e585e6

Ik ben er wel van gecharmeerd. Zwart of wit komt er sowieso niet, het moet wel een echte kleur zijn. :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:02:
[...]

Ik ben er wel van gecharmeerd. Zwart of wit komt er sowieso niet, het moet wel een echte kleur zijn. :)
Blijf die 8 niets vinden maar de kleur is wel prima!
GerCor schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:49:
[...]

ik vind het een ouwelullenkleur.
Maar.. Ger, past het dan juist niet bij jou? ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:02:
[...]

Dat ziet er inderdaad al beter uit. Zullen de foto's zijn die heb gezien. Maar wel weer goedkoop dat ze de zwartgrijze delen niet netjes in de zwarte glimmende lak hebben gespoten. Zoals bij die R aan de voorkant. Dat liet ik dan nog even doen. Nu is het net of het van de groothandel komt.

@Famous Nee jongen. Ik blijf altijd 18. 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
GerCor schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:08:
[...]

Dat ziet er inderdaad al beter uit. Zullen de foto's zijn die heb gezien. Maar wel weer goedkoop dat ze de zwartgrijze delen niet netjes in de zwarte glimmende lak hebben gespoten. Zoals bij die R aan de voorkant. Dat liet ik dan nog even doen. Nu is het net of het van de groothandel komt.

@Famous Nee jongen. Ik blijf altijd 18. 👍
Als je nou gewoon ieder jaar eens opnieuw 25 zou gaan worden... Ben je meteen ook van dat geneuzel af met verzekeraars die je tót en mét je vierentwintigste levensjaar het vel over de neus willen trekken :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Will_M schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:20:
[...]

Als je nou gewoon ieder jaar eens opnieuw 25 zou gaan worden... Ben je meteen ook van dat geneuzel af met verzekeraars die je tót en mét je vierentwintigste levensjaar het vel over de neus willen trekken :9
True, maar ik ben nu wel platinalid ANWB. 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
GerCor schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:28:
[...]

True, maar ik ben nu wel platinalid ANWB. 😂
Ik ook.... En ook voor de 26e keer 25 geworden, afgelopen jaar :'( :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
De Polo loopt dit jaar uit de lease, zojuist offerte binnen voor een ID.3 :7

Zal me benieuwen hoe lang het duurt voor die er daadwerkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
JB076 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:14:

Anders weet ik er nog wel een die overgenomen kan worden, die wilt ervan af :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:05

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Doe nou niet. Pak de Cupra Born. Smoelt veel beter.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43

Passat variant GTE besteld einde juli 2021 voor lease. Staat nu met voorlopige leveringsdatum einde mei 2022... Misschien dat de volledig elektrische wagens toch iets sneller leverbaar zijn, anders heb je nog heel wat geduld nodig vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
passat gte is dan wel weer veel mooier dan die elektrische dingen, zou lekker daarop wachten 😍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Leffunk schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:25:
[...]

Passat variant GTE besteld einde juli 2021 voor lease. Staat nu met voorlopige leveringsdatum einde mei 2022... Misschien dat de volledig elektrische wagens toch iets sneller leverbaar zijn, anders heb je nog heel wat geduld nodig vrees ik...
Voordeel van de Passat is dat ie in DE net over grens bij Groningen gebouwd wordt. Stuk minder pandemie afhankelijkheden daarzo dan bijvoorbeeld in Spanje of Tsjechie. Die levertijd klopt wel redelijk als ik laatst de dealer hoorde.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
giovanni2903 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:51:
passat gte is dan wel weer veel mooier dan die elektrische dingen, zou lekker daarop wachten 😍
Absoluut: hadden ook keuze om voor volledig elektrisch model te gaan, maar vond die echt niet mooi, vooral binnenkant dashboard etc… dus netjes voor plug-in hybride gekozen en Passat Variant besteld…alleen duurt wachten best lang als je weet wat voor leuks er allemaal aankomt in de nieuwe wagen. 🤗.

Zag wel ergens online krantartikel voorbij komen dat na het lange wachten korte tijd voor levering plots fabrikant meldt dat auto geleverd zal worden met niet alle opties wegens chip-tekort.

Zie https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220111_96695384
(Zit achter betaalmuur dus kan niet volledige artikel zien).

Iemand daar al ervaringen mee binnen VW? Dat je uiteindelijk alsnog niet de bestelde wagen krijgt aangeboden, maar dus met minder opties in vergelijking met wat je besteld heb met als excuus de chiptekorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Leffunk schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:33:
[...]

Iemand daar al ervaringen mee binnen VW? Dat je uiteindelijk alsnog niet de bestelde wagen krijgt aangeboden, maar dus met minder opties in vergelijking met wat je besteld heb met als excuus de chiptekorten?
PON kennende heb je dikke pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
Toppe schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:41:
[...]

PON kennende heb je dikke pech.
Woon in België dus via D'ieteren neem ik aan (misschien niet beter dan PON...)

Maar betekent dit dat PON wel al dergelijke praktijken gedaan heeft / doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bij vw nog niet gehoord, overige vag daarentegen....mn skoda is het bokje.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

The Eagle schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:28:
Bij vw nog niet gehoord, overige vag daarentegen....mn skoda is het bokje.
Wat gaat er ontbreken? ‘T stuur? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Leffunk schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:33:
[...]

Absoluut: hadden ook keuze om voor volledig elektrisch model te gaan, maar vond die echt niet mooi, vooral binnenkant dashboard etc… dus netjes voor plug-in hybride gekozen en Passat Variant besteld…alleen duurt wachten best lang als je weet wat voor leuks er allemaal aankomt in de nieuwe wagen. 🤗.

Zag wel ergens online krantartikel voorbij komen dat na het lange wachten korte tijd voor levering plots fabrikant meldt dat auto geleverd zal worden met niet alle opties wegens chip-tekort.

Zie https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220111_96695384
(Zit achter betaalmuur dus kan niet volledige artikel zien).

Nee zelf nog niks van gehoord, bij de bedrijfswagens komt (als de auto al binnen komt) deze met alle opties erop. Lees wel in het MB topic van tweakers afentoe mee, daar wordt het eea gewoon geschrapt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
Toppe schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:30:
[...]

Wat gaat er ontbreken? ‘T stuur? :+
Kijk voor de gein eens in het Mercedes topic als @Scrtz al zegt.
Echt bizar welke opties er missen en mensen alsnog zeggen lever maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Famous schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:03:
[...]

En straks de occasion koper die over een paar jaar even niet oplet, en er achter komt dat op zijn auto toevallig een hele zwik ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Famous schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:03:
[...]

Ik weet niet meer of ik het vorige week op Autoblog of in een auto-topic hier heb gelezen dat het zelfs zo ver gaat als "Oh, had u een blauwe besteld? Jammer joh, het is deze rooie of weer achteraan in de rij".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 23:38:
[...]

En straks de occasion koper die over een paar jaar even niet oplet, en er achter komt dat op zijn auto toevallig een hele zwik ontbreekt.
Kan je bij Mercedes niet als bij BMW het chassis nummer door een site halen dat je de opties krijgt?
Staat mij iets van bij in elk geval.

Maar er zullen er genoeg zijn die denken een mooie benz te kunnen kopen zonder op de opties te letten :9
Dennisdn schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 06:32:
[...]

Ik weet niet meer of ik het vorige week op Autoblog of in een auto-topic hier heb gelezen dat het zelfs zo ver gaat als "Oh, had u een blauwe besteld? Jammer joh, het is deze rooie of weer achteraan in de rij".
Ja, dat vind ik opzich nog niet zo heel spannend, denk dat het over grote deel een leasebak is.
Maar opties zoals stoelverwarming of andere reeds aangewende opties zou ik persoonlijk "erger" vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Famous schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:53:
[...]

Kan je bij Mercedes niet als bij BMW het chassis nummer door een site halen dat je de opties krijgt?
Staat mij iets van bij in elk geval.

Maar er zullen er genoeg zijn die denken een mooie benz te kunnen kopen zonder op de opties te letten :9

[...]
Dat laatste, maar het gaat niet alleen om Mercedes hoor. Volvo, Peugeot, ik denk vrijwel alle merken momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
M'n meisje heeft uiteindelijk 14 maanden moeten wachten op haar ID3. Hij was met tientallen anderen in juli al in Nederland geparkeerd in afwachting van een laatste chip die er nog in moest. Werd nog even spannend in december, want ze wilden hem niet alvast op kenteken zetten om binnen de 2020-bijtelling te vallen. Ze kreeg hem uiteindelijk vlak voor kerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:07:
[...]

Dat laatste, maar het gaat niet alleen om Mercedes hoor. Volvo, Peugeot, ik denk vrijwel alle merken momenteel.
Dat zijn niet echt topics die ik in de gaten houd :D

Maar bij Mercedes was het probleem echt al snel.
Zou dan eerder een voorraad pakken bij de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Real Gunnar
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 10:44
Ik heb in april 2021 een Passat Variant 1.5 TSI 7-DSG R-Line Business+ in de lease besteld. Uiteindelijk 4 december geleverd. Communicatie vanuit de dealer: dramatisch, levertijd zou eerst begin juni zijn, en werd elke maand opgeschoven. Na 4 keer een maand opschuiven van de levertijd stopte de communicatie geheel.

Eind november bericht dat de auto pas in februari afgeleverd zou worden, en de dag er na telefoon dat de auto er was en een afspraak gemaakt kan worden voor aflevering. Bizar! blijkbaar weten de dealers het echt niet.

Nu een paar weken met de auto gereden, en eigenlijk maar 1 probleem tegengekomen. Namelijk de digitale sleutel op de Samsung telefoon. Het kosten wat moeite om deze aan te maken, maar dat is uiteindelijk gelukt. Nu ontvang ik om de dag een email met de tekst "De mobiele sleutel van wagen Passat Wagon Elegance 1.5 l TSI GPF is gedeactiveerd"

Gelukkig doet de mobiele sleutel het nog wel, want je schikt aardig als je zo'n mailtje in Parijs krijgt en je hebt geen fysieke sleutel meegenomen.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

The Real Gunnar schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:57:
Ik heb in april 2021 een Passat Variant 1.5 TSI 7-DSG R-Line Business+ in de lease besteld. Uiteindelijk 4 december geleverd. Communicatie vanuit de dealer: dramatisch, levertijd zou eerst begin juni zijn, en werd elke maand opgeschoven. Na 4 keer een maand opschuiven van de levertijd stopte de communicatie geheel.

Eind november bericht dat de auto pas in februari afgeleverd zou worden, en de dag er na telefoon dat de auto er was en een afspraak gemaakt kan worden voor aflevering. Bizar! blijkbaar weten de dealers het echt niet.

Nu een paar weken met de auto gereden, en eigenlijk maar 1 probleem tegengekomen. Namelijk de digitale sleutel op de Samsung telefoon. Het kosten wat moeite om deze aan te maken, maar dat is uiteindelijk gelukt. Nu ontvang ik om de dag een email met de tekst "De mobiele sleutel van wagen Passat Wagon Elegance 1.5 l TSI GPF is gedeactiveerd"

Gelukkig doet de mobiele sleutel het nog wel, want je schikt aardig als je zo'n mailtje in Parijs krijgt en je hebt geen fysieke sleutel meegenomen.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Ga je serieus naar Parijs zonder sleutel omdat je zo op die digitale sleutel vertrouwt? Jij durft wat mij betreft :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Toppe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:17:
[...]

Ga je serieus naar Parijs zonder sleutel omdat je zo op die digitale sleutel vertrouwt? Jij durft wat mij betreft :o
Hij heeft zijn pinpas ook thuisgelaten want kan toch met de telefoon >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roland kroes
Living on the edge, wat een held _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
MeltedForest schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:48:
[...]

Hij heeft zijn pinpas ook thuisgelaten want kan toch met de telefoon >:)
Zou niet eens weten waar ik die heb :o
Creditcard en pinpas zitten in de telefoon, prima toch :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Real Gunnar
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 10:44
@Toppe
:) Nou niet helemaal, er was nog iemand mee met sleutel maar die was toch wel op een paar uur afstand op dat moment.

Maar inderdaad pinpas en sleutel in de telefoon. Alles op 1 paard gezet als het ware. Net een vrouw met alles in 1 handtasje. >:) 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Famous schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:35:
[...]

Zou niet eens weten waar ik die heb :o
Creditcard en pinpas zitten in de telefoon, prima toch :P
Herkenbaar, tot ik een keer ergens stond waar contactloos betalen niet werkte. Sta je dan.

Sindsdien altijd een reserve pas in de auto liggen. Pincode staat er op omdat ik die anders vergeet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

The Real Gunnar schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:32:
@Toppe

[...]
:) Nou niet helemaal, er was nog iemand mee met sleutel maar die was toch wel op een paar uur afstand op dat moment.

Maar inderdaad pinpas en sleutel in de telefoon. Alles op 1 paard gezet als het ware. Net een vrouw met alles in 1 handtasje. >:) 8)7
Mij niet gezien, vertrouw Volkswagen niet zo qua software

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
VW teast dat er nog een snelle Golf aan zit te komen.... Echt geen flauw idee waar ze die dan gaan positioneren. We hebben al een GTD, GTE, GTI, Clubsport en R..... :?

https://www.motor1.com/ne...IyTv7QI_1Zer0o4OxY6ZX2ckA

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
@The Real Gunnar foto’s van je nieuwe Passat GTE? Die zie je namelijk nog minder dan de nieuwe Golf GTE!
Pagina: 1 ... 75 ... 140 Laatste