Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 74 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:51
in het donker word ik ook snel moe van autorijden hoor, helemaal als mn clima op 22 graden staat omdat het koud is buiten. niks gek aan

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakin77
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-01 13:19
Zo, ik heb eindelijk eens wat 'verdiend' bij de VW dealer (ipv altijd maar vet aftikken)

De winterinspectie zit er op, 20 piek armer, ze konden echt helemaal niks vinden. En als kado bij de wintercheck een leuke playmobile VW kever twv ~40 euro gekregen (leuk voor in de sinterklaas zak :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
zag t idd, ik heb toen laatst de zomercheck gedaan en kreeg een koelbox twv rond de 40 euro. helaas kwam hier uit naar voren dat mn oliekoeler kapot was (zat allemaal olie in mn koelvloeistofreservoir). ging me bij een garage 600 euro kosten, bij VW wss het dubbele. als ze niks vinden zijn die cadeautjes idd leuk :)

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakin77
  • Laatst online: 26-01 13:19
giovanni2903 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 22:15:
zag t idd, ik heb toen laatst de zomercheck gedaan en kreeg een koelbox twv rond de 40 euro. helaas kwam hier uit naar voren dat mn oliekoeler kapot was (zat allemaal olie in mn koelvloeistofreservoir). ging me bij een garage 600 euro kosten, bij VW wss het dubbele. als ze niks vinden zijn die cadeautjes idd leuk :)
Die koelbox heb ik toen ook opgepikt, perfect voor op vakantie. Toen trouwens ook geen issues, behalve dan een setje ruitenwissers die ik heb afgeslagen (omdat ze er net pas 3 maanden op zaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Dennisdn schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:25:
[...]

Meest eenvoudig is gewoon zo’n routertje op bijvoorbeeld de 12v in kofferbak zodat je hem ook nooit meer hoeft te zien. Ik heb deze en die werkt nu al jaren feilloos zonder 1x aangeraakt te hebben. Ik weet niet bij welke provider je zit, maar bij Vodafone kost het eenmalig een tientje om een extra datasimkaart te krijgen op je bestaande abonnement. Ding gaat vanzelf aan en uit met het contact mee en is bij mij altijd volledig online voor ik de straat uit ben. (Lange straat, dat wel ;) )

[Afbeelding]
Was net even bij T-Mobile en die geven aan dat je geen abonnement met nummer in z’n 4G router kan klikken. Ben wel even benieuwd of dat bij jou ook zo is…

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vastelaovend89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 13:44
Dag allemaal.

Een vriend van mij staat op het punt om een Volkswagen Golf 1.5 TSI 130 pk Highline te kopen bij een officiele dealer. Bouwjaar 2020 kilometerstand rond de 25.000.
Hij heeft een testrit gemaakt. De auto rijdt prima en de "boekjes en 130 punten uitgevoerd. Er zijn geen bijzonderheden geconstateerd. APK loopt t/m2024 en er is fabrieksgarantie.

De testrit verliep zonder problemen maar er is één ding wat opviel. Na bebouwde kom (20 min) zijn we de snelweg opgereden. Bij de 3e keer dat we de oprit opreden van 50 km naar 100km. kwam er 2 maal een witte rookpluim uit de linker uitlaat. Er is geen plankgas gegeven. Tijdens de hele rit zijn er verder geen rookpluimen meer geconstateerd.

Dit hebben we bij de verkoper ook aangegeven. Dit werd door de verkoper weggewuifd van "motor moet warm lopen" niks aan de hand, ligt aan het weer.

Maar klopt deze bewering wel? En wat als hij de auto koopt en toch vaker dit constateerd?
Op internet lees ik dat er mogelijk een probleem is met de koppakking maar ik hier te weinig verstand van.

Wat is jullie mening/ advies?

Bedankt alvast.

[ Voor 6% gewijzigd door Vastelaovend89 op 10-12-2021 13:13 ]

Eng en streng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:07

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Tsja. Je kunt de auto natuurlijk laten keuren bij de ANWB. Zou ik waarschijnlijk doen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:25
Toppe schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:25:
[...]

Was net even bij T-Mobile en die geven aan dat je geen abonnement met nummer in z’n 4G router kan klikken. Ben wel even benieuwd of dat bij jou ook zo is…
Ik heb helaas alleen ervaring met Vodafone-abo en KPN-Prepaid, maar die werken beide prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Dennisdn schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:46:
[...]

Ik heb helaas alleen ervaring met Vodafone-abo en KPN-Prepaid, maar die werken beide prima.
Heb de vraag uitgezet bij T-Mobile maar daar weten ze het zelf ook niet dus ze zijn nu bezig met een netwerk engineer om te kijken. Zal wel gewoon kaart in z’n ding zijn en na half uur kijken of het nog werkt haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Toppe schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:54:
[...]

Heb de vraag uitgezet bij T-Mobile maar daar weten ze het zelf ook niet dus ze zijn nu bezig met een netwerk engineer om te kijken. Zal wel gewoon kaart in z’n ding zijn en na half uur kijken of het nog werkt haha
Zal wel een lange zoektocht worden dan.... Op hun eigen website verkopen ze zelf mifi's incl abonnement...
https://www.t-mobile.nl/blog/mifi-abonnement/
Je mifi doet het alleen als-ie een simkaart heeft. Ja, dit kan de simkaart van je telefoon zijn. Handig is dat alleen niet, want zo ben je niet meer via dit toestel bereikbaar. Het is slimmer om een Data Only-abonnement voor je mifi-modem af te sluiten.

[ Voor 23% gewijzigd door Dennisdn op 10-12-2021 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Dennisdn schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:19:
[...]

Zal wel een lange zoektocht worden dan.... Op hun eigen website verkopen ze zelf mifi's incl abonnement...
https://www.t-mobile.nl/blog/mifi-abonnement/

[...]
Zucht. Ik zie het. Nu een 7gb pakket voor €17,50 terwijl dat 10gb voor €15 had kunnen zijn :(

Enigste nadeel: Hij gaat niet aan als je hem aansluit via USB… gemiste kans…

[ Voor 9% gewijzigd door Toppe op 10-12-2021 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:09
Waarom geen prepaid datasimkaart, zoveel data zal het toch niet verbruiken?
https://www.prepaidsimkaa...duct/data-simkaart-europa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

yamahabest schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:35:
Waarom geen prepaid datasimkaart, zoveel data zal het toch niet verbruiken?
https://www.prepaidsimkaa...duct/data-simkaart-europa
Wordt een beetje offtopic maar goed.

Ik wou eigelijk een simkaart mét nummer en gebruik maken van een MB deler. Op die manier kon dochterlief 4G gebruiken en kan ik data in de auto gebruiken.

Nu kan ik gewoon de MiFi mee nemen en dochterlief kan dan gebruik maken van de hotspot.

Top oplossing, alleen had ik gehoopt dat hij aan ging als ik de motor aanzet…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Toppe schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:01:
[...]

Wordt een beetje offtopic maar goed.

Ik wou eigelijk een simkaart mét nummer en gebruik maken van een MB deler. Op die manier kon dochterlief 4G gebruiken en kan ik data in de auto gebruiken.

Nu kan ik gewoon de MiFi mee nemen en dochterlief kan dan gebruik maken van de hotspot.

Top oplossing, alleen had ik gehoopt dat hij aan ging als ik de motor aanzet…
Ik durf bijna 100% zeker te zeggen dat de SIM het wel doet in de USB-Mifi die ik eerder postte (of vergelijkbaar). Simpelweg omdat SIM vrij simpele en domme techniek is. Zo’n kaart voelt niet in welk device het zit. Hooguit een SIMlock, maar die zit aan de device-kant en die mifi’s zijn allemaal simlockvrij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Vastelaovend89 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:41:
Dag allemaal.

Een vriend van mij staat op het punt om een Volkswagen Golf 1.5 TSI 130 pk Highline te kopen bij een officiele dealer. Bouwjaar 2020 kilometerstand rond de 25.000.
Hij heeft een testrit gemaakt. De auto rijdt prima en de "boekjes en 130 punten uitgevoerd. Er zijn geen bijzonderheden geconstateerd. APK loopt t/m2024 en er is fabrieksgarantie.

De testrit verliep zonder problemen maar er is één ding wat opviel. Na bebouwde kom (20 min) zijn we de snelweg opgereden. Bij de 3e keer dat we de oprit opreden van 50 km naar 100km. kwam er 2 maal een witte rookpluim uit de linker uitlaat. Er is geen plankgas gegeven. Tijdens de hele rit zijn er verder geen rookpluimen meer geconstateerd.

Dit hebben we bij de verkoper ook aangegeven. Dit werd door de verkoper weggewuifd van "motor moet warm lopen" niks aan de hand, ligt aan het weer.

Maar klopt deze bewering wel? En wat als hij de auto koopt en toch vaker dit constateerd?
Op internet lees ik dat er mogelijk een probleem is met de koppakking maar ik hier te weinig verstand van.

Bedankt alvast.
koppakking na 25k km is vrijwel onmogelijk. ik zie ook wel is witte/grijze (geen idee precies, want zit zelf in de auto en zie t bij optrekken door mn achterruit) rook uit mijn auto komen als ie koud is. in de zomer heb ik het idd niet als het warm is.denk niet dat het iets ergs is hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:29
Dag allemaal.

Bedankt alvast.
met dit vochtige weer zie je dat bij zo veel autos die net draaien/koud, als ik 's morgens de wijk uitrij, alleen maar witte rook :)

en meestal zie je het niet, omdat de lucht naar het midden trekt als je rijd. Wrs op de snelweg met meer acceleratie zie je meer "damp" omdat die 1 meer is en 2 de luchtstroom anders is... voor even.

no comment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Dag allemaal.

Bedankt alvast.
Niets aan de hand, zoals al meerdere mensen hier aangeven hebben. Is gewoon condensvorming welke neergeslagen is als water tijdens het stilstaan en welke met het op temperatuur komen van de auto én uitlaat weer vrij komt als damp.

Ik zou het vreemder vinden als er bij een 1.5TSi / 130PK versie uit de rechter 'uitlaat' damp zou komen... Da's (standaard / af-fabriek) alléén maar een sierstukje waar verder niets aan uitlaat achter zit :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vastelaovend89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 13:44
Jongens bedankt voor jullie opmerkingen!

Eng en streng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Toevallig afgelopen vrijdag bij de Macdrive naar zitten kijken. Mijn Golfje leek veel meer witte damp uit te stoten dan alle anderen in de rij. Ik dacht meteen aan het onderhoud door Profile waar ik al aan twijfel, maar hoop dat het inderdaad bovenstaande is en het gewoon zo hoort :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

@Scrtz ik heb weer een update. Eigelijk gister avond al maar hij lijkt vast te zitten. Ben benieuwd wat deze update weer brengt.

Overigens ook irritant dat je dus niet kan zien hoeveel mb een update is of welke versie.

Edit: het is denk ik een hele grote update. Hij loopt langzaam door.

[ Voor 41% gewijzigd door Toppe op 15-12-2021 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
  • Laatst online: 18-09 19:38
Toppe schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:21:
@Scrtz ik heb weer een update. Eigelijk gister avond al maar hij lijkt vast te zitten. Ben benieuwd wat deze update weer brengt.

Overigens ook irritant dat je dus niet kan zien hoeveel mb een update is of welke versie.

Nou ik heb het gevoel dat hij stil staat bij ongeveer de helft van het balkje.... geen beweging meer in te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 00:05
Dennisdn schreef op zondag 12 december 2021 @ 11:30:
Toevallig afgelopen vrijdag bij de Macdrive naar zitten kijken. Mijn Golfje leek veel meer witte damp uit te stoten dan alle anderen in de rij. Ik dacht meteen aan het onderhoud door Profile waar ik al aan twijfel, maar hoop dat het inderdaad bovenstaande is en het gewoon zo hoort :)
Ik heb dit eerlijk gezegd nog nooit gezien bij mijn Golf. En die staat tegenwoordig makkelijk een week stil voor het huis. Misschien omdat ik een 1.0 TSI heb, en jullie een 1.5 TSI?

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

theman36 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:56:
[...]

Nou ik heb het gevoel dat hij stil staat bij ongeveer de helft van het balkje.... geen beweging meer in te krijgen
Bij mij is hij spontaan weer verdwenen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
Toppe schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:59:
[...]

Bij mij is hij spontaan weer verdwenen…
Hier schoot die in 1x naar driekwart. Ben benieuwd wat de status is als de auto morgen weer aan gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
ZesBarkiePK schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:10:
[...]

Ik heb dit eerlijk gezegd nog nooit gezien bij mijn Golf. En die staat tegenwoordig makkelijk een week stil voor het huis. Misschien omdat ik een 1.0 TSI heb, en jullie een 1.5 TSI?
heb er vanmiddag is op gelet. auto heeft 5 dagen stil gestaan, dus goed koud geworden. als de auto op temperatuur is (olie 80 graden en koelvloeistof 90) dan zit ik nog steeds die witte rook eruit komen als ik in de spiegel kijk. is het niet gewoon het type motor ofzo? rook uit een uitlaat is niet heel vreemd toch of zeg ik nu iets geks 8)7

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Toppe schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:21:

Had hem ook idd, 3/4e ging heel snel maar toen was ik op bestemming dus auto uitgezet. Volgende dag bij starten was ie meteen klaar. Overigens reed ik gisteren naar huis, was mijn stoelverwarming knoppen ineens verdwenen, kon ik de verwarming nieteens uitzetten. Ook zoiets :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theman36
Scrtz schreef op donderdag 16 december 2021 @ 08:51:
[...]

Had hem ook idd, 3/4e ging heel snel maar toen was ik op bestemming dus auto uitgezet. Volgende dag bij starten was ie meteen klaar. Overigens reed ik gisteren naar huis, was mijn stoelverwarming knoppen ineens verdwenen, kon ik de verwarming nieteens uitzetten. Ook zoiets :P
Hier ook afgerond deze ochtend. Zie / merk alleen niks geen verschil

• Scrtz
theman36 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:16:
[...]

Nee ik ook niet idd, merk nooit verschil bij die kleine updates. Merkte wel verschil bij het van 1664 naar 1668 gaan, scherm reageert sneller bij koude start en wireless Apple Carplay verbind veel consistenter. Bij 1664 reed ik vaker weg en kwam ik er vervolgens achter dat Carplay niet automatisch verbonden was, heel irritant als je vervolgens net gebeld wordt.

• theman36
Scrtz schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:30:
[...]

Nee ik ook niet idd, merk nooit verschil bij die kleine updates. Merkte wel verschil bij het van 1664 naar 1668 gaan, scherm reageert sneller bij koude start en wireless Apple Carplay verbind veel consistenter. Bij 1664 reed ik vaker weg en kwam ik er vervolgens achter dat Carplay niet automatisch verbonden was, heel irritant als je vervolgens net gebeld wordt.
Dat is beter idd! Heb je die update maar 1668 gekregen bij een onderhoudsbeurt? Ik heb pas over een jaar de eerste onderhoudsbeurt namelijk dus dat zou dan nog wel even duren. Hier nog 1664 en Android auto wat draadloos niet werkt.....

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 00:05
giovanni2903 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:15:
[...]

heb er vanmiddag is op gelet. auto heeft 5 dagen stil gestaan, dus goed koud geworden. als de auto op temperatuur is (olie 80 graden en koelvloeistof 90) dan zit ik nog steeds die witte rook eruit komen als ik in de spiegel kijk. is het niet gewoon het type motor ofzo? rook uit een uitlaat is niet heel vreemd toch of zeg ik nu iets geks 8)7
Nee is onschuldig. Moet je deze Lamborghini eens zien.

YouTube: Lamborghini Aventador shooting flames | Milltek RS6 | BMW X6M Compet...

Maar die is wel koud ook, als je eenmaal 20 minuten gereden hebt en alles warm is zou het wel weg moeten zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door ZesBarkiePK op 16-12-2021 11:27 ]

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 12:48
Ik hier weer 8)7 . Sinds kort heb ik de androidupdate naar android 11 geïnstalleerd, maar nu werkt mijn android auto niet meer naar behoren (valt regelmatig uit).

Moet ik de boordcomputer nu ook laten updaten zodat dit opnieuw werkt? Of is er een eenvoudige manier om dit zelf te doen? :+

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

theman36 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:16:
[...]

Lezen is een kunst.

Als je 1664 hebt kan je gewoon bij de dealer klagen dat je problemen hebt met Android auto en dat 1668 het oplost.

[ Voor 26% gewijzigd door Toppe op 16-12-2021 12:28 ]

• Scrtz
theman36 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:44:
[...]

Dat is beter idd! Heb je die update maar 1668 gekregen bij een onderhoudsbeurt? Ik heb pas over een jaar de eerste onderhoudsbeurt namelijk dus dat zou dan nog wel even duren. Hier nog 1664 en Android auto wat draadloos niet werkt.....
Nee ze doen die updates blijkbaar pas als er echt aantoonbaar 'grote' problemen zijn heb ik zelf ervaren en lees ik terug in de VAG groep topics op dit forum. Maar wellicht dat het bij jou dealer wel makkelijker gaat dan bij die van mij..

• giovanni2903
ZesBarkiePK schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:24:
[...]

Maar die is wel koud ook, als je eenmaal 20 minuten gereden hebt en alles warm is zou het wel weg moeten zijn.
Ja dat is het dus niet hahah, koppakking na een ton kan het haast niet zijn. Dus hoop dat t niks ergs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:39
Mijn Arteon heeft al een hele tijd kuren. Ik heb regelmatig storing “EPC” en dan vermogensverlies tot een herstart. Redelijk onveilig omdat het gebeurd als je wat vermogen vraagt, vaak bij het oprijden op een drukkere weg.
Er is al een oliedruksensor vervangen (paar dagen een Enyaq gehad), maar dat bracht geen soelaas.
Einde van het jaar terug naar de dealer…

Verder in de bijna 100k km enkel last gehad van trillingen bij het remmen, remschijven achter zijn onlangs vervangen, over een paar 1000 km ook de remschijven vooraan. Auto is bijna 4 jaar, moet dus ook een keer naar de keuring.
Het is toch nog steeds mijn beste auto tot nog toe, ziet er prima uit, rijdt prima en een bak ruimte.

Het zal toch pijn doen als hij tegen de zomer omgeruild moet worden voor iets totaal anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Lijkt wel of autos het niet leuk vinden als je er veel mee rijdt hahah. Waarom moet je de auto omruilen of ga je dat doen als de problemen aanhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:39
giovanni2903 schreef op zondag 19 december 2021 @ 02:57:
Lijkt wel of autos het niet leuk vinden als je er veel mee rijdt hahah. Waarom moet je de auto omruilen of ga je dat doen als de problemen aanhouden?
(Belgische) bedrijfswagen, heb dus reeds een nieuwe wagen moeten kiezen. De Arteon is einde lease komende februari, lease wordt dynamisch verlengt tot de nieuwe geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Ik heb een fout code op m’n stoel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QbwrE2_LLXoSV6epcXTBdV8Fbxc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/C2xcEIGdriRAe89ZFVmz47ue.png?f=fotoalbum_large

Verder werkt alles wel gewoon en wou de foutcode even wissen maar zodra ik dat doe springt hij meteen terug. Dit zou kunnen betekenen dat er echt iets aan de hand is of dat het wissen niet lukt.

Voor het programmeren moet je de motorkap open zetten maar is dat ook noodzaak voor het wissen van een fout code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robino007
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:54
Ik liep vandaag tegen iets aan met de golf, niet zo heel storend maar toch, spraakbediening heb ik niet, krijg een melding dat je het wel kan activeren met sleutel bij de dealer. Maar het probleem is als ik nu via android auto een spraakopdracht doe door op het spraaklogo bij maps te drukken werkt het wel en navigeert die naar mijn bestemming, maar dan blijft die op spraakbediening staan, en hoor ik dus geen radio niks meer en kan ik de bron van het geluid niet veranderen. Dit gaat alleen over met aan en uitzetten van de discover. Klopt mijn vermoeden en komt dit puur omdat dat uitgeschakeld staat bij de auto zelf, dus dat die in een soort verwarring schiet? Niet dat je dat veel gebruikt maar het viel me toch op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
robino007 schreef op zondag 19 december 2021 @ 18:17:
Ik liep vandaag tegen iets aan met de golf, niet zo heel storend maar toch, spraakbediening heb ik niet, krijg een melding dat je het wel kan activeren met sleutel bij de dealer. Maar het probleem is als ik nu via android auto een spraakopdracht doe door op het spraaklogo bij maps te drukken werkt het wel en navigeert die naar mijn bestemming, maar dan blijft die op spraakbediening staan, en hoor ik dus geen radio niks meer en kan ik de bron van het geluid niet veranderen. Dit gaat alleen over met aan en uitzetten van de discover. Klopt mijn vermoeden en komt dit puur omdat dat uitgeschakeld staat bij de auto zelf, dus dat die in een soort verwarring schiet? Niet dat je dat veel gebruikt maar het viel me toch op.
heb ook een soort gelijke ergernis. Kan id dan geen radio of andere bron met geluid bedienen. Ik moet dan de auto echte aan/uit zetten. (echt letterlijk de deur op slot doen).
was wel andere soort, maar de sw verslikt zich dan helaas.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
De Golf zeurt dat de batterij vervangen moet worden. Weer iets wat Profile blijkbaar niet even meeneemt tijdens onderhoud.

Ik heb de batterij vervangen, maar de melding blijft komen zonder de mogelijkheid te bevestigen dat de actie uitgevoerd is (zoals bij de bandenspanning). Hoe krijg ik de melding weg?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Dennisdn schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:02:
De Golf zeurt dat de batterij vervangen moet worden. Weer iets wat Profile blijkbaar niet even meeneemt tijdens onderhoud.

Ik heb de batterij vervangen, maar de melding blijft komen zonder de mogelijkheid te bevestigen dat de actie uitgevoerd is (zoals bij de bandenspanning). Hoe krijg ik de melding weg?
Batterij van je sleutel? Die melding moet vanzelf verdwijnen nadat er een nieuwe batterij in de sleutel geplaatst is. Ik rijd daar altijd gewoon even voor naar de dealer... :+

Lease auto dus die batterijen zijn dan ook op kosten van 'de baas' ..... En onderhoud aan m'n Tiguan gebeurd bij de dealer en niet bij een 'fastfitter' die de helft van de zaken "vergeet" te controleren omdat dat de eerste winst is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Hier laatst ook. Gewoon een CR2032 gekocht bij de Hubo en er in gestopt. Melding was hier meteen weg.

Heb je wel beetje kwaliteit gebruikt? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
Toppe schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:54:
[...]

Hier laatst ook. Gewoon een CR2032 gekocht bij de Hubo en er in gestopt. Melding was hier meteen weg.

Heb je wel beetje kwaliteit gebruikt? :+
Geen idee, gewoon van het tankstation. Omdat de oude en de nieuwe batterij het in de praktijk gewoon prima doen dacht ik dat de melding misschien automatisch op basis van tijd was ingesteld.

Maar dan ga ik een andere batterij proberen van de week :)
Will_M schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:07:
[...]

Ik rijd daar altijd gewoon even voor naar de dealer... :+

Lease auto dus die batterijen zijn dan ook op kosten van 'de baas' ..... En onderhoud aan m'n Tiguan gebeurd bij de dealer en niet bij een 'fastfitter' die de helft van de zaken "vergeet" te controleren omdat dat de eerste winst is.
Ik zou er normaal ook voor naar de dealer rijden als ik er toevallig in de buurt ben. Maar sinds we het onderhoud van Alphabet niet meer bij dealer mogen laten doen zullen ze wel nóg harder zuchten als ik er met m'n lege batterij sta....

[ Voor 38% gewijzigd door Dennisdn op 20-12-2021 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Dennisdn schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:58:
[...]

>>KNIP<<

Ik zou er normaal ook voor naar de dealer rijden als ik er toevallig in de buurt ben. Maar sinds we het onderhoud van Alphabet niet meer bij dealer mogen laten doen zullen ze wel nóg harder zuchten als ik er met m'n lege batterij sta....
"Mijn" Tiguan komt helaas ook via "Alphabet' maar ik houd het nog steeds vol met 'Ignorance Is Bliss" ...

Als ik inlog op de Alphabet site en daar vervolgens de onderhoudhistorie ga raadplegen dan staat er ook dat ik naar Profile moet voor het onderhoud aan m'n VW .... 'Ik heb dat deel op die hele site nog nooit gezien',

Ik heb m'n auto opgehaald bij van den Udenhout in Eindhoven dus die zullen dan ook wel weten welk onderhoud er wanneer noodzakelijk is... Hell, ze hebben zelfs een kentekenplaathouder met d'r URL op de Tiguan geschroefd bij aflevering >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05:29
giovanni2903 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:15:
[...]

Die rook is gewoon waterdamp en totaal geen probleem.
Mocht je onder lange (>10sec) vollast bij hoge toeren met warme motor nog witte rook uit je uitlaat hebben dan heb je pas een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
AndRo555 schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:18:
[...]

Die rook is gewoon waterdamp en totaal geen probleem.
Mocht je onder lange (>10sec) vollast bij hoge toeren met warme motor nog witte rook uit je uitlaat hebben dan heb je pas een probleem.
Ja dat heb ik niet. Alleen bij stilstand en rustig rijden. Op de snelweg niks te zien bijvoorbeeld. Bedankt voor het advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Normaal gesproken gaat de melding weg na het vervangen van de batterij. Maar, ik had eerder gemeld dat mijn bochtenverlichting 'kapot' was. Toen kreeg ik ook de melding: batterij sleutel vervangen. En de auto bleef dat zeggen zolang de bochtenverlichting nog niet vervangen was. Nadat ik nieuwe bochtenverlichting heb aangebracht was de melding van batterij sleutel vervangen ook weg.

Vreemd.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelm86
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-01-2022
Hi BeQuietAndDrive, ben je er toevallig nog achter gekomen wat dit is? Ik heb exact het zelfde met mijn Passat.. en krijg het probleem niet verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelm86
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-01-2022
BeQuietAndDrive schreef op maandag 18 januari 2021 @ 20:18:
[...]

Herstel: de garage had het interieurfilter niet vervangen, dit stond verkeerd op de werkbon. Dus, ik ga dat zelf even doen, eens kijken of dat helpt.
Hi BeQuietAndDrive, ben je er toevallig nog achter gekomen wat dit is? Ik heb exact het zelfde met mijn Passat.. en krijg het probleem niet verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:24

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

michaelm86 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:06:
[...]

Jazeker. De VW dealer (wij komen al jaren graag bij Vallei) had met een mini-camera beelden gemaakt van de verdamper. Daar zat een laag witte meuk op, waarschijnlijk door een vroegere schoonmaakbeurt gone wrong.

Ze hebben het hele systeem van voor tot achter met een speciaal daarvoor bestemd middel gereinigd, en nu is het helemaal goed. Ik heb de voor- en na-foto's nog gemaild gekregen zelfs. Prima service.

Ik heb nog de VW dealer gebeld waar de auto vanaf de nieuwaanschaf door de vorige eigenaar is onderhouden, maar die hadden geen records van een aircoreiniging in het verleden. Dus misschien heeft de vorige eigenaar dat een keer uitbesteed aan de firma Prutser BV.

De airco werkte trouwens wel altijd goed, ook geen nare geur of zo. Het was puur en alleen dat witte gruis.

[ Voor 5% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 09-03-2022 21:35 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Net zoals vorig jaar kan iedereen wat mij betreft de meest prettige Kerstdagen krijgen. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
michaelm86 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:05:
Toeval of? Volgens mij had ik vanochtend hetzelfde. Ik zet de blazers even vol open om te ontwasemen en er kwam gewoon een dikke sneeuwbui uit, hele dashboard wit….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:29
Ook fijne kerstdagen gewenst o<:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Dennisdn schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 11:18:
[...]

Toeval of? Volgens mij had ik vanochtend hetzelfde. Ik zet de blazers even vol open om te ontwasemen en er kwam gewoon een dikke sneeuwbui uit, hele dashboard wit….
Tony Montana zou jaloers zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben van H.
  • Laatst online: 06-07-2024
Vanmorgen rijd ik weg. Om de hoek opeens de melding sleutel niet herkent. Hoe dan heb zojuist de deuren open gedaan en de auto gestart. Terug naar huis 2e sleutel gepakt die werkt. Nieuwe batterij erin gedaan sleutel doet helemaal niest meer. Ik heb een golf 7.5 met keyless entry. Iemand nog een idee of is de sleutel opeens kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ben van H. schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 12:33:
Vanmorgen rijd ik weg. Om de hoek opeens de melding sleutel niet herkent. Hoe dan heb zojuist de deuren open gedaan en de auto gestart. Terug naar huis 2e sleutel gepakt die werkt. Nieuwe batterij erin gedaan sleutel doet helemaal niest meer. Ik heb een golf 7.5 met keyless entry. Iemand nog een idee of is de sleutel opeens kapot?
Check je boekje even. Als de sleutel niet werkt moet ie even opnieuw koppelen. Zit een plek op je stuurkolom waar dat moet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Idd tegen stuurkolom houden (rechts). Volgende dag is die melding weg, dus wees niet bang als je na het "koppelen" de melding blijft van "sleutel niet herkend". Die is na een nachtje weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerstand
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 20:12
Brand de led van de sleutel wel?
Had laatst ook zelf lege batterij vervangen door een (nog verse) Lidl batterij....Sleutel en led op sleutel werkt niet.
Merk batterij erin, led werkt weer en sleutel werkt weer (pfffff).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 17:43
Ik zag onlangs dat het hoogteverschil tussen mijn Golf VI en de nieuwe Taigo maar een 3-tal cm is. Maar zou je met zo'n klein verschil, dit zelfs al "voelen"? Ik ben namelijk ook al aan het uitkijken voor een T-Roc, dus ik weet niet of het kopen van een Taigo echt zou aanvoelen als een upgrade afmetingsgewijs. Deze is namelijk net iets minder breed en op een paar mm na even lang volgens wat ik op internet vind. :+ Misschien dat ik dan beter de nieuwe T-Roc neem. De Taigo is dan wel weer wat betaalbaarder (met dezelfde opties en uitrusting).

Dilemma's, dilemma's, ... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik zou even wat uitlegfilmpjes op YouTube bekijken over de Taigo. Moet allemaal zo goedkoop mogelijk. Het valt in de klasse Polo. Het meest opmerkelijke is het goedkope en daarmee nogal beperkte digitale display. Het smoelt verder wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Taigo is toch eigenlijk de coupe achtige t-cross? Dat zou idd een behoorlijke achteruitgang zijn. Ik zou voor een t-roc gaan dan, vind dat wel een ruig ding persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
de 2 modellen onder de t-roc zien er idd maar goedkoop uit. zelfde geldt voor de nieuwe polo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 17:43
Scrtz schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 22:47:
Taigo is toch eigenlijk de coupe achtige t-cross? Dat zou idd een behoorlijke achteruitgang zijn. Ik zou voor een t-roc gaan dan, vind dat wel een ruig ding persoonlijk.
Ja misschien toch wel, deze is namelijk ook 10 cm hoger dan mijn huidige Golf en ook net iets breder en langer, dat gaat zeker wel een merkbaar verschil zijn denk ik. :) Zou dan wel voor de Life uitrusting gaan, deze is als ik hem op de VW-website configureer ongeveer even duur als een Taigo met Style-uitrusting (met dezelfde opties). Anders wordt hij mij iets te duur.

Hoe moet ik die nieuwe uitrustingsniveau's eigenlijk bekijken? Zijn deze vergelijkbaar met de Trendline, Comfortline en Highline van vroeger? Heb nu een Trendline volgens mij.

[ Voor 5% gewijzigd door Robinho96 op 25-12-2021 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben van H.
  • Laatst online: 06-07-2024
Bedankt voor alle antwoorden.

Als ik een knop indruk gaat de rode led ook helemaal niet branden. Ik heb de batterij van de wekende sleutel erin gedaan, maar nog steeds gaat de rode led niet branden bij het drukken van een knop. De sleutel reageert nergens op Vreemd maar waar. Denk dat ik maar langs de dealer moet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Robinho96 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 21:45:
Ik zag onlangs dat het hoogteverschil tussen mijn Golf VI en de nieuwe Taigo maar een 3-tal cm is. Maar zou je met zo'n klein verschil, dit zelfs al "voelen"? Ik ben namelijk ook al aan het uitkijken voor een T-Roc, dus ik weet niet of het kopen van een Taigo echt zou aanvoelen als een upgrade afmetingsgewijs. Deze is namelijk net iets minder breed en op een paar mm na even lang volgens wat ik op internet vind. :+ Misschien dat ik dan beter de nieuwe T-Roc neem. De Taigo is dan wel weer wat betaalbaarder (met dezelfde opties en uitrusting).

Dilemma's, dilemma's, ... :+
Dat vind ik niet want ik vind dat je vanuit het Golf segment naar een SUV vaak achteruit gaat (vaak de klasse van Polo segment). En SUV zijn duurder qua aanschaf, groter en verbruik. De Golf kan je overal kwijt zonder problemen. (ik heb mezelf wel een uitdaging gegeven met de BMW 5 wat niet kan),

Ik reed VW Golf GTE en dacht wow BMW X1 dat is een upgrade, geweldig. Die BMW X1 is sneller dan de GTE en toen de rest. Nou ben nog nooit zo hard achteruit gegaan en zo bagger auto gehad en dat voor een auto van bijna € 20k meer nieuwprijs. Het is vaak meer de klasse van een Polo dan Golf. Ik wil het best vertellen maar dat is nogal een lijst.
Ik rij nu met volle tevredenheid in een BMW 5, hoef geen SUV meer, ben er volledig op afgeknapt.

Ik heb ook in een Seat Arona, VW T-?? (Weet even niet of het een cross of roc was), Skoda Karoq en Kodiaq (geloof ik) gereden en vooral de klasse in de Polo vind ik erg karig en ten opzichte van Golf vond ik het verschrikkelijk duur en karig. De klasse Golf is nog duurder en vind de meerprijs zeker waard want kachel is beter, autohold, adaptief cruise control is beter, stoelen etc etc. Laat je zeker niet tegengehouden maar kijk goed rond.

Ik kocht vroeger een Golf 7 1.2 TSI van 2 jaar oud met 40k km op de teller voor nog geen € 20k met aantal leuke opties zoals xenon lichten maar nu ga je rustig richting de € 25k. Dat is alleen voor Golf en SUV ga je makkelijk naar € 30k vooral met opties en in de klasse van Golf segment. Ik schrok laatst van een Skoda Octavia voor € 30k van 1,5 jaar oud met 30 k km op de teller en niet eens een achteruitrijcamera, autohold en parkeersensoren voor. Sorry dat vond ik echt belachelijk,

Ik had een mooie deal met de BMW 5 anders had ik ook nog VW of Skoda gereden.

[ Voor 8% gewijzigd door itsalex op 26-12-2021 17:02 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Enigszins herkenbaar. De Passat moet er september 2022 uit. Beetje rondkijken dus. Skoda, Seat afwerkingsniveau komt niet in de buurt, ook niet van de Kodiaq, Tarraco of Superb. Leon ST ook niet trouwens, maar die voelt te klein.
* The Eagle beetje verwend geraakt

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
The Eagle schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:54:
Enigszins herkenbaar. De Passat moet er september 2022 uit. Beetje rondkijken dus. Skoda, Seat afwerkingsniveau komt niet in de buurt, ook niet van de Kodiaq, Tarraco of Superb. Leon ST ook niet trouwens, maar die voelt te klein.
* The Eagle beetje verwend geraakt
Weer een passat dan maar?

Als ik nu zelf een auto privé kon kopen dan zou ik echt een golf 7.5 GTI/R willen. golf 8 GTE is top en snel genoeg alleen mis ik de motor/uitlaat ervaring :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Scrtz schreef op zondag 26 december 2021 @ 17:59:
[...]

Als ik nu zelf een auto privé kon kopen dan zou ik echt een golf 7.5 GTI/R willen. golf 8 GTE is top en snel genoeg alleen mis ik de motor/uitlaat ervaring :P
Plus dat de 7.5 ook gewoon de mooiste Golf is :>

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Scrtz schreef op zondag 26 december 2021 @ 17:59:
[...]

Ik neig wel naar opnieuw een Passat variant ja. Kofferbak bij de concurrentie is beduidend kleiner, alleen de Superb komt in de richting. Die heeft alleen nog de onhandige oude manier van cruise control bedienen, en aangezien ik die bediening echt _veel_ gebruik is dat een beetje een no-go.
Moet alleen mijn werkgever even zover krijgen dat ik hem voor minder dan 35k per jaar af kan sluiten, anders loop ik leeg op een brandstof voorschot wat niet gebruikt wordt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02:18

mb1

The Eagle schreef op zondag 26 december 2021 @ 18:46:
[...]

Ik neig wel naar opnieuw een Passat variant ja. Kofferbak bij de concurrentie is beduidend kleiner, alleen de Superb komt in de richting. Die heeft alleen nog de onhandige oude manier van cruise control bedienen, en aangezien ik die bediening echt _veel_ gebruik is dat een beetje een no-go.
Moet alleen mijn werkgever even zover krijgen dat ik hem voor minder dan 35k per jaar af kan sluiten, anders loop ik leeg op een brandstof voorschot wat niet gebruikt wordt :X
Dat met die cruisecontrol dat heeft zelfs Audi....
Ik kom gevoelsmatig ook elke x om precies die reden op VW terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:29
Ben van H. schreef op zondag 26 december 2021 @ 09:33:
Bedankt voor alle antwoorden.

Als ik een knop indruk gaat de rode led ook helemaal niet branden. Ik heb de batterij van de wekende sleutel erin gedaan, maar nog steeds gaat de rode led niet branden bij het drukken van een knop. De sleutel reageert nergens op Vreemd maar waar. Denk dat ik maar langs de dealer moet..
Ik zit momenteel met hetzelfde probleem. T-ROC uit 08- 2019.
Beide sleutels geven binnen twee weken aan bijna leeg te zijn, beetje vreemd, maar ja.

Na verwisselen batterijtjes ( Duracell CR 2025), geven beide sleutels niet meer thuis. Bij 1 dan toch maar de oude er weer ingedaan, en dan werkt ie gewoon :?

Ook met beide sleutels incl. nieuwe batterijen gereden, auto aan en uit gehad. Ook knoppen bediend voor en na starten......frustrerend.... (google oplossingen)

In het boekje staat nog een andere manier, zal die straks eens proberen :)

[ Voor 7% gewijzigd door roland kroes op 27-12-2021 04:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Famous schreef op zondag 26 december 2021 @ 18:39:
[...]

Plus dat de 7.5 ook gewoon de mooiste Golf is :>
Zo eens. En niet alleen de mooiste Golf, ik vind het gewoon echt de mooiste auto die er is vergeleken met modellen in dezelfde (prijs)klasse. Dit wordt de eerste keer in 20 jaar leaseauto's dat ik een auto met tegenzin inlever. Krijg inmiddels brieven van de leasemaatschappij dat ik moet opschieten met uitkiezen maar er is nu gewoon niks wat ik liever zou rijden dan de 7.5. Er staat pas 80k op de mijne, van mij hadden ze hem nog 3 jaar mogen verlengen. Ik was van plan in de kerstvakantie te gaan zoeken naar een dealer die nog een nieuwe 7.5 in mijn configuratie op voorraad heeft, maar die hoop heb ik maar opgegeven.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennisdn op 27-12-2021 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BubbaNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:55
mb1 schreef op zondag 26 december 2021 @ 20:27:
[...]

Dat met die cruisecontrol dat heeft zelfs Audi....
Ik kom gevoelsmatig ook elke x om precies die reden op VW terug!
Om precies die reden ben ik ook voor de vw boven een van de andere vag merken gegaan.
Algaf de dealer al aan dat dat stokje de veiligheid bevorderen zou tov knopje van vw.. Nou 10x liever dat knopje over dat stokje dat je te makkelijk aantikt ipv knipperlichten.

Btw over batterij van de sleutels, die kon ik met de prive auto gratis laten vervangen bij de dealer. Voorde leaseauto gingen / moesten ze dat toch bij de LM opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik vind juist die extra stok onder de richtingwijzers veel fijner dan de rest.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:26
@The Eagle Wat bedoel je precies met "oude manier"? Op de stick links?

Wij hebben 2 auto's, 1 met de bediening op de stick, 1 met bediening op het stuur.

Iedere als ik wissel moet ik weer wennen, maar dat geldt voor allebei. Ik kan niet zeggen dat de ene beter is dan de ander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Bij vag ben ik inmiddels 3 manieren tegengekomen (van oud naar jong):
- cc op de linkse stengel van de richtingaanwijzers (onder handbereik, werkt goed)
- cc op apart pookje onder de linkse stengel (lastig te bereiken)
- cc op knopjes op stuur (onder handbereik, werkt goed)
Apart pookje is wat er nu bij skoda gebruikt wordt, dat vind ik de oude manier. De nog oudere manier (op de stengel) was echter beter, maar vermoedelijk niet te combineren met de extra knopjes en instellingen die ACC met zich meebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:26
OK, bij ons is die op de stengel van de richtingaanwijzers inderdaad geen adaptive CC.

Een apart pookje heb ik nog nooit gebruikt, maar lijkt me ook niet handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-09 07:36
ThaddeusX schreef op zondag 8 november 2020 @ 17:17:
Zijn er ook mensen die in een Arteon rijden? Die zie je zelden...ik ben benieuwd waarom :)

Mooie autos om te zien...
Vanaf juli 2018 rij ik zakelijk in een Chili Red Arteon 2.0TDI 150 PK :7 . Juli 2022 is einde lease-termijn en wellicht dat de 1.4 Hybride in Lapiz Blauw (geen ShootingBrake! :r ) de volgende gaat worden.

Redenen waarom je het zelden ziet in NL neem ik aan:
1. Kleine EU 4000 verschil in catalogusprijs (Business R 2.0 TDI 150) in nadeel van de Arteon.
2. Destijds niet beschikbaar zijn van een hybride PHEV uitvoering van de Arteon (met aantrekkelijke bijtelling en netto kosten).
3. Lastige segment. Mensen die goedkoop moeten/willen rijden, rijden een Up/Polo/Golf/Tesla 3 of andere lease-knallers. "Premium"-liefhebbers gaan voor de Audi A4/A5 of BMW 4 GC. Terwijl de Arteon de binnenruimte achterin heeft van een A6/A7, BMW 7 serie.

Waarom ik wel eentje ging rijden:
1. Vormgeving buitenkant.
2. Interieur ruimte voldoende om met 4 volwassenen op autovakanties (7000 km) te gaan en praktische 5de deur zonder de uiterlijk van een lijkenwagen.
3. Lagere vaste kosten waardoor er budget is om mezelf een beetje te verwennen.

Voorheen:
- Peugeot 308SW Active 1.6 BlueHDi 120
- Toyota Prius HSD Executive Business
- Citroen C4 Grand Picasso 1.6 VTi Ligne Business
- Mazda 6 Sport 2.0 CiTD 136pk Executive
- Mercedes-Benz A170 CDi Avantgarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

AE69 schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:10:
[...]

Vanaf juli 2018 rij ik zakelijk in een Chili Red Arteon 2.0TDI 150 PK :7 . Juli 2022 is einde lease-termijn en wellicht dat de 1.4 Hybride in Lapiz Blauw (geen ShootingBrake! :r ) de volgende gaat worden.

1. Kleine EU 4000 verschil in catalogusprijs (Business R 2.0 TDI 150) in nadeel van de Arteon.
2. Destijds niet beschikbaar zijn van een hybride PHEV uitvoering van de Arteon (met aantrekkelijke bijtelling en netto kosten).
3. Lastige segment. Mensen die goedkoop moeten/willen rijden, rijden een Up/Polo/Golf/Tesla 3 of andere lease-knallers. "Premium"-liefhebbers gaan voor de Audi A4/A5 of BMW 4 GC. Terwijl de Arteon de binnenruimte achterin heeft van een A6/A7, BMW 7 serie.

2. Interieur ruimte voldoende om met 4 volwassenen op autovakanties (7000 km) te gaan en praktische 5de deur zonder de uiterlijk van een lijkenwagen.

Voorheen:
7000km op vakantie? Waar ga je heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:23
@AE69 mooie opsomming behalve dat hij gewoon de binnenruimte heeft van een Audi A5 hoor, en voor mij was hij destijds te laag en klein in ieder geval.
Qua looks is hij wel gaaf maar het is zeker geen A6 of 7 serie.
Het is gewoon een lastig segment in West-Europa. SUV’s zijn meer in trek en die bieden dan ook meer ruimte, hogere zit en praktischere kofferbak.

[ Voor 25% gewijzigd door GeeMoney op 27-12-2021 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AE69
Toppe schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:23:
[...]

7000km op vakantie? Waar ga je heen?
F - Bretagne
S - Baskenland
P - Douro, Porto, Lissabon
S - Andalusië, Valencia
F - Lyon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

AE69 schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:35:
[...]

F - Bretagne
S - Baskenland
P - Douro, Porto, Lissabon
S - Andalusië, Valencia
F - Lyon
Wou bijna vragen of je bij Gibraltar de grens over ging… ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AE69
GeeMoney schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:33:
@AE69 mooie opsomming behalve dat hij gewoon de binnenruimte heeft van een Audi A5 hoor, en voor mij was hij destijds te laag en klein in ieder geval.
Het is gewoon een lastig segment in West-Europa. SUV’s zijn meer in trek en die bieden dan ook meer ruimte, hogere zit en praktischere kofferbak.
Ik weet niet naar welke A5 Sportback jij hebt gekeken (Chineze markt versie ;) ) Bij de A5 kon ik het niet ontdekken en blijkbaar de recensenten ook niet:

Kijk maar naar Volkswagen Arteon vs Audi A5 Sportback - which is best? | Head-to-Head vanaf 2:03

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZjPE9O5rbZdSgZd2YTFpAQoOUr4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yEr8ZddIzrmUJslHVWOY7wWK.png?f=fotoalbum_large

Niet dat ik mijn medereizigers het volgende aan doe:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6eRyvKwA81ctI_rkeAYbCJCHqYU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EKG60W5qJ0wwSEoSMoBxJnOh.png?f=fotoalbum_large

Ik zeg niet dat het een A6 of 7 serie is, maar dat het net zo ruim is als een A6 of 7 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

AE69 schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:10:
[...]

Voorheen:
Als deze goed bevalt waarom houdt je hem niet nog een tijdje dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:12:
[...]

Als deze goed bevalt waarom houdt je hem niet nog een tijdje dan?
Einde zakelijke lease termijn van 48 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

AE69 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:33:
[...]

Snap ik, maar verlengen kan vaak wel, zeker met de levertijden momenteel.
En is nog iets duurzamer ook, mocht je dat belangrijk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 18:44
Iemand die nog een plek weet om 4 nieuwe type naaf kappen te scoren voor Passat b8 velgen?
Originele zijn erg prijzig 😳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

AE69 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:33:
[...]

Ga maar voor verlenging dan. Was laatst bij de dealer, arteon lijkt voor 2022 al niet meer te bestellen. Zou even bij je eigen dealer dubbelchecken maar da's 1 telefoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Soullancer schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:05:
Iemand die nog een plek weet om 4 nieuwe type naaf kappen te scoren voor Passat b8 velgen?
Mijn eerste ingeving voor dat soort dingen is altijd Ebay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinus
GeeMoney schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:33:
niet lullig bedoeld, maar dan heb je echt NIET in een A5 gezeten en daarna meteen in een Arteon.
A5 was mijn nummer 1, toen een A4 en toen de Arteon.
Ik rij nu Arteon, puur en alleen om de ruimte. Ik ben lang en de enige auto waar de kleine me niet in de rug schopte, was de Arteon.
Zowel de A4/A5 (echt zelfde auto, qua formaat, ander hoessie) zijn kleiner, zowel in de binnen breedte als de lengte van de stoelen (voor en achter bij elkaar).

@ae69 : vind je hem echt zo lelijk O-) Martinus in "Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5"

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
The Eagle schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:10:
[...]

Ga maar voor verlenging dan. Was laatst bij de dealer, arteon lijkt voor 2022 al niet meer te bestellen. Zou even bij je eigen dealer dubbelchecken maar da's 1 telefoontje.
damn net als de populaire skoda's .. wel bijzonder..

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 07:33
Martinus schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:00:
[...]

damn net als de populaire skoda's .. wel bijzonder..
Nouja, de eHybrids zijn vooral niet te krijgen...
1.5TSI's daarentegen vaak nog wel..

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AE69
Arteon hatchback vind ik niet lelijk, kijk maar 8-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EPSQNAgjNI0y38b1m28FA2VAOys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ir6G9TedOH9jm8z52zOuKIOB.jpg?f=fotoalbum_large

de Shooting Brake wel. Die mooie vloeiende lijn is gewoon weg. Als VW iets meer van de MB CLS Shooting Brake had afgekeken en wat schuiner (en langer?) de achterklep ontworpen dan misschien….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
AE69 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:29:
[...]

Arteon hatchback vind ik niet lelijk, kijk maar 8-)
[Afbeelding]
had je niet op mn link geklikt? gelukkig kunenn we over smaak niet twisten :9

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
Martinus schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:34:
[...]

had je niet op mn link geklikt? gelukkig kunenn we over smaak niet twisten :9
Nee, link had ik niet gebruikt. Over de kleur zijn we eens. :-) Als het een nieuwe Arteon wordt, dan in Lapiz blauw. Nr 2 is de MB C300 e Estate, nu nog die in het echt zien en proefrijden.
Levertijd is inmiddels opgelopen naar week 2310.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
Soullancer schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:05:
Zoek je de statische of de dynamische (die zijn wel prijzig)?
Pagina: 1 ... 74 ... 140 Laatste